[HDD] Het Creative Zen Vision:M ervaringentopic - deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 56.772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Zet je het geluid op je ZVM wel op max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dat probleem heb je bij meer pmp's, bij allemaal is het het geluid via line out te zacht.
Maar zit er op de zen niet een volume beperking die je aan of uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:14:
Ik denk dat ik hem vannacht maar dood laat gaan >:) , om hem vervolgens op te laden. M'n instinct zegt ook "haal die accu er even uit", maar daar kan ik dus niet bij.

Wel minder dat, voor ik een nieuwe heb, we al weer 3 weken verder zijn. Gekocht bij Bol.com.
Vervolg
Ik heb m'n ZVM de nacht dus maar "aan" laten staan. Vanochtend was ie dan ook morsdood. Aan de oplader gehangen en voìla hij laadt op. Ging na het "Rebuilden" gewoon weer aan. Ik laat hem nu eerst maar eens helemaal opsterken, zoals me van tevoren al gezegd werd ( 8)7 ) dat het handigste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:56

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Kon je hem niet gewoon resetten?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:24:
Ik begin wel een beetje de haren uit m'n hoofd te trekken nou.

Heb de ZVM net binnen, meteen aan de 5 V oplader (van de accesoires pack) gegooid en aangezet.
Ik heb er toen denk ik een kwartiertje mee gespeeld, kijken hoe het ding werkt etc.. , waarna ik besloot om hem even te unpluggen en even aan huisgenoten te laten zien. Vervolgens zet ik twee van die pre-set filmpjes aan. Poef. Vastgelopen. Ik weet niet wat ik deed maar het beeld werd opeens groen. Probeerde hem vast uit te doen. Toen maar reset gedaan: het beeld werd zwart. Aan gaat ie nu dus niet meer. Led bovenin geeft licht. Ik weet niet of ik hem nou maar aan de oplader moet gooien of dat ik hem eerst leeg moet laten lopen. Heb het ding nog niet open gekregen anders deed ik reset wel op m'n eigen manier: accu eruit.

Suggesties? Meteen terug sturen maar of duidelijk gevalletje van "iets minder enthousiast voortaan, gooi hem nou maar gauw aan de oplader" ?

*edit*
Ok, over die LED. Deze is standaard aan het schijnen. Geen knipper ofzo. Maakt niet uit wat ik doe, hij geeft licht. Als ik hem oplaad op wat voor manier dan ook: geen verschil. Het ding reageert werkelijk nergens meer op. Alleen reset: dan gaat de LED even uit om vervolgens weer aan te gaan.
Dat had hij al geprobeert en werkte niet, hij was toen nog meer dood dan zonder accu. Even beter lezen :P 8)7

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 07:02:
[...]

Vervolg
Ik heb m'n ZVM de nacht dus maar "aan" laten staan. Vanochtend was ie dan ook morsdood. Aan de oplader gehangen en voìla hij laadt op. Ging na het "Rebuilden" gewoon weer aan. Ik laat hem nu eerst maar eens helemaal opsterken, zoals me van tevoren al gezegd werd ( 8)7 ) dat het handigste was.
Hoewel dat natuurlijk wel het handigst is, mag dit geen reden zijn om niet te werken. Maargoed, hopelijk blijft de speler het nu wel goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met het opladen. Stel dat de 'batterij" op zo'n 80% is en je plugt hem dan al in je computer, verzwakt hij dan? Die dingen worden/werden dan toch 'lui', of valt dat tegenwoordig heel erg mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, bij Li-ion batterijen heb je daar geen last van. Je kunt em inpluggen wanneer je wil. Wel is het raadzaam om de batterij niet volledig leeg te spelen. Dat is niet zo goed voor dit type batterijen. (Je kunt de speler wel gewoon net zo lang gebruiken tot ie er mee ophoudt, maar ga niet pushen door em steeds weer proberen aan te zetten, zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Jazzle schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:15:
Dat probleem heb je bij meer pmp's, bij allemaal is het het geluid via line out te zacht.
Maar zit er op de zen niet een volume beperking die je aan of uit kunt zetten?
Op de europese staat er een volume beperking. Ik had een paar weken geleden een site gevonden waarin beschreven stond hoe je de volumebeperking kunt wegdoen. Ik vind jammer genoeg die site niet meer. Het had iets te maken met een bepaald type van firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
tigos schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:55:
[...]

Op de europese staat er een volume beperking. Ik had een paar weken geleden een site gevonden waarin beschreven stond hoe je de volumebeperking kunt wegdoen. Ik vind jammer genoeg die site niet meer. Het had iets te maken met een bepaald type van firmware.
Dan moet je de US-versie installeren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
tigos schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:55:
[...]

Je kunt naar http://us.creative.com gaan en daar de US firmware downloaden.
Echter, ik heb sinds vandaag mijn ZVM ook binnen, en bij mij valt deze beperking aan en uit te schakelen, ook is de tv-out op line niveau. (ik draai de laatste (europese)firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:05:
Hoe zit het eigenlijk met het opladen. Stel dat de 'batterij" op zo'n 80% is en je plugt hem dan al in je computer, verzwakt hij dan? Die dingen worden/werden dan toch 'lui', of valt dat tegenwoordig heel erg mee?
RoD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:08:
Nee, bij Li-ion batterijen heb je daar geen last van. Je kunt em inpluggen wanneer je wil. Wel is het raadzaam om de batterij niet volledig leeg te spelen. Dat is niet zo goed voor dit type batterijen. (Je kunt de speler wel gewoon net zo lang gebruiken tot ie er mee ophoudt, maar ga niet pushen door em steeds weer proberen aan te zetten, zeg maar)
Daar zat ik toevallig net aan te denken. Ik dacht ook eerst dat je beter de batterij helemaal leeg kon laten lopen, indd omdat ie dan ten minste niet 'lui' zou worden. Blijkt dus niet zo te zijn.

De batterij van mijn Vision:M is net voor de eerste keer leeg. Ik heb juist wel gepusht tot ie echt niet meer aankon, dat leek me wel goed. Maar voortaan doe ik dat dus niet meer.
Jazzle schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:09:
[...]
Echter, ik heb sinds vandaag mijn ZVM ook binnen, en bij mij valt deze beperking aan en uit te schakelen, ook is de tv-out op line niveau. (ik draai de laatste (europese)firmware)
Ja, kan ik volgens mij ook (vorige week m'n Vision:M gekocht).
Dat heet toch 'SmartVolume' in het menu?
Ik draai ook de EU-firmware, maar volgens mij niet de laatste versie.

[ Voor 21% gewijzigd door CdD op 20-06-2007 20:23 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CdD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:20:
[...]

[...]

Daar zat ik toevallig net aan te denken. Ik dacht ook eerst dat je beter de batterij helemaal leeg kon laten lopen, indd omdat ie dan ten minste niet 'lui' zou worden. Blijkt dus niet zo te zijn.

De batterij van mijn Vision:M is net voor de eerste keer leeg. Ik heb juist wel gepusht tot ie echt niet meer aankon, dat leek me wel goed. Maar voortaan doe ik dat dus niet meer.

[...]

Het is wel goed om em in het begin een paar keer te ontladen en weer op te laden om em tot zn maximale capaciteit te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

RoD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:23:
[...]

Het is wel goed om em in het begin een paar keer te ontladen en weer op te laden om em tot zn maximale capaciteit te laten komen.
Oke, dat is wat ik dus dacht. Dan laat ik 'm toch nog maar een paar keer (ong. drie of vier keer) helemaal leeg lopen.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
CdD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:20:
[...]

[...]

[...]

Ik draai ook de EU-firmware, maar volgens mij niet de laatste versie.
Bij mij zit er naast smartvolume ook nog 'restrict volume' op die je aan en uit kan zetten, denk dat dat er later is bij gekomen (updaten dus!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Restrict volume is wat anders dan smart volume. Smart volume, heb ik gemerkt is een soort volume gain. Het normalizeert het volume. Soms is het wat verlagen, andere keer blijft het gewoon. Het verlagen is dan wel minimaal. Restrict volume is je max volume vast zetten tot een bepaald niveau dat zelf in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CdD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:25:
[...]

Oke, dat is wat ik dus dacht. Dan laat ik 'm toch nog maar een paar keer (ong. drie of vier keer) helemaal leeg lopen.
!!! volgens mij is dit juist slecht om te doen met de morderne batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:39:
[...]

!!! volgens mij is dit juist slecht om te doen met de morderne batterijen
Dat is het ansich ook. Maar een "verse" nieuwe batterij kun je tot zijn maximale capaciteit laten komen door em een paar keer te ontladen en weer op te laden. Vervolgens is theoretisch gezien het beste om de speler op 30% capaciteit te houden, dacht ik. Maar dat lijkt me een beetje mierengeneuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

RoD schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:11:
[...]

Dat is het ansich ook. Maar een "verse" nieuwe batterij kun je tot zijn maximale capaciteit laten komen door em een paar keer te ontladen en weer op te laden. Vervolgens is theoretisch gezien het beste om de speler op 30% capaciteit te houden, dacht ik. Maar dat lijkt me een beetje mierengeneuk.
In de gebruiksaanwijzing staat dat je moet opladen als het batterijtje rood wordt. 30% zou dus wel kunnen.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb bij mijn ZVM het accessoire pack gekocht, maar nu zit daar zo'n screen protector bij.
Echter, volgensmij zit er al een screen protector op mn ZVM, ik dacht eerst dat er zo'n simpel dun plastikje op zat, maat het blijkt wel zo'n wat steviger (minder buigzaam) plastikje. Is die screen protector die ik bij het pack kreeg beter, of is die gewoon hetzelfde, en is het dus nutteloos om te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Jazzle schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:20:
Ik heb bij mijn ZVM het accessoire pack gekocht, maar nu zit daar zo'n screen protector bij.
Echter, volgensmij zit er al een screen protector op mn ZVM, ik dacht eerst dat er zo'n simpel dun plastikje op zat, maat het blijkt wel zo'n wat steviger (minder buigzaam) plastikje. Is die screen protector die ik bij het pack kreeg beter, of is die gewoon hetzelfde, en is het dus nutteloos om te vervangen?
Ik heb mij ook de accessoire pack gekocht en daarbij zit inderdaad een screen protector bij. Deze heb ik ook nog niet opgeplakt omdat volgens mij die dat erop zit zeker evensterk is of misschien nog sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 11:44
Gebruikt hier iemand zencast?

Ik dacht, kom dat probeer ik ook eens... Maar ik vind het nu al :(

Die video's worden uitgebracht speciaal om op je zen vision:m oid. te kijken. Welke drol zet er dan video's op die je eerst nog moet converteren |:( |:(

Ik heb geabonneerd op het national geographic kanaal.

[edit]

Sodemieter! welke muppert heeft zencast bedacht! :( zowel national geographic, game channel, happy tree friends, sexy bikini models en track-shun brengen hun video's in mp4 of mv4?? formaat uit. Zo'n beetje het enige formaat zat creative spelers NIET af kunnen spelen. |:( 8)7

Sterker nog ik heb nog geen een kanaal gevonden met video's die mijn speler wel aankan. Van mij kan dat zencast weer van mijn pc af.

[ Voor 39% gewijzigd door Dekaasboer op 22-06-2007 00:06 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Jazzle schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:20:
tigos schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:11:
Ik heb mij ook de accessoire pack gekocht en daarbij zit inderdaad een screen protector bij. Deze heb ik ook nog niet opgeplakt omdat volgens mij die dat erop zit zeker evensterk is of misschien nog sterker.
Ook ik heb dus het Accessory Pack en ik heb, net als jullie, lekker de screenprotector erop laten zitten, want volgens mij is dat gewoon dezelfde als in het Accessory Pack. :)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dekaasboer schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:48:

Die video's worden uitgebracht speciaal om op je zen vision:m oid. te kijken. Welke drol zet er dan video's op die je eerst nog moet converteren |:( |:(

[edit]

Sodemieter! welke muppert heeft zencast bedacht! :( zowel national geographic, game channel, happy tree friends, sexy bikini models en track-shun brengen hun video's in mp4 of mv4?? formaat uit. Zo'n beetje het enige formaat zat creative spelers NIET af kunnen spelen. |:( 8)7

Sterker nog ik heb nog geen een kanaal gevonden met video's die mijn speler wel aankan. Van mij kan dat zencast weer van mijn pc af.
Volgens mij zijn er nog geen ervaringen van Zencast voorbijgekomen hier. En als ik jou ervaringen zo lees is dat vrij logisch. Video's in een niet werkend formaat aanbieden is wel echt belachelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekaasboer schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:48:

[edit]

Ik vind het ook een ONproduct :) Lotgenoten zijn wel degelijk hier aanwezig... Ik heb ZENcast dus maar vaarwel gezegd en overgestapt op iTunes, (wel tegen principes in, maar ja nood breekt wet) Zit je nog steeds met mp4 en dat soort rotformaten, maar daar gebruik ik Ultra Quicktime Converter voor. De trial converteert exact de helft van het filmpje. De payware versie uiteraard niet. Het is wel payware, maar wel een goed alternatief om van die MP4/ M4V etc af te komen. Fijn progje, je kan naar alle gewenste formaten toe converteren, divX en Xvid zitten ook daarbij!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 11:44
Ik heb dan wel een snel gratis progje die voor mij video's converteerd, maar ik wil gewoon de moeite niet nemen.

Het downloaden gaat al niet zo snel vanaf die site (10 minuten voor 50mb) instellen en converteren, weer 10 minuten, synchroniseren, 1 minuut

In totaal ben ik 20-25 minuten bezig voor een filmpje van 6 minuten.

Als ik het gewoon op de achtergrond kon laten draaien was het geen probleem, maar je moet continue zelf dingen aanklikken.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Even over Creative en Vista.

Allereerst, die Creative is prima speler. Niets op aan te merken, ik ben er nog steeds blij mee.
Zolang je Windows XP gebruikt is er niks aan de hand met alle Creative producten en drivers, programma's, etc.. Echter, ik gebruik Vista (zie PC2 in m'n sig, op PC1 draait XP). Ik erger me de laatste tijd werkelijk dóód aan de o-zo-slechte support van Creative voor Vista. Ik heb net even 'Zen Media Explorer for Vista' gedownload vanaf de Creative site. Guess what. Het werkt niet eens. :S

Als ik m'n Zen verbindt met de pc, werkt het prima. De pc ziet het apparaat en hij komt erbij te staan in Verkenner als 'Draagbaar Apparaat'. Mooizo, zou je denken. Het wérkt ook wel, Vista ziet 'm gewoon als 'Storage Media', maar dat is helemaal niet wat ik wil. Ik wil namelijk maar één ding en dat is dat 'Zen Media Explorer' werkt.

Ik heb Zen Media Explorer nu twee keer geinstalleerd, twee keer mislukt. Hij installeert wel, maar op het laatst geeft ie een foutmelding: 'Microsoft Register Sever werkt niet meer'. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.box.net/index.php?rm=box_v2_download_shared_file&resize=1&width=570&border=1&file_id=f_71863113

Er is meer.
Ik heb behalve een Zen ook een geluidskaart van Creative, de SoundBlaster Live! 24-bit wel te verstaan. Ook dat ding werkt voor geen reet in Vista. Dat komt omdat, je raadt het al, de drivers voor Vista niet werken! Ik heb namelijk die geluidskaart i.c.m. de Logitech Z-560 4.1. Ik krijg in Vista alleen 2.1 i.p.v. 4.1. Hulde, Creative! In XP werkt alles prima, maar in Vista.. :X

Hoe is het mogelijk.. Creative is écht slecht bezig wat betreft drivers.. Sukkels. :S

Voor mij zijn deze twee problemen, de geluidskaart en de Zen, reden genoeg om weer terug te gaan naar XP.

[ Voor 9% gewijzigd door CdD op 22-06-2007 14:35 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Klopt, je hoort veel mensen klagen over brakke software in Vista. Echter, het is niet het enige merk wat hier problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:41:
Klopt, je hoort veel mensen klagen over brakke software in Vista. Echter, het is niet het enige merk wat hier problemen mee heeft.
Ja kan wel kloppen, maar het is hoe dan ook verschrikkelijk irritant.

Trouwens, even iets anders. Ik heb net ff m'n AV-kabel uitgeprobeerd. Hij doet het wel, maar het beeld is zwart-wit :/ Enig idee hoe dat komt? Ik heb 'm aan de voorkant aangesloten op AV-3 van m'n Sony tv.
En nee, ik heb geen zwart-wit tv :P

[ Voor 3% gewijzigd door CdD op 22-06-2007 15:11 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
CdD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:10:
[...]

Ja kan wel kloppen, maar het is hoe dan ook verschrikkelijk irritant.
Dat zeker...
Trouwens, even iets anders. Ik heb net ff m'n AV-kabel uitgeprobeerd. Hij doet het wel, maar het beeld is zwart-wit :/ Enig idee hoe dat komt? Ik heb 'm aan de voorkant aangesloten op AV-3 van m'n Sony tv.
En nee, ik heb geen zwart-wit tv :P
Je hebt wel de officiële kabel van Creative? Probeer anders eens via een Scart-omzetblokje of een andere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Check je output eens. Staat deze op NTSC of PAL? NTSC geeft zwart-wit beeld op een PAL tv namelijk. Heb je nog een dvd recorder of videorecorder met een front a/v aansluiting? Plaats hem daar dan eens op aan, die apparaten zetten wel netjes NTSC om naar goed beeld. Uiteraard is het instellen makkelijker :). Staat onder System > Video Options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Bah, zoals altijd ben ik natuurlijk de foamies kwijtgeraakt, voor andere mensen die ook de foamies van hun standaard oordopjes kwijt zijn, even zoeken op ebay zoeken naar "foam ep480" voor een paar euro heb je een stapel nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb een vraag over het bekijken van films over de tv-out.
Als ik een film kijk op de ZVM is het beeld mooi vloeiend, maar als ik hem aansluit op de tv wordt het beeld schokkerig, niet dat het vaststaat, maar gewoon alsof er elke seconde een framepje wordt overgeslagen. Ligt dit aan de ZVM en kan ik er niks aan doen of ligt het aan de video? ik heb het getest met een zelf geripte dvd, geript in simpledivx met de volgende instellingen:
framerate: 25fps
size: original
video codec: divx
audio codec: mp3
video bitrate: 1400kbps
audio bitrate: 192kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gegroet mede-Vision:M bezitters dan wel geintereseerden.

Ik ben reeds enkele dagen in het bezit van een Creative Zen Vision:M 60 Gb. Het is best een mooi ding, doch geeft het voor mij veel geklooi.

Mijn voornaamste probleem met de Vision:M is de muziek-bibliotheek. Wat een brakke zooi lijkt dat te zijn zeg. Tot nog toe tenminste. Daarnaast moet ik nog een goede en goedkope oplossing vinden voor de krasgevoeligheid van het apparaat. Hopelijk weet ik spoedig een equivalent van die 'second skin' te vinden die ook in Nederland te bestellen is.

Om terug te komen op het probleem met de muziek: het lukt me maar niet om de software van de Vision:M mijn muziek-bestanden goed in te delen. Ik heb een verzameling van zo'n kleine 700 tracks, waarbij een groot gedeelte van de ID3tags aanvankelijk incompleet was.

Ik ben zeker een aantal uren bezig geweest om deze ID3tags in ieder geval voor wat betreft de gegevens van de artiest en de titel van het nummer kloppend te krijgen. De tracks die ik heb komen maar in enkele gevallen van eenzelfde album, dus vwb de tag-gegevens van het album dan wel de verzamel-cd had ik niets aangepast.

Nu, ik dacht dat de Vision:M naar aanleiding van kloppende artist- en title-gegevens alles wel redelijk netjes zou indelen. Niet dus. Ga ik op de Vision:M naar 'artists' in de music-libery dan krijg ik weliswaar een overzicht van de artiesten van de nummers, maar kloppen de gegevens van deze lijst zo hier en daar niet met de gegevens die ik zo netjes in de ID3tags had ingevoerd. Zo'n 20 % klopt niet.

Vervolgens: een grote groep tracks staat helemaal niet ingedeeld onder de juiste 'artist', maar staat ingedeeld onder 'onbekende artiest', dan wel 'onbekend'. Onder 'onbekende artiest' zijn een stel nummers te vinden die weliswaar de juiste Tag-gegevens over het album en de artiest lijken te hebben (volgens de gegevens te vinden onder 'eigenschappen' via mediamonkey of windowsverkenner), maar die vervolgens enkel staan ingedeeld op basis van het album.
Onder 'onbekend' staat een zeer groot aantal tracks ingedeeld, waarbij alle enkel de gegevens over het album ontberen, doch niet over de naam van de artiest. Toch staan deze nummers niet onderderverdeeld onder de juiste artiesten-naam, terwijl deze gewoon te vinden is in de ID3tag.

Het systeem van de Vision:M lijkt in ieder geval grote waarde te hechten aan de album-informatie. De indeling naar artiesten leidt niet direct naar de tracks van die artiest, maar kent een tussenkomst van het album dan wel de verzamel-cd waarvan het betreffende nummer afkomstig is. Gezien ik nogal weinig nummers van een en hetzelfde album heb, vind ik dit nogal irritant. Tot nog toe heb ik echter geen mogelijkheid gezien dit te omzijlen, nog even los van de problemen van de onjuiste gegevens bij de tracks hier eerder omschreven.

Iemand enig idee hoe ik deze problemen verder kan oplossen? Bij voorbaat dank!

Groeten Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten behoeve van de overzichtelijkheid maak ik maar even een nieuwe reply betreffende een tweede probleem:

Hoe kan het dat zowel de Windows-verkenner, de Creative Media Explorer, Creative Media Source Organiser, Mediamonkey als Windows Media Player na het deleten van alle muziek-files van de Vision:M onder de map 'Music' (ook) geen bestanden meer laten zien, doch dat mijn muziek-bibliotheek bekeken vanuit de Vision:M nog gewoon doodleuk vol staat met vrijwel alle tracks die ik er had opgezet? Onder de windows-verkenner wordt er ook aangegeven dat ik zo'n 14 Gb van de speler in gebruik heb, doch de bestanden die ik op het 'verwisselbare schrijf-gedeelte' van de Vision:M heb staan beslaan slechts zo'n ruime 3,4 Gb, met de 300 Mb van de video's en pictures is dat nog geen 4 Gb.

M.a.w. hoe kom ik van die muziek-bestanden af? Handmatig deleten vanuit het menu van de Vision:M zelf? Want die schijnt een optie als: 'delete all' te ontberen. Het ding geheel formateren is ook geen echte optie. Mijn pc is zo brak als een sloot en het opnieuw installeren van alle bestanden op het verwisselbare schrijf gedeelte kost me een halve dag.

En oh ja, als toevoeging bij bovenstaande post: de Vision:M zet sommige muziek-tracks wel dubbel of zelfs drie voudig in de bibliotheek.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 21:32:
Ten behoeve van de overzichtelijkheid maak ik maar even een nieuwe reply betreffende een tweede probleem:

Hoe kan het dat zowel de Windows-verkenner, de Creative Media Explorer, Creative Media Source Organiser, Mediamonkey als Windows Media Player na het deleten van alle muziek-files van de Vision:M onder de map 'Music' (ook) geen bestanden meer laten zien, doch dat mijn muziek-bibliotheek bekeken vanuit de Vision:M nog gewoon doodleuk vol staat met vrijwel alle tracks die ik er had opgezet? Onder de windows-verkenner wordt er ook aangegeven dat ik zo'n 14 Gb van de speler in gebruik heb, doch de bestanden die ik op het 'verwisselbare schrijf-gedeelte' van de Vision:M heb staan beslaan slechts zo'n ruime 3,4 Gb, met de 300 Mb van de video's en pictures is dat nog geen 4 Gb.

M.a.w. hoe kom ik van die muziek-bestanden af? Handmatig deleten vanuit het menu van de Vision:M zelf? Want die schijnt een optie als: 'delete all' te ontberen. Het ding geheel formateren is ook geen echte optie. Mijn pc is zo brak als een sloot en het opnieuw installeren van alle bestanden op het verwisselbare schrijf gedeelte kost me een halve dag.

En oh ja, als toevoeging bij bovenstaande post: de Vision:M zet sommige muziek-tracks wel dubbel of zelfs drie voudig in de bibliotheek.
Kun je als je via het reset knopje (met scherp dingetje erin en dan aanzetten (geloof ik, zie handleiding) niet kiezen voor re-index? Misschien dat daarna je pc de boel ook correct ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 'm reset, ben ik dan niet ook alles wat op het 'verwisselbare schrijf'-gedeelte kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:27:
Als ik 'm reset, ben ik dan niet ook alles wat op het 'verwisselbare schrijf'-gedeelte kwijt?
Als je die reset functie doet, krijg je een keuze menu en dan kun je zelf kiezen wat je wilt doen. Als de opties je niet aanstaan, kun je zelfs nog gewoon annuleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, het wordt wel steeds 'leuker' met dit ding. :p

De tijd en datum had ik goed ingesteld. Zonder dat de accu ook maar even leeg dreigde te gaan zijn om duistere redenen de tijd en datum verschoven naar half vier in de ochtend (het is nu precies middernacht) en 28 feb 2009..

In een zoektocht een goede bescherming te vinden voor mijn Zen ben ik er nu achter dat er ook nog Black 'slim'-versie bestaat van de 60Gb Vision:M. Deze is voor vrijwel dezelfde prijs (289 Euro) te koop bij mp3shop. Voor datzelfde bedrag heb ik m net bij Bol.com gekocht. Zal ongetwijfeld de dikkere versie hebben, en dan dus ook wel geen gebruik kunnen maken van die Silicon Cover...

Iemand verder nog een goede suggestie de Vision:M te beschermen? Ik koop liever geen volledig pakket en heb geen creditcard waarmee ik zo'n 'second skin' of 'invisibleSHIELD' uit het buitenland kan laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 22:52:
[...]

Als je die reset functie doet, krijg je een keuze menu en dan kun je zelf kiezen wat je wilt doen. Als de opties je niet aanstaan, kun je zelfs nog gewoon annuleren. :)
Bedankt voor de tip maar het heeft niks geholpen. Overigens zoals je al zei raak je inderdaad geen bestanden kwijt met het resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Terugsturen en geld terug vragen, je hebt bijna 100% zeker de dikke versie. Ik heb hem ook teruggestuurd (moet nog steeds bevestiging krijgen dat ik het geld terugkrijg) om vervolgens de dunne te kunnen kopen zodat de skin die bij de accesoire pack zit past. Hij past ook prima om de dikke heen, alleen drukt hij dan alle knoppen in waardoor hij niet aan wil. Iemand enig idee hoe lang zoiets kan duren, dat je je geld terug krijgt? Ze hebben hem al sinds dinsdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hero Of Time

Jij had 'm ook besteld bij Bol.com? Lijkt me niet dat je je geld of een andere versie terug kunt krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 02:56

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Joep, je zou ook kunnen werken met een progje als Mediamonkey. Ik weet het, ik loop het wel vaker te pluggen, maar ik vind het erg fijn werken i.c.m. de ZVM. Ik moet zeggen dat ik het 'verwisselbare schijf' gebeuren nooit gebruikt heb, maar voor de rest gebruik ik alleen mediamonkey om de content van de speler te bewerken.

Belangrijk is wel dat je je ID3-tags goed hebt staan. Daar zijn wel wat progjes voor te vinden, maar in het begin heb ik daar ook wel wat mee lopen hannessen. En anders kun je altijd nog de schijf leeggooien en weer opnieuw volstoppen met je muziek. Kost wat tijd, maar ja, het werkt wel. Overigens, je kunt, als je je tracks eenmaal goed hebt afgesteld, dat door MM in een keer laten doen. Zelfs als het uren kost hoef je daar dan dus niet bij te blijven.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik gebruik iTunes om alles netjes op orde te krijgen, dan wordt de mappenindeling ook gelijk overzichtelijk. Ik heb het sync programma'tje van creative gewoon ingesteld op de itunes music map, en nu worden alle wijzigingen in itunes (verwijderen/toevoegen/taggen) gelijk doorgevoerd naar mn ZVM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:06:
@ Hero Of Time

Jij had 'm ook besteld bij Bol.com? Lijkt me niet dat je je geld of een andere versie terug kunt krijgen...
Nee, besteld bij Komplett.nl en ik kreeg bericht dat ik mijn geld terug zou krijgen als ik hem terug stuurde. Dat heb gedaan alleen nu nog bericht dat ik ook werkelijk mijn geld terug krijg. Ik heb mijn rekeningnummer op het RMA formulier geschreven wat je erbij moest doen, dus hoop dat het voldoende is. Tis nu al bijna een week dat ze hem hebben, moet toch wel wat komen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Hillie schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:33:
Joep, je zou ook kunnen werken met een progje als Mediamonkey. Ik weet het, ik loop het wel vaker te pluggen, maar ik vind het erg fijn werken i.c.m. de ZVM. Ik moet zeggen dat ik het 'verwisselbare schijf' gebeuren nooit gebruikt heb, maar voor de rest gebruik ik alleen mediamonkey om de content van de speler te bewerken.

Belangrijk is wel dat je je ID3-tags goed hebt staan. Daar zijn wel wat progjes voor te vinden, maar in het begin heb ik daar ook wel wat mee lopen hannessen. En anders kun je altijd nog de schijf leeggooien en weer opnieuw volstoppen met je muziek. Kost wat tijd, maar ja, het werkt wel. Overigens, je kunt, als je je tracks eenmaal goed hebt afgesteld, dat door MM in een keer laten doen. Zelfs als het uren kost hoef je daar dan dus niet bij te blijven.
Of TagScanner. Deze gebruik ik en vind ik echt helemaal fantastisch! Heeft de mogelijkheid al je bestanden te hernoemen, zelf de tags aan de passen en is aangesloten op freedb, dus je kan ook nog eens de meeste albums gewoon vinden. Tis alleen wel even wennen, maar eenmaal gewend is het een superprogje!

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gecheckt en ik heb de 'Slim' versie ('New smal version, same sixe as the 30 Gb version' staat te lezen op de doos). Zonder dat ze het bij Bol.com dus hadden aangegeven geven ze dus wel de Black slim versie. Dat is eindelijk eens een meevaller. :)

Maar goed, nu nog al de andere problemen zien op te lossen.

@ Hillie

Het punt is: mijn ID3tags klopten voor wat betreft de gegevens van 'artist' en 'title'. Gezien ik weinig nummers met eenzelfde album heb kan me de info omtrent 'album' niet zo veel schelen, dus die gegevens klopten niet altijd. Desalniettemin deelt mijn Zen Vision:M de tracks in 30% van de gevallen niet goed in. Ook lang niet altijd v.w.b. de titel en artiest.

Dit laatste lijkt overigens te verschillen naar gelang ik wel programma heb gebruikt. Toen ik de nummers met MediaMonkey synchroniseerde werden er andere fouten gemaakt dan toen ik later dezelfde nummers synchroniseerde d.m.v. de sync-manager van Creative, dan wel de media explorer van Creative.

Maar goed. Eerst maar eens het belangrijkste probleem zien op te lossen: hoe krijg ik de muziek die nu op mijn Vision:M staat van het apparaat, als nergens behalve op het apparaat zelf, valt af te lezen dat die muziek er op staat? Ik kan de muziek overigens ook gewoon draaien.

Volgens mij staan sommige nummers er (nog steeds) 2 of 3 keer op. Onder 'mijn computer' valt te lezen dat ik 55,8 Gb ruimte heb (ipv 60 Gb, neem aan dat er een kleine 5 Gb nodig is voor het OS van de Vision:M*), waarvan 44,5 Gb vrij is. Dit terwijl ik toch maar zo'n 3,5 tot 4 Gb op mijn 'verwisselbare schrijf' heb staan.

EDIT:*Ik zie het al: de totale ruimte van de Vision:M bedraagt een kleine 60 miljard bytes. Volgens de officiele rekenmethode is dat dan dus echt geen 60 Gigabyte.

Maar goed, daarmee blijf ik dus nog steeds zitten met een ruim 'verborgen 5 Gb'. Zoveel ruimte kost het OS van de Vision:M toch niet? De video's, foto's en tracks die er standaard op zaten heb ik er overigens al lang af gegooid, daarvoor wordt dus geen ruimte meer bezet.

Overigens beslaan de kleine 4 Gig op mijn verwisselbare schrijf wel mijn gehele muziekcollectie. Die had ik er op gezet (kostte me overigens dik 4 uur) gezien ik op het punt sta over te stappen op een nieuwe pc. Deze muziekbestanden kan de Vision:M toch niet aflezen in de library en afspelen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:50:
Volgens mij staan sommige nummers er (nog steeds) 2 of 3 keer op. Onder 'mijn computer' valt te lezen dat ik 55,8 Gb ruimte heb (ipv 60 Gb, neem aan dat er een kleine 5 Gb nodig is voor het OS van de Vision:M), waarvan 44,5 Gb vrij is. Dit terwijl ik toch maar zo'n 3,5 tot 4 Gb op mijn 'verwisselbare schrijf' heb staan.
Als je eenmaal een gedeeltje van je ZVM hebt ingedeeld als verwisselbare schijf kan je dat gedeelte niet meer gebruiken als PMD. Je zet als het ware een stukje van je ZVM apart om als een soort USB-stick te gebruiken. Vandaar waarschijnlijk.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orejas schreef op maandag 25 juni 2007 @ 11:58:
[...]

Als je eenmaal een gedeeltje van je ZVM hebt ingedeeld als verwisselbare schijf kan je dat gedeelte niet meer gebruiken als PMD. Je zet als het ware een stukje van je ZVM apart om als een soort USB-stick te gebruiken. Vandaar waarschijnlijk.
Die verwisselbare schrijf-ruimte is wel bij die 55,4 Gb inbegrepen. Ik heb mijn verwisselbare schrijf ingesteld op 8Gb. Mocht dat eerste niet het geval zijn dan was het probleem alleen maar nog groter (m.a.w. was er nog meer schrijfruimte 'zoek').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je niet gebruikte ruimte in de verwisselbare schijf wordt dus meegerekend in de totaal gebruikte ruimte.

Over de tags. Tag&Rename vind ik een handig programma. Je moet nou eenmaal alles een album naam geven, en als jou dat niet boeit, waarom wil je dan toch alles sorteren? :? Als je allemaal losse nummers hebt kun je ook gewoon bij je Zen op "alle nummers" klikken en dan zet je mooi shuffle aan. Heb je één grote verzamelcd ;) . En als je van die verzamel cd's met muziek hebt hebben die vast wel een naam, dan kan je altijd nog dat als naam bij album geven. En nee, dan is het niet gek dat als je naar de map artiest gaat en dan een album klikt, dat alleen maar de nummer van die artiest er staan. Je klikt niet voor niets op artiest 8) Dan is het voor jou het beste op "alle albums" te klikken.

Ik heb geen probleem met het verwijderen van muziek. Ik werk tegenwoordig gewoon met windows explorer. De delete knop werkt gewoon. Hij is helemaal weg als ik dat doe. Overal!

Over de dubbele nummers. Weet je zeker dat jij niet dubbele nummers in je muziekmappen hebt staan? Of nummers met dezelfde naam, alleen een andere artiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpboere schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:21:
Je niet gebruikte ruimte in de verwisselbare schijf wordt dus meegerekend in de totaal gebruikte ruimte.
Inderdaad ja ( :? )
Je moet nou eenmaal alles een album naam geven, en als jou dat niet boeit, waarom wil je dan toch alles sorteren? :? Als je allemaal losse nummers hebt kun je ook gewoon bij je Zen op "alle nummers" klikken en dan zet je mooi shuffle aan.
Het liefst zou ik het dusdanig willen sorteren dat ik onder 'artist' direct de titels van de desbetreffende tracks vind, zonder tussenkomst van album/verzamel-cd namen. Ik vind het best wel stom dat dit (hoogstwaarschijnlijk) niet even valt in te stellen op de Vision:M, maar leg me er maar bij neer.

Wat voor mij het voornaamste probleem vormt is het feit dat de Vision:M allerlei fouten maakt waarvan de oorzaak niet lijkt te vinden in de ID3tag gegevens. Zelfs tracks met de juiste 'artist', 'title', 'album', 'year', 'tracknumber', etc worden soms zelfs verkeerd ingedeeld (onder 'unknown' bijvoorbeeld).
Ik heb geen probleem met het verwijderen van muziek. Ik werk tegenwoordig gewoon met windows explorer. De delete knop werkt gewoon. Hij is helemaal weg als ik dat doe. Overal!
Bij mij werkt dat dus niet.
Over de dubbele nummers. Weet je zeker dat jij niet dubbele nummers in je muziekmappen hebt staan? Of nummers met dezelfde naam, alleen een andere artiest?
Dat weet ik heel zeker ja (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:45:
[...]
Wat voor mij het voornaamste probleem vormt is het feit dat de Vision:M allerlei fouten maakt waarvan de oorzaak niet lijkt te vinden in de ID3tag gegevens. Zelfs tracks met de juiste 'artist', 'title', 'album', 'year', 'tracknumber', etc worden soms zelfs verkeerd ingedeeld (onder 'unknown' bijvoorbeeld).
Je moet alle tags die je niet gebruikt met een progje allemaal leeg halen, ik doe dat in iTunes, gewoon alles selecteren --> info --> vinkje bij de dingen die je niet hoeft (dingen als album artist en composer enzo) --> ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe staan de bestanden zelf op je ZVM? Toen ik mijn muziek overzette, had ik namelijk alles op mijn hdd in mappen staan, maar op de ZVM kwam dit niet netjes over. Sommige nummers stonden in de root van de ZVM hdd waardoor deze in de ML onder <unknown> kwamen te staat, terwijl nummers die in een map stonden wel op die mapnaam waren te vinden (alle tags waren verwijderd). Toen ik mijn andere verzameling erop ging zetten had ik van te voren maar alles tags in orde gemaakt, waarvan ik de artiest niet had ingevuld, dus alleen album, titel en tracknummer. Ook hiervan stonden nummers onder album bij <unknown> en niet netjes in de juiste map. Dit heb ik toen handmatig moeten corrigeren, dus niet sleur pleur van de root naar de juiste map op de ZVM, maar van de bron naar de juiste map, per album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jazzle

Kan dat ook goed met MediaMonkey, WMP, de software van Creative of met MP3Tag? Zo ja dan zie ik wellicht iets over het hoofd want ik kan met die progs nergens de 'album artist' vinden.

EDIT: Ik zie nu dat je ook bij MediaMoney de 'album artist' kunt aanvinken. Echter, dit heeft alleen betrekking op wat MediaMoney toont lijkt me. Het heeft geen invloed op hoe de muziek op mijn ZVM wordt ingedeeld. Dit geeft me overigens wel het vermoeden dat de ZVM de muziek misschien wel indeelt nav de 'album artist'- ipv de 'artist'-gegevens onder het submenu 'artiest'. Onder 'artiest' verstaat de ZVM dan dus 'album artist'... Eens even goed checken...

@ Hero Of Time

Op mijn pc's HDD stonden mijn kleine 700 tracks verdeeld onder slechts 5 mappen, welke elk een genre aangaf. Verder was er geen onderverdeling. Voordat ik begon met muziek te copieren naar mijn ZVM had ik ervoor gezorgd dat iig de 'artist'- en de 'titel'-gegevens klopten. Onder elke map stonden de tracks dan ook keurig onder alfabetische volgorde. Op grond van de bestandsnaam, zowel op basis van de 'artist'-gegevens van de ID3tags.

Ik ben begonnen dmv MediaMonkey in een keer alles uit die 5 mappen te synchroniseren met de map 'music' van mijn ZVM. Toen dat was gedaan waren er al veel fouten te ontdekken in de verdeling die de ZVM had gemaakt. Later heeft de sync-manager van Creative nog zo ongeveer de helft van mijn muziekverzameling opnieuw (automatisch) gesynchroniseerd met mijn ZVM. Mede daardoor kwamen sommige nummers er ook dubbel op (maar soms ook in drievoud). Later echter heb ik inhoud van de gehele map 'music' gedelete, en deze wordt nu dan ook met elk programma vanaf mijn pc als leeg aangegeven.

Wat overigens ook nog wel opvallend is, is dat een klein gedeelte van de tracks waarvan ik de ID3tag aanvankelijk via MediaMonkey handmatig had aangevuld ('artist' en 'title'), onder Windows Explorer daarna nog steeds niet volledig waren: 'artist' en/of 'title' van de ID3tags ontbraken nog steeds of klopten niet. Let wel, dit was slechts een klein gedeelte, de meeste veranderingen die ik dmv MediaMonkey in de ID3tags had gedaan waren onder Windows Explorer gewoon terug te vinden. Voordat ik de boel ging overzetten naar mijn ZVM had ik ervoor gezorgd dat de ID3tags zoals aangegeven door Windows Explorer ook in het geheel klopten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Alle symptomen van Joep7 samengenomen zou ik toch vrezen dat een degelijke format noodzakelijk is om de boel weer op de rit te krijgen. Lijkt mij dat dat minder tijd kost dan wat het nu kost om meerdere dagen hierover te lullen. ;)

Zijn er trouwens meer mensen die een foutmelding krijgen van Vista dat het programma niet meer werkt wanneer ze Creative Media Source Organizer afsluiten? Maakt voor mij verder niet heel erg veel uit, want het werkt wel goed. Maar als die melding weg kan, ziet dat er wel netter uit natuurlijk...

[ Voor 39% gewijzigd door Helsie op 25-06-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'(

Maar er is licht! Ik ben er nu vrijwel zeker van dat de ZVM niet indeelt op basis van 'artists' maar op basis van 'album artist'. :*)

Dit probleem lijkt dus al bijna opgelost. Nu al die muziekfiles opsporen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wordt nu nog duidelijker: De muziekfiles die ik in de 'imported files'-map van de ZVM had gegooid ziet deelt de ZVM dus WEL gewoon in in de media bibliotheek zodat je ze kunt afspelen. Ik had in de openingspost van dit topic gelezen dat dat NIET kon: wat je in het 'verwisselbare schrijf'-gedeelte stopt herkent de ZVM niet.

En zoals hier al werd opgemerkt door jpboere: de onder Windows Explorer te vinden beshcikbare schrijfruimte van de ZVM is minus de gereserveerde verwisselbare schrijf ruimte (8 Gb in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:53:
Alles wordt nu nog duidelijker: De muziekfiles die ik in de 'imported files'-map van de ZVM had gegooid ziet deelt de ZVM dus WEL gewoon in in de media bibliotheek zodat je ze kunt afspelen. Ik had in de openingspost van dit topic gelezen dat dat NIET kon: wat je in het 'verwisselbare schrijf'-gedeelte stopt herkent de ZVM niet.
Dus als je de hele Zen als Harddisk zou indelen, kun je nog steeds alles afspelen? Wat is dan nog het voordeel om het op een andere manier te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Helsie op 25-06-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:53:

En zoals hier al werd opgemerkt door jpboere: de onder Windows Explorer te vinden beshcikbare schrijfruimte van de ZVM is minus de gereserveerde verwisselbare schrijf ruimte (8 Gb in mijn geval).
Dat is ook zo. De imported files zijn niet de files die jij hebt overgezet naar je verwisselbare schijf, maar naar je PMD.
Je hebt dus gelijk, alleen is de imported files-map geen onderdeel van de verwisselbare schijf. Althans, niet per definitie.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Vanmiddag een Creative Zen Vision:M cadeau gekregen :9

Sindsdien probeer ik het ding aan te sluiten op mijn PC. Ik heb de installatie CD succesvol gedraaid en de Zen Vision:M Media Explorer start gewoon op. Alleen: wat ik ook doe, het programma blijft de foutmelding geven
Uw speler is niet aangesloten. Sluit uw Zen Vision:M op de computer aan.
Het apparaat zit in een (non high speed) USB poort. Windows (XP) ziet dit, en geeft er melding van dat er een high-speed USB device in een non-high speed USB poort zit. Aan het icoontje rechtsboven in het Vision:M scherm zie ik dat het apparaat zich oplaadt via de USB poort.

Wat ik ook probeer (software opnieuw installeren op PC, Zen Vision inpluggen voordat ik PC aanzet, of juist als PC is opgestart, etc.), ik blijf deze foutmelding krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is je ZVM wel geïnstalleerd als apparaat? Heb je WMP10? Die heeft namelijk de driver voor MTP apparaten. Ik had precies hetzelfde namelijk omdat ik geen WMP heb. Nu heb ik dat wel opgelost, zie voorgaande posts van mij in dit topic en/of in Windows Clients. Want hoe staat je apparaat in apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Reveller

Oplossing: Zet de ZVM aan (door het schuifje boven op het apparaat naar links te bewegen). :)

@ Orejas

Maar op de eerste plaats staat de 'imported files'-map wel voor de 'verwisselbare schrijf'? Ik heb nu het idee dat dat dus niet het geval is. Vraag is dan: waar vind ik dan wel de 'verwisselbare schrijf'? In ieder geval wel achter het 'media storage'-icoontje, dat heeft bij mij immers een capaciteit van 55,8 Gb waarvan ruim 11 in gebruik.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller

Reveller

Hopla!

@Hero Of Time: ik heb WMP 10 geinstalleerd staan. De ZVM staat als onbekend apparaat in apparaatbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://www.danandan.luna.nl/got/creative-zen.jpg

@Joep7: de ZVM staat aan (anders zou hij ook niet inapparaatbeheer staan :))

Moet ik extra drivers installeren soms?

[ Voor 8% gewijzigd door Reveller op 26-06-2007 00:04 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Probeer allereerst eens een andere pc. Dat sluit wat dingen uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Reveller

Oke. Dus je ziet ook gewoon het menu van de ZVM enzo. Ik had namelijk even dezelfde foutmelding, toen ik al wilde zoeken naar de ZVM op de pc toen ie nog (voor het eerst) aan het opladen was. Het icoontje met het batterijtje was gewoon zichtbaar maar verder stond de ZVM niet aan, en werd ie daardoor niet herkend door de pc als ZVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller

Reveller

Hopla!

@Joep7 - ja, ik zie idd het menuutje enzo. Heb ook de pre-installed videos al bekeken :) De batterij is helemaal vol. Ik las op een ander forum overigens dat je Win XP SP2 geinstalleerd moet hebben. Is dat zo? Is bij mij namelijk niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik kan de Zen gewoon aan de PC hangen als ie uitstaat. Zodra de Zen de USB verbinding detecteert, springt ie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:45:
Ik kan de Zen gewoon aan de PC hangen als ie uitstaat. Zodra de Zen de USB verbinding detecteert, springt ie aan.
Dat kan ik nu ook. Maar de eerste keer moest ik de ZVM aanzetten. Waarschijnlijk had ontkoppelen en daarna opnieuw koppelen hetzelfde gedaan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:45:

@ Orejas

Maar op de eerste plaats staat de 'imported files'-map wel voor de 'verwisselbare schrijf'? Ik heb nu het idee dat dat dus niet het geval is. Vraag is dan: waar vind ik dan wel de 'verwisselbare schrijf'? In ieder geval wel achter het 'media storage'-icoontje, dat heeft bij mij immers een capaciteit van 55,8 Gb waarvan ruim 11 in gebruik.
Goed, allereerst even duidelijkheid; heb je een gedeelte van je ZVM ingedeeld als verwisselbare schijf? Ik neem aan van wel, maar kon nergens in je posts expliciet vinden dat je inderdaad dit had ingesteld. (Zo niet, dan moet je allereerst dat natuurlijk doen...)
Voor zover ik namelijk weet zijn de 'imported files' de bestanden die je overzet naar je ZVM dmv de USB-host functie en hebben niet zo veel te maken met de 'verwisselbare schijf' functie van het apparaat.
Om de 'verwisselbare schijf' van de ZVM te benaderen moet je allereerst die functie activeren op je ZVM en hem dan aan je pc koppelen.

PS. Wat bedoel je met 'media storage'-icoontje?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het is eigenlijk heel makkelijk. Als je een gedeelte hebt ingedeeld als verwisselbare schijf, dan krijg je rechtonder 2 icoontjes als je 'm aansluit op de computer. Eén voor dat je de Zen hebt aangesloten, en één voor dat je een usbmass-storage apparaat hebt aangesloten, die dan ook bij verkenner als extra schijf wordt gezien. Je moet dus die verwisselbare schijf helemaal los zien van het apparaat.

offtopic:
In de TS kan ik nog steeds de plaatjes en foto's niet zien. Ik dacht, ik zeg het nog eventjes. Ziet er weer piekfijn uit

[ Voor 17% gewijzigd door mrfunk op 26-06-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jpboere schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:20:
Het is eigenlijk heel makkelijk. Als je een gedeelte hebt ingedeeld als verwisselbare schijf, dan krijg je rechtonder 2 icoontjes als je 'm aansluit op de computer. Eén voor dat je de Zen hebt aangesloten, en één voor dat je een usbmass-storage apparaat hebt aangesloten, die dan ook bij verkenner als extra schijf wordt gezien. Je moet dus die verwisselbare schijf helemaal los zien van het apparaat.

Off-topic: In de TS kan ik nog steeds de plaatjes en foto's niet zien.
offtopic:
Zoals ik al eerder meldde heeft mijn provider m'n webspace zonder enige verdere aankondiging weggesmeten. De pics heb ik niet weer op mn hdd teruggevonden. Als je zelf een pic hebt die je in de TS wilt kan ik het eea aanpassen. Ben zelf ook op zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ orejas

Bedankt voor je info. Ondertussen had ik het overigens al ontdekt. Het is me nu allemaal geheel duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb dr ook eindelijk een, €188,- bij de MM in Groningen :)
Gelijk goeie oordopjes erbij gekocht en ik was in totaal €232,- kwijt.

Geen slechte deal dacht ik zo...

En nu ligt ie aan de lader te wachten op z'n eerste gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Even een mededeling. Ik heb de plaatjes na een grondige zoektocht op mijn hdd weer teruggevonden en weer geupload (wat een werk :X )
De TS is nu weer toonbaar :) (ik kan alleen de header nog niet vinden) Ook die teruggevonden, ergens in de diepste krochten van mn hdd.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 26-06-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Jazzle schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:38:
Ik heb een vraag over het bekijken van films over de tv-out.
Als ik een film kijk op de ZVM is het beeld mooi vloeiend, maar als ik hem aansluit op de tv wordt het beeld schokkerig, niet dat het vaststaat, maar gewoon alsof er elke seconde een framepje wordt overgeslagen. Ligt dit aan de ZVM en kan ik er niks aan doen of ligt het aan de video? ik heb het getest met een zelf geripte dvd, geript in simpledivx met de volgende instellingen:
framerate: 25fps
size: original
video codec: divx
audio codec: mp3
video bitrate: 1400kbps
audio bitrate: 192kbps
Omdat mijn vraag nogal in het niet is gekomen door het Joep7 avontuur stel ik 'm nog maar eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hoe zit het met Pal/Ntsc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller

Reveller

Hopla!

orejas schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:49:
[...]
Goed, allereerst even duidelijkheid; heb je een gedeelte van je ZVM ingedeeld als verwisselbare schijf?
Ja, 8 GB. En als ik mijn ZVM in een USB poort steek, aanzet en in het menuutje de 'verwisselbare schijf' selecteer, detecteert windows die extra externe HD. Ik kan bestanden schrijven naar de ZVM.

Dat zegt mij dat mijn USB poort werkt, en de ZVM verbinding weet te leggen met mijn PC en data kan overdragen. Alleen, als ik de ZVM Explorer opstart, blijf ik dezelfde foutmelding krijgen:
Uw speler is niet aangesloten. Sluit uw Zen Vision:M op de computer aan.
Ik draai Windows XP (zonder SP1 of 2) en Media Player 10. Heeft iemand een idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk toch dat het komt doordat je geen SP's hebt. Al eens op een pc geprobeerd met SP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Tv kan zowel pal als ntsc aan, film is Pal, ZVM staat op Pal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik lees niks over de gebruikte resolutie, er staat alleen "original" in je post. Wellicht is deze groter dan de Pal-resolutie en kan de tv er daardoor maar moeilijk mee omgaan? Wilde gok overigens... Verder zou ik zeker even een andere tv proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:38:
Ik lees niks over de gebruikte resolutie, er staat alleen "original" in je post. Wellicht is deze groter dan de Pal-resolutie en kan de tv er daardoor maar moeilijk mee omgaan? Wilde gok overigens... Verder zou ik zeker even een andere tv proberen.
Het is op alle tv's die ik heb geprobeerd (1 breedbeeld, 2 normale) zoals ik al zei heb ik het over een zelf geripte pal dvd dat is dus 720x576. Ik heb net ook geprobeert met een gedownloade divx film, deze is in lagere resolutie (400 bij nogwat oid) en die doet precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Lijkt me dan toch iets fout te zitten in de ZVM. Firmware eens refreshen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
creative heeft nieuwe firmware online staan, maar enkel bij XP als OS, kan je dus niet updaten vanuit Vista? Ben er een beetje huiverig voor, aangezien Creative Software Autoupdate de internet explorer van Vista laat vastlopen, dergelijke praktijken tijdens een firmware flash lijken me niet wenselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:39
Ik heb de update vanuit vista uitgevoerd en ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
zelf net ook de update gedaan naar aanleiding van het bericht van Zoutvat, ging probleemloos.

"This download contains an improved version of the firmware found on your ZEN Vision:M™. It improves the stability of your player during startup. For more information, read the rest of this web release note."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:21:
Lijkt me dan toch iets fout te zitten in de ZVM. Firmware eens refreshen misschien?
Heb ik ook al gedaan (ivm geluidslimiet).
Heel raar eigenlijk, het valt ook niet op als er iemand in beeld zit te praten ofzo, maar wanneer de camera verschuift zie je het duidelijk, en dan stoort het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller

Reveller

Hopla!

RoD schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:47:
Ik denk toch dat het komt doordat je geen SP's hebt. Al eens op een pc geprobeerd met SP2?
Dat bleek te kloppen. Heb Win XP met SP2 geinstalleerd en toen werkte alles ineens perfect :)

Heb ik wel een andere vraag: is er ergens software beschikbaar waarmee ik op het schermpje van de ZVM een powerpoint presentatie kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opslaan als JPEG plaatjes en die plaatjes gaan bekijken. Kan met PP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller

Reveller

Hopla!

Is er ueberhaupt third-party software te vinden voor de ZVM of is het OS een gesloten systeem? Ik heb via Google gezocht op onder andere "Creative Zen Vision:M third party software" maar kreeg alleen ZVM reviews als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Bedoel je software zoals Mediamonkey en Winamp? Of heb je het over de firmware? Qua firmware is er voorzover ik weet geen 3rd party software, omdat het OS inderdaad gesloten is. Zoals bij de meeste fabrikanten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:01:
Bedoel je software zoals Mediamonkey en Winamp? Of heb je het over de firmware? Qua firmware is er voorzover ik weet geen 3rd party software, omdat het OS inderdaad gesloten is. Zoals bij de meeste fabrikanten overigens.
De Rockbox Community is nog steeds druk bezig de ZVM firmware te hacken. Misschien dat we dus binnenkort nog veel meer kunnen doen met onze ZVM!
Link naar het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Laatst online: 21:58

Quarin

Ondertitel... wasda?

Na een tijd nadenken ook besloten een mp3 speler te kopen, de Zen Vision M wordt dat dus. 30GB is ruim voldoende voor mij, maar de USB-host functie is wel heel erg nuttig (anders zou ik evt een apart ding daarvoor kopen) en dan is die 80 euro voor een 60GB storage voor foto's niet duur.
Het probleem is dat ik nergens heb kunnen vinden of mijn camera gaat werken, het is een fujifilm s6500fd (s6100fd in amerika). Is er hier misschien iemand die toevallig dezelfde camera heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Quarin schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:13:
Na een tijd nadenken ook besloten een mp3 speler te kopen, de Zen Vision M wordt dat dus. 30GB is ruim voldoende voor mij, maar de USB-host functie is wel heel erg nuttig (anders zou ik evt een apart ding daarvoor kopen) en dan is die 80 euro voor een 60GB storage voor foto's niet duur.
Het probleem is dat ik nergens heb kunnen vinden of mijn camera gaat werken, het is een fujifilm s6500fd (s6100fd in amerika). Is er hier misschien iemand die toevallig dezelfde camera heeft?
Je moet even kijken of je camera beschikt over PTP. Zo ja, dan doet ie het zeer waarschijnlijk wel.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Laatst online: 21:58

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik bedenk me net pas dat ik voor een tientje een cardreader kan kopen waarmee het sowieso werkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang gaat jullie speler zo'n beetje mee op een volle accu?

Ik heb het even getimed bij mezelf, en ik vond het nogal tegenvallen. In totaal kwam ik maar op 3 uur speeltijd (hiervoor is ie 8 keer opgestart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:41:
Hoe lang gaat jullie speler zo'n beetje mee op een volle accu?

Ik heb het even getimed bij mezelf, en ik vond het nogal tegenvallen. In totaal kwam ik maar op 3 uur speeltijd (hiervoor is ie 8 keer opgestart).
Ik laat hem regelmatig perongeluk aanstaan op shuffle mode, dan gaat hij zeker langer mee dan 3 uur, hoeveel precies weet ik niet (heb niet gemeten) maar toch wel minimaal 2x zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Mijn Zen is kapot de play knop werkt niet meer.
Nu heb ik een RMA nummer aangevraagd, in het mail met het RMA staat ook een retour adres.
Ik heb de zen naar dit adres gestuurd, krijg ik het pakketje weer terug om dat het adres niet bestaat :'(
Ik heb dit adres gekregen:
C/O BASE LOGISTICS (JABIL)
DALTONSTRAAT 4
3331 KL ZWIJNDRECHT
NETHERLANDS

Na wat zoeken op daltonstraat 4 krijg ik een heel andere postcode
Base Logistics B.V.
Daltonstraat 4
3335 LR Zwijndrecht

Heeft iemand ook al dit adres gehad bij een RMA aanvraag.
Ik heb het zelfde ook al naar creative gestuurd maar daar krijg ik geen reactie.

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje, ik ga over 2 weken op vakantie. mag je deze nu wel of niet in het vliegtuig gebruiken?
de hele muziekcollectie voor de vakantie staat er namelijk op... wanneer hij stuk gaat niet zo leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
Ik heb mijn Vision:M nou 3 dagen, maar nog geen nummer kunnen luisteren... opladen via USB wou om een of andere reden niet, dus toch maar een oplader gekocht (wat sowieso wel handig is, gezien de tijd die het anders duurt en ivm opladen op vakantie) en de speler opgeladen.
Vervolgens de software geïnstalleert, waarna ik eerst de "inf-bestand is ongeldig"-fout kreeg. Vervolgens kwam de speler bij "Overige apparaten" oid te staan. Dat zou aan WMP11 kunnen liggen lees ik op diverse plaatsen.
Na WMP11 en alle Creative-software te deïnstalleren (er staat nu dus WMP10 op) computer opnieuw opgestart, software weer geïnstalleerd, en nu komt de speler opeens bij "Draagbare apparaten met Windows" te staan, maar nog altijd met een uitroepteken ervoor :S
Ik heb stuurprogramma's bijwerken al geprobeerd, maar dan gaat hij zoeken en 5 minuten later is hij nog steeds bezig...
Creative Media Explorer blijft maar zeggen "Uw speler is niet aangesloten" :(
En ja, ik heb SP2 geïnstalleerd...

Ik zal het straks eens op een andere pc proberen, maar als iemand een andere oplossing heeft hoor ik dat graag :)

-edit-
Net op een andere, "mindere" pc geprobeerd (USB 1 poort), en daar werkt het prima :S vreemd, maar het ligt dus iig niet aan de speler zelf...

[ Voor 6% gewijzigd door Spinal op 29-06-2007 11:17 ]

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In mijn topic in Windows Clients had ik de vraag hoe je de ZVM kon laten werken zonder WMP erop te hebben. Zie [XP] MTP apparaat zonder WMP.
Hero Of Time schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:29:
Op een of andere manier heb ik het toch voor elkaar weten te krijgen. Wat ik heb gedaan:
• Ik heb alles wat ik eerst had gedaan verwijdert. Dus wpdusb.sys verwijdert uit system32\driver, register sleutels verwijdert die ik had geïmporteerd, programma's van Creative eraf gemieterd, daarna herstart.
Vervolgens van de installatie bestanden van WMP (MP10Setup.exe uitgepakt) heb ik de .inf bestanden met driver info laten installeren dmv rmb > install.
• Toen nog een herstart en apparaat aangesloten.
• Creative Media Explorer erop gezet en die zag mijn player. Kan nu media over en weer zetten zonder problemen en WMP.

Ik type dit, voor als iemand hetzelfde wil doen, en voor als ik het vergeet. Morgen ga ik het een stukkie netter neer zetten, tis nu al laat en geen zin in. Ik ben nu iig blij *O*.
Misschien dat dat werkt?

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast