Het probleem is niet dat je geen verhoging mag vragen voor een verbeterd product, het probleem is dat dit voor een werkgever moeilijk te begrijpen is dat je product zoveel beter is dat je het driedubbele kab vragen. Ik kan best begrijpen dat je een imago krijgt van een laag tarief maar ik ben ook iemand die zichzelf niet weerhoudt om kosten wat het kost dat proberen te veranderen.abrakadaver schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:09:
Zo klein is 'het wereldje' niet hoor...
Daarnaast, als je een goede dienst levert vinden je klanten het ook niet erg als je met je prijs omhoog gaat. Zou wat zijn als je je prijzen niet mag verhogen als je product beter wordt
en als je voor nu afspreekt dat je alleen web-size aanlevert voor die paar tientjes, dan komen ze er vanzelf wel achter wat een hi-res foto kost.
(want die willen ze dan blijkbaar toch wel graag hebben als ze er om vragen, en dan kan je gewoon je volle tarief vragen)
Gerard, neo en jules hebben volgens mij inderdaad gelijk dat het belangrijk is om een goed en sterk imago te hebben want ookal maak je goede foto's, je verkoopt het niet en als je het dan toch verkoopt dan is het voor een te lage prijs. Een goed imago i.c.m. goede contacten is even belangrijk als goede foto's maken.
Misschien is het niet duidelijk dat ik niet voor die vergoeding gevraagd heb? Daarnaast lijkt het me best goed te doen om het gewoon stil te houden, er is in principe maar een iemand die weet wat ik verdien (op jullie na) en diegene kan best daarover zwijgen als ik hem dat vraag. Volgende keer maar even over hebben dan
Ik weet niet óf ik hiermee door wil maar áls ik ermee door wil moet ik niet mijn eigen ruiten ingegooid hebben natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 16-04-2007 18:22 ]