Ik heb nog één component in mijn systeem gewijzigd en ben daarmee van
23.4W naar
22.1W gegaan.
Het enige dat ik gewijzigd heb is de PSU. Er zat een Be Quiet F1 350W Gold in, en er zit nu een E9 400W Gold voeding in die het bij lage load dus net wat beter doet...
Tov de L7 300W is het verschil daarmee opgelopen naar net ff boven de 4W. Dus dan weten diegene die de L7 gebruiken dat er nog 4W met deze belastingen vanaf
kan...
Ik zie net alleen dat deze dieper is (16cm vs 14cm), en dat in de Q25 kast max. 17cm ruimte is.
Het zou zo maar kunnen zijn dat ik daardoor op de F1 was uitgekomen, en de 400W daardoor helemaal niet bekeken heb... Hmmmmmm... Gaat lekker zo
Betekent wel dat deze 400W Gold een aanrader is voor zuinige systemen...Kost wel zo'n €15 meer dan de F1, dus je zult het er in 3-5jr, afhankelijk van de load (bij hogere load is het verschil 2-5W) niet echt uithalen met de huidige stroomprijzen.
Ik ga dus wel, zo lijkt het, met een andere bootschijf (Velociraptor, -4.5W) en nog 2 dataschijven in idle (+1,8W) met die 400Watter idle onder de 20W uitkomen, 'ver' onder mijn streven van 25W
Dus met:
- Intel DH77DF mItx bord
- Intel 3570K CPU
- Sniper 2x4GB RAM (die niet op 1.2V maar op 1.5V loopt door bug op Intel bord)
- Blacksilent CPU fan
- WD Velociraptor 300GB
- 1x WD 3TB, 1x WD 2.5TB, 2x WD 1.5TB (1 als backup, 3 in de pool met DrivePool)
PS 1.
Uitgaande van de 22.1W, en de onderdelen (mobo+cpu+ram 7W, fan 0.7W, WD 500GB 9W en WD's 1.8W) totaal 18,5W DC, dan heeft deze E9 400W zo'n 83% efficientie bij deze lage load!
PS 2.
Ut past dus. Er is nog iets meer ruimte achter het hdd rek, en dankzij de sleeves is eea ook een stuk flexibeler om de kabels de bocht om te zetten vanuit de voeding.
De hdd linksonderin gaat er nog uit, inclusief het rekje daarvoor. Daardoor voldoende ruimte voor de overgebleven kabels. Het hdd rek (hot swappable) gaat volledig gevuld worden met de 5 WD hdds.
[
Voor 17% gewijzigd door
Mars Warrior op 12-08-2012 15:05
. Reden: PSjes erbij ]