[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Als je daar opeens een oud topic tussen ziet staan weet je dat er weer wat nieuws is
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De feature is er niet direct, maar wel zo te simuleren dus
Jups, dat ook. Zie ook eerdere topics:RoD schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:19:
Zou dit niet gigantisch veel mailverkeer veroorzaken als iedereen dit ging gebruiken? Lijkt mij een beetje onzinnig als je gewoon in je posthistory kan kijken en er zelfs RSS-feeds voor hebt.
er is een reactie op... in de mail
email notification?
Auto-email
Bericht bij nieuwe reactie en Gemaild worden zodra er een reactie is:
moto-moi schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:53:
996,462 topics in de database, 127,153 geregistreerde gebruikers.
Laten we ervan uitgaan dat 10% van de users dit een hippe feature vindt, da's dus 12715 users.
Laten we ervan uitgaan dat van users klopt 30% van de emailadressen (niet meer) klopt. da's dus ongeveer 40000 email-adressen die niet meer kloppen.
Dus als je dat een beetje grofweg combineerd kom je aan 4000 adressen die wel zoiets willen ontvangen, maar die onze mailserver niet kan bereiken.
En ondertussen wel probeerd te versturen.
M.a.w: Leuke feature voor boards die weinig users hebben, maar zodra je boven de 10000 topics komt, levert het meer ellende op dan profijt.
De feature zit trouwens in React, maar is uitgezet
Andere feature die ongeveer hetzelfde doet wat je wilt is de RSS functie, stukje van de mod Morphie daarover:
"Onderaan elke pagina zie je een knopje "RSS". Middels die link en een goeie RSS-viewer (een RSS-agregator) met een notifier, kun je GoT in de gaten houden. Je ziet wanneer er een nieuw topic geopend wordt, maar als je de RSS-link uit jouw topic pakt, dan zie je wanneer iemand een nieuwe reactie post. Zo bieden we dus indirect nog altijd die feature."
[ Voor 10% gewijzigd door mithras op 16-03-2007 14:22 ]
Meldingsmailtjes naar aanleiding van reactie?
Zonder deze threads doorgenomen te hebben kan je denk ik hier wel vinden waarom het op GoT niet gedaan zal worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 16-03-2007 14:21 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Bij de Bookmarks kun je ook ervoor zorgen dat bepaalde bookmarks in een 'belangrijke' folder komen, en de feed daarvan bijhouden,mithras schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:17:
Je hebt rss feeds voor je post_history, je bookmarks en van een specifiek topic. Met een feed reader kan je dus lekker up2dat blijven voor die info. Op internet bestaan er ook tooltjes waar je je feed invult en dat ding je een mailtje stuurt als er een update is.
in dat geval kun je algemene, brede bookmarks bijhouden en daaruit dan ook weer een selectief deel bijhouden als 'interessante topics om te volgen'
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Lekker zijn is een gave :)
Ik doe eigenlijk precies het omgekeerde, omdat de meeste bookmarks die ik zet ik wel nuttig vind om te volgen. De 'bewaar, maar niet interessant' bookmarks zitten dus in een subfolder 'norss'RM-rf schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:33:
[...]
Bij de Bookmarks kun je ook ervoor zorgen dat bepaalde bookmarks in een 'belangrijke' folder komen, en de feed daarvan bijhouden,
in dat geval kun je algemene, brede bookmarks bijhouden en daaruit dan ook weer een selectief deel bijhouden als 'interessante topics om te volgen'
Dat staat op de planning voor de volgende release. Eigenlijk zit het al in de volgende release, alleen moet T.net het nog implementerenlordspacie schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:33:
waarbij ik het wel handig zou vinden is bij een DM.
Dat gebruik ik al vaak maar is geen vervanger voor de realthingfsfikke schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:17:
Ik heb onder de adresbalk een aantal linkjes staan, waaronder een link naar m'n PH. Voor jou deze: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/54579/
Als je daar opeens een oud topic tussen ziet staan weet je dat er weer wat nieuws is
Gebruik geen RSS-feeds dus geen optiemithras schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:17:
Je hebt rss feeds voor je post_history, je bookmarks en van een specifiek topic. Met een feed reader kan je dus lekker up2dat blijven voor die info. Op internet bestaan er ook tooltjes waar je je feed invult en dat ding je een mailtje stuurt als er een update is.
De feature is er niet direct, maar wel zo te simuleren dus
Valt in het niet bij al die E-mail junk die ik krijg en niet op elk bericht krijg je mailtje alleen de eerste reactie word eenmailtje verstuurdRoD schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:19:
Zou dit niet gigantisch veel mailverkeer veroorzaken als iedereen dit ging gebruiken? Lijkt mij een beetje onzinnig als je gewoon in je posthistory kan kijken en er zelfs RSS-feeds voor hebt.
Nou nee als sites als overclockers.com/ocforums en dergelijke het wel kunnen waarom GOT nietGunner schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:21:
email notification?
Meldingsmailtjes naar aanleiding van reactie?
Zonder deze threads doorgenomen te hebben kan je denk ik hier wel vinden waarom het op GoT niet gedaan zal worden.
Dat hoeft helemaal niet zeker niet als er een opt-in box komt voor draadjes die je intresant vindKees schreef op donderdag 14 juni 2001 @ 13:43:
zelfs dat gaat meer dan 30.000/40.000 mailtjes per dag opleveren
Ik ben zo een bezoeker die niet dagenlijks op GOT is maar somige draadje zijn toch intresant om te volgenPalomar schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:21:
Dit is al zovaak aangedragen en qua mailverkeer zou dat niet te doen zijn. De diehard GoT'ers die dagelijks het forum bezoeken kunnen gewoon in hun active topics kijken, maar voor de minder frequente bezoekers zou een mailfunctie idd wel handig zijn.
En zo als ik al zij opt-in verminderd de stroom behoorlijk
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
• • Je hoeft geen rss aggregator te gebruiken om via rss mailtjes over nieuwe items te krijgen
• Het is al zo vaak gevraagd dat de reacties en sluitmessages van die topics nog steeds gelden
Het is gewoon mogelijk, alleen niet via een directe manier omdat T.net geen zin heeft dit te faciliteren
GoT kan het wel maar doet het niet. Dat is een groot verschil. En dat andere sites het wel doen is natuurlijk geen argument om het wel te doen.player-x schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:47:
Nou nee als sites als overclockers.com/ocforums en dergelijke het wel kunnen waarom GOT niet
[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 16-03-2007 14:52 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ga het dan gebruiken? Dat is juist een handige en makkelijke manier.player-x schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:47:
Gebruik geen RSS-feeds dus geen optie
Wat jij aan email krijgt lijkt me nogal irrelevant...Valt in het niet bij al die E-mail junk die ik krijg en niet op elk bericht krijg je mailtje alleen de eerste reactie word eenmailtje verstuurd
kunnen =! willen.Nou nee als sites als overclockers.com/ocforums en dergelijke het wel kunnen waarom GOT niet
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
In de meeste gevallen zal dat denk ik een topic zijn, waarvoor zoiets handig kan zijn lijkt me.
Of is er dan nog steeds teveel mail die verzonden word?
Alleen niet direct een emailtje, maar updates via rss. Nou hé, wat moeilijk. En zoals eerder gezegd: je kan ook je rss feeds laten mailen bij een nieuwe update (alleen faciliteert T.net dit natuurlijk ook niet
Moet niet zoveel load kosten denk ik?
Ehm, dat is er toch? Alleen heeft dat met de activiteit op GoT tot gevolg dat je hele active topics lijst rode mapjes ervoor krijgt, maar in je post history en in je bookmarks (een erg ondergewaardeerde functie imho) werkt dat prima.Falcon schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:35:
Is het niet gewoon simpeler om ook in je active topics overzicht van je account van die rode puntjes (net als bij het fora overzicht) te hebben?
Moet niet zoveel load kosten denk ik?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
ignore /me
Per mail, en dat staat om begrijpelijke redenen uit.
Als pushmessage, en dat zou prima aan kunnen staan toch ?
Dus waarom wordt de pushmessage hier niet voor gebruikt? En zou react ook niet gewoon de directmessage functie hiervoor kunnen gebruiken ?
Directmessage zie ik iig niet als optie terug in myreact 1.9.4.4 / 1.9.5a3, terwijl dat mij ook een goede optie lijkt voor het geven van notificaties. Beter nog dan de pushmessage functie die voor dergelijke zaken wellicht te opdringerig is.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dit topic is gesloten.
![]()