[HDD] Het Creative Zen Vision:M ervaringentopic - deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 56.771 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, door die twee slechte ervaringen ga ik denk ik toch maar wel voor verzendkosten. Dan maar wat meer betalen, en goede service. Denk dat ik hem bij mijn vertrouwde shop Komplett.nl haal. Ik ga, na wat beraad en een vraag om advies ga ik toch voor de Vision:M. Ik vind het toch niet zo de moeite om de Vision W uit Amerika te importeren. Misschien dat mocht hij onverhoopt kapot gaan en de W is hier uit, dat ik die dan neem als vervanger, maar nu duurt het mij toch te lang.

Dan komt nu ook het punt, welke accessoires kan ik het beste erbij nemen?
De Docking Station vind ik wel handig, kan ik hem zo erop zetten voor opladen ed, staat ook een stuk netter op mijn bureau.
Oortjes zal denk ik de Creative 635 worden, tenzij iemand betere weet die in dezelfde prijsklasse zit (bij het Goede oordopjes topic kom ik er door de keus niet uit), als het maar geen witte zijn, vind ik afschuwelijk, ze lijken te veel op de iPod waar ik al geen fan van ben.
Screenprotector is een must, welke is het beste?
Andere nuttige extra's? Een universele adapter heb ik al, voor mijn keyboard, kan tussen 3,3 en 12 Volt leveren, iig 4,5/5 Volt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Ik wil in mijn eerste post in dit topic even melden dat ik harstikke blij ben met mijn Vision M. Ik heb 'm nu een paar maanden (uit US $210) en hij voldoet goed, zelfs boven mijn verwachtingen. Een groot pluspunt vind ik dat je video vrijwel nooit hoeft te converteren, een film van internet (bv xvid 640x272) werkt meteen perfect zonder resize.

Én wat ik vandaag heb uitgevonden, wat misschien al langs is gekomen, ik heb mijn ZEN nu werkend als USB disc, tenminste: ik kan allerlei bestanden opzetten zonder de removable disk optie. Sinds ik Windows Media Player 11 heb zijn de MTP drivers geupdate en wordt er geen melding meer gegeven bij het verplaatsen van 'incompatibel bestand'. Superhandig, want nu heb ik geen synchronisser programma meer nodig, ik kopieer gewoon m'n mp3'tjes en films direct met windows explorer naar m'n zen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Je hebt nog gewoon WMP nodig... Maar schijnbaar lijkt het nu meer op een UMS device? :) Dat is goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Hero Of Time schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:19:

Oortjes zal denk ik de Creative 635 worden, tenzij iemand betere weet die in dezelfde prijsklasse zit (bij het Goede oordopjes topic kom ik er door de keus niet uit), als het maar geen witte zijn, vind ik afschuwelijk, ze lijken te veel op de iPod waar ik al geen fan van ben.
Screenprotector is een must, welke is het beste?
Andere nuttige extra's? Een universele adapter heb ik al, voor mijn keyboard, kan tussen 3,3 en 12 Volt leveren, iig 4,5/5 Volt.
Als je geen witte wil, kan je beter niet de 635 nemen, lijkt me zo. De 630 zullen meer aan je verlangens tegemoet komen.
Voor screenprotector moet je de BSE hebben. Daarnaast zou ik ook een case nemen, welke hangt af van je persoonlijke smaak en voorkeur. Ik heb een zwarte silicone van Kroo.
Ik zou overigens wel oppassen met adapters, er gaan spookverhalen over spelers die kapot gaan na gebruik van een adapter. Hangt ervan mede vanaf of het een AC adapter of een USB adapter is.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kikibu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:26:
Ik wil in mijn eerste post in dit topic even melden dat ik harstikke blij ben met mijn Vision M. Ik heb 'm nu een paar maanden (uit US $210) en hij voldoet goed, zelfs boven mijn verwachtingen. Een groot pluspunt vind ik dat je video vrijwel nooit hoeft te converteren, een film van internet (bv xvid 640x272) werkt meteen perfect zonder resize.
Waar heb je je Zen uit Amerika gekocht? Bij een Nederlandse winkel, via Creative of Amazon oid? Misschien dat ik, afhankelijk van je antwoord, dan toch voor de Vision W ga.
orejas schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:35:
[...]
Als je geen witte wil, kan je beter niet de 635 nemen, lijkt me zo. De 630 zullen meer aan je verlangens tegemoet komen.
Voor screenprotector moet je de BSE hebben. Daarnaast zou ik ook een case nemen, welke hangt af van je persoonlijke smaak en voorkeur. Ik heb een zwarte silicone van Kroo.
Ik zou overigens wel oppassen met adapters, er gaan spookverhalen over spelers die kapot gaan na gebruik van een adapter. Hangt ervan mede vanaf of het een AC adapter of een USB adapter is.
Ik nam het type als een voorbeeld, ik wist niet meer of deze wit waren of niet, ik wist wel dat het (iets) betere waren dan de 630. Maar goed, dat maakt ook niet zo veel uit, die worden erbij geleverd.
Case was ik ook van plan, ik zou dan idd ook voor die zwarte gaan van jouw, als je er goede ervaringen mee hebt (zo te merken wel).
Voor adapter, ik verwacht dat ik hem meer met de docking station zal opladen dan met de universele adapter. Alleen als ik in Japan zal zijn, zal ik wel met een adapter moeten opladen. Maar dat is iets voor over een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Waar heb je je Zen uit Amerika gekocht? Bij een Nederlandse winkel, via Creative of Amazon oid? Misschien dat ik, afhankelijk van je antwoord, dan toch voor de Vision W ga.
Via een kennis in amerika, die heeft 'm via Amazon besteld en is daarna naar NL gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Hero Of Time schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:23:
[...]

[...]

Ik nam het type als een voorbeeld, ik wist niet meer of deze wit waren of niet, ik wist wel dat het (iets) betere waren dan de 630. Maar goed, dat maakt ook niet zo veel uit, die worden erbij geleverd.
Case was ik ook van plan, ik zou dan idd ook voor die zwarte gaan van jouw, als je er goede ervaringen mee hebt (zo te merken wel).
Voor adapter, ik verwacht dat ik hem meer met de docking station zal opladen dan met de universele adapter. Alleen als ik in Japan zal zijn, zal ik wel met een adapter moeten opladen. Maar dat is iets voor over een paar jaar.
Aha, dan begrijp ik het.
De oortjes die erbij geleverd worden zijn nou niet bepaald goed te noemen. Op bol.com heb je voor 20 E de ep-630's. Erg goede upgrades voor die prijs als je het mij vraagt.
Ik ben zelf voornemens via gomadic een adapter te kopen. Ontzettend veelzijdig apparaatjes maken ze daar.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kikibu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:32:
[...]

Via een kennis in amerika, die heeft 'm via Amazon besteld en is daarna naar NL gekomen.
Ok, aangezien ik geen kennissen heb in Amerika ga ik maar voor de Vision:M. Even goed kijken wat voor extra's er allemaal zijn bij Komplett.nl, hoewel ik dan wel met rembours moet betalen, bij Bol.com heb ik ag. Prijs accesoires vergelijken en anders zoek ik bij winkels in de buurt. Ga nog even in het oortjes topic vragen wat ik het beste kan nemen vergelijken met de EP-630 van Creative, of gewoon die dopjes (is een combi pack zelfs geloof ik). Bedankt voor de tips en info. _/-\o_

Voor ik het vergeet. De 60 GB heeft nu dezelfde afmetingen als de 30 GB versie? Dit omdat ik een docking station erbij neem, en als die voor andere afmetingen is (de 30 GB) heb ik er weinig aan. Ik begreep van hier dat het nu gelijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door Hero of Time op 05-06-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Haha ik heb ook een Vision M hoor ;) geen W

Mijn meegeleverde oordopjes zijn helaas nu al stuk, dat is wel snel gegaan. De linkerdop heeft een ruis in zich...

[ Voor 60% gewijzigd door kikibu op 05-06-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kikibu schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:10:
Haha ik heb ook een Vision M hoor ;) geen W

Mijn meegeleverde oordopjes zijn helaas nu al stuk, dat is wel snel gegaan. De linkerdop heeft een ruis in zich...
Het ging mij er niet om of je de W had of de M, het ging mij erom hoe makkelijk het importeren uit de States is. Via een kennis is het makkelijker en vertrouwder dan zomaar blind er iets vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dubbelpost voor bump. De Creative Accessoire pak, is dat wat eigenlijk? Er zit een A/V kabel bij, koptelefoon (EP-630), netspanningsadapter, screenprotector en silicone skin. Dat alles voor 59 euro. Denk dat het wat beter is dan los koptelefoon, skin en screenprotector nemen. Bovendien heb ik ook een a/v kabel en losse lader die prima geschikt is. Vanavond maar even alles bestellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Hero Of Time schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:23:
Dubbelpost voor bump. De Creative Accessoire pak, is dat wat eigenlijk? Er zit een A/V kabel bij, koptelefoon (EP-630), netspanningsadapter, screenprotector en silicone skin. Dat alles voor 59 euro. Denk dat het wat beter is dan los koptelefoon, skin en screenprotector nemen. Bovendien heb ik ook een a/v kabel en losse lader die prima geschikt is. Vanavond maar even alles bestellen dan.
Ik heb bij mp3shop ook de speler + pack gekocht. (had toen het verhaal over de aftersales nog niet gezien)... Maar de oordopjes die daarbij zitten zijn goed hoor (ben geen super kenner wat dat betreft) maar ik vindt ze iig mooi geluid geven met een lekkere bas. Ook zitten ze lekkerder in je oren als de standaard dopjes. Je kan de grootte van de dopjes ook veranderen mocht je ze te strak of te los vinden zitten.
AV kabel en lader zijn uiteraard ook super handig. Op vakantie of waardan ook is toch niet altijd een computer in de buurt om je speler op te laden. En via de kabel je films en mp3 in de woonkamer afspelen is ook handig,

En een beetje extra bescherming met de skin en screenprotector kan ook geen kwaad.

Kortom ik ben zeer tevreden over alles wat ik de pack zit, en je bent een stuk goedkoper uit met de pack ipv alles los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mooi, dat is goed om te horen. Ik had al in het oordopjes topic gevraagd voor goeie dingen, kwam al uit op de EP-630. Wilde deze eerst via Bol.com bestellen, maar toen ik keek naar de screenprotector bij Komplett zag ik die pack voor 60 euro staan. Dacht meteen, goh, 20 euro voor oortjes, 12 euro voor screen protector, dan nog wat geld voor een oplader, av kabel en een bescherm skin, komt toch hoger uit dan die pack. Ik heb eind van de middag mijn bestelling geplaatst, verwacht hem morgen in huis te hebben. Dat vind ik wel het goede van TNT Post, wat je die dag laat opsturen komt op die dag nog aan ook, of de webwinkel werkt ook 's nachts met TNT verzendingen. Maar gezien de hoeveelheid die zij sturen, verwacht ik dat het eerder het eerste geval is. Totaal ben ik nu iets meer dan 400 kwijt voor alles. Acc pack, docking station en de Zen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet die silliconen skin wel eerst even in water met wasmiddel leggen.
heb ik jammer genoeg niet gedaan, en nu is er een soort aanslag op mijn zen...
net op de gebruikerstoetsen net alsof het een beetje is weggebeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is een goede tip. Ga ik doen zodra ik vanavond thuis ben en de Zen vol heb gezet :). Protector erop, skin eromheen en lekker genieten. Water met wasmiddel neem ik aan dat je afwasmiddel bedoelt ;) Uiteraard even laten drogen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Hero Of Time schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:14:
Uiteraard even laten drogen zeker?
Nee je moet onder water de Silicone Skin om de zen doen 8)7
haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Duh 7(8)7. Maar wat maakt het nou zo speciaal als je het in afwaswater legt, afdroogt en dan eromheen doet? Extra gladheid zal het niet geven of wel? Vaak niet iig bij afdrogen, weet alleen niet hoe afwasmiddel met siliconen reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Hero Of Time schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:35:
Duh 7(8)7. Maar wat maakt het nou zo speciaal als je het in afwaswater legt, afdroogt en dan eromheen doet? Extra gladheid zal het niet geven of wel? Vaak niet iig bij afdrogen, weet alleen niet hoe afwasmiddel met siliconen reageert.
Eventjes dit onderwerp heel goed lezen.
Tips die ik je nog zou willen geven;
- Zorg dat de skin echt (!) goed zit. Doe het dus in voldoende licht.
- Gebruik een microvezel doekje en een bankpasje (oid) om de skin te plaatsen. Doe het doekje om de pas heen, dan glijdt de pas beter over de skin en duw je het water er beter uit.

Succes!

Edit; Hmm.. Tis me nu toch niet helemaal duidelijk of je een skin (zoals een BSE of InvisibleShield) hebt gekocht of een silicone case. De hierbovengenoemde link gaat over een skin, niet over een case.

[ Voor 11% gewijzigd door orejas op 07-06-2007 12:48 ]

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ik heb voorlopig het plasticje ervoor laten zitten die er standaard op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Heeft er iemand een idee van hoe luid hij gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Steef_tweaker schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:18:
ik heb voorlopig het plasticje ervoor laten zitten die er standaard op zit.
Jij ook al? Een heel aardig beschermingsplasticje. Ik vind zo'n ding het tientje wat het op moet brengen niet waard.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, wachten dus met de screenprotector totdat het standaard dingetje los begint te raken. Jammer dat hij niet vandaag binnen is gekomen, moet ik nog een dag langer wachten, bah. Was gisteravond om 23:00 al bij elkaar geraapt, pas om 16:00 opgestuurd. Bummer. En track and trace werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

RoD schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:51:
Post dat anders even in de Shop Survey, daar kun je je beklaag over shops doen :)
Al gedaan :) Nee die mp3shop daar zie je mij niet weer.

Ff wat vraagjes/opmerkingen:
1) klopt het dat de scherm vd zvm alleen op 'zwart' gaat als je em locked? Dat vind ik wel onhandig nl. Heb brightness op 10% staan, maar als ik zoveel seconden niks indruk mag het scherm wat mij betreft uit. Met de lock moet ik em eerst unlocken om bijvoorbeeld een nummer te skippen.

2) De batterij duur valt me zwaar tegen. 14 uur, laat me niet lachen. Zeker als je er veel mee 'speelt' (scherm aan) is hij zo leeg....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Hero Of Time schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:04:
Hmm, wachten dus met de screenprotector totdat het standaard dingetje los begint te raken. Jammer dat hij niet vandaag binnen is gekomen, moet ik nog een dag langer wachten, bah. Was gisteravond om 23:00 al bij elkaar geraapt, pas om 16:00 opgestuurd. Bummer. En track and trace werkt nog niet.
Persoonlijk zou ik gewoon meteen de skin erop doen. Dat beschermplasticje is inderdaad sterker dan zijn gemiddelde collega. Hij kán echter wel los. Dat kan zo'n skin niet en is dus wel zo veilig. Bovendien is nu je bedieningpaneel onbeschermd. Dat ding is ook nogal krasgevoelig. Als jouw skin ook bescherming biedt voor je knoppen, zou ik hem er gewoon meteen op doen.
Edit; I stand corrected ▼▼
-SaveMe- schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:29:
[...]

1) klopt het dat de scherm vd zvm alleen op 'zwart' gaat als je em locked? Dat vind ik wel onhandig nl. Heb brightness op 10% staan, maar als ik zoveel seconden niks indruk mag het scherm wat mij betreft uit. Met de lock moet ik em eerst unlocken om bijvoorbeeld een nummer te skippen.
Bij mij wel, misschien;
Menu -> System -> Player Settings -> Idle Shutdown?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
orejas schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:16:
[...]

Persoonlijk zou ik gewoon meteen de skin erop doen. Dat beschermplasticje is inderdaad sterker dan zijn gemiddelde collega. Hij kán echter wel los. Dat kan zo'n skin niet en is dus wel zo veilig. Bovendien is nu je bedieningpaneel onbeschermd. Dat ding is ook nogal krasgevoelig. Als jouw skin ook becherming biedt voor je knoppen, zou ik hem er gewoon meteen op doen.
Screenprotector is geen skin. ;)
Een screenprotector zit alleen over het display heen en een skin zit over het hele apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb hem nu net binnen. Wel meteen een domper. De nieuwe slim versie van de 60 GB zou even dik moeten zijn als de 30 GB. Nou is het helaas dat ik niet de slim versie heb, met als gevolg een onbruikbaar docking station. Iemand hier intresse in? Of is er een manier om hem toch te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Had je de slimversie besteld? Dan zou ik em terugsturen aangezien je een ander product ontvangen hebt dan dat je besteld had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er was maar 1 versie. Deze namelijk, 2,2 cm vergeleken met 1,9 cm. Nu weet ik niet precies de afmetingen van de slim versie, maar dat zou 1,9 kunnen zijn. En anders ben ik niet slim bezig geweest.

Ik zit nu wel met een ander probleem. Ik heb geen WMP geïnstalleerd, wil het ook niet, maar Windows kan niet de speler installeren als apparaat, er is geen driver. Iemand die weet waar Creative de bestanden heeft neergezet of welke ik moet hebben uit de WMP installer?

Edit:
WMP kent hem dus ook niet. Het is een MTP apparaat, maar Windows verdomt het om het apparaat te installeren. Zo kan ik niets doen met mijn Zen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 08-06-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Als je geen WMP hebt moet je afaik gebruik maken van de software die Creative bijgeleverd heeft. Staat dat niet op cd? Anders is het online wel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:14:
Er was maar 1 versie. Deze namelijk, 2,2 cm vergeleken met 1,9 cm. Nu weet ik niet precies de afmetingen van de slim versie, maar dat zou 1,9 kunnen zijn. En anders ben ik niet slim bezig geweest.
Gewoon tóch terugsturen! Het ding voldoet niet aan je verwachtingen, immers. Of je dan slim of niet bent bezig geweest doet er niet toe. Hupplakeetje...
Bij, de hier veelbesproken, mp3shop.nl hebben ze wel de slim-versie, mocht je het nog om willen gooien...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Denk dat ik toch niet kan terugsturen, zie namelijk het volgende:
U mag een product retourneren binnen het herroepingsrecht indien:
U het product niet geopend/gebruikt heeft.
Ik heb het product dus al geopend. En ook gebruikt, op minimale wijze, maar toch gebruikt. Misschien dat ik het dockingstation nog kan 'tweaken', of te wel, de extra ruimte erbij vijlen ofzo. Tis maar 3 mm, verwacht weinig tot geen problemen ermee.

Zit nog wel steeds met de driver. En nog iets, wat betekend het batterij-icoontje met een bliksemschicht erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:39:
Denk dat ik toch niet kan terugsturen, zie namelijk het volgende:

[...]

Ik heb het product dus al geopend. En ook gebruikt, op minimale wijze, maar toch gebruikt. Misschien dat ik het dockingstation nog kan 'tweaken', of te wel, de extra ruimte erbij vijlen ofzo. Tis maar 3 mm, verwacht weinig tot geen problemen ermee.

Zit nog wel steeds met de driver. En nog iets, wat betekend het batterij-icoontje met een bliksemschicht erin?
Als je het online gekocht hebt mag je het product gewoon weer binnen 7 werkdagen zonder opgave van reden terugsturen. Dat ongeopend verhaal is dikke onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maakt verders niet uit, ik heb hem, daar gaat het mij voornamelijk om. Zal mij een zorg zijn of het nou de dikke of dunne is. Overigens, bij mp3shop.nl is de slim ook 2,2 cm dik, dus dat ik niet de slim versie heb gaat dus niet op. De docking station stond ook bij dat het voor de 30 was, niet ook voor 60 slim. Tis dus gewoon MIJN fout, niets terugsturen.
Driver is ook een lekker verhaal. Volgens het forum van creative moet het gewoon werken als je WMP 10 hebt. Ik wil die shitzooi niet, ga weg. Geef mij de driver die erbij hoort. Slechte zaak. Ik ga nog ff verder zoeken. Toch apart eigenlijk, de eerste keer gaf ik al de locatie van WMP aan (uitgepakte installer, staan ook een paar inf in) en werd er gezegt dat mijn apparaat niet erin staat en daarom niet verder kon. Ach, ben tweaker of niet, ik ga lekker zoeken naar een oplossing.

ps, gaat lekker tekeer met het weer, onweer all the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Ik zou mij graag ook een zen vision m gaan kopen binnenkort maar daarbij heb ik enkele vraagjes. Ik heb begrepen dat de speler vele videobestandsformaten ondersteund. Ik converter mijn dvd's met dvdx tot avi's. als codec om te converteren gebruik ik divx 6.6.1 codec.audio is met lame mp3. Aangezien ik als codec divx 6.6.1 gebruik kan ik geavanceerd werken en dan opent hij een scherm van divxconverter dat ook reeds is geinstalleerd. Daarin heb ik de mogelijkheid om als profiel in te stellen als mobiel. Winamp, Windows Media Player 9 en divx player kunnen de films allemaal afspelen.

Nu is mijn vraag natuurlijk of dat de Zen Vision M dit ook zou kunnen afspelen. Hopelijk weten jullie het antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kijk even met Gspot naar de precieze instellingen van de video's die dat programma fabriceert, en vergelijk dat met wat de ZVM af kan spelen. Simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
RoD schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:19:
Kijk even met Gspot naar de precieze instellingen van de video's die dat programma fabriceert, en vergelijk dat met wat de ZVM af kan spelen. Simpel :)
Thx :D

Ik heb nu vergeleken.

Mijn film:
Video

Codec: DX50 Name: DivX 5.x/6.x

Audio

Codec: 0x0055 MPEG-1 Layer 3

Ondersteunende formaten van de creative zen vision:
Audio: MP3, WMA (inc MS PD DRM), WAV
Video: DivX™ 4 & 5, XviD5, MPEG-1, MPEG-2, MPEG4-SP, WMV9, Motion-JPEG

Audio moet geen probleem zijn, denk ik. de geconverteerde audio is Mp3
Video weet ik niks van. De geconverteerde is 5/6 en de ondersteunende is 4/5. Dus dit weet ik niet of dat conflicten zou opleveren. Info zou welkom zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik verwacht wel backwards compatibility. Belangrijkste dingen zijn de codec, bitrate, resolutie, audiocodec en fps. Je moet geen 1080P materiaal proberen bijvoorbeeld...

Mocht je trouwens nog wat algemene codec/codeer informatie willen, kun je in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs terecht.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 08-06-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan iemand kijken welke bestanden hij nodig heeft voor zijn Zen:M en deze bestanden naar mij sturen, ik wordt gek van dit gekloot. Je wordt echt verplicht om WMP te gaan installeren en als er iets is waar ik een hekel aan heb, dan is het WMP. Ik wil deze dus absoluut niet installeren. Als ik naar de locatie van de install bestanden van WMP verwijs voor driver dan krijg ik de melding dat het apparaat niet in de lijst voorkomt. Grrr, waarom nou vertrouwen op zulke bagger zooi. Bovendien ook lekker als je XP N hebt, juist omdat je geen WMP wilt. PM me als je de drivers hebt, dan stuur ik je mijn mail adres.
Edit:
Webspace of een andere manier mag ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 08-06-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 01:02

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

WMP is niet nodig, kijk eens naar iets als MediaMonkey o.i.d.
-SaveMe- schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:29:
Ff wat vraagjes/opmerkingen:
Ja, dat hoort erbij. Ik gebruik hem alleen maar met de remote, en dan kun je volume, pauze/play en skippen bedienen als 'ie gelockt is. Er zit een aparte lock-schuif op de remote.
2) De batterij duur valt me zwaar tegen. 14 uur, laat me niet lachen. Zeker als je er veel mee 'speelt' (scherm aan) is hij zo leeg....
Lijkt me logisch he. Die 14 uur wordt gemeten onder bepaalde omstandigheden (gewoon kaal spelen van een lange playlist o.i.d.) en de batterijduur gaat meestal na een paar keer laden wat omhoog. Maar ja, vergelijk het met een auto die gespect staat op 30 uur stationair draaien op een volle tank. Dan moet je ook niet klagen als de tank binnen een paar uur leeg is als je hem op volle toeren laat brullen. ;) "Dure" features (in stroom) kosten je gewoon speelduur.

[ Voor 91% gewijzigd door Hillie op 08-06-2007 22:24 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je post komt net iets te laat, heb al WMP 10 geïnstalleerd. Werkt nu lekker, maar hij gaat er straks zo weer af. Toen WMP geïnstalleerd was, verbond ik de Zen opnieuw en werd wel direct geïnstalleerd. Ik ga op mijn computer ergens volgende week kijken of mediamonkey ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

orejas schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:16:
[...]

Persoonlijk zou ik gewoon meteen de skin erop doen. Dat beschermplasticje is inderdaad sterker dan zijn gemiddelde collega. Hij kán echter wel los. Dat kan zo'n skin niet en is dus wel zo veilig. Bovendien is nu je bedieningpaneel onbeschermd. Dat ding is ook nogal krasgevoelig. Als jouw skin ook bescherming biedt voor je knoppen, zou ik hem er gewoon meteen op doen.
Edit; I stand corrected ▼▼

[...]

Bij mij wel, misschien;
Menu -> System -> Player Settings -> Idle Shutdown?
Dan gaat hij toch helemaal uit ? Bij mij gaat hij alleen op zwart als ik em lock ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat klopt. Idle shutdown, precies wat het zegt, gaat uit als er na die tijd niets wordt gedaan, dus toets drukken, bestand afspelen. Bij lock weet het apparaat dat er geen toets gedrukt gaat worden dus wordt het scherm na 5 seconde uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Weet iemand een winkel (zo'n ding met real-life mensen) waar het Creative Zen Vision:M Premium Accessory Pack te koop is?

Ik heb een Vision:M voor mijn pa gekocht, en die gaat morgen een week weg. Heb het dus rap nodig :)

In het Gooi zou helemaal makkelijk zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 09-06-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik blijf pech hebben met dit ding. Zowel de docking station als de silicone skin zijn 3 mm te klein om met de 60 slim te kunnen werken. De skin krijg ik er wel omheen, maar omdat hij zo strak zit drukt hij alle knoppen in waardoor hij niet aan wil. Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Toch maar terug stuen en de slim versie kopen?
Dan zit je wel even zonder speler maar heb je wel een goede dock en past je skin (en andere accessoires) ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

master007 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:10:
Toch maar terug stuen en de slim versie kopen?
Dan zit je wel even zonder speler maar heb je wel een goede dock en past je skin (en andere accessoires) ook gewoon.
Laat ik mijzelf even quoten met een bericht dat iets hoger staat:
quote: Hero of Time
Overigens, bij mp3shop.nl is de slim ook 2,2 cm dik, dus dat ik niet de slim versie heb gaat dus niet op.
Ik heb dus de slim versie. Maar zelfs die is niet zo slim als de 30 versie. Op de creative site staan trouwens geen afmetingen. Op de USA site staan het weer wel. In inches, dat wel, maar ook hier is het wat groter.
HxWxD: 4.1" x 2.4" x 0.7" (30GB)
4.1" x 2.4" x 0.87" (60GB)
Kijk net bij de skin voor omschrijving. Staat bij, Works with Zen Vision:M 30GB. En bij de Accessory pack staat weer niets over de 30GB en 60GB versies. Ach, ben nu die skin aan het oprekken zodat het wel goed past. Hopelijk is het morgen in orde.

Bij video vind ik trouwens wel dat de subs erg klein zijn. Net aan leesbaar. Het beeld is wel lekker scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dan doe je de subs wat groter? Imo is het perfect leesbaar, als je het goed instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Hero Of Time schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:58:
[...]

Laat ik mijzelf even quoten met een bericht dat iets hoger staat:

[...]

Ik heb dus de slim versie. Maar zelfs die is niet zo slim als de 30 versie. Op de creative site staan trouwens geen afmetingen. Op de USA site staan het weer wel. In inches, dat wel, maar ook hier is het wat groter.

[...]
Hmm...
Laat ik dit erover zeggen; de nieuwe (slim version) 60gb is 0,1 mm dikker dan de 30gb. Dat is dus niet zo heel veel. Volgens mij heb je dus gewoon de oude 60gb versie.
Vraagje; zit er op de verpakkingdoos een stickertje waarop staat dat je 60gb van dezelfde omvang is als de 30gb? Zo niet, dan heb je dus écht gewoon de oude te pakken en zou ik hem gewoon terugsturen.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
RoD schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:15:
Dan doe je de subs wat groter? Imo is het perfect leesbaar, als je het goed instelt.
Hoe kun je subs groter zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RoD schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:15:
Oke, hoe dan als de subs er al in zitten? Met bepaalde convert software ofzo?
orejas schreef op zondag 10 juni 2007 @ 11:52:
[...]

Hmm...
Laat ik dit erover zeggen; de nieuwe (slim version) 60gb is 0,1 mm dikker dan de 30gb. Dat is dus niet zo heel veel. Volgens mij heb je dus gewoon de oude 60gb versie.
Vraagje; zit er op de verpakkingdoos een stickertje waarop staat dat je 60gb van dezelfde omvang is als de 30gb? Zo niet, dan heb je dus écht gewoon de oude te pakken en zou ik hem gewoon terugsturen.
Idd, net even gekeken naar de afmetingen en idd, ik heb de grote versie. Ik ben momenteel bezig met de skin aan het oprekken om wat dikker aan te kunnen, hopelijk werkt dat. Ik ga morgen een mail sturen naar Komplett om te vragen of ze de slim versie hebben en of het dan mogelijk is om deze om te ruilen, ook al heb ik er al wat mee gedaan (standaard muziek eraf, mijn muziek erop (dat gaat er uiteraard weer af), nieuwe firmware erop gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
In Video coderen voor je PMD: Tips en trucs kun je tips vinden over het incoderen van subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Hero Of Time schreef op zondag 10 juni 2007 @ 13:14:
[...]

Oke, hoe dan als de subs er al in zitten? Met bepaalde convert software ofzo?

[...]

Idd, net even gekeken naar de afmetingen en idd, ik heb de grote versie. Ik ben momenteel bezig met de skin aan het oprekken om wat dikker aan te kunnen, hopelijk werkt dat. Ik ga morgen een mail sturen naar Komplett om te vragen of ze de slim versie hebben en of het dan mogelijk is om deze om te ruilen, ook al heb ik er al wat mee gedaan (standaard muziek eraf, mijn muziek erop (dat gaat er uiteraard weer af), nieuwe firmware erop gezet).
Toch wel heel benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt. Teruggestuurd of toch maar gehouden? Misschien om je - eventueel nog niet genomen - beslissing te sturen; de nieuwe 'slim' versie beschikt ook over een betere batterijduur.... (scheelt niet veel, 1 uur voor video, 2 uur voor muziek...)

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wist niks anders te vinden dus ik post het maar hier, ik ben 9 dagen geleden op vakantie geweest en op de heenreis naar mijn bestemming toe (in de bus dus) ging mijn Zen Vision: M (30 GB) al kapot)

hij liep vast en deed niks meer.. dus ik resette hem en tijdens het rebuilden liep hij weer vast (het rebuild blokje bleef bij zo'n 5 procent hangen, schat ik) dus ik resette hem weer en hij bleef tijdens de rebuild weer hangen.

Daarna heb ik de accu leeg laten lopen (omdat hij gewoon aanbleef staan met het nog niet voltooide rebuildbalkje) en opnieuw aangezet, hij ging gewoon "verder" met het rebuilden, m.a.w hij deed helemaal niks.. nu ben ik thuis en heb ik weinig zin om een nieuwe mp3 speler te kopen..

iemand met hetzelfde probleem of suggesties?

PS:
Ik had eerst bij mp3shop.nl de Zen Vision gekocht, die ging in totaal 4 keer kapot en de laatste keer was dat buiten mijn garantie-periode, maar gelukkig zond Creative mij deze nieuwe Zen Vision: M terug als tegenprestatie (omdat ik dus met alle reparatie tijd (en het kwijt raken van mijn Zen Vision) maar een half jaar er gebruik van heb kunnen maken). Nu ben ik dus bang dat als deze Zen Vision: M helemaal kapot is, ik mij niet meer kan beroepen op garantie (heb deze Zen Vision: M 6 a 7 maanden nu). Iemand daar nog suggesties voor of oplossingen?

iig alvast vriendelijk bedankt,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:34:
Wist niks anders te vinden dus ik post het maar hier, ik ben 9 dagen geleden op vakantie geweest en op de heenreis naar mijn bestemming toe (in de bus dus) ging mijn Zen Vision: M (30 GB) al kapot)

hij liep vast en deed niks meer.. dus ik resette hem en tijdens het rebuilden liep hij weer vast (het rebuild blokje bleef bij zo'n 5 procent hangen, schat ik) dus ik resette hem weer en hij bleef tijdens de rebuild weer hangen.

Daarna heb ik de accu leeg laten lopen (omdat hij gewoon aanbleef staan met het nog niet voltooide rebuildbalkje) en opnieuw aangezet, hij ging gewoon "verder" met het rebuilden, m.a.w hij deed helemaal niks.. nu ben ik thuis en heb ik weinig zin om een nieuwe mp3 speler te kopen..

iemand met hetzelfde probleem of suggesties?

PS:
Ik had eerst bij mp3shop.nl de Zen Vision gekocht, die ging in totaal 4 keer kapot en de laatste keer was dat buiten mijn garantie-periode, maar gelukkig zond Creative mij deze nieuwe Zen Vision: M terug als tegenprestatie (omdat ik dus met alle reparatie tijd (en het kwijt raken van mijn Zen Vision) maar een half jaar er gebruik van heb kunnen maken). Nu ben ik dus bang dat als deze Zen Vision: M helemaal kapot is, ik mij niet meer kan beroepen op garantie (heb deze Zen Vision: M 6 a 7 maanden nu). Iemand daar nog suggesties voor of oplossingen?

iig alvast vriendelijk bedankt,

Stefan
Aansluiten op je pc override volgens mij de interface van de ZVM en dan via die medi explorer de ZVM formateren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem al een paar keer aangesloten, en ik hoor wel een pingetje (dat Windows een nieuw apparaat gevonden heeft) maar ik kan via ZVM en via Mijn Computer niet de Zen inkomen..
er staat dat ik hem niet niet aangesloten hebt.. terwijl dat toch echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Oke ik wil een speler die tegen een stootje kan en zeer betrouwbaar is.

De zen vision m of de meizu m6?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Y3LLoW schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:05:
Oke ik wil een speler die tegen een stootje kan en zeer betrouwbaar is.

De zen vision m of de meizu m6?
Dit is geen adviestopic, en al helemaal niet als je je keuzes zo slecht onderbouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Ik ga tussen deze 2 spelers kiezen. Ze zijn allebei goed lees ik in reviews.
Nu wil ik weten of de creative wel tegen een stootje kan.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft hem al een paar keer laten vallen (hij heeft ook de Vision: M) en als je mijn bericht hiervoor las dan zie je dat dat weer heel anders is.. Creative heeft wel vaker last van dit soort problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Y3LLoW schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:18:
Ik ga tussen deze 2 spelers kiezen. Ze zijn allebei goed lees ik in reviews.
Nu wil ik weten of de creative wel tegen een stootje kan.
Op die manier.... Wat definieer jij als "tegen een stootje kunnen"? Je moet er niet mee gaan hardlopen, en het ding van grote hoogten laten vallen is ook niet erg bevorderlijk.
Echter, bij normaal gebruik kan ie best wat hebben. Door de ingebouwde cache hoeft de hdd niet constant te draaien en dan kan ie wel een tik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Lees toch redelijk veel berichten over de creative. Dat hij niet zo heel betrouwbaar is... ;(
Lijkt me voor de rest een zeer mooie speler.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Op war voor manier bedoel je betrouwbaar?
dat ie vaak vastloopt, dat ie geen contact wil maken met de pc, dat de harddisk snel kapot gaat, iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Y3LLoW schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:59:
Lees toch redelijk veel berichten over de creative. Dat hij niet zo heel betrouwbaar is... ;(
Lijkt me voor de rest een zeer mooie speler.
Als je zon statement maakt, zijn bronnen wel handig. Vooral aangezien het grootste gedeelte van de ZVM bezitters tevreden is over hun speler. Verder moet je beseffen dat er bij mankementen eerder gepost wordt dan dat er niks met de speler aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Zeker waar!
Maar toch, hij is nogal krasgevoelig lees ik. Ook kan de hdd niet zo heel veel hebben.
Mij kennende ga ik er toch wel eens een stuk mee lopen in een flink tempo en ik denk dat de hdd hier wel problemen mee gaat hebben?

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

offtopic:
Maybe dat de pics in de startpost gefixed kunnen worden?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar verder niemand een oplossing wat met mijn Creative Zen Vision: M te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

orejas schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:12:
[...]

Toch wel heel benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt. Teruggestuurd of toch maar gehouden? Misschien om je - eventueel nog niet genomen - beslissing te sturen; de nieuwe 'slim' versie beschikt ook over een betere batterijduur.... (scheelt niet veel, 1 uur voor video, 2 uur voor muziek...)
Ik had nog niets gedaan, maar na jouw bericht ga ik zeker een mail sturen. Ze zullen denk ik niet zo moeilijk doen. Hopelijk hebben ze wel de slim versie, anders ga ik geld terug vragen en bij de MM halen ofzo, die schijnt hem ook te hebben. Dan past mijn silicone skin en docking station tenminste ook. Ik zit nu op school, ga zodra ik thuis ben een mailtje sturen (kan nu wel via webmail doen, maar vind ik eigenlijk iets minder en staat ook niet in mijn send mail thuis). Dat ik een uur langer met de accu kan doen vind ik zeker een goede reden.

Als ik hem terug stuur, is het dan erg dat ook de demo's van creative eraf zijn? Denk het namelijk niet, maar als dat wel is, heeft iemand die bestanden nog? Dan kan ik hem in orginele staat terug sturen.

Voor de persoon of de ZV:M tegen een stootje kan, ik heb nog niet zoveel ermee getest, maar ik loop aardig hard en heb hem een dag in mijn broekzak bij mijn knie gehad en nu in mijn normale broekzak bij mijn telefoon, geen problemen nog gehad. Ik zou kijken naar de anti-shock buffer van de spelers, hoe goed kunnen ze tegen schudden.

[ Voor 7% gewijzigd door Hero of Time op 14-06-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
MrJ schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:43:
offtopic:
Maybe dat de pics in de startpost gefixed kunnen worden?
offtopic:
Mijn provider zit te auwehoeren. Helaas weinig wat ik op dit moment kan doen.
Hero Of Time schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:01:
[...]

Ik had nog niets gedaan, maar na jouw bericht ga ik zeker een mail sturen. Ze zullen denk ik niet zo moeilijk doen. Hopelijk hebben ze wel de slim versie, anders ga ik geld terug vragen en bij de MM halen ofzo, die schijnt hem ook te hebben. Dan past mijn silicone skin en docking station tenminste ook. Ik zit nu op school, ga zodra ik thuis ben een mailtje sturen (kan nu wel via webmail doen, maar vind ik eigenlijk iets minder en staat ook niet in mijn send mail thuis). Dat ik een uur langer met de accu kan doen vind ik zeker een goede reden.

Als ik hem terug stuur, is het dan erg dat ook de demo's van creative eraf zijn? Denk het namelijk niet, maar als dat wel is, heeft iemand die bestanden nog? Dan kan ik hem in orginele staat terug sturen.

Voor de persoon of de ZV:M tegen een stootje kan, ik heb nog niet zoveel ermee getest, maar ik loop aardig hard en heb hem een dag in mijn broekzak bij mijn knie gehad en nu in mijn normale broekzak bij mijn telefoon, geen problemen nog gehad. Ik zou kijken naar de anti-shock buffer van de spelers, hoe goed kunnen ze tegen schudden.
Er is inderdaad een buffer, wat enorm scheelt. Echter een hdd is sowieso een mechanisch geheel wat je niet teveel aan schokken bloot wil stellen.

[ Voor 71% gewijzigd door RoD op 14-06-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 14-06-2007 15:35 . Reden: Drukte op quote ipv edit :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RoD, waarom kan je niets doen als je provider zit te kloten? Er zijn zat sites waar je plaatjes op kan hosten. Ik had eerst mijn avatar op de school server staan, maar dat vond de beheerder niet zo leuk, en heb nu maar alles op ImageShack gezet. Doe dat dan ook, heb je ook geen gekloot meer dat het off-line komt als je overstapt en het scheelt ruimte. Er zijn zat sites waar je gratis wat kan hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:30:
RoD, waarom kan je niets doen als je provider zit te kloten? Er zijn zat sites waar je plaatjes op kan hosten. Ik had eerst mijn avatar op de school server staan, maar dat vond de beheerder niet zo leuk, en heb nu maar alles op ImageShack gezet. Doe dat dan ook, heb je ook geen gekloot meer dat het off-line komt als je overstapt en het scheelt ruimte. Er zijn zat sites waar je gratis wat kan hosten.
Ik ga eens kijken of ik nog ergens de pics op mn hdd staan heb, en deze dan inderdaad bij Imageshack oid uploaden. Ik dacht dat ze veiliger stonden op de webruimte bij mn ISP... eikels :/
M'goed. Ik heb nog de hoop dat het gefixed wordt, dus ik kijk het even aan.

Mocht er iemand nog vragen over hebben, opmerkingen, of tips, DM dan even. Dat is wat makkelijker en houdt het topic schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Ik heb sinds vandaag ook een Vision M 30GB. Wat een schatje O+

Ik heb 'm nu aan m'n pc hangen, hij laadt op. Ik vind het echt ontzettend lang duren. :S
Wat ik ook raar vind, is dat de verlichting niet uitgaat tijdens het opladen. :S

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
CdD schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:48:

Ik heb 'm nu aan m'n pc hangen, hij laadt op. Ik vind het echt ontzettend lang duren. :S
Wat ik ook raar vind, is dat de verlichting niet uitgaat tijdens het opladen. :S
Dat is niet erg, want kost toch geen stroom (althans, niet ten laste van de accu). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CdD schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:48:

Dat had ik ook toen ik de mijne net aan mijn laptop hing (die aan het stroom zat). Het scherm zou automatisch aan moeten gaan, maar dat deed hij niet. Er stond in het boekje dat het 5-6 uur kon duren voordat het scherm aan kon gaan. Ongeduldig als ik was had ik maar de netspanningsadapter eraan gehangen en binnen een paar seconde had ik beeld. Dat ding laadt echt een stuk sneller op. Ik heb een mail gestuurd naar de winkel waar ik mijn 60 GB vandaan heb met de vraag of ze de slim versie hebben, en zo niet, of ik hem dan nog terug kan sturen en geld terug kan krijgen. Hopelijk kan dat nog. Dan ga ik voor de slim versie. Schijnt dat de MM deze verkoopt. Een klasgenoot van me werkt daar, misschien dat ik via hem deze slim versie kan krijgen, heb ik nog 20% korting ook, met wat mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Helsie schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:07:
[...]

Dat is niet erg, want kost toch geen stroom (althans, niet ten laste van de accu). :P
Ik vind het gewoon dom dat het scherm aan blijft, want dat is echt nérgens voor nodig.. :S
En via USB laad dat ding echt ontzettend sloom op.
Ik denk dat ik dan maar zo'n 'Zen Vision M Accessories Pack' ga kopen á € 50,-
Dan heb ik ten minste een normale oplader en nog wat andere handige zooi. :9

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En je hebt meteen een goed stel oordopjes. Komt geweldig geluid uit. Wel veel lage tonen heb ik gemerkt, hierdoor heb ik de bass boost optie maar uitgezet.

Met een beetje mazzel kan ik mijn speler gewoon terug sturen naar de winkel en krijg ik mijn geld terug. Het moet dan wel binnen 7 dagen en dat is het vandaag net aan. Tis de 7e dag dat ik hem heb. Ik krijg binnen 1-3 dagen een RMA nummer waarmee ik hem kan terug sturen. Nu maar hopen dat ze niet moeilijk gaan doen. Reset en format is zo gedaan, alles heb ik nog in orginele verpakking dus dat is iig al een goed ding. Nu maar hopen dat ze vandaag nog een beetje hard werken op de administratie, dan kan ik hem vandaag al terug sturen en hebben ze hem maandag. Gelijk geld terug en de slim versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

hmmm, ik heb ook het accesoire packet, maar vind de oordopjes juist matig?? Geluitd heeft juist bijna geen bass ????

Ik luister liever met mijn sennheiser PX100 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
-SaveMe- schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:04:
hmmm, ik heb ook het accesoire packet, maar vind de oordopjes juist matig?? Geluitd heeft juist bijna geen bass ????

Dan doe je ze niet goed in je oor... Of ze zijn niet goed.
CdD schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:03:
[...]

Ik vind het gewoon dom dat het scherm aan blijft, want dat is echt nérgens voor nodig.. :S
En via USB laad dat ding echt ontzettend sloom op.
Ik denk dat ik dan maar zo'n 'Zen Vision M Accessories Pack' ga kopen á € 50,-
Dan heb ik ten minste een normale oplader en nog wat andere handige zooi. :9
Het is niet heel dom: Aan de lader hangt ie misschien meer in 'infrastructuur opstelling' als je bijv muziek draait en dan zou het raar zijn als het scherm staads uitgaat (PC weet verschil niet tussen docking (rechtopstaand) en de standaard connector). Maar ik heb dat Premium Accessories Pack ook en bevalt goed. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Helsie op 15-06-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
-SaveMe- schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:04:

Het zijn in-ears, die moet je goed in je oor stoppen. Er komt dan een seal die een hoop bas en simpelweg een hoop geluidverbetering ten gevolge heeft.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Okay, eventjes een vraagje. Gisteren liep mijn Zen letterlijk vast terwijl ik denk ik iets te snel door de music library scrollde. Nou, in principe geen probleem. Resetje denk je dan. Maar dat werkte ook niet meer. Niks werkte nog. Geen enkele (schuif)knop, terwijl het beeldscherm gewoon aan bleef staan op het schermpje waar ie vastliep. Hij deed ook geen automatic shutdown na 5 minuten dus toen heb ik 'm maar eventjes laten liggen. Na een half uur stond schermpje nog steeds aan (hold of niet) en kon ik nog steeds niks doen. Nu (de volgende ochtend) was ie wel uit. Ik gok dat de batterij leeg is. Aanzetten werkt niet. Geen beeld. Maar nu ik 'm aan de computer hang krijg ik nog steeds geen beeld. Ook niet met een reset. Wel knippert het blauwe lampje dat zou moeten indiceren dat ie aan het opladen is.

Herkent iemand dit probleem?
Kan het zijn dat de Zen zo weinig stroom heeft dat hij niet meer aangaat en dat hij gewoon een paar uurtjes moet laden?

Hij laadt nu. Ik zal over 1 uur een update geven!

Update: Hij geeft eindelijk beeld! En zegt nu dat ie "opnieuw aan het samenstellen" is als ik 'm aanzet en dat duurt retelang. Ik denk dat het goed is nu.

[ Voor 7% gewijzigd door mrfunk op 16-06-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Ik weet dat de zen vision m overweg kan met Xvids. Nu heb ik 2 programma's waar ik xvids kan mee maken nl Faire use wizard en River Past. Bij faire use gaat het converteren traag maar geeft een evengoed beeld als dvd. River past geeft een slecht beeld. Als ik kijk met Gspot dan zie ik dat het allebei de codec Xvid heeft maar een andere naam. Spelen die allebei gewoon op de zen af of niet? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mja, je vermeldt nu alleen de codec. Dat is te mager om er iets over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Converteer je dvd's naar Xvid? Als je al gewoon een *.avi bestand hebt met Xvid is converteren niet meer nodig. Installeer WMP 11 en je kan gewoon exploror gebruiken! Gewoon eventjes slepen naar je Zen en hoppakee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bericht gekregen van Komplett, mag de speler terug sturen en krijg mijn geld terug. Goede zaak. Ik heb hem vandaag op de post gedaan, maandag wordt hij verwerkt, dinsdag issie bij hun. Dan als ik het geld heb, ff bij mijn klasgenoot langsgaan, of de lokale MM en werken met de slim versie (denk dat ik beter naar de lokale kan gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
RoD schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:47:
Mja, je vermeldt nu alleen de codec. Dat is te mager om er iets over te kunnen zeggen.
Een van de namen zijn XviD ISO MPEG-4 en het andere bestand is verwijderd maar ik dacht dat het iets was van XviD 1.1.2 Final. De codec is bij allebei Xvid. Ik denk dat het toch moet lukken want het is toch allebei Xvid. Graag andere menigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
tigos schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 19:44:
[...]

Een van de namen zijn XviD ISO MPEG-4 en het andere bestand is verwijderd maar ik dacht dat het iets was van XviD 1.1.2 Final. De codec is bij allebei Xvid. Ik denk dat het toch moet lukken want het is toch allebei Xvid. Graag andere menigen ;)
Qua codec zal het wel ondersteund worden. Zolang het de juiste FourCC heeft... Maar de codec is één parameter, er zijn nog meer, bitrate, resolutie, container, ß-frames, GMC, q-pixel ja/nee, enz. Dus, zo kunnen we er niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
RoD schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:31:
[...]

Qua codec zal het wel ondersteund worden. Zolang het de juiste FourCC heeft... Maar de codec is één parameter, er zijn nog meer, bitrate, resolutie, container, ß-frames, GMC, q-pixel ja/nee, enz. Dus, zo kunnen we er niks over zeggen.
Hoe het daar allemaal mee zit weet ik wel maar dit weet ik niet van de zen.
De resolutie is 640*480
Fps: 25
bitrate: 1444kbps
Codec audio: mp3, 128kb/s

Ik had ergens gelezen dat de codec van zowel audio als video, bitrate en resolutie de belangrijkste punten zijn waarover de Zen moeilijk kan doen. In mijn geval moet dit met deze gegevens te doen zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Kijk, nu komen we ergens :P Resolutie moet geen probleem zijn. Bitrate vind ik vrij hoog. Of het ondersteund wordt weet ik niet (anderen kunnen daar vast meer over zeggen, ik denk zelf dat het geen probleem is) maar je kunt ruimte besparen door de bitrate wat te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Wat container, ß-frames, GMC, q-pixel ja/nee enz... wil zeggen weet ik niet maar ik denk dat het niet zo belangirijkt zal zijn. Over de bitrate had ik ergens gelezen in een review dat het max 2500 werd ondersteund. Ik heb vandaag de accessoie pack gekocht. De Zen zal ik pas maandag of woensdag kopen. Ik zal natuurlijk mijn mening posten en zeggen of dat de video's afspelen. ;)

Edit: natuurlijk bedankt voor de hulp allemaal. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door tigos op 16-06-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb mijn Archos 404 verkocht, vond het bladeren door muziek niet handig, en was uitgekeken op de extra's. Nu wil ik een Zen Vision:M kopen, deze is meer gericht op muziek luisteren, en als extra kan ik ook af en toe een south park aflevering kijken. De iPod viel af omdat ik niet elk filmpje wil omzetten en ik het scherm maar matig vind. Maar nu mijn vraag: de zen vision:M is een stuk dikker dan de iPod, past hij nog wel goed in je broekzak? mijn archos paste niet goed maar dat kwam niet door de dikte, maar omdat die vierkant is ipv langwerpig, maar wil nu toch echt een mp3 speler die wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
tigos schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 23:15:
Wat container, ß-frames, GMC, q-pixel ja/nee enz... wil zeggen weet ik niet maar ik denk dat het niet zo belangirijkt zal zijn.
Dat heb je fout. Maar over het algemeen bevatten de meeste filmpjes geen GMC en q-pixel, dus is de kans groot dat het werkt.
Jazzle schreef op zondag 17 juni 2007 @ 16:33:
Ik heb mijn Archos 404 verkocht, vond het bladeren door muziek niet handig, en was uitgekeken op de extra's. Nu wil ik een Zen Vision:M kopen, deze is meer gericht op muziek luisteren, en als extra kan ik ook af en toe een south park aflevering kijken. De iPod viel af omdat ik niet elk filmpje wil omzetten en ik het scherm maar matig vind. Maar nu mijn vraag: de zen vision:M is een stuk dikker dan de iPod, past hij nog wel goed in je broekzak? mijn archos paste niet goed maar dat kwam niet door de dikte, maar omdat die vierkant is ipv langwerpig, maar wil nu toch echt een mp3 speler die wel past.
Hij past zeker, mits je geen al te strakke broeken draagt. Echter de vraag is of je het prettig vind zitten. Gelukkig zijn er nu ook slimversies. Misschien daar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
RoD schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:24:
[...]
Hij past zeker, mits je geen al te strakke broeken draagt. Echter de vraag is of je het prettig vind zitten. Gelukkig zijn er nu ook slimversies. Misschien daar eens naar kijken :)
Slim versie geldt toch alleen voor de 60GB? ik wil een 30GB (vergeten te melden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Slimversie is inderdaad alleen voor de 60GB.

Of je moet iets kopen waarmee je hem aan je broek kan hangen. (Hoewel dat weer andere nadelen heeft).

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om gewoon op de mapstructuur zoals je de mp3s erop gezet hebt te zoeken? Dus gewoon op bestands- of mapnaam.

Niet al mijn albums/mp3s hebben een ID-tag dus is het een drama om iets specifieks te zoeken dat je wil luisteren.

Zou wel een uitkomst zijn, firmware upgrade ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:58:
Is het ook mogelijk om gewoon op de mapstructuur zoals je de mp3s erop gezet hebt te zoeken? Dus gewoon op bestands- of mapnaam.

Niet al mijn albums/mp3s hebben een ID-tag dus is het een drama om iets specifieks te zoeken dat je wil luisteren.

Zou wel een uitkomst zijn, firmware upgrade ofzo?
Reken er maar niet op dat ze dat gaan veranderen met een firmware upgrade. ID3-tag based is altijd hun tactiek geweest (net als Apple) en ik zie niet in waarom ze dat zouden veranderen. Al zou ik zelf de functionliteit graag terugzien in de ZVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin wel een beetje de haren uit m'n hoofd te trekken nou.

Heb de ZVM net binnen, meteen aan de 5 V oplader (van de accesoires pack) gegooid en aangezet.
Ik heb er toen denk ik een kwartiertje mee gespeeld, kijken hoe het ding werkt etc.. , waarna ik besloot om hem even te unpluggen en even aan huisgenoten te laten zien. Vervolgens zet ik twee van die pre-set filmpjes aan. Poef. Vastgelopen. Ik weet niet wat ik deed maar het beeld werd opeens groen. Probeerde hem vast uit te doen. Toen maar reset gedaan: het beeld werd zwart. Aan gaat ie nu dus niet meer. Led bovenin geeft licht. Ik weet niet of ik hem nou maar aan de oplader moet gooien of dat ik hem eerst leeg moet laten lopen. Heb het ding nog niet open gekregen anders deed ik reset wel op m'n eigen manier: accu eruit.

Suggesties? Meteen terug sturen maar of duidelijk gevalletje van "iets minder enthousiast voortaan, gooi hem nou maar gauw aan de oplader" ?

*edit*
Ok, over die LED. Deze is standaard aan het schijnen. Geen knipper ofzo. Maakt niet uit wat ik doe, hij geeft licht. Als ik hem oplaad op wat voor manier dan ook: geen verschil. Het ding reageert werkelijk nergens meer op. Alleen reset: dan gaat de LED even uit om vervolgens weer aan te gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:24:
Ik begin wel een beetje de haren uit m'n hoofd te trekken nou.

Heb de ZVM net binnen, meteen aan de 5 V oplader (van de accesoires pack) gegooid en aangezet.
Ik heb er toen denk ik een kwartiertje mee gespeeld, kijken hoe het ding werkt etc.. , waarna ik besloot om hem even te unpluggen en even aan huisgenoten te laten zien. Vervolgens zet ik twee van die pre-set filmpjes aan. Poef. Vastgelopen. Ik weet niet wat ik deed maar het beeld werd opeens groen. Probeerde hem vast uit te doen. Toen maar reset gedaan: het beeld werd zwart. Aan gaat ie nu dus niet meer. Led bovenin geeft licht. Ik weet niet of ik hem nou maar aan de oplader moet gooien of dat ik hem eerst leeg moet laten lopen. Heb het ding nog niet open gekregen anders deed ik reset wel op m'n eigen manier: accu eruit.

Suggesties? Meteen terug sturen maar of duidelijk gevalletje van "iets minder enthousiast voortaan, gooi hem nou maar gauw aan de oplader" ?
Ik zou hem in ieder geval proberen aan de lader. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je hem eerst helemaal op moet laden alvorens te gebruiken, maar dat hij kapot gaat als je dat niet doet lijkt me sterk...

Overigens, ik heb 'm nu ook besteld (incl accesoires pack) en hoop 'm morgen binnen te hebben om eens eventjes grondig te testen >:) Hoop dat het bevalt, en ik niet terug wil naar m'n Archos 404, want dat gaat nu niet meer :P

Edit: hmm, je hebt m al aan de lader gehangen en het doet niks :S
Ongeveer zelfde symptomen als een mislukte flash, met het verschil dat je 'm niet heb geflasht 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzle op 19-06-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik hem vannacht maar dood laat gaan >:) , om hem vervolgens op te laden. M'n instinct zegt ook "haal die accu er even uit", maar daar kan ik dus niet bij.

Wel minder dat, voor ik een nieuwe heb, we al weer 3 weken verder zijn. Gekocht bij Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:14:
Ik denk dat ik hem vannacht maar dood laat gaan >:) , om hem vervolgens op te laden. M'n instinct zegt ook "haal die accu er even uit", maar daar kan ik dus niet bij.

Wel minder dat, voor ik een nieuwe heb, we al weer 3 weken verder zijn. Gekocht bij Bol.com.
Een garantie gevalletje, maar toch vind ik het maar raar :/
Ik hoop dat je er alsnog achter komt waardoor het komt, want ik wil niet morgen hetzelfde doen, zodat ik hem ook gelijk terug mag sturen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
De films spelen fantastisch af op mijn Creative Zen Vision M 30gb ;) . Alleen heb ik nog een probleem met het geluid wanneer ik de films afspeel op mijn tv. Ik moet namelijk mijn geluid op het maximum zetten vooral eer ik iets hoor en dan nog is het te stil. Iemand goede raad voor mij?
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast