Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 22:34
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2316e558b2d7e5fe776b7db8929b6ba3/full.jpg

Officiële Site:
http://www.alanwake.com

Details:
Genre:Action/Adventure/Thriller
Systemen:exclusief op de Xbox 360 console (maar ook op PC)
Releasedatum:2008
Ontwikkelaar:Remedy
Uitgever:Microsoft

Omschrijving:
De actie-thriller game Alan Wake, in ontwikkeling bij Remedy (makers van Max Payne). Het hoofdpersonage van de game heet Alan Wake en is een succesvol schrijver van spannende boeken. Na de mysterieuze verdwijning van zijn verloofde besluit hij te verkassen naar een klein stadje om daar tot rust te komen. Al snel blijkt dat dit niet helemaal gaat uitpakken zoals Alan Wake had gehoopt. In plaats van zijn gedroomde toevluchtsoord zit Alan voor hij het weet in een verhaal dat in boekvorm zomaar een van zijn nieuwe best-sellers zou kunnen zijn. Uiteindelijk hebben we een psychologische action-thriller-game waarin Alan Wake moet zien te overleven in een omgeving waar allerlei mysterieuze dingen gebeuren.

Al vroeg in 2006 zijn er al impressies naar buiten gekomen over dit spel. Al kunnen we dit spel pas in 2008 verwachten (en als er HL2 taferelen gaan opspelen zal het ook weleens 2009 kunnen worden), toch lijkt het me een goed idee dit spel in de gaten te houden door middel van een topic..

Opvallende puntjes:
• Het zou direct een hollywood-productie kunnen zijn als je bovenstaande afbeelding bekijkt
• Van de makers van Max Payne!!
• Super-realistische screenshots! *kwijl* *kwijl*
• Exclusieve Microsoft rechten (Xbox en PC)

Afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/959aa5fdf4127fe7056271b45f404f2b/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7adc20f6d434ebe2ea19472eb10dc28e/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/628f397462fcb76702fd3e521f8a6292/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/deb236ce0302ad5e4cbe88183a13ee03/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7d234a46ee91b4759b61d2299dc66f9f/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bb2750aa26c6185c7639787ceb168e33/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/add8376124681011531d20fbd87a0beb/thumb.jpg

Informatie van medetweakers:

Weltschmerz geeft hier wat meer informatie over de verhaallijn.

Weltschmerz weet wat meer te vertellen over de gameplay.

Valve fluistert dat er gezegd wordt dat de PC-versie op DirectX 10 zal gaan draaien.

SideSwipe laat weten dat Intel een béta versie van dit spel gebruikt heeft om de multi-core cpu's te testen

Weltschmerz laat weer van zich horen door het te hebben over de dag-en-nacht cyclus.

[ Voor 14% gewijzigd door SuperCrisz op 12-04-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Mooie topicstart, ik kijk zeker naar dit spel uit, sommige van de screens vind ik sfeervoller en indrukwekkender dan Crysis. Daarnaast is een niet standaard shooter altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
offtopic:
Is mijn eerste topicstart.. vind hem wel aardig gelukt..

Ik hou wel van die spellen met spannende verhalen.. Mooiste spel tot nu toe die ik gespeeld hebt, met het mooiste verhaal, vind ik Mafia... hoop dat Alan Wake net zo boeiend zal worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
[tweaker mierenneuker modus]
\[PC/Next-Gen Consoles] Alan Wake, Remedy's nieuwe game.
[/tweaker mierenneuker modus]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Nou moe.. ik heb dus echt gezocht op Alan Wake.. !! zag hem dus echt niet tussen staan.. maar vind deze topicstart beter dan die van 2005.. dus welke is leading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Wat mij betreft gaan we met deze verder. Eventueel kun je nog wat info uit die andere TS overnemen.

Anyway, ik ben ook ERG benieuwd naar deze nieuwe Remedy game. Heb in het verleden ERG genoten van Max Payne 1 en 2. Vond Mafia City of Lost Heaven ook een top game. Dit soort 3rd person games single-player games liggen mij wel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Prima.. ik zal even kijken of er wat details in staan die ik kan overnemen. Wat mij betreft gaan we dan ook met deze verder.. mods: ok?? Mocht iemand meer details hebben, gooi het er maar in! Ik zal zorgen dat de info er bij komt te staan...

Ik hoop trouwens niet dat dit spel niet teveel adventure gaat worden.. laat het maar gewoon een FPS worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
SuperCrisz schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:26:
Prima.. ik zal even kijken of er wat details in staan die ik kan overnemen. Wat mij betreft gaan we dan ook met deze verder.. mods: ok?? Mocht iemand meer details hebben, gooi het er maar in! Ik zal zorgen dat de info er bij komt te staan...

Ik hoop trouwens niet dat dit spel niet teveel adventure gaat worden.. laat het maar gewoon een FPS worden..
Het wordt sowieso geen standaard FPS, maar gaat qua gameplay meer op Silent Hill en dergelijke spellen lijken. Pistolen zouden een minder grote rol spelen dan het puzzelen en de zaklamp, aldus eerder commentaar van de makers.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
SuperCrisz schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:26:
Uhm, het wordt toch 3rd person? Dan kan het nooit FPS worden, ha ha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem het gewoon een 3pps, 3rd person puzzle shooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Misschien nog iets voor in je starttopic. Alan Wake schrijft Thrillers waarvan hij de verhaallijn, of in ieder geval inspiratie, direct uit zijn nachtmerries haalt. A.Wake heeft namelijk vrijwel elke nacht verschrikkelijke nachtmerries, die op een gegeven moment plots ophouden. Het blijkt dat dan zijn droomwerelden zich manifesteren in de werkelijkheid en alleen s'nachts tevoorschijn komen. Daar draait het verhaal dus zo'n beetje om (naar wat men vrij wilde geven).

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woah! Alan Wake!
Nu S.T.A.L.K.E.R. is uitgekomen staat dit spel bovenaan mn lijstje van meest-naar-uitgekeken spel. En bij elk screenshot/filmpje ziet ie er weer mooier uit. Dat licht! Die mist! Dat detail op de mouw van onze schrijvende held! Die (waarschijnlijke) systeemeisen! Die releasedatum!

But seriously, 't is bijna onontkoombaar dat dit spel een topper wordt. Remedy heeft kaas gegeten van spellen maken (Max Payne 2!) en zelfs al mocht het geen topper worden, dan nog heeft het spel geen tweede. Afgezien misschien van Silent Hill 2 dan. Maar die kennen we al, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:57:

[...] en zelfs al mocht het geen topper worden, dan nog heeft het spel geen tweede. Afgezien misschien van Silent Hill 2 dan. Maar die kennen we al, toch?
Voor mij is dit (samen met Mass Effect) mijn grootste wens qua games. Maar toch denk ik dat je je niet teveel moet focussen op "het spel heeft geen tweede" ideologiën. Ik denk namelijk dat dit spel niet al te bijzonder zal worden qua gameplay, en misschien zelfs op veel punten niet eens next-gen zal zijn. Maar de graphics, muziek en verhaallijn zullen waarschijnlijk zo ontzettend goed worden, dat het ongeevenaard zal blijven voor een flinke poos. En, nu de kracht ervoor beschikbaar is, kunnen we ook eens echt goed aan het schrikken gemaakt worden door middel van mooie beelden, goed geluid en ons eigen inbeeldingsvermogen... _/-\o_

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik was ook effies in fanboy mode. Maar ja, ik zie ook al zo'n anderhalf jaar screenshots ervan en lees ook al zo'n tijd die heeele kleine stukkies info die erover beschikbaar zijn..

En ohja, Mass Effect? Thanks for the reminder, die was ik dus effies he-le-maal vergeten. Die filmpjes op die site van hun hebben me iig weer even wakkergeschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
heb in de TS onderaan wat korte meldingen neergezet van nuttige opmerkingen in dit topic... deze zal telkens worden bijgewerkt..

Insidegamer heeft trouwens wat impressies op de site staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat dat topic al langer dan een half jaar stil lag en deze topic start waarschijnlijk wel geupdate wordt, heb ik het oude topic gesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me zeker wel een vet spel dit, Max Payne heb ik ook altijd zeer veel gespeeld.. helemaal met al die matrix en kung-fu mods die ervoor gemaakt werden. Echt super.

Er word gezegd dat dit spel op dx10 zal draaien, verbaasd me niet verder maar maakt het wel het wachten extra waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:07:
Lijkt me zeker wel een vet spel dit, Max Payne heb ik ook altijd zeer veel gespeeld.. helemaal met al die matrix en kung-fu mods die ervoor gemaakt werden. Echt super.

[...]
Ik denk dat als je kritisch naar Max Payne kijkt, met een objectief oog, dat je ook wel kunt begrijpen waarom dit spel zo godsgruwelijke goed moet worden. Ik zou echter geen vergelijking trekken tussen de gameplay elementen aangezien de twee spellen (Max Payne en Alan Wake) niet in dezelfde categorie thuis horen.
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:16:

[...]

En ohja, Mass Effect? Thanks for the reminder, die was ik dus effies he-le-maal vergeten. Die filmpjes op die site van hun hebben me iig weer even wakkergeschud.
Hoe kun je zo'n game nou vergeten? Het is dat ik geen kennis heb over het maken van een start-topic anders had ik er al lang een voor gemaakt... :P

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Weltschmerz schreef op woensdag 11 april 2007 @ 16:34:
[...]

Hoe kun je zo'n game nou vergeten? Het is dat ik geen kennis heb over het maken van een start-topic anders had ik er al lang een voor gemaakt... :P
offtopic:
Kijk in de startpost via view naar de code en hergebruik deze voor je eigen topicstart. Niet alles hoeft moeilijk te zijn ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

Uhm, wat was er mis met het oude topic dan? Kwil niet mierenneuken maar volgens mij voegt deze niet heel veel meer toe?
Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
GG85 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 18:44:
Uhm, wat was er mis met het oude topic dan? Kwil niet mierenneuken maar volgens mij voegt deze niet heel veel meer toe?
Beetje vreemd.
quote van Terr:
Omdat dat topic al langer dan een half jaar stil lag en deze topic start waarschijnlijk wel geupdate wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Dit is ook een game waarbij Intel de multi-core cpu's heeft laten testen :) Best wel indrukwekkend te noemen deze game :) Kan niet wachten!

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Ik vind de dag en nachtcycles zeer tof gemaakt, maar dat kan bij dit spel natuurlijk ook niet ontbreken aangezien het belangrijk gaat worden voor puzzles en het bevechten van monsters. Maar nu vraag ik me af, aan de mist te zien, of er ook een afwisseling zal komen tussen weersomstandigheden. Ik zie dit in te weinig spellen, terwijl het ontzettend vet zou zijn om dan weer in de sneeuw, dan weer in de regen, dan weer in de zon te staan...(niet letterlijk in de zon uiteraard :P )

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Deze game lijkt me echt goed, ook met die dag en nachtcyclus.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Supercrisz

Op de een of andere manier kon ik je niet DM-en dus dan doe ik het zo maar even...:

Ik denk ik help je even met de start-topic aangezien ik nog een aantal dingen wist die ontbreken, en op zich wel handig zijn.
Hoe, en of, je het wilt gebruiken is aan jou, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verhaal (Kan spoilers bevatten):

Alan wake is een thriller schrijver, met een aantal Bestsellers op zijn naam. In het begin van zijn carriëre werd hij voornamelijk geïnspireerd door zijn verloofde Alice, maar vlak voordat zij elkaar leerde kennen begon hij vreemd te dromen, die hij weer als inspiratie gebruikte voor zijn eerste boek. Het boek werd lofvol ontvangen, zoals Wake altijd al gedroomd had (subtiel woordgrapje :P ). Maar opeens verdween Alice en elk spoor was zoek. Alan's dromen stopte en zijn schrijven wilde ook maar niet vorderen. Daarbij kwam ook nog eens slapeloosheid om de hoek kijken en zo vertrekt Alan in het begin van het spel naar het kleine dorpje Bright Falls, Washington, om een kliniek tegen slapeloosheid te bezoeken. Hier lukt het Alan weer om te slapen, en ontmoet hij een mysterieuze vrouw die lichamelijk identiek blijkt aan zijn vermiste verloofde. Opeens komen ook zijn dromen terug, maar ditmaal zijn het verschrikkelijke nachtmerries. Het dorpje Bright Falls begint te veranderen in iets wat Wake's boek blijkt te zijn, en uiteindelijk zit er voor Alan niets anders op dan al vechtend met een pistool en zaklantaarn erachter te komen wat er allemaal aan de hand is...

Kleine feitjes:

-De vijanden van A.Wake komen alleen in het duister. Het zal voor de speler mogelijk zijn om slim gebruik te maken van lichteffecten en objecten in de omgeving om met de wezens af te rekenen.

-Het spel wordt, in tegenstelling tot veel eerdere horror adventures, een free-roam spel. De speler zal dus kunnen gaan en staan waar hij wilt, en niet verbonden zijn aan het bezoeken van locaties in een bepaalde volgorde voordat nieuwe gebieden aan de orde komen.

-Het autorijden zal een belangrijk onderdeel van het spel zijn, verwacht dus veel rondrijden om dingen te zoeken.

-Er komt geen multiplayer. "We'd much rather give the players a great single-player game, than a mediocre single and multiplayer game." -Petri Järvilehto.

-Het uiterlijk van Alan Wake is ontworpen naar het uiterlijk van de Finse acteur Ilkka Villi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-W.

[ Voor 1% gewijzigd door Weltschmerz op 13-04-2007 10:04 . Reden: Nog een klein feitje gevonden... ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Dit topic gaat ook snel dood zo te zien...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.d0hage
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:20
Lijkt me een erg mooi spel zeker het wachten waard! Ook een mooie topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Weltschmerz schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:30:
Dit topic gaat ook snel dood zo te zien...
Voor zover ik het zo zie lijkt me dit een ubervet spel. Ik vind horror games zowiezo echt vet mooi. (silent hill, resident evil... ^^ )
Maar als ik serieus nog een jaar moet wachten (of langer) op zo'n vet spel is het zonde om er nu al teveel aan te denken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
warcow schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:32:
[...]

Voor zover ik het zo zie lijkt me dit een ubervet spel. Ik vind horror games zowiezo echt vet mooi. (silent hill, resident evil... ^^ )
Maar als ik serieus nog een jaar moet wachten (of langer) op zo'n vet spel is het zonde om er nu al teveel aan te denken. :P
Ja dat klopt wel. Dan droom je het miisschien eerder dood dan dat het spel uit komt. Dat zou spijtig zijn. Maar toch, stiekem sta ik elke dag wel een paar minuten stil bij Alan Wake en Mass Effect. Vooral die laatste, van wat ik er over heb gelezen, poe hee...

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
Waarom is Mass Effect te vergelijken met Alan Wake... want ME lijkt me meer een SF-achtige game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
SuperCrisz schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:16:
Waarom is Mass Effect te vergelijken met Alan Wake... want ME lijkt me meer een SF-achtige game...
Ik vergelijk die twee toch helemaal niet? Ik zeg alleen dat deze twee titels bovenaan mijn lijstje staan, en op het moment Mass Effect net iets prominenter dan Alan Wake. Ik hou nu eenmaal van RPG's O-)

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:22
haha.. duurt lang dit.. heb nog een alan wake teaser op mijn pc te staan..

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/7744/alanwakekl0.jpg

dus de geruchten stammen al uit 2004/2005 over dit spel.

hier het filmpje dan ook maar even:

Clique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Zijn ook nog niet echt veel screens en filmpjes over te praten wat wel jammer is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Van de makers van Max Payne!!
Had nog nooit van deze titel gehoord, maar dit klinkt in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Radical1980 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:18:
[...]

Had nog nooit van deze titel gehoord, maar dit klinkt in ieder geval goed.
Je hebt serieus nog nooit van Max Payne gehoord?
Wel eens gehoord van Doom? SimCity? Tetris?
8)7

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Het schiet niet erg op met deze game, maar dat deed het met Max Payne I ook niet. Ik weet nog dat ik het volkomen gestoord vond dat je een 1.133 GHz Pentium 3 nodig had om deze game met alles op max te draaien (oid), en Max Payne II is met (heel) (grote) afstand de beste game die ik ooit gespeeld heb. Ik verwacht hier dus wel wat van, het zou zonde zijn als ze het zouden afraffelen omdat een community van een man of duizend er al een paar jaar op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Pff wachten op games is zo sneu.. gewoon negeren totdat er daadwerkelijk wat is :)

specs

• Weltschmerz
*kick*

Er gaat een gerucht dat er binnenkort meer informatie komt over de release van Alan Wake, plus een presentatie met nieuwe beelden en wellicht gameplay footage.

Ik las laatst een preview van Heavy Rain en ik kon het toch niet helpen te denken aan Alan Wake...zelfs de preview van HR deed me gewoon weer kwijlen bij het -idee- aan A. Wake. Zal 2009 het jaar worden? :9~

&

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
Weltschmerz schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:05:
*kick*

Er gaat een gerucht dat er binnenkort meer informatie komt over de release van Alan Wake, plus een presentatie met nieuwe beelden en wellicht gameplay footage.

Ik las laatst een preview van Heavy Rain en ik kon het toch niet helpen te denken aan Alan Wake...zelfs de preview van HR deed me gewoon weer kwijlen bij het -idee- aan A. Wake. Zal 2009 het jaar worden? :9~
Toch blijft het aan me knagen dat het al zo lang compleet stil is rond deze game. Dat is meestal een slecht teken (weinig inspiratie, te weinig inovatie of het hele pakket werkt niet als geheel) Ik verwacht eerlijk gezegd niet meer het wonder wat beloofd werd een paar jaar terug.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Ik las op Gamer.nl dat Remedy de ontwikkeling van Max Payne 3 heeft afgestoten en heeft overgedragen naar Rockstar North omdat ze het te drukken hadden met Alan Wake.

Bron: Werkt Rockstar aan Max Payne 3 en PlayStation 3-titel?

AULXJMHR

• justifire
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Dat is vaak zo jammer.
Er word gehyped over hoe geweldig innovatief het wel niet is.
Zie al 2 jaar plaatjes van day and night time enzo.
Destijds dacht ik *wauw* gaaf spel, mooie effecten.
Werd zelfs gebruikt voor het introduceren van intels core2quad omdat dit spel multi-cores ondersteunt.
Nu hij dan bijna uitkomt zijn deze 'innovaties' al niet bijzonder meer.
Het meeste geniet ik toch nog van de onverwachte gave spellen die niet vooraf helemaal dood-gehyped worden en uiteindelijk een meesterwerkje blijken te zijn, met weinig verwachtingen kan het alleen maar meevallen.
Desalnietemin zal ik Alan Wake zeker proberen, al vrees ik dat het allemaal niet zo'n spectaculaire vooruitgang is als destijds beweerd werd, hopen dat de gameplay in ieder geval wel dik in orde is.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Weltschmerz
Wanneer ik de beelden bekijk vind ik het nog steeds schitterend, zelfs in vergelijking met spellen van nu.
Dat het zo lang stil is vind ik vervelend bij ontwikkelaars die onbetrouwbaar zijn en waar veel van gecanceled wordt, maar bij Remedy, die gewoon erg lang aan hun spellen werken en het goed willen afleveren heb ik er vertrouwen in.
Een goed spel is vaak meer dan 4 jaar in ontwikkeling, en de studio van Remedy is niet groot, wat het logisch maakt dat het langer duurt. Dat ze weinig willen tonen vind ik ook niet gek, aangezien het een spel is dat puur draait op verhaal en sfeer, en daar moet je niet teveel van proeven.

Daarbij spreekt het thema van het verhaal mij nog steeds aan, en ik kan niet wachten om het lekker in het donker te kunnen spelen.
Ik zeg; laat maar komen die hap!

&

• Weltschmerz
justifire schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:17:
Dat is vaak zo jammer.
Er word gehyped over hoe geweldig innovatief het wel niet is.
[...]
Het meeste geniet ik toch nog van de onverwachte gave spellen die niet vooraf helemaal dood-gehyped worden en uiteindelijk een meesterwerkje blijken te zijn, met weinig verwachtingen kan het alleen maar meevallen.
Ik vind het grappig dat je dit zegt, want ik heb nog geen hype gezien. Natuurlijk stond het in alle bladen toen het werd aangekondigt. Natuurlijk hoorde je er veel van toen er nieuwe screenshots uit kwamen. Dit gebeurd bij alle spellen die iets meer dan normaal lijken, of waarvan de ontwikkelingsstudio goede spellen heeft afgeleverd. Ik zou het echter geen hypen willen noemen. Dat vind ik wanneer er logo's op coca-cola blikken staan, posters in bushokjes hangen, en reclame onderaan in je msn balk komt te staan.
Afgezien van de enkele persreleases, vage geruchten en een paar updates werkt het team van Remedy volgens mij gewoon in stilte. Als dit hun manier is om een degelijk product af te leveren, dan vind ik het goed!

&

• justifire
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Weltschmerz schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:15:
[...]

Ik vind het grappig dat je dit zegt, want ik heb nog geen hype gezien. Natuurlijk stond het in alle bladen toen het werd aangekondigt. Natuurlijk hoorde je er veel van toen er nieuwe screenshots uit kwamen. Dit gebeurd bij alle spellen die iets meer dan normaal lijken, of waarvan de ontwikkelingsstudio goede spellen heeft afgeleverd. Ik zou het echter geen hypen willen noemen. Dat vind ik wanneer er logo's op coca-cola blikken staan, posters in bushokjes hangen, en reclame onderaan in je msn balk komt te staan.
Afgezien van de enkele persreleases, vage geruchten en een paar updates werkt het team van Remedy volgens mij gewoon in stilte. Als dit hun manier is om een degelijk product af te leveren, dan vind ik het goed!
Heb jij dan de Intel Core2Quad-launch overgeslagen?
Vond dat een aardige hype, je werd doodgegooid met Alan Wake, elke review kwam het wel voorbij.
Misschien niet zo overdreven als met Crysis, Assassins Creed of GTA maar toch....

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
justifire schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:37:
[...]

Heb jij dan de Intel Core2Quad-launch overgeslagen?
Vond dat een aardige hype, je werd doodgegooid met Alan Wake, elke review kwam het wel voorbij.
Misschien niet zo overdreven als met Crysis, Assassins Creed of GTA maar toch....
Volgens mij is het idee van een hype juist zo'n beetje dat je er niet onderuit kunt komen. Dus ja, als ik dat heb gemist dan bevestigd het mijn punt alleen maar.

Afijn, dit alles boeit ook niet. Het spel is waar het om draait. Persoonlijk kan ik niet bevatten dat mensen de screens nu opeens 'niet zo bijzonder' vinden, maar vanuit hetzelfde standpunt zullen ze mij wel bizar vinden dat ik het nog steeds allemaal wonderlijk mooi vind.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Remedy heeft voor de Max Payne movie de nieuwe trailer laten zien van Alan Wake..lekkere sfeer!
http://gamersyde.com/stream_9115_en.html _/-\o_

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Hij staat ook op Gamer met screenshots: http://www.gamer.nl/doc/4...che-trailer-van-Alan-Wake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Net een HD trailer van Alan Wake, aldus GT:

http://www.gametrailers.com/player/41821.html?r=1

Edit: goed... lezen wat er gepost wordt, zelfde trailer :/

[ Voor 24% gewijzigd door Jejking op 22-10-2008 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Ik moet alweer kwijlen. Persoonlijk kan ik me verliezen wanneer spellen een goede sfeer hebben, zo ook in Max Payne (die ik meer renomeer om haar verhaallijn en de sfeer dan de gameplay), Black & White en Fable. Ik denk dat dit ook weer het geval gaat worden bij Alan Wake, hoewel ik wel hoop dat er iets orignelers achter zal zitten dan een coma einde ofzo. Van mij mag het trouwens best vaag en open zijn, of compleet onbegrijpbaar. Heerlijk. (Twin Peaks koekje iemand? ; )

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 02:22

ABD

Alan Wake zou niet uitkomen op de Playstation, maar wat is dit dan?

Zou heel mooi zijn als dit klopt. Weg met de exclusieve titels!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
ABD schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:14:

Cool. Een microsoft exlusieve zonder release info die volgende maand uitkomt :)

Nah, daar klopt niks van ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 16-02-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

ABD schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:14:

Bij de Media Markt kan je volgens de folder deze maand Killzone 2 kopen voor de 360 :+

Exclusives zijn juist verschrikkelijk belangrijk, ook voor ons gamers. Door exclusives kunnen 3 consoles bestaan, waardoor bijvoorbeeld een Sony en MS steeds kijken wie de grootste piemel heeft. Dat komt de kwaliteit van games en netwerken ten goede. Als er een Sony/Ms Playbox 4 zou komen is die race weg, en dat zullen ze merken in de budgetten van de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
http://www.gametrailers.c...-alan-wake/50061?type=flv

Gameplay trailer, vers van de E3. Het spel komt uit in de lente van 2010. Ik vind 'em echt ongelooflijk gaaf man. Heerlijke sfeer en gameplay met het gebruik maken van licht en zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
_/-\o_ _/-\o_ Echt...Geweldig, sinds de eerste aankonigig wacht ik hier met smart op :)
Maar 1 valt wel erg op, het lijkt wel star wars tijdens gevechten, flashy stuff en sparkles overal...beetje buite de sfeer van de rest van de game zo te zien.
Verder wel echt toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 11-09 15:22
D. Ninjai schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:57:
http://www.gametrailers.c...-alan-wake/50061?type=flv

Gameplay trailer, vers van de E3. Het spel komt uit in de lente van 2010. Ik vind 'em echt ongelooflijk gaaf man. Heerlijke sfeer en gameplay met het gebruik maken van licht en zo. :)
Mag ook wel na dik 5 jaar ontwikkeling toch? :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alan Wake trailer ziet er op zich nice uit maar ook weer niet extreem bijzonder dus waarom het nu NOG een jaar moet duren..... :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52
Help!!!! schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:26:
Alan Wake trailer ziet er op zich nice uit maar ook weer niet extreem bijzonder dus waarom het nu NOG een jaar moet duren..... :?
Ik weet het niet of het er aan kan liggen dat Remedy uit maar 40 man bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:43
En het spel is Xbox360-only geworden!

Bron;http://www.9lives.be/games/alan-wake/nieuws/alan-wake-wordt-volledige-xbox-360-exclusive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

demon326 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:09:
En het spel is Xbox360-only geworden!

Bron;http://www.9lives.be/games/alan-wake/nieuws/alan-wake-wordt-volledige-xbox-360-exclusive
offtopic:
wat een marginaal volkje is dat op die site, die comments... :X

Zat er ergens wel aan te komen natuurlijk, doch zoals het artikel zelf al zegt: Het is best mogelijk dat het een jaar later alsnog naar pc komt, zoals ze met gears of wars gedaan hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:43
Boeboe schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:20:
[...]

offtopic:
wat een marginaal volkje is dat op die site, die comments... :X

Zat er ergens wel aan te komen natuurlijk, doch zoals het artikel zelf al zegt: Het is best mogelijk dat het een jaar later alsnog naar pc komt, zoals ze met gears of wars gedaan hebben.
Naar pc komen doet het wel, maar dan vrees ik voor een snelle port :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

demon326 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:25:
[...]

Naar pc komen doet het wel, maar dan vrees ik voor een snelle port :|
Zal wel meevallen. Fable, Mass Effect en Gears of War zijn ook prima te spelen op de PC. Dit soort toptitels besteden ze over het algemeen wel wat tijd aan om er wat van te maken :)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Ik heb het stukje hier op Tweakers en wat filmpjes bekeken. Ik kijk erg uit naar deze game. Het is lekker anders, een goede duister sfeer en het verhaal spreekt me erg aan!
Hopelijk wordt het goed te spelen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Laatst online: 25-06 10:41
Ik ben eerlijk gezegd heel sceptisch daarover, en vooral boos. Dit is echt een hele laffe streek. Ooit was deze game gewoon in ontwikkeling voor de PC en was het de bedoeling dat de PS3 en xbox 360 versie twee goede ports zouden worden. Toen waren ze nog aan het samenwerken met Intel, en was het de bedoeling dat deze game de verkoop van quadcores zou stimuleren(ofwel technologische vooruitgang). Maar ze zochten nog een uitgever.. En hier heeft Remedy een grote fout gemaakt. Ze hebben Microsoft gekozen, en daardoor werd de xbox 360 het leadplatform en de PC de port. De PS3 werd natuurlijk gewoon uitgesloten, begrijpelijk. Toen bleek dat de xbox 360 ook leadplatform was, fronste ik ook even mijn wenkbrouwen. Niet zo heel erg, want Remedy staat toch bekend vanwege zijn kwaliteit en ondersteuning, maar toch was het jammer.
Nu opeens blijkt dat de kans op een PC versie überhaupt heel klein is, schrik toch wel enorm. Ik heb er zolang naar uitgekeken. Max Payne 1 en 2 waren geweldige games.
Niet om de fanboy uit te hangen, maar dit soort games verkopen beter op de PC.. Iedereen die Max Payne heeft gespeeld koopt deze titel gewoon blind, en dat zijn voornamelijk PC gamers. Ik ken niemand die een xbox hiervoor ging kopen, want iedereen had namelijk een PC waar die het op zou gaan spelen. Het is hoe dan ook raar, want de fanbase van Remedy ligt gewoon op de PC, simpel.
Ik zal tegen die tijd waarschijnlijk uit moeten gaan kijken naar een xbox 360, sad but true. Dit is eigenlijk best een messteek na al die jaren wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Tharoy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:04:
Niet om de fanboy uit te hangen, maar dit soort games verkopen beter op de PC..
Daar ga je toch de mist in... Geen enkel spel dat op zowel de pc als op een console is uitgekomen, verkoopt beter op de pc. Die cijfers komen niet eens bij elkaar in de buurt, zelfs niet voor shooters als Call of Duty 4. Ik quote:
Helaas komt er vooral bij de PC veel piraterij voor, zodat de winst van de PC versie erg tegenvalt. Van de totale winst is maar 6,4 % afkomstig van de PC terwijl de consoles voor 82,8 % van de winst verantwoordelijk zijn.
Dus helaas, het blijft klote, maar ik snap de zet van de makers wel. De cijfers spreken voor zich.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Tharoy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:04:
Ik ben eerlijk gezegd heel sceptisch daarover, en vooral boos. Dit is echt een hele laffe streek. Ooit was deze game gewoon in ontwikkeling voor de PC en was het de bedoeling dat de PS3 en xbox 360 versie twee goede ports zouden worden. Toen waren ze nog aan het samenwerken met Intel, en was het de bedoeling dat deze game de verkoop van quadcores zou stimuleren(ofwel technologische vooruitgang). Maar ze zochten nog een uitgever.. En hier heeft Remedy een grote fout gemaakt. Ze hebben Microsoft gekozen, en daardoor werd de xbox 360 het leadplatform en de PC de port. De PS3 werd natuurlijk gewoon uitgesloten, begrijpelijk. Toen bleek dat de xbox 360 ook leadplatform was, fronste ik ook even mijn wenkbrouwen. Niet zo heel erg, want Remedy staat toch bekend vanwege zijn kwaliteit en ondersteuning, maar toch was het jammer.
Nu opeens blijkt dat de kans op een PC versie überhaupt heel klein is, schrik toch wel enorm. Ik heb er zolang naar uitgekeken. Max Payne 1 en 2 waren geweldige games.
Niet om de fanboy uit te hangen, maar dit soort games verkopen beter op de PC.. Iedereen die Max Payne heeft gespeeld koopt deze titel gewoon blind, en dat zijn voornamelijk PC gamers. Ik ken niemand die een xbox hiervoor ging kopen, want iedereen had namelijk een PC waar die het op zou gaan spelen. Het is hoe dan ook raar, want de fanbase van Remedy ligt gewoon op de PC, simpel.
Ik zal tegen die tijd waarschijnlijk uit moeten gaan kijken naar een xbox 360, sad but true. Dit is eigenlijk best een messteek na al die jaren wachten..
De fanbase kan over die vijf jaar ook zeker niet een beetje verschoven zijn? Max Payne is een van mijn favoriete spellen (iets wat overigens niets zegt over Alan Wake, aangezien ik denk dat het toch wel een ander soort spel zal worden), maar ik ben in die vijf jaar wel steeds verder van de pc afgestapt, en meer richting consoles gegaan. In mijn geval is Remedy dus trouw gebleven aan de fanbase, door mee te stappen met de richting die bepaalde gamers maakten. Zo ook met een aantal vrienden van mij.

Je fanbase argument vind ik dus ietwat tekortkomen.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
Een vaste releasedate is ingesteld, en de speciale editie is bekend gemaakt. Ik heb zojuist de LE besteld. Op veel fora zie ik dat mensen het er over het algemeen niet tevreden over zijn, maar persoonlijk vind ik het een geweldige LE. Blijkbaar zien mensen liever zaklampen en keychains, waar ik liever in game content, een soundtrack en in dit geval een goed boek (!!!) erbij krijgt.

De Limited Edition zal bevatten:

-Een game disc met het spel, unieke artwork, audio commentaar en hints (in game gebracht door Remedy)
-De soundtrack van het spel
-Een Alan Wake theme en avatar
-De eerste Alan Wake DLC gratis te downloaden wanneer hij uitkomt
-"The Alan Wake files", een 144 pagina's tellend boek waarin een kort verhaal staat (geschreven door A. Wake), en ook FBI files die de gebeurtenissen in Bright Falls onderzoeken.

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Bart ® schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:17:
Daar ga je toch de mist in... Geen enkel spel dat op zowel de pc als op een console is uitgekomen, verkoopt beter op de pc.
Volgens mij verkocht elke RTS beter op PC.

En volgens mij zijn er nog meer dan genoeg voorbeelden; multi-platform releases bestaan al heel wat langer dan sinds de introductie van de XBOX360/PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

T-CM11 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:07:
[...]

Volgens mij verkocht elke RTS beter op PC.

En volgens mij zijn er nog meer dan genoeg voorbeelden; multi-platform releases bestaan al heel wat langer dan sinds de introductie van de XBOX360/PS3.
Ik heb het natuurlijk over de current-gen consoles, de 360 en de PS3. En misschien, maar ik weet het niet zeker aangezien ik geen harde cijfers heb, worden enkele RTS'en op de pc beter verkocht dan op de consoles. Let wel: het gaat hier niet om waarop er meer gespeeld wordt, maar waarvoor er meer verkocht wordt...

Je zit trouwens wel aardig ver teurg te lezen, juli 2009 :D

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Bart ® schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:25:
[...]
Je zit trouwens wel aardig ver teurg te lezen, juli 2009 :D
Niet op gelet eigenlijk... de post erna is nog maar van vorige maand ;)

OT: 150+ euro is me dit spel niet waard :( (ik heb geen xdoos360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

En hij is uit :) Ik ben spelen!!!!!!!!!!

Zal mijn bevindingen posten!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Donnie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:25:

spel is niet uit. Jij hebt het spel gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja, jammer weer... Toepasselijke avatar trouwens, van zo'n crimineel :P

Anyway, ik zag dat de reviews binnendruppelden, spel lijkt niet perfect maar wel erg goed. GiantBomb heeft een Quicklook live staan (welspoilers uiteraard) en 't spel ziet er erg mooi uit, vooral de lighting en de sfeer lijken spot on!

Mijn Limited Edition moet volgende week binnenkomen... Ik heb d'r zin an!

[ Voor 6% gewijzigd door Willybubba op 05-05-2010 11:22 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ike. schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:20:
[...]

spel is niet uit. Jij hebt het spel gedownload.
Sorry maar ik heb hem gewoon gekocht vriend, dusse hou je beschuldigingen ajb voor je 8)7 :-(

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Donnie schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:55:
[...]

Sorry maar ik heb hem gewoon gekocht vriend, dusse hou je beschuldigingen ajb voor je 8)7 :-(
Mijn excuses.
Heb je goed voor mekaar. 9 dagen voor release :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Laat ik zeggen dat ik mijn contacten heb binnen de distibuteurs ;)

Apologies accepted, ik snap waarom je het zegt, meestal is dat idd wel het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die halsreikend uitkijkt naar dit spel moet dit zien! Om je warm te krijgen wordt er een zesdelige prequel uitgebracht. Deze is als eerste te zien op xbox live. Episode 1, 2 en 3 staan inmiddels op youtube.
Ziet er echt goed uit, heb er zin in!

Bright Falls: The prequel to Alan Wake - Episode 1 - 'Oh Deer'
Bright Falls: The prequel to Alan Wake - Episode 2 - 'Time Flies'
Bright Falls: The prequel to Alan Wake - Episode 3 - 'Lights Out'

Oh ja, voor de echte geeks onder ons, check ook de analyse van "What the Bright Falls"! Zien jullie de beker? Check het maar is!

What The Bright Falls - Episode 1 (Sark, Hutch, Rob and Team: Alan Wake Series Analysis)
What The Bright Falls - Episode 2 (Sark, Hutch, Rob and Team: Alan Wake Series Analysis)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Donnie schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:09:
Laat ik zeggen dat ik mijn contacten heb binnen de distibuteurs ;)

Apologies accepted, ik snap waarom je het zegt, meestal is dat idd wel het geval...
Omdat je het al speelt: weet je misschien wat meer van de achievements? Op http://www.xbox360achieve...e/alan-wake/achievements/ staan er een hoop maar niet welke verhaalgerelateerd zijn en welke verzamel achievements. Sommigen spreken wel voor zich maar ik was er benieuwd naar :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
@namron: Thanks voor de links... Die prequel filmpjes hebben echt een hoog Twin Peaks gehalte... Erg gaaf! :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Donnie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:25:

Gekocht :D

Om 23:25 roepen dat hij uit is. Toevallig wanneer de Rip ook uit is gekomen.
Schiet even een plaatje met je mooie camera van de hoes en het boekje.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 19:07
Sjo, net door Episode 2 heen.
Damn wat een spel. Wat je al overal hoort "graphics zijn minder" ja dat klopt maar na 2 minuten spelen zie je dat echt niet meer. Man wat een sfeer.
Ik moet nu echt ff stoppen met spelen, niet goed voor mn hart :P

Ok een iets meer gestructureerde review.

Het AW doe me erg denken aan de eerste keer dat ik Max Payne speelde.
Het is echt te merken dat het door dezelfde mensen is gemaakt. De manier van vertellen, opzet van de game, de kleine 'eastereggs'.

Het hele idee van de manuscripts werkt erg goed. Zeker als je er 1 vind waarvan je weet dat het nog moet gebeuren. "And then I heard the chainsaw" .... Je weet dan wat er gaat komen, maar wanneer precies? Erg cool.
Ook de hele sfeer zit erg goed. Mede doordat het 's avonds speelt. Je zaklamp is niet perse nodig om alles te kunnen zien maar toch gebruik je hem ombewust wel.
Ook als de 'darkness' om je heen actief word, het waaien, ritselen van de blaadjes, het veranderen van de schaduwen. Ik heb meer dan eens een schim van iets gezien waarvan ik zelf niet meer wist of ik het nou verzon of dat het spel er 1 neerzette :o very fucking scary

Iets wat brilljant was in Max Payne en wat hier weer terug komt zijn de tv's _o_
Je hebt er 2 varianten van. 1tje voor het verhaal en 1 die je zelf aan kan zetten.
Deze laatste laat afleveringen zien van 'Night Springs', een soort 'Twilight Zone' achtige show (net zoals MP die soap had). Super cool gedaan en het helpt echt de sfeer zetten.
ff rust, tv aan maar toch niet uit het spel gesleurt worden.

Zeker een aanrader om te kopen.

[ Voor 73% gewijzigd door LordMithril op 08-05-2010 21:23 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Dit weekend aan een stuk door AW gespeeld en uitgespeeld. Zeer mee vermaakt en in ongeveer 10-15 uur uitgespeeld.

De game heeft in mijn optiek zeer veel weg van Silent Hill alleen doet het alles veel beter. Het verhaal is top uitgewerkt en betrekt je de hele game. Het is alleen jammer dat er geen puzzelelementen zijn zoals in Silent Hill. Nu is de game redelijk makkelijk en vraagt het telkens om ergens een accu aan te zetten om zodoende licht te hebben of om een lift aan te sturen. De gevechten met de Taken zijn leuk om te doen en hebben mij niet verveeld. Toch is dit iedere keer hetzelfde en komen er weinig tactieken bij kijken.

De afwisseling van de omgevingen zijn top. De eerste twee episodes ben je in het bos en op het moment dat je dit wel gezien hebt, ga je naar een nieuwe setting. Zo loop je door de stad, een boederij achtige omgeving en een instelling.

Nadeel van de game vind ik de nogal opzichtige manier van "verlenging". Je bent onderweg van punt A naar punt B, op het moment dat denkt" dit gaat wel erg makkelijk", krijg je autopech of wordt de weg afgesloten. Dit gebeurt bijna iedere episode meerdere keren en dat is vervelend. Het vinden van de thermoskannen is ook weer zo een element wat tegenwoordig schijnbaar in iedere game moet. Ze hebben totaal geen functie en dragen ook niet bij aan het verhaal. Dit in tegenstelling tot de manuscripten. Je wilt ze ook lezen want dragen bij aan het verhaal. Ik heb ze niet allemaal gevonden, maar de meeste vind je door gewoon de logische route te volgen.

De logische route is dan misschien wel één van de grootste minpunten van de game. Je wordt nauwelijks uitgedaagd om op onderzoekspad te gaan. De game wijst je continue de goede plek. Ik had soms geen idee wat er van mij gevraagd werd, maar je loopt geheel gestuurd telkens tegen de oplossingen aan. Voorbeeld: Je komt een deur tegen die niet opengaan omdat hij geen stroom heeft. Je draait je om en ziet de marker ergens heen wijzen. Je volgt de marker en stuit op een accu. Probleem opgelost. Voorbeeld 2; ik vind een sleutel, wat moet ik daar mee. Tien meter verder een deur, gelukkig had ik die sleutel bewaard.

Feitelijk is de game een grote achtbaan zoals je dat ook hebt in de COD reeks. Het verhaal maakt dit meer dan goed en is dan ook samen met de heerlijke sfeer een de belangrijkste reden om de game te blijven spelen.

Het einde van het verhaal viel mij enigszins tegen. Er komen namelijk een aantal elementen voor in het plot die ik nogal vreemd vond en niet kan plaatsen. Wellicht doordat ik niet alle manuscripten heb weten te bemachtigen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hoe zit het met de speeltijd en replay? Ik hou wel van Silent Hill achtige spellen, met veel spanning en meer psychologische horror. Is het hier ook het geval of word je wel heel erg aan het handje gehouden?

En heeft iemand de CE en is dat de moeite waard?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik heb er ongeveer 15 uur over gedaan. Heb in het begin erg veel rondgestruind, later minder omdat het niet veel meerwaarde heeft.Qua psychologische horor zit het wel goed. De spanning is ook goed, de sfeer die de game uitstaalt is ongekend. Alleen heb je geen super enge schrikmomenten, wel zit je continue op het puntje van je stoel.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nah vandaag en morgen maar eens langs de gebruikelijke winkels die het niet altijd zo nauw nemen met releasedates.. Komend weekend lekker lang weekend :9

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-05-2010 11:53 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het wordt toch wel vrij snel eentonig moet ik zeggen. Geen ruimte voor eigen initiatief maar gewoon de route van A - Z volgen en daarbij continu op dezelfde wijze tegen dezelfde type vijanden vechten. Het is dat het spel erg mooi is, daarom blijft het wel boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 00:45

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Als iemand van jullie die het spel al heeft gespeeld hem heeft gekocht bij een normale winkel, laat even in het topic of in een dm message weten welke winkel en waar :)

Vind zon single player ervaring altijd wel tof, gewoon in 1 weekend uitspelen. Dan haak ik ook niet zo snel af. Afgelopen week namelijk dragons age na 5 maanden weer eens opgepakt. :) Ik had er al 60 uur inzitten ofzo, maar uiteindelijk door druk met werk enzo niet meer aan toegekomen. Dus voor mij tegenwoordig liever een wat kortere en intensere single player ervaring. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09
Heb het spel toch maar besteld bij bol.com toen ik dit filmpje zag:

http://www.gamer.nl/video...cht-en-praal-in-alan-wake

Het ziet er echt zo gaaf uit + al die weerseffecten. En ook lijkt het verhaal mij erg boeiend. Kan niet wachten totdat ie de 14de op de deurmat valt _/-\o_

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

ga ik denk ik ook wel halen bovenstaande filmpie heeft me deels al overgehaald :D^^^^^^

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:39:
[...]

Gekocht :D

Om 23:25 roepen dat hij uit is. Toevallig wanneer de Rip ook uit is gekomen.
Schiet even een plaatje met je mooie camera van de hoes en het boekje.
Ik zou nog 4 dagen wachten dan kan je idd een mooie foto maken! :)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ik zit al erg lang te wachten op deze game, en dan is hij er dan nu toch bijna :D De filmpjes waren toen het net bekend werd gemaakt al indrukwekkend en nu zijn ze dat nog steeds.

Ik heb em besteld bij Amazon.co.uk en ik wacht wel op de echte release :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Toch ook maar even mijn eerste impressie. Wellicht handig voor de mensen die nog twijfelen.

Gezien het aantal chapter en hoe ver ik nu ben. (Chapter 4) Heb je het inderdaad ergens rond de 12 uur uitgespeeld denk ik.
Replaywaarde is er volgens mij niet. Alleen het vinden van alle manuscript pagina's zorgt ervoor dat je het eventueel nog een keer speelt. Maar dit is eigenlijk ook een beetje sneaky gedaan. Dit gezien je de moeilijkste modus (nightmare of hoe het ook heet) eerst moet unlocken. Vervolgens zijn er dan nog een paar manuscript pagina's die je alleen in nightmare mode kunt vinden.

Verhaal en de graphics zijn super.

Je wordt wel heel erg aan het lijntje gehouden. Er zijn zover ik heb ontdekt niet meerde routes. Het is steeds van punt A naar B. Als er iets van een splitsing is, vind je meestal een thermosfles of soort van ammo kistje om vervolgs weer terug te moeten lopen. Gezien je geen items ed hoeft te verzamelen en Wake geen 10 guns op zak draagt, is dit in princiepe niet erg. Zo blijft er tempo en spanning in het spel zitten. De puzzeltjes die erin zitten, zijn de naam puzzel niet waardig. Meestal iets van 'zoek knop om licht aan te zetten.' Om vervolgens 50 meter verder de knop te vinden.

Wat ik wel weer slecht vind. Zijn stukjes waar je met een auto moet rijden. Gelukkig is dit steeds heel kort en op 1 hand te tellen. Maar de auto reageert weer alsof je over ijs aan het rijden bent.

Ander puntje van kritiek is het ontbreken van de animaties van het wegstoppen ed van de wapens. Vooral omdat de rest allemaal zo mooi is gemaakt. Nu heb je ineens een rifle in je handen en dat is dan ook ineens weer spontaan verdwenen als je wisselt naar je revolver. Had dan iets gemaakt dat hij het wapen om zijn rug hangt.

Nog een positief puntje. Wat LordMithril ook al zei. Ik had soms een soort van Max Payne gevoel. De manier van vertellen en de tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Hoe is het qua geluid het spel? Hoor je ook net zoals in Dead Space allemaal creepy geluiden om je heen? Vond Dead Space namelijk soms best eng :X Al die geluiden om je heen enzo van vallende buizen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:18

RMX

Timocos schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:20:
Hoe is het qua geluid het spel? Hoor je ook net zoals in Dead Space allemaal creapy geluiden om je heen? Vond Dead Space namelijk soms best eng :X Al die geluiden om je heen enzo van vallende buizen enz.
Geluid is héél vet!

Ik moet zeggen dat ik me nu wel begin te storen aan liniearheid.
Er is toch wel 5 jaar aangesleuteld, en het spel voelt niet af.
Ze geven al aan dat de lipsync niet goed is..
Was ze dit niet bij het testen opgevallen?
Maargoed, ik begin nu te zeiken, want wat een vet spel is dit!
Het verhaal erin is ook zo goed, waardoor je al deze kleine punten vergeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Er zou toch een DLC komen voor de lip synchronisatie ? Hopelijk komt ie gelijk met het spel uit (de 14de als ik hem binnen krijg) zodat ik die gelijk kan installeren :) Ben nu wel echt heeeeel benieuwd naar dit spel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

steefje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:49:
Ik heb er ongeveer 15 uur over gedaan. Heb in het begin erg veel rondgestruind, later minder omdat het niet veel meerwaarde heeft.Qua psychologische horor zit het wel goed. De spanning is ook goed, de sfeer die de game uitstaalt is ongekend. Alleen heb je geen super enge schrikmomenten, wel zit je continue op het puntje van je stoel.
Thnx, dat wilde ik graag weten :) Ik denk dat ik deze toch wel ga aanschaffen, hou wel van dat sfeertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de game al in de winkel gezien? Net even de bekende adressen langsgelopen, bij Dixons, FRS, Gamemania, maar nergens lijken ze 'm nog te willen verkopen. Bij voorgaande Microsoft games was Microsoft ook al erg streng met de games voor de echte release uitbrengen. Misschien echt pas de 14e :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik kreeg ook vanochtend een mailtje van de Consoleshop dat hij wel ingepakt was en vanavond de deur uit ging :) Tot die tijd maar aan de Halo Reach!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Mijne is ook net verstuurd (Limited Edition, via 12game) maar er zal morgen wel geen post komen :|

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben altijd wat ongeduldig, dus ik had al bij de TNTpost gecheckt, maar inderdaad wordt er morgen geen post of pakketten bezorgd.
Dus waarschijnlijk sturen de meeste online winkels het vandaag weg en heeft iedereen de game op de release dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Laatst online: 25-06 10:41
Ik heb de LE bij FRS besteld, maar nog steeds geen bericht dat het is verzonden. Raar. Er staat namelijk zelfs dat de game op de releasedag bezorgd zou moeten worden. Daar lijkt weinig van terecht te komen. Als de game pas vrijdag wordt verzonden krijg ik 'm misschien pas dinsdag binnen, met pech.
Pagina: 1 2 3 Laatste