is het mogelijk om een audio apparaat zoals een cassettedeck op de 6400 aan te sluiten? ik heb het geprobeerd met een mini-jack/tulp stekker (zoals ik dat ook op m'n desktop heb aangesloten) maar zonder resultaat (via de mic ingang). of is er hier een software oplossing voor (die audigy software heb ik er bv niet bij)?
Verwijderd
ah, ik heb het gevonden. heeft te maken met de Sigmatel driver. daar is een hack voor die stereo-mix activeert.
Verwijderd
werkende waardebon voor 5% korting:
bon 1: 1TJ$N20835B2SZ
bon 2: ?Q7S30HKQRGXVZ
Ingeven in het mandje word automatisch verekend
bon 1: 1TJ$N20835B2SZ
bon 2: ?Q7S30HKQRGXVZ
Ingeven in het mandje word automatisch verekend
Ga op de dell-site naar: Notebooks voor: kleine ondernemingen.bartju schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:47:
hoe werkt die korting met de evalue kopieeren van klein bedrijf naar consumenten?
Klik daar de notebook aan die je wilt en noteer de e-value code. Bijvoorbeeld: NLBSDONL-N05642 of NLBSDONL-N05643. Ga nu weer terug en ga naar: Notebooks voor: consumenten.
Nu kun je rechtsboven in klikken op E-value. Voer in het volgende scherm de E-value code in. Je krijgt nu de laptop van je keuze te zien en je kunt hem nog naar wens configureren. Klik aan wat je wilt hebben en klik op Doorgaan. Bij het laatste scherm uiteraard even één van de bovengenoemde waardebonnen invoeren. 5 % korting is altijd mooi meegenomen.
Installation guide for Ubuntu 7.04 (feisty) on the Inspiron 6400 with ati x1400/x1300
Ik wil jullie deze (fantastische guide) niet onthouden, misschien ook een idee om deze in de start post op te nemen? Ik had veel problemen met het installeren van Ubuntu 7.04 op mijn Inspiron 6400 maar hiermee werd alles mij opeens zó eenvoudig gemaakt dat het gewoon frusterend was
.
INSTALLING FEISTY ON 6400/1505 WITH SCRIPT
Het voordeel van Ubuntu 7.04 is dat wireless met de Intel 3945ABG kaart meteen - out-of-the-box - werkt!
Ik wil jullie deze (fantastische guide) niet onthouden, misschien ook een idee om deze in de start post op te nemen? Ik had veel problemen met het installeren van Ubuntu 7.04 op mijn Inspiron 6400 maar hiermee werd alles mij opeens zó eenvoudig gemaakt dat het gewoon frusterend was
INSTALLING FEISTY ON 6400/1505 WITH SCRIPT
Het voordeel van Ubuntu 7.04 is dat wireless met de Intel 3945ABG kaart meteen - out-of-the-box - werkt!
[ Voor 8% gewijzigd door Pruts0r op 08-05-2007 22:04 . Reden: titel toegevoegd ]
Verwijderd
Hmm, er blijkt uiteindelijk toch iets gebroken te zijn van de toets. Dell stuurt me een nieuw toetsenbord toe, kan ik zelf plaatsen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:11:
Het kapje heeft een noord (naar scherm toe), oost, zuid (naar jou toe) en westkant (). Goed. Je haakt de zuidkant van het kapje eerst over het scharnier systeem dat aan het toetsenbord zit: je legt het kapje op de juiste plaats, en verschuift het dan een klein beetje naar het touchpad. Als het goed is, valt de 'zuid' kant dan iets naar beneden. Als je nu het kapje terug naar het scherm duwt, zit de 'zuid' kant 'vastgehaakt' (niet erg vast, maar je voelt wel iets). Duw dan gewoon verder van bovenaf op de noordkant van het kapje tot het kapje op de scharnier klikt.
Verwijderd
Eerder in dit topic hebben mensen het wel gehad over het wel of niet bijgeleverd krijgen van de windows cd. NU heb ik één cd van dell waarop staat "DVD voor opnieuw installeren Windows Visa blabla, alleen voor distribuatie met een nieuwe Dell-computer". Is dit de juiste DVD, of is dit enkel een soort recovery geval?
Verwijderd
Wat heeft energiebeheer hier mee te maken?
Als hij eenmaal op zwart staat het scherm, dan kan ik niet meer terug. Dan is opnieuw opstarten de enige optie.
Dat had je niet vermeld in je vorige reactieVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:06:
[...]
Wat heeft energiebeheer hier mee te maken?
Als hij eenmaal op zwart staat het scherm, dan kan ik niet meer terug. Dan is opnieuw opstarten de enige optie.
Mijn gedachte was dat hij enkel uitviel. Dat hij vervolgens niet meer terugkwam stond er niet bij vandaar mijn reactie erbij.
Verder gebeurd het enkel als je films zit te kijken of ook als je je systeem niet gebruikt? Of iets anders aan het doen bent?
breekt dat toetsenbord echt snel?Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:58:
[...]
Hmm, er blijkt uiteindelijk toch iets gebroken te zijn van de toets. Dell stuurt me een nieuw toetsenbord toe, kan ik zelf plaatsen.

Verwijderd
Dit had ik zelf veroorzaakt. ijzeren rand van mijn docking raakt het toetsenbord, en dat kan ie niet hebben.
Ik heb mijn toetsen door het stofzuigen ook wel eens los gehad, deze zijn er zo weer op te klikken. Niks moeilijks aan.breekt dat toetsenbord echt snel?dan neem ik geen inspirion maar 9400 of 1501
You dream it, I live it.
Ligt eraan of je ze zelf loshaalt of dat de 2 haakjes waarmee ze vastzitten zijn afgebroken! Das anders!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Staar je er niet blind op dat notebooks voor kleine ondernemers per definitie altijd goedkoper zijn, door die e-value code te kopieren, loop je de acties mis met dubbel geheugen. Verzendkosten worden vziw achteraf toegepast.jpbvo! schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:08:
Ga op de dell-site naar: Notebooks voor: kleine ondernemingen.
Klik daar de notebook aan die je wilt en noteer de e-value code. Bijvoorbeeld: NLBSDONL-N05642 of NLBSDONL-N05643. Ga nu weer terug en ga naar: Notebooks voor: consumenten.
Nu kun je rechtsboven in klikken op E-value. Voer in het volgende scherm de E-value code in. Je krijgt nu de laptop van je keuze te zien en je kunt hem nog naar wens configureren. Klik aan wat je wilt hebben en klik op Doorgaan. Bij het laatste scherm uiteraard even één van de bovengenoemde waardebonnen invoeren. 5 % korting is altijd mooi meegenomen.
Verwijderd
Wel lekker, ik heb gisteren de 6400 ontvangen en er zit een snellere processor in dan die ik zelf had besteld. Klasse Dell
Verwijderd
In het topic komt naar voren dat voor games je beter de grotere broer kan kopen van de 6400
Echter is het wel mogelijk om op de Inspiron 6400 RollerCoaster Tycoon 3, Sim city 4 en Football manager 2007 te spelen?
De uitvoering van de isnpron 6400 waar ik het nu over heb is het systeem van 599 euro en dan in plaats van de onboard videokaart wil ik de ATI Radeon X1400 256 MB kaart er in, zodat de prijs 741 euro komt exclusief verzend kosten
Voor de andere spellen gebruik ik gewoon mijn desktop.
even voode duidelijkheid dus:
Zijn die 3 spellen op deze computer te spelen en is de prijs van 741 exclusief verzenden een goede prijs?
Echter is het wel mogelijk om op de Inspiron 6400 RollerCoaster Tycoon 3, Sim city 4 en Football manager 2007 te spelen?
De uitvoering van de isnpron 6400 waar ik het nu over heb is het systeem van 599 euro en dan in plaats van de onboard videokaart wil ik de ATI Radeon X1400 256 MB kaart er in, zodat de prijs 741 euro komt exclusief verzend kosten
Voor de andere spellen gebruik ik gewoon mijn desktop.
even voode duidelijkheid dus:
Zijn die 3 spellen op deze computer te spelen en is de prijs van 741 exclusief verzenden een goede prijs?
Ik vermoed dat deze games wel zullen lukken.
Zelf kan ik prima Need For Speed Underground spelen op de mijne (wel met T7200 en 2GB ram)
Rollercoaster tycoon speelt mijn broer prima op zijn 1,5 jaar oude laptop (Pentium M 1.73Ghz, 1GB ram) dus ik vermoed dat het op een nieuwe 6400 ook wel zal lukken.
Zelf kan ik prima Need For Speed Underground spelen op de mijne (wel met T7200 en 2GB ram)
Rollercoaster tycoon speelt mijn broer prima op zijn 1,5 jaar oude laptop (Pentium M 1.73Ghz, 1GB ram) dus ik vermoed dat het op een nieuwe 6400 ook wel zal lukken.
Verwijderd
In die 6400 zit een T 2080 uit mijn hoofd gezegd. Dus wel de iets oudere versie maar niet minder dan die van je broer. Ook zit er 1GB ram un. dus dat zou wel moeten lukken...Adion schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:31:
Ik vermoed dat deze games wel zullen lukken.
wat voor graphische kaart heeft je broer er in zitten?
@ ML14: Trekt die makkelijk! Je noemt games die op de eerste laptop nog draaien
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
prima..CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:41:
@ ML14: Trekt die makkelijk! Je noemt games die op de eerste laptop nog draaien
de standaard kaart zal echter niet genoeg zijn denk ik?
standaard is Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
met andere worden is die ATI X1400 zijn 142 euro extra waard, als er standaard die intel accelerator 950 graphics 256MB in zit?(alles natuurlijk in verband met mijn doeleinden, de spellen en beetje msnen)
Verwijderd
wat is de beste kaart de radeon x1400 of de geforce 7300Go
en is het verschil groot tussen 2048mb533mhz en 2048mb677 ddr ram prijsverschil is 36€
en is het verschil groot tussen 2048mb533mhz en 2048mb677 ddr ram prijsverschil is 36€
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 15:34 ]
@ mla14: Hmm tsjaa 142 is natuurlijk 'n hoop geld en je gaat er wel 'n stuk op vooruit!
Volgens mij is je budget voor de rest niet heel hoog, en dan is deze Dell Inspiron 'n goede laptop.
Mocht je 'n budget hebben van 1000,- of hoger, dan zou ik persoonlijk naar andere laptops gaan kijken.
@ drunckencowboy: Gebruik voortaan de welbekende 'search-functie' eens! de X1400 is beter
Volgens mij is je budget voor de rest niet heel hoog, en dan is deze Dell Inspiron 'n goede laptop.
Mocht je 'n budget hebben van 1000,- of hoger, dan zou ik persoonlijk naar andere laptops gaan kijken.
@ drunckencowboy: Gebruik voortaan de welbekende 'search-functie' eens! de X1400 is beter
Verwijderd
dank je CLB.CLB schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:11:
@ mla14: Hmm tsjaa 142 is natuurlijk 'n hoop geld en je gaat er wel 'n stuk op vooruit!
Mijn budget is echt maar 800 euro dus dan zit ik denk met deze laptop op het best krijgbare.
Als ik bij alle andere winkels kijk zoals:its, correct, dixons, bcc en mediamarkt dan is het allemaal veel midner wat je daar kan krijgen voor 800 euro. Daar krijg je namelijk alleen maar een 945 of 950 shared geheugen videokaart. (voor de rest zijn de specs eigenlijk allemaal het zelfde bij de andere winkels)
dan moet je toch ook een andere proccessor nemen en netwerkkaart? dan kom je nog veel hoger uitVerwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:06:
wat is de beste kaart de radeon x1400 of de geforce 7300Go
na mijn verjaardag ga ik waarschijnlijk ook een inspirion 6400 kopen!
maar dat vraag ik me dus ook af. wat is het verschil tussen die 2 grafische kaarten?
is de geintegreerde gr kaart nog goed voor spellen als counter strike source?
[ Voor 6% gewijzigd door bartju op 10-05-2007 17:44 ]
Verwijderd
net mijn inspirion 6400 besteld
processor 2duo T7200 2.0ghz 4mb l2cache 667 mhz
grafische kaart radeon x1400
2400mb ddr 667mhz
scherm 1440 x 900 met truelife ( gratis upgrade)
vista business
160gb harde schijf
voor amper 1060€ ik denk dat ik een goede zaak heb gedaan of niet?
2400mb ddr 667mhz
vista business
160gb harde schijf
Leuk Topic maar groooot, misschien is mijn vraag al een keer langs geweest maar ik zie niks. Mijn zoon heeft een 6400 een fijne machine, nu heeft hij de laatste tijd dat als hij de stekker van de voeding er uit trekt dat het beeld gaat flikkeren en uiteindelijk wegvalt. Op de Accu start hij wel op maar je ziet niets.
Natuurlijk ga ik met Dell bellen, maar is er hier iemand die enigszins weet in welke hoek ik moet zoeken
Natuurlijk ga ik met Dell bellen, maar is er hier iemand die enigszins weet in welke hoek ik moet zoeken
Voor dat geld is dat zeker een goede koop. Bij andere fabrikanten ben je voor zoiets veel duurder uit. Met jouw configuratie kun je weer heel wat jaren vooruit.Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:55:
2400mb ddr 667mhz
vista business
160gb harde schijf
Zoals besproken in dit artikel:
nieuws: Hitachi claimt 's werelds snelste notebookhardeschijf
"De verschillende harde schijven zijn per direct leverbaar in notebooks van Dell en Alienware."
Ik zie dit nog niet terug bij b.v. de Dell Inspiron 6400, iemand enig idee wanneer deze schijven beschikbaar komen?
"De verschillende harde schijven zijn per direct leverbaar in notebooks van Dell en Alienware."
Ik zie dit nog niet terug bij b.v. de Dell Inspiron 6400, iemand enig idee wanneer deze schijven beschikbaar komen?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen (online/phone) ? Ik kom online niet op dit bedrag uit. Is dit incl. of excl. verzendkosten?Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:55:
2400mb ddr 667mhz
vista business
160gb harde schijf
Verwijderd
all in via phone e value n05643
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 11:32 ]
Verwijderd
Duurt een telefonische bestelling altijd zo lang bij Dell?
3 uur geleden een bestelling gedaan maar ik heb nog geen offerte of bevestiging binnen.
Ik wilde de bestelling eigelijk vandaag afronden.
Hebben jullie ook soortgelijke ervaringen?
3 uur geleden een bestelling gedaan maar ik heb nog geen offerte of bevestiging binnen.
Ik wilde de bestelling eigelijk vandaag afronden.
Hebben jullie ook soortgelijke ervaringen?
Moet je even aangeven bij je bestelling. Ik heb de 7210, ook een 7200rpm schrijf, en moest dat speciaal even aangeven bij de bestelling.Tommel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:33:
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Vraagje 
Ik zit hier met een ruim 1 jaar oude inspiron met core duo 1,66 proc. en 1 Gb Ram.
Ik draai nu Vista en wil upgraden naar 2 Gb. Helaas kun je niet bijprikken, want de twee sloten zijn al gevuld.
ddr reepjes van 1 Gb zijn nu spotgoedkoop
. Kan ik nu er 2x Kingston ValueRam 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5, KVR667D2S5/1G (a 35 euro per stuk) er in prikken of moet ik een speciaal dual channel setje kopen? Of kan in dit ding geen kingston?
NB: is dual channel uberhaupt wel interessant op deze laptop of maakt het geen drol uit?
Ik zit hier met een ruim 1 jaar oude inspiron met core duo 1,66 proc. en 1 Gb Ram.
Ik draai nu Vista en wil upgraden naar 2 Gb. Helaas kun je niet bijprikken, want de twee sloten zijn al gevuld.
ddr reepjes van 1 Gb zijn nu spotgoedkoop
NB: is dual channel uberhaupt wel interessant op deze laptop of maakt het geen drol uit?
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
je laptop ondersteund dual channel. Als bijde blokjes hetzelfde zijn. Het zetje wat jij aangeeft zou dus prima werken.dirkjesdirk schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:48:
Vraagje
ddr reepjes van 1 Gb zijn nu spotgoedkoop. Kan ik nu er 2x Kingston ValueRam 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5, KVR667D2S5/1G (a 35 euro per stuk) er in prikken of moet ik een speciaal dual channel setje kopen? Of kan in dit ding geen kingston?
dual channel is zeer intressant. Zeker i.c.m vista wat tog aardig wat van je geheugen vraagt.
Ik heb 2 stuks van hetzelfde geheugen als jij wilt. En dat werkt prima.
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Tnx. Je hebt de bestaande reepjes vervangen?
Speciaal dual channel setje is dus onzin?
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Verwijderd
Vanaf 120 GB 5400 rpm naar 100 GB 7200 rpm is via de phone zonder problemen voor 10 euro (ex BTWHenkie-Jan schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:37:
[...]
Moet je even aangeven bij je bestelling. Ik heb de 7210, ook een 7200rpm schrijf, en moest dat speciaal even aangeven bij de bestelling.Uiteraard is ie wel wat duurder.

Krijg je dan inderdaad die nieuwe hitachi schijf of nog de "oude" ?Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:05:
[...]
Vanaf 120 GB 5400 rpm naar 100 GB 7200 rpm is via de phone zonder problemen voor 10 euro (ex BTW) te doen
[ Voor 14% gewijzigd door Tommel op 12-05-2007 09:23 ]
Een speciaal dual channel setje is onzin. Overigens hangt het er vooral van af of je een losse grafische kaart d'r in hebt zitten of integrated graphics (GMA950). Lees bijv. dit eens door. Het gaat in principe over Sonoma, maar bij Napa is het meer van hetzelfde. Alhoewel dual channel sneller is, zul je vooral veel merken van meer geheugen.dirkjesdirk schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:34:
Tnx. Je hebt de bestaande reepjes vervangen?
Persoonlijk zou ik met de huidige geheugenprijzen gewoon meteen 2GB erin stoppen, dan heb je zowel meer geheugen als dual channel.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Vraagje: Hoe werkt Vista onder een inspiron 6400?
Ik heb mijn inspiron een week voordat vista standaard op de laptops zat besteld. Ik zag net op de website van dell dat heel veel drivers er al opstaan voor Vista. Kan iemand mij vertellen of er merkbaar verschil is?
Mijn specs:
T5200
1 GB
120 GB
x1400
6-cell
Gaat de batterij lang mee? of slurpt Vista duidelijk meer dan XP?
Ik ben namelijk van plan om over te stappen. Ik kan legaal Vista Business Edition downloaden via MSDNAA (student
)
Ik heb mijn inspiron een week voordat vista standaard op de laptops zat besteld. Ik zag net op de website van dell dat heel veel drivers er al opstaan voor Vista. Kan iemand mij vertellen of er merkbaar verschil is?
Mijn specs:
T5200
1 GB
120 GB
x1400
6-cell
Gaat de batterij lang mee? of slurpt Vista duidelijk meer dan XP?
Ik ben namelijk van plan om over te stappen. Ik kan legaal Vista Business Edition downloaden via MSDNAA (student
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 16:42 ]
In die van mij zat geloof ik toen nog een standaard 5400rpm 60GB toen ik bestelde, en ben toen naar een 80GB gegaan...Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:05:
[...]
Vanaf 120 GB 5400 rpm naar 100 GB 7200 rpm is via de phone zonder problemen voor 10 euro (ex BTW) te doen
Euh, MSDNAA is alleen maar voor test doeleinden he?Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:40:
Ik ben namelijk van plan om over te stappen. Ik kan legaal Vista Business Edition downloaden via MSDNAA (student)
[ Voor 28% gewijzigd door Henkie-Jan op 12-05-2007 16:49 ]
Het is wel te hopen dat met deze nieuwe generatie, Ook aan de warmteproductie is gedacht. Dit was nogal een probleem met de eerste generatie 2.5” 7200 toeren schijven.Tommel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:33:
Vorige generatie zorgde nogal voor oververhitte notebook’s en waren niet zuinig te noemen met de stroomopnamen.
De specificaties zien er goed uit.
Nu de praktijk testen nog.
morge jarig
daarna ga ik waarschijnlijk ook een inspirion 6400 kopen!
maar dat vraag ik me dus ook af. wat is het verschil tussen die 2 grafische kaarten?
Heeft deze Dell Inspiron 6400 een gigabit ethernet card?
Dit staat nergens vermeld. Mijn voorkeur gaat uit naar gigabit ipv 100 mbit.
Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE
Ik heb sinds kort wat rare verschijnselen met mijn start knop en taakbalk.
Ik weet niet zeker of dit specifiek aan dit type laptop ligt (of drivers die erbij horen) maar ik zal het iig hier even navragen
Het komt er op neer dat ik mijn start button soms niet reageert. De windows toets werkt ook niet, de start button krijgt wel focus (ik zie de stippellijntjes).
Zonet had ik een probleem met een aantal setup bestanden runnen, deze kon ik wel klikken maar er verscheen geen venster (in de task manager zag ik het programma wel draaien).
Na een reboot werkte de setups wél gewoon.
Het derde verschijnsel dat ik laatst had was na een potje gamen dat bijna mijn complete taskbar zwart was, ik zag wel een aantal iconen (firefox e.d.) maar deze waren niet klikbaar.
Ik kan deze issues wel oplossen met een restart, of door explorer te killen én ik heb een tool 'taskbar repair tool'.
Dit zijn natuurlijk alleen maar oplossingen, liever heb ik gewoon een fix om dit probleem te voorkomen.
Ik draai nu XP PRO Corporate SP2 met alle patches. De drivers heb ik allemaal van de DELL site afgehaald.
Kan dit te maken hebben met videokaart drivers oid? IK heb zo'n vermoeden dat b.v. bestanden die wel runnen maar niet te zien zijn 'buiten' beeld staan. Dit zou echter niet verklaren waarom de start knop soms niet meer werkt
.
Ik weet niet zeker of dit specifiek aan dit type laptop ligt (of drivers die erbij horen) maar ik zal het iig hier even navragen
Het komt er op neer dat ik mijn start button soms niet reageert. De windows toets werkt ook niet, de start button krijgt wel focus (ik zie de stippellijntjes).
Zonet had ik een probleem met een aantal setup bestanden runnen, deze kon ik wel klikken maar er verscheen geen venster (in de task manager zag ik het programma wel draaien).
Na een reboot werkte de setups wél gewoon.
Het derde verschijnsel dat ik laatst had was na een potje gamen dat bijna mijn complete taskbar zwart was, ik zag wel een aantal iconen (firefox e.d.) maar deze waren niet klikbaar.
Ik kan deze issues wel oplossen met een restart, of door explorer te killen én ik heb een tool 'taskbar repair tool'.
Dit zijn natuurlijk alleen maar oplossingen, liever heb ik gewoon een fix om dit probleem te voorkomen.
Ik draai nu XP PRO Corporate SP2 met alle patches. De drivers heb ik allemaal van de DELL site afgehaald.
Kan dit te maken hebben met videokaart drivers oid? IK heb zo'n vermoeden dat b.v. bestanden die wel runnen maar niet te zien zijn 'buiten' beeld staan. Dit zou echter niet verklaren waarom de start knop soms niet meer werkt
Nee, het onboard netwerk is enkel 10/100 mbit (Broadcom 440x). In het ExpressCard uitbreidingsslot kan je uiteraard wel zelf nog een Gbit kaartje bij duwen .magic_japie schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:25:
Heeft deze Dell Inspiron 6400 een gigabit ethernet card?
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
Ik maak gebruik van Ma3d.com. Als een universiteit daar lid van is, dan kun je gratis alle Micrsoft software downloaden. Inclusief Vista Business.Henkie-Jan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:48:
[...]
In die van mij zat geloof ik toen nog een standaard 5400rpm 60GB toen ik bestelde, en ben toen naar een 80GB gegaan...
[...]
Euh, MSDNAA is alleen maar voor test doeleinden he?
Maar anyone? Werkt Vista goed op een inspiron?
Mijn Inspiron werd geleverd met Vista, deze draaide op zich goed (performace index was wel maar een 3, het laagste cijfer kwam van de vista aero theme), maar ik heb omwille van software die niet goed draaide (lees niet te installeren oid) XP geinstalleerd.
Verwijderd
Ik draai ook Vista Business van Ma3D en hij draait goed .. index van 3.0
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:40:
[...]
Ik maak gebruik van Ma3d.com. Als een universiteit daar lid van is, dan kun je gratis alle Micrsoft software downloaden. Inclusief Vista Business.
Maar anyone? Werkt Vista goed op een inspiron?
Diegenen die een Vista experience index hebben van 3, welke config hebben jullie in jullie inspiron?
Ik heb:
T7200 Core 2 duo
2GB ram
ATI X1400
en haal een 3.7, begrensd door graphics (aero) en gaming graphics (beide 3.7)
Ik heb:
T7200 Core 2 duo
2GB ram
ATI X1400
met welke vga drivers haal je dit ?The Bad Seed schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:17:
Diegenen die een Vista experience index hebben van 3, welke config hebben jullie in jullie inspiron?
Ik heb:
T7200 Core 2 duo
2GB ram
ATI X1400
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
ATI drivers 8.360.0.0 van 14/3/2007. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik die gewoon via windows update binnen gehaald.
Ben van plan om morgen Dell te bellen om een 6400 te bestellen. Wil alleen weten of ik aan de telefoon kan beginnen over die kortingsbonnen? Ik ga zowieso daarvoor afdingen. Wil alleen weten of het 'verdacht' ofzo is als ik na afdingen nog begin over een kortingsbon die ik via het internet heb gevonden. Of sturen ze je een offerte en kan je daar dan nog 'onze' kortingscode in voeren?
Zoveel kost ie als ik hem online met korting zou kopen.
T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB)
Vista HP
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
RADEON® X1400
9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
Voor € 942,84 (miss haal ik de 1 * 1.024 eraf. 95 euro is toch erg veel en denk niet dat dit in Call of Duty 2 zal uitmaken)
Maar dan wil ik nog graag weten of een 6400 makkelijk in een Eastpak past? Ik bestel deze laptop namelijk voor een vriend als kado (zie hele treurig overdreven lang verhaal hier Laptop 800-900 euro) Maar ben nu erg bang dat hij het te zwaar zal vinden... Volgens mij weegt deze meer dan 3 kilo. En aangezien hij hem bijna elke dag naar college wilt brengen moet hij in een Eastpak passen (zie: geen geld meer voor een tas
)
Of moet ik toch maar naar een kleiner laptop zoeken 640m?
Zoveel kost ie als ik hem online met korting zou kopen.
Vista HP
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
RADEON® X1400
Voor € 942,84 (miss haal ik de 1 * 1.024 eraf. 95 euro is toch erg veel en denk niet dat dit in Call of Duty 2 zal uitmaken)
Maar dan wil ik nog graag weten of een 6400 makkelijk in een Eastpak past? Ik bestel deze laptop namelijk voor een vriend als kado (zie hele treurig overdreven lang verhaal hier Laptop 800-900 euro) Maar ben nu erg bang dat hij het te zwaar zal vinden... Volgens mij weegt deze meer dan 3 kilo. En aangezien hij hem bijna elke dag naar college wilt brengen moet hij in een Eastpak passen (zie: geen geld meer voor een tas
[/quote](...)
[quote]
Ik denk dat het te maken heeft met explorer.exe.
als je dan explorer.exe even uitzet en weer aan, werkt het dan wel weer even goed?
[quote]
Ik denk dat het te maken heeft met explorer.exe.
als je dan explorer.exe even uitzet en weer aan, werkt het dan wel weer even goed?
[ Voor 69% gewijzigd door bartju op 15-05-2007 08:24 ]
explorer killen en restarten verhelpt het probleem idd, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Ik vraag me af waardoor explorer deze problemen krijgt.
Kán dat aan videokaart, of wellicht andere, drivers liggen?
Verwijderd
Wellicht al eerder aan bod geweest, maar bij het luisteren van muziek via de koptelefoon hoor ik steeds wat zacht gepiep op de achtergrond. Iemand deze ervaring ook gehad?
Heb net de Dell verkoper aan telefoon gehad. En we kwamen maar op
Vista HP
100 GB SATA harde schijf (7.400 rpm)
RADEON® X1400
Voor 950 euro... Dus wel een sneller HD maar wel met 20 GB minder... Maar hij zei, dat waneer ik kon regelen dat we het 'zakelijk' bestellen (niet als particulier) dat we dan misschien nog wat konden afdingen... En volgens hem konden ze er geen beter scherm opzetten (ook al kon dat in princiepe weer wel als ik via kleine onderneming regelede...).
Dus ga nu kijken of we het zakelijk kunnen doen en anders bestel ik hem via het internet is even duur (met alle trucjes dat is).
ps. Kan ik nog over die kortingsbon beginnen met de Dell verkoper!?!?!?
Vista HP
RADEON® X1400
Voor 950 euro... Dus wel een sneller HD maar wel met 20 GB minder... Maar hij zei, dat waneer ik kon regelen dat we het 'zakelijk' bestellen (niet als particulier) dat we dan misschien nog wat konden afdingen... En volgens hem konden ze er geen beter scherm opzetten (ook al kon dat in princiepe weer wel als ik via kleine onderneming regelede...).
Dus ga nu kijken of we het zakelijk kunnen doen en anders bestel ik hem via het internet is even duur (met alle trucjes dat is).
ps. Kan ik nog over die kortingsbon beginnen met de Dell verkoper!?!?!?
Het past prima in een eastpack. Je zult er eerder problemen hebben met oudere laptoptassen omdat het een breedbeeld-scherm is (past wel, maar je adapter kan niet meer in het vakje ernaast bijvoorbeeld).Dunc schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:43:
....
Maar dan wil ik nog graag weten of een 6400 makkelijk in een Eastpak past? Ik bestel deze laptop namelijk voor een vriend als kado (zie hele treurig overdreven lang verhaal hier Laptop 800-900 euro) Maar ben nu erg bang dat hij het te zwaar zal vinden... Volgens mij weegt deze meer dan 3 kilo. En aangezien hij hem bijna elke dag naar college wilt brengen moet hij in een Eastpak passen (zie: geen geld meer voor een tas)
Ik denk dat dat bij elk laptop het geval is. Je hoort waarschijnlijk de hardeschijf.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:01:
Wellicht al eerder aan bod geweest, maar bij het luisteren van muziek via de koptelefoon hoor ik steeds wat zacht gepiep op de achtergrond. Iemand deze ervaring ook gehad?
[ Voor 55% gewijzigd door Liquid op 15-05-2007 13:22 ]
Verwijderd
2400mb ddr 667mhz
vista business
160gb harde schijf
Bleutooth
voor amper 1052€
Dit is al heel wat beter dan die 950 €
2400mb ddr 667mhz
vista business
160gb harde schijf
Bleutooth
voor amper 1052€
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 13:21 ]
Heb net ook telefonisch besteld en ben gewoon op het laatst over waardebon begonnen, werd gewoon verrekend.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:21:
2400mb ddr 667mhz
vista business
160gb harde schijf
Bleutooth
voor amper 1052€
Ik kom op:
Processor Core 2 Duo T7200 2.0ghz 4mb l2cache 667 mhz
Grafische kaart radeon x1400
2048mb ddr 667mhz
Scherm 1440 x 900 met truelife
Vista business nl
100 gb, 7200rpm schijf ipv 160GB 5400rpm
9 cell lithium ipv 6 cell
1 jaar collect and return
Incl. verzendkosten
1055 euro.
Heb net gebeld en al een prijs afgesproken.
Voor de 6400 met;
Vista HP
RADEON® X1400
en met de scherm 1440 x 900 met truelife
Voor 904 euro.
Dit bij mijn 2e verkoper, maar nog zonder de korting. Ik begon erover met de 1e verkoper, maar hij zei dat ik van een bedrijf moest zijn en het daarom niet kon gebruiken. Ik zal het straks met de 2e verkoper nog een keer bespreken, maar moet ik dan als nog zeggen dat ik van een bedrijf ben terwijl hij al weet dat ik dit niet ben? Hij weet namelijk al dat we dit met veel mensen als kado kopen...
En drunkencowboy en Tommel dat zijn zeker mooie systeempjes, maar ik ben al 50 euro over ons buget heen en nog eens 150 euro. Zal ik niet kunnen verantwoorden. (Vraag me wel af of het niet zonde is om met zo'n snelle processor zo'n slechte videokaart te hebben?).
Voor de 6400 met;
Vista HP
RADEON® X1400
en met de scherm 1440 x 900 met truelife
Voor 904 euro.
Dit bij mijn 2e verkoper, maar nog zonder de korting. Ik begon erover met de 1e verkoper, maar hij zei dat ik van een bedrijf moest zijn en het daarom niet kon gebruiken. Ik zal het straks met de 2e verkoper nog een keer bespreken, maar moet ik dan als nog zeggen dat ik van een bedrijf ben terwijl hij al weet dat ik dit niet ben? Hij weet namelijk al dat we dit met veel mensen als kado kopen...
En drunkencowboy en Tommel dat zijn zeker mooie systeempjes, maar ik ben al 50 euro over ons buget heen en nog eens 150 euro. Zal ik niet kunnen verantwoorden. (Vraag me wel af of het niet zonde is om met zo'n snelle processor zo'n slechte videokaart te hebben?).
ik denk zelf van niet maar zou nog wel kunnen.marko77 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 08:59:
explorer killen en restarten verhelpt het probleem idd, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Ik vraag me af waardoor explorer deze problemen krijgt.
heb je de drivers van je videokaart al opnieuw geinstalleerd? anders ligt het toch aan explorer.exe...
kun je proberen met windows classic thema te werken? als het dan goed werkt ligthet aan het thema. als dit zo is moet je de msstyles opnieuw installeren.
welke windows gebruik je? vista of xp?
[ Voor 3% gewijzigd door bartju op 15-05-2007 17:04 ]
Tencoryn, kun je aangeven welke config jij hebt? Kreeg vandaag ook een aanbieding voor garantieverlenging maar moet voor 1 jaar extra € 100 inclusief betalen.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:05:
Service-uitbreiding: ik heb mijn Inspiron 6400 ondertussen (bijna) een jaar en heb even gepolst ivm. service/garantie-uitbreiding. Je hebt sowieso 2 jaar garantie, maar dit gaat meer over service-uitbreiding, dus geen gezeur en altijd on-site support enz.
[...]
... wat aardig goedkoop is in vgl. met b.v. 3 jaar on-site service aantikken bij bestelling van je laptop. Tenminste, een jaar geleden had je enkel een dure next-business day on-site optie.
Of dit vaste prijzen zijn weet ik niet, ik moet er b.v. bijvertellen dat er in het eerste jaar niets misgelopen is met de laptop.
Ik heb ditzelfde euvel ook eens gehad toen ik het classic theme aan had (ik heb nu windows blinds). De drivers van de videokaart heb ik nog niet opnieuw geprobeerd, maar wellicht dat ik wel een mobile forceware oid erop zet.bartju schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:03:
[...]
ik denk zelf van niet maar zou nog wel kunnen.
heb je de drivers van je videokaart al opnieuw geinstalleerd? anders ligt het toch aan explorer.exe...
kun je proberen met windows classic thema te werken? als het dan goed werkt ligthet aan het thema. als dit zo is moet je de msstyles opnieuw installeren.
welke windows gebruik je? vista of xp?
Ik draai nu XP PRO SP2.
Toevallig had ik vandaag ook iets 'vreemds', ik kon geen enkel icoon op mijn bureaublad aanklikken, pas na het openen van het start menu kon dit weer. Het leek alsof de 'focus' niet op mijn bureaublad bleef als ik iets klikte.
vaag... misschien ligt het dan aan windows blinds.als je die opnieuw installeert en de videokaart drivers, werkt het dan wel goed? anders dus met de msstyles repareren. moet je bij een vriend de map C:\WINDOWS\Resources\Themes kopieeren en bij jou plakken. Hij moet wel windows XP Pro SP2 hebben lijkt mij. geen andere themas alleen het windows xp thema. wel ervoor zorgen dat windows blinds verwijderd is!
Verwijderd
Heeft iemand ook wel eens een 6400 zonder geheugen besteld? zo ja, krijg je dan veel terug kwa euros? ik wil graag 2gb erin hebben, mar via dell ben ik daar best wel veel geld voor kwijt (+ extra betalen voor de 667 mhz variant....
op dt moment is 1gb so dim kingston 667mhz 41 euro (informatique) dus 2 gb is 'maar' 82 euro....geheugen is gedaald de laatste weken, maar bij dell niet (dus de actie dubbel geheugen is geen korting maar omdat het goedkoper geworden is...)
en kan je ook kiezen voor geen schijf? Moeten ze er wel een dvd van vista er bij doen op die manier ;-)
op dt moment is 1gb so dim kingston 667mhz 41 euro (informatique) dus 2 gb is 'maar' 82 euro....geheugen is gedaald de laatste weken, maar bij dell niet (dus de actie dubbel geheugen is geen korting maar omdat het goedkoper geworden is...)
en kan je ook kiezen voor geen schijf? Moeten ze er wel een dvd van vista er bij doen op die manier ;-)
Verwijderd
T2500, 1GB ram, X1400, 1680x1050 (TrueLife), 100 GB HD (Fujitsu MHV2100BH), DVD+-RW (Sony Q58A/Liteon), Intel 3945ABG Wifi, 9 cell (Sanyo), geen bluetoothiglo schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:46:
Tencoryn, kun je aangeven welke config jij hebt? Kreeg vandaag ook een aanbieding voor garantieverlenging maar moet voor 1 jaar extra € 100 inclusief betalen.
dit was zowat het topmodel, 1 jaar geleden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 23:36 ]
Verwijderd
Na alle deel 1 t/m 6 doorgezocht te hebben maar niets gevonden kom ik met de volgende vraag.
Ik heb mijn inspiron 2 dagen geleden binnengekregen. Wat me meteen opviel was alle meuk en testprogrammas etc. Wat heb ik gedaan?
De installatie cd van dell (vista) erin gedaan en windows vista er opnieuw geïnstalleerd. De windows.old map verwijderd met shift+del. Nu werkt het tot nu toe wel maar het probleem is dat als ik alles in de c schijf selecteer en op rechterklik eigenschappen druk, er maar 8,65 gig gebruikt wordt voor gegevens, echter geeft deze computer aan dat er al 25 gig vebruikt is. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Nu heb ik de recovery schijf geformateerd... (misschien een beetje dom) en wou hier windows op gaan zetten. CD erin, instaleren op de recovery-schijf, en ja hoor, bij het instaleren bij 27% waar hij eerst opnieuw opstarte geeft hij aan dat hij niet opnieuw kan opstarten. Helaas niet gelukt. Weet iemand een andere manier om de c schijf waar windows opstaat te formateren, maar ik wil wel weer vista erop krijgen. Wat eigenlijk mijn plan was, is om vista en xp erop te zetten maar dit lukte niet omdat hij in vista aangeeft dat xp een lagere versie is dan vista, dus hij installeert hem niet.
Zou iemand weten hoe ik mijn laptop 'schoon' krijg en dan windows weer kan instaleren (het liefst xp en vista) en anders alleen xp of alleen vista.
Welke cd's heb ik erbij gekregen?:
1 - besturingsysteem (dvd voor het opnieuw installeren windows vista home basic 32bit)
2 - drivers and utilities (dvd for reinstalling dell portable computer software)
3 - application (for reinstalling dell media direct 3)
4 - (works 8,5)
5 - (roxio creator)
- Zal het hiermee lukken om eerst de laptop te formateren en daarna weer opnieuw te instaleren?
- Is het uberhaupt wel mogelijk om XP erop te krijgen?
- Op welke manier moet ik de laptop formateren?
- Iemand nog tips?
(Misschien zijn er wel meer mensen met hetzelfde 'probleem')
- Amen -
Ik heb mijn inspiron 2 dagen geleden binnengekregen. Wat me meteen opviel was alle meuk en testprogrammas etc. Wat heb ik gedaan?
De installatie cd van dell (vista) erin gedaan en windows vista er opnieuw geïnstalleerd. De windows.old map verwijderd met shift+del. Nu werkt het tot nu toe wel maar het probleem is dat als ik alles in de c schijf selecteer en op rechterklik eigenschappen druk, er maar 8,65 gig gebruikt wordt voor gegevens, echter geeft deze computer aan dat er al 25 gig vebruikt is. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Nu heb ik de recovery schijf geformateerd... (misschien een beetje dom) en wou hier windows op gaan zetten. CD erin, instaleren op de recovery-schijf, en ja hoor, bij het instaleren bij 27% waar hij eerst opnieuw opstarte geeft hij aan dat hij niet opnieuw kan opstarten. Helaas niet gelukt. Weet iemand een andere manier om de c schijf waar windows opstaat te formateren, maar ik wil wel weer vista erop krijgen. Wat eigenlijk mijn plan was, is om vista en xp erop te zetten maar dit lukte niet omdat hij in vista aangeeft dat xp een lagere versie is dan vista, dus hij installeert hem niet.
Zou iemand weten hoe ik mijn laptop 'schoon' krijg en dan windows weer kan instaleren (het liefst xp en vista) en anders alleen xp of alleen vista.
Welke cd's heb ik erbij gekregen?:
1 - besturingsysteem (dvd voor het opnieuw installeren windows vista home basic 32bit)
2 - drivers and utilities (dvd for reinstalling dell portable computer software)
3 - application (for reinstalling dell media direct 3)
4 - (works 8,5)
5 - (roxio creator)
- Zal het hiermee lukken om eerst de laptop te formateren en daarna weer opnieuw te instaleren?
- Is het uberhaupt wel mogelijk om XP erop te krijgen?
- Op welke manier moet ik de laptop formateren?
- Iemand nog tips?
(Misschien zijn er wel meer mensen met hetzelfde 'probleem')
- Amen -
Verwijderd
Nope. De herinstallatie cd zit ook vol met die troep. Je moet echt zelf een nieuwe xp hebben om zonder troep te kunnen herinstalleren.
Dat klopt. Meestal komen die waardes niet overeen. Dat komt door verborgen bestanden en mappen, en zelfs als je dat aan hebt klopt het nog meestal niet 100%.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 00:28:
Het is geen herstel DVD bij wat er bij zit. De CD/DVD die ze er bij leveren is een kaal besturingssysteem.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:33:
Nope. De herinstallatie cd zit ook vol met die troep. Je moet echt zelf een nieuwe xp hebben om zonder troep te kunnen herinstalleren.
Verwijderd
dat het niet 100% klopt snap ik wel, maar het was 15 gig en dat leek mij een beetje veel...
ik ben nu een beetje aan het pielen met mn partities want ik wil xp en vista instaleren maar dat verloopt niet helemaal via wens.
en die herinstallatie cd is inderdaad gewoon helemaal met vista erop en geen andere trial bestanden.
ik ben nu een beetje aan het pielen met mn partities want ik wil xp en vista instaleren maar dat verloopt niet helemaal via wens.
en die herinstallatie cd is inderdaad gewoon helemaal met vista erop en geen andere trial bestanden.
Wie heeft er ervaring met sp/dif gebruik met de digitale audio&videopoort achter op de Dell inspiron 6400.
Ik heb 3 maanden geleden een speciaal kabeltje besteld. buiten composiet video en s video zit hier ook een een sp/dif aansluiting op. Op de zwarte sp/dif aansluiting heb ik een 5.1 set aangesloten.
Krijg er geen toon uit.
Bij de volumeregeling heb ik bij geavanceerd het sp/dif vinkje aangevinkt in principe zou het moeten werken zou je zeggen.
Heb van ellende maar nu een Creative sound blaster connect kasje gekocht waarmee het wel werkt.
Ik zou toch graag de sp/dif aansluiting van Dell inspiron willen gebruiken. Een extra usb kasje neemt een usb poort in beslag en vraagt toch extra cpu kracht.
Wat doe ik verkeerd?
Ik heb 3 maanden geleden een speciaal kabeltje besteld. buiten composiet video en s video zit hier ook een een sp/dif aansluiting op. Op de zwarte sp/dif aansluiting heb ik een 5.1 set aangesloten.
Krijg er geen toon uit.
Bij de volumeregeling heb ik bij geavanceerd het sp/dif vinkje aangevinkt in principe zou het moeten werken zou je zeggen.
Heb van ellende maar nu een Creative sound blaster connect kasje gekocht waarmee het wel werkt.
Ik zou toch graag de sp/dif aansluiting van Dell inspiron willen gebruiken. Een extra usb kasje neemt een usb poort in beslag en vraagt toch extra cpu kracht.
Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 10% gewijzigd door LEX63 op 18-05-2007 08:30 ]
Verwijderd
Zit het kabeltje wel goed in de laptop, en welke drivers gebruikje, en heb je er aan gedacht om ook even de volume van je laptop op maximaal te zetten (en luidsprekers dempen aangezet in control paneel)?
Mocht dat niet helpen, gebruik je dan wel de laatse drivers en welke versie is het. En geeft je setje wel aan of die een digitaal singaal binne krijgt ?
Bij mij werkt de spdif uit helemaal perfect.
Mocht dat niet helpen, gebruik je dan wel de laatse drivers en welke versie is het. En geeft je setje wel aan of die een digitaal singaal binne krijgt ?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 10:00 ]
Nee mijn pioneer XV-DV 333 5.1 set geeft niet aan dat hij sigaal krijgt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:00:
Zit het kabeltje wel goed in de laptop, en welke drivers gebruikje, en heb je er aan gedacht om ook even de volume van je laptop op maximaal te zetten (en luidsprekers dempen aangezet in control paneel)?
Uiteraard heb ik alle volume regelaars op maxium staan. Heb nieuwe kabels gekocht voor de zekerheid.
Het enige waar het nog aan kan leggen is de SP/DIF omzetter. Deze zet het coaxiaal signaal om naar optisch sp/dif signaal, wat ik nodig heb voor mijn pioneer 5.1 set "zie afbeelding"
Vorige maand heb ik alles nog gecontroleerd op update's.
De sigmatel driver is 5.10.0.4995 datum 24-03-2006 volgens mij de laatste die te downloaden is bij Dell.
zooo...service van Dell is echt top!
had geld overgemaakt en was binnen 1 dag al verzonden naar UPS.
Krijg het maandag al binnen. Dus van betaling tot thuis hebben heeft maar 4 werkdagen geduurt!
had geld overgemaakt en was binnen 1 dag al verzonden naar UPS.
Krijg het maandag al binnen. Dus van betaling tot thuis hebben heeft maar 4 werkdagen geduurt!
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
De topmodellen van 1 jaar geleden hadden geen 1 GB ramVerwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 23:30:
[...]
T2500, 1GB ram, X1400, 1680x1050 (TrueLife), 100 GB HD (Fujitsu MHV2100BH), DVD+-RW (Sony Q58A/Liteon), Intel 3945ABG Wifi, 9 cell (Sanyo), geen bluetooth
dit was zowat het topmodel, 1 jaar geleden.
Verwijderd
Ze hadden 2 GB bedoel je? Standaard was 512 MB, en tijdelijk 1 GB bij de actie met geheugenverdubbeling. Sowieso moet je geen hopen ram kopen bij Dell, al helemaal geen 2 GB één jaar geleden. Je kunt beter zelf ram kopen en installeren.Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:31:
De topmodellen van 1 jaar geleden hadden geen 1 GB ram
Verder had je één jaar geleden geen drol aan 2 GB. Tenzij misschien voor bepaalde games (mja, good luck met je X1400 dan

Verwijderd
Op die Dell Windows XP herinstall cd. Zit daar ook de troep die je meegeinstalleerd krijgt bij aankoop van je laptop?
@appie2003
Nee de cd met het besturingssysteem is een kale windows CD. Zonder Dell rotzooi...
Nee de cd met het besturingssysteem is een kale windows CD. Zonder Dell rotzooi...
[ Voor 78% gewijzigd door visie op 19-05-2007 12:14 ]
Probeer dit eens, uit het inpsirion 9400 topic van mijajpeetoom schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:23:
Wie heeft er ervaring met sp/dif gebruik met de digitale audio&videopoort achter op de Dell inspiron 6400.
Krijg er geen toon uit.
Wat doe ik verkeerd?
caspervc schreef een tijdje geleden:
k heb het eindelijk voor melkaar. Digitaal geluid uit de 9400!
Via het kabeltje dat hier vaak aangeboden wordt. Plug deze in je 9400 achterin. Stop in de zwarte uitgang een digitale coax kabel en doe deze in de Digital In (COAX) op je receiver.
ga naar control panel, sound, klik op advanced, en daar staan 2 vinkjes, waarvan er een uit staat. (oa SPDIF). Vink ze beiden aan, en voila: mijn receiver (Denon AVR 1803) springt op digitaal signaal, en ik heb geluid. T is me alleen nog niet gelukt om daadwerkelijk dolby digital signaal of DTS te krijgen, maar ik blijf verder proberen!
Ik ga maar eens met die audigy hd software kijken of ik wel 5.1 kan krijgen.
Ik zal ook wel binnenkort een duidelijkere beschrijving geven met evt wat screenies. Kan die in de SP
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Bedankt voor je reactie.caspervc schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:08:
[...]
Probeer dit eens, uit het inpsirion 9400 topic van mij
[...]
Heb alles gedaan zoals vermeld, ik vermoed dat de spdif omzetter stuk is.
Ik vind het bijzonder jammer dat de Dell inspiron 6400 geen normale 3.5 mm optische spdif koptelefoon / lineout combo aansluiting heeft zoals bij de meeste notebooks met spdif.
Vreemd dat dolby digital en dts niet wordt ondersteund? Codec probleempje?
Verwijderd
hallo
ik ben nu al ruim 6 maand in het bezit van de inspiron 6400. Heb ondertussen al nieuw scherm moeten instaleren en een nieuwe bleutooth.
Maar ze hebben mij nu met een 2de hands scherm opgezadeld. Denk ik. Mijn resolutie is 1680 x 1050 met true life.
Ik ben een complete leek als het op hardware aankomt.
Mijn vraag is nu: Is dit normaal dat je zo'n schuine strepen zit in het scherm?
ik ben nu al ruim 6 maand in het bezit van de inspiron 6400. Heb ondertussen al nieuw scherm moeten instaleren en een nieuwe bleutooth.
Maar ze hebben mij nu met een 2de hands scherm opgezadeld. Denk ik. Mijn resolutie is 1680 x 1050 met true life.
schuine strepen???Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 10:01:
hallo
Kan je daar even een plaatje van laten zien? Op deze manier zou ik namelijk niet weten wat jij ziet.
Verwijderd
het is moeilijk om er een foto van te nemen.
je ziet het best op lichte kleuren. er zit op de mm een kleurverschil in.Van normaal naar iets donker
je ziet het best op lichte kleuren. er zit op de mm een kleurverschil in.Van normaal naar iets donker
Verwijderd
Ik heb mijn laptop binnen. Mooi dingetje, wel wat traag maar ga dr zo een format overheen gooien om al die dell meuk kwijt te raken.
Heb nog wel een vraagje. Bij mijn vorige laptop heb ik de accu gesloopt door hem aan netstroom te hangen terwijl de accu er nog in hing (hij laadde schijnbaar door). Hoe zit het met de huidiuge generate laptops (oftewel deze dell inspiron 6400)? Moet ik de accu loskoppelen als ik hem langere tijd aan netstroom hang?
Heb nog wel een vraagje. Bij mijn vorige laptop heb ik de accu gesloopt door hem aan netstroom te hangen terwijl de accu er nog in hing (hij laadde schijnbaar door). Hoe zit het met de huidiuge generate laptops (oftewel deze dell inspiron 6400)? Moet ik de accu loskoppelen als ik hem langere tijd aan netstroom hang?
Verwijderd
Zeker wel. Dag en nacht een BF2 client en je hebt meer dan 1 GB ram in use hoorVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:48:
[...]
Ze hadden 2 GB bedoel je? Standaard was 512 MB, en tijdelijk 1 GB bij de actie met geheugenverdubbeling. Sowieso moet je geen hopen ram kopen bij Dell, al helemaal geen 2 GB één jaar geleden. Je kunt beter zelf ram kopen en installeren.
Verder had je één jaar geleden geen drol aan 2 GB. Tenzij misschien voor bepaalde games (mja, good luck met je X1400 dan)
Ik heb het volgende probleem vrij snel na de installatie van Vista gekregen,
Mn draadloze internet valt weg en het lijkt aan de adapter in de notebook te liggen.
Af en toe download ik heel veel en het lijkt meestal op deze momenten weg te vallen.
Als ik dan naar Verbindingen ga geeft hij aan dat hij verbonden is met beperkte verbinding ofzo en als ik dan de status of eigenschappen wil bekijken gaat dit heel langzaam.
En wanneer ik dan eindelijk in kom, kan hij de draadloze adapter opeens niet meer vinden, telkens moet ik dan opnieuw opstarten en dan heb ik weer internet.
Iemand hier ook last van?
Mn draadloze internet valt weg en het lijkt aan de adapter in de notebook te liggen.
Af en toe download ik heel veel en het lijkt meestal op deze momenten weg te vallen.
Als ik dan naar Verbindingen ga geeft hij aan dat hij verbonden is met beperkte verbinding ofzo en als ik dan de status of eigenschappen wil bekijken gaat dit heel langzaam.
En wanneer ik dan eindelijk in kom, kan hij de draadloze adapter opeens niet meer vinden, telkens moet ik dan opnieuw opstarten en dan heb ik weer internet.
Iemand hier ook last van?
Ik heb een vraagje,
Ik heb al de oude topics doorgelopen, maar ik wil he toch even zeker weten. Soms en niet altijd hoor ik een elektrisch piepje en daarna een mechanische klik.... Te lezen viel dat het te maken had met een elektrische energietoevoer die geregeld werd??
Nu vind ik die piep dan wel logisch daarbij, maar een mechanische klik lijkt me niet erbij horen aangezien energie niet uitmaakt of er wat beweegt....
kan iemand mij hier iets over vertellen?
Ik heb al de oude topics doorgelopen, maar ik wil he toch even zeker weten. Soms en niet altijd hoor ik een elektrisch piepje en daarna een mechanische klik.... Te lezen viel dat het te maken had met een elektrische energietoevoer die geregeld werd??
Nu vind ik die piep dan wel logisch daarbij, maar een mechanische klik lijkt me niet erbij horen aangezien energie niet uitmaakt of er wat beweegt....
kan iemand mij hier iets over vertellen?
Misschien de harddisk die uitgeschakeld wordt?
Bij mijn laptop heb ik echter nog niet gemerkt dat de harddisk uitegschakeld word.
Bij mijn laptop heb ik echter nog niet gemerkt dat de harddisk uitegschakeld word.
Nee dat is het niet, Me harddisk staat continue aan en wordt niet uitgeschakeld. Tevens draaien er applicaties die de harddisk ook aanspreken, MP3 + Seti@homeAdion schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:11:
Misschien de harddisk die uitgeschakeld wordt?
Verwijderd
Ik kom er niet uit welke drivers ik nodig heb voor mijn next generation card (staat geen serienummer of iets achter op mijn factuur).
Heb alle drivers van de cd geprobeert maar geen succes (krijg een of andere error ook).
Iemand enig idee?
Heb alle drivers van de cd geprobeert maar geen succes (krijg een of andere error ook).
Iemand enig idee?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 15:26 ]
Verwijderd
Ben nieuw hier en volg dit topic al een hele tijd en heb vandaag ook besloten een 6400 te kopen. Na bellen heb ik het volgende samengesteld:
T7200 2 ghz
2048 mb 533 dual channel
160 GB SATA HD 5400 rpm
Radeon X1400
9-cel batterij
Bluetooth
Vista Premium
1440x900 truelife scherm
voor 999 euro. Is toch een redelijk mooie deal? Ik heb de E-value code van een 6400 voor kleine onderneming doorgegeven en ben gewoon over kortingsbonnen begonnen.
T7200 2 ghz
2048 mb 533 dual channel
160 GB SATA HD 5400 rpm
Radeon X1400
9-cel batterij
Bluetooth
Vista Premium
1440x900 truelife scherm
voor 999 euro. Is toch een redelijk mooie deal? Ik heb de E-value code van een 6400 voor kleine onderneming doorgegeven en ben gewoon over kortingsbonnen begonnen.
zal ik BF2142 kunnen spelen op mijn laptop met de volgende specs ?:
T2060
1GB 552Mhz ram (binnekort 2GB)
onboard GPU, 256MB (intel GMA 900 meen ik)
ik verwacht geen wonderen, zolang ik het maar kan spelen zonder lag etc vind ik het best
T2060
1GB 552Mhz ram (binnekort 2GB)
onboard GPU, 256MB (intel GMA 900 meen ik)
ik verwacht geen wonderen, zolang ik het maar kan spelen zonder lag etc vind ik het best
Noo, die geintergreerde Intel-graka is gewoon

Dit topic is gesloten.