[PS3] Splitfish FragFX

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/resources/2007/03/fragfx_front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/resources/2007/03/fragfx_alt.jpg

http://www.splitfish.com/

http://gear.ign.com/articles/769/769529p1.html

Aangezien mijn vorige topic over dit speeltje met de snelheid van het licht gesloten is voordat ik het kon editten, hier een nieuwe variant... :/

De vraag hier is of dit inderdaad even goed gaat werken met iedere 1ste/3de persoons shooter op de PS3 en wat de mogelijke implicaties kunnen zijn voor online spelen. Zelfs de slechtste spelers met een muis kunnen iemand met een controller er nog uit fraggen online, dat is bekend.

Zou een controller als deze de fun voor de massa kunnen vergallen als de enkeling een veel betere controller heeft? Servers die leeglopen vanwege oneerlijke verhoudingen? Clans die een public komen ownen en een ware digitale slachting aanrichten. :P Softwarehuizen zouden zelfs zover kunnen gaan als het verbieden van dit soort controllers on-line om de verhoudingen gelijk te houden. Ik geloof dat om deze reden er ook geen ondersteuning voor muizen zou komen in de nieuwe PS3 Killzone. Daarentegen vind ik een FPS knudde spelen met een controller en mijdt zelfs FPS games compleet op consoles vanwege deze reden.

Als het echt zo goed werkt als er beweerd wordt, dan zou zo´n beetje iedere on-line speler bijna gedwongen worden dit of een dergelijk apparaat aan te schaffen....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het er goed uitzien, en ik ken zelfs genoeg gamers die het graag willen opnemen tegen muis spelers. Mocht het echt oneerlijk worden, al ben ik overtuigd dat het wel kan in 1 match controller/muis spelers, ligt er maar net aan hoe het allemaal werkt. Als het echt de balans zou verstoren, dan kunnen de makers van een game toch wel de mogelijkheid geven in games om voor muis of controller te kiezen.

Zeker sinds de consoles van nu steeds meer USB hebben, vindt ik het een prima idee om besturing van games ook als keuzes te geven.
Ik denk dat het met deze generatie consoles het eindelijk gaat gebeuren; officieel online met muis. Als je al steeds meer hoor over games waarbij console gamers het direkt tegen pc gamers zouden moeten opnemen, dan lijkt me dit ook wel kunnen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Wat een onzin topic, de PS3 ondersteund heel veel usb en bluetooth toetsenborden en muizen. Door Unreal 3 voor de PS3 is dit standaard ondersteund als controller, zou niet weten waar voor je dan zon ding zou willen hebben. En tja, tis toch altijd zo, ook met online racen, er zijn altijd mensen die met een toetsenbord of gamepad rijden terwijl je met een echt stuur en pedalen veer sneller bent. Tis net wat je der zelf voor over hebt om te winnen, maar om hier nou een topic over te gaan openen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 600 euro voor een PS3 kan veroorloven, lukt die 5 of 6 tientjes voor een FragFX ook wel.

Ik denk dat PC gamers door dit soort controllers overstag kunnen gaan om toch een console te kopen (werk merk het ook is).

Goed veelbelovend apparaat, wat ik zeker zal aanschaffen als het op de meeste spellen (waar hij voor is bedoeld) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
Rctworld schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:13:
Door Unreal 3 voor de PS3 is dit standaard ondersteund als controller, zou niet weten waar voor je dan zon ding zou willen hebben.
Dan ben jij niet helemaal op de hoogte, want het ligt er maar net aan of het ondersteunen van muis en toetsenbord wordt geintegreerd in een game door de betreffende dev. Bij Epic doen ze dit gelukkig wel voor Unreal, maar veel andere dev's bieden niet deze mogelijkheid.
Dan is die FragFX natuurlijk wel een uitkomst. Ook de heren van IGN waren hier vrij positief over.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
weet iemand waar dit ding te koop is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou mijn vraag, als je nou met zo'n ding speelt zul je toch een fatsoenlijke ondergrond moeten hebben. Het neemt mijn inziens het 'gemakkelijke' van het op de bank ploffen console aan, en spelen weg.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tasso schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:12:
weet iemand waar dit ding te koop is
op voorraad? Ebay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand al waar het apparaat te koop is voor een redelijke prijs?
Een Dualshock haal je al voor 30€, dit ding is vaak veel duurder (ebay.)
Er zijn wat mensen in het PS3 ervaringen topic die er ook belang bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb een weekje V2 van de fragFX binnen.
Mijn bevindingen staan op AVforums en zal ik even quoten hier.

---
Ok my FragFX V2 came last week and here are my findings so far:

The "left" part of the FragFX feels like the Nintendo Wii Nunchuk only slightly worse. It does it's job ok.

The right part is the mouse and is most important.
Buttons are ok-ish mouse buttons but do feel a little awkward. It's not the kind of quality you would get from say, a Logitech high-end game mouse. Those are much better. All in all this mouse feels a little cheap.

What I was most curious about is how the right stick from the dualshock would translate to the mouse, and here things get a little tricky.
The mouse does a good job as long as you play with the in-game sensetivity settings. you want this maxed-out.
Problem is....many games do not have a high enough maximum sensitivity level to match the mouse movements in a convenient way.
For example: I tried Killzone 2 and it's sensitivity set to max for the controls is not-so-sensitive at all for the FragFX mouse. So you end up dragging the mouse a lot to turn. sucks.
Fear 2 had a higher sensitivity level and was very playable because of that.
Almost a PC-gaming like experience.

Offcourse I also tried setting the sensitivity on the FragFX itself. the dial on the "nunchuk". Don't touch it. It's horrible.
The higher the level of sensitivity on the dial the more sloppy movement you get. It almost seems that there is some standard maximum "X, Y -axis resolution" and what this dial does is simply blowing this resolution up in dimensions so mouse speed is faster but maintains the same resolution so movement gets worse and worse as you increase the value to the point that there are only "so many" virtual points that the mouse pointer uses as reference and then the fragFX seems to "smooth out" movement between those points. So movement seems smooth but is very unaccurate.
Try pinpointing certain pixels on the screen with the dial all the way up, very annoying.

Now my whole "blowup resolution" story doesn't make sense in a mouse world where both axis' are infinite. I know. But realize that the control sticks on the dualshock HAVE finite axis movement and that the FragFX tries to mimic a mouse while being a weird looking dualshock, really.

It won't replace a PC game mouse. Partly due to game code written for dualshock (where there is faster movement when the stick is further from center, for example) and partly due to the sensitivity level problem.

So my verdict: Very usable for SOME games. Depends heavily on the sensitivity level you can set ingame. Haven't encountered a FPS on PS3 where sensitivity maxed out was perfectly sensitive enough for me, they were all too low on sensitivity and had to use the dial. (and you don't want that) Fear2 came close without use of dial.
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Rctworld schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:13:
Wat een onzin topic, de PS3 ondersteund heel veel usb en bluetooth toetsenborden en muizen. Door Unreal 3 voor de PS3 is dit standaard ondersteund als controller, zou niet weten waar voor je dan zon ding zou willen hebben. En tja, tis toch altijd zo, ook met online racen, er zijn altijd mensen die met een toetsenbord of gamepad rijden terwijl je met een echt stuur en pedalen veer sneller bent. Tis net wat je der zelf voor over hebt om te winnen, maar om hier nou een topic over te gaan openen :S
Misschien eerst even inlezen voordat je een 'onzin' reactie geeft. De Playstation zelf ondersteund wel toetsenborden en muizen. Het probleem is dat de knoppen in 9 van de 10 spellen niet aan te passen zijn, waardoor je ze dus niet aan de knoppen op je muis/toetsenbord kan toewijzen. Omdat de Frag-FX door de PS3 gezien wordt als normale controller heb je dat probleem niet.
prutser001 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:21:
Nou mijn vraag, als je nou met zo'n ding speelt zul je toch een fatsoenlijke ondergrond moeten hebben. Het neemt mijn inziens het 'gemakkelijke' van het op de bank ploffen console aan, en spelen weg.
Bij de Frag-FX zit een muismat, je kan daar het gedeelte wat je in je linkerhand (de nunchuck zegmaar) in klikken en dan hou je met je linkerhand de nunchuck en de muismat vast. Dat werkt opzich best aardig, zie onderstaande plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.pspsps.tv/fragFX.jpg

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Ik vond de besturing van killzone2 met de originele controller echt waardeloos. Ben toch aan het denken om zo'n "splitfish fragfx" te bestellen. Dat van die gevoeligheid die altijd te laag ligt baart me wel zorgen, maar hoe kan IGN er dan zo positief over zijn? Of is een "xfps rateup adapter" beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45

jefjef

learning by doing

Ik heb deze nu ook en het is wel wennen. Ik gebruik deze met R2, K2 is nog is seal.
Mijn gewenning moet nog komen daar de muis licht is en ook licht aanvoelt. verder hou je de muis mat wel vast met je linkehand maar je knieen gebruik je dus als ondergrond en daar zit de kneep. Knieen zijn rond en hard dus de (te kleine) muismat schuiffelt heen en weer. Kortom wennen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
*Haalt oude koe uit de sloot*

Ik vond het onnodig om een nieuw topic te openen, dus deze maar weer even een schopje gegeven.

Kent iemand een betrouwbare (bij voorkeur Nederlandse) shop waar de FragFX (op voorraad) te koop is? Ik kom alleen maar shops uit de UK enzo tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zou wel opletten dat je de nieuwe versie besteld, van de 'oude serie' zijn er nogal wat in omloop (neit veel, maar lullig als achteraf de verkeerde blijkt)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja de V2 bedoel je? Die moet het inderdaad wel worden dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
CrimsoN72 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:58:
Ik vond de besturing van killzone2 met de originele controller echt waardeloos. Ben toch aan het denken om zo'n "splitfish fragfx" te bestellen. Dat van die gevoeligheid die altijd te laag ligt baart me wel zorgen, maar hoe kan IGN er dan zo positief over zijn? Of is een "xfps rateup adapter" beter?
Om deze weer even een schop te geven: sinds afgelopen zaterdag de V.2 in huis, en hij werkt prima met KZ2. We even de nieuwste software erop gezet, want met 1.00 is ie niet echt nauwkeurig.

Ik heb de gevoeligheid in het spel op z'n hoogst staan, en op de controller tussen de 4 en de 5.

Ik ga 'm vandaag wel even omruilen, want ik moet de linker muisknop zowat door de muis heen duwen, als ik een granaat wil gooien.

edit: Muismat ligt gewoon naast me op de bank, of naast me op een kussen. Speelt prima! :)

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 29-09-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Bram, mag ik vragen waar je deze besteld hebt?
Een hoop shooters op de ps3 spreken mijn namelijk ook enorm aan, maar ik weiger om met een dualshock controller deze te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Als ik op de PS3 shooters speel (COD4:MW en COD5:WAW) en ik stuur de eerste en/of tweede van de pot een PM spelen ze vaak met de FragFX.

Zelf twijffel ik nog steeds er één te gebruiken, aan de ene kant is het gewoon oneerlijk, aan de andere kant kan ik me nooit met deze spelers meten (te weinig tijd om te trainen met een controller om een "toetsenbord en muis combinatie te ownen). Dilemma.

Ik denk ook dat er veel meer gamers er één gebruiken dan dat men zegt, omdat ze stiekum er een 'oneerlijk' gevoel bij hebben.

Zelf ben ik er nog steeds op tegen. Maar als Sony er niets aan doet zal ik er in de toekomst ook misschien wel aan moeten geloven, dan hoop ik nog dat Sony de FragFX en gelijke apparaten banned (al is dit misschien onmogelijk).

[ Voor 31% gewijzigd door Jumpman op 30-10-2009 18:53 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:50:
Zelf twijffel ik nog steeds er één te gebruiken, aan de ene kant is het gewoon oneerlijk, aan de andere kant kan ik me nooit met deze spelers meten (te weinig tijd om te trainen met een controller om een "toetsenbord en muis combinatie te ownen). Dilemma.
Ik ben benieuwd of je dan stuurtjes wel goedkeurt? Dat zijn immers ook geen standaard controllers, en ook die zijn niet allemaal officieel ondersteund door Sony. Logitech maakt volgens mij bijvoorbeeld maar 1 officieel PS3 stuurwiel.

De FragFX is gewoon onderdeel van een evolutie van het gamen. Voorheen speelde ik de shooters op de pc ook met de pijltjestoetsen en de spatiebalk (Wolf3D etc). Op een gegeven moment werd het een noodzaak om WASD icm de muis aan te leren, waarom zou je die ontwikkeling niet op de consoles willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb dit ding meer dan een jaar, bevalt best OK voor shooters. Afhankelijk van het spel overigens, je moet het ding ook even aan je PC hangen voor het afstelwerk van de knoppen. Eenmaal in orde is het sensitivity in spellen en op het apparaat aanpassen en knallen maar.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik ben er tegen omdat het voor mij een voordeel is dat op de console iedereen altijd gelijke hardware had. Dit was voor mij ook de reden om voor FPS over te stappen op de console. En de evolutie is alleen maar goed, maar vindt dan een goede oplossing. Wat mij betreft blijven alternatieve controllers gehandhaafd, maar deel ze dan in ieder geval in bij dezelfde categorie controllers (bijvoorbeeld standaard controller, FragFX etc. en stuurtjes). Zo zou het in ieder geval gelijker zijn. Dus dat de console de controller indeeld in één van de categorieën.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 30-10-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ik vind een stuur geen vergelijking, je hebt eerder full lock met een joypad dan met een stuur, ik denk dat een bedreven joypad speler tegenover een bedreven stuur speler weinig verschil zal maken.
Een joypad om te mikken is gewoon minder vlot (ja ik speel op de pc bepaalde games waar ook in geschoten word met x360 controller ;))
Het is natuurlijk niet vreemd dat zoiets als dit uitkomt en ik denk ook niet dat je het tegen kan houden, the rabit is out of the hat....

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 31-10-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Niets mis met het gebruik van een dergelijke controller. Ook voor fighters zijn er, als je de kosten er voor over hebt, speciale joysticks. Mijzelf staat alleen het kostenplaatje nog niet helemaal aan. Ik volg ze wel op ebay.

Overigens spreekt de Bannco FRAGnStein mij meer aan, alleen is die zeer beperkt te verkrijgen in Europa...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vandaag me fragfx v2 binnen ben erg benieuwd ernaar heb veel goede reacties erover gelezen. Ik ben net als de andere die de fragfx kopen een pc gamer (fps) en maar nie kan wennen aan de ps3 controller met shooters hopelijk ga ik nu ook met plezier gamen (fps) op de ps3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Toch een beetje lullig als je online aan het knallen bent. Neem aan dat spelers met een FragFX sneller kunnen draaien e.d. dan spelers met een DS3. Sommige games ondersteunen gewoon een muis en toetsenbord op de PS3, maar om nou met zo'n FragFX te gaan spelen. Voor mij is het een soort van cheaten, ga dan lekker op de PC gamen. Als je eenmaal gewend bent aan de DS3 dan lukt het je prima om een headset te maken. Ik geef toe dat ik altijd heb gezegd nooit een FPS te spelen zonder muis en toetsenbord, maar speel nu juist FPS op de PS3 met de DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah in mijn opstelling zou het ideaal zijn, maar als iemand die vroeger redelijk fanatiek op de PC speelde (CS, UT Instagib, Quake3 etc) en tegenwoordig geen tijd meer heeft en juist een PS3 heeft om af en toe beetje te relaxen en leuke singleplayer games te spelen, met op z'n tijd wat CallofDuty/Warhawk/Uncharted2 multiplayer vind ik het idd toch een beetje not-done :/

als ik bij vrienden/familie ben waar ze nog wel een game-PC hebben en ik speel vervolgens CoD4 online, valt het me altijd meteen op hoeveel "agressiever" de matches verlopen... als je op Overgrown bij de brug begint bijvoorbeeld kan ik op de PS3 altijd rustig naar de hoek van het huis of de schutting lopen om vanaf daar even naar de overkant te kijken, waar ik op de PC dan al door 4 verschillende snipers door de kiertjes in de schutting ben doorzeefd ... CoD4/5 (en hopelijk ook "6" ;) ) zijn perfect te controllen met de DS3 imho, alleen het is inderdaad niet zo precies als een muis ... maar met een muis kan je je iig afvragen of het wel realistisch is om binnen .1 sec 180 graden te draaien met zo'n huge .50 sniper bijvoorbeeld :P

DS3 voor iedereen is een stuk relaxeder spelen imho als dat twitchy ultra competitive pixel precise PC gedoe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het geen cheaten gezien iedereen er 1 kan aanschaffen maar ben het wel met je eens idd dat ik denk dat het een voordeel oplevert ik ben veel sneller mja de echte goede ds3 spelers die kunnen er ook wat van.
Voor mij is het nu gewoon veel leuker spelen doe het niet om voordeel te hebben maar gewoon dat ik ook lekker kan spelen op me ps3..

Ik ben gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Toch vraag ik me af waar dit heen gaat. Ik heb vroeger veel CS gespeeld op de pc, ik geloof al vanaf beta 7.1 ofzo. Toen zag je op een gegeven moment een vloedgolf van cheaters verschijnen, aimbot, wallhack, weet-ik-veel-wat voor hacks ze allemaal hadden. Daardoor werd het spelen voor mij vrijwel direct niet meer interessant, je gaat er toch voor om de fair-and-square de beste te worden (willen we allemaal toch, dat gevoel dat je de server owned) en dat was met die cheaters gewoon niet meer mogelijk, elke loser van 7 kon de server ownen met een goede aimbot-wallhack.

Ik ben toen een jaar gestopt met spelen en later toen er eindelijk flink werd ingegrepen (punkbuster etc.) weer met veel plezier verder gaan spelen.

Als je dat projecteerd op deze situatie dan is het ongeveer hetzelfde. Hierboven zei iemand dat hij de topspelers in een server via ingame chat vroeg waar ze mee speelden en dat waren allemaal FragFX spelers. Dat en het feit dat een speler met zo'n apparaat vele malen sneller kan draaien dan een DS3 speler lijkt erop dat deze spelers een oneerlijk voordeel hebben t.o.v. een normale gamer. Dat is volgens mij de definitie van cheaten.

Je kan zeggen: "Iedereen kan toch een FragFX halen?" Ja, maar iedereen kon ook een aimbot installeren met CS als je wilde, maar je voelde van binnen dat het niet juist was. En dat is hier ook het geval naar mijn mening. Wat vinden jullie? En ook de mensen die zo'n FragFX apparaat hebben, zeg eens heel eerlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Oakley schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:31:
Toch vraag ik me af waar dit heen gaat. Ik heb vroeger veel CS gespeeld op de pc, ik geloof al vanaf beta 7.1 ofzo. Toen zag je op een gegeven moment een vloedgolf van cheaters verschijnen, aimbot, wallhack, weet-ik-veel-wat voor hacks ze allemaal hadden. Daardoor werd het spelen voor mij vrijwel direct niet meer interessant, je gaat er toch voor om de fair-and-square de beste te worden (willen we allemaal toch, dat gevoel dat je de server owned) en dat was met die cheaters gewoon niet meer mogelijk, elke loser van 7 kon de server ownen met een goede aimbot-wallhack.

Ik ben toen een jaar gestopt met spelen en later toen er eindelijk flink werd ingegrepen (punkbuster etc.) weer met veel plezier verder gaan spelen.

Als je dat projecteerd op deze situatie dan is het ongeveer hetzelfde. Hierboven zei iemand dat hij de topspelers in een server via ingame chat vroeg waar ze mee speelden en dat waren allemaal FragFX spelers. Dat en het feit dat een speler met zo'n apparaat vele malen sneller kan draaien dan een DS3 speler lijkt erop dat deze spelers een oneerlijk voordeel hebben t.o.v. een normale gamer. Dat is volgens mij de definitie van cheaten.

Je kan zeggen: "Iedereen kan toch een FragFX halen?" Ja, maar iedereen kon ook een aimbot installeren met CS als je wilde, maar je voelde van binnen dat het niet juist was. En dat is hier ook het geval naar mijn mening. Wat vinden jullie? En ook de mensen die zo'n FragFX apparaat hebben, zeg eens heel eerlijk?
Ben ik het ook helemaal mee eens, het voordeel van een console is juist dat iedereen op dezelfde manier gamed, en dat als je wint, je dat ook echt doet omdat je goed bent, niet omdat je meer geld hebt.

Maar helaas is er niks aan te doen, zo'n controller wordt waarschijnlijk gewoon aangezien als een authentieke controller, en daarom kun je moelijk als developer of consolebouwer controleren wat voor controller je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik niet met je eens want als jij 60 euro kan betalen voor spellen kun je ook een fragfx aanschaffen van 40,--... Gewoon een keuze waar je liever mee speelt als jullie lol hebben met ds3 dan is het toch prima dat sommige dat hebben met fragfx daar gaat het toch om bij computerspelletjes?

Het zou helemaal mooi worden als iemand anders dat gaat beslissen dat je alleen met ds3 mag spelen heb ook gewoon 300 betaald voor ps3 en betaal ook voor spellen mag neem ik aan ook wel zelf bepalen hoe ik die spellen wil spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft iemand al een nederlandse winkel gezien met de V2?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:55:
Heeft iemand al een nederlandse winkel gezien met de V2?
overal uitverkocht, er was (na mijn mening) 1 nederlandse importeur, maar die heeft ze sinds juli niet meer voorradig gehad.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vorige week was de FragFX V2 bij www.thehut.co.uk € 20,81 (£17,93 + £0,99 = £18,92 x 1,10 = € 20,81). Er zullen dus wel weer heel veel FragFX spelers bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:47:... Het zou helemaal mooi worden als iemand anders dat gaat beslissen dat je alleen met ds3 mag spelen heb ook gewoon 300 betaald voor ps3 en betaal ook voor spellen mag neem ik aan ook wel zelf bepalen hoe ik die spellen wil spelen...
Jij bent dan waarschijnlijk ook een groot voorstander van doping bij bijvoorbeeld wielrennen. Iedereen kan het kopen en gebruiken als hij/zij dat wil. Je bent er net even sterker door en hebt net even wat extra uithoudingsvermogen op die hoge bergen. Volkomen eerlijk toch? }:O

Ik voorzie nu al dat je het waarschijnlijk op de vergelijking van materiaal gaat gooien. Dus de ene wielrenner met een "zwaardere" fietst met aluminium frame t.o.v. een titanium frame, maar de voordelen die je hebt van een fiets die een kilootje lichter is t.o.v. bloeddoping liggen mijlen uit elkaar. De vergelijking met zo'n FragFX systeem zou dan zijn een fiets met elektromotor. Je moet nog wel zelf trappen, het gaat alleen net even makkelijker.

Maar goed, aangezien het toch niet te controleren valt zullen we moeten constateren dat het een noodzakelijk kwaad is die uiteindelijk er voor zorgt dat er online alleen nog maar een handvol FragFX spelers overblijven die tegen elkaar spelen, omdat de "normale" gamers het na een paar potjes voor gezien houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen voorstander van doping omdat het legaal is en ik heb nog nergens gezien dat het legaal is om een fragfx te hebben! Met doping doe je het om beter te zijn/worden dan de rest ik speel met fragfx omdat ik het fijn vind spelen en niet gewend raak aan de ds3 en dan nog zullen er ds'3 spelers beter zijn dan mij....

Vind het vrij beperkt gedacht dat je alleen maar ds3 controller mag gebruiken wie beslist dat? En komop tis een spelletje...

op Redcoon.nl kun je ze bestellen en psxshop.nl..
allemaal direct leverbaar...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze discussie doet mij erg denken aan het hele " turbo" controller verhaal. Speel zelf vooral shmups vandaar.
De groep die het niet gebruikt vindt het cheaten.
De groep die het wel gebruikt vindt het een exploit.

Waarom niet gewoon FragFX only servers en DS3 only servers only voor de mensen die dat willen en de rest speelt op gemixte servers.

De maker van een game kan er toch niks aan doen en kennelijk is het voor sommige oneerlijk, dan moet je wel verschillende servers gaan gebruiken.

Ik vind het trouwens wel cheaten, vooral als je met online rankings zit, dan zie binnen de kortste keren dat de complete top zo'n FragFX gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook al heb je zo'n ding, een super TV en een perfecte internetlijn, als je niet al te goed bent in shooters heb je er nog niets aan :) Ik ga hooguit van 'slecht' naar 'matig', niemand die daar last van heeft.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:03:
Deze discussie doet mij erg denken aan het hele " turbo" controller verhaal. Speel zelf vooral shmups vandaar.
De groep die het niet gebruikt vindt het cheaten.
De groep die het wel gebruikt vindt het een exploit.

Waarom niet gewoon FragFX only servers en DS3 only servers only voor de mensen die dat willen en de rest speelt op gemixte servers.

De maker van een game kan er toch niks aan doen en kennelijk is het voor sommige oneerlijk, dan moet je wel verschillende servers gaan gebruiken.

Ik vind het trouwens wel cheaten, vooral als je met online rankings zit, dan zie binnen de kortste keren dat de complete top zo'n FragFX gebruikt.
Dat is dus in mijn ogen het probleem ook, als FragFX gamers gewoon tegen elkaar spelen, dan heb je geen last van een oneerlijk voordeel. Maar helaas is zoiets niet in te bouwen in games, aangezien een FragFX gewoon als originele controller herkent wordt. Dus tenzij je bij multiplayer games zelf servers gaat hosten met titels als 'FragFX Only TDM' en 'No FragFX TDM' (om maar een voorbeeld te noemen) zit dit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:11:
Vind het vrij beperkt gedacht dat je alleen maar ds3 controller mag gebruiken wie beslist dat? En komop tis een spelletje...
En dan wel de frag FX kopen om beter te zijn/worden...het is toch maar een spelletje? ;)

Ik heb zelf ook een fragFX maar gebruik hem echt nooit, heb de harde manier gekozen en geleerd om met een DS3 te spelen. (en ook ik was een die hard UT/Quake speler.)
Of het gebruiken van een FragFx cheaten is of niet is lastig te zeggen, het is in ieder geval wel duidelijk dat het je een voordeel tenopzichte van niet FragFx-ers geeft.
Ben benieuwd wat ze er bij Sony zelf van vinden...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 03:14:
[...]

En dan wel de frag FX kopen om beter te zijn/worden...het is toch maar een spelletje? ;)
Hahaha nee niet om beter te zijn of om een voordeel te hebben.. maar om zelf plezier te hebben in fps op de ps3.. Serieus met de ds3 kun je een olifant voor me neerzetten ik kan hem nog niet raken of het duurt me 3 minuten om goed te richten waarschijnlijk ligt dit wel aan mijn motoriek ; |:( ...
Ik heb nu paar potjes met de fragfx gespeeld en speelt zeker lekker maar kan nou niet zeggen dat ik beter ben dan de andere spelers waartegen ik speelde of die moeten ook een fragfx hebben ;) en ik moet nog wel wennen aan de fragfx maar denk dat ik "eindelijk" fps kan gaan spelen op ps3..

Vind het ook wel beetje overtrokken zoveel voordeel is het nou ook weer niet als je echt die hard ds3 speler bent zal het verschil nihil zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:11:
op Redcoon.nl kun je ze bestellen en psxshop.nl..
allemaal direct leverbaar...
Ik heb hem bij redcoon besteld, gok morgen of woensdag is hij binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:14
Console spelers Aim assist is pretty much self explanatory. Get your reticle close enough to a target, and the game will give the aim a little nudge to get it on target. Since using the controllers isn't as precise as mouse aiming on a PC, this feature is usually welcomed in console FPS games.

Some games have too much aim assist (the darkness), some games have just enough that it still takes some skill to play (COD4). While some games that don't have aim assist can sometimes seem a bit to wacky in the aiming department.

Waar maken jullie je nou druk om ? er wordt standaard al gecheat in console games... een beetje meer met de fragFX kan er dan nog wel bij. ... toch ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu paar keer gespeeld en speelt erg lekker maar kan nou niet zeggen dat ik beter ben dan de ds3 spelers (of die hadden ook een fragfx) nou moet ik zeggen dat het ook lang geleden is dat ik cod4 voor het laatst gespeeld had..
Mja fragfx top apparaatje! :).. En nu ff modern warfare 2 halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 08:03 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Werkt deze controller icm met CoD 6?
Is dit de enige winkel waar je het kan bestellen ?
http://www.livegamer.nl/catalog/frag-controller-p-19607.html

[ Voor 61% gewijzigd door Wackmack op 12-11-2009 11:41 ]

• DeBaroN
  • Laatst online: 06-09 02:08
maxers1973 schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:19:
er wordt standaard al gecheat in console games... een beetje meer met de fragFX kan er dan nog wel bij. ... toch ? :+
Hoe word er standaard gecheat in console games dan?? misschien pc en xbox?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb bij Uncharted echt geen 'lock' modus hoor :?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb hem binnen, getest en moet eerlijk zijn.. echt niet onder de indruk. Als test heb ik Battlefield 1943 genomen (heb geen andere shooters atm). De bedrading is lekker lang, dus kan nog steeds op afstand goed werken. De linker 'pook' (fragchuk? :P) is netjes, knoppen werken goed maar imho wat aan de kleine kant.

Grootste probleem heb ik wel met de muis, de muisknoppen zelf vind ik erg matig, geen lichte klik reactie maar je moet hem flink doordrukken. Het 'scharnier' lijkt aan de voorkant te zitten, met wat lange vingers (waar je al vaak aan de voorkant gaat klikken) reageert de klik vaak niet. De zijkant met vierkant/driehoek etc is netjes, wederom 'diepe' knoppen dus snel lichte handelingen zitten er niet in.

Het aimen zal ik mischien nog wat moeten configureren, maar met enkel het scrollwieletje is de besturing echt brak. Beweeg je langzaam gaat camera snel, beweeg je snel beweegt camera langzaam, absoluut niet te vergelijken met het 'echte muis werk' op een PC shooter.

Vanavond weer verder met testen en configureren, mischien dat BF1943 geen goed spel ervoor is, maar tot heden is het een leuk en handig ding, maar meer ook niet.

• DeBaroN
@SinergyX

Waar heb je hem gehaald als ik vragen mag?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

5 posts boven je :+ Bij Redcoon :)

• DeBaroN
:z thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Komt volgende week in huis :) Hoe gaat het instellen bij Modern Warfare 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel met de fragfx Modern warfare 2 en werkt echt perfect erop.. Niks nergens geen last van en je kan hem instellen naar jou wensen tis gewoon makkelijk te gebruiken..

SinergyX ja ken het in het begin is even wennen maar al snel heb je het onder controle en speel je net als op de pc. De muis mag dan niet van absolute top kwaliteit en idd het klikken is iets steviger maar dat went zo snel en nu speel ik net als op de pc merk er niks meer van.. Ik ben er zeer blij mee... _/-\o_

Top apparaatje..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Klinkt goed, krijg hem morgen binnen, ik laat mijn review weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb gisteren de Fragnstein binnen gekregen en was er niet erg over te spreken. Hickups in muisgebruik (MW2) en lopen was ook niet alles. Er stond nog een 1.0 firmware op (heb het beestje 2dehands gekocht voor weinig). Heb er zelf 1.7 opgezet, wat "easy as pie" was en toen ging het stukken beter. Ik speel gewoon op de bank met de muis naast me op een muismatje en merk wel dat het spelen makkelijker gaat. Echt beter wordt ik er echt niet veel beter door, maar het speelt iets lekkerder. Ik moet nog even wennen en ik vind het plezierig dat je de instellingen helemaal zelf kan aanpassen!

Bouwkwaliteit is een dikke plus trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja Fragnstein ziet er beter uit dan fragfx mja je betaald er ook 2 x zoveel voor en het verschil is vrijwel niks.... alleen dat de fragnstein er mooier uitziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Plus dat hij draadloos is, iets wat ik wel mis bij de FragFX :)

Heb wat rondjes gedaan met Uncharted 2, daar is de FragFX helemaal niets voor, veelal omdat je de 'rechterpook' afwisselend gebruikt voor camera en aimen. Omdat je veel driehoek/rondje/vierkantje gebruik gaat het daar vaak de mist in, ook krijg ik nog steeds die sensitivity niet goed ingesteld. (dat langzaam beweeg -> snel draaien, snel bewegen -> langzaam draaien).

Binnenkort maar eens Army of Two proberen, wat meer in de shooter style.

Voor de PC heb ik altijd de 'gamer' muizen en keyboards gehad, mijn 'lat' ligt dan ook erg hoog mbt het 'zoals spelen op de PC' argument. (G15, G5, Kone, Razor etc).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:14:
ja Fragnstein ziet er beter uit dan fragfx mja je betaald er ook 2 x zoveel voor en het verschil is vrijwel niks.... alleen dat de fragnstein er mooier uitziet..
Gelukkig heb ik er maar 45 euro voor betaald :D Je kunt er ook een stukkie software bij downloaden dat je dus alle knoppen van je controller zelf kan toewijzen aan knoppen op je Fragnstein. Best handy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:46:
[...]

Gelukkig heb ik er maar 45 euro voor betaald :D Je kunt er ook een stukkie software bij downloaden dat je dus alle knoppen van je controller zelf kan toewijzen aan knoppen op je Fragnstein. Best handy!
Kijk dat zijn idd beter prijzen :)... Ja das ook handig is bij fragfx ook alleen wil ik ze niet aanpassen want staat goed zo.. Kan je er wel aan wennen zo spelen????

SinergyX: die nieuwe versie van fragfx v2 is ook draadloos :) maar je hebt idd gelijk de muis is niet van de kwaliteit (G15, G5, Kone, Razor etc). Maar vind het wel goed genoeg. Jij dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hadden ze dat niet gewoon de V3 kunnen noemen? :/ (ik heb de V2 maar met draadje :P).

'goed genoeg' valt nog steeds te bezien, voorals nog is het 'mwah.. grappig als het goed zou werken' niveau.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 18-11-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met modern warfare 2 echt top spelen met dat ding, de sensitivity zo makkelijk in te stellen naar wat je maar wil... De knopjes aan zijkant van de muis ben ik inmiddels helemaal aan gewend en gebruik ik blind nu... Mijn niveau op shooters op de ps3 is echt enorm gestegen puur omdat ik niks kan met die ds3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:09
Voor de liefhebbers:
http://www.wehkamp.nl/Zoe...Nao=0&Ns=Aanbevolen&N=186

30 nov de draadloze FragFX van Splitfish!

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Wat een gezeur weer over FragFX. Het is 2009, bijna 2010. De tijd dat je een console alleen maar met een gamepad mag bedienen is echt voorbij. Als die er al was! Alsof PC gamers gingen klagen over spelers met gamepads medio jaren '90. De NES had zelfs een bazooka voor het betere schietwerk. Nu is het oneerlijk dat ik een muis heb voor mijn PS3? een beetje zelfrespecterende KZ2-speler of R2-speler knalt mij genadeloos overhoop met zijn gamepad tegen mijn FragFX. Je bent goed of niet. De 1 is goed met een gamepad en de ander heeft een muis nodig. Ik zuig met beiden en we zullen zien welke ik beter vind na het nodige oefenen. Ik heb mijn PS3 nu een maand of twee maar ga pas vanaf volgende week zo echt spelen. Ik heb de Frag gekocht omdat ik een ex-pc-gamer ben. Net zoals mijn G25. Dat kon op een PC ook, dus wil ik dat op mijn PS3 ook. BTW, mijn zoontje van 8 speelt liever op de gamepad dan op de Frag. Wat voor mij nogmaals aangeeft; voordeel mn reet. De beste gamepadspeler doet IMHO niets onder voor de beste Frag-of-consorten-user. Probeer je maar eens om te draaien met een Frag tov pad. Ik heb nog wel weken nodig voordat ik on-the-fly de sensitivity kan wijzigen terwijl ik net moet wegdraaien of wegduiken zodat ik niet word neergemaaid omdat ik toevallig heel gevoelig stond inesteld om een headshot uit te kunnen voeren. Met een pad knal je dan gewoon :+ , althans ik wel. Zoals Johan Cruijffffff zegt.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
80 euro is best prijzig! Dit is de V2 maar wireless? (kan hier optioneel ook bedraad mee worden gespeeld?)

de v2 bedraad is goedkoper neem ik aan?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bedraad heb je ze al voor 45 euro.. Heb zelfde de bedrade en snoer is lang zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Heb hem al een week.

En ja, bedraad kan ook. En de muis is een stuk groter.

[ Voor 10% gewijzigd door DeBaroN op 24-11-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
baronruud schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:43:
[...]

Heb hem al een week.

En ja, bedraad kan ook. En de muis is een stuk groter.
En hoe zijn verder de ervaringen?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
-LA- schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:53:
[...]

En hoe zijn verder de ervaringen?
De muis is een stuk beter kwa bouwkwaliteit en veel preciezer.
Alleen ook een stuk groter, te groot.
Op dit moment wil de muis ook niet meer connecten. Een hardware-probleem volgens Splitfish.
Kan hem waarschijnlijk opsturen en krijg dan een nieuwe.
Maar dan gaat hij wel de deur uit, is gewoon te groot voor mijn hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

de Fragnstein valt wel mee qua grootte! heb er nu een week mee kunne spelen en hij bevalt zeer goed nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
kheb nu Modernwarfare 2 en merk dat ik echt een pc gamer ben qua FPS!

Begrijp ik nu goed dat de fragfx 2.0 wireless grotere muis is dan de fragfx 2.0 bedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
P-Nut schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:26:
kheb nu Modernwarfare 2 en merk dat ik echt een pc gamer ben qua FPS!

Begrijp ik nu goed dat de fragfx 2.0 wireless grotere muis is dan de fragfx 2.0 bedraad?
Je hebt een fragfx v2 en de dual sfx frag pro. Die laatste is draadloos.
Ik weet dat de fragfx v1 muis kleiner is dan de dual sfx frag pro muis.
Heb de fragfx v2 nog nooit in de hand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Jumpman schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:03:
Vorige week was de FragFX V2 bij www.thehut.co.uk € 20,81 (£17,93 + £0,99 = £18,92 x 1,10 = € 20,81). Er zullen dus wel weer heel veel FragFX spelers bijkomen.
Heeft iemand deze FragFX al binnen gehad? Een vriend heeft hem op de 28e besteld en was enkele dagen later verzonden, echter nog steeds niet binnen. Dat terwijl COD5 ook rond die tijd verzonden was en met een week binnen was.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, heb die van mij inmiddels 1,5 week binnen volgens mij.

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Heeft iemand ook enig idee waar ik een fragnstein voor een respectabele prijs kan bemachtigen? aan youtube filmpjes te zien lijkt hij iets preciezer en zit er minder delay aan, ook blijkt het dat hij een betere bouwkwaliteit heeft, ook wel iets wat ik op prijs stel.

Die bij de psxshop heb ik al gevonden, verder nog niets.

[ Voor 10% gewijzigd door Rickz op 26-11-2009 00:46 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Verwijderd

Ik heb helemaal geen problemen met de fragfx v2 (wel bedraad) muis normale grote.
Mijn keuze is toen uit gegaan naar fragfx omdat er veel hickups in de fragnstein zaten.
Zo te lezen gaat het nu stuk beter met fragnstein en idd ziet hij er wel beter uit mja gaat mij niet
om het uiterlijk ze doen beide hetzelfde en zien er vrijwel helemaal hetzelfde uit qua indeling..

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Wat vind je van de muisknoppen en de knoppen aan de zeikant van de muis dan? Zijn deze fatsoenlijk te gebruiken of valt het nog wel tegen?

Iemand hier ook die beide heeft gebruikt, en daar ervaringen met ons wil delen?

Ben toch maar voor de FragFx gegaan, hopelijk morgen binnen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rickz op 26-11-2009 10:34 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Verwijderd

De muisknoppen hadden iets soepeler gekund (klikken) maar voor mij niet storend en ik ben die hard pc gamer..
De knoppen aan de zijkant is wennen maar zitten ideaal je kan met je duim zo snel magazijn wisselen springen, bukken werkt blindelings nu, voor mij zitten ze ideaal. Het kan altijd beter maar ik kan er niet meer van verwachten hij werkt zelfs boven mijn verwachting.. Ik speel niet meer zonder...

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:25:
ja, heb die van mij inmiddels 1,5 week binnen volgens mij.
Thanks voor je reply. Ik heb het hem verteld, maar hij kan pas de 30e weer contact opnemen.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• -LA-
Er is zeker niemand die toevallig de Dual SFX Pro (ofzoiets) van Splitfish en de Fragnstein in zijn handen heeft gehad? Ik twijfel nog tussen deze twee, qua prijs maakt het niet veel uit maar van de Fragnstein hoor ik meer positieve verhalen.....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Heb een aantal reacties verwijderd. Voor vraag en aanbod kun je, niet echt verrassend, terecht in http://tweakers.net/aanbod/.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 07-12-2009 16:40 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Best interessant apparaatje, maar....

Ik ben gewend om lekker met de normale controller te gamen liggend vanuit m'n luie stoel. Ik schat in dat met een muis en muispad dat niet meer mogelijk is. Spelen jullie met de muispad op schoot? Werkt dat een beetje?

Of zal ik er een tafel bij moeten slepen om met de fragFX te gaan werken?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnEuTeR schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:54:
Best interessant apparaatje, maar....

Ik ben gewend om lekker met de normale controller te gamen liggend vanuit m'n luie stoel. Ik schat in dat met een muis en muispad dat niet meer mogelijk is. Spelen jullie met de muispad op schoot? Werkt dat een beetje?

Of zal ik er een tafel bij moeten slepen om met de fragFX te gaan werken?
Dat dacht ik ook... Maar :), je kan hem idd gewoon op schoot houden de muispad is groot en stevig en het zit heel relaxed. Ik zit gewoon onderuithangend mw2 te spelen en meestal wel eerste worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

- Hoeveel mensen spelen wereldwijn ongeveer met Fragnstein of FragFX controllers? Duizend, tienduizend? Hoeveel procent van bijvoorbeeld de online CODMW2-spelers zouden deze gebruiken?

- Toch de vraag, welke van de de en waarom? FragFX of Fragnstein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderander schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:39:
- Hoeveel mensen spelen wereldwijn ongeveer met Fragnstein of FragFX controllers? Duizend, tienduizend? Hoeveel procent van bijvoorbeeld de online CODMW2-spelers zouden deze gebruiken?

- Toch de vraag, welke van de de en waarom? FragFX of Fragnstein?
Ik denk heel veel. Wel duizenden zou ik zeggen, alleen veel zullen het nooit zeggen, waarom niet? geen idee tis gewoon een controller..

Allebei prima apparaatjes fragnstein ziet er beter uit en schijnt (heb em zelf nie) steviger te zijn maar doet hetzelfde als de fragfx en vrijwel helemaal hetzelfde.. Ik heb de fragfx v2 voor prikkie over kunnen nemen zodoende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Weet iemand of de fragfx v2 andere afmetingen heeft dan de v1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
V1 en V2 hebben zelfde afmetingen. Alleen vind ik de V2 wat steviger en de knoppen zijn beter.

Voor de mensen die het gebruik van een frag niet eerlijk vinden, zal ik dan ook maar mijn 46" lcd en dolbi set bij het oud vuil zetten. Want waarschijnlijk is het ook niet eerlijk dat ik menig gamer sneller kan spotten of horen.

Iedereen kan dezelfde equipment aanschaffen. Als men niet het geld heeft of de noodzaak ziet om het te kopen, dan is dat niet mijn zaak.

Ik vind de frag in ieder geval een top product, dat het spelen van shooters voor mij leuker heeft gemaakt. Voor iedereen die hier commentaar op heeft, too bad for that poor sucker, bc I don't care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragnstein vs Fragfx

http://www.youtube.com/watch?v=WIBND8nTa-w

Fragnstein wint en dit wordt goed uitgelegd.

http://www.psxshop.nl/fragnstein-ps3-p-3058.html 82 Euro incl verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn Frag V2 ligt al weer een tijdje stof te happen, Uncharted 2 gaat echt voor geen meter (je hebt 3 'draai' snelheden waar de V2 helemaal geen rekening mee houd), BF1942 speelde niet echt lekker, Army of two heb ik te lang gespeeld met controller dat het daar een stuk beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik krijg mijn Fragnstein niet meer geüpdatet....wat een gekloot met die drivers en firmware. Handig is anders. Verder nog steeds uitermate tevreden over de Fragnstein. Het speelt echt soepel en snel. Ik speel overigens gewoon op de bank met een muismatje naast me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Hier ook, Fragnstein, bank, muismat (neem wel een lichte kleur), de MW2 1.22 firmware erop, ingame de sensitivity op 9, dan F+4 op je muis. Speel net niet zo fijn als op de pc, maar toch heel fijn, mijn voorkeur gaat toch uit naar dit ipc de dualshock. Tja, sommigen racen bijvoorbeeld liever met een stuurtje, of sommige spelen Tekken liever met een arcade controller, etc., etc...

Saillant detail: Ik haalde het setje op bij de PSXSHOP en vroeg of het een beetje liep, die fragnstein. Waarop de beste verkoper mij een stapel uitgeprintte order liet zien onder begeleiding van de woorden: "Dit zijn de bestellingen van vandaag, alléén maar Fragnsteins, uit heel Europe worden ze besteld." Ga er maar vanuit dat er echt heel veel mensen met deze of de FragFX spelen en het zullen er alleen maar meer worden.

Het wat toch een stapeltje van een stuk of 30-40 schat ik. Kortom, Fragnstein is booming, en terecht, vind ik.

:)

[ Voor 19% gewijzigd door sanderander op 29-12-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een fragnstein besteld, ik laat nog wel weten hoe hij bevalt!

Waarom overigens een lichte kleur muismat, werkt hij daar beter op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

sanderander schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:13:
Het wat toch een stapeltje van een stuk of 30-40 schat ik. Kortom, Fragnstein is booming, en terecht, vind ik.

:)
30 of 40 stuks voor heel europa klinkt niet echt booming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:34:
Ik heb ook een fragnstein besteld, ik laat nog wel weten hoe hij bevalt!

Waarom overigens een lichte kleur muismat, werkt hij daar beter op?
Ik heb er ook eentje besteld, krijg gelijk een mailtje dat het nog wel 10 dagen kan duren in verband met leveringsproblemen :X

Toch wel booming dus he :)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• sanderander

sanderander

anders

KnEuTeR schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:07:
[...]

Ik heb er ook eentje besteld, krijg gelijk een mailtje dat het nog wel 10 dagen kan duren in verband met leveringsproblemen :X

Toch wel booming dus he :)
Ja, lichte muismat werkt beter, kijk op het Bannco forum voor meer info. Je vindt daar oop de COD MW firmware en de configuratietool met een ultility die de kwaliteit van je muismat meet, erg handig!
Meelobee schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:14:
[...]

30 of 40 stuks voor heel europa klinkt niet echt booming ;)
Per dag bij een willekeurige retailer. Doe dat bijvoorbeeld eens voor Europa maal 20 retailers en maal twee voor de FragFX en Fragnstein. 40x20x2 per dag = 1600 per dag, is toch zo'n 50.000 per maand in Euopa. Voor een opkomend product. Maargoed, wat is booming? :P

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

blijf het toch zonde vinden dat er (voorlopig) nog geen aparte servers zijn voor "alternatieve" controllers in MW2.

Heb even gespeeld met zo'n controller en het is toch een stuk makkelijker als het eenmaal goed is ingesteld dan met een controller. Niet geheel meer eerlijk voor de mensen zoals ik die weigeren zo'n ding te halen en gewoon met een joystick spelen.

PSN & XBL: Denkoyugo

• sanderander

sanderander

anders

Denko schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:59:
blijf het toch zonde vinden dat er (voorlopig) nog geen aparte servers zijn voor "alternatieve" controllers in MW2.

Heb even gespeeld met zo'n controller en het is toch een stuk makkelijker als het eenmaal goed is ingesteld dan met een controller. Niet geheel meer eerlijk voor de mensen zoals ik die weigeren zo'n ding te halen en gewoon met een joystick spelen.
Dan is de dualshok troep. En wat is eerlijk? Moet iedereen dan ook dezelfde maat TV en geluidsconfiguratie? Moet iedereen die een racer speelt ook geen stuurtje gebruiken? De knopjes zitten iets anders, meer niet, ik suck nog steeds hoor! Ik heb er alleen meer plezier in zo en hoef niet honderden en honderden euro's in hardware te blijven pompen op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Trouwens, misschien leuk om als Fragnsteiners en FragFXers eens te knallen? Mijn psnid = sanderanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
In Oktober 2009 heb ik een FragFX V2 besteld voor €20,81 (aanbieding bij The Hut voor £17.93 + £0,99 verzending = £18.92 x € 1,10 = € 20,81) voor het geval dat het in COD bezaait werd met deze dingen en om eens echt de verschillen met een controller te testen.

Vandaag de FragFX er eens bijgepakt. Toen ik hem binnen had twee keer getest met COD4:MW en dat liep heel smooth, maar verder gewoon weer met de controller gegaan omdat ik dit fijner vond. Nu dus de update gedaan naar de FragFX firmware versie V2009.08.30 en COD:MW2 in de PS3 gedaan, de sensitivity van COD:MW2 stond nog op High van de controller. Wat zitten spelen met de instellingen van de FragFX, maar het hapert echt enorm, dit was niet de ervaring die ik in oktober had. Er is echt niet meer mee te richten en het lijkt wel of ik COD:MW2 op een PC speel met een videokaart die het niet aankan.

Heeft iemand voor mij misschien zijn instelling voor COD:MW2 voor de FragFX V2? Zodat ik nog eens kan testen.

Edit: Ik heb nu na een aantal google searches de ingame sensitivity op custom: (Insane 10) en het sensitivity dialwheel op de FragFX op 4. En nog steeds loopt het niet lekker, iemand nog andere suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 02-01-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Niemand, die mij kan helpen?

Pagina: 1 2 Laatste