Klopt helemaal, daarom heb ik ook voor Orange gekozen. Ik heb het ook pas aangevraagd toen het niet meer nodig was om ook nog eens 45 Euro aansluitkosten aan KPN te betalen voor een lijn die ik helemaal niet wil hebben, maar die tot voor kort wel nodig was voor ADSL.Wilke schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:09:
[...]
Nou ja, met KPN concurreren is niet zo moeilijk. Je betaalt daar al ruimschoots meer voor een 3 MBit verbinding, dus zelfs al knijpen ze 'm bij Orange uiteindelijk dicht tot aan 4 dan is het nog steeds zowel goedkoper als sneller.
Afgelopen week liep er nog een draadje over iemand die tegen zijn zin IPB aangesmeerd had gekregen. Ik heb het niet zo op conspiracy theories, maar ik kan me echt opwinden over dat soort al dan niet opzettelijke fouten. Je wordt gewoon gen***d waar je bijstaat, en je kan er niets tegen doen. Ze zullen bij KPN natuurlijk altijd glashard blijven ontkennen dat er opzet in het spel is, en je zult het moeilijk kunnen aantonen. Maar je maakt mij niet wijs dat je 'per ongeluk' iemand IPB levert terwijl ie nadrukkelijk gezegd heeft dat ie het niet wil hebben. Dat een aanvraag die in behandeling is niet geannuleerd kan worden, kan natuurlijk NOOIT het probleem van de klant (tegen wil en dank) zijn, dat is gewoon een beperking in het automatiseringssysteem van KPN en daarom ook hún probleem. Maar helaas werkt het niet zo (waarom eigenlijk niet?), je blijft een onbetekenende klant tegenover een machtige reus. Je hebt het maar te slikken, erg frustrerendEn om het slechter te doen dan KPN zullen ze ook hun best moeten doen. Vriend van me heeft daar pas een BelBudget lijn aangevraagd (die van 9,76 ofzo per maand) alleen om daar ADSL over te laten lopen. Paar keer duidelijk aangegeven dat hij BelBudget wil, en inderdaad, alsnog wordt 'ie aangesloten op BelBasis (15 ofzo per maand).
Foutje, kan gebeuren? Onwaarschijnlijk... de helpdeskmedewerker krijgt een hogere provisie voor het afsluiten van BelBasis dan BelBudget. Vervolgens kun jij erachteraan gaan lopen om het om te laten zetten naar BelBudget, en wordt het bedrag pas later verrekend (een lopende aanvraag wijzigen kan niet). En dat is natuurlijk pas in het geval dat jij er zelf achteraan gaat bellen. Zou me niets verbazen als dit standard operating procedure is. (zijn er anderen met soortgelijke ervaring?)
Idem dito hier, ben erg tevreden over de telefoniediensten, dus ze hebben bij mij wel wat krediet opgebouwd.Anyway, met zo'n bedrijf probeer ik zoveel mogelijk te vermijden zaken te doen. Het is w.m.b. al jammer dat ze nu indirect nog steeds die ca. 10 euro per maand krijgen..
(En nu nog zien of Orange het beter doet in dat opzicht)