Steef_tweaker schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:57:
[...]
Ik heb mijn player daar van de week gekocht.
savonds om 19:00 uur besteld, volgende dag om 10:00 uur smorgens in huis...
dat verliep dus alvast soepeltjes, over de garantie kan in niet zelf oordelen. maar bij de shop survey ziet dat er ook goed uit....
Ik had in februari mijn ZVM ook mooi de volgende dag in huis.
7 dagen (!!) later was het scherm kapot, dat wil zeggen niet het glas, maar wat daaronder zit.
In die 7 dagen heb ik hem 1x mee gehad naar mijn werk en de rest van de tijd lag ie op mijn bureau om gevuld te worden.
Ik ben er mee terug gegaan naar de MP3shop (in de winkel geweest). Ze zeiden gelijk 'dat valt niet onder garantie.' Toen ik zei dat dat bullocks was, namen ze de speler in en zeiden ze dat de speler naar creative zouden opsturen. Nog geen week later had ik de speler terug met een klein briefje met de strekking "zoek het maar uit, geen garantie!". En daar kon ik het mee doen.
Ik heb er een zaak van gemaakt (rechtsbijstand) en kreeg te horen dat ik in mijn recht stond en dat de winkelier (dus niet creative) aansprakelijk was. Als een product binnen 6 maanden na aankoop kapot gaat wordt er door de wet vanuit gegaan dat het product vanaf het begin niet deugelijk was. De verkoper (winkelier) moet vervangen/repareren/vergoeden. Bij de winkelier ligt de bewijslast om aan te tonen dat de koper er ondeugdelijk mee is om gegaan. Dat laatste beweerden ze natuurlijk.
Ik heb ze in gebreke gesteld, maar ook daar wilden ze niet naar luisteren.
Rechtsbijstand heeft mij toen de speler vergoed omdat ze voor 300,- niet wilden gaan procederen.
Ze waren het mij eens dat het jammer was dat de winkelier er zo mee kwam.
Maar het allermooiste komt nog! Ik wilde weten hoe creative hier over dacht en heb creative support gebeld. Toen kreeg ik te horen dat creative kapotte spelers altijd goed test en bestudeerd om te beoordelen of het de gebruiker of hun product is wat niet deugt. Mijn speler was echter nooit naar creative gestuurd! (dan had ik em ook nooit binnen een week terug gekregen werd mij gezegd).
Lekker stelletje daar bij coolblue! Daar koop ik nooit meer wat.
Ik heb mijn speler naar creative opgestuurd en zes weken later heb ik hem terug gekregen volledig gereviseerd, nieuw front en scherm. Het was niet mijn schuld!
Ik had dit verhaal eigenlijk op de shop survey moeten neer zetten ....