Bij een bekende van een ander forum, de kosten waren 35€. (geen commercieel bedrijf oid)deepbass909 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:14:
Waar heb je hem laten testen? En quanta kosta? Ik wil m'n bmw ook nog een keer op de pijnbank zetten namelijk.
Geloof niet dat ik kapot ben van de rode achterlichten... Vind de oranje geloof ik beter...
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaakMikeyMan schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:32:
Geloof niet dat ik kapot ben van de rode achterlichten... Vind de oranje geloof ik beter...
Heb je de dynograph ook nog? Want dat lijkt me ook wel leuk om te zien
Deze elise had de rover motor toch?
En dat blok heeft standaard toch pakweg 105 pk ? Hoe kom jij dan aan de 140? alleen door een nieuw luchtfiltertje?
Oh, en andere lampjes
Stikkertuning !
En dat blok heeft standaard toch pakweg 105 pk ? Hoe kom jij dan aan de 140? alleen door een nieuw luchtfiltertje?
Oh, en andere lampjes
[ Voor 46% gewijzigd door HeepH op 12-04-2007 22:07 ]
Standaard 118-120pk geloof ik.Heephstan schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:05:
Heb je de dynograph ook nog? Want dat lijkt me ook wel leuk om te zienDeze elise had de rover motor toch?
Oh, en andere lampjesStikkertuning !
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dat zijn achterwiel pk's volgens mij. Hier zijn de krukas pk's gemeten. Maar pin me er niet op vast.
.
Die 118-120pk zijn krukas pk's, want die worden altijd gegeven.
Krukaspk'sHeephstan schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:05:
Heb je de dynograph ook nog? Want dat lijkt me ook wel leuk om te zienDeze elise had de rover motor toch?
Oh, en andere lampjesStikkertuning !

Wielpk's inclusief aandrijfverliezen

In welke versnelling is het verlies bepaalt? 
(normaal doen ze het in de 1 na hoogste)
(normaal doen ze het in de 1 na hoogste)
[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 14-04-2007 10:25 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Als ik het goed zie dan is er maximaal ~110 achterwiel pk, wat volgens de uitdraai overeen komt met 140 krukaspk.
Pff, als er stroop in de bak zit misschien, maar 30 pk verlies is wel heel veel. Oftewel, de bank genereert een beetje optimistische krukas uitdraaien.
Denk dat je eerder rond de 125-130 krukas pk hebt. De bank gaat uit van 21% aandrijf verlies, veel te veel imho.
Pff, als er stroop in de bak zit misschien, maar 30 pk verlies is wel heel veel. Oftewel, de bank genereert een beetje optimistische krukas uitdraaien.
Denk dat je eerder rond de 125-130 krukas pk hebt. De bank gaat uit van 21% aandrijf verlies, veel te veel imho.
Divide and conquer.
Met een motor is het rond de 8% verlies van de krukas naar de band, met een cardan aandrijving op je motor stapelt dit verlies zich gelijk tot 12-16% dacht ik. Met de auto zal dit nog meer zijn aangezien er meerdere dingen en zwaardere dingen moeten worden aangedreven. Dus dit lijkt me op zich wel een aardig reeële opgave, mischien iets aan de hoge kant maar het zal niet veel schelen.wimpie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:28:
Als ik het goed zie dan is er maximaal ~110 achterwiel pk, wat volgens de uitdraai overeen komt met 140 krukaspk.
Weet je wel hoe je dat meetwimpie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:28:
Wagen in de versnelling, koppeling in, elektromotor versnelt de wielen en bij iedere snelheid is daar een bepaalt vermogen voor nodig. En daar houdt hij rekening mee bij het de meting.
Afhankelijk van de setup. Riem 7%, ketting 9 tot 15%, cardan 13% tot 17% (afhankelijk van het het aantal haakse overbrengingen) en dan zit je nog met de vermogensopname van je band. Een kleverige band neemt meer vermogen op dan een harde band.charrel schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:14:
Met een motor is het rond de 8% verlies van de krukas naar de band, met een cardan aandrijving op je motor stapelt dit verlies zich gelijk tot 12-16% dacht ik.
[ Voor 61% gewijzigd door Chevy454 op 14-04-2007 12:25 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Volgens mij is een verlies van 15% normaal. Meestal wordt een versnelling gekozen die een 1:1 verhouding (of er zo dicht mogelijk bij zit) heeft. Bij mijn 6-bak is dat niet de 1 na hoogste maar de vierde versnelling.
Was inderdaad een beetje in de war met motoren.charrel schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 12:14:
[...]
Met een motor is het rond de 8% verlies van de krukas naar de band, met een cardan aandrijving op je motor stapelt dit verlies zich gelijk tot 12-16% dacht ik. Met de auto zal dit nog meer zijn aangezien er meerdere dingen en zwaardere dingen moeten worden aangedreven. Dus dit lijkt me op zich wel een aardig reeële opgave, mischien iets aan de hoge kant maar het zal niet veel schelen.
Divide and conquer.
Dat was gister inderdaad, ik dacht al, waarom is hij in godsnaam foto's aan het makenbasdv schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:22:
Was je lekker aan het touren?
http://autogespot.com/vie...9214748364816042007004059
't heeft even geduurd
Goei spul heeft tijd nodig 

Ga zo beginnen met monteren, als alles mee zit dan kan ik morgen rijden

Ga zo beginnen met monteren, als alles mee zit dan kan ik morgen rijden

oftwel.... je wil nog harder de bocht om kunnen?
Zow, da's ook niet goedkoop voor een paar veertjes
Ben benieuwd of je veel verschil merkt, zal vast goed zijn, daar niet van, maar volgens mij zijn de standaard ook al niet echt slecht.
Ben benieuwd of je veel verschil merkt, zal vast goed zijn, daar niet van, maar volgens mij zijn de standaard ook al niet echt slecht.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
De standaard dempers waren rode Koni's die alle 4 zo lek als een mandje waren, is een bekend kwaaltje. Morgen nieuwe banden (T1R) om de gecoate velgen die ik vandaag opgehaald heb en dan eindelijk weer rijdenKlippy schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:26:
Zow, da's ook niet goedkoop voor een paar veertjes![]()

Het erop zetten ging belachelijk makkelijk, binnen een uur was ik klaar
Tsjah, als de poot + veer al in elkaar zit is het helemaal makkelijk ja...
Ziet er strak uit joh!
Heb alleen nog nooit van m'n leven van dat merk gehoord
Ziet er strak uit joh!
Heb alleen nog nooit van m'n leven van dat merk gehoord
Nitrons vind ik echt heel mooi, zijn dit dezelfde als voor de speedster? In een uur tijd voor en achter vervangen is heel rap.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ai Mex, dat ziet er goed uit... Dit project gaat vast mooier worden dan je oude MX5 projectje.
What's next?
What's next?
Joepie
Wielen zijn nu alle 4 netjes gebalanceerd, de Nitron's doen hun werk tot nog toe perfect, strakjes na het eten een rondje gummen en hoeken
Hij moet alleen nog uitgelijnd worden, maar dat laat ik aan een echte deskundige over.

Hij Zij is moooi

The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik zou het idd niet met koorden, waterpas en meetlint gaan doen nee. Buiten het feit dat het wel kan is het erg arbeidsintensief.Mex schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:41:
Hij moet alleen nog uitgelijnd worden, maar dat laat ik aan een echte deskundige over.
Zeker voor die 2 tientjes die het af en toe (lees: acties) kost.Chevy454 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:42:
[...]
Ik zou het idd niet met koorden, waterpas en meetlint gaan doen nee. Buiten het feit dat het wel kan is het erg arbeidsintensief.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Hoeveel veerweg had je, en hoveel heb je over?Mex schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:15:
[...]
De standaard dempers waren rode Koni's die alle 4 zo lek als een mandje waren, is een bekend kwaaltje. Morgen nieuwe banden (T1R) om de gecoate velgen die ik vandaag opgehaald heb en dan eindelijk weer rijden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het erop zetten ging belachelijk makkelijk, binnen een uur was ik klaar

Die velgen vind ik wat somber; dat zwarte..... maar verder
een wagentje om verliefd op te worden
Die zwarte zijn toch origineel? Of in ieder geval op een model Elise. Ik vind het eigenlijk wel gaaf, maar ik blijf fel tegenstander van zilvergrijze (e.d.) auto's, dat maakt het weer net wat minder.WFvN schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:09:
Die velgen vind ik wat somber; dat zwarte..... maar verdereen wagentje om verliefd op te worden
Kleine zonnepaneleninstallateur
Ik denk dat die nieuwe veren gewoon wat stugger zijn en daardoor in onbelaste toestand ook korterMBV schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:57:
[...]
Hoeveel veerweg had je, en hoveel heb je over?Een Elise is standaard al vrij stug, lijkt mij zo. Zo kom je dus nooit over die ene drempel heen
Ziet er goed uit hoor, het verloop van dit project
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
'een heel stuk stugger' 'beter is niet te krijgen', ehm, weet jij niet meer wat het woord 'comfort' betekent?
Voor het comfortabele heb ik nog een andere autoMBV schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:24:
'een heel stuk stugger' 'beter is niet te krijgen', ehm, weet jij niet meer wat het woord 'comfort' betekent?
Je koopt geen Elise voor het comfort.MBV schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:24:
Aannames zijn fataal.
Dat snap ik ook wel, maar het lijkt mij dat je tussen 2 'circuits' ook normaal moet kunnen rijden? Ach, ik zal wel raar zijn
Nah, is teveel compromis. Als je een auto op circuits wilt gebruiken, en ook nog comfortabel op de weg, zit daar teveel afstand tussen. Een auto met circuitafstelling zal nooit comfortabel zijn op de openbare weg. (Ok, snelweg zal wel te doen zijn, maar in de stad (drempels/klinkers etc) zal het altijd naatje zijn.
)
Daarom is "goede" wegligging ook altijd subjectief. De een vindt het goed als het comfortabel is, de andere vind het goed als de auto weinig overhelt en superstrak stuurt. Echt goed geslaagde compromissen tussen sportief en comfort zijn er verdacht weinig, omdat de karakteristieken zover uit elkaar liggen. Vandaar dat je tegenwoordig op nieuw snel spul van die variabele/instelbare (met een knopje) onderstellen ziet. (Zoals bijvoorbeeld Audi's Magnetic Ride, Porsche PASM, etc)
Als je wilt rossen zet je je onderstel harder, als je wilt cruisen zet je hem comfortabeler. Echter die actieve onderstellen zijn bijzonder prijzig, laat staan aftermarket.
Daarom is "goede" wegligging ook altijd subjectief. De een vindt het goed als het comfortabel is, de andere vind het goed als de auto weinig overhelt en superstrak stuurt. Echt goed geslaagde compromissen tussen sportief en comfort zijn er verdacht weinig, omdat de karakteristieken zover uit elkaar liggen. Vandaar dat je tegenwoordig op nieuw snel spul van die variabele/instelbare (met een knopje) onderstellen ziet. (Zoals bijvoorbeeld Audi's Magnetic Ride, Porsche PASM, etc)
Als je wilt rossen zet je je onderstel harder, als je wilt cruisen zet je hem comfortabeler. Echter die actieve onderstellen zijn bijzonder prijzig, laat staan aftermarket.
[ Voor 50% gewijzigd door GaMeOvEr op 07-06-2007 12:05 ]
Aannames zijn fataal.
Op de snelweg heb je er geen last van. Alleen binnen de bebouwde is het heel af en toe wat minder prettig, maar dat neem ik op de koop toe.MBV schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:40:
Dat snap ik ook wel, maar het lijkt mij dat je tussen 2 'circuits' ook normaal moet kunnen rijden? Ach, ik zal wel raar zijn
Gewoon een motortje zetten op de instelringen van deze dempers (zoals in de film Taxi!GaMeOvEr schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:01:
Nah, is teveel compromis. Als je een auto op circuits wilt gebruiken, en ook nog comfortabel op de weg, zit daar teveel afstand tussen. Een auto met circuitafstelling zal nooit comfortabel zijn op de openbare weg. (Ok, snelweg zal wel te doen zijn, maar in de stad (drempels/klinkers etc) zal het altijd naatje zijn.)
Zo heeft BMW het om de slijtage op te vangen van hun dempersMBV schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:32:
Gewoon een motortje zetten op de instelringen van deze dempers (zoals in de film Taxi!)
Maar die techniek van magnetiseerbare vloeistof en een spoel bij de demper had ik al ergens eerder in ontwikkelingsfase gezien. En dat kost idd een hoop geld maar het neemt wel wat charme weg vind ik
Normaal rijden kan sowieso niet.MBV schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:40:
Ik heb alleen speedster ervaring.
Je voelt sowieso elk hobbeltje, boven de 100 waai je uit je auto, en je moet een behoorlijke radio hebben om hem hard genoeg te zetten als je hem nog wil horen.
Met zo'n auto moet je niet deken aan comfort, laat staan er een compromis in vinden.
Ok, ik had niet gedacht dat het zo erg was
* MBV spaart verder voor zijn MX5

Een Elise is nogal spartaans, moet je van houdenMBV schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:02:
Ok, ik had niet gedacht dat het zo erg was* MBV spaart verder voor zijn MX5
[ Voor 6% gewijzigd door Mex op 07-06-2007 15:26 ]
beetje ondergemotoriseerd is goed, dan komen die bomen niet zo hard aan
. Als je me ziet fietsen weet je direct waarom ik geen motorfiets koop: lijfsbehoud
Die auto is echt iets anders.MBV schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:02:
Ok, ik had niet gedacht dat het zo erg was* MBV spaart verder voor zijn MX5
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik liever de MX5 zou hebben, nee integendeel, de speedster of elise vindt ik 100 x beter (sneller betere wegligging etc) alleen comfort is minder.
Gelukkig had ik dat ook al begrepen. Ik zei het alleen om aan te geven dat ik een andere auto ga kiezen dan een elise
Deze heeft tenminste de originele koplampen, niet die chinese kikkerspleetjes van de nieuwe !
Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs
Vandaag in de parkeergarage in Zoetermeer naast de bioscoop een Lotus Elise gezien, precies als deze. Was het hem?
NopeRicvdp schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:02:
Vandaag in de parkeergarage in Zoetermeer naast de bioscoop een Lotus Elise gezien, precies als deze. Was het hem?
Denk aan de goede lijnnnn.
Haha nee ziet er goed uit hoor
Leuk project!
Haha nee ziet er goed uit hoor
[ Voor 9% gewijzigd door flashin op 12-07-2007 10:39 ]
Was jij gisteren op zandvoort? Ik was er namelijk ook en ik stond in de pits om 18.00 uur om de vrij rijden toercatogorie mee te pakken, maar omdat er een alfa van de baan was geschoven kwam er een traumahelicopter en werd alles dus afgelast. Weet jij iets meer van de toedracht en vooral de status van de chauffeur?
[edit]
Ik heb meer informatie gevonden: hierzo
[edit]
[ Voor 15% gewijzigd door AkroBatik op 12-07-2007 17:24 ]
.
Veel meer dan dit is er nog niet bekend volgens mij:AkroBatik schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:19:
Was jij gisteren op zandvoort? Ik was er namelijk ook en ik stond in de pits om 18.00 uur om de vrij rijden toercatogorie mee te pakken, maar omdat er een alfa van de baan was geschoven kwam er een traumahelicopter en werd alles dus afgelast. Weet jij iets meer van de toedracht en vooral de status van de chauffeur?
[edit]
http://www.rtvnh.nl/nieuw...p?newsid=74415&tijdlijn=1
Carbon for t3h win!!!!!111
Poremt wel leuk
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik wil hem je wel sponsoren...als ik elke week 2 uurtje in je bakkie mag rond rijden
Ik zal hem warmrijden, in 5 minuten!
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Vorige week woensdag een photoshoot gedaan bij en op het Circuit van Zandvoort:
http://www.marknauta.nl/lotuselise.php

Mark bedankt!

Mark bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Mex op 28-09-2007 11:52 ]
Is dat nou een speciaal klein nummerbord? de verhouding lijkt zo vreemd? toffe wagen trouwens!Mex schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:10:
Vorige week woensdag een photoshoot gedaan bij en op het Circuit van Zandvoort:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mark bedankt!
Anoniem: 4629
Da's een sticker. En daar krijgt ie nog wel eens een bekeuring voor van €75.
Een hobby mag geld kosten
Ik vond het ook al zo vreemd, leek bijna gephotoshoppedAnoniem: 4629 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:30:
Tot op heden gaat het nog primaAnoniem: 4629 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:30:
Waar zit het carbon-fiber nou eigenlijk? Die had je toch al 2 maanden geleden besteld
Is uiteindelijk niet door gegaan, de intakes kun je op 2 manieren vast zetten, a) muurvast, gaat er nooit meer vanaf zonder lak te beschadigen b) iets minder muurvast, waait eraf op hoge snelheid..MBV schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:44:
Waar zit het carbon-fiber nou eigenlijk? Die had je toch al 2 maanden geleden besteld
De spiegelkapjes heb ik toen ook maar vanaf gezien.
Sommige mensen kicken op alles origineel.
Dat niet zozeer, stel dat ik de auto nog ooit weg ga doen dan wil ik 'm zo orgineel mogelijk kunnen verkopen. Als ik zelf een auto koop heb ik ook het liefste een auto waar nog niets aan gedaan is.
Ach, zolang het maar een beetje mijn smaak is... een paar mooiere velgjes kan geen kwaad
Mooie auto hoor, erg sjiek met dat donkergrijs in combinatie met het zwarte
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb een hele tijd geleden een weblog aangemaakt, die ben ik langzaam aan het opvullen met info, vanaf de aanschaf tot heden. Bij deze dus even spammen 
http://s1elise.blogspot.com/
http://s1elise.blogspot.com/
Na lange tijd weer eens een update. De Elise is inmiddels bij VanSten geweest voor een motorische upgrade. De kop is geflowed en er zijn andere nokkenassen in gekomen:

De blauwe lijn geeft aan wat het vermogen na de modificaties was en de rode lijn van voor de modificaties.
Hier ben ik uiteraard mee terug naar VanSten gegaan en dit is ook allemaal netjes opgelost, de uitlaatnokkenas bleek niet goed te staan.
Helaas heb ik niet meer de mogelijkheid om gebruik te maken van de rollerbank waarop de 2 vorige metingen hebben plaats gevonden. Voor mijn gevoel pakt de auto een stuk sneller op en trek veel beter door dan voorheen. Harde cijfers heb ik niet maar ik verwacht dat het vermogen nu rond de 170pk zit.
De eerder genoemde remschijven, blokken en rvs leidingen zijn nog niet gemonteerd. De huidige blokken willen maar niet slijten
Die liggen dus nog netjes te wachten tot het zover is.
Tevens heb ik zojuist een 2e hands Emerald plug&play stand alone ECU gekocht. Ik loop al tijden met de plannen om een setje throttle bodies te monteren en dit is de eerste stap in de goede richting
Na korte tijd rijden met deze aanpassingen was ik er voor m'n gevoel al snel achter dat de beloofde pk's niet aanwezig waren. Zodoende de auto op de dyno gezet om te meten en mijn vermoedens werden inderdaad bevestigd:160 PK @ 6950 tpm
180 Nm @ 5470 tpm
Deze metingen zijn op een geijkte rollenbank gedaan, gemeten op de achterwielen. (Dus geen krukas-pk's)
Deze van Sten Engineering kit bestaat uit een gemodificeerde cilinderkop. Niet alleen zijn de in -en uitlaatpoorten geflowd, ook de verbrandingsruimte is gemodificeerd.
Er wordt gebruik gemaakt van z.g. milde nokkenassen. Deze zorgen uiteraard voor een vermogenstoename, maar zijn vooral bedoeld om op een zo laag mogelijk toerental zo veel mogelijk koppel op te bouwen..
Het standaard motormanagement blijft aanwezig, op die manier blijft de motor netjes lopen bij stationair, slaat de motor snel aan en blijven zaken als de imobilizer volledig in tact.
Montage is inclusief:
* distributieriem,
* spanrol
* olie en oliefilter
* bougies
* verdeelkap & rotor (indien van toepassing)
In combinatie met een Hurricane inductiekit of K&N sportfilter en een sportuitlaat komt het vermogen rond de 160 pk. Kenmerkend van deze set is dat er vooral gezocht is naar koppel. Elise eigenaren prijzen deze set vanwege de bijzonder prettige 'driveability'.
Er rijden in Nederland al enkele jaren Elise's naar volle tevredenheid met deze kit. Een enkeling is de 100.000 km al probleemloos gepasseerd! Betrouwbaarheid staat bij de van Sten kit dan ook voorop!!

De blauwe lijn geeft aan wat het vermogen na de modificaties was en de rode lijn van voor de modificaties.
Hier ben ik uiteraard mee terug naar VanSten gegaan en dit is ook allemaal netjes opgelost, de uitlaatnokkenas bleek niet goed te staan.
Helaas heb ik niet meer de mogelijkheid om gebruik te maken van de rollerbank waarop de 2 vorige metingen hebben plaats gevonden. Voor mijn gevoel pakt de auto een stuk sneller op en trek veel beter door dan voorheen. Harde cijfers heb ik niet maar ik verwacht dat het vermogen nu rond de 170pk zit.
De eerder genoemde remschijven, blokken en rvs leidingen zijn nog niet gemonteerd. De huidige blokken willen maar niet slijten
Tevens heb ik zojuist een 2e hands Emerald plug&play stand alone ECU gekocht. Ik loop al tijden met de plannen om een setje throttle bodies te monteren en dit is de eerste stap in de goede richting
Ik lees stil meeMex schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:44:
De eerder genoemde remschijven, blokken en rvs leidingen zijn nog niet gemonteerd. De huidige blokken willen maar niet slijtenDie liggen dus nog netjes te wachten tot het zover is.
Maar dat je blokken niet willen slijten hoeft niet ideaal te zijn voor je remvermogen he ?
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Zijn nog gewoon de standaard af-fabriek Brembo blokjes, denk dat de trage slijtage eerder komt door het lage gewicht.Capo schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:25:
[...]
Ik lees stil mee
Maar dat je blokken niet willen slijten hoeft niet ideaal te zijn voor je remvermogen he ?Te harde blokken is ook niet top
Weet niet wat voor blokken erop zitten maar zou eea wel in de gaten houden aan de reminrichting.
Ok, goed dat je het weet dan zit je safe
Slechte merken remblokken die niet willen slijten brengen namelijk problemen mee.
Maar misschien rem je wel niet hard genoeg
Mooi project
Slechte merken remblokken die niet willen slijten brengen namelijk problemen mee.
Maar misschien rem je wel niet hard genoeg
Mooi project
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
De remmen worden zeker niet gespaardCapo schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:11:
Ok, goed dat je het weet dan zit je safe![]()
Maar misschien rem je wel niet hard genoeg![]()
Mooi project

Circuit foto's had ik idd gezien. En je hebt gelijk op circuit moet je niet remmen maar gas geven 
(maar omdat je op circuit rijd begon ik ook over evt. te harde remblokken, ben bekend met circuit rijden en wat het vergt van de techniek )
(maar omdat je op circuit rijd begon ik ook over evt. te harde remblokken, ben bekend met circuit rijden en wat het vergt van de techniek )
Het ding blijft ronde na ronde prima remmen, heb dit met nog geen enkele auto mee gemaakt en al helemaal niet met standaard remmen.
Ben blij dat je eindelijk de lelijke nummerplaathouder er af getrokken hebtMex schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:41:
[...]
De remmen worden zeker niet gespaard
[afbeelding]
Dat is absoluut een goed ietsMex schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:52:
Het ding blijft ronde na ronde prima remmen, heb dit met nog geen enkele auto mee gemaakt en al helemaal niet met standaard remmen.
En heel licht dus relatief weinig energie hoeft er afgevoerd te worden. Blijft een mooi bakkie
Krijg je de kosten van die dyno nog vergoed? Want die heb je moeten maken omdat zij het hadden verprutst
Ecodan warmtepomp
Die dyno had ik sowieso gedaan.JT schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:23:
En heel licht dus relatief weinig energie hoeft er afgevoerd te worden. Blijft een mooi bakkieKrijg je de kosten van die dyno nog vergoed? Want die heb je moeten maken omdat zij het hadden verprutst
Ja maar nu moet je een extra dyno doen om te zien hoeveel vermogen je hebt.
Ecodan warmtepomp
Ik heb er genoeg mee gereden om te kunnen beweren dat het voor m'n gevoel goed zit.JT schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:52:
Ja maar nu moet je een extra dyno doen om te zien hoeveel vermogen je hebt.
Jenvey direct to head ITB's

en deze airbox
[ Voor 33% gewijzigd door Mex op 03-03-2008 09:29 ]
Waar haal je zo'n kentekenplaatsticker nou vandaan eigenlijk
Zie ze altijd op Elises zitten maar heb geen idee waar je ze zou kunnen krijgen.
Ze hebben niet voor niets de Elise mee een bochtige alpenweg opgenomen en daar keer op keer vanaf geracedJT schreef op zondag 02 maart 2008 @ 13:23:
En heel licht dus relatief weinig energie hoeft er afgevoerd te worden. Blijft een mooi bakkieKrijg je de kosten van die dyno nog vergoed? Want die heb je moeten maken omdat zij het hadden verprutst
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Anoniem: 215679
ik had een honda k20 blok gekocht en die erin gehangen.
zelfs mijn 1.6 vtec SOHC heeft 125 pk!
en dan heb jij nog wel een lotus elise! dat had ik echt niet verwacht, eerder 200 pk in gedachte. ik schrok er gewoon van.
en dan heb jij nog wel een lotus elise! dat had ik echt niet verwacht, eerder 200 pk in gedachte. ik schrok er gewoon van.
pk's zijn niet zaligmakend.Anoniem: 215679 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:20:
.
Idd... Als je een Elise en een Viper over de Stelvio stuurt, komt de Elise met een kwart van het vermogen toch echt een stuk eerder aan. Tenzij de Viper per ongeluk een shortcut neemt
[ Voor 6% gewijzigd door PowerFlower op 10-04-2008 11:57 ]
Die K20 swap kost evenveel als de complete Civic TypeR waar het blok in hangt (€16k) Ik heb dit niet zomaar in een ouwe sok zitten, jij wel?Anoniem: 215679 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:20:
zoek eens hoeveel het weegt, dan schik je pasAnoniem: 215679 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:20:
m'n fiets is bij wijze van spreken nog zwaarder

En dat is net ook de hele filosofie van lotus, weinig gewicht. dan is ook een grote motor niet nodig.
En zolang je op een bochtig parcours blijft waar niet te hoge snelheden worden gehaald maak je 't veel auto's toch erg lastig
[ Voor 20% gewijzigd door GoldenSample op 10-04-2008 12:57 ]
Ga eens met een smart roadster rijden... (0.6 motortje) Op de bak na een geniale auto, wat rij-eigenschappen dan... maar pk's die heeft hij niet veel!Anoniem: 215679 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:20:
125pk is natuurlijk leuk maar daat opzich zegt nog niets....
lotus met rover K blok (overigens een blok met voor zijn soort het minste aantal bewegende delen)
max. vermogen bij 5500 tpm 88 kW (118 pk)
max. koppel 3000 tpm 165 Nm
en het vtec sohc blok moet eerst nog een stukje doorgillen en heeft ook niet zo veel koppel:
max. vermogen 6500 tpm 92 kW (125 pk)
max. koppel 5200 tpm 142 Nm
De motor is natuurlijk een stukje balans tussen betrouwbaarheid, prijs, prestatie etc
Bij de 111S heeft dat Rover K blokje trouwens 143pk en door de elise scene met K blokjes word er natuurlijk wel meer uitgehaald
lotus met rover K blok (overigens een blok met voor zijn soort het minste aantal bewegende delen)
max. vermogen bij 5500 tpm 88 kW (118 pk)
max. koppel 3000 tpm 165 Nm
en het vtec sohc blok moet eerst nog een stukje doorgillen en heeft ook niet zo veel koppel:
max. vermogen 6500 tpm 92 kW (125 pk)
max. koppel 5200 tpm 142 Nm
De motor is natuurlijk een stukje balans tussen betrouwbaarheid, prijs, prestatie etc
Bij de 111S heeft dat Rover K blokje trouwens 143pk en door de elise scene met K blokjes word er natuurlijk wel meer uitgehaald
[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 12-04-2008 19:31 ]
Smart heeft een 0.7 motor (698cc om precies te zijn)911GT2 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:52:
[...]
Ga eens met een smart roadster rijden... (0.6 motortje) Op de bak na een geniale auto, wat rij-eigenschappen dan... maar pk's die heeft hij niet veel!
Vooral de roadster brabus versie lijkt me persoonlijk best een leuk autootje.
101 pk op ongeveer 850 kg
Leuk autootje idd, maar je betaald er dan ook wel achterlijk veel voor. Ga dan voor dat geld voor een tweedehands Cooper S, méér ruimte (niet veel maar goed) en zo mogelijk nog betere rij eigenschappen (lager zwaartepunt, meer het go-kart gevoel nog door de vorm etc).Viper® schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:35:
[...]
Smart heeft een 0.7 motor (698cc om precies te zijn)
Vooral de roadster brabus versie lijkt me persoonlijk best een leuk autootje.
101 pk op ongeveer 850 kg
EDIT: Lol, ik moet ook leren lezen, je hebt het over de Roadster. Voor alsnog denk ik dat de Mini beter rijdt
[ Voor 10% gewijzigd door hexagram op 13-04-2008 17:24 ]
Haha, een Mini heeft echt geen betere wegligging als een Lotus Elise, en hoe kom je er bij dat een Mini een lager zwaartepunt heeft?
Vaak bu'j te bang!
Anoniem: 63996
met een motor die je na 80K kan weggooien.osc4r schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:22:
Ik heb het over de Smart Brabus..
Okay, beetje ontopic weer graag
Bericht hierboven
Vreemd genoeg vind ik de Smart (Brabus) Roadster vergelijkbaarder met een Elise dan een Mini. Het zijn roadsters, licht, achterwielaandrijving, geen overdreven vermogen maar dat is ook helemaal niet nodig bij een roadster... het gaat om de wegligging en het plezier. En het feit dat praktische zaken als "bagageruimte" dan helemaal niet belangrijk zijn
In hetzelfde rijtje passen ook de MR2, de S2000, de MX-5. Allemaal op verschillende manieren een compromis tussen kosten/wegligging/vermogen (maar weinig compromis aan "praktisch").
Maar om in een topic over een Elise te beginnen over Smarts... ehm
Voor een stuk minder geld heeft Mex nu een auto die sneller is, betere wegligging heeft en er veel en veel beter uitziet 
/edit: ^^ yeah that, jij hebt er een stuk minder woorden voor nodig Floor-is
Maar om in een topic over een Elise te beginnen over Smarts... ehm

/edit: ^^ yeah that, jij hebt er een stuk minder woorden voor nodig Floor-is
[ Voor 5% gewijzigd door PowerFlower op 19-04-2008 14:07 ]