jammer voor je dat jij er last van hebt ajpeetoom, maar ik en vast heel veel met mij hebben nergens last van. voor mij zijn ze dan ook wel geslaagd om een probleemloze computer uit te brengen.
De helpdesk is inderdaad niet eenvoudig te overtuigen. Mijn ervaringen met de helpdesk heb ik ook al eens gepost. Wat heb je tot nu toe allemaal geprobeerd? En ben je er nog steeds van overtuigd dat het een softwareprobleem is? Of heb je de notebook inmiddels al 30 keer opnieuw geïnstalleerd?ajpeetoom schreef op woensdag 18 april 2007 @ 02:05:
Van het kasje naar de muur?
Ik heb al vanaf het begin het probleem dat van sommige schermen gedeelten ontbreekt. Erg hinderlijk, zeker als er informatie staat die belangrijk is.
Of in mijn geval een edit menu waar ik dus niets kan instellen. Het het probleem bij Dell voor gelegd. Resultaat, ik moest de helpdesk maar bellen. Gebeld, natuurlijk weten die ook van niets.
Dan legt het aan de software en applicaties die u hebt geïnstalleerd, Nonsens dezelfde software is ook op een andere computer geïnstalleerd en daar heb ik deze problemen niet.
Nu moet ik Dell proberen te overtuigen dat het aan de software of de computer legt.
Heb er langzamerhand genoeg van heb hier totaal geen zin in. Sinds ik deze computer heb ben ik constand bezig problemen op te lossen.
laten ze eens een computer uitbrengen die probleemloos werkt.
Anders sturen ze maar een andere computer.
Ben er heilig van overtuigt dat het een software probleem is dat gerelateerd is aan de X1400 videokaard.
Ben al op de website van AMD geweest "zo als u weet is ATI over genomen door AMD" Kon geen Nederlandse website vinden. Weet iemand een Nederlands web site van ati. Heeft Ati een vertegenwoordiging in Nederland of in de Benelux.
Anders moet ik toch maar Ati mailen in het Engels “zucht”
Ben al op de website van AMD geweest "zo als u weet is ATI over genomen door AMD" Kon geen Nederlandse website vinden. Weet iemand een Nederlands web site van ati. Heeft Ati een vertegenwoordiging in Nederland of in de Benelux.
Anders moet ik toch maar Ati mailen in het Engels “zucht”
Na lang zoeken ben ik toch uitgekomen bij Dell omdat toch kwaliteit goed is en de verzendkosten meestal wel gratis kunnen worden geregeld.
Ik heb al wat samengesteld. Dit wil ik doen:
- Mailen/Internetten/Office
- Films kijken
- Presentatie's
- Af en toe eens wat photoshoppen
- Dreamweaver
Met nog wat achtergrond programma's.
Wat denken jullie van deze opstelling (zie hieronder) of kan het nog wel goedkoper?
bedankt..
Plaatje: Hier
Ik heb al wat samengesteld. Dit wil ik doen:
- Mailen/Internetten/Office
- Films kijken
- Presentatie's
- Af en toe eens wat photoshoppen
- Dreamweaver
Met nog wat achtergrond programma's.
Wat denken jullie van deze opstelling (zie hieronder) of kan het nog wel goedkoper?
bedankt..
Plaatje: Hier
Zo aangezien ik op mijn scherm verticale lijnen had, had ik een mail gestuurd naar hun technische service.
Ik kreeg toen eerst een paar oplossingen die ik moest proberen om te kijken of het hiermee opgelost werd.
1 ervan was om de bekabeling te bekijken van het scherm. En hiermee was het niet opgelost, hierbij had ik mijn toetsenbord beschadigd.
Ik heb toen een mailtje terug gestuurd en zegt dat dat niet het probleem verhielp. We hebben toen een afspraak gemaakt met of ze een monteur langs konden komen die binnen 2 dagen zou bellen.
Nou gisteren belde die, maar niemand was thuis. Vannochtend belde die weer en vroeg of die langs kon komen. Uiteraard was dit geen probleem.
Aangezien ik ook had afgesproken dat dan het beeldscherm en toetsenbord zou worden vervangen had de monteur het toetsenbord niet bij zich. Was namelijk niet ingeboekt of zo.
Toen maar afgesproken dat ze die per post zouden opsturen naar me en dat ik die morgen binnen heb.
Ondertussen heeft die het scherm vervangen en dat werkt nu weer. Geen last meer van verticale strepen over het beeld.
Prima service dus, jammer van het toetsenbord, maargoed zoiets kan gebeuren. Het toetsenbord wordt morgen kostenloos bezorgd hier aan huis.
Ik kreeg toen eerst een paar oplossingen die ik moest proberen om te kijken of het hiermee opgelost werd.
1 ervan was om de bekabeling te bekijken van het scherm. En hiermee was het niet opgelost, hierbij had ik mijn toetsenbord beschadigd.
Ik heb toen een mailtje terug gestuurd en zegt dat dat niet het probleem verhielp. We hebben toen een afspraak gemaakt met of ze een monteur langs konden komen die binnen 2 dagen zou bellen.
Nou gisteren belde die, maar niemand was thuis. Vannochtend belde die weer en vroeg of die langs kon komen. Uiteraard was dit geen probleem.
Aangezien ik ook had afgesproken dat dan het beeldscherm en toetsenbord zou worden vervangen had de monteur het toetsenbord niet bij zich. Was namelijk niet ingeboekt of zo.
Toen maar afgesproken dat ze die per post zouden opsturen naar me en dat ik die morgen binnen heb.
Ondertussen heeft die het scherm vervangen en dat werkt nu weer. Geen last meer van verticale strepen over het beeld.
Prima service dus, jammer van het toetsenbord, maargoed zoiets kan gebeuren. Het toetsenbord wordt morgen kostenloos bezorgd hier aan huis.
Je kan die systeem van jou voor een lagere prijs bestellen. Als je deze e value gebruikt:
NLBSDONL-N04642. Is eigenlijk bedoeld voor kleine ondernemingen, maar werkt ook bij consumenten. En als je ook nog eens de 5% korting code invoert, komt het neer op 901 euro.
NLBSDONL-N04642. Is eigenlijk bedoeld voor kleine ondernemingen, maar werkt ook bij consumenten. En als je ook nog eens de 5% korting code invoert, komt het neer op 901 euro.
Verwijderd
code ongeldigkarakedi schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:38:
Je kan die systeem van jou voor een lagere prijs bestellen. Als je deze e value gebruikt:
het is geen kortingscode maar een e value code van een notebook.
die je hier kan intikken
daarna moet je de garantie terugschroeven naar 1 jaar, geheugen uitbereiden naar 2 gig en een true life scherm kiezen.
In het winkelmandje kan je de volgende kortingscode invoeren : 1TJ$N20835B2SZ.
Dan komt alles neer op 901 euro. Precies dezelfde laptop.
die je hier kan intikken
daarna moet je de garantie terugschroeven naar 1 jaar, geheugen uitbereiden naar 2 gig en een true life scherm kiezen.
Hoe vind je die offerte van mij? Kan die ook nog goedkoper?karakedi schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:35:
het is geen kortingscode maar een e value code van een notebook.
die je hier kan intikken
Je krijgt ook een windows vista business ipv home premium.
de edit knopje deed het niet
@Executor16
ik heb geprobeerd een systeem te samenstellen die vergelijkbaar is met die van jou. Ik kwam uit op ene bedrag van 690 euro. Maar deze heeft een scherm met een lagere resolutie, maar wel een hardeschijf van 120 gig (40 gig meer)
@Executor16
ik heb geprobeerd een systeem te samenstellen die vergelijkbaar is met die van jou. Ik kwam uit op ene bedrag van 690 euro. Maar deze heeft een scherm met een lagere resolutie, maar wel een hardeschijf van 120 gig (40 gig meer)
[ Voor 57% gewijzigd door karakedi op 19-04-2007 18:54 ]
Voor 901 heb ik hem 
Maar welke is nou beter:
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16 [Inbegrepen in prijs]
256 MB NVIDIA® GeForce™ Go 7300 TurboCache™
Die Go 7300 heeft een meerprijs van 11euro oid.
Bedankt iig voor de tip!
Maar welke is nou beter:
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16 [Inbegrepen in prijs]
Die Go 7300 heeft een meerprijs van 11euro oid.
Bedankt iig voor de tip!
Volgens deze site is de Ati beter. maar probeer meerdere vergelijkingen te vinden via google.
De 70 euro die je bespaard mag je best op mijn rekenign storten
De 70 euro die je bespaard mag je best op mijn rekenign storten
Ik heb het door gelezen en er staan zeker een paar leuken punten tussen, die ik graag in de op volger zou willen zien.ajpeetoom schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 04:14:
[...]
Heel leuk dat je hier over begon,
Enkele maanden geleden hebben wij het gahad over een mogelijke opvolger.
Was toen een leuk onderwerp. Heb even een uurtje moeten zoeken voordat ik het weer terug vond. Hieronder de link zeker de moeite waard om het te lezen.
Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 5. pagina 22
Zou zeggen kijk er eens na.
Mijn BT module is vandaag verzonden, ben benieuwd of ik hem morgen al heb.
thanks zwartekat, was dat ook met cover, 9cell batterij en 2 jaar garantie?karakedi schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:40:
Je krijgt ook een windows vista business ipv home premium.
@Executor16
NeeVerwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 20:34:
zou er geen betere grafische kaart te verkrijgen zijn voor dit type???
@Executor16
Het was wel met 9 ceel accu, maar geen 2 jaar garantie. Op jou offerte staat namelijk 1jaar garantie. Trouwens hoe heb jij die scherm kunnen bestellen?
Het was wel met 9 ceel accu, maar geen 2 jaar garantie. Op jou offerte staat namelijk 1jaar garantie. Trouwens hoe heb jij die scherm kunnen bestellen?
De Service van Dell is inderdaad redelijk goed. Ik heb ook kosteloos een andere DVD brander gekregen. Die Sony brander had last van herkenning problemen van media.Dutch3men schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:15:
Zo aangezien ik op mijn scherm verticale lijnen had, had ik een mail gestuurd naar hun technische service.
Het probleem wat ik heb is een software probleem van de video kaart. Was een beetje aan het neuzen op het internet en kwam meer mensen tegen met hetzelfde probleem.
Ga Ati dit weekend een mailtje sturen “in het engels.” Hopelijk lost dit iets op.
Het probleem dat stukken ontbreken, komt jammer genoeg steeds vaker voor toch erg hinderlijk.
Telefonisch. En 2 jaar garantie at home staat wel op de offerte hoorkarakedi schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:42:
@Executor16
Ik heb ook net mijn nieuwe Dell binnen (jippieee!) en ook bij mij zit er een T5300 in! Misschien waren ze door de T5200 heen, of het is een nieuwe feature...Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 23:37:
Heb vanmiddag mijn Inspiron binnen gekregen. Toen ik een uurtje of twee terug naar mijn apparaatbeheer ging, zag ik tot mijn aangename verassing dat Dell mij een T5300 heeft gegeven in plaats van een T5200, wat toch een kloksnelheid van 1.73GHz tov 1.60GHz geeft. Altijd mooi meegenomen
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Verwijderd
kan je uw volledige specifiacties eens posten??? en hoe draait hij onder vista? ook al eens zwaardere programma's / games geprobeerdqtee schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:04:
[...]
Ik heb ook net mijn nieuwe Dell binnen (jippieee!) en ook bij mij zit er een T5300 in! Misschien waren ze door de T5200 heen, of het is een nieuwe feature...
er is een nieuwe bios versie uit!
maar denk eigenlijk niet dat ik hem ga instaleren het is bij mijn vorige pc al een keer misgegaan. Denk ook niet dat het heel erg veel uitmaakt maar misschien lost het mijn probleempje dat ik nu heb met het scherm op die gaat namelijk niet uit als ik hem dichtklap. Heb trouwen wel veranderd dat de laptop dan niet op stand by gaat maar gewoon aanblijft maar toch ging het scherm in het begin wel meteen uit wanneer ik hem dichtklapte.
Maar nog even een ander vraagje ik hoor dat er een spdif kabeltje is zodat je digitaal geluid uit je laptop kan laten komen. Maar wat voor kabel kan je vervolgens daar aan vastmaken? Een mini jack lijkt me niet toch? Mijn versterker staat namelijk best ver van mijn bureau vandaan waar nu een paar meter lange kabel met mini jack aansluiting ligt. Als ik die zou vervangen voor een dure digitale kabel heb ik daar niet heel veel zin in vrees ik.
maar denk eigenlijk niet dat ik hem ga instaleren het is bij mijn vorige pc al een keer misgegaan. Denk ook niet dat het heel erg veel uitmaakt maar misschien lost het mijn probleempje dat ik nu heb met het scherm op die gaat namelijk niet uit als ik hem dichtklap. Heb trouwen wel veranderd dat de laptop dan niet op stand by gaat maar gewoon aanblijft maar toch ging het scherm in het begin wel meteen uit wanneer ik hem dichtklapte.
Maar nog even een ander vraagje ik hoor dat er een spdif kabeltje is zodat je digitaal geluid uit je laptop kan laten komen. Maar wat voor kabel kan je vervolgens daar aan vastmaken? Een mini jack lijkt me niet toch? Mijn versterker staat namelijk best ver van mijn bureau vandaan waar nu een paar meter lange kabel met mini jack aansluiting ligt. Als ik die zou vervangen voor een dure digitale kabel heb ik daar niet heel veel zin in vrees ik.
Kun je die dan even linken ? Want ik vind alleen maar A14 en lagerLLEEDD schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 17:23:
er is een nieuwe bios versie uit!
De bios updaten van Dell systemen is erg makelijk, en is een paar pagina's terug erg duidelijk uitgelegt.
A14 is de laatste bioshermedico schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:18:
[...]
Kun je die dan even linken ? Want ik vind alleen maar A14 en lager![]()
De bios updaten van Dell systemen is erg makelijk, en is een paar pagina's terug erg duidelijk uitgelegt.
dan snap ik niet dat LLEEDD zegt dat er een nieuwe bios versie beschikbaar is, want A14 is al een tijdje beschikbaar
meuktracker: Dell Inspiron 6400/E1505 A14
Is er ongeveer een weekje of 2. Het is niet gebruikelijk om iedere week een nieuwe bios uit te brengen.
Is er ongeveer een weekje of 2. Het is niet gebruikelijk om iedere week een nieuwe bios uit te brengen.
Verwijderd
Service-uitbreiding: ik heb mijn Inspiron 6400 ondertussen (bijna) een jaar en heb even gepolst ivm. service/garantie-uitbreiding. Je hebt sowieso 2 jaar garantie, maar dit gaat meer over service-uitbreiding, dus geen gezeur en altijd on-site support enz.
Of dit vaste prijzen zijn weet ik niet, ik moet er b.v. bijvertellen dat er in het eerste jaar niets misgelopen is met de laptop.
... wat aardig goedkoop is in vgl. met b.v. 3 jaar on-site service aantikken bij bestelling van je laptop. Tenminste, een jaar geleden had je enkel een dure next-business day on-site optie.Geachte tencoryn,
Allereerst dank voor uw email. De mogelijkheden in het verlengen van uw garantie zijn als volgt (alle prijzen zijn exclusief btw):
- verlenging van 1 jaar met At Home Warranty € 66,-
- verlenging van 2 jaar met At Home Warranty € 90,-
- verlenging van 3 jaar met At Home Warranty € 114,-
- verlenging van 4 jaar met At Home Warranty € 151,62
At Home Warranty houdt in dat mocht er iets mis gaan met uw hardware dat er, na telefonisch contact, binnen 3 tot 5 werkdagen, inclusief avond uren tot acht uur en zaterdagen, een monteur bij u voor de deur staat om uw systeem te repareren.
Of dit vaste prijzen zijn weet ik niet, ik moet er b.v. bijvertellen dat er in het eerste jaar niets misgelopen is met de laptop.
Als meerdere mensen die eens na gaan zou dit mooi in het topicstart kunnenVerwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:05:
Service-uitbreiding: ik heb mijn Inspiron 6400 ondertussen (bijna) een jaar en heb even gepolst ivm. service/garantie-uitbreiding. Je hebt sowieso 2 jaar garantie, maar dit gaat meer over service-uitbreiding, dus geen gezeur en altijd on-site support enz.
[...]
... wat aardig goedkoop is in vgl. met b.v. 3 jaar on-site service aantikken bij bestelling van je laptop. Tenminste, een jaar geleden had je enkel een dure next-business day on-site optie.
Verwijderd
'Polsen' kan je trouwens gewoon door de service-tag in te vullen en daar garantie-uitbreiding te kiezen, en je naam invullen. Dan krijg je een paar dagen later deze mail. Een beetje vaag eigenlijk. De uitbreiding zelf regel je over telefoon / mail met een aangewezen Dell medewerker - ga ik volgende week voor kijken.
Verwijderd
Bedankt!Dbm12 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 20:10:
[...]
Door je microfoon uit te zetten (0%) is het ook weg
desalniettemin: ik zou toch graag zo'n kabel willen bestellen.. kan iemand mij vertellen hoe ik dat uiteindelijk moet doen?
Alvast heel erg bedankt!
Heb hem vandaag binnen gekregen, en hij werkt uitstekendhermedico schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:08:
[...]
Ik heb het door gelezen en er staan zeker een paar leuken punten tussen, die ik graag in de op volger zou willen zien.
Mijn BT module is vandaag verzonden, ben benieuwd of ik hem morgen al heb.
Alleen lijkt hij er onder druk in te zitten
Ik ben dus van plan een Dell 6400 te kopen maar dan wel als vervanger voor m'n pc denk ik.. is dit het waard?
Ik heb nu een 19" tft maar straks dan een 15,4" (met true life) wordt dit niet dan een verschrikkelijke tegenvaller qua scherm.
Natuurlijk kan ik m'n tft wel behouden en als ik dan thuis zit deze op m'n laptop aansluiten.
Iemand tips?
Want de actie van gratis verzendkosten is maar tot 25 april geldig... of komen die regelmatig terug?
Ik heb hem nl. pas na verwachting vanaf augustus pas nodig.
Bedankt iig...!
Ik heb nu een 19" tft maar straks dan een 15,4" (met true life) wordt dit niet dan een verschrikkelijke tegenvaller qua scherm.
Natuurlijk kan ik m'n tft wel behouden en als ik dan thuis zit deze op m'n laptop aansluiten.
Iemand tips?
Want de actie van gratis verzendkosten is maar tot 25 april geldig... of komen die regelmatig terug?
Bedankt iig...!
Verwijderd
Zal zeker je 19 inche scherm er bij houden, is erg lekker zo dual scherm setup.
15,4" opzich geen probleem, alleen is de lage resolutie 1280*800 wat voor somige dingen best wel irritant is, zoals photoshop, videobewerken, worr, en i-neten.
15,4" opzich geen probleem, alleen is de lage resolutie 1280*800 wat voor somige dingen best wel irritant is, zoals photoshop, videobewerken, worr, en i-neten.
Ja klopt, ik heb al voor mezelf besloten voor 17" te gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 21:40:
Zal zeker je 19 inche scherm er bij houden, is erg lekker zo dual scherm setup.
Photoshop komt af en toe voor maar werk graag met hoge resoluties..
Er bestaan ook notebooks met 19" schermen 21"zelfs, wel geen Dell, dacht dat Asus of Acer er een in zijn programma had zitten. Erg lomp en zwaar. Er zal wel een joekel van een accu in zitten om dat ding te voeden.no11 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:30:
Ik ben dus van plan een Dell 6400 te kopen maar dan wel als vervanger voor m'n pc denk ik.. is dit het waard?
Iemand tips?
Bedankt iig...!
Ach je moet het ook nodig hebben. Zoon groot scherm werkt wel lekkerder, vooral in de hoge resolutie modes
Er bestaat ook voor de Dell inspiron een hoge resolutie scherm van 1680x1050 ik heb zoon scherm en ben er zeer tevreden over. Of deze nog leverbaar is zou je na moeten vragen bij Dell zelf.
Verwacht dat de toekomstige notebook zeer hoge resolutie schermen zal hebben van 1980x1280 dit in verband met HD tv en DVD.
Heel grappig nieuws van Dell zelf.
Dell blijft hun systemen standaard met XP leveren omdat de klanten hierom vragen.
Net als duizenden met mij hebben zij liever XP als besturingssysteem dan Vista.
Zij nemen liever een afwachtende houding aan. Tja, ik kan ze geen ongelijk geven.
Microsoft meld dat de verkoop van het nieuwe besturingssysteem vista zwaar tegen valt. Mensen hebben aan XP nog een prima besturingssysteem, waarom zouden ze iets dat goed is vervangen.
Vista stelt nogal hoge eisen. Als het een beetje tegen zit moeten de videokaart worden vervangen of andere onderdelen. Vaak is de computer te verouderd.
Werkt u computer nog prima onder xp laat xp er dan lekker opstaan bil geats is al rijk genoeg.
Hieronder de link.
http://www.nu.nl/news/105..._Windows_XP_verkopen.html
Dell blijft hun systemen standaard met XP leveren omdat de klanten hierom vragen.
Net als duizenden met mij hebben zij liever XP als besturingssysteem dan Vista.
Zij nemen liever een afwachtende houding aan. Tja, ik kan ze geen ongelijk geven.
Microsoft meld dat de verkoop van het nieuwe besturingssysteem vista zwaar tegen valt. Mensen hebben aan XP nog een prima besturingssysteem, waarom zouden ze iets dat goed is vervangen.
Vista stelt nogal hoge eisen. Als het een beetje tegen zit moeten de videokaart worden vervangen of andere onderdelen. Vaak is de computer te verouderd.
Werkt u computer nog prima onder xp laat xp er dan lekker opstaan bil geats is al rijk genoeg.
Hieronder de link.
http://www.nu.nl/news/105..._Windows_XP_verkopen.html
Weten jullie soms hoe ik het euro teken kan doen?? heb allebij de alt's al geprobeerd!
Verwijderd
kijk de instellingen van je toetensenbord eens na...peeter94 schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:15:
Weten jullie soms hoe ik het euro teken kan doen?? heb allebij de alt's al geprobeerd!![]()
Bij config.-->>toetsenbord valt niet zoveel te veranderen!? Of bedoel je wat anders??Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:23:
[...]
kijk de instellingen van je toetensenbord eens na...
Verwijderd
Dat niet alleen, een laptop met Vista houdt nooit lang vol op een accu door al grafische geweld. (ja accu is dan twee keer zo snel leeg). Is echt geen geschikt berstuurings systeem voor een laptop.ajpeetoom schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:13:
Heel grappig nieuws van Dell zelf.
Verwijderd
alt+0128Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:23:
[...]
kijk de instellingen van je toetensenbord eens na...
Verwijderd
Ja, erg handig op een laptop zonder numeriek toetsenbord...
Je kunt toch echt beter je toetsenbord goed instellen.
Verwijderd
Of control + Shif. als dan je euro teken het dan wel doet. Dan stond je toetsenbord op een verkeerde taal ingesteld.
Verwijderd
Nja, ook op een lapto heb je een numlockVerwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:08:
[...]
Ja, erg handig op een laptop zonder numeriek toetsenbord...![]()
Je kunt toch echt beter je toetsenbord goed instellen.
Kan ik ook op de schijf recovery windows xp zetten?? Op C: staat Vista, en op recovery staan de recovery bestanden van vista, maar kan ik xp daar zo bij opzetten????
Ik heb mijn 6400 in augustus 2006 besteld zonder bluetooth.Nu wil ik het er eigenlijk toch wel in hebben. Ik zag ook dat het er makkelijk in te zetten is.hermedico schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:11:
[...]
Heb hem vandaag binnen gekregen, en hij werkt uitstekend![]()
Alleen lijkt hij er onder druk in te zitten(Chipje zit netjes op het dekseltje.)
Maar ik weet niet welk type ik moet bestellen.
- Dell™ Wireless 350 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Bluetooth Mbps) met Enhanced Data Rate
- Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
Passen deze allebei, en zit er nog verschil tussen? En welke prijs heb je inc. verzenden betaald?
En is het met deze bluetooth module mogelijk om draadloos muziek te luisteren via een A2DP headset?
Verwijderd
Na lang dubben heb ik besloten ook een Inspiron 6400 te bestellen.
Intel® Core™2 Duo Processor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Home Basic - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)
Deze kost 771 euro incl 5% korting en verzendkosten bij Consumenten en 739 euro incl verzendkosten bij de kleine ondernemingen.
Ik heb alleen een vraag over het geheugen. Ik heb nu 2 x 512MB, is het niet beter om 1 keer 1GB te bestellen, zodat ik nog een gleuf vrij heb om later nog 1 GB bij te plaatsen mocht Vista niet soepel draaien? En is het verstanding om geheugen van 667 Mhz te bestellen voor 30 euro meer, of ga ik daar vrijwel niets van merken?
De laptop zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor kantoorwerk en IE applicaties met meerere tabbladen tegelijk open (6-10 tabs) waarbij ik soepel moet kunnen switchen van tab naar tab.
Is er trouwens nog een waardebon met 5% korting die werkt bij kleine ondernemingen?
Intel® Core™2 Duo Processor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Home Basic - Nederlands
Collect & Return-service, slechts 1 jaar
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)
Deze kost 771 euro incl 5% korting en verzendkosten bij Consumenten en 739 euro incl verzendkosten bij de kleine ondernemingen.
Ik heb alleen een vraag over het geheugen. Ik heb nu 2 x 512MB, is het niet beter om 1 keer 1GB te bestellen, zodat ik nog een gleuf vrij heb om later nog 1 GB bij te plaatsen mocht Vista niet soepel draaien? En is het verstanding om geheugen van 667 Mhz te bestellen voor 30 euro meer, of ga ik daar vrijwel niets van merken?
De laptop zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor kantoorwerk en IE applicaties met meerere tabbladen tegelijk open (6-10 tabs) waarbij ik soepel moet kunnen switchen van tab naar tab.
Is er trouwens nog een waardebon met 5% korting die werkt bij kleine ondernemingen?
Verwijderd
Je kunt de E-value code van kleine ondernemingen in het consumentengedeelte invoeren en daar de 5% code overheen gooien.
Ja, ik zou zeker voor 1x1 gaan als je niet meteen 2x1 GB pakt. En in het geval van 1 reepje zou ik dan wel 667 pakken ja. Probeer aan de telefoon ipv 2x512 533 1x1 667 te krijgen.
En ik zou een 9 cells battery pakken.
Ja, ik zou zeker voor 1x1 gaan als je niet meteen 2x1 GB pakt. En in het geval van 1 reepje zou ik dan wel 667 pakken ja. Probeer aan de telefoon ipv 2x512 533 1x1 667 te krijgen.
En ik zou een 9 cells battery pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 14:53 ]
Via Everest heb ik de volgende gegevens gevonden:Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:50:
[...]
kan je uw volledige specificaties eens posten??? en hoe draait hij onder vista? ook al eens zwaardere programma's / games geprobeerd
Moederbord: Dell Inspiron 6400/E1505
CPU's: Intel(R) Core(TM) 2 CPU T5300 @ 1.73GHz
Geheugen: 2x Nanya NT 1GT64U8HB0Bn-37B (2x 1GB)
North Bridge: Mobile Intel Calistoga i945PM
South Bridge: Intel 8280 1GBM ICH7-M
Videokaart: ATI Mobility Radeon X1400
Geluidskaart: SigmaTel STAC9200 @ Intel 8280 1GBM ICH7-M High Definition Audio Controller [A-1]
Harde schijf: Samsung HM160JI ATA Device (160 GB, 5400 rpm, SATA)
Optisch: TSSTcorp DVD+-RW TS-L632 ATA Device (DVD+R9:6x, DVD+RW:8x/6x, DVD-ROM:8x, CD: 24x/24x DVD+RW/DVD-RW)
Netwerkkaart: Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
WIFI: Intel(R) Wireless WiFi Link 4965AGN
Modem: Conexant HDA D110 MDC V.92 modem
Firewire: Ricoh RL5C832 IEEE 1394 Controller
USB: 4x
Beeldscherm: TrueLife 1280x800
Besturingssysteem: Windows Vista Business
Behalve de snellere processor zitten er dus niet meer "Easter Eggs" in deze keer
Anderen die recentelijk een 6400 hebben besteld: hebben jullie ook een T5300 i.p.v. een T5200? Misschien leuk voor mensen die nog twijfelen...
Ik heb trouwens Vista, maar heb op deze laptop geen XP gedraaid. Ik kan dus geen vergelijking maken. Wat mij betreft draait Vista lekker vlot, ik vind het fijn werken en minder "overdreven" t.o.v. XP dan ik had verwacht. Spellen heb ik nog niet geprobeerd... maar mijn verwachte accutijd bij de laagste instellingen staat ook op ongeveer 6 uur, net als ik van veel XP-gebruikers hier heb gelezen. Of halen die 6 uur op de hoogste settings
Wel wordt mijn processor erg warm, 70 graden! Is dit normaal en zo nee, wat kan ik er aan doen?
@FastEddieJC:
Neem een 9cell batterij! Voor een paar tientjes extra kun je een stuk langer werken, echt de moeite waard! Tenzij je hem altijd aan de lader hebt liggen natuurlijk...
[ Voor 6% gewijzigd door Velvet op 23-04-2007 15:06 ]
de 350 werkt niet onder windows 2000 de 355 wel. de 355 is de nieuwste en word ook door vista herkend.arjan bregman2 schreef op maandag 23 april 2007 @ 14:00:
[...]
Ik heb mijn 6400 in augustus 2006 besteld zonder bluetooth.Nu wil ik het er eigenlijk toch wel in hebben. Ik zag ook dat het er makkelijk in te zetten is.
Maar ik weet niet welk type ik moet bestellen.
- Dell™ Wireless 350 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Bluetooth Mbps) met Enhanced Data Rate
Passen deze allebei, en zit er nog verschil tussen? En welke prijs heb je inc. verzenden betaald?
En is het met deze bluetooth module mogelijk om draadloos muziek te luisteren via een A2DP headset?
De 350 is een oud type wat niet meer gemaakt word, Als het prijsverschil niet groot is ga dan voor de 355.
[ Voor 66% gewijzigd door Ruler-Nrg op 23-04-2007 18:22 . Reden: oeps.. stukje vergeten :) ]
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Online zie ik iig nooit de mogelijk voor 1 reepje 1GB. Waarom trouwens per se 667? 533 is toch ook snel genoeg?
Verwijderd
Bedankt jcvjcvjcvjcv voor de e-coupon tip, dat werkt perfect!
En idd 1 reepje zie ik nergens staan, maar dat valt hopenlijk in de chat of per telefoon te regelen.
En of 533 snel genoeg is dat weet ik niet, hierboven werd 667 geadviseerd...
En idd 1 reepje zie ik nergens staan, maar dat valt hopenlijk in de chat of per telefoon te regelen.
En of 533 snel genoeg is dat weet ik niet, hierboven werd 667 geadviseerd...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 21:13 ]
Verwijderd
Hoe warm moet de laptop eigenlijk zijn? ik heb 'm wel eens op m'n schoot en dan wordt 'ie ongelofelijk heet en krijg ik maagkrampen (ja, dit klinkt raar misschien?) als ik 'm te lang zo hou. Heb even 'superfan' gedownload en deze zegt dat de HD 43 graden is en de laptop 51 graden. Is dit ok?
Mijn is opgevallen dat de inspiron 6400 warmer wordt met de laatste bios update A14.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 03:17:
Hoe warm moet de laptop eigenlijk zijn? ik heb 'm wel eens op m'n schoot en dan wordt 'ie ongelofelijk heet en krijg ik maagkrampen (ja, dit klinkt raar misschien?) als ik 'm te lang zo hou. Heb even 'superfan' gedownload en deze zegt dat de HD 43 graden is en de laptop 51 graden. Is dit ok?
Met programma fan control kan je de temparatuur positief beinvloeden. Gevolg dat dan wel vaker de ventilator draait.
Hoe lang was de levertijd op jullie laptops jongens? Ik krijg net een mailtje van dell dat ie ipv 27 april, pas 23 mei komt! Uiteraard meteen gebeld, ze gaan eea uitzoeken. Zo'n lange levertijd pik ik niet.
ik had hem in 4 dagen, en de 1e had ik in 8 dagenTimmert schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:25:
Hoe lang was de levertijd op jullie laptops jongens? Ik krijg net een mailtje van dell dat ie ipv 27 april, pas 23 mei komt! Uiteraard meteen gebeld, ze gaan eea uitzoeken. Zo'n lange levertijd pik ik niet.
Ik heb hem vorige week zondagavond besteld (dus op maandagochtend kwam hij in het systeem), leverdatum stond op uiterlijk 4 mei, afgelopen vrijdag had ik hem binnen. Binnen 5 werkdagen. Vreemd, die melding bij jou... bevoorradingsprobleem misschien?
[ Voor 8% gewijzigd door Velvet op 24-04-2007 11:37 ]
Het zal best.. Ik vind het wel idioot lang hoor!
Computers worden in Ierland op bestelling inelkaar gezet.Timmert schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:44:
Het zal best.. Ik vind het wel idioot lang hoor!
1 De klant bestelt de notebook , via de telefoon gaat sneller vaak ook hogere kortingen.
2 De klant moet het geld overmaken, hier gaat soms veel tijd in zitten “ideal gaat het snelst”
3 Dell Geeft opdracht aan de assembleer afdeling in Ierland.
4 De computer wordt naar wens samengesteld.
5 De computer wordt minimaal 1 dag getest.
6 De computer wordt opgestuurd.
7 De klant krijgt de computer thuis gestuurd.
Soms kan het voorkomen dat een onderdeel niet op voorraad is, er dus langer op de computer gewacht moet worden.
Standaard computers zijn sneller leverbaar. Als de klant een andere processor, andere geheugen, andere videokaart of een andere wifi module wilt dan gaat het ook langer duren.
Bij het bestellen van een notebook moet je op 2 weken rekenen.
Nu breekt m'n klomp, weer een mailtje van Dell:
- Geplande Leverdatum: 26/04/2007
- Leveringstijdstip: 9:00 - 17:00

Ben benieuwd
Ben benieuwd
Niet zo zenuwachtig hij komt vanzelf wel,Timmert schreef op woensdag 25 april 2007 @ 07:04:
Nu breekt m'n klomp, weer een mailtje van Dell:
Ben benieuwd
- Dell™ Wireless 350 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Bluetooth Mbps) met Enhanced Data RateRuler-Nrg schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:15:
[...]
de 350 werkt niet onder windows 2000 de 355 wel. de 355 is de nieuwste en word ook door vista herkend.
De 350 is een oud type wat niet meer gemaakt word, Als het prijsverschil niet groot is ga dan voor de 355.
En is het met beide bluetooth modules mogelijk om draadloos muziek te luisteren via een A2DP headset? Of gaat dat niet?
Verwijderd
Ik heb mn Inspiron met Vista binnengekregen, maar denk dat ik voorlopig terugga naar XP. Er zat al een cd met drivers bij, moet ik verder nog wat back-uppen of gaat dat zo helemaal lukken?
Ik heb geen idee. Maar ik denk het wel. specificaties zeggen van welarjan bregman2 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:46:
[...]
En is het met beide bluetooth modules mogelijk om draadloos muziek te luisteren via een A2DP headset? Of gaat dat niet?
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Heb al iets gelezen over bluetooth 3.0 een nieuwe standaard, dat schijnd op 8 Mbs te gaan weken.
Verwijderd
Ik heb topic 5 en 6 doorgelezen, hoop te weten gekomen maar heb toch nog aardig wat vragen:
- Als ik bestel als zelfstandig ondernemer (ik bestel het voor mijn bedrijf voor als ik 3 maanden in de VS zit), krijg ik dan ACHTERAF ook nog 5% korting met zo'n code zoals je dat bij consumenten kan doen, of is dat vooraf al doorberekent in de prijs?
- Ik heb veel gelezen over de resoluties. 1680x1050 is nog altijd niet meer beschikbaar, of is die ondertussen teruggekomen?
- Ik lees veel mensen praten over het terugschroeven naar 1 jaar garantie. Nu heb ik echter op andere plekken op GoT gelezen dat je ALTIJD 3 jaar moet nemen, bij wat voor laptop dan ook. Nemen jullie gewoon het risico na 1 jaar geen laptop meer te hebben, of hebben jullie een alternatief voor de garantie?
- Als ik in de VS zit, kan ik met de huidige WIFI overal makkelijk het internet opduiken? Want ik las wat dingen in dit topic over de nieuwe WIFI N standaard ofzo.
Heb ook nog 2 vragen die ik misschien beter aan Dell zelf kan vragen, maar als een van jullie iets weet is dat ook altijd handig.
- Ik ga voor 3 of wellicht 6 maanden naar de VS. Kan ik daar ook gewoon efficient mijn laptop ter reparatatie opsturen?
- Als ik kijk via consumenten en kleine ondernemer verschillen de garantiebenamingen. Bij business is het "On Site" en bij consumenten "At Home". Weten jullie het verschil?
- Als ik bestel als zelfstandig ondernemer (ik bestel het voor mijn bedrijf voor als ik 3 maanden in de VS zit), krijg ik dan ACHTERAF ook nog 5% korting met zo'n code zoals je dat bij consumenten kan doen, of is dat vooraf al doorberekent in de prijs?
- Ik heb veel gelezen over de resoluties. 1680x1050 is nog altijd niet meer beschikbaar, of is die ondertussen teruggekomen?
- Ik lees veel mensen praten over het terugschroeven naar 1 jaar garantie. Nu heb ik echter op andere plekken op GoT gelezen dat je ALTIJD 3 jaar moet nemen, bij wat voor laptop dan ook. Nemen jullie gewoon het risico na 1 jaar geen laptop meer te hebben, of hebben jullie een alternatief voor de garantie?
- Als ik in de VS zit, kan ik met de huidige WIFI overal makkelijk het internet opduiken? Want ik las wat dingen in dit topic over de nieuwe WIFI N standaard ofzo.
Heb ook nog 2 vragen die ik misschien beter aan Dell zelf kan vragen, maar als een van jullie iets weet is dat ook altijd handig.
- Ik ga voor 3 of wellicht 6 maanden naar de VS. Kan ik daar ook gewoon efficient mijn laptop ter reparatatie opsturen?
- Als ik kijk via consumenten en kleine ondernemer verschillen de garantiebenamingen. Bij business is het "On Site" en bij consumenten "At Home". Weten jullie het verschil?
Verwijderd
Je kunt na één jaar je garantie uitbreiden, zoals ik hierboven al vermeld heb.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:24:
On Site voor bedrijven is next business day geloof ik.- Als ik kijk via consumenten en kleine ondernemer verschillen de garantiebenamingen. Bij business is het "On Site" en bij consumenten "At Home". Weten jullie het verschil?
Verwijderd
Hallo allemaal
Ik heb een vraagje;
Ik zou namelijk het onderstaande toestel willen kopen maar vind nergens een 5% kortingscoupon of werkt dit niet. Waar kan ik die ergens vinden?
Wat vinden jullie trouwens van deze configuratie
Wel vind ik dat de verzendkosten hoog zijn voor een laptop of valt daar over te onderhandelen met dell
Ik zou eventueel die gratis PC McAfee® Security Centre™ 8.0 - Beveiliging van 24 maanden - Nederlands laten vallen in plaats van gratis verzending.
Alvast bedankt
Catalogusnummer: 2828 N04642
Module Beschrijving Details bekijken
Processor Intel® Core™2 Duo Processor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
Grafische kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Harde Schijf 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Overige Opslagmedia Geen optioneel diskettestation
Modem Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Optical Drives Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Draadloos Netwerk Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
Shipping Documents Nederlands
Gedis Bundle Reference 6400 Silver N04642
Microsoft-software Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Standaard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
Support Services Collect & Return-service, slechts 1 jaar
Bescherm uw nieuwe PC McAfee® Security Centre™ 8.0 - Beveiliging van 24 maanden - Nederlands
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
Digitale Fotobewerking Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Order Information Inspiron-bestelling - België
Batterij 6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)
Draagtassen Gratis Nylon draagtas
Dell System Media Kit Inspiron - DVD met hulpbronnen voor Vista (diagnosemiddelen en stuurprogramma's)
Kleur Keuze Zonder QuickSnap® LCD-backcover
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
TOTAAL Incl. BTW:€ 994,23
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW
Subtotaal € 821,68 21,00% € 994,23
Recupel € 0,75 21,00% € 0,91
Totale leveringskosten € 75,00 21,00% € 90,75
Totaalprijs € 897,43 21,00% € 1.085,89
Ik heb een vraagje;
Ik zou namelijk het onderstaande toestel willen kopen maar vind nergens een 5% kortingscoupon of werkt dit niet. Waar kan ik die ergens vinden?
Wel vind ik dat de verzendkosten hoog zijn voor een laptop of valt daar over te onderhandelen met dell
Ik zou eventueel die gratis PC McAfee® Security Centre™ 8.0 - Beveiliging van 24 maanden - Nederlands laten vallen in plaats van gratis verzending.
Alvast bedankt
Processor Intel® Core™2 Duo Processor T5200 (1,60 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB)
Grafische kaart 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
Draadloos Netwerk Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
Bescherm uw nieuwe PC McAfee® Security Centre™ 8.0 - Beveiliging van 24 maanden - Nederlands
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate
Digitale Fotobewerking Geen software voor het organiseren en delen van foto's/geen fotobewerkingssoftware
Dell System Media Kit Inspiron - DVD met hulpbronnen voor Vista (diagnosemiddelen en stuurprogramma's)
--------------------------------------------------------------------------------
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 15:16 . Reden: aanpassing ]
Verwijderd
Oke, ik kreeg niet het idee dat dat veel goedkoper was (wel de opmerking gezien), maar ik heb dan denk ik verkeerd gekekenVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:32:
[...]
Je kunt na één jaar je garantie uitbreiden, zoals ik hierboven al vermeld heb.
[...]
On Site voor bedrijven is next business day geloof ik.
Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
Basic-pakket, 3 jaar on-site service
15.4" W Screen WXGA TFT Display resolution: 1280x800
2.048 MB 667 MHz DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
2 x 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
Bluetooth Module
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 18:06 ]
Verwijderd
Je kunt wel je geld een jaar langer in je zak houden... Ook kun je na afloop van het eerste jaar beslissen hoelang je een ev. uitbreiding neemt (is het de moeite, of ben je van plan om na 2 jaar je laptop te vervangen, enz.)Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:06:
Oke, ik kreeg niet het idee dat dat veel goedkoper was
.
Ik weet niet hoelang je nog kunt wachten?
4e kwartaal 2008 worden er notebooks met Quattro core processor verwacht, dan worden duo 2 core notebooks weer goedkoper.
Tja, je kunt wel eeuwig blijven wachten of elk jaar een nieuwe kopen dan weet je zeker dat je de laatste stand der technologie hebt. Ik ben zo gek die een nieuwe koopt als er drastische verbeteringen, veranderingen op een notebook zijn toegevoegd.
Zoals de overstap van solo naar duo core en vorig jaar de overstap van core duo naar core 2 duo.
Ik zou nog even wachten met de aanschaf van een nieuwe notebook of je moet deze natuurlijk hard nodig hebben.
Ik weet niet hoelang je nog kunt wachten?
4e kwartaal 2008 worden er notebooks met Quattro core processor verwacht, dan worden duo 2 core notebooks weer goedkoper.
Tja, je kunt wel eeuwig blijven wachten of elk jaar een nieuwe kopen dan weet je zeker dat je de laatste stand der technologie hebt. Ik ben zo gek die een nieuwe koopt als er drastische verbeteringen, veranderingen op een notebook zijn toegevoegd.
Zoals de overstap van solo naar duo core en vorig jaar de overstap van core duo naar core 2 duo.
Ik zou nog even wachten met de aanschaf van een nieuwe notebook of je moet deze natuurlijk hard nodig hebben.
Verwijderd
Ajpeetoom, was dat bericht naar mij gericht? In dat geval: ik heb de laptop binnen een maand nodig ivm een reis van 6 maanden richting de VS. Mijn oude laptop heeft het helaas begeven dus tja...
Iemand nog een opmerking over de prijs van het systeem, 1500 euro?
Ik zou de videokaart vervangen door de Ati Radeon X1300, die schijnt beter te presteren, hoewel hij goedkoper is. Verder inderdaad de garantie terugschroeven. Heb je de nieuwe generatie netwerkkaart erin zitten? Ik weet niet hoe snel die normaal gaat worden, maar je kunt er ook gewoon mee op oudere netwerken en dan zit je vast goed voor de toekomst (correct me if i'm wrong). Heb ik zelf ook gedaan, maar weet nog steeds niet zeker of het een goed idee was. Verder, prima systeem! Misschien kun je er nog een gratis tas bij krijgen via de telefoon
?
Leuke configuratie ik zou een hogere resolutie scherm nemen 1680x1050 ik heb zoon scherm en dat bevalt me reuze goed geen geschuif met balkjes meer of heel weinig. In eens een hele database op het scherm in plaats van telkens met een balkje te schuiven.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:41:
Ajpeetoom, was dat bericht naar mij gericht? In dat geval: ik heb de laptop binnen een maand nodig ivm een reis van 6 maanden richting de VS. Mijn oude laptop heeft het helaas begeven dus tja...
Tja vista business ook leuk deze kost los €365,-
Geforce Go 7300 volgens mij een betere keus dan de Ati X1400 waar ik echt problemen mee heb en stop fouten schermen creëert, gevolg dat de computer weer opnieuw moet worden opgestart. Denk dat mijn computer binnenkort maar eens ter controle naar Dell terug gaat.
Waarom 2 accu’s? Ben je zoveel opstap dan? Er bestaan ook power Pac’s waarop je de notebook aan kan sluiten. Nadeel deze dingen brengen ook weer gewicht in de schaal. Voordeel is wel dat je de gehele dag je computer kan gebruiken.
De wifi module is deze ook geschikt voor de Amerikaanse wifi netwerken? Daar kan nogal verschil in zitten.
Verders een leuke computer voor dat geld.
Verwijderd
Hallo allemaal
Ik heb een vraagje;
Alvast bedankt
Ik heb een vraagje;
Alvast bedankt
Verwijderd
Is dit nou hetzelfde als je al had gepost? Of is er een wijziging? In ieder geval een tip om die hele waslijst te filteren tot alleen de echte belangrijke punten. Het kan me echt niks boeien wat voor tas oid je erbij neemt. Er zijn slechts een paar belangrijke keuzes die rechtstreeks samen hangen met de wensen en plannen die je hebt voor een laptop.
zo'n lijst nodigt mij in ieder geval niet uit tot doorlezen en scroll er net zo snel weer overheen...
Oke,
Vandaag besteld met de 5% korting & gratis bezorging.
Wel vista home laten omruilen naar een Windows XP Pro incl de Cd's
Hiervoor Norton en de laptop tas laten vervallen.
HEU
dat zie ik nu net pas, in mijn order staat een 15.4" UltraSharp Wide Screen WXGA+ (1440x900) TrueLife Display terwijl ik overal lees dat er een Display resolution: 1280x800 inzit.
Iemand een verklaring?
Vandaag besteld met de 5% korting & gratis bezorging.
Wel vista home laten omruilen naar een Windows XP Pro incl de Cd's
Hiervoor Norton en de laptop tas laten vervallen.
HEU

Iemand een verklaring?
[ Voor 46% gewijzigd door The Druid op 27-04-2007 21:53 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Verwijderd
Zoals zo vaak al besproken in dit topic. Momenteel kun je via de website alleen een 1200x800 scherm bestellen. Echter telefonisch kun je ook upgraden naar een 1440x900 scherm. Hoger dan dat gaan ze momenteel niet.
Mja alleen ik heb het niet expliciet besteld vandaar mijn verbazing.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:57:
Zoals zo vaak al besproken in dit topic. Momenteel kun je via de website alleen een 1200x800 scherm bestellen. Echter telefonisch kun je ook upgraden naar een 1440x900 scherm. Hoger dan dat gaan ze momenteel niet.
[ Voor 5% gewijzigd door The Druid op 27-04-2007 22:09 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Ik zit nog een beetje te hannesen met de instellingen van mijn scherm. Als ik in bijvoorbeeld "Documenten" iets selecteer, kan ik niet goed zien wat ik geselecteerd heb, als ik van het item afga met mijn muis komt er een miniem blauw randje omheen te staan, dat ik nauwelijks kan zien.
In mijn startmenu is ook geen mouse over te zien, mijn vriend heeft Vista op zijn desktop en daarop is alles wel goed te zien. Heeft iemand van jullie dit ook (gehad) of weet iemand een oplossing?
Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd via het ATI-tooltje, via de toegankelijkheidsopties en via de beeldscherminstellingen van Vista zelf, maar ik krijg het niet voor elkaar... Draait het bij jullie wel naar wens? Is dit normaal of heb ik een maandagochtendmodel?
Het ligt echt ergens aan het scherm/de instellingen, want een screenshot zag er op een andere computer normaal uit!
EDIT: Op de een of andere manier is het nu wel goed, ik heb het scherm een keer heel ver naar achteren gekanteld en terug... misschien zat er ergens iets los...?
In mijn startmenu is ook geen mouse over te zien, mijn vriend heeft Vista op zijn desktop en daarop is alles wel goed te zien. Heeft iemand van jullie dit ook (gehad) of weet iemand een oplossing?
Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd via het ATI-tooltje, via de toegankelijkheidsopties en via de beeldscherminstellingen van Vista zelf, maar ik krijg het niet voor elkaar... Draait het bij jullie wel naar wens? Is dit normaal of heb ik een maandagochtendmodel?
Het ligt echt ergens aan het scherm/de instellingen, want een screenshot zag er op een andere computer normaal uit!
EDIT: Op de een of andere manier is het nu wel goed, ik heb het scherm een keer heel ver naar achteren gekanteld en terug... misschien zat er ergens iets los...?
[ Voor 21% gewijzigd door Velvet op 27-04-2007 22:56 ]
Ik heb hem vanmiddag binnengekregen!
Onwijs mooi ding zeg! Ik heb ipv de 1,60ghz de 1,73 gekregen, en een 1440x900 scherm terwijk ik echt een 1280x800 besteld had. Primadeluxe dus!
Onwijs mooi ding zeg! Ik heb ipv de 1,60ghz de 1,73 gekregen, en een 1440x900 scherm terwijk ik echt een 1280x800 besteld had. Primadeluxe dus!
Kan je hem dan niet beter in de VS kopen?Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:41:
Verwijderd
Ik ben van plan de goedkoopste versie van de Dell 6400 te kopen.
649 euro inclusief gratis McAfee, verzendkosten en een draagtas.
Deze laptop
Heeft iemand ervaring met deze versie? Hij moet toch wel mogelijk zijn om tegelijk internetten, office gebruik en muziek te luisteren? Of is de Intel® Pentium® Dual Core Mobiele Technologie T2060 (1.60GHz, 1MB L2 Cache, 533MHz FSB hier te zwak voor?
Deze laptop
Heeft iemand ervaring met deze versie? Hij moet toch wel mogelijk zijn om tegelijk internetten, office gebruik en muziek te luisteren? Of is de Intel® Pentium® Dual Core Mobiele Technologie T2060 (1.60GHz, 1MB L2 Cache, 533MHz FSB hier te zwak voor?
Je linkje werkt niet. EDIT: Nu wel...
Maar goed, de basicversie is vast wel ok, maar vergeet de 9 cell batterij niet, daar ga je veel plezier van hebben!
Voor je doeleinden lijkt me de goedkoopste config wel geschikt. Je moet alleen wel bedenken dat je niet even een videokaartje erin kunt zetten, dat gaat niet. Als je je bedenkt, en er ook wat op wilt gamen, kun je beter een aparte videokaart hebben.
Maar goed, de basicversie is vast wel ok, maar vergeet de 9 cell batterij niet, daar ga je veel plezier van hebben!
Voor je doeleinden lijkt me de goedkoopste config wel geschikt. Je moet alleen wel bedenken dat je niet even een videokaartje erin kunt zetten, dat gaat niet. Als je je bedenkt, en er ook wat op wilt gamen, kun je beter een aparte videokaart hebben.
Verwijderd
Gamen is niet belangrijk, de laptop moet mijn scriptie overleven 
Vreemd, bij mij doet de link het wel.
Vreemd, bij mij doet de link het wel.
ik heb een T2060 met 1GB ram, en die is zeker geschikt voor de taken die je op geeft.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:09:
Ik ben van plan de goedkoopste versie van de Dell 6400 te kopen.
Deze laptop
Overigens heb ik last van een continue brom over mn speakers, vrij laag. Meer mensen die dat ervaren hebben?
Is dat de schermresolutie die je krijgt als je een "TrueLife Display" besteld?Timmert schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:43:
Ik heb hem vanmiddag binnengekregen!
Verwijderd
Kan, maar dan ben ik uiteindelijk net zo duur uit als dat ik hem hier koop omdat je bij de invoer naar Nederland btw en nog een paar extra belastingdingetjes moet betalen. Dan komt er 25% bij op en is het uiteindelijk even duur als dat je hem in Nederland koopt. Maar als ze hem niet binnen pak em beet 3 weken leveren bestel ik hem wel in de VS.
Is 1440x900 te prefereren boven 1280 x 800?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 01:58 ]
Verwijderd
Zal dat van die nieuwe generatie netwerkkaart even meenemen, thanksqtee schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 14:04:
Ik zou de videokaart vervangen door de Ati Radeon X1300, die schijnt beter te presteren, hoewel hij goedkoper is. Verder inderdaad de garantie terugschroeven. Heb je de nieuwe generatie netwerkkaart erin zitten? Ik weet niet hoe snel die normaal gaat worden, maar je kunt er ook gewoon mee op oudere netwerken en dan zit je vast goed voor de toekomst (correct me if i'm wrong). Heb ik zelf ook gedaan, maar weet nog steeds niet zeker of het een goed idee was. Verder, prima systeem! Misschien kun je er nog een gratis tas bij krijgen via de telefoon?
Tas heb ik niet nodig, die heb ik nog
Tja, maar die is niet meer verkrijgbaar... Misschien wel als ik hem in de VS koop, dat kan ik overwegen.ajpeetoom schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:59:
[...]
Leuke configuratie ik zou een hogere resolutie scherm nemen 1680x1050 ik heb zoon scherm en dat bevalt me reuze goed geen geschuif met balkjes meer of heel weinig. In eens een hele database op het scherm in plaats van telkens met een balkje te schuiven.
Hmja, zo'n accu weegt toch net even wat minder, en is toch makkelijk als ik een poos lang onderweg ben (wat ik helaas in de VS af en toe wel moet gaan doen voor mijn werk).ajpeetoom schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:59:
Waarom 2 accu’s? Ben je zoveel opstap dan? Er bestaan ook power Pac’s waarop je de notebook aan kan sluiten. Nadeel deze dingen brengen ook weer gewicht in de schaal. Voordeel is wel dat je de gehele dag je computer kan gebruiken.
Zal ik navragenajpeetoom schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:59:
De wifi module is deze ook geschikt voor de Amerikaanse wifi netwerken? Daar kan nogal verschil in zitten.
Verwijderd
Eh nee hoor. Je zegt gewoon dat je die laptop al had. Papieren en kabels in je koffer (en de doos), en de laptop zelf in je handbagage.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:58:
[...]
Kan, maar dan ben ik uiteindelijk net zo duur uit als dat ik hem hier koop omdat je bij de invoer naar Nederland btw en nog een paar extra belastingdingetjes moet betalen. Dan komt er 25% bij op en is het uiteindelijk even duur als dat je hem in Nederland koopt. Maar als ze hem niet binnen pak em beet 3 weken leveren bestel ik hem wel in de VS.
Is 1440x900 te prefereren boven 1280 x 800?
Wou net hetzelfde gaan zeggen. Desnoods maak je hem een beetje smerig zo dat hij lijkt dat hij al ouder is. Een kennis van mij neemd ook veel mee terug naar nederland als hij naar Japan is geweest.Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 08:44:
[...]
Eh nee hoor. Je zegt gewoon dat je die laptop al had. Papieren en kabels in je koffer (en de doos), en de laptop zelf in je handbagage.
Nou, TrueLife is voor zover ik weet ook gewoon 1280x800. Ik denk dat de 1280 schermen op waren ofzoshello schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 01:15:
[...]
Is dat de schermresolutie die je krijgt als je een "TrueLife Display" besteld?
Ik vind het iig absoluut aan te raden boven een 1280x800 scherm. Er past net ff dat beetje meer op.
Even bij de instellingen je mircofoon uitzetten. DIe 2 zitten soms elkaar te irriterenTimmert schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 00:36:
Overigens heb ik last van een continue brom over mn speakers, vrij laag. Meer mensen die dat ervaren hebben?
Overigens raad ik je aan die mixer uit te zetten in je start menu en een mooi standaard volume knopje te krijgen rechtonder in je scherm
Verwijderd
Met de 5% korting code kan ik nu een betere notebook nemen voor een goede prijs.
Ik dacht aan de Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060 i.c.m 2048 MB.
Maar ik weet dus niet goed of deze processor goed werkt samen met dit grote geheugen.
Moet de processor dan teveel 'forceren'?
Raden jullie mij de Intel® Core™ Duo Processor T2250 aan als ik voor 2048 MB kies?
Ik dacht aan de Intel® Pentium® Dual-Core Processor T2060 i.c.m 2048 MB.
Maar ik weet dus niet goed of deze processor goed werkt samen met dit grote geheugen.
Moet de processor dan teveel 'forceren'?
Raden jullie mij de Intel® Core™ Duo Processor T2250 aan als ik voor 2048 MB kies?
Verwijderd
Uit andere discussies hier op GoT blijkt dat dat nog niet zo eenvoudig isVerwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 08:44:
[...]
Eh nee hoor. Je zegt gewoon dat je die laptop al had. Papieren en kabels in je koffer (en de doos), en de laptop zelf in je handbagage.
Dit topic is gesloten.