De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb vanmiddag de Limited edition gehaald bij de mediamarkt maar ben nog niet aan het boek toegekomen. Spel is veel te vet. Sfeer is echt heerlijk. Dus helaas kan ik je daar nog niks over zeggen.Vrijdag schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:30:
Dat boek wat je bij de SE krijgt, voegt dat veel toe aan de game ervaring? Als in dat je dingen leest die je in het spel hebt meegemaakt of andersom?
Overigens wel vet die extra's op de tweede disc zoals 2 xbox premium theme's, audio commentary voor het spel en leuke documentaires ect. Ik vond het de 9€ extra voor de limited editie absoluut waard. Helemaal gezien de twee Premium theme's voor Allan Wake los ook al 9€ kosten op marketplace zo'n beetje.
Dat commentaar, is dat tijdens het spelen, net zoals op bijvoorbeeld de commentaartrack bij dvd's? Dat is wel tof voor een eventuele tweede playthroughKaasje123 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:47:
[...]
Ik heb vanmiddag de Limited edition gehaald bij de mediamarkt maar ben nog niet aan het boek toegekomen. Spel is veel te vet. Sfeer is echt heerlijk. Dus helaas kan ik je daar nog niks over zeggen.
Overigens wel vet die extra's op de tweede disc zoals 2 xbox premium theme's, audio commentary voor het spel en leuke documentaires ect. Ik vond het de 9€ extra voor de limited editie absoluut waard. Helemaal gezien de twee Premium theme's voor Allan Wake los ook al 9€ kosten op marketplace zo'n beetje.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zojuist de laatste episode gezien en echt briljant gedaan als warm maker voor de game. Ga zo meteen aan het spel beginnen (nog effe wachten tot het echt donker is), heb er super zin in. Eindelijk weer eens een game met een goed verhaal, werd tijd.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Erg erg lachen dat "Previously on Alan Wake"....erg prettig om even een recap te krijgen als je dag ofzo niet hebt gespeelt.
Wat wel erg is is de lipsync. Wordt aangepast.
Dit is een pareltje...begreep dat er nog aardig wat DLC komt wat het aantal Episodes aanvult.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Weet ik niet. Nog niet gestest. Ik wilde eigenlijk eerst het hele spel een keer door spelen voordat ik aan extra's ga beginnen. Ik hoop van wel, maar weet het dus nog niet.Vrijdag schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:00:
[...]
Dat commentaar, is dat tijdens het spelen, net zoals op bijvoorbeeld de commentaartrack bij dvd's? Dat is wel tof voor een eventuele tweede playthrough
Helaas kan ik morgen niet spelen. Maargoed dan heb ik voor zondag weer wat om naar uit te kijken.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wel een spel wat je in het donker moet spelen! Straks eens even het boek doorbladeren wat je bij de LE krijgt. Hopelijk staan er geen spoilers in (zoals bij Mass Effect 2 waar de einbaas gewoon in het artbook staat
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
De sfeer zit er echt in ja. Stoor me eigenlijk niet echt aan die out of sync van de lippen, maar binnekort komt daar een update voorWillybubba schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:25:
Net de eerste 2 acts gedaan. De sfeer is echt spot on Stephen King, en dan met name z'n oude (en m.i. ook beste) werk. geniale lichteffecten, goeie voice acting, alleen jammer van de lipsync, die is echt last gen.
Wel een spel wat je in het donker moet spelen! Straks eens even het boek doorbladeren wat je bij de LE krijgt. Hopelijk staan er geen spoilers in (zoals bij Mass Effect 2 waar de einbaas gewoon in het artbook staat).
Heb nu wel zin om te spelen, maar toch is dit spel het beste te spelen 'savonds. Vind trouwens de lichteffecten er fenomenaal uitzien, en dan met name de flare. Geeft dan helemaal zo'n griezelig sfeertje samen met die mist.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Achja dan doe je wel langer met de game door alleen savonds te spelen. Zelfde met Dead Space, die speelde ik ook alleen maar savondsWillybubba schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:09:
Klopt, ik begon gister vol goede moed overdag maar als 't buiten zwaar zonnig is enzo dan valt er meteen wat van de sfeer weg.
Wat ik wel een gemis vind is dat je die manuscripts niet kunt beluisteren tijdens het lopen zelf, en ook dat je ze elke keer opnieuw moet aanklikken wil je een volgende bladzijde horen.
Ik ben wel geïnteresseerd in dit spel maar heb me al te vaak gebrand aan singleplayer games die imo gewoon te kort waren om de volle pond voor te betalen.
Smiling as the shit comes down...
Ongeveer 1-2 uur per episode als je een beetje doorspeelt.ScrooLoose schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:33:
Is er al bekend hoe lang het spel ongeveer duurt voor zover je dat kan zeggen ?
Ik ben wel geïnteresseerd in dit spel maar heb me al te vaak gebrand aan singleplayer games die imo gewoon te kort waren om de volle pond voor te betalen.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
op hard duurde t voor mij ongeveer 12-14 uur, heb wel vrij hard zitten zoeken naar geheimen etc, dus daardoor misschien wat langerScrooLoose schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:33:
Is er al bekend hoe lang het spel ongeveer duurt voor zover je dat kan zeggen ?
HOI.
Nee je kan inderdaad geen headshots maken in deze game. Ga nu maar weer ff stukje verder spelen, aangezien het nu toch lekker donker isBananenspin schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:32:
Blijkbaar was de game gister bij de buurvrouw bezorgt omdat hij niet door de brievenbus kon?? en de buurvrouw kwam pas net weer thuis sigh.. anyways begin van het spel is leuk ben benieuwd of het me echt gaat interesseren tot het einde. Wel stom dat ik tot nu toe elke keer 3 kogels nodig heb, no such things as headshots?
je moet jezelf echt overtuigen om te stoppen ipv eeuwig door te gaan....
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Barry is duidelijk de comic relief in de game, hij zorgt er ook voor dat het spel niet echt meer eng wordt in het laatste gedeelte, dat vond ik wel jammer.
Overigens, allemachtig wat krijg je echt van alles naar je hoofd geslingerd door de Darkness in het latste gedeelte
En het einde; begrijp ik nou goed dat Alan zijn verhaal heeft afgemaakt en zichzelf heeft opgeofferd ten koste van zijn vriendin
Ik heb de eerste drie episodes gespeeld en een klein stukje van de vierde. In het begin vond ik het verhaal een beetje simpel en clichématig en ergerde ik me aan de betweterigheid en onnozelheid van Alan Wake. Maar naarmate ik verder speel wordt het verhaal steeds gecompliceerder en boeiender. Nu wil ik echt weten wat er aan de hand is!
Ook heel gaaf is de overgang van niet-dreigend naar dreigend. Dat je eerst lekker overdag rondhuppelt met grappige characters om je heen, het vervolgens gaat schemeren en donker wordt, en je even later ook nog een flare gun opraapt...

HOI.
Ik heb het gisteravond even kort getest en ja het is net zoiets alleen zie je geen dialoogwolkjes hangen zoals bij half-life bijvoorbeeld maar verschijnt er linksonderin een filmpje van een medewerker die dan wat uitlegt over dat stukje. Ik ga het spel dus zeker nog eens uitspelen maar dan met videocommentaar aan. Overigens ben ik pas begin chapter 3 maar vermaak me echt te gek met dit spel.Vrijdag schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:00:
[...]
Dat commentaar, is dat tijdens het spelen, net zoals op bijvoorbeeld de commentaartrack bij dvd's? Dat is wel tof voor een eventuele tweede playthrough
Ja dat heb ik dus ookBananenspin schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:43:
Ik zit nu nog in de tweede episode maar vind de game best lastigIk dacht ooh dit speel ik wel ff op hard maar met te weinig of geen kogels is dat niet meer zo makkelijk
Taken ontwijken lukt gewoon niet.
En dan ook nog de script pagina's vinden die alleen in nightmare mode liggen.Timocos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:34:
[...]
Ja dat heb ik dus ookIk speel hem daarom nu maar eerst op normal uit (krijg je toch 40 AP voor) en dan ga ik hem wel weer proberen op hard uit te spelen, en daarna hopelijk Nightmare, maar die is denk ik toch wel te moeilijk voor me. Want als je geen kogels of wat dan ook hebt ben je in feite ten dode opgeschreven. Een groep
Taken ontwijken lukt gewoon niet.
Ach ik zie het mezelf ook nog niet zo 1 2 3 doen, maar ga wel een poging wagen.
kazuka schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:46:
spoiler:En het einde; begrijp ik nou goed dat Alan zijn verhaal heeft afgemaakt en zichzelf heeft opgeofferd ten koste van zijn vriendin
Overigens ook geniale muziek in het spel, zeker gewoon Space Oddity als afsluiter.
Wel overigens het een en ander gemist aan collectibles... Sowieso 1 TV, en das jammer...
Ik kan nu al niet wachten op de DLC en dan het vervolg.
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Simpel. je speelt zoals je normaal ook zou doen en op sommige stukken verschijnt er linksonderin een filmpje van 1 van de ontwikkelaars die iets uitlegt over dat stukje terwijl je aan het spelen bent. Je ziet deze feature ook wel eens op een blu-ray film.pelt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:22:
Hoe werkt dat commentaar dat je bij de extra disc van de LE krijgt? En is het een leuke extra toevoeging?
Em ja als extraatje is dat inderdaad leuk
[ Voor 4% gewijzigd door Kaasje123 op 18-05-2010 19:38 ]
Ik speel hem ook op hard en vond het ook vooral in het begin moeilijk. De truuk is volgens mij om zo min mogelijk te schieten wanneer dit geen effect heeft, je moet pas beginnen met schieten als je hun darkness helemaal heb weggeschenen met de zaklamp (dit is geen spoiler want staat ook in het boekje).Bananenspin schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:43:
Ik zit nu nog in de tweede episode maar vind de game best lastigIk dacht ooh dit speel ik wel ff op hard maar met te weinig of geen kogels is dat niet meer zo makkelijk
Ook vind ik mezelf vaak in situaties waar ik zo zuinig ben met mijn flares en flashbangs dat ik er talloze over heb wanneer ze me weer eens worden afgenomen. Schuw dus niet te veel met het gebruiken van speciale wapens, want ze jatten ze toch weer af.
Ik weet niet of het aan mijzelf ligt dat ik nu (begin ep:4) minder last heb van weinig ammo, of dat er gewoon meer ammo te vinden is, maar ik denk dat deze tips misschien helpen.
Ben nu ook bij Chapter 4 (speel hem op normal) en naarmate je verder komt lijkt het inderdaad wel of je meer ammo enzo krijgt. Zit in ieder geval nu bijna nooit zonder ammo of flares (wat blijft dat toch prachtig als je tussen een groep Taken staat en dan een flare opsteektTakenzo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:39:
[...]
Ik speel hem ook op hard en vond het ook vooral in het begin moeilijk. De truuk is volgens mij om zo min mogelijk te schieten wanneer dit geen effect heeft, je moet pas beginnen met schieten als je hun darkness helemaal heb weggeschenen met de zaklamp (dit is geen spoiler want staat ook in het boekje).
Ook vind ik mezelf vaak in situaties waar ik zo zuinig ben met mijn flares en flashbangs dat ik er talloze over heb wanneer ze me weer eens worden afgenomen. Schuw dus niet te veel met het gebruiken van speciale wapens, want ze jatten ze toch weer af.
Ik weet niet of het aan mijzelf ligt dat ik nu (begin ep:4) minder last heb van weinig ammo, of dat er gewoon meer ammo te vinden is, maar ik denk dat deze tips misschien helpen.
Verhaal is echt geweldig en meeslepend. Mis helaas 4 manuscripts uit Chapter 3 (niet die je alleen in Nightmare mode kan halen) en vind dat wel flink balen, want dat verhaal zo lezen geeft ook wel iets.
Ook geweldig:
[ Voor 11% gewijzigd door Ikkuh84 op 19-05-2010 11:59 ]
Ja dat heb ik dus ook, een paar pagina's gemist. Als ik hem heb uitgespeeld (ben nu in episode 6) dan wacht ik totdat de DLC uit is (27 juli) en dan begin ik een nieuwe game in Nightmare waarbij ik op jacht ga naar alle pagina's.Timocos schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:57:
[...]
Ben nu ook bij Chapter 4 (speel hem op normal) en naarmate je verder komt lijkt het inderdaad wel of je meer ammo enzo krijgt. Zit in ieder geval nu bijna nooit zonder ammo of flares (wat blijft dat toch prachtig als je tussen een groep Taken staat en dan een flare opsteekt)
Verhaal is echt geweldig en meeslepend. Mis helaas 4 manuscripts uit Chapter 3 (niet die je alleen in Nightmare mode kan halen) en vind dat wel flink balen, want dat verhaal zo lezen geeft ook wel iets.
[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 19-05-2010 11:59 ]
Mja ga hem eerst nog op Hard uitspelen (wilde ik eigenlijk al vanaf begin doen, maar vond hem toch wel moeilijk, maar dankzij tips hier ga ik hem toch nog doen) en dan nog op Nightmare. Waar voor je geldijskonijn schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:58:
[...]
Ja dat heb ik dus ook, een paar pagina's gemist. Als ik hem heb uitgespeeld (ben nu in episode 6) dan wacht ik totdat de DLC uit is (27 juli) en dan begin ik een nieuwe game in Nightmare waarbij ik op jacht ga naar alle pagina's.
Weet iemand misschien wanneer die update komt dat de lipsynchronisatie goed loopt? Althans ik had daar een bericht over gelezen dat ze daarmee bezig waren voor een update als ie uit kwam. Hopelijk is dat niet die DLC die pas in juli uitkomt.
Is wel hard nodig....dat is het enige minpunt aan deze game.
Zoals L1nt al zegt zit dat inderdaad (helaas) wel in die DLC, vandaar dat ik er ff mee wacht nog.Timocos schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:02:
[...]
Mja ga hem eerst nog op Hard uitspelen (wilde ik eigenlijk al vanaf begin doen, maar vond hem toch wel moeilijk, maar dankzij tips hier ga ik hem toch nog doen) en dan nog op Nightmare. Waar voor je geld
Weet iemand misschien wanneer die update komt dat de lipsynchronisatie goed loopt? Althans ik had daar een bericht over gelezen dat ze daarmee bezig waren voor een update als ie uit kwam. Hopelijk is dat niet die DLC die pas in juli uitkomt.
Ah dat is wel jammer, maarja het stoorde mij ook weer niet echt zo erg eigenlijk.ijskonijn schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:16:
[...]
Zoals L1nt al zegt zit dat inderdaad (helaas) wel in die DLC, vandaar dat ik er ff mee wacht nog.
Had gelezen dat ze die fix voor de hele game zouden uitbrengen.Willybubba schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:11:
Dan nog is het nog steeds onduidelijk of die DLC alleen de lipsync van de DLC zelf verbeterd of dat 't het hele spel meteen omkat.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Die preview filmpjes op Xbox Live, geven die een aardige preview van het spel of is het meer een soort inleidend verhaal zoals de filmpjes voor Assassin's Creed 2 waren?ThunderNet schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 01:52:
Ik heb hem net uitgespeeldEn wat een heerlijjk spel! Ik ben echt onder de indruk, ze zouden er zo een film van kunnen maken
Het is een prequal, dus het gaat over het verhaal voordat de game begint. Het is niet zoals bij Assassin's Creed 2, waarbij de film eigenlijk los van de game staat en er wel op lijkt, maar het is dus echt hetzelfde verhaal.Vrijdag schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:26:
[...]
Die preview filmpjes op Xbox Live, geven die een aardige preview van het spel of is het meer een soort inleidend verhaal zoals de filmpjes voor Assassin's Creed 2 waren?
Ik zou ze wel kijken voordat je de game gaat spelen. Brengt je goed in de stemming en voegt ook wat toe aan het verhaal imo.
Oh dat is leuk, ga ik dat eerst doen. Heb alleen nog maar de eerste gezien, Oh Deer, en dat vond ik wel leuk. Beetje een Twin Peaks gevoel.Takenzo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:15:
[...]
Het is een prequal, dus het gaat over het verhaal voordat de game begint. Het is niet zoals bij Assassin's Creed 2, waarbij de film eigenlijk los van de game staat en er wel op lijkt, maar het is dus echt hetzelfde verhaal.
Ik zou ze wel kijken voordat je de game gaat spelen. Brengt je goed in de stemming en voegt ook wat toe aan het verhaal imo.
Willybubba schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:04:
Zo, uitgespeeld. Wat een einde, kippevel. ik snaop niet dat sommige sites dat juist afkraken
[...]
spoiler:Volgens mij wel, en zit hij nog alleen in "de cabin" onderin Cauldron Lake.
Overigens ook geniale muziek in het spel, zeker gewoon Space Oddity als afsluiter.
Wel overigens het een en ander gemist aan collectibles... Sowieso 1 TV, en das jammer...
Ik kan nu al niet wachten op de DLC en dan het vervolg.
ook benieuwt wat ie bedoelt met "it's not a lake. It's an ocean".
Denk dat in de DLC of iig deel 2 je hem alsnog kunt bevrijden
hoewel, je hoort Alice ook zeggen "Alan? Alan wake up"
er werd al gezegt dat ie zou eindigen in een cliffhanger
[ Voor 6% gewijzigd door Player1S op 20-05-2010 19:59 ]
Maar ik ga hem niet nog een keer uitspelen, ik heb het wel gezien eigenlijk en dat einde is ook niet wat ik had verwacht.
Marktplaats maar op gooien en Red Dead Redemption komt er voor in de plaats
Smiling as the shit comes down...
Er komt nog zeker 2 DLC's aan....waarvan de eerste gratis isScrooLoose schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:30:
Net uitgespeeld op Normal, kleine 12 uur overgedaan... ik heb me wel vermaakt.
Maar ik ga hem niet nog een keer uitspelen, ik heb het wel gezien eigenlijk en dat einde is ook niet wat ik had verwacht.
Tja. Die eerste DLC van Heavy Rain, was ook na een kwartiertje al klaar naar ik heb begrepen. Echt veel verwacht ik er niet van eigenlijk.L1nt schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:59:
[...]
Er komt nog zeker 2 DLC's aan....waarvan de eerste gratis is
wil het andersom doen, maar moet eerst red dead redemption uitspelen.ScrooLoose schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:30:
Net uitgespeeld op Normal, kleine 12 uur overgedaan... ik heb me wel vermaakt.
Ik vind het wel jammer dat je veel negatieve verhalen hoort over het einde van Alan Wake. Waarom gaat het einde bij zoveel games zo fout.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
De Gesnaakte schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:25:
vond hem op hard best te doen, heb zelfs in het laatste level de gunless wonder achievement gehaald!
hoop ook dat de patch snel komt, want ik wil hem echt nog ff op nightmare overdoen...
Remedy bewijst maar weer dat je met een goed uitgewerkt verhaal erg ver kunt komen!
/me Yonix waagt zich verder in de donkerte!
Ben nu begonnen met de achievements. Maar die zijn best pittig. Ik moet nu nog 5 van de 25 signs lezen (welke weet ik niet zo gauw) en nog een bepaald stuk in 30 minuten spelen. Dan nog Hardmode en nightmare en alle manuscriptpages in nightmare mode + 2 manuscript pages in normal mode.
Met name die thermos coffee waren een bitch om alle 100 te verzamelen omdat nergens bijgehouden wordt welke je al wel en niet hebt.

damn respect, ik heb er volgens mij 74 ofzo, maar er waren er een of twee die echt op plaatsen stonden dat ik dacht, damn die ga je zonder guide nooit vinden...Kaasje123 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:56:
Afgelopen zondag uitgespeeld. Einde vind ik persoonlijk echt top. Was zijn geld dubbel en dwars waard. Eerst Mass effect 2 met een geweldig verhaal en nu Alan Wake die er voor wat mij betreft nog een schepje bovenop doet.
Ben nu begonnen met de achievements. Maar die zijn best pittig. Ik moet nu nog 5 van de 25 signs lezen (welke weet ik niet zo gauw) en nog een bepaald stuk in 30 minuten spelen. Dan nog Hardmode en nightmare en alle manuscriptpages in nightmare mode + 2 manuscript pages in normal mode.
Met name die thermos coffee waren een bitch om alle 100 te verzamelen omdat nergens bijgehouden wordt welke je al wel en niet hebt.Maar gelukkig toch allemaal gevonden
Hoop dat die dlc gauw uitkomt want ik wil m ook nog ff proberen 100% te completen
Ik heb voor die coffee thermos ook een guide gebruikt hoor. Anders is het inderdaad geen doenSnowdog schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:06:
[...]
damn respect, ik heb er volgens mij 74 ofzo, maar er waren er een of twee die echt op plaatsen stonden dat ik dacht, damn die ga je zonder guide nooit vinden...
Hoop dat die dlc gauw uitkomt want ik wil m ook nog ff proberen 100% te completen
Vraagje voor de mensen die bezig zijn met een eventuele tweede playthrough: Worden de stats gereset of er bij opgeteld? Dus als je in de eerste keer bijvoorbeeld 800 vogels hebt doodgemaakt dat het de tweede keer doorteld of weer op nul staat?
En thermoskannen, verschijnen die weer opnieuw of is het eenmaal gepakt -> nooit meer te zien?
Alle stats blijven staan dus er wordt niks gereset en alle thermoskannen eenmaal gepakt daarna nooit meer te zienVrijdag schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:59:
Gisteren de SE gekocht en eventjes gespeeld. Damn, tof!Lekker sfeertje, ga denk ik eerst maar eens alle episodes kijken en dan weer verder spelen. Muziek is ook goed, erg fijne soundtrack.
Vraagje voor de mensen die bezig zijn met een eventuele tweede playthrough: Worden de stats gereset of er bij opgeteld? Dus als je in de eerste keer bijvoorbeeld 800 vogels hebt doodgemaakt dat het de tweede keer doorteld of weer op nul staat?
En thermoskannen, verschijnen die weer opnieuw of is het eenmaal gepakt -> nooit meer te zien?
Okee dankjewel. Ga ik eerst de Normal play doen en dan daarna wel het betere zoekwerk. Eerst de ervaring maar eensKaasje123 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:28:
[...]
Alle stats blijven staan dus er wordt niks gereset en alle thermoskannen eenmaal gepakt daarna nooit meer te zien
Remedy heeft echt een geloofwaardige wereld neergezet. Mooi ook dat ze een free-roaming engine hebben gemaakt en deze nou op deze manier gebruiken, geeft mooie vista's!
Kortom, echte aanrader maar een ding: Speel als het buiten donker is en met koptelefoon op. Dat maakt het nog vetter.
-- Altijd blijven prutsen --
maar nu zie ik dat het de engelse versie is. kan ik dan nog wel gewoon de dlc kopen met mn nederlandse xbox live account?? of is dit niet mogelijk. heb namelijk op de ps3 zelfde gehad met GOW3 en daar kon ik een outfit niet gebruiken omdat game engels was en mn account nederlands
heb namelijk erg veel zin in deze game, en hoop dat ik dus toekomstige dlc kan gebruiken, anders stuur ik de game terug als dit kan.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Yep, Xbox wel. PS3 gebruikt idd vaak (ook lang niet altijd) aparte disc-codes waardoor je niet met een UK game DLC kan kopen uit de Ned. PSN shop.v8power67 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:25:
effe een snelle vraag hoor, heb net de game binnen gekregen, van zhgaming.com.
maar nu zie ik dat het de engelse versie is. kan ik dan nog wel gewoon de dlc kopen met mn nederlandse xbox live account?? of is dit niet mogelijk. heb namelijk op de ps3 zelfde gehad met GOW3 en daar kon ik een outfit niet gebruiken omdat game engels was en mn account nederlandsdus vandaar mn vraag.
heb namelijk erg veel zin in deze game, en hoop dat ik dus toekomstige dlc kan gebruiken, anders stuur ik de game terug als dit kan.
BETERZZZ dan gaat ik morgen de game proberen,mits ik niet weer verslaafd raak aan red dead redemption.:PExorcist schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:40:
[...]
Yep, Xbox wel. PS3 gebruikt idd vaak (ook lang niet altijd) aparte disc-codes waardoor je niet met een UK game DLC kan kopen uit de Ned. PSN shop.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Mits het natuurlijk niet hinderlijk gaat worden
6Dennis Lammers schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:17:
RDR uitgespeeld, kan ik weer rustig verder met Alan Wake. Episode 3 ben ik, hoeveel zijn er?
6??
Dan ben ik nog wel eventjes zoet met deze game!
If you see me running, try to catch up
Ik doorgelopen hopend dat ze ineens bij mij terecht komt, maar nee bleef ze maar tegen het hek aan lopen. Vervolgens herstart ik het checkpoint, staat ze nog steeds daar vast.
Nu dus opnieuw gespeeld en gaat het wel goed, maar toch irritant als je helemaal in het verhaal zit
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
De eerste episodes zijn wat langer en lastiger.Oozie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:07:
[...]
6??
Dan ben ik nog wel eventjes zoet met deze game!
Ik heb er helemaal niets gemerkt van product placement, maar ik kende het merk Energizer ook niet.Jaguar645 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:30:
De product placement was niet hinderlijk idd en vond het zelfs wel wat toevoegen aan de wereld![]()
Mits het natuurlijk niet hinderlijk gaat worden
[ Voor 46% gewijzigd door Blaise op 30-05-2010 13:38 ]
Verwijderd
Maar ehm, wat doe je als je geen kogels meer hebt? Rennen en dodgen is dezelfde knop (LB), en Alan lijkt van rennen sowieso vrij weinig te bakken... merkte alleen dat als je doodgaat je wat nieuwe kogels krijgt.
op welke difficulty speel je? Op normal heb ik op één moment, meen ergens in chapter 3, me echt naar een savepoint moeten haasten. verder heb ik aan het eind van elke chapter voldoende ammo en flairs, etc overgehouden. Op hard/ nightmare schijnt het inderdaad een stuk pittiger te zijn en moet je goed opletten waar je je kogels aan besteed.Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:54:
Maar ehm, wat doe je als je geen kogels meer hebt? Rennen en dodgen is dezelfde knop (LB), en Alan lijkt van rennen sowieso vrij weinig te bakken... merkte alleen dat als je doodgaat je wat nieuwe kogels krijgt.
overigens ben ook ik erg te spreken over deze game. doet me denken aan 'Alone in the dark a new nightmare', waar ik jaren geleden ook veel plezier aan beleefd heb. was ook geen geweldig speel qua gameplay maar dompelde je net als deze game onder in een spannend verhaal.
het zit goed in elkaar, heeft aardige characters, doeltreffende combat en een mooie sfeer.
ben benieuwd of hij tóch nog wel naar de pc gaat komen om de ietwat tegenvallende verkoopcijfers op te krikken!
Die downloadable content is wel aan te raden om te spelen. Er zitten leuke dingetjes in die het zeker waard maken om de uitbreiding te doen.Exorcist schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:32:
Ik heb me an sich prima vermaakt met Alan Wake. Rare is dat ik hem niet meer heb aangeraakt na het uitspelen, ook niet toen ik gratis de DLC kreeg..
Dan ga ik me er snel 's aan wagen, na het uitspelen van Mafia 2. Thanks.Kaasje123 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:13:
[...]
Die downloadable content is wel aan te raden om te spelen. Er zitten leuke dingetjes in die het zeker waard maken om de uitbreiding te doen.
Verwijderd
Ik speel op normal. Ik jaag er nogal wat kogels doorheen (kwam er ook achter dat ik niet helemaal goed heb opgelet bij de tutorial, ik schoot steeds al voordat ik de duisternis helemaal van een tegenstander 'afgeschenen' had).krakbracket schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:41:
op welke difficulty speel je? Op normal heb ik op één moment, meen ergens in chapter 3, me echt naar een savepoint moeten haasten. verder heb ik aan het eind van elke chapter voldoende ammo en flairs, etc overgehouden. Op hard/ nightmare schijnt het inderdaad een stuk pittiger te zijn en moet je goed opletten waar je je kogels aan besteed.
Maar het rennen is echt vervelend, de helft van de keren dodget 'ie en hij rent maar hele korte stukjes.
met je zaklamp moeten kogels niet zo'n probleem zijn. wat het rennen betreft heb je helemaal gelijk; is het een klein stukje dan redt je het misschien net, maar in de meeste gevallen is 'opa Alan' niet één van de vlotste en legt 'ie het af...Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:21:
[...]
Ik speel op normal. Ik jaag er nogal wat kogels doorheen (kwam er ook achter dat ik niet helemaal goed heb opgelet bij de tutorial, ik schoot steeds al voordat ik de duisternis helemaal van een tegenstander 'afgeschenen' had).
Maar het rennen is echt vervelend, de helft van de keren dodget 'ie en hij rent maar hele korte stukjes.
If you don't stand for something you'll fall for everything
Vind het echt een geweldig spel, en ga hem binnenkort maar weer eens spelen op nightmare, maar de gameplay is ook zo lekker makkelijk en prachtig. Ook de graphics blijven echt mooi vind ik, met name dan als je een flare aansteekt en vasthoudt en de Taken achteruit deinzen.
ga vanavond beginnen met the writer. zonder naar spoilers te vissen ben ik wel benieuwd;Timocos schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:12:
Heb hem nu uitgespeeld met de 2 DLC's erbij, en damn wat een sterk verhaal is het toch. De 2de DLC was trouwens wel echt super cool.
is het verhaal nu "klaar", na deze dlc?
krakbracket schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:05:
[...]
ga vanavond beginnen met the writer. zonder naar spoilers te vissen ben ik wel benieuwd;
is het verhaal nu "klaar", na deze dlc?
Voor mij ook samen met ME2 en RDR de games van het jaar. AW heb ik zelfs 3 keer uitgespeeld, ME2 maar 1 keerL1nt schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:24:
Vind het toch vreemd dat deze game zo weinig aandacht lijkt te krijgen....staat toch echt samen met RDR in de top. Fallout New Vegas kan deze 2 misschien nog verstoten dit jaar......
Mja de tijd die er voor nodig is verschilt natuurlijk nogal. Alan wake kan je in een dag of 2 uitspelen. Mass effect neemt toch iets langer de tijdSander H schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:36:
[...]
Voor mij ook samen met ME2 en RDR de games van het jaar. AW heb ik zelfs 3 keer uitgespeeld, ME2 maar 1 keer
Was zojuist begonnen aan chapter vijf en was van plan om de game vanavond uit te spelen.
Maar op het volgende punt ging het echter mis:
Aaaah, Xbox uitgezet en morgenavond probeer ik het opnieuw!! Verder echt een super spel dat Alan Wake, wat 't echt verdient om in de donker met een koptelefoon op gespeeld te worden. Super sfeertje!!
Ik ben er dinsdag in begonnen en vind hem tot nu toe (ben ergens in chapter 2) erg goed
Wat een bullshitlijstveincode schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:16:
Alan Wake is de #1 game van 2010 volgens Time Magazine.
Ik ben er dinsdag in begonnen en vind hem tot nu toe (ben ergens in chapter 2) erg goed
Cunning linguist.
Mogen mensen ook nog een andere mening hebben?Bart ® schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:29:
[...]
Wat een bullshitlijst. Een simpel kutspel als Angry Birds staat hoger dan toppers als Mass Effect 2 en Starcraft 2
.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Omdat ik mijn mening geef, mogen andere mensen opeens geen mening meer hebben?Vanitas schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:48:
[...]
Mogen mensen ook nog een andere mening hebben?
Cunning linguist.
[ontopic
Kwam ik toevallig achter toen ik aan het uitzoeken was of ik de Limited Edition nog wilde aanschaffen. Dus heb nu ook The Signal
Heel verfrissend om een game te spelen die een perfecte mix tussen verhaal en actie weet te brengen.
Het verhaal is goed en de setting van bright falls is ook geweldig.
De voice actor van Alan Wake zelf vind ik ook geweldig.
De DLC is heel experimenteel met combat scenario's, omdat het enige minpunt van Wake (in mijn mening) was dat de combat wat te herhalend was.
De DLC heeft mij doen snakken naar deel 2! Hij kan niet snel genoeg komen!
Ik meteen de DLC kopen, blijkt dat ik een code heb voor gratis DLC...

Is er iemand die de 1e DLC nog moet kopen, en die deze code graag wil hebben?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik denk alleen niet dat ik 'm in één ruk uit kan spelen (gezin enzo
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ein-de-lijk!
Het heeft 'even' geduurd, maar PC-gamers met geduld (zoals ikAlan Wake voor PC bevestigd
Alan Wake komt begin 2012 uit voor PC, zo bevestigt ontwikkelaar Remedy in een persbericht. De game komt in dezelfde periode uit als het downloadbare Alan Wake: American Nightmare voor Xbox Live Arcade.
De PC-versie van de eerste Alan Wake wordt gebundeld met The Signal en The Writer, de twee downloadbare contentpakketten die voor de Xbox 360-versie van de game verschenen zijn.
Geruchten dat de game voor PC zou verschijnen doken onlangs al op toen verwijzingen naar Alan Wake werden ontdekt in het register van gameplatform Steam. Ook de makers hebben al meerdere malen hints laten vallen dat Alan Wake mogelijk nog uit zou komen voor PC.
Edit:
Oh, stond gisteren ook al op de frontpage
nieuws: Alan Wake komt alsnog naar de pc - update
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 15-12-2011 21:43 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
1) besturing traag en soms gewoon irritant vooral tijdens combat merk ik het. Besturing voertuigen ook best matig.
2) textures, het mag hoor sommige zijn nu echt out dated
3) hoe vaker je het speelt hoe lineairder het lijkt.
Dat was het weer voor een spel dat van mij nog steeds een dikke 10 krijgt!