[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste
Acties:
  • 233.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 14:45
webfreakz.nl schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:07:
Als je met PoE wilt oefenen kan je via Packetlife.net gratis gebruik maken van zijn lab omgeving.
Je kunt het gebruik van PoE & PoE apparatuur volgens mij ook simuleren met Cisco Packettracer. Helaas kun je geavanceerde switch en route functies weer niet simuleren met Packettracer.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrammeS schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:08:
[...]

Sterker nog ik kan me niet herinneren dat PoE bij het curriculum van CCNP switch hoort.

Een switch welke L3 kan doen is wel aan te raden.

Overigens kun je in beperkte mate ook dingen in GNS3 nabouwen. door een 16ESW kaart in een 2600 router te configureren. Let hierbij wel op dat de syntax van enkele commando's anders is dan bij een reguliere switch.
Nou binnen mijn bedrijf kunnen we wel aan die switches komen waar ik mee kan spelen, dus daar zie ik niet zoveel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:01

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik ga een carriereswitch maken richting de ICT. Ik ga me vooral bezig houdenden met het ontwerpen, aanleggen en onderhouden van netwerken. Als eerste wil ik mijn CCNA halen, alvorens ik begin (duurt nog 2 maanden) wil ik de CCNA boeken van Ciscopress doornemen, deze zijn al besteld. Daarna wil ik gewoon aan de slag en dan van de zomer of in het najaar een cursus doen met daar achteraan het examen.

Omdat ik, naast mijn affiniteit met ICT en de grote interesse ervoor, geen ervaring heb is mijn vraag of er nog tips zijn om me verder voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Het ding met cisco is, ervaring is alles! Ik zweer bij GNS3 voor routing, en voor switching echte hardware
Tweedehands kan je meestal wel een goede deal doen, het beste is om een 3550 of beter te scoren omdat je daar zowat alles mee kunt doen, zeker voor ccna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:01

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ok, hoop de hardware via mijn werkgever te kunnen krijgen. Ik wil er sowieso voor zorgen dat ik de boeken gelezen heb voor ik begin en dan ook zoveel mogelijk ermee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik overweeg boson exsim max tshoot aan te schaffen. Heeft iemand daar ervaring mee en/of is er een ander pakket waar betere resultaten mee te zijn te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:28
Ik lees al best veel in dit topic, ben zelf op me mbo vroeger ooit gestopt met ict en deed toen ook CCNA.
Ik zit er sterk aan te denken om het weer op te pakken danwel CCNA/CCNE erna.
Is de thuisstudie een beetje goed te doen? ik had het idee om gewoon boeken bij bol.com te bestellen deze goed te leren en dan examen te doen.

En natuurlijk via marktplaats wat hardware aan te schaffen

ps welke kostenplaatje moet ik in totaal bij ccna alleen al aan denken? mijn baas wilt niets betalen namelijk

[ Voor 12% gewijzigd door SmoothTweaker op 18-12-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:13
Met zelfstudie kom je een heel eind. Ik weet niet of je recentelijk in de praktijk ervaring hebt opgedaan met routers en switches, maar anders kun je iets van GNS3 of een simulator gebruiken om praktijkervaring op te doen. Bij het examen zitten nl. een aantal simulaties waarbij je een opdracht moet uitvoeren vanachter de console van een router of switch (bv. VTP instellen, poort configureren, etc.). Een examen afleggen bij een exameninstituut kost meen ik iets van 160-180 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
EdwinW schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:34:
Met zelfstudie kom je een heel eind. Ik weet niet of je recentelijk in de praktijk ervaring hebt opgedaan met routers en switches, maar anders kun je iets van GNS3 of een simulator gebruiken om praktijkervaring op te doen. Bij het examen zitten nl. een aantal simulaties waarbij je een opdracht moet uitvoeren vanachter de console van een router of switch (bv. VTP instellen, poort configureren, etc.). Een examen afleggen bij een exameninstituut kost meen ik iets van 160-180 Euro.
Dat is beter te doen dan ik verwacht, ben zelf werkzaam in kpn glasvezel branche en laatste tijd wat meer met vlan/routers ed bezig. maar denk dat ik toch nog veel kennis moet opdoen.
Wil graag met CCNA beginnen en dan CCNE erachteraan volgen om mijzelf te kunnen ontwikkelen en verder te kunnen groeien kwa werk.
Dus eigelijk is het slim om me even op cisco te registeren een boek te kopen en GSN3 gebruiken voor wat ervaring? en dan eerst CCNA behalen.
Welke termijn moet ik aan denken voordat ik alles stof bezit, 6 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:20
als je op je werk een beetje met cisco routers aan het klooien bent kan je met zelfstudie binnen 2 maanden je CCNA wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Binnen 6 maanden moet dat zeker wel te doen zijn. Je kunt in één keer het CCNA examen doen óf kiezen om het ICND1 examen te doen vervolgt met het ICND2 examen, wat hetzelfde papiertje oplevert. Zelf vond ik ICND1 en ICND2 beter te doen. GNS3 is geen simulator maar een emulator, dus je zult zelf moeten zoeken naar de IOS images van de routers, ik denk dat Packet Tracer (simulator) ook de lading dekt voor CCNA. Wat bedoel je met CCNE?

In juli loopt mijn CCNA af, ik wil voor die tijd het ROUTE examen hebben gehaald. Hoe lang hebben jullie voor dit examen voorbereid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 13:22
Volgende maand ga ik ook voor mijn ICND1 examen en de maand daarop gelijk ICND2.
Ik volg nu de HBO opleiding Network Infrastructure Design en ben begin April klaar met al mijn vakken.
Heb CCNA/CCNP (v6) /CCDA/CCDP al doorlopen, nu alleen de officiële papiertjes nog.

Na ICND2 probeer ik CCNP ROUTE, SWITCH en TSHOOT te halen voordat ik ga afstuderen in Augustus.
Moet wel lukken aangezien ik de cursussen op school ook met een goed resultaat heb afgerond. En ik heb toegang tot de Cisco apparatuur op school voor mijn zelfstudie.

ROUTE zal denk ik wel de zwaarste worden, veel stof en ook onderwerpen die vanuit CCIE aan CCNP zijn toegevoegd in de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
dreester schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:59:
Binnen 6 maanden moet dat zeker wel te doen zijn. Je kunt in één keer het CCNA examen doen óf kiezen om het ICND1 examen te doen vervolgt met het ICND2 examen, wat hetzelfde papiertje oplevert. Zelf vond ik ICND1 en ICND2 beter te doen. GNS3 is geen simulator maar een emulator, dus je zult zelf moeten zoeken naar de IOS images van de routers, ik denk dat Packet Tracer (simulator) ook de lading dekt voor CCNA. Wat bedoel je met CCNE?

In juli loopt mijn CCNA af, ik wil voor die tijd het ROUTE examen hebben gehaald. Hoe lang hebben jullie voor dit examen voorbereid?
hartstikken bedankt, ik denk dat ik vandaag maar even ga speuren voor wat boeken. nog tips toevallig?
ik heb GNS3 ook even gedownload ;)
ik bedoelde eigelijk CCNP, was niet helemaal wakker gisteren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
hartstikken bedankt, ik denk dat ik vandaag maar even ga speuren voor wat boeken. nog tips toevallig?
ik heb GNS3 ook even gedownload ;)
ik bedoelde eigelijk CCNP, was niet helemaal wakker gisteren haha
Ik gebruik gewoon de Certification guides van Cisco Press. Daar zitten ook oefenvragen en simulaties bij.
Voor ICND1 en 2 zijn laatst nieuwe versies uitgekomen (versie 3) van de Cert Guides. Ik weet niet wat het verschil is met versie 2 van de boeken. Ik gebruik gewoon de "oude" versie, die ik nog heb liggen.

Een tip: bestellen bij Amazon UK kan aardig wat centen schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Errm ik heb nu dat boek van CCNP switching 642-813, maar ik kan nergens labs vinden niet in het boek maar ook niet op de cd. Ik zou deze graag wel willen hebben. Iemand een idee waar deze zijn?

Bij ccna staan ze gewoon op de website van Cisco maar dat is hier niet het geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Je hebt het cert boek, er is ook nog een boek om te leren.

http://www.amazon.co.uk/I...TF8&qid=1324482215&sr=8-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Ik heb dat boek zelf niet, maar volgens mij staan daar ook geen labs in.

Dit is volgens mij wel een lab guide:

http://www.amazon.co.uk/S...TF8&qid=1324498521&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Deze week met cisco ccna icnd1 begonnen en moet zeggen dat het tot nu toe allemaal nog best meevalt, met het rekenen van bin ed heb ik gewoon ff paar websites geraadpleegd en zelf getallen op papier gezet en omgerekend maar het is vrij simpel als je het principe snapt.
Voor vanavond houd ik het voor gezien en morgen maar weer verder oppakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:13
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:26:
Errm ik heb nu dat boek van CCNP switching 642-813, maar ik kan nergens labs vinden niet in het boek maar ook niet op de cd. Ik zou deze graag wel willen hebben. Iemand een idee waar deze zijn?
De labs die je waarschijnlijk bedoelt, zijn de prakijkopdrachten die je in een cursus moet uitvoeren. Die worden zover ik weet niet op een website aangeboden. Een apart werkboek met opgaven krijg je wanneer je de cursus volgt.

• kevin86
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:26:

Bij ccna staan ze gewoon op de website van Cisco maar dat is hier niet het geval :(
Je hebt verschillende boeken:
In de certification guide staan alleen de core onderwerpen en je moet al redelijk wat voorkennis hebben om het door te lezen.

De Foundation Learning Guides zijn makkelijker door te lezen zonder voorkennis, en er wordt meer in behandeld dan alleen de core onderwerpen. Alles word wat uitgebreider uitgelegd dan in de cert. guide. (heeft ook meestal meer bladzijden)

Voor labs is er de labmanual die BrammeS in zijn post heeft staan.

@ SmoothTweaker

ICND1 dus CCENT is ook niet veel stof, ben 2 weken geleden begonnen met iedere dag een stukje lezen. Het leest ook makkelijk weg, vooral als je de stof al eens hebt geleerd. Heb het boek bijna uit en ga in de eerste week van 2012 op voor het examen, heb er voldoende vertrouwen in ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevin86 schreef op maandag 19 december 2011 @ 01:23:
Volgende maand ga ik ook voor mijn ICND1 examen en de maand daarop gelijk ICND2.
Ik volg nu de HBO opleiding Network Infrastructure Design en ben begin April klaar met al mijn vakken.
Heb CCNA/CCNP (v6) /CCDA/CCDP al doorlopen, nu alleen de officiële papiertjes nog.

Na ICND2 probeer ik CCNP ROUTE, SWITCH en TSHOOT te halen voordat ik ga afstuderen in Augustus.
Moet wel lukken aangezien ik de cursussen op school ook met een goed resultaat heb afgerond. En ik heb toegang tot de Cisco apparatuur op school voor mijn zelfstudie.

ROUTE zal denk ik wel de zwaarste worden, veel stof en ook onderwerpen die vanuit CCIE aan CCNP zijn toegevoegd in de laatste versie.
Let wel op dat niet alle stof behandeld wordt in de lessen.
Ik probeer vaak net voor de tentamenweek of er net na het officiele examen te doen maar die zijn toch flink uitgebreider dan de tentamens op school.

Route vond ik zelf wel meevallen behalve dat het veel stof is. Ben nu zelf met switch bezig maar daar zie ik toch meer tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 16:29
Nog een paar uurtjes en dan ga ik op voor het DCUCD examen, even duimen dt ik het haal want dan wordt meteen m'n CCNA en CCNA Security verlengt :)

* Mikey! is stiekem toch wel een beetje zenuwachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:45:
[...]

Let wel op dat niet alle stof behandeld wordt in de lessen.
Ik probeer vaak net voor de tentamenweek of er net na het officiele examen te doen maar die zijn toch flink uitgebreider dan de tentamens op school.

Route vond ik zelf wel meevallen behalve dat het veel stof is. Ben nu zelf met switch bezig maar daar zie ik toch meer tegenop.
Klopt niet alle stof word behandeld tijdens de lessen, maar het boek is gewoon de cert guide. Dus de boeken van CCNP heb ik al eens doorgelezen en dit doe ik dan nog een keer als herhaling voor het officiele examen.
Ik wilde eigenlijk ook tijdens de lessen de certificaten halen, maar toen had ik er het geld niet voor.
Dat is denk ik ook de reden dat er zo weinig studenten zich gaan certificeren iijdens hun studie NID. (volgens mij wil maar 10% van de studenten verder met Cisco) Dacht dat ik een van de enige was die de cisco certificaten gaat halen tijden de sudie, maar jij bent ook al goed bezig zie ik.

In de tentamen op school zitten als het goed is ook officiele vragen, maar alleen meerkeuzen. Geen drag and drop of simulaters, dat maakt het officiele examen misschien wat lastiger.

ROUTE en SWITCH moeten wel lukken, ROUTE heeft de meeste stof. TSHOOT lijkt me wel moeilijk, maar genoeg tijd om te oefenen met de apparatuur op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ben al een ff samples aan het zoeken voor Packet Tracer maar vind totaal niets...
Standaard bedrijfsnetwerk bv met paar servers, 1 switch, 1 router, paar pc's en printertjes.
Iemand toevallig al zoiets als template?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Laatst online: 08-10 16:29
Mikey! schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:03:
Nog een paar uurtjes en dan ga ik op voor het DCUCD examen, even duimen dt ik het haal want dan wordt meteen m'n CCNA en CCNA Security verlengt :)

* Mikey! is stiekem toch wel een beetje zenuwachtig...
Een beetje laat, maar ik ben geslaagd! :D

Nu ben ik voorlopig weer gecertificeerd en kan ik op m'n gemakje verder met m'n Wireless certificering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
Vandaag ICND1 gehaald! Was goed te doen.. Veel subnetten zoals verwacht.
Score was 937/1000. Volgende maand ICND2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zo, nu officieel JNCIA-JUNOS certified *O*

edit:
ps: moet ik nu mijn eigen topique zoeken? :/ -O-

[ Voor 43% gewijzigd door webfreakz.nl op 13-01-2012 17:14 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Gefeliciteerd en wat mij betreft niet, ben benieuwd hoe het is met andere certs, kan je iets zeggen hoe het zich tot andere cisco certs verhoudt en met welke cert het te vergelijken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Mwah, het examen viel reuze mee. En was eigenlijk een stuk simpeler dan een CCNA ICND1 of ICND2.. Een paar vragen over subnetting, een paar screendumps van route tabellen en daar de juiste gateway uit kiezen voor een IP address (in eerste instantie lijkt het op overlapping subnets, dus op zoek naar de most specific), vragen over password recovery op JUNOS apparatuur, hoe collisions domains zich verhouden tussen routers/switches/hubs, vragen over het werken met én de weg vinden in de hiërarchische configuratie, etc. Vrij basic eigenlijk. :P Het compositie CCNA exam vond ik duidelijk "moeilijker".

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor volgende maand CCNP Firewall ingepland. Inmiddels dermate veel met ASA's aan het spelen en uitrollen geweest dat het nu wel eens tijd wordt voor "het papiertje" :). Iemand hier die dit examen gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins
  • Laatst online: 30-07 10:27

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

webfreakz.nl schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:18:
Vrij basic eigenlijk. :P Het compositie CCNA exam vond ik duidelijk "moeilijker".
Het klopt dat JNCIA inderdaad veel eenvoudiger is dan CCNA. Het JNCIS(-ENT/SP) examen daarentegen is een stuk complexer en theoretischer dan CCNP.
Juniper probeert hiermee veel mensen bekend te maken met JUNOS en hopelijk enthousiast te maken om meer certs te gaan halen.

Goede stap in ieder geval om ook eens naar een andere vendor te kijken! :-)

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo ik heb nu van iemand hier een lab boek gekregen voor Cisco CCNP switching. Echter heb je bij al die labs minimaal 8 switches nodig en ook wat routers. Ik hoorde een paar mensen hier zeggen dat je er maar max 3 nodig hebt. Waar zijn deze labs dan? Zou iemand mij deze kunnen toezenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Van de technologie die in SWITCH wordt behandeld kan ik me bijna niet voorstellen dat je meer dan 3 toestellen nodig hebt. Daarnaast kan je ook lab equipment huren. Mijn lab thuis bestaat uit een 3600, 3550, en 2x 26x0 en die heb ik eigenlijk niet meer aangeraakt sinds ik switch heb gehaald. ROUTE=GNS3. Voor route heb ik heel veel gns3vault.com gebruikt. en voor het TSHOOT gedeelte heb ik exsim-max aangeschaft om de trouble tickets te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Skins schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:32:
[...]

Het klopt dat JNCIA inderdaad veel eenvoudiger is dan CCNA. Het JNCIS(-ENT/SP) examen daarentegen is een stuk complexer en theoretischer dan CCNP.
Juniper probeert hiermee veel mensen bekend te maken met JUNOS en hopelijk enthousiast te maken om meer certs te gaan halen.

Goede stap in ieder geval om ook eens naar een andere vendor te kijken! :-)
Ik vind het zeker leuk eens te zien hoe het bij een andere vendor werkt :) Heb ook steeds van die "aaaaaah ,zit dat zo bij Juniper." -momentjes.

Maar jij hebt wel asociaal veel Experts exams gehaald! R3sp3tc daarvoor, want je krijgt ze zogezegd niet bij een happy meal cadeau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:04:
Van de technologie die in SWITCH wordt behandeld kan ik me bijna niet voorstellen dat je meer dan 3 toestellen nodig hebt. Daarnaast kan je ook lab equipment huren. Mijn lab thuis bestaat uit een 3600, 3550, en 2x 26x0 en die heb ik eigenlijk niet meer aangeraakt sinds ik switch heb gehaald. ROUTE=GNS3. Voor route heb ik heel veel gns3vault.com gebruikt. en voor het TSHOOT gedeelte heb ik exsim-max aangeschaft om de trouble tickets te oefenen.
Ja in dat lab boek staan er toch echt zoveel switches, ik kan natuurlijk oude labs van CCNP 3.0 pakken maar daar staat volgens mij niet alles in.

Ik heb al 3 dure layer 3 switches kunnen krijgen van het bedrijf, vind het een beetje belachelijk om er nog 5 bij te vragen. Vind het sowieso wel jammer dat er geen online curriculum meer is van CCNP. En ook dat je meteen zoveel devices nodig hebt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Dat de labs uit 8 devices bestaan dat geloof ik wel, maar om alle switch tech te testen/configureren heb je naar mijn mening niet meer dan 3 devices nodig. Maar goed dan kom je ook vast een WLC te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde dat als je voor CCNP switch bent geslaagd je geen certificaat krijgt. Hoe wil je dan aantonen dat je het examen hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:46:
Ik hoorde dat als je voor CCNP switch bent geslaagd je geen certificaat krijgt. Hoe wil je dan aantonen dat je het examen hebt gehaald?
je krijgt bij ieder examen een uitdraai mee. Daarnaast kun je het aantonen middels de website van cisco.com

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Losse certificaten hebben ook geen officiële status. Als ik eerder ben is het hele cc*p aan het devalueren dankzij testkings ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat kan hier:
https://i7lp.integral7.co...sco&basechannel=integral7

Via dit portal kan je anderen een mailtje sturen waardoor ze inzicht krijgen in je certificeringen. Dit zijn alleen certificeringen die nog geldig zijn.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
TrailBlazer schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:42:
Losse certificaten hebben ook geen officiële status. Als ik eerder ben is het hele cc*p aan het devalueren dankzij testkings ed.
Testking gebruik zie ik vooral bij Microsoft Certificaten, ook bij mijn opleiding zijn er studenten die zo even MCITP-EA worden in een paar weken.

In hoeverre het ook bij Cisco het geval is weet ik niet. Ik leer netjes voor de examens, dus voor mij heeft het waarde. Alleen dat soort mensen halen die waarde weer omlaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 back to back smart serial kabels nodig om WIC-2T's in m'n homelab te verbinden.
Weet iemand een NL adresje hiervoor?
Ik vind ze wel internationaal voor 15 dollar maar de 85 dollar verzendkosten zijn minder.

Het gaat om:

CAB-SS-2626X-3 CISCO CABLE WIC-2T SMART SERIAL CN26-CN26 CROSSOVER DTE-DCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Vandaag mijn TSHOOT gehaald met 890 punten! Dus hiermee lekker het hoofdstuk CCNP afgesloten, het was druk in breda, persoon voor me had zijn route gehaald.

Maar wat nu? Ik heb het boek van ccda al liggen en ik hoor dat het pittig is of misschien toch maar iets met security doen..

Misschien eerst wat pauze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
Gefeliciteerd!

Als het goed is heb ik in de zomer ook mijn CCNP :P.
CCDA is altijd leuk om te hebben, daar zit ik ook aan te denken voor na CCNP. Maar dat zie ik dan wel.
Security word wel veel gevraagd als ik me niet vergis, het is ook een belangrijk onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

kevin86 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:41:
Gefeliciteerd!

Als het goed is heb ik in de zomer ook mijn CCNP :P.
CCDA is altijd leuk om te hebben, daar zit ik ook aan te denken voor na CCNP. Maar dat zie ik dan wel.
Security word wel veel gevraagd als ik me niet vergis, het is ook een belangrijk onderwerp.
Bedankt, je bent toch met icnd2 bezig? Dus je moet ROUTE en SWITCH nog doen?

Ik zou zeggen verkijk je er niet op want het is een hoop stof die je in je kop moet krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
it0 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:20:
[...]

Bedankt, je bent toch met icnd2 bezig? Dus je moet ROUTE en SWITCH nog doen?

Ik zou zeggen verkijk je er niet op want het is een hoop stof die je in je kop moet krijgen!
Ja idd nu nog bezig met ICND2, boek al voor de helft uit :P. Volgende week ga ik het examen inplannen, zal eind Februari worden.

Daarna wil ook nog CCNP gaan doen (ROUTE, SWITCH, TSHOOT). Ik heb de certification guides al eens doorgelezen, dus ik ben me bewust van de hoeveelheid stof :D.

En daarna is het tijd voor afstuderen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Hallo,

Ik ben druk bezig met mijn CCNA en kom zo meteen op het gedeelte waar zo te lezen cisco apparatuur aan te pas komt.
Ik heb niets binnen handbereik wat ik kan gebruiken, is het wijs om gewoon voor het spelen een switch oid aan te schaffen en welk model zou beetje in klein budget daarvoor passen waar ik me gaandeweg mee kan redden?
Of zou ik me met GSN3 prima kunnen redden.

ps aan de hoeveelheid stof heb ik me ook aardig op verkeken het is meer als ik dacht maar met beetje denkwerk/motivatie kom je een aardig eind

Is het misschien verstandig om ICND1/2 examen apart af te leggen of in een keer te doen?
Hoe hebben de meeste van jullie dat gedaan

[ Voor 11% gewijzigd door SmoothTweaker op 13-02-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 17:44
Ik heb de examens apart gedaan en ik heb me voorbereid met Boson Netsim.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Remco schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:56:
Ik heb de examens apart gedaan en ik heb me voorbereid met Boson Netsim.
Dankjewe remco, zal hier ook eens een blik op werken.
Moet eerlijk zeggen dat het begin best veel is en er veel op je af komt.

Wil eerst CCNA halen en dan kijken wat ik als vervolg stap ga doen en ook kwa werk.
Ben nu werkzaam als kpn all-ip glasvezel monteur maar wil me toch meer richting cisco netwerk techniek richten. Ben alleen zo bang dat ik straks ergens op een servicedesk terecht kom met alleen CCNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die ook naar de Technical Update Training gaat op 9 maart? :-)

http://tblog.cisco.nl/201...echnical-update-training/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
moet even kijken of ik mag van de baas de datacenter hoek is wel helemaal in mijn straatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Aanwezig. :)

Voornamelijk datacenter.
En misschien pak ik de IPv6 sessie mee.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

SmoothTweaker schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:38:
[...]

Wil eerst CCNA halen en dan kijken wat ik als vervolg stap ga doen en ook kwa werk.
Ben nu werkzaam als kpn all-ip glasvezel monteur maar wil me toch meer richting cisco netwerk techniek richten. Ben alleen zo bang dat ik straks ergens op een servicedesk terecht kom met alleen CCNA.
Nee hoor, met CCNA kun je prima netwerken uitrollen en met UC spelen. Nee, een architect zul je niet meteen zijn. Maar door eerst netwerkmanagement te doen op servicedeskniveau heb je wat meer tijd om te kijken en te rommelen en collega's om hulp te vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 25-02-2012 07:38 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn agenda voor 9 maart is als volgt:

* Keynote
* IPv6
* Datacenter virtualisatie update
* Security update
* Router / switch update

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
SmoothTweaker schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:38:
[...]

Blijven hangen op een servicedesk is je eigen schuld over het algemeen. Ik ben bij KPN ook ooit senior tweede lijns specialist geworden zonder ook maar een certificaat. Gewoon vragen hoe iets zit en niet makkelijk tickets doorsluizen naar de 2e lijns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Eigen inzet is daar inderdaad het belangrijkste. Ik ben ooit tijdens mijn studie op een internethelpdesk begonnen en, inmiddels 15 jaar later, netwerkarchitect. Ik heb vele cursussen gedaan maar naast mijn HBO papiertje heb ik geen enkele certificering. Zolang je binnen één bedrijf blijft is dat vaak ook geen punt, dan groei je door op basis van kennis en ervaring. Als je wil overstappen naar een bedrijf dat je niet kent dan kunnen certificeringen zinnig zijn.

Als ik praat met mensen die netwerkdingen moeten gaan doen ben ik ook echt niet geinteresseerd in hun certificaten, wel in hun ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Klopt ik kijk ook niet naar certificaten en ik kan ook in 5 minuten door iemand heen prikken ik heb mijn ccie gehaald omdat dat handig was voor mijn carrière

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Half juni loopt mijn CCNA af. Kan iemand mij vertellen hoe kort je na een afgenomen examen eventueel dat examen opnieuw kunt boeken als je die niet gehaald hebt? Ik ben voornemens CCNP:ROUTE in te plannen rond 7 mei. Ik zie dat ik voor Pearson VUE mooi weer een creditcard moet nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 21:49
5 (werk)dagen --> klik, sectie 'Retaking Exams'

[ Voor 86% gewijzigd door consono_md110 op 16-03-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
Iets later dan gepland.. maar vandaag ICND2 gehaald!

Nou even een week niet leren, voordat ik begin aan CCNP ROUTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

5000 nieuwe collega's bij in onze business unit...
https://tweakers.net/nieu...oor-5-miljard-dollar.html

Ik vraag me bovendien af hoeveel van jullie het bredere portfolio van Cisco kennen (videoscape, webex, telepresence, ...)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
kevin86 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 18:26:
Iets later dan gepland.. maar vandaag ICND2 gehaald!

Nou even een week niet leren, voordat ik begin aan CCNP ROUTE.
Gefeliciteerd, ik ben net met studie bij ICND2 beland, weet nog niet of ik ze apart ga halen of samen. maar ben aardig goed op weg en man wat leer je veel in de eerste paar delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
H!GHGuY schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 09:09:
5000 nieuwe collega's bij in onze business unit...
https://tweakers.net/nieu...oor-5-miljard-dollar.html

Ik vraag me bovendien af hoeveel van jullie het bredere portfolio van Cisco kennen (videoscape, webex, telepresence, ...)
In ieder geval één. Maar ik geef meteen toe dat als het meer voice / UC / video wordt ik dit meestal bij mijn collega parkeer. Die is daar veel beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
Bedankt voor de felicitaties!
SmoothTweaker schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 12:49:
[...]

Gefeliciteerd, ik ben net met studie bij ICND2 beland, weet nog niet of ik ze apart ga halen of samen. maar ben aardig goed op weg en man wat leer je veel in de eerste paar delen
Ik heb het vooral vanwege de tijd gedaan, aangezien mijn opleiding ook gewoon doorgaat. Zo kon ik de te leren stof wat opsplitsen. Ik deed meestal 2 hoofdstukken per week lezen + Nuggets kijken en oefenen op de apparatuur of GNS3 en dat ging prima. Maar als je de tijd hebt kan je ook gewoon het examen in één keer doen.

ICND1, was gewoon super makkelijk. Veel subnetten en algemeen routing en switching vragen, Frame-Relay moest ik alleen even goed doornemen...

ICND2 was wat zwaarder. Veel troubleshooting, NAT en vragen over wie de STP root word of de DR/BDR.

Examen begon bij mij gister gelijk met een simulatie, waarbij ik wat VLANs, VTP en een default gateway moest installen op de switches. Niks spannends maar het kost wel meer tijd dan een meerkeuze vraag.
Bij vraag 10 crashte de software door een Java error |:( , gelukkig kon ik de toets op een andere pc gewoon afmaken.

Het meest iritante vind ik die Testlet vragen je krijgt dan 4 vragen over een configuratie of topologie, maar die telt wel maar voor één vraag. Zo had ik er 3 in zitten dus geen 43 maar 52 vragen :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bl@ckbird schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 15:14:
[...]

In ieder geval één. Maar ik geef meteen toe dat als het meer voice / UC / video wordt ik dit meestal bij mijn collega parkeer. Die is daar veel beter in.
zozo dat kan weer in de paraplu van medianet gebrabbel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
De wazigste voice afkorting vind ik nog wel CUCIMOC:
Cisco Unified Communications Integration for Microsoft Office Communicator

Like: whut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 18:28
Vorige week op de valreep nog geslaagd voor het nieuwe arch examen (642-874 uit mijn hoofd). 15-4 verliep mijn bcmsn examen, dus moest voor die tijd arch hebben gehaald om ccdp gecertificeerd te raken, dat is dus gelukt :P

Ik denk dat ik nu verder ga met ccnp security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Bl@ckbird schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:16:
De wazigste voice afkorting vind ik nog wel CUCIMOC:
Cisco Unified Communications Integration for Microsoft Office Communicator

Like: whut?
Boeiend is onderdeel van Workspace Licensing :p

Maar OCS heet nu Lync. En nu dan?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Cisco Unified Communications Integration for Microsoft Lync.
Maar daar ben ik nog geen grappige afkorting voor tegen gekomen...

@Pauwl: Congratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik moet binnenkort mijn CCNA opnieuw gaan halen (3 jaar geleden gehaald, nu verlopen).

Nu heb ik nog een boek van sybex liggen, 6th edition. Maar nu is er al een nieuwe uit, 7th edition.

Heb ik die nieuwe versie nodig om mijn kennis te verversen, of ga ik het met die 6th edition ook wel redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Bl@ckbird schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:51:
Cisco Unified Communications Integration for Microsoft Lync.
Maar daar ben ik nog geen grappige afkorting voor tegen gekomen...

@Pauwl: Congratz!
Cisco Unified Communications on Cisco Unified Computing System

zelfs zonder afkorting een WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

RonnieB82 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:06:
Ik moet binnenkort mijn CCNA opnieuw gaan halen (3 jaar geleden gehaald, nu verlopen).

Nu heb ik nog een boek van sybex liggen, 6th edition. Maar nu is er al een nieuwe uit, 7th edition.

Heb ik die nieuwe versie nodig om mijn kennis te verversen, of ga ik het met die 6th edition ook wel redden?
Ik ken de boeken niet, maar mijn gevoel zegt ja, leg de blueprint naast de boeken en kijk of alles wordt besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiepHoi82
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 22:25
Onlangs m'n CCNA Wireless (640-721) behaald. Nog meer mensen met wireless networking bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Beste leden,

Kan iemand aangeven of het verstandig/praktisch is om te beginnen eerst met CCDA ipv CCNA of juist visa versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
CCNA lijkt mij handiger hoewel het allebei nogal basic blijft wat is je doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Zo mijn ccie is ook weer verlengd voor 2 jaar. Niet ruim maar ach who cares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
RonnieB82 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:06:

Mijn 6th edition Sybex was ook al voor 640-802, en dat is nog steeds het meest recente examen. Het heeft er denk ik mee te maken dat het CCNA examen alweer veel langer dan tot nu toe gebruikelijk ongewijzigd is geweest dat er nu voor het eerst een nieuwe Sybex Study Guide is zonder een nieuw examen (en dus een goede reden).

Tenzij Cisco de stof heeft gewijzigd met gelijkblijvend nummer? Deden ze vroeger nooit, maarja, er kan eens wat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
lawkexarib schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:34:
Beste leden,

Kan iemand aangeven of het verstandig/praktisch is om te beginnen eerst met CCDA ipv CCNA of juist visa versa?
CCNA is meer implementeren en troubleshooten, CCDA is meer ontwerpen van netwerken.
Ligt er aan wat je rol is.
TrailBlazer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:41:
Zo mijn ccie is ook weer verlengd voor 2 jaar. Niet ruim maar ach who cares
Congratz!
Jasper Janssen schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:05:

Mijn 6th edition Sybex was ook al voor 640-802, en dat is nog steeds het meest recente examen. Het heeft er denk ik mee te maken dat het CCNA examen alweer veel langer dan tot nu toe gebruikelijk ongewijzigd is geweest dat er nu voor het eerst een nieuwe Sybex Study Guide is zonder een nieuw examen (en dus een goede reden).

Tenzij Cisco de stof heeft gewijzigd met gelijkblijvend nummer? Deden ze vroeger nooit, maarja, er kan eens wat veranderen.
Zodra stof wijzigt komt er een nieuw examen nummer en heb je beperkt de tijd om nog het oude examen te halen. Voor een overzicht, zie:
http://www.cisco.com/web/...ification_exams_list.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
thanks

nu wil ik eigenlijk nog een examen gaan doen (heb ik altijd na het halen van een examen ) Zit te denken aan DCUCI laatste tijd wel een hoop met UCS gedaan en wel een leuke tak van Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
TrailBlazer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:35:
[...]

thanks

nu wil ik eigenlijk nog een examen gaan doen (heb ik altijd na het halen van een examen ) Zit te denken aan DCUCI laatste tijd wel een hoop met UCS gedaan en wel een leuke tak van Cisco.
Merk je dat er veel vraag vanuit de markt is voor UCS?

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek volgende week in te schrijven voor CCNA security of aan CCNP. Kosten deze cursussen in Nederland ook 1000 euro / module ? Via welke webwinkel kopen jullie jullie boek aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
MrFX schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Merk je dat er veel vraag vanuit de markt is voor UCS?
Ik werk bij een detacheerden maar we worden wel regelmatig gevraagd door resellers voor korte implementatie projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Volgende week ICSNS(Implementing Cisco Storage Networking Solutions) training. Ik heb nog niet zoveel ervaring met de Cisco MDS producten dus ik ben zeer benieuwd.
TrailBlazer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:47:
[...]

Ik werk bij een detacheerden maar we worden wel regelmatig gevraagd door resellers voor korte implementatie projecten.
Er lopen bij mijn werkgever momenteel een paar UCS trajecten, begint langzaam een beetje op gang te komen volgens mij.

[ Voor 52% gewijzigd door BrammeS op 02-05-2012 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
TrailBlazer schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:38:
CCNA lijkt mij handiger hoewel het allebei nogal basic blijft wat is je doel?
Bedankt voor je reactie. Momenteel speelt er niets, maar mogelijk dat ik in de zomer CCDA of CCNA wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag TSHOOT gehaald (en dus CCNP R&S) 931/1000

Best leuk examen!! Maar wel flink zweten als je het probleem bij een ticket niet kunt vinden. (dan beginnen aan een andere en er achter komen dat het een heel simpel foutje was:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Gefeliciteerd, Mooie score!

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Binnenkort ccie datacenter written proberen is nu nog beta. Ik heb niet het idee dat ik het ga halen maar het is goedkoop en misschien handig om info op te doen als ik wel een serieuze poging wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

lawkexarib schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:34:
Ik heb recent even door het CCDA boek gebladerd en denk dat je er verstandig aan doet om eerst CCNA te behalen. Met CCNA heb je een goede basis en is CCDA wellicht wat makkelijker. Het ligt er ook aan wat je moet doen in je werk, meer design of beheer.

Komende maand zal ik ICND2 examen doen, na ICND1 lange tijd niks gedaan met Cisco dus nu maar weer eens in de boeken gedoken. Hopelijk slaag ik dan kan ik hierna Security doen, huidige examen gaat in september vervangen worden (ik heb nog het oude boek).

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:47:
Vandaag TSHOOT gehaald (en dus CCNP R&S) 931/1000

Best leuk examen!! Maar wel flink zweten als je het probleem bij een ticket niet kunt vinden. (dan beginnen aan een andere en er achter komen dat het een heel simpel foutje was:)
Gefeliciteerd!
TrailBlazer schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:41:
Binnenkort ccie datacenter written proberen is nu nog beta. Ik heb niet het idee dat ik het ga halen maar het is goedkoop en misschien handig om info op te doen als ik wel een serieuze poging wil gaan doen.
Deze meneer gaat ook CCIE DC doen. Hij is freelance trainer voor Firefly en ik heb een keer een UCS update van hem gehad. Hij blogt ook over dingen die hij tegenkomt voor z'n CCIE DC studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
leuke blog idd

heeft er iemand hier ervaring met de nexus1000v ik ben geen VMWare expert (verre van) maar wil er wel eens wat meer van weten. Wat is de goedkoopste (legale) manier om hier wat mee te spelen. Hardware is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
sh4d0wman schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:18:
[...]

Ik heb recent even door het CCDA boek gebladerd en denk dat je er verstandig aan doet om eerst CCNA te behalen. Met CCNA heb je een goede basis en is CCDA wellicht wat makkelijker. Het ligt er ook aan wat je moet doen in je werk, meer design of beheer.
Op mijn werk ben ik bezig met netwerk- en systeembeheer. Ik dacht dat het handig zou zijn om eerst met CCDA te beginnen, aangezien het examen vertelt hoe het design eruit moet zien en hoe het zou moeten werken. En daarna beginnen met CCNA om het functioneel design te implementeren...

Btw; vorig jaar heb ik CCNA v.4 reeds op school gehad. Mocht ik voor het certificaat gaan, dan betekent dat voor mij de stof herhalen. Op zich wel leuk en interessant!

Waarom ga je niet direct voor CCNA i.p.v. eerst twee examens af te leggen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
TrailBlazer schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:51:
leuke blog idd

heeft er iemand hier ervaring met de nexus1000v ik ben geen VMWare expert (verre van) maar wil er wel eens wat meer van weten. Wat is de goedkoopste (legale) manier om hier wat mee te spelen. Hardware is geen issue.
Op VMware kan een evaluatie versie downloaden van ESXi en vCenter.
Dit heb ik geïnstalleerd op mijn ML110 G5 server. (Check ff of je hardware compatible is met de HCL.)

Binnen ESXi 5 heb ik twee host die ESXi 5 draaien en vCenter Virtual Appliance.
Om ESXi op ESXi te draaien moet je het een en ander tweaken.

Daarnaast heb ik een VM aangemaakt met flink harddisk ruimte waar ik FreeNAS op draai.
Dit is de shared storage (iSCSI target) richting de twee ESXi 5 hosts. (Zodat je zaken als vMotion kan doen.)

De evaluatie versie van ESXi is full options (Enterprise Plus feature set). Hier draait dus ook de distributed switch van VMWare op. Deze kan je vervangen door de distributed switch van Cisco. Ook hier is een evaluatie versie van.

Een evaluatie versie van de Nexus 1000v kan je aanvragen op:
http://www.cisco.com/go/license

ff Inloggen met je CCO account en klik op "Get Demo."

Cisco heeft ook een remote Cloud Lab:
http://cloudlab.cisco.com

Om toegang hiertoe te krijgen moet je een Cisco SE even lief aankijken :)
Hier is ook veel info te krijgen:
https://communities.cisco...ogy/datacenter/nexus1000v
lawkexarib schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:57:

Op mijn werk ben ik bezig met netwerk- en systeembeheer. Ik dacht dat het handig zou zijn om eerst met CCDA te beginnen, aangezien het examen vertelt hoe het design eruit moet zien en hoe het zou moeten werken. En daarna beginnen met CCNA om het functioneel design te implementeren...

Btw; vorig jaar heb ik CCNA v.4 reeds op school gehad. Mocht ik voor het certificaat gaan, dan betekent dat voor mij de stof herhalen. Op zich wel leuk en interessant!

Waarom ga je niet direct voor CCNA i.p.v. eerst twee examens af te leggen als ik vragen mag?
Als CCNA nu nog vers in je geheugen zit, zou ik voor CCNA gaan.

CCDA gaat ook in op business issues en netwerkontwerp en minder op troubleshooting.
( Bijvoorbeeld Lifecycle Services, wat eigenlijk ITIL is met Cisco sausje. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
thanks blackbird HW hebben we genoeg want we zijn wat fanatiek geweest met UCS blade server aan schaffen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Dan is hardware compatibility geen probleem gok ik :P
Om FreeNAS via iSCSI te koppelen met ESXi heb ik een tutorial gevolgd op Youtube, meen ik...

Global Knowledge gebruikt voor hun VCP5 trainingen ook een VMware in VMware omgeving.
Werkt als een trein. En je kan snapshots terugdraaien als de training voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

lawkexarib schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:57:
[...]
Ik heb 2 jaar geleden ICND1 gedaan dus voordat deze verloopt kan ik nog ICND2 doen. Destijds deze keuze gemaakt omdat CCNA zo ongeloofelijk breed is en ik een slecht geheugen heb :P Mocht ik ICND2 niet halen dan zal mijn volgende examen in ieder geval wel gelijk CCNA worden.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Bl@ckbird schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:34:
Dan is hardware compatibility geen probleem gok ik :P
Om FreeNAS via iSCSI te koppelen met ESXi heb ik een tutorial gevolgd op Youtube, meen ik...

Global Knowledge gebruikt voor hun VCP5 trainingen ook een VMware in VMware omgeving.
Werkt als een trein. En je kan snapshots terugdraaien als de training voorbij is.
NetApp Array + MDS switches :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Ik vroeg me af of het een goed idee is om een CCNA cursus te volgen om vervolgens daarmee beide ICNDs examens af te leggen of is het beter om aparte cursussen voor ICNDs examen te volgen?

Het gaat mij om CCNA cursus: http://www.testout.com/ho...rtification-training/ccna

[ Voor 4% gewijzigd door lawkexarib op 25-05-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:55
Vandaag met enige vertraging dit boek besteld voor CCDA. Hoop volgende week binnen en dan kan ik aan de slag gaan met leren.
Bij mijn werkgever doen we niets met Cisco en verder kom ik ook niet met Cisco spul in aanraking. Mijn motivatie om CCNA en CCDA te halen is vooral om basale netwerk kennis op te doen. En ik moet zeggen dat het echt helpt. CCNA is uiteraard ook deels Cisco specifiek (wat ik zeker ook leuk vind) en CCDA ook een beetje, maar ook al doe je niets met Cisco, dan nog krijg je een goede basiskennis op gebied van netwerk topologie.
Kunnen jullie nog meer Cisco stof aanraden voor algemene basis kennis? Of gaat de rest van de certificering voornamelijk specifiek over Cisco apparatuur? (wat begrijpelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
routing (muv eigrp) , switching en qos zijn allemaal redelijk generiek. Er wordt wel beschreven hoe je het op cisco HW configureert maar de basics begrijpen is veel belangrijker. Ik heb voornamelijk kennis van Cisco hardware maar toen ik laatst een heleboel routing dingen op een Juniper moest configureren kostte me dat 2 uur om de CLI te begrijpen en toen kon ik ook de basic Juniper config lezen.
Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste