Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik zit vast in Natla's Mines:

spoiler:
Je moet je wapen terug zien te krijgen, maar die zit in een afgesloten huisje. Daarnaast staat een kraan. Maar voordat je die (volledig) kunt besturen moet je 3 zekeringen vinden. Nu heb ik alle 3 zekeringen in mijn bezit, maar ik kom niet verder (de kraan heb ik geprobeert te laten crashen in het huisje al dan niet met behulp van de gele krat die er staat, maar helaas. Je hebt verderop ook nog een verhoogde controle ruimte waar je met een trap van onderen in moet komen, alleen zit er een luik voor wat niet open gaat... weet iemand hier een oplossing, of is dit weer een bug (ik was er ook al een in Egypte tegengekomen waarbij ik met mn touw boven een grijphaak kon zweven :? )

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:25:
[...]

"The save game appears to be damaged, and cannot be used"..
help...!?
Ok ik heb hem ff getest. Gedownload gerenamed naar sleutel-4.TRASave en in de profile map gezet in C:\Documents and Settings\accountnaam\Mijn documenten\Eidos\Tomb Raider - Anniversary\Default Profile

bij mij laden hij hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sewer schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:09:
[...]

Die t-rex ging toch neer bij de witte stenen zeg maar? Je kan daar nu op springen (rechts langs zijn kop) en dan door een gat ofzo. Als het goed is ben je dan zo weer in de grotten, dan weer dezelfde weg terug (dus weer langs al die schietende darts en die palen waar je op kan balanceren enzo).
nee dus. althans volgens mij niet.

je gaat dan die 'tempel' in en zwemt dat stukje onder de grond door?

dan loop je juist naar dat 2e veldje.
daar ben ik ook al geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 28-05-2007 21:37 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bullshittime werkt nog steeds niet :S, wel bug gehad, dat een zn paard stil blijft staan,
maar ze schild kan ik niet jatten met grapple, die laat meteen los :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch174
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 06:09
@boudewijn

spoiler:
Je moet de kapotte brug over, dan klimmen, dan krijg je een glijschans, vandaar springen naar volgende schans, vandaar springen naar zo'n balk.

[ Voor 4% gewijzigd door Satch174 op 28-05-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

al gedaan, en kom dan in een gat uit.
ga ik omlaag in het gat , kom ik bij een groene tunnnel.
loop ik die uit dan kom ik bij een glijbaan in die tunnel en kom ik weer bij die dino ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch174
  • Laatst online: 14-07 06:09
Boudewijn schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:47:
loop ik die uit dan kom ik bij een glijbaan in die tunnel en kom ik weer bij die dino ;)
spoiler:
Je bent te ver doorgelopen. Na de eerste groene tunnel kom je bij zo'n stenen glijbaantje. Je springt hierover enz. Dan ga je niet rechtdoor door zo'n kruipgat, maar de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:47:
Inderdaad, ik heb ook meer dan 1x gehad dat ik weer bij de plek van de raptors/t-rex uitkwam... 8)7
Je moet toch echt die 2 glij schansen nemen en dan op dat plateau gaan en daarna dacht ik naar rechts door een opening. Ik weet het niet zeker meer, want ik ben er al tijdje voorbij. Misschien dat een screenshot nog meer helpt als je er nog niet uitkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay 1x bullittime gelukt (dunno how)
heb ik nog maar 1/10e leven en 0mdipacks meer, kan niemand ff savegame uppen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:56
vraagje

spoiler:
ik heb ff geen idee hoe ik ergens kom. ben nu bij die grote sfinx en heb gouden ankh nodig. ben bij linkerruimte naar binnen gegaan (als je naar sfinx kijkt) en moet alle vier de balken naar beneden halen. nu kan ik niet bij de laatste twee, ik zie wat over het hoofd maar wat??

heb er ook foto van: http://pichotel.com/pic/8341bEGGR/139823.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
@ Timmievelthuis:

spoiler:
als er al 2 pilaren omhoog zijn, dan is er als het goed is een bruggetje gekomen. met behulp van het bruggetje kun je op de rand tussen de 2 trapezestokken springen, en van hieruit kun je beide kanten op, voor de andere 2 pilaren.

@tentacle1:

spoiler:
knopjes kunnen meerdere keren ingedrukt worden :) .. 3 knopjes, 6 mogelijkheden, kom op :)

[ Voor 19% gewijzigd door DrClaw op 28-05-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
[quote]DrClaw schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:24:
@ Timmievelthuis:

spoiler:
als er al 2 pilaren omhoog zijn, dan is er als het goed is een bruggetje gekomen. met behulp van het bruggetje kun je op de rand tussen de 2 trapezestokken springen, en van hieruit kun je beide kanten op, voor de andere 2 pilaren.

ik heb er idd al twee omhoog, maar dat red ik nooit daartussen springen. heb het net al paar x geprobeerd. het is de ruimte met zo'n evenwichtsbalk rechts.

[ Voor 11% gewijzigd door TimmieVelthuis op 28-05-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:41:
bullshittime werkt nog steeds niet :S, wel bug gehad, dat een zn paard stil blijft staan,
maar ze schild kan ik niet jatten met grapple, die laat meteen los :(
Heb hetzelfde probleem, plus dat de game steeds crashed halverwege het gevecht..
Net 30 minuten aan het schieten geweest, ongeveer 20% van hun health weg (schild lukt niet met grapple) en crash..

Wordt een mens niet vrolijk van..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:55
spoiler voor croft mansion kamer met hangend stenenbeeld.

spoiler:
ten eerste moet je de pistolen van lara hebben en de grappling hook.
bij binnenkomst moet je de rode container verplaatsen tussen de linker en recht stelling(eerst achteruit en dan iets naar links)
dan na 3kwart binnen kan je een touw kapot schieten waar een houten plank schuin aan vast zit.
nu rechts achterin op de kratten klimmen,slingeren naar de balustrade,rond gaan en springen naar de steiger.
nu naar achter springen(NIET NAAR DE SCHUINE SPEER)omhoog klimmen en dan naar de ring die aan de speer zit springen.
weer vanaf vooraan beginnen maar nu wel naar de speer springen en dan op de ballustrade.
hier de rode bak op naast het standbeeld zetten(na de opening)en de uitstekende pijp richten zoals op de vloer staat.
dit moet je ook doen met het standbeeld.
er draait een schild weg in de inham in de muur.schiet hierop.
nu kaan je verder door lopen en 1 touw kapot schieten.
nu moet je weer terug naar het platvorm waar je aan de ring van de speer sprong gaan.
hier spring je op de staande pijp van de verplaatste container en dan op de stelling voor je.
klein stukje rechtdoor en dan rechts.
hier moet je springen en je grappling hook gebruiken.
duw de rode krat naar beneden.
loop door naar de andere ballustrade en gebruik je grapplinghook om de wereldbol uit de armen van het beeld te krijgen.
leg hem in het ronde gat.
schiet nu aan het einde het volgende touw los.
loopt terug naar de plaats waar je de krat naar beneden hebt geduwd.
spring op het voorstegedeelte van de plank,en als hij bijna geheel schuin/ staat dan loop je eroverheen en spring je naar voren.
nu naar links schuifen en de hoek om.daar naar achter springen iets opzij gaan en dan weer achteruit springen.
hier het laatste touw kapot schieten.
het beeld valt naar beneden en je kan de boog oprapen.
zorg wel dat er water in het zwembad zit.

dit kan je doen door de gymzaal uit te spelen.
als je pad 1,2 en 3 speeld dan vind je bovenaan op de stalen plank midden bovin een waterpomptang.
hiermee ga je naar de tuin en loop je door naar het einde daar zit een pomp en kan je de tang op zetten.
hierna de tang draaien en er stroomt water.
als je de emmer al heb kan je gelijk die vullen met water en in de ontvangst kamer het vuur doven en dan de speer pakken.

voor meer mansion vragen pb

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 23:45 . Reden: Spoiler-tags geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 13:56
Ik moet zeggen dat ik het technisch goed in elkaar vind steken. Het start snel op, levels laden snel, het draait vloeiend op mijn "verouderde" hardware (GeForce FX5900), je kunt lekker alt-tabben tussen het spel en Windows, etcetera.

Wat ik niet begrijp is waarom 'ie bij Amazon.com voor $28 (20,80 euro) verkocht wordt (maar dan alleen in de VS) terwijl 'ie op BOL.com voor 50 euro staat. Dat is gewoon tweeënhalf keer zo duur! Dat zijn toch geen normale verhoudingen meer? Amazon.de heeft 'm wel voor 35 euro, maar dat is nog 75% duurder dan de Amerikaanse versie (en verzending naar Nederland kost nog 6 euro extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hm, ik zit vast in griekenland, in het Temple of Midas level. Ik sta bij een kamer met allemaal platformpjes - sommige met punten - die omhoog komen als ik aan een schakelaar trek. Vanaf die schakelaar kan ik op een zo'n platform springen, maar kan daarna vgs mij verder nergens heen.

Help?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

DrClaw schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:24:
@tentacle1:

spoiler:
knopjes kunnen meerdere keren ingedrukt worden :) .. 3 knopjes, 6 mogelijkheden, kom op :)
spoiler:
Geloof me, ik heb alle knopjes in alle mogelijke volgorden al gedrukt voordat ik hier had gepost, maar niks werkt... de kraan beweegt gewoon een beetje heen en weer, maar forceerd niks als het klem komt te zitten. Gezien je het antwoord al weet, zou je deze gewoon willen delen (de startpositie van de kraan voordat je de knoppen combo moet maken en de positie van de gele krat)?

edit:

spoiler:
Omg, alles geprobeerd, maar gewoon omlaag in het gebouw blijkbaar overgeslagen... nougoed, ik ben eruit. Bedankt iig nog.

[ Voor 10% gewijzigd door Tentacle1 op 28-05-2007 22:53 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
_Thanatos_ schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:47:
Hm, ik zit vast in griekenland, in het Temple of Midas level. Ik sta bij een kamer met allemaal platformpjes - sommige met punten - die omhoog komen als ik aan een schakelaar trek. Vanaf die schakelaar kan ik op een zo'n platform springen, maar kan daarna vgs mij verder nergens heen.

Help?
dat is dat alles naar beneden zakt of niet? dan moet je van de eerste waar je op kan springen naar links, waar punten op zitten. je kan er wel aan hangen nl, had ik eerst ook niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:38:
[...]
Heb hetzelfde probleem, plus dat de game steeds crashed halverwege het gevecht..
Net 30 minuten aan het schieten geweest, ongeveer 20% van hun health weg (schild lukt niet met grapple) en crash..

Wordt een mens niet vrolijk van..
nee idd, ook nergens op zn tombraider fansite een savegame te vinden,
gaan allemaal wachten op 1 juni ofz :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
@ timmievelthuis:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
+----------------------------+
|                            x
|    W1                W3    |
|                          --|
 :::::::::::::::::::         |
|                          --|
| o  W2                W4    |
|                            |
+----------------------------+

x = trap van bovenin de kamer, hier kom je binnen
o = stok waarop je kunt staan
W = zo'n prisma pilaar

spoiler:
welke pilaren zijn naar boven? W1 en W2 moeten triviaal zijn. en ik kon echt vanaf het bruggetje naar de rand tussen de stokken bij W3 en W4 springen :S
ik heb alleen maar saves aan het eind van elk level, en wil eigenlijk mn huidige save niet weggooien :S ben zowat bijna bij het einde.

@ tentacle1:
spoiler:
1x rood ingedrukt = krat dichtbij de kraan zelf, ipv aan het einde van de arm
0x groen ingedrukt = arm van krat boven huisje, en niet richting controleruimte
1x blauw ingedrukt = je plempt de krat door het dak van het huisje

nu kun je als je de krat naast het huisje schuift over de rand van het dank in het huisje klimmen. pak je guns, schiet 1 raam kapot en klauter eruit.

[ Voor 22% gewijzigd door DrClaw op 28-05-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

TimmieVelthuis schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:48:
[...]

dat is dat alles naar beneden zakt of niet? dan moet je van de eerste waar je op kan springen naar links, waar punten op zitten. je kan er wel aan hangen nl, had ik eerst ook niet door.
Ah yes, idd. daarna is het weer relatief simpel. wel 12 keer geprobeerd en 2 medpacks versleten, maar dan heb ik wel een staaf van 24-karaats lood :+

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

DrClaw schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:52:
@ tentacle1:
spoiler:
1x rood ingedrukt = krat dichtbij de kraan zelf, ipv aan het einde van de arm
0x groen ingedrukt = arm van krat boven huisje, en niet richting controleruimte
1x blauw ingedrukt = je plempt de krat door het dak van het huisje

nu kun je als je de krat naast het huisje schuift over de rand van het dank in het huisje klimmen. pak je guns, schiet 1 raam kapot en klauter eruit.
spoiler:
Idd ik was er inmiddels uit (zie post hierboven), maar idd nog bedankt... voor dat wisselhuisje is het ook van belang dat je het glas kapot schiet vanaf het gat uit de grot waarna je over het hek kunt springen en erin kunt klimmen.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk zit te doen met die bullettime :|
Je ziet vantevoren al meteen wanneer die beesten fuckt up raken en op je af rennen doordat ze een lichtgevend cirkeltje rond hun kop krijgen en je een geluidje hoort

Als je dan al meteen de kant op gaat rennen die je wil gebruiken voor je bullet time hoef je alleen nog maar 'Shift' in te drukken op het moment dat de pijltje in beeld komen.

Dan kan het gewoon niet mis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
@wootism:

ik heb toch echt honderden keren meegemaakt dat:
* lara eerst lekker gaat staan reloaden terwijl het beest op d'r afstormt
* lara op dr hurken gaat zitten en probeert weg te sneaken
* lara toch nog een schot lost, en weg bullet-time
* 3 of 4 vijanden om dr heen staan, en eentje besluit om tegen haar op te botsen (zou ik ook doen als ik hem was *grin* lekker zacht *slap* DrClaw, naughty naughty )

enz enz. gelukkig is de rest van het spel fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
bedankt DrClaw, het is gelukt.

oplossing was simpeler dan ik dacht, was nl meteen naar beneden gesprongen toen ik er aankwam, je moet dus eerst via trap naar beneden om zo eerste twee naar beneden te halen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11
Gisteren ook maar ff de demo gedownload. Ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. En het draait ook nog goed op mijn brakke hardware :D
Alleen het kan aan mij liggen, maar ik kom er in dat eerste level al niet meer uit |:(
Ik heb 2 tandwielen gevonden en de shotgun, maar dan weet ik niet hoe ik verder moet :?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
hoe maak je zo'n spoiler scherm???
tekst tikken is natuurlijk geen probleem maar om hem dan zwart te krijgen????
geen idee

wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Zo:
[spoiler] ... [/spoiler]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
code:
1
2
3
[spoiler]
typ je hele spoilertekst hiero
[/spoiler]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
  • Laatst online: 27-07 21:12
Ik zit vast in de damocles room. heb de steen eruit getrokken, vastgezet onder het hek, vervolgens kan de hendel geen kant meer op. heeft iemand een oplossing? Ik denkd dat het een bug is: is zo volgens een engelse site. heeft iemand een savegamme van net na dat hek ???!! THANKS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k zit nu n heel eind in egypte op maar k zag dat k pas op 58 % zat :| sow, legend was iets korter :P deze tomb raider is echt goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
jaaaaaaahoor, tuuurlijk... dat heb ik weer...

Heb ik eindelijk door hoe het werkt met die paarden, kom ik een bug tegen waardoor 1 vd 2 in de lucht rent en de straal hem dus niet raakt als ik die weerkaats via het schild.. doh...
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/8588tra_2007-05-29_00-51-47-90.jpg
Kan het hele lvl overnieuw doen..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootism schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:09:
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk zit te doen met die bullettime :|
Je ziet vantevoren al meteen wanneer die beesten fuckt up raken en op je af rennen doordat ze een lichtgevend cirkeltje rond hun kop krijgen en je een geluidje hoort

Als je dan al meteen de kant op gaat rennen die je wil gebruiken voor je bullet time hoef je alleen nog maar 'Shift' in te drukken op het moment dat de pijltje in beeld komen.

Dan kan het gewoon niet mis gaan :)
ok, pijltje komt in beeld > druk shift (loslaten/vasthouden?) + pijltje A/S/D/W (loslaten/vasthouden?)
nog steeds niet gelukt namelijk :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 02:17:
[...]

ok, pijltje komt in beeld > druk shift (loslaten/vasthouden?) + pijltje A/S/D/W (loslaten/vasthouden?)
nog steeds niet gelukt namelijk :S
de richting op drukken die je wilt en dan gewoon shift drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
jipjo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:15:
Ik zit vast in de damocles room. heb de steen eruit getrokken, vastgezet onder het hek, vervolgens kan de hendel geen kant meer op. heeft iemand een oplossing? Ik denkd dat het een bug is: is zo volgens een engelse site. heeft iemand een savegamme van net na dat hek ???!! THANKS
dacht ik eerst ook, maar je moet de steen er niet onder vast zetten. Net ervoor houden, hendel naar beneden. als gek op blok springen en dan op hek en dan naar boven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
THANKS!!! Probleem is alleen dat de hendel geen effekt meer heeft. op de een of andere manier zit dat hek vast.

Volgens mij is dit een echte 100% bug, en kan ik opnieuw beginnen. Niet gesaved, vertrouwde op autosave...

Heeft iemand een savegame van ergens in folley??

Wederom dank...>!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier de save file, als alle 4 sleutels gepakt zijn en de deur onderaan open is.
dus met de sleutel van damocles

SaveFile Bugje

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
Enorm veel dank!!!! Die damocles kamer laat ik dan maar even tot de volgende ronde.... De patch zal nog wel even op zich laten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:40:
Ik moet zeggen dat ik het technisch goed in elkaar vind steken. Het start snel op, levels laden snel, het draait vloeiend op mijn "verouderde" hardware (GeForce FX5900), je kunt lekker alt-tabben tussen het spel en Windows, etcetera.

Wat ik niet begrijp is waarom 'ie bij Amazon.com voor $28 (20,80 euro) verkocht wordt (maar dan alleen in de VS) terwijl 'ie op BOL.com voor 50 euro staat. Dat is gewoon tweeënhalf keer zo duur! Dat zijn toch geen normale verhoudingen meer? Amazon.de heeft 'm wel voor 35 euro, maar dat is nog 75% duurder dan de Amerikaanse versie (en verzending naar Nederland kost nog 6 euro extra).
http://www.dvdboxoffice.c...pcgames/products/90310910
€30, free shipping.
Thank you, come again ;)

.edit: ook altijd even play.com checken 8)7
http://www.play.com/Games...-Anniversary/Product.html
€28, free shipping. En vanuit Groot Brittanië (dvdboxoffice is Canada), dus sneller hier.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 29-05-2007 10:26 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WoutF schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:52:
[...]

Enig idee (of gok?) waarom ze niet de next-gen code hebben gebruikt? Het is een remake, dus alles moet toch vanaf ground up opnieuw gemaakt worden. Ik neem aan dat je textures en models toch eerst highres/highpoly maakt, en ze dan downscaled.

Of zou het een kwestie zijn van teveel manuren en daarom teveel geld?
Yup, dat laatste. Next-gen content maken kost zo ontzettend veel meer tijd, bovendien is het niet zo simpel als simpelweg downscalen. Om het er mooi op prev-gen uit te laten zien moet het allemaal met de hand getweaked worden

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
@ .oisyn,
Misschien een leuke vraag voor jou. Ik las dat je aan TR:A niet hebt meegewerkt, maar aan TR:L wel. Is het spelen van een spel waar zelfs ervoor maanden aan gewerkt hebt nu leuk? Of heb je zoiets van, ik heb het toch allemaal al gezien dus laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
  • Laatst online: 29-12-2021
Stuck again 8)7 8)7 :?

spoiler: stuck
"k ben nu hier: http://www.imagehaven.net/img.php?id=6675149help.jpg. Heb links en rechts die hekken al open gemaakt en het water laten stijgen. Zou alleen niet weten wat ik nu moet doen. Iemand een idee ? O-)

Laat maar, na een beetje zwemmen ben ik eruit gekomen :*) >:)

[ Voor 9% gewijzigd door R3v0luti0n op 29-05-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rakkerzero schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:31:
@ .oisyn,
Misschien een leuke vraag voor jou. Ik las dat je aan TR:A niet hebt meegewerkt, maar aan TR:L wel. Is het spelen van een spel waar zelfs ervoor maanden aan gewerkt hebt nu leuk? Of heb je zoiets van, ik heb het toch allemaal al gezien dus laat maar.
Ik zie amper wat van de spellen waar ik aan werk ;). Aangezien ik voornamelijk met de engine bezig ben gebruik ik slechts een paar interessante test-cases, of precies die gebieden waarin bepaalde bugs voorkomen. Het is dus niet dat ik het hele spel wel gezien heb, van de storyline weet ik zo goed als niets. TR:L vond ik erg vermakelijk op m'n eigen Xbox thuis, en ik kan ook niet wachten tot ik mijn kopie van TR:A binnen heb, want van wat ik er nu van gezien heb is de nostalgie behoorlijk groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik zit vast in een gebied waar ik de naam niet van weet, ben al wel voorbij Midas, heb ook net de 2 paarden verslagen...

spoiler:
Ik sta in een kamer met 4 obelisken, waarvan je het onderste gedeelte kunt draaien. Op elke obelisk staat een symbool en op het onderste draaibare gedeelte een plaatje.
In de kamer staan ook 8 blokken die ik kan verschuiven, met daarachter verborgen kamers.
In 4 van die kamers staat op de muur een van de tekens die ook op de obelisken staan, en daaronder weer een plaatje.
Een van de obelisken heeft een soort zwaard als symbool, en in de kamer waar dit symbool op de muur staat is het plaatje een mannetje met een blauw/gele vaas in zn handen. Als ik dan het onderste deel van de obelisk draai zodat dat mannetje met de blauw/gele vaas vooraan zit, hoor ik een klik.

Dit lukt met 3 van de 4 obelisken, alleen de obelisk met de " eend" erop lukt niet

....wat doe ik fout?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:43:
[...]

Ik zie amper wat van de spellen waar ik aan werk ;). Aangezien ik voornamelijk met de engine bezig ben gebruik ik slechts een paar interessante test-cases, of precies die gebieden waarin bepaalde bugs voorkomen. Het is dus niet dat ik het hele spel wel gezien heb, van de storyline weet ik zo goed als niets. TR:L vond ik erg vermakelijk op m'n eigen Xbox thuis, en ik kan ook niet wachten tot ik mijn kopie van TR:A binnen heb, want van wat ik er nu van gezien heb is de nostalgie behoorlijk groot :)
Wat was je functie bij het maken van het engine dan?

* Snake is geintereseerd :$

Overigens: welke wapens zitten in dit spel? Diegene van Tomb Raider 1 of nog extra? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Snake schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:17:
[...]

Wat was je functie bij het maken van het engine dan?

* Snake is geintereseerd :$
Scene management, visible surface determination.

In leken-taal: zorgen dat de FPS counter omhoog gaat zonder zichtbaar verschil op het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:44
Tijdens het opstarten van Anniversary zie je wel het Nixxes logo. Heeft er wel een gedeelte van jullie aan dit spel meegewerkt of zie je de logo omdat jullie de vorige keer mee hebben gewerkt aan de engine van Legend die ze nu weer gebruiken (die overigens best ruleert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

We hebben de PC port gedaan (die idd gebruik maakt van de prev-gen PC engine van TR:L).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:22

WoutF

Hoofdredacteur
.oisyn schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:52:
[...]

Scene management, visible surface determination.

In leken-taal: zorgen dat de FPS counter omhoog gaat zonder zichtbaar verschil op het scherm ;)
Is het puur engine-optimalisatie wat je doet, of heb je ook van het begin meegeschreven aan de code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
mja.. ik heb een bug en een vraagje - het vuur wordt soms niet getriggerd in die vuurpilaren kamer bij Midas:

Afbeeldingslocatie: http://xs215.xs.to/xs215/07222/tra_x.png.xs.jpg

nou vind ik dat niet zo'n probleem :D , maar zelfs zonder vuur lukt het me niet om op tijd bij die relic te komen.. mis ik een truc om dat sneller te doen oid?

[ Voor 5% gewijzigd door User321 op 29-05-2007 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 16:43
Ik had tb anniversary gisteren uitgespeeld (kwa levels en mansion dan) maar moet nog een hoop relics vinden en dingen unlocken. Nu had ik perongeluk mijn tb uninstall gedaan en dus ook me savegame is weg. Nu had ik een save file gekregen alleen die had de mansion nog niet gehaald. Dus ik de mansion gehaald maar dan raakt de savefile corrupt en kan ik alles weer opnieuw doen :x

Heeft iemand het spel ook al uitgespeeld+mansion maar ook nog niet alle relics en die zijn save file wil uploaden aub?

mvg Willy-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]_Thanatos_ schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:06:
[...]

Zo kan het vast ook, maar ik heb een veiligere gevonden:
spoiler:
Naast een van die martel-apparaten is een "safe spot". Daar kun je dus gaan staan zonder dat de T-rex bij je kan komen. Volgens mij is het rechts naast de enkele (als je ervoor staat). En dan gewoon net zolang schieten tot het arme beest dood is. Het kost je wel een paar duizend kogels (realisme tot daaraan toe)...

...maar het werkt wel :P

spoiler:
het trouwens rechts naast de dubbele boomstam met spikes, even ter volledigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik ben nu net nieuw hier op dit forum, kijk al een tijdje mee in dit topic. Maar ik zit nu ook vast en wel te verstaan in Egypt.
spoiler:
Op het volgende plaatje kan je zien dat ik een paar minuten geleden het oog van horus heb weten te bemachtigen en daarna "de weg" heb gevolgt, ik kwam in een ruimte waar je een ding naar beneden duwt wat een pilaar naar beneden krijgt. Ik sprong op deze pilaar en deze brengt je ook omhoog, daarna kon ik op een stok springen en naar een rand springen. Twee randen hoger kon ik op een inschuivend plateau springen om vervolgens weer op een plateau te springen. Dat is waar ik nu sta en ik heb geen idee waar ik naar toe moet.
PLAATJE

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WoutF schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:52:
Is het puur engine-optimalisatie wat je doet, of heb je ook van het begin meegeschreven aan de code?
Dat laatste dus, visible surface determination is nogal essentieel in een engine en zou ik niet echt bestempelen als een "optimalisatie" oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hoe lang duurt dat nou zo'n engine bouwen met je team (of doe je dat alleen??)? half jaar, 1 jaar, 2 jaar, meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In feite is ie nooit klaar - de hardware kan steeds meer en er blijven steeds nieuwe features worden gerequest (we zijn 2 jaar geleden met de next-gen engine begonnen en vorig jaar is TR:L ermee geshipped, maar hij wordt nog altijd doorontwikkeld).

Maar we gaan een beetje offtopic zo, de topic gaat over TR:A :)

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 29-05-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 13:56
.oisyn schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:22:
.edit: ook altijd even play.com checken 8)7
http://www.play.com/Games...-Anniversary/Product.html
€28, free shipping. En vanuit Groot Brittanië (dvdboxoffice is Canada), dus sneller hier.
Kijk, dat lijkt er meer op. :) (Is nog steeds 40% duurder, maar soit.) Ik heb weinig zin om winkels met woekermarges te sponsoren. Heb ook maar voor ongeveer hetzelfde bedrag een DVD-speler besteld, want die had ik nog niet. :+ Ben benieuwd wat er eerder aankomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 22:31
Heej mensen op dit moment zit ik weer ;( vast wie helpt met verder :)
http://home.quicknet.nl/qn/prive/ca_klok/vast2.jpg

Alvast THx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
  • Laatst online: 12-09 16:43
Zer0cool12342 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 17:50:
Heej mensen op dit moment zit ik weer ;( vast wie helpt met verder :)
http://home.quicknet.nl/qn/prive/ca_klok/vast2.jpg

Alvast THx
spoiler:
dat luik wat is opengevallen kan kan je tegenaan klimmen, je moet erop spingen dan 1 keer omhoog dan via de balk naar dat ander luik waar je vervolgens verder omhoog kunt klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik zit vast in Egypte. Ik zit bij de grote zuil waar je de 'amuletten' van de goden kan pakken. Ik heb al die van Horus, Isis en Osiris. Nu moet ik er dus nog 1 hebben (Anubis?). Ik denk dat ik op de goede weg ben maar ik loop vast in een hoge kamer met veel 'muur-loop-haken' en er komen van die ronddraaiende messen uit de muur.

Ik heb een screenshot gemaakt en die genummerd. Ik weet niet waar ik na numero 2 heen moet, nummer 2 is dus de 'muur-loop-haak'. Mijn doel is om naar de bovenkant van de kamer te komen, ik hoop daar een doorgang te vinden. Iemand die mij kan helpen om hier verder te komen? :)

Of zit ik helemaal verkeerd en ligt het laatste amulet ergens ander?? :|

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/6917781Untitled-2.jpg

PS. ik heb niet erg veel tijd om tegen de muur te lopen omdat er onder nummer 2 steeds een ronddraaiend mes uit de muur komt.... :(

EDIT:
Het lijkt me dat ik naar de rechter 3 moet springen (of nog ergens anders heen??) omdat als je bij de linker nummer 3 staat je verder niks kan. Alleen ook naar rechter nummber 3 lijkt me onmogelijk, je hebt te weinig tijd om vaart te maken door de ronddraaiende messen uit de muur. Ga ik wel de goede kant op voor het laatste amulet? 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door monnick op 29-05-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
@ CosmuNut

Welkom op GoT :)

Mocht je nog niet uit je probleem zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/6166955Untitled-3.jpg

Nog steeds niet uit mijn bovenstaande probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozziestroker1 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 02:55:
[...]

de richting op drukken die je wilt en dan gewoon shift drukken
dat werkt dus niet 8)7

niemand die ff een savegame kan pasen, voor 3e x :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
Vastgelopen 8)7 Hulp nodig ;(

spoiler:
Ik zou niet weten hoe ik verder moet:
http://www.imagehaven.net/img.php?id=2911829help.jpg
elke keer als ik die deur open en terug spring, springt mijn dubbelganger op de knop waarmee die deur weer dichtgaat. Iemand een idee hoe je hier allemaal vanaf komt ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
R3v0luti0n schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 18:44:
Vastgelopen 8)7 Hulp nodig ;(

spoiler:
Ik zou niet weten hoe ik verder moet:
http://www.imagehaven.net/img.php?id=2911829help.jpg
elke keer als ik die deur open en terug spring, springt mijn dubbelganger op de knop waarmee die deur weer dichtgaat. Iemand een idee hoe je hier allemaal vanaf komt ? :?
spoiler:
Er zijn twee hendels die je kan omzetten in dat gedeelte, probeer ze allebei eerst eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:18:
ik zit weer vast.. weer in level 2 bij dat water .. dr komt zo'n 'houte vlot' naar boven gedreven.. maar die blijft hangen onder een bruggetje, hoe kan ik hem helemaal boven water krijgen"?
Hier zit ik nu ook vast.
TimmieVelthuis schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:21:
[...]

wanneer het vlot vast zit onder die 'brug' moet je al het water naar beneden halen, dus alletwee de blokken voor de vissen. wanneer dat ik gelukt kan je met grapple hook het vlot verplaatsen en zo verplaatsen dat hij bovenaan goed uitkomt. je moet hem bovenaan gebruiken om bij sleutel te komen.
zo moet het lukken.
Er is maar 1 blok aanwezig, dus dat gaat niet lukken ;(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4f67f7c3a560f538f3f8d5a68a1603be/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93e8784aeae42f297af78f24ccb4bc23/thumb.jpg

Ik ben eerst naar boven geklommen, om de steen/kist voor de waterspuwer weg te halen. Toen de zaak onder water stond ben ik naar de onderste hendel gezwommen. Deze opende een hek voor een artifact. De andere hendel onder water liet het vlot omhoog komen, maar deze zit nu dus onder water vast onder een stenen brug zoals te zien is op plaatje 2.

[edit]
Zul je net zien :x
Nu kan ik die waterspuwer wel blokkeren met één enkel blok, waarna het waterpeil weer daalt 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Crash op 29-05-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook weer vast, in egypte nu.
ik zit nu in een ruimte met 4 zuilen met plaatjes erop. in de ruimtes eromheen staan de afbeeldingen die op de onderkant moeten dmv draaien. nu heb ik de plaatjes goed, maar hoe gaat de deur open?

niet meer nodig, na wat proberen ben ik eruit!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:04:
Ik zit ook weer vast, in egypte nu.
ik zit nu in een ruimte met 4 zuilen met plaatjes erop. in de ruimtes eromheen staan de afbeeldingen die op de onderkant moeten dmv draaien. nu heb ik de plaatjes goed, maar hoe gaat de deur open?
Je moet de plaatjes die je in de kamers vind bij de bijbehorende tekening onthouden en daarna de zuilen onder de plaatjes draaien zodat het plaatje dat je gevonden hebt in zo'n kamer naar de deur toericht.

Ik zit nog steeds van in Egypte. Nog steeds in dezelfde hal met de ronddraaiende messen en de slinger dingen. Ik begin echt te denken dat de jump (van 4 naar 5) onmogelijk is. Misschien dat het lukt als je jezelf hoger kan optrekken aan het touw, maar daar is totaal geen tijd voor door de ronddraaiende messen uit de muur.

Moet ik uberhaupt wel iets doen in deze kamer, het lijkt me eerlijk gezegt wel want boven me zie ik nog meer richeltjes enzo. Zit nou al meer dan een paar uur in deze kamer te kloten maar die jump haal ik echt niet....Weet iemand of hij deze kamer doorlopen heeft of vind ik de schakelaar voor de laatste brug (om bij het laatste amulet te komen (Anubis?)) heel ergens anders? 8)7

Ik hoop dat iemand me kan helpen.... :)

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/6398785Untitled-1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door monnick op 29-05-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Loop net tegen een bug op :'(

In de kamer achter die electrische bol moeten er 3 standbeelden goed geplaatst worden ( zo lijkt het tenminste ). Als ik nou echter zo'n stenen blok naar beneden (kapot) gooi, slaat er één of andere geluidssample op hol (soort van gekraak) en na ong. 10 seconden knalt TR terug naar windows met een foutmelding :(

Zag gelukkig net een paar posts terug een savegame met alle 4 de sleutels staan ( dit was voor mij de laatste sleutel, andere 3 heb ik al ), kan ik hopelijk verder mee...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
twiekert schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:01:
[...]

spoiler:
Er zijn twee hendels die je kan omzetten in dat gedeelte, probeer ze allebei eerst eens :)
Al geprobeerd maar.. :
spoiler:
Die heb ik dus allebei al gebruikt om die deur te openen, echter elke keer als ik naar de deur wil op die te openen, gaat mijn dubbelganger op die knop staan zodat de deur dicht gaat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Ik heb mijn trots overwonnen, dus ik durf het nu wel te vragen: heeft iemand een savegame meteen nadat die klotedino dood is? Ik krijg het níet voor elkaar. En ik ben al de hele dag bezig :(

_/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
monnick schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:15:
[...]

Je moet de plaatjes die je in de kamers vind bij de bijbehorende tekening onthouden en daarna de zuilen onder de plaatjes draaien zodat het plaatje dat je gevonden hebt in zo'n kamer naar de deur toericht.

Ik zit nog steeds van in Egypte. Nog steeds in dezelfde hal met de ronddraaiende messen en de slinger dingen. Ik begin echt te denken dat de jump (van 4 naar 5) onmogelijk is. Misschien dat het lukt als je jezelf hoger kan optrekken aan het touw, maar daar is totaal geen tijd voor door de ronddraaiende messen uit de muur.

Moet ik uberhaupt wel iets doen in deze kamer, het lijkt me eerlijk gezegt wel want boven me zie ik nog meer richeltjes enzo. Zit nou al meer dan een paar uur in deze kamer te kloten maar die jump haal ik echt niet....Weet iemand of hij deze kamer doorlopen heeft of vind ik de schakelaar voor de laatste brug (om bij het laatste amulet te komen (Anubis?)) heel ergens anders? 8)7

Ik hoop dat iemand me kan helpen.... :)

Screenshot:

[afbeelding]
Ik ben dus niet de enige die daar vast zit.. Pff.. Al tig keer een enorm stuk naar beneden gelazerd om vervolgens 10sec later weer precies hetzelfde te doen.. Hopelijk kan iemand ons hierbij helpen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
@user321:
spoiler:
er zijn een aantal dingen die je kunt doen hier, om sneller te gaan.
1. als je zwemt, blijf dan op E hameren .. zo zwem je sneller
2. als je uit het water klimt (aan de rechterkant), trek dan je pistolen met rechtermuis, loop een microstapje en doe een jump. nu doe je een koprol over de treden, wat weer een seconde of 2 korter is
3. maak je parcours iets korter door in het kleine kamertje wat rechts net niet in je screenie staat, te gaan staan, en met de grapple hook de metalen kooi om de laatste pilaar zo te draaien dat ie de vuurmonden afdekt. de positie die je daarvoor moet innemen om dat aanknopingspunt te vinden is pixelprecies vlakbij het randje van die kamer.
4. de eerste jump bij de ingang, vanaf de tegel die naar beneden zakt tot de eerste lage pilaar, kan genomen worden zonder te hangen aan die pilaar.
5. negeer vuur, als het er is. hamer zo af en toe op je medkits knop.

@flipfluitketel:
spoiler:
als je al in deze kamer een brug naar beneden hebt gekregen, dan hoef je niet verder naar boven. daar zit alleen een relic ofzo. ik was het ook zat en ben gewoon verder gegaan. zelfs 1x het hele stuk nog een keer gelopen omdat ik dan eenvoudiger weer in een andere kamer kwam (die waar de glijbaan verandert in een trap).

[ Voor 16% gewijzigd door DrClaw op 29-05-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

ToriHino schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:26:
Loop net tegen een bug op :'(

In de kamer achter die electrische bol moeten er 3 standbeelden goed geplaatst worden ( zo lijkt het tenminste ). Als ik nou echter zo'n stenen blok naar beneden (kapot) gooi, slaat er één of andere geluidssample op hol (soort van gekraak) en na ong. 10 seconden knalt TR terug naar windows met een foutmelding :(

Zag gelukkig net een paar posts terug een savegame met alle 4 de sleutels staan ( dit was voor mij de laatste sleutel, andere 3 heb ik al ), kan ik hopelijk verder mee...
Probleem opgelost :P

Toen ik het met een wat oudere savegame van mezelf probeerde ging het wel goed 8)7 Die sample gaat nog steeds niet goed (hoop gekraak) maar het spel blijft nu gelukkig wel doorlopen! :)

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
@monnick: ik was deze kamer zoooooo zat, ik ben dus helemaal omgelopen, zodat ik weer bovenaan deze kamer uitkwam. was misschien dom, maar het kwam nu eenmaal zo uit. en het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
@user321:
spoiler:
er zijn een aantal dingen die je kunt doen hier, om sneller te gaan.
1. als je zwemt, blijf dan op E hameren .. zo zwem je sneller
2. als je uit het water klimt (aan de rechterkant), trek dan je pistolen met rechtermuis, loop een microstapje en doe een jump. nu doe je een koprol over de treden, wat weer een seconde of 2 korter is
3. maak je parcours iets korter door in het kleine kamertje wat rechts net niet in je screenie staat, te gaan staan, en met de grapple hook de metalen kooi om de laatste pilaar zo te draaien dat ie de vuurmonden afdekt. de positie die je daarvoor moet innemen om dat aanknopingspunt te vinden is pixelprecies vlakbij het randje van die kamer.
4. de eerste jump bij de ingang, vanaf de tegel die naar beneden zakt tot de eerste lage pilaar, kan genomen worden zonder te hangen aan die pilaar.
5. negeer vuur, als het er is. hamer zo af en toe op je medkits knop.

@flipfluitketel:
spoiler:
als je al in deze kamer een brug naar beneden hebt gekregen, dan hoef je niet verder naar boven. daar zit alleen een relic ofzo. ik was het ook zat en ben gewoon verder gegaan. zelfs 1x het hele stuk nog een keer gelopen omdat ik dan eenvoudiger weer in een andere kamer kwam (die waar de glijbaan verandert in een trap).

@monnick: ik was deze kamer zoooooo zat, ik ben dus helemaal omgelopen, zodat ik weer bovenaan deze kamer uitkwam. was misschien dom, maar het kwam nu eenmaal zo uit. en het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
DrClaw schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:59:
*zucht* 8)7

Toch bedankt voor je hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar moet ik naartoe om de brug van het 4e amulet naar beneden te halen? ik kom er neit meer uit..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@monnick: Als je weet hoe je die brug naar dat amulet van Anubis omlaag krijgt, post het dan aub even.. Ik stop voor vandaag er iig mee, geen zin om er slapeloze nachten van te krijgen 8)7

@DrClaw: Geen idee meer of ik daar al een hendel overgehaald had voor zo'n brug. Weet je toevallig nog welke brug je daar naar beneden hebt gekregen?

[ Voor 29% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-05-2007 20:14 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:06:
[...]

Zo kan het vast ook, maar ik heb een veiligere gevonden:
spoiler:
Naast een van die martel-apparaten is een "safe spot". Daar kun je dus gaan staan zonder dat de T-rex bij je kan komen. Volgens mij is het rechts naast de enkele (als je ervoor staat). En dan gewoon net zolang schieten tot het arme beest dood is. Het kost je wel een paar duizend kogels (realisme tot daaraan toe)...

...maar het werkt wel :P
My hero! Zo werkte het inderdaad.. thanks a lot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
@ DrClaw: thnx, goeie tips, al had ik 3 sowieso al gedaan, en 1+2 al toegepast.. 4 bleek ik niet eens nodig te hebben toen ik merkte dat:
spoiler:
je heel die ladder niet op hoeft, je kunt gewoon aan die rechter pilaar blijven hangen en gelijk omhoogklimmen aan de andere kant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nu zit ik weer in die kamer vast alleen dan op een ander punt. Ik zit nu helemaal boven in de kamer, na helemaal omgelopen te zijn.

Ik hang heel hoog aan een haak, ik hang zo hoog omdat ik anders word gesneden door het mes onder me. Iemand enig idee waar ik nu heen moet? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/528338Untitled-2.jpg

EDIT: Done! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door monnick op 29-05-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:33:
Nu zit ik weer in die kamer vast alleen dan op een ander punt. Ik zit nu helemaal boven in de kamer, na helemaal omgelopen te zijn.

Ik hang heel hoog aan een haak, ik hang zo hoog omdat ik anders word gesneden door het mes onder me. Iemand enig idee waar ik nu heen moet? 8)7

[afbeelding]

waar je nu zit/komt, zit daarzo die hendel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
@ FlipFluitKetel

Ik heb de schakelaar voor de 4de brug gevonden. Hier volgt een uitleg:

Je moet helemaal terug naar de enorm hal met de grote zuil (gewoon de 'main' kamer met de 4 amuletten). Dan spring je in het water en ga je de gang in, aan weerszijde van de gang staat het teken waar je al een amulet van hebt. Je volgt deze gang alsmaar tot je bij de kamer uitkomt waar ik vastzat (en jij?), dat is de kamer met enorm veel van die muurloophaken. Vanaf daar kan je daar het bovenste platform in de hal komen en als je daar een stukje doorloopt kom je bij de schakelaar.

Vanaf daar kan je gwoon in het water springen, trap omhoog nemen en dan de Seal van Anubis pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb de mansion uitgespeeld, geinig kamertje aan het einde :)

hoe kun je btw aan wapens komen in het gewone spel?
heb nu al veel shotgun en .50 ammo, maar niets om het mee af te vuren :P

zit nu in peru in die tempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:59:
ik heb de mansion uitgespeeld, geinig kamertje aan het einde :)

hoe kun je btw aan wapens komen in het gewone spel?
heb nu al veel shotgun en .50 ammo, maar niets om het mee af te vuren :P

zit nu in peru in die tempel.
Gewoon wachten:

spoiler:
Shotgun krijg je aan het einde van Peru en de deagles (of wat zijn het) krijg je aan het begin van Egypte

Heb na het uitspelen van de Obelisk of Khamoon al meteen weer een probleem. Een lastige puzzel. Ik denk dat ik weet wat de bedoeling is alleen ik zie geen mogelijkheid om het uittevoeren. Op elke cilinder zitten een aantal plaatjes en de goede plaatjes moeten naar de muur gericht worden, wat de goede plaatjes zijn zie je op de muur....Alleen hoe voer ik dit uit, ik zie geen mogelijkheid om de cilinders goed te draaien...Iemand hier al voorbij? :/

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/4536472Untitled-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
monnick schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:04:
[...]

Gewoon wachten:

spoiler:
Shotgun krijg je aan het einde van Peru en de deagles (of wat zijn het) krijg je aan het begin van Egypte

Heb na het uitspelen van de Obelisk of Khamoon al meteen weer een probleem. Een lastige puzzel. Ik denk dat ik weet wat de bedoeling is alleen ik zie geen mogelijkheid om het uittevoeren. Op elke cilinder zitten een aantal plaatjes en de goede plaatjes moeten naar de muur gericht worden, wat de goede plaatjes zijn zie je op de muur....Alleen hoe voer ik dit uit, ik zie geen mogelijkheid om de cilinders goed te draaien...Iemand hier al voorbij? :/

[afbeelding]
Ben op hetzelfde punt, lijkt wel een rubik kubus principe.. draai je 1 pilaar, draaien er 2 mee..

Ben er al uit, voor hint check pics
pic1
pic2

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 29-05-2007 21:46 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

En uitgespeeld... Wat ik bij bullet time telkens verkeerd deed, was dat mn wapen blijkbaar niet meer getrokken was waardoor ze niet in een duiksprong wou gaan... Dus je houd een van de pijltjes toetsen vast zoals eerder gesuggereerd, maar schiet ook een keer voordat die pijltjes komen en dan pas buk je. Dit werkte voor mij.

Ik moet zeggen, het spel duurde best lang nog (ik heb tomb raider 1 ook gespeeld ja) dus ondanks een hoop aantal frustrerende momenten was het toch erg leuk weer :)
monnick schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:33:

[afbeelding]

Lol, in dit level had ik een bug waardoor hij het bovenste oog niet wou pakken, maar die eronder die je al eerder had gebruikt... Zodoende ging ik 'zweven' op een touw 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/5830821Image2.jpg
Hier hang ik op de juiste positie, maar toch geeft hij het onderste oog aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/790150Image1.jpg
En als ik dan sprong gebeurde het bovenstaande...

Uiteindelijk heb ik het spel opnieuw opgestart wat heeft geholpen :/ .

[ Voor 54% gewijzigd door Tentacle1 op 29-05-2007 23:06 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3v0luti0n
En ook uitgespeeld >:) 8)

Tomb Raider Legend heb ik ook gespeeld en dat vond ik ook al een leuk spel, toch vond ik dat het spel wel wat langer mocht duren. En dat is precies wat ze bij Anniversary hebben gedaan. It's over, over and out _/-\o_ 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 10:00

Priet

To boldly do what no one has..

Voor de liefhebber, alle voice-actresses van Tomb Raider 1 t/m 8 op een rij:

http://www.youtube.com/watch?v=4tOC6Sxsqv0 :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
@Priet, leuk om weer s terug te horen.. Vind de laatste toch het beste bij passen..
Komt misschien ook wel omdat die me het verst in het geheugen staat :)

Voor degenen die hem al uit hebben, help..
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/1689131tra_2007-05-30_00-08-03-96.jpg
wat hier te doen, alle wapens zijn weg op grapple na, kan niks met die boot doen atm..

[ Voor 20% gewijzigd door Occy74 op 30-05-2007 00:16 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Priet schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:24:
Voor de liefhebber, alle voice-actresses van Tomb Raider 1 t/m 8 op een rij:
TR:A is niet TR8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
@drunkfux:
ik kan de doorgang in je screenie zien, zij het wat wazig :)

ok, nu er een paar mensen het spel hebben uitgespeeld: help!
ik zit vast in de lavatempel, waar je in zo'n grote schacht naar boven moet klimmen van platform naar platform, door te 8x schieten op een button, en dan heb je 8 of 10 seconden de tijd om naar het volgende platform te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/6465570lara_damnit.jpg

wie weet raad ? ik heb hier echt te weinig tijd, of ik schiet op de verkeerde knop ofzo.

[ Voor 78% gewijzigd door DrClaw op 30-05-2007 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

okay dan zitten we weer vast.

ik zit in die tempel in peru waar je op dat 'gezicht'staat, waarbij een stuk wordt gesloopt door die rollende steen.

ik heb switch1 (links) en 2 (bovenin) gehad, maar kom niet naar de rechter gang.

Heb die paal al versleept om erbij te komen, maar dat gaat niet, en heb ook al geprobeerd via het beeld rechts te klimmen.
Evenveel geluk :/

hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

opgelost dus net . niet meer nodgi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snobbel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 18:45
jipjo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:50:
Enorm veel dank!!!! Die damocles kamer laat ik dan maar even tot de volgende ronde.... De patch zal nog wel even op zich laten wachten...
Damocles hek is geen bug :P Als je de kist onder het hek zet gaat het mechanisme kapot.
Je moet de steen ong 0.5m van het het afzetten, schakelaar omzetten om de steen klimmen, naar de deur springen (aan vierkant blijven hangen) en meteen doorspringen naar boven. Heb je wss een paar keer voor nodig maar uiteindelijk werkt t wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Laatst online: 28-05 19:55
Ik heb een beetje moeite met een grapple-hook-sprong in de voorste kamer van Damocles
spoiler:
(degene met alle pilaren en messen uit de vloer): lara moet een pilaar bereiken door van de muur af te springen terwijl lara heen en weer zwaait aan dr grapple-hook, maar elke keer als ik dat probeer springt ze ipv van de muur af evenwijdig aan de muur, wat me ongeveer de helft van dr health kost. Ik heb het nu zo'n 8 keer geprobeerd (springen+w, +a, +s, +d) maar elke keer gaat t mis. Iemand een tip om wel bij de pilaar te komen?

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door H004 op 30-05-2007 04:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

DrClaw schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:06:
@drunkfux:
ik kan de doorgang in je screenie zien, zij het wat wazig :)

ok, nu er een paar mensen het spel hebben uitgespeeld: help!
ik zit vast in de lavatempel, waar je in zo'n grote schacht naar boven moet klimmen van platform naar platform, door te 8x schieten op een button, en dan heb je 8 of 10 seconden de tijd om naar het volgende platform te komen.

[afbeelding]

wie weet raad ? ik heb hier echt te weinig tijd, of ik schiet op de verkeerde knop ofzo.
spoiler:
Daar heb ik ook een half uur en tig keer proberen over gedaan voordat ik er voorbij kwam, maar het is toch echt een kwestie van snelheid.

Zorg ervoor dat je rechts van de screenshot vlak bij de rand staat voordat je nog een keer met je pistool op de 'knop' schiet en spring dan op het schuine stuk, direct weer springen en ook direct doorzwaaien als je aan de eerste stok hangt zodat je daarna direct op de 2e stok komt.. omdraaien (wat redelijk lang duurt) en weer terug naar de muur springen. Snel naar links hoppen aan de richel en van de muur af springen en direct doorspringen vanaf de stok zodat je met je grapling hook kan zwaaien naar de andere kant en op het laatst laat je je vallen. Zodoende kom je op een schuin stuk waar je weer vanaf moet springen en daarna weer het 2e oog moet grijpen met je grapling hook om zo vervolgens weer aan de richel van de muur te hangen. Hierna is de tijd zo goed als op, maar dat maakt niet uit want je hoeft alleen nog maar naar achteren te springen op het volgende platform.

Persoonlijk vind ik het maar een klote level :P
H004 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 04:37:
Ik heb een beetje moeite met een grapple-hook-sprong in de voorste kamer van Damocles
spoiler:
(degene met alle pilaren en messen uit de vloer): lara moet een pilaar bereiken door van de muur af te springen terwijl lara heen en weer zwaait aan dr grapple-hook, maar elke keer als ik dat probeer springt ze ipv van de muur af evenwijdig aan de muur, wat me ongeveer de helft van dr health kost. Ik heb het nu zo'n 8 keer geprobeerd (springen+w, +a, +s, +d) maar elke keer gaat t mis. Iemand een tip om wel bij de pilaar te komen?

Alvast bedankt!
spoiler:
Als je naar de kant zwaait waar je van de muur af moet springen in plaats van langs de muur moet je wachten totdat ze omdraait aan het einde van de zwaai en dan direct springen zonder een richting aan te geven, dan springt ze van de muur af.

[ Voor 21% gewijzigd door Tentacle1 op 30-05-2007 07:49 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 10:00

Priet

To boldly do what no one has..

7, 9, 10, 1.5? :D

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste