Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Na bijna een jaar gebruikt te hebben gemaakt van de FragFX V2, heb ik gisteren de FRAGnStein van Bannco besteld.
Aangezien er volgens mij meerdere tweakers zijn die gebruik maken van deze controller, kunnen ervaringen hier gedeeld worden.

De FRAGnStein is een speciale controller voor de PS3 (werkt ook op de PC) welke het mogelijk maakt om PC-style shooters te spelen met behulp van een muis en een nunchuck.

Afbeeldingslocatie: http://www.maxconsole.net/content_img/fragcon3.jpg

Specs:

Geen vertraging
FRAGnStein game controllers zenden bi-directioneel op 500 Hz – Dit betekent geen vertraging!

Configureerbaar
U kunt de controller en de knop-acties zelf configureren.

Cross platform
De FRAGnStein is een cross platform controller. Het is de beste tool voor PS3 en de PC.

Hoge precisie
FRAGnStein game controllers hebben 2000 CPI laser. Dit geeft pc-gamers nauwkeurige controle over precieze bewegingen in de hoogste resoluties van het spel.

Updaten van firmware
De firmware van de FRAGnStein is eenvoudig te updaten door deze te downloaden via www.bannco.com

Discussies over eventuele oneerlijke voordelen tegenover de DS3 graag niet hier voeren, aangezien deze al vaak genoeg gevoerd zijn. Daarnaast neemt de userbase van dit soort controllers met de dag toe.

Heeft iemand de FnS al met Uncharted 2 geprobeerd? Ik speelde deze game met de FFX, en daarbij bemerkte ik toch dat het richten soms niet echt nauwkeurig is. Hoe is dit met de FnS?

Ik hoorde ook dat een witte muismat de voorkeur heeft. Is dit verschil aanzienlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf klein jaartje geleden de FragFX2 gekocht, als ik ergens spijt van heb.. dan is het absoluut wel dat 'on'ding van een controller. MAG, BC2, Uncharted 2, het was het allemaal niet. Zeker als veel claimen dat het 'precies zoals op PC gamen is', waar ik zelf jaren CS/TF heb gespeeld, komt het absoluut niet in de buurt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SinergyX schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:15:
Ik heb zelf klein jaartje geleden de FragFX2 gekocht, als ik ergens spijt van heb.. dan is het absoluut wel dat 'on'ding van een controller. MAG, BC2, Uncharted 2, het was het allemaal niet. Zeker als veel claimen dat het 'precies zoals op PC gamen is', waar ik zelf jaren CS/TF heb gespeeld, komt het absoluut niet in de buurt.
Zo erg is het bij mij gelukkig niet. Ik heb 'm alleen gebruikt voor MW2, CoD5, KZ2, en Uncharted 2. Heb je wel voldoende met de sensitivity gespeeld?

Alleen bij U2 sloeg mijn crosshair soms een centimeter over, maar verder heb ik er genoeg aan gehad.

De bouwkwaliteit is alleen zwaar ruk. Krakend plastic. Vandaar ook dat ik de FnS besteld heb.

edit: En natuurlijk draadloos + laser muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Van sensitivity 0 tot maximaal, het principe bleef hetzelfde. Hoe sneller je bewoog met de muis, hoe trager de bewegingen gingen, hoe langzamer je bewoon - hoe sneller de bewegingen. Draadje vond ik nooit zo'n probleem, maar schoot uiteindelijk een stuk beter met de sixaxis dan met dit ding.

* SinergyX wacht nog steeds op een ASWD ipv nunchuck variant :+

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat lijkt toch echt op een defect hoor, aangezien ik niks van jouw klachten herken. Ik gebruik in MW2 bijvoorbeeld in-game de sensitivity op high, en op de FFX tussen de 4 en de 5 in. Geeft bij mij een redelijke PC-feel.

Waarom een WSAD variant? Met een nunchuck kun je tenminste bepalen hoe hard je loopt, en bijvoorbeeld heel langzaam om een hoekje kijken. Lijkt me toch prettiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb er meerdere getest, vriend van me had dezelfde, uiteindelijk doorverkocht.

Maargoed, het gaat hier om de FragnStein, niet om mijn FXv2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Exact, daarom ook mijn WSAD vraag.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bijna alle games (MMO's, FPS, etc) speel ik een stuk beter met WSAD, het gecontrolleerd snel/langzaam lopen gebruik ik amper en als het moet geef ik gewoon wat tikjes (zoals het vroeger racen op de PS3 met de D-pad ipv analoge stick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dit is overigens wel een interessant filmpje. Hier wordt ingegaan op een review door ene zDD, die een vergelijking maakt tussen de FFX Pro en de FnS, en de laatste compleet de grond in boort, als later blijkt dat hij door Splitfish betaald is om deze review te doen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hvbGBfBoPnA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Ben nu ook overgestapt van de FragFX v2 naar de Fragnstein. Hij voelt een stuk degelijker aan. Muis is een stuk zwaarder. Moet wel een nieuwe muismat zien te vinden, de fragfx mat scoort maar 45 in de testutil. van fragnstein.
Nu nog de juiste instellingen. Heb de laatste firmware (FragnsteinComboUpgradeV30) en dan de versie smooth.
Wat hebben jullie als F en deadzone in MW2?

Krijg trouwens de oudere BFBC en MW2 expert firmware er niet op, herkend die niet. Zal wel komen omdat de nieuwste dat niet toe laat?

@bram1984 hieronder, gebruik de mat van FragFX v1. Bij de V2 zat geen mat...was de SE editie.

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 25-05-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat vind ik wel weer kut, van die mat. Vind het juist een lekkere grote mat. Toch vreemd, aangezien het een lasermuis betreft. Eens kijken wat er gebeurt als ik er een A4-tje overheen leg. Wellicht dat jij dat eens kan proberen?

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 25-05-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Ik weet niet meer hoe maar ooit ben ik tegen een FragFX aangelopen en ik dacht: "Kijk dat is precies wat ik mis voor de PS3!" Zonder nadenken dat ding aangeschafd en het viel tegen.

Door daarna (te laat dus) veel op internet te zoeken naar oplossingen, kwam ik ook de Fragnstein tegen. Aangezien ik niet tevreden was over de FragFX en de FragFX ook al binnen twee weken de geest had gegeven, heb ik de FnS gekocht. Totaal geen spijt (ok, wel spijt dat ik met de FragFX begonnen ben). Vooral sinds de laatste firmware release komt de FnS heel dicht bij PC gaming met muis. Let op: het benadert PC gaming met de muis, verwacht geen 1:1 ervaring als je van de PC komt!!

Ik gebruik de FnS nu al enkele maanden en hij is ook wel eens uit mijn handen gevallen, maar nog steeds geen kuren/problemen. Met twee setjes oplaadbare batterijen (niet inbegrepen bij FnS!) kun je echt lang spelen, helemaal omdat het andere setje batterijen opgeladen kan worden terwijl je aan het spelen bent. 8 uur onafgebroken spelen is mogelijk (don't ask :P)

De beste muismat moet ik nog zien te vinden, op dit moment gebruik ik de muismat van de FragFX v2 en die doet het naar behoren. Deze is zwart overigens. Ik heb wel een NGEN C4 besteld, die schijnt het beste te zijn voor de FnS (tenminste volgens het overgrote deel van de user reviews). Als het goed is komt de mat deze week nog binnen.

Spellen die ik speel/heb gespeeld met de FnS:
* Starwars, The force unleashed
* Uncharted
* Uncharted 2
* Modern Warfare 2
* G-Force

Al met al is de FnS voor mij (!) een zeer waardevolle aankoop geweest, waar ik al veel van geprofiteerd heb en nog van ga profiteren.

@baronruud
>Krijg trouwens de oudere BFBC en MW2 expert firmware er niet op, herkend die niet.
>Zal wel komen omdat de nieuwste dat niet toe laat?
De nieuwste driver werkt niet met de ouder firmware versies, hiervoor zul je dan de oudere driver moeten installeren mocht dat lukken (hangt een beetje van je devmgmt.msc kennis van Windows af)

Ik gebruik voor zowel MW2 als voor UC2 latest smooth firmware
F:1 (beeld draait heeeeeeeel lichtjes naar rechts als ik F ingedrukt hou)
DZ: 2/3 (afhankelijk van mijn nauwkeurigheid/brakheid)

Ik kan iets meer dan een full 360 draaien in 1 beweging. Wat ook handig is, is dat je de scroll wheel kan activeren zodat je hiermee naar links/rechts kun draaien. Het is namelijk een 4 way muis wheel. Momenteel probeer ik me het laatst genoemde aan te leren, vind ik namelijk toch makkelijker. Waarschijnlijk pas ik mijn huidige instellingen aan zodra ik de NGEN C4 heb....

[ Voor 31% gewijzigd door ThePrutser op 25-05-2010 15:19 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
ThePrutser schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:39:

De nieuwste driver werkt niet met de ouder firmware versies, hiervoor zul je dan de oudere driver moeten installeren mocht dat lukken (hangt een beetje van je devmgmt.msc kennis van Windows af)

Ik gebruik voor zowel MW2 als voor UC2
F:0/1 (beeld draait heeeeeeeel lichtjes naar rechts als ik F ingedrukt hou)
DZ: 2/3 (afhankelijk van mijn nauwkeurigheid/brakheid)

Ik kan iets meer dan een full 360 draaien in 1 beweging. Wat ook handig is, is dat je de scroll wheel kan activeren zodat je hiermee naar links/rechts kun draaien. Het is namelijk een 4 way muis wheel. Momenteel probeer ik me het laatst genoemde aan te leren, vind ik namelijk toch makkelijker. Waarschijnlijk pas ik mijn huidige instellingen aan zodra ik de NGEN C4 heb....
Ok, zal het is proberen, bedankt. Welke firmware heb jij er op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Latest v3.0 - Smooth. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe ik de in-game sensitivity heb staan...

@hieronder
Ja, dat klopt. Met 2/3 bedoel ik dus of 2 keer of 3 keer en geen 2/3 keer :P

in game sensitivity:
UC2: twee van rechts (=8?)
MW2: 7

[ Voor 114% gewijzigd door ThePrutser op 25-05-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Om zeker te zijn, de DZ heeft 8 standen toch?

Bij DZ 2/3: doe je dus 8x links en dan 2/3 keer rechts?

(zou je je ingame sensitivity willen posten als je hem weet?)

[ Voor 23% gewijzigd door DeBaroN op 25-05-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yes hoor net dat ie afgeleverd is. Vanavond maar even op m'n gemak mee prutsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hij werkt, maar nog niet vlekkeloos. Ik heb gisteren een paar potjes MW2 gedaan, met in-game iets van 7, en op de FnS F:5.

Ik heb nog niet met de DZ geprutst, eerlijk gezegd.

De MW2 expert firmware van fragnstein.nl wordt niet herkend. Ik denk dat ik hetzelfde heb als baronruud. Update software herkent 'm wel, maar hetzelfde venstertje voor de expert firmware blijft grijs (de knoppen).

Ik kan op de site van Bannco ook geen expert firmware vinden. Waar staan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
bram1984 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:22:
Ik kan op de site van Bannco ook geen expert firmware vinden. Waar staan die?
http://www.fragnstein.nl/downloads

Hoe is de muismat, wat scoort die?

Bij mij loopt die ook niet denderend,maar licht volgens mij aan de mat. Dus nu op zoek naar een degelijke mat.
Die NgenC4 lijkt mij wel wat, maar die is nergens te koop via een NL-shop?

[ Voor 26% gewijzigd door DeBaroN op 27-05-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat is niet de site van Bannco.. ;)

Als je mijn post leest, zie je dat de MW2 firmware niet herkent wordt, dus die van fragnstein.nl heb ik al gedownload. Ik vraag me alleen af, aangezien fragnstein.nl niet zo recent is als bannco.com, waar precies op de Bannco site deze firmware te vinden is.

Ik gebruik de muismat van de FFX, en ik geloof dat ie 'n keertje halverwege in het groen zat. Ik zie dat metertje alleen amper bewegen, dus vraag me af hoe dat precies werkt? Ik neem aan dat je je dongle ingedrukt in je USB poort dient te steken, al wil je dat opmeten? Er gebeurt bij mij doorgaans niet zo heel veel eigenlijk.

edit: Heb jij die MW2 firmware wél al geïnstalleerd gekregen dan?

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 27-05-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
bram1984 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:06:
Dat is niet de site van Bannco.. ;)

Als je mijn post leest, zie je dat de MW2 firmware niet herkent wordt, dus die van fragnstein.nl heb ik al gedownload. Ik vraag me alleen af, aangezien fragnstein.nl niet zo recent is als bannco.com, waar precies op de Bannco site deze firmware te vinden is.

Ik gebruik de muismat van de FFX, en ik geloof dat ie 'n keertje halverwege in het groen zat. Ik zie dat metertje alleen amper bewegen, dus vraag me af hoe dat precies werkt? Ik neem aan dat je je dongle ingedrukt in je USB poort dient te steken, al wil je dat opmeten? Er gebeurt bij mij doorgaans niet zo heel veel eigenlijk.

edit: Heb jij die MW2 firmware wél al geïnstalleerd gekregen dan?
Voor de muissensor util. zie:
http://www.youtube.com/watch?v=4O3I5SFlHlM

Op de site van bannco staan veel hulpvideo's:
http://www.bannco.com/ind...w=article&id=62&Itemid=56

Om die oudere firmware te installeren moet je ook de bijbehorende, dus oudere driver installeren op je pc. Heb ik niet gedaan, ga er van uit dat de laatste versie, de V3 smooth de beste is.

edit:
@hieronder:
Heb niet de expert-firmware er op staan.
Heb ook een score van de 45 en hierdoor wil het volgens mij nog niet echt tijdens het spelen.
Wil toch rond de 60 zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 27-05-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Okay dus als ik het goed begrijp is die MW2 firmware niet geschikt voor de V3 smooth firmware? Ik ga er ook vanuit dat deze goed werkt, dus ik ga geen oude shit installeren oid. Jij hebt die expert firmware dus ook niet geïnstalleerd?

Ik ga vanavond nog wat met de DZ prutsen, en dan zie ik het wel.

Mijn mousepad is volgens mij 45. Ik vind het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:48

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Ik gebruik ook al een tijdje de FnS + razer mantis control muismat (is ook m'n primaire pc muismat, volgens mij scoort ie ergens tussen de 50-75, geen problemen mee in de praktijk) voor voornamelijk KZ2 en wat minder MW2. Met de laatste firmware (V3 smooth) werkt de FnS nu redelijk goed met deze twee games qua 'echt' muisgevoel. MW2 werkte op zich al prima met de oudere pro firmwares, maar met KZ2 was of de sensitivity veels te laag zodat ronddraaien nauwelijks ging of er was zoveel accelaratie richting een bepaalde hoek dat normaal aimen weer niet ging. Nu is KZ2 gelukkig goed speelbaar (deadzone op 0, muis sens geen idee, redelijk hoog volgens mij en ingame iets over 50% sens), hoewel het nog steeds aanvoelt als 'low' sens. MW2 gaat nog steeds prima (zelfde muisinstellingen, medium of high sens in game).

Twee minpuntjes blijven voor mij:
- Nog steeds lichte 'snake' effecten bij verticale bewegingen.
- Nog steeds gevallen waar de knoppen bij ingedrukt houden niet meer registreren op random momenten. Erg leuk als je een nade aan het cooken bent :p

En ook al werkt de FnS nu prima, het is nog steeds niet een 100% muis voor de console :)

En dat muismat test dingetje in de config werkt het beste op witte of bijna witte, niet zwaar reflecterende oppervlaktes (ook wel logisch aangezien de FnS een laser sensor heeft). Gewoon wit papier scoorde bij mij iets van 75+, maar echt lekker speelde het niet :D

[ Voor 11% gewijzigd door Gundogan op 27-05-2010 12:02 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Ik gebruik gewoon de latest firmware van bannco.com. De expert firmwares zijn daarmee overbodig geworden (dat is tenminste wat bannco zelf claimt :)). Het werkt bij mij echt prima! Het is gewoon even zoeken naar de meest fijne instellingen en dat verschilt per persoon.

@hierboven
Zolang er voor de console games geen ingebouwde muis ondersteuning is, blijft het een emulatie/simulatie en zul je nooit dezelfde ervaring krijgen als een muis op de PC. Als je dat in je achter hoofd houdt, is de FnS en een fantastisch apparaatje, imho.

update
Ik heb gisteren de Ngen C4 ontvangen en getest. Ik moet zeggen dat ik gematigd positief ben, dit komt waarschijnlijk omdat ik gewend was aan de "ongevoeligheid" van mijn vorige FFX muismat. De Ngen C4 is echt supergevoelig.... of eigenlijk de muis reageert er heel erg goed op. Hier moet ik weer even aan wennen. De muismat is lekker groot (heb de grote variant besteld) en glijdt goed.

Het grootste minpunt is toch wel dat deze niet gewoon verkrijgbaar is in Nederland en dat je er dus best wat geld voor moet neerleggen om dat ding te importeren. Gezien de kosten/prestatie verhouding, durf ik m niet zo goed aan te raden, vooral vanwege de kosten. Mocht je overwegen deze aan te schaffen, dan moet je je echt afvragen "heb ik er zo veel geld voor over?"

Als er een alternatief beschikbaar is in Nederland zou ik toch daar voor gaan. Ik heb overigens niet gekeken of er vergelijkbare matten in Nederland beschikbaar zijn.

snake effect, killing the snake (komt van bannco forum)
1) make sure you flashed the best fw for your game. What game are you playing?

2) make sure you have a good RF chan/starting band. RF interference could be a factor.

3) use a USB extension cable to bring your dongle closer to your FnS.

4) use the INGAME sensitivity before you crank up the sensitivity on the FnS. I conducted tests that prove the increasing the sens on the FnS creates snaking and ladder movements when set too high. For all these type of mice on consoles, they all will start to get jittery/snaking when the sensitivity is too high. INGAME seems not to do this or hardly at all. I found that beyond 4-5 clicks of increased sens on the FnS causes performance loss. I won't go beyond 1 or 2 clicks IF i have to but I normally dont. I have it on 0 clicks and just adjust my ingame sens for BC2 and MW2.

[ Voor 75% gewijzigd door ThePrutser op 27-05-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn FFX mij toch wel een "redelijke" 1 op 1 ervaring gaf ten opzichte van de PC hoor. De besturing op de FnS is toch ietsje anders lijkt wel, maar ik heb uiteraard nog een hoop te tweaken.

Met name de acceleration vond ik op het begin een beetje irritant.

Vraagje aan jullie nog: waar hebben jullie de sensitivity in de config tool op staan, low-med-high?

Ik kan hierover niet zoveel gegevens vinden namelijk. Slaat dit op de muis, of op de knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:48

Gundogan

Rip and tear, until it is done

ThePrutser schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:00:
@hierboven
Zolang er voor de console games geen ingebouwde muis ondersteuning is, blijft het een emulatie/simulatie en zul je nooit dezelfde ervaring krijgen als een muis op de PC. Als je dat in je achter hoofd houdt, is de FnS en een fantastisch apparaatje, imho.

snake effect, killing the snake (komt van bannco forum)
1) make sure you flashed the best fw for your game. What game are you playing?

2) make sure you have a good RF chan/starting band. RF interference could be a factor.

3) use a USB extension cable to bring your dongle closer to your FnS.

4) use the INGAME sensitivity before you crank up the sensitivity on the FnS. I conducted tests that prove the increasing the sens on the FnS creates snaking and ladder movements when set too high. For all these type of mice on consoles, they all will start to get jittery/snaking when the sensitivity is too high. INGAME seems not to do this or hardly at all. I found that beyond 4-5 clicks of increased sens on the FnS causes performance loss. I won't go beyond 1 or 2 clicks IF i have to but I normally dont. I have it on 0 clicks and just adjust my ingame sens for BC2 and MW2.
Idd, ik verwachtte al geen 100 procent muiservaring, maar de performance is nu prima en voldoet aan de verwachtingen :)

En thx voor het wijzen op de mogelijke snake fixes (hoewel ik bij Killzone2 liever eerst de FnS sens omhoog crank, omdat de ingame sens omhoog gooien dus rare accelaratie oplevert).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Klinkt wel logisch, heb ik ook geprobeerd:
Ingame: 10 (insane)
F: 0
DZ: 0
Is niet te doen. Ben je een half uur bezig om een 360 te maken. Of je moet je DZ aanpassen.
Die deadzone instellingen kan ook maar weinig over vinden.

Hebben mensen ook dat ze tijdens het lopen je zicht in één keer iets omhoog richt en dat je dan weer iets lager moet richten om je zicht weer horizontaal te krijgen?

edit:
bram1984 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:26:
Vraagje aan jullie nog: waar hebben jullie de sensitivity in de config tool op staan, low-med-high?

Ik kan hierover niet zoveel gegevens vinden namelijk. Slaat dit op de muis, of op de knoppen?
Trouwens nu je er over begint. Heb hem op high gezet, maar soms reageren de knoppen niet!
(lampje op muis brand constant, heb ik gecontroleerd)

En firing speed?

[ Voor 17% gewijzigd door DeBaroN op 27-05-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

bram1984 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:26:
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn FFX mij toch wel een "redelijke" 1 op 1 ervaring gaf ten opzichte van de PC hoor.
Dat had ik absoluut niet met de FFX, maar met de FnS en de laatste firmware weer wel, De de voorgaande firmware weer absoluut niet :) (volg je het nog :?)

Slaat op de knoppen. Hoe gevoelig zijn de knoppen voor aanraking. Nu moet ik zeggen dat toen ik deze op high had staan, de knoppen ineens heel slecht reageerde. Weer teruggezet op medium en eigenlijk niet verder mee getest, dus low nog niet geprobeerd.

Hier staat overigens de manual. Hier staat ook dat je de CPI kan aanpassen, dit merk je direct als je m gebruikt op de PC, het schijnt ook merkbaar te zijn in combi met de PS3 (volgens Keith. Wie is Keith? Een van DE mannen van Bannco, in ieder geval degene die reageert op je eventuele support mails).

Om de CPI aan te passen moet je het volgende doen. De Fragnstein moet in PC modus staan, dwz dongle in je PC zonder knopje indrukt te houden. Eigenlijk de zelfde werkwijze om de F clicks in te stellen als de dongle in de PS3 zit.

FRAGnStein Resolution
To increase the Mouse resolution press and hold the F button and roll the mouse wheel forward.
To decrease the resolution press and hold the F button and roll the wheel backward.

There are four CPI mouse resolutions to choose from: 400, 800, 1200 and 1600. While you press and hold the F key to adjust the CPI, the mouse led will flash once when set to 400, twice for 800, three times for 1200 and four times for 1600. Press and hold the F button and the mouse light will repeat the flash amounts for setting resolutions. The resolution is stored in memory so it does not need to be set each time you use your controller.
baronruud
Of je moet je DZ aanpassen.
Die deadzone instellingen kan ook maar weinig over vinden.
Ik neem aan dat je dit wel heb gevonden op de site:

We have now added a dead zone adjustment to the firmware. When you install this firmware you will add the function on the mouse to adjust the dead zone and the mouse sensitivity.

We suggest that you first set your mouse to F0. F0 is the finest movements. To set your mouse to F0: Start your game and then pressing and hold the mouse F button. While holding the mouse F button roll the mouse wheel forward and back until the game just stops to roll to the right. That is F0 and F0 will be the most smooth for all games.

While holding the mouse F button you can now push the mouse wheel to the left to lower the dead zone and to the right to increase the dead zone. There are 8 dead zone settings.

The higher the dead zone is set, the faster the mouse will go. We suggest you first press the mouse wheel to the left 8 times to set the dead zone to 0. Now adjust the video game's controller speed to a med to med high setting. Now you will notice that adjusting the dead zone to the right will increase the mouse speed.

These are our suggested settings for all games:

Mouse F1: (mouse sensitivity) = one mouse click forward from when the game starts to roll.
Dead Zone: (mouse speed) DZ2 = Mouse Side wheel buttons two presses to the right.
Video Game Speed: Controller set to med to med high.

You will of course find the best settings according to your play style.
baronruud
en firingspeed?
Dit heeft te maken met de auto fire function, handig (:?) voor handguns. Dan kun je de muisknop gewoon ingedrukt houden om te schieten. Ik zelf gebruik het nooit. Het enige wat auto fire doet is het simuleren van het indrukken en loslaten van de muisknop met de snelheid die je daar in stelt. Maar dit doet ie dus ook voor je longguns en dan is het dus weer niet handig! Ik heb geen goede ervaringen met auto fire.

@direct hieronder
1600 het beste? Dat hangt helemaal van je eigen wensen af, 1600 is super gevoelig. 1 mm met je muis en de muiscursor op je pc scherm is aan de andere kant van het scherm. Ook hier zul je dus mee moeten experimenteren.

Voor elke instelling geldt: experimenteren totdat je de naar jou idee beste -wat jij het fijnst vind spelen- instellingen gevonden heb. Experimenteer ook weer niet te veel, op een gegeven moment moet je ook gewoon aan bepaalde instellingen wennen/acclimatiseren.

[ Voor 39% gewijzigd door ThePrutser op 27-05-2010 15:42 . Reden: omdat ik altijd de helft vergeet! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dus, 1600 is het beste dan?

edit: Zoveel instellingen. :'(

[ Voor 39% gewijzigd door bram1984 op 27-05-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
bram1984 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:32:
Dus, 1600 is het beste dan?

edit: Zoveel instellingen. :'(
Inderdaad veel instellingen in vergelijking met de FragFX > sensitivity ingame op 10, wieltje tussen 4 en 5 en gaan met die banaan!
Maar we komen er wel uit wat de beste instellingen zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Er zijn een aantal basis instellingen waar je mee kunt beginnen.
Basis is F:1
DZ: 2
ingame sens: medium/medium-high. (staat ook in mijn eerder posting)

Niet tevreden dan kun je altijd verder tweaken. Ik zelf gebruik voornamelijk: F:1, DZ: 2 tot 4, ingame sens: 7 a 8. Dankzij deze thread zijn er wel weer instellingen die ik even "vergeten" was en waar ik nog even mee ga klooien en dat is de CPI en de button sensivity.

Op een gegeven moment moet je ook gewoon gaan spelen en als na een paar keer spelen blijkt dat je instellingen toch niks vind kun je altijd weer bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Heb ondertussen een aantal "muismatten" getest:

Fragfx V1 mat: 45
Standaard A4 vel: 50
Een A4 vel in een insteekhoesje (die slappe met gaatjes in de zijkant) : 75 d:)b
De VTwonen van juni 2010 in seal: 80 _/-\o_

Ook heel even kort geprobeerd met MW2 en het loopt een stuk fijner.
F=1 en DZ=2/3 ingame: 7-8
Maar nog iets fijntunen en ik ben er!
DPI muis heb ik op 1200 ingesteld en sens.button op medium

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 27-05-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn FFX mat geeft inderdaad ook iets van 45 aan. Ik vind het prima. Had gisteren een potje TDM op Bailout: 23-3. Dan werkt ie wel lijkt me.

Dat deadzone vind ik maar niks. Bewegen gaat naar mijn mening veel te snel dan, en ik lijk last te hebben van acceleratie. Ik heb nu de DZ op 0 staan, en de sensitivity op iets van F:8/9. Werkt voor mij het prettigst. Moet gewoon nog even wennen.

Heb wel een mail van Bannco gekregen, en zij raden aan om de RF instellingen zo laag mogelijk te houden, aangezien routers e.d. altijd in de hoge regionen verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

@bram

F: 8/9 vind ik wel errug hoog, is je micro aiming wel goed zo? Mijn ervaring bij een dergelijke hoge F instelling is dat de micro aiming helemaal weg is, alsin cm's op het scherm overslaat. Heb je met een F:2 en een DZ: 2 niet hetzelfde effect, maar dan met goede micro aiming?

Aan de andere kant zoals ik al zei: instellen naar hoe jij het, het fijnste vind spelen!!

[ Voor 4% gewijzigd door ThePrutser op 28-05-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Denk dat ThePrutser een goed punt heeft. Wat is je ingame sensitivity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Volgens mij staat ie eentje boven High, dat is 5 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Persoonlijk zou ik dat dus omdraaien. ingame sens op 7 of hoger en je F tussen de 1 en 3 (en DZ tussen 1 en 4)

Ik heb nog niet met de DPI/CPI getest (in het verleden wel, maar daarna niet meer). Hier ga ik zondag, misschien eerder, mee aan de slag.

[ Voor 46% gewijzigd door ThePrutser op 28-05-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik zal het dit weekend nog één keer proberen. :P

Heb jij al met de DPI geprutst toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Goed, DPI op 1200, ingame sens. op 6. DZ en F allebei op 1. Ga ik nu ff proberen, aangezien ik ingame 6 en DZ en F verder dan 1 echt te snel vindt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag maar een atv dag ingepland ( een student heeft er genoeg ;) )
Heb de muis van het weekend binnen gekregen en ga vandaag aan de slag. Gebruik de muis vooral bij cod mw2.
Nu ben ik ook nog al lui en is me engels behoorlijk beroerd, maar ik heb echt geen FLAUW idee hoe ik moet beginnen. Denk dat ik hem maar gewoon aansluit en spelen maar.
Echter lees ik nog al veel over firmware updates etc. Iemand een handige opbouw tip?
Dus met welke firmware te beginnen etc?
Zal het boekje die erbij zit eerst maar eens doorlezen nu, misschien staat daar al genoeg voor me in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Je zal eerst de juiste driver moeten installeren, zodat de PC de USB dongle herkent. Het kan zijn dat je dit handmatig zal moeten doen (ik wel in ieder geval).Hoe dat moet vindt je hier (Vista en W7 althans, XP is er ook): http://www.bannco.com/ind...w=article&id=77&Itemid=60

Daarna de firmware updaten: http://www.bannco.com/ind...w=article&id=83&Itemid=15

Daarna de config software installeren: http://www.bannco.com/ind...w=article&id=79&Itemid=61

Nu moet je de muis en de nunchuck pairen met de dongle (hoe, staat in de user manual).

Is wel allemaal in het Engels, dus ik wens je heel veel succes.

Met de instellingen die ik hierboven heb gepost, kun je goed MW2 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke tnx! Ga meteen weer verder aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Ik heb mijn dpi nu op 1200 staan, ingame op 7 voor mw2 en 8 voor uc2. F:2 en Dz:2. voor mij zijn dat de ideale settings.

Qua muismat ben ik toch wel teleurgesteld in de ngen c4. Een stapeltje wit papier in een plastic doorzichtig mapje werkt beter danwel perfect. Enige nadeel is dat het deel van mijn hand dat rust op het plastic snel begint te zweten, vanwege het plastic en dus plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vage shit lukt me voor geen meter nog, heb dongle in me pc maar FragnsteinComboUpgradeV30.exe wil die niet installeren hij ziet me dongle niet.. Heb al de http://www.bannco.com/ind...e&id=77&Itemid=60 geinstalled en ook via hardware wat de pc automatisch ziet. Maar de upgrade dingt pakt die niet.. help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dan heb je dit nog niet gedaan:
You may have to set the driver.

a) Go to Start: Control Panel: Device Manager. With the Device Manager open - open the Human Interface Devices and then it will show a list of HID devices.

b) Put the FRAGnStein dongle into the USB port while holding the dongle button. Release the dongle button as soon as the dongle is in the port.

c) The list of HID devices will change and may show a HID device with an ansteric.

d) right click on that HID device and select to update driver.

e) Browse for the driver to where the FRAGnStein driver was installed. Default is cprogram files\FRAGnStein\

f) Choose OK and finish to update the driver.
Sowieso moet je het knopje op de dongle ingedrukt houden als je deze in je PC steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Als je dit al gedaan hebt, zou ik alles (config + firmware) even helemaal opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Device Manager. With the Device Manager open - open the Human Interface Devices and then it will show a list of HID devices.

device manager? dat moet op me pc staan? Tering waarom haat ik zulke shit altijd. plug and play pls!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Configuratiescherm -> Hardware -> Apparaatbeheer

Het icoontje met het gele uitroepteken is degene die je dient te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is al gedaan.. Alles lijkt gewoon goed maar toch werkt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

>Sowieso moet je het knopje op de dongle ingedrukt houden als je deze in je PC steekt.
De duur van het indrukken is wel eens verschillend. De ene keer moet ik het knopje meteen loslaten zodra de dongle in mijn laptop zit en soms moet ik het knopje 5 a 6 seconden ingdedrukt houden. Ik denk dat daar je probleem zit.

Klopt het dat als je dongle er in doet dat de muis dan gewoon functioneert als PC muis? Dan moet je even klooien met hoelang je het knopje indrukt moet houden. En het opnieuw downloaden van de config software en firmware doet ook wel eens wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis gelukt, idd dat gekloot met ingedrukt houden. Nu even de rest instellen. Wat een gekloot, misschien de waterpijp ook maar eens met rust laten :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Het is inderdaad even gekloot, maar als ie eenmaal werkt is ie echt fantastisch (tenminste dat vind ik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een gekloot nog zeg, knopjes ingedrukt houden bij bv bom planten werkt niet, inzoom knop ingedrukt houden happert die beetje iri.

Zucht sluit ik dongle op me pc aan, krijg ik hem weer niet werkend op me ps3.. Echt waarom is dat zo ontiegelijk ingewikkeld gedaan? Is het nou allemaal zo moeilijk om het gewoon simpel te houden...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou tis wat gelukt echter merk ik nu wel dat ik een kut muismat heb want tis evenwichtig dat aimt moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:21:
wat een gekloot nog zeg, knopjes ingedrukt houden bij bv bom planten werkt niet, inzoom knop ingedrukt houden happert die beetje iri.

Zucht sluit ik dongle op me pc aan, krijg ik hem weer niet werkend op me ps3.. Echt waarom is dat zo ontiegelijk ingewikkeld gedaan? Is het nou allemaal zo moeilijk om het gewoon simpel te houden...
Het firmware upgrade en het configureren had wat mij betreft ook een stuk makkelijker gemogen. Helaas moeten we roeien met de riemen die we hebben :(

Probeer de sensitivity van de knopjes te verhogen in de config tool, misschien dat dat helpt. Je kunt voor het aimen ook aimlock gebruiken, dat houd in dat je de aim knop 1x moet indrukken (en weer los laten) dan blijft ie gezoomed. En dan weer 1x indrukken om zoomen uit te schakelen. Is wel enorm wennen en ik ben er dan ook meteen weer vanaf gestapt.

aimlock functie inschakelen doe je ingame door F toest ingedrukt te houden en dan op de aim knop te klikken. InGame hoef je dat maar 1 keer te doen. Dit moet je echter wel elke keer doen als je de PS3 opnieuw aanzet. (is dus een setting die niet opgeslagen blijft).

aimlock is overigens GEEN aimbot of auto aim! Het is puur een techniek die de knop "ingedrukt" houd voor je. Soort caps/numlock zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm nee dat lijkt me niks. Het is nu meer nog fijn tunen, kan nog niet echt precies aimen.
Af en toe schokt die wat en slaat die wat over, mar dat zal ongetwijfeld aan me muismat liggen.
Moet eigenlijk ook nog even ideale setup hebben zodat ik er goed voor zit. muismat naast je op de bank is niet alles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:47:
Hm nee dat lijkt me niks. Het is nu meer nog fijn tunen, kan nog niet echt precies aimen.
Af en toe schokt die wat en slaat die wat over, mar dat zal ongetwijfeld aan me muismat liggen.
Moet eigenlijk ook nog even ideale setup hebben zodat ik er goed voor zit. muismat naast je op de bank is niet alles :P
Probeer eens een stapeltje wit papier in een plastic doorzicht mapje/insteekhoes. Werkt erg goed als muismat.

Tja qua setup.... misschien de arm leuning van de bank? Of extreem onderuit zitten (doe ik meestal). Of halfliggend in bed, tenminste zo speel ik ook vaak :-) (hiermee het argument, "met de fns kun je niet relaxed gamen" ook uit de wereld. Hoe kun je nog relaxter gamen dan liggend in bed? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
ThePrutser schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:51:
[...]
Probeer eens een stapeltje wit papier in een plastic doorzicht mapje/insteekhoes. Werkt erg goed als muismat.
Goed idee van mij hé, insteekhoesje ;)
Alleen, inderdaad zoals jij ook al aangaf, wordt klam/zweterig en dan werkt het niet fijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ThePrutser schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:51:
[...]

Tja qua setup.... misschien de arm leuning van de bank? Of extreem onderuit zitten (doe ik meestal). Of halfliggend in bed, tenminste zo speel ik ook vaak :-) (hiermee het argument, "met de fns kun je niet relaxed gamen" ook uit de wereld. Hoe kun je nog relaxter gamen dan liggend in bed? :+ )
Je kan ook gewoon relaxed op de bank zitten hoor. Leg een groot kussen rechts naast je, en leg daar je muismat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

baronruud schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:10:
[...]

Goed idee van mij hé, insteekhoesje ;)
Alleen, inderdaad zoals jij ook al aangaf, wordt klam/zweterig en dan werkt het niet fijn meer.
Goed idee???? GEWELDIG idee!!! _/-\o_
toen ik het las heb ik het meteen geprobeerd, nu wil ik ondanks het zweet probleem niet meer anders. All credits go to you m8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Moet ik ook maar eens proberen dan. Merk je dat echt? Ik heb nu voor mijn gevoel al een goede controle op mijn zwarte mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegen dat zweet kan je van die sport polsbandjes nemen, helpt echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff ik vind het echt TE veel gekloot, en doe hem maar in de verkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Zonde... (imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Bij werkt ie wel prima nu. Ik moet alleen nog even met de RF instellingen rommelen, aangezien ie héél af en toe slecht reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen eens een A4-tje lamineren en zien wat dat geeft qua zweten en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ga binnenkort weer eens de SP van Killzone 2 doen, en nu vraag ik me het volgende af: als ik mijn FnS voor KZ configureer, en ik ga vervolgens MW2 doen, pakt ie dan gewoon weer de instellingen van MW2 over? Of moet ik alles dan weer opnieuw configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

@bram1984
Helaas.... je zult het weer opnieuw moeten configureren.... tenminste als je settings essentieel anders zijn dan je nu gebruikt voor MW2.

Ik heb mijn FnS nu zodanig ingesteld dat deze perfect speelt met UC2 en met MW2 en anders is slechts een kleine aanpassing van de Deadzone (paar clicks naar links of rechts), zo gebeurd. Dus ik ben wel benieuwd wat je precies bedoelt met configureren voor KZ2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
En je knoppen dan? Ik sprint in MW2 bijvoorbeeld met L2, en Equipment gebruik ik met L3. Knifen doe ik met R3. Kan me voorstellen dat dit in U2 heel anders werkt, of niet?

Of heb jij gewoon de originele layout gebruikt?

[ Voor 85% gewijzigd door bram1984 op 17-07-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Je kunt in game natuurlijk ook wat controls aan passen.
* Sprinten, knifen en equiment heb je niet in UC2. Er is wel de "use" knop en dat is driehoekje

Het enige waar ik aan moeten wennen is herladen (reload). Bij UC2 heb ik dat onder L2 zitten en default is L2 in MW2 een flashbang gooien. Dus als ik een tijd UC2 heb gespeeld en dan weer even MW2 speel, ben ik zo door mijn flashbangs heen.... 7(8)7 (totdat ik er weer aan gewend ben).

Voor UC2 heb ik reloaden op L2 en aimen op L1 zitten. Fire op R1, grenade op R2 en zoom op R3. Default zijn L2 en R2 omgedraaid, dwz L2 = grenade en R2 = reload. Het is voor UC2 logischer (imho) om fire en grenade allebei rechts (R1 & R2) te hebben (het is namelijk allebei een vorm van "schieten". Ik leg het een beetje krom uit, maar er is echt over na gedacht :+

Samengevat: Ik heb de controls van de FnS niet via de config software aangepast. Controls pas ik aan in-game (indien nodig).

Paar control tips:
* fast weapon switch: hold AIM, then press TRIANGLE (in mijn geval L1 en driehoek)
* fast ammo/item pickup: roll over it (O), press TRIANGLE (geldt niet voor de treasure in plunder mode)
* "fast" grenade throw: hold AIM, press GRENADE button (in mijn geval L1 en R2)
* see where your grenade will land: hold GRENADE button (in mijn geval R2)

Als je wat basics voor de MP van UC2 will, kun je me toevoegen en moet je me ff een msg sturen als je me online ziet... mijn PSN=Tweaker Account:

General MP tip: run-and-gunning aka rushing will get you killed quickly 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik speel niet veel U2 eigenlijk. Misschien dat ik over een paar maanden weer eens de SP ga doen, maar dat zie ik dan wel weer.

Wat me gisteren wel opviel, is dat je de PC layout van de FnS wel als profiel kan opslaan, en de PS3 layout weer niet. Beetje vreemd, aangezien dit met de FFX wel gewoon kan.

Die tip met dat A4'tje in zo'n plastic ringmap hoesje werkt trouwens als een malle. Ik heb deze met tape aan mijn FFX muismat bevestigd, en het lijkt wel veel nauwkeuriger en directer te reageren.

Ik heb ook nog eens met mijn RF instellingen gestoeid, en heb sindsdien geen hickups meer ervaren.

Zo is ie dus goed bij mij, momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
bram1984 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:50:
Wat me gisteren wel opviel, is dat je de PC layout van de FnS wel als profiel kan opslaan, en de PS3 layout weer niet. Beetje vreemd, aangezien dit met de FFX wel gewoon kan.
Reactie van Keith, van Bannco:
I have asked the firmware guys to include that PS3 save in the next firmware update. It seems obvious now, but at the time no one asked for it and programmers are not gamers.....

Keith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

bram1984 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:21:
Reactie van Keith, van Bannco:
[...] and programmers are not gamers.....
LOL @ Keith.

Ik heb in het verleden toen de firmware nog niet zo goed was, redelijk veel contact gehad met de support van Bannco. Ten alle tijden kreeg ik reactie van Keith. Kreeg een beetje het idee dat bannco=keith :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb van de week, na HL2 gedaan te hebben, MW2 weer eens opgepakt. Ik weet alleen mijn instellingen niet zo goed meer, hoewel ik wel in de buurt zit.

Hoe hebben hebben jullie alles staan? En de ingame sens.?

Ook wil ik graag weten waar jullie RF (group en die andere) instellingen opstaan, aangezien ik héél soms nog wel eens het idee heb dat iets niet helemaal lekker reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Jeetje, lang geleden dat ik dat ingesteld heb. Ik heb inmiddels de ideale instellingen gevonden en hoef alleen nog maar de F een beetje bij te stellen per game, maar echt heel weinig.

Als ik me goed herinner:
F: 1
DZ: 2 tot hooguit 4
Ingame sense: -1 of -2 van maximale sens (verschilt per game)
DPI dmv config tool: 1200

Daarnaast gebruik ik wel een usb verleng kabel om de ontvanger dichter bij mijn FnS in de buurt te hebben. Dit lijkt bij mij het heeeeel sporadisch verliezen van de verbinding opgelost te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door ThePrutser op 07-09-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja ik heb ook een USB verlengkabel gekocht dit weekend. Waar heb jij de RF instellingen op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Volgens mij gewoon default...maar ik begin wel te twijfelen

[ Voor 34% gewijzigd door ThePrutser op 07-09-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vanavond nog maar eens kloten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
2 collega's van mij hebben ook dit apparaat gekocht.
Maar 1 snap ik niet: Waarom is er gekozen voor een aparte dongle? Als je dat ding direct via bluetooth kon aansluiten had je ook geen of veel minder lag.
(dit geld ook trouwens voor Guitar hero Gitaren)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 14:47:
2 collega's van mij hebben ook dit apparaat gekocht.
Maar 1 snap ik niet: Waarom is er gekozen voor een aparte dongle? Als je dat ding direct via bluetooth kon aansluiten had je ook geen of veel minder lag.
(dit geld ook trouwens voor Guitar hero Gitaren)
Dat is een goeie inderdaad. Ik denk dat die techniek een stukje duurder is (correct me if I'm wrong). Ach, RF werkt in de regel ook prima, mits je router geen interferentie veroorzaakt.

Ik ben allang blij dat ik van dat FFX snoer af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb nog even zitten tweaken gisteren, en ben tot de conclusie gekomen dat vooral het bewegen tijdens ADS veel te traag ging.

Ik heb zodoende de ingame sens. op 6 gezet (-1 of -2 van het maximale is echt te gek, dan vlieg ik alle kanten op), de DZ op 1, en F: op 4 of 5 geloof ik. Ik kan dan goed snel draaien en ook 360's maken. Het aimen gaat nu wel meer naar wens. Gelijk ook een paar leuke potjes gedaan. :)

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Sinds 7 september is er weer nieuwe firmware!
driver (om firmware mee te kunnen installeren): x32 en x64
firmware en config software

UPDATE
Deze zijn vooral nodig indien je de laatste update van de PS3 installeert, tijdens dit schrijven was dat 3.50. Deze update zorgt er namelijk voor dat de FnS met voorgaande firmware versies niet meer werken.

[ Voor 18% gewijzigd door ThePrutser op 04-10-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ThePrutser schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:14:
Sinds 7 september is er weer nieuwe firmware!
driver (om firmware mee te kunnen installeren): x32 en x64
firmware en config software
Ik vond het al zo raar. Vanaf de update niet meer gebruikt, en gisteravond werkte het hele spulletje ineens niet meer.

Nieuwe firmware is wel relaxed zeg. Betere RF groups, en hij lijkt ook nauwkeuriger geworden. Gelijk The Pit even gehaald onder de 35 seconden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Waar in nederland kan je deze muis krijgen? Ik vond 1 resultaat en dat was consolepro.nl maar die zaak komt niet in de shopsurvey voor en dus weet ik niet goed of deze te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Kaap schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:22:
Waar in nederland kan je deze muis krijgen? Ik vond 1 resultaat en dat was consolepro.nl maar die zaak komt niet in de shopsurvey voor en dus weet ik niet goed of deze te vertrouwen is.
http://www.bannco.com/

October 15, 2010:

We regret to inform all the users of bannco, due to the financial situation that Bannco is not able to defend in a law sue againest us, Bannco has halted production and sales of the Fragnstein, however we will continue to support all the customers and post firmware updates on our loyal customer base until we get others can take over the support. We apologise for the inconvenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
maffiappie schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:26:
[...]

http://www.bannco.com/

October 15, 2010:

We regret to inform all the users of bannco, due to the financial situation that Bannco is not able to defend in a law sue againest us, Bannco has halted production and sales of the Fragnstein, however we will continue to support all the customers and post firmware updates on our loyal customer base until we get others can take over the support. We apologise for the inconvenience.
Klopt, en kijk eens op tuact.com

Blijkbaar verder onder een nieuwe naam...

Maar goed, ik ga deze muis dus niet aanschaffen. Je kan wel zeggen dat je het product blijft ondersteunen maar als je geen productie en verkoop meer doet, loont support ook niet meer.

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
hmmmm ik wil graag een muis voor de ps3 echter zit ik al tijdje rond te kijken....ik lees dat de FRAGnStein over het algemeen beter is dan de FRAGFX.....

Echter is de fragfx in nl 90euro bij bol.com bijvoorbeeld (dan heb je wel de pro versie) echter de nieuwe versies Shark/Barracuda zijn niet te vinden in NL :(

Nu ben ik deze website tegengekomen http://www.fragnstein.nl/

alleen doe ik er goed aan om een fragnsteiner te kopen of kan ik beter een fragfx kopen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
P-Nut schreef op donderdag 18 november 2010 @ 19:19:
hmmmm ik wil graag een muis voor de ps3 echter zit ik al tijdje rond te kijken....ik lees dat de FRAGnStein over het algemeen beter is dan de FRAGFX.....

Echter is de fragfx in nl 90euro bij bol.com bijvoorbeeld (dan heb je wel de pro versie) echter de nieuwe versies Shark/Barracuda zijn niet te vinden in NL :(

Nu ben ik deze website tegengekomen http://www.fragnstein.nl/

alleen doe ik er goed aan om een fragnsteiner te kopen of kan ik beter een fragfx kopen :O
Fragnstein is niet meer, aimon is het nu, zie tuact.com. Is ook al vermeld in dit topic.
Ik zou mijn tijd in de dualshock controller investeren. Ze (de muizen) schokken nogal volgens een aantal forums (en uit eigen ervaring), en probeer maar is voertuigen te besturen met een muis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voor de FRAGnStein gebruikers:

Gebruik de Standard 3.51 firmware (te downloaden vanaf het Tuact forum)
In-game sensitivity op 6
F:3/4/5 (wat je het prettigst vindt)
DZ:3

Dit is de meest soepele instelling die ik tot nu toe gebruikt heb.

edit: Wel handig om te vermelden dat dit voor Black Ops geldt. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 29-12-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Ik verkoop hem toch maar nog niet aangezien er op de Tuact site nog volop support lijkt te zijn. Maar het blijft tricky. Direct is er weer een PS3 firmware upgrade met gewijzigde USB protocollen waar geen fix meer voor wordt aangeboden, maar die kans is redelijk klein hopelijk.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
C0nscious schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:49:
Ik verkoop hem toch maar nog niet aangezien er op de Tuact site nog volop support lijkt te zijn. Maar het blijft tricky. Direct is er weer een PS3 firmware upgrade met gewijzigde USB protocollen waar geen fix meer voor wordt aangeboden, maar die kans is redelijk klein hopelijk.
Ik heb het Tuact forum goed doorgelezen, en er schijnt inderdaad volledige ondersteuning te zijn, gelukkig. Sterker nog: de FnS userbase op het forum is groter dan die van Aimon. Bedien die klanten goed, en zij zullen bij eventuele defecten in de toekomst gewoon een Aimon kopen. Ook voor mond-op-mond reclame uitstekend.

Ik ben er niet bang voor in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Daarnaast tot nu toe is het slechts 1 keer voorgekomen dat door een firmware upgrade van de PS3 de FNS niet meer functioneerde en dat was binnen mum van tijd opgelost. Overigens beloven ze full support, belofte maakt schuld lijkt me :D

Ik zit overigens ook nog te wachten op een concurrerend product, ligt al 4 werkdagen bij de douane |:(

[ Voor 20% gewijzigd door ThePrutser op 29-12-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Welk product dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Dat is wel erg off topic dan he :-P

Eagle Eye Converter for Playstation 3

Daarop kun je gewoon je keyboard en muis aansluiten en spelen zoals je dat normaal op de PC doet. Ik kwam ergens een top 5 tegen van Muis opties voor de PS3 en deze stond op 1. De filmpjes zagen er veelbelovend uit, deze waren gemaakt op een beurs waar ze voorbijgangers het apparaat lieten uitproberen met positieve reacties. Dit kan natuurlijk in scene gezet zijn, maar ik dacht wie niet waagt wie niet wint.

(voor alle mensen die anti PS3 muis opties zijn: ik kan niet overweg met de DS3 in combi met FPS. Ik ben compleet afgestapt van de PC, maar ik wil wel FPS kunnen spelen op de PS3 zoals op de PC. Dit doe ik niet om nummer 1 te worden of om vals spelen, sterker nog ik leg het 8 van de 10 keer zwaar af tegen DS3 gebruikers. Dat is altijd beter dan 10 van de 10 keer, wat het geval is als ik met een DS3 speel. Ik doe het puur voor mijn eigen gemak en speel plezier niet meer en niet minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ah okay duidelijk. Ik lig altijd lekker op de bank met met FnS, en daar kan ik een keyboard nu net niet goed bij gebruiken. Daarnaast vind ik lopen met een analoge stick een stuk prettiger dan een knop op een keyboard.

Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen, dus post die maar even in dit topic. :)
ThePrutser schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:43:(voor alle mensen die anti PS3 muis opties zijn: ik kan niet overweg met de DS3 in combi met FPS. Ik ben compleet afgestapt van de PC, maar ik wil wel FPS kunnen spelen op de PS3 zoals op de PC. Dit doe ik niet om nummer 1 te worden of om vals spelen, sterker nog ik leg het 8 van de 10 keer zwaar af tegen DS3 gebruikers. Dat is altijd beter dan 10 van de 10 keer, wat het geval is als ik met een DS3 speel. Ik doe het puur voor mijn eigen gemak en speel plezier niet meer en niet minder)
Ik heb toevallig gisteren even Combat Training gedaan met de DS3, wat een drama zeg. :+

Echt diep respect voor mensen die hiermee goed overweg kunnen. Ik zwaaide echt alle kanten op. Zelfs op sensitivity 2/3.

[ Voor 58% gewijzigd door bram1984 op 29-12-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Versie 3.53 is nu online op de Tuact site. ADS speed is nu instelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 21:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

ThePrutser schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:43:
Dat is wel erg off topic dan he :-P

Eagle Eye Converter for Playstation 3

Daarop kun je gewoon je keyboard en muis aansluiten en spelen zoals je dat normaal op de PC doet. Ik kwam ergens een top 5 tegen van Muis opties voor de PS3 en deze stond op 1. De filmpjes zagen er veelbelovend uit, deze waren gemaakt op een beurs waar ze voorbijgangers het apparaat lieten uitproberen met positieve reacties. Dit kan natuurlijk in scene gezet zijn, maar ik dacht wie niet waagt wie niet wint.

(voor alle mensen die anti PS3 muis opties zijn: ik kan niet overweg met de DS3 in combi met FPS. Ik ben compleet afgestapt van de PC, maar ik wil wel FPS kunnen spelen op de PS3 zoals op de PC. Dit doe ik niet om nummer 1 te worden of om vals spelen, sterker nog ik leg het 8 van de 10 keer zwaar af tegen DS3 gebruikers. Dat is altijd beter dan 10 van de 10 keer, wat het geval is als ik met een DS3 speel. Ik doe het puur voor mijn eigen gemak en speel plezier niet meer en niet minder)
Die heb ik, geinig apparaat en wordt goed ondersteund. Bedrijfje zit hier redelijk in de buurt, da's wel leuk. Ik heb er wel profijt van, want het FPS'en gaat niet zo lekker met controller en ik heb weinig tijd om te spelen. Je kunt bij deze een hoop instellen en afstellen op de hardware die je eraan hangt, ik ben er tevreden mee.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Hillie schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:20:
[...]
... Bedrijfje zit hier redelijk in de buurt, da's wel leuk...
Waar zit dat bedrijf dan? Ik kon er alleen 1 vinden in USA.

tot nu toe alleen Just Cause 2 er mee gespeeld, en het apparaat bevalt inderdaad uitstekend! Ik vind m persoonlijk fijner dan de FnS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kun je er eens een versie van CoD mee testen? Ben wel benieuwd of de 1 op 1 feeling meer aanwezig is dan bij de FnS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Ik heb alleen COD:MW2 is dat goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 21:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

ThePrutser schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:19:
Waar zit dat bedrijf dan? Ik kon er alleen 1 vinden in USA.

tot nu toe alleen Just Cause 2 er mee gespeeld, en het apparaat bevalt inderdaad uitstekend! Ik vind m persoonlijk fijner dan de FnS
Ik woon in de buurt van Fremont, waar ze zitten. :)

Heb je met die advanced calibration firmware gespeeld? Het is even wat spelen en afstellen om het optimaal te krijgen, maar dan werkt het super.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1 2 Laatste