Tuurlijk had hij een groot gedeelte van de schuld in eigen hand dat ontkent ook niemand.. waar het ons om gaat dat de schuld van de autorijder onder het matje word geveegt..Grrrrrene schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:24:
Ik blijf erbij dat in eerste instantie de motorrijder fout zat door over een verdrijvingsvlak in te halen. Dat de automobilist hem had moeten zien doet er niet toe, hij had daar niet moeten rijden en bracht daarmee bewust zijn eigen leven in gevaar.
Het was je eerste reactie op TS en er was geen quote bij, dus ik ging ervanuit dat je op TS reageerde.. zo niet was je niet duidelijk en leek het of je het een en ander impliceerde..Grrrrrene schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:24:
[...]
Da's flauw, dat gaat over filerijden en is een heel andere quote dan die je net aanhaalde. Een file moet je niet te hard rijdend inhalen. Dan bedoel ik natuurlijk niet met 140km/u waar je 120 mag, maar met 50 waar de rest stil staat.
Daar ga ik, nogmaals, helemaal niet vanuit. Jij haalt quotes van bovenaan het topic bij discussies onderaan, da's erg selectief quoten en mij woorden in m'n mond leggen.
Kan dus gewoon miscommunicatie zijn geweest, maar gezien de context van de rest van je verhaal lag het wel voor de hand dat je dat bedoelde..
nogmaals de motorrijder heeft zelf schuld aan het ongeluk gehad, maar de autorijder ook, en als je een speciale verrichting doet zonder goed te kijken en daardoor iemand dood rijd vind ik dat een niet te verwaarlozen iets..Grrrrrene schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:24:
[...]
Ja, zo is het me ook geleerd en dat doe ik ook echt wel in bijna alle gevallen. Maar zoals je zelf al eerlijk zegt, ontschiet je zoiets ook wel 's. Ik blijf erbij dat de motorrijder hier gewoon fout zit en de automobilist het ongeluk ook had kunnen voorkomen door goed te spiegelen, maar in eerste instantie is het de motorrijder die er zelf voor kiest om over het verdrijvingsvlak in te halen.
Dan moet je volgende keer gewoon duitsland zeggen, wel zo duidelijk en komt minder stemmingmakig over..Grrrrrene schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:24:
[...]
Ik quote nota bene een stuk waaruit blijkt dat het in Duitsland (het ongeluk is in NL gebeurd, dus dat is buitenland) niet mag. Ik ging er gemakshalve vanuit dat het vast nog wel ergens anders verboden is, dus ik noemde het even algemeen "buitenland", wat overigens niet fout is. Duitsland = in het buitenland.
Waarom gaat hij vrijuit? omdat hij iemand doodrijd omdat hij niet keek?? of omdat de motorrijder ook schuld heeft? dus als een ander iets fout doet dan heb jij helemaal geen verantwoordlijkheden meer? beetje vreemd IMHO...Grrrrrene schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:24:
Ik zeg toch ook dat de automobilist waarschijnlijk vrijuit gaat? Een automobilist die een fietser aanrijdt in het donker is ook bijna per definitie de lul, tenzij de fietser zonder licht door rood reed zonder te kijken. Dan wordt de automobilist niks aangerekend omdat hij weinig aan dat ongeluk kon doen. Goed, met nog beter kijken had hij het kunnen voorkomen, maar niemand zit altijd 100% geconcentreerd achter het stuur.
En nogmaals je hoort gewoon geconcentreerd achter het stuur te zitten, ander hoor je niet op de weg thuis, want dan ben je een gevaar op de weg..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?