Hier mijn bevindingen....
Ik heb lang op deze game zitten wachten omdat ik voornamelijk kick op auto/race spellen en Forza 2 het helemaal zou moeten worden, als je de berichten zou moeten geloven.
De demo vond ik al tegenvallen, maar dat vond ik in het begin van Testdrive Unlimited ook..maar dat viel later ook mee gelukkig.
Dus toch ook maar Forza 2 gekocht.
Zelden heb ik meegemaakt dat een spel mij zo tegenviel.
Grafisch is het op Xbox 1 niveau, de auto's zien er niet al te realistisch uit, teveel blingbling en de subtiele details missen.
In-car view schijnt ook al teveel moeite te zijn om weer te kunnen geven.
Dan heb ik het verder maar niet over de besturing, want dat zal iedereen anders ervaren.
Gisteren reed ik even met zo'n überblauwe Mazda MX5 (zo even uit m'n blote bolletje, met zo'n zwart dakje) en je zag de scheidingslijn tussen het einde van de motorkap en de voorkant niet eens, het leek wel een klei-model. (Barbapapa auto

)
Dan enorm storend, het grote aantal framedrops terwijl er verder niets "schokkends" in het spel gebeurd, ook geen drukte o.i.d. van andere auto's maar als je gewoon al een bocht neemt met je standaard Golfje... van de gekke gewoon.
De omgeving zélf ziet er ook niet écht imponerend uit.
Het geluid en de verhoudingen daarvan is ook zwaar bagger, niet realistisch en als je tijdens het rijden de "frontview" (gele knop) indrukt, dan is het geluid opeens knetterhard.
Project Gotham 3 is echt vele male mooier om maar een voorbeeld te noemen en hou oud is dat spel al niet?
Zelfs Testdrive Unlimited lijkt er beter uit te zien.
Nee ik had hier toch écht meer van verwacht.
Okee, pluspunt, Forza 2 heeft een hoop verschillende auto's en je kunt een hoop tunen en tweaken, maar dat maakt naar mijn idee de rest van de tegenvallers niet goed.
Hoe kunnen ze zoiets als Nextgen op de markt gooien en er dan ook nog zoveel geld voor vragen.
Forza 2...
Nu zie ik op de doos wel een cijfer 3+ staan, zouden ze misschien bedoelen dat....