Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:43
Leuk spel Alan Wake.
Alleen word ik echt gek van dat ellendiglange geloop van en naar locaties.
Er staan tal van auto's langs de kant, maar die kan je niet gebruiken.
Soms ben je gewoon 5/10 minuten aan het lopen en er gebeurt helemaal niks onderweg.

Zo kan ik de game ook enkele uren langer laten duren ja....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 10:36

RMX

Dennis Lammers schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:43:
Leuk spel Alan Wake.
Alleen word ik echt gek van dat ellendiglange geloop van en naar locaties.
Er staan tal van auto's langs de kant, maar die kan je niet gebruiken.
Soms ben je gewoon 5/10 minuten aan het lopen en er gebeurt helemaal niks onderweg.

Zo kan ik de game ook enkele uren langer laten duren ja....... :(
Dat gaat op den duur echt vervelen inderdaad.
Sfeer is top, en het verhaal is boeiend, maar verder zitten er ook echt een paar dikke minpunten aan de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:41
Aaargh zo irritant dat er vandaag geen post wordt verzonden :( Gister mailtje van Bol.com gehad, dus ik helemaal blij, lees ik hier dat er vandaag geen post wordt verzonden :( Helemaal vergeten.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Timocos schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:10:
Aaargh zo irritant dat er vandaag geen post wordt verzonden :( Gister mailtje van Bol.com gehad, dus ik helemaal blij, lees ik hier dat er vandaag geen post wordt verzonden :( Helemaal vergeten.
Ik had stiekem gehoopt dat ze 't spel gewoon iets eerder verstuurden, vandaag lekker vrij maar geen Alan Wake. Ah well, straks toch kermisborrel, gaat de tijd wat sneller :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het spel niet meer op de PC uit zal komen heb ik een titelfix doorgevoerd, mocht het weer veranderen hoor ik het graag via DM :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

Ik heb hem zonet de Limited Edition bij de MM in Groningen gehaald. Ik ben erg benieuwd naar deze game.. maar, in de sfeer van het spel zal ik hem pas vanavond in de xbox gooien :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:36

netblade

Sunrise

ThunderNet schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:56:
Ik heb hem zonet de Limited Edition bij de MM in Groningen gehaald. Ik ben erg benieuwd naar deze game.. maar, in de sfeer van het spel zal ik hem pas vanavond in de xbox gooien :P
Ik heb hem ook bij de MM gehaald limited edition, de sfeer zit er hier al goed in. Soms lijkt het meer alsof je naar een film aan het kijken bent.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

netblade schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:24:
[...]

Ik heb hem ook bij de MM gehaald limited edition, de sfeer zit er hier al goed in. Soms lijkt het meer alsof je naar een film aan het kijken bent.
Het verhaal is inderdaad zeer goed, ik heb het al uitgespeeld en ik vond het echt een pareltje. Qua gameplay is het op zich niet heel vernieuwend maar het verhaal is echt zeer goed :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Dat boek wat je bij de SE krijgt, voegt dat veel toe aan de game ervaring? Als in dat je dingen leest die je in het spel hebt meegemaakt of andersom?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
Vrijdag schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:30:
Dat boek wat je bij de SE krijgt, voegt dat veel toe aan de game ervaring? Als in dat je dingen leest die je in het spel hebt meegemaakt of andersom?
Ik heb vanmiddag de Limited edition gehaald bij de mediamarkt maar ben nog niet aan het boek toegekomen. Spel is veel te vet. Sfeer is echt heerlijk. Dus helaas kan ik je daar nog niks over zeggen.

Overigens wel vet die extra's op de tweede disc zoals 2 xbox premium theme's, audio commentary voor het spel en leuke documentaires ect. Ik vond het de 9€ extra voor de limited editie absoluut waard. Helemaal gezien de twee Premium theme's voor Allan Wake los ook al 9€ kosten op marketplace zo'n beetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kaasje123 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 20:47:
[...]

Ik heb vanmiddag de Limited edition gehaald bij de mediamarkt maar ben nog niet aan het boek toegekomen. Spel is veel te vet. Sfeer is echt heerlijk. Dus helaas kan ik je daar nog niks over zeggen.

Overigens wel vet die extra's op de tweede disc zoals 2 xbox premium theme's, audio commentary voor het spel en leuke documentaires ect. Ik vond het de 9€ extra voor de limited editie absoluut waard. Helemaal gezien de twee Premium theme's voor Allan Wake los ook al 9€ kosten op marketplace zo'n beetje. :)
Dat commentaar, is dat tijdens het spelen, net zoals op bijvoorbeeld de commentaartrack bij dvd's? Dat is wel tof voor een eventuele tweede playthrough :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
Kijkt niemand hier de 6 afleveringen van Bright Falls, ik lees er niks over?

Zojuist de laatste episode gezien en echt briljant gedaan als warm maker voor de game. Ga zo meteen aan het spel beginnen (nog effe wachten tot het echt donker is), heb er super zin in. Eindelijk weer eens een game met een goed verhaal, werd tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net de eerste 2 episodes gespeeld. Jammer dat het steeds hetzelfde is, maar nog steeds erg leuk om te spelen en het verhaal is interessant. Ik kwam er net achter dat er maar 6 episodes zijn? Dit is dus een best korte spel :(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

_/-\o_ Tot nu toe anderhalve episode gespeelt!! Erg goed tot nu toe. Die voiceover is voor mij nieuw in een game. Geeft een erg goede belevenis.

Erg erg lachen dat "Previously on Alan Wake"....erg prettig om even een recap te krijgen als je dag ofzo niet hebt gespeelt.

Wat wel erg is is de lipsync. Wordt aangepast.

Dit is een pareltje...begreep dat er nog aardig wat DLC komt wat het aantal Episodes aanvult.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Vrijdag schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:00:
[...]

Dat commentaar, is dat tijdens het spelen, net zoals op bijvoorbeeld de commentaartrack bij dvd's? Dat is wel tof voor een eventuele tweede playthrough :D
Weet ik niet. Nog niet gestest. Ik wilde eigenlijk eerst het hele spel een keer door spelen voordat ik aan extra's ga beginnen. Ik hoop van wel, maar weet het dus nog niet.

Helaas kan ik morgen niet spelen. Maargoed dan heb ik voor zondag weer wat om naar uit te kijken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Het is echt een prachtig spel. Omgevingen zijn zeer natuurlijk en de sfeer alleen al door de mist en wind. Prachtig! Ben hem op dit moment aan het spelen en hij is soms best creepy met al die geluiden om je heen. Zit alleen gigantisch vast in act 2, er komen 4 Taken op me af en heb maar 12 kogels en 5 batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik heb zelf net episode one uitgespeeld. En ik ben onder de indruk, wat een pracht spel, je wordt er helemaal ingezogen, en ik voel de adrealine gewoon stromen als er onverwachts takens op je af komen. Prachtig!

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Net de eerste 2 acts gedaan. De sfeer is echt spot on Stephen King, en dan met name z'n oude (en m.i. ook beste) werk. geniale lichteffecten, goeie voice acting, alleen jammer van de lipsync, die is echt last gen.

Wel een spel wat je in het donker moet spelen! Straks eens even het boek doorbladeren wat je bij de LE krijgt. Hopelijk staan er geen spoilers in (zoals bij Mass Effect 2 waar de einbaas gewoon in het artbook staat :P).

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Willybubba schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:25:
Net de eerste 2 acts gedaan. De sfeer is echt spot on Stephen King, en dan met name z'n oude (en m.i. ook beste) werk. geniale lichteffecten, goeie voice acting, alleen jammer van de lipsync, die is echt last gen.

Wel een spel wat je in het donker moet spelen! Straks eens even het boek doorbladeren wat je bij de LE krijgt. Hopelijk staan er geen spoilers in (zoals bij Mass Effect 2 waar de einbaas gewoon in het artbook staat :P).
De sfeer zit er echt in ja. Stoor me eigenlijk niet echt aan die out of sync van de lippen, maar binnekort komt daar een update voor :) Hopelijk dat ik hem dan al uitgespeeld heb op Hard, dan kan ik inc. update Nightmare mode doen, alhoewel Hard ook al moeilijk is. Heb in Act 2 al echt een tekort aan wapens.

Heb nu wel zin om te spelen, maar toch is dit spel het beste te spelen 'savonds. Vind trouwens de lichteffecten er fenomenaal uitzien, en dan met name de flare. Geeft dan helemaal zo'n griezelig sfeertje samen met die mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Klopt, ik begon gister vol goede moed overdag maar als 't buiten zwaar zonnig is enzo dan valt er meteen wat van de sfeer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Willybubba schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:09:
Klopt, ik begon gister vol goede moed overdag maar als 't buiten zwaar zonnig is enzo dan valt er meteen wat van de sfeer weg.
Achja dan doe je wel langer met de game door alleen savonds te spelen. Zelfde met Dead Space, die speelde ik ook alleen maar savonds :)

Wat ik wel een gemis vind is dat je die manuscripts niet kunt beluisteren tijdens het lopen zelf, en ook dat je ze elke keer opnieuw moet aanklikken wil je een volgende bladzijde horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Is er al bekend hoe lang het spel ongeveer duurt voor zover je dat kan zeggen ? :)
Ik ben wel geïnteresseerd in dit spel maar heb me al te vaak gebrand aan singleplayer games die imo gewoon te kort waren om de volle pond voor te betalen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik wacht er denk ik wel mee. Opzich wel lekker als een game ongeveer 10 uur in beslag neemt, dan ben je er niet te lang mee bezig. Van mij hoeft niet iedere game een mass effect of ander bioware brouwsel te zijn. Die vind ik prachtig, maar als je er teveel van hebt kan je geen een game meer uitspelen. Bovendien komt Red Dead Redemption er ook nog eens aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ScrooLoose schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:33:
Is er al bekend hoe lang het spel ongeveer duurt voor zover je dat kan zeggen ? :)
Ik ben wel geïnteresseerd in dit spel maar heb me al te vaak gebrand aan singleplayer games die imo gewoon te kort waren om de volle pond voor te betalen.
Ongeveer 1-2 uur per episode als je een beetje doorspeelt.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
ScrooLoose schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:33:
op hard duurde t voor mij ongeveer 12-14 uur, heb wel vrij hard zitten zoeken naar geheimen etc, dus daardoor misschien wat langer :P ik vind t iig echt een topspel en zou 'm zeker halen, maar zoals je aan de reviews al kan zien is dat voor iedereen anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Blijkbaar was de game gister bij de buurvrouw bezorgt omdat hij niet door de brievenbus kon?? en de buurvrouw kwam pas net weer thuis sigh.. anyways begin van het spel is leuk ben benieuwd of het me echt gaat interesseren tot het einde. Wel stom dat ik tot nu toe elke keer 3 kogels nodig heb, no such things as headshots?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik zag de SE liggen bij de Mediamarkt (Den Haag) voor €52,99. Dat is geloof ik wel zonder de avatar items. Niet meegenomen want ik had ook al een netbook voor mijn moeder gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Bananenspin schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:32:
Blijkbaar was de game gister bij de buurvrouw bezorgt omdat hij niet door de brievenbus kon?? en de buurvrouw kwam pas net weer thuis sigh.. anyways begin van het spel is leuk ben benieuwd of het me echt gaat interesseren tot het einde. Wel stom dat ik tot nu toe elke keer 3 kogels nodig heb, no such things as headshots?
Nee je kan inderdaad geen headshots maken in deze game. Ga nu maar weer ff stukje verder spelen, aangezien het nu toch lekker donker is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wat is dit verhaal COOOOOOOOL!!!!

je moet jezelf echt overtuigen om te stoppen ipv eeuwig door te gaan....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Net uitgespeeld, erg toffe game, geweldig sfeertje!

spoiler:
De eerste 3 delen vond ik echt creepy omdat je in je eentje bent en door het bos loopt, de laatste 3 delen zijn duidelijk meer actie georienteerd in meer stedelijke/industriele omgevingen en je loopt meestal met z'n 2en of 3en.

Barry is duidelijk de comic relief in de game, hij zorgt er ook voor dat het spel niet echt meer eng wordt in het laatste gedeelte, dat vond ik wel jammer.

Overigens, allemachtig wat krijg je echt van alles naar je hoofd geslingerd door de Darkness in het latste gedeelte :D Op die dam was echt chaos, vet gedaan!

En het einde; begrijp ik nou goed dat Alan zijn verhaal heeft afgemaakt en zichzelf heeft opgeofferd ten koste van zijn vriendin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@kazuka: Hoeveel uur heb je erover gedaan?

Ik heb de eerste drie episodes gespeeld en een klein stukje van de vierde. In het begin vond ik het verhaal een beetje simpel en clichématig en ergerde ik me aan de betweterigheid en onnozelheid van Alan Wake. Maar naarmate ik verder speel wordt het verhaal steeds gecompliceerder en boeiender. Nu wil ik echt weten wat er aan de hand is!

Ook heel gaaf is de overgang van niet-dreigend naar dreigend. Dat je eerst lekker overdag rondhuppelt met grappige characters om je heen, het vervolgens gaat schemeren en donker wordt, en je even later ook nog een flare gun opraapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik zit nu nog in de tweede episode maar vind de game best lastig :p Ik dacht ooh dit speel ik wel ff op hard maar met te weinig of geen kogels is dat niet meer zo makkelijk :/

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Vrijdag schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:00:
[...]

Ik heb het gisteravond even kort getest en ja het is net zoiets alleen zie je geen dialoogwolkjes hangen zoals bij half-life bijvoorbeeld maar verschijnt er linksonderin een filmpje van een medewerker die dan wat uitlegt over dat stukje. Ik ga het spel dus zeker nog eens uitspelen maar dan met videocommentaar aan. Overigens ben ik pas begin chapter 3 maar vermaak me echt te gek met dit spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Bananenspin schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:43:
Ik zit nu nog in de tweede episode maar vind de game best lastig :p Ik dacht ooh dit speel ik wel ff op hard maar met te weinig of geen kogels is dat niet meer zo makkelijk :/
Ja dat heb ik dus ook :P Ik speel hem daarom nu maar eerst op normal uit (krijg je toch 40 AP voor) en dan ga ik hem wel weer proberen op hard uit te spelen, en daarna hopelijk Nightmare, maar die is denk ik toch wel te moeilijk voor me. Want als je geen kogels of wat dan ook hebt ben je in feite ten dode opgeschreven. Een groep
Taken ontwijken lukt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Timocos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:34:
[...]

Ja dat heb ik dus ook :P Ik speel hem daarom nu maar eerst op normal uit (krijg je toch 40 AP voor) en dan ga ik hem wel weer proberen op hard uit te spelen, en daarna hopelijk Nightmare, maar die is denk ik toch wel te moeilijk voor me. Want als je geen kogels of wat dan ook hebt ben je in feite ten dode opgeschreven. Een groep
Taken ontwijken lukt gewoon niet.
En dan ook nog de script pagina's vinden die alleen in nightmare mode liggen. ;)
Ach ik zie het mezelf ook nog niet zo 1 2 3 doen, maar ga wel een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Laatst online: 28-08 12:43
vond hem op hard best te doen, heb zelfs in het laatste level de gunless wonder achievement gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo, uitgespeeld. Wat een einde, kippevel. ik snaop niet dat sommige sites dat juist afkraken :S
kazuka schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:46:
spoiler:
En het einde; begrijp ik nou goed dat Alan zijn verhaal heeft afgemaakt en zichzelf heeft opgeofferd ten koste van zijn vriendin :?
spoiler:
Volgens mij wel, en zit hij nog alleen in "de cabin" onderin Cauldron Lake.

Overigens ook geniale muziek in het spel, zeker gewoon Space Oddity als afsluiter.

Wel overigens het een en ander gemist aan collectibles... Sowieso 1 TV, en das jammer...

Ik kan nu al niet wachten op de DLC en dan het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 15-09 10:10

ijskonijn

Now MOVE!

Voor degenen die Episode 4 al hebben gehaald, in deze Episode zit een leuke easter egg:

spoiler:
Als je met de Sherriff over straat loopt kom je op een gegeven moment in een boekenwinkel. Als je daar de trap op gaat, zie je aan de rechtermuur ergens een poster van de DopeFish, eronder staat: "How to catch the legendary Dopefish"

8)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
Hoe werkt dat commentaar dat je bij de extra disc van de LE krijgt? En is het een leuke extra toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
pelt schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:22:
Hoe werkt dat commentaar dat je bij de extra disc van de LE krijgt? En is het een leuke extra toevoeging?
Simpel. je speelt zoals je normaal ook zou doen en op sommige stukken verschijnt er linksonderin een filmpje van 1 van de ontwikkelaars die iets uitlegt over dat stukje terwijl je aan het spelen bent. Je ziet deze feature ook wel eens op een blu-ray film.

Em ja als extraatje is dat inderdaad leuk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kaasje123 op 18-05-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 07:21
Bananenspin schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:43:
Ik speel hem ook op hard en vond het ook vooral in het begin moeilijk. De truuk is volgens mij om zo min mogelijk te schieten wanneer dit geen effect heeft, je moet pas beginnen met schieten als je hun darkness helemaal heb weggeschenen met de zaklamp (dit is geen spoiler want staat ook in het boekje).

Ook vind ik mezelf vaak in situaties waar ik zo zuinig ben met mijn flares en flashbangs dat ik er talloze over heb wanneer ze me weer eens worden afgenomen. Schuw dus niet te veel met het gebruiken van speciale wapens, want ze jatten ze toch weer af.

Ik weet niet of het aan mijzelf ligt dat ik nu (begin ep:4) minder last heb van weinig ammo, of dat er gewoon meer ammo te vinden is, maar ik denk dat deze tips misschien helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Takenzo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:39:
[...]

Ik speel hem ook op hard en vond het ook vooral in het begin moeilijk. De truuk is volgens mij om zo min mogelijk te schieten wanneer dit geen effect heeft, je moet pas beginnen met schieten als je hun darkness helemaal heb weggeschenen met de zaklamp (dit is geen spoiler want staat ook in het boekje).

Ook vind ik mezelf vaak in situaties waar ik zo zuinig ben met mijn flares en flashbangs dat ik er talloze over heb wanneer ze me weer eens worden afgenomen. Schuw dus niet te veel met het gebruiken van speciale wapens, want ze jatten ze toch weer af.

Ik weet niet of het aan mijzelf ligt dat ik nu (begin ep:4) minder last heb van weinig ammo, of dat er gewoon meer ammo te vinden is, maar ik denk dat deze tips misschien helpen.
Ben nu ook bij Chapter 4 (speel hem op normal) en naarmate je verder komt lijkt het inderdaad wel of je meer ammo enzo krijgt. Zit in ieder geval nu bijna nooit zonder ammo of flares (wat blijft dat toch prachtig als je tussen een groep Taken staat en dan een flare opsteekt _/-\o_ )

Verhaal is echt geweldig en meeslepend. Mis helaas 4 manuscripts uit Chapter 3 (niet die je alleen in Nightmare mode kan halen) en vind dat wel flink balen, want dat verhaal zo lezen geeft ook wel iets.

Ook geweldig:

spoiler:
Was net manuscript aan het lezen over dat er iemand met een kettingzaag de hoek om kwam, en ging weer verder spelen, en opeens hoor je het geluid van die kettingzaag _/-\o_. Zo cool gedaan dat je soms al weet wat er komen gaat, maar je weet niet precies wanneer en hoe, zodat je je nog steeds de klere schrikt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ikkuh84 op 19-05-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Timocos schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:57:
[...]

Ben nu ook bij Chapter 4 (speel hem op normal) en naarmate je verder komt lijkt het inderdaad wel of je meer ammo enzo krijgt. Zit in ieder geval nu bijna nooit zonder ammo of flares (wat blijft dat toch prachtig als je tussen een groep Taken staat en dan een flare opsteekt _/-\o_ )

Verhaal is echt geweldig en meeslepend. Mis helaas 4 manuscripts uit Chapter 3 (niet die je alleen in Nightmare mode kan halen) en vind dat wel flink balen, want dat verhaal zo lezen geeft ook wel iets.
Ja dat heb ik dus ook, een paar pagina's gemist. Als ik hem heb uitgespeeld (ben nu in episode 6) dan wacht ik totdat de DLC uit is (27 juli) en dan begin ik een nieuwe game in Nightmare waarbij ik op jacht ga naar alle pagina's.

[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 19-05-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
ijskonijn schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:58:
[...]

Ja dat heb ik dus ook, een paar pagina's gemist. Als ik hem heb uitgespeeld (ben nu in episode 6) dan wacht ik totdat de DLC uit is (27 juli) en dan begin ik een nieuwe game in Nightmare waarbij ik op jacht ga naar alle pagina's.
Mja ga hem eerst nog op Hard uitspelen (wilde ik eigenlijk al vanaf begin doen, maar vond hem toch wel moeilijk, maar dankzij tips hier ga ik hem toch nog doen) en dan nog op Nightmare. Waar voor je geld :P

Weet iemand misschien wanneer die update komt dat de lipsynchronisatie goed loopt? Althans ik had daar een bericht over gelezen dat ze daarmee bezig waren voor een update als ie uit kwam. Hopelijk is dat niet die DLC die pas in juli uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

zoals ik het begreep zit het bij de DLC in.
Is wel hard nodig....dat is het enige minpunt aan deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Timocos schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:02:
[...]

Mja ga hem eerst nog op Hard uitspelen (wilde ik eigenlijk al vanaf begin doen, maar vond hem toch wel moeilijk, maar dankzij tips hier ga ik hem toch nog doen) en dan nog op Nightmare. Waar voor je geld :P

Weet iemand misschien wanneer die update komt dat de lipsynchronisatie goed loopt? Althans ik had daar een bericht over gelezen dat ze daarmee bezig waren voor een update als ie uit kwam. Hopelijk is dat niet die DLC die pas in juli uitkomt.
Zoals L1nt al zegt zit dat inderdaad (helaas) wel in die DLC, vandaar dat ik er ff mee wacht nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
ijskonijn schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:16:
[...]

Zoals L1nt al zegt zit dat inderdaad (helaas) wel in die DLC, vandaar dat ik er ff mee wacht nog.
Ah dat is wel jammer, maarja het stoorde mij ook weer niet echt zo erg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Dan nog is het nog steeds onduidelijk of die DLC alleen de lipsync van de DLC zelf verbeterd of dat 't het hele spel meteen omkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Willybubba schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:11:
Dan nog is het nog steeds onduidelijk of die DLC alleen de lipsync van de DLC zelf verbeterd of dat 't het hele spel meteen omkat.
Had gelezen dat ze die fix voor de hele game zouden uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik heb hem net uitgespeeld :) En wat een heerlijjk spel! Ik ben echt onder de indruk, ze zouden er zo een film van kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ThunderNet schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 01:52:
Ik heb hem net uitgespeeld :) En wat een heerlijjk spel! Ik ben echt onder de indruk, ze zouden er zo een film van kunnen maken :)
Die preview filmpjes op Xbox Live, geven die een aardige preview van het spel of is het meer een soort inleidend verhaal zoals de filmpjes voor Assassin's Creed 2 waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 07:21
Vrijdag schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:26:
[...]

Die preview filmpjes op Xbox Live, geven die een aardige preview van het spel of is het meer een soort inleidend verhaal zoals de filmpjes voor Assassin's Creed 2 waren?
Het is een prequal, dus het gaat over het verhaal voordat de game begint. Het is niet zoals bij Assassin's Creed 2, waarbij de film eigenlijk los van de game staat en er wel op lijkt, maar het is dus echt hetzelfde verhaal.
Ik zou ze wel kijken voordat je de game gaat spelen. Brengt je goed in de stemming en voegt ook wat toe aan het verhaal imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Takenzo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:15:
[...]

Het is een prequal, dus het gaat over het verhaal voordat de game begint. Het is niet zoals bij Assassin's Creed 2, waarbij de film eigenlijk los van de game staat en er wel op lijkt, maar het is dus echt hetzelfde verhaal.
Ik zou ze wel kijken voordat je de game gaat spelen. Brengt je goed in de stemming en voegt ook wat toe aan het verhaal imo.
Oh dat is leuk, ga ik dat eerst doen. Heb alleen nog maar de eerste gezien, Oh Deer, en dat vond ik wel leuk. Beetje een Twin Peaks gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Willybubba schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:04:
Zo, uitgespeeld. Wat een einde, kippevel. ik snaop niet dat sommige sites dat juist afkraken :S

[...]

spoiler:
Volgens mij wel, en zit hij nog alleen in "de cabin" onderin Cauldron Lake.

Overigens ook geniale muziek in het spel, zeker gewoon Space Oddity als afsluiter.

Wel overigens het een en ander gemist aan collectibles... Sowieso 1 TV, en das jammer...

Ik kan nu al niet wachten op de DLC en dan het vervolg.
spoiler:
maar die waitress heeft er ook nog iets mee te maken. Ze staat erbij als die barbera Jagger op het laatst en je ziet iemand vanachter het raam toekijken

ook benieuwt wat ie bedoelt met "it's not a lake. It's an ocean".

Denk dat in de DLC of iig deel 2 je hem alsnog kunt bevrijden ;)
hoewel, je hoort Alice ook zeggen "Alan? Alan wake up"

er werd al gezegt dat ie zou eindigen in een cliffhanger

[ Voor 6% gewijzigd door Player1S op 20-05-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Net uitgespeeld op Normal, kleine 12 uur overgedaan... ik heb me wel vermaakt.
Maar ik ga hem niet nog een keer uitspelen, ik heb het wel gezien eigenlijk en dat einde is ook niet wat ik had verwacht.

Marktplaats maar op gooien en Red Dead Redemption komt er voor in de plaats :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ScrooLoose schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:30:
Maar ik ga hem niet nog een keer uitspelen, ik heb het wel gezien eigenlijk en dat einde is ook niet wat ik had verwacht.

Er komt nog zeker 2 DLC's aan....waarvan de eerste gratis is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
L1nt schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:59:
[...]

Er komt nog zeker 2 DLC's aan....waarvan de eerste gratis is ;)
Tja. Die eerste DLC van Heavy Rain, was ook na een kwartiertje al klaar naar ik heb begrepen. Echt veel verwacht ik er niet van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:32
Alle afbeeldingen in de topicstart werken niet! Ik wou Supercrisz al informeren maar aangezien ik hem geen berichten kan sturen meld ik het hier maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
ScrooLoose schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:30:

wil het andersom doen, maar moet eerst red dead redemption uitspelen.

Ik vind het wel jammer dat je veel negatieve verhalen hoort over het einde van Alan Wake. Waarom gaat het einde bij zoveel games zo fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik vond er niks fouts aan. Het past imo erg goed bij Alan Wake :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
De Gesnaakte schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:25:
vond hem op hard best te doen, heb zelfs in het laatste level de gunless wonder achievement gehaald!
spoiler:
ik ook, maar vond toch nog best pittig (ben wel enkele 10tallen keren doodgegaan), had aan het begin wat teveel flares gebruikt en kwam daardoor laterna lastig uit... had op 1 punt met m'n laatste flair een generator aangezet, die lamp ging pcies aan toen die taken me wilde killen, zag m al slaand wegbranden, echt mooi moment was dat... Niet echt spoilerable misschien, maar doe t toch maar ff voor de zekerheid :P

hoop ook dat de patch snel komt, want ik wil hem echt nog ff op nightmare overdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:28
Ik heb de Limited Collector's Edition gekocht in Londen en nu al een kleine week in mijn bezit, maar sinds vandaag voor het eerst de tijd gehad om het spel te spelen en Alan Wake is alles wat ik er van had verwacht: sfeervol, verslavend en het is net alsof je jezelf in een verhaal van Stephen King bevindt - een auteur wiens werk zeker een inspiratie was voor Remedy.

Remedy bewijst maar weer dat je met een goed uitgewerkt verhaal erg ver kunt komen! _/-\o_

spoiler:
De verwijzingen naar Max Payne zijn ook zeer tof gedaan met de manuscripten!

/me Yonix waagt zich verder in de donkerte! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Aanbeland bij Epsisode 3. Spel is dik z'n geld waard. Wat ik als erg positief ervaar zijn de gunstige checkpoints, waardoor je nooit teveel opnieuw hoeft te doen. Lekker sfeertje hangt er in het spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Afgelopen zondag uitgespeeld. Einde vind ik persoonlijk echt top. Was zijn geld dubbel en dwars waard. Eerst Mass effect 2 met een geweldig verhaal en nu Alan Wake die er voor wat mij betreft nog een schepje bovenop doet.

Ben nu begonnen met de achievements. Maar die zijn best pittig. Ik moet nu nog 5 van de 25 signs lezen (welke weet ik niet zo gauw) en nog een bepaald stuk in 30 minuten spelen. Dan nog Hardmode en nightmare en alle manuscriptpages in nightmare mode + 2 manuscript pages in normal mode.

Met name die thermos coffee waren een bitch om alle 100 te verzamelen omdat nergens bijgehouden wordt welke je al wel en niet hebt. :/ Maar gelukkig toch allemaal gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Kaasje123 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:56:
Afgelopen zondag uitgespeeld. Einde vind ik persoonlijk echt top. Was zijn geld dubbel en dwars waard. Eerst Mass effect 2 met een geweldig verhaal en nu Alan Wake die er voor wat mij betreft nog een schepje bovenop doet.

Ben nu begonnen met de achievements. Maar die zijn best pittig. Ik moet nu nog 5 van de 25 signs lezen (welke weet ik niet zo gauw) en nog een bepaald stuk in 30 minuten spelen. Dan nog Hardmode en nightmare en alle manuscriptpages in nightmare mode + 2 manuscript pages in normal mode.

Met name die thermos coffee waren een bitch om alle 100 te verzamelen omdat nergens bijgehouden wordt welke je al wel en niet hebt. :/ Maar gelukkig toch allemaal gevonden :)
damn respect, ik heb er volgens mij 74 ofzo, maar er waren er een of twee die echt op plaatsen stonden dat ik dacht, damn die ga je zonder guide nooit vinden...
Hoop dat die dlc gauw uitkomt want ik wil m ook nog ff proberen 100% te completen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:28
Zo, daarnet het spel uitgespeeld en ik moet toegeven dat ik het einde een anticlimax vind. :(
spoiler:
De weg ernaartoe is heel erg mooi opgebouwd en dan moet het allemaal eindigen met een cutscene. Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Snowdog schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:06:
[...]

damn respect, ik heb er volgens mij 74 ofzo, maar er waren er een of twee die echt op plaatsen stonden dat ik dacht, damn die ga je zonder guide nooit vinden...
Hoop dat die dlc gauw uitkomt want ik wil m ook nog ff proberen 100% te completen ;(
Ik heb voor die coffee thermos ook een guide gebruikt hoor. Anders is het inderdaad geen doen ;) Ik had er uit mezelf 87 gevonden, maar omdat ik totaal niet meer wist welke ik nu al wel en welke ik niet had toch maar een guide gebruikt en zo ongeveer maar episodes gegokt waarvan ik wel verwacht had dat ik ze nog niet allemaal had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren de SE gekocht en eventjes gespeeld. Damn, tof! 8-) Lekker sfeertje, ga denk ik eerst maar eens alle episodes kijken en dan weer verder spelen. Muziek is ook goed, erg fijne soundtrack.

Vraagje voor de mensen die bezig zijn met een eventuele tweede playthrough: Worden de stats gereset of er bij opgeteld? Dus als je in de eerste keer bijvoorbeeld 800 vogels hebt doodgemaakt dat het de tweede keer doorteld of weer op nul staat?

En thermoskannen, verschijnen die weer opnieuw of is het eenmaal gepakt -> nooit meer te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Vrijdag schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:59:
Gisteren de SE gekocht en eventjes gespeeld. Damn, tof! 8-) Lekker sfeertje, ga denk ik eerst maar eens alle episodes kijken en dan weer verder spelen. Muziek is ook goed, erg fijne soundtrack.

Vraagje voor de mensen die bezig zijn met een eventuele tweede playthrough: Worden de stats gereset of er bij opgeteld? Dus als je in de eerste keer bijvoorbeeld 800 vogels hebt doodgemaakt dat het de tweede keer doorteld of weer op nul staat?

En thermoskannen, verschijnen die weer opnieuw of is het eenmaal gepakt -> nooit meer te zien?
Alle stats blijven staan dus er wordt niks gereset en alle thermoskannen eenmaal gepakt daarna nooit meer te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Kaasje123 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:28:
[...]

Alle stats blijven staan dus er wordt niks gereset en alle thermoskannen eenmaal gepakt daarna nooit meer te zien
Okee dankjewel. Ga ik eerst de Normal play doen en dan daarna wel het betere zoekwerk. Eerst de ervaring maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Bril-jante game. Echt, nog nooit in m'n game historie zo opgeslokt door een verhaallijn. Grafisch ook nog eens heerlijk; hier gaat het niet om de high-res texture op de lamp, deur of koffiemok; nee het gaat hier om de som der delen. De compositie is bijna perfect te noemen.
Remedy heeft echt een geloofwaardige wereld neergezet. Mooi ook dat ze een free-roaming engine hebben gemaakt en deze nou op deze manier gebruiken, geeft mooie vista's!

Kortom, echte aanrader maar een ding: Speel als het buiten donker is en met koptelefoon op. Dat maakt het nog vetter.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

effe een snelle vraag hoor, heb net de game binnen gekregen, van zhgaming.com.
maar nu zie ik dat het de engelse versie is. kan ik dan nog wel gewoon de dlc kopen met mn nederlandse xbox live account?? of is dit niet mogelijk. heb namelijk op de ps3 zelfde gehad met GOW3 en daar kon ik een outfit niet gebruiken omdat game engels was en mn account nederlands :S dus vandaar mn vraag.
heb namelijk erg veel zin in deze game, en hoop dat ik dus toekomstige dlc kan gebruiken, anders stuur ik de game terug als dit kan.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

v8power67 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:25:
effe een snelle vraag hoor, heb net de game binnen gekregen, van zhgaming.com.
maar nu zie ik dat het de engelse versie is. kan ik dan nog wel gewoon de dlc kopen met mn nederlandse xbox live account?? of is dit niet mogelijk. heb namelijk op de ps3 zelfde gehad met GOW3 en daar kon ik een outfit niet gebruiken omdat game engels was en mn account nederlands :S dus vandaar mn vraag.
heb namelijk erg veel zin in deze game, en hoop dat ik dus toekomstige dlc kan gebruiken, anders stuur ik de game terug als dit kan.
Yep, Xbox wel. PS3 gebruikt idd vaak (ook lang niet altijd) aparte disc-codes waardoor je niet met een UK game DLC kan kopen uit de Ned. PSN shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

Exorcist schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:40:
[...]

Yep, Xbox wel. PS3 gebruikt idd vaak (ook lang niet altijd) aparte disc-codes waardoor je niet met een UK game DLC kan kopen uit de Ned. PSN shop.
BETERZZZ dan gaat ik morgen de game proberen,mits ik niet weer verslaafd raak aan red dead redemption.:P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Ik vond de product placement niet hinderlijk, maar het was wel duidelijk :P

Afbeeldingslocatie: http://art.penny-arcade.com/photos/879016622_ENmmM-L.jpg

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 15:02
De product placement was niet hinderlijk idd en vond het zelfs wel wat toevoegen aan de wereld :)

Mits het natuurlijk niet hinderlijk gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:43
RDR uitgespeeld, kan ik weer rustig verder met Alan Wake. Episode 3 ben ik, hoeveel zijn er? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Dennis Lammers schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:17:
RDR uitgespeeld, kan ik weer rustig verder met Alan Wake. Episode 3 ben ik, hoeveel zijn er? :P
6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:38
6??

Dan ben ik nog wel eventjes zoet met deze game! :)

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 11:25
Arghh, net een hele irritante bug in Episode 5.
spoiler:
Je moet een agente volgen, op één moment loopt ze door een hek heen en zoals de opdracht luid volg ik haar. Zomaar ineens verdwijnt ze, en staat ze achter het hek waar we net doorheen liepen. Het hek was inmiddels dicht en ging niet meer open.
Ik doorgelopen hopend dat ze ineens bij mij terecht komt, maar nee bleef ze maar tegen het hek aan lopen. Vervolgens herstart ik het checkpoint, staat ze nog steeds daar vast.

Nu dus opnieuw gespeeld en gaat het wel goed, maar toch irritant als je helemaal in het verhaal zit :(

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Oozie schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:07:
[...]
6??
Dan ben ik nog wel eventjes zoet met deze game! :)
De eerste episodes zijn wat langer en lastiger.
Jaguar645 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:30:
De product placement was niet hinderlijk idd en vond het zelfs wel wat toevoegen aan de wereld :)
Mits het natuurlijk niet hinderlijk gaat worden :P
Ik heb er helemaal niets gemerkt van product placement, maar ik kende het merk Energizer ook niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Blaise op 30-05-2010 13:38 ]

Verwijderd

Dit spel is echt vet tof! Het was ooit een van m'n redenen om een Xbox te kopen, toen kwam 'ie maar niet, en daarna verloor ik m'n interesse. De gameplay leek plat en eentonig te worden, en de voice-over rete-cheesy. Nu is de gameplay vooralsnog (eind chapter 2) niet erg diepgaand of vernieuwend en de voice-over vaak inderdaad wat cheesy. Maar de sfeer die wordt neergezet is heerlijk, de setting fantastisch en de manier waarop je daarin wordt getrokken is toch weer van het kaliber Max Payne. Ik ben positief verrast.

Maar ehm, wat doe je als je geen kogels meer hebt? Rennen en dodgen is dezelfde knop (LB), en Alan lijkt van rennen sowieso vrij weinig te bakken... merkte alleen dat als je doodgaat je wat nieuwe kogels krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:54:

Maar ehm, wat doe je als je geen kogels meer hebt? Rennen en dodgen is dezelfde knop (LB), en Alan lijkt van rennen sowieso vrij weinig te bakken... merkte alleen dat als je doodgaat je wat nieuwe kogels krijgt.
op welke difficulty speel je? Op normal heb ik op één moment, meen ergens in chapter 3, me echt naar een savepoint moeten haasten. verder heb ik aan het eind van elke chapter voldoende ammo en flairs, etc overgehouden. Op hard/ nightmare schijnt het inderdaad een stuk pittiger te zijn en moet je goed opletten waar je je kogels aan besteed.

overigens ben ook ik erg te spreken over deze game. doet me denken aan 'Alone in the dark a new nightmare', waar ik jaren geleden ook veel plezier aan beleefd heb. was ook geen geweldig speel qua gameplay maar dompelde je net als deze game onder in een spannend verhaal.
het zit goed in elkaar, heeft aardige characters, doeltreffende combat en een mooie sfeer.

ben benieuwd of hij tóch nog wel naar de pc gaat komen om de ietwat tegenvallende verkoopcijfers op te krikken!

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb me an sich prima vermaakt met Alan Wake. Rare is dat ik hem niet meer heb aangeraakt na het uitspelen, ook niet toen ik gratis de DLC kreeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Exorcist schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:32:
Ik heb me an sich prima vermaakt met Alan Wake. Rare is dat ik hem niet meer heb aangeraakt na het uitspelen, ook niet toen ik gratis de DLC kreeg..
Die downloadable content is wel aan te raden om te spelen. Er zitten leuke dingetjes in die het zeker waard maken om de uitbreiding te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kaasje123 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:13:
[...]

Die downloadable content is wel aan te raden om te spelen. Er zitten leuke dingetjes in die het zeker waard maken om de uitbreiding te doen. :)
Dan ga ik me er snel 's aan wagen, na het uitspelen van Mafia 2. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakbracket schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:41:
op welke difficulty speel je? Op normal heb ik op één moment, meen ergens in chapter 3, me echt naar een savepoint moeten haasten. verder heb ik aan het eind van elke chapter voldoende ammo en flairs, etc overgehouden. Op hard/ nightmare schijnt het inderdaad een stuk pittiger te zijn en moet je goed opletten waar je je kogels aan besteed.
Ik speel op normal. Ik jaag er nogal wat kogels doorheen (kwam er ook achter dat ik niet helemaal goed heb opgelet bij de tutorial, ik schoot steeds al voordat ik de duisternis helemaal van een tegenstander 'afgeschenen' had).
Maar het rennen is echt vervelend, de helft van de keren dodget 'ie en hij rent maar hele korte stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:21:
[...]

Ik speel op normal. Ik jaag er nogal wat kogels doorheen (kwam er ook achter dat ik niet helemaal goed heb opgelet bij de tutorial, ik schoot steeds al voordat ik de duisternis helemaal van een tegenstander 'afgeschenen' had).
Maar het rennen is echt vervelend, de helft van de keren dodget 'ie en hij rent maar hele korte stukjes.
met je zaklamp moeten kogels niet zo'n probleem zijn. wat het rennen betreft heb je helemaal gelijk; is het een klein stukje dan redt je het misschien net, maar in de meeste gevallen is 'opa Alan' niet één van de vlotste en legt 'ie het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
game nu voor 22 euro bij de MM ik ga de game nu toch maar even ophalen :)

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Heb hem nu uitgespeeld met de 2 DLC's erbij, en damn wat een sterk verhaal is het toch. De 2de DLC was trouwens wel echt super cool.

Vind het echt een geweldig spel, en ga hem binnenkort maar weer eens spelen op nightmare, maar de gameplay is ook zo lekker makkelijk en prachtig. Ook de graphics blijven echt mooi vind ik, met name dan als je een flare aansteekt en vasthoudt en de Taken achteruit deinzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vind het toch vreemd dat deze game zo weinig aandacht lijkt te krijgen....staat toch echt samen met RDR in de top. Fallout New Vegas kan deze 2 misschien nog verstoten dit jaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
Timocos schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:12:
Heb hem nu uitgespeeld met de 2 DLC's erbij, en damn wat een sterk verhaal is het toch. De 2de DLC was trouwens wel echt super cool.
ga vanavond beginnen met the writer. zonder naar spoilers te vissen ben ik wel benieuwd;
is het verhaal nu "klaar", na deze dlc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
krakbracket schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:05:
[...]

ga vanavond beginnen met the writer. zonder naar spoilers te vissen ben ik wel benieuwd;
is het verhaal nu "klaar", na deze dlc?
spoiler:
Mja het is op zich wel een open deur naar deel 2, maar het verhaal is voor mij in ieder geval af. Gaf een bevredigend gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ik heb ook de laatste DLC al uitgespeeld maar vond het einde persoonlijk niet geweldig. Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, maar persoonlijk vind ik het niet super gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
L1nt schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:24:
Vind het toch vreemd dat deze game zo weinig aandacht lijkt te krijgen....staat toch echt samen met RDR in de top. Fallout New Vegas kan deze 2 misschien nog verstoten dit jaar......
Voor mij ook samen met ME2 en RDR de games van het jaar. AW heb ik zelfs 3 keer uitgespeeld, ME2 maar 1 keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Sander H schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:36:
[...]

Voor mij ook samen met ME2 en RDR de games van het jaar. AW heb ik zelfs 3 keer uitgespeeld, ME2 maar 1 keer :P
Mja de tijd die er voor nodig is verschilt natuurlijk nogal. Alan wake kan je in een dag of 2 uitspelen. Mass effect neemt toch iets langer de tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 15-09 10:53
Daarnet toch een vervelende bug tegen gekomen in Alan Wake.
Was zojuist begonnen aan chapter vijf en was van plan om de game vanavond uit te spelen.
Maar op het volgende punt ging het echter mis:

spoiler:
Op een gegeven moment moet je een knop een poosje ingedrukt houden zodat een deur open gaat en barry en de sherriff er doorheen kunnen. Laat ik dus te vroeg de 'B' knop los en gaat die deur weer dicht. Barry en de Sherriff blijven als een gek tegen die gesloten deur aanlopen en ondertussen breekt die knop in stukken zodat die niet meer werkt. Loop ik richting die deur, saved de game net een nieuwe checkpoint. Dus je raad het al, na het laden van het checkpoint kan ik die deur nog niet openkrijgen. Van ellende dan maar het tweede gedeelte van chapter vijf opnieuw gestart, maar dat zette me wel weer een goed half uur terug in de game!

Aaaah, Xbox uitgezet en morgenavond probeer ik het opnieuw!! Verder echt een super spel dat Alan Wake, wat 't echt verdient om in de donker met een koptelefoon op gespeeld te worden. Super sfeertje!! :)

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Alan Wake is de #1 game van 2010 volgens Time Magazine.

Ik ben er dinsdag in begonnen en vind hem tot nu toe (ben ergens in chapter 2) erg goed :)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:07

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

veincode schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:16:
Alan Wake is de #1 game van 2010 volgens Time Magazine.

Ik ben er dinsdag in begonnen en vind hem tot nu toe (ben ergens in chapter 2) erg goed :)
Wat een bullshitlijst :'). Een simpel kutspel als Angry Birds staat hoger dan toppers als Mass Effect 2 en Starcraft 2 :').

Cunning linguist.

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Bart ® schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:29:
[...]

Wat een bullshitlijst :'). Een simpel kutspel als Angry Birds staat hoger dan toppers als Mass Effect 2 en Starcraft 2 :').
Mogen mensen ook nog een andere mening hebben? :')

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Pagina: 1 2 3 Laatste