Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:56
hmmmm vast :(

spoiler:
ik ben nu in een ruimte met 2 gigantische standbeelden. heb water al x helemaal naar beneden gehaald. omhoog geklommen om tot 2x toe een hendel over te halen waardoor water weer omhoog ging. en heb hendel overgehaald waar deur mee open ging boven rechterstandbeeld. ik zou alleen echt niet weten hoe ik daarboven kom???? ff plaatje erbij genomen: http://pichotel.com/pic/8341bEGGR/139976.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
TimmieVelthuis schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:39:
hmmmm vast :(

spoiler:
ik ben nu in een ruimte met 2 gigantische standbeelden. heb water al x helemaal naar beneden gehaald. omhoog geklommen om tot 2x toe een hendel over te halen waardoor water weer omhoog ging. en heb hendel overgehaald waar deur mee open ging boven rechterstandbeeld. ik zou alleen echt niet weten hoe ik daarboven kom???? ff plaatje erbij genomen: http://pichotel.com/pic/8341bEGGR/139976.jpg
spoiler:
Bij die linker switch die je al eens omgezet hebt kun je nu wel omhoog zwemmen waar je eerst niet omhoog kon springen..

:)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 21:21
Is trouwens het hand van midas ook weer ingame net als deel 1 van Tomb Raider?
Dat vond ik namelijk erg gaaf bedacht toen. :D

Screenshot uit deel 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.tombraiderchronicles.com/tr1/walkthrough/images/midas17.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-12-2021
Rakkerzero schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:05:
Is trouwens het hand van midas ook weer ingame net als deel 1 van Tomb Raider?
Dat vond ik namelijk erg gaaf bedacht toen. :D

Screenshot uit deel 1:
[afbeelding]
spoiler:
Jah die hand is er nu ook, maar pas op sta er niet op, want dan verander je in goud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
R3v0luti0n schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:22:
[...]

spoiler:
Jah die hand is er nu ook, maar pas op sta er niet op, want dan verander je in goud ;)
Dat vond ik nou net het leukste :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten die 2 paarden vanzelf wakker worden of moet ik nog wat doen om er beweging in te krijgen.

Ik loop de hele tijd bij die deuren en heb alle gaatjes afgedoken maar niets van een schakelaar of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Occy74 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:54:
[...]
spoiler:
Bij die linker switch die je al eens omgezet hebt kun je nu wel omhoog zwemmen waar je eerst niet omhoog kon springen..

serieus! dat ik dat dan niet zie.... alle sprongen, hendels en alles doe je no problemo en dan op zoiets loop je vast :) dan je drunkfux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:39:
Moeten die 2 paarden vanzelf wakker worden of moet ik nog wat doen om er beweging in te krijgen.

Ik loop de hele tijd bij die deuren en heb alle gaatjes afgedoken maar niets van een schakelaar of zo :?
spoiler:
Dit had ik ook. Maar als je het water ingaat, dan heb je daar nog ergens een extra gang met een schakelaar die je moet overhalen. Als je in het water zit en dan naar het midden zwemt en kijkt naar het gebouw/paarden, daaronder moet die gang zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
monnick schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:43:
@ FlipFluitKetel

Ik heb de schakelaar voor de 4de brug gevonden. Hier volgt een uitleg:

Je moet helemaal terug naar de enorm hal met de grote zuil (gewoon de 'main' kamer met de 4 amuletten). Dan spring je in het water en ga je de gang in, aan weerszijde van de gang staat het teken waar je al een amulet van hebt. Je volgt deze gang alsmaar tot je bij de kamer uitkomt waar ik vastzat (en jij?), dat is de kamer met enorm veel van die muurloophaken. Vanaf daar kan je daar het bovenste platform in de hal komen en als je daar een stukje doorloopt kom je bij de schakelaar.

Vanaf daar kan je gwoon in het water springen, trap omhoog nemen en dan de Seal van Anubis pakken. :)
In die kamer zat ik dus al de hele tijd vast eigenlijk.. Maar ik was dus via de verkeerde slinger-ring aan het proberen. Uiteindelijk toch ook gehaald nu :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhh thanks R3v0luti0n,

ben daar wel geweest maar heb daar toen niets gezien, now i'm gonna kick some horse BUTT!!! :X

Wel moet ik zeggen dat TR-A erg lekker speelt, het tempo is lekker hoog en de puzzels wel te doen (op een paar na :+ ). Zelf vind ik hem beter dan TR-L dat zag er misschien beter uit met die Next-Gen maar speelde ook veel langzamer, en sommige puzzels waren erg ver gezocht.

Waarom hebben ze bij deze versie geen Next-Gen toegepast? Misschien door de fps problemen??
N-G uit = 150 fps, N-G aan = 10 fps.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is een remake van 1, het is niet een nieuw verhaal oid :). Intern hebben de TR games ook altijd een nummer gehad, TR:A niet, dat was vanaf het begin af aan TRAE (Tomb Raider Anniversary Edition)
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:27:
Waarom hebben ze bij deze versie geen Next-Gen toegepast? Misschien door de fps problemen??
N-G uit = 150 fps, N-G aan = 10 fps.
Dat heb ik al eens uitgelegd

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 30-05-2007 11:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
nog even (extra) tips voor de mensen die de t-rex niet kunnen doden :

Zoals bekend moet je de rage meter van de t-rex oplaten lopen door hem te schieten en dan komt hij op je af. Sta op dat moment voor een van de spikes.
Druk dan op de LINKER shift + links (of rechts). WACHT op het rode vizier dan druk DAN PAS op vuur. Ikzelf probeerde steeds met de rechtershift weg te duiken, wat dus niet lukte (misschien ligt aan mijn toetsenbordinstellingen, maar voor de zekerheid) en ik drukte TE VROEG op de vuurknop.

En dan nog wat:
-het gras wat voor elke spike ligt, is lichter van kleur, dus beter te vinden/orienteren waar je dan moet gaan staan als je rent.
-mocht de trex je raken, loop NIET tegen de poten aan, dat gaat altijd ten koste van je health. Loop netjes net langs de poten weg, dat werkte voor mij het beste. Dus ook niet helemaal naar links/rechts lopen, dan gaat hij je ook weer raken. Je kan wel later de staart geraakt worden maar dat is dan slechts eenmalig en dan heb je tijd om het volgende punt uit te voeren(in zicht krijgen).
-en nog heel belangrijk: het belangrijkste is om de t-rex in zicht te hebben. dit is nog belangrijker dan meteen lopen. Dus als je hem kwijt bent, draai dan eerst naar hem toe en ga DAN PAS lopen.
Mij lukte het niet om EN te lopen EN de t-rex als target te zoeken. Als je trouwens stilstaat reageert de t-rex minder alert, dus hou hem altijd in het zicht als target.

Deze tips wou ik nog even kwijt, ik wist wel via posts HOE ik hem moest doden maar kreeg het steeds niet voor elkaar. Daarom mijn extra tips, waarmee het voor mij wel lukte.
Ik hoop dat ik mensen nu geholpen heb, ikzelf werd aardig gefrustreerd dat het mij niet lukte :)

Ik heb trouwens nadat ik de t-rex gedood heb, een savegame aangemaakt. Deze is bij mij op te vragen, mail me dan even.
Voor sommigen ben ik misschien wat laat met deze info.
Trouwens, ik vind deze tombraider ook weer een superspel. Het blijft origineel en spannend, kan ik helaas van verweg de meeste populaire games niet zeggen, het is vaak 1 pot nat. Blijft een mening he :)

Verder nog een toegift : videos hoe je alle bosses kan verslaan:
http://www.tombraiderchro...kthrough/boss_movies.html

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 30-05-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen, ik zit met een bug. als ik de rode sleutel wil halen in st francis folly lukt het allemaal niet met dat blok eruit trekken enzo.. kan iemand me een savegame doormailen met alle 4 de sleutels. k zou het zeer op prijs stellen want zit al bijna een week op dat punt vast:(

mail naar: shaggaman@download-forum.nl

alvast bedankt!

edit: NIET MEER NODIG!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link naar deze safegame is al een paar keer gepost in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh sorry.. ik zal even gaan zoeken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ben nu net voorbij coliseum, heb 3 leadbar's gevonden.. maar wat moet ik er in GODSNAAM mee aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:34:
[...]

Het is een remake van 1, het is niet een nieuw verhaal oid :). Intern hebben de TR games ook altijd een nummer gehad, TR:A niet, dat was vanaf het begin af aan TRAE (Tomb Raider Anniversary Edition)
Idd Tomb Raider 8 is vervolg van Legend en komt met kerst2007 a 2008 ongeveer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:
hey ben nu net voorbij coliseum, heb 3 leadbar's gevonden.. maar wat moet ik er in GODSNAAM mee aan??
spoiler:
terug naar dat grote beeld. Leg die leadbars 1 voor 1 in de hand die losligt voor het beeld. Dan worden ze van goud. En dan kan je ze plaatsen in de die gaten in het standbeeld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:37:
[...]

Idd Tomb Raider 8 is vervolg van Legend en komt met kerst2007 a 2008 ongeveer :p
Ah, ik zie dat het inmiddels al is aangekondigd. En ik maar m'n mond erover houden de hele tijd :P. Klopt, we zijn nu bezig met de engine voor oa TR8 en in de media is de working title blijkbaar Tomb Raider: Legend II. En deze wordt uiteraard wél next-gen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
.oisyn schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:12:
[...]

Ah, ik zie dat het inmiddels al is aangekondigd. En ik maar m'n mond erover houden de hele tijd :P. Klopt, we zijn nu bezig met TR8 en in de media is de working title blijkbaar Tomb Raider: Legend II. En deze wordt uiteraard wél next-gen :)
dammit, duurt me nu al te lang :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 12-09 11:50
Pfff, dat mens doet alleen maar koprollen als die T-Rex me komt aanvallen. Het is me pas een x gelukt om bullet-time te krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trippey
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07-2022
Ter info: TRA is nu te pre orderen op Steam. En dat voor $29,95!
Je kunt hem nu alvast downloaden (na aanschaf) en dan wordt de game op 1/6 unlocked.

http://storefront.steampo....php?area=game&AppId=8000

Lijkt mij een prima prijs. Morgen komt mijn PS2 controller -> PC converter binnen. En dan ben klaar voor 1/6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij een savegame in de buurt van die kamer met die prisma pilaren? het liefst ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ah, ik zie dat het inmiddels al is aangekondigd. En ik maar m'n mond erover houden de hele tijd :P. Klopt, we zijn nu bezig met TR8 en in de media is de working title blijkbaar Tomb Raider: Legend II. En deze wordt uiteraard wél next-gen :)
BETER :P

Ik hoop dat ze de snelheid van deze laatste versie vast kunnen houden. En dat die Next-Gen wat beter afgesteld wordt. Dat je wat meer opties hebt om je fps te regelen. Bij Legend was het echt alles of niets.

Al moet ik zeggen dat ik over een half jaartje weer een nieuw high end PC ga kopen dus daar moet die N-G wel op draaien.

@SilverFrame dit is al een paar keer beschreven in dit topic, gewoon ff terug lezen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zucht, nu weet ik het niet meer.

Tempel van [lastige naam], iig Level 4
spoiler:
Ok, ik sta aan het begin van het level in de ruimte waar je net een grote steen achter je aan hebt gekregen. Ik ben al links en rechts geweest voor een switch, de laatste zit 'boven' me in het midden maar ik kom er niet uit welke kant ik op moet. HELP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00

Priet

To boldly do what no one has..

Arrrghhh, hoe heeft iemand dít ooit kunnen bedenken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://meuk.peterriet.net/tra.jpg

Of ik val er meteen vanaf, of ik sta te lang stil en wordt geplet door de stenen.

Iemand met een tip?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het was .oisyn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Priet schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:12:

[afbeelding]

Of ik val er meteen vanaf, of ik sta te lang stil en wordt geplet door de stenen.

Iemand met een tip?
Je wil niet weten hoe ik heb lopen vloeken op de bedenker van dat ene paaltje >:)
Na denk zo'n 500x gestorven te zijn kwam ik eroverheen..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand? save game van die prisma palen in egypte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55

[afbeelding]

Iemand met een tip?
ooohh dat stuk is echt heel naar. Of je komt de paal niets eens op maar valt er meteen af/langs omdat je te vroeg spring, of die bitch kan d'r evenwicht niet bewaren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is leuk, maar heb wel een probleem in de tombe van qualopec.

Als die steen naar beneden is gerold kan ik maar 1 pilaar verschuiven om aan de andere kant te komen heb ik er toch echt 2 nodig.
Wie helpt me even op weg??

http://home.casema.nl/sandman/tr1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond begonnen - Geweldig spel. Zojuist met veel pijn en moeite de drie Lead Bars gekregen, zag niet hoe ik over al die pilaren moest geraken.

Ik dacht, wat gebeurd er als Midas een handje helpt? .. Wilde jullie de volgende screenshot niet onthouden. (Clickable, origineel is 2560x1600, 16xAA. Speelt als een trein overigens. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.meepmeepvroom.com/TRA/_lara_goes_gold.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:35:
[...]

Is leuk, maar heb wel een probleem in de tombe van qualopec.

Als die steen naar beneden is gerold kan ik maar 1 pilaar verschuiven om aan de andere kant te komen heb ik er toch echt 2 nodig.
Wie helpt me even op weg??

http://home.casema.nl/sandman/tr1.jpg
Zet die pilaar op dat witte plekje op de grond ,dan haal je t met 1 :)

Anders moet je mbv t schieten op dat grapple point die andere vrijmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:26:
[...]

Zet die pilaar op dat witte plekje op de grond ,dan haal je t met 1 :)

Anders moet je mbv t schieten op dat grapple point die andere vrijmaken.
Was al gelukt , bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:42:
iemand? save game van die prisma palen in egypte?
Jij geluk, ik ben net langs de palen en heb de Ankth key gepakt.

http://home.planet.nl/~runia012/Savegame%201bloep.TRASave

[ Voor 10% gewijzigd door monnick op 30-05-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! dankjewel!

He Monnick, is er nog een bepaald truckje nodig om boven voorbij die blokken te komen? ik kom steeds neit verder dan het 2e plateau, heb alles geprobeerd, met pistols springen, hangen, duiken...

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ermm aangekondigd weet ik niet, heb het op wikiraider/tombraidergirl.com gelezen dat het er komt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Iemand met een tip?
tip? trek er n hele dag voor uit :P dat ene kleine @#$$#^(censored) @#$#$^ pilaartje is echt zo verschrikkelijk. Ik ben er gelukkig door gekomen, maar vraag niet hoe, was echt puur mazzel (n n beetje timing 8)7 )
suc6

Wie kan mij helpen bij de temple of the scion. In een ruimte heb je twee grote beelden van zon kerel met n hondenkop en n vogelkop die liggen lekker in het water te badderen. Maar wat ik ook doe met die hendels ik kom niet op het waterniveau naar wens :S iemand tips? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss een hele stomme vraag, maar ik ben net begonnen, en opnieuw begonnen, en weer opnieuw. Want .. ik zie nergens een optie om te saven. Ik ben nu eerst maar aan Croft Manor begonnen om een beetje de controls te leren kennen. En ik loop wel over checkpoints, maar er saved niks. En al mijn progress is ook weg de volgende keer dat ik weer verder wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 00:42:
Mss een hele stomme vraag, maar ik ben net begonnen, en opnieuw begonnen, en weer opnieuw. Want .. ik zie nergens een optie om te saven. Ik ben nu eerst maar aan Croft Manor begonnen om een beetje de controls te leren kennen. En ik loop wel over checkpoints, maar er saved niks. En al mijn progress is ook weg de volgende keer dat ik weer verder wil.
Ja dat heb ik ook, volgens mij was dat ook bij het oude spel.
Maar het vervelende is dat het spel af en toe vastloopt op een of andere manier (dat ligt aan mijn pc want dat heb ik met enkele andere spellen ook, maar kan het probleem niet vinden).
Dus dan ben je net lekker ver en dan ben je alles kwijt.
Volgens mij saved het pas als je een level uit hebt gespeelt.
edit:
Of was het iets met save kristallen?

[ Voor 9% gewijzigd door Mud.Starrr op 31-05-2007 01:12 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin het vermoeden te krijgen dat saven in Croft Manor niet kan. In het gewone spel met verhaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja dat krijg je ervan als je niet kunt wachten tot de officiele versie uit om die vervolgens te kopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu wel gewoon de verhaallijn. Het is me alleen niet duidelijk waar die Mansion dan precies voor dient. Maar goed. Jammer dat ie saved en dan alleen terug gaan tot de laatste checkpoint. Maarja.

Natte Lara die op d'r kont klopt @ 2560 x 1600 x 6FSAA = :~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

.oisyn schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 02:01:
Tja dat krijg je ervan als je niet kunt wachten tot de officiele versie uit om die vervolgens te kopen :Y)
Ik heb alleen de demo.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 03:32:
Natte Lara die op d'r kont klopt @ 2560 x 1600 x 6FSAA = :~
* Zeror is jaloers :+

Kweenie of ik dit deel ga kopen. Lijkt me wel een erg leuk deel, maar ik zit nogal low by cash op het moment.

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 31-05-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
[...]

http://www.planet.nl/plan...ontentid=846961/sc=251364
In het forum van Tweakers.net staat een posting van '.oisyn' die naar het schijnt één van de ontwikkelaars is van de grafische engine en volgens hem is men nu bezig met Tomb Raider 8 dat een vervolg moet worden op Legend. "En deze wordt uiteraard wél next-gen", zegt .osyn doelend op de engine.
Je wordt nog beroemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou wat een nieuws, als hij aangekondigd is voor next-gen platforms zoals de PS3 kun je ook wel raden dat de game zelf next-gen wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 01:23:
Ik begin het vermoeden te krijgen dat saven in Croft Manor niet kan. In het gewone spel met verhaal wel.
Saven in het Corft Manor heeft volgens mij nooit gekunt (in Legend niet i.i.g.). als je eruit loopt wordt automatisch je laatste checkpoint gesaved.

Edit: Btw vraagje .oisyn, met of zonder next-gen merkte ikzelf niet erg veel verschil in TRL, gaat bij nextgen optie alleen anti-aliasing aan (ik moet eigenlijk een bril dus van AA zie ik vrij weinig), of krijgen alle modellen een hogere LOD, meer polygonen, texture resoultie omhoog, HDR aan enzo?

[ Voor 29% gewijzigd door Dutch_Razor op 31-05-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik merkte juist heel veel verschil in Legend met de next-gen content. Vooral in framerate :X (zelfs met 8800gts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
Dutch_Razor schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:37:
[...]

Saven in het Corft Manor heeft volgens mij nooit gekunt (in Legend niet i.i.g.). als je eruit loopt wordt automatisch je laatste checkpoint gesaved.

Edit: Btw vraagje .oisyn, met of zonder next-gen merkte ikzelf niet erg veel verschil in TRL, gaat bij nextgen optie alleen anti-aliasing aan (ik moet eigenlijk een bril dus van AA zie ik vrij weinig), of krijgen alle modellen een hogere LOD, meer polygonen, texture resoultie omhoog, HDR aan enzo?
Voor zover ik kon zien had next-gen betrekking op belichting, schaduwen, textures, bumpmaps en shaders. Redelijk verschil vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat WoutF zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Is er iemand die op een n00b manier kan uitleggen hoe ik de 'bullet time' gebruik? Ik zit nu bij de Centaurs en daar 'moet' het bij. En somehow krijg ik het niet voor elkaar, ook niet met behulp van filmpjes uit oa de TS. Bij de T-Rex lukte het me achter elkaar, nu lukt het me gewoon NOOIT. Ik heb ook geen idee wat een 'roll' eigenlijk is qua toetsencombinatie :P
Kan iemand gewoon rustig uitleggen wat er wel werkt?

[edit]Bij nader inzien, ik rol wel weg maar er gebeurt dan niks in tegenstelling tot bij de T-rex waar ik van die cirkels kreeg?

[ Voor 14% gewijzigd door IceStorm op 31-05-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik word een beetje flauw van die laatste kamer van Damocles, ik kan niet die jump krijgen vanaf de muur op die pilaar.
Eerder was dit gepost maar hier red ik het niet mee, lara blijft links of rechts springen:

spoiler:
Als je naar de kant zwaait waar je van de muur af moet springen in plaats van langs de muur moet je wachten totdat ze omdraait aan het einde van de zwaai en dan direct springen zonder een richting aan te geven, dan springt ze van de muur af.

Ongelofelijk dat ze zulke moeilijke dingen erin gooien. Het maakt mij het net wat TE uitdagend.
Ik heb alle tombraiders uitgespeeld zonder savegames en dat was ik eigenlijk nu ook van plan, maar mijn principe wordt wel op de proef gesteld.

Iemand nog een andere hint ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ja, zat ik ook lange tijd vast, Zorg dat je camerastandpunt gericht is op de muur/schouder van lara, en niet de rug/voorkant. Zodra ze dan omkeert en even stilhangt, moet je s+springen indrukken. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 03:22
Ik heb anders het idee dat mensen wel heel snel om hints en savegames vragen. ;) Vroeger, ten tijde van Tomb Raider 1 in 1997 ofzoiets, had je geen internet, en zat je soms dagen (of weken) vast in hetzelfde stuk. (In allerlei spellen.) Dat is misschien ook niet optimaal voor het spelplezier, maar met oefenen en doorzetten kwam je er dan meestal toch uit.

Het geeft in ieder geval meer voldoening om na lastige stukken een level uit te spelen (zeker als je tussendoor gelegenheid hebt om te saven) dan om er maar direct doorheen te lopen (zoals in Tomb Raider: Legend die naar mijn mening té straightforward was) of voor elk probleem dat je tegen komt op internet een oplossing te zoeken. Ik vind het dus prima dat het wat lastiger is.

Sowieso kun je 'm altijd eerst op easy uitspelen, en later op normal of hard proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 31-05-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
H004 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:18:
Ja, zat ik ook lange tijd vast, Zorg dat je camerastandpunt gericht is op de muur/schouder van lara, en niet de rug/voorkant. Zodra ze dan omkeert en even stilhangt, moet je s+springen indrukken. Succes
Thanks voor de tip, zal het later weer proberen, dus de camera moet dus op de zijkant van lara staan snap ik? en dan op de s drukken, dat betekent dus down?
Soultaker schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:20:
Het geeft in ieder geval meer voldoening om na lastige stukken een level uit te spelen (zeker als je tussendoor gelegenheid hebt om te saven) dan om er maar direct doorheen te lopen (zoals in Tomb Raider: Legend die naar mijn mening té straightforward was) of voor elk probleem dat je tegen komt op internet een oplossing te zoeken. Ik vind het dus prima dat het wat lastiger is.
Soultaker, ben ik helemaal met je eens wat betreft dat Legend. Die was echt veeeel te simpel.
Ik heb dus nu die jump in Francis Folley nu een 40 keer geprobeerd, mwah...dan word je wel flauw hoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

H004 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:18:
Mee eens, ik snap niet goed wat het probleem daar is. Je weet dat de camera k*t is en dat je daar rekening mee moet houden :P Maar de camera idd recht op de muur laten kijken werkt het beste.

Soultaker, op zich mee eens. Ik heb de originele TR nooit gespeeld overigens maar het valt me op dat het spel best 'lastig' is. Nou is het altijd lastig om een evenwicht te zoeken tussen 'lastig' en 'irritant' maar ik merk zelf idd dat ik vaak gewoon net iets langer moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
De camera recht op de muur? Als in 'loodrecht': lijn van camera naar muur staat loodrecht op de muur? ben het ff kwijt nu...???:? :?
IceStorm schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:31:
[...]
Soultaker, op zich mee eens. Ik heb de originele TR nooit gespeeld overigens maar het valt me op dat het spel best 'lastig' is. Nou is het altijd lastig om een evenwicht te zoeken tussen 'lastig' en 'irritant' maar ik merk zelf idd dat ik vaak gewoon net iets langer moet kijken.
Dat langer kijken doe ik wel, puzzels kom ik makkelijk uit, alleen snelle bewegingen zoals deze vind ik k*t. Ieder zijn ding ...

btw...avontuurlijkste tombraider vond ik de 2e , in venetie......en dan springen met een boot door een huis...eg fantastisch waz dat!

[ Voor 78% gewijzigd door Harribo op 31-05-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja soms lees ik hier de oplossingen van mijn game problemen en dan is het echt zo'n DOH, momentje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Salami
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:12
Ik zit ook vast, nu in de 'Obelisk of Khamoon'. Ik heb de laatste brug laten zakken, die naar de steen van Osiris. In de kamer heb ik nog twee artifacts gepakt, waarna ik weer terug wil gaan. Hoe ik ook spring, ik kan niet terug komen naar de opening waar ik vandaan kwam.

Ter illustratie 3 screenshots:

beginsituatie
Afbeeldingslocatie: http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/48608398.jpg

naar die deur wil ik toe
Afbeeldingslocatie: http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/87701416.jpg

Zo spring ik
Afbeeldingslocatie: http://www.primeserver.nl/media-archive/uploads/58953857.jpg

Er zijn twee richels. je begint op de ene lange, die uiteindelijk in een kapot stuk overgaat. Daaronder zit nog een kleintje. Bij beide krijg ik het niet voor elkaar om één van de blokken te pakken. Springen heb ik bij beide richels gedaan, op 2 manieren. De ene met de knop 'rechts' en de spatiebalk, waarbij ze het bok niet pakt en te pletter vliegt. De tweede achterover met knop 'beneden' en de spatiebalk. Logischerwijs gaat ze dan ook naar de knoppen... :{

//edit: al opgelost. Je kon er toch nog op een andere manier komen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Ali Salami op 31-05-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Harribo schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:39:
De camera recht op de muur? Als in 'loodrecht': lijn van camera naar muur staat loodrecht op de muur? ben het ff kwijt nu...???:? :?
Yep sorry, ik zie nu dat mijn woordkeuze niet echt helder was ;) Ik heb het idd gedaan door de camera-'lijn' recht op de muur te laten kijken. Je kijkt dan dus ook op de linkerkant van Lara die letterlijk van rechts op je scherm naar links op je scherm 'rent'. De pilaar waar je naar toe moet springen is recht aan de onderkant van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:40:
Ja soms lees ik hier de oplossingen van mijn game problemen en dan is het echt zo'n DOH, momentje 8)7
spoiler:
ik ben bang dat ik nu zo'n moment heb, ben in mijn met die fuses die je moet vinden. heb rood en groen, maar hoe ga ik naar blauwe die je kan zien ver onder de groene??? ik zie iets over het hoofd. sta op picture op gele container, daar kan je toch niks mee?? wie weet waar ik heen moet?
http://pichotel.com/pic/8341bEGGR/140145.jpg

laat maar, gelukt. het was een DOH moment ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TimmieVelthuis op 31-05-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Salami
IceStorm schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:47:
Is er iemand die op een n00b manier kan uitleggen hoe ik de 'bullet time' gebruik? Ik zit nu bij de Centaurs en daar 'moet' het bij. En somehow krijg ik het niet voor elkaar, ook niet met behulp van filmpjes uit oa de TS. Bij de T-Rex lukte het me achter elkaar, nu lukt het me gewoon NOOIT. Ik heb ook geen idee wat een 'roll' eigenlijk is qua toetsencombinatie :P
Kan iemand gewoon rustig uitleggen wat er wel werkt?

[edit]Bij nader inzien, ik rol wel weg maar er gebeurt dan niks in tegenstelling tot bij de T-rex waar ik van die cirkels kreeg?
Ik had het probleem dat ik de auto-aim op manual had staan. Die heb ik op 'toggle' gezet en toen kon ik opeens wegduiken en tegelijkertijd wachten op het moment op te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Denken jullie niet ook op dat Lara met een keukentrapje en een rubberbootje veeel makkelijker door t level zou gaan? :P

Viel me namelijk op, ik bij Midas tomb

spoiler:
Dat halve level laten instorten, en toen helemaal naar boven om vervolgens een richel te gebruiken die 2m boven de grond hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

mm net de demo gedaan en viel me wel op dat de AI echt te sneu voor woorden is. Die wolven die gewoon dom tegen de muur aan staan de rennen waar ik op sta, die beer die het zelfde idiote gedrag vertoonde en die dino's die niet snappen dat als ik tussen een paar stenen sta dat ze dan niet bij me kunnen komen (en een mooi worden beschoten dus). Snap niet dat Eidos hiermee weg kan komen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ali Salami schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:59:
Ik had het probleem dat ik de auto-aim op manual had staan. Die heb ik op 'toggle' gezet en toen kon ik opeens wegduiken en tegelijkertijd wachten op het moment op te schieten :)
Ok, ik heb het opgelost door mijn rechtermuisknop ingedrukt te houden, dat is blijkbaar nodig :+ Gaat nog niet echt soepel maar uiteindelijk kom ik er wel gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:17:
mm net de demo gedaan en viel me wel op dat de AI echt te sneu voor woorden is. Die wolven die gewoon dom tegen de muur aan staan de rennen waar ik op sta, die beer die het zelfde idiote gedrag vertoonde en die dino's die niet snappen dat als ik tussen een paar stenen sta dat ze dan niet bij me kunnen komen (en een mooi worden beschoten dus). Snap niet dat Eidos hiermee weg kan komen
Met zulke Tieten zouden wij in die game ook zo overal tegenaan lopen, je raakt er helemaal van slag van *; :+

Serieus, Het schieten is in deze game eigenlijk alleen maar voor de fun en afwisseling. Alles draait puzzelen. Zelfs hoe je de Bossen moet omleggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit al vast in Greece St. Francis Folly, heb net 2 tijgers gedood, en een korte cutscene gezien, en nu ? ik heb al overal gelopen, maar zie geen aanwijziging om verder te raken.

wie kan me helpen ? tip ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omhoog via de palen ;) en bij het sterrenbeeld puzzelen. :D

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:32:
Omhoog via de palen ;) en bij het sterrenbeeld puzzelen. :D
heb al bovenop die palen gezeten haha, maar ik zie niet hoe ik hier verder moet, heb die lichtjes al aan en uit zitten doen haha, maar verder niets kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:34:
[...]
heb al bovenop die palen gezeten haha, maar ik zie niet hoe ik hier verder moet, heb die lichtjes al aan en uit zitten doen haha, maar verder niets kunnen doen
je moet sommige lichtjes wel en sommige niet schieten (aan/uit doen). de eerste manier is zoals het vermeld staat op de deur vlakbij (3 stuks meende ik, je ziet zon overeenkomstig figuur). dan gaat een deur open en kan je verder langs de andere kant van de ruimte, totdat je weer een tekening tegenkomt met een figuur en lichtjes en dan moet je dus weer terug en dan de desbetreffende lichtjes schieten.
succes

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 31-05-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:40:
[...]

je moet sommige lichtjes wel en sommige niet schieten (aan/uit doen). de eerste manier is zoals het vermeld staat op de deur vlakbij (3 stuks meende ik, je ziet zon overeenkomstig figuur). dan gaat een deur open en kan je verder langs de andere kant van de ruimte, totdat je weer een tekening tegenkomt met een figuur en lichtjes en dan moet je dus weer terug en dan de desbetreffende lichtjes schieten.
succes
hartelijke dank, hier geraak ik wel mee verder denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00

Priet

To boldly do what no one has..

Ali Salami schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:51:
Ik zit ook vast, nu in de 'Obelisk of Khamoon'. Ik heb de laatste brug laten zakken, die naar de steen van Osiris. In de kamer heb ik nog twee artifacts gepakt, waarna ik weer terug wil gaan. Hoe ik ook spring, ik kan niet terug komen naar de opening waar ik vandaan kwam.

Ter illustratie 3 screenshots:

beginsituatie
[afbeelding]

naar die deur wil ik toe
[afbeelding]

Zo spring ik
[afbeelding]

Er zijn twee richels. je begint op de ene lange, die uiteindelijk in een kapot stuk overgaat. Daaronder zit nog een kleintje. Bij beide krijg ik het niet voor elkaar om één van de blokken te pakken. Springen heb ik bij beide richels gedaan, op 2 manieren. De ene met de knop 'rechts' en de spatiebalk, waarbij ze het bok niet pakt en te pletter vliegt. De tweede achterover met knop 'beneden' en de spatiebalk. Logischerwijs gaat ze dan ook naar de knoppen... :{

//edit: al opgelost. Je kon er toch nog op een andere manier komen :)
Ik ben in deze kamer onderlangs naar beneden gegaan (met die vier monsters) en ben toen weer iets naar boven geklommen en daar ergens een schakelaar omgehaald waardoor de derde brug omlaag ging. Ik heb dus niet de hendel overgehaald waarmee alle cirkelzagen beginnen te draaien. Moet ik verder nog wat doen in deze kamer of kan ik gewoon dezelfde weg terug vervolgen naar die ^*&^&!! evenwichtsbalken met die dichtklappende deuren?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55
Vind het wel grappig. Ben nog geen puzzel tegengekomen waar ik niet uitgekomen ben. Zijn allemaal goed te doen :)
Vind ook dat iedereen te snel om antwoorden vraagt, gewoon doorzetten. Ben tot nu toe elke puzzel gewoon uit gekomen. Zonder i-net. Gewoon proberen. Is goed te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in level twee, sta voor een grote deur, en kan twee kanten op. Als ik naar de linkerkant ga, moet ik omhoog klauteren om bij een ingang te komen. Maar de sprong is te groot, en krijg het dus niet voor elkaar! Please help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:35:
Ik zit in level twee, sta voor een grote deur, en kan twee kanten op. Als ik naar de linkerkant ga, moet ik omhoog klauteren om bij een ingang te komen. Maar de sprong is te groot, en krijg het dus niet voor elkaar! Please help!
Dude, 2 seconde geduld he!.

Overigens mijn eerste vraag hier:

Ik zit vast in de level Egypt - Temple of Khamon, waar je voor die 4 pilaren die uit de grond komen en er terug kunnen ingaan, je moet eraan draaien, maar ik snap niet hoe je de combinatie moet vinden?

Fix0red

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Salami
Priet schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:54:
[...]

Ik ben in deze kamer onderlangs naar beneden gegaan (met die vier monsters) en ben toen weer iets naar boven geklommen en daar ergens een schakelaar omgehaald waardoor de derde brug omlaag ging. Ik heb dus niet de hendel overgehaald waarmee alle cirkelzagen beginnen te draaien. Moet ik verder nog wat doen in deze kamer of kan ik gewoon dezelfde weg terug vervolgen naar die ^*&^&!! evenwichtsbalken met die dichtklappende deuren?
Er zijn nog twee artifacts, die zou je nog kunnen traceren. En ja, daarvoor heb ik even de walktrough van http://www.tombraiderchronicles.com/ gebruikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali Salami
Snake schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:51:
[...]

[...]

Dude, 2 seconde geduld he!.

Overigens mijn eerste vraag hier:

Ik zit vast in de level Egypt - Temple of Khamon, waar je voor die 4 pilaren die uit de grond komen en er terug kunnen ingaan, je moet eraan draaien, maar ik snap niet hoe je de combinatie moet vinden?
Je bedoelt die met die verschillende afbeeldingen erop en die verschillende kamers-blokken?

spoiler:
In dat geval moet je kijken waar je de blokken weghaalde, welke paal erop reageerde en wat er in het kamertje erachter voor afbeelding staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:37:
Maar waar dient de Manor voor dan? Is dat gewoon een extra bonusmissie of zo?

Ik dacht eerst dat het was om je controls te leren kennen maar dat wordt je in het 1e level van de verhaallijn ook gewoon uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry, er ging hier wat fout! Maar kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:09:
[...]

Maar waar dient de Manor voor dan? Is dat gewoon een extra bonusmissie of zo?

Ik dacht eerst dat het was om je controls te leren kennen maar dat wordt je in het 1e level van de verhaallijn ook gewoon uitgelegd.
Om de andere pakjes aan te trekken die je geunlocked hebt tijdens de main game.
Ik vindt het vaak wel een leuke afwisseling voor als ik vast zit in de main game.

@LaraCroft leg eerst wat beter uit (in 1 post) waar je precies zit en wat niet lukt. Uit je vorige 3 post kon ik niet veel wijs worden. Dus iets meer initiatief aub.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:10:
Ja sorry, er ging hier wat fout! Maar kan iemand mij helpen?
Het is niet de bedoeling om om de 5 minuten om hulp te schreeuwen. Dit is een forum, geen chatbox. Wacht gewoon rustig tot er iemand is die op je vraag reageert of vraag het een dag later nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
IceStorm schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:52:
[...]

Yep sorry, ik zie nu dat mijn woordkeuze niet echt helder was ;) Ik heb het idd gedaan door de camera-'lijn' recht op de muur te laten kijken. Je kijkt dan dus ook op de linkerkant van Lara die letterlijk van rechts op je scherm naar links op je scherm 'rent'. De pilaar waar je naar toe moet springen is recht aan de onderkant van je scherm.
hey in 1 keer gelukt! thnx! je moet het net maar even weten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima!

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah. Heb ik dus Croft Mansion uitgespeeld met alle artifacts en zo. Stop ik het spel.

Start ik het net weer .. om met de verhaallijn verder te gaan. Ik had het 1e deel van de Scion al. Moest in Griekenland beginnen. Was daar ook al een heel eind, voorbij al die pilaren e.d.

Zegt ie net .. savegame kapot. En ja hoor. Kan ik weer helemaal van voren af aan beginnen. Wat is dat voor buggy onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat overkwam mij ook, ik heb toen de savegame opgezocht op m'n pc en deze letterlijk geopend. Kon ik weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier gelukkig ook. Ik moet zeggen dat de levels lekker groot zijn maar als bijgevolg weet je nooit of je niet hele stukken overslaat. Soms moet je terug omdat je iets mist maar soms kun je ook door en heb je gewoon gangen of zo niet gehad. Ook veel herkenbaar van het origineel. Wel jammer dat je soms hele grote stukken opnieuw moet doen voordat er een nieuwe checkpoint is. Gewoon iets 20 keer overnieuw doen (ja of niet vallen lol).

Ik ben nu bij Midas. Ik wil m'n Desert Eagles onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
heb probleem met de wall-run in st francis folly, , ik kan wel die ring pakken aan de muur, maar ze springt steeds de verkeerde kant op, of naar links of naar rechts of terug, heb alle combinaties al geprobeerd. wie heeft een tip voor me??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed mikken. Het wordt nog veel erger :P

Soms moet je echt 2 richtingstoetsen tegelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:08:
[...]

Met zulke Tieten zouden wij in die game ook zo overal tegenaan lopen, je raakt er helemaal van slag van *; :+

Serieus, Het schieten is in deze game eigenlijk alleen maar voor de fun en afwisseling. Alles draait puzzelen. Zelfs hoe je de Bossen moet omleggen.
ja daar zul je idd wel gelijk in hebben, maar ik vind het wel stom :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Even een behoorlijk offtopic vraag. Ik heb de afgelopen jaren (tien?) nog geen tomb raider game aangeraakt, alleen de tomb raider 1 demo "vroeger" gespeeld.
Nu kun je bij veel winkels voor een prikkie (onder de 10 euro) de eerste 6 delen samen kopen. Is dit de moeite, of gaat het hier om dusdanig verouderde ellende dat het niet meer de moeite is om te spelen? En is het voor de verhaallijn (voor zover aanwezig?) interessant?

* MindWarp is ook weer halverwege the secret of monkey island... gameplay staat dus voorop.. graphics zijn van minder belang

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Iedere Tombraider game is er een waard om te spelen. De enige mindere titel is het 6e deel (angel of darkness).
Dus ja, het is de moeite waard om die bundel aan te schaffen. Zeker als je van actie/adventure games houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
SniekyTunes schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:13:
Even een behoorlijk offtopic vraag. Ik heb de afgelopen jaren (tien?) nog geen tomb raider game aangeraakt, alleen de tomb raider 1 demo "vroeger" gespeeld.
Nu kun je bij veel winkels voor een prikkie (onder de 10 euro) de eerste 6 delen samen kopen. Is dit de moeite, of gaat het hier om dusdanig verouderde ellende dat het niet meer de moeite is om te spelen? En is het voor de verhaallijn (voor zover aanwezig?) interessant?

* Harribo is ook weer halverwege the secret of monkey island... gameplay staat dus voorop.. graphics zijn van minder belang
De eerste 3 tombraiders zijn niet echt het aanzien waard meer, hoewel ze wel leuk blijven spelen. De overige versies kunnen er mee door, maar verwacht niet het grafische nivo van de nieuwste tombraider. De gameplay en de puzzels, dat is het toverwoord bij de tombraiders, niet het schieten of de graphics. Moet zeggen dat ik nu in het Colliseum zit (d8 dat die in Rome stond??? niet in griekenland??enfin...)....en dat het gewoon continu spannend blijft, mede door het geluid.

Ach voor onder de 10 euro...ik zou het wel wagen....heb er zelf ook nog een paar origineel liggen.
Deel 6 is inderdaad de minste van allen.

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 01-06-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:23:
Hoi
heb probleem met de wall-run in st francis folly, , ik kan wel die ring pakken aan de muur, maar ze springt steeds de verkeerde kant op, of naar links of naar rechts of terug, heb alle combinaties al geprobeerd. wie heeft een tip voor me??
Heb eerder al uitgebreid dit probleem besproken, kijk een paar pagina's terug. Ik liep er ook tegenaan. Na wat hulp lukte het mij in 1 keer (mss ook wat mazzel). Belangrijk is dus dat de camera ZO staat dat een beetje je OP Lara kijkt en de pilaar waar je naar toe moet springen MIDDEN ONDER in je beeld staat (<-vooral deze!). Lara loopt dus van links naar rechts in je beeldscherm. Dan is het een kwestie van S+Spatie (onder+springen) als ze omdraait aan het eind.
Anders even teruglezen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walljump blijft lastig, ook moeilijk uit te leggen hoe dat precies moet. Bovenstaande tips zijn wel nuttig. Denk er ook om (is ook al eerder gezegd dacht ik) dat je eerst duidelijk op de richting-knop drukt en dan pas springt.

Overigens vind ik dit deel stukken beter dan Legends, herkenning in combinatie met vernieuwing, precies zoals een remake m.i. hoort! Legends was wat lineair en meer actie gericht, ik vind het schieten nog maar so-so.. liever dat ze die grote crosshair er uit lieten, dat doet een beetje af van het gevoel.

Ik ben het trouwens eens met bovenstaande posters die opmerken dat men wel ERG snel naar hints/oplossingen vraagt. Het spel is prima te spelen zonder.. iets langer zoeken is meestal de oplossing. Maar dat is natuurlijk aan jezelf.

Iemand trouwens al eens opnieuw gespeeld met commentary?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:37:
Ik ben het trouwens eens met bovenstaande posters die opmerken dat men wel ERG snel naar hints/oplossingen vraagt. Het spel is prima te spelen zonder.. iets langer zoeken is meestal de oplossing. Maar dat is natuurlijk aan jezelf.
Ik heb dit meer gehoord. Misschien is het ook wel zo, maar dat is toch voor een ieder? Waarom mogen mensen niet vragen als ze dat willen? Daar is dit topic toch ook voor ? Trouwens je weet niet hoe vaak ze het geprobeerd hebben. Hoewel ik wel vind dat ze even verder moeten lezen voordat ze wat posten.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste