Foto's zijn gecropt, maar vind dat wel wat hebbenAnoniem: 167065 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:14:
wat een vreemde verhouding hebben de pics ?? voor de rest wel mooi lasertje
Persoonlijke smaak weer zeker?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 206663
Foto's zijn gecropt, maar vind dat wel wat hebbenAnoniem: 167065 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:14:
wat een vreemde verhouding hebben de pics ?? voor de rest wel mooi lasertje
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mee eens, al moet de nadruk vooral liggen op constant zijn, niet op per sé je vastbijten op 3:2 en 2:3. Als je maar consequent bent. Een serie die bestaat uit constant varierende cropverhoudingen (wat hier overigens niet echt het geval is, het neigt allemaal wel naar widescreen) komt inderdaad rommelig over.Chiron schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:58:
Ik vind het persoonlijk soms ook nogal rommelig overkomen als de foto's steeds in andere verhoudingen gecropt zijn om ze goed uit de verf te laten komen. Ook als je een reeks thumbnails hebt, of de foto's bijv. af wil laten drukken.
Zelf hou ik daarom altijd een verhouding van 3:2 aan, of 2:3.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 206663 op 12-04-2007 13:28 ]
Excuseer dat ik niet naar elke post een link heb geplaatst. Ze staan zo goed als onder elkaar. Het verhaal stopt niet in elke post. Wat doorlezen en scrollen is logisch toch !
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Hou nou toch es op met miepen man!LittleWan schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:28:
[...]
Excuseer dat ik niet naar elke post een link heb geplaatst. Ze staan zo goed als onder elkaar. Het verhaal stopt niet in elke post. Wat doorlezen en scrollen is logisch toch !
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
[ Voor 8% gewijzigd door YellowCube op 12-04-2007 14:01 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[sfeer]YellowCube schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:01:
zullen we de discussie bij deze dan laten voor wat het is?
Ik neem aan dat LittleWan genoeg info heeft om verder te kunnen. Het blijft een feesttopic, dus sfeer maken
Anoniem: 135290
Manual focus is alleen bruikbaar als je een grote zoeker en/of genoeg licht hebt, want op de gemiddelde feestjes is het te donker om door je zoeker te zien of iets scherp is of niet. Een lichtsterke lens is misschien fijn, maar je DOF op f2 is toch wat onbruikbaar. Lichtsterke primes/lenzen zijn meestal alleen handig bij artiesten-portretten....Anoniem: 135290 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:32:
Een manual focus lens..op een instapbody (kleine zoeker)..is dat eh..onhandig in zulke donkere ruimtes ? If so, dan kan ik dat lensje (50mm F2) natuurlijk makkelijk thuis laten..
De lichtsterkte leek me wel een voordeel..
Thanks, ik dacht zelf al dat het inderdaad om die reden (zoeker) niet handig was..GerardHenninger schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:36:
[...]
Manual focus is alleen bruikbaar als je een grote zoeker en/of genoeg licht hebt, want op de gemiddelde feestjes is het te donker om door je zoeker te zien of iets scherp is of niet. Een lichtsterke lens is misschien fijn, maar je DOF op f2 is toch wat onbruikbaar. Lichtsterke primes/lenzen zijn meestal alleen handig bij artiesten-portretten....
Succes in ieder geval
Euh... jules gebruikt ook dat bereik........neographikal schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:05:
Laat de 10-20 maar thuis imo, niet bruikbaar voor dit werk
valt wel mee toch?neographikal schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:05:
[ Voor 46% gewijzigd door abrakadaver op 12-04-2007 15:12 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Ik voorzie hem ook geregeld van het commentaar dat tie waterhoofden heeftGerardHenninger schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:07:
[...]
Euh... jules gebruikt ook dat bereik........
Ik heb medelijden met je, dat is me een vaag publiekabrakadaver schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:09:
zaterdagavond sinds lange tijd weer eens naar de matrixx om een dj te fotograferen.
't is erotixx dus tussen het zuipen door nog wat tieten schieten
[ Voor 39% gewijzigd door neographikal op 12-04-2007 15:10 ]
dat ie een waterhoofd heeft? Awww, dat zeg je toch niet over je collega fotograafneographikal schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:10:
[...]
Ik voorzie hem ook geregeld van het commentaar dat tie waterhoofden heeft
Ben ik de enige die een flitser in dat glas zag?GerardHenninger schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:08:
[...]
[sfeer]
[/sfeer]
Zo.... waar blijven de foto's mensen?
Zegt iemand die een 70-200 meeneemtneographikal schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:05:
/offtopicabrakadaver schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:09:
zaterdagavond sinds lange tijd weer eens naar de matrixx om een dj te fotograferen.
't is erotixx dus tussen het zuipen door nog wat tieten schieten
[...]
valt wel mee toch?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik moet zeggen dat er in deze versie meer kleur zit dan in z'n voorgaande serie. Als ik het me goed kan herinneren kende hij ook de organisatie, dus dan is het makkelijker om zoiets te communiceren... En ja, als LJ worden je kunsten niet vastgelegd....Chiron schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:01:
[...]
/offtopic
Ik vind het echt prachtige foto's als fotograaf bekeken, maar als lichttechnicus doet het bijna pijn in het hart om te zien dat de oorspronkelijke zaalverlichting totaal is weggeflitst met zijn eigen flitsers. Zo krijg je totaal geen indruk van hoe het in werkelijkheid gesteld is is qua zaalverlichting, en dat vind ik persoonlijk toch een beetje jammer.
Ik ken er nog wel meer die het gebruiken.... Gewoon goed er mee omgaan....GerardHenninger schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:07:
[...]
Euh... jules gebruikt ook dat bereik........
denk niet dat 't zijn doel was de LJ's kwaliteiten weer te geven. Hier is hij zijn eigen LJ met 2x 1500 watt lampenChiron schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:01:
[...]
/offtopic
Ik vind het echt prachtige foto's als fotograaf bekeken, maar als lichttechnicus doet het bijna pijn in het hart om te zien dat de oorspronkelijke zaalverlichting totaal is weggeflitst met zijn eigen flitsers. Zo krijg je totaal geen indruk van hoe het in werkelijkheid gesteld is is qua zaalverlichting, en dat vind ik persoonlijk toch een beetje jammer.
|>
Flashes (strobes) hebben een output rating als WattSeconde, ofwel Ws, wat een maat is voor hoeveel energie er in de condendator(s) kan worden opgeslagen.Simon schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 07:19:
[...]
denk niet dat 't zijn doel was de LJ's kwaliteiten weer te geven. Hier is hij zijn eigen LJ met 2x 1500 watt lampen
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Een linkje naar de foto's wordt ook altijd wel gewaardeertMartijnGizmo schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:11:
Het iis iig een keer wat anders, dat kunnen we niet ontkennen.
Leuk ding: de galafoto's die ik 2 maanden terug ofzow maakten, staan eindelijk op de site van m'n studie. De docent die ze erop gezet had kreeg meteen een mail van iemand die me wilde inhuren voor een gala in oktober. Echt mijn tak van de fotografie is het niet, maar leuk om nog eens te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Timo op 13-04-2007 11:23 ]
Anoniem: 167065
dan kan je meteen een topic SKI fotografie deel I gaan aanmakenAnoniem: 206663 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:46:
Ik vertrek vanavond op skireis naar Tignes, sluiting van het seizoen daar!
Geen partypics maar ski pics volgende week
en als je de spaarzame tips hier van de afgelopen 6 topics een beetje hebt doorgenomen dan gaat het zeker lukkenAnoniem: 135290 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:51:
Vanavond mijn beproefing : O Heb vanmiddag m'n externe flitser opgehaald, vanavond maar volle bak mee gaan oefenen..ben benieuwd of het een beetje lukken wil
[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 13-04-2007 21:23 ]
* Floor-is paast hos een ritalin, relax dudeAnoniem: 167065 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:21:
vanavond toch nog leuk feesie ergens in een of ander badhuis in oost![]()
![]()
![]()
morgen aikido examen van mijn leraar vastleggen in papendal
dan bij thuiskomst snel batterij opladen en door naar ijplein en of ijburg
[...]
en als je de spaarzame tips hier van de afgelopen 6 topics een beetje hebt doorgenomen dan gaat het zeker lukken![]()
![]()
Bericht hierboven
relax ? wat is datFloris schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 01:24:
[...]
* Anoniem: 167065 paast hos een ritalin, relax dude
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 14-04-2007 03:14 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Nik op 14-04-2007 08:12 ]
[ Voor 18% gewijzigd door jules op 14-04-2007 12:29 ]
ik merk zoizo dat vrouwen veel sneller uit zichzelf naar me toekomen om op de foto te gaan dan mannen, niet dat ik er iets op tegen heb maar het valt wel opjules schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:28:
pfoe, jij bent vroeg je bed uit! Waar ik vorige week nog klachten kreeg dat ik een voorkeur voor vrouwen had (gezien de foto's) was ik er deze week wat meer op aan het letten. Maar damn, tegen het einde van de avond werd ik gek van de meiden die op de foto wilden. Een compleet gekkenhuis! Ik voelde me net één van de tweeling van L2P!
Blij dat ik vanavond vrij ben. Eens kijken wat Gerard er met het opbouwen/organiseren van gebakken heeft en kijken hoe neo dat allemaal vastlegt
.
Bij wie ga je dan eten?neographikal schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:41:
Huis opruimen, paar uurtjes maffen nog en dan naar Gerard rrrrrrrraw![]()
Normaal heb ik van die bierzuipende t-shirt dragende op elkaar hangende gasten die bij mij op de foto willen. Gewoon A-interessant als je begrijpt wat ik bedoel. Zodra ze een camera zien; "foto! foto!". Bij de dames moet ik dan her en der beetje loby-en. Nu was het zo, aan het begin beetje m'n eigen ding gedaan, en op het laatst werd ik gek van de verzoekjes, vrouwelijke verzoekjes..... Heb een factor 2x zoveel geschoten als normaal grofweg. Productie werkAnoniem: 167065 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:47:
[...]
ik merk zoizo dat vrouwen veel sneller uit zichzelf naar me toekomen om op de foto te gaan dan mannen, niet dat ik er iets op tegen heb maar het valt wel op
[ Voor 13% gewijzigd door jules op 14-04-2007 14:14 ]
Bij m'n schatje
Gewoon meewarig aankijken en een drankmunt in de handen duwen."Uhmz, yeah right... In m'n huidige setup werkt dat idd p-r-i-m-a. Drink jij je biertje maar lekker verder op!"
Dan is het goed
Alsof die gast nog verschil merkteGewoon meewarig aankijken en een drankmunt in de handen duwen.
Hmm ik had juist een tegenovergesteld iets, zoals ik gister al zei werd het m'n 1e keer en ik raakte op een gegeven moment aan de praat met een gast uit Berlijn die me nog wat tips gaf. Was wel echt relax, ben ook gelijk wat dingen gaan proberen en met een aantal van de resultaten was ik daarna ook wel tevreden. Moet er zeker meer mee gaan oefenen, ik weet alleen niet wanneer een volgende gelegenheid zich voordoet.jules schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:52:
[...]
Kwam gisteren nog een gast op me afgelopen; "jij schiet echt met overkill, die mega flitser van je moet je van je camera afhalen, die interne flitser is meer dan prima!"
Die zaten er zeker tussen ja, wissen en weer verder gaan. Soms wel eerst even kijken wat er is mis gegaan. Her en der een te felle flits etc (of te dichtbij, kop niet goed gericht, denk ik danEr zijn altijd foto's die mislukken, so be it, als het je eerste keer is dan hoort dat erbij.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 15-04-2007 04:43 ]
Ga achter die PC vandaag en hup hup naar die vrouwAnoniem: 167065 schreef op zondag 15 april 2007 @ 04:42:
nou nog het gehele programma kunnen afwerken, volgende keer misschien toch maar een ritalinetje nemen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
alleen weinig fotos gemaakt, de schuld hiervoor ligt uiteraard bij een vrouw![]()
maar ik heb nog wel wat iets om te tonen hoor
afterparty voor de verandering maar eens laten schieten
[ Voor 27% gewijzigd door Nik op 15-04-2007 13:19 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Josh op 15-04-2007 05:13 ]
ze moest werken vandaagGerardHenninger schreef op zondag 15 april 2007 @ 04:44:
[...]
Ga achter die PC vandaag en hup hup naar die vrouw
Ik moet ik toch even op reageren. Jammer dat jij zoveel externe factoren opgeeft om het matige presteren van jouzelf goed te praten. Vat dit niet op als valse kritiek, maar als fotograaf is het JOUW taak om in welke situatie dan ook het beste er van te maken. Verzin geen smoesjes waarom het beter had gekund. Als je niet tevreden bent met de resultaten, post dan niet.proller schreef op zondag 15 april 2007 @ 04:46:
Tot zo ver mijn partyreport (ahum). Comments welcome (maar niet te hard, want dit was gewoon ruk!).
Want? Vragen staat vrij, en tot nu toe heb ik het daar altijd voor elkaar gekregen om meer licht te krijgen. Maar deze knurft wilde gewoon niet mee werken. Sterker nog, hij had het eerste half uur niet eens door dat er achter in de zaal ook een stelling met lampen aanwezig was. Hij was alleen met de lampen bij de DJ bezig. Die achterin de zaal stonden op groen en blauw, op 50% van het vermogen (ws nog niet eens). Ik ben dan van mening dat ik daar wat van mag zeggen en mag vragen om wat beter(s)? Zie foto 1, daar zie je de stelling achterin de zaal, 8 lampen, allemaal op groen / blauw.ISaFeeliN schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:20:
[...]
En ik vind het ook een beetje arrogant om als fotograaf dingen van de lichtman te eisen.
Ik zie het als een tip / suggestie, nooit als valse kritiek! En ik heb ook geprobeerd er het beste van te maken (veel closeup schieten, waardoor je geen lege ruimtes in de zaal krijgt, iedereen meeslepen naar het licht). Ik heb zelfs mensen boos gemaakt die op de foto wilden maar niet mee wilden lopen naar het licht. Dan loop ik dus gewoon lekker door. Misschien niet leuk voor die gasten, maar hey, my way or the highway! Daarnaast verzin ik geen smoesjes waarom het beter had gekunt. Mijn smaak gaat uit naar platen met lekker veel kleur. Bijna link2party style haha (nee dat nou ook weer niet, maar je snapt mijn punt). En als je dan in een situatie komt waar echt alles tegen lijkt te zitten, dan maak ik er idd het beste van, maar dan neemt niet weg dat ik dingen niet de schuld mag geven, want met meer publiek, betere verlichting en een andere sfeer kom je een heel eind. Misschien is dat wel mijn zwakke punt, en moet ik juist nog leren en proberen om te gaan met dat soort situaties. Volgende keer beter.Vat dit niet op als valse kritiek, maar als fotograaf is het JOUW taak om in welke situatie dan ook het beste er van te maken. Verzin geen smoesjes waarom het beter had gekund.
[ Voor 40% gewijzigd door Nik op 15-04-2007 12:54 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Josh op 15-04-2007 13:45 ]
[ Voor 22% gewijzigd door abrakadaver op 15-04-2007 13:48 ]
[ Voor 24% gewijzigd door GerardHenninger op 15-04-2007 14:09 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 15-04-2007 16:49 ]
[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 15-04-2007 17:24 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Timo op 15-04-2007 21:39 ]
Juistem! Een club/discotheek/cafe vaart wel bij jouw kunsten. Het is pure promotie die jij verzorgt voor ze. En bij een prof betalen moeten ze daar dik voor betalen. En voor een studentje met een dikke eigen camera opeens niet meer? Die moet het maar doen met het salaris van barpersoneel? Zorg eerst dat je het kan en verkoop pas daarna jezelffooker schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:37:
Maar dit moet je voor jezelf beslissen...naar mijn mening verdient een cafe/discotheek genoeg om de fotograaf ook fatsoenlijk te betalen.
Opzich leuke foto's, belichting is wel in orde, alleen zitten er een stel platen bij die niet scherp zijn.. komt waarschijnlijk omdat je zit met het handmatig focussen?Chiron schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:44:
Vorige week zondag geschoten tussen mn werkzaamheden door(om mn Peleng es uit te proberen):
[Afbeeldingen]
Jup, daarnaast plaatjes schieters met een DSLR zijn er genoeg maar mensen die het ook echt kunnen wat minder en dus niet alleen half kapotgeflitste mensen met bijbehorende zwarte achtergrondenjules schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:46:
[...]
Juistem! Een club/discotheek/cafe vaart wel bij jouw kunsten. Het is pure promotie die jij verzorgt voor ze. En bij een prof betalen moeten ze daar dik voor betalen. En voor een studentje met een dikke eigen camera opeens niet meer? Die moet het maar doen met het salaris van barpersoneel? Zorg eerst dat je het kan en verkoop pas daarna jezelf. First things first
[ Voor 5% gewijzigd door Timo op 15-04-2007 22:02 ]
haha, weltrusten hosAnoniem: 167065 schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:36:
zo afterparty is weer voorbij, van de week zal ik pas met fototjes komen. nu mijn bedje in
Ik zie hier niemand zeuren, hooguit vragen wat een geschikte vergoeding is. Er zijn er best met te hoge verwachtingen maar die komen er snel genoeg van terug.jules schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:09:
Nu pas begrijp ik Gerard met waarom iedereen over geld zit te zeuren. Nog geen/weinig kennis hebben, maar al wel willen snoepen. De benadering is gewoon verkeerd...
Wooow!Anoniem: 65494 schreef op maandag 16 april 2007 @ 01:35:
Let's beat Marty to it ;-)
Goed verhaal Gerard, kan zo in de topicstart!GerardHenninger schreef op maandag 16 april 2007 @ 02:13:
TomR, het is een heel klein..... <KNIP>
This footer is intentionally left blank
Ontopic: heb je foto's?afgelopen zaterdag kom ik opeens een leuke dame tegen die mijn tijd nogal in beslag nam. tja dat gaat dan wel ten koste van de nodige fototjes
[ Voor 7% gewijzigd door Arfman op 16-04-2007 11:23 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[gehersenspoelddoorvrouwpersoonmodus]
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 16-04-2007 13:00 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
[ Voor 4% gewijzigd door jules op 16-04-2007 15:50 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 16-04-2007 16:19 ]
En dan, jij hebt je ding geleerd en kunt wat. Mooi! Vervolgens heb je de naam (eigenaar die praat ook wel eens met mensen) dat je cheapass bent en met weinig genoegen neemt.Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:09:
ik denk dat je je wel kan gaan indekken als je voor een laag tarief gaat beginnen door er duidelijke afsrpaken over te maken. dat het ten eerste voor jou ook een leerperiode is en je daarom ook een 'schijntje' accepteerd van wat normaal is voor een fotograaf en jij het ook als investering en leerschool ziet
hela dat hangt er van af hoe goed je bent in het maken van afspraken waarom en waarvoor je het doet. dat kan je best zo profi aanpakken dat de eigenaar er zelfs misschien later spijt van gaat krijgen dat hij beknibbeld heeft op een fotograafneographikal schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:25:
[...]
En dan, jij hebt je ding geleerd en kunt wat. Mooi! Vervolgens heb je de naam (eigenaar die praat ook wel eens met mensen) dat je cheapass bent en met weinig genoegen neemt.
Je snapt me niet. Kia kan best een Mercedes SL55 ontwikkelen, ze hebben gewoon het imago en de naam van een cheapass oosters merk. Probeer daar maar eens vanaf te komen.Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:35:
[...]
hela dat hangt er van af hoe goed je bent in het maken van afspraken waarom en waarvoor je het doet.
ik begrijp het wel, alleen nu heb je praat je erover dat een fotograaf gelijk staat aan een merk.neographikal schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:50:
[...]
Je snapt me niet. Kia kan best een Mercedes SL55 ontwikkelen, ze hebben gewoon het imago en de naam van een cheapass oosters merk. Probeer daar maar eens vanaf te komen.
Zo zwart wit zie ik het niet. Bij DJ's gaat het niet veel anders. Ik kan genoeg namen noemen die klein zijn begonnen en op het begin van de avond even een uurtje voor een kleine groep mochten draaien. En die zijn langzaam omhoog gegaan door in steeds grotere clubs/feesten te draaien.neographikal schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:50:
[...]
Je snapt me niet. Kia kan best een Mercedes SL55 ontwikkelen, ze hebben gewoon het imago en de naam van een cheapass oosters merk. Probeer daar maar eens vanaf te komen.
[ Voor 15% gewijzigd door Tom op 16-04-2007 17:12 ]
Ik denk dat een aantal mensen zich hier behoorlijk vergissen hoe klein de wereld wel niet is. Ik ben al vaker bij een toko binnen gelopen waar men m'n naam toch wel eens gezien of gehoord hadTom schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:11:
Zo zwart wit zie ik het niet. Bij DJ's gaat het niet veel anders. Ik kan genoeg namen noemen die klein zijn begonnen en op het begin van de avond even een uurtje voor een kleine groep mochten draaien. En die zijn langzaam omhoog gegaan door in steeds grotere clubs/feesten te draaien.
Als je geen ervaring met partyfotografie hebt kun je er moeilijk centen voor vragen (zou niet gepast zijn), maar iemand die het kunstje wel begrepen heeft en meerwaarde heeft voor die tent, die kan daar prima een vergoeding voor vragen. Ook al heb je de kwaliteiten van Floris/Gerard/neo/jules nog niet (en wat niet is kan nog komen).
Dit is slechts een technisch puntje. Ik probeer met de echte feesten (zoals Cocktailz van Gerard) veel meer een serie-idee te pakken. Met het koninginnenachtfeestje ga ik ook in m'n vaste toko een serie aanhouden. De techniek is zeker stap 1, maar stap 2 is de inhoud (die bar moeilijk is trouwens) en daarop kun je je veel makkelijker onderscheiden (samen met je stijl, zie Gerard met z'n curves en vrij dramatische/heftige foto's, Floor met z'n strakke lasers, etc)Bedenk wel dat het gros van de discotheken nog steeds zwarte foto's heeft met rook en een te felle flits.
Klopt, dat is een van de dingen waar ik me dus inderdaad tot op het extreme af op onderscheid. Ik ben stipt met het nakomen van afspraken, érg stipt.Anoniem: 167065 schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:05:
de professionaliteit van de afspraken en zakendoen en verplichtingen nakomen
[ Voor 10% gewijzigd door neographikal op 16-04-2007 18:00 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq