Leuk ding, vooral leuke HD erin! alleen die videokaart GeForce Go 7300, is dat wat
stijnos1991 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:20:
Net een Aspire 5613_2048 besteld.
Ehm.. gescheurde behuizingen? eh? dat maakt me bang
M'n pa heeft z'n trouwe Travelmate800 al ruim 4 jaar en daar is niks mee, vandaar dat ik ook voor Acer heb gekozen( en natuurlijk de prijs.. http://prf.icecat.biz/ind...mi=product;shopname=obcs; 750 voor zo'n ding!)
Maar goed, iemand ervaring met de 5613? ook last van uit elkaar vallende of scheurende behuizing?
Order cancelen kan niet meer, geld al over gemaakt.
ik denk dat dit te ver offtopic gaat, de ene laptop-serie is de andere niet, ik denk dat de problemen met de behuizing grotendeels aan het ontwerp van de Aspire 5024 is aan te schrijven. Hoewel Acer over het algemeen niet bekend staat om de kwaliteit/duurzaamheid van de laptops, maar vooral om de lage prijs.xabre16v schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:08:
Leuk ding, vooral leuke HD erin! alleen die videokaart GeForce Go 7300, is dat wat
Voor ervaring over andere laptops (of videokaarten
Haha ja zeker weten!xabre16v schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:08:
Battlefield 2 op 1024*768 op high=prachtig!
Prachtig ding, geen dode pixels.. lekker goedkoop.. echt heel goed
Iedereen die ook van plan is om een 5613_2048 te kopen.. DOEN!
maarja lekker of toppic hier.. ik weet het, ik hou me mond al:)
Anoniem: 170568
Hallo,
Ik heb een acer 5023 met x700 video kaart en heb windows vista geinstaleerd.
Nu krijg ik telkens ht probleem al ik uit slaapstand kom of uit een game of resolutie van me scherm verander dat ik een heel raar beeld krijg.
Kan niks meer van me achtergrond zien dan één vaage grond achtige kleus zie ik.
Als ik alt-tab of iets doe dan zie ik de kleuren verandere. Als ik de laptop weer naar slaapstand breng en weer terug roep is het 9 van de 10 keer weer goed.
Sluit ik 30 min later een game af dan kan het zomaar weer komen, heel irritand.
Ik hoop dat iemand hier iets van af weet. update video drivers heb ik al geprobeerd.
Groeten jewwy
Ik heb een acer 5023 met x700 video kaart en heb windows vista geinstaleerd.
Nu krijg ik telkens ht probleem al ik uit slaapstand kom of uit een game of resolutie van me scherm verander dat ik een heel raar beeld krijg.
Kan niks meer van me achtergrond zien dan één vaage grond achtige kleus zie ik.
Als ik alt-tab of iets doe dan zie ik de kleuren verandere. Als ik de laptop weer naar slaapstand breng en weer terug roep is het 9 van de 10 keer weer goed.
Sluit ik 30 min later een game af dan kan het zomaar weer komen, heel irritand.
Ik hoop dat iemand hier iets van af weet. update video drivers heb ik al geprobeerd.
Groeten jewwy
iemand ervaring met ocz geheugen=Productbeschrijving OCZ Value geheugen - 1 GB - SO DIMM 200-pins - DDR
Opslagcapaciteit 1 GB
Technologie DDR SDRAM
Model SO DIMM 200-pins
Geheugensnelheid 400 MHz ( PC3200 )
CAS-latentie CL2.5
Garantie van de fabrikant Levenslange beperkte garantie
ik denk dat ik er 2 van deze in mn 5024 ga zetten.
Ltrz,....
Geen idee, ik was ook van plan om dit type geheugen te gaan kopen, het is 2,5 volt dus dat zal wel goed zitten en een cas van 2,5 is ook mooi 
Stomme vraag wellicht maar is de CPU van deze laptop te vervangen of zit deze vast gesoldeerd op het moederbord?
edit: intussen antwoord al gevonden via een lange google zoektocht, ja is te vervangen, zit een normale socket met schroef.
Stomme vraag wellicht maar is de CPU van deze laptop te vervangen of zit deze vast gesoldeerd op het moederbord?
edit: intussen antwoord al gevonden via een lange google zoektocht, ja is te vervangen, zit een normale socket met schroef.
[ Voor 19% gewijzigd door xabre16v op 15-08-2007 12:11 ]
Weet iemand of het bios ook de Turion MT serie ondersteund? (MT = 25watter, ML = 35 watter)
Heb namelijk voor een leuk prijsje een MT-37 (2.0ghz, 1mb cache, 25w) gescoord
Op de site van Acer staat er helaas niks vermeld, in bios changelogs ook niet.
Heb namelijk voor een leuk prijsje een MT-37 (2.0ghz, 1mb cache, 25w) gescoord
Op de site van Acer staat er helaas niks vermeld, in bios changelogs ook niet.
naar aanleiding van m'n vraag en het antwoord er op vroeg ik me nog iets af.
ik heb op dit moment nl. 2x dane elec pc3200 512 mb erin zitten
Zou ik er ook eentje kunnen vervangen door een 1gb van ocz of is dat niet compatible? (ik heb ook nog niet zo snel wat over 1,5 gb geheugen computers gehoord)
ik heb op dit moment nl. 2x dane elec pc3200 512 mb erin zitten
Zou ik er ook eentje kunnen vervangen door een 1gb van ocz of is dat niet compatible? (ik heb ook nog niet zo snel wat over 1,5 gb geheugen computers gehoord)
Ltrz,....
Het zal vast wel kunnen zoalng de CPU ze goed slikt. 1.5GB kom je niet tegen in standaard PC's omdat alles met machten van 2 gaat. 1MB, 2MB, 4MB...1GB, 2GB 4GB. Zo heb ik 3 dagen geleden een PC opgelapt en er gewoon 3x128MB in gestopt=384MB totaal, zit ook tussen de standaard 256MB en 512MB in.
Iemand ervaring met de Toshiba MK8026GAX harddisk, dit is een 5400rpm disk maar met 16mb cache; wat ik nog niet eerder tegen ben gekomen op laptop hd's, ik kan nergens reviews vinden van deze hd, iemand wellicht ervaring met 16mb cache schijfjes? kan me voorstellen dat ze minder warm worden bijvoorbeeld
heb zojuist de hitachi 7k60 erin gezet en merk dat ie stukken sneller is.
nu nog 2 gb d'r in en hij kan weer een poosje mee.
nu nog 2 gb d'r in en hij kan weer een poosje mee.
Ltrz,....
ik heb eergisteren eens een format gedaan om weer klaar te zijn voor het nieuwe schooljaar, doe al mijn updates, wil een youtube filmpje checken en merk dat ik daar geen geluid heb.
Ik heb effe gegoogled en alle oplossing daar geprobeerd (linkje). Ik stond in het begin zeer weigerachtig tegen het installeren van 1 bepaald codecpack (klite) omdat ik dat de jaren daarvoor ook niet nodig had om sound te krijgen in youtube. Ook registertweaks had ik vroeger nooit nodig. Maar dan heb ik toch maar alle mogelijke methodes geprobeerd maar niets lukt.
Om effe duidelijk te zijn : in alle andere flashapplicaties heb ik WEL geluid.
een van de oplossingen is om aan te vinken dat flash dingen mag downloaden. maar dat kan ik NIET aanpassen, bij klikken veranderd de inhoud gewoon niet. ik snap het echt niet.

Mijn eerste installatie was met de nieuwste acer drivers. Mijn tweede installatie (na alle andere pogingen online) was met de originele acer driver cdrom.
Het OS is windows xp pro met licentie, de config is een 5024. Enkel de touchpad en cardreader drivers zijn anders dan de originele cdrom. eerste keer was met alle windowsupdates, tweede keer zonder die updates.
Zijn er nog eigenaars met dit probleem. Heeft iemand een werkende oplossing?
naast die kwestie mijn korte ervaring :
Na drie keer in repair te moeten sturen en de gebarsten screencovers + volledig versleten cover rond toetsenbord (door rand van scherm) en alle andere kwaaltjes ben ik het ECHT kotsbeu. Acer is een kutmerk als je de laptop dagelijks wil gaan gebruiken. Gelukkig heb ik nog mijn desktop want op 21 maanden tijd 10 weken in herstelling zijn kan toch echt niet...
Ik raad dan ook NIEMAND aan om een acer te kopen. En als je al een koopt , doe er dan gerust die accidental cover verzekering bij. Zal van pas komen voor de kwaaltjes na 1 jaar gebruik.
Ik heb effe gegoogled en alle oplossing daar geprobeerd (linkje). Ik stond in het begin zeer weigerachtig tegen het installeren van 1 bepaald codecpack (klite) omdat ik dat de jaren daarvoor ook niet nodig had om sound te krijgen in youtube. Ook registertweaks had ik vroeger nooit nodig. Maar dan heb ik toch maar alle mogelijke methodes geprobeerd maar niets lukt.
Om effe duidelijk te zijn : in alle andere flashapplicaties heb ik WEL geluid.
een van de oplossingen is om aan te vinken dat flash dingen mag downloaden. maar dat kan ik NIET aanpassen, bij klikken veranderd de inhoud gewoon niet. ik snap het echt niet.
Mijn eerste installatie was met de nieuwste acer drivers. Mijn tweede installatie (na alle andere pogingen online) was met de originele acer driver cdrom.
Het OS is windows xp pro met licentie, de config is een 5024. Enkel de touchpad en cardreader drivers zijn anders dan de originele cdrom. eerste keer was met alle windowsupdates, tweede keer zonder die updates.
Zijn er nog eigenaars met dit probleem. Heeft iemand een werkende oplossing?
naast die kwestie mijn korte ervaring :
Na drie keer in repair te moeten sturen en de gebarsten screencovers + volledig versleten cover rond toetsenbord (door rand van scherm) en alle andere kwaaltjes ben ik het ECHT kotsbeu. Acer is een kutmerk als je de laptop dagelijks wil gaan gebruiken. Gelukkig heb ik nog mijn desktop want op 21 maanden tijd 10 weken in herstelling zijn kan toch echt niet...
Ik raad dan ook NIEMAND aan om een acer te kopen. En als je al een koopt , doe er dan gerust die accidental cover verzekering bij. Zal van pas komen voor de kwaaltjes na 1 jaar gebruik.
[ Voor 25% gewijzigd door d4damager op 18-08-2007 13:40 ]
Inmiddels heb ik mn geheugen weer vervangen door 2x ocz value pc3200 so-dimm dingen van 1gb en het werkt hier prima.
Daarnaast werkt de hitachi 7k60 ook prima hier, dus ben nog altijd tevreden met mn acer ding.
Ik heb hem inmiddels al 20 maanden (sinds dec 05) en alles werkt nog naar behoren. Ooit is er yoghurtdrink op mn toetsenbord gevallen maar alles werkt nog. Verder geen last van kapotte/scheurende scharniertjes en etc.
En ik gebruik hem verder alsof het mn desktop pc is, dus heb zeker waar voor m;n geld gekregen. Wel ongelooflijk dat er zoveel mensen zijn die wel slechte ervaringen hebben met deze type laptop.
Het enige wat me nog rest is een cooler voor m;n laptop.
Weet iemand een goede die compatible is met de 5024?
Daarnaast werkt de hitachi 7k60 ook prima hier, dus ben nog altijd tevreden met mn acer ding.
Ik heb hem inmiddels al 20 maanden (sinds dec 05) en alles werkt nog naar behoren. Ooit is er yoghurtdrink op mn toetsenbord gevallen maar alles werkt nog. Verder geen last van kapotte/scheurende scharniertjes en etc.
En ik gebruik hem verder alsof het mn desktop pc is, dus heb zeker waar voor m;n geld gekregen. Wel ongelooflijk dat er zoveel mensen zijn die wel slechte ervaringen hebben met deze type laptop.
Het enige wat me nog rest is een cooler voor m;n laptop.
Weet iemand een goede die compatible is met de 5024?
[ Voor 8% gewijzigd door Steelo op 22-08-2007 18:59 ]
Ltrz,....
Anoniem: 193635
Ik heb al veel meegemaakt met computers, maar dit slaat toch echt alles. Uit mijn 5024 komt sinds enkele dagen de stank van verbrande elektronica. Hij werkt nog, maar bij zware applicaties valt hij gewoon uit. Ik ga er terug mee naar de winkel. Die laptop is al meer in reparatie geweest dan dat ik hem thuis heb. Nu maar hopen dat hij niet zoals enkele Dells gaat ontploffen.
hellow, enkele posts hierboven een vraagje gesteld : laat nu maar zitten, gisteren een paar clicks of death en mijn schijf is nu naar de knoppen.
tijd voor de 4de rma...
tijd voor de 4de rma...
Heb gisteren na 3 maand mijn 5024 weer aan de praat gekregen... De voedingspin op het moederbord was namelijk afgebroken, en had even geen tijd/zin dit te repareren. Heb het nu gefixt door een nieuwe connector naast het kensington slot te monteren, en deze met twee draadjes op het moederbord te solderen.. Mijn zoveelste probleem met de 5024 trouwens: Schroefjes vielen uit zichzelf uit de bodem / scheuren in de cover / veel krassen / behuizing sluit niet meer goed door de diverse werkzaamheden.
Ondanks dit alles ben ik nog redelijk tevreden over de laptop, want hij draait Vista best aardig met een nieuwe HDD en sneller geheugen.
Het meest hinderlijke vind ik echter nog steeds de software die nodig is om de wireless lan aan de praat te krijgen....
Ondanks dit alles ben ik nog redelijk tevreden over de laptop, want hij draait Vista best aardig met een nieuwe HDD en sneller geheugen.
Het meest hinderlijke vind ik echter nog steeds de software die nodig is om de wireless lan aan de praat te krijgen....
[ Voor 8% gewijzigd door MaZeS op 01-09-2007 13:05 ]
Heb inmiddels de harddisk vervangen door een 7200rpm 100gb Hitachi 7K100 harddisk, echt een super verbetering, nog even 2gb geheugen erin prikken en dan moet Vista ook wel redelijk draaien denk ik
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=200147917639
bluetooth modules voor onze Acertjes, de 1,25mm 8-pin is de goede
bluetooth modules voor onze Acertjes, de 1,25mm 8-pin is de goede
Ik heb m'n laptop ongeveer 10 keer uit elkaar gehad, maar waar laat je die bluetooth module precies?
rechtsboven onder die zwarte plastic strip waar ook de aan-knop zit en die andere 4 kleine knopjes zitten (in die ruimte waar die lock kan)
Anoniem: 113798
Ik heb eens even vraagje, heeft iemand al een andere optische drive ingebouwd?, de orginele bij mij schrijft eigenlijk geen een merk DVD, wat denk ik door een FW update zou zijn op te lossen maar aan gezien dat er die voor de Matshita UJ-845D geen zijn blijft er geen andere mogelijk heid over.
Mijn deksel begint inmidels ook al te scheuren, heeft er al iemand die zelf vervangen?, waar gekocht? , prijs?
Mijn deksel begint inmidels ook al te scheuren, heeft er al iemand die zelf vervangen?, waar gekocht? , prijs?
Ik ga hem vervangen, ga deze bestellen bij "ikzoekonderdelen". Het nadeel is alleen dat het je 18 euro als je een bestelling onder de 60 euro doet... Ik heb inmiddels ook de front bezel nodig, omdat een van de schroefjes er doorheen is gekomen (naar aanleiding van de scheurtjes...).Anoniem: 113798 schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:13:
Mijn deksel begint inmidels ook al te scheuren, heeft er al iemand die zelf vervangen?, waar gekocht? prijs?
Ik zou twee extra achterkantjes kunnen bestellen om boven de 60 euro te komen, voor 25 euro zou je er wel een kunnen kopen van mij
Update: Bestelling gedaan, Venxir is de andere gelukkige die een splinternieuw schermachterkantje kan verwachten.
[ Voor 10% gewijzigd door Elijan9 op 18-09-2007 09:04 . Reden: update ]
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Heb deze problemen ook. Ding laad niet meer op omdat het geen contact maakt. Dus zullen we is zien of we er nog wat aan kunnen doen. Anders gaat ie gewoon tegen de muur aan en komt er nooit meer Acer troep dit huis binnen.MaZeS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:04:
Heb gisteren na 3 maand mijn 5024 weer aan de praat gekregen... De voedingspin op het moederbord was namelijk afgebroken, en had even geen tijd/zin dit te repareren. Heb het nu gefixt door een nieuwe connector naast het kensington slot te monteren, en deze met twee draadjes op het moederbord te solderen.. Mijn zoveelste probleem met de 5024 trouwens: Schroefjes vielen uit zichzelf uit de bodem / scheuren in de cover / veel krassen / behuizing sluit niet meer goed door de diverse werkzaamheden.
Nou uit elkaar gehaald en doorgemeten en aan de achterkant van het stekkertje komt ook stroom uit. Dus dan is het denk ik de verbinding van het blokje naar het moederbord waar ik zelf natuurlijk totaal geen verstand van heb.
Hoopte nog wel dat het eerst gewoon de AC adapter was ipv iets moeilijks.
[ Voor 12% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 24-09-2007 16:30 ]
PSN: speedrazor3
Heb je toevallig foto's van hoe je alles gemaakt hebt. Want denk dat ik maar anders ook gewoon 1 extra erbij moet zetten. Was al aan het zoeken naar een accu die je erin stopt en dan oplaad in de accu zelf, maar ja die bestaan nietMaZeS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:04:
JammerElijan9 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:07:
Ik zou twee extra achterkantjes kunnen bestellen om boven de 60 euro te komen, voor 25 euro zou je er wel een kunnen kopen van mijAchterkantje is trouwens inclusief nieuwe scharnieren (hopelijk ook betere).
Update: Bestelling gedaan, Venxir is de andere gelukkige die een splinternieuw schermachterkantje kan verwachten.
Ik heb op de site gekeken, maar welke moet ik dan precies hebben, en hoe kom je dan boven die 60 € want voor zover ik zie kosten de meeste 19.04 € niet goed gelezen maar de eerste vraag blijft
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 113798 op 26-09-2007 23:39 ]
Mijn acer is nog steeds niet terug,d4damager schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:52:
hellow, enkele posts hierboven een vraagje gesteld : laat nu maar zitten, gisteren een paar clicks of death en mijn schijf is nu naar de knoppen.
tijd voor de 4de rma...
Ik wil stappen ondernemen maar weet niet echt waar te beginnen, ik ben belg en acer is in nederland heeft er iemand tips?
Heeft er iemand ooit al tegemoedkomingen gekregen van acer? Ik ben het echt beu!
22 maanden acer, 4 (!!!!) maanden in herstelling
Vinden jullie het bereik van de Broadcom WiFi kaart ook zo tegenvallen? Met de laptop van mijn vriendin heb ik veel sterker signaal bij veel AP's. Hij vind zelfs onze router nog op zolder (4 verdiepingen hoger).. mijn laptop heeft al geen signaal meer op de 2de verdieping
Volgens hun moest ik de 60.A46V1.005 bestellen, dat ligt ook voor de hand aangezien dit de enige is die 15.4 inch is. Ik heb de bestelling nog niet binnen, het kost Acer toch wat meer tijd dan de gestelde 2 weken levertijd.Anoniem: 113798 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:31:
Ik heb op de site gekeken, maar welke moet ik dan precies hebben, en hoe kom je dan boven die 60 € want voor zover ik zie kosten de meeste 19.04 € niet goed gelezen maar de eerste vraag blijft

Ik heb je nog geprobeerd te bereiken maar je email was verborgen en je hebt DM niet aanstaan...
@Dennahz:
Het bereik is echt een heel stuk beter dan de Atheros wifikaart die ik ook bezit... Dus nee, ik vind het bereik zeker niet tegenvallen.
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Ik was op vakantie,Elijan9 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:56:
[...]
Volgens hun moest ik de 60.A46V1.005 bestellen, dat ligt ook voor de hand aangezien dit de enige is die 15.4 inch is. Ik heb de bestelling nog niet binnen, het kost Acer toch wat meer tijd dan de gestelde 2 weken levertijd.
Ik heb je nog geprobeerd te bereiken maar je email was verborgen en je hebt DM niet aanstaan...
Helaas heb ik geen afbeeldingen, maar het is niet zo heel moeilijk te doen. Je haalt je laptop uit elkaar, soldeert de connector los en maak een nieuwe connector vast met draadjes. De meeste ruimte had ik vlak bij het kensington slot, dus daar heb ik de nieuwe connector vastgezet naar buiten. Vervolgens heb ik een plasticplaatje achter het oude gat geplaatst.SpeeDRaZoR3 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:04:
[...]
Heb je toevallig foto's van hoe je alles gemaakt hebt. Want denk dat ik maar anders ook gewoon 1 extra erbij moet zetten. Was al aan het zoeken naar een accu die je erin stopt en dan oplaad in de accu zelf, maar ja die bestaan niet
[ Voor 5% gewijzigd door MaZeS op 16-10-2007 11:47 ]
Ik heb mijn Acer Aspire 5024 vandaag ook maar weer RMA gestuurd (2e keer)
Het probleem was dat ie na 1,5 uur gebruik ongeveer compleet vastliep, na eerst enorm traag te worden.
(Dus van normale snelheid, naar langzamer, nog langzamer tot complete freeze)
Kreeg hem terug, en bij het dispatch report stond dat er een nieuwe DVD speler, Nieuwe harde schijf, nieuw moederbord in was geplaatst, een bios flash, en een recovery was gedaan.
Maar in de realiteit was ie gewoon niet op te starten. Een ghost erop zetten was ook niet te doen, de standaard image werkte ook niet, en bij een installatie met gewoon een windows XP cd, liep ie na 2 minuten al vast.Maar in die tijd kon ik wel constateren dat ik in ieder geval al mijn data kwijtwas, waar nergens melding van is gemaakt, en dat ik voor die standaard-image opnieuw zou moeten partitioneren. Daar ben ik niet echt gelukkig mee. Als ik dit hier zo lees betwijfel ik ook of ik hem nu WÈL werkend terugkrijg. Het scheelt wel dat ik wel een beetje verstand heb van PC's, en als het niet te complexe materie is ik het qua installatie zelf wel had kunnen redden, maar ik vind het opzich wel hele beroerde service dat al WAS ie hardwarematig oke, dat ik qua software wel een paar uur bezig zou zijn om hem uberhaupt opgestart te krijgen. Denk dat de gemiddelde persoon met laptop die er geen verstand van heeft wel enorm met de handen in het haar zou zitten. Als ik hem weer niet werkend terugkrijg gaat ie meteen retour, ik ga er niet weer zelf aan pielen. Ik heb niet voor niks bijna 150 euro betaald voor 3 jaar garantie
Het probleem was dat ie na 1,5 uur gebruik ongeveer compleet vastliep, na eerst enorm traag te worden.
(Dus van normale snelheid, naar langzamer, nog langzamer tot complete freeze)
Kreeg hem terug, en bij het dispatch report stond dat er een nieuwe DVD speler, Nieuwe harde schijf, nieuw moederbord in was geplaatst, een bios flash, en een recovery was gedaan.
Maar in de realiteit was ie gewoon niet op te starten. Een ghost erop zetten was ook niet te doen, de standaard image werkte ook niet, en bij een installatie met gewoon een windows XP cd, liep ie na 2 minuten al vast.Maar in die tijd kon ik wel constateren dat ik in ieder geval al mijn data kwijtwas, waar nergens melding van is gemaakt, en dat ik voor die standaard-image opnieuw zou moeten partitioneren. Daar ben ik niet echt gelukkig mee. Als ik dit hier zo lees betwijfel ik ook of ik hem nu WÈL werkend terugkrijg. Het scheelt wel dat ik wel een beetje verstand heb van PC's, en als het niet te complexe materie is ik het qua installatie zelf wel had kunnen redden, maar ik vind het opzich wel hele beroerde service dat al WAS ie hardwarematig oke, dat ik qua software wel een paar uur bezig zou zijn om hem uberhaupt opgestart te krijgen. Denk dat de gemiddelde persoon met laptop die er geen verstand van heeft wel enorm met de handen in het haar zou zitten. Als ik hem weer niet werkend terugkrijg gaat ie meteen retour, ik ga er niet weer zelf aan pielen. Ik heb niet voor niks bijna 150 euro betaald voor 3 jaar garantie
Anoniem: 204645
Hallo iedereen,
Ik bezit een acer 5024 en onlangs is mijn 1 gb pc2700 memory stuk gegaan. Deze is dan in rma geweest maar de leverancier kon geen pc 2700 geheugen meer krijgen. In de plaats heb ik dan maar 1 gb pc 3200 value memory van kingston(2,6v) gekregen maar het wil dus alleen niet werken. In combinatie met één origineel latje(256mb pc 2700) wel maar na een tijdje werken krijgen ik toch blue screens.
Ik heb zo alle reactie's hier gelezen en als ik het goed versta werkt de acer 5024 niet met pc 3200(2,6v)?
Kan iemand dit bevestigen? En eventueel ook oplossingen die ik kan ondernemen?
Alvast bedankt,
Jeppe
Ik bezit een acer 5024 en onlangs is mijn 1 gb pc2700 memory stuk gegaan. Deze is dan in rma geweest maar de leverancier kon geen pc 2700 geheugen meer krijgen. In de plaats heb ik dan maar 1 gb pc 3200 value memory van kingston(2,6v) gekregen maar het wil dus alleen niet werken. In combinatie met één origineel latje(256mb pc 2700) wel maar na een tijdje werken krijgen ik toch blue screens.
Ik heb zo alle reactie's hier gelezen en als ik het goed versta werkt de acer 5024 niet met pc 3200(2,6v)?
Kan iemand dit bevestigen? En eventueel ook oplossingen die ik kan ondernemen?
Alvast bedankt,
Jeppe
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 204645 op 29-10-2007 12:12 ]
officieel werkt de 5024 alleen met PC2700 (standaard voltage, 2.6/2.5v), maar PC3200 werkt inderdaad alleen op 2.5v (bijv. de reepjes van PQI, die zijn 2.5v).
PC2700 moet echter in principe altijd werken, weet je zeker dat je BSOD wordt veroorzaakt door het geheugen? Run desnoods een tijdje een memtest.
PC2700 moet echter in principe altijd werken, weet je zeker dat je BSOD wordt veroorzaakt door het geheugen? Run desnoods een tijdje een memtest.
De BSOD word duidelijk door het pc 3200 1 gb(2,6v) geheugen veroorzaakt. Bij het origineel geheugen werkt hij vlot(pc 2700 2x256mb).
Dacht dat toch ie alleen maar 2.5volt wou? Daarom had ik toen me pqi 2.5v gekocht.
net effe gekeken. Heb 1 reepje pc 3200 1 gb(2,5v) van PQI
net effe gekeken. Heb 1 reepje pc 3200 1 gb(2,5v) van PQI
[ Voor 34% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 30-10-2007 13:12 ]
dat lijkt me dan idd reden om je nieuwe reepje de deur uit te doenAnoniem: 204645 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:59:
De BSOD word duidelijk door het pc 3200 1 gb(2,6v) geheugen veroorzaakt. Bij het origineel geheugen werkt hij vlot(pc 2700 2x256mb).
Volgens de originele specificaties op de Acer site ondersteunt de laptop 'maximaal 2GB geheugen', aangezien er standaard PC2700 in zit lijkt het me niet meer dan normaal om aan te nemen dat een reepje op PC2700-snelheid altijd werkt. Ik heb ook heel even met een Kingston 2.6v PC3200 reepje gewerkt, op PC2700 gaf dat geen problemen (dat was met een vroegere BIOS versie, 1.12 meen ik).
Op de geheugenbankjes op het moederbord staat echter wel '2.5v', vandaar mijn vermoeden dat sommige (2.6v) reepjes op PC2700-snelheid (net) genoeg hebben aan 2.5v voor stabiele operatie, maar voor PC3200 duidelijk niet; daar heb je echt 2.5v reepjes voor nodig.
Ik heb zonet men kingston reepje terug naar de winkel gebracht en na mijn uitleg hebben zij gewoon men geld terug gegeven.
Nou, mijn laptop is weer in orde, ze hebben practisch alles op een plastic plaat na vervangen (Y).
Weet niet of dit het juiste topic is, Alleen ik wil hem nu te koop zetten, en ik heb nog een jaar garantie.
Moet die garantie nog overgezet worden, zo ja, hoe werkt dat?.
Weet niet of dit het juiste topic is, Alleen ik wil hem nu te koop zetten, en ik heb nog een jaar garantie.
Moet die garantie nog overgezet worden, zo ja, hoe werkt dat?.
Weet iemand of de drivers op de acer site voor windows xp ooit nog eens geupdate gaan worden? Of heeft iemand een goede en werkende vervanging gevonden? Gears of War en Timeshift zeuren allebei dat ze niet de nieuwste drivers hebben, en weigeren dan goed te werken...
Reken er maar niet op. Je kan toch gewoon de nieuwste Ati drivers gebruiken met zo'n tooltje ?
Welk tooltje bedoel je? Als je de validation voor mobility drivers bedoelt, ten eerste is dat voor 32 bit, ten tweede zegt dat kreng dan; ga maar naar Acer.
via deze link uit de startpost heb je altijd de laatste mobile catalyst te pakken, die doet 't primaMoiZie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:19:
Welk tooltje bedoel je? Als je de validation voor mobility drivers bedoelt, ten eerste is dat voor 32 bit, ten tweede zegt dat kreng dan; ga maar naar Acer.
ik gebruik zelf nog 6.1, omdat alles later dan dat de neiging heeft na een tijdje te crashen in BF1942 (texture corruption e.d., ook in sommige andere games).
Ik heb een mooie splinternieuwe scherm behuizing!
Bestelling eeeeeindelijk binnen dus, heeft zo'n zeven weken geduurd i.p.v. de op de website geschatte twee weken... Maar mijn geduld is beloont! Nu moet Venxir nog reageren, volgens mij is hij dit keer op vakantie of zo, want hij reageert niet op mijn emails...
Bestelling eeeeeindelijk binnen dus, heeft zo'n zeven weken geduurd i.p.v. de op de website geschatte twee weken... Maar mijn geduld is beloont! Nu moet Venxir nog reageren, volgens mij is hij dit keer op vakantie of zo, want hij reageert niet op mijn emails...
Begrijp ik goed dat je gewoon een schermbehuizing hebt aangevraagd onder garantie zonder de laptop op te hoeven sturen?
Ik heb namelijk ook scheuren erin, ik heb alleen geen zin om de hele laptop op te sturen en hem dan zoveel weken kwijt te zijn.
Ik heb namelijk ook scheuren erin, ik heb alleen geen zin om de hele laptop op te sturen en hem dan zoveel weken kwijt te zijn.
Nee, ik heb een schermbehuizing aangevraagd zonder garantie, die was namelijk al verlopen.xabre16v schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:20:
Begrijp ik goed dat je gewoon een schermbehuizing hebt aangevraagd onder garantie zonder de laptop op te hoeven sturen?
Met een goede schroevendraaier en een plectrum (gitaar-hulpstukje, elke gitarist heeft er wel een paar) om de klemmetjes los te krijgen kun je dan zelf de achterkant vervangen. Deze schermbehuizing achterkant wordt geleverd inclusief de scharnieren, die dus een stuk minder stroef zijn.
Stond eerder al genoemd, maar kost dus zo'n 19,04 euro + 18 euro verzendkosten bij ikzoekonderdelen... (En vanaf > 3 stuks is het verzenden gratis.)xabre16v schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:53:
Wat moest je dan betalen voor die schermbehuizing?
[ Voor 20% gewijzigd door Elijan9 op 16-11-2007 21:21 ]
Ik heb eventueel wel interesse in zo'n schermbehuizing, mocht deze besteld gaan worden.
Ligt er 'n beetje aan waar 't naartoe gestuurd gaat worden en of ik dan veel benzine kwijt ben :)een
Doe er maar meteen 'n heel beeldscherm bij, ik laat 'm verdomme net uit m'n handen vallen waardoor 't hele beeldscherm in verschillende kleuren/strepen gesprongen is ..
Ligt er 'n beetje aan waar 't naartoe gestuurd gaat worden en of ik dan veel benzine kwijt ben :)een
Doe er maar meteen 'n heel beeldscherm bij, ik laat 'm verdomme net uit m'n handen vallen waardoor 't hele beeldscherm in verschillende kleuren/strepen gesprongen is ..

[ Voor 32% gewijzigd door Eric_Cantona op 27-11-2007 16:00 ]
Hallo,
Ik wil graag de HD vervangen voor een snellere(5024), en de oude als externe HD gaan gebruiken. Maar ik zie veel verschillende staan op bijvoorbeeld Salland. Nu weet ik dat ik een 2.5 inch moet hebben, en geen sata. Maar wat dan wel? ide, ata 5 of 7, ata 100? 44 pin idc 100
Zou iemand mij hier ene beetje wegwijs in willen maken, voordat ik een miskoop bega?
Met vriendelijke groet, Bas
Ik wil graag de HD vervangen voor een snellere(5024), en de oude als externe HD gaan gebruiken. Maar ik zie veel verschillende staan op bijvoorbeeld Salland. Nu weet ik dat ik een 2.5 inch moet hebben, en geen sata. Maar wat dan wel? ide, ata 5 of 7, ata 100? 44 pin idc 100
Zou iemand mij hier ene beetje wegwijs in willen maken, voordat ik een miskoop bega?
Ga voor een 7200RPM harddisk, dat is ongeveer het enige waar je op moet letten bij een vervangende 2.5inch HD (uiteraard PATA, IDE zo u wilt).glaerox schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:45:
Hallo,
Ik wil graag de HD vervangen voor een snellere(5024), en de oude als externe HD gaan gebruiken. Maar ik zie veel verschillende staan op bijvoorbeeld Salland. Nu weet ik dat ik een 2.5 inch moet hebben, en geen sata. Maar wat dan wel? ide, ata 5 of 7, ata 100? 44 pin idc 100![]()
Welke HD heb je nu, een 80/100GB 5400RPM of 4200RPM?
@ Jeroen_online
Bedankt. Een 7200 touren was ik van plan ja. Op het moment zit er de standaard 4.2k 80gyg in. dat ik het daar 2.5 jaar mee vol heb gehouden.
Maar het moet dus een ide zijn, en dat is ata100?
groeten
edit: Ik heb mijn oog op deze laten vallen: Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, ATA100, 8MB)
deze is dus geschikt?
Bedankt. Een 7200 touren was ik van plan ja. Op het moment zit er de standaard 4.2k 80gyg in. dat ik het daar 2.5 jaar mee vol heb gehouden.
Maar het moet dus een ide zijn, en dat is ata100?
groeten
edit: Ik heb mijn oog op deze laten vallen: Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, ATA100, 8MB)
deze is dus geschikt?
[ Voor 22% gewijzigd door glaerox op 28-11-2007 22:14 ]
Hier heb ik een 5024wlmi. Ik heb daar afgelopen voorjaar een nieuwe adapter voor besteld, een yanec (fp090-1adc21)
Het lijkt erop dat deze ook alweer kapot is: als ik laptop aansluit laadt hij niet meer op. Haal ik de batterij eruit en sluit ik laptop direct aan dan start hij niet op.
Op de adapter zit een ledje, dit brandt als adapter niet aangesloten is continue. Sluit ik adapter op de laptop aan dan brandt hij continue maar er zit ook een lichte flikkering in.
Sluit ik de adapter aan zonder batterij dan knippert het ledje alleen maar.
Ik denk dus dat de adapter fout is. Hij merkt immers wel dat de batterij er niet in zit dus dan zou het aansluit-jackje op het mobo goed moeten zijn. Toch?
Edit: mijn conclusie was goed. Heb van iemand even de adapter geleend die dezelfde laptop heeft en nu laadt de accu direct op (althans het lampje gaat oranje branden ten teken van het laden).
Nu dus even garantie gaan claimen bij webwinkel waar ik die nieuwe adapter gekocht heb....
Het lijkt erop dat deze ook alweer kapot is: als ik laptop aansluit laadt hij niet meer op. Haal ik de batterij eruit en sluit ik laptop direct aan dan start hij niet op.
Op de adapter zit een ledje, dit brandt als adapter niet aangesloten is continue. Sluit ik adapter op de laptop aan dan brandt hij continue maar er zit ook een lichte flikkering in.
Sluit ik de adapter aan zonder batterij dan knippert het ledje alleen maar.
Ik denk dus dat de adapter fout is. Hij merkt immers wel dat de batterij er niet in zit dus dan zou het aansluit-jackje op het mobo goed moeten zijn. Toch?
Edit: mijn conclusie was goed. Heb van iemand even de adapter geleend die dezelfde laptop heeft en nu laadt de accu direct op (althans het lampje gaat oranje branden ten teken van het laden).
Nu dus even garantie gaan claimen bij webwinkel waar ik die nieuwe adapter gekocht heb....
[ Voor 16% gewijzigd door schwarzenegger op 28-11-2007 22:10 ]
@Lars
Heb je d eoude voeding nog liggen? Klopt het aantal ampere wat je adapter kan(kon) leveren met de orginele? Klinkt alsof hij niet genoeg kan leveren.
Heb je d eoude voeding nog liggen? Klopt het aantal ampere wat je adapter kan(kon) leveren met de orginele? Klinkt alsof hij niet genoeg kan leveren.
Beste Tweakers,
't Beeldscherm van mijn 5024 wlmi is kaduuk, zoals jullie waarschijnlijk wel gelezen hebben. Nu heb ik de mogelijkheid 'n scherm van 'n aspire 5613 over te nemen om deze in mijn laptop te plaatsen.
Kan iemand mij vertellen of dit gaat lukken? Ik bedoel, of deze qua specificaties in mijn laptop past?
't Beeldscherm van mijn 5024 wlmi is kaduuk, zoals jullie waarschijnlijk wel gelezen hebben. Nu heb ik de mogelijkheid 'n scherm van 'n aspire 5613 over te nemen om deze in mijn laptop te plaatsen.
Kan iemand mij vertellen of dit gaat lukken? Ik bedoel, of deze qua specificaties in mijn laptop past?
Dat ligt aan de interne aansluiting van het scherm, ik heb geen idee hoe die eruit ziet en of die bij verschillende modellen hetzelfde zijn. Het valt te proberen, misschien is er desnoods nog wel wat met de pinout te doenEric_Cantona schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:17:
Beste Tweakers,
Nou volgens mij is me laptop voor de 100ste keer overleden. Heb de powerjack vervangen en en nu laad ie weer niet op dus volgens mij is moederbord kaduuk
Dus iemand die toevallig een 5024 moederbord over en wilt verkopen. Of iemand die een adres weet waar ze zulke grote onderdelen verkopen. Want op ikzoekonderdelen.nl kan ik jammer genoeg niets vinden.
Dus iemand die toevallig een 5024 moederbord over en wilt verkopen. Of iemand die een adres weet waar ze zulke grote onderdelen verkopen. Want op ikzoekonderdelen.nl kan ik jammer genoeg niets vinden.
aan mijn 5020 heb je wat dat betreft ook niet veel. na ongeveer 2 jaar is het laad circuit ook kapot.. als ik de netvoeding heb aangesloten blijft ie switchen tussen netspanning en accu, met die beep als gevolg. ik heb laatst nagenoeg alle aansluitingen opnieuw gesoldeerd en doorgemeten, maar helaas zonder resultaat. de spanning klopt overal maar op de een of andere manier ziet het apparaat dit niet. gebruik is dus nog mogelijk maar dit levert, zeker bij zwaardere toepassingen, dus constant dat gebeep op. overigens kost het snel switchen tussen accu en netstroom blijkbaar ook processortijd waardoor de prestaties behoorlijk achteruit gaan.
iemand enig idee hoe ik dit beepen kan uitzetten zodat ik op z'n minst weer muziek kan luisteren? in de bios kon ik niets vinden en het is echt iets in de hardware.
iemand enig idee hoe ik dit beepen kan uitzetten zodat ik op z'n minst weer muziek kan luisteren? in de bios kon ik niets vinden en het is echt iets in de hardware.
Weet iemand misschien het artikelnr van de achterkant van de 5024..
De laptop van me vader heeft problemen met het vasthouden van de accu. Hij steekt net een beetje uit.
Nu ziet het eruit dat dit 1 geheel is en dus de hele achterkant vervangen moet worden.
Op de site van ikzoekonderdelen.nl staan er verschillende achterkanten en voorkanten maar welke is nou welke (plaatjes zijn soms wel makkelijk met dit soort dingen
)
Alvast bedankt!
Groet,
TCM
De laptop van me vader heeft problemen met het vasthouden van de accu. Hij steekt net een beetje uit.
Nu ziet het eruit dat dit 1 geheel is en dus de hele achterkant vervangen moet worden.
Op de site van ikzoekonderdelen.nl staan er verschillende achterkanten en voorkanten maar welke is nou welke (plaatjes zijn soms wel makkelijk met dit soort dingen
Alvast bedankt!
Groet,
TCM
Te horen aan de klachten, heb je exact hetzelfde als mij. Alle meetingen geven gewoon de juiste waardes aan. Alleen ja hoe je het moet maken zou ik ook niet weten. Blijkbaar heb ik gewoon 1 van de slechte batch ofzo. Aangezien bij 2 van me vrienden deze laptop nog steeds perfect werkt, zelfs zonder scheuren.AoD schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:54:
aan mijn 5020 heb je wat dat betreft ook niet veel. na ongeveer 2 jaar is het laad circuit ook kapot.. als ik de netvoeding heb aangesloten blijft ie switchen tussen netspanning en accu, met die beep als gevolg. ik heb laatst nagenoeg alle aansluitingen opnieuw gesoldeerd en doorgemeten, maar helaas zonder resultaat. de spanning klopt overal maar op de een of andere manier ziet het apparaat dit niet. gebruik is dus nog mogelijk maar dit levert, zeker bij zwaardere toepassingen, dus constant dat gebeep op. overigens kost het snel switchen tussen accu en netstroom blijkbaar ook processortijd waardoor de prestaties behoorlijk achteruit gaan.
Daar ziet het dan wel naar uit ja. Ik heb ook al vanaf bijna het begin een klein scheurtje in het deksel. Dit is in eerste instantie "gerepareerd" maar inmiddels ziet ie er weer. Volgens mij hebben ze het gewoon opgevuld en onzichtbaar weggewerkt ofzoSpeeDRaZoR3 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:05:
[...]
Te horen aan de klachten, heb je exact hetzelfde als mij. Alle meetingen geven gewoon de juiste waardes aan. Alleen ja hoe je het moet maken zou ik ook niet weten. Blijkbaar heb ik gewoon 1 van de slechte batch ofzo. Aangezien bij 2 van me vrienden deze laptop nog steeds perfect werkt, zelfs zonder scheuren.

Anyway.. Die irritante beep is uit
Maar verder blijft het natuurlijk verre van practisch. Gisteren kon ik hem nieteens aankrijgen omdat de accu leeg was, terwijl ie dus wel aan de netstroom hangt. Na enkele uren is de accu dan wel weer n paar procent opgeladen en gaat t. Spelletjes spelen is er niet meer bij en ook 720p hdtv of hoger kan niet meer vloeiend worden afgespeeld. Gewone xvid kan wel via bsplayer omdat je in het programma de proces priority kunt verhogen. DVD's heb ik nog niet geprobeerd.
Inmiddels 'n scherm van 'n andere 5024 wlmi overgenomen en geplaatst. Mijn laptop kan weer 'n tijd mee
Ik heb deze laptop nu ook gedurende 2 jaar en om en bij de 4 maanden, ook bij mij beginnen aan de linkse scharnier nu scheurtjes in de behuizing te komen. Mijn vraag is nu, hoe groot waren de scheuren bij jullie laptops voordat je het opstuurde naar acer om het te laten herstellen. Ik heb namelijk net gekeken in mijn garantie-boekjes en daar staat dat cosmetische schade (deuken en krassen) niet onder accidental damage insurance valt.
Voor de rest zijn mijn ervaringen met deze laptop redelijk goed, heb geen ram of andere harde schijf gestoken. Ook ubuntu (gutsy) draait er goed op, heerlijk met al die eye-candy. (om toch maar even ervaringen te delen
)
Voor de rest zijn mijn ervaringen met deze laptop redelijk goed, heb geen ram of andere harde schijf gestoken. Ook ubuntu (gutsy) draait er goed op, heerlijk met al die eye-candy. (om toch maar even ervaringen te delen
Hey,
Die van mij is reeds 2x opgestuurd geweest, beide keren met scheurende scharnieren, hij is nu ongeveer 2 1/2 jaar oud. Ook andere dingetjes waren kaput, maar das niet zo relevant nu. In beide gevallen werd niet moeilijk gedaan over de scheuren. Bij mij waren ze zo'n 1,5cm breed gesitueerd boven de scharnieren. Ik zou 'm gewoon opsturen als ik jou was!
Die van mij is reeds 2x opgestuurd geweest, beide keren met scheurende scharnieren, hij is nu ongeveer 2 1/2 jaar oud. Ook andere dingetjes waren kaput, maar das niet zo relevant nu. In beide gevallen werd niet moeilijk gedaan over de scheuren. Bij mij waren ze zo'n 1,5cm breed gesitueerd boven de scharnieren. Ik zou 'm gewoon opsturen als ik jou was!
Vreemd, ik had een mailtje gestuurd naar acer. Hierin meld ik dat er scheuren waren en de HD vreemde geluiden begint te maken. Krijg ik vandaag als antwoord:
Geachte,
De scheuren bij de scharnieren kunnen eventueel hersteld worden onder garantie, echter problemen met de harde schijf niet.
Hiervoor zal een prijsopgave opgemaakt worden. Wilt u beide klachten aanmelden?
Dit vind ik echter een zeer vreemd antwoord, wat voor nut heeft 3 jaar garantie als dit niet alles dekt? Als het scherm zelf vervangen moet worden dan weet ik dat dat minstens 100 euro kost, dit stond zo in de voorwaarden. Heeft hier nog iemand problemen mee gehad?
EDIT: even een mailtje gestuurd met de vraag waarom dit niet kosteloos is. Ik laat de uitkomst nog weten.
Acer wist me te melden dat: Een defecte harde schijf valt onder de garantie, echter eigen geinstalleerde software niet.
Mochten wij een hardwarefout detecteren, dan zal de harde schijf uiteraard kostenloos vervangen worden, echter bij softwareproblemen kan er mogelijk een prijsopgave komen.
Geachte,
De scheuren bij de scharnieren kunnen eventueel hersteld worden onder garantie, echter problemen met de harde schijf niet.
Hiervoor zal een prijsopgave opgemaakt worden. Wilt u beide klachten aanmelden?
Dit vind ik echter een zeer vreemd antwoord, wat voor nut heeft 3 jaar garantie als dit niet alles dekt? Als het scherm zelf vervangen moet worden dan weet ik dat dat minstens 100 euro kost, dit stond zo in de voorwaarden. Heeft hier nog iemand problemen mee gehad?
EDIT: even een mailtje gestuurd met de vraag waarom dit niet kosteloos is. Ik laat de uitkomst nog weten.
Acer wist me te melden dat: Een defecte harde schijf valt onder de garantie, echter eigen geinstalleerde software niet.
Mochten wij een hardwarefout detecteren, dan zal de harde schijf uiteraard kostenloos vervangen worden, echter bij softwareproblemen kan er mogelijk een prijsopgave komen.
[ Voor 23% gewijzigd door gerre22 op 29-01-2008 17:40 ]
Heb je WLAN ook werkend?gerre22 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:56:
Ik heb deze laptop nu ook gedurende 2 jaar en om en bij de 4 maanden, ook bij mij beginnen aan de linkse scharnier nu scheurtjes in de behuizing te komen. Mijn vraag is nu, hoe groot waren de scheuren bij jullie laptops voordat je het opstuurde naar acer om het te laten herstellen. Ik heb namelijk net gekeken in mijn garantie-boekjes en daar staat dat cosmetische schade (deuken en krassen) niet onder accidental damage insurance valt.
Voor de rest zijn mijn ervaringen met deze laptop redelijk goed, heb geen ram of andere harde schijf gestoken. Ook ubuntu (gutsy) draait er goed op, heerlijk met al die eye-candy. (om toch maar even ervaringen te delen)
En de X700 ook in 1280x800? Met ubuntu feisty lukte me dit nog niet.
WLAN werkt, wel beetje op moeten googlen.dataSlut schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:47:
[...]
Heb je WLAN ook werkend?
En de X700 ook in 1280x800? Met ubuntu feisty lukte me dit nog niet.
uiteindelijk heb ik het via een deb package, welke op deze site te vinden is , aan het werk gekregen.
In gutsy zit de reso direct goed, ik heb alleen voor het opstarten die moeten aanpassen (zet hij blijkbaar na de install op 1280x1024 met zwart scherm bij start-up en shut-down tot gevolg). Als je nog lange opstarttijden hebt moet je ook nog ergens een fsck afzetten.
[ Voor 8% gewijzigd door gerre22 op 28-01-2008 14:54 ]
Oke super, dan ga ik weer eens proberen.
OSX86 is omdat WLAN daarin niet werkt ook geen succes.
Heb me ook vergist, WLAN werkte inderdaad wel in Ubuntu maar kreeg de resolutie niet goed.
OSX86 is omdat WLAN daarin niet werkt ook geen succes.
Heb me ook vergist, WLAN werkte inderdaad wel in Ubuntu maar kreeg de resolutie niet goed.
Heeft iemand enig idee hoe ik m'n wlan sneller kan laten connecten na 't opstarten van m'n laptop? Ik moet meestal 'n paar minuten wachten voordat de wlan-connectie tot stand komt. Ik heb 'm al in 't opstarten-mapje van startmenu gezet maar dat heeft geen sneller effect.
Zou je me kunnen zeggen waar je dit besteld hebt? Ik heb namelijk het lastige probleem dat de stekker onder druk moet staan wil hij nog opladen (anders switcht hij tussen accu / netspanning constant, hij pakt de adapter niet meer), en nu laad hij helemaal niet meer op, dus ik wil dat ding gaan vervangen..MaZeS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:04:
Anoniem: 244485
Ik heb ook een 5024. Gebruik hem nu zo'n 1,5 jaar met volle tevredenheid. Wel 2 GB geheugen en grotere hd erin gezet.
Nu kom ik een paar dingen tegen:
Als ik het scherm dichtklap zit er in het deksel bij het linker scharnier een scheurtje vanaf de linkerrand tot aan het scharnier. Is dit zelf te repararen? En hoe? Zijn er truukjes waar ik op moet letten om de laptop open te maken? Ook de ventilator staat vaak te blazen, waarschijnlijk veel stof in de behuizing. Al een paar maal geprobeerd de laptop open te maken, maar nog niet gelukt.
Iemand tips?
Mocht ik een nieuw deksel nodig hebben, welke moet ik dan nemen?
42.A74V1.002 COVER.BEZEL.COMBO.GBASE € 19,04 (geen)
60.A46V1.009 COVER.BEZEL.LCD.15inch . MET LOGO € 19,04 (geen)
60.A46V1.008 COVER.BEZEL.LCD.15.4inch € 19,04 (geen)
42.A46V1.002 COVER.HDD/DIMM. MET SCREWS € 2,38 (geen)
60.A46V1.007 COVER.LCD.15inch . MET HING/LOGO te oud (geen)
60.A74V1.005 COVER.LCD.15inch . MET HINGE+LOGO € 31,51 (geen)
60.A46V1.005 COVER.LCD.15.4inch . MET HNG/LGO € 19,04 (geen)
60.A46V1.001 COVER.LOWER. MET SPKR € 19,04 (geen)
60.A74V1.003 COVER.MIDDLE.ASP30/5020/3610 € 19,04 (geen)
60.AA1V1.003 COVER.MIDDLE. MET KNOB € 19,04 (geen)
42.A46V1.001 COVER.MODEM.mPCI. MET SCREWS € 2,38 (geen)
6M.A46V1.010 COVER.UPPER. MET CBL/TP/PLATE € 76,97 1
42.A46V1.004 COVER.BEZEL.DVD-DL.K05RA. € 19,04 (geen)
42.A46V1.003 COVER.BEZEL.DVD-DL.UJ-845 € 2,38 (geen)
Deze lijst komt van ikzoekonderdelen.nl
Nu kom ik een paar dingen tegen:
Als ik het scherm dichtklap zit er in het deksel bij het linker scharnier een scheurtje vanaf de linkerrand tot aan het scharnier. Is dit zelf te repararen? En hoe? Zijn er truukjes waar ik op moet letten om de laptop open te maken? Ook de ventilator staat vaak te blazen, waarschijnlijk veel stof in de behuizing. Al een paar maal geprobeerd de laptop open te maken, maar nog niet gelukt.
Iemand tips?
42.A74V1.002 COVER.BEZEL.COMBO.GBASE € 19,04 (geen)
60.A46V1.009 COVER.BEZEL.LCD.15inch . MET LOGO € 19,04 (geen)
60.A46V1.008 COVER.BEZEL.LCD.15.4inch € 19,04 (geen)
42.A46V1.002 COVER.HDD/DIMM. MET SCREWS € 2,38 (geen)
60.A46V1.007 COVER.LCD.15inch . MET HING/LOGO te oud (geen)
60.A74V1.005 COVER.LCD.15inch . MET HINGE+LOGO € 31,51 (geen)
60.A46V1.001 COVER.LOWER. MET SPKR € 19,04 (geen)
60.A74V1.003 COVER.MIDDLE.ASP30/5020/3610 € 19,04 (geen)
60.AA1V1.003 COVER.MIDDLE. MET KNOB € 19,04 (geen)
42.A46V1.001 COVER.MODEM.mPCI. MET SCREWS € 2,38 (geen)
6M.A46V1.010 COVER.UPPER. MET CBL/TP/PLATE € 76,97 1
42.A46V1.004 COVER.BEZEL.DVD-DL.K05RA. € 19,04 (geen)
42.A46V1.003 COVER.BEZEL.DVD-DL.UJ-845 € 2,38 (geen)
Deze lijst komt van ikzoekonderdelen.nl
Deze moet je hebben:Anoniem: 244485 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:30:
op moet letten om de laptop open te maken? Ook de ventilator staat vaak te blazen, waarschijnlijk veel stof in de behuizing. Al een paar maal geprobeerd de laptop open te maken, maar nog niet gelukt.
Iemand tips?
Als tip voor de ventilator: er zit een extra metalen raster aan de onderkant van de ventilator, deze is overbodig omdat er de behuizing ook al afschermt. Deze kun je het beste weghalen, heb ik ook gedaan. Je zult ook zien met het tevoorschijn halen, dat deze eigenlijk alleen maar heel veel stof vangt.
Iemand toevallig ervaring met Adata geheugen?
Ben van plan te upgraden naar 2 x 1gb pc3200 van Adata , zou volgende de specs op 2,5volt moeten lopen.
Ben van plan te upgraden naar 2 x 1gb pc3200 van Adata , zou volgende de specs op 2,5volt moeten lopen.
[ Voor 17% gewijzigd door xabre16v op 08-02-2008 21:26 ]
Gisteren Vista op m'n laptop gezet, na 'n hoop gedoe heb ik alles werkend gekregen. Vraag me alleen niet hoe!

Dat is niet veel geld voor zo'n behuizing of wel? Ik zit er ook aan te denken deze aan te schaffen. Laptop zelf werkt namelijk nog prima, maar gebruik hem amper meer omdat tja.. waarom eigenlijk... de HD gaf fouten, maar doet het nu ineens alweer een halfjaar zonder problemen? Echt wtf enzo. Misschien was het toch iets anders.Elijan9 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:20:
[...]
Deze moet je hebben:
Met de standaard setup of met extra geheugen? Ik heb Vista ook een tijdje gedraaid en het draaide opzich prima al was het wel wat traag met 512mb geheugen en de mooie looks.Eric_Cantona schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:04:
Gisteren Vista op m'n laptop gezet, na 'n hoop gedoe heb ik alles werkend gekregen. Vraag me alleen niet hoe!
Nee, extra geheugen. Eentje van 256 eruit en 'n gig erin gepropt. Loopt hier redelijk, al ben ik langer aan 't tjekken naar 'n extra reepje van 'n gig.Dennahz schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:32:
[...]
Met de standaard setup of met extra geheugen? Ik heb Vista ook een tijdje gedraaid en het draaide opzich prima al was het wel wat traag met 512mb geheugen en de mooie looks.
Iemand toevallig 'n goedkoop adresje?
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220197296144
met huidige dollarkoers rond de 87 - 90 euro voor 2 reepjes van een gig
met huidige dollarkoers rond de 87 - 90 euro voor 2 reepjes van een gig
Iemand die me kan helpen? Ik wil niet dat ik opeens het verkeerde besteld van ikzoekonderdelen...The CarNagE Man schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:13:
Weet iemand misschien het artikelnr van de achterkant van de 5024..
Op de site van ikzoekonderdelen.nl staan er verschillende achterkanten en voorkanten maar welke is nou welke (plaatjes zijn soms wel makkelijk met dit soort dingen)
Alvast bedankt!
Groet,
TCM
Alvast bedankt mensen!
-TCM
Er staat gewoon een email linkje bij "Vragen en opmerkingen" op de site. Ik heb ze destijds ook even gebeld om te vragen welke productcode ik nodig had...The CarNagE Man schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:29:
Iemand die me kan helpen? Ik wil niet dat ik opeens het verkeerde besteld van ikzoekonderdelen...
Iemand hier met Vista op de aspire en die 't scrolgedeelte van de touchpad aan de praat heeft gekregen? Mij lukt 't niet, moet ik iets speciaals doen?
Ik dacht de nieuwste te hebben, maar voor Vista zie ik er geen staan. Moodpad is wel geïnstalleerd en 't scrollgedeelte lijkt 't ook wel iets te doen, maar niet waar 't voor gemaakt is
Anoniem: 233550
Wil je me even uitleggen hoe en wat ik allemaal moet los schroeven om de schermbehuizing los te halen.Heb ook een nieuw setje besteld omdat er bij mij ook een scheurtje inzit aan de linker kant.Elijan9 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:52:
[...]
Nee, ik heb een schermbehuizing aangevraagd zonder garantie, die was namelijk al verlopen.
Met een goede schroevendraaier en een plectrum (gitaar-hulpstukje, elke gitarist heeft er wel een paar) om de klemmetjes los te krijgen kun je dan zelf de achterkant vervangen. Deze schermbehuizing achterkant wordt geleverd inclusief de scharnieren, die dus een stuk minder stroef zijn.
alvast bedankt.
Ik had laatst problemen met de DVD-writer van de 5024. Branden van een DVD duurde ongeveer 77 minuten.
Afspelen van een DVD ging erg haperig.
Met drivespeed de snelheid gechecked en het bleek dat hij maar op 0.7 speed kon lezen!
Er zit bij mij een slimtype LiteOn SOSW-833S DVD-RW in. Via google kwam ik erachter dat deze wel vaker problemen geeft met snelheden.
Uiteindelijk ben ik op deze site terecht gekomen. Hier staan allerlei tips en tools om LiteOn, Sony en Samsung optical drives te patchen of te tweaken.
Eerst heb ik de firmware maar geupdate van de drive. Er zat nog de originele Acer OEM firmware op. Dit bleek het probleem al grotendeels te verhelpen. Drivespeed geeft nu 3 speed aan. Voldoende om een DVD af te spelen.
Misschien dat ik met de omnipatcher de firmware nog ga aanpassen zodat ik hem kan dwingen sneller te lezen en branden.
Ik kan iedereen die problemen krijgt met de brander deze site aanbevelen. Mijn 5024 kan weer een tijdje mee.
Afspelen van een DVD ging erg haperig.
Met drivespeed de snelheid gechecked en het bleek dat hij maar op 0.7 speed kon lezen!
Er zit bij mij een slimtype LiteOn SOSW-833S DVD-RW in. Via google kwam ik erachter dat deze wel vaker problemen geeft met snelheden.
Uiteindelijk ben ik op deze site terecht gekomen. Hier staan allerlei tips en tools om LiteOn, Sony en Samsung optical drives te patchen of te tweaken.
Eerst heb ik de firmware maar geupdate van de drive. Er zat nog de originele Acer OEM firmware op. Dit bleek het probleem al grotendeels te verhelpen. Drivespeed geeft nu 3 speed aan. Voldoende om een DVD af te spelen.
Misschien dat ik met de omnipatcher de firmware nog ga aanpassen zodat ik hem kan dwingen sneller te lezen en branden.
Ik kan iedereen die problemen krijgt met de brander deze site aanbevelen. Mijn 5024 kan weer een tijdje mee.
Is toch wel om te huilen ook he' dat Acer laptops verkoopt/(tot vorig jaar) verkocht
waarmee je niet eens normaal een DVD'tje kan afspelen
waarmee je niet eens normaal een DVD'tje kan afspelen
Deze ouwe laptop is anders wel krachtig genoeg om 720p af te spelen (MKV). Had ik niet verwacht.
Ik heb op 01/01/2006 een 5024WLMI gekocht. Toen las ik al in het eerste deel van dit topic dat de cover bij de scharnieren barstte.
Nu is het 2 jaar en 3 maanden later, en ik de laatste 12 maanden heeft mijn vriendin de laptop gebruikt.oWss 0mdat zij een ander gebruikspatroon heeft icm de brakheid van ACER (op de bank zitten met de laptop ipv op tafel), kwam ik vandaag tot de ontdekking dat:
-de barsten nu bij deze laptop er ook zijn, 1 barst eigenlijk al helemaal doorgebroken is.
-de schroefjes er gewoon onder uit gevallen zijn? (zoals ik hierboven ook al las..)
Mja, goed klote dus. want de scherm breekt zeer binnenkort gewoon af als ik het zo zie. Nu heb ik wel spijt dat ik niet 3 jaar garantie heb, maargoed, dat is leerproces (mijn huidige IBM T60 heeft 5 jaar garantie, maar ik heb het vermoeden dat ie dat makkelijk gaat halen).
Ik zal maar eens gaan kijken op ikzoekonderdelen.nl, of zijn er nog meer mogelijkheden?
Nu is het 2 jaar en 3 maanden later, en ik de laatste 12 maanden heeft mijn vriendin de laptop gebruikt.oWss 0mdat zij een ander gebruikspatroon heeft icm de brakheid van ACER (op de bank zitten met de laptop ipv op tafel), kwam ik vandaag tot de ontdekking dat:
-de barsten nu bij deze laptop er ook zijn, 1 barst eigenlijk al helemaal doorgebroken is.
-de schroefjes er gewoon onder uit gevallen zijn? (zoals ik hierboven ook al las..)
Mja, goed klote dus. want de scherm breekt zeer binnenkort gewoon af als ik het zo zie. Nu heb ik wel spijt dat ik niet 3 jaar garantie heb, maargoed, dat is leerproces (mijn huidige IBM T60 heeft 5 jaar garantie, maar ik heb het vermoeden dat ie dat makkelijk gaat halen).
Ik zal maar eens gaan kijken op ikzoekonderdelen.nl, of zijn er nog meer mogelijkheden?
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
Hm juist jah, maargoed, het was destijds een goede prijs/performance, en hij heeft zijn werk de afgelopen 27 maanden prima gedaan (had hem aangeschaft voor buitenlandse stage).
Maar even een andere vraag. Na het schrijven van het vorige bericht is het scherm leip gaan doen. Hij doet het wel, maar maar een soort van extreme ghosting. Ook is het scherm bij het opstarten wit, wat dan vanuit het midden wegtrekt naar de buitenkant. Ik heb het scherm al ontdaan van de kappen om te kijken wat de oorzaak is, maar vind zogauw geen duidelijke aanwijzing. Ik had gehoopt dat het een kabel oid is.
Kent iemand dit effect? Ligt het aan een kabel of missend inputsignaal ofzo?
Het heeft natuurlijk weinig zin om een nieuwe kap te kopen als het scherm kaduuk blijkt te zijn. Het kaduuk gaan zou dan wel begonnen zijn door een knelpunt als gevolg van de gebarsten kap bij het scharnier.
Maar even een andere vraag. Na het schrijven van het vorige bericht is het scherm leip gaan doen. Hij doet het wel, maar maar een soort van extreme ghosting. Ook is het scherm bij het opstarten wit, wat dan vanuit het midden wegtrekt naar de buitenkant. Ik heb het scherm al ontdaan van de kappen om te kijken wat de oorzaak is, maar vind zogauw geen duidelijke aanwijzing. Ik had gehoopt dat het een kabel oid is.
Kent iemand dit effect? Ligt het aan een kabel of missend inputsignaal ofzo?
Het heeft natuurlijk weinig zin om een nieuwe kap te kopen als het scherm kaduuk blijkt te zijn. Het kaduuk gaan zou dan wel begonnen zijn door een knelpunt als gevolg van de gebarsten kap bij het scharnier.
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.
De kabels lopen door de scharnieren, dus als die afbreken/scheuren en je blijft het scherm maar gebruiken
dan kan je dat soort dingen verwachten ja - als je je laptop toch op een vaste plaats wil blijven gebruiken
dan kan je natuurlijk het scherm even open maken om de kabels goed te doen (vervolgens dus niet meer het scherm open/dicht doen.. lijkt me logisch..)
-edit: spreekt voor zich, maar ik zeg het toch maar even - op die inverter van het scherm.. (printje wat in het scherm zit) staat hoogspanning, zet dus wel je laptop uit /van stroom
dan kan je dat soort dingen verwachten ja - als je je laptop toch op een vaste plaats wil blijven gebruiken
dan kan je natuurlijk het scherm even open maken om de kabels goed te doen (vervolgens dus niet meer het scherm open/dicht doen.. lijkt me logisch..)
-edit: spreekt voor zich, maar ik zeg het toch maar even - op die inverter van het scherm.. (printje wat in het scherm zit) staat hoogspanning, zet dus wel je laptop uit /van stroom
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 10-03-2008 13:41 ]
Hehe, ik zat er al flink mee te rommelen toen ik me realiseerde dat er een akelig hoogspanninkje opstaat. Het zit allemaal goed dichtgeseald, maar toch moet je er goed mee opletten aangezien je aardig begint te stuiteren van dergelijke spanninkjes.
Het scherm open en dicht blijven doen als ie al gebarsten is... tja.. toen ik mijn vriendin probeerde uit te leggen dat je een laptop niet verplaatst door hem enkel bovenaan het scherm vast te houden kreeg ik ook een onbegrijpelijke blik. Het heeft de levensduur zeker wel verkort, dat a technische gedrag van haar, als je laptop gewoon solide op een bureautje staat is de schade iig een stuk minder.
Er is niet veel te zien aan de kabels, ik zal de sleeving er eens afhalen, misschien zie ik iets beknelds ofzo. Ik hoop het, want zoiets laten repareren zie ik ook niet zitten.
Het scherm open en dicht blijven doen als ie al gebarsten is... tja.. toen ik mijn vriendin probeerde uit te leggen dat je een laptop niet verplaatst door hem enkel bovenaan het scherm vast te houden kreeg ik ook een onbegrijpelijke blik. Het heeft de levensduur zeker wel verkort, dat a technische gedrag van haar, als je laptop gewoon solide op een bureautje staat is de schade iig een stuk minder.
Er is niet veel te zien aan de kabels, ik zal de sleeving er eens afhalen, misschien zie ik iets beknelds ofzo. Ik hoop het, want zoiets laten repareren zie ik ook niet zitten.
Mijn 5024 van nu een paar jaar oud is wel toe aan een APK.
Allereerst staat de ventilator continu te zoemen, de koeling zal wel vol met stof zitten.
Daarnaast zit er bij het linker scharnier een barst. Moet ook vervangen worden.
Wat mij tot nu toe nog niet gelukt is, is de pc open te maken om hem eens goed schoon te maken, maar ook het scherm is lastig.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aanpak? Waar ik moet beginnen en of er nog verborgen schroeven zit enzo?
Allereerst staat de ventilator continu te zoemen, de koeling zal wel vol met stof zitten.
Daarnaast zit er bij het linker scharnier een barst. Moet ook vervangen worden.
Wat mij tot nu toe nog niet gelukt is, is de pc open te maken om hem eens goed schoon te maken, maar ook het scherm is lastig.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aanpak? Waar ik moet beginnen en of er nog verborgen schroeven zit enzo?
Op pg 40 en 41 van deel1 staan er een paar posts over, en iets verder is ook oa deze te vinden. keuze genoeg dus
Volgens mij is er geen speciaal Acer Aspire 5715 of 5720 topic dus daarom stel ik mijn vraag maar hier.
Ik was in eerste instantie vanplan om deze week een Acer Aspire 5715Z-3A2G16Mi aan te schaffen. Specs: Intel 1,73 duocore, 2GB intern, 160GB. Prijs €549,-.
Maar nu was ik vandaag in de Dynabyte en zeiden dat er binnekort een nieuw model komt, de 'Acer Aspire NB5720 3a3gm16mi T2370 3072'. Specs: Intel 1,73 duocore, 3GB intern, 160GB. Prijs €529,-.
Betere specificaties voor minder geld dus.
Iemand al wat meer info over dit nieuwe model gevonden toevallig wat kan er nog helemaal niks over vinden op het internet.
Alvast bedankt.
Ik was in eerste instantie vanplan om deze week een Acer Aspire 5715Z-3A2G16Mi aan te schaffen. Specs: Intel 1,73 duocore, 2GB intern, 160GB. Prijs €549,-.
Maar nu was ik vandaag in de Dynabyte en zeiden dat er binnekort een nieuw model komt, de 'Acer Aspire NB5720 3a3gm16mi T2370 3072'. Specs: Intel 1,73 duocore, 3GB intern, 160GB. Prijs €529,-.
Betere specificaties voor minder geld dus.
Iemand al wat meer info over dit nieuwe model gevonden toevallig wat kan er nog helemaal niks over vinden op het internet.
Alvast bedankt.
Heeft er iemand een idee wat ik mag vragen voor een 5024 met 1 gig ram ipv de 512Mb
De laptop is van november 2005 en is buiten de ram standaard, er zit NET een nieuw lcdscherm in.
Is 250 € een goeie prijs? Of is 300 € ook goed.
De laptop is van november 2005 en is buiten de ram standaard, er zit NET een nieuw lcdscherm in.
Heb je in 2005 bij het aankopen van je laptop extra garantie erbij genomen?d4damager schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:59:
Heeft er iemand een idee wat ik mag vragen voor een 5024 met 1 gig ram ipv de 512Mb
Ik kon voor mijn Acer 5024 met 2gb ram, 120GB + bijna nog 1 jaar garantie erop, 350 eu krijgen wat ik te weinig vond. Voor 50 eu meer was hij wel weg geweest.......
jup idd met extra garantie...
dus 300 is eigenlijk nie slecht?
300 is netjes.d4damager schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:50:
jup idd met extra garantie...
Anoniem: 167522
Lees dat je een nieuwe behuizing heb geplaast op je laptop!,,,is al tijdje terug lees ik, nu heb ik dezelfde scheuren en overweeg ook een nieuwe behuizing tekopen.Elijan9 schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:35:
Ik heb een mooie splinternieuwe scherm behuizing!![]()
Mijn vraag aan jou is het nu opgelost de scheuren of komen ze weer? gaat ie nu ook soepeler open en dicht? Die vn mij gaat nogal stroef en maakt er ook nog een krakend geluid bij.
Ik zag zojuist dat hier weer wat gepost was...Anoniem: 167522 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 04:28:
[...]
Lees dat je een nieuwe behuizing heb geplaast op je laptop!,,,is al tijdje terug lees ik, nu heb ik dezelfde scheuren en overweeg ook een nieuwe behuizing tekopen.
Mijn vraag aan jou is het nu opgelost de scheuren of komen ze weer? gaat ie nu ook soepeler open en dicht? Die vn mij gaat nogal stroef en maakt er ook nog een krakend geluid bij.
Die scheuren zijn sinds kort terug...
Mijn acer 5024 WLMI heef een kapot schermhuis. Scharnier rechts is afgebroken, inclusief de draden die daar doorheen lopen.
Wonder boven wonder doet het scherm het nog wel, maar nu op zoek naar een ander schermhuis.
Via ikzoekonderdelen al eens eerder gedaan, kostte toen 36 euro. Nu is dat al meer dan het dubbele, vandaar mijn oproep of er iemand is met een defecte 5024 die het schermhuis voor een schappelijke prijs zou willen verkopen.
Wie helpt mij uit de brand?
Wonder boven wonder doet het scherm het nog wel, maar nu op zoek naar een ander schermhuis.
Via ikzoekonderdelen al eens eerder gedaan, kostte toen 36 euro. Nu is dat al meer dan het dubbele, vandaar mijn oproep of er iemand is met een defecte 5024 die het schermhuis voor een schappelijke prijs zou willen verkopen.
Wie helpt mij uit de brand?