[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 2)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.933 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 00:26
Hurtebise schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:27:
Een brave verkoper, Bytes@Work in Wijgemen (BE). Die kunnen echt niets beginnen. Laptops gaan tegenwoordig allemaal rechtstreeks met de fabricant zelf.

Naar Acer gebeld, gezegd dat ik niet akkoord ging omwille van graka. Moet de Service Desk nu een brief sturen waarin ik om een ander toestel vraag. |:( :X
Ja als je iets voor elkaar wilt krijgen moet je Klanten service aan de lijn krijgen. Had toen een vrouwtje alleen zo stom om naam niet op te schrijven. Die had wel wat te vertellen, want toen ik met haar gesproken had ging alles in een stroom versnelling ipv aan het lijntje houden

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
SpeeDRaZoR3 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:34:
[...]

Ja als je iets voor elkaar wilt krijgen moet je Klanten service aan de lijn krijgen. Had toen een vrouwtje alleen zo stom om naam niet op te schrijven. Die had wel wat te vertellen, want toen ik met haar gesproken had ging alles in een stroom versnelling ipv aan het lijntje houden
Heb toch nog eens teruggebeld naar Acer. Kreeg dit keer geen vrouwtje maar een meneertje aan de lijn. Die heeft me een nieuw dossier aangemaakt waarin hij heeft opgenomen dat ik alleen maar de 5633 WLMI_2048 wil (met NVIDIA 7300 go) als vervangtoestel. Mag mijn eerste vervangtoestel, dat ik onvoldoende vind, dus gewoon terugsturen. Geen brief ofzo nodig. Gewoon hulpvaardige agent treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
En als kers op de taart, het voorlopige einde van mijn verhaal:

Krijg hier net mijn Acer laptop binnen. Had dus mijn vervangtoestel weergestuurd met duidelijke melding dat ik niet akkoord kon gaan met de specs van het toestel en dat het apparaat geen graka had met dezelfde specificaties of gelijkwaardig aan mijn origineel toestel.

Wat zit er in de doos. Het vervangtoestel (Aspire 5633 WLMi, 1 gig ram, intel GMA 950 shared) zoals ik het initieel had gekregen, met volgend RMA-bericht:

"No Trouble Found. Unrepair back to customer".

Bij problem description staat er duidelijk dat ik niet akkoord ga:
1. omdat de waarde van het vervangtoestel lager ligt dan mijn originele acer
2. dat dit toestel shared video memory heeft
3. dat de grafische kaart (de reden van aankoop van initiële aankoop) van het vervangtoestel ondermaats is

Ben op zoek naar voorhamer... Iemand?
of constructief alternatief:
ik ga dit toestel proberen te verkopen. Ben het nu werkelijk kotsbeu. En dan ga ik er nog geld aan verliezen ook, gewoon door die stomme graka.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 03-05-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Heb laptop te koop gezet, had er Advanced Warranty pack bijgekocht. Ik weet dat ik het vervangtoestel ook onder die garantie kan brengen door het serienummer door te bellen naar Acer. Nu stel ik mij de vraag of die garantie bij verkoop ook overgaat naar een ander persoon? M.a.w. is die garantie gelinkt aan een toestel of aan degene die de garantieovereenkomst heeft ondertekend.

Zo is het afleveradres na RMA steeds mijn adres. Zou je dat kunnen veranderen? Je zou natuurlijk kunnen doorgeven dat je bent verhuisd naar een nieuw adres. Dan blijft de originele naam wel staan, maar wijzigt het adres naar de nieuwe eigenaar.

Klopt dat? Enig idee? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:55

Ad Hox

N/A

Heb deze laptop ook al enige tijd. Weinig problemen (alleen dat de linker ALT toets kapot is!).

Acer Aspire 5024 wordt erg warm, zeker in de zomer. Ik leg een CD hoesje onder de linksachter hoek en zet de ventilator er op :P Gebruik de notebook als desktop dus dat is verder niet zo'n punt. Ook heb ik een extern TB, muis en scherm. Vraag me eigenlijk af waarom ik hem heb maar goed, het is altijd handig een laptop te hebben.

Nu heb ik een vraag. Ik wil graag geheugen uitbreiden. Ik heb nooit een BIOS update gedaan en ik hoef geen PC3200 geheugen erop.

Ik zie alleen in sommige shops (Alternate) SoDIMM DDR en SoDIMM. Welke moet ik nu nemen? Ik wil er het liefst 2x 1GB in knallen (PC2700), weet iemand wat ik dan het beste kan doen, wat gegarendeerd werkt (merk, type)?

In de toekomst zal ik eens de HDD vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ad Hox schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:54:Ik heb nooit een BIOS update gedaan en ik hoef geen PC3200 geheugen erop.

Ik zie alleen in sommige shops (Alternate) SoDIMM DDR en SoDIMM. Welke moet ik nu nemen? Ik wil er het liefst 2x 1GB in knallen (PC2700), weet iemand wat ik dan het beste kan doen, wat gegarendeerd werkt (merk, type)?

In de toekomst zal ik eens de HDD vervangen.
Ik heb er 2 x 512 MB, 200 pin PC2700 (333 Mhz) DDR SoDIMM cl 2.5 in gestoken. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90702

Van PC2700 kun je elk merk/grootte erin knallen. Het zijn de PC3200 modules die wat gevoeliger zijn (512MB/reepje werkt doorgaans wel op 2,6 V) maar de 1 gig reepjes moeten 2,5 V zijn. Gezien het lage prijsverschil zou ik er dan gelijk dat in knallen. Ikzelf heb 2X512 MB PC3200 erin gezet van Kinston

Kingston SO-Dimm 512MB DDR SDram PC3200, 200pins
Artikelnr: 130320
Partnr: KVR400X64SC3A/512
Garantie: 99 maanden
€ 46,00
38,66 excl. BTW (Bij Informatique gehaald)

By the way, het warmlopen heb ik voor een groot gedeelte verholen door de processor te undervolten. Vooral op 1800 Mhz viel er daar veel te halen. De fan slaat nu vrijwel niet eens meer aan (zelfs niet bij het warme weer!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 00:58
Ad Hox schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:54:
...
Nu heb ik een vraag. Ik wil graag geheugen uitbreiden. Ik heb nooit een BIOS update gedaan en ik hoef geen PC3200 geheugen erop.
...
@ tommey NL: Ik had in mijn oude 5024WLMi laptop 2x1GB Kingston KAC-MEMC/1G PC2700 2,5v geheugen. Dit is het "officieel" aanbevolen geheugen van Kingston voor de 5024WLMi. Nadeel is dat dit geheugen best wel duur is. Maar goed, ik heb ze niet in gebruik en ze liggen maar te verstoffen. Ik zie geen knopje om je direct een berichtje te geven, maar deze reepjes kan je wel overnemen voor een aantrekkelijke prijs. Ik woon toch in de buurt (Delft). Mocht je interesse hebben, dan geef ik wel mijn emailadres door.

@hurtebise: ik zou gewoon contact opnemen met acer hoe het zit met garantieovername door een nieuwe koper. Kan je gelijk je beklag doen over de belabberde omruilactie van acer, ze moeten een vervangend product leveren dat gelijk of beter is als je 5024WLMi. Althans, dat hoort volgens het consumentenrecht. Je kan het nog hoger spelen door (te dreigen) naar de consumentenbond te stappen of te informeren bij een advocaat. Misschien dat er dan toch je gevraagde model wordt opgestuurd. Je zou er ook aan kunnen denken dat zij eerst de goede laptop naar je opsturen, alvorens je je ontoereikende laptop weer terugstuurt.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

JShal schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:34:
[...]

@ tommey NL: Ik had in mijn oude 5024WLMi laptop 2x1GB Kingston KAC-MEMC/1G PC2700 2,5v geheugen. Dit is het "officieel" aanbevolen geheugen van Kingston voor de 5024WLMi. Nadeel is dat dit geheugen best wel duur is. Maar goed, ik heb ze niet in gebruik en ze liggen maar te verstoffen. Ik zie geen knopje om je direct een berichtje te geven, maar deze reepjes kan je wel overnemen voor een aantrekkelijke prijs. Ik woon toch in de buurt (Delft). Mocht je interesse hebben, dan geef ik wel mijn emailadres door.
Neem even contact met mij op als je wilt. Kan gewoon via mijn website (homepageknopje links).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Ik heb nog even een vraagje met betrekking tot de koeling.

Wanneer zou dat ding minder warm worden? Nieuwe bios? Of zijn hier problemen mee t.o.v. de oude?

Of is het aan te raden een andere HDD erin te knallen (merk, type?). Misschien functies in de bios qua voltage om de hitte te onderdrukken?

Heeft iemand ervaring met die Cooler Master notebook koeler?

Heb er niet echt last van maar lijkt me toch niet goed, dat ding lijkt af en toe wel te koken! Ik heb trouwens een paar krassen op de laptop zitten, hoe krijg je dit weg? Is daar niet en een of ander anti-kras middeltje voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ad Hox op 12-05-2007 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze laptop wordt een heel stuk minder warm als je de CPU underVolt met behulp van CPU Rightmark. Ikzelf heb de proc. bij 800 Mhz op 0,850 V lopen (ipv 0,9V) en op 1800 Mhz op 1,1 V (ipv 1,4 V). Dit scheelt aanzienlijk in herrie (fan slaat bijna niet meer aan) en in warmte.
De harde schijf is de andere grote warmteproducent maar is bij mij max 55 graden na een hele tijd werken/gamen.

Ik heb er wel een 7200 rpm schijf ingezet (Hitachi 7k60) en 2X512 MB PC3200 geheugen van Kingston (werkt ook nog eens op 200Mhz) en daarmee is mijne toch wel een klappie sneller en werkbaarder. HL2, Fable en dergelijke spellen zijn allemaal prima te spelen zonder dat de HD gaat swappen etc.

Als het in de zomer nog eens extra warm is leg ik onder de hoekpunten aan de achterkant een cd hoesje om er iets meer luchtstroom onderdoor te laten gaan, maar een actieve koeler moet nog wel iets beter presteren.
Als je zoiets besluit te halen, kun je er een korte review van doen hoe je temps zonder en met zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Bedankt! Ik heb dat programma maar moet je de volledige versie (professional features) hebben om de voltages in te stellen? Of kan het ook ergens anders (kan het niet vinden onder Advanced CPU settings).

Dan schaf ik het programma maar eens in zijn geheel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ad Hox schreef op maandag 14 mei 2007 @ 23:02:
Bedankt! Ik heb dat programma maar moet je de volledige versie (professional features) hebben om de voltages in te stellen? Of kan het ook ergens anders (kan het niet vinden onder Advanced CPU settings).

Dan schaf ik het programma maar eens in zijn geheel aan..
Je hoeft niet de volledige versie aan te schaffen. Heb ik ook niet gedaan. Ik zal morgen even posten onder welke tabs je dat precies kon instellen (was nog even puzzelen toen ik het voor de eerste keer deed). Het is wel even uitvogelen wat het minimaalste voltage is waarop jou proc. nog stabiel loopt. Bij mij was 0,8V echt te laag maar 0,85 wel weer goed terwijl 0,7V het laagst instelbare is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals beloofd zou ik nog een kleine uitleg geven over hoe CPU Rightmark in te stellen.
Allereerst maar eens een overzichtscherm waarin de minimale/maximale Vcore staan en hetgene wat ik heb ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/3204/cpurightmark0sa3.th.jpg

Vervolgens de managment instellingen zodat de proc. ook daadwerkelijk op het ingestelde voltage gaat lopen en ook gelijk opstart met windows.

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/6047/cpurightmark1dx6.th.jpg

Vervolgens het echte instellen zelf.Hier kun je de minimale en maximale Vcore aangeven afhankelijk van je multiplier. Ik heb auto-adjust aangevinkt zodat voor alle tussenliggende multipliers het voltage netjes wordt ingesteld. Ik gebruik eigenlijk alleen maar het "Performance on Demand" profiel, staat hier dus ook ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/919/cpurightmark2tm0.th.jpg

Vervolgens moet je in het door jou in het vorige scherm ingestelde scherm ook vertellen dat hij alle multipliers mag gaan gebruiken. Ze allemaal aanvinken doet dat dus. Let op, ik heb het hier alleen voor AC Power laten zien maar voor Battery moet je exact hetzelfde doen.

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/9643/cpurightmark3ju4.th.jpg

Nu is het alleen nog uit proberen te vogelen wat voor jou het minimale en maximale voltage is en dan is jou Acer 5024 net als de mijne een stuk stiller en vooral koeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Bedankt voor de uitleg! Nu werkt het goed inderdaad :)

Alleen die fan wil nog wel eens aanslaan maar ik heb een extern 5.1 geluidskastje die volgens mij erg veel CPU trekt (bij een liedje gebruikt hij 30%~40% en staat Cool 'n Quit op 1800mhz.

Hij wordt gelukkig niet meer zo warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:06
Hmm, heb nogal een vreemd probleem.. Catalyst control center wil niet installeren op mn 32 bit vista installatie.. ik heb de acer versie, en versies 7.3 en 7.4 al geprobeerd.. niets werkt :/. Reinstall van vista (ik ben wanhopig, zonder powerplay is de accuduur echt TE kort) werkt ook niet. Iemand die de verlossende tip kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:06
Ik zit eraan te denken om de Acer Aspira 5613-ZWLMI aan te schaffen. Zie deze website. Wat denken jullie hiervan? De laptop gaat gebruikt worden voor huis-tuin-en-keuken zaken. Beetje internetten, beetje mailen en downloaden; niks meer, niks minder. Wat zeggen jullie ervan? Acer is prima toch? Trek mij even over de streep.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 20:51
Hehe, voor positiever reacties over Acer, en dan met name over de service en bouwkwaliteit hoef je hier niet te zijn. Ik heb mijn laptop al 2 keer terug gestuurd vanwege een gescheurde behuizing, als je in de vorige topics leest zie je dat er veel mensen zijn met dat probleem. Verder is de garantie afhandeling erg slecht, beide keren is de laptop ruim 5 tot 8 weken weg geweest, en de helpdesk is pas te bereiken nadat je een half uur naar een irritant deuntje hebt geluisterd. MAAR, als je kijkt wat je bij Acer betaalt, is dat niet veel als je kijkt wat je er voor krijgt, bij andere merken zijn de specs vaak lager bij dezelfde prijs. Maar als je laptop het qua behuizing niet langer dan een half jaar uithoudt heb je daar ook niet veel aan. Ik trek je dus wel even over de streep hoop ik, maar dan wel de andere kant op ;) Ga liever voor een ander merk, en geef dan desnoods iets meer geld uit voor dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Dat over de prijs bij Acer is ongeveer van een jaar geleden... Tegenwoordig hebben: ASUS, Toshiba, HP en Dell ook heel erg mooie prijzen voor leuke hardware.

Toshiba: Vaal nog een paar budget dingen zoals budget CPU, maar wel met mooie graka
Dell: Korting, bellen, afdingen, aanbiedingen etc. etc. :P
HP: vooral in het low-end segment met dualcore leuke dingen
Asus: Multimedia voor mooie prijs en 2 jaar garantie, kijk maar bij de F3 serie..

Over Asus:
Buurjongen heeft een 5023WLMi (ook al voor de 4e keer weg, krijgt nieuwe....) en betaalde in (begin) maart ~1150 euro. Begin Juli (4 maanden later) kocht ik onderstaande laptop (-1GB) voor hetzelfde geld... Scheelt nogal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:05

Eric_Cantona

"Au Revoir"

JShal schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 01:34:
[...]

Heb je toevallig nog 'n reepje van 1gb over? Ik hou me aanbevolen :)

Neem anders even contact met me op via m'n e-mail in m'n profiel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb een Aspire 5025 WLMi en ik zou hem graag willen upgraden naar 2 GB werkgeheugen. Hoe doe ik dit? Is er een manier voor om het te doen zonder dat mijn garantie verloopt? En welk type geheugen en dergelijk heb ik dan nodig?

Alvast bedankt!

*Oh, en een maand of wat geleden is mijn laptop kuren gaan vertonen. Koeling functioneerde niet meer goed; laptop maakte veel lawaai en werd warm (zeg maar heet :P). Een week of 2 geleden heb ik dan eindelijk besloten om hem op te sturen ter reparatie. En ik moet zeggen dat me dat 100% is meegevallen. Ik las veel berichten dat de service belabberd was met lange wachttijden etc., maar ik heb daar helemaal niets van gemerkt. Binnen 8 dagen stond de UPS-medewerker weer op de stoep met een volledig werkende laptop. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 00:58
@Eric_Cantona; helaas is Thommy_NL je voor geweest, ik heb geen geheugen meer in de aanbieding.
Sagaris schreef op zondag 20 mei 2007 @ 15:32:
.. Is er een manier voor om het te doen zonder dat mijn garantie verloopt? En welk type geheugen en dergelijk heb ik dan nodig? ...
Zie hier voor je antwoord mbt garantie: DarkWingDuck in "ACER Aspire 5024WLMi"

Je hebt SO-DIMM DDR geheugen nodig. Dus niet DDR2! En de reepjes moeten op 2.5V werken.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik heb een Acer Aspire 5024, en ik verstuur hem vandaag voor de garantie (3 jaar garantie, inclusief val stoot en diefstal).Het geval is dat ik bijna beroofd ben van mn laptop waardoor hij op de grond viel.
Ik heb behoorlijk wat "cosmetische" schade (DVD front ligt eraf (dat was al zeer onder de maat vond ik toen ik hem kocht), wat losse toetsen, barsten in de behuizing) en natuurlijk de hardware (is iets met het geheugen, hij startte eerst wel gewoon op, tijdens het werken werd ie steeds trager en op een gegeven moment een blauw scherm, waar ik iets kon ontwarren over het geheugen). Mijn vraag is, wat doet Acer daar over het algemeen mee?.Moet ik gewoon tig maanden wachtten (ding is practisch total loss), of krijg ik een vervangende laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Hebben jullie de XP sticker eraf gehaald? En zo ja, hoe, zonder krassen/beschadigingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Hahahah, dat is de enige sticker die ik er nu nog op heb zetten. De rest was beduidend minder hardnekking te verwijderen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Mijn XP stikker is er gewoon af, hij is door de hitte gewoon weggesmolten.... Anyway, iemand nog tips voor mijn eerder genoemde probleem met catalyst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 19:19
bij mij zitten alle stickers en nog op behalve die grote stikkers die aan de rechterkant zaten.
dat ATI-logo stickertje laat aan de randjes een beetje los.

Ohja, bij mij begint een scharnier te scheuren rechterkant. Nou maak ik me hier niet zo een zorgen over want ik ben toch aan het kijken voor een nieuwe laptop want dit ding is serieus waar niet vooruit te branden... nouja hij vliegt wel zowat in brand als je ff een spelletje speelt maar dat heeft niks met snelheid te maken lol
Ik vind ASUS laptops een mooi design hebben ziet er erg mooi en strak uit. Ik zou graag de G2 willen kopen maar aangezien hij erg duur is en er eerdaags een verbeterde versie van die laptop uitkomt wacht ik daar nog even mee.
Maar ik was laatst bij Mediamarkt (fukking groot daaro!! Cruquis) en keek mijn ogen uit toen ik de ASUS G2 zag staan wat een mooi ding zeg.
Maar genoeg offtopic ik dacht dat het hier over de 5024 ging.

enne... ik heb launch manager aan de praat gekregen onder vista. comp.modus win2003 en alles onder administrator. Maaaaar geen wlan. hij zegt: Wireless LAN disabled... ookal druk ik 10 keer op dat knopje vooraan. Volgens mij kan dat programma de WiFi kaart niet vinden ofzo omdat het 64 bit drivers zijn. Iemand een oplossing?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Topicstarter
ja, topic nog is doorlezen :7

en minder offtopic gaan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
heb het 2e deel gister al doorgelezen maar niks... (kzal er wel weer overheen gekeken hebben)
sorry zal het proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
mariok23 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:50:
heb het 2e deel gister al doorgelezen maar niks... (kzal er wel weer overheen gekeken hebben)
sorry zal het proberen :P
Er staat al vista drivers op acer.nl, dus je zou geen problemen moeten hebben zoals eerst. Toen moet je wel moeilijk doen met compatible modus enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223272

Heb alweer een tijdje Vista op mijn 5024, maar natuurlijk niet vooruit te branden zonder geheugen-upgrade.
Gisteren een reepje Crucial DDR SO-DIMM PC3200 1024MB CL3
Non-parity, 2.5V, 128M x 64, 6ns, 200p toegevoegd, en Vista draait nu een stuk sneller.
Heb deze machine 2 jaar terug nieuw gekocht, en heb er nog geen problemen mee gehad.
Moet wel even vermelden dat ie gebruikt wordt als desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Nou daar zijn we weer :(

Eerst werkt me dvd speler niet meer goed en dat kwam omdat ie er een paar mm naar buiten stak. Maar ja denk al hoe kan ie nu weer los zitten, zijn ze bij me reperatie vergeten de schroefjes terug te doen. Dus ipv 8 schroefjes heeft mijn laptop er maar 4.

Maar ja dat is het probleem niet. Het probleem is dat me laptop niet meer aan gaat. Maakt niet uit hoe vaak ik op me aan knop ram hij gaat maar niet aan. Heb de accu er al uit gehaald en opnieuw ingedaan maar dat werkte ook niet. Eerdere keren toen me laptop niet aan wou gaan werkte dat wel. Dus vraag ik me af weet iemand wat het kan zijn, want heb geen zin om hem weer naar Acer te sturen want ben ik hem 3 maanden kwijt en heb hem komende 2 maanden nodig :(.

Nou na alles een keer uit elkaar gehaald te hebben werkt ie gelukkig weer. Alleen me poweringang is beetje uitgelubberd. Dus denk gewoon die pootjes naar binnen doen en zou dat ook weer moeten werken. Alleen nu me cdspeler eindelijk weer vast zit wilt ie neit echt werken. Vista toont me dvd met een dikke rode kruis erdoor heen. Als ik een cd erin doe begint ie wel te laden en toont ie de naam. Aleen het kruis blijft staan en als ik wil openen zegt ie already in use en zegt ie dat ik er files op kan branden. Wat vaag is aangezien het een niet opneembare dvd is.

[ Voor 27% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 02-07-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Van de week is mijn 2 jaar oude acertje overleden.... mobo kapot.... Heb de laptop uitelkaar gehaald maar kan er geen wijs uit. als er mensen onderdelen ( beeldscherm, x700 oid) nodig hebben... laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ThatsHollywood schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:35:
Van de week is mijn 2 jaar oude acertje overleden.... mobo kapot.... Heb de laptop uitelkaar gehaald maar kan er geen wijs uit. als er mensen onderdelen ( beeldscherm, x700 oid) nodig hebben... laat maar weten
is je accu nog in redelijke staat en zo ja, hoeveel wil je ervoor hebben? O-)

[ Voor 0% gewijzigd door jeroen__online op 05-07-2007 13:05 . Reden: ThatsHollywood heeft een berichtje in z'n inbox ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
de accu ging bij stevig gebruikt 1.5 uur mee.... verzendkosten vergoeding vindt ik eik al genoeg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Accu / adapter ben ik eigenlijk ook wel in geinteresseerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Laatst online: 16-06 21:44
ThatsHollywood schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:35:
In welke staat is jouw behuizing? Is deze scheurvrij bij de scharnieren?

Die x700 is ook wel interessant...

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Elijan9 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:39:
[...]

In welke staat is jouw behuizing? Is deze scheurvrij bij de scharnieren?

Die x700 is ook wel interessant...
een 5024 zonder gescheurde scharnieren is volgens mij een uitzondering. ook die van mij is helemaal gescheurd.

@Moizi De accu is gerserveerd voor jeroen_online.

Maar om het topic niet onodig te vervuilen staat mijn DM aan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ThatsHollywood op 06-07-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Das erg jammer dat je laptop is overleden. Hoop echt dat de mijne het nog wat langer volhoud. Waar ik wel interesse heb is het plastic gedeelte wat om het toetstenbord zit. Dit ivm dat er een klein scheurtje zit in de mijne. Alleen weet niet of het gemakklijk te vervangen is zelfde me knopjes van de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik zoek nog een beeldscherm+bezhuizing, mijn lcd heeft een zwarte vlek en de schanieren zijn gescheurd. Ook heb ik een paar flinke krassen ( steen icm tafel + laptop :( ).

Zou je me willen mailen Thatshollywood @ venxir@mtonissen.nl ?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddyevil
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-06 19:00
Ik heb (helaas zoals ik hier heb gelezen) ook (nu bijna 2 jaar geleden) een Acer 5024 aangeschaft.
Guess what; ook scheuren bij de schanieren.
Ik ga maandag maar eens een poging wagen bij de helpdesk (had maar 1 jaar garantie helaas)
Iemand tips? - Wat kan ik bv eisen?

Wie niet waagt, wie niet wint.

Oja, terzijde, eitje bakken op de laptop is hier ook nog niet zo'n groot probleem.
Voor de rest geen problemen mee gekregen (behalve de scheur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

succes met de helpdesk, schijnt een hel te zijn :P er hebben meer mensen de helpdesk gecontacteerd m.b.t. de behuizing in een poging het op een fabrieks/ontwerpfout te gooien, maar volgens mij zonder veel succes. Doorzoek dit of het vorige topic even, als het goed is is er best wat over te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Freddyevil schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:57:
Ik heb (helaas zoals ik hier heb gelezen) ook (nu bijna 2 jaar geleden) een Acer 5024 aangeschaft.
Guess what; ook scheuren bij de schanieren.
Ik ga maandag maar eens een poging wagen bij de helpdesk (had maar 1 jaar garantie helaas)
Iemand tips? - Wat kan ik bv eisen?

Wie niet waagt, wie niet wint.

Oja, terzijde, eitje bakken op de laptop is hier ook nog niet zo'n groot probleem.
Voor de rest geen problemen mee gekregen (behalve de scheur)
Download van consuwijzer een standaard brief. Want volgens de nederlandse wet heb je 2 jaar garantie ivm (zie consuwijzer voor meer info ;)). Heb ook toen zon brief gestuurd en toen kwam er pas shot in de zaak, want met bellen kom je echt nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
Volgens mij heeft het meer zin om een consumentenprogramma aan te schrijven. Zo hebben wel meer Acer's dit probleem.
Het probleem is overigens bekend bij Acer heb ik van een ander begrepen, de scharnieren zijn "te strak aangedraaid". Maar denk maar niet dat ze vervolgens een inruilactie starten voor alle gedupeerden...

@SpeeDRaZor3: Welke consuwijzer brief bedoel je? Want die voorbeeldbrief die ik heb gevonden stelt niet veel voor...

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren de 5024wmli, helemaal standaard; en ik heb een snelle vraag; wat is nou het beste 2x512mb of 1x1024mb als geheugen upgrade? (meen aan beide 2.5v en pc3200 zoals ik begrepen heb)

ik heb bios versie 1.18 schakeld deze versie ook automatisch over op 200mhz?

[ Voor 16% gewijzigd door xabre16v op 13-07-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

xabre16v schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:58:
Ik heb sinds gisteren de 5024wmli, helemaal standaard; en ik heb een snelle vraag; wat is nou het beste 2x512mb of 1x1024mb als geheugen upgrade? (meen aan beide 2.5v en pc3200 zoals ik begrepen heb)

ik heb bios versie 1.18 schakeld deze versie ook automatisch over op 200mhz?
de meeste info hierover is te vinden in deel 1 van dit topic, 2x 512MB of 1x 1GB maakt in principe niets uit (het moederbord kan geen dual channel aan), wil je PC3200 draaien dan moet het reepje idd 2.5v zijn, vanaf BIOS 1.12 wordt PC3200 automatisch toegepast indien de reepjes het aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Bedankt.

Ik krijg de nieuwste Catalyst Control Center trouwens niet aan de gang, de driver zelf doet het wel keurig, ik heb 'm gemod met Patjes tool van driverheaven.net maar ik krijg bij het opstarten nog steeds een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

xabre16v schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:58:
Bedankt.

Ik krijg de nieuwste Catalyst Control Center trouwens niet aan de gang, de driver zelf doet het wel keurig, ik heb 'm gemod met Patjes tool van driverheaven.net maar ik krijg bij het opstarten nog steeds een foutmelding?
Hier kun je de laatste Mobile Catalyst driver downloaden (incl. CCC), maar zoals je elders in dit topic kunt lezen is er een kans dat alles na versie 6.3 sommige games na een bepaalde tijd regelmatig doet crashen (zoekfunctie ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Ik heb net mijn Aspire 5024 te koop gezet op marktplaats. Mijn nieuwe laptop (ASUS G1S)komt deze week binnen dus daarom doe ik hem weg.

[ Voor 38% gewijzigd door mariok23 op 17-07-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:11
Net een Aspire 5613_2048 besteld.

Ehm.. gescheurde behuizingen? eh? dat maakt me bang :P

M'n pa heeft z'n trouwe Travelmate800 al ruim 4 jaar en daar is niks mee, vandaar dat ik ook voor Acer heb gekozen( en natuurlijk de prijs.. http://prf.icecat.biz/ind...mi=product;shopname=obcs; 750 voor zo'n ding!)

Maar goed, iemand ervaring met de 5613? ook last van uit elkaar vallende of scheurende behuizing?
Order cancelen kan niet meer, geld al over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Leuk ding, vooral leuke HD erin! alleen die videokaart GeForce Go 7300, is dat wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

stijnos1991 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:20:
Net een Aspire 5613_2048 besteld.

Ehm.. gescheurde behuizingen? eh? dat maakt me bang :P

M'n pa heeft z'n trouwe Travelmate800 al ruim 4 jaar en daar is niks mee, vandaar dat ik ook voor Acer heb gekozen( en natuurlijk de prijs.. http://prf.icecat.biz/ind...mi=product;shopname=obcs; 750 voor zo'n ding!)

Maar goed, iemand ervaring met de 5613? ook last van uit elkaar vallende of scheurende behuizing?
Order cancelen kan niet meer, geld al over gemaakt.
xabre16v schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:08:
Leuk ding, vooral leuke HD erin! alleen die videokaart GeForce Go 7300, is dat wat :?
ik denk dat dit te ver offtopic gaat, de ene laptop-serie is de andere niet, ik denk dat de problemen met de behuizing grotendeels aan het ontwerp van de Aspire 5024 is aan te schrijven. Hoewel Acer over het algemeen niet bekend staat om de kwaliteit/duurzaamheid van de laptops, maar vooral om de lage prijs.

Voor ervaring over andere laptops (of videokaarten ;) ) dan de Aspire 5024 moet je denk ik in andere (algemene Acer?) topics even vragen, of met wat geluk is er een productsurvey over geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:11
xabre16v schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:08:
Haha ja zeker weten!
Battlefield 2 op 1024*768 op high=prachtig!

Prachtig ding, geen dode pixels.. lekker goedkoop.. echt heel goed :)
Iedereen die ook van plan is om een 5613_2048 te kopen.. DOEN!
maarja lekker of toppic hier.. ik weet het, ik hou me mond al:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170568

Hallo,
Ik heb een acer 5023 met x700 video kaart en heb windows vista geinstaleerd.
Nu krijg ik telkens ht probleem al ik uit slaapstand kom of uit een game of resolutie van me scherm verander dat ik een heel raar beeld krijg.
Kan niks meer van me achtergrond zien dan één vaage grond achtige kleus zie ik.
Als ik alt-tab of iets doe dan zie ik de kleuren verandere. Als ik de laptop weer naar slaapstand breng en weer terug roep is het 9 van de 10 keer weer goed.
Sluit ik 30 min later een game af dan kan het zomaar weer komen, heel irritand.
Ik hoop dat iemand hier iets van af weet. update video drivers heb ik al geprobeerd.
Groeten jewwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Productbeschrijving OCZ Value geheugen - 1 GB - SO DIMM 200-pins - DDR
Opslagcapaciteit 1 GB
Technologie DDR SDRAM
Model SO DIMM 200-pins
Geheugensnelheid 400 MHz ( PC3200 )
CAS-latentie CL2.5
Garantie van de fabrikant Levenslange beperkte garantie
iemand ervaring met ocz geheugen=
ik denk dat ik er 2 van deze in mn 5024 ga zetten.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Geen idee, ik was ook van plan om dit type geheugen te gaan kopen, het is 2,5 volt dus dat zal wel goed zitten en een cas van 2,5 is ook mooi :)

Stomme vraag wellicht maar is de CPU van deze laptop te vervangen of zit deze vast gesoldeerd op het moederbord?

edit: intussen antwoord al gevonden via een lange google zoektocht, ja is te vervangen, zit een normale socket met schroef.

[ Voor 19% gewijzigd door xabre16v op 15-08-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand of het bios ook de Turion MT serie ondersteund? (MT = 25watter, ML = 35 watter)

Heb namelijk voor een leuk prijsje een MT-37 (2.0ghz, 1mb cache, 25w) gescoord :P

Op de site van Acer staat er helaas niks vermeld, in bios changelogs ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

naar aanleiding van m'n vraag en het antwoord er op vroeg ik me nog iets af.
ik heb op dit moment nl. 2x dane elec pc3200 512 mb erin zitten
Zou ik er ook eentje kunnen vervangen door een 1gb van ocz of is dat niet compatible? (ik heb ook nog niet zo snel wat over 1,5 gb geheugen computers gehoord)

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Het zal vast wel kunnen zoalng de CPU ze goed slikt. 1.5GB kom je niet tegen in standaard PC's omdat alles met machten van 2 gaat. 1MB, 2MB, 4MB...1GB, 2GB 4GB. Zo heb ik 3 dagen geleden een PC opgelapt en er gewoon 3x128MB in gestopt=384MB totaal, zit ook tussen de standaard 256MB en 512MB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Iemand ervaring met de Toshiba MK8026GAX harddisk, dit is een 5400rpm disk maar met 16mb cache; wat ik nog niet eerder tegen ben gekomen op laptop hd's, ik kan nergens reviews vinden van deze hd, iemand wellicht ervaring met 16mb cache schijfjes? kan me voorstellen dat ze minder warm worden bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

heb zojuist de hitachi 7k60 erin gezet en merk dat ie stukken sneller is.
nu nog 2 gb d'r in en hij kan weer een poosje mee.

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 15:42
ik heb eergisteren eens een format gedaan om weer klaar te zijn voor het nieuwe schooljaar, doe al mijn updates, wil een youtube filmpje checken en merk dat ik daar geen geluid heb.

Ik heb effe gegoogled en alle oplossing daar geprobeerd (linkje). Ik stond in het begin zeer weigerachtig tegen het installeren van 1 bepaald codecpack (klite) omdat ik dat de jaren daarvoor ook niet nodig had om sound te krijgen in youtube. Ook registertweaks had ik vroeger nooit nodig. Maar dan heb ik toch maar alle mogelijke methodes geprobeerd maar niets lukt.

Om effe duidelijk te zijn : in alle andere flashapplicaties heb ik WEL geluid.

een van de oplossingen is om aan te vinken dat flash dingen mag downloaden. maar dat kan ik NIET aanpassen, bij klikken veranderd de inhoud gewoon niet. ik snap het echt niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.deevier.be/stuff/youtube.JPG

Mijn eerste installatie was met de nieuwste acer drivers. Mijn tweede installatie (na alle andere pogingen online) was met de originele acer driver cdrom.

Het OS is windows xp pro met licentie, de config is een 5024. Enkel de touchpad en cardreader drivers zijn anders dan de originele cdrom. eerste keer was met alle windowsupdates, tweede keer zonder die updates.

Zijn er nog eigenaars met dit probleem. Heeft iemand een werkende oplossing?

naast die kwestie mijn korte ervaring :

Na drie keer in repair te moeten sturen en de gebarsten screencovers + volledig versleten cover rond toetsenbord (door rand van scherm) en alle andere kwaaltjes ben ik het ECHT kotsbeu. Acer is een kutmerk als je de laptop dagelijks wil gaan gebruiken. Gelukkig heb ik nog mijn desktop want op 21 maanden tijd 10 weken in herstelling zijn kan toch echt niet...

Ik raad dan ook NIEMAND aan om een acer te kopen. En als je al een koopt , doe er dan gerust die accidental cover verzekering bij. Zal van pas komen voor de kwaaltjes na 1 jaar gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door d4damager op 18-08-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Inmiddels heb ik mn geheugen weer vervangen door 2x ocz value pc3200 so-dimm dingen van 1gb en het werkt hier prima.
Daarnaast werkt de hitachi 7k60 ook prima hier, dus ben nog altijd tevreden met mn acer ding.
Ik heb hem inmiddels al 20 maanden (sinds dec 05) en alles werkt nog naar behoren. Ooit is er yoghurtdrink op mn toetsenbord gevallen maar alles werkt nog. Verder geen last van kapotte/scheurende scharniertjes en etc.
En ik gebruik hem verder alsof het mn desktop pc is, dus heb zeker waar voor m;n geld gekregen. Wel ongelooflijk dat er zoveel mensen zijn die wel slechte ervaringen hebben met deze type laptop.

Het enige wat me nog rest is een cooler voor m;n laptop.
Weet iemand een goede die compatible is met de 5024?

[ Voor 8% gewijzigd door Steelo op 22-08-2007 18:59 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193635

Ik heb al veel meegemaakt met computers, maar dit slaat toch echt alles. Uit mijn 5024 komt sinds enkele dagen de stank van verbrande elektronica. Hij werkt nog, maar bij zware applicaties valt hij gewoon uit. Ik ga er terug mee naar de winkel. Die laptop is al meer in reparatie geweest dan dat ik hem thuis heb. Nu maar hopen dat hij niet zoals enkele Dells gaat ontploffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
hellow, enkele posts hierboven een vraagje gesteld : laat nu maar zitten, gisteren een paar clicks of death en mijn schijf is nu naar de knoppen.

tijd voor de 4de rma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Heb gisteren na 3 maand mijn 5024 weer aan de praat gekregen... De voedingspin op het moederbord was namelijk afgebroken, en had even geen tijd/zin dit te repareren. Heb het nu gefixt door een nieuwe connector naast het kensington slot te monteren, en deze met twee draadjes op het moederbord te solderen.. Mijn zoveelste probleem met de 5024 trouwens: Schroefjes vielen uit zichzelf uit de bodem / scheuren in de cover / veel krassen / behuizing sluit niet meer goed door de diverse werkzaamheden.
Ondanks dit alles ben ik nog redelijk tevreden over de laptop, want hij draait Vista best aardig met een nieuwe HDD en sneller geheugen.
Het meest hinderlijke vind ik echter nog steeds de software die nodig is om de wireless lan aan de praat te krijgen....

[ Voor 8% gewijzigd door MaZeS op 01-09-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Heb inmiddels de harddisk vervangen door een 7200rpm 100gb Hitachi 7K100 harddisk, echt een super verbetering, nog even 2gb geheugen erin prikken en dan moet Vista ook wel redelijk draaien denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=200147917639

bluetooth modules voor onze Acertjes, de 1,25mm 8-pin is de goede

• MaZeS
Ik heb m'n laptop ongeveer 10 keer uit elkaar gehad, maar waar laat je die bluetooth module precies?

• xabre16v
  • Niet online
rechtsboven onder die zwarte plastic strip waar ook de aan-knop zit en die andere 4 kleine knopjes zitten (in die ruimte waar die lock kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113798

Ik heb eens even vraagje, heeft iemand al een andere optische drive ingebouwd?, de orginele bij mij schrijft eigenlijk geen een merk DVD, wat denk ik door een FW update zou zijn op te lossen maar aan gezien dat er die voor de Matshita UJ-845D geen zijn blijft er geen andere mogelijk heid over.
Mijn deksel begint inmidels ook al te scheuren, heeft er al iemand die zelf vervangen?, waar gekocht? , prijs?

• Elijan9
Anoniem: 113798 schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:13:
Mijn deksel begint inmidels ook al te scheuren, heeft er al iemand die zelf vervangen?, waar gekocht? prijs?
Ik ga hem vervangen, ga deze bestellen bij "ikzoekonderdelen". Het nadeel is alleen dat het je 18 euro als je een bestelling onder de 60 euro doet... Ik heb inmiddels ook de front bezel nodig, omdat een van de schroefjes er doorheen is gekomen (naar aanleiding van de scheurtjes...).

Ik zou twee extra achterkantjes kunnen bestellen om boven de 60 euro te komen, voor 25 euro zou je er wel een kunnen kopen van mij ;) Achterkantje is trouwens inclusief nieuwe scharnieren (hopelijk ook betere).

Update: Bestelling gedaan, Venxir is de andere gelukkige die een splinternieuw schermachterkantje kan verwachten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Elijan9 op 18-09-2007 09:04 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
MaZeS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:04:
Heb gisteren na 3 maand mijn 5024 weer aan de praat gekregen... De voedingspin op het moederbord was namelijk afgebroken, en had even geen tijd/zin dit te repareren. Heb het nu gefixt door een nieuwe connector naast het kensington slot te monteren, en deze met twee draadjes op het moederbord te solderen.. Mijn zoveelste probleem met de 5024 trouwens: Schroefjes vielen uit zichzelf uit de bodem / scheuren in de cover / veel krassen / behuizing sluit niet meer goed door de diverse werkzaamheden.
Ondanks dit alles ben ik nog redelijk tevreden over de laptop, want hij draait Vista best aardig met een nieuwe HDD en sneller geheugen.
Het meest hinderlijke vind ik echter nog steeds de software die nodig is om de wireless lan aan de praat te krijgen....
Heb deze problemen ook. Ding laad niet meer op omdat het geen contact maakt. Dus zullen we is zien of we er nog wat aan kunnen doen. Anders gaat ie gewoon tegen de muur aan en komt er nooit meer Acer troep dit huis binnen.

Nou uit elkaar gehaald en doorgemeten en aan de achterkant van het stekkertje komt ook stroom uit. Dus dan is het denk ik de verbinding van het blokje naar het moederbord waar ik zelf natuurlijk totaal geen verstand van heb.

Hoopte nog wel dat het eerst gewoon de AC adapter was ipv iets moeilijks.

[ Voor 12% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 24-09-2007 16:30 ]

• SpeeDRaZoR3
MaZeS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:04:
Heb je toevallig foto's van hoe je alles gemaakt hebt. Want denk dat ik maar anders ook gewoon 1 extra erbij moet zetten. Was al aan het zoeken naar een accu die je erin stopt en dan oplaad in de accu zelf, maar ja die bestaan niet :o

Elijan9 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:07:

Ik zou twee extra achterkantjes kunnen bestellen om boven de 60 euro te komen, voor 25 euro zou je er wel een kunnen kopen van mij ;) Achterkantje is trouwens inclusief nieuwe scharnieren (hopelijk ook betere).

Update: Bestelling gedaan, Venxir is de andere gelukkige die een splinternieuw schermachterkantje kan verwachten. :)
Jammer :'( ik lees het nu pas, ben op vakantie geweest, zijn er misschien nog andere gegadigden, woon in het zuiden van het land?

Ik heb op de site gekeken, maar welke moet ik dan precies hebben, en hoe kom je dan boven die 60 € want voor zover ik zie kosten de meeste 19.04 € niet goed gelezen maar de eerste vraag blijft :?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 113798 op 26-09-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
d4damager schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:52:
hellow, enkele posts hierboven een vraagje gesteld : laat nu maar zitten, gisteren een paar clicks of death en mijn schijf is nu naar de knoppen.

tijd voor de 4de rma...
Mijn acer is nog steeds niet terug,

Ik wil stappen ondernemen maar weet niet echt waar te beginnen, ik ben belg en acer is in nederland heeft er iemand tips?

Heeft er iemand ooit al tegemoedkomingen gekregen van acer? Ik ben het echt beu!

22 maanden acer, 4 (!!!!) maanden in herstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Vinden jullie het bereik van de Broadcom WiFi kaart ook zo tegenvallen? Met de laptop van mijn vriendin heb ik veel sterker signaal bij veel AP's. Hij vind zelfs onze router nog op zolder (4 verdiepingen hoger).. mijn laptop heeft al geen signaal meer op de 2de verdieping :?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
Anoniem: 113798 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:31:
Ik heb op de site gekeken, maar welke moet ik dan precies hebben, en hoe kom je dan boven die 60 € want voor zover ik zie kosten de meeste 19.04 € niet goed gelezen maar de eerste vraag blijft :?
Volgens hun moest ik de 60.A46V1.005 bestellen, dat ligt ook voor de hand aangezien dit de enige is die 15.4 inch is. Ik heb de bestelling nog niet binnen, het kost Acer toch wat meer tijd dan de gestelde 2 weken levertijd. :/

Ik heb je nog geprobeerd te bereiken maar je email was verborgen en je hebt DM niet aanstaan...

@Dennahz:
Het bereik is echt een heel stuk beter dan de Atheros wifikaart die ik ook bezit... Dus nee, ik vind het bereik zeker niet tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elijan9 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:56:
[...]

Volgens hun moest ik de 60.A46V1.005 bestellen, dat ligt ook voor de hand aangezien dit de enige is die 15.4 inch is. Ik heb de bestelling nog niet binnen, het kost Acer toch wat meer tijd dan de gestelde 2 weken levertijd. :/

Ik heb je nog geprobeerd te bereiken maar je email was verborgen en je hebt DM niet aanstaan...
Ik was op vakantie, :) jammer :'( maar misschien dat er nog wel iemand op mijn oproep reageert om toch nog samen te kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
SpeeDRaZoR3 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:04:
[...]

Heb je toevallig foto's van hoe je alles gemaakt hebt. Want denk dat ik maar anders ook gewoon 1 extra erbij moet zetten. Was al aan het zoeken naar een accu die je erin stopt en dan oplaad in de accu zelf, maar ja die bestaan niet :o
Helaas heb ik geen afbeeldingen, maar het is niet zo heel moeilijk te doen. Je haalt je laptop uit elkaar, soldeert de connector los en maak een nieuwe connector vast met draadjes. De meeste ruimte had ik vlak bij het kensington slot, dus daar heb ik de nieuwe connector vastgezet naar buiten. Vervolgens heb ik een plasticplaatje achter het oude gat geplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door MaZeS op 16-10-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
Ik heb mijn Acer Aspire 5024 vandaag ook maar weer RMA gestuurd (2e keer)
Het probleem was dat ie na 1,5 uur gebruik ongeveer compleet vastliep, na eerst enorm traag te worden.
(Dus van normale snelheid, naar langzamer, nog langzamer tot complete freeze)
Kreeg hem terug, en bij het dispatch report stond dat er een nieuwe DVD speler, Nieuwe harde schijf, nieuw moederbord in was geplaatst, een bios flash, en een recovery was gedaan.
Maar in de realiteit was ie gewoon niet op te starten. Een ghost erop zetten was ook niet te doen, de standaard image werkte ook niet, en bij een installatie met gewoon een windows XP cd, liep ie na 2 minuten al vast.Maar in die tijd kon ik wel constateren dat ik in ieder geval al mijn data kwijtwas, waar nergens melding van is gemaakt, en dat ik voor die standaard-image opnieuw zou moeten partitioneren. Daar ben ik niet echt gelukkig mee. Als ik dit hier zo lees betwijfel ik ook of ik hem nu WÈL werkend terugkrijg. Het scheelt wel dat ik wel een beetje verstand heb van PC's, en als het niet te complexe materie is ik het qua installatie zelf wel had kunnen redden, maar ik vind het opzich wel hele beroerde service dat al WAS ie hardwarematig oke, dat ik qua software wel een paar uur bezig zou zijn om hem uberhaupt opgestart te krijgen. Denk dat de gemiddelde persoon met laptop die er geen verstand van heeft wel enorm met de handen in het haar zou zitten. Als ik hem weer niet werkend terugkrijg gaat ie meteen retour, ik ga er niet weer zelf aan pielen. Ik heb niet voor niks bijna 150 euro betaald voor 3 jaar garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204645

Hallo iedereen,

Ik bezit een acer 5024 en onlangs is mijn 1 gb pc2700 memory stuk gegaan. Deze is dan in rma geweest maar de leverancier kon geen pc 2700 geheugen meer krijgen. In de plaats heb ik dan maar 1 gb pc 3200 value memory van kingston(2,6v) gekregen maar het wil dus alleen niet werken. In combinatie met één origineel latje(256mb pc 2700) wel maar na een tijdje werken krijgen ik toch blue screens.

Ik heb zo alle reactie's hier gelezen en als ik het goed versta werkt de acer 5024 niet met pc 3200(2,6v)?
Kan iemand dit bevestigen? En eventueel ook oplossingen die ik kan ondernemen?
Alvast bedankt,

Jeppe

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 204645 op 29-10-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

officieel werkt de 5024 alleen met PC2700 (standaard voltage, 2.6/2.5v), maar PC3200 werkt inderdaad alleen op 2.5v (bijv. de reepjes van PQI, die zijn 2.5v).
PC2700 moet echter in principe altijd werken, weet je zeker dat je BSOD wordt veroorzaakt door het geheugen? Run desnoods een tijdje een memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De BSOD word duidelijk door het pc 3200 1 gb(2,6v) geheugen veroorzaakt. Bij het origineel geheugen werkt hij vlot(pc 2700 2x256mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
Dacht dat toch ie alleen maar 2.5volt wou? Daarom had ik toen me pqi 2.5v gekocht.

net effe gekeken. Heb 1 reepje pc 3200 1 gb(2,5v) van PQI

[ Voor 34% gewijzigd door SpeeDRaZoR3 op 30-10-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 204645 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:59:
De BSOD word duidelijk door het pc 3200 1 gb(2,6v) geheugen veroorzaakt. Bij het origineel geheugen werkt hij vlot(pc 2700 2x256mb).
dat lijkt me dan idd reden om je nieuwe reepje de deur uit te doen :P

Volgens de originele specificaties op de Acer site ondersteunt de laptop 'maximaal 2GB geheugen', aangezien er standaard PC2700 in zit lijkt het me niet meer dan normaal om aan te nemen dat een reepje op PC2700-snelheid altijd werkt. Ik heb ook heel even met een Kingston 2.6v PC3200 reepje gewerkt, op PC2700 gaf dat geen problemen (dat was met een vroegere BIOS versie, 1.12 meen ik).

Op de geheugenbankjes op het moederbord staat echter wel '2.5v', vandaar mijn vermoeden dat sommige (2.6v) reepjes op PC2700-snelheid (net) genoeg hebben aan 2.5v voor stabiele operatie, maar voor PC3200 duidelijk niet; daar heb je echt 2.5v reepjes voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zonet men kingston reepje terug naar de winkel gebracht en na mijn uitleg hebben zij gewoon men geld terug gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
Nou, mijn laptop is weer in orde, ze hebben practisch alles op een plastic plaat na vervangen (Y).
Weet niet of dit het juiste topic is, Alleen ik wil hem nu te koop zetten, en ik heb nog een jaar garantie.
Moet die garantie nog overgezet worden, zo ja, hoe werkt dat?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Weet iemand of de drivers op de acer site voor windows xp ooit nog eens geupdate gaan worden? Of heeft iemand een goede en werkende vervanging gevonden? Gears of War en Timeshift zeuren allebei dat ze niet de nieuwste drivers hebben, en weigeren dan goed te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Reken er maar niet op. Je kan toch gewoon de nieuwste Ati drivers gebruiken met zo'n tooltje ?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Welk tooltje bedoel je? Als je de validation voor mobility drivers bedoelt, ten eerste is dat voor 32 bit, ten tweede zegt dat kreng dan; ga maar naar Acer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

MoiZie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:19:
Welk tooltje bedoel je? Als je de validation voor mobility drivers bedoelt, ten eerste is dat voor 32 bit, ten tweede zegt dat kreng dan; ga maar naar Acer. :P
via deze link uit de startpost heb je altijd de laatste mobile catalyst te pakken, die doet 't prima :) Als je 'm voor x64 nodig hebt (wat ik denk op te maken uit je post) zou ik niet weten waar je moet zoeken eerlijk gezegd...
ik gebruik zelf nog 6.1, omdat alles later dan dat de neiging heeft na een tijdje te crashen in BF1942 (texture corruption e.d., ook in sommige andere games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
Ik heb een mooie splinternieuwe scherm behuizing! :*)

Bestelling eeeeeindelijk binnen dus, heeft zo'n zeven weken geduurd i.p.v. de op de website geschatte twee weken... Maar mijn geduld is beloont! Nu moet Venxir nog reageren, volgens mij is hij dit keer op vakantie of zo, want hij reageert niet op mijn emails... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Begrijp ik goed dat je gewoon een schermbehuizing hebt aangevraagd onder garantie zonder de laptop op te hoeven sturen?

Ik heb namelijk ook scheuren erin, ik heb alleen geen zin om de hele laptop op te sturen en hem dan zoveel weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
xabre16v schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:20:
Begrijp ik goed dat je gewoon een schermbehuizing hebt aangevraagd onder garantie zonder de laptop op te hoeven sturen?
Nee, ik heb een schermbehuizing aangevraagd zonder garantie, die was namelijk al verlopen.
Met een goede schroevendraaier en een plectrum (gitaar-hulpstukje, elke gitarist heeft er wel een paar) om de klemmetjes los te krijgen kun je dan zelf de achterkant vervangen. Deze schermbehuizing achterkant wordt geleverd inclusief de scharnieren, die dus een stuk minder stroef zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wat moest je dan betalen voor die schermbehuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
xabre16v schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:53:
Wat moest je dan betalen voor die schermbehuizing?
Stond eerder al genoemd, maar kost dus zo'n 19,04 euro + 18 euro verzendkosten bij ikzoekonderdelen... (En vanaf > 3 stuks is het verzenden gratis.)

[ Voor 20% gewijzigd door Elijan9 op 16-11-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:05

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb eventueel wel interesse in zo'n schermbehuizing, mocht deze besteld gaan worden.

Ligt er 'n beetje aan waar 't naartoe gestuurd gaat worden en of ik dan veel benzine kwijt ben :)een

Doe er maar meteen 'n heel beeldscherm bij, ik laat 'm verdomme net uit m'n handen vallen waardoor 't hele beeldscherm in verschillende kleuren/strepen gesprongen is .. |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Eric_Cantona op 27-11-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Laatst online: 21:00
Hallo,

Ik wil graag de HD vervangen voor een snellere(5024), en de oude als externe HD gaan gebruiken. Maar ik zie veel verschillende staan op bijvoorbeeld Salland. Nu weet ik dat ik een 2.5 inch moet hebben, en geen sata. Maar wat dan wel? ide, ata 5 of 7, ata 100? 44 pin idc 100 :?

Zou iemand mij hier ene beetje wegwijs in willen maken, voordat ik een miskoop bega?

Met vriendelijke groet, Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

glaerox schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:45:
Hallo,

Ik wil graag de HD vervangen voor een snellere(5024), en de oude als externe HD gaan gebruiken. Maar ik zie veel verschillende staan op bijvoorbeeld Salland. Nu weet ik dat ik een 2.5 inch moet hebben, en geen sata. Maar wat dan wel? ide, ata 5 of 7, ata 100? 44 pin idc 100 :?

Zou iemand mij hier ene beetje wegwijs in willen maken, voordat ik een miskoop bega?

Met vriendelijke groet, Bas
Ga voor een 7200RPM harddisk, dat is ongeveer het enige waar je op moet letten bij een vervangende 2.5inch HD (uiteraard PATA, IDE zo u wilt).
Welke HD heb je nu, een 80/100GB 5400RPM of 4200RPM?
Pagina: 1 2 3 Laatste