[Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 2)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 13.936 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 21:43
@ Jeroen_online

Bedankt. Een 7200 touren was ik van plan ja. Op het moment zit er de standaard 4.2k 80gyg in. dat ik het daar 2.5 jaar mee vol heb gehouden.

Maar het moet dus een ide zijn, en dat is ata100?

groeten

edit: Ik heb mijn oog op deze laten vallen: Hitachi Travelstar 7K100, 80GB (7200rpm, ATA100, 8MB)

deze is dus geschikt?

[ Voor 22% gewijzigd door glaerox op 28-11-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Hier heb ik een 5024wlmi. Ik heb daar afgelopen voorjaar een nieuwe adapter voor besteld, een yanec (fp090-1adc21)
Het lijkt erop dat deze ook alweer kapot is: als ik laptop aansluit laadt hij niet meer op. Haal ik de batterij eruit en sluit ik laptop direct aan dan start hij niet op.
Op de adapter zit een ledje, dit brandt als adapter niet aangesloten is continue. Sluit ik adapter op de laptop aan dan brandt hij continue maar er zit ook een lichte flikkering in.
Sluit ik de adapter aan zonder batterij dan knippert het ledje alleen maar.

Ik denk dus dat de adapter fout is. Hij merkt immers wel dat de batterij er niet in zit dus dan zou het aansluit-jackje op het mobo goed moeten zijn. Toch?

Edit: mijn conclusie was goed. Heb van iemand even de adapter geleend die dezelfde laptop heeft en nu laadt de accu direct op (althans het lampje gaat oranje branden ten teken van het laden).
Nu dus even garantie gaan claimen bij webwinkel waar ik die nieuwe adapter gekocht heb....

[ Voor 16% gewijzigd door schwarzenegger op 28-11-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Laatst online: 18-06 21:43
@Lars

Heb je d eoude voeding nog liggen? Klopt het aantal ampere wat je adapter kan(kon) leveren met de orginele? Klinkt alsof hij niet genoeg kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Beste Tweakers,

't Beeldscherm van mijn 5024 wlmi is kaduuk, zoals jullie waarschijnlijk wel gelezen hebben. Nu heb ik de mogelijkheid 'n scherm van 'n aspire 5613 over te nemen om deze in mijn laptop te plaatsen.

Kan iemand mij vertellen of dit gaat lukken? Ik bedoel, of deze qua specificaties in mijn laptop past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Eric_Cantona schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:17:
Beste Tweakers,

't Beeldscherm van mijn 5024 wlmi is kaduuk, zoals jullie waarschijnlijk wel gelezen hebben. Nu heb ik de mogelijkheid 'n scherm van 'n aspire 5613 over te nemen om deze in mijn laptop te plaatsen.

Kan iemand mij vertellen of dit gaat lukken? Ik bedoel, of deze qua specificaties in mijn laptop past?
Dat ligt aan de interne aansluiting van het scherm, ik heb geen idee hoe die eruit ziet en of die bij verschillende modellen hetzelfde zijn. Het valt te proberen, misschien is er desnoods nog wel wat met de pinout te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 00:26
Nou volgens mij is me laptop voor de 100ste keer overleden. Heb de powerjack vervangen en en nu laad ie weer niet op dus volgens mij is moederbord kaduuk

Dus iemand die toevallig een 5024 moederbord over en wilt verkopen. Of iemand die een adres weet waar ze zulke grote onderdelen verkopen. Want op ikzoekonderdelen.nl kan ik jammer genoeg niets vinden.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 22:08

AoD

aan mijn 5020 heb je wat dat betreft ook niet veel. na ongeveer 2 jaar is het laad circuit ook kapot.. als ik de netvoeding heb aangesloten blijft ie switchen tussen netspanning en accu, met die beep als gevolg. ik heb laatst nagenoeg alle aansluitingen opnieuw gesoldeerd en doorgemeten, maar helaas zonder resultaat. de spanning klopt overal maar op de een of andere manier ziet het apparaat dit niet. gebruik is dus nog mogelijk maar dit levert, zeker bij zwaardere toepassingen, dus constant dat gebeep op. overigens kost het snel switchen tussen accu en netstroom blijkbaar ook processortijd waardoor de prestaties behoorlijk achteruit gaan.
iemand enig idee hoe ik dit beepen kan uitzetten zodat ik op z'n minst weer muziek kan luisteren? in de bios kon ik niets vinden en het is echt iets in de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Weet iemand misschien het artikelnr van de achterkant van de 5024..
De laptop van me vader heeft problemen met het vasthouden van de accu. Hij steekt net een beetje uit.
Nu ziet het eruit dat dit 1 geheel is en dus de hele achterkant vervangen moet worden.
Op de site van ikzoekonderdelen.nl staan er verschillende achterkanten en voorkanten maar welke is nou welke (plaatjes zijn soms wel makkelijk met dit soort dingen ;))

Alvast bedankt!

Groet,
TCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 00:26
AoD schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:54:
aan mijn 5020 heb je wat dat betreft ook niet veel. na ongeveer 2 jaar is het laad circuit ook kapot.. als ik de netvoeding heb aangesloten blijft ie switchen tussen netspanning en accu, met die beep als gevolg. ik heb laatst nagenoeg alle aansluitingen opnieuw gesoldeerd en doorgemeten, maar helaas zonder resultaat. de spanning klopt overal maar op de een of andere manier ziet het apparaat dit niet. gebruik is dus nog mogelijk maar dit levert, zeker bij zwaardere toepassingen, dus constant dat gebeep op. overigens kost het snel switchen tussen accu en netstroom blijkbaar ook processortijd waardoor de prestaties behoorlijk achteruit gaan.
iemand enig idee hoe ik dit beepen kan uitzetten zodat ik op z'n minst weer muziek kan luisteren? in de bios kon ik niets vinden en het is echt iets in de hardware.
Te horen aan de klachten, heb je exact hetzelfde als mij. Alle meetingen geven gewoon de juiste waardes aan. Alleen ja hoe je het moet maken zou ik ook niet weten. Blijkbaar heb ik gewoon 1 van de slechte batch ofzo. Aangezien bij 2 van me vrienden deze laptop nog steeds perfect werkt, zelfs zonder scheuren.

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AoD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 22:08

AoD

SpeeDRaZoR3 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 19:05:
[...]

Te horen aan de klachten, heb je exact hetzelfde als mij. Alle meetingen geven gewoon de juiste waardes aan. Alleen ja hoe je het moet maken zou ik ook niet weten. Blijkbaar heb ik gewoon 1 van de slechte batch ofzo. Aangezien bij 2 van me vrienden deze laptop nog steeds perfect werkt, zelfs zonder scheuren.
Daar ziet het dan wel naar uit ja. Ik heb ook al vanaf bijna het begin een klein scheurtje in het deksel. Dit is in eerste instantie "gerepareerd" maar inmiddels ziet ie er weer. Volgens mij hebben ze het gewoon opgevuld en onzichtbaar weggewerkt ofzo :/
Anyway.. Die irritante beep is uit :) Blijkbaar kun je de pc-speaker van de geluidskaart muten en dan blijft die weg..
Maar verder blijft het natuurlijk verre van practisch. Gisteren kon ik hem nieteens aankrijgen omdat de accu leeg was, terwijl ie dus wel aan de netstroom hangt. Na enkele uren is de accu dan wel weer n paar procent opgeladen en gaat t. Spelletjes spelen is er niet meer bij en ook 720p hdtv of hoger kan niet meer vloeiend worden afgespeeld. Gewone xvid kan wel via bsplayer omdat je in het programma de proces priority kunt verhogen. DVD's heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Inmiddels 'n scherm van 'n andere 5024 wlmi overgenomen en geplaatst. Mijn laptop kan weer 'n tijd mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 18:55
Ik heb deze laptop nu ook gedurende 2 jaar en om en bij de 4 maanden, ook bij mij beginnen aan de linkse scharnier nu scheurtjes in de behuizing te komen. Mijn vraag is nu, hoe groot waren de scheuren bij jullie laptops voordat je het opstuurde naar acer om het te laten herstellen. Ik heb namelijk net gekeken in mijn garantie-boekjes en daar staat dat cosmetische schade (deuken en krassen) niet onder accidental damage insurance valt.

Voor de rest zijn mijn ervaringen met deze laptop redelijk goed, heb geen ram of andere harde schijf gestoken. Ook ubuntu (gutsy) draait er goed op, heerlijk met al die eye-candy. (om toch maar even ervaringen te delen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da BJ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-07-2024

Da BJ

huh?

Hey,
Die van mij is reeds 2x opgestuurd geweest, beide keren met scheurende scharnieren, hij is nu ongeveer 2 1/2 jaar oud. Ook andere dingetjes waren kaput, maar das niet zo relevant nu. In beide gevallen werd niet moeilijk gedaan over de scheuren. Bij mij waren ze zo'n 1,5cm breed gesitueerd boven de scharnieren. Ik zou 'm gewoon opsturen als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
Vreemd, ik had een mailtje gestuurd naar acer. Hierin meld ik dat er scheuren waren en de HD vreemde geluiden begint te maken. Krijg ik vandaag als antwoord:

Geachte,

De scheuren bij de scharnieren kunnen eventueel hersteld worden onder garantie, echter problemen met de harde schijf niet.
Hiervoor zal een prijsopgave opgemaakt worden. Wilt u beide klachten aanmelden?

Dit vind ik echter een zeer vreemd antwoord, wat voor nut heeft 3 jaar garantie als dit niet alles dekt? Als het scherm zelf vervangen moet worden dan weet ik dat dat minstens 100 euro kost, dit stond zo in de voorwaarden. Heeft hier nog iemand problemen mee gehad?

EDIT: even een mailtje gestuurd met de vraag waarom dit niet kosteloos is. Ik laat de uitkomst nog weten.

Acer wist me te melden dat: Een defecte harde schijf valt onder de garantie, echter eigen geinstalleerde software niet.
Mochten wij een hardwarefout detecteren, dan zal de harde schijf uiteraard kostenloos vervangen worden, echter bij softwareproblemen kan er mogelijk een prijsopgave komen.

[ Voor 23% gewijzigd door gerre22 op 29-01-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:55
gerre22 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:56:
Ik heb deze laptop nu ook gedurende 2 jaar en om en bij de 4 maanden, ook bij mij beginnen aan de linkse scharnier nu scheurtjes in de behuizing te komen. Mijn vraag is nu, hoe groot waren de scheuren bij jullie laptops voordat je het opstuurde naar acer om het te laten herstellen. Ik heb namelijk net gekeken in mijn garantie-boekjes en daar staat dat cosmetische schade (deuken en krassen) niet onder accidental damage insurance valt.

Voor de rest zijn mijn ervaringen met deze laptop redelijk goed, heb geen ram of andere harde schijf gestoken. Ook ubuntu (gutsy) draait er goed op, heerlijk met al die eye-candy. (om toch maar even ervaringen te delen ;) )
Heb je WLAN ook werkend?
En de X700 ook in 1280x800? Met ubuntu feisty lukte me dit nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
dataSlut schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:47:
[...]

Heb je WLAN ook werkend?
En de X700 ook in 1280x800? Met ubuntu feisty lukte me dit nog niet.
WLAN werkt, wel beetje op moeten googlen.
uiteindelijk heb ik het via een deb package, welke op deze site te vinden is , aan het werk gekregen.
In gutsy zit de reso direct goed, ik heb alleen voor het opstarten die moeten aanpassen (zet hij blijkbaar na de install op 1280x1024 met zwart scherm bij start-up en shut-down tot gevolg). Als je nog lange opstarttijden hebt moet je ook nog ergens een fsck afzetten. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door gerre22 op 28-01-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:55
Oke super, dan ga ik weer eens proberen.
OSX86 is omdat WLAN daarin niet werkt ook geen succes.

Heb me ook vergist, WLAN werkte inderdaad wel in Ubuntu maar kreeg de resolutie niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Heeft iemand enig idee hoe ik m'n wlan sneller kan laten connecten na 't opstarten van m'n laptop? Ik moet meestal 'n paar minuten wachten voordat de wlan-connectie tot stand komt. Ik heb 'm al in 't opstarten-mapje van startmenu gezet maar dat heeft geen sneller effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 18-06 12:19
MaZeS schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:04:
Heb gisteren na 3 maand mijn 5024 weer aan de praat gekregen... De voedingspin op het moederbord was namelijk afgebroken, en had even geen tijd/zin dit te repareren. Heb het nu gefixt door een nieuwe connector naast het kensington slot te monteren, en deze met twee draadjes op het moederbord te solderen.. Mijn zoveelste probleem met de 5024 trouwens: Schroefjes vielen uit zichzelf uit de bodem / scheuren in de cover / veel krassen / behuizing sluit niet meer goed door de diverse werkzaamheden.
Ondanks dit alles ben ik nog redelijk tevreden over de laptop, want hij draait Vista best aardig met een nieuwe HDD en sneller geheugen.
Het meest hinderlijke vind ik echter nog steeds de software die nodig is om de wireless lan aan de praat te krijgen....
Zou je me kunnen zeggen waar je dit besteld hebt? Ik heb namelijk het lastige probleem dat de stekker onder druk moet staan wil hij nog opladen (anders switcht hij tussen accu / netspanning constant, hij pakt de adapter niet meer), en nu laad hij helemaal niet meer op, dus ik wil dat ding gaan vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244485

Ik heb ook een 5024. Gebruik hem nu zo'n 1,5 jaar met volle tevredenheid. Wel 2 GB geheugen en grotere hd erin gezet.
Nu kom ik een paar dingen tegen:
Als ik het scherm dichtklap zit er in het deksel bij het linker scharnier een scheurtje vanaf de linkerrand tot aan het scharnier. Is dit zelf te repararen? En hoe? Zijn er truukjes waar ik op moet letten om de laptop open te maken? Ook de ventilator staat vaak te blazen, waarschijnlijk veel stof in de behuizing. Al een paar maal geprobeerd de laptop open te maken, maar nog niet gelukt.
Iemand tips?
Mocht ik een nieuw deksel nodig hebben, welke moet ik dan nemen?

42.A74V1.002 COVER.BEZEL.COMBO.GBASE € 19,04 (geen)
60.A46V1.009 COVER.BEZEL.LCD.15inch . MET LOGO € 19,04 (geen)
60.A46V1.008 COVER.BEZEL.LCD.15.4inch € 19,04 (geen)
42.A46V1.002 COVER.HDD/DIMM. MET SCREWS € 2,38 (geen)
60.A46V1.007 COVER.LCD.15inch . MET HING/LOGO te oud (geen)
60.A74V1.005 COVER.LCD.15inch . MET HINGE+LOGO € 31,51 (geen)
60.A46V1.005 COVER.LCD.15.4inch . MET HNG/LGO € 19,04 (geen)
60.A46V1.001 COVER.LOWER. MET SPKR € 19,04 (geen)
60.A74V1.003 COVER.MIDDLE.ASP30/5020/3610 € 19,04 (geen)
60.AA1V1.003 COVER.MIDDLE. MET KNOB € 19,04 (geen)
42.A46V1.001 COVER.MODEM.mPCI. MET SCREWS € 2,38 (geen)
6M.A46V1.010 COVER.UPPER. MET CBL/TP/PLATE € 76,97 1
42.A46V1.004 COVER.BEZEL.DVD-DL.K05RA. € 19,04 (geen)
42.A46V1.003 COVER.BEZEL.DVD-DL.UJ-845 € 2,38 (geen)
Deze lijst komt van ikzoekonderdelen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Laatst online: 16-06 21:44
Anoniem: 244485 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:30:
op moet letten om de laptop open te maken? Ook de ventilator staat vaak te blazen, waarschijnlijk veel stof in de behuizing. Al een paar maal geprobeerd de laptop open te maken, maar nog niet gelukt.
Iemand tips?
Mocht ik een nieuw deksel nodig hebben, welke moet ik dan nemen?
Deze moet je hebben:

Als tip voor de ventilator: er zit een extra metalen raster aan de onderkant van de ventilator, deze is overbodig omdat er de behuizing ook al afschermt. Deze kun je het beste weghalen, heb ik ook gedaan. Je zult ook zien met het tevoorschijn halen, dat deze eigenlijk alleen maar heel veel stof vangt.

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met Adata geheugen?

Ben van plan te upgraden naar 2 x 1gb pc3200 van Adata , zou volgende de specs op 2,5volt moeten lopen.

Afbeeldingslocatie: http://i16.ebayimg.com/05/i/06/8e/2a/d0_1_sbl.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door xabre16v op 08-02-2008 21:26 ]

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gisteren Vista op m'n laptop gezet, na 'n hoop gedoe heb ik alles werkend gekregen. Vraag me alleen niet hoe! :X

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:54

Dennahz

Life feels like hell should.

Elijan9 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 21:20:
[...]

Deze moet je hebben:
Dat is niet veel geld voor zo'n behuizing of wel? Ik zit er ook aan te denken deze aan te schaffen. Laptop zelf werkt namelijk nog prima, maar gebruik hem amper meer omdat tja.. waarom eigenlijk... de HD gaf fouten, maar doet het nu ineens alweer een halfjaar zonder problemen? Echt wtf enzo. Misschien was het toch iets anders.
Eric_Cantona schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:04:
Gisteren Vista op m'n laptop gezet, na 'n hoop gedoe heb ik alles werkend gekregen. Vraag me alleen niet hoe! :X
Met de standaard setup of met extra geheugen? Ik heb Vista ook een tijdje gedraaid en het draaide opzich prima al was het wel wat traag met 512mb geheugen en de mooie looks. :)

Twitter

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dennahz schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:32:
[...]

Met de standaard setup of met extra geheugen? Ik heb Vista ook een tijdje gedraaid en het draaide opzich prima al was het wel wat traag met 512mb geheugen en de mooie looks. :)
Nee, extra geheugen. Eentje van 256 eruit en 'n gig erin gepropt. Loopt hier redelijk, al ben ik langer aan 't tjekken naar 'n extra reepje van 'n gig.

Iemand toevallig 'n goedkoop adresje?

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220197296144

met huidige dollarkoers rond de 87 - 90 euro voor 2 reepjes van een gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

The CarNagE Man schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:13:
Weet iemand misschien het artikelnr van de achterkant van de 5024..
De laptop van me vader heeft problemen met het vasthouden van de accu. Hij steekt net een beetje uit.
Nu ziet het eruit dat dit 1 geheel is en dus de hele achterkant vervangen moet worden.
Op de site van ikzoekonderdelen.nl staan er verschillende achterkanten en voorkanten maar welke is nou welke (plaatjes zijn soms wel makkelijk met dit soort dingen ;))

Alvast bedankt!

Groet,
TCM
Iemand die me kan helpen? Ik wil niet dat ik opeens het verkeerde besteld van ikzoekonderdelen...

Alvast bedankt mensen! :)

-TCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
The CarNagE Man schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:29:
Iemand die me kan helpen? Ik wil niet dat ik opeens het verkeerde besteld van ikzoekonderdelen...
Er staat gewoon een email linkje bij "Vragen en opmerkingen" op de site. Ik heb ze destijds ook even gebeld om te vragen welke productcode ik nodig had...

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Iemand hier met Vista op de aspire en die 't scrolgedeelte van de touchpad aan de praat heeft gekregen? Mij lukt 't niet, moet ik iets speciaals doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Topicstarter
Heb je de nieuwste Synaptics drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik dacht de nieuwste te hebben, maar voor Vista zie ik er geen staan. Moodpad is wel geïnstalleerd en 't scrollgedeelte lijkt 't ook wel iets te doen, maar niet waar 't voor gemaakt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233550

Elijan9 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:52:
[...]

Nee, ik heb een schermbehuizing aangevraagd zonder garantie, die was namelijk al verlopen.
Met een goede schroevendraaier en een plectrum (gitaar-hulpstukje, elke gitarist heeft er wel een paar) om de klemmetjes los te krijgen kun je dan zelf de achterkant vervangen. Deze schermbehuizing achterkant wordt geleverd inclusief de scharnieren, die dus een stuk minder stroef zijn.
Wil je me even uitleggen hoe en wat ik allemaal moet los schroeven om de schermbehuizing los te halen.Heb ook een nieuw setje besteld omdat er bij mij ook een scheurtje inzit aan de linker kant.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 01:50
Ik had laatst problemen met de DVD-writer van de 5024. Branden van een DVD duurde ongeveer 77 minuten.
Afspelen van een DVD ging erg haperig.
Met drivespeed de snelheid gechecked en het bleek dat hij maar op 0.7 speed kon lezen!

Er zit bij mij een slimtype LiteOn SOSW-833S DVD-RW in. Via google kwam ik erachter dat deze wel vaker problemen geeft met snelheden.

Uiteindelijk ben ik op deze site terecht gekomen. Hier staan allerlei tips en tools om LiteOn, Sony en Samsung optical drives te patchen of te tweaken.

Eerst heb ik de firmware maar geupdate van de drive. Er zat nog de originele Acer OEM firmware op. Dit bleek het probleem al grotendeels te verhelpen. Drivespeed geeft nu 3 speed aan. Voldoende om een DVD af te spelen.

Misschien dat ik met de omnipatcher de firmware nog ga aanpassen zodat ik hem kan dwingen sneller te lezen en branden.

Ik kan iedereen die problemen krijgt met de brander deze site aanbevelen. Mijn 5024 kan weer een tijdje mee. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is toch wel om te huilen ook he' dat Acer laptops verkoopt/(tot vorig jaar) verkocht
waarmee je niet eens normaal een DVD'tje kan afspelen

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 01:50
Deze ouwe laptop is anders wel krachtig genoeg om 720p af te spelen (MKV). Had ik niet verwacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:38

TRG

Technotium99-m

Ik heb op 01/01/2006 een 5024WLMI gekocht. Toen las ik al in het eerste deel van dit topic dat de cover bij de scharnieren barstte.

Nu is het 2 jaar en 3 maanden later, en ik de laatste 12 maanden heeft mijn vriendin de laptop gebruikt.oWss 0mdat zij een ander gebruikspatroon heeft icm de brakheid van ACER (op de bank zitten met de laptop ipv op tafel), kwam ik vandaag tot de ontdekking dat:

-de barsten nu bij deze laptop er ook zijn, 1 barst eigenlijk al helemaal doorgebroken is.
-de schroefjes er gewoon onder uit gevallen zijn? (zoals ik hierboven ook al las..)

Mja, goed klote dus. want de scherm breekt zeer binnenkort gewoon af als ik het zo zie. Nu heb ik wel spijt dat ik niet 3 jaar garantie heb, maargoed, dat is leerproces (mijn huidige IBM T60 heeft 5 jaar garantie, maar ik heb het vermoeden dat ie dat makkelijk gaat halen).

Ik zal maar eens gaan kijken op ikzoekonderdelen.nl, of zijn er nog meer mogelijkheden?

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet je wat de oplossing is, NOOIT MEER EEN ACER KOPEN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Hm juist jah, maargoed, het was destijds een goede prijs/performance, en hij heeft zijn werk de afgelopen 27 maanden prima gedaan (had hem aangeschaft voor buitenlandse stage).

Maar even een andere vraag. Na het schrijven van het vorige bericht is het scherm leip gaan doen. Hij doet het wel, maar maar een soort van extreme ghosting. Ook is het scherm bij het opstarten wit, wat dan vanuit het midden wegtrekt naar de buitenkant. Ik heb het scherm al ontdaan van de kappen om te kijken wat de oorzaak is, maar vind zogauw geen duidelijke aanwijzing. Ik had gehoopt dat het een kabel oid is.

Kent iemand dit effect? Ligt het aan een kabel of missend inputsignaal ofzo?

Het heeft natuurlijk weinig zin om een nieuwe kap te kopen als het scherm kaduuk blijkt te zijn. Het kaduuk gaan zou dan wel begonnen zijn door een knelpunt als gevolg van de gebarsten kap bij het scharnier.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kabels lopen door de scharnieren, dus als die afbreken/scheuren en je blijft het scherm maar gebruiken

dan kan je dat soort dingen verwachten ja - als je je laptop toch op een vaste plaats wil blijven gebruiken
dan kan je natuurlijk het scherm even open maken om de kabels goed te doen (vervolgens dus niet meer het scherm open/dicht doen.. lijkt me logisch..)

-edit: spreekt voor zich, maar ik zeg het toch maar even - op die inverter van het scherm.. (printje wat in het scherm zit) staat hoogspanning, zet dus wel je laptop uit /van stroom :o

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 185882 op 10-03-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Hehe, ik zat er al flink mee te rommelen toen ik me realiseerde dat er een akelig hoogspanninkje opstaat. Het zit allemaal goed dichtgeseald, maar toch moet je er goed mee opletten aangezien je aardig begint te stuiteren van dergelijke spanninkjes.

Het scherm open en dicht blijven doen als ie al gebarsten is... tja.. toen ik mijn vriendin probeerde uit te leggen dat je een laptop niet verplaatst door hem enkel bovenaan het scherm vast te houden kreeg ik ook een onbegrijpelijke blik. Het heeft de levensduur zeker wel verkort, dat a technische gedrag van haar, als je laptop gewoon solide op een bureautje staat is de schade iig een stuk minder.

Er is niet veel te zien aan de kabels, ik zal de sleeving er eens afhalen, misschien zie ik iets beknelds ofzo. Ik hoop het, want zoiets laten repareren zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn 5024 van nu een paar jaar oud is wel toe aan een APK.
Allereerst staat de ventilator continu te zoemen, de koeling zal wel vol met stof zitten.
Daarnaast zit er bij het linker scharnier een barst. Moet ook vervangen worden.

Wat mij tot nu toe nog niet gelukt is, is de pc open te maken om hem eens goed schoon te maken, maar ook het scherm is lastig.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit aanpak? Waar ik moet beginnen en of er nog verborgen schroeven zit enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Op pg 40 en 41 van deel1 staan er een paar posts over, en iets verder is ook oa deze te vinden. keuze genoeg dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Volgens mij is er geen speciaal Acer Aspire 5715 of 5720 topic dus daarom stel ik mijn vraag maar hier.

Ik was in eerste instantie vanplan om deze week een Acer Aspire 5715Z-3A2G16Mi aan te schaffen. Specs: Intel 1,73 duocore, 2GB intern, 160GB. Prijs €549,-.

Maar nu was ik vandaag in de Dynabyte en zeiden dat er binnekort een nieuw model komt, de 'Acer Aspire NB5720 3a3gm16mi T2370 3072'. Specs: Intel 1,73 duocore, 3GB intern, 160GB. Prijs €529,-.
Betere specificaties voor minder geld dus.

Iemand al wat meer info over dit nieuwe model gevonden toevallig wat kan er nog helemaal niks over vinden op het internet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:17
Heeft er iemand een idee wat ik mag vragen voor een 5024 met 1 gig ram ipv de 512Mb

De laptop is van november 2005 en is buiten de ram standaard, er zit NET een nieuw lcdscherm in.

Is 250 € een goeie prijs? Of is 300 € ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 20:22
d4damager schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:59:
Heeft er iemand een idee wat ik mag vragen voor een 5024 met 1 gig ram ipv de 512Mb

De laptop is van november 2005 en is buiten de ram standaard, er zit NET een nieuw lcdscherm in.

Is 250 € een goeie prijs? Of is 300 € ook goed.
Heb je in 2005 bij het aankopen van je laptop extra garantie erbij genomen?

Ik kon voor mijn Acer 5024 met 2gb ram, 120GB + bijna nog 1 jaar garantie erop, 350 eu krijgen wat ik te weinig vond. Voor 50 eu meer was hij wel weg geweest.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:17
jup idd met extra garantie...

dus 300 is eigenlijk nie slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 20:22
d4damager schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:50:
jup idd met extra garantie...

dus 300 is eigenlijk nie slecht?
300 is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167522

Elijan9 schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:35:
Ik heb een mooie splinternieuwe scherm behuizing! :*)

Bestelling eeeeeindelijk binnen dus, heeft zo'n zeven weken geduurd i.p.v. de op de website geschatte twee weken... Maar mijn geduld is beloont! Nu moet Venxir nog reageren, volgens mij is hij dit keer op vakantie of zo, want hij reageert niet op mijn emails... :?
Lees dat je een nieuwe behuizing heb geplaast op je laptop!,,,is al tijdje terug lees ik, nu heb ik dezelfde scheuren en overweeg ook een nieuwe behuizing tekopen.
Mijn vraag aan jou is het nu opgelost de scheuren of komen ze weer? gaat ie nu ook soepeler open en dicht? Die vn mij gaat nogal stroef en maakt er ook nog een krakend geluid bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
Anoniem: 167522 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 04:28:
[...]

Lees dat je een nieuwe behuizing heb geplaast op je laptop!,,,is al tijdje terug lees ik, nu heb ik dezelfde scheuren en overweeg ook een nieuwe behuizing tekopen.
Mijn vraag aan jou is het nu opgelost de scheuren of komen ze weer? gaat ie nu ook soepeler open en dicht? Die vn mij gaat nogal stroef en maakt er ook nog een krakend geluid bij.
Ik zag zojuist dat hier weer wat gepost was...
Die scheuren zijn sinds kort terug... :( In het begin ging 'ie wel soepeler open en dicht, nu niet meer aan de rechter kant. Ik denk er wel over om alsnog een behuizing te kopen, dan kan de laptop voor zo'n €20,- er hopelijk weer een langere tijd tegenaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn acer 5024 WLMI heef een kapot schermhuis. Scharnier rechts is afgebroken, inclusief de draden die daar doorheen lopen.
Wonder boven wonder doet het scherm het nog wel, maar nu op zoek naar een ander schermhuis.
Via ikzoekonderdelen al eens eerder gedaan, kostte toen 36 euro. Nu is dat al meer dan het dubbele, vandaar mijn oproep of er iemand is met een defecte 5024 die het schermhuis voor een schappelijke prijs zou willen verkopen.

Wie helpt mij uit de brand?
Pagina: 1 2 3 Laatste