JT schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:04:

Wel is een 6 in lijn van BMW zien klimmen in de toeren? De V6 van een Clio V6? Sorry maar dit lijkt mij een behoorlijke bullshit uitspraak, het is afhankelijk per blok, de opbouw en alle specs hoe snel die klimt, niet het aantal cilinders

Een 6 cilinder met gelijke motorinhoud versnelt trager dan een 4 cilinder omdat die eerste meer massatraagheid van de krukas heeft en de laatste omdat die meer zuigeroppervlak heeft voor koppel onderin. Daar integen staat wel dat de zuigermassa van de 6 cilinder lager ligt en geschikter is voor meer toeren en meer vermogen te maken.
Of het wat uitmaakt? Mensen moeten minder lullen of ze moeten een reden hebben waarom ze voor een bepaalde setup kiezen. En dat laatste is hier overduidelijk niet het geval.
Een lichte krukas is fijn maar waag het eens volgas te geven te geven onderin bij volle belasting, dan heb je kru - kas. Een dergelijke krukas is alleen fijn voor op circuit waar je hoog in de toeren rijdt . Voor dragracen wil je daarintegen een stevige krukas voor het koppel onderin maar ook een iets tragere reactie zodat de motor controleerbaarder zijn vermogen overbrengt. Aangezien je voor dat vermogen toch al een zwaardere krukas nodig hebt...
De aerodynamica van drijfstangen bij auto's zijn niet echt een punt van aandacht. The Knife conrod van Falicon zijn mooi wat dat betreft maar zijn weer ondergeschikt voor heavyduty doeleinden maar wel geschikt voor de kleine projecten.
GSX-R1000K7 met Marzocchi voorvering, Ohlins achtervering, Akrapovic demper en een KMS. Dat rijdt wel lekker

200pk op 200kg

Maar het is net wat je wilt, een auto of een motor.
Spiller schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:14:
Waarom denk je?
Ik vind het altijd wel fijn om na 1 remactie fysiek nog in staat te zijn om nogmaals de rem in te kunnen trappen... Met mn
bmw lukt me dat enkel met heel veel moeite. Ik zal wel slappe benen hebben, maar om nou naar de sportschool te moeten om een stukje te kunnen rijden gaat me wel ver

Ik heb eventjes het probleem aangeduid. BMW en remmen, dat gaat niet samen.
[
Voor 33% gewijzigd door
Chevy454 op 20-03-2007 17:43
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.