Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 6. Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
mijn broertje kan wel alle sims2 er met volledige eye candy mee spelen :p
ik hoop wel dat het kan, geld en ruimte heb ik niet voor een desktop.

[ Voor 32% gewijzigd door BlackRageNL op 21-05-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:05:
Ik heb mijn laptop binnen. Mooi dingetje, wel wat traag maar ga dr zo een format overheen gooien om al die dell meuk kwijt te raken.

Heb nog wel een vraagje. Bij mijn vorige laptop heb ik de accu gesloopt door hem aan netstroom te hangen terwijl de accu er nog in hing (hij laadde schijnbaar door). Hoe zit het met de huidiuge generate laptops (oftewel deze dell inspiron 6400)? Moet ik de accu loskoppelen als ik hem langere tijd aan netstroom hang?
Je moet em er wel uithalen, ik heb daarover zelf contact met een dell medewerker gehad hij zij het liefst helemaal leeglaten lopen tot 0% en uit te zetten, en daarna tot 100% op te laden, doe je dat niet bijvoorbeeld stoppen bij 10% en de stekker eruit trekken bij 90% dat verlies je 20% capaciteit, dus je kunt veel minder lang op je accu werken, en als je em gewoon wel aanlaat staan dan moet je eigenlijk precies hetzelfde doen, maar bij 100% wel de accu eruit halen. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
daar hebben hedendaagse accu's toch geen baad meer bij, of heb ik het nu mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hermedico schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:10:
daar hebben hedendaagse accu's toch geen baad meer bij, of heb ik het nu mis ?
mah k weet ook niet waar hij het vandaan haalt of ik moet een hele speciale accu hebben
maar ik heb mij daar nog nooit aan gehouden en ik kan nog precies even lang doen
met me accu als de eerste dag dat ik hem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmdJunk schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:24:
Leuk Topic maar groooot, misschien is mijn vraag al een keer langs geweest maar ik zie niks. Mijn zoon heeft een 6400 een fijne machine, nu heeft hij de laatste tijd dat als hij de stekker van de voeding er uit trekt dat het beeld gaat flikkeren en uiteindelijk wegvalt. Op de Accu start hij wel op maar je ziet niets.
Natuurlijk ga ik met Dell bellen, maar is er hier iemand die enigszins weet in welke hoek ik moet zoeken
Ik heb hetzelfde probleem sinds ik van Vista naar XP ben gegaan, echt vrij irritant moet ik zeggen. Weet iemand hier iets op/van?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbvo!
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01-2023
hermedico schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:11:
zal ik BF2142 kunnen spelen op mijn laptop met de volgende specs ?:
T2060
1GB 552Mhz ram (binnekort 2GB)
onboard GPU, 256MB (intel GMA 900 meen ik)
ik verwacht geen wonderen, zolang ik het maar kan spelen zonder lag etc vind ik het best :)
Technische gezien kan het wel (BF2142 vereist DirectX 9 en dat ondersteunt de GMA900). Je zult waarschijnlijk alles op de laagste stand moeten zetten (zowel in de Windows settings als in het spel) om een acceptabele speelsnelheid te krijgen. Maar het moet wel kunnen. Je kunt natuurlijk altijd even de gratis demo van het spel downloaden om te kijken of het acceptabel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

peeter94 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:57:
[...]

Je moet em er wel uithalen, ik heb daarover zelf contact met een dell medewerker gehad hij zij het liefst helemaal leeglaten lopen tot 0% en uit te zetten, en daarna tot 100% op te laden, doe je dat niet bijvoorbeeld stoppen bij 10% en de stekker eruit trekken bij 90% dat verlies je 20% capaciteit, dus je kunt veel minder lang op je accu werken, en als je em gewoon wel aanlaat staan dan moet je eigenlijk precies hetzelfde doen, maar bij 100% wel de accu eruit halen. :) ;)
Sorry, maar met moderne accu's is dat onzin. Heel vroeger, met NiCd accu's, ging dat verhaal op, maar voor hedendaagse Li-ion en Li-polymeer accu's is de situatie anders.
Als je de accu effectief gebruikt gaat deze het langst mee indien hij volledig opgeladen worden bij elke gelegenheid die er is. Het is niet verstandig om Li-Ion accu's zoveel mogelijk leeg te trekken vooraleer je ze opnieuw oplaadt.
Indien de accu langere tijd niet gebruikt wordt moet die een 40-50% opgeladen worden, losgekoppeld, en op een koele plaats bewaard worden voor maximale levensduur.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een probleempje, zit vista te installeren die ik opgestuurd heb gekregen maar aan het einde van de installatie gaat ie opnieuw opstartten en vervolgens krijg ik in een flits een blue screen error (kan niet lezen wat er staat, gaat echt te snel). Heb voor de installatie vrijwel alle software verwijderd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die blue screen error kan lezen?

Ps. die blue screen error krijg ik nadat crcdisk.sys is geladen (dit kan ik zien door voor veilige modus te kiezen)...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
The Bad Seed schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:02:
[...]

Sorry, maar met moderne accu's is dat onzin. Heel vroeger, met NiCd accu's, ging dat verhaal op, maar voor hedendaagse Li-ion en Li-polymeer accu's is de situatie anders.
Als je de accu effectief gebruikt gaat deze het langst mee indien hij volledig opgeladen worden bij elke gelegenheid die er is. Het is niet verstandig om Li-Ion accu's zoveel mogelijk leeg te trekken vooraleer je ze opnieuw oplaadt.
Indien de accu langere tijd niet gebruikt wordt moet die een 40-50% opgeladen worden, losgekoppeld, en op een koele plaats bewaard worden voor maximale levensduur.
ikzelf heb dit gewoon aangenomen van een dell-medewerker dus ik dacht dat dat wel goed zou zijn, maar ze zijn dus niet zo bij de tijd dan.. :'( :'( :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand toevallig coupon / discount codes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

mensen, morgen ga ik telefonisch een laptop bestellen zakelijk that is. mijn vraag:
hoe kan ik zo subtiel mogelijk overkomen dat ik uit ben op kortingen :) en wat is een redelijke korting als ik een bestelling plaats van +- 1500 euro ex btw

- dualcore desktop systeempje met 24" dell monitor (899 ; voor ouders)
- notebook dualcore duo voor ongeveer 600 euro ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

De taktiek voor korting schijnt bij Dell te zijn dat ze liever upgrades geven dan iets van de prijs af te halen. Je vertrekt dan van een config die iets minder is dan diegene die je eigenlijk wilt en nadat ze met een prijs daarvoor komen begin je te onderhandelen over een extraatje(meer geheugen, grotere/snellere HD, uitgebreide garantie,...) . Lukt het niet bij de ene verkoper, probeer het dan gewoon opnieuw ;)

Een redelijke korting is onmogelijk in te schatten, de prijzen en marges op producten schommelen daar veel te sterk voor.

[ Voor 13% gewijzigd door The Bad Seed op 22-05-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbvo!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:31:
Niemand toevallig coupon / discount codes ?
Staan in de startpost. Echter de genoemde bon 2 is niet compleet, moet nog een vraagteken voor. Dus:

?Q7S30HKQRGXVZ

Geeft 5% korting. Geldig tot 31 oktober 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén korting lijkt alleen voor Nederland te zijn...en de andere werkt niet. Klik op meer details staat er, maar er staat verder niks in die "meer details".

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:14
mr_niceguy schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:15:
Ik heb het volgende probleem vrij snel na de installatie van Vista gekregen,

Mn draadloze internet valt weg en het lijkt aan de adapter in de notebook te liggen.
Af en toe download ik heel veel en het lijkt meestal op deze momenten weg te vallen.

Als ik dan naar Verbindingen ga geeft hij aan dat hij verbonden is met beperkte verbinding ofzo en als ik dan de status of eigenschappen wil bekijken gaat dit heel langzaam.

En wanneer ik dan eindelijk in kom, kan hij de draadloze adapter opeens niet meer vinden, telkens moet ik dan opnieuw opstarten en dan heb ik weer internet.

Iemand hier ook last van?
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbvo!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:24:
Eén korting lijkt alleen voor Nederland te zijn...en de andere werkt niet. Klik op meer details staat er, maar er staat verder niks in die "meer details".
Klopt, dit komt ook regelmatig in andere forums terug. Deze waardebonnen doen het niet bij de Belgische Dell site. Er zijn ook geen bonnummers bekend die wel werken.
Helaas, Belgische klanten lopen zo 5% korting mis en moeten daarnaast 21% BTW betalen, tegenover 19% voor de Nederlandse klanten. Totaal 7% duurder dan in Nederland. Op een laptop van € 1000,- toch € 70,- .Het is niet anders .. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

The Bad Seed schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:56:
De taktiek voor korting schijnt bij Dell te zijn dat ze liever upgrades geven dan iets van de prijs af te halen. Je vertrekt dan van een config die iets minder is dan diegene die je eigenlijk wilt en nadat ze met een prijs daarvoor komen begin je te onderhandelen over een extraatje(meer geheugen, grotere/snellere HD, uitgebreide garantie,...) . Lukt het niet bij de ene verkoper, probeer het dan gewoon opnieuw ;)

Een redelijke korting is onmogelijk in te schatten, de prijzen en marges op producten schommelen daar veel te sterk voor.
aha, dus verzendkosten eraf pingelen gaat sowiezo niet lukken... hmm
naja morgen maar ff bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

SYQ schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:00:
[...]
aha, dus verzendkosten eraf pingelen gaat sowiezo niet lukken... hmm
naja morgen maar ff bellen
Nope is mij ook niet gelukt om de verzendkosten eraf te pingelen, maar wel 2X 5% ervanaf + betere vidkaart voor de helft van de prijs of zo ;)

ps. Heb m'n 6400 maadag besteld.. hopelijk is ie snel binnen ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Energy99 op 22-05-2007 23:06 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Omdat je zegt dat Windows aan geeft dat je dan een "beperkte verbinding" heb lijkt het me dat je draadloze accesspoint je ip adres wil vernieuwen en het niet helemaal lekker gaat. Windows maakt dan "zelf" een ip adres aan in de 169 range. Daar kan je verder niets mee. En geeft Windows weer dat je een beperkte verbinding hebt. Ik weet niet hoe het met het ontvangst zit, maar ik zou anders een vast ip adres op je draadloze netwerkadapter kloppen.

Heb zelf ook gehad dat hij weg viel, alleen dan kreeg ik niet een tijdelijke IP adres. Het IP adres verhaal ging gewoon goed. Op een gegeven moment ging het vanzelf weer goed? :P Wel heb ik een bios update eens geïnstalleerd schiet me nu te binnen.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer eens een leuke kortingsactie...je RAM geheugen wordt verdubbeld en er zijn geen verzendkosten (dit voor bepaalde systemen)
De actie geldt dus ook voor de Inspiron 6400 die ik al een tijd op het oog heb.
Mijn wachten heeft dus beloond, wat ik nu kan krijgen voor 827 euro is het volgende:

PROCESSOR Intel- Core™ Dual Core Processor T2080 (1.73 GHz, 1 MB cache, 533 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Basic - Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Collect & Return-service
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
GEHEUGEN 1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
HARDE SCHIJF 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
GRAFISCHE KAART 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Mini-PCI-kaart (voor Dual Core-processors)
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.5 - Nederlands

Ik kan dus in tegenstelling tot de andere laptop een betere accu krijgen en een grotere harde schijf...
moet alleen wel voor 29mei bestellen maar dat gaat wel lukken...
toch wel een goede aanbieding zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Jahoor, alleen je geheugen wordt verdubbeld zeg je.. En dan heb je nog steeds maar 2x512MB?
Voor de rest is Vista Basic echt drie x niks als ik 't mag zeggen, ga dan minstens voor Home Premium!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 13:56:
Jahoor, alleen je geheugen wordt verdubbeld zeg je.. En dan heb je nog steeds maar 2x512MB?
Voor de rest is Vista Basic echt drie x niks als ik 't mag zeggen, ga dan minstens voor Home Premium!
ja normaal heb je 512... maar geloof dat die verdubbeling ongeveer een standaard actie van dell is.
Ga voor home premium? ik heb even de 2 versies vergeleken op de vista site
de premium versie kost 47 euro meer...
en ik vraag me af of ik die dingen die je meer krijgt ook echt ga gebruiken...
bijvoorbeeld wondow media center? zoiets gebruik ik niet...mocht ik eht wel willen, dan heb ik er wel andere programma's voor
zelfde geld voor windows DVD maker, windows movie maker en dergelijke
in mijn ogen zitten er geen dingen bij die ik ga missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dan kun je basic nemen inderdaad...
Ikzelf gebruik die functies ook niet, maar geniet wel van alle 'mooie' graphics a la Aero en dergelijke.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:08:
Dan kun je basic nemen inderdaad...
Ikzelf gebruik die functies ook niet, maar geniet wel van alle 'mooie' graphics a la Aero en dergelijke.
wat is daar het verschil mee dan? wat is dat aero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Aero is de nieuwe grafische gebruikersinterface (GUI) van Windows Vista. Het is een acroniem voor Authentic, Energetic, Reflective and Open.

Het is vooral bedoel om aan deze nieuwe Windows-versie een schoner en meer efficient uiterlijk te geven. Zo kan men gebruikmaken van Live Thumbnails, die bij de titelbalk kleine screenshots van de applicatie weergeven. En verder is het vooral gebaseerd op doorzichtigheid. Onder andere de titelbalken, startbalk en vensterversieringen zijn doorzichtig geworden, wat ervoor moet zorgen dat het makkelijker is om openstaande applicaties te kunnen waarnemen.

Om dit te kunnen bereiken maakt Aero gebruik van allerlei nieuwe technieken die de afgelopen jaren beschikbaar zijn geworden.

En dan zie je bijvoorbeeld dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.colok-traductions.com/Divers/Test-Vista/aero.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gabry.eu/imgblog/win-vista-aero.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er wel gelikt uit ja...maar mij die 47 euro niet waard.
Daarbij...gebruikt deze optie ook niet meer geheugen en stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:18:
[...]

ziet er wel gelikt uit ja...maar mij die 47 euro niet waard.
Daarbij...gebruikt deze optie ook niet meer geheugen en stroom?
In ieder geval wel meer geheugen. Extra verbruik zal wel wat meevallen. Je moet ?Q7S30HKQRGXVZ nog even gebruiken als kortingscoupon in je mandje, dan kom ik bij jou systeem op 786.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh ja...cool..nou voor 786.13 is het volgens mij idd wel heel gunstig...
misschien is het dan die premium wel waard...
want ik wilde echt niet meer dan 830 euro betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99

Energy99

NRG <3

Ze hebben vandaag de site van Dell alleen wat opgeleukt en op het eerste gezicht lijken de prijzen ook verlaagd te zijn, maar in werkelijkheid zijn de prijzen hetzelfde gebleven. Heb maandag een 6400 besteld voor 913 euri (inclusief de e-value en waardebon kortingen) en de prijs is nu nog steeds hetzelfde :z

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:21:
processor 2duo T7200 2.0ghz 4mb l2cache 667 mhz
grafische kaart radeon x1400
2400mb ddr 667mhz
scherm 1440 x 900 met truelife ( gratis upgrade)
vista business
160gb harde schijf
Bleutooth
voor amper 1052€

Vandaag geleverd en het is een leuk machientje waar ik veel plezier ga aan beleven.
Voor die prijs kan het niet veel beter denk ik _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
heb net mijn geheugen geupgrade naar 2gb op 667mhz 8). Mijn proc een core duo t2500 loopt als het goed is ook op 667 mhz tenminste dat zijn de specs maar in NHC(notebook hardeware control) staat dat hij maar op 533 mhz loopt. Mijn oude geheugen liep ook op deze snelheid maar het nieuwe dus op 667 mhz. Ik had al even gekeken of ik dit kon veranderen in de bios maar daar kon ik alleen de bussnelheid van het geheugen uitlezen. Heeft iemand een idee hoe ik het anders kan checken in windows en hoe ik het kan veranderen als hij inderdaad nog op 533 mhz loopt?

edit:
bedacht me net dat er een programmatje is cpu-z die dat soort dingen uit kan lezen ik zag dat mijn fsb gelukkig op 665 mhz staat en mijn geheugen modules op 332.5 mhz draaien waarom dit de helft is weet ik niet maar volgens mij klopt het wel en heeft nhc dit gewoon niet geupdate ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door LLEEDD op 23-05-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook opzoek naar een notebook. Ook ik liep hierbij tegen de 6400 aan. Ongeveer in dezelfde configuratie mla14 hierboven. Nu voor 750euro. Ik ben vooral een surfer en doe wat typwerk. Daarnaast speel ik echter ook graag ProEvoSoccer. Ik neem aan dat dat nog wel draait op een 1,73Ghz dual core met Ati X1400. Maar met de komst van Santa Rosa vraag ik me af of het de moeite loont om hier op te wachten?! Een voorbeeld van een dergelijke combinatie is onderstaande Asus:

Intel Core 2 Duo T7100 (1.8GHz; 2MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
120GB S-ATA Harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667Mhz (1 x 1024)
8* DVD+/-RW Dual Layer/ 8-in-1 Card Reader (MMC/ SD/ Mini-SD /XD /Memory Stick/ MS Pro/ MS-Duo/ MS-Pro-Duo)
nVidia GeForce 8400M G 384MB with TurboCache
1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor, 1 x Audio out/Mic-in, 5 x USB 2.0, 1 x Firewire, 1 x TV-Out, 1 x express card, 1 x DVI Port
14.1" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)/ 0.35 Megapixel Webcam
Windows Vista Home Premium NL/UK/FR
335 x 245 x 34.8~37.3 mm/ 2.3kg (6 cell battery)
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis

Dit model is 250euro duurder (999) maar heeft een stuk snellere proc (zit er veel verschil tussen core en core 2?) core 2 is 64bit toch? Heb ik daar dan veel voordeel van icm met vista 64bit? RAM en HDD etc zijn ongeveer hetzelfde. De nieuwe GeForce 8400M G is volgens mij de langzaamste van de nieuwe mobiele GeForce reeks maar waarschijnlijk wel een stuk sneller dan 1400 van ATI?
Maw, loont om hier op te wachten gezien mijn eisen (voor zover jullie hier iets over kunnen zeggen) of kan ik beter die 250 euro in mn zak houden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met beeld/geluid via SPDIF (met het speciale kabeltje). Zodra ik de s-video aansluit (op de TV) verdwijnt het geluid (1,5 mtr digitale coax audiokabel naar m'n Kenwood KRF-V5030D versterker). Het beeld zonder geluid is perfect, het geluid zonder beeld is ook perfect. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 11-09 13:16
Ik zit op de site te kijken maar ik kan nergens vinden of je bij dell ook de laptop kan bestellen zonder OS erop. Deze heb ik al liggen via school en vind het jammer om er dan zoveel geld aan uit te geven. Maar het lijkt me dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet mogelijk als je de E-value code van de kleine ondernemingen sectie gebruikt om de X1400 erin te laten zetten? Het is niet meer beschikbaar als aanklikoptie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Eindelijk heb ik de 6400 binnen. Gekocht met z'n allen voor een vriends verjaardag, maar ik weet nu dat ik ook wel zo'n dingetje wil :P

Hij krijgt dus de
T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB)
Vista HP
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
100 GB SATA harde schijf (7.400 rpm)
RADEON® X1400
9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
en met de scherm 1440 x 900 met truelife

Voor 904 euro.

Maar... wat ben ik teleurgesteld over het beeldscherm... Resolutie is prima. Maar met dit ding valt niet te werken als het ook maar een beetje zonnig is. En hij wilde een laptop zodat hij mobiel kon werken dus ook buiten, Maar dan zie je dus niks!.. (Oke opzich wel wat als je op het net stroom hebt staan maar laten we ervan uitgaan dat buiten geen stopcontacten zitten) Ik heb al de Ati zo gezet dat wanneer hij op de accu werkt even veel prestatie als wanneer hij op het net is aangesloten ,moet leveren. Maar er is gewoon te weinig licht wat uit het beeld komt en er wordt te veel reflecteerd. (En miss staat er al een oplossing hiervoor maar ik ga dit ding morgen aan hem geven en heb eigelijk geen tijd meer om nog hier aan te werken.) 1) Maar kan er iets op het beeld worden replakt zodat het minder reflecteerd? En/of is er een programma waar je wanneer je wilt de hoeveelheid licht uit het beeld kan verhogen (kan dit niet in ati catalyst vinden).

2) En dan vind ik dat de onderkant van de laptop wel te heet wordt. Is hier ook nog wat aan te doen? Als je allleen aan het internetten bent hoeft hij niet even warm te worden als wanneer je aan het gamen bent en dat wordt hij wel.

Maar naast dat prima laptop en had deze keuze nooit zonder dit forum kunnen maken! Daarvoor nog mijn thx _/-\o_ O+ O-)

Cheerz, Dunc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dunc schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:03:
Eindelijk heb ik de 6400 binnen. Gekocht met z'n allen voor een vriends verjaardag, maar ik weet nu dat ik ook wel zo'n dingetje wil :P

Hij krijgt dus de
T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB)
Vista HP
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
100 GB SATA harde schijf (7.400 rpm)
RADEON® X1400
9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
en met de scherm 1440 x 900 met truelife

Voor 904 euro.

knip
hoe heb je het voor mekaar gekregen om dat voor 904 euro te doen?
als ik dat invoer kom ik op de 1077 euro...en dan betaal je geen verzendkosten en krijg je verdubbeling van het geheugen gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:52:
[...]

hoe heb je het voor mekaar gekregen om dat voor 904 euro te doen?
als ik dat invoer kom ik op de 1077 euro...en dan betaal je geen verzendkosten en krijg je verdubbeling van het geheugen gratis
kortingscode gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

ErikCornelissen schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:14:
Ik zit op de site te kijken maar ik kan nergens vinden of je bij dell ook de laptop kan bestellen zonder OS erop. Deze heb ik al liggen via school en vind het jammer om er dan zoveel geld aan uit te geven. Maar het lijkt me dat het niet mogelijk is.
Voor zover ik weet kan je bij Dell geen PC/laptop kopen zonder OS, Linux (Ubuntu) is aangekondigd als "binnenkort beschikbaar" op een aantal modellen, maar er wordt verwacht dat hiervoor geen of weinig korting gegeven zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rken zelf maar uit...1077 min 5% is ongeveer 53 euro
dan is het 1024 euro...
of hij moet een andere kortingscode hebben dan die in het forum staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 20:55
[b][message=28093585,noline]Dunc schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 1

*knip*
Maar... wat ben ik teleurgesteld over het beeldscherm... Resolutie is prima. Maar met dit ding valt niet te werken als het ook maar een beetje zonnig is. En hij wilde een laptop zodat hij mobiel kon werken dus ook buiten, Maar dan zie je dus niks!.. (Oke opzich wel wat als je op het net stroom hebt staan maar laten we ervan uitgaan dat buiten geen stopcontacten zitten) Ik heb al de Ati zo gezet dat wanneer hij op de accu werkt even veel prestatie als wanneer hij op het net is aangesloten ,moet leveren. Maar er is gewoon te weinig licht wat uit het beeld komt en er wordt te veel reflecteerd. (En miss staat er al een oplossing hiervoor maar ik ga dit ding morgen aan hem geven en heb eigelijk geen tijd meer om nog hier aan te werken.) 1) Maar kan er iets op het beeld worden replakt zodat het minder reflecteerd? En/of is er een programma waar je wanneer je wilt de hoeveelheid licht uit het beeld kan verhogen (kan dit niet in ati catalyst vinden).
*knip*
Cheerz, Dunc
Om antwoord op je vraag te geven. Ja hij reflecteerd, maar als jij zegt dat je het kan zien als hij op de netstroom staat is het simpel op te lossen.

Ga bij het opstarten in het bios (F12) en daar kan je kiezen voor de brightness bij Netstroom + Accu. Vul bij accu in dat hij ook op 11 (geloof ik ) moet staan (staat nu uit me hoofd op 4) en je probleem is opgelost ;)

Hou er wel rekening mee dat je accu dan ook veel sneller leeg is ;) Maar je kan dan wel in de zon zitten!

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
@mla14: Heel simpel bel Dell, verzin een mooi verhaal dat je maar 850 euro hebt om uit te geven. En in mijn geval was het, 850 euro van andere mensen en ik kon niet weten of ik wel zoveel geld ging krijgen aangezien ik alles moest voorschieten. En blabaalbal (bij mij was het de waarheid, maar maak er altijd een mooi verhaal van. En zit lager dan dat je eigelijk wil uitgeven!!!
Daarna zijn we gaan praten over wat voor systeem ik wilde. Alles een voor een uitgelegd waarom ik het wilde. Daarna kwam de 1e verkoper op 950 euro (150 euro korting )toen gezegd dat ik nog verder zou kijken en later met 2e verkoper op 906,66 euro gekomen (incl. alles). Was erzelf ook erg blij mee :)
Het mooie van de verkopers is dat zij weten dat alles wat op het web staat eigelijk er gewoon boven staat. En om mensne zoals wij (twijfelaars) over te halen toch hun product te kopen gaan ze korting geven. Wat ik ook erg leuk vond was dat hij zei 'normaal doen we dit nooit, maar voor jou maak ik een uitzondering. Niet doorvertellen hoor. :P <- Ik neem aan dat iedereen dit wel te horen heeft gekregen die via de telefoon heeft besteld.

@Dbm12: thx man zal zkr ff kijken. (ook al blijft hij te veel reflecteren!).

Dit is voor iedereen een waarschuwing, als je deze laptop neemt besef dan wel dat je deze laptop nooit echt makkelijk buiten zou kunnen gebruiken (overdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dunc schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:34:
@mla14: Heel simpel bel Dell, verzin een mooi verhaal dat je maar 850 euro hebt om uit te geven. En in mijn geval was het, 850 euro van andere mensen en ik kon niet weten of ik wel zoveel geld ging krijgen aangezien ik alles moest voorschieten. En blabaalbal (bij mij was het de waarheid, maar maak er altijd een mooi verhaal van. En zit lager dan dat je eigelijk wil uitgeven!!!
Daarna zijn we gaan praten over wat voor systeem ik wilde. Alles een voor een uitgelegd waarom ik het wilde. Daarna kwam de 1e verkoper op 950 euro (150 euro korting )toen gezegd dat ik nog verder zou kijken en later met 2e verkoper op 906,66 euro gekomen (incl. alles). Was erzelf ook erg blij mee :)
Het mooie van de verkopers is dat zij weten dat alles wat op het web staat eigelijk er gewoon boven staat. En om mensne zoals wij (twijfelaars) over te halen toch hun product te kopen gaan ze korting geven. Wat ik ook erg leuk vond was dat hij zei 'normaal doen we dit nooit, maar voor jou maak ik een uitzondering. Niet doorvertellen hoor. :P <- Ik neem aan dat iedereen dit wel te horen heeft gekregen die via de telefoon heeft besteld.

@Dbm12: thx man zal zkr ff kijken. (ook al blijft hij te veel reflecteren!).

Dit is voor iedereen een waarschuwing, als je deze laptop neemt besef dan wel dat je deze laptop nooit echt makkelijk buiten zou kunnen gebruiken (overdag).
klinkt goed...mijn verkoper was niet zo medewerkend...maar goed ik ga er wel wat uitslepen...
aangezien me vader hetzelfde systeem wil aanschaffen...dus 2x 875 euro...dus daar mag wel wat van af...en 5% vind ik eigenlijk niet genoeg....dus hoop dat ie meer aanbiedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
over de 5% kortings code's die hier altijd te vinden zijn. Kan iedereen volgens mijn verkoper gebruiken. Hoeft niet van een bedrijf te zijn. Alleen moet je laptop wel boven de 1000 Euro uitkomen wil je er gebruik van mogen maken. En omdat wij op 900 euro kwamen kon ik dus code niet meer gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dunc schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:34:

Dat is zo bij elke laptop met een TrueLife achtige technologie (Sony XBRITE , Toshiba TruBright , HP Compaq BrightView, Acer CrystalBrite, ...)

Met een heel klein beetje research (google, dit topic,..) had je dat kunnen weten lang voor je de laptop bestelde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99

Energy99

NRG <3

Dunc schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:47:
over de 5% kortings code's die hier altijd te vinden zijn. Kan iedereen volgens mijn verkoper gebruiken. Hoeft niet van een bedrijf te zijn. Alleen moet je laptop wel boven de 1000 Euro uitkomen wil je er gebruik van mogen maken. En omdat wij op 900 euro kwamen kon ik dus code niet meer gebruiken..
Ik kwam lager uit dan 1000 euri voor m'n Inspiron 6400 en ik heb wel 2X 5% korting gekregen.. dus het kan wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Energy99 op 24-05-2007 18:29 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Energy99 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:28:
[...]

Ik kwam lager uit dan 1000 euri voor m'n Inspiron 6400 en ik heb wel 2X 5% korting gekregen.. dus het kan wel ;)
Hoe bedoel je 2 X 5% korting? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99

Energy99

NRG <3

ErikCornelissen schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:18:
[...]
Hoe bedoel je 2 X 5% korting? :)
Ik bedoel de E-Value en de waardebon korting ;)

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen om een laptop te kopen. Ik ga halverwege augustus naar zweden en heb dan een laptop nodig. De keuze is dus, koop ik nu of koop ik pas eind juli? Dit heb ik op het oog:

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium – Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Collect & Return-service, slechts 1 jaar
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
GEHEUGEN 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
HARDE SCHIJF 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
GRAFISCHE KAART 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16O
PTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
DISKETTE / MEDIASTATIONS Geen optioneel diskettestationAccessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
KLEUR KEUZE Zonder QuickSnap® LCD-backcover
DRAAGTASSEN Grote nylon draagtas
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging – Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.5 – Nederlands

en dat met coupon voor € 1.238,75

Ik wil hem gebruiken voor internet/tekst en games, en hij moet zeker een paar jaar vooruit kunnen.

Maar mijn puntje van aarzeling is dus dat ik hem pas in augustus hoef en dus nog even kan wachten. Aan de andere kant weet ik niet of ik dan spijt krijg ivm de aanbiedingen die nu lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Henkie-Jan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:52:
[...]

Omdat je zegt dat Windows aan geeft dat je dan een "beperkte verbinding" heb lijkt het me dat je draadloze accesspoint je ip adres wil vernieuwen en het niet helemaal lekker gaat. Windows maakt dan "zelf" een ip adres aan in de 169 range. Daar kan je verder niets mee. En geeft Windows weer dat je een beperkte verbinding hebt. Ik weet niet hoe het met het ontvangst zit, maar ik zou anders een vast ip adres op je draadloze netwerkadapter kloppen.

Heb zelf ook gehad dat hij weg viel, alleen dan kreeg ik niet een tijdelijke IP adres. Het IP adres verhaal ging gewoon goed. Op een gegeven moment ging het vanzelf weer goed? :P Wel heb ik een bios update eens geïnstalleerd schiet me nu te binnen.
En hoe stel ik dit in? Heb overigens een Netgearrouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik vinden welke grfische kaart beter is:
de intel GMA 950 128 mb shared
of de 256 MB ATI® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory™ ?

mijn pa heeft een laptop nodig, vista basic, 1024MB, T2080, gewoon een simpel ding voor typen enzo...
dus een betere kaart heeft ie niet nodig maar ik wil wel weten welke van de 2 bovenstaande beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21
De 1150 zou iets sneller moeten zijn, maar in type werk ga je dat niet merken.
Vista earo draaien ze allebei evengoed
en voor andere zaken zijn ze beiden veel te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Vandaag werd ik gebeld door een medewerkster van Dell, een maand geleden heb ik de Inspiron 6400 gekocht, en gewoon 1 jaar C&R-garantie genomen. Nu had ze voor mij de aanbieding de garantie uit te breiden naar 3 jaar (met 24-uurs-service) voor 164 euro inclusief BTW. Dat is best veel goedkoper dan via de Dell-site. Ik heb dit nog niet aangenomen (ff geen budget voor :P ), en gevraagd of ik eventueel later nog op deze aanbieding in zou kunnen gaan. Telefoonnummer gekregen en haar naam, dus wie weet. Maar wat vinden jullie, is dit een goede deal (misschien kan ik er nog iets afkrijgen als ik er later op inga), of is het gunstiger om na bijvoorbeeld een jaar nog eens een verlenging te nemen?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
mr_niceguy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:29:
[...]

En hoe stel ik dit in? Heb overigens een Netgearrouter.
Oei, das wel een beetje ingewikkeld uit te leggen via het forum... Tevens heb ik dan gegevens nodig welk adres je router heeft, en in welke ip-range hij het uit deelt. :) Je draait Windows XP neem ik aan?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Ik heb de mijne besteld zojuist.

-T7200
-2048 MB Geheugen
-9-cell battery
-x1400
-next-gen wifi (koste maar 6 € meer :))
-bluetooth module
-Vista Business
-Dockingstation

Over 8 a 10 zou ik heb moeten hebben, vertelde de verkoper tegen mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:33:
Ik zit ook te twijfelen om een laptop te kopen. Ik ga halverwege augustus naar zweden en heb dan een laptop nodig. De keuze is dus, koop ik nu of koop ik pas eind juli? Dit heb ik op het oog:

PROCESSOR Intel® Core™ 2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium – Nederlands
ONDERSTEUNINGS - SERVICES Collect & Return-service, slechts 1 jaar
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
GEHEUGEN 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
HARDE SCHIJF 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
GRAFISCHE KAART 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16O
PTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
DISKETTE / MEDIASTATIONS Geen optioneel diskettestationAccessoires
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g mini-PCI-kaart (voor Core 2 Duo-processors)
KLEUR KEUZE Zonder QuickSnap® LCD-backcover
DRAAGTASSEN Grote nylon draagtas
BEVEILIGINGSSOFTWARE Geen beveiliging/antivirusbeveiliging – Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 8.5 – Nederlands

en dat met coupon voor € 1.238,75

Ik wil hem gebruiken voor internet/tekst en games, en hij moet zeker een paar jaar vooruit kunnen.

Maar mijn puntje van aarzeling is dus dat ik hem pas in augustus hoef en dus nog even kan wachten. Aan de andere kant weet ik niet of ik dan spijt krijg ivm de aanbiedingen die nu lopen.
Telefonisch bestellen.
Ik heb maar 1048€ betaald voor dezelfde laptop met het enige verschil 6 cell batterij.
Had wel een scherm met hogere reolutie 1440 x900 met truelife;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ qtee: Lees ik regelmatig van die extra garantie-verlenging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Jongens, weet iemand van jullie of een 6400 van z'on unit te booten is?

Afbeeldingslocatie: http://www.geheugen-online.com/images/producten/39773/273/watermark.png/Transcend.jpg

Ding kost hiero nu 382 euries en als ik de verhalen over SDD zo hoor zou ik dat ik combinatie met nog wat extra opslagruimte op m'n good 'ol harde schijf toch een verdomd mooie opvulling van m'n expresscard slot vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de specs ziet deze SSD er uit als een USB schijf (gebruikt de USB-pinnen van de ExpressCard interface). Dan is de vraag of je van USB kan booten (volgens mij wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 6400 besteld met de next gen 802.11N wifi kaart. Heeft iemand daar al ervaringen mee? Compatibiliteit met B/G netwerken enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:03:
Ik heb de 6400 besteld met de next gen 802.11N wifi kaart. Heeft iemand daar al ervaringen mee? Compatibiliteit met B/G netwerken enzo?
Werkt prima hier, heb 'm alleen nog maar op g netwerken kunnen testen, maar daar heb ik nog geen problemen mee ondervonden.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Hmmm, ja zo ziet het er ook uit.

Maar dan is het te traag om een OS van te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn delltje wordt wel errug warm van onderen.. ik hoef maar 10 seconden mijn handen onder dat ding te houden en dan verbrandt hij geheid!! Is dat normaal? wat kan ik eraan doen? ik zet hem nooit op mijn schoot maar als dr mensen zijn die dat doen, hoe houden ze dat dan vol? :$

EDIT: spelfoutje . . moet kunnen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:09
Bij mij na 10 minutjes ook wel warm. Maar met de juiste instellingen en CPU ondervoltage kan je het best in de hand houden.
Alleen mijn harde schijf is zo bom heet. Bijna de hele tijd 50 graden. Ik heb dan wel een 100GB 7200 rpm erin zitten.

Voor undervolten gebruik ik Notebook Hardware Control 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Vraagje, is het true life scherm tegenwoordig standaard geworden? Want ik kan het nergens meer bij een i6400 selecteren en in het keuzevakje staat dan ook weer niet true life erbij. Terwijl er wel wat over vermeld staat in een soort van opmerking erboven dat het kan glanzen qua lichtinval etc. Weet iemand hoe dat zit? Want als ik nu een i6400 bestel weet ik niet zeker of er nou true life op zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 20:55
SymenGT schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 00:25:
Bij mij na 10 minutjes ook wel warm. Maar met de juiste instellingen en CPU ondervoltage kan je het best in de hand houden.
Alleen mijn harde schijf is zo bom heet. Bijna de hele tijd 50 graden. Ik heb dan wel een 100GB 7200 rpm erin zitten.

Voor undervolten gebruik ik Notebook Hardware Control 2.0
Bij mij zijn de temperaturen nog vrij normaal.

CPu: 45 als ik bezig ben
Geheugen: 48
GPU: 60
Chipset: 55
Harddisk: (schommelt tussen 48 en 53)

Heb alle tempraturen opgezocht, maar het hoorde zo te zijn.

OVerigens. Als je hem op je schoot heb. benen wijd, En aleen op de zijkanten latne rusten. Zo heb jij het niet heet op je schoot en heeft je laptop het ook nog eens koeler doordat hij lucht kan aanzuigen via de onderkant.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
Ik heb hem op vaak op mijn schoot, maar hij wordt toch niet ontzettend warm.
Luchtaanzuiging zit trouwens voornamelijjk aan de linkerkant, dus het lijkt me net beter dat je dat stuk wat open probeert te houden.

CPU rond de 50 graden hier, HDD momenteel 35 maar staat nog niet lang aan, ik denk dat hij uiteindelijk rond de 50 stabiel blijft.
GPU staat bij mij overigens wel altijd op 'Optimal Battery Life', en dit verander ik enkel als ik een spelletje wil spelen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Adion schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:15:
Luchtaanzuiging zit trouwens voornamelijjk aan de linkerkant, dus het lijkt me net beter dat je dat stuk wat open probeert te houden.
De fan zuigt de lucht vanaf de onderkant van de notebook aan. Dit is vooral duidelijk te zien in de service manual.

Afbeeldingslocatie: http://support.dell.com/support/edocs/systems/ins6400/en/sm/keylarc4.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door AttiX op 26-05-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:03:
Wifi N is op dit moment nog geen erkende wereldwijde standaard. Laatst nog een zeer uitgebreid artikel over gelezen.

Het probleem is dat diverse merken nu al dergelijke kaartjes maken maar dat er software matig nog geen echte erkende standaard is.

Intel begint nu ook kaartje te maken even als microsoft. Rare jongens eerst kaatjes maken en daarna bakkeleien over de uiteindelijke standaard.

Komt me ergens bekend van voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onlangs ook een 6400 besteld, nu een klein vraagje.
Ik ga er nogal vaak mee oppad, en weil daarom het apparaat encrypten.. heeft iemand ervaring met het standaard Vista BitLocker programma? meen dat je daar een bepaalde partitie indeling voor moet hebben, en zie het niet zo zitten om dat te gaan veranderen.
Andere optie zou 3rd party software zijn zoals SafeGuard easy oid, ook daar vraag ik me dan vanaf hoe het werkt met de partities (vnl. het special media stukje van dell. Safeguard rommelt nl. ook met je bootrecord)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_niceguy
Henkie-Jan schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:40:
[...]

Oei, das wel een beetje ingewikkeld uit te leggen via het forum... Tevens heb ik dan gegevens nodig welk adres je router heeft, en in welke ip-range hij het uit deelt. :) Je draait Windows XP neem ik aan?
De router zijn 2 computers bedraag aangesloten, deze hebben te allen tijde internet en mijn notebook is dus wireless op de router aangesloten.

Alle computers krijgen hun IP-adres via de DHCP van de router.

Dit zijn de gegevens uit de router:

Internet Port
MAC Address 00:11:d8:90:55:cf
IP Address 82.73.124.147
DHCP DHCPClient
IP Subnet Mask 255.255.254.0
Domain Name Server
213.51.129.37
213.51.144.37

LAN Port
MAC Address 00:14:6C:9A:6C:A4
IP Address 192.168.1.1
DHCP ON
IP Subnet Mask 255.255.255.0

Wireless Port
Name (SSID) NETGEAR
Region Europe
Channel 13
Mode Auto
Wireless AP ON
Broadcast Name ON

Ik heb het gevoel dat de wireless adapter van de notebook niet helemaal in orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:14:
[...]

Telefonisch bestellen.
Ik heb maar 1048€ betaald voor dezelfde laptop met het enige verschil 6 cell batterij.
Had wel een scherm met hogere reolutie 1440 x900 met truelife;
hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:00:
[...]

hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Gewoon bellen als je wilt geef ik je de telefoon van de verkoper.
Trouwens er zat zelfs nog een bleutooth module bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke goede graka passen er in de 6400?

Anders meot ik dus maar echt een 9400 kiezen?

tnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:58:
Welke goede graka passen er in de 6400?

Anders meot ik dus maar echt een 9400 kiezen?

tnx,
Staat gewoon op de Dell site :)

Uit m'n hoofd, Intel Media Accelerator 950, X1300, X1400 en Geforce Go 7300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zag ik, maar ik zocht GOEDE kaarten .. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica