ik wil een thuisserver hebben en zit te denken aan het deluxesysteem van hardware.info de concurrent
even schaamteloos gecopy pasted:
Ik heb geen tijd meer om uitgebreid alles te installeren dus kies voor gemakzucht wbt serverversie: Microsoft home edition ipv 2008. Gewoon hup ff alles erin stoppen en gaan met de banaan. Zelfs Exchange schijnt dmv een tool te werken dus ik ben gelukkig,
Mijn vragen: Is dit het beste systeem voor mijn situatie:
1 mainstation (zwaar systeem, 8 gb intern, 2 tb).
1 Hp pavillion 9890eg (500 gb schijfruimte).
1 xbox 160 gb intern
verder: Nokia 6500 slide. QTEK 9090 PDA, HTC Ted Baker
2 oude systemen die ik voor mediaplayer en gamestation gebruikte. Denk dat ik ze weg ga geven zodra alles klaar is hier.
Verder wil ik nog een xbox 360 kopen en een playstation 3 (Wii staat hier al).
Ik wil de server vooral gebruiken voor databackup & datastorage + remotedownload (newsgroepen, torrents).
De oude xbox gebruik ik nu om xvid etc op m'n tv te showen. Ik wil de server nu gaan gebruiken om alles centraal te regelen.
Ik denk dat het met dit systeem hieronder perfect gaat. Hoeveel schijven raden jullie aan? ik zit zelf aan 4 tb te denken.
Heeft iemand suggesties?
----
AMD Athlon 64 X2 4050e Processors
De Athlon X2 4050e is een dual-core processor uit AMD's recente 45W reeks. Dat betekent een zeer laag energieverbruik, maar dankzij de twee kernen voldoende rekenkracht voor wie z'n Home Server zeer intensief wil gaan inzetten.
Klik hier voor de detailpagina van dit product.
2 GB DDR2-667 SODIMM Geheugenmodules
Het gekozen moederbord vereist het gebruik van SODIMM modules. Wij kiezen voor de luxe thuisserver voor 2 GB geheugen van het DDR2-667 type.
Geleverd bij behuizing CPU-koelers
Bij de Chenbro ES340 wordt een passende CPU-koeler meegeleverd. Deze hoeft dus niet los aangeschaft te worden.
Albatron KI690-AM2 Moederborden
De gekozen Chenbro behuizing biedt ruimte aan een klein Mini-ITX of DTX moederbord. Wij kiezen voor het Albatron KI690-AM2 bord, gebaseerd op de energiezuinige AMD 690G chipset. Dit bord heeft tevens de benodigde vier SATA-poorten aan boord.
4x Western Digital Caviar RE2-GP 1 TB Harddisks/SSD's
Aangezien een thuisserver 24 uur per dag aan staat, wil je natuurlijk harddisks met een zo laag mogelijk energieverbruik. Western Digital speelt daar handig op in met de Caviar GP (Green Power) reeks. Wij kiezen voor vier exemplaren van 1 TB. Bij Windows Home Server maak je gebruik van Microsofts Drive Extender technologie, anders raden we aan de schijven in RAID 1 te gebruiken.
Chenbro ES34069 120W Behuizingen
De Chenbro ES340 is zonder enige twijfel het ultieme kastje voor een thuisserver. De behuizing is piepklein, maar biedt desalniettemin ruimte aan vier hot-swappable SATA-harddisks. Voor de liefhebbers zou er zelfs nog een vijfde 2.5" harddisk en een slimline optische drive in passen. Qua moederbord is het mini-kastje voorbereid voor Mini-ITX en DTX. De behuizing wordt verder geleverd met een externe voeding. De prijs is hoog, de leverbaarheid zeer matig, maar voor de ultieme thuisserver zul je echt naar dit kastje op zoek moeten.