Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto-mail voor reacties op topic

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-11 14:13

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Somige topic's hebben van die sprint neigingen soms heletijd niet en dan in eenkeer hoop intresante info
B.V. DIY Ambilight howto? is zo een topic waar ik in geintreseerd ben alleen zit er vaak lange pauses tussen berichten
het zelvde geld voor berichten die ik zelf plaats of op reageer.
Het zou gewoon verdomt makelijk zijn als een waarschuwings mailtje aan zo komen dat er nieuwe info is

Groetjes Michael

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Of ipv mailtje.. zou een dm-tje naar je account ook handig zijn. Of! een popup schermpje?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb onder de adresbalk een aantal linkjes staan, waaronder een link naar m'n PH. Voor jou deze: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/54579/
Als je daar opeens een oud topic tussen ziet staan weet je dat er weer wat nieuws is :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• mithras
  • Niet online
Je hebt rss feeds voor je post_history, je bookmarks en van een specifiek topic. Met een feed reader kan je dus lekker up2dat blijven voor die info. Op internet bestaan er ook tooltjes waar je je feed invult en dat ding je een mailtje stuurt als er een update is.

De feature is er niet direct, maar wel zo te simuleren dus :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zou dit niet gigantisch veel mailverkeer veroorzaken als iedereen dit ging gebruiken? Lijkt mij een beetje onzinnig als je gewoon in je posthistory kan kijken en er zelfs RSS-feeds voor hebt.

• mithras
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:19:
Zou dit niet gigantisch veel mailverkeer veroorzaken als iedereen dit ging gebruiken? Lijkt mij een beetje onzinnig als je gewoon in je posthistory kan kijken en er zelfs RSS-feeds voor hebt.
Jups, dat ook. Zie ook eerdere topics:
er is een reactie op... in de mail
email notification?
Auto-email
Bericht bij nieuwe reactie en Gemaild worden zodra er een reactie is:
moto-moi schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:53:
996,462 topics in de database, 127,153 geregistreerde gebruikers.
Laten we ervan uitgaan dat 10% van de users dit een hippe feature vindt, da's dus 12715 users.
Laten we ervan uitgaan dat van users klopt 30% van de emailadressen (niet meer) klopt. da's dus ongeveer 40000 email-adressen die niet meer kloppen.

Dus als je dat een beetje grofweg combineerd kom je aan 4000 adressen die wel zoiets willen ontvangen, maar die onze mailserver niet kan bereiken.
En ondertussen wel probeerd te versturen.

M.a.w: Leuke feature voor boards die weinig users hebben, maar zodra je boven de 10000 topics komt, levert het meer ellende op dan profijt.

De feature zit trouwens in React, maar is uitgezet :)

Andere feature die ongeveer hetzelfde doet wat je wilt is de RSS functie, stukje van de mod Morphie daarover:

"Onderaan elke pagina zie je een knopje "RSS". Middels die link en een goeie RSS-viewer (een RSS-agregator) met een notifier, kun je GoT in de gaten houden. Je ziet wanneer er een nieuw topic geopend wordt, maar als je de RSS-link uit jouw topic pakt, dan zie je wanneer iemand een nieuwe reactie post. Zo bieden we dus indirect nog altijd die feature. :)"

[ Voor 10% gewijzigd door mithras op 16-03-2007 14:22 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

email notification?
Meldingsmailtjes naar aanleiding van reactie?

Zonder deze threads doorgenomen te hebben kan je denk ik hier wel vinden waarom het op GoT niet gedaan zal worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 16-03-2007 14:21 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Palomar
  • Niet online
Dit is al zovaak aangedragen en qua mailverkeer zou dat niet te doen zijn. De diehard GoT'ers die dagelijks het forum bezoeken kunnen gewoon in hun active topics kijken, maar voor de minder frequente bezoekers zou een mailfunctie idd wel handig zijn.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mithras schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:17:
Je hebt rss feeds voor je post_history, je bookmarks en van een specifiek topic. Met een feed reader kan je dus lekker up2dat blijven voor die info. Op internet bestaan er ook tooltjes waar je je feed invult en dat ding je een mailtje stuurt als er een update is.
Bij de Bookmarks kun je ook ervoor zorgen dat bepaalde bookmarks in een 'belangrijke' folder komen, en de feed daarvan bijhouden,

in dat geval kun je algemene, brede bookmarks bijhouden en daaruit dan ook weer een selectief deel bijhouden als 'interessante topics om te volgen'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

waarbij ik het wel handig zou vinden is bij een DM.

Lekker zijn is een gave :)

• mithras
  • Niet online
RM-rf schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:33:
[...]

Bij de Bookmarks kun je ook ervoor zorgen dat bepaalde bookmarks in een 'belangrijke' folder komen, en de feed daarvan bijhouden,

in dat geval kun je algemene, brede bookmarks bijhouden en daaruit dan ook weer een selectief deel bijhouden als 'interessante topics om te volgen'
Ik doe eigenlijk precies het omgekeerde, omdat de meeste bookmarks die ik zet ik wel nuttig vind om te volgen. De 'bewaar, maar niet interessant' bookmarks zitten dus in een subfolder 'norss' :p
lordspacie schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:33:
waarbij ik het wel handig zou vinden is bij een DM.
Dat staat op de planning voor de volgende release. Eigenlijk zit het al in de volgende release, alleen moet T.net het nog implementeren :)

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-11 14:13

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
fsfikke schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:17:
Ik heb onder de adresbalk een aantal linkjes staan, waaronder een link naar m'n PH. Voor jou deze: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/54579/
Als je daar opeens een oud topic tussen ziet staan weet je dat er weer wat nieuws is :)
Dat gebruik ik al vaak maar is geen vervanger voor de realthing :D
mithras schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:17:

De feature is er niet direct, maar wel zo te simuleren dus :)
Gebruik geen RSS-feeds dus geen optie
RoD schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:19:
Valt in het niet bij al die E-mail junk die ik krijg en niet op elk bericht krijg je mailtje alleen de eerste reactie word eenmailtje verstuurd
Gunner schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:21:
email notification?
Meldingsmailtjes naar aanleiding van reactie?

Zonder deze threads doorgenomen te hebben kan je denk ik hier wel vinden waarom het op GoT niet gedaan zal worden.
Nou nee als sites als overclockers.com/ocforums en dergelijke het wel kunnen waarom GOT niet
Kees schreef op donderdag 14 juni 2001 @ 13:43:
zelfs dat gaat meer dan 30.000/40.000 mailtjes per dag opleveren
Dat hoeft helemaal niet zeker niet als er een opt-in box komt voor draadjes die je intresant vind
Palomar schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:21:
Dit is al zovaak aangedragen en qua mailverkeer zou dat niet te doen zijn. De diehard GoT'ers die dagelijks het forum bezoeken kunnen gewoon in hun active topics kijken, maar voor de minder frequente bezoekers zou een mailfunctie idd wel handig zijn.
Ik ben zo een bezoeker die niet dagenlijks op GOT is maar somige draadje zijn toch intresant om te volgen
En zo als ik al zij opt-in verminderd de stroom behoorlijk

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• mithras
  • Niet online
Lees mijn posts nou eens door:
• • Je hoeft geen rss aggregator te gebruiken om via rss mailtjes over nieuwe items te krijgen
• Het is al zo vaak gevraagd dat de reacties en sluitmessages van die topics nog steeds gelden

Het is gewoon mogelijk, alleen niet via een directe manier omdat T.net geen zin heeft dit te faciliteren :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

player-x schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:47:
Nou nee als sites als overclockers.com/ocforums en dergelijke het wel kunnen waarom GOT niet
GoT kan het wel maar doet het niet. Dat is een groot verschil. En dat andere sites het wel doen is natuurlijk geen argument om het wel te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 16-03-2007 14:52 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
player-x schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:47:
Gebruik geen RSS-feeds dus geen optie
Ga het dan gebruiken? Dat is juist een handige en makkelijke manier.
Valt in het niet bij al die E-mail junk die ik krijg en niet op elk bericht krijg je mailtje alleen de eerste reactie word eenmailtje verstuurd
Wat jij aan email krijgt lijkt me nogal irrelevant...
kunnen =! willen.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Aangezien dit over de forumsoftware gaat LA → React Bugs en Featurerequests :) .

DM!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

De software kan het, maar het staat uit; en ook om een reden (teveel mails te verstouwen).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het dan misschien geen mogelijkheid, om dit bijvoorbeeld alleen voor de TS van betreffend topic de mogelijkheid te geven voor een email notificatie?

In de meeste gevallen zal dat denk ik een topic zijn, waarvoor zoiets handig kan zijn lijkt me.
Of is er dan nog steeds teveel mail die verzonden word?

• mithras
  • Niet online
Ik zie nog steeds het probleem niet met de rss en xml feeds hoor :? Hier onderaan het topic, beide icoontjes (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/rss.gif en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/xml.gif). Die doen precies wat je wil.

Alleen niet direct een emailtje, maar updates via rss. Nou hé, wat moeilijk. En zoals eerder gezegd: je kan ook je rss feeds laten mailen bij een nieuwe update (alleen faciliteert T.net dit natuurlijk ook niet ;) )

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het niet gewoon simpeler om ook in je active topics overzicht van je account van die rode puntjes (net als bij het fora overzicht) te hebben?

Moet niet zoveel load kosten denk ik?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Falcon schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:35:
Is het niet gewoon simpeler om ook in je active topics overzicht van je account van die rode puntjes (net als bij het fora overzicht) te hebben?

Moet niet zoveel load kosten denk ik?
Ehm, dat is er toch? Alleen heeft dat met de activiteit op GoT tot gevolg dat je hele active topics lijst rode mapjes ervoor krijgt, maar in je post history en in je bookmarks (een erg ondergewaardeerde functie imho) werkt dat prima.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Toen ik mijn post post-te dacht ik al dat er iets niet aan klopte.. en hey dat was het :)

ignore /me

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
De software kan het op twee manieren:

Per mail, en dat staat om begrijpelijke redenen uit.
Als pushmessage, en dat zou prima aan kunnen staan toch ?

Dus waarom wordt de pushmessage hier niet voor gebruikt? En zou react ook niet gewoon de directmessage functie hiervoor kunnen gebruiken ?

Directmessage zie ik iig niet als optie terug in myreact 1.9.4.4 / 1.9.5a3, terwijl dat mij ook een goede optie lijkt voor het geven van notificaties. Beter nog dan de pushmessage functie die voor dergelijke zaken wellicht te opdringerig is.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-11 19:50
Er zijn een hoop gratis diensten op het internet te vinden waarmee je RSS feeds in je mailbox kunt ontvangen. Die kan je eventueel gebruiken.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Genoeg mogelijke oplossingen gegeven denk ik, de kans dat wij een mailserver hieraan wagen is vrij klein, we haten bounces :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.