Hallo allemaal, ik ben nu bijna klaar met CCNA* 2 (vandaag de laatste hoofdstuktoets gemaakt, alleen nog de twee finals). En ik zit erover te denken om m'n CCENT (ICND1) te gaan halen. Alleen wil, aangezien wij dit vanuit school niet gratis mogen doen, graag weten hoe moeilijk het werkelijk is. Ik krijg namelijk gedeelde meningen te horen van anderen over de examens van Cisco in het algemeen.
Ik denk dat ik het best wel zou kunnen hoor, maar ik hoor onder andere dat er veel van dat subnetten in voorkomt. En omdat mijn rekenen niet zo fenomenaal is, moet ik dat altijd op papier schrijven. Als ik zo rondkijk op bepaalde sites lees ik dat je dat subnetten beter uit je hoofd kunt leren, omdat je aan al dat schrijven teveel tijd kwijtraakt.
Anderen die mij wat concreters kunnen vertellen? Zou erg fijn zijn om wat advies te krijgen, want dat kan me helpen de juiste beslissing te nemen. Anders ga ik liever meteen door naar CCNA (we beginnen namelijk over enkele weken aan CCNA 3), heb ik in elk geval meer tijd om ICND1 nog door te nemen. Zeker omdat ik met CCNA 1 geen al te beste start heb gemaakt. Een kwart ben ik al vergeten, omdat mijn docent de ballen verstand had van Cisco . Maar nu heb ik docenten die duidelijk veel bekwamer zijn op dit vakgebied dan bij m'n vorige opleiding (daar kreeg ik namelijk CCNA 1), en dus blijft alles ook veel beter hangen merk ik. En daardoor begrijp ik alles ook weer beter.
* Even voor de duidelijkheid, al zal het vast al wel begrepen zijn: ik doel dus op CCNA Routing & Switching. Niet Voice, Security of wat dan ook. Gewoon Routing & Switching.
[
Voor 6% gewijzigd door
DutchDeafBoy op 20-03-2016 23:45
]
LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10