Toon posts:

Bericht bij nieuwe reactie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij voorbaat excuus als ik te voordehandliggende vragen stel,
maar ik heb de FAQ's zo goed mogelijk doorzocht en een search gedaan op "bericht bij reactie". Daarbij heb ik geen antwoord gevonden op mijn vragen dus...

Mijn vragen zijn:

* Is het mogelijk om bij het plaatsen van een nieuwe topic aan te geven dat je een e-mailberichtje wilt ontvangen wanneer er een reactie op het Topic komt?
(en zo ja: hoe?)
* Zijn er überhaupt Forums op internet die dat (autimatisch) kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
• Nee;
• Ja.

Om maar simpel antwoord te geven :)

Een simpel forum zoals phpBB heeft idd die mogelijkheden en talloze andere software ook wel, maar hier op GoT is het niet mogelijk :)

Of het wél in React zit maar niet ingeschakeld is of dat het überhaupt niet mogelijk is laat ik in het midden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ja, die zijn er. Meestal geef je dan aan dat je geabbonneerd wilt worden op een draadje. Bij een reactie krijg je dan automatisch een e-mailbericht.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Nope kan hier niet, wat ook vrij logisch is aangezien er per minuut tientallen posts geplaatst worden, dat zou héél veel mailtjes betekenen.

En er zijn aardig wat forums op internet die dat wel automatisch doen/kunnen, kijk maar eens naar een YaBBSE forum (of een soortgelijke) :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:53

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 16:34:

* Is het mogelijk om bij het plaatsen van een nieuwe topic aan te geven dat je een e-mailberichtje wilt ontvangen wanneer er een reactie op het Topic komt?
Nee wordt niet ondersteund op GoT mede door de grote hoeveelheid users, en reacties waardoor het onbegonnen werk wordt, denk maar eens aan de server load, het extra traffic etc..
Er zijn genoeg forums op internet die deze functionaliteit hebben, PHPBB etc. ;)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

er is een reactie op... in de mail
email notification?
Auto-email
B)

Als je trouwens je eigen topic in http://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks zet of op je eigen naam klikt: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/94186 kan je je eigen topics heel makkelijk terugvinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Of je zet die links in je RSS reader :)

Er zijn vast tools die elke x minuten een RSS feed checken en alle nieuwe items emailen.

[ Voor 8% gewijzigd door chem op 09-02-2004 16:41 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat dit niet haalbaar gaat worden voor een forum zoals deze aangezien je dan praat over een zeer grote hoeveelheid data/rekenkracht wat er bij komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Over het algemeen lopen topics op GoT redelijk snel zodat het een stortvloed aan mails wordt (tenzij je het doet zoals VBB dat doet, dat is dat je 1 mail krijgt als er een nieuwe reply is, en dat je er geen meer krijgt tot je het forum opnieuw bezocht hebt).

Misschien een abbo-only feature? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nou, zelfs het VW-vortex forum, dat nagenoeg even groot is als GoT (bron) heeft die feature wel, dus dat GoT te groot is, is imo geen argument. Wat wel zo is, is inderdaad zoals Elevator zegt, dat je pas weer nieuwe mail krijgt als je het forum weer een keer bezocht hebt. Dus niet bij elke reply een mailtje.

De andere kant is dat GoT zoals het nu is wel extra veel bezoekjes naar zich toe haalt, wat weer leuk is voor de userbase en de statistiekjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Zoals de meeste mensen hier werken is met een bookmark op hun eigen topic history, voor jou is dat http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/94186 (link die je krijgt bij klikken op je eigen naam).

De rode topics op dat scherm hebben nieuwe replies sinds je voor het laatst langs bent gewipt :)

Met de duizenden posts die GoT hedendaags verwerkt is het niet echt meer handig om dit allemaal bij te houden overigens, en er is ook niet echt vraag naar omdat de handige navigatiefeatures van React het licht overbodig maken (topichistory / Active Topics / MyReact) plus dat veel mensen de RSS en XML feeds gebruiken via HotTopics of eigen brouwsels.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 01-10 21:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

misschien een tip, die ongeveer hetzelfde doet..

Bookmark je eigen topic.. en als je wilt kijken of je een reactie hebt hoef je alleen maar even in je MyReact te kijken.. doe ik ook altijd, en werkt als een tierelier!

lang leve React _/-\o_

EDIT: grom curry ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-02-2004 16:53 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Er is ook software gemaakt door GoT'ers, zoals bijvoorbeeld Hot Topic, die een Pop-up geven in de stijl van MSN als er een nieuw topic of reply is. Ook handig.

Of sla ik de spijker nu compleet mis?
Ook kan je op irc.tweakers.net gebruik maken van de bot 'lift' (van ele) die om de 30s een opgegeven topic controleert B). Ook handig, maar alleen als je op ook daadwerkelijk op irc zit.

[ Voor 34% gewijzigd door Switch op 09-02-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Hot Topic is een veredelde RSS reader met een eigen soort input.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:21

crisp

Devver

Pixelated

Er schijnt ook nog een tool te zijn voor op je active desktop.... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 13:09

ericding

Altijd de eerste.

curry684 schreef op 09 februari 2004 @ 16:51:
[...]
De rode topics op dat scherm hebben nieuwe replies sinds je voor het laatst langs bent gewipt :)
[...]
Het is alleen jammer dat de rode topics niet weer direct terug geel worden nadat je ze bekeken hebt. Volgens mij worden ze pas weer geel als je sessie is verlopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

crisp schreef op 09 februari 2004 @ 21:08:
Er schijnt ook nog een tool te zijn voor op je active desktop.... ;)
Ja, dat is van nepcodert en het heet Got Tracker. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

chem schreef op 09 februari 2004 @ 16:40:
Of je zet die links in je RSS reader :)

Er zijn vast tools die elke x minuten een RSS feed checken en alle nieuwe items emailen.
Ik neem aan dat jullie niet gelukkig worden als iedereen massaal de RSS feed elke paar minuten gaat checken?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Confusion schreef op 09 februari 2004 @ 23:59:
Ik neem aan dat jullie niet gelukkig worden als iedereen massaal de RSS feed elke paar minuten gaat checken?
chem zal het weinig uitmaken gok ik, maar ACM in "Gebruik van hottopic en andere tools wat..." is er wat minder gelukkig mee ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Confusion schreef op 09 februari 2004 @ 23:59:
[...]

De RSS feed is niet enorm spectaculair veel meer traffic dan normaal browsen: de gemiddelde bezoeker klikt in een minuut meer bytes bij elkaar dan iedere minuut een RSS-checkup. Punt is vooral dat die RSS het ook doet als je zelf niet actief aan het browsen bent ;)

Daarom wordt wel verzocht om enige schroom te betrachten bij het gebruik ervan: iedere minuut de RSS is gewoon overkill, eens in de 5 minuten is ruim genoeg. Je gaat ook je POP3-accounts niet iedere minuut checken tenslotte.

Voor de volledigheid: tegen overmatig gebruik van RSS wordt ook actief opgetreden en kan zelfs een IP-ban opleveren indien na vriendelijke verzoeken het gebruik niet wordt gematigd. Voorkom problemen: check eens per 5 minuten ;)
ericding schreef op 09 februari 2004 @ 21:23:
[...]
Het is alleen jammer dat de rode topics niet weer direct terug geel worden nadat je ze bekeken hebt. Volgens mij worden ze pas weer geel als je sessie is verlopen oid.
De rode mapjes zijn 'updated since last visit'. In MyReact zit een knopje Reset Sessietijd, welke die last visit tijd update zodat alles weer geel is. Na iets van een half uur inactiviteit springt alles ook op geel, dan wordt je bezoek als 'beeindigd' beschouwd :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1