Ik wil even een vraag voorleggen aan jullie:
Voor centrale opslag, backup, webserver en wat ik nog meer leuk ga vinden, heb ik de volgende configuratie aangeschaft om als server te gebruiken, mede op basis van wat ik hier gelezen heb:
* AMD Athlon II X2 245
* Be quiet! Pure Power L7 350W
* Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
* Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
* Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB
* Cooler Master CM 690 Zwart
(ik had overigens niet door dat een AM3 ook op de Gigabyte GA-MA74GM-S2H past zoals ik zie in de post van Maranello, dat had me wat geld in aanschaf kunnen besparen, maar goed...)
Omdat de 785G een goede IGP heeft ben ik gaan twijfelen of ik de basis van deze configuratie niet als HTPC ga gebruiken en mijn huidige HTPC als server. De specs van mijn HTPC zijn:
* AMD Athlon X2 5200+ 65W
* Asus M2A-VM HDMI 690G
* Kingston Valueram KVR667D2N5K2/2G
De HTPC staat aangesloten via VGA op mijn (niet-HD) beamer.
Ik zag net met de Cresta dat de HTPC in idle mode rond de 95W trekt - waar ik overigens van schrok. Ik heb er wel 2x Samsung HD103UJ en 1x HD501LJ inzitten, maar dan nog... Misschien dat C&Q niet goed werkt

(net gecontroleerd - hij blijft inderdaad op 2.6GHz draaien ondanks juiste instellingen) De nieuwe configuratie heb ik uiteraard nog niet draaiende, want dan moet ik mogelijk alles 2x inbouwen.
Wat denken jullie dat de beste keuze is voor de server/HTPC ivm prestaties en zuinigheid?
EDIT: even een off-topic vraag (als dat niet mag maak ik een apart topic aan): kan ik vanaf mijn server DVD/HD materiaal streamen via LAN naar een HDTV als deze een LAN-aansluiting heeft? Met streamen bedoel ik dan dat de server al het werk doet en de TV alleen een display is (dus er zit niets meer tussen de server en de TV - behalve een CAT5e kabel)
[
Voor 14% gewijzigd door
MikeWazowski op 08-10-2009 16:07
. Reden: Vraag toegevoegd> ]