[HDD] Het Creative Zen Vision:M ervaringentopic - deel 3

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 56.769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met de Vision, na een tijd een iPod te hebben gehad bevalt dit toch vele malen beter! Wel een vraag: ik weet dat er een mogelijkheid is voor een universele adapter, ik heb ook vele posts gelezen waar je op moet letten etc. Ik ben, zoals in de startpost staat, bij Mediamarkt gaan kijken maar daar was 1 universele adapter en die werkte niet op mijn Zen. Ook bij BCC heb ik er 1 gekocht maar die werkte thuis ook niet. Mag ik aan de mensen vragen die er 1 hebben en die wel werkt, waar ze hem hebben gekocht? Ik ben het een beetje zat om steeds terug te gaan naar de winkel!
BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Hoe heb je hem aangesloten? Polariteit goed? Ik heb een 4.5V adaptertje gepakt wat ik ergens had liggen en die deed het goed.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 08:52
Had 't al ergens gepost, maar nogmaals:
http://www.kijkshop.nl/pr...ng/hape-netvoeding-nv-69/
Deze heb ik gekocht en werkt perfect. Is in te stellen op 5 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 08:52
Sagat schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 06:38:
Ondertussen al wat rond geklikt op de creative site. De av kabel moet dus op het blokje waarop ook de usb lader gaat......right. Ik ga het straks proberen en laat hier nog weten of het werkt.
:') "ik stop m in de audio out en ik krijg geen beeld" :D
moet gewoon in t blokje idd, en zal dan wel werken. Zelfs cheape nepkabels met alleen mono aansluiting werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ben zeer tevreden over m'n ZVM, behalve over de bass kwaliteit. Ik heb naast m'n ZVM ook een al wat oudere Sony Ericsson w800i. Deze in combinatie met redelyke Sony oordopjes kryg ik zeer diepe, goed klinkende bass, zonder gekraak. Doe ik deze dopjes echter op m'n ZVM dan hoor ik by 't kleinste beetje bass al gekraak, heel vervelend dus. Welke audio instellingen kan ik veranderen zodat er net als by m'n Sony Ericsson een lekker diep geluid uitkomt zonder gekraak? De Sony Ericsson heb ik trouwens ingesteld op de MegaBass functie. Welke instellingen gebruiken jullie voor een goed bassgeluid zonder gekraak? Volgens my kan 't niet aan m'n oordopjes liggen, want zoals ik al zei komt er met m'n telefoon een heel diep bass geluid uit zonder gekraak.

Alvast bedankt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaashoofd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:42:
hartstikke bedankt! nu weet ik zeker dat het gaat werken
ik kon het de elke keer niet instellen @ Hillie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55
zou toch eens willen vragen wat ik heb of dat normaal is met de zen.. toen ik hem pas had herkende windows me zen dus niet.. hij was toen leeg,goed opladen dan maar met de usb,dat ging voor geen meter.. 5 uur later zat hij nog steeds op 1 streepje. gulukkig heb ik nog een apdapertje gevonden va nme diq cam en die past en het werkte.zen opgeladen en nu herken windows me zen wel,nou ok dacht ik beter he.. nu paar dagen later wil ik me zen weer aansluiten en dat lukt dus voor geen meter meer. de batt is bijn leeg weer.. dus mijn vraag is als de zen bijna leeg is,is het dan normaal dat windows je zen niet meer herkend? hij zit nu aan de lader dus ik zal het zo wel merken als hij geladen is of windows hem herkend.. maar is dat normaal?

oja die adapter die ik gebruik is 5.3V en 1A is dat toch wel goed voor mijn zen?

zo zen is vol,en helaas geen verbinging meer te maken met me pc.. wordt niet meer herkend.. zo daar zit je dan he en nu???
iemand een idee
angela

[ Voor 12% gewijzigd door Djambo op 09-05-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:00:
Hey mensen,

Ben zeer tevreden over m'n ZVM, behalve over de bass kwaliteit. Ik heb naast m'n ZVM ook een al wat oudere Sony Ericsson w800i. Deze in combinatie met redelyke Sony oordopjes kryg ik zeer diepe, goed klinkende bass, zonder gekraak. Doe ik deze dopjes echter op m'n ZVM dan hoor ik by 't kleinste beetje bass al gekraak, heel vervelend dus. Welke audio instellingen kan ik veranderen zodat er net als by m'n Sony Ericsson een lekker diep geluid uitkomt zonder gekraak? De Sony Ericsson heb ik trouwens ingesteld op de MegaBass functie. Welke instellingen gebruiken jullie voor een goed bassgeluid zonder gekraak? Volgens my kan 't niet aan m'n oordopjes liggen, want zoals ik al zei komt er met m'n telefoon een heel diep bass geluid uit zonder gekraak.

Alvast bedankt he
heb je het al eens met andere oordopjes geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21

Sagat

Is pappa x2!

kaashoofd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:45:
[...]

:') "ik stop m in de audio out en ik krijg geen beeld" :D
moet gewoon in t blokje idd, en zal dan wel werken. Zelfs cheape nepkabels met alleen mono aansluiting werken goed.
idd, echt een 'doh' actie. Met het blokje waar video out opstaat werkt ie wonderwel..wel :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:49:
ik kon het de elke keer niet instellen @ Hillie.
Dan zou ik hem even nameten (de supply) om te zien wat voor spanning 'ie levert en ook even checken of de polariteit wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Djambo schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:12:
zou toch eens willen vragen wat ik heb of dat normaal is met de zen.. toen ik hem pas had herkende windows me zen dus niet.. hij was toen leeg,goed opladen dan maar met de usb,dat ging voor geen meter.. 5 uur later zat hij nog steeds op 1 streepje. gulukkig heb ik nog een apdapertje gevonden va nme diq cam en die past en het werkte.zen opgeladen en nu herken windows me zen wel,nou ok dacht ik beter he.. nu paar dagen later wil ik me zen weer aansluiten en dat lukt dus voor geen meter meer. de batt is bijn leeg weer.. dus mijn vraag is als de zen bijna leeg is,is het dan normaal dat windows je zen niet meer herkend? hij zit nu aan de lader dus ik zal het zo wel merken als hij geladen is of windows hem herkend.. maar is dat normaal?

oja die adapter die ik gebruik is 5.3V en 1A is dat toch wel goed voor mijn zen?

zo zen is vol,en helaas geen verbinging meer te maken met me pc.. wordt niet meer herkend.. zo daar zit je dan he en nu???
iemand een idee
angela
Alles goed aangesloten gehad? Anders terug naar de winkel, zou wel eens een defect exemplaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:55
Hillie schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:38:
[...]

Alles goed aangesloten gehad? Anders terug naar de winkel, zou wel eens een defect exemplaar kunnen zijn.
heb hem gekocht bij mp3shop.nl,net gebeld moet hem terug sturen..
als ik het goed verstaan heb zouden ze me een andere terug sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-08 09:48

orejas

Omelette du Fromage

Yeehaa! Hij is binnen! Mijn nieuwste schatje de ZVM 60 GB! De software is geïnstalleerd en hij ligt nu aan de laptop te laden.

Dat is allemaal natuurlijk niet zo heel erg interessant, I know, wilde het gelijkgestemden alleen wel even laten weten. (jippie!)

Wel interessant; wat me vrijwel meteen opviel: een grijs stickertje op de doos van de ZVM, meldende;

New Edition 60 GB capacity
in the same compact size as the 30 GB

Hetgeen zou betekenen dat hij zo'n 3,5 mm gekrompen is. Net even nagemeten en inderdaad, de speler is nog geen 19 mm hoog. Dat is nog eens een ontzettend prettige verrassing! Groot nadeel van de speler weggenomen. Ben er nu nog blijer mee dan ik anders zou zijn.

Tweede ding dat me opviel, om even hierop terug te komen;
orejas schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:01:
PTP zegt afaik inderdaad zeker niet alles, maar ik hoop toch dat het wel íets zegt. Heb de ZVM 60 namelijk wel besteld en betaald, maar nog niet binnen en weet dus niet 100% zeker of ie het wel doet met mijn camera.
...
In een uitvouwbaar instructieboekje dat bij de ZVM zat zegt Creative (and I qoute); "With future firmware upgrades, yout player may support more digital cameras that use Picture Transfer Protocol (PTP), and more memory card formats." Hetgeen, volgens mij, impliceert dat PTP wel alles zegt.

Nah gut, ik ga nog even van wat rust genieten voordat de speler opgeladen is en ik nergens meer aan toe kom. :9~

edit;
Djambo schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:47:
nou ik heb de zen vision 30gb net binnen.. als eerste moet je de softwear installeren en dan de zen opladen.. na een uurtje ga hij zelf aan en dan begin windows met de usb instal.. maar tot mijn verbazing wordt de zen niet herkend door windows vista,onbekend apparaat krijg ik te zien... is hier een oplossing voor?

alsvastbedank Angela
Op de doos van mijn ZVM zit ook een sticker met de volgende mededeling "Works with WindowsVista, using Windows Media Player 11". Lijkt me dus dat het hierboven beschreven probleem aan de firmware van de desbetreffende ZVM ligt, aangezien ik me niet kan voorstellen dat dit hardwarematig is aangepast.

[ Voor 20% gewijzigd door orejas op 09-05-2007 22:54 ]

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:00:
Hey mensen,

Alvast bedankt he
ik heb EQ uit en Bass Boost aan, dat vind ik het beste
wanneer EQ aan heb staan vind ik het nooit altijd even mooi klinken, met verschillende soorten muziek is het handig om altijd Bass Boost aan te hebben en EQ uit.
heb trouwens een Sony MDR V250 headphone. nooit spijt van gehad, vriend van mij heeft de zijne al ruim 3 jaar., hij is btw 30 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.rebelio.pt/res/product200/resource_20215.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orejas schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:55:
[...]

Ik ga binnenkort en paar maanden op reis (backpacken door Zuid Amerika) en neem mee; een ZVM 60 GB en een SE W 810 en een batterij-oplader (aa) voor mijn digitale camera. Nu dacht ik retehandig en superslim te zijn door gewoon één USB adaptertje mee te nemen met drie snoertjes, zodat ik ruimte en gewicht zou besparen. (geen grammetje meer mee dan strikt noodzakelijk...)
Dat kan dus niet? Zou wel flink vervelend zijn en dan moet ik wellicht op zoek naar een andere oplossing...
Ik ben van okt tot mrt in Zuid Amerika geweest, met mijn ZVM 30GB, maar deze stopte er in januari mee :( De harde schijf liep vast. Ik zat op dat moment op 4800mtr, dus weet niet of dat er mee te maken heeft, maar ik moest dus 3 maanden zonder audio en video. Voordat ik weg ging las ik dat de ZVM ook in het vliegtuig het niet doet[door de druk], dus heb ik dat maar niet geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten ;( Toen ik daar was heb ik een gewone [Creative]adapter gebruikt, met Europese stekker. De computers zijn over het algemeen vrij traag, of hebben niet eens een USB ingang, dus opladen via het stroomnet, dat wel overal aanwezig is, is de beste oplossing. Voor verdere vragen die buiten dit topic vallen kan je ook bij mij terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Mijn ZVM hield er ook in het vliegtuig mee op. Garantiekwestie, maar ja, geen muziekjes meer luisteren in het vliegtuig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

MARTIJN_

<<---^|^--->>

harde schijven zijn niet gemaakt om op grote hoogte te werken. Door de verminderde druk kun je dus heel vlug een head crash krijgen

Stukje van HD spec's van WD

[Knip]
Altitude (Metric)
Operating -305M to 3,050M
Non-operating -305M to 12,200M
[/knip]
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=301

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Vreemd, want ik zie op vluchten altijd volkstammen op laptops werken en met ipods zitten. Misschien heeft Creative een brakke HD gekozen. De schijf die je hier aanhaalt is overigens geen laptopschijf, die zijn vaak tegen wat ruigere omstandigheden bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

MARTIJN_

<<---^|^--->>

De schijven die ik gezien heb zitten allemaal net boven de 3 kilometer, in het vliegtuig zit je in een druk cabine dus is de druk op de vlieghoogte niet het zelfde als in de cabine.
Als je met een werkende HD naar een grote hoogte gaat is het toch riskant voor de HD.

Een 1.8 inch drive van hitachi heeft weer de maximale hoogte van.
[knip]
Altitude
Operating altitude (min) -60.96 meters
Operating altitude (min) -200 feet
Operating altitude (max) 3,048 meters
Operating altitude (max) 10,000 feet
Nonoperating altitude (min) -60.96 meters
Nonoperating altitude (min) -200 feet
Nonoperating altitude (max) 12,192 meters
Nonoperating altitude (max) 40,000 feet
[/knip]
http://www.seagate.com/ww...04090aRCRD&reqPage=Model#

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Kijk aan. Ik weet ook niet wat het probleem van die dingen is in een vliegtuig, misschien kunnen die ZVM-diskjes niet zo goed tegen relatief snelle drukschommelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 13:51
orejas schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:24:
Yeehaa! Hij is binnen! Mijn nieuwste schatje de ZVM 60 GB! De software is geïnstalleerd en hij ligt nu aan de laptop te laden.

Wel interessant; wat me vrijwel meteen opviel: een grijs stickertje op de doos van de ZVM, meldende;

New Edition 60 GB capacity
in the same compact size as the 30 GB

Hetgeen zou betekenen dat hij zo'n 3,5 mm gekrompen is. Net even nagemeten en inderdaad, de speler is nog geen 19 mm hoog. Dat is nog eens een ontzettend prettige verrassing! Groot nadeel van de speler weggenomen. Ben er nu nog blijer mee dan ik anders zou zijn.
Waar heb je je zen gekocht? Ik heb al bij verschillende bekende webshops geinformeerd naar deze nieuwe dunnere versie, waar Creative mij al bijna 2 maanden geleden op wees, maar ze zeggen allemaal dat ze niks van het nieuwe dunne model afweten.
Het zou mooi zijn als je het wil zeggen want dan kan ik hem ook eindelijk bestellen :)

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

takumas schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:53:
[...]

Waar heb je je zen gekocht? Ik heb al bij verschillende bekende webshops geinformeerd naar deze nieuwe dunnere versie, waar Creative mij al bijna 2 maanden geleden op wees, maar ze zeggen allemaal dat ze niks van het nieuwe dunne model afweten.
Het zou mooi zijn als je het wil zeggen want dan kan ik hem ook eindelijk bestellen :)
Gekocht bij Coolblue. In mijn geval bij smartphoneshop.nl (want kreeg hem gratis bij een verlenging van mijn abbo), maar ik ga er vanuit dat ze bij mp3shop.nl precies hetzelfde model zullen leveren.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb na de installatie van windows media player 11 problemen met de connectie tussen creative zen vision:m 30 GB en mijn pc ( xp prof, sp2, wmp11 - crack).
Ik heb geprobeerd terug te gaan naar wmp10 mbv een tutorial op microsoft.com
(http://www.microsoft.com/...reviousversionofthePlayer)

Een opmerking onder deze tutorial verklaarde waarom dit terug gaan niet lukte;

'You might not be able to roll back to a previous version of the Player if the hidden folder $NtUninstallwmp11$ is deleted from your computer. Some non-Microsoft programs (such as CCleaner) delete this folder in an attempt to remove unwanted files from your computer.'

Ik heb CCleaner al geruime tijd geinstalleerd op mijn pc en voer het programma vaak uit.

Heeft iemand een oplossing?

Dank

Daan Oldenhof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Het is niet echt een oplossing voor het WMP-probleem, maar wil je die software per se gebruiken? Je zou eens kunnen kijken naar iets als MediaMonkey, wat ik met veel plezier gebruik in combinatie met de ZVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Ik zou, als ik jou was, hier eens kijken en zoeken. Heel erg grote kans dat je vindt wat je zoekt.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
orejas schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:43:
[...]

Gekocht bij Coolblue. In mijn geval bij smartphoneshop.nl (want kreeg hem gratis bij een verlenging van mijn abbo), maar ik ga er vanuit dat ze bij mp3shop.nl precies hetzelfde model zullen leveren.
Thanks, hij is alleen nu helaas uitverkocht...even wachten dus nog.

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:03:
Het is niet echt een oplossing voor het WMP-probleem, maar wil je die software per se gebruiken? Je zou eens kunnen kijken naar iets als MediaMonkey, wat ik met veel plezier gebruik in combinatie met de ZVM.
Hoi,

dank voor je reactie,

volgens mij moet ik WMP11 helemaal verwijderen omdat deze ervoor zorgt dat sommige MTP devices niet werken...

Ik vind het prima over te stappen op een ander programma, maar dan moet het wel zeker weten werken.

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb wel vaker gehoord dat WMP11 voor problemen kon zorgen. Echter, ik dacht dat alle issues daarmee met een update van WMP11 opgelost waren, niet dus. Probeer anders MediaMonkey eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orejas schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:08:
Ik zou, als ik jou was, hier eens kijken en zoeken. Heel erg grote kans dat je vindt wat je zoekt.
Hoi bedankt voor de reactie,

Ik kan iets vinden, bij herinstallatie blijft het probleem en bij apparaatbeheer herinstaleren levert de boodschap dat het niet kan worden geinstalleerd, een inf-bestand is ongeldig.
Creative gemaild en het probleem voorgelegd, ook aan hun reactie heb ik tot nog toe niets gehad...

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Wat doet het ding trouwens op een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:21:
Wat doet het ding trouwens op een andere pc?
werkt niet, is allemaal t zelfde. alle pc's in huis xp + sp2 + WMP11

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

RoD schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:57:
Ik heb wel vaker gehoord dat WMP11 voor problemen kon zorgen. Echter, ik dacht dat alle issues daarmee met een update van WMP11 opgelost waren, niet dus. Probeer anders MediaMonkey eens.
Ik dacht ook dat alle problemen verholpen waren (bij mij doet wmp 11 het in ieder geval prima).
Heb je de laatste versie van wmp 11?

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:54:
Ik vind het prima over te stappen op een ander programma, maar dan moet het wel zeker weten werken.
MediaMonkey is niet zo'n "indringend" appje als de MS media player. Kun je ook zo weer wegdoen als het je niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, WMP 11 geuninstalleerd en nu werkt het allemaal weer...

dank voor de reacties!!!

Daan

op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Op slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Ik denk dat Daan Oldenhof z'n topic gemerged is met dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Ik wil erg graag de Zen kopen, heb een ipod 2nd gen gehad tot volle tevredenheid (totdat hij stuk ging ;)) , maar wil nu iets wat ook video kan afspelen. Ik heb toch wel sterk mijn vraagtekens bij de vermelde problemen bij gebruik in het vliegtuig, heeft iemand in de manual misschien opgezocht wat de vereisten zijn voor het gebruik van de Zen? Anders bel ik morgen Creative wel om te vragen of hij in het vliegtuig gebruikt mag worden.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Volgens mij meldt de manual er niks over. Hangt ook een beetje van het vliegtuig af. Er wordt dan ook geen druk op de grond maar op beperkte hoogte gesimuleerd in een vliegtuig. Helaas trekt de disk in het apparaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
Heb mijn Zen 60Gb sinds zaterdag binnen heb de nieuwste firmware erop en er is nog niks out of the ordinary mee gebeurd, maar hij is al regelmatig vast gelopen. Hij loopt vast tijdens track vooruit spoelen, op pauze of gewoon luisteren. Dan kan ik vervolgens 10 minuten geen mp3's luisteren want het apparaat moet alles opnieuw "instellen" of "bijwerken".
Beetje jammer dat zo'n duur ding regelmatig vast loopt...;(

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Vision W (30 gb) is pas 1 keer vastgelopen, en dan gaat ie inderdaad helemaal opnieuw een index maken van al je bestanden. Dat zal met 60 gb (vol) wel wat langer duren ja >:).

Maar 10 minuten lijkt me toch wel rijkelijk overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Ik heb nog nooit een vastloper gehad, maar ik gebruik de mogelijkheden wellicht ook niet allemaal. Je zou de Creative support eens kunnen vragen wat je er misschien aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben van plan deze speler te kopen. Vooral het feit dat er radio is, vind ik aantrekkelijk. Dan hoef ik er geen apart radiootje bij te hebben.

Hoe is de ontvangst?
Hier en daar wordt er wat over gezegd, klinkt erg positief.

Hoe gebruikersvriendelijk is het switchen tussen ingestelde radio-stations?
Is dat met 1 knop te doen? (vooruit of terug) Of moet je de menu's induiken?

Hoe gebruikers-vriendelijk is de tuner-functie in het algemeen? is die tuner een extra speeltje of heeft Creative er echt werk van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:12
svdmeer schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:12:
Hoe gebruikersvriendelijk is het switchen tussen ingestelde radio-stations?
Is dat met 1 knop te doen? (vooruit of terug) Of moet je de menu's induiken?
Het kan op beide manieren. Je kan zappen met de volgende en vorige toets. Je kan ook een menu opvragen met opgeslagen radiostations en daar doorheen bladeren.

De kwaliteit voldoet wat mij betreft, maar ik maak te weinig gebruik van de radio om daar echt een mening over te geven.

Met de gebruikersvriendelijkheid zit het wel goed. Je kan makkelijk een zender opslaan en een naam geven. Opnemen gaat ook met een druk op de toets. Je kan alleen de volgorde van opgeslagen zenders niet wijzigen. (behalve door opnieuw te programmeren)

[ Voor 18% gewijzigd door Jeroen O op 23-05-2007 20:25 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takumas
@ Slindenau: Ok 6.5 minuut...

@ svdmeer: Ik heb gemerkt dat als ik hem thuis aan heb de radio prima ontvangst heeft, echter door de stad lopend of in de tram in mijn jaszak of broekzak is de ontvangst gelijk een stuk slechter, veel ruis. Maar de functie zelf is qua gebruikersvriendelijkheid heel goed. Je kan met vooruit en terug switchen tussen de verschillende stations. De autosearch gaat heel snel en je kan je presets namen geven.

Ongevraagd toch antwoord: Met de video functie ben ik ook heel blij. Met de AV kabel krijg je prima beeld op je tv en de gebruikersvriendelijkheid is ook top.

ato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 20:39
heeft iemand ervaring met 'best skin ever'?
wil er misschien wel een aanschaffen wil namelijk geen krassen op mijn net nieuwe ZVM O+

http://www.bestskinsever....n-Vison-cln-M-Skin/Detail

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Bartjeuhz schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:02:
heeft iemand ervaring met 'best skin ever'?
wil er misschien wel een aanschaffen wil namelijk geen krassen op mijn net nieuwe ZVM O+

http://www.bestskinsever....n-Vison-cln-M-Skin/Detail
Jep, heb er gisteren één aangebracht. Prima ding, zou het zeker aanschaffen als ik jou was. Kost niet veel en beschermt je ZVM heel erg goed tegen krassen. Aanbrengen is een priegelig werkje, maar zeer zeker goed te doen.
Kijk ook hier en hier (filmpje) even.

[ Voor 3% gewijzigd door orejas op 24-05-2007 11:44 . Reden: url aangepast ]

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 20:39
orejas schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:36:
[...]

Jep, heb er gisteren één aangebracht. Prima ding, zou het zeker aanschaffen als ik jou was. Kost niet veel en beschermt je ZVM heel erg goed tegen krassen. Aanbrengen is een priegelig werkje, maar zeer zeker goed te doen.
Kijk ook hier en hier (filmpje) even.
heb je die op de site van best skins ever besteld of een NL verkoper?

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Bartjeuhz schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:03:
[...]

heb je die op de site van best skins ever besteld of een NL verkoper?
Op de bse site. Heb er maar meteen drie besteld. Mijn zusje heeft namelijk ook een ZVM en dan houd ik er nog eentje over, voor een eventuele vervanging.

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de skins bij BSE zijn inderdaad goed!

Wel jammer dat je alleen via creditcard kan bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawde78
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-04 15:31
Hallo, Krijg net het Media Markt krantje in de bus, de Zen Vison M 30 GB voor 188 euro. Is dit een redelijk alternatief voor de ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
jawde78 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:21:
Hallo, Krijg net het Media Markt krantje in de bus, de Zen Vison M 30 GB voor 188 euro. Is dit een redelijk alternatief voor de ipod?
Dat is natuurlijk een vraag van niks. Hoe kunnen wij hier nou antwoord op geven? Jij zoekt toch een speler, met jou eisen? Hier staat trouwens ook een stukje over in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
bij welke mediamarkt is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Klopt het dat je die Creative M aan de stroom moet leggen om bestanden over te zetten?
Indien ja, redelijk rot dan, zou er wel zo 1tje willen kopen, heb nu een ipod van 30 gig die ik elke dag ook gebruik als externe schijf.

Als nu blijkt dat die M een stroomkabel nodig heeft dan valt die uit de boot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
crazyheinz schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:34:
Klopt het dat je die Creative M aan de stroom moet leggen om bestanden over te zetten?
Indien ja, redelijk rot dan, zou er wel zo 1tje willen kopen, heb nu een ipod van 30 gig die ik elke dag ook gebruik als externe schijf.

Als nu blijkt dat die M een stroomkabel nodig heeft dan valt die uit de boot...
Ja je moet em aan de stroom leggen. Aangezien je em met USB aansluiting op de pc moet aansluiten, wat tevens de stoomvoorziening is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
ah dus geen extra stroom vereist (behalve via de usb dan :+ )
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
crazyheinz schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:47:
ah dus geen extra stroom vereist (behalve via de usb dan :+ )
?
Nee, alleen een connectie met de pc (uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Sweet.
Laat maar komen dan die 60 giger :)

Ik las hier http://reviews.cnet.com/m...0_7-31632697.html?tag=txt
You must use an adapter for transfers and power, meaning that occasionally you need two cables and the adapter iPod.
Daarom dat ik dit hier vroeg. Maar blijkt dus dat dit niet klopt.
En krassen die zo hard zoals de reviews zeggen?
Mijn ipod toen die net uit was kraste ook rap, maar die nieuwe generaties niet. Ik heb al 5 ipods gehad, en in verwachting van een 6de (brol :X )

Wel die derde ipod kraste al veer minder dan de eerste. Daar moest je bij wijze van spreken maar eens naar kijken en er zaten al krassen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben ook van plan om een aparte MP3 speler te kopen. Ik luister nu met mijn telefoon naar muziek, maar dat heeft me al een headset gekost en heb geen zin om er weer een kapot te hebben door een breuk omdat hij altijd in mijn broekzak zit. En een grotere opslag is altijd beter, kan ik tenminste al mijn muziek erop kwijt (zit nu met een geheugenkaart van 1 GB, 60 GB is een stuk relaxer), met nog wat ruimte over als externe hdd. Ik zit een beetje te twijfelen tussen de ZVM en de ZVW. De specs zijn praktisch hetzelfde, de accu gaat iets minder lang mee met de ZVW vergeleken met de ZVM (3 uur audio, 30 minuten video) maar dat maakt mij niet zo heel veel uit.
Het punt wat ik prettig vind is dat de ZVW een geheugenslot heeft voor CF, groter scherm en verwisselbare batterij. Wat hij weer niet heeft is USB Host (ik begrijp dat dat het externe hdd gebeuren is?).
De reden dat ik CF handig vind, is omdat ik over een paar jaar naar Japan wil en een digitale camera neem hiervoor. Ik weet dat via PTP foto's overgezet kan worden, maar via de kaart zelf is uiteraard een stuk makkelijker. Ik zie alleen niet de 60 GB versie in de pricewatch staan en ook niet op mp3shop.nl en andere winkels, iemand die hem heeft of weet waar hij te koop is?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
De M 60 gig heeft ook zo een host functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zeg ik net. De ZVW heeft geen USB Host, de ZVM wel. Of bedoel je foto overzetten. Dat hebben ze beide, ik heb de specs op de creative site naast elkaar gezet ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Srr had me mislezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
deze link is dood http://louhi.kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/

wie heeft dit programma of een ander linkje waar het te vinden is?

"Album Cover Art Downloader"

[ Voor 10% gewijzigd door LJ80 op 31-05-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Steef_tweaker schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:33:
deze link is dood http://louhi.kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/

wie heeft dit programma of een ander linkje waar het te vinden is?

"Album Cover Art Downloader"
Zeg me dat je dit niet meent...

Aller-, állereerste Google hit;
http://album-cover-art-downloader.en.softonic.com/ 8)7

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kaashoofd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:42:
Gisteren ook die Hape gehaald. Top apparaat! Had even de stekker verkeerd om gedaan, dus hij laadde niet bij. Simpel opgelost dus en nu eindelijk zonder problemen een vakantie ermee op stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bedoel je deze: http://album-cover-art-downloader.en.softonic.com/ misschien?
Eerste hit Google. Had je zelf ook kunnen vinden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
oke en klik daar is op downloaden dan..... ik krijg toch echt dat de link "broken is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En deze download.com link dan? http://www.download.com/C...3000-2169_4-10340883.html

Overigens ben je heel erg off-topic hier, het gaat om een mp3 speler, niet om een programma voor cover art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
off topic valt wel mee denk... de topic starter verwijst naar dit programma met een link die niet werkt..
de versie op download.com is 1.1 ik weet niet hoeveel deze verschilt van 1.6

Maar ik heb inmiddels het eea geprobeerd met mediamonkey en die zet ook keurig de album covers erbij... dat werkt dus ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Steef_tweaker schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:58:
off topic valt wel mee denk... de topic starter verwijst naar dit programma met een link die niet werkt..
de versie op download.com is 1.1 ik weet niet hoeveel deze verschilt van 1.6

Maar ik heb inmiddels het eea geprobeerd met mediamonkey en die zet ook keurig de album covers erbij... dat werkt dus ook prima.
Ik weet niet over welke link je het hebt, maar de guide voor album arts die in de TS staat werkt nog steeds. En volgens mij moet je als Tweaker zijnde toch wel weten hoe Google werkt. Beetje basic hoor.

Mocht iemand zich trouwens afvragen waarom de TS zo verneukt is... mijn provider zit te auwehoeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ik had het over de link die "in" die guide genoemd wordt http://louhi.kempele.fi/~skyostil/projects/albumart/ deze werkt niet meer

En alle links in google naar deze 1.6 versie verwijzen werken ook niet meer, vandaar mijn aller eerste vraag of iemand een wel werkende link weet.....
Lijkt me in eerste instantie niet zo'n rare vraag dus. Beetje jammer dat iedereen meteen met dooie
linkjes gaat gooien en de opmerking kon je dat zelf niet vinden..
Die dooie links naar dat programma kan ik ook wel vinden en als ik het programma zelf kon vinden, had ik uiteraard de vraag niet gesteld

Maar maakt verders niet uit, zoals ik al zei doet mediamonkey ook precies wat ik wil!

Verder mijn complimenten voor de eerste posting, helemaal super wat daar allemaal omschreven wordt. Is ietst je niet duidelijk dan wordt dat je daar wel!!

Ik gaat nu even genieten van mijn super aankoop!! (bye bye ipod) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
XeNoBiTe schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:14:
[...]

Had even de stekker verkeerd om gedaan, dus hij laadde niet bij.
dan heb je geluk dat je niet meteen het hele apparaat naar de kl*te helpt! Is best gevaarlijk, de polariteit omdraaien...

Zijn er hier nog mensen die hun Zen gewoon in het vliegtuig gebruiken, ik wil hem erg graag kopen maar werd een beetje bang door eerdere berichten over harde schijven die niet tegen de druk zouden kunnen...

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Wat doe ik verkeerd???

Ik wil albumart toevoegen maar het lukt op geen enkele manier.
De bestanden (folder.jpg) krijg ik wel binnen op de computer maar als ik het bestand
via verkenner naar de folder op de zen sleep, laat de speler ze toch niet zien tijdens het afspelen van de album.

Ook als ik in mediamonkey of in tag&rename, kies voor opslaan in de tag laat de speler niets zien.

Ik heb firmware 1.61.01e erop staan.

Zie ik een instelling over het hoofd of wat doe ik verkeerd??

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door LJ80 op 01-06-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Moet de naam wel Folder.jpg zijn? Voor zover ik weet gebruik je die naam als je een achtergrond plaatje wil voor een map in de verkenner. Noem hem eens AlbumArt.jpg. Dat zal wel werken denk ik.

* Hero of Time mompelt iets over logica.

Weet iemand waar ik de Zen Vision W 60 GB kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
hmmm... net bij 3 albums via Zen Vision M Media Explorer de naam in de map van folder.jpg veranderd in albumart.jpg.

Nog steeds geen plaatjes op de player....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Hero Of Time schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:49:
Weet iemand waar ik de Zen Vision W 60 GB kan halen?
bij www.mp3shop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Persoonlijk zou ik hem niet bij de mp3shop kopen, maar bij bol.com. Mp3shop is erg lame met garantie!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, heel leuk, ze hebben wel de Zen Vision W 30 GB maar niet de 60 GB versie. En dat is nou net degene die ik wil.
Ik zal mezelf even quoten:
Ik zie alleen niet de 60 GB versie in de pricewatch staan en ook niet op mp3shop.nl en andere winkels.
Iemand anders ideeën? Importeren uit Duitsland ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
oh oke verkeerd gelezen, dacht dat je de M bedoelde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

;). Als ik de M wilde, dan had ik die nu al. Of heeft iemand een hele goede reden om niet voor de W te gaan en toch de M te kiezen? Ik kan er zo gauw niet een bedenken, meer andersom. Oke, 1 reden dan, externe hdd gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
grootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als in afmetingen? Dat maakt mij niet uit. Hdd ruimte, ze kunnen beide 60 gig zijn, dus dat is het ook niet. Moet uiteraard wel de 60 GB versie van de W in europa beschikbaar zijn en ik keek net even op de Creative site, geen enkel land heeft de 60 GB versie hier. In USA wel, maar dat is mij net even te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

-SaveMe- schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:34:
Persoonlijk zou ik hem niet bij de mp3shop kopen, maar bij bol.com. Mp3shop is erg lame met garantie!
Waarom dat? Ik heb m'n ZVM daar ook vandaan en de garantie werd netjes afgehandeld. Hij is nl. een keer teruggeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:02:
Als in afmetingen? Dat maakt mij niet uit. Hdd ruimte, ze kunnen beide 60 gig zijn, dus dat is het ook niet. Moet uiteraard wel de 60 GB versie van de W in europa beschikbaar zijn en ik keek net even op de Creative site, geen enkel land heeft de 60 GB versie hier. In USA wel, maar dat is mij net even te ver.
Beetje appels met peren vergelijken. De W is een ander soort speler dan de M. Je zult dus gewoon zelf je keuze moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ik denk dat je de afweging moet maken of je de speler meer gebruikt voor films of voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
-SaveMe- schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:34:
Ik heb mijn player daar van de week gekocht.
savonds om 19:00 uur besteld, volgende dag om 10:00 uur smorgens in huis...

dat verliep dus alvast soepeltjes, over de garantie kan in niet zelf oordelen. maar bij de shop survey ziet dat er ook goed uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Steef_tweaker schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:54:
Ik denk dat je de afweging moet maken of je de speler meer gebruikt voor films of voor muziek.
Ja, als je het zo stelt is de M beter.
Ik ga hem ook zeker voor video gebruiken, kan ik eindelijk eens normaal Naruto afkijken in de trein ofzo. Daarna misschien beginnen met Bleach. Hmm, ik denk er nog een paar nachtjes over, dan maak ik mijn eindbeslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
offtopic:
Als je em voor films gebruik lijkt mij de W beter, door het grotere scherm. Portability vs. film kijken imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pcies, daarom dus eigenlijk liever de W, maar aangezien hier de 60 GB nog niet is, wordt dat wat lastig. Bedenk me net, kan ook een mailtje sturen naar Creative Nederland, vragen wanneer die hier zal komen.

Hebben mensen met de M moeite om de subs te kunnen lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Is er iets te doen aan de pauze die de speler tussen de nummers zet?
Ik heb een mix geript van een cd, op de computer gaat dit vloeiend van nummer naar nummer over.

De speler laat een korte pauze, +- halve seconde tussen de nummers tijdens het afspelen.
Een mix klink nu niet mooi via de Vision M... is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 16:19:
Pcies, daarom dus eigenlijk liever de W, maar aangezien hier de 60 GB nog niet is, wordt dat wat lastig. Bedenk me net, kan ook een mailtje sturen naar Creative Nederland, vragen wanneer die hier zal komen.

Hebben mensen met de M moeite om de subs te kunnen lezen?
Subs moeten geen enkel probleem zijn, vind ik persoonlijk dan. Erg goed te lezen. Bovendien kun je met bepaalde programma's ook zelf instellen hoe je je subs wil hebben.
Steef_tweaker schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:07:
Is er iets te doen aan de pauze die de speler tussen de nummers zet?
Ik heb een mix geript van een cd, op de computer gaat dit vloeiend van nummer naar nummer over.

De speler laat een korte pauze, +- halve seconde tussen de nummers tijdens het afspelen.
Een mix klink nu niet mooi via de Vision M... is hier een oplossing voor?
Je kunt de boel converteren naar een enkel nummer, iets anders zit er denk ik niet op aangezien de speler geen gapless playback ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Van een topic over de 60 GB versie van de W vond ik het volgende:
Currently there are no plans to release that specific player (Zen Vision:W 60GB) in Europe, that I'm aware of.
Het ziet er dus naar uit dat als ik de 60 GB versie wil, ik nog aardig lang kan wachten voordat hij hier uitkomt. Zijn er mensen bekend met het importeren van spullen uit Amerika, en bij welke winkel zou dat dan kunnen zonder al te veel rompslomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Steef_tweaker schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:57:
[...]

Ik heb mijn player daar van de week gekocht.
savonds om 19:00 uur besteld, volgende dag om 10:00 uur smorgens in huis...

dat verliep dus alvast soepeltjes, over de garantie kan in niet zelf oordelen. maar bij de shop survey ziet dat er ook goed uit....
Ik had in februari mijn ZVM ook mooi de volgende dag in huis.
7 dagen (!!) later was het scherm kapot, dat wil zeggen niet het glas, maar wat daaronder zit.
In die 7 dagen heb ik hem 1x mee gehad naar mijn werk en de rest van de tijd lag ie op mijn bureau om gevuld te worden.
Ik ben er mee terug gegaan naar de MP3shop (in de winkel geweest). Ze zeiden gelijk 'dat valt niet onder garantie.' Toen ik zei dat dat bullocks was, namen ze de speler in en zeiden ze dat de speler naar creative zouden opsturen. Nog geen week later had ik de speler terug met een klein briefje met de strekking "zoek het maar uit, geen garantie!". En daar kon ik het mee doen.

Ik heb er een zaak van gemaakt (rechtsbijstand) en kreeg te horen dat ik in mijn recht stond en dat de winkelier (dus niet creative) aansprakelijk was. Als een product binnen 6 maanden na aankoop kapot gaat wordt er door de wet vanuit gegaan dat het product vanaf het begin niet deugelijk was. De verkoper (winkelier) moet vervangen/repareren/vergoeden. Bij de winkelier ligt de bewijslast om aan te tonen dat de koper er ondeugdelijk mee is om gegaan. Dat laatste beweerden ze natuurlijk.
Ik heb ze in gebreke gesteld, maar ook daar wilden ze niet naar luisteren.
Rechtsbijstand heeft mij toen de speler vergoed omdat ze voor 300,- niet wilden gaan procederen.
Ze waren het mij eens dat het jammer was dat de winkelier er zo mee kwam.
Maar het allermooiste komt nog! Ik wilde weten hoe creative hier over dacht en heb creative support gebeld. Toen kreeg ik te horen dat creative kapotte spelers altijd goed test en bestudeerd om te beoordelen of het de gebruiker of hun product is wat niet deugt. Mijn speler was echter nooit naar creative gestuurd! (dan had ik em ook nooit binnen een week terug gekregen werd mij gezegd).
Lekker stelletje daar bij coolblue! Daar koop ik nooit meer wat. :(

Ik heb mijn speler naar creative opgestuurd en zes weken later heb ik hem terug gekregen volledig gereviseerd, nieuw front en scherm. Het was niet mijn schuld! _/-\o_

Ik had dit verhaal eigenlijk op de shop survey moeten neer zetten ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 2e zen ongeveer 3 weken en ben tevreden.
Mijn 1e zen ging na ongeveer 2 weken kapot, hij gaf strepen en een wazig beeld. opgestuurd naar mp3 shop, en na ongeveer 1 week een nieuwe gekregen.
Ik heb een vraag, als ik hem aansluit op mijn versterker met de orginele av/audio kabel dan gaat het beeld uit op mijn zen.
Hij schakelt over naar av uitgang, maar nu kan ik niet zien welke nummers wordt afgespeeld.
Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is toch een speciale koptelefoonaansluiting ook? Hierboven heeft iemand die de Zen op de tv aansloot en alleen geluid kreeg, geen beeld. Hij had hem in de Audio out gestoken ipv A/V out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Volgens mij kun je ook het automatisch switchen naar video out uitzetten in je settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom van mij, had er niet aangedacht.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Steef_tweaker schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:40:
Wat doe ik verkeerd???

Ik wil albumart toevoegen maar het lukt op geen enkele manier.
De bestanden (folder.jpg) krijg ik wel binnen op de computer maar als ik het bestand
via verkenner naar de folder op de zen sleep, laat de speler ze toch niet zien tijdens het afspelen van de album.

Ook als ik in mediamonkey of in tag&rename, kies voor opslaan in de tag laat de speler niets zien.

Ik heb firmware 1.61.01e erop staan.

Zie ik een instelling over het hoofd of wat doe ik verkeerd??

Alvast bedankt!
Probeer het anders zo even. Bij mij gaat dit perfect!

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
orejas schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:44:
[...]

Probeer het anders zo even. Bij mij gaat dit perfect!
Ik heb het inmiddels voor elkaar via windows media player, maar bedankt voor je reactie......

[ Voor 18% gewijzigd door LJ80 op 04-06-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:43
Ik heb precies dezelfde ervaring met de mp3-shop. Ik heb mijn Zen M 30gb daar gekocht en kwam er al snel achter dat de batterij niet goed was. Hij liep namelijk leeg terwijl het apparaat uit stond (binnen 36 uur leeg). Terug gegaan naar mp3shop en daar kreeg ik te horen dat het nagekeken zou worden. Binnen een week was de speler weer terug met de melding: Er is niets mis mee, hij heeft hier 3 dagen gelegen en is maar voor 50% leeggelopen. Kennelijk vonden zij dat normaal. Bij mij thuis liep hij echt nog wel binnen 36 uur leeg. Dus ik weer terug.. Uitgelegd dat het toch niet echt normaal is dat een speler leeg loopt ook niet 50% in 3 dagen. Werd mij toen verzekerd dat hij nu wel echt naar creative zou gaan. Dus ik weer hoop. Speler was binnen een week weer terug weer met ongeveer dezelfde melding en was dus weer niet naar creative gestuurd. Nu was ik dus echt link. Weer terug. Krijg daar te horen dat ik hem eigenlijk niet met de usb lader op moet laden maar met een net adapter. En de man achter de balie vond het normaal dat als hij, bijvoorbeeld een pda, een week of twee in een la laat liggen dat deze dan daarna leeg is. Ik vond dit onzin dus bleef voet bij stuk houden dat het niet normaal was. Uiteindelijk zei hij, ja ik kan hem natuurlijk wel opsturen maar dan ben je hem 5 weken kwijt en de kans is groot dat je hem gewoon weer terug zo krijgt. Nou vertouwde ik op dat moment creative veel meer dan die lui dus heb ik hem maar laten opsturen. Binnen een maand werd er een gloednieuwe (ander serienummer) zen geleverd. Deze loopt uiteraard niet meer leeg, zoals het hoort. Echt schandalig dat ik drie keer naar die winkel terug moest en ze mij steeds aan het lijntje hielden met onzin praatjes :(

Laatste keer dat ik daar dus wat haal... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Post dat anders even in de Shop Survey, daar kun je je beklaag over shops doen :)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast