Desnoods je papieren ed opsturen, dan kunnen ze die ook niet vinden als je je koffer open moet makenVerwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:08:
[...]
Uit andere discussies hier op GoT blijkt dat dat nog niet zo eenvoudig isMaar goed, ik zou het kunnen proberen wellicht...
Een brom is 99 van de 100 keer een aarde probleem. De versterker krijgt wel signaal maar geen aarde.Dbm12 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:03:
[...]
Even bij de instellingen je mircofoon uitzetten. DIe 2 zitten soms elkaar te irriterenProblem solved.
Overigens raad ik je aan die mixer uit te zetten in je start menu en een mooi standaard volume knopje te krijgen rechtonder in je schermDan heb je tenminste standaard ondersteuning en niet de Trail versie van de geluidskaart
1 Is het kabeltje nog wel goed?
2 Is de aansluiting op vesterker nogwel goed?
Probeer het eens met een andere kabel.
Ik zou voor 30 euro meer voor de T2250 gaanVerwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 13:33:
Met de 5% korting code kan ik nu een betere notebook nemen voor een goede prijs.
Ik dacht aan de Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060 i.c.m 2048 MB.
Maar ik weet dus niet goed of deze processor goed werkt samen met dit grote geheugen.
Moet de processor dan teveel 'forceren'?
Raden jullie mij de Intel® Core™ Duo Processor T2250 aan als ik voor 2048 MB kies?
voor nog wat meer geld zou ik voor een T5200 gaan die duo 2 core is en de T2250 is dit niet.Technattic schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:24:
[...]
Ik zou voor 30 euro meer voor de T2250 gaan
Verwijderd
Ik vraag me af hoe jullie eigenlijk aan die 5% korting geraken?
Ik vind nergens zo een werkende coupon
Ik vind nergens zo een werkende coupon
Verwijderd
NRF8MZ4?VK?LL8

Iemand post hem, en voila, iedereen copierd hem
Iemand post hem, en voila, iedereen copierd hem
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 17:56 ]
Verwijderd
Je bent bedankt beste vriend maar als ik hem invoer krijg ik het volgende:
Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Nu 5% korting op uw order!
Vervalt woensdag 31 oktober 2007 Details bekijken Waardebon verwijderen
Als ik nu klik op details bekijken komt er nieuw schermpje tevoorscc-hijn waar niks op staat.
Word dit pas achterafberekend of hoe werkt dit. Kan er me hier iemand mee helpen aub.
Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Als ik nu klik op details bekijken komt er nieuw schermpje tevoorscc-hijn waar niks op staat.
Word dit pas achterafberekend of hoe werkt dit. Kan er me hier iemand mee helpen aub.
Verwijderd
Werkt niet in het kleine bedrijven gedeelte.
Dan moet je de E-value code van kleine bedrijven naar het consumenten gedeelte kopieren.
Dan moet je de E-value code van kleine bedrijven naar het consumenten gedeelte kopieren.
Verwijderd
'k Heb mijn Inspironnetje nu al een paar weekjes en 'k vind hem zalig
('k vind hem alleen maar übermottig
).
Het enige jammere vond ik de MediaDirect die alleen maar MPEG kon afspelen (de truuk om dat te fixen werkte niet goed). 'k Heb daarom zelf zitten zoeken naar een oplossing en die wil ik dan ook met jullie delen (ik ben alleen een beetje te lui om het nog eens te vertalen
):
http://forum.notebookrevi...php?p=1940961&postcount=4
Het enige jammere vond ik de MediaDirect die alleen maar MPEG kon afspelen (de truuk om dat te fixen werkte niet goed). 'k Heb daarom zelf zitten zoeken naar een oplossing en die wil ik dan ook met jullie delen (ik ben alleen een beetje te lui om het nog eens te vertalen
http://forum.notebookrevi...php?p=1940961&postcount=4
Verwijderd
Dat doe ik ook jcvjcv , ik kopieer eerst de E-value code BEBSDONL-N04642 van kleine bedrijven naar consumenten stel de laptop samen naar wens en geef dan de 5% kortingsbon maar dat geeft niks van korting op het totaalbedrag.Kan je het eens bekijken aub
Ik snap het niet
Ik snap het niet
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 20:39 ]
hey,
Ik heb een klein probleem met me inspiron 6400,
Ik heb zelf het Energiebeheer ingesteld, maar hij houdt zich er totaal niet aan. Op het moment heb ik dat als ik 5 min niets doe met me laptop hij het beeldscherm uitschakeld. Wanneer de pc de eerste keer aangaat doet hij dit ook netjes, maar dan is het gebeurd. Hierna gaat hij nooit meer in die modus.....
Ik snap dus niet waarom dit nu niet werkt.... Iemand anders die hier problemen mee heeft?
Ik heb zelf het Energiebeheer ingesteld, maar hij houdt zich er totaal niet aan. Op het moment heb ik dat als ik 5 min niets doe met me laptop hij het beeldscherm uitschakeld. Wanneer de pc de eerste keer aangaat doet hij dit ook netjes, maar dan is het gebeurd. Hierna gaat hij nooit meer in die modus.....
Ik snap dus niet waarom dit nu niet werkt.... Iemand anders die hier problemen mee heeft?
Heb het zelfde probleem. Enkele weken geleden heb ik dit probleem ook al gepost. Regelmatig laat ik mijn computer aanstaan "douwnloads", als ik bij energie beheel die 20 minuten niet verander in nooit dan schakeld het systeem na 20 minuten in slaapstand.Dbm12 schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:15:
hey,
Ook het instellen bij quickset los dit niet op. Erg hinderlijk.
mmm,Dbm12 schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:15:
hey,
Vandaag viel hij zowaar wel in de energiebesparingsmodus (beeldscherm uit na 5 min), maar kreeg hem met geen mogelijkheid terug............
Alles werkte nog muziek speelde, nummer kon ik changen met toetscombinaties. Harder zachter enz enz. Maar me beeldscherm bleef uit. Geen idee wat er allemaal aan de hand is, maar er is toch echt een conflinct op de achtergrond denk ik...... De uitknop moest eraan te pas komen. Toen hij herstarte deed hij het gewoon weer.
Het zal vast een combinatie zijn van de Ati drivers + energiebeheer + quickset.
Als iemand hier een oplossing voor heeft graag, want het begint nu toch vervelend te worden.
heb ik op het begin ook gehad (geen ati kaart). hier is het over gegaan, wss door een update.Dbm12 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:26:
[...]
mmm,
Vandaag viel hij zowaar wel in de energiebesparingsmodus (beeldscherm uit na 5 min), maar kreeg hem met geen mogelijkheid terug............
Alles werkte nog muziek speelde, nummer kon ik changen met toetscombinaties. Harder zachter enz enz. Maar me beeldscherm bleef uit. Geen idee wat er allemaal aan de hand is, maar er is toch echt een conflinct op de achtergrond denk ik...... De uitknop moest eraan te pas komen. Toen hij herstarte deed hij het gewoon weer.
Als iemand hier een oplossing voor heeft graag, want het begint nu toch vervelend te worden.
Verwijderd
Hallo,
Wat vinden jullie van deze Dell 6400? Ik heb hem zelf samengesteld!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Dell Inspiron 6400 (N04642)
Processor: Intel Core 2 Duo T5600 (1,83 GHz, 2MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Besturingssysteem: Legitieme Windows Vista ULTIMATE Nederlands
LCD Scherm: 15.4" W Screen XGA TFT Display Resolution: 1280x800 met TrueLife
Geheugen: 2.048 MB 553 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Harde Schijf: 160 GB SATA (5.400 rpm)
Grafische Kaart: 256MB ATI MOBILITY RADEON X1400, PCI-Exress x16
Batterij: 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
Modem: Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Toetsenbord: Intern toetsenbord (AZERTY)
Draadloos Netwerk: Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
Bluetooth: Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3Mbps) met Enhanced Data Rate
Microsoftware bijgeleverd: Microsoft Works 8.5
Prijs: 1.187,18 euro
Wat denken jullie?
Wat vinden jullie van deze Dell 6400? Ik heb hem zelf samengesteld!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Dell Inspiron 6400 (N04642)
Processor: Intel Core 2 Duo T5600 (1,83 GHz, 2MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Besturingssysteem: Legitieme Windows Vista ULTIMATE Nederlands
LCD Scherm: 15.4" W Screen XGA TFT Display Resolution: 1280x800 met TrueLife
Geheugen: 2.048 MB 553 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Harde Schijf: 160 GB SATA (5.400 rpm)
Grafische Kaart: 256MB ATI MOBILITY RADEON X1400, PCI-Exress x16
Batterij: 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
Modem: Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Draadloos Netwerk: Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
Bluetooth: Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3Mbps) met Enhanced Data Rate
Microsoftware bijgeleverd: Microsoft Works 8.5
Prijs: 1.187,18 euro
Wat denken jullie?
Heb je al een coupon gebruikt? En heb je de business e-value code op het consumentengedeelte ingevuld? Kan een hoop schelen! Systeem ziet er prima uit, ik heb bijna hetzelfde (alleen geen bluetooth en de andere netwerkkaart).
Succes!
Succes!
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Azerty tobo? Weet je het zeker? Normaal gesproken gebruiken we in NL Qwerty-toetsenborden.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:37:
[...]
[...]
Mooie config btw.
En een oplossing gevonden in andere topicsDbm12 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:26:
[...]
mmm,
Verwijderd in "Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 5."
Had ik beter eerst even kunnen zoeken, maar nu nog eens belicht voor andere
Ik heb eventjes een belletje gepleegd met Dell in verband met garantieverlenging. Ze vragen bij mij een stuk meer dan tencoryn in deze post.
2 jaar: 171,36
3 jaar: 207,06
4 jaar: 275,39
Ik heb destijds 1 jaar Collect & Return garantie genomen.
Knap veel geld. 2 jaar garantie is zinloos, daar hebben wij zo n zo al recht op kijk ook naar link. Meer heb ik niet nodig. http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578Rival24 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:44:
Ik heb eventjes een belletje gepleegd met Dell in verband met garantieverlenging. Ze vragen bij mij een stuk meer dan tencoryn in deze post.
Notebooks verouderen zo snel dat ik eind 2008 of in de loop van 2009 wel weer een nieuwe koop.
Verwijderd
Waar of hoe kan ik zoiets verkrijgen of invullen?qtee schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:44:
Heb je al een coupon gebruikt? En heb je de business e-value code op het consumentengedeelte ingevuld?
Groeten.
Heb momenteel een vreemd probleem met de Inspiron 6400. Ik heb niet alle delen kunnen nalopen of er ook andere zijn met het probleem (sorry).
Momenteel proberen we onder Vista Business een aantal dingen aan de praat te krijgen wat dus niet wilt.
Internet onder Explorer werkt prima. Onder FireFox werkt bijvoorbeeld google wel, maar een andere willekeurige website (www.ad.nl) werkt niet. De title laat hij nog wel zien, maar dan stopt het. Ook een download starten werkt niet onder FireFox. Hij komt niet verder dan 1 a 2%.
Bij mail ophalen in Windows Mail of Outlook 2002 is hetzelfde probleem. Verbinding maken met de server gaat wel, maar bij het ophalen van berichten stopt de datastroom.
Vista staat er nu voor de 3e keer opnieuw op (met een OEM CD deze keer). De verbinding is op het moment wireless. Maar met de kabel hetzelfde probleem.
De BIOS versie is de laatste (A14).
Ook is XP geprobeert, en daar werkt alles prima.
Is dit probleem misschien bekend?
Momenteel proberen we onder Vista Business een aantal dingen aan de praat te krijgen wat dus niet wilt.
Internet onder Explorer werkt prima. Onder FireFox werkt bijvoorbeeld google wel, maar een andere willekeurige website (www.ad.nl) werkt niet. De title laat hij nog wel zien, maar dan stopt het. Ook een download starten werkt niet onder FireFox. Hij komt niet verder dan 1 a 2%.
Bij mail ophalen in Windows Mail of Outlook 2002 is hetzelfde probleem. Verbinding maken met de server gaat wel, maar bij het ophalen van berichten stopt de datastroom.
Vista staat er nu voor de 3e keer opnieuw op (met een OEM CD deze keer). De verbinding is op het moment wireless. Maar met de kabel hetzelfde probleem.
De BIOS versie is de laatste (A14).
Ook is XP geprobeert, en daar werkt alles prima.
Is dit probleem misschien bekend?
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Vreemd probleem... Ik heb ook Vista Business en ik herken je klachten niet.
Heb je de 6400 recent gekocht met Vista er al op, of heb je een upgrade gedaan?
Heb je de 6400 recent gekocht met Vista er al op, of heb je een upgrade gedaan?
De Laptop is ongeveer 3 a 4 weken geleden aangeschaft. Vista Business stond er toen al op. Door de problemen die er toen ook waren is er een tijdje XP op gezet en dat ging goed. Nu willen we toch op Vista over omdat dat toch ook moet kunnen.
Verder draait alles ook gewoon goed. Geen fouten in apparaatbeheer. Vista geeft aan dat het netwerk in orde is.
Vreemde blijft dat het internet het in Explorer wel gewoon goed werkt.
Ik zal voor de gein Opera eens proberen.
Edit: In Opera is het probleem hetzelfde. Na 5,3 Kb (www.ad.nl) stopt de pagina met laden. Ook de title wordt wel weergegeven.
raar...
Verder draait alles ook gewoon goed. Geen fouten in apparaatbeheer. Vista geeft aan dat het netwerk in orde is.
Edit: In Opera is het probleem hetzelfde. Na 5,3 Kb (www.ad.nl) stopt de pagina met laden. Ook de title wordt wel weergegeven.
raar...
[ Voor 12% gewijzigd door ReCreator op 02-05-2007 11:04 ]
Als XP goed draait waarom zou je vista er dan opzetten? Omdat het er grafisch er mooier uit ziet?ReCreator schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:54:
De Laptop is ongeveer 3 a 4 weken geleden aangeschaft. Vista Business stond er toen al op. Door de problemen die er toen ook waren is er een tijdje XP op gezet en dat ging goed. Nu willen we toch op Vista over omdat dat toch ook moet kunnen.
raar...
Vista heeft ook een nadeel, zwaardere belasting van de notebook waardoor de accu sneller leeg is.
Er is software dat niet meer draait onder vista of niet goed. Ik zou het voorlopig even bij XP houden.
Je hebt gelijk... Maar dat neemt niet weg dat Vista makkelijk moet kunnen draaien op de laptop.ajpeetoom schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 14:36:
[...]
Als XP goed draait waarom zou je vista er dan opzetten? Omdat het er grafisch er mooier uit ziet?
Vista heeft ook een nadeel, zwaardere belasting van de notebook waardoor de accu sneller leeg is.
Er is software dat niet meer draait onder vista of niet goed. Ik zou het voorlopig even bij XP houden.
En als we daar toch naartoe gaan, waarom dan niet nu (binnen de garantie).
Waarschijnlijk gaat deze terug naar de fabriek en wordt nagekeken.
Dit probleem is echt zo vreemd. Zelf met wireshark kun je niet achterhalen waar het mis gaat. bij mail gaat het inloggen nog wel goed, maar daarna loopt het vast.
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:23:
Je bent bedankt beste vriend maar als ik hem invoer krijg ik het volgende:
Ingevoerde waardebonnen
Kijk even in de TS, daarin staan twee werkende waardebonnen (tenminste, bij eentje van de twee moet je er nog een ? voor zetten meen ik me te herinneren). Doen ze het allebei niet?
Heb je ze wel ingevoerd in het consumentengedeelte? Ze werken alleen daar!
ik ga me binnenkort ook een Dell Inspiron bestellen,
nu ben ik aan het twijfelen tussen de 6400 en de 640m
waarom kies je nou specifiek voor de 6400 (of de 640m),
en niet voor de andere daar ben ik wel benieuwd naar,
is dat puur om de videokaart bijvoorbeeld?
Verwijderd
ja ik heb ze ingevoerd in het consumentengedeelde
Value code InspironTM6400 BEBSDONL-N05643a
dit zijn de gegevens
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
Grafische kaart 256 MB NVIDIA® GeForce™ Go 7300 TurboCache™
Harde Schijf 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Draadloos Netwerk Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
Batterij 6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
TOTAAL Incl. BTW:€ 1.057,
kortingsbon:?Q7S30HKQRGXVZ
Kan je dit eens testen aub
Bedankt
Value code InspironTM6400 BEBSDONL-N05643a
dit zijn de gegevens
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
Grafische kaart 256 MB NVIDIA® GeForce™ Go 7300 TurboCache™
Draadloos Netwerk Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
Batterij 6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
TOTAAL Incl. BTW:€ 1.057,
kortingsbon:?Q7S30HKQRGXVZ
Kan je dit eens testen aub
Bedankt
Ik ben sinds gister eigenaar van een 640m. De keuze was voornamelijk vanwege de bruikbare schermresolutie (1440x900). 1280x800 is voor mij onwerkbaar. 640m is lichter en kleiner. Voor grafische prestaties ga ik wel achter mijn desktop zitten en dan alsnog is een x1400 niet heel krachtig te noemen.patrieckske schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:37:
ik ga me binnenkort ook een Dell Inspiron bestellen,
Mijn vennoot heeft echter wel voor een 6400 gekozen; hij wenste wel enige grafische prestaties te hebben op zijn laptop en hechte minder waarde aan resolutie, grootte en gewicht.
Verwijderd
En de 6400 is ook gewoon leverbaar met 1440x900, je moet er alleen maar even een belletje voor plegen...rsmits schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:17:
[...]
Ik ben sinds gister eigenaar van een 640m. De keuze was voornamelijk vanwege de bruikbare schermresolutie (1440x900). 1280x800 is voor mij onwerkbaar. 640m is lichter en kleiner. Voor grafische prestaties ga ik wel achter mijn desktop zitten en dan alsnog is een x1400 niet heel krachtig te noemen.
Mijn vennoot heeft echter wel voor een 6400 gekozen; hij wenste wel enige grafische prestaties te hebben op zijn laptop en hechte minder waarde aan resolutie, grootte en gewicht.
is dat practige 1680x1050 scherm echt niet meer leverbaar?
Verwijderd
bellen!! en zeuren, gister was vandaag niet en morgen ook niet. resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.... etc etcajpeetoom schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:10:
is dat practige 1680x1050 scherm echt niet meer leverbaar?
prachtig is ie zeker. ik kan niet meer zonder een scherm met dergelijke resoluties
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 07:24 ]
jammer zeg, Dell o Dell waar ben je mee bezig? Klanten naar de concurentie te jagen?Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 07:24:
[...]
bellen!! en zeuren, gister was vandaag niet en morgen ook niet. resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.... etc etc
prachtig is ie zeker. ik kan niet meer zonder een scherm met dergelijke resoluties
Verwijderd
Ik geloof dat dit al meerdere malen is verteld dat het scherm niet meer te krijgen is en dat heb je volgens mij ook allemaal gelezen (je was toen ook actief in dit topic). Dus waarom je er dan weer over moet beginnen en aan stemmingmakerij moet doen is mij een groot raadsel. Ik lees steeds vaker dat je mensen naar de concurrent "jaagt" omdat Dell niet slim bezig is in je ogen en veel problemen heeft. Is het dan ook niet eens een keer tijd om zelf over te stappen?ajpeetoom schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:52:
[...]
jammer zeg, Dell o Dell waar ben je mee bezig? Klanten naar de concurentie te jagen?
Ik ben uiterst tevreden met mijn Dell laptop en wist donders goed wat er wel en niet mogelijk was ten tijde van het bestellen. Mede door dit topic en nu nog haal ik er veel info uit. Maar de toon in je berichten verziekt voor mij echt dit topic. Persoonlijk vind ik een 1440 bij 900 ook prima om mee te werken. Niet iedereen heeft behoefte aan meer pixels binnen dezelfde afmetingen van scherm. Dat jij dit irritant vind wil niet zeggen dat dit voor de rest van de wereld ook zo is.
In mijn ogen is Tweakers opgezet om elkaar te helpen bij vragen en problemen, niet om alleen maar gal te spuwen over bepaalde producten en diensten. Tevens wordt er verwacht dat je zelf actief deelneemt aan een mogelijke oplossing in plaats van alleen maar te "zeuren" over kant en klaar methodes. Dit laatste is met name ook gericht op anderen die hier vrij makkelijk vragen neerzetten waar al antwoorden op zijn te vinden via dit forum of sites als google ed.
Ik heb het gevoel dat het ik wel een beetje met je eens bent ;-) om te spreken over zinvolle bijdrages van Ajpeetoom...nee niet echt.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:26:
[...]
Ik geloof dat dit al meerdere malen is verteld dat het scherm niet meer te krijgen is en dat heb je volgens mij ook allemaal gelezen (je was toen ook actief in dit topic). Dus waarom je er dan weer over moet beginnen en aan stemmingmakerij moet doen is mij een groot raadsel. Ik lees steeds vaker dat je mensen naar de concurrent "jaagt" omdat Dell niet slim bezig is in je ogen en veel problemen heeft. Is het dan ook niet eens een keer tijd om zelf over te stappen?
Ik ben uiterst tevreden met mijn Dell laptop en wist donders goed wat er wel en niet mogelijk was ten tijde van het bestellen. Mede door dit topic en nu nog haal ik er veel info uit. Maar de toon in je berichten verziekt voor mij echt dit topic. Persoonlijk vind ik een 1440 bij 900 ook prima om mee te werken. Niet iedereen heeft behoefte aan meer pixels binnen dezelfde afmetingen van scherm. Dat jij dit irritant vind wil niet zeggen dat dit voor de rest van de wereld ook zo is.
In mijn ogen is Tweakers opgezet om elkaar te helpen bij vragen en problemen, niet om alleen maar gal te spuwen over bepaalde producten en diensten. Tevens wordt er verwacht dat je zelf actief deelneemt aan een mogelijke oplossing in plaats van alleen maar te "zeuren" over kant en klaar methodes. Dit laatste is met name ook gericht op anderen die hier vrij makkelijk vragen neerzetten waar al antwoorden op zijn te vinden via dit forum of sites als google ed.
Verwijderd
Maar kun je XP gewoon installeren als je niet helemaal tevreden bent over Vista? Ik heb begrepen dat Vista zich niet zo makkelijk laat verwijderen.....
Formateren lost toch alles opVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:17:
Maar kun je XP gewoon installeren als je niet helemaal tevreden bent over Vista? Ik heb begrepen dat Vista zich niet zo makkelijk laat verwijderen.....
Verwijderd
Wat zou de beste configuratie zijn ik zou namelijk een van deze 2 configuraies morgen willen bestellen.
Inspirion 9400
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB)
Grafische kaart 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
Batterij 6 Cell 53 WHr batterij
Draagtassen Geen draagtas
LCD Scherm 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
TOTAAL Incl. BTW:€ 1.184,20
of deze
Inspirion 6400
Geheugen 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Grafische kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with truelife
TOTAAL Incl. BTW:€ 1.093,45
Is de grafische kaart van de 6400 voldoende om spelletjes te spelen zoals halo ,half life ,unreal ,fear?
Ik denk dat de geoforce 7900 dit wel aankan of ben ik mis
Met nog wat sleur en trekwerk kan ik nog wel de verzending eraf krijgen denk ik of niet
Bedankt
Inspirion 9400
Processor Intel® Core™ 2 Duo Processor T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB)
of deze
Inspirion 6400
Grafische kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Is de grafische kaart van de 6400 voldoende om spelletjes te spelen zoals halo ,half life ,unreal ,fear?
Met nog wat sleur en trekwerk kan ik nog wel de verzending eraf krijgen denk ik of niet
Bedankt
Volgens mij heb je de types verwisseld. De 9400 serie heeft een 17" scherm terwijl de 6400 serie een 15" scherm heeft.
Denk wel dat je die games kan spelen maar wel op de minimum grafische instellingen.
Vervolgens moet je zien of je een normaal laptop scherm wilt of een 17" scherm.
Denk wel dat je die games kan spelen maar wel op de minimum grafische instellingen.
Vervolgens moet je zien of je een normaal laptop scherm wilt of een 17" scherm.
ik heb onlangs op mn 6400 XP geinstalleerd nadat vista toch te veel software en game problemen gaf.
Nu heb ik alle drivers van de dell site gehaald en geinstalleerd, alles werkt ook naar behoren.
Wat ik echter onder Vista wel had is de on screen indicators als je b.v. je geluid harder of zachter zet.
Onder XP zie ik deze niet. Zijn hier speciale drivers voor oid? in apparaat beheer heb ik geen uitroeptekentjes meer dus ik snap niet waar dit aan kan liggen.
Nu heb ik alle drivers van de dell site gehaald en geinstalleerd, alles werkt ook naar behoren.
Wat ik echter onder Vista wel had is de on screen indicators als je b.v. je geluid harder of zachter zet.
Onder XP zie ik deze niet. Zijn hier speciale drivers voor oid? in apparaat beheer heb ik geen uitroeptekentjes meer dus ik snap niet waar dit aan kan liggen.
Dell Quickset ff installeren: http://support.euro.dell....=1&libid=25&fileid=201395
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
thanxHenkie-Jan schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:19:
Dell Quickset ff installeren: http://support.euro.dell....=1&libid=25&fileid=201395
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:17:
[ Voor 16% gewijzigd door LEX63 op 03-05-2007 20:50 ]
Ik had ook erg graag de 640m gehad met de x1400... Mijn 6400 is net iets te groot, ander voordeel is wel de hoge schermresolutie...
Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)
640m met een x1400 had wel een ideale combinatie geweest, al lever je dan wel in op je accu duur. Ik denk dat de 640m gepositioneerd is op het mobility segment en de 6400 iets meer op desktop replacement. Wat dat betreft kan ik dell's keuze begrijpen om slechts een intel te bieden. Keuze mogelijkheid zo wel fijn zijn
moet ik hier nu echt andwoord op gaan geven? Nee lijkt mij niet de doelstelling van dit forum heren.stormfly schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:37:
[...]
Ik heb het gevoel dat het ik wel een beetje met je eens bent ;-) om te spreken over zinvolle bijdrages van Ajpeetoom...nee niet echt.
Een kennis van mij had twee weken geleden een 6400 besteld via de website. Je kon niets aanvinken wat betreft het scherm (behalve Truelife) en het zou dus een 1280x800 scherm worden. Maar toen hij bezorgd werd (al na een week!) bleek het een 1440x900 scherm te zijn. Mooi meegenomen dus. En tevens bleek de processor een T5300 te zijn (1,73 GHz) in plaats van de bestelde T5200 (1,60 GHz). Niet verkeerd dus!Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:24:
[...]
En de 6400 is ook gewoon leverbaar met 1440x900, je moet er alleen maar even een belletje voor plegen...
Heb hem dus net binnen gekregen en hier precies hetzelfde. Ook een 1440x900 en een T5300 ipv een T5200 en een 1280x800jpbvo! schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:41:
[...]
Een kennis van mij had twee weken geleden een 6400 besteld via de website. Je kon niets aanvinken wat betreft het scherm (behalve Truelife) en het zou dus een 1280x800 scherm worden. Maar toen hij bezorgd werd (al na een week!) bleek het een 1440x900 scherm te zijn. Mooi meegenomen dus. En tevens bleek de processor een T5300 te zijn (1,73 GHz) in plaats van de bestelde T5200 (1,60 GHz). Niet verkeerd dus!
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Hier ookThe Druid schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:47:
[...]
Heb hem dus net binnen gekregen en hier precies hetzelfde. Ook een 1440x900 en een T5300 ipv een T5200 en een 1280x800
Hier wel een snellere CPU, maar geen 1440x900 helaas.. had graag een hogere resolutie gehad, bij nader inzien. Toen ik op de site van Dell keek, zag ik dat de T5300 er nu standaard in zit. We kregen dus een voorproefje van de nieuwe samenstelling, neem ik aan.
Als je regelmatig games speelt, kun je beter de 9400 met de Go 7900GS kiezen. Die laptop heeft een wat langzamere processor dan de 6400, maar de videokaart is veel sneller: zo'n 3 keer sneller dan de X1400. Spellen hebben over het algemeen meer baat bij een snellere videokaart dan een snellere processor.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:15:
Wat zou de beste configuratie zijn ik zou namelijk een van deze 2 configuraies morgen willen bestellen.
Inspirion 9400
of deze
Inspirion 6400
Bedankt
Verder heeft die 9400 een groter scherm, dat werkt meestal wel prettig (ook voor games is dat fijn). Uiteraard is die laptop wel groter en zwaarder, dus je moet zelf afwegen of je dat er voor over hebt.
De X1400 zal die spellen die jij noemt wel draaien, maar toekomstige spellen zullen moeilijker worden (of je moet genoegen nemen met het spelen op lage kwaliteit beeldinstellingen). De Go 7900GS zal de spellen van de komende twee jaar ook nog goed aankunnen.
Trouwens, het ene systeem heeft wel bluetooth en het andere niet. Bedenk of je het nodig hebt. Je kunt voor zover ik weet bij beide systemen bluetooth kiezen of weglaten (is niet iets wat ingebakken zit, het wordt er aan toegevoegd). Scheelt weer 30 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door jpbvo! op 03-05-2007 22:55 ]
Sinds 26 april zijn er update's voor diverse wifi modules die in de Dell inspiron 6400.
zijn gemonteerd.
Belangrijk controleer welke merk en type wifi module er in uw inspiron 6400 is gemonteerd dit kan per productielijn verschillen.
Hoe kan ik zien welke wifi module in mijn notebook zit?
Door met de muis rechts onder het wifi symbool aan te raken of door te zoeken in het wifi menu.
Mocht u het daar niet kunnen vinden doe dan het hieronder staande.
Start - configuratie scherm - systeem – hardware – apparaatbeheer – netwerk adapters.
Hier kunt u het merk en type van uw wifi module vinden.
Succes
"hoe zo geen zinvolle bijdrage?"
zijn gemonteerd.
Belangrijk controleer welke merk en type wifi module er in uw inspiron 6400 is gemonteerd dit kan per productielijn verschillen.
Hoe kan ik zien welke wifi module in mijn notebook zit?
Door met de muis rechts onder het wifi symbool aan te raken of door te zoeken in het wifi menu.
Mocht u het daar niet kunnen vinden doe dan het hieronder staande.
Start - configuratie scherm - systeem – hardware – apparaatbeheer – netwerk adapters.
Hier kunt u het merk en type van uw wifi module vinden.
Succes
"hoe zo geen zinvolle bijdrage?"
[ Voor 27% gewijzigd door LEX63 op 04-05-2007 13:25 ]
Vandaag heb ik een inspiron 6400 besteld met t5300 voor mijn broer voor 655 euro. VErgeleken met andere merken, zoals acer, fujistsu siemens en hp best goedkoop.
Ik heb zelf de t5500 in mijn dell zitten.
Welke processor is sneller?
t5300= 1,73 ghz 133x13 2MB L2 cache
t5500= 1,66 ghz 166x10 2MB L2 cache
t5500 is iets sneller. Vanwege de hooger frond side bus, Kan hij het geheugen en de videokaart iets sneller aanspreken. En ik denk dat dit zeker wel te merken is
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Verwijderd
Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?? Bij mij begint ie op €849...karakedi schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:09:
Vandaag heb ik een inspiron 6400 besteld met t5300 voor mijn broer voor 655 euro. VErgeleken met andere merken, zoals acer, fujistsu siemens en hp best goedkoop.
Ik heb zojuist Vista draaien op mn 6400, echt super!!
Heb voor zover ik weet alle juiste en recente software en drivers geinstalleerd, alleen mis ik nog iets.
In XP kon ik, als ik met de knoppen voorop de notebook de volume of mute regelde, het onscreen op mn display zien, erg fijn, nu zie ik dat balkje niet meer als ik de volume regel.
Ben ik iets vergeten te installeren of kan het gewoon niet in Vista?
Heb voor zover ik weet alle juiste en recente software en drivers geinstalleerd, alleen mis ik nog iets.
In XP kon ik, als ik met de knoppen voorop de notebook de volume of mute regelde, het onscreen op mn display zien, erg fijn, nu zie ik dat balkje niet meer als ik de volume regel.
Ben ik iets vergeten te installeren of kan het gewoon niet in Vista?
Paar reacties terug:
Dell Quickset ff installeren: http://support.euro.dell....ibid=25&fileid=201395
De volgende onderdelen zitten erin:
proc: t5300
hardeschijf: 120 gig
videokaart: intel gma 950
geheugen: 2 x 512 mb 533mhz
beeldscherm: 1280x800 truelife
6 cell accu
Ik de evalue code van kleine ondernemingen gebruikt en de kortingscode die op de eerste pagina staat.
proc: t5300
hardeschijf: 120 gig
videokaart: intel gma 950
geheugen: 2 x 512 mb 533mhz
beeldscherm: 1280x800 truelife
6 cell accu
Ik de evalue code van kleine ondernemingen gebruikt en de kortingscode die op de eerste pagina staat.
Verwijderd
gisteren om 16h00 gebeld naar een verkoper voor een offerte van een inspirion 6400 (n05643a) ging me dit direct doorsturen via e-mail maar helaas niks ontvangen.
Kon niks van de prijs afdoen en van de verzending.
Gaan die gasten altijd zo slordig te werk?
Geinstalleerd maar geen statusbalkje
Heb je nog meer info over die configuratie?karakedi schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:09:
Kijk paar posts naar boven. Daar staat de configuratie
Verwijderd
Nee, ik heb begin vorige week een Inspiron 9400 besteld voor mijn vader, en mij werd zelfs meteen korting aangeboden als het te duur was voordat ik erom vroeg. PM me ff voor het telefoonnummer van mijn correspondenteVerwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:27:
gisteren om 16h00 gebeld naar een verkoper voor een offerte van een inspirion 6400 (n05643a) ging me dit direct doorsturen via e-mail maar helaas niks ontvangen.
Ja hoor, ik heb hem ook, geen problemen mee gehad! Maar pas als je op een N-netwerk zit, heb je er ook echt voordeel van, dacht ik. Maar je bent wel enigszins futureproof.
[ Voor 0% gewijzigd door Velvet op 06-05-2007 12:23 . Reden: typo ]
Verwijderd
Vind je e-mailadres niet hoorVerwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 09:38:
[...]
Nee, ik heb begin vorige week een Inspiron 9400 besteld voor mijn vader, en mij werd zelfs meteen korting aangeboden als het te duur was voordat ik erom vroeg. PM me ff voor het telefoonnummer van mijn correspondente
Geef me eens het telefoonnummer van die correspondent
Mijn e-mailadres is thierry.boute@scarlet.be
Zou namelijk ook liever een 9400 willen maar was me iets te duur
Bedankt
Verwijderd
Mijn status staat sinds vrijdag op verzonden. De UPS status is zoals bij iedereen hopeloos 
(pakket is afgeleverd in 2005 in Barcelona!!!) Nu heb ik een mail ontvangen waarin 8 mei als leverdatum word vermeld. Zijn er mensen die het pakket toch een dag eerder hebben ontvangen of is de genoemde datum de exacte datum. Dit omdat ik vandaag vrij ben maar morgen afwezig ben.
Dus het zou wel goed uitkomen als ik vandaag toch nog iets zou ontvangen.
Wordt de bestelstatus uberhaupt wel bijgewerkt? Of krijg ik nadat ik alles heb ontvangen nog steeds de oude gegevens te zien? (pakket Barcelona)
(pakket is afgeleverd in 2005 in Barcelona!!!) Nu heb ik een mail ontvangen waarin 8 mei als leverdatum word vermeld. Zijn er mensen die het pakket toch een dag eerder hebben ontvangen of is de genoemde datum de exacte datum. Dit omdat ik vandaag vrij ben maar morgen afwezig ben.
Dus het zou wel goed uitkomen als ik vandaag toch nog iets zou ontvangen.
Wordt de bestelstatus uberhaupt wel bijgewerkt? Of krijg ik nadat ik alles heb ontvangen nog steeds de oude gegevens te zien? (pakket Barcelona)
Bij mij kwam het pakket ook echt aan op de dag die Dell in de email had genoemd. Maar je weet natuurlijk nooit...
Ik heb nu al een jaar een 6400, maar nu wil m'n vriendin ook een laptop. Zit de 6400 nu nog steeds op de sweetspot qua prijs/prestatie?
Verwijderd
6400 is nog steeds de goedkoopste laptop op de markt. Ziet er beter uit dan een acer en een stuk betrouwbaarder. En tegenwoordig (horen zeggen) sturen ze zelfs monteurs i.p.v dat hele gedoe met opnieuw terugsturen. De service gaat beter als ik het zo hoor en lees
Probleempje:
Sinds kort gaat het scherm uit in accu stand als ik een filmpje aan het afspelen ben (in fulscreen mode). Weet iemand hoe dit komt?
Probleempje:
Sinds kort gaat het scherm uit in accu stand als ik een filmpje aan het afspelen ben (in fulscreen mode). Weet iemand hoe dit komt?
Energiebeheer??Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:26:
6400 is nog steeds de goedkoopste laptop op de markt. Ziet er beter uit dan een acer en een stuk betrouwbaarder. En tegenwoordig (horen zeggen) sturen ze zelfs monteurs i.p.v dat hele gedoe met opnieuw terugsturen. De service gaat beter als ik het zo hoor en lees
Probleempje:
Verwijderd
Krijgt de Inspiron 6400 Santa Rosa opvolger een nieuw chassis? En wordt de 15.4" variant ook door Asustek gebouwd? Al iets bekend over de beschikbaarheid? 9 mei of pas begin juni?
Je komt in mijn beleving een beetje uit de lucht vallen??? Waar heb je het over? Een opvolger van de 6400 gemaakt door Asustek??Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 15:19:
Krijgt de Inspiron 6400 Santa Rosa opvolger een nieuw chassis? En wordt de 15.4" variant ook door Asustek gebouwd? Al iets bekend over de beschikbaarheid? 9 mei of pas begin juni?

Explain
Verwijderd
Asustek is net als bijvoorbeeld Compal, Wistron en Quanta een contract supplier van Dell. Zie ook; http://www.digitimes.com/systems/a20070416PD200.htmlstormfly schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:02:
[...]
Je komt in mijn beleving een beetje uit de lucht vallen??? Waar heb je het over? Een opvolger van de 6400 gemaakt door Asustek??![]()
Explain
Asustek maakt overigens ook notebooks voor Apple & Sony.
@ Hermedico :
http://laptoping.com/dell-latitude-d630.html
http://laptoping.com/dell-latitude-d830.html
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 18:43 ]
Verwijderd
Er liet opeens een toets los van mijn toetsenbord. De toets zelf lijkt niet gebroken ofzo, maar na een tijdje pielen krijg ik hem er niet weer op. Iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
De onderkant van de toets (= de kant naar het touchpad toe) er eerst ophaken, en dan op de nog losse bovenkant duwen (ev. wat meehelpen door ook richting scherm te drukken).
Verwijderd
De onderkant van de toets is een soort van een schaarsysteem waarvan een deel wit gekleurd is. Die moet je er dan inhaken? Dat wordt nog een gepriegel.
Verwijderd
Het kapje heeft een noord (naar scherm toe), oost, zuid (naar jou toe) en westkant (
). Goed. Je haakt de zuidkant van het kapje eerst over het scharnier systeem dat aan het toetsenbord zit: je legt het kapje op de juiste plaats, en verschuift het dan een klein beetje naar het touchpad. Als het goed is, valt de 'zuid' kant dan iets naar beneden. Als je nu het kapje terug naar het scherm duwt, zit de 'zuid' kant 'vastgehaakt' (niet erg vast, maar je voelt wel iets). Duw dan gewoon verder van bovenaf op de noordkant van het kapje tot het kapje op de scharnier klikt.
je zal maar je toetsenbord schoonmake en niet weten dat dit allemaal moet
ik ga ook een 6400 kopen denk ik. na mijn verjaardag ongeveer. wil ongeveer 800 uitgeven en een beetje kunnen gamen niet de sterkste games. (de games die ook werken op 128 MB kaart) iemand leuke configuratie?
Ik heb een inspiron 6400 met 1GB (2x 512MB) intern geheugen.
Graag wil ik dit omhoog zetten naar 2 GB(2x1GB).
Maar nu is mijn vraag, welk geheugen kun je dan beter pakken.
er zit nogal verschil qua prijs tussen de merken.
Kingston doet voor een 1gb rond de 73 euro
terwijl
Twinmos | Geheugen
TWINMOS 1024MB DDR2 PC5300 200PIN soDIMMTWINMOS 1024MB DDR2 PC5300 667MHz soDIMM 200Pin CL5 64Mx8/16 Notebook Memory voor 47 euro te krijgen is
zie Link
zijn er redenen om niet voor die Twinmos te gaan. of een andere gioedkopere variant?
terwijl
Twinmos | Geheugen
TWINMOS 1024MB DDR2 PC5300 200PIN soDIMMTWINMOS 1024MB DDR2 PC5300 667MHz soDIMM 200Pin CL5 64Mx8/16 Notebook Memory voor 47 euro te krijgen is
zie Link
zijn er redenen om niet voor die Twinmos te gaan. of een andere gioedkopere variant?
In ieder geval de ATI MOBILITY RADEON X1400 videokaart selecteren. Daarnaast liefst 2 GB geheugen.bartju schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:18:
je zal maar je toetsenbord schoonmake en niet weten dat dit allemaal moetik ga ook een 6400 kopen denk ik. na mijn verjaardag ongeveer. wil ongeveer 800 uitgeven en een beetje kunnen gamen niet de sterkste games. (de games die ook werken op 128 MB kaart) iemand leuke configuratie?
Waarom..?
Vista draait makkelijk met 1GB en hij zegt dat hij de oudere games wil gaan spelen..
Dan heb je meer dan zat aan 1GB RAM, helemaal met zo'n klein/ laag budget
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het maakt volgens mij niet zo heel veel uit, ik heb zelf een tijdje terug 2 goedkope pc5300 modules van 1Gb van Transcend genomen.coentre schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:12:
Ik heb een inspiron 6400 met 1GB (2x 512MB) intern geheugen.
terwijl
Twinmos | Geheugen
zie Link
ja ik wil het liefst 2GB maar als het kan 1x 1GB zodat ik het later nog kan upgraden. maar moet ik ook nog een betere proccessor of is dit hiervoor niet nodig?
Dit topic is gesloten.