[Ervaringen] Partyfotografie deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.341 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663

Anoniem: 167065 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:14:
wat een vreemde verhouding hebben de pics ?? voor de rest wel mooi lasertje :)
Foto's zijn gecropt, maar vind dat wel wat hebben :)
Persoonlijke smaak weer zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 22:05

Chiron

Moderator Discord
Ik vind het persoonlijk soms ook nogal rommelig overkomen als de foto's steeds in andere verhoudingen gecropt zijn om ze goed uit de verf te laten komen. Ook als je een reeks thumbnails hebt, of de foto's bijv. af wil laten drukken.

Zelf hou ik daarom altijd een verhouding van 3:2 aan, of 2:3.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Chiron schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:58:
Ik vind het persoonlijk soms ook nogal rommelig overkomen als de foto's steeds in andere verhoudingen gecropt zijn om ze goed uit de verf te laten komen. Ook als je een reeks thumbnails hebt, of de foto's bijv. af wil laten drukken.

Zelf hou ik daarom altijd een verhouding van 3:2 aan, of 2:3.
Mee eens, al moet de nadruk vooral liggen op constant zijn, niet op per sé je vastbijten op 3:2 en 2:3. Als je maar consequent bent. Een serie die bestaat uit constant varierende cropverhoudingen (wat hier overigens niet echt het geval is, het neigt allemaal wel naar widescreen) komt inderdaad rommelig over.

Toevallig is mijn portfolio ook ingericht op 3:2/2:3 maar ik wil nog steeds een keer een bestaande set her-beoordelen en alles op 16:9 croppen, om te kijken wat er dan overblijft, en hoe dat overkomt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al mijn horizontale pics tot nu zijn in deze verhouding,
vind dat wide effect wel wat hebben...

Nog 2 laser shots

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/199/455595117_1c99acd68e_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/223/455592539_87789362aa_o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 206663 op 12-04-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-06 14:23
Excuseer dat ik niet naar elke post een link heb geplaatst. Ze staan zo goed als onder elkaar. Het verhaal stopt niet in elke post. Wat doorlezen en scrollen is logisch toch !

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
LittleWan schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:28:
[...]

Excuseer dat ik niet naar elke post een link heb geplaatst. Ze staan zo goed als onder elkaar. Het verhaal stopt niet in elke post. Wat doorlezen en scrollen is logisch toch !
Hou nou toch es op met miepen man!
Je reageert op elke raad die je gegeven wordt als een klein jonk.
Als je daar niet tegen kan, raad ik je aan om op het BelgiumDigital-forum te blijven.
Mensen zoals neo, jules, gerard en floor-is zijn pro's, ze geven je de informatie waar je om vraagt, en dan ga je nog lopen reageren als 'n puber.
Face it : partyfotograaf wordt je niet op 1-2-3.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:54

YellowCube

Wait...what?

zullen we de discussie bij deze dan laten voor wat het is?
Ik neem aan dat LittleWan genoeg info heeft om verder te kunnen. Het blijft een feesttopic, dus sfeer maken

[ Voor 8% gewijzigd door YellowCube op 12-04-2007 14:01 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:01
YellowCube schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:01:
zullen we de discussie bij deze dan laten voor wat het is?
Ik neem aan dat LittleWan genoeg info heeft om verder te kunnen. Het blijft een feesttopic, dus sfeer maken
[sfeer]
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebdesign.be/smileys/images/party/party-smiley-043.gifAfbeeldingslocatie: http://www.freewebdesign.be/smileys/images/party/party-smiley-036.gifAfbeeldingslocatie: http://www.freewebdesign.be/smileys/images/party/party-smiley-003.gifAfbeeldingslocatie: http://www.freewebdesign.be/smileys/images/party/party-smiley-017.gifAfbeeldingslocatie: http://www.freewebdesign.be/smileys/images/party/party-smiley-012.gifAfbeeldingslocatie: http://smiliestation.de/smileys/Party/63.gifAfbeeldingslocatie: http://smiliestation.de/smileys/Party/75.gifAfbeeldingslocatie: http://smiliestation.de/smileys/Party/22.gifAfbeeldingslocatie: http://smiliestation.de/smileys/Party/2.gif
[/sfeer]

Zo.... waar blijven de foto's mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

Ik ga ze waarschijnlijk morgen, vrijdag de 13e, over sfeer >:) gesproken ;) voor het eerst schieten met m'n Pentax
Heb al eerder m'n compact (Ixus) meegenomen naar feesten om wat kiekjes te schieten, plaatjes die er op de camera en in een kleine resolutie (voor web geresized) wel prima uitzagen, maar groter toch minder..vond ik.

Inmiddels heb ik al een tijd een spiegelreflex en werd het ook wel tijd om op dit gebied eens wat te gaan proberen..aangezien ik zelf ook een fervent bezoeker van housefeesten ben :)

Morgen dus voor 1e keer met m'n Pentax, op een feest dat de broer van m'n vriendin mede organiseert :).

Zal wel wennen en veel ontdekken worden, maar ja ik krijg nu deze kans geboden, om hier eens te oefenen. We zullen het zien.

Het wordt sowieso een hele ontdekkingsreis, gezien ik ook nog voor het eerst met een externe flitser ga werken, denk dat ik dit topic nog eens goed ga doorlezen als ik thuis ben, misschien dat ik pre party nog een hoop kan opsteken voor ik aan de slag ga.
Wel fijn dat ik vooraf wss. even in de locatie aanwezig kan zijn en alvast wat kan oefenen met lege zaal.

Een manual focus lens..op een instapbody (kleine zoeker)..is dat eh..onhandig in zulke donkere ruimtes ? If so, dan kan ik dat lensje (50mm F2) natuurlijk makkelijk thuis laten..
De lichtsterkte leek me wel een voordeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 135290 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:32:
Een manual focus lens..op een instapbody (kleine zoeker)..is dat eh..onhandig in zulke donkere ruimtes ? If so, dan kan ik dat lensje (50mm F2) natuurlijk makkelijk thuis laten..
De lichtsterkte leek me wel een voordeel..
Manual focus is alleen bruikbaar als je een grote zoeker en/of genoeg licht hebt, want op de gemiddelde feestjes is het te donker om door je zoeker te zien of iets scherp is of niet. Een lichtsterke lens is misschien fijn, maar je DOF op f2 is toch wat onbruikbaar. Lichtsterke primes/lenzen zijn meestal alleen handig bij artiesten-portretten....

Succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tenzij je neo heet, maar hell, ik sleep een 70-200 nog mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:36:
[...]

Manual focus is alleen bruikbaar als je een grote zoeker en/of genoeg licht hebt, want op de gemiddelde feestjes is het te donker om door je zoeker te zien of iets scherp is of niet. Een lichtsterke lens is misschien fijn, maar je DOF op f2 is toch wat onbruikbaar. Lichtsterke primes/lenzen zijn meestal alleen handig bij artiesten-portretten....

Succes in ieder geval
Thanks, ik dacht zelf al dat het inderdaad om die reden (zoeker) niet handig was..

Dan denk ik alleen de 10-20 en 17-70 mee..of alleen de laatste..hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Laat de 10-20 maar thuis imo, niet bruikbaar voor dit werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
neographikal schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:05:
Euh... jules gebruikt ook dat bereik........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
zaterdagavond sinds lange tijd weer eens naar de matrixx om een dj te fotograferen.
't is erotixx dus tussen het zuipen door nog wat tieten schieten ;)
valt wel mee toch?

[ Voor 46% gewijzigd door abrakadaver op 12-04-2007 15:12 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
GerardHenninger schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:07:
[...]

Ik voorzie hem ook geregeld van het commentaar dat tie waterhoofden heeft :P
abrakadaver schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:09:
zaterdagavond sinds lange tijd weer eens naar de matrixx om een dj te fotograferen.
Ik heb medelijden met je, dat is me een vaag publiek :X

[ Voor 39% gewijzigd door neographikal op 12-04-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
neographikal schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:10:
[...]

Ik voorzie hem ook geregeld van het commentaar dat tie waterhoofden heeft :P
dat ie een waterhoofd heeft? Awww, dat zeg je toch niet over je collega fotograaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
vandaar dat ik ook zoveel moet drinken om er nog wat leuke foto's te kunnen maken.

35+ vrouwen in lateXX pakjes en van die volgetatoeerde kampsjaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

GerardHenninger schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:08:
[...]

[sfeer]
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebdesign.be/smileys/images/party/party-smiley-012.gif
[/sfeer]

Zo.... waar blijven de foto's mensen?
Ben ik de enige die een flitser in dat glas zag? :/

Anyway, ws zaterdag avond weer pics schieten. Eens kijken of ik nu verder kan met mr G zijn tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zegt iemand die een 70-200 meeneemt :*) ;)

Leek me mss redelijk voor overzicht shots oid, niet voor portret werk, maar denk idd dat ie een stuk minder (of niet) bruikbaar is...misschien moet ik gewoon alleen m'n 17-70 meenemen en vooral daar eens mee gaan oefenen, in combi met de flitser.
Toch de lens die ik het beste ken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
abrakadaver schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:09:

[...]

valt wel mee toch?
/offtopic
Ik vind het echt prachtige foto's als fotograaf bekeken, maar als lichttechnicus doet het bijna pijn in het hart om te zien dat de oorspronkelijke zaalverlichting totaal is weggeflitst met zijn eigen flitsers. Zo krijg je totaal geen indruk van hoe het in werkelijkheid gesteld is is qua zaalverlichting, en dat vind ik persoonlijk toch een beetje jammer.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Morgen een strandfeestje voor mij bij Habana. De opening van het seizoen daar geloof ik. Altijd weer mooie mensen aanwezig, ik hoop alleen dat het binnen niet al te druk word zoals vorig jaar. Kon je je aars gewoon niet bewegen :X. Ik verwacht dat het echter ditmaal wederom rete druk zal zijn :X. Ach ja, super gezellig weer :Y).
Chiron schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:01:
[...]

/offtopic
Ik vind het echt prachtige foto's als fotograaf bekeken, maar als lichttechnicus doet het bijna pijn in het hart om te zien dat de oorspronkelijke zaalverlichting totaal is weggeflitst met zijn eigen flitsers. Zo krijg je totaal geen indruk van hoe het in werkelijkheid gesteld is is qua zaalverlichting, en dat vind ik persoonlijk toch een beetje jammer.
Ik moet zeggen dat er in deze versie meer kleur zit dan in z'n voorgaande serie. Als ik het me goed kan herinneren kende hij ook de organisatie, dus dan is het makkelijker om zoiets te communiceren... En ja, als LJ worden je kunsten niet vastgelegd....
GerardHenninger schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:07:
[...]

Ik ken er nog wel meer die het gebruiken.... Gewoon goed er mee omgaan....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:16
Chiron schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:01:
[...]

/offtopic
denk niet dat 't zijn doel was de LJ's kwaliteiten weer te geven. Hier is hij zijn eigen LJ met 2x 1500 watt lampen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Maar puur als 'partyfotograaf' schiet je imho dan je doel voorbij, je bent niet bezig met het vastleggen van de sfeer op je feest, maar dan ben je meer artistiek voor jezelf bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Simon schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 07:19:
[...]

denk niet dat 't zijn doel was de LJ's kwaliteiten weer te geven. Hier is hij zijn eigen LJ met 2x 1500 watt lampen :)
Flashes (strobes) hebben een output rating als WattSeconde, ofwel Ws, wat een maat is voor hoeveel energie er in de condendator(s) kan worden opgeslagen.

Als een 1500 Ws flitser afgaat dan komt er dus 1500 joules vrij, minus efficientie factors. Ga uit van een ontlading van 1/200e seconde en dan heeft 2x 1500 Ws ineens het kortstondig equivalent van 2 x 1500 x 200 Watt. Er wordt gedurende een heel kort moment 600.000 joules per seconde (Watt) verstookt. Vandaar z'n settings van ISO 100, 1/200s, f16 :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:51

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Het iis iig een keer wat anders, dat kunnen we niet ontkennen. :)

Leuk ding: de galafoto's die ik 2 maanden terug ofzow maakten, staan eindelijk op de site van m'n studie. De docent die ze erop gezet had kreeg meteen een mail van iemand die me wilde inhuren voor een gala in oktober. Echt mijn tak van de fotografie is het niet, maar leuk om nog eens te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
MartijnGizmo schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:11:
Het iis iig een keer wat anders, dat kunnen we niet ontkennen. :)

Leuk ding: de galafoto's die ik 2 maanden terug ofzow maakten, staan eindelijk op de site van m'n studie. De docent die ze erop gezet had kreeg meteen een mail van iemand die me wilde inhuren voor een gala in oktober. Echt mijn tak van de fotografie is het niet, maar leuk om nog eens te doen. :)
Een linkje naar de foto's wordt ook altijd wel gewaardeert ;)

* Timo is werkeloos vanavond..

Ik ga dus gewoon eens helemaal niks doen, mischien ff met de camera rondlopen op straat maar geen partyfotografie vanavond :9

[ Voor 13% gewijzigd door Timo op 13-04-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vertrek vanavond op skireis naar Tignes, sluiting van het seizoen daar!
Geen partypics maar ski pics volgende week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Anoniem: 206663 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:46:
Ik vertrek vanavond op skireis naar Tignes, sluiting van het seizoen daar!
Geen partypics maar ski pics volgende week ;)
dan kan je meteen een topic SKI fotografie deel I gaan aanmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Geen partypics vanavond maar concertfoto's, als ik me de moeite kan opbrengen om even langs mn werk te fietsen vanavond, Van dik hout speelt er nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Vanavond : promoshoot met een DJ en daarna shoot voor modeblad Elle
Zaterdag : Cocktailz (niet schieten, maar zorgen dat fotograaf neo tevreden is)
Zondag : Aan de deur + fotografie bij Sundale @ Bloomingdale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond mijn beproefing : O Heb vanmiddag m'n externe flitser opgehaald, vanavond maar volle bak mee gaan oefenen..ben benieuwd of het een beetje lukken wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Achja gewoon doen en niet te zwaar aan tillen. Er zijn altijd foto's die mislukken, so be it, als het je eerste keer is dan hoort dat erbij. En hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanavond toch nog leuk feesie ergens in een of ander badhuis in oost *O* *O* *O* *O*

morgen aikido examen van mijn leraar vastleggen in papendal
dan bij thuiskomst snel batterij opladen en door naar ijplein en of ijburg *O*
Anoniem: 135290 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:51:
Vanavond mijn beproefing : O Heb vanmiddag m'n externe flitser opgehaald, vanavond maar volle bak mee gaan oefenen..ben benieuwd of het een beetje lukken wil :P
en als je de spaarzame tips hier van de afgelopen 6 topics een beetje hebt doorgenomen dan gaat het zeker lukken *O* *O* *O*

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 13-04-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Papendal Arnhem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Anoniem: 167065 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:21:
vanavond toch nog leuk feesie ergens in een of ander badhuis in oost *O* *O* *O* *O*

morgen aikido examen van mijn leraar vastleggen in papendal
dan bij thuiskomst snel batterij opladen en door naar ijplein en of ijburg *O*

[...]

en als je de spaarzame tips hier van de afgelopen 6 topics een beetje hebt doorgenomen dan gaat het zeker lukken *O* *O* *O*
* Floor-is paast hos een ritalin, relax dude ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 01:24:
[...]

* Anoniem: 167065 paast hos een ritalin, relax dude ;)
relax ? wat is dat *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

maar laatst vroeg wel een hardcore partyganger of ik geen adhd had :X :X :X :X

en yep papendal arnhem ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 14-04-2007 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zwaai eens naar me, ik woon in Arnhem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Vanavond Miss Monica:

Afbeeldingslocatie: http://dev.q-dance.nl/uppedfiles/images/q-scene/Tjeerd/DJ%20Database%20-%20FOTOs/Miss%20monica.jpg

en Miss Smile

Afbeeldingslocatie: http://www.ohiomusic.nl/images/uploadfoto/1406085841.jpg

:) Ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door Nik op 14-04-2007 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Zo, en nu beginnen met opbouwen.........*brak*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

pfoe, jij bent vroeg je bed uit! Waar ik vorige week nog klachten kreeg dat ik een voorkeur voor vrouwen had (gezien de foto's) was ik er deze week wat meer op aan het letten. Maar damn, tegen het einde van de avond werd ik gek van de meiden die op de foto wilden :X. Een compleet gekkenhuis! Ik voelde me net één van de tweeling van L2P!

Blij dat ik vanavond vrij ben :P. Eens kijken wat Gerard er met het opbouwen/organiseren van gebakken heeft en kijken hoe neo dat allemaal vastlegt :P.

[ Voor 18% gewijzigd door jules op 14-04-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Huis opruimen, paar uurtjes maffen nog en dan naar Gerard rrrrrrrraw *O* :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:28:
pfoe, jij bent vroeg je bed uit! Waar ik vorige week nog klachten kreeg dat ik een voorkeur voor vrouwen had (gezien de foto's) was ik er deze week wat meer op aan het letten. Maar damn, tegen het einde van de avond werd ik gek van de meiden die op de foto wilden :X. Een compleet gekkenhuis! Ik voelde me net één van de tweeling van L2P!

Blij dat ik vanavond vrij ben :P. Eens kijken wat Gerard er met het opbouwen/organiseren van gebakken heeft en kijken hoe neo dat allemaal vastlegt :P.
ik merk zoizo dat vrouwen veel sneller uit zichzelf naar me toekomen om op de foto te gaan dan mannen, niet dat ik er iets op tegen heb maar het valt wel op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

neographikal schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:41:
Huis opruimen, paar uurtjes maffen nog en dan naar Gerard rrrrrrrraw *O* :9
Bij wie ga je dan eten?
Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:47:
[...]

ik merk zoizo dat vrouwen veel sneller uit zichzelf naar me toekomen om op de foto te gaan dan mannen, niet dat ik er iets op tegen heb maar het valt wel op :+
Normaal heb ik van die bierzuipende t-shirt dragende op elkaar hangende gasten die bij mij op de foto willen. Gewoon A-interessant als je begrijpt wat ik bedoel. Zodra ze een camera zien; "foto! foto!". Bij de dames moet ik dan her en der beetje loby-en. Nu was het zo, aan het begin beetje m'n eigen ding gedaan, en op het laatst werd ik gek van de verzoekjes, vrouwelijke verzoekjes..... Heb een factor 2x zoveel geschoten als normaal grofweg. Productie werk :X

Kwam gisteren nog een gast op me afgelopen; "jij schiet echt met overkill, die mega flitser van je moet je van je camera afhalen, die interne flitser is meer dan prima!"

"Uhmz, yeah right... In m'n huidige setup werkt dat idd p-r-i-m-a 8)7. Drink jij je biertje maar lekker verder op!"

[ Voor 13% gewijzigd door jules op 14-04-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Bij m'n schatje O+
"Uhmz, yeah right... In m'n huidige setup werkt dat idd p-r-i-m-a 8)7. Drink jij je biertje maar lekker verder op!"
Gewoon meewarig aankijken en een drankmunt in de handen duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dan is het goed :Y) O+
Gewoon meewarig aankijken en een drankmunt in de handen duwen.
Alsof die gast nog verschil merkte 8)7.
"Ik durf te wedden dat je kan zien op de foto's dat je hoeken niet helemaal goed belicht zijn...
*haalt laatste foto tevoorschijn
-stilte-

"Camera merken maken geen verschil uit, ik schiet Olympus"
(ja, dat zou ik ook zeggen als ik met dat merk schoot...) Maar toch was hij een Nikon aanhanger... Nee, ik snap het helemaal! (zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jules schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:52:
[...]

Kwam gisteren nog een gast op me afgelopen; "jij schiet echt met overkill, die mega flitser van je moet je van je camera afhalen, die interne flitser is meer dan prima!"
Hmm ik had juist een tegenovergesteld iets, zoals ik gister al zei werd het m'n 1e keer en ik raakte op een gegeven moment aan de praat met een gast uit Berlijn die me nog wat tips gaf. Was wel echt relax, ben ook gelijk wat dingen gaan proberen en met een aantal van de resultaten was ik daarna ook wel tevreden. Moet er zeker meer mee gaan oefenen, ik weet alleen niet wanneer een volgende gelegenheid zich voordoet.

Voornamelijk recht toe recht aan geflitst met alles op automatisch, (P-stand, maar ook wel Tv en M gebruikt en portretprog.) wel veel de flitskop in verschillende standen gezet om te kijken wat het doet per foto etc.

Ook wat geprobeerd met wat langere sluitertijd + flitser.
Voor na een eerste keer heb ik er wel een goed gevoel over :)
Er zijn altijd foto's die mislukken, so be it, als het je eerste keer is dan hoort dat erbij.
Die zaten er zeker tussen ja, wissen en weer verder gaan. Soms wel eerst even kijken wat er is mis gegaan. Her en der een te felle flits etc (of te dichtbij, kop niet goed gericht, denk ik dan :P ) en soms een misfocus of foto verpest door rook.

Timen vind ik ook nog lastig door de zoeker, in een donkere ruimte.

Ben iig weer een ervaring rijker :)
Zal keertje wat posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Nou, vanavond werken, ben benieuwd of er meer dan tien man binnen zal zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou nog het gehele programma kunnen afwerken, volgende keer misschien toch maar een ritalinetje nemen *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

alleen weinig fotos gemaakt, de schuld hiervoor ligt uiteraard bij een vrouw *;

maar ik heb nog wel wat iets om te tonen hoor O-)

afterparty voor de verandering maar eens laten schieten :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 15-04-2007 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 167065 schreef op zondag 15 april 2007 @ 04:42:
nou nog het gehele programma kunnen afwerken, volgende keer misschien toch maar een ritalinetje nemen *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

alleen weinig fotos gemaakt, de schuld hiervoor ligt uiteraard bij een vrouw *;

maar ik heb nog wel wat iets om te tonen hoor O-)

afterparty voor de verandering maar eens laten schieten :P
Ga achter die PC vandaag en hup hup naar die vrouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Niet veel van bijzonders van mijn kant. Verlichting was braque (ze zijn net die toko aan het verbouwen dus slechts 2 racks met wat lampjes die maar op 50% draaiden ofzo) en het publiek was matig (niet leuk, te weinig man, te warm weer). Maargoed, dan toch maar even posten... Hoop op beter spul de volgende keer. En als ik nog eens zo'n LJ meemaak waar ik 10x tegen moet zeggen dat ik meer licht nodig heb, waarop hij ja knikt maar nee doet, dan krijgtie een schop voor z'n... Naja, pics dan maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.designik.nl/got/140407/IMG_5147.JPG
DJ Miss Smile

schrap

Afbeeldingslocatie: http://www.designik.nl/got/140407/IMG_5283.JPG
Dames... Natuurlijk :>

schrap

Afbeeldingslocatie: http://www.designik.nl/got/140407/IMG_5322.JPG
Ouwe lui, geinige foto (nabewerking vind ik zelf wel gaaf).

schrap

Comments welcome.

[ Voor 27% gewijzigd door Nik op 15-04-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

* Josh komt net thuis.

/me Start photoshop.

Damn het was een keer druk voor de verandering. Achja, feestje voor de jongeren (14 tot 18), dat wil wel... Maar jeetje, het was wel erg jong zeg :X.

[ Voor 6% gewijzigd door Josh op 15-04-2007 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
Goedemorgen!

Net terug uit A'dam; InQontrol in de RAI... vooraf erg weinig zin, maar toen ik eenmaal bezig was ging het wel weer.. Show was netjes, opzet anders als vorig jaar - maar het grootste verschil was toch wel dat Floris d'r niet was... hier is het 25+ graden, en Floor gaat dan op wintersport :p

Omdat we dit topic ook een beetje moeten vullen met wat plaatjes knal ik er ook maar alvast iets neer.. de rest komt binnenkort wel :)

Ik ga nu proberen te slapen.. en anders dan ga ik dat zo wel doen in de tuin...

InQontrol 2007 Teaser
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2007/04/14/20070414_InQontrol/20070414_inqontrol_1968.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op zondag 15 april 2007 @ 04:44:
[...]

Ga achter die PC vandaag en hup hup naar die vrouw :P
ze moest werken vandaag ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 21:35
proller schreef op zondag 15 april 2007 @ 04:46:
Tot zo ver mijn partyreport (ahum). Comments welcome (maar niet te hard, want dit was gewoon ruk!).
Ik moet ik toch even op reageren. Jammer dat jij zoveel externe factoren opgeeft om het matige presteren van jouzelf goed te praten. Vat dit niet op als valse kritiek, maar als fotograaf is het JOUW taak om in welke situatie dan ook het beste er van te maken. Verzin geen smoesjes waarom het beter had gekund. Als je niet tevreden bent met de resultaten, post dan niet.

En ik vind het ook een beetje arrogant om als fotograaf dingen van de lichtman te eisen. Het was donker op die avond, fotografeer het dan ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Paar foto's van gisteravond..

Afbeeldingslocatie: http://tomantonis.nl/ppix/20070414/IMG_7143.jpg

(dat shirt van die middelste gozer 8)7)

Afbeeldingslocatie: http://tomantonis.nl/ppix/20070414/IMG_7150.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tomantonis.nl/ppix/20070414/IMG_7156.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tomantonis.nl/ppix/20070414/IMG_7162.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tomantonis.nl/ppix/20070414/IMG_7184.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

ISaFeeliN schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:20:
[...]

En ik vind het ook een beetje arrogant om als fotograaf dingen van de lichtman te eisen.
Want? Vragen staat vrij, en tot nu toe heb ik het daar altijd voor elkaar gekregen om meer licht te krijgen. Maar deze knurft wilde gewoon niet mee werken. Sterker nog, hij had het eerste half uur niet eens door dat er achter in de zaal ook een stelling met lampen aanwezig was. Hij was alleen met de lampen bij de DJ bezig. Die achterin de zaal stonden op groen en blauw, op 50% van het vermogen (ws nog niet eens). Ik ben dan van mening dat ik daar wat van mag zeggen en mag vragen om wat beter(s)? Zie foto 1, daar zie je de stelling achterin de zaal, 8 lampen, allemaal op groen / blauw.

Maargoed, opzich ben ik best tevreden hoor, ik moet nog een hoop leren, dat weet ik van mezelf.
Vat dit niet op als valse kritiek, maar als fotograaf is het JOUW taak om in welke situatie dan ook het beste er van te maken. Verzin geen smoesjes waarom het beter had gekund.
Ik zie het als een tip / suggestie, nooit als valse kritiek! En ik heb ook geprobeerd er het beste van te maken (veel closeup schieten, waardoor je geen lege ruimtes in de zaal krijgt, iedereen meeslepen naar het licht). Ik heb zelfs mensen boos gemaakt die op de foto wilden maar niet mee wilden lopen naar het licht. Dan loop ik dus gewoon lekker door. Misschien niet leuk voor die gasten, maar hey, my way or the highway! Daarnaast verzin ik geen smoesjes waarom het beter had gekunt. Mijn smaak gaat uit naar platen met lekker veel kleur. Bijna link2party style haha (nee dat nou ook weer niet, maar je snapt mijn punt). En als je dan in een situatie komt waar echt alles tegen lijkt te zitten, dan maak ik er idd het beste van, maar dan neemt niet weg dat ik dingen niet de schuld mag geven, want met meer publiek, betere verlichting en een andere sfeer kom je een heel eind. Misschien is dat wel mijn zwakke punt, en moet ik juist nog leren en proberen om te gaan met dat soort situaties. Volgende keer beter. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Nik op 15-04-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Gisteren in de Matrixx geweest, het werd door de warmte natuurlijk pas laat druk dus gewoon rustig wat biertjes gedronken en geouwehoerd. Door de matige opkomst niet echt veel gefotografeerd en omdat het volk dat wel gekomen was extreem fout was ook niet tussen het publiek doorgelopen. Ik was daar gelukkig niet om foto's van het publiek te maken ;)
Anyway, nogal wat met de 70-200 gedaan dus veel @ iso3200 f/2.8, vandaar de noise.

1 jordy lishious
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/jordydraaien.jpg

2 de 'analoge' 70's kleurtjes in dit serietje vond ik wel leuk passen, geslaagd of niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/jordylight.jpg

3 En bij Erotixx horen natuurlijk wat tieten.
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/money.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/jordyyeah.jpg

5 sidney samson en marcella
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/djstrip.jpg

6 marcella lekker aan't meezingen
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/marcella.jpg

7 palen
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/dpz/paal.jpg

Is't wat of is't niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Gisteravond heb ik voor 't eerst betaald staan schieten in een lokale tent hier. In eerste instantie zou ik alleen even op gesprek komen maar dat resulteerde eigenlijk in foto's maken later op de avond, ze vroeg me of ik meteen foto's kon maken en dat heb ik gedaan.

Ik ben eigenlijk heel ontevreden, vooral over de gang van zaken daar. Ik zit ook in grote twijfel of ik hiermee door moet gaan, ik heb geen contract whatsoever dus ik ben zo weg als het moet. Op het gesprek werden namelijk een aantal dingen besproken die me niet bevielen, waaronder het loon.

Voordat ik weer de ellelange discussie start over loon wil ik even laten weten dat ik natuurlijk mee heb zitten loeren met LittleWan :+. In het gesprek werd duidelijk dat ik 30 euro op een avond zou krijgen, voor een uurtje of 3. Dat vond ik erg karig maarja, ik nam het over van een andere fotograaf dus ik kon helaas weinig hierover discussiëren. Ik moet wel zeggen dat ik ervan overtuigd ben dat ik betere foto's maak maar dat even terzijde.

Natuurlijk heb ik het even met de dame van het gesprek gehad over wat er gebeurt bij schade, daar had ze geen antwoord op maar de bedrijfsleider die in hetzelfde kantoor zat was mee aan het luisteren en die zei al vrij direct: "Dan ben je gewoon een slechte fotograaf als je schade oploopt." Nah, ik ben heel kalm dus druk heb ik me daar niet om gemaakt, achteraf denk ik wel eigenlijk van wat een oetlul het eigenlijk is dat hij dat durft te zeggen. Sommige dingen kan je nou eenmaal niet voorkomen. Zo ook die avond.

Ik stond in de bovenzaal vrolijk te kieken als ik opeens een gigantische dreun op mijn kop krijg van mijn camera, mijn viewfinder stond letterlijk in mijn hoofd gedrukt (omdat ik mijn eyecup niet droeg :P). Voordat ik mijn camera van mijn kop had om te zien wie er tikken ging krijgen was hij natuurlijk al weg, zo gaat dat. Wat ik wel zag is dat er een stuk of drie kleuters elkaar af stonden te tuigen, een had zelfs een bloedend oog dus dat was waarschijnlijk waarom ik mijn camera geïmplanteerd kreeg...
Nouhgoed, camera heel: Check. Lens en zonnekap (heil zonnekap! Heil!) heel: Check. Zelf heel: Check. Ik pissed off maargoed, shit happens en alles deed het nog, totdat ik wat foto's gemaakt had. Na 20 shots bleef mijn spiegel hangen, ook nadat ik de accu's eruit gesloopt had. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de hele tijd met lege accu's gewerkt had (niet opgeladen omdat ik pardoes foto's moest maken). Elke keer de camera even uit en weer aan om een paar shots te kunnen maken op de lege accu. Ik heb geen idee of dat de oorzaak was maar het zou misschien kunnen?

Ik met mijn verotte camera even wezen zitten en het enige wat het personeel en leiding zei was: "Ja das kut." Nah, ik ben wel verzekerd maar het is toch rot, ik moet toch die verzekering en eigen risico betalen.
Vreemd genoeg na een half uurtje rusten was mijn spiegel weer omlaag (:?) en nu doet hij het weer maar who knows wanneer het ding weer de geest geeft?

Conclusie
Ik weet niet of ik voor dit uurloon (karig, vinden jullie ook niet? 10 euro per uur komt het op neer) vergeleken met dit risico foto's wil maken. Ja, ik ben beginner en ja, ik wil graag mijn portfolio opbouwen maar als ik met een verotte camera sta dan ben ik nog verder van huis dan voordat ik begon. Wat vinden jullie? Foto's staan hier by the way.

@ abrakadaver, ik vind die 70's plaat inderdaad wel lekker! Lekker zo dat softe, leuke compositie en mooie DJ booth daar! Verder zou ik even nummeren dan kan op de rest ook commentaar gegeven worden ;). Nummer 4 is een interessante expressie van Jordy maar het licht is niet lekker, je mag best wat lager gaan in sluitertijd. Eigenlijk spreken alleen 1, 2 en 3 mij aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 15-04-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
GsJosh, nooit meer teruggaan naar die tent.
voor 3 tientjes je spullen laten slopen kan je overal wel ;)

tnx voor je reactie, licht op foto 4 is indd wat minder.

[ Voor 22% gewijzigd door abrakadaver op 15-04-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

GsJosh, dat is echt niet de moeite waard en zo te horen is de sfeer ook behoorlijk a-relaxed om lekker te werken. Zowel op de dansvloer als bij management klinkt de sfeer gewoon niet zoals die moet zijn...zou het lekker laten.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
GsJosh, ik weet niet hoe oud je bent, maar als je zwart 10 euro per uur krijgt (netto dus) dan is dat op zich wel netjes. Je moet het niet vergelijken met de bedragen die neo, jules of ik krijgen; je zit in een heel ander wereldje.

BTW, neo @ work bij mij :P
Afbeeldingslocatie: http://temp.gerardhenninger.net/GoT/2007/apr/20070414_cock017.jpg

En leuk dat hij die 24-70L vond ;)

[ Voor 24% gewijzigd door GerardHenninger op 15-04-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Jongens, bedankt voor de tips. Ik zit gewoon nog steeds te twijfelen, op die bedrijfsleider na zijn het echt supergezellige mensen daar. Stuk voor stuk potentiele vrienden, echt toffe gasten (en leuke dames :+). Het feit dat er daar zo nu en dan een oproer is houdt mij niet tegen, daar schrik ik niet van. Ik heb ook al vaker staan fotograferen en dit is echt de eerste keer dat ik betrokken was bij zoiets.

Ik twijfel nog heel erg en ik ga het nog even aankijken, misschien dat ik gewoon even met die bedrijfsleider overleg want hij gaat er niet alleen in foto's op vooruit, ik ben ook iemand die niet 5 dagen lang nodig heeft om foto's online te zetten (binnen 24 uur is mijn motto zeker). Ik lever dus zeker meer kwaliteit dan de vorige fotograaf in mijn ogen.

Gerard, je wijkt wat dat betreft een beetje af van de andere heren maar dat had ik wel verwacht van jou. Ik ben het zeker met je eens, laat ik dat voorop stellen, ik heb niet voor niets in het hele verhaal verteld dat ik maar een beginner ben. Het laatste wat ik wil is mij vergelijken met jullie, ik kan niets anders hebben dan respect voor jullie en ik toon alle begrip voor 't feit dat ik niet in de buurt kom van jullie niveau, laat staan het salaris. Toch is het in mijn ogen een vreemd bedrag, ik ben momenteel 20 jaar en ik verdien als chauffeur ongeveer hetzelfde. Dat is een beroep waarbij ik niet een dure camera bij me heb die risico loopt.

Maar ach, het is en blijft mijn eigen beslissing en het kon geen kwaad om even aan te horen wat jullie mening is. Ik wil in ieder geval wel even duidelijk maken dat het gewoon mijn eigen keuze is, maar voordat deze keuze gemaakt is zit ik gewoon even erg in twijfel :+.

edit:
Hehe, wie is die knaap met die compact? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo en nu op naar de afterparty *O* *O* *O* *O* *O* wel eventjes 15km fietsen maar met dit weer is dat geen straf :)

ohn en floor waar blijft dat ritalinetje :+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 15-04-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Okayzay, Cocktails. Vette avond gehad, supergezellig, eerst even Jules geweest en daarna doorgegaan naar Gerard. Hitmeister D was lekker bezig, flink stevige mixes en Johnny Kelvin is gewoon een belevenis om te zien: mozes, wat een energie heeft die gast. Hij staat te springen, te dansen, te zingen en ondertussen mixt 'ie ook nog even wat nummertjes aan elkaar 8)7

Hier alvast een voorproefje, de echte foto's komen wel wanneer Gerard de kans gehad heeft ze te plaatsen bij de Asta en bij de andere sites :)

1 Gerard aan het werk
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-04-14-Cocktailz-voorproefje/IMG_3188.jpg

2 Handleiding: hoe stop ik voor 3K aan glas in m'n zakken?
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-04-14-Cocktailz-voorproefje/IMG_3325.jpg

3 Go Jules \o/
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-04-14-Cocktailz-voorproefje/IMG_3311.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-04-14-Cocktailz-voorproefje/IMG_3316.jpg

5 Jules met een Canon 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-04-14-Cocktailz-voorproefje/IMG_3334.jpg

6 Curvemeister G
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-04-14-Cocktailz-voorproefje/IMG_3300.jpg

7 Puppy-eyes!
Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-04-14-Cocktailz-voorproefje/IMG_2726.jpg

@GsJosh: je biedt verbetering tov de voorganger, zowel qua levering als qua fotografische kwaliteit zeg je. Dan moet daar een navenant hoger tarief voor staan, je staat nu voor minder dan de barman te werken mét een camera e.d. :)

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 15-04-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

STERRETJE! woeps...

Gerard, nogmaals bedankt dat ik ff langs mocht komen :Y). Was ff kort maar krachtig. En neo, bedankt dat ik je gf ff mocht lenen. Ik heb iig een top avondje gehad, ditmaal zonder camera.

@Gjosh; kut wat je hebt meegemaakt. Zelf heb ik wel eens op afstand gestaan van mat partijen. 2 keer een malloot op me af gehad die niet van me af kon blijven, waarvan er zelfs eentje aan m'n cam begon te rukken. Drugs, alcohol, vermoeid, ik weet niet wat de oorzaak van alles was. Maak het gelukkig maar weinig mee. Maar op zo'n lokatie kom ik dan niet meer.

En hoe die leiding daar reageert is natuurlijk van de zotte. "slechte fotograaf". 8)7. Of het personeel nu tof/vriendelijk/cool whatever is, ik zou niet voor zo'n slavendrijver willen werken.

En over je salaris, ik zie veel meer mensen de fout in gaan. Men heeft een camera, men heeft contacten, men kan kennis inzit maar bezit nog niet zo veel kennis en ervaring. Maar men wil toch wat verdienen. Het stomste wat je kan doen is meteen jezelf te gaan verkopen. Althans, dat is mijn inzicht. Je verkoopt jezelf enorm slecht, als prutser, omdat je er eigenlijk nog niks vanaf weet. Die naam blijft langer hangen dan als je een eerste keer een hele goede indruk achter laat. Zo zit de gemiddelde nederlander nu in elkaar... Je moet 10x zo hard boxen om je van die naam te ontdoen. Klein beginnen en het steeds groter aanpakken. Partysites zijn een prima begin, of begin er anders zelf eentje als je in een boerengat woont en er verder nog niemand anders op het idee was gekomen in de regio.

Oh, en het sterretje deed het geloof ik wel bij dit shot;

Afbeeldingslocatie: http://www.neofoto.nl/Los/2007-04-14-Cocktailz-voorproefje/IMG_3316.jpg
made by jules :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
@GsJosh, 30 euro per avond klinkt leuk en allemaal, ikzelf heb besloten het daarvoor niet meer te doen. Zoals er ooit eens gezegd werd tegen mij je kunt makkelijker omlaag met de prijs als omhoog. Vandaar ook het feit dat ik tijdelijk 'werkeloos' ben. Werk niet meer op vaste avonden, heeft ook z'n voordelen :)

Maar dit moet je voor jezelf beslissen...naar mijn mening verdient een cafe/discotheek genoeg om de fotograaf ook fatsoenlijk te betalen.

@ neo en gerard, de verschillen tussen jullie foto(s) vind ik leuk om te zien :)

[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 15-04-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Vorige week zondag geschoten tussen mn werkzaamheden door :) (om mn Peleng es uit te proberen):

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0054_filtered.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0057.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0071.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0077.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0079.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0081.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0086.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0092_filtered.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0098.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0100.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0101_filtered.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/casual/DSC_0108.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

fooker schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:37:
Maar dit moet je voor jezelf beslissen...naar mijn mening verdient een cafe/discotheek genoeg om de fotograaf ook fatsoenlijk te betalen.
Juistem! Een club/discotheek/cafe vaart wel bij jouw kunsten. Het is pure promotie die jij verzorgt voor ze. En bij een prof betalen moeten ze daar dik voor betalen. En voor een studentje met een dikke eigen camera opeens niet meer? Die moet het maar doen met het salaris van barpersoneel? Zorg eerst dat je het kan en verkoop pas daarna jezelf :). First things first ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
Chiron schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:44:
Vorige week zondag geschoten tussen mn werkzaamheden door :) (om mn Peleng es uit te proberen):
[Afbeeldingen]
Opzich leuke foto's, belichting is wel in orde, alleen zitten er een stel platen bij die niet scherp zijn.. komt waarschijnlijk omdat je zit met het handmatig focussen?

Verder zou ik nooit een hele serie doen met zo'n lens omdat het in mijn ogen dan begint te vervelen, maar dat is voor iedereen anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Euh het is een peleng, daar valt weinig aan te focussen :+ gewoon op oneindig.. en gezien het geld wat ik ervoor neer heb gelegd zal het nooit zo scherp zijn als een 'fatsoenlijke lens'. Maar heb ook nog geexperimenteerd met hoe lang ik kon gaan met de sluitertijden.

Het was ook eigenlijk niet echt de bedoeling om een echte serieuze partyfotografie serie te maken, had tussen mn werk door ff half uurtje de tijd om de Peleng uit te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Scherp of kristalscherp zie je niet op dit formaat; als je hier nog onscherpte bespeurt, dan is het niet best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
jules schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:46:
[...]

Juistem! Een club/discotheek/cafe vaart wel bij jouw kunsten. Het is pure promotie die jij verzorgt voor ze. En bij een prof betalen moeten ze daar dik voor betalen. En voor een studentje met een dikke eigen camera opeens niet meer? Die moet het maar doen met het salaris van barpersoneel? Zorg eerst dat je het kan en verkoop pas daarna jezelf :). First things first ;)
Jup, daarnaast plaatjes schieters met een DSLR zijn er genoeg maar mensen die het ook echt kunnen wat minder en dus niet alleen half kapotgeflitste mensen met bijbehorende zwarte achtergronden :')

Zolang je een reden hebt om hogere prijzen te vragen... wie let je :)

[ Voor 5% gewijzigd door Timo op 15-04-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo afterparty is weer voorbij, van de week zal ik pas met fototjes komen. nu mijn bedje in :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 167065 schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:36:
zo afterparty is weer voorbij, van de week zal ik pas met fototjes komen. nu mijn bedje in :z
haha, weltrusten hos :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Nogmaals hartelijk dank voor de tips heren, ik ben het nog steeds met jullie eens dat ik moet leren en dat ik dan pas wat kan vragen voor mijn kunsten. Het geld wat ik nu krijg is niets meer dan een vergoeding, zo zie ik het. Het feit dat ik bij de eerste avond in die tent al zo'n akkefietje had deed mij gewoon even afvragen of die 'vergoeding' wel voldoende was als ik vaker dit soort zooi mee ga maken. Vandaar.

Ik ga volgende week gewoon weer even kijken en mocht he dan gewoon verrot gezellig zijn dan ga ik gewoon lekker door met dit loontje. Ik vind het meer dan leuk om te doen en ik zou het zo gratis doen als dat moest, al is het alleen om mijn kennis en kunsten wat meer op te krikken. Het laatste wat ik wil is hier de indruk wekken dat ik grof geld wil verdienen terwijl ik daar geen recht op heb :). Ach, moge mijn vaardigheden toenemen en happy shooting! Misschien post ik eens wat binnekort en dan kunnen jullie vast zelf bepalen of ik inmiddels wat niveau opbouw i.p.v. nog steeds een kneus ben met een camera :+. Morgen vroeg eruit dus, over 'n out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Probleem met die vergoeding is dat je een naam krijgt en dat je die naam bar moeilijk ombuigt als je beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor dat salaris mochten ze me het spul leveren wat ik nodig heb om resultaat te behalen. € 30,-? Daar gaan je onderhandelingskosten en overige overhead vanaf. Maar vergeet ook niet je nabewerkingstijd en overige behandeltijd (uploaden). Je eigen i-net verbinding etc etc. Wat het voordeel van barpersoneel is. Ze komen, ze doen hun ding en gaan weer naar huis, maar ze zijn dan ook klaar. Iedere minuut dat ze aanwezig zijn krijgen ze betaald, + de fooi die de bezoekers ze geven. Deel jij o.a. mee in die fooien pot? Ik heb dat nog nooit meegemaakt... Naast de tijd dat ik aanwezig ben, ben ik thuis ook nog eens bezig met uitzoekwerk etc. Maar die tijd is gewoon niet zichtbaar voor opdrachtgevers. Het is gewoon nauwelijks te vergelijken met het loon van bar personeel. Je kunt het daar niet aan gelijk trekken. Je bent en blijft goedkope promotie. Ga in de leer bij een partysite, ipv dat een commerciële partij geld aan je verdient en je achter je rug om uitlacht...

Pak excel, bedenk zo uitgebreid mogelijk wat je nodig hebt om je ding te doen, van hardware t/m software, tel dat bij elkaar op. Deel dat door de levensduur en de hoeveelheid shoots die je wilt gaan doen in een bepaald tijdsbestek en je hebt je kostprijs staan. Daar zit dan nog geeneens je uurloon in........

Nu pas begrijp ik Gerard met waarom iedereen over geld zit te zeuren. Nog geen/weinig kennis hebben, maar al wel willen snoepen. De benadering is gewoon verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65494

Let's beat Marty to it ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/digitalfrog/image/77230077.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

jules schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:09:
Nu pas begrijp ik Gerard met waarom iedereen over geld zit te zeuren. Nog geen/weinig kennis hebben, maar al wel willen snoepen. De benadering is gewoon verkeerd...
Ik zie hier niemand zeuren, hooguit vragen wat een geschikte vergoeding is. Er zijn er best met te hoge verwachtingen maar die komen er snel genoeg van terug.

Er bestaan geen harde grenzen in kwaliteit, je kunt niet zeggen 'bewijs jezelf eerst maar eens door het gratis te doen'. Gratis bestaat niet, dat zou elke ondernemer toch moeten weten. Tenzij het een investering in jezelf is (wat Gerard bedoelt, lijkt me). Sommige zijn nog niet zo ver en anderen hebben een professioneel niveau. Als iemand een beginner is, zou diegene dan niet betaald moeten worden? Dat is grote onzin. De eerste avond kan gratis zijn, maar vroeg of laat mag iedereen een vergoeding verwachten.

Ik vind het wel typisch iets voor fotografen, vaak bang voor concurrentie. Daarmee bedoel ik niemand persoonlijk, maar het is wel een houding die vaak voorkomt.

Anyway, iedereen moet betaald worden voor wat ie waard is. Een beginner met een dure DSLR maakt net zo goed onkosten. Die kosten en iets extra's moeten ergens van betaald worden.

In andere vakgebieden heb je ook prutsersbeginners en professionals. Zelf werk ik al jaren als grafisch vormgever/webdesigner en iedereen weet hoeveel prutsers er op dat gebied zijn. Paar jaar terug had elke mongool met een modem een jong en dynamisch internetbedrijf.
Hebben wij (bedrijf met grote klanten) daar last van? Geen moment. Die prutsers hebben toch een eigen doelgroep (de slager om de hoek) en dat loopt elkaar niet in de weg. Diezelfde slager heeft weinig eisen en zou juist schrikken van onze offertes.

Met fotografie hoeft dat toch niet veel anders te zijn? Zo'n beginner kan prima tegen een gewoon redelijk bedrag fototjes maken in de lokale kroeg/discotheek. Bovendien komt zo'n persoon echt niet binnen bij de grotere feesten/organisaties.
Een professionele fotograaf hoeft er niet bang voor te zijn, als je echt goed bent en je hebt de juiste referenties dan loopt zo'n beginner je echt niet in de weg :)

GSJosh: met zo'n instelling van die eigenaar zou ik gelijk omdraaien. Dat je een meningsverschil hebt kan, maar zijn redenatie slaat werkelijk nergens op 8)7
10 euro per uur is hetzelfde als barpersoneel e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
TomR, het is een heel klein beetje appels met peren vergelijken. Mijn mening waarom niet iedereen meteen over geld moet zeuren : je hebt een camera/DSLR en wilt foto's maken in het uitgaansleven, prima, maar daar heb je die camera vast niet in eerste instantie voor gekocht. Je vindt het leuk om te doen dus prima, doe je ding. Maar dan vind ik niet dat je geld (hoe weinig dan ook) moet vragen omdat je jezelf toevallig "fotograaf" noemt. Je moet in eerste instantie gewoon oefenen, dingen vastleggen die jezelf leuk vindt, leren om te spelen met het wisselende licht etc etc etc. Dit kan je dus, zoals jules zegt, prima oefenen bij een partysite. Na verloop van tijd kan je hopen dat je gevraagd wordt door een opdrachtgever en pas als je weet wat je kan, als je zeker bent dat je van de 150 foto's die je schiet, je 100 bruikbare kan afleveren, pas dan mag je een kleine vergoeding vragen, vind ik. Pas als je op de top van je hobbyisme zit, dan ben je klaar voor het echte werk, want vergis je niet, in opdracht schieten kan heel anders zijn. Heb je wel eens gewerkt met een draaiboek? Kan je in 1 minuut tijdens een eenmalige happening 5 goede foto's schieten? Je verneukt het alleen maar voor jezelf als je in opdracht schiet en prutswerk aflevert. Mijn tip voor de beginners is dus : veel oefenen, gewoon doen omdat je het leuk vindt en pas als je onder druk kan werken en goede foto's kan afleveren, dan pas geld vragen.

En bang voor de concurrentie? Nee waarom, kom maar op, hou me maar scherp. Wat betreft partyfotografie : als jij denkt te weten dat je beter schiet of als jij het stoer vindt dat je goedkoper bent en dat ze jou daarom kiezen, prima, maar je komt jezelf toch wel tegen.

Als laatste : het is ook ontwetendheid van de opdrachtgevers, ze gaan er vanuit dat iemand met een camera foto's kan maken en ze hebben meestal geen flauw idee hoe lastig fotograferen het soms is, dus prima, laten we een goedkoop iemand inhuren met een DSLR. Daarnaast zitten ze niet in "het wereldje" zoals wij, dus hebben ze niet echt vergelijkingsmateriaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Wooow! ;) Nette plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

@Gerard
Oké, je mening is duidelijk, je vind dus dat iemand pas een vergoeding kan vragen wanneer hij van 'goed' niveau is. Daar ben ik het deels mee eens. Deels eens in de zin van: je kan pas betaald krijgen voor een serviceverlening/productlevering als je aan een kwaliteit voldoet. Anderszijds kan ik het niet eens met je zijn over het feit dat jij dit ziet als snoepen of betaling whatsoever.

Ik heb zelf gemerkt dat daar staan heel leuk is, maar dat het ook risicovol kan zijn (mijn post van zaterdag). Ik heb een verzekering lopen en die moet ik voor dit werk gaan aanpassen, risicovolle omgevingen moeten nu ook gedekt worden. Daarnaast is mijn vervoer naar deze tent toe ook niet gratis. Wat ik wil zeggen is dat de vergoeding ook letterlijk in de zin van het woord is, een compensatie. Ik maak onkosten en die wil ik graag gedekt hebben. Die camera heb ik inderdaad in eerste instantie niet hiervoor gekocht maar de verzekering heb ik er bijvoorbeeld wel degelijk op aangepast. Bovendien heb ik onlangs een goede flitser gekocht die wel deels dit doel had, als ik dit niet van plan was had ik deze waarschijnlijk voorlopig nog niet gekocht. Het feit dat de camera hier niet voor bedoeld was is niet een argument om (in opdracht van een discotheek) meer risico op schade te lopen en zelf voor de kosten op te draaien.

Het zijn misschien kleine dingen maar het blijven toch kosten die ik maak. Ik ben het met je eens dat het voorlopig nog onder de term hobby valt maar bij hobby's heb je vaak ook de afweging: Geld of Fun? Het vinden van een compromis is dan vaak de oplossing.

@ jules en de rest
Ik besef eigenlijk dat jullie best gelijk hebben en Gerard hoort hier ook bij maar die heeft een aantal andere (of anders verwoorde) argumenten. Ik heb geen idee of ik goed kan doorontwikkelen hierin en of ik het nog leuk blijf vinden maar als dat zo is dan heb ik nu mijn eigen ramen ingegooid. Het zou dus inderdaad logisch zijn om stilletjes wat niveau op te proberen te doen en daarna te kijken of ik hier geld mee wil verdienen. Als een wetenschapper die zachtjes in zijn kelder werkt tot hij de ontdekking doet.

Het probleem, of eigenlijk het twijfelpunt is dat deze gelegenheid perfect is om die 'stille' ervaring op te doen. Het is een discotheek relatief dichtbij en ik ken de helft van het personeel, ik heb contacten daar. Ik heb het enkele keren gratis gedaan gewoon omdat ik het wilde proberen. De vergoeding is eigenlijk simpelweg ontstaan omdat de huisfotograaf vertrok en ik gevraagd werd om het over te nemen.

Waar het op neer komt is dat ik het nog steeds leuk blijf vinden, ongeacht de vergoeding. Afgelopen zaterdag schrok ik alleen wel van mijn defecte camera en vroeg ik mij sterk af of dit wel de correctie manier is om behandeld te worden. Zo niet? Dan was de vraag of ik meer zou moeten vragen om schade in de toekomst te kunnen dekken. Ik ga eens even praten met de bedrijfsleiding want een goed gesprek heb ik nog steeds niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Voor de meeste hobbyisten is de lol er na 10x ook wel af, want als je echt in kwaliteit wil groeien zal je ook hard moeten werken :)
En als je merkt dat je de hele avond hard moet werken begin je vanzelf wel een hoog tarief te vragen of je zoekt iets anders leuks.

Iemand nog wat te zeggen over m'n Erotixx foto's? Heb dit al een tijdje niet meer gedaan dus ben benieuwd naar op/aanmerkingen, don't be shy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

GerardHenninger schreef op maandag 16 april 2007 @ 02:13:
TomR, het is een heel klein..... <KNIP>
Goed verhaal Gerard, kan zo in de topicstart!

Als je begint mag je blij zijn met wat consumptiebonnen en gratis toegang. Het is net als met een baan, die moet je willen doen omdat het werk je aanspreekt. Als het geld een grote motivatie is, kan ik je garanderen dat het gebrek aan werkvreugde je uiteindelijk gaat opbreken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Tot nu toe heb ik weleens opdrachtgevers laten merken dat er geld/kosten erbij horen, maar tot nu toe heb ik de eis nog niet hard gemaakt. Zeker als je achteraf in Photoshop naar de foto's kijkt en zelf denkt: "Zou ik daarvoor geld vragen?". Mijn enige verkochte foto's zijn die van een band, ze zagen mijn foto's ergens op een forum en wilden geld ervoor neerleggen.

Op parties, de kosten compenseren van vervoer (als het buiten fietsbereik is), inkom en drankbonnetjes. Als ik van een festival een persaccreditatie (unieke kans om helemaal vanvoor ongestoord te fotograferen) krijg, dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep, ik ben ook nog steeds hobbymatig bezig en zal dat ook denk ik blijven doen. ik merk de laatste tijd wel dat organisatoren door hebben dat het toch wel handig is als ik erbij ben :p

merk ook dat ik steeds minder kaartjes hoef uit te delen en dat voor mij nog onbekende mensen zeggen dat ze mijn site al in hun favorieten hebben staan en regelmatig kijken ook al kunnen hun niet erbij zijn.

tot nu toe levert het me ook alleen gratis toegang, drankmuntjes, persacreditatie voor sonica festival in italie, soms ook een donatie als het op een website gebruikt wordt.
maar ja zoals gezegd kunnen organisatoren ook geen afspraken met me maken over wat en hoe ik doe en of ik wel of niet kom. weekend blijft ook nog steeds weekend voor me en zoals afgelopen zaterdag kom ik opeens een leuke dame tegen die mijn tijd nogal in beslag nam. tja dat gaat dan wel ten koste van de nodige fototjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:40

Arfman

Drome!

afgelopen zaterdag kom ik opeens een leuke dame tegen die mijn tijd nogal in beslag nam. tja dat gaat dan wel ten koste van de nodige fototjes :+
Ontopic: heb je foto's? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Arfman op 16-04-2007 11:23 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arfman schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:23:
[...]

Ontopic: heb je foto's? :P
[gehersenspoelddoorvrouwpersoonmodus]
que ? foto's ? :?
[/gehersenspoelddoorvrouwpersoonmodus]

ik zal vanavond eens kijken of ik nog wat online kan krijgen ;)

oh en hier alvast dan maar een pauzefilmpje (van de after) in afwachting van mijn fotos voor degene die ongeduldig worden.
http://www.youtube.com/watch?v=-MZAp_kNtTE

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 16-04-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:57

Blerf

VroomVroom

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/244/461427463_4d8a465d73_o.jpg
Here we got the lady again :) Got some more of here still to come.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jammer marty dat die van jou onscherp is in de ogen . maar ook wel leuk om de verschillen te zien tussen jou en digitalfrog *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kwa inkomsten, als je je in het commerciële wereldje waagt, is het nu eenmaal slimmer om jezelf pas te presenteren als je al enigszins op niveau bent. Met het commerciële wereldje bedoel ik dus mensen die via jouw foto's geld verdienen, jouw foto's dus als marketing tools gebruiken. Dit kunnen café's, clubs, discotheken, artiesten, organisaties maar ook sommige party sites zijn. Wacht liever een 2-3 maanden met geld vragen, zorg dat je op niveau bent. Want in die 2-3 maanden kan je als onervaren schieter zo veel leren dat je opeens een factor 2-3 x zo veel kan vragen. En nee, diezelfde opdrachtgever slikt dat dus niet. Daarnaast, jouw opdrachtgever kent anderen en geeft ook jouw prijs door. Aangezien dit wereldje klein is heb je al heel snel een naam. Jij komt niet meer uit je onkosten, sterker nog, je moet er alleen maar in investeren en houd het dus heel snel voor gezien.

En Tom, bang voor concurrentie ben ik niet. Ik sta verder achter Gerard in z'n post melde. Als ik er bang voor was, dan had ik helemaal niks gezegd en had ik de goedgelovige door laten sukkelen. Die had alleen maar in z'n hobby geïnvesteerd terwijl hij alleen maar gebruikt werd. En er uiteindelijk mee kapte...

hos pakt het lekker anders aan, hij heeft geen verplichtingen, wil hij ook niet. Hij kan lekker aan de vrouw, ik doe dat lekker in m'n vrije tijd :P.

@ Ralph; heel erg vet shot :D. Had wel een overzichtje willen zien van waar en hoe dat gebeurde. Dit lijkt wel onrealistisch zo ;).

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 16-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat je je wel kan gaan indekken als je voor een laag tarief gaat beginnen door er duidelijke afsrpaken over te maken. dat het ten eerste voor jou ook een leerperiode is en je daarom ook een 'schijntje' accepteerd van wat normaal is voor een fotograaf en jij het ook als investering en leerschool ziet .
ten tweede dat je ook afspraken maakt over de 'eigendoms' rechten en formaat van aanlevering van de fotos en of dat deze alleen tegen extra vergoeding voor publicaties op bv drukwerk gebruikt mogen worden. (over eigendomsrechten etc is al eens een keer wat voorbijgekomen hier in een ver verleden)

ik denk dat je met het maken van dit soort en eventuele andere afspraken het punt van jules gedeeltelijk kan dichttimmeren mbt de lage tariefstelling die je 'tijdelijk' hebt geaccepteerd in disco X mocht je ervaren worden en net zulke goeie fotos maakt als de hardcore profi crew hier . ;)

en die dame met champagne stond toch ook op de horecavia :+

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 16-04-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:09:
ik denk dat je je wel kan gaan indekken als je voor een laag tarief gaat beginnen door er duidelijke afsrpaken over te maken. dat het ten eerste voor jou ook een leerperiode is en je daarom ook een 'schijntje' accepteerd van wat normaal is voor een fotograaf en jij het ook als investering en leerschool ziet
En dan, jij hebt je ding geleerd en kunt wat. Mooi! Vervolgens heb je de naam (eigenaar die praat ook wel eens met mensen) dat je cheapass bent en met weinig genoegen neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:25:
[...]

En dan, jij hebt je ding geleerd en kunt wat. Mooi! Vervolgens heb je de naam (eigenaar die praat ook wel eens met mensen) dat je cheapass bent en met weinig genoegen neemt.
hela dat hangt er van af hoe goed je bent in het maken van afspraken waarom en waarvoor je het doet. dat kan je best zo profi aanpakken dat de eigenaar er zelfs misschien later spijt van gaat krijgen dat hij beknibbeld heeft op een fotograaf :+

als je geen duidelijke afspraken maakt als beginner ben je zoizo een cheapass . met het maken en eventueel vastleggen hiervan kan je de zaken in ieder geval (ook naar andere potentiele opdrachtgevers) ook in perspectief plaatsen waarom het dan opeens duurder is. verder kan je als het goed is ook je progressie laten zien als partyfotograaf. (als je dat niet aan elke nono kan laten zien zou ik het leertraject nog maar wat verlengen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:35:
[...]

hela dat hangt er van af hoe goed je bent in het maken van afspraken waarom en waarvoor je het doet.
Je snapt me niet. Kia kan best een Mercedes SL55 ontwikkelen, ze hebben gewoon het imago en de naam van een cheapass oosters merk. Probeer daar maar eens vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:50:
[...]

Je snapt me niet. Kia kan best een Mercedes SL55 ontwikkelen, ze hebben gewoon het imago en de naam van een cheapass oosters merk. Probeer daar maar eens vanaf te komen.
ik begrijp het wel, alleen nu heb je praat je erover dat een fotograaf gelijk staat aan een merk.
een gedeelte van het beeldmerk van een fotograaf is ook de professionaliteit van de afspraken en zakendoen en verplichtingen nakomen en het andere gedeelte zijn de fotos. het eerste kan je wel meteen goed aanpakken en het tweede is zoals hij zegt iets wat ie nog moet leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Zo klein is 'het wereldje' niet hoor...
Daarnaast, als je een goede dienst levert vinden je klanten het ook niet erg als je met je prijs omhoog gaat. Zou wat zijn als je je prijzen niet mag verhogen als je product beter wordt :)

en als je voor nu afspreekt dat je alleen web-size aanlevert voor die paar tientjes, dan komen ze er vanzelf wel achter wat een hi-res foto kost.
(want die willen ze dan blijkbaar toch wel graag hebben als ze er om vragen, en dan kan je gewoon je volle tarief vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

neographikal schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:50:
[...]

Zo zwart wit zie ik het niet. Bij DJ's gaat het niet veel anders. Ik kan genoeg namen noemen die klein zijn begonnen en op het begin van de avond even een uurtje voor een kleine groep mochten draaien. En die zijn langzaam omhoog gegaan door in steeds grotere clubs/feesten te draaien.
Als je geen ervaring met partyfotografie hebt kun je er moeilijk centen voor vragen (zou niet gepast zijn), maar iemand die het kunstje wel begrepen heeft en meerwaarde heeft voor die tent, die kan daar prima een vergoeding voor vragen. Ook al heb je de kwaliteiten van Floris/Gerard/neo/jules nog niet (en wat niet is kan nog komen). Bedenk wel dat het gros van de discotheken nog steeds zwarte foto's heeft met rook en een te felle flits.
Gewoon lekker je ding doen en een vergoeding vragen die past bij de kwaliteit die je levert :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tom op 16-04-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tom schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:11:
Zo zwart wit zie ik het niet. Bij DJ's gaat het niet veel anders. Ik kan genoeg namen noemen die klein zijn begonnen en op het begin van de avond even een uurtje voor een kleine groep mochten draaien. En die zijn langzaam omhoog gegaan door in steeds grotere clubs/feesten te draaien.
Als je geen ervaring met partyfotografie hebt kun je er moeilijk centen voor vragen (zou niet gepast zijn), maar iemand die het kunstje wel begrepen heeft en meerwaarde heeft voor die tent, die kan daar prima een vergoeding voor vragen. Ook al heb je de kwaliteiten van Floris/Gerard/neo/jules nog niet (en wat niet is kan nog komen).
Ik denk dat een aantal mensen zich hier behoorlijk vergissen hoe klein de wereld wel niet is. Ik ben al vaker bij een toko binnen gelopen waar men m'n naam toch wel eens gezien of gehoord had :)
Bedenk wel dat het gros van de discotheken nog steeds zwarte foto's heeft met rook en een te felle flits.
Dit is slechts een technisch puntje. Ik probeer met de echte feesten (zoals Cocktailz van Gerard) veel meer een serie-idee te pakken. Met het koninginnenachtfeestje ga ik ook in m'n vaste toko een serie aanhouden. De techniek is zeker stap 1, maar stap 2 is de inhoud (die bar moeilijk is trouwens) en daarop kun je je veel makkelijker onderscheiden (samen met je stijl, zie Gerard met z'n curves en vrij dramatische/heftige foto's, Floor met z'n strakke lasers, etc) :)
Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:05:
de professionaliteit van de afspraken en zakendoen en verplichtingen nakomen
Klopt, dat is een van de dingen waar ik me dus inderdaad tot op het extreme af op onderscheid. Ik ben stipt met het nakomen van afspraken, érg stipt.

[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 16-04-2007 18:00 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Lees de topicstart, daar staat alles eigenlijk al wel in :)

Voor luie honden:
* Gebruik de [check images] knop voordat je een bericht met foto's post.
* Plaats band- en concertfoto's niet hier maar in dit topic.
* Stel hier géén open Welke-instellingen-moet-ik-gebruiken vragen. Wij kennen de exacte situatie niet en er is niet zo iets als een "met-deze-instelling-ga-je-het-redden" setting. ;)
* Voor vragen over welke gear je als starter het beste kan kopen is dit ook niet de juiste plek. Het is volledig afhankelijk van je budget, je wensen, je kunnen en de plekken waar je je gear wilt gaan gebruiken. Meer info vind je o.a. hier hier en in de startpost.

Informatie over "Dragging the shutter"

NIEUW!! Nu ook zonder wallpaper-verzoeken.