Laptop 800-900 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Een goedemiddag, een goede vriend van ons is bijna jarig en omdat deze jongen een wat moeilijker tijd door gaat willen we het graag groots aanpakken en een laptop voor hem kopen (het gaat ook weer niet zo slecht met hem, want het eenige wat hij op dit moment nog zou willen is een laptop... :/ ) Spijtig genoeg heb ik het op me genomen om een laptop voor hem te vinden en aangezien het ook nog een soort van verassing moet blijven kan ik hem niet te veel over vragen... |:(
En dan komt er ook nog eens bij dat ik altijd over alles twijfel. Dus dan hoop ik dat jullie begrijpen dat ik hier een probleem heb.

Hij zelf is een student en hij wilt graag een laptop om bijna dagelijks mee naar school te nemen. Daarom, moet hij en niet te groot en niet te zwaar zijn. Hij wilt een laptop voornamelijk gebruiken om mee te internetten en office. Maar, het moet wel makkelijk oudere spellen zoals Call of Duty 2 kunnen spelen. En het moet een wifi kaart in zitten zodat hij overal het internet op kan...
Daarom denk ik op dit moment dat de laptop ten minste het volgende moet hebben;
Speedstep of Powernow, een mobile CPU die wanneer niet nodig weing stroom verbruikt, en een Beeldschrem met min. 1024x768.

Ik zelf weet redelijk wat van desktops, maar ik ben een leek in de wereld van laptops. Ik ben dan ook al een tijdje informatie aan het inwinnen over laptops. En al heel wat topics hier over gelezen, maar nog steeds kan ik door de bomen het bos niet zien. En aangezien ik een laptop deze week moet gaan kopen. Ga ik toch proberen te vragen of jullie mij hiermee kunnen helpen. Atm heb nog geen idee uit welke laptops ik ga kiezen. Dus hoop ik dat iemand wat suggesties zou willen posten. Probleem is wel dat het wel gewoon een nieuwe moet zijn en ik ben bang dat ik iets ga kopen in een winkel zoals Dixons... Ik heb ook nog problemen met feit dat bijna alle nieuwe laptops Windows Vista er op hebben, iets wat hij A) niet nodig heeft en B) volgens mij de laptop alleen maar duurder en langzamer maakt. Dan twijfel ik nog of we iets met een dual core processor moeten nemen Technische laptop documentatie vertelt hier niets over... Ideaal gezien zou ik gewoon een 2ehandslaptop moeten nemen, maar ik denk niet dat ik hier mee weg kom. Omdat, ik het geld van andere mensen beheer (zowieso gaan we 800 euro inzamellen maar hier zou nog eens 100 tot 200 euro bij kunnen komen). Zal ik wel een nieuwe moeten kopen.

Ik ga zo weer langs wat winkels en zal later op de dag wat mogelijk opties erbij posten. Ik hoop dan ook dat de moderators met het beslissen of ze dan wel niet mijn topic willen deleten, tot dan kunnen uitstellen O+

Mijn excuses voor het overdreven veel tekst (al dan niet met spellingsfouten) ik ben dyslecties en al een half uur bezig om dit te schrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo weer langs wat winkels en zal later op de dag wat mogelijk opties erbij posten. Ik hoop dan ook dat de moderators met het beslissen of ze dan wel niet mijn topic willen deleten, tot dan kunnen uitstellen
En al heel wat topics hier over gelezen, maar nog steeds kan ik door de bomen het bos niet zie
Aangezien je hier al blijkbaar bekend bent op het forum weet je dus ook dat er aan een topic start een aantal eisen worden gesteld... Neem voor de 'grap' eens
Algemene gedragsregels (Netiquette)
CSL FAQ
CSL policy
door. Daarbij misschien ook informatief om Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? door te lezen.
Hij wilt een laptop voornamelijk gebruiken om mee te internetten en office. Maar, het moet wel makkelijk oudere spellen zoals Call of Duty 2 kunnen spelen. En het moet een wifi kaart in zitten zodat hij overal het internet op kan...
Office in internet kan je op bijna elke laptop die te koop is wel runnen. Ook kan je natuurlijk voor Call of Duty uitzoeken wat de eisen zijn en een aantal benchmark testen door nemen betreffende de grafische kaarten in notebooks.. etc etc
Er is nog een hoop dat je zelf kan doen, het enige dat je nu zult krijgen is berichten van gebruikers die allemaal 'hun' laptop komen aanprijzen.

De een die houdt van de Asus F3 serie (http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=33813&ref=2), terwijl de andere zweert bij Dell, Zepto, MSI, Acer, etc. Kijk dus goed wat je wilt, en bijvoorbeeld ook welke schermgrootte
we iets met een dual core processor moeten nemen Technische laptop documentatie vertelt hier niets over... Ideaal gezien zou ik gewoon een 2ehandslaptop moeten nemen, maar ik denk niet dat ik hier mee weg kom. Omdat, ik het geld van andere mensen beheer (zowieso gaan we 800 euro inzamellen maar hier zou nog eens 100 tot 200 euro bij kunnen komen). Zal ik wel een nieuwe moeten kopen.
Neem geen Core Duo, maar een Core 2 Duo of een AMD Athlon 64+ x2. Deze zijn toch wat meer op de toekomst gericht... En tja, een tweedehands laptop is altijd toch een klein 'risico' en minder garantie. Geen idee of dat wel zo verstandig is als je een kado geeft samen met anderen
Mijn excuses voor het overdreven veel tekst (al dan niet met spellingsfouten) ik ben dyslecties en al een half uur bezig om dit te schrijven
offtopic:
Ga naar de winkel en koop Microsoft Office.. Installeer Microsoft Word met de spellingscontrole optie erbij ;) (lees anders even Ze blijven het proberen door, het gaat even over iets anders maar de hoofdgedachte is hetzelfde)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
Ach nee heb je en ja kan je krijgen...
Maar je hebt gelijk ik zal meer research doen, ook al denk ik dat ik dat ik dan nog steeds niet zal weten wat ik moet ik nemen :P

Lang leven de Technologie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dunc schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:53:
Ach nee heb je en ja kan je krijgen...
:?
Maar je hebt gelijk ik zal meer research doen, ook al denk ik dat ik dat ik dan nog steeds niet zal weten wat ik moet ik nemen :P

Lang leven de Technologie!!!
Tja ik en anderen willen je best wel helpen adviseren, maar toch zul je GoT het beste als navraag/bevestigingsmedium moeten gebruiken die je helpen om je keuze te voltooien.. Voor hetzelfde geld komen er 3 grapjurken die jou een of andere waardeloze laptop gaan aanpraten voor de grap. Een beetje inlezen en research doen kan dan dus ook totaal geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Media Markt Z'meer had de Toshiba Satellite A100-00M in de aanbieding voor €699,-
Dit even als voorbeeld.

Een beetje research is nooit weg natuurlijk. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sommige modellen van de 12" S serie van MSI zijn ook nog wel goedkoop te krijgen: [Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4)

Maar probeer eerst eens in plaats van veel tekst, veel puntjes op te stellen. Een aantal heb je er al van, maar denk eens aan de volgende zaken: cpu, accu (+ accutijd), grafische kaart, monitor type, monitor afmeting (breedbeeld of niet, hoeveel inch), minimale resolutie, geheugen type, geheugen hoeveelheid, hardeschijf snelheid, hardeschijf grootte, prijsklasse.

Als je voor veel van dit soort puntjes een idee hebt wat je wilt, dan is het bos ineens een stuk minder boomrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Gamed hij nog meer of gaat hij in de toekomst nog andere games spelen, of iig heb je een vermoeden. Misschien kun je tactisch vragen of hij nog een heel leuk spel weet, tenminste als hij nu een redelijke PC heeft. Misschien kun je daar een beetje naartoe werken :P

@ hierboven: als hij gaat gamen zou ik hem niet afschepen met een Intel Integrated chipje afschepen. Ik zou minimaal een GeForce go 6100 of ATI Radeon X1100 aanraden, maar ook dat is niet super.

Toen ik het bericht en het budget wat doorlas had ik maar 1 ding in mijn hoofd:

Een Asus F3Tc, heb zelf zn snellere vader zullen we maar zeggen (gezien de Asus laptops) waar ik zeer tevreden over ben. 2 Jaar garantie, stevige behuizing voor het budget geen één of ander goedkoop aanvoelende *kuch* Acer *kuch* behuizing dus. Er is nog 1 geheugenbank vrij mocht ene upgrade later gewenst zijn ivm Vista. De prijs ligt zo rond de 820 euro in de pricewatch. Je besteld dan wel vaak via Internet, maar dat is bij een goede webshop echt niet iets om je druk over te maken. Het model dat gewoon een uit de F3 serie is zou je altijd kunnen voelen in een echte winkel net als ik heb gedaan. Het bespaard iig altijd aardig wat.

Specs van de F3Tc:
AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6GHz
1024MB DDR2-667 (1x)
120GB 5400rpm HDD
GeForce Go 7300 256MB
2 jaar garantie
Muisje en tas erbij
Verder de hele zooi zoals WLAN, GigabitLAN, DVI, S/PDIF etc etc.
Prijs ~820 euro.

Misschien dat er nog wat anders in het budget te vinden valt met een GeForce 7600 die weer 2x zo snel is in games. Vaak boet je dan wel weer in op garantie wat ook belangrijk is bij laptops.

Over Vista: Dat draait die laptop prima hoor, 1GB is genoeg. Mensen verkijken zich er op als ze het nooit hebben gedraait en volgen de vooroordelen van anderen. Ik vind het jammer want het is een prima OS met leuke nieuwe dingen. Mocht 1Gb te weinig lijken dan kun je voor ~70 euro nog 1 dimm inbouwen zodat je 2GB hebt. Dat is een fluitje van een cent.

Veel suc6 met het maken van een keuze en ik wens je vriend beterschap en/of sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Mischien is een alienware iets?? Staat natuurlijk mooi, en ik denk dat dat wel een erg mooi cadeau is. Met een beetje gunstige dollar koers. Of denken jullie dat dit niets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Is niets, heb je ooit gezien waar die dingen beginnen in prijs? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
900 dollar = ongeveer 720 euro met een dollarkoers van 0,80...

Valt dus wel mee dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
Iedereen alvast bedankt voor alle reacties ben net bij een winkels geweest en daarvan vond ik de volgende wel handig.

HP Pavilion dv6318EA notebook

Volledige specificaties:

* Merk processor : Intel
* Type processor : Core Duo T2080
* Kloksnelheid : 1.73 GHz
* Cachegeheugen : 2048 KB
* Bustechnologie : 533 MHz
* Intern geheugen : 1024 MB * Harde schijf : 160 GB
* CD/DVD (RW) : double layer DVD
* Diskettestation : nee
* Grafische kaart : nVidia Geforce Go 7400
* Grafisch geheugen : 128 MB
* Shared videogeheugen : nee
* Modem : 56k6 V.92
* IEEE 1394 : ja
* Netwerkkaart : ja
* Parallelpoort : nee
* Seriële poorten : nee
* USB-poorten : 3x USB 2.0
* TV-out : ja
* Touchpad : ja
* Accu : Li-ion
* PCMCIA : ExpressCard/54
* Schermformaat : 15.4 inch
* Widescreen scherm : ja
* Besturingssysteem : Win Vista Home Premium
* IRDA : nee
* WiFi : 802.11g
* Garantie : pick-up & return
* Garantieduur : 12 maanden
* Bluetooth : nee
* Ingebouwde webcam : ja
* Nummeriek toetsenbord : nee
* Geheugenkaartlezer : ja

Voor: 929,00 euro

PACKARD BELL EasyNote MZ36-U-001 notebook

Art.nr: 7083752

Volledige specificaties:

* Type processor : Pentium Dual Core T2060
* Kloksnelheid : 1.60 GHz
* Cachegeheugen : 2048 KB
* Intern geheugen : 1024 MB
* Harde schijf : 120 GB
* Grafische kaart : ATI Mobility Radeon Xpress 200M
* Grafisch geheugen : 256 MB
* Shared videogeheugen : ja
* Modem : geen
* IEEE 1394 : nee
* USB-poorten : 3x USB 2.0
* TV-out : nee
* PCMCIA : nee
* Ingebouwde webcam : nee
* Geheugenkaartlezer : nee
Voor € 746,00

ASUS X50R-AP068C notebook

Art.nr: 7086544

Volledige specificaties:

* Type processor : Dual Core T2060
* Kloksnelheid : 1.66 GHz
* Cachegeheugen : 1024 KB
* Harde schijf : 120 GB
* Grafische kaart : ATi Radeon X1100 HyperMemory
* Grafisch geheugen : 384 MB
* USB-poorten : 4x USB 2.0
* PCMCIA : ExpressCard/54
* Garantieduur : 24 maanden
* Ingebouwde webcam : ja
* Geheugenkaartlezer : ja

Voor € 799,00

PACKARD BELL EasyNote MX51-B-023 notebook

Art.nr: 7083759

Volledige specificaties:

* Merk processor : AMD
* Type processor : Athlon 64 X2 TL-50
* Kloksnelheid : 1.60 GHz
* Cachegeheugen : 2x 256 KB
* Bustechnologie : 800 MHz
* Harde schijf : 160 GB
* Grafische kaart : nVidia GeForce Go 6100
* Grafisch geheugen : 256 MB
* USB-poorten : 4x USB 2.0
* PCMCIA : nee
* Ingebouwde webcam : nee
* Geheugenkaartlezer : nee

Voor € 848,00

De HP Pavilion dv6318EA notebook heeft natuurlijk de best videokaart en is daarom naar mijn mening het beste. Maar zou miss iets te duur kunnen zijn. De
PACKARD BELL EasyNote MZ36-U-001 is weer goedkoper maar is volgens mij sneller dan de andere 2. Maar heeft weer een video kaart van niks. En dat geldt ook voor de andere 2, maar die zijn weer goedkoper. Het fijne van deze laptops is wel dat ze allemaal Vista home premium hebben en niet de (nutteloze) Basic. En dat het in een betrouwbare winkel in de buurt is. (plus je krijgt airmiles bij dixons 8)7 , gekkehuis). Ik ga maandag nog naar mediamarkt om eens te kijken wat ze daar hebben. En ik zal morgen van deze 4 er 2 afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Videokaart is wel belangrijk in games.

Even snel bij langs:
1) HP:
+ Videokaart
- CPU (het blijft toch een niet 64-bit budget)
- Prijs (tov de F3Tc)

2) PB
Geen pluspunten. Te slechte graka, wegdoen.

3) Asus
+ Prijs
+ 2 jaar garantie
- Videokaart (nog wel d eop 1 na beste)

4) PB
+ 64-bit ready CPU
- Videokaart
- Prijs (tov de F3Tc die ik noemde)

Ik zou echt even kijken op het internet, vaak scheelt het behoorlijk in prijs. Bestelen is niks engs aan en je kan altijd eerst in shops om advies vragen en een bepaald model voelen bekijken (zo is iedere F3x laptop van Asus hetzelfde qua uiterlijk). Op die manier heb ik me 165 euro bespaard :). Als ik de prijzen hier zo zie van de dixons is een bedrag van 100 euro besparen op iedere laptop ook mogelijk. Voor garantie kun je je laptop altijd opsturen dsu dan heb je niks met de shop te maken, alles is pick up and return dus bel HP/Asus/Acer or whatever en ze halen hem.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 12-05-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
voor 429 euri heb je al een laptop, en als je die een beetje aanpast kom je op ongeveer 650 euro uit. :Y)
(of staat het merk dell je niet aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
Gremlin bedankt voor je reactie en ik zie nu ook dat het veel beter is om via het internet te doen. En Luukvds thx for die site en in principe heb ik niks met Dell. Tenzij men me nu gaan vertellen dat ik iets tegen Dell moet hebben :P

Had laatst ergens iets gelezen of een trucje voor laptop bestellen bij Dell (iets met eerst doen of je van bedrijf bent en daarna je config over kopieren bij die voor consumenten... Kan dit nog?

Ik heb de volgende 2 laptops samen gesteld;

Inspiron 6400 N05646
Intel- Core™ Dual Core Processor T2080 (1.73 GHz, 1 MB cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)
Geen optioneel diskettestation
Accessoires
Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Mini-PCI-kaart (voor Dual Core-processors)
Bevat ook
6400 Digital home N05646
Inspiron-bestelling - Nederland
This configuration includes Double Memory Promotion from 512MB to 1GB Memory

Voor € 789,41 Exclusief € 89 verzendkosten

Opties waarvan ik niet zeker weet (atm) of ik ze moet upgraden zijn;

*Intel- Core™ Dual Core Processor T2080 (1.73 GHz, 1 MB cache, 533 MHz FSB) [Inbegrepen in prijs]
*Intel- Core™ 2 Duo Processor T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB) [meerprijs € 101,15 of € 4/maand-1]
*Intel® Core™ 2 Duo Processor T5600 (1,83 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB) [meerprijs € 172,55 of € 6/maand-1]
*Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1,66 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB) [meerprijs € 136,85 of € 5/maand-1]
*Intel® Core™ Duo Processor T2350 (1,86 GHz / 533 FSB / 2MB cache) [meerprijs € 47,60 of € 2/maand-1]

512 MB 533 MHz Single Channel DDR2 SDRAM (1 x 512) [minderprijs € 3,57]
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512) [Inbegrepen in prijs]Speciale aanbieding
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024) [meerprijs € 95,20 of € 3/maand-1]
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) [meerprijs € 23,80 of € 1/maand-1]
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024) [meerprijs € 130,90 of € 5/maand-1]

Van die processors twijfel ik wat voldoende is tegenover welke prijs dat waard is En met Geheugen Dacht ik aan 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)maar dat kan niet omdat het niet werkt met de processor die ik nu heb.

En
InspironTM 1501
AMD® Turion 64 X2 Mobile-technologie TL56
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 90 dagen
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm: 1.280 x 800
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
80 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
256 MB ATI® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory™
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)
Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps draadloze minikaart18
Bevat ook
Inspiron 1501 *Essential* (N05156)
Collect & Return-service, slechts 90 dagen

Voor 786,00 euro exclusief€ 89 verzendkosten

En hierbij zou ik misschien een;
9-cel lithium-ion batterij (85 W/h) [meerprijs € 35,70 of € 2/maand-1] extra er nog bij nemen. Voor de rest heeft hij zo alle hoogste/duurste configuraties.

Bij de intel twijfel ik omdat de Intel langzamer is dan de AMD en hij is duurder, maar de AMD heeft als heel groot nadeel dat de videokaart niet is uptegraden en deze in vergelijking met de Intel veel slechter is.

Dan vraag ik me af of een 9 cel echt 50% langer mee gaat? En waar valt er iets te lezen over de garantie servers van Dell? Want ik kan ook nog het volgende kiezen
Collect & Return-service, slechts 1 jaar [Inbegrepen in prijs]
2 jaar At Home-servicepakket [meerprijs € 166,60 of € 7/maand-1]
3 jaar At Home-servicepakket [meerprijs € 226,10 € 166,60 of € 7/maand-1]
Speciale aanbieding
Tijdelijk: 3 jaar verzekerd voor de prijs van 2!
3 jaar; At Home-servicepakket + Accidental Damage-dekking [meerprijs € 309,40 of € 12/maand-1]
3 jaar; At Home-servicepakket + Accidental Damage-dekking + Theft Cover [meerprijs € 416,50 of € 16/maand-1]

En liefts kies ik dan ook de 3 jaar; At Home-servicepakket + Accidental Damage-dekking + Theft Cover [meerprijs € 416,50 of € 16/maand-1 MAarrr, ik heb ook ooit mijn oude mobiel met de duurste vezekering verzekerd (ook voor diefstal dus). Maar toen hij dus gestolen was (aka uit mijn broekzak gerold) Kreeg ik niks terug omdat achteraf bleek dat ik alleen geld terug krijg als m'n mobiel met geweld bij me was gestolen (ik maak geen grapje). Dus eigelijk geloof ik niet zo meer in verzekeren...

Ik ga nog steeds maandag naar mediamarkt om te zien welke aanbiedingen ze daar hebben. En ik zal wat meer laptops samen stellen op wat erkend sites (suggesties?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verder kun je geen laptops samenstellen. Alleen nog bij Zepto ed alleen die liggen boven het budget gok ik. Pak gewoon de Tweakers.net pricewatch (pw.tweakers.net) en selecteer laptops. Ga dan op prijs ordenen en dan rond de 750-900 euro oid laptops kijken die je wat goed lijken.

Zelf denk ik dat het minstens een 7300/X1300 zou moeten zijn aan grafische kracht gezien de doeleinden en budget.

Aantal merken:
Asus:
+ Altijd 2 jaar garantie
+ Goede prijs/kwaliteit
- Zou ik zo niet weten eigenlijk!

HP
+ Ziet er mooi uit
+ Ook goede prijs/kwaliteit
- Tegenover Asus 1 Jaar garantie

Sony
+ Design
- Te duur :P

Dell
+ Goede prijs/Kwaliteit
+ Je kan er veel "Afbellen" en korting regelen
- Of verzendkosten, of dan weer weinig garantie

Acer
+ Prijs
- Stevigheid
- Garantie
- Ik raad ze gewoon af.

Fujitsu siemens
+ Goede prijs/kwaliteit
- Voelde laatst niet helemaal lekker aan op school

MSI
+ Mooie laptop
+ 2 Jaar garantie
- Tsja ook niet zo veel op aan te merken

Denk dat dit het wel zo ongeveer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
Gremlin bedankt weer voor je reply, en atm denk ik ook asus omdat ze zo goed zijn en de garantie erg fijn is. Want bij Dell vragen ze wel erg veel geld voor hun garantie. Maar ik vroeg me af wat jou mening zou zijn, qua welke versie van asus laptops ik moet kijken. Want er zijn zo veel verschillende asus laptops dat ik daar echt niet uit kan kiezen (welke types).

Edit::
Zit nu naar

ASUS F3M [F3M-AP052C]

Processor - Type AMD Turion 64 X2 TL-56 Processor - Klokfrequentie 1.8 GHz Processor - Klokfrequentie (OC) Processor - Frontside bus 800 MHz Chipset - North bridge nVidia GeForce 6100 Chipset - South bridge nVidia nForce 410 Geheugen 1024 MB Type geheugen DDR2-667

te kijken en op http://www.hardware.info/...JHK/viewproduct/ASUS_F3M/ vertellen ze dat ze met deze laptop de volgende scores hebben gehaald
3DMark06 155
PCMark05 - System 2950
PCMark05 - CPU 3481
PCMark05 - Memory 3076
PCMark05 - Graphics 986
PCMark05 - HDD 3500
Terwijl de site die ik nu steeds gebruik om te kijken of de videokaarten wel goed zijn;
http://nl.notebookcheck.c...nchmark-Lijst.2816.0.html zegt dat toch 300 punten verschil met de 05 versie. Is dit iets dat gewoon logisch is omdat de proccesor van de laptop zo goed is of eigelijk helemaal niks bijzonders? Toch een verschil van 50% beter...

3dmark05: 630 en 3dmark06: 225

En zou iemand me nog kunnen vertellen of er groot verschil is tussen
Intel- Core™ 2 Duo Processor T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB) en
Intel® Core™ Duo Processor T2350 (1,86 GHz / 533 FSB / 2MB cache) [minderprijs € 53,55]

De duo processor is 50 euro goedkoper wat erg fijn is want zoveel +- ben ik over mijn budget..

[ Voor 69% gewijzigd door Dunc op 14-05-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Beetje laat maarja:

Verschil in CPU's: De Core Duo zal ongeveer even snel zijn, maar heeft dus geen 64-bit support.

Over de F3M: De GeForce Go 6100/6150 hebben geen verschillen maar is ook maar een integrated chipje. Het gaat meer om de features volgens mij. Gamen zou ik er niet mee proberen eigenlijk. De F3Tc heeft dan een 7300 welke ~1100 punten in 3DMark06 zou moeten scoren (1/2 * GeForce Go 7600 qua prestaties). Verder zorden de 3Dmark scores eigenlijk alleen op de GPU gebaseerd. De Turion 64 X2 TL-56 is opzich een goede CPU voor dit budget en zal ook mee kunnen komen met de andere genoemde CPU's met als voordeel dat die 2x zo snel is met geheugen, iig 64-bit is en VT heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze misschien?
is van asus dus 2 jaar garantie + nividia 7300Go + 14" dan is deze wss licht.

pricewatch: Asus A8JN-4P006M (Core 2 Duo T5600; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 14"TFT; WXP MC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Volgens mij hadden ze een test gedaan tussen de Core Duo en Core 2 Duo processoren, en daar kwam (als ik het me goed kan herinneren) uit dat de Core 2 Duo processoren 10-20% sneller waren (met gelijke kloksnelheden). Maar, dat weet ik niet 100% zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Core 2 Duo is idd iets van 10% sneller, echter zou dat haast geen verschil moeten maken in een 3Dmark test.
Pagina: 1