Ze blijven het proberen

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omtrend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1218354

Iemand neemt zeer blijkelijk de moeite om hem uitgelegd te krijgen hoe je een illegale install doet. Ik vind het een kwestie van durf om dat zo openlijk te vragen en aan dat soort topics erger ik me mateloos.

Ik heb 1 illegaal programma en dat is een oud spel wat niet meer aan te komen is, goed ik ben zeker geen heilige, maar mijn Vista heb ik keurig gekocht. Derest is hier kei legaal.

Is jullie beleid omtrend illegale software mensen nu nog niet duidelijk. Ik erger me ook aan het feit
ondanks dat er een waarschuwing staat dat mensen vragen gaan stellen in het grote Vista topic.

Ik wordt ook wel eens aangesproken op mijn gedrag en ik denk iedereen wel eens, maar dit gebeurt structureel en dat is anders.

Hoe hanteren jullie het beleid omtrend illegale software, Sluit je enkel de topic en is het klaar of neem je maatregelen?

Het minste wat je in mijn ogen kunt doen is zorgen voor een legaal OS. Dat mensen muziek downloaden en "af en toe" een torrentje, daar zul je me niet over horen, maar meld dit dan niet en stel er geen vragen over denk ik dan.

Mensen hebben wel eens commentaar dat ik autistisch ben en dat ben ik ook, maar wel een hele heldere autist die de zaken perfect in de smiezen heeft. Ik behoor tot de 4% autisten die hoog begaafd is en daarom merk ik dat soort dingen vlug op en onthoud ik ze even.

Ik wil helemaal niet de klikspaan uithangen en ik maak ook geen melding van een enkele overtreding, maar het woord structueel haald me over er een report van te maken. Ik wens die vragen niet te zien en het is niet leuk als Bartje (zomaar een naam) Windows Vista illegaal heeft draaien en ik 169 euro kan dokken voor mijn kopie.

Ik mag hopen dat Redmond, hoe gehaat af en toe ook meer maatregelen gaat nemen, want iedereen die Windows wil gebruiken zal moeten accepteren dat Windows geld kost of anders moet je maar vlug overstappen op Linux. Windows is duur, weet ik, maar als je het legaal hebt werkt het zonder problemen.

"Zouden veel vragen op dit forum ontstaan zijn door illegale versies die fouten bevatten"?

Als ik moderator was kreeg de persoon van mij een waarschuwing en anders kun je gaan. Ik heb zelf ook een forum onder mijn beheer gehad en ik was streng, maar wel reëel.

Sorry voor het verhaal, maar ik stoor me eraan. Ik ga toch ook niet vertellen dat ik een tijdschrift uit de winkel gejat heb? Niet dat ik dat gedaan heb, maar ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: http://xs315.xs.to/xs315/07195/Knipsel.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh.. Ik geloof dat die moderatie wel plaatsvind hoor ;)

Er zit een verschil tussen hulp vragen bij een kopietje, en vragen naar een kopie, dat laatste is waar wel streng op gemodereerd wordt, en ook OW's voor worden uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
1. Wat heeft autisme er in godsnaam mee te maken? (Ja, ik heb ook Asperger).
2. In het topic wat je noemt is niets aan de hand. De persoon heeft een Dell computer. Dell verkoopt geen computers zonder licentie. Per definitie heeft die persoon dus een licentie om op die computer Windows XP te draaien. Vanaf welke cd hij dat wilt doen is zijn zaak en zeker niet illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens staat het beleid ten aanzien van software uitgelegd in ten minste de Registratievoorwaarden / korte FAQ en de De Algemene Voorwaarden. Zo ook op de FrontPage overigens, en volgens mij ook nog in diverse andere subforum-FAQ's :)

Hoe dat beleid uitgevoerd wordt is over het algemeen niet direct voor de bezoeker zichtbaar. Het doel is de site schoon en op orde te houden; eventuele acties aangaande overtredingen is iets tussen beheerders en overtreder en worden om die reden niet op de site gedaan. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij is er in het door jou gelinkte topic gewoon actie ondernomen omdat het niet voldeed aan de regels?

Overigens is het in WOS niet zo dat we per se niet helpen als een installatie of media illegaal is, in WOS worden topics over illegale software gesloten als het probleem (overduidelijk) voortkomt uit het feit dat de installatie illegaal is, op elk ander punt hebben wij er niet zo veel mee te maken of een installatie legaal is of niet :)

offtopic:
Verder - ik zie niet wat je autisme er mee te maken heeft, maar dat je autisme hebt heeft me tot mijn spijt nog niet kunnen ontgaan. Ongeveer onder elke 1/10e van je posts denk je dat te moeten melden en mijn persoonlijke mening is dat je dat gewoon weg mag laten - het is niet relevant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 05:55:
Hoe hanteren jullie het beleid omtrend illegale software, Sluit je enkel de topic en is het klaar of neem je maatregelen?
We doen er alles aan om te zorgen dat het niet meer voorkomt. Hoe we dat doen hangt van de gebruiker en zijn voorgeschiedenis af en daar is niet in het algemeen wat over te zeggen. En op dit specifieke geval gaan we al helemaal niet in, want daar heeft niemand behalve de crew en de persoon in kwestie wat mee te maken. ;)

Om je vraag toch te beantwoorden: ja, er worden ook andere dingen ondernomen dan alleen slotjes, variërend van sturende PM's of mails tot OW's of eventueel een ban, maar dat is afhankelijk van de situatie, de persoon en de manier waarop het topic in kwestie verlopen is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Iemand neemt zeer blijkelijk de moeite om hem uitgelegd te krijgen hoe je een illegale install doet. Ik vind het een kwestie van durf om dat zo openlijk te vragen en aan dat soort topics erger ik me mateloos.
Topicstarter heeft toch een Dell XP licentie? Wat is illegaal dan? :?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik snap niet waarom je nou dat topic aanhaalt? Ik zie nl. niks illegaals eraan :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Evenmin dat zijn CD niet boot, waarschijnlijk staat z'n BIOS niet in de goede volgorde ingesteld?

Beetje spijkers op laag water zoeken imho.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daarnaast ben ik even nieuwsgierig wat je probeert te bereiken met dit topic? Awareness onder de users op GoT?
Voor alle zaken die we liever niet hebben op het forum, kunnen we extra maatregelen nemen (al dan niet zichtbaar voor de overige gebruikers). Je post doet nu helaas overkomen alsof we dood worden gegooid met illegale zaken...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Er worden momenteel geen maatregelen ondernomen, behoudens het sluiten van het topic. Welke andere maatregelen stel je voor?
Sorry voor het verhaal, maar ik stoor me eraan.
En toch is LA niet de plaats om je persoonlijke ergernissen te melden. Daar kan je beter een blog voor nemen. Een kort "ik vind dat GoT meer maatregelen zou moeten treffen tegen gebruikers van illegale software." is constructiever dan zo'n rant.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omtrend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1218354

Zoals al gezegd: dit is een voorbeeld van een zoekvraag "hoe start ik van CD".
De reden waarom TS dat wil zal me dan werkelijk worst wezen op dat moment.
Het is een Slecht Topic(c) en daarom gaat-ie dicht.
Is jullie beleid omtrend illegale software mensen nu nog niet duidelijk.
Jawel :)
Maar het door jou aangehaalde topic heeft daar niks mee van doen.
Daar was de levensverwachting gewoon veel te laag voor ;)
Ik erger me ook aan het feit
ondanks dat er een waarschuwing staat dat mensen vragen gaan stellen in het grote Vista topic.

Ik wordt ook wel eens aangesproken op mijn gedrag en ik denk iedereen wel eens, maar dit gebeurt structureel en dat is anders.
Je haalt nu denk ik twee dingen door elkaar :)

wat is in jouw ogen structureel, het posten van vragen op plekken waar dat niet moet/hoort?
Tja, sommige users zijn gewoon wat laks, die moet je dan een beetje bijsturen.
Dat uit zich zichtbaar in een slotje op een laks topic, minder zichtbaar in andere middelen die we tot onze beschikking hebben.

Over illegale software kan ik ook kort zijn:
Een post / topic waar dat overduidelijk uit blijkt heeft eveneens een korte levensverwachting.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Verder - ik zie niet wat je autisme er mee te maken heeft, maar dat je autisme hebt heeft me tot mijn spijt nog niet kunnen ontgaan. Ongeveer onder elke 1/10e van je posts denk je dat te moeten melden en mijn persoonlijke mening is dat je dat gewoon weg mag laten - het is niet relevant

Ja, dat is ook zo.

Wat ik wil bereiken? Simpel.

Regels zijn regels en ik doe mijn best om me eraan te houden. Zover ik weet is het gebruiken van een andere CD/versie niet donform de regels of het nu een Dell is of niet. Ik kan er naast zitten, maar waarom heeft TS geen eigen recovery CD gekregen? Ik heb nog geen systeem gezien waar geen recovery CD/partitie bijzat.

Mocht het desondanks toch legaal zijn dan mijn oprechte excuses, maar ik lees een CD van iemand anders erin stoppen, is in 99 van de 100 gevallen een illegale kopie. Ik maak het zo vaak mee en ik kan met moeite mijn hand volkrijgen als ik alle legale gebruikers moest gaan tellen die ik ken (buiten bedrijven om dan). Net een systeem gemaakt met een legale recovery CD. Op zo'n CD staat speciale software die specifiek voor jouw Dell is om je vanm het gemak te voorzien.
Is Dell niet verplicht mee te werken aan recovery als ze geen CD meegeven? Gaan ze ervan uit dat een XP install net zo lang leeft als je computer. Bij mijn Oma misschien wel, maar bij een tweaker? Wees eens eerlijk.

Ik ben het alleen beu dat ze het blijven proberen, precies zoals ik het zeg. Nogmaals ben ik geen engel, maar ik probeer me nog enigszins aan de wet te houden. De bon van Windows Vista en de videokaart is binnen en het kost me 269 euro bijelkaar. Ik had ook mijn illegale versie kunnen blijven gebruiken en verder mijn mond houden, maar vroeg of laat loop ik dan toch tegen problemen aan of mag ik dat niet zeggen? Microsoft stelt alles in het werk om illegaliteit uit te bannen. Veel succes hebben ze nog niet geboekt, puur om het feit dat alles te kraken is, maar nu hebben ze harten aas.

Iemand moet het toch zeggen en of het nu Bartje is of ik. Ik zie dat mensen wel een sonder het bankje proberen te kijken, maar ik kijk ook onder het bankje, alleen van de andere kant, snap je?

Ik ben geen Microsoft lover want ik vind Vista ook duur hoor en ik heb ook een OEM versie.

Waarom ik mijn autisme er wel eens bij haal? Voor eigenbescherming. Ik denk, typ en spreek anders, maar lees een beetje door die stijl heen en ook ik kan nuttige topics posten al lijkt het op het eerste oog niet zo. Dat is mijn boodschap. Ik heb het nu gezegd en nu zal ik het er ook niet meer over hebben want ik kan me wel voorstellen dat het soms irritant is, maar toch bedankt voor het geduld.

Af en toe heb ik een schopje nodig en daarom ben ik ook zo blij dat ik niet perfect ben, lijkt me vreselijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:46:
Ik ben het alleen beu dat ze het blijven proberen, precies zoals ik het zeg.
Lees dat soort topics dan gewoon niet, of trek je er niets van aan. Niemand zegt dat je ze moet lezen, en je kunt je wel overal aan gaan zitten ergeren, maar daar heb je alleen je zelf mee.
Je zult altijd users blijven houden die zich niet aan de regels houd. Daar kun je als user niet veel meer aan doen dan dit melden bij een mod die het zooitje in de gaten moet houden. Enige dat ik je kan adviseren is om er gewoon mee proberen te leven, want het zal niet weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een CD van een ander in je PC stoppen en vervolgens op de achterkant van je eigen pc kijken om de code op te zoeken is niet illegaal, ook niet als het een OEM betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik mijn autisme er wel eens bij haal? Voor eigenbescherming. Ik denk, typ en spreek anders, maar lees een beetje door die stijl heen en ook ik kan nuttige topics posten al lijkt het op het eerste oog niet zo. Dat is mijn boodschap. Ik heb het nu gezegd en nu zal ik het er ook niet meer over hebben want ik kan me wel voorstellen dat het soms irritant is, maar toch bedankt voor het geduld.
offtopic:
Even offtopic maar denk ik wel 'belangrijk'.

De laatste tijd lijkt het wel een trent op tweakers dat gebruikers melden dat ze autistisch zijn, dyslectisch, whatever. Nu snap ik best dat sommige mensen zich op deze manier willen indekken en op deze manier flames proberen te voorkomen. Onbewust geeft dit mij (en misschien ook anderen) meer een gevoel van 'medelij'. Het komt op mij over van 'goh, kijk eens hoe 'zielig' (dit is totaal niet lullig bedoelt! Ik weet alleen even geen ander woord te bedenken) ik ben en omdat ik hier last van heb verdien ik respect als ik toch nog post en wil ik verder ook geen commentaar hebben op mijn zinsbouw/woordkeuze. Val me niet aan, want ik kan er niks aan doen hoe ik ben. Dit terwijl je gewoon een gebruiker ben, of je nou wel of geen autist ben, je verdient geen 'voorkeursbehandeling' en zult gewoon als een andere gebruiker moeten gedragen en zal ook gewoon als een ander worden behandeld (en dit is ook niet negatief bedoelt)

Juist omdat ik recentelijk veel mensen dergelijke 'indekkingen' zie posten begint het mij te 'irriteren' dat mensen dit posten. Ik word er verder niet koud of warm van, maar ik weet niet... Is lastig te omschrijven, misschien dat iemand anders dat kan doen
Zover ik weet is het gebruiken van een andere CD/versie niet donform de regels of het nu een Dell is of niet. Ik kan er naast zitten, maar waarom heeft TS geen eigen recovery CD gekregen? Ik heb nog geen systeem gezien waar geen recovery CD/partitie bijzat.

Mocht het desondanks toch legaal zijn dan mijn oprechte excuses, maar ik lees een CD van iemand anders erin stoppen, is in 99 van de 100 gevallen een illegale kopie
Leuk dat je van het negatieve uitgaat (99 van de 100 illegaal) en dit is inderdaad misschien de realiteit. Maar aangezien dit niet wordt gemeld kunnen wij niet over oordelen. Als je alle topics zou sluiten dan zou dit ook betekenen dat mensen die daadwerkelijk een CD van de buurman hebben geleend zou straffen.
Daarbij is het mijns inziens niet eens illegaal om de CD te downloaden ipv lenen van een buur. Dit komt toh gewoon technisch op hetzelfde neer? En als je een legale serial hebt dan heb je het recht om Windows te gebruiken. Dat tegenwoordig bij bijna geen een PC meer een Windows CD zit is gewoon een keuze van MS en de computermerken. De recover CD wordt door vele niet gewaardeerd omdat dit een hoop meuk op je PC zit waar je totaal geen behoefte aan hebt.

En als ik zo dat topic lees dan zie ik daar totaal geen kwaad in. TS geeft aan dat hij een legale windows heeft (en of dit nou wel of niet het geval is kunnen wij niet over oordelen behalve als we bij TS achter de PC zouden zitten) en vraagt niet naar iets illegaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:46:
Zover ik weet is het gebruiken van een andere CD/versie niet conform de regels of het nu een Dell is of niet. Ik kan er naast zitten,
Daar zit je inderdaad naast.

edit:
laat

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 11-05-2007 19:03 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier heb ik ook een paar pc's draaien die geinstalleerd zijn van een niet-originele windows cd, maar de licenties zijn allemaal legaal, en dit is denk ik zo hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dan heb ik het mis :) Kan er niet van wakkerliggen, maar de Cd en het certificaat van echtheid zijn toch als een verpakking???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, maar een licentie blijft een licentie. certificaat van echtheid is weer iets anders. dat bewijst enkel dat je een ECHTE cd hebt van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:07:
Oké, dan heb ik het mis :) Kan er niet van wakkerliggen, maar de Cd en het certificaat van echtheid zijn toch als een verpakking???
Wat bedoel je daarmee?
Als je een licentie hebt maakt het weinig uit wat je isntallatiemedium is. Of dit nou op cd, dvd, diskette of kleitabletten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:07:
Tja als je Windows in de winkel koopt dan koop je de licentie, het recht om het te gebruiken. Die ene euro die de CD/DVD zelf waard is, is van ondergeschikt belang...

Zie het als een huwelijk; als je trouwt is de ring een symbool (net als de CDrom). Mocht je je trouwring later kwijt raken kan je gewoon een nieuwe ring kopen in de winkel. De ring is het symbool maar zonder de ring ben je ook nog gewoon getrouwd. Als je de ring van een ander draagt ben je niet automatisch met de ander getrouwd, aangezien het huwelijk niet trouwring gebonden is

Even uitgebreid omschrijven:

Een man en een vrouw besluiten om te gaan trouwen. Ze betalen netjes geld aan de gemeente en worden in het gemeentehuis met elkaar in de echt verbonden. Dit gebeurt doormiddel van het symbolisch overhandigen van de trouwringen aan elkaar. Na deze plechtigheid ondertekent het versgetrouwde echtpaartje het 'contract' waarin de rechten en plichten van elkaar staan opgeschreven.

Nu, een half jaar later raakt de man perongelijk zijn ring kwijt tijdens het werken. Omdat zijn buurman ringen maakt voor hobby, gaat de man naar zijn buurman en krijgt van deze buurman een nieuwe ring. Ook al is de man zijn eigen ring kwijt, toch is hij nog steeds getrouwd ook al kan hij dit niet via de ring aan een ander laten zien. Want dit trouwen was niet afhankelijk van de ring zelf, de ring was slechts een symbool om dit weer te geven. De man en vrouw weten zelf goed dat ze getrouwd zijn, hier hebben ze op het gemeentebuis dan ook een bewijs van liggen (trouwacte)

Een man koopt Windows in de winkel en betaald hier netjes € 250,- voor. De man rekent het geheel af bij de kassa en krijgt het geheel mee. Hij gaat naar huis en installeert Windows netjes op zijn computer met behulp van de serial en gaat zodoende het 'contract' aan.'

Een half jaar later realiseerd de man zich dat hij de CD kwijt is maar dat hij opnieuw windows wil installeren. Hij is nog steeds eigenaar van Windows, daar hij voor de licentie (de code) heeft betaald en de CD/DVD slechts een symbool hiervan is en een middel om het op de computer te installeren. Van de buurman kan hij een DVD lenen waarvoor hij wel zijn eigen code moet gebruiken...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
offtopic:
Ik heb mijn autisme nog nooit gebruikt in topics, behalve 2 topics die specifiek over autisme gingen. Ik doe het expres niet, omdat het simpelweg niets toevoegt aan de discussie. Als je autist bent weet je gewoon dat je wat vaker comentaar krijgt dan anderen. Geloof dat je wel grotere problemen hebt om je zorgen over te maken. Je autisme noemen is simpelweg je autisme gebuiken om commentaar te voorkomen, en komt bij veel mensen (incl mij) als irritant over.

Het topic wat jij noemde zou eventueel iets illegaals kunnen zijn. De computer zou gejat kunnen zijn, de persoon zou kunnen proberen een retail versie te installeren ipv een OEM versie, hij zou zijn Windows instalatie kunnen gebruiken om software te downloaden en gan nog maar even verder. Feit is dat op vrijwel iedere computer wel iets illegaals aan de hand is, incl. de jouwe. (Het oude spel). Als je dit doortrekt, zou je vrijwel ieder topic wel kunnen sluiten. Ik heb er nog eentje voor je: Het gebruik van plaatjes met copyright.

Ja, het downloaden van software is illegaal (in tegenstelling tot het downloaden van muziek en films). En nee het zou niet moeten gebeuren. Helemaal met je eens. Maar Tweakers.net zou niet kunnen bestaan als je voor iedere post een verklaring moet tekenen dat er niets illegaals aan is. Daarnaast, een forum voor IT-mensen is niet de plaats waar je dat duidelijk moet maken, want wij weten al lang dat het illegaal is. Sterker nog, je zult zien dat veel IT-ers juist legale software gebruiken door company policies en hun MSDN diploma's en rechten.

Overigens is er niets illegaals aan het installeren van Windows zonder het hebben van een officiele cd. Je hebt immers de licentie om de CD te gebruiken. Ik zou persoonlijk ook niet als systeembeheerder 400 Windows XP cd's in m'n koffer willen hebben, omdat iedere computer z'n eigen cd heeft...

[ Voor 8% gewijzigd door Nijn op 11-05-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als je het van die kant belicht heb je helemaal gelijk. Ik kan mijn versie wel betalen en ik lig niet wakker van 269 euro.

Kijk, ik werk en heb een eigen optrekje. Ik heb 2 échte vrienden en die zitten in een uitkering. Zij gebruiken zoals je zal vermoeden alle twee illegale software en ik ben nog zo gek dat ik het er op zet voor hun (mits ze zelf de DVD verzorgen), maar dat is vriendschap, ze kunnen er volstrekt niets aan doen dat ze zo zitten. (Ik download zelden)

Het zou uitermate lullig staan als ik dat zou weigeren. Op die manier ga ik met GoT om. ik zie jullie als medepersoon met dezelfde hobbie/werk/intresse en helaas zie je me niet in het echt want volgens vele ben ik best wel okay in real life.

Ik zal nooit iemand verlinken door de howtotell functie van Microsoft te gebruiken mits het om grote bedrijven gaat want dat kan écht niet, maar dat is niet voorgekomen en die branche heeft het altijd wel in orde zover ik ze ken. Ik zal nooit een verraad plegen tegen een vriend hoe zeer ik ook sta op het gebruik van licenties.

**Het mes snijdt van 2 kanten

De CD/DVD doet inderdaad niet ter zake en ik heb het even nageplozen, foutje van mij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:11:
Kijk, ik werk en heb een eigen optrekje. Ik heb 2 échte vrienden en die zitten in een uitkering. Zij gebruiken zoals je zal vermoeden alle twee illegale software en ik ben nog zo gek dat ik het er op zet voor hun (mits ze zelf de DVD verzorgen), maar dat is vriendschap, ze kunnen er volstrekt niets aan doen dat ze zo zitten. (Ik download zelden)
Dan gebruiken ze toch gewoon iets anders (genoeg alternatieven te vinden)? Door het feit dat iemand een uitkering heeft is het toch niet opeens toegestaan dat die gene illegale software gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:11:
Zij gebruiken zoals je zal vermoeden alle twee illegale software en ik ben nog zo gek dat ik het er op zet voor hun (mits ze zelf de DVD verzorgen),
:X Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je nu wel HEEL ERG schijnheilig. Je vindt het niet kunnen dat mensen mogelijk een illegale versie hebben, maar dat 2 van je vrienden een illegale versie gebruiken vindt je prima.

Zo'n houding als je nu hebt vind ik dus echt _niet_ kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
echt, leer eens posten zonder al die totaal overbodige informatie. Fijn voor je dat je maar twee echte vrienden hebt, fijn dat ze een uitkering hebben, fijn dat je een eigen huis hebt, fijn dat je niet wakker ligt van 269 en nog fijner dat je autistisch bent. Alleen dat maakt online niet uit.

Posat gewoon de kern. Die kern haal je zelf keihard onderuit door een beetje schijnheilig te lopen doen, dat je uit medeleiden voor mensen Windows gaat installeren.

Lijkt haast wel een vrijdag middag topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

addictive, ik kan me voorstellen dat je je eraan ergert, maar zullen we het verder vriendelijk houden? Ik ben het in de kern wel met je eens dat veelvuldig offtopic reageren vervelend is, om het nog maar niet te hebben over het veelvuldig maken van dezelfde opmerking over autisme, maar dat kun je ook op een normale manier brengen. :)

Exuimtum: als je echt zo graag wil dat iedereen rekening houdt met je autisme, dan kun je dat wellicht in je sig opnemen. Op die manier staat die tekst niet zo storend tussen je posts. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1