Kan je met de FragFX niet de gevoeligheid van de muis zelf instellen. Bij mijn Fragnstein heb ik die op medium moeten zetten en in MW2 op 10, daarna liep die soepelJumpman schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:35:
In Oktober 2009 heb ik een FragFX V2 besteld voor €20,81 (aanbieding bij The Hut voor £17.93 + £0,99 verzending = £18.92 x € 1,10 = € 20,81) voor het geval dat het in COD bezaait werd met deze dingen en om eens echt de verschillen met een controller te testen.
Vandaag de FragFX er eens bijgepakt. Toen ik hem binnen had twee keer getest met COD4:MW en dat liep heel smooth, maar verder gewoon weer met de controller gegaan omdat ik dit fijner vond. Nu dus de update gedaan naar de FragFX firmware versie V2009.08.30 en COD:MW2 in de PS3 gedaan, de sensitivity van COD:MW2 stond nog op High van de controller. Wat zitten spelen met de instellingen van de FragFX, maar het hapert echt enorm, dit was niet de ervaring die ik in oktober had. Er is echt niet meer mee te richten en het lijkt wel of ik COD:MW2 op een PC speel met een videokaart die het niet aankan.
Heeft iemand voor mij misschien zijn instelling voor COD:MW2 voor de FragFX V2? Zodat ik nog eens kan testen.
Edit: Ik heb nu na een aantal google searches de ingame sensitivity op custom: (Insane 10) en het sensitivity dialwheel op de FragFX op 4. En nog steeds loopt het niet lekker, iemand nog andere suggesties?
Nee, de dualshock is geen troep, hij kan alleen niet zo naukeurig spelen als de muis en daar is ook aan gedacht bij het maken van MW2, de crosshair trekt een beetje recht zeg maar als je 95% van het werk doet.sanderander schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:21:
[...]
Dan is de dualshok troep. En wat is eerlijk? Moet iedereen dan ook dezelfde maat TV en geluidsconfiguratie? Moet iedereen die een racer speelt ook geen stuurtje gebruiken? De knopjes zitten iets anders, meer niet, ik suck nog steeds hoor! Ik heb er alleen meer plezier in zo en hoef niet honderden en honderden euro's in hardware te blijven pompen op de PC.
Het spel is simpelweg gemaakt op een joystick, dat is niet "troep" of "slecht" maar anders.
Ik zou geen enkel probleem hebben met de fragfish e.d. als het gewoon eerlijk werd gemaakt hoor (aparte servers, dat "trekje" uitgeschakeld) maar hoe het nu is is het gewoon aanzienlijk simpeler om te winnen met zo'n ding.
En ja, over die tv en geluid opmerking, dat is toch wel HEEL wat minder invloed dan 90% sneller kunnen draaien en toch je nauwkeurigheid bewaren itt even een halve meter dichterbij zitten om het beeld wat groter te hebben.
PSN & XBL: Denkoyugo
zijn er nog mensen die em recentelijk bij redcoon hebben besteld (fragfx)? Op hun site staat uit voorraad leverbaar, terwijl ie zowat in de rest van europa niet meer te krijgen is
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Net als de Fragnstein wereldwijd uitverkocht. Zo populair zijn ze, voveel spelen er dus al mee. Als de beide merken nieuwe lichtingen verschepen zal het aantal spelers met FragFX/Fragnstein pas echt exploderen.amahusu schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:13:
zijn er nog mensen die em recentelijk bij redcoon hebben besteld (fragfx)? Op hun site staat uit voorraad leverbaar, terwijl ie zowat in de rest van europa niet meer te krijgen is
Oja: Probeer het eens bij psxshop.nl
[ Voor 3% gewijzigd door sanderander op 04-01-2010 12:22 ]
had em gister bij psxshop willen bestellen, stond toen nog dat ie op voorraad was daar. Maar toen ik wilde betalen kreeg ik een error bij het ideal scherm 
toen ik het vervolgens opnieuw wilde proberen vandaag stond ie op uitverkocht
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Daar heb ik de mijne vandaan, dat is wel de bedraade versie (V2 - dacht dat de nieuwe V2 draadloos was).amahusu schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:13:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb de fragnstein daar ruim een week geleden besteld. Toen ik bestelde stond er binnen 24 uur leverbaar. Dag erna kreeg ik een mailtje dat het nog wel 10 dagen kon duren. Ze wisten dus een week geleden al dat hij niet leverbaar was. Op de site hadden ze het nog steeds niet aangepast. Vandaag kreeg ik zelfs een mailtje dat het nog 3 weken gaat duren. Ik voel me echt aan het lijntje gehouden daar. Eerst betalen met mooie beloftes en vervolgens een maand wachtenamahusu schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:33:
had em gister bij psxshop willen bestellen, stond toen nog dat ie op voorraad was daar. Maar toen ik wilde betalen kreeg ik een error bij het ideal scherm
[ Voor 8% gewijzigd door KnEuTeR op 04-01-2010 14:31 ]
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Zeker weten? de fragchuck ben ik benieuwd naar.prinsmp schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:39:
V1 en V2 hebben zelfde afmetingen.
Dacht ergens hebben gelezen dat die iets groter was?
...volgens mij kan je ze ook direct bij bannco bestellen, zit nu op mijn werk dus weet het niet zeker, maar probeer het daar eens zou ik zeggen!
leuk om te zien dat er meer animo voor is!
van de site:sanderander schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:31:
...volgens mij kan je ze ook direct bij bannco bestellen, zit nu op mijn werk dus weet het niet zeker, maar probeer het daar eens zou ik zeggen!
Als je op de link klikt zie je alleen psxshop in NL.We are currently SOLD OUT of units for direct customer sales. Please use the map link above to locate a distributor nearest you. If you have troubles in your region, please send Sales@Bannco.com an email along with your location and we will try to assist you in locating units.
http://bannco.com/index.p...s&view=map&id=1&Itemid=67
Ben bang dat het nog wel even kan gaan duren.
Mijn FragFx is net verzonden door Redcoon. Maandag besteld, dinsdag verstuurd, dus hopelijk woensdag in huis.
had eigenlijk niet verwacht dat hun voorraadstatus klopte, dus ben aangenaam verrast
had eigenlijk niet verwacht dat hun voorraadstatus klopte, dus ben aangenaam verrast
Ik zou graag nog van wat meer mensen de Splitfish FragFX V2 instellingen voor COD:MW2 zien. Ik heb hem nu ingame op insane(10) en op de FragFX V2 Nunchuck op 4, maar het loopt nog steeds niet lekker. Hebben jullie ook nog andere instellingen aangepast dan deze?
[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 05-01-2010 18:02 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
4 is echt max, begin is op 0 en het probeer dan is. Beetje bij beetje opschroeven.Jumpman schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:01:
Ik zou graag nog van wat meer mensen de Splitfish FragFX V2 instellingen voor COD:MW2 zien. Ik heb hem nu ingame op insane(10) en op de FragFX V2 Nunchuck op 4, maar het loopt nog steeds niet lekker. Hebben jullie ook nog andere instellingen aangepast dan deze?
Ik heb de Dual SFX Pro en heb al een RMA ingediend om m terug te sturen, wat een vertieft apparaat zeg.
samengevat:
negatief:
- gigantische lag door de wireless functie.
- schokkerig qua beweging omdat hij de beweging waarschijnlijk niet goed waarneemt op de nog wel bijgeleverde muismat.
- anti-ergonomisch, hij zat nog beter in me linkerhand dan me rechterhand. lijkt wel alsof ze een linkshandige muis gewoon hebben omgebouwd.
- groot en log, ik moet bijna op die muis liggen om hem in beweging te krijgen.
positief:
- de muisknoppen hoef je in tegenstelling tot de Frag FX V2 niet een meter of 6 indrukken om reactie te krijgen.
samengevat:
negatief:
- gigantische lag door de wireless functie.
- schokkerig qua beweging omdat hij de beweging waarschijnlijk niet goed waarneemt op de nog wel bijgeleverde muismat.
- anti-ergonomisch, hij zat nog beter in me linkerhand dan me rechterhand. lijkt wel alsof ze een linkshandige muis gewoon hebben omgebouwd.
- groot en log, ik moet bijna op die muis liggen om hem in beweging te krijgen.
positief:
- de muisknoppen hoef je in tegenstelling tot de Frag FX V2 niet een meter of 6 indrukken om reactie te krijgen.
phew, dan ben ik blij dat ik de v2 heb besteld (wilde eigenlijk een fragnstein, maar die waren overal uitverkocht).
hopelijk overleeft de koerier van GLS alle ijs en sneeuw hier in Rotterdam, dan ga ik vanmiddag lekker op de bank de boel uitvoerig testen.
hopelijk overleeft de koerier van GLS alle ijs en sneeuw hier in Rotterdam, dan ga ik vanmiddag lekker op de bank de boel uitvoerig testen.
Heb je ook nog instellingen met de Splitfish FragFX V2 tool voor de PC aangepast?baronruud schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 07:46:
[...]
4 is echt max, begin is op 0 en het probeer dan is. Beetje bij beetje opschroeven.
Ik heb vanmiddag fftjes ermee gespeeld, moet zeggen dat het me uitstekend bevalt! Was eerst een beetje bang dat ie niet zo accuraat zou reageren, maar dat valt gelukkig ontzettend mee.
Het is idd niet zo precies als een fps met muis op de pc spelen, maar wel een hele verbetering t.ov. richten met de dual shock 3 controller.
ik gebruik nu een ingame sensitivity van 10 en een fragchuck sensitivity van 3/4. Ik heb ook al gespeeld met de 'Frag' knop en daar zit wel potentie in. Dan kun je bijvoorbeeld de standaard draaisnelheid erg hoog zetten (zodat je snel om je heen kan kijken) en als je dan op de frag knop drukt (als je bijvoorbeeld een enemy ziet) vertraagt de snelheid naar je 'normale' gevoeligheid (10 ingame en 3 op de fragchuck).
wat me ook wel erg vet lijkt is de 'nunchuck' actie. Dan kun je een actie toewijzen aan een beweging van de fragchuck, net als de wii. Erg cool in mw2 voor als je bijvoorbeeld frags wil gooien of kniven.
straks nog maar eens ermee spelen
edit: getest met modern warfare 2
Het is idd niet zo precies als een fps met muis op de pc spelen, maar wel een hele verbetering t.ov. richten met de dual shock 3 controller.
ik gebruik nu een ingame sensitivity van 10 en een fragchuck sensitivity van 3/4. Ik heb ook al gespeeld met de 'Frag' knop en daar zit wel potentie in. Dan kun je bijvoorbeeld de standaard draaisnelheid erg hoog zetten (zodat je snel om je heen kan kijken) en als je dan op de frag knop drukt (als je bijvoorbeeld een enemy ziet) vertraagt de snelheid naar je 'normale' gevoeligheid (10 ingame en 3 op de fragchuck).
wat me ook wel erg vet lijkt is de 'nunchuck' actie. Dan kun je een actie toewijzen aan een beweging van de fragchuck, net als de wii. Erg cool in mw2 voor als je bijvoorbeeld frags wil gooien of kniven.
straks nog maar eens ermee spelen
edit: getest met modern warfare 2
NopeJumpman schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:54:
[...]
Heb je ook nog instellingen met de Splitfish FragFX V2 tool voor de PC aangepast?
Ondanks de tegenstrijdige berichten de FragFX v2 besteld bij Redcoon, als het goed is komt deze morgen binnen.
Wat ik niet snap is dat de ervaringen zo wisselend zijn. De een is lyrisch over de controller en de ander zegt dat het troep is en meteen weer doorverkocht heeft. Binnenkort kan ik mijn eigen ervaringen delen
Wat ik niet snap is dat de ervaringen zo wisselend zijn. De een is lyrisch over de controller en de ander zegt dat het troep is en meteen weer doorverkocht heeft. Binnenkort kan ik mijn eigen ervaringen delen
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Helaas was ik niet thuis tijdens aflevering, maandag doen ze een nieuwe poging... Maw ervaring laat nog even opzich wachten 
update
GLS stond vanochtend al voor de deur, net toen ik naar me werk wilde gaan! Morgen mijn eerste indrukken.
update
GLS stond vanochtend al voor de deur, net toen ik naar me werk wilde gaan! Morgen mijn eerste indrukken.
[ Voor 33% gewijzigd door ThePrutser op 11-01-2010 09:42 ]
Ik ben benieuwd, vooral het besturen van chopper gunner met de fragfx.ThePrutser schreef op maandag 11 januari 2010 @ 01:15:
Helaas was ik niet thuis tijdens aflevering, maandag doen ze een nieuwe poging... Maw ervaring laat nog even opzich wachten
update
Chopper Gunner?
Ja, bedoel in MW2, chopper gunner besturen. SorryThePrutser schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:44:
Chopper Gunner?
(neem aan dat je ervaringen in die game gaat testen)
[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 11-01-2010 13:17 ]
Ok, ik heb de FragFX V.2 zojuist getest met
* CoD: MW2
* Uncharted: Drake's Fortune
* XMB: Internet Browser
Eerste indruk: GEWELDIG!
Eindelijk kan ik relaxed FPS-en spelen, om even het argument "met een muis kun je niet relaxed gamen op de bank" te weerleggen. Ik dus wel! Ik kan absoluut niet relaxed een FPS spelen met een gamepad.
Daarnaast snap ik niet dat mensen dit een waardeloos ding vinden, of zijn dat mensen die fel anti de FragFX V.2 zijn en er eigenlijk nooit mee gespeeld hebben? Dit zouden de default controls voor de PS3 (en eventuele opvolgers) moeten worden!
Ergonomisch gezien is ie nog wel voor verbetering vatbaar (en de SFX PRO versie naar verluidt ook), maar dit is echt super! Totaal geen spijt van de aanschaf. (bij redcoon overigens, gewoon op voorraad toen ik het bestelde en in principe de volgende dag geleverd, alleen was ik niet thuis
)
Nu de spellen uit gaan spelen en beetje klooien met firmware en instellingen....
* CoD: MW2
* Uncharted: Drake's Fortune
* XMB: Internet Browser
Eerste indruk: GEWELDIG!
Eindelijk kan ik relaxed FPS-en spelen, om even het argument "met een muis kun je niet relaxed gamen op de bank" te weerleggen. Ik dus wel! Ik kan absoluut niet relaxed een FPS spelen met een gamepad.
Daarnaast snap ik niet dat mensen dit een waardeloos ding vinden, of zijn dat mensen die fel anti de FragFX V.2 zijn en er eigenlijk nooit mee gespeeld hebben? Dit zouden de default controls voor de PS3 (en eventuele opvolgers) moeten worden!
Ergonomisch gezien is ie nog wel voor verbetering vatbaar (en de SFX PRO versie naar verluidt ook), maar dit is echt super! Totaal geen spijt van de aanschaf. (bij redcoon overigens, gewoon op voorraad toen ik het bestelde en in principe de volgende dag geleverd, alleen was ik niet thuis
Nu de spellen uit gaan spelen en beetje klooien met firmware en instellingen....
Ik kan nog steeds me draai niet vinden met de FragFX V2 in COD:MW2. Terwijl ik voorheen altijd op de PC met muis en toetsenbord speelde en op de PS3 met de gamepad (Daarom blijf ik benieuwd naar instellingen van FragFX V2 + COD:MW2 gebruikers).
Sensitivity ingame op 10, Frag tussen 2&3.Jumpman schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:11:
Ik kan nog steeds me draai niet vinden met de FragFX V2 in COD:MW2. Terwijl ik voorheen altijd op de PC met muis en toetsenbord speelde en op de PS3 met de gamepad (Daarom blijf ik benieuwd naar instellingen van FragFX V2 + COD:MW2 gebruikers).
Sensitivity ingame op 10, Frag op 0 (firmware 1.000) toe nu toe prima.
Ik speelde voorheen ook op de PC met muis en toetsenbord, maar sinds (een paar maanden) ik een PS3 heb geen enkele game meer op de PC gespeeld.
kan de firmware niet updaten.... 32bit only en ik heb alleen maar Windows 7 64bit machines (laptop en PC), en in de XP mode in Windows 7 werkt het ook niet. Iemand iedeen?
Ik speelde voorheen ook op de PC met muis en toetsenbord, maar sinds (een paar maanden) ik een PS3 heb geen enkele game meer op de PC gespeeld.
kan de firmware niet updaten.... 32bit only en ik heb alleen maar Windows 7 64bit machines (laptop en PC), en in de XP mode in Windows 7 werkt het ook niet. Iemand iedeen?
Er zijn vast wel mensen die je goed kent die een 32bit pc hebben staan, die je ff kan gebruiken toch?ThePrutser schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:05:
Sensitivity ingame op 10, Frag op 0 (firmware 1.000) toe nu toe prima.
Al chopper gunner in mw2 gedaan trouwens?
De meesten zoniet allen zijn al overgestapt op W7-x64baronruud schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:22:
[...]
Er zijn vast wel mensen die je goed kent die een 32bit pc hebben staan, die je ff kan gebruiken toch?

Is het uberhaupt verstandig om de firmware te updaten? Lees tegenstrijdige berichten hierover
Nope. Was al blij dat ik 3 dingen even heb kunnen testen. Kan heel misschien woensdag- of donderdagavond weer verder testen. Anders pas zondagAl chopper gunner in mw2 gedaan trouwens?

ik heb mijn bestelling van de Fragnstein bij psxshop inmiddels geannuleerd. Er was weer 3 weken vertraging opgetreden. Is al de 3e keer. En ik zit al 3 weken te wachten. Volgens mij worden die dingen gewoon niet meer geleverd.
tip: probeer eens een andere muismat!Jumpman schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:11:
de muismat die ik erbij kreeg was wel glad, maar niet helemaal 'vlak' (er zat dus een licht bolling in als ik met mn muis op hard op de mat drukte). Nu heb ik m'n ouwe muismat erbij gepakt en hij is weer een stuk accurater.
ik speel met ingame sens van 9/10 en tussen de 3 en 4 op mn fragchuck, gaat echt geweldig. ben in mw2 opgeklommen naar rank 2.7m, erbij vermeldend dat als ik m'n score vergelijk met andere mensen met die score, ik verreweg het minst heb gespeeld. Ook is m'n k/d ratio omhoog geschoten van 0.6 naar 0.91 (en still rising
wat betreft het besturen van een chopper gunner: point & click instant death
edit: firmware updaten ging bij mij wel soepel (heb een mac, ff xp aangeslingerd in vm) en ik merkte wel een verbetering in de response van de muis. Voor de update leek ik nog kleine 'lag' te hebben met een 10/4 instelling (dus dat het beeld niet helemaal soepel beweegt als je met je muis beweegt), na de update is dat compleet weg en speelt het dus gewoon alsof je een pc game met een pc muis aan het spelen bent. Want nogmaals: de precisie is echt _STUKKEN_ beter tov een dual shock 3. ik snap dan ook niet waarom sommige mensen dit ding compleet afbranden, want ik gebruik em nu bijna een week en kan niet anders concluderen dat de FragFX een volwaardige ps3 muis is en voor FPS gamers (die van de pc komen) eigenlijk wel een must is.
[ Voor 26% gewijzigd door amahusu op 12-01-2010 12:22 ]
Ik heb de Fragnstein, maar zou welleens een FragFX willen testen. (ben echt zeer tevreden hoor, maar ook nieuwsgierig)
Iemand in Deventer, Apeldoorn die zijn FragFX een weekje wil ruilen om eens een Fragnstein wil checken?
Iemand in Deventer, Apeldoorn die zijn FragFX een weekje wil ruilen om eens een Fragnstein wil checken?
Huh, je zit 3 weken te wachten en het is al de derde keer dat ze alweer drie weken vertraging aangeven.KnEuTeR schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:01:
ik heb mijn bestelling van de Fragnstein bij psxshop inmiddels geannuleerd. Er was weer 3 weken vertraging opgetreden. Is al de 3e keer. En ik zit al 3 weken te wachten. Volgens mij worden die dingen gewoon niet meer geleverd.
Bij mij wil het aimen met chopper gunner niet echt lukken, niet stabiel zoals met de dualshock, het schokt nogal en om de crosshair op 1 punt (persoon) te houden is heel moeilijk vind ik. Crosshair "vliegt" dan heen en weer over de target en duurt nogal voordat die geraakt word en sterft.amahusu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:14:
[...]
wat betreft het besturen van een chopper gunner: point & click instant death
Trouwens, jij schrijft point en click. Ik heb R1 constant ingedrukt en dan beweeg ik de muis richting targets. Is dat wat ik dan verkeerd doe?
Waarom woon je nou weer zo ver dan?? Want ik wil die Fragnstein wel eens checken!sanderander schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:39:
Ik heb de Fragnstein, maar zou welleens een FragFX willen testen. (ben echt zeer tevreden hoor, maar ook nieuwsgierig)
De reviews die de FragFX tegen de Fragnstein testen geven allemaal een beter oordeel op de Fragnstein. Echter heb ik het idee dat die reviews gedateerd zijn en dus nog niet getest zijn waarbij beide gadgets op de latest firmware zitten....

nou, de expert 1.23a firmware is anders errug fijn! micromovement is verbeterd.
wellicht nog meer spelen met je fragchuck sensitivity? (die kan je ook ff snel hoger of lager zetten als je de chopper gunner oproept)baronruud schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:54:
[...]
Bij mij wil het aimen met chopper gunner niet echt lukken, niet stabiel zoals met de dualshock, het schokt nogal en om de crosshair op 1 punt (persoon) te houden is heel moeilijk vind ik. Crosshair "vliegt" dan heen en weer over de target en duurt nogal voordat die geraakt word en sterft.
Trouwens, jij schrijft point en click. Ik heb R1 constant ingedrukt en dan beweeg ik de muis richting targets. Is dat wat ik dan verkeerd doe?
dat scrollwieltje bij je duim werkt echt lekker als je ff snel je sens wil aanpassen. Als ik bijvoorbeeld ingame switch van rusher naar sniper, dan pas ik ook m'n fragchuck sensitivity eventjes aan, en weer terug als ik weer een ar heb.
[ Voor 26% gewijzigd door amahusu op 12-01-2010 14:14 ]
Ja, doe ik ook. Kom altijd uit tussen 2-3 en dan ingame sensitivity op 10.amahusu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:12:
[...]
wellicht nog meer spelen met je fragchuck sensitivity? (die kan je ook ff snel hoger of lager zetten als je de chopper gunner oproept)
Werkt prima, maar zodra ik met chopper gunner ben is het niet wat. Waar heb jij hem op staan tijdens CG?
tussen de 3 en 4 . In mijn setup (ingame sensitivity 9, soms 10 / FragCuck tussen 3 en 4) heb ik gemerkt dat alles onder de 3 op je fragchuck te langzaam gaat. Een beetje te vergelijken met een erg lage sensitivity (low) als je met de dual shock speelt. Hierdoor verlies je bv in close combat of face to face kills omdat je cursor te langzaam richting target gat. In een CG miste ik hierdoor ook wel veel omdat de view vanuit de chopper ook veel beweegt en ik dus telkens iets te laat was met corrigeren. Misschien vinden sommige mensen dit fijn, maar ik hou ervan om een hele draai te maken op 1 muismat, zonder 10x je muis op te tillen. Alle instellingen boven de 4 lopen schokkerig bij mij.baronruud schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:30:
[...]
Ja, doe ik ook. Kom altijd uit tussen 2-3 en dan ingame sensitivity op 10.
Werkt prima, maar zodra ik met chopper gunner ben is het niet wat. Waar heb jij hem op staan tijdens CG?
1.23a? op de fragnstein site zie ik als nieuwste fw 2.00 staan en 1.23a staat er niet tussen? Ik nie, snapsanderander schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:00:
nou, de expert 1.23a firmware is anders errug fijn! micromovement is verbeterd.
Keek op de verkeerde plek

hoewel ik hier ook geen 1.23a zie staan...
added:
Anders rij ik wel ff een keer heen en weer
[ Voor 38% gewijzigd door ThePrutser op 12-01-2010 15:10 ]
er is 9 jan. een a versie geplaatst...
ohja, ik zie het alleen de tekst erbij zegt 1.01asanderander schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:59:
er is 9 jan. een a versie geplaatst...
HA! het is me nu wel gelukt om nieuwe firmware in de fragnstein te pompen. Zo gelijk eens proberen om met de MW2 1.2 firmware te fragn
ik heb de firmware geupdate naar de laatste versie, en oh wat heb ik daar een spijt van
Al een hele hoop settings geprobeerd (ook de hierboven genoemde) maar het is nu een groot drama: enorm choppy aimen. Dat ding slaat zo grote stukken over dat ik de targets niet eens meer in mijn vizier krijg, alleen een mammoet zou ik misschien nog net raken.
Ook geen acceptable middenweg, of enorm choppy of heel nauwkeurig maar zo langzaam dat ik mijn hele huis qua oppervlakte moet gebruiken om rond te draaien. Tweede indruk is dus: teleurstelling alom
firmware 1.000 => sublieme performance
firmware 2.30 (geloof ik, in ieder geval de latest) => doe je je ergste vijand nog niet eens aan
iemand tips??? Kan ik de firmware nog downgraden??
welk apparaat?ThePrutser schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:39:
![]()
![]()
![]()
![]()
ik heb de firmware geupdate naar de laatste versie, en oh wat heb ik daar een spijt vande performance in mw2 is nu dramatisch!
Al een hele hoop settings geprobeerd (ook de hierboven genoemde) maar het is nu een groot drama: enorm choppy aimen. Dat ding slaat zo grote stukken over dat ik de targets niet eens meer in mijn vizier krijg, alleen een mammoet zou ik misschien nog net raken.
Ook geen acceptable middenweg, of enorm choppy of heel nauwkeurig maar zo langzaam dat ik mijn hele huis qua oppervlakte moet gebruiken om rond te draaien. Tweede indruk is dus: teleurstelling alom
firmware 1.000 => sublieme performance
firmware 2.30 (geloof ik, in ieder geval de latest) => doe je je ergste vijand nog niet eens aan
iemand tips??? Kan ik de firmware nog downgraden??
Aan zijn vorige posts te lezen heeft hij een fragnstein.
Verwijderd
Ik durf niet te zeggen welke firmware ik heb voor mijn fragfx v2.. Maar ga er niks op aanpassen als het goed werkt dus
...
Ik zit te twijfelen om een fragfx pro te halen (draadloos) alleen moeten er 6 batterijen in.. Vind ik wel erg veel..
Bij de fragnstein maar 2 las ik... Is dat op te laden denken jullie met een snoertje (usb in ps3)?
Sander volgens mij hebben wij dezelfde baas
je zit een torentje verder dan mij..
Ik zit te twijfelen om een fragfx pro te halen (draadloos) alleen moeten er 6 batterijen in.. Vind ik wel erg veel..
Bij de fragnstein maar 2 las ik... Is dat op te laden denken jullie met een snoertje (usb in ps3)?
Sander volgens mij hebben wij dezelfde baas
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 09:34 ]
Als je geen reuzenhanden hebt, niet kopen. Heb hem gehad, direct verkocht. Muis is echt niet normaal groot, gewoon lomp, en ligt kloten in de hand. Dat was mijn grootste probleemVerwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:52:
Ik zit te twijfelen om een fragfx pro te halen (draadloos) alleen moeten er 6 batterijen in.. Is dat op te laden denken jullie met een snoertje (usb in ps3)?
En hij liep ook niet echt fijn (vergeleken met de fragfx v1 destijds), veel vertraging.
Google maar is op problemen met dat ding.
Ja, je kunt hem gewoon opladen met het snoertje van je dualshock. Maar beter is om een lader te kopen, gaat veel sneller.
Verwijderd
Ik heb toevallig wel grote handen maar ik hoor teveel nadelen al.. ik heb de v2 met draad en die werkt perfect alleen zonder draadje zou toch net iets fijner zijnbaronruud schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:49:
[...]
Als je geen reuzenhanden hebt, niet kopen. Heb hem gehad, direct verkocht. Muis is echt niet normaal groot, gewoon lomp, en ligt kloten in de hand. Dat was mijn grootste probleem
En hij liep ook niet echt fijn (vergeleken met de fragfx v1 destijds), veel vertraging.
Google maar is op problemen met dat ding.
Ja, je kunt hem gewoon opladen met het snoertje van je dualshock. Maar beter is om een lader te kopen, gaat veel sneller.
Als je al mijn vorige posts goed had gelezen en naar de topic titel kijktbaronruud schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:51:
[...]
Aan zijn vorige posts te lezen heeft hij een fragnstein.

Iedereen die een FragFX v.2 bezit ook de latest firmware geinstalleerd? Hoe is jullie ervaring? Ik zit nu sterk te denken om het ding te retourneren en alsnog een Fragnstein te halen (als deze ooit weer leverbaar wordt)
[ Voor 27% gewijzigd door ThePrutser op 13-01-2010 12:55 ]
oeps!ThePrutser schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:53:
[...]
Als je al mijn vorige posts goed had gelezen en naar de topic titel kijkt.... heb ik toch echt een FragFX V.2
Iedereen die een FragFX v.2 bezit ook de latest firmware geinstalleerd? Hoe is jullie ervaring? Ik zit nu sterk te denken om het ding te retourneren en alsnog een Fragnstein te halen (als deze ooit weer leverbaar wordt)

Ik heb trouwens 2.10 er op staan, en dat was de laatste toch? Geen problemen.
Anders moet je ff een ticket met je probleem aanmaken op hun site bij support. Ze zijn best snel met antwoorden.
2.10... kan ook, in ieder geval de latest version. Heb gisteren twee tickets gestuurd (vertaald en samengevat):
Q1: Ik heb geen 32 bit OS wat nu?
A1: Als het goed is hebben we deze maand een 64bit driver klaar
Q2: De laatste firmware update heeft een waardeloze performance ongeacht de setting, kan ik downgraden of hebben jullie andere tips?
A2: <nog niet gehad>
@baronruud
als ik het goed gelezen heb, heb je de ingame sens op 10 staan en de fragdial op 3-4. Hoe is bij jou het aimen? Ook choppy zoals met Chopper Gunner, of vloeiend en heb je het probleem alleen met de CG?
Q1: Ik heb geen 32 bit OS wat nu?
A1: Als het goed is hebben we deze maand een 64bit driver klaar
Q2: De laatste firmware update heeft een waardeloze performance ongeacht de setting, kan ik downgraden of hebben jullie andere tips?
A2: <nog niet gehad>
@baronruud
als ik het goed gelezen heb, heb je de ingame sens op 10 staan en de fragdial op 3-4. Hoe is bij jou het aimen? Ook choppy zoals met Chopper Gunner, of vloeiend en heb je het probleem alleen met de CG?
[ Voor 26% gewijzigd door ThePrutser op 13-01-2010 13:51 ]
Ja, klopt. aimen gaat allemaal goed, niet choppy iig. Heb alleen problemen met CG.ThePrutser schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:31:
2.10... kan ook, in ieder geval de latest version. Heb gisteren twee tickets gestuurd (vertaald en samengevat):
@baronruud
Gister ook ff ingame op 9 gehad, ging ook goed. CG er nog niet mee kunnen testen.
Verwijderd
ik heb ook geannuleerd, duurde me ook allemaal telang. Misschien dat ik nu een fragfx haalKnEuTeR schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:01:
Verwijderd
op tweakers is een nieuwe fragfx te koop dual pro voor 50 euro das een koopje... (hint)
V&A aangeboden: PS3 Dual SFX Frag Pro wireless
V&A aangeboden: PS3 Dual SFX Frag Pro wireless
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 14:32 ]
Ga ik toch nog een keer jouw settings proberen vanavond!baronruud schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:14:
[...]
Ja, klopt. aimen gaat allemaal goed, niet choppy iig. Heb alleen problemen met CG.
Gister ook ff ingame op 9 gehad, ging ook goed. CG er nog niet mee kunnen testen.
Als ik echt geen werkende setting kan vinden, gaat ie retour en sluit ik me aan in de lange wachtrij voor de fragnstein... ow wacht ik moet ook nog op de support wachten...
[ Voor 20% gewijzigd door ThePrutser op 13-01-2010 14:50 ]
Ingame 9 of 10 en dan fragwiel bij 0 beginnen en langzaam beetje bij beetje opdraaien naar max 4, want dan is het schokkiedieschok!ThePrutser schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:46:
[...]
Ga ik toch nog een keer jouw settings proberen vanavond!
Als ik echt geen werkende setting kan vinden, gaat ie retour en sluit ik me aan in de lange wachtrij voor de fragnstein... ow wacht ik moet ook nog op de support wachten...
ik heb in de configuratiesorftware alles default, ingame op 8 en f+4 of f+5.
het is wel belangrijk om een geschikte ondergrond te gebruiken. Lichte ondergrond, liefst wit. Aluminiumfolie werkt goed, onderkant van een plactic placemat.
donkere muismatten is een ramp...
je kunt de kwaliteit van de muismat ook testen met die tool. Kijk ff op Bannco hoe-en-wat.
het is wel belangrijk om een geschikte ondergrond te gebruiken. Lichte ondergrond, liefst wit. Aluminiumfolie werkt goed, onderkant van een plactic placemat.
donkere muismatten is een ramp...
je kunt de kwaliteit van de muismat ook testen met die tool. Kijk ff op Bannco hoe-en-wat.
@sanderander
tegen wie heb je het? Ik heb een fragfx die is nie van bannco. Of staat daar hoe je je muismat kan testen?
Heb weer met de instellingen lopen kloten met de tips van baronruud. Het gaat al een stuk beter, ben nog lang niet tevreden. Kleine bewegingen worden nauwlijks geregistreerd, of de muis gaat uber langzaam bij dergelijke korte movements (zonder frag knop).
Ik zal kijken of een andere muis mat beter gaat, toch neig ik er wel steeds meer naar om (ook) de Fragnstein te halen. Ook omdat ik de grip van de fragchuk van de fragfx echt onwijs ruk vind. Waardeloos ergonomisch design. Echt lastig om langere tijd goed te bedienen.
tegen wie heb je het? Ik heb een fragfx die is nie van bannco. Of staat daar hoe je je muismat kan testen?
Heb weer met de instellingen lopen kloten met de tips van baronruud. Het gaat al een stuk beter, ben nog lang niet tevreden. Kleine bewegingen worden nauwlijks geregistreerd, of de muis gaat uber langzaam bij dergelijke korte movements (zonder frag knop).
Ik zal kijken of een andere muis mat beter gaat, toch neig ik er wel steeds meer naar om (ook) de Fragnstein te halen. Ook omdat ik de grip van de fragchuk van de fragfx echt onwijs ruk vind. Waardeloos ergonomisch design. Echt lastig om langere tijd goed te bedienen.
[ Voor 13% gewijzigd door ThePrutser op 14-01-2010 11:09 ]
ik zal eens kijken of ik een gameplay filmpje op youtube kan zetten, bij mij staat alles nu nagenoeg perfect en ik ben benieuwd waarom het bij jullie dan nog hapert.
- ingame sens: 9
- fragchuck sens: 3.75
- eigen muismat (de bijgeleverde is niet helemaal vlak)
(voor modern warfare 2)
(voor modern warfare 2)
Laat maar komen, ben benieuwd.amahusu schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:36:
ik zal eens kijken of ik een gameplay filmpje op youtube kan zetten
(als het ff kan ook met chopper gunner er in
[ Voor 11% gewijzigd door DeBaroN op 14-01-2010 12:50 ]
Verwijderd
een vraagje! Weet iemand een goede game muismat voor mijn fragfx. Grote en stevige speel namelijk op schoot.
Welke muismat gebruik jij?amahusu schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:36:
ik zal eens kijken of ik een gameplay filmpje op youtube kan zetten, bij mij staat alles nu nagenoeg perfect en ik ben benieuwd waarom het bij jullie dan nog hapert.
(voor modern warfare 2)
En wil het al lukken met dat filmpje, ben wel benieuwd.
Ik gebruik mijn bank als muismat (mijn bank is wit) lekker veel ruimte en kan lekker onderuit hangen
De bijgeleverde muismat vind ik niet slechts ofzo, maar te klein danwel niet handzaam
Overigens heb ik nou weer een andere vaag probleem met mijn FragFX. (Ik gebruik de laatste firmware). Bij het spelen van Uncharted 2 verliest de FragFX na circa een uur al zijn sensitivity. Maak niet uit hoe ik de frag dial instel het aimen is enorm choppy (skipped letterlijk centimeters). Alleen het uit en weer aan zetten van de PS3 verhelpt het probleem.
Het aparte is dat ik na ca een uur heel even een PS3 geluid hoor (hetzelfde dat je hoort als je op de PS knop drukt) gecombineerd met een hele korte pauze en dan gaat het spel "gewoon" door. Echter weet ik dan al hoe laat het is: "sensitivity lost".
Support van FragFX heeft tot nu toe gezegd: "re-install the firmware and use the following settings for MW2..." MW2??? ik heb het over uncharted 2! Lezen jullie de vraagstelling uberhaupt?
Zijn er meer mensen met dit verschijnsel?
Overigens heb ik nou weer een andere vaag probleem met mijn FragFX. (Ik gebruik de laatste firmware). Bij het spelen van Uncharted 2 verliest de FragFX na circa een uur al zijn sensitivity. Maak niet uit hoe ik de frag dial instel het aimen is enorm choppy (skipped letterlijk centimeters). Alleen het uit en weer aan zetten van de PS3 verhelpt het probleem.
Het aparte is dat ik na ca een uur heel even een PS3 geluid hoor (hetzelfde dat je hoort als je op de PS knop drukt) gecombineerd met een hele korte pauze en dan gaat het spel "gewoon" door. Echter weet ik dan al hoe laat het is: "sensitivity lost".

Support van FragFX heeft tot nu toe gezegd: "re-install the firmware and use the following settings for MW2..." MW2??? ik heb het over uncharted 2! Lezen jullie de vraagstelling uberhaupt?

Zijn er meer mensen met dit verschijnsel?
en, hoe vind je het nou?Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:08:
Die bij de fragfx is geleverd..
Verwijderd
Ja gaat wel goed heb alleen liever wat grotere en gladdere.. Ben alleen niet zo thuis in de muismatten de vorige die ik had ik ook waardeloos...
En wat zijn die settings voor COD:MW2 die zij opgeven?ThePrutser schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:07:
Heeft iemand van jullie ook wel is dat de linkermuisknop niet reageert? De schietknop dus. Heb een FragFX V2SE (2mnd oud) , maar wou hem net bijna door de tv gooien omdat die niet reageert en dus altijd te laat of helemaal niet schiet. Speel nu weer met de dualshock,
edit: heb het met de adjust pressure optie proberen aan te passen, door de schuifjes helemaal onderin en boven in te zetten, geen resultaat.
edit: heb het met de adjust pressure optie proberen aan te passen, door de schuifjes helemaal onderin en boven in te zetten, geen resultaat.
[ Voor 21% gewijzigd door DeBaroN op 29-01-2010 19:49 ]
Dit gaven ze mij in een support requestJumpman schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:08:
[...]
En wat zijn die settings voor COD:MW2 die zij opgeven?
Also, please try the following settings for MW2, we recommend setting it to Level 4 or 5 in the Utility, then in-game setting between 8-10.
Ok, mijn FragFX is overleden (had ik al gemeld) en wordt netjes opgehaald door redcoon.nl. Echter ben ik al mijn issues met de FragFX zo zat dat ik ook een Fragnstein heb besteld. Deze heb ik gisteren ontvangen en kan ik vanavond testen. Ik zal mijn ervaringen zsm hier achter laten.
Weet iemand of je voor de Fragnstein voor elke game aparte de firmware moet inladen? Je kunt namelijk voor CODMW2 expert firmware downloaden, maar ook voor Uncharted 2. Is het dan zo dat ik afhankelijk van de game die ik wil spelen de specifieke firmware moet installeren? Of is de CODMW2 firmware goed genoeg voor Uncharted 2?
Weet iemand of je voor de Fragnstein voor elke game aparte de firmware moet inladen? Je kunt namelijk voor CODMW2 expert firmware downloaden, maar ook voor Uncharted 2. Is het dan zo dat ik afhankelijk van de game die ik wil spelen de specifieke firmware moet installeren? Of is de CODMW2 firmware goed genoeg voor Uncharted 2?
Ik ben erg benieuwd hoe jij de Fragnstein vind spelen, ik ben nog steeds niet happy met de FragFX.
De gedachte achter die sensitivy scrollwiel (trage bewegingen = snelle camera, snelle bewegingen = langzame camera) vind ik echt 10x niets, maar is vooralsnog enige oplossing om een beetje rap te kunnen ronddraaien met de camera. Zelfs met alles max (scrollwiel op 0, vanwege hierboven) moet ik vol van links naar rechts op het muisblad om een 180graden draai te maken.
De gedachte achter die sensitivy scrollwiel (trage bewegingen = snelle camera, snelle bewegingen = langzame camera) vind ik echt 10x niets, maar is vooralsnog enige oplossing om een beetje rap te kunnen ronddraaien met de camera. Zelfs met alles max (scrollwiel op 0, vanwege hierboven) moet ik vol van links naar rechts op het muisblad om een 180graden draai te maken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
hmmz die FRAGnStein lijkt me wel wat..temeer omdat ik vaak op ps3 op mn pc monitor speel en dat dat ding draadloos is..chillend..
Ok ik heb mijn fragnstein getest, vooralsnog alleen met Uncharted 1, mijn oordeel:
Muis in vergelijk met de FragFX v2
+ steviger/meer solide
+ velen malen nauwkeuriger
+ draadloos*
+ muis knoppen zoals gewone muis (FragFx maakt gebruik van pressure difference, alsof ik dat nodig heb in een shooter!)
+ ook te gebruiken als gewone PC muis.
Fragchuck in vergelijking met de FragFX v2
+ steviger
+ draadloos
- PS knop te gevoelig (in de paar uur tijd testen, heb ik al meerdere keren per ongeluk hier op gedrukt terwijl mijn duim onderweg was naar een andere knop. Dit heeft ook te maken met de grootte en de layout).
Software & Support
+ veel verschillende firmware beschikbaar (specifieke expert settings voor bepaalde games)
+ site veel overzichtelijker en bevat veel meer informatie
+ Mouse pad tester in de config software
+ 64 bit driver (nog niet certified, maar FragFX moet uberhaupt nog met een x64 driver komen!)
Beide apparaten
- grootte (te klein/te smal), ik heb geen reuze handen maar het past gewoon net niet lekker. Totaal niet ergonomisch.
- layout van de fragchuk; Het thumbpad is tov de thumbstick lastig bereikbaar geplaatst, hier is niet over nagedacht en zeker niet vanuit ergonomisch oogpunt. Daarnaast zitten de L1 en L2 knop ook niet heel handig.
Of het setje mooier is, is een kwestie van smaak en vind ik totaal niet belangrijk het ding moet doen wat ik wil dat ie doet. dus niet genoemd als plus/min punt.
* Er is inderdaad een draadloze versie van de FragFX beschikbaar maar die heb ik niet, dus niet kunnen testen. Maar de berichten die ik daar over lees zijn niet al te lovend.
Overigens vind ik beide setjes wel velen malen beter dan de DS3 voor 1st/3rd person shooters
Muis in vergelijk met de FragFX v2
+ steviger/meer solide
+ velen malen nauwkeuriger
+ draadloos*
+ muis knoppen zoals gewone muis (FragFx maakt gebruik van pressure difference, alsof ik dat nodig heb in een shooter!)
+ ook te gebruiken als gewone PC muis.
Fragchuck in vergelijking met de FragFX v2
+ steviger
+ draadloos
- PS knop te gevoelig (in de paar uur tijd testen, heb ik al meerdere keren per ongeluk hier op gedrukt terwijl mijn duim onderweg was naar een andere knop. Dit heeft ook te maken met de grootte en de layout).
Software & Support
+ veel verschillende firmware beschikbaar (specifieke expert settings voor bepaalde games)
+ site veel overzichtelijker en bevat veel meer informatie
+ Mouse pad tester in de config software
+ 64 bit driver (nog niet certified, maar FragFX moet uberhaupt nog met een x64 driver komen!)
Beide apparaten
- grootte (te klein/te smal), ik heb geen reuze handen maar het past gewoon net niet lekker. Totaal niet ergonomisch.
- layout van de fragchuk; Het thumbpad is tov de thumbstick lastig bereikbaar geplaatst, hier is niet over nagedacht en zeker niet vanuit ergonomisch oogpunt. Daarnaast zitten de L1 en L2 knop ook niet heel handig.
Of het setje mooier is, is een kwestie van smaak en vind ik totaal niet belangrijk het ding moet doen wat ik wil dat ie doet. dus niet genoemd als plus/min punt.
* Er is inderdaad een draadloze versie van de FragFX beschikbaar maar die heb ik niet, dus niet kunnen testen. Maar de berichten die ik daar over lees zijn niet al te lovend.
Overigens vind ik beide setjes wel velen malen beter dan de DS3 voor 1st/3rd person shooters
[ Voor 11% gewijzigd door ThePrutser op 05-02-2010 16:23 ]
iemand al de fragfx in de demo van BFBC2 gebruikt?
Speel er nu MAG mee, erg wennen. Zeer weinig opties in-game
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Ben nu aardig gewend en gaat vrij soepel @ sensitivity 5 op Fragfx en alle twee de control schuifbalken op max en op type Marksman.
Het bedienen van turrets blijft echter wel een stuk moeilijker omdat deze vrij traag bedienen.Voor de rest dus eigenlijk wel een aanrader al heeft het een aardige learning curve. K/D ratio nu zo'n 1.20 geloof ik
Het enige waar ik me dus nog over irriteer zijn die lastige draden af en toe, het is dat de dual sfx zulke slechte reviews had mbt drivers etc anders had ik deze aangeschaft.
Het bedienen van turrets blijft echter wel een stuk moeilijker omdat deze vrij traag bedienen.Voor de rest dus eigenlijk wel een aanrader al heeft het een aardige learning curve. K/D ratio nu zo'n 1.20 geloof ik
Het enige waar ik me dus nog over irriteer zijn die lastige draden af en toe, het is dat de dual sfx zulke slechte reviews had mbt drivers etc anders had ik deze aangeschaft.
[ Voor 20% gewijzigd door C0nscious op 13-02-2010 11:25 ]
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Mijn FragFX v2 heeft binnen een paar maanden tijd de geest gegeven. Product terug gestuurd voor reparatie. Blijkt niet meer te repareren cq niet economisch verantwoordelijk om het te repareren. Tevens worden ze niet meer bij de verkoper geleverd. Uiteindelijk geld terug gehad.
Maak inmiddels enige maanden met heel veel plezier gebruik van de Fragnstein. Top apparaat en een echte aanrader!
Maak inmiddels enige maanden met heel veel plezier gebruik van de Fragnstein. Top apparaat en een echte aanrader!
Verwijderd
Leuke topic en zeer interessant.
Ben ook opzoek naar een muis voor me ps3 om te gebruik bij mw2.
Echter de Fragnstein is draadloos zie ik, kan die ook bekabeld zijn? Als je een muis gebruikt in shooters moeten ze naar mijn inzien altijd bekabeld zijn, anders behoud je nog die lag.
Zat er eerst aan te denken om de FragFX 2 te gaan halen, maar na wat verschillende youtube filmpjes met vergelijkingen, kan je er volgens mij niet meer omheen dat de fragnstein beter is, deze aimt velemalen nauwkeuriger heb ik het idee. Nog eventjes wachten op me belastingcenten en dan maar een fragnstein aanschaffen, enige nadeel ik wil hem bekabeld. Ben ik nou blind en is die er ook bekabeld of klopt het en moet ik toch overwegen om voor een draadloze muis te gaan?
Echter de Fragnstein is draadloos zie ik, kan die ook bekabeld zijn? Als je een muis gebruikt in shooters moeten ze naar mijn inzien altijd bekabeld zijn, anders behoud je nog die lag.
Zat er eerst aan te denken om de FragFX 2 te gaan halen, maar na wat verschillende youtube filmpjes met vergelijkingen, kan je er volgens mij niet meer omheen dat de fragnstein beter is, deze aimt velemalen nauwkeuriger heb ik het idee. Nog eventjes wachten op me belastingcenten en dan maar een fragnstein aanschaffen, enige nadeel ik wil hem bekabeld. Ben ik nou blind en is die er ook bekabeld of klopt het en moet ik toch overwegen om voor een draadloze muis te gaan?
Dat laatste!Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 03:08:
Leuke topic en zeer interessant.
@Toobster
De lag waar jij het over hebt heb ik geen last van. Beide apparaten zullen nooit dezelfde ervaring geven als een PC met muis. Ik heb beide apparaten gehad en heb uit eigen ervaring dat de Fragnstein vele malen beter is dan de FragFX v2.
Sterker nog de FragFX was bij mij binnen een paar weken stuk, terwijl ik met de FnS nu inmiddels velen weken van spel plezier heb zonder defecten. Je moet wel een beetje pielen met verschillende firmware versies en diverse instellingen, maar daarna is de FnS echt geweldig! En je hoeft je echt geen zorgen te maken over draadloos en de eventuele lag: geen last van!
De lag waar jij het over hebt heb ik geen last van. Beide apparaten zullen nooit dezelfde ervaring geven als een PC met muis. Ik heb beide apparaten gehad en heb uit eigen ervaring dat de Fragnstein vele malen beter is dan de FragFX v2.
Sterker nog de FragFX was bij mij binnen een paar weken stuk, terwijl ik met de FnS nu inmiddels velen weken van spel plezier heb zonder defecten. Je moet wel een beetje pielen met verschillende firmware versies en diverse instellingen, maar daarna is de FnS echt geweldig! En je hoeft je echt geen zorgen te maken over draadloos en de eventuele lag: geen last van!
Verwijderd
@ theprutser,
heb je er ook een muismat bij? Zoja welke en hoe ben je tot die keuze gekomen. En hij is dus sowieso alleen maar draadloos te verkrijgen?
heb je er ook een muismat bij? Zoja welke en hoe ben je tot die keuze gekomen. En hij is dus sowieso alleen maar draadloos te verkrijgen?
Bij de draadloze versie heb je last van lag, het is niet veel maar het is merkbaar en na een tijdje ga je je er aan storen. Hetzelfde dat je de knoppen diep moet indrukken wat ook irriteert. Had zelf de FragFX V2 SE, paar dagen later weer terug gebracht en lekker weer met de controller verder gaan gamen.
@Toobster
Hij is echt alleen maar draadloos verkrijgbaar (www.bannco.com). Ik gebruik de muismat van de FragFX v2. Er zijn betere maar heb ik me nog niet echt in verdiept. Voorheen gebruikte ik gewoon de bank of mijn bed als muis mat
dus is de muismat van de FragFX al een vooruitgang.
De "lag" waar Console het over heeft heb ik echt 0,0 last van, misschien dat hij veel last heeft van RF bronnen oid. Ik speel echt al maanden met de FnS de spellen Uncharted, Uncharted 2, G-Force en MW2 (dik gedrukt speel ik nog steeds meerdere keren per week) en ik ervaar die lag niet. Je moet in je achterhoofd blijven houden dat het niet hetzelfde is als PC gaming met de muis, maar een zeer goede benadering van (IMHO).
Ik heb in ieder geval geen enkele spijt van mijn aankoop en ben wel heel blij dat ik mijn geld terug heb gehad voor mijn FragFX. Wellicht dat ik nog opzoek ga naar een betere muismat, maar ook die behoefte heb ik niet echt. Je kunt van de FnS site, een config tool downloaden, waarmee je ook de kwaliteit van je muismat kan testen. Tot nu toe hebben de achterkant van mijn MacBook Air (zilver) en de doffte kant van aluminium folie het beste resultaat opgeleverd. Heb hier verder nog geen actie op ondernomen, maar ik zou in eerste instantie naar een muismat met dergelijke surface bekijken.
Hij is echt alleen maar draadloos verkrijgbaar (www.bannco.com). Ik gebruik de muismat van de FragFX v2. Er zijn betere maar heb ik me nog niet echt in verdiept. Voorheen gebruikte ik gewoon de bank of mijn bed als muis mat
De "lag" waar Console het over heeft heb ik echt 0,0 last van, misschien dat hij veel last heeft van RF bronnen oid. Ik speel echt al maanden met de FnS de spellen Uncharted, Uncharted 2, G-Force en MW2 (dik gedrukt speel ik nog steeds meerdere keren per week) en ik ervaar die lag niet. Je moet in je achterhoofd blijven houden dat het niet hetzelfde is als PC gaming met de muis, maar een zeer goede benadering van (IMHO).
Ik heb in ieder geval geen enkele spijt van mijn aankoop en ben wel heel blij dat ik mijn geld terug heb gehad voor mijn FragFX. Wellicht dat ik nog opzoek ga naar een betere muismat, maar ook die behoefte heb ik niet echt. Je kunt van de FnS site, een config tool downloaden, waarmee je ook de kwaliteit van je muismat kan testen. Tot nu toe hebben de achterkant van mijn MacBook Air (zilver) en de doffte kant van aluminium folie het beste resultaat opgeleverd. Heb hier verder nog geen actie op ondernomen, maar ik zou in eerste instantie naar een muismat met dergelijke surface bekijken.
@ ThePrutser.
Waar heb je hem gekocht? Zie 3 winkels via bannco. Via dynamodz is die het goedkoopst.
Waar heb je hem gekocht? Zie 3 winkels via bannco. Via dynamodz is die het goedkoopst.
Ik heb hem gekocht bij psxshop, is inderdaad stukje duurder dan bij dynamods. Persoonlijk vond en vind ik de FnS z'n geld dubbel en dwars waard.
Psxshop 74,- (82,- inclusief verzendkosten)
Dynamods: 69,99 (76,99 incl verzendkosten)
Wel apart dat we het over de fragnstein hebben in het FragFX topic
Update
Heb even gezocht naar verschillende muismatten en velen FnS gebruikers zijn zeer te spreken over de C4 NGEN. Deze ga ik in ieder geval aanschaffen...
Psxshop 74,- (82,- inclusief verzendkosten)
Dynamods: 69,99 (76,99 incl verzendkosten)
Wel apart dat we het over de fragnstein hebben in het FragFX topic
Update
Heb even gezocht naar verschillende muismatten en velen FnS gebruikers zijn zeer te spreken over de C4 NGEN. Deze ga ik in ieder geval aanschaffen...
[ Voor 25% gewijzigd door ThePrutser op 17-05-2010 16:21 ]
heeft er iemand al gewerkt met zo'n XIM adapter?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gamOFXDXMfc]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gamOFXDXMfc]
Hey ThePrutser.
Heb hem nu ook. Nu nog een goeie muismat, misschien C4Ngen.
Welke firmware heb je gebruikt? Versie smooth of fast?
En de F instelling en de dead zone? Hoeveel heb je die voor MW2?
Gister ff geprobeerd, F instelling zit ik op 10 of 11. Maar had af en toe dat de muis niet reageerde, lampje knipperde soms ook. Veel proberen zal het wel worden.
BRAM1984 heeft een topic over FragNstein geopend:
[Ervaringen] Bannco FRAGnStein
Heb hem nu ook. Nu nog een goeie muismat, misschien C4Ngen.
Welke firmware heb je gebruikt? Versie smooth of fast?
En de F instelling en de dead zone? Hoeveel heb je die voor MW2?
Gister ff geprobeerd, F instelling zit ik op 10 of 11. Maar had af en toe dat de muis niet reageerde, lampje knipperde soms ook. Veel proberen zal het wel worden.
BRAM1984 heeft een topic over FragNstein geopend:
[Ervaringen] Bannco FRAGnStein
[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 25-05-2010 13:08 ]