[XP] MTP apparaat zonder WMP

Pagina: 1
Acties:
  • 1.405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik heb laats een MP3 speler gekocht, de Creative Zen Vision:M. Nu is het een MTP apparaat wat dus geen driver nodig heeft, als je maar WMP 10 op je systeem hebt staan. Nu vind ik WMP een vreselijke player, dus heb ik die via nLite eruit gegooid. Probleem is nu dat ik dus mijn speler niet kan gebruiken op mijn computer.
Voor de mensen die slim willen zijn en zeggen "installeer dan WMP 10", ik heb daar dus geen zin in. Er MOET een andere manier zijn om hem aan de praat te krijgen. Op mijn laptop heb ik WMP al even geïnstalleerd om hem daarna direct er weer af te smijten, maar mijn computer is net zo lekker schoon en alles, dus als het even kan wil ik dat zo houden. Driver van de laptop afnemen heeft tot dusver geen succes opgeleverd. Via google kom ik alleen maar gezeur over WMP 10 tegen, dat je die moet hebben. Ook niet veel wijzer dus. Het verwijzen naar de setup bestanden van WMP heeft ook geen nut, er komt dan de melding dat de sectie niet in de .inf staat.

Voor de duidelijkheid, op mijn laptop werkt hij dus wel. Nu nog op mijn computer zonder dat WMP erop moet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 18:06
Probeer het programma "Driver Extractor", staat wel in de meuktracker. Daarmee kan je niet-MS drivers verzamelen voor een unattended install, maar wss ook wel hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik had al driver genius geprobeerd, maar zonder succes, ga even bovenstaande proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
creative levert toch zelf software mee?

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
tim007 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:38:
creative levert toch zelf software mee?
Inderdaad. Dan heb je afaik geen WMP nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
RoD schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:39:
[...]

Inderdaad. Dan heb je afaik geen WMP nodig.
dat dacht ik idd ook

ikzelf heb de zen vision gwn(niet M of W), en ik ben blijk dat ik windows media shit niet hoef te gebruiken...

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Creative levert niets hiervoor. De reden is omdat het een MTP apparaat is, waardoor er geen driver nodig is. WMP 10 heeft hiervoor de driver en Creative maakt zich hierdoor afhankelijk van MS. MS geeft niet de driver los. Tevens ook klote als je Linux hebt (heb de mijne er eens aangehangen, speler liep direct vast).

DriverExtractor is helaas geen freeware, je moet ervoor betalen om de driver er uit te kunnen halen.

Het gaat er overigens om dat WMP de driver heeft. WMP hoef ik niet te gebruiken, daarvoor kan ik de door Creative geleverde Media Explorer gebruiken, of elk ander programma die met MTP apparaten kan communiceren (winamp bijvoorbeeld).

[ Voor 22% gewijzigd door Hero of Time op 10-06-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
ik heb daarvoor creative media source, maar gebruik het niet aangezien alle muziek die op mp3 speler staat ook op m'n schijf staat...

dll het hier

http://drivers.softpedia....e-MediaSource-20206.shtml

[ Voor 25% gewijzigd door tim007 op 10-06-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoutvw
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25
Hero Of Time schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:04:
Creative levert niets hiervoor. De reden is omdat het een MTP apparaat is, waardoor er geen driver nodig is. WMP 10 heeft hiervoor de driver en Creative maakt zich hierdoor afhankelijk van MS. MS geeft niet de driver los. Tevens ook klote als je Linux hebt (heb de mijne er eens aangehangen, speler liep direct vast).

DriverExtractor is helaas geen freeware, je moet ervoor betalen om de driver er uit te kunnen halen.

Het gaat er overigens om dat WMP de driver heeft. WMP hoef ik niet te gebruiken, daarvoor kan ik de door Creative geleverde Media Explorer gebruiken, of elk ander programma die met MTP apparaten kan communiceren (winamp bijvoorbeeld).
Onder linux heb je GNomad2. Die werkt met een heleboel Creative MP3 spelers (en zelfs nog ene paar andere). Voor de rest moet de Kernel een MTP speler ondersteunen. Bij mij moet ik wel eerst GNomad2 hebben gestart voordat ik mijn ZEN:M kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Nu begin ik wel erg pissig te worden op MS. Door WMP te verwijderen werkte mijn media explorer niet meer, hij vond mijn player niet. Net weer WMP op mijn laptop gezet, en opeens doet hij het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is er op de site van Creative gewoon software te downloaden. En anders heb je Mediamonkey nog, werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Heeft die de MTP driver in zich dan? Ik heb even snel op de site gekeken en zag alleen dat het muziek overzetten was, zoals je dat met de Media Explorer ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Op een of andere manier heb ik het toch voor elkaar weten te krijgen. Wat ik heb gedaan:
• Ik heb alles wat ik eerst had gedaan verwijdert. Dus wpdusb.sys verwijdert uit system32\driver, register sleutels verwijdert die ik had geïmporteerd, programma's van Creative eraf gemieterd, daarna herstart.
• Vervolgens van de installatie bestanden van WMP (MP10Setup.exe uitgepakt) heb ik de .inf bestanden met driver info laten installeren dmv rmb > install.
• Toen nog een herstart en apparaat aangesloten.
• Creative Media Explorer erop gezet en die zag mijn player. Kan nu media over en weer zetten zonder problemen en WMP.

Ik type dit, voor als iemand hetzelfde wil doen, en voor als ik het vergeet. Morgen ga ik het een stukkie netter neer zetten, tis nu al laat en geen zin in. Ik ben nu iig blij *O*.

Edit:
Alles in nette stappen gezet.

[ Voor 21% gewijzigd door Hero of Time op 12-06-2007 21:11 . Reden: Netheid is beter dan chaos ;) ]

Pagina: 1