Klinkt inderdaad lekker stevig, dat scheelt weerAeonis schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:00:
[...]
Ik heb een behoorlijk zwaar velbon statief.. Heb hem gekregen van mijn buurvrouw die vroeger aan filmen deed.. Voor zo'n oud statief is het cker wel een mooi ding
Vol metalen kop en poten.. Het is geen carbon, maar iig ook geen plastic/kunststof- Heb mn giottos statief gauw weer ingeruild..
Kan de 400D enkel op 10s werken? Dat is inderdaad niet extreem praktisch. Al heb ik dat zelf ook gehad met mijn vorige camera, en als je een poosje langs een weg staat en wat testjes hebt gedaan, dan kan je aardig inschatten op welke afstand het verkeer nog 10 sec verwijderd is. Moet je natuurlijk wel op een plek staan waar je ook naar achter een beetje uitzicht hebt. Bijvoorbeeld op een viaduct ofzo.Ook kan ik idd de zelfontspanner voor de zekerheid gebruiken, hoop ik alleen wel dat het druk is, want om elke keer 10 seconden van te voren in te schatten wanneer er auto's komen
Inderdaad, afstandbediening kan in dit soort situaties ook erg handig zijn. En anders een laptop, usb kabel en capture software (dat heeft canon vast ook wel?). In de software die ik bij mijn D40 heb (Camera Control Pro) kan ik gewoon instellen hoeveel foto's hij achter elkaar moet maken in burstmode, of via de timelapse functie met instelbaar interval van 1 sec of meer.Ik vind het trouwens wel jammer dat het niet mogelijk is om hem op de zelfontspanner te zetten en daarna in burst foto's te maken, bijvoorbeeld zelfontspanner van 10 seconden die daarna 5 foto's achter elkaar maakt.. Lijkt me ideaal voor groepsfoto's waar je zelf ook op staat, hoef je niet telkens weer naar de camera te lopen als niet iedereen er goed op staat..
edit: Alhoewel, ik kan natuurlijk ook een afstandsbediening aanschaffen
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr