Toon posts:

Meldingsmailtjes naar aanleiding van reactie?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar waarom krijg ik geen seintje per mail, als er iemand gereageerd heeft op een bericht dat ik geplaatst heb? Ik zie ook niets bij de uitgebreidde preferences wat hier over lijkt te gaan..? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat t.net zich dan een breuk zou betalen aan alle traffic veroorzaakt door deze mailtjes.. AFAIK doet t.net niet aan mailen als er reacties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als je echt geinteresseerd bent in bepaalde reacties dan moet je er ook de moeite voor over hebben om even naar de betreffende pagina te surfen. Op GoT heb je bookmarks en je postgeschiedenis om je te helpen met het terugvinden van je eigen posts, en op de FP kun je ook zoeken op je eigen gebruikersnaam.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Titel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja... Als ik de moeite neem om iets te vragen, kom ik ook altijd wel kijken of er op gereageerd is. En ben vóór zinnig gebruik van bandbreedte, maar dit vind ik toch wel een beetje erg 'zuunig'.

Stel je hebt een probleem met je 'puter en niemand in de omgeving weet raad. Dan ga ik het net op. Toch suf dat je dan mischien wel 10x voor nop naar een pagina surft?

Of stel dat ik een vraag van iemand zie, en ik help 'm met een zinnig antwoord, maar hij wil meer details weten. Dan heeft hij dus mooi pech, want ik kom soms wel een maand niet op tweakers.net en m'n mailadres is niet publiek.

Kun je de mail-optie wel krijgen als je donateur wordt ofzo?

Trouwens, als je één keer voor nop naar tweakers surft, kost dat meer 'bandbreedte' dan t.net uitspaart door geen mailtje te sturen. Dit is echt een drogreden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je het specifiek over "een probleem met je puter" hebt, ga ik er van uit, dat je het over posten op GoT hebt en niet op de FP ;)

Met 80.000+ posters (gelukkig niet allemaal meer actief :P) zal dat per dag al gauw 100.000+ posts betekenen.
Wil je voor elke post een mailtje laten sturen aan de topicstarter?

Volgens mij zou dat in de categorie spammen gaan vallen :X
edit:
Genoemde cijfers zijn vermoedelijk hele slechte schattingen van mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

FA > LA

En nee, ook abonnees hebben die optie niet, omdat geen enkele actieve forumgebruiker op zoiets zit te wachten. Kan ie na een uurtje GoTten 56 mailtjes uit z'n inbox gaan opruimen, word je niet vrolijk van.

[ Voor 93% gewijzigd door Wouter Tinus op 01-06-2004 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat gaat nooit werken. In sommige (non-tech)-topics wordt serieus 4 tot 6x per minuut gereageerd, zonder te overdrijven. Jij gaat daar reageren, gaat boodschappen doen, komt terug, vervolgens mag je 150 Tweakers.net mailtjes gaan lezen. Kan niet de bedoeling zijn. ;)

Die fora waar jij ogenschijnlijk op doelt, hebben 20 bezoekers en een ongeveer gelijk aantal aan topics, dan is zoiets wellicht gewenst. Hier niet in ieder geval.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

PromWarMachine schreef op 01 juni 2004 @ 07:47:
Dat gaat nooit werken. In sommige (non-tech)-topics wordt serieus 4 tot 6x per minuut gereageerd, zonder te overdrijven. Jij gaat daar reageren, gaat boodschappen doen, komt terug, vervolgens mag je 150 Tweakers.net mailtjes gaan lezen. Kan niet de bedoeling zijn. ;)
Mwah, ik ben het eens met hetgeen iedereen zegt, maar dit wil ik toch even rechtzetten: elk forum-mailsysteem dat zichzelf waardig is, heeft ten minst een optie die ervoor zorgt dat er geen nieuwe replymails worden gezonden als de user in kwestie nog niet gekeken heeft in het topic. Dus dat is niet echt een argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
  • Laatst online: 25-03 09:11
Wat je als vervanging zou kunnen gebruiken zijn de rss feeds die per topic dynamisch aangemaakt worden.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

De traffic van GoT is simpelweg te hoog om dit bruikbaar te houden voor actievere gebruikers. Ik (met 20-50 posts per dag) zou al snel een 200 tot 400 mailtjes per dag krijgen alleen door topics waar ik reeds in gereageerd heb :X

Om die reden surf ik GoT via 2 links in m'n bookmarks: de Active Topics en de posthistory die netjes rode mapjes geeft voor topics waarin gereageerd is sinds je vorige bezoek. De link naar je eigen posthistory krijg je door op je naam te klikken voor een post, en je Active Topics kun je bruikbaar maken door in je preferences alleen de fora te selecteren die je actief wil volgen naar nieuwe posts.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En in jouw MyReact (link staat bovenaan) kun je weer een overzicht vinden van de top10 van de active topics en posthistory :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Als je dan een emailnotificatie hebt lijkt het me toch wel handig als je dat aan en uit kan zetten per topic.... Dus de argumenten van dat je teveel mailtjes krijgt gaan niet op. Blijf je natuurlijk met het punt zitten van de bandbreedte...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
JHS schreef op 01 juni 2004 @ 16:08:
Als je dan een emailnotificatie hebt lijkt het me toch wel handig als je dat aan en uit kan zetten per topic.... Dus de argumenten van dat je teveel mailtjes krijgt gaan niet op. Blijf je natuurlijk met het punt zitten van de bandbreedte...
Nee, bandbreedte kan het ook niet zijn. Een mailtje met een link erin en een klein stukje tekst kost hooguit 2-4kb. 1 keer Got bezoeken en de history openen kost al gauw 30-60kb aan traffic. Dus dat argument gaat ook niet op.

Neem phpBB. Die hebben zo'n feature. Standaard staat het uit, je kunt het aanzetten of per topic aanzetten. Je krijgt maar 1 mailtje, totdat je het topic weer bekijkt. Ik vind het wel handig werken. Verhalen van 200-400 mailtjes zijn natuurlijk overdreven, je abbonneerd je alleen maar op echt hele belangrijke topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Laatst online: 23-09 22:34

ripexx

bibs

MetHod schreef op 01 juni 2004 @ 16:14:
[...]
Nee, bandbreedte kan het ook niet zijn. Een mailtje met een link erin en een klein stukje tekst kost hooguit 2-4kb. 1 keer Got bezoeken en de history openen kost al gauw 30-60kb aan traffic. Dus dat argument gaat ook niet op.

Neem phpBB. Die hebben zo'n feature. Standaard staat het uit, je kunt het aanzetten of per topic aanzetten. Je krijgt maar 1 mailtje, totdat je het topic weer bekijkt. Ik vind het wel handig werken. Verhalen van 200-400 mailtjes zijn natuurlijk overdreven, je abbonneerd je alleen maar op echt hele belangrijke topics.
Wat dacht je van server power enzo. Het controleren op moet ik een email sturen en aan wie etc kost een hoop power. De queries zullen niet zo eenvoudig zijn en mysql is nu eenmaal goed in simpele queries en niet in de moeilijke. Daarnaast gebeurt dit ook nog eens op het moment dat het juist druk is. In tegen stelling tot bijvoorbeeld de search indexer en backups die 's nachts gedaan worden.

[ Voor 1% gewijzigd door ripexx op 01-06-2004 16:19 . Reden: :x makelijk vs moeilijk ]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

PromWarMachine schreef op 01 juni 2004 @ 07:47:

Die fora waar jij ogenschijnlijk op doelt, hebben 20 bezoekers en een ongeveer gelijk aantal aan topics, dan is zoiets wellicht gewenst. Hier niet in ieder geval.
Steve schreef op 01 juni 2004 @ 07:50:
Mwah, ik ben het eens met hetgeen iedereen zegt, maar dit wil ik toch even rechtzetten: elk forum-mailsysteem dat zichzelf waardig is, heeft ten minst een optie die ervoor zorgt dat er geen nieuwe replymails worden gezonden als de user in kwestie nog niet gekeken heeft in het topic. Dus dat is niet echt een argument.
offtopic:
Pardon? ;)
JHS schreef op 01 juni 2004 @ 16:08:
Bandbreedte is hierbij direct gerelateerd aan het aantal mailtjes. Zij het niet door het aantal mailtjes per topic, dan is het wel het aantal mailtjes doordat 10.000 users allemaal 1 topic uitgekozen hebben dat ze in de gaten willen houden?

[ Voor 23% gewijzigd door PromWarMachine op 01-06-2004 16:24 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 13:49
Volgens mij kun je dan beter een RSS-reader gebruiken die om het half uur ofzo even kijkt of er nieuwe reacties op een topic zijn. Het RSS-icoontje kun je onderaan iedere pagina vinden. Net zo makkelijk denk ik, want je e-mail check je meestal ook niet iedere minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

De bandbreedte is het iig niet de rede lijkt me, een mail is kleiner dan een paar icons/ smilies.

Bij vBullinten (oid) krijg je een mail als er een reactie op een topic is waar jouw post in staat (topicstart of reactie dus).

Je ontvangt een e-mail met daar in iets van:

"In Meldingsmailtjes naar aanleiding van reactie? is/ zijn (een) nieuw(e) reactie(s)"

Als je op de link klikt krijg je weer een mail als er nieuwe reacties zijn.

Denk dat de serverbelasting een probleem is, en banners/ sponsors msschien.

[ Voor 5% gewijzigd door Dre op 01-06-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

awaarle schreef op 01 juni 2004 @ 16:28:
De bandbreedte is het iig niet de rede lijkt me, een mail is kleiner dan een paar icons/ smilies.
Natuurlijk is bandbreedte een issue, aangezien het gesponsord is moet je wel een beetje oppassen. Daarnaas worden icon en smilies natuurlijk client side gecached door een browser of een proxy.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je zal maar een topic openen, die zo succesvol verloopt dat je 1500 replies krijgt... ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

true, kwa bandbreedte zal het zelfs efficienter kunnen zijn, want je gaat niet steeds f5-en op je history enzo.
Echter, ik gok dat de mailserver(s) het niet erg lief gaan vinden als er vele mails gestuurd gaan worden. Kijk eens in hoeveel topics er gereageerd gaat worden, stel dat de helft daarvan een meldingsmailtje wilt hebben :X
BtM909 schreef op 01 juni 2004 @ 16:35:
[...]

Je zal maar een topic openen, die zo succesvol verloopt dat je 1500 replies krijgt... ;)
Als ik zoiets moet implementeren dan zal ik ervoor zorgen dat er geen mailtje meer wordt verstuurd als er al een gestuurd is je bent nog niet wezen kijken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Erkens op 01-06-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Erkens schreef op 01 juni 2004 @ 16:38:

Als ik zoiets moet implementeren dan zal ik ervoor zorgen dat er geen mailtje meer wordt verstuurd als er al een gestuurd is je bent nog niet wezen kijken ;)
Nog maar server-processor capaciteit in beslag nemen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BtM909 schreef op 01 juni 2004 @ 16:42:
[...]

Nog maar server-processor capaciteit in beslag nemen ;)
denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken, dat weegt echt niet op tegen de resources usage van het daadwerkelijk sturen van die mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

BtM909 schreef op 01 juni 2004 @ 16:42:Nog maar server-processor capaciteit in beslag nemen ;)
Wat neemt meer capaciteit in beslag? Eén mail sturen en daarna kijken of de usert al is wezen kijken in het topic, of duizend mails sturen zonder te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Buiten de technische kant van de zaak lijkt het me sowieso niet echt wenselijk, zo'n systeem. GoT heeft al 'last' van een groep mensen die got als een soort helpdesk zien, waar ze hun vraag neer kunnen plempen zodat er een oplossing uitrolt. Als dit gedrag echter teveel voorkomt is dat niet echt goed voor de 'community feel' zegmaar. Een community werkt nl alleen als iedereen hierin meedoet, niet als dat iedereen alleen maar vragen stelt. Een mail systeem als dit werkt echter helpdesk gedrag heel erg in de hand, en ik vraag me af of het wenselijk is.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Juist DarkX, deze functie heeft alleen waarde voor mensen die GoT enkel bezoeken als ze een vraag hebben. Dat soort mensen moet je dus niet gaan helpen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, kijk af en toe en help ondertussen een ander als er niet is gereageerd :)

Verder zijn er voor de actieve posters volgens mij zat andere opties, zoals inderdaad geschiedenis, MyReact en trackers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 13:17
^^ helemaal eens met DarkX

En verder:
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 01:40:
Volgens mij zou dat in de categorie spammen gaan vallen :X
Nee, want spam is 'unsolicited' (ongevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uit de reacties kun je opmaken, dat er slecht gelezen wordt. Daardoor onstaat steeds dezelfde discussie:

"Met 80.000+ posters (gelukkig niet allemaal meer actief ) zal dat per dag al gauw 100.000+ posts betekenen. Wil je voor elke post een mailtje laten sturen aan de topicstarter?"

Waarop anderen dan weer tegenwerpt dat de meeste fora hier veel intelligenter mee omgaan. Niet wordt je niet meer gemailt tot je bent wezen kijken, wat het aantal mogelijke mailtjes al beperkt tot het aantal actieve topics waar je zelf in geschreven hebt. Ook al hebben er intussen 400 mensen op gereageerd.

Daar komt bij, dat lang niet alle posters de functie zullen gebruiken. Het aantal mailtjes zal een verwaarloosbaar onderdeel van de data blijken.

Eerlijk gezegd verbaasd het me, dat zoveel posters blijkbaar onbekend zijn met het 'meldingsmailtjes' systeem. Ik post dan weinig per forum, ik lees des te meer en bezoek daarvoor veel verschillende forums, zeker een stuk of 15, 20. Dit is het eerste forum wat ik tegenkom, wat géén mailtjes stuurt. Tweaker.net mag dan een indrukwekkende hoeveelheid bezoekers hebben, het is zeker niet de enige forumsite met duizenden bezoekers per uur.

Als het allemaal zo uit de hand zou lopen qua resorces, zou de 'mail' feature nooit zo populair zijn in forums.

Dat het 'helpdeskgedrag' in de hand zou werken is wel erg gezocht. Ook zonder mail feature kan iemand vragen stellen of beantwoorden. Elkaar helpen is een belangrijke sociale functie van forums. Ben je een betere user naarmate je vaak handmatig komt checken of er iets nieuws te lezen is op een topic dat je boeit? Als dat handmatige zo'n hoog goed is, waarom gebruik je dan een computer?

Zie het dan als een interessant idee, mischien om eerst eens op beperkte schaal uit te proberen, of onderzoek eens hoe het elders bevalt (of tegenvalt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 02:12:
Daar komt bij, dat lang niet alle posters de functie zullen gebruiken. Het aantal mailtjes zal een verwaarloosbaar onderdeel van de data blijken.
De vraag is niet of de data zo absurd hoog is, de vraag is of het nuttig is en wat toevoegt.
Eerlijk gezegd verbaasd het me, dat zoveel posters blijkbaar onbekend zijn met het 'meldingsmailtjes' systeem. Ik post dan weinig per forum, ik lees des te meer en bezoek daarvoor veel verschillende forums, zeker een stuk of 15, 20. Dit is het eerste forum wat ik tegenkom, wat géén mailtjes stuurt. Tweaker.net mag dan een indrukwekkende hoeveelheid bezoekers hebben, het is zeker niet de enige forumsite met duizenden bezoekers per uur.
"Maar zij hebben het ook!", dat valt onder meelopersmotief. Kom met argumenten dat het wél nuttig zou zijn (of blijf bij die andere fora :P)
Als het allemaal zo uit de hand zou lopen qua resorces, zou de 'mail' feature nooit zo populair zijn in forums.
Nogmaals; het gaat er niet om of het veel of weinig recourses slurpt, het gaat erom of het daadwerkelijk een toevoeging is.
Dat het 'helpdeskgedrag' in de hand zou werken is wel erg gezocht. Ook zonder mail feature kan iemand vragen stellen of beantwoorden. Elkaar helpen is een belangrijke sociale functie van forums. Ben je een betere user naarmate je vaak handmatig komt checken of er iets nieuws te lezen is op een topic dat je boeit? Als dat handmatige zo'n hoog goed is, waarom gebruik je dan een computer?
Het punt is dat je actief bent op het forum, en niet alleen je mailbox in de gaten houden of iemand je probleem al heeft opgelost. Meldingmailtjes werken dit wel degelijk in de hand. Het is ook het enige nuttige eraan wat ik kan bedenken, je hoeft niet het forum te checken, je kan zo in je mail zien of het opgelost is.
Zie het dan als een interessant idee, mischien om eerst eens op beperkte schaal uit te proberen, of onderzoek eens hoe het elders bevalt (of tegenvalt natuurlijk).
Waarom zoveel moeite doen om het te implementeren (al is het op kleine schaal), als er nog geen enkele valide reden is genoemd om het in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 02:12:
Waarop anderen dan weer tegenwerpt dat de meeste fora hier veel intelligenter mee omgaan. Niet wordt je niet meer gemailt tot je bent wezen kijken, wat het aantal mogelijke mailtjes al beperkt tot het aantal actieve topics waar je zelf in geschreven hebt. Ook al hebben er intussen 400 mensen op gereageerd.
Het probleem is dat niet wordt bijgehouden wie welk topic heeft gelezen, ook dit zou een onevenredig grote belasting zijn.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een hoop mensen wel terugkomen van dit idee als ze enig inzicht zouden hebben hoeveel trager de search bijv. zou worden imo...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zet die meldingsmailtjes overal altijd meteen uit.. irritant en zinloos vind ik ze :) Ik kijk gewoon regelmatig op het betreffende forum of er nieuwe posts zijn, dat vind ik ook meer de natuur van forummen, zo kom je namelijk ook weer andere topics tegen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 08:14:
Ik denk dat een hoop mensen wel terugkomen van dit idee als ze enig inzicht zouden hebben hoeveel trager de search bijv. zou worden imo...
Niet?
Andere server, andere DB tabel, search snelheid wordt ook niet beperkt door outbound bandbreedte.

Het probleem is natuurlijk een 1000-post topic, met 300+ users. Dat kan 100,000+ mailtjes opleveren. Een realistischer voorstel is een vinkje, door een user te zetten per topic, wat leidt tot zo'n mailtje - zeker als dit voorbehouden is aan abo's.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja maar voor abonnee's is het weer totaal niet nuttig omdat dat over het algemeen toch de mensen zijn die dagelijks op het forum komen en dus via hun posthistory kunnen zien of er nog replies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Eigenlijk moet ik Verwijderd in "Meldingsmailtjes naar aanleiding van rea..." wel gelijk geven. Er komen hier een groot aantal drogargumenten voorbij. Wat eigenlijk interessant zou zijn als de vraag op GoT naar deze feature zo groot zou zijn dat deze mogelijkheid ingebouwt gaat worden in het forum. Het feit dat de abonnees deze features niet altijd zullen gebruiken is toch geen reden om het niet te implementeren? Het feit dat de search trager zou worden is volgens mij ook iets dat niet door feiten onderbouwt kan worden? Het feit dat dit Tweakers.net geld zou kosten wegens teveel bandbreedte gaat ook niet omdat dit gesponsord wordt door Trueserver.

De vraag die wel valide is is imo gewoon 'Is het wenselijk' en 'Wil Parse er tijd in steken'? :) De rest van de argumenten gaan gewoon niet op omdat zoiets nog niet ontwikkelt, getest of gebruikt is.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Spider.007 schreef op 02 juni 2004 @ 11:57:
'Wil Parse er tijd in steken'
Voor zover mij bekend zit het gewoon in React :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

curry684 schreef op 02 juni 2004 @ 12:02:
[...]

Dat hoopte ik al. Hiermee is (blijft eigenlijk) de kern van de discussie gewoon of dit wenselijk is op GoT. Nu zie ik een klein koppel gebruikers dat deze functionaliteit wellicht zou willen terwijl ik nog geen onderbouwde tegenargumenten heb gezien. Wellicht dat iemand (van het MT?) even zou kunnen laten horen wat nou de redenen zijn geweest om deze functionaliteit niet aan te bieden :) Heeft het wellicht te maken met de policy van TrueServer op het gebied van mail?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Mjah ik zou het wel handig vinden. Ik ben vooral een actief lurker.. Soms plaats ik wel eens ergens een berichtje en denk ik er later niet meer aan dat ik daar een bericht geplaatst heb. Ik zit er niet op te wachten dat op alle topics een mailtje komen. Maar bepaalde topics zou wel handig zijn. Daarvoor hoef je geen helpdesk gebruiker te zijn.
Kijk het 3d stuff topic kom ik toch wel regelmatig. Dus daar hoef ik geen mailtjes van te hebben. Maar stel je voor dat ik iemand geholpen heb met een probleem? PDan is het wel leuk om later nog eens de reactie te kunnen bekijken. De mail zou voor mijn een ondersteuning zijn.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

curry684 schreef op 02 juni 2004 @ 12:02:
Slechts ten dele, bij mijn weten wordt er niet bijgehouden of iemand al een mailtje gehad heeft sinds ie voor het laatste gekeken heeft.

Resources spelen wel degelijk mee, vooral omdat mail een push-medium is waarvan je van te voren niet weet of het uberhaupt wel aan gaat komen (en dan dus evt gebounced gaat worden) of dat de server aan 'de andere kant' wel aan staat, etc etc.
Dan kom je nog op het bijhouden van de topic-bezoeken om te zien of er wel mailtjes gestuurd moeten worden naar de verschillende personen.

Het eerste kan je oplossen door de mailserver geen herhaalde pogingen te laten doen, maar dat is weer minder wenselijk voor de registratie-mails en vanuit het forum verstuurde e-mails van moderators... Dat kan je natuurlijk weer oplossen met speciale e-mailheaders of meerdere mailservers... Het tweede is minder makkelijk efficient op te lossen.

En sowieso wordt een relatief eenvoudige "insert operatie" ineens veel complexer gemaakt, terwijl het al een van de zwaarste operaties is. En ja, dat kan je ook weer allemaal omheen werken en oplossen... Maar het wordt steeds lastiger en complexer om de 'volgende hindernis' te nemen, en dus meer werk.

Dat allemaal voor een feature waarvan het relatief dubieus is of ie wel nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

HawVer schreef op 02 juni 2004 @ 12:18:
Maar stel je voor dat ik iemand geholpen heb met een probleem? PDan is het wel leuk om later nog eens de reactie te kunnen bekijken. De mail zou voor mijn een ondersteuning zijn.
dergelijke topics zet ik vaak in mijn bookmarks zodat ik die kan volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
Er zijn denk ik wel genoeg gebruikers die denken dat deze feature echt wat toevoegd, ik zou het ook gebruiken, mits ik het natuurlijk per topic aan zou kunnen zetten.

Acm zegt zelf dat er al aan gewerkt is, was dit puur van voor GoT of gewoon voor de volledigheid van React? Misschien is het een idee om eens onder de users te peilen of de feature wel/geen nut heeft en deze eventueel eens te implementeren voor een select groepje gebruikers (mensen met A61 access of abo-users bijvoorbeeld)

edit:

dit zou dus bijvoorbeeld een topic zijn, waarbij ik graag een mailtje kreeg op t moment dat er gereplied werd door een gebruiker.

[ Voor 14% gewijzigd door Helmet op 02-06-2004 12:27 ]

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

Voor dit soort dingen gebruik ik gewoon de bookmarks van GoT het lampje geeft gewoon aan of er sinds mijn vorige bezoek in is gereageerd. Lekker makkelijk :) En zoals ACM zegt is het vooral de complexiteit van controles bij een insert die uit eindelijk het probleem zullen worden. De queries zullen toenemen in aantal als in complexiteit. Langzamer zeker begint de dbserver steeds meer een bottleneck te vormen. Clusteren is niet eenvoudig/mogelijk. Webservers en mailservers kan je in principe makelijk bij plaatsen. Voor die paar dingen waar het handig voor is weegt het niet op tegen de kosten en aangezien GoT relatief niets opbrengt voor T.net zal het ook niet zo snel gebeuren. Gebruik gewoon je (react)bookmarkt en anders rss ofzo ;)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ACM schreef op 02 juni 2004 @ 12:21:
[...]

Slechts ten dele, bij mijn weten wordt er niet bijgehouden of iemand al een mailtje gehad heeft sinds ie voor het laatste gekeken heeft.
Mocht de vraag groot genoeg zijn vanuit GoT kan daar natuurlijk beter naar gekeken worden :)
Resources spelen wel degelijk mee, vooral omdat mail een push-medium is waarvan je van te voren niet weet of het uberhaupt wel aan gaat komen (en dan dus evt gebounced gaat worden) of dat de server aan 'de andere kant' wel aan staat, etc etc.
Dat is zeker een valide argument; er moet plots onderscheid gemaakt gaan worden in het type mailtje. Is er inzicht inhoeverre mailtjes vaak gebounced worden? Is het niet zo dat de meeste gebruikers op GoT gewoon een 'officieel' mailadres gebruik van hun provider die gewoon altijd netjes zijn mailserver aan heeft staan? :) Schat je in dat het daadwerkelijk problemen gaat opleveren als een mailtje meerdere keren wordt geprobeerd af te leveren?
Dan kom je nog op het bijhouden van de topic-bezoeken om te zien of er wel mailtjes gestuurd moeten worden naar de verschillende personen.
Ervanuitgaand dat dit bijvoorbeeld alleen een feature voor abonnee-houders zou zijn; zou het aantal gebruikers dat een mailtje moet ontvangen miniem zijn (ik schat dat dit per topic onder de 10 gebruikers blijft).
[...]
En sowieso wordt een relatief eenvoudige "insert operatie" ineens veel complexer gemaakt, terwijl het al een van de zwaarste operaties is. En ja, dat kan je ook weer allemaal omheen werken en oplossen... Maar het wordt steeds lastiger en complexer om de 'volgende hindernis' te nemen, en dus meer werk.
Deze snap ik even niet; ik neem aan dat je bedoeld dat in de database plots extra werk moet worden verricht om bij te houden wie er een mailtje moet ontvangen bij een update van het topic? In hoeverre is het mogelijk dit aan een aparte mailer te hangen in plaats van een actie die bij een insert van een nieuwe reactie wordt uitgevoerd? Dus een job die iedere 5 minuten controleerd of er nog mailtjes de deur uitmoeten?
Dat allemaal voor een feature waarvan het relatief dubieus is of ie wel nuttig is.
Yup.... tijd voor een poll? Of is er vanuit Tweakers.net helemaal geen behoefte om hier tijd in te steken?

Is het geen idee om te kijken naar een feature in de vorm van 'mail mij als een gebookmarkt topic wordt ge-update'?

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 02-06-2004 12:43 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Misschien is het een idee om eens onder de users te peilen of de feature wel/geen nut heeft en deze eventueel eens te implementeren voor een select groepje gebruikers (mensen met A61 access of abo-users bijvoorbeeld)
De implementatie is lastig, dus om te kijken of het wel nut heeft om het te doen, gaan we het implementeren :?. Alleen voor select groepje maakt het alleen maar nog moeilijker.

Je kunt natuurlijk altijd wel gaan peilen of mensen interesse hebben, maar dat geeft bijna gegarandeerd een positieve uitslag. Als je gratis dingen (diensten) weggeeft zijn er altijd wel mensen met interesse, en als je er niet specifiek op zit te wachten zal je er ook niet snel "tegen" zijn dat iemand anders het wel kan gebruiken.

De vraag is niet of het nuttig is (voor bepaalde mensen), de vraag is of het nuttiger is, meer toegevoegde waarde heeft, etc. dan de andere projecten waar aan gewerkt wordt en/of die op de planning staan. Ik heb bijvoorbeeld liever een knowledge base, nieuwe layout en userbase merge dan een mailfunctie. Dat soort projecten duren al lang genoeg zonder allerlei "leuke" features die er tussendoor komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 21-09 15:29
Insert message wordt gemiddeld toch maar een paar keer per minuut aangeroepen op GoT?

Verder vond ik dit op een ander forum draaiende op React:

"Harm op het Gereformeerde Kerken in Nederland forum":
Hoe het werkt weet ik niet, ik weet alleen dat op het moment dat ik het testte (drie weken terug) goed werkte. Alledrie de opties . De eerste optie is dat je geen mail krijgt. De tweede dat je mail voor de reactie direct na de jouwe en de optie daar weer na is dat je mail krijgt voor alle reacties na jouw reactie.

Ennieweej, in de volgende versie van React (1.9.3) is dit onder handen genomen en verbeterd. Maar dat moet ik nog een keer gaan implementeren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
--- de 'technische haalbaarheids' discussie ---
*LOL* en gewoon keihard wéér hetzelfde argument geven wat al 5x gegeven is, om te laten merken dat je alleen de twee laatste posts gelezen hebt! _/-\o_ Priceless!
(MSalters)
Het probleem is natuurlijk een 1000-post topic, met 300+ users. Dat kan 100,000+ mailtjes opleveren
Welterusten jongens! :z

--- de 'zit iemand erop te wachten' discussie
Maar zonder gekheid.. Een poll is mischien een idee, om een realistische inschatting te kunnen maken, als de ontwikkelaar(s) van deze site er überhaupt zin in heeft. Anderszijds ben ik het met de poster eens die opmerkte, dat ook als niet iedereen een feature (veel) gebruikt, deze nog wel nuttig kan wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat ook 'priceless' is, is alle "tegenargumenten" automatisch afdoen als zinloos omdat het hetzelfde argument als de vorige keer, maar vervolgens wel het argument negeren omdat ie al zo vaak herhaald is...
En dan een quote uit zijn verband rukken (juist van iemand die jouw eigen argument min of meer bevestigd!) is helemaal knap ;)

Lees de reactie van Wouter Tinus nog een keer door, die vertelt het imho wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Spider.007 schreef op 02 juni 2004 @ 12:42:
Schat je in dat het daadwerkelijk problemen gaat opleveren als een mailtje meerdere keren wordt geprobeerd af te leveren?
We hebben de "views counter van topics" gemaakt en ingeschat dat het geen problemen opleverde, toen zetten we het aan en ineens was het forum niet meer vooruit te branden...
Eenzelfde inschatting maakten we bij het aanpassen van een query in het forum, op kleine schaal (zelfs met een kopie van de GoT-db) bleek ie vele malen beter te presteren en sneller te zijn, maar online bleek dat die paar gevalletjes waar ie slechter presteerde een zo significante invloed hadden dat het forum nauwelijks nog reageerde...

Ik durf alleen nog hele ruime, negatieve inschattingen te maken voor dit soort gevallen, waar iedereen van zegt of denkt dat "het wel mee valt met de load" :)
Ervanuitgaand dat dit bijvoorbeeld alleen een feature voor abonnee-houders zou zijn; zou het aantal gebruikers dat een mailtje moet ontvangen miniem zijn (ik schat dat dit per topic onder de 10 gebruikers blijft).
In dat geval valt het gros van de resource-nadelen inderdaad weg en blijft met name het kosten/tijdsaspect overeind. Behalve dat er nog steeds per reactie moet worden gekeken of er wel gemailed moet worden, een stukje belasting dat ik toch ook maar niet ga onderschatten.
Deze snap ik even niet; ik neem aan dat je bedoeld dat in de database plots extra werk moet worden verricht om bij te houden wie er een mailtje moet ontvangen bij een update van het topic?
Nee, meer in zijn algemeenheid: een message posten is nu een aantal handelingen, bij het toevoegen van functionaliteit is het een groter aantal handelingen. Dat is niet perse een probleem, maar doordat een deel van die handelingen potentieel (in de naive aanpak) extra vertragingen opleveren, kan het door de hele site heengaan. Zelfs als het maar een paar keer per minuut gebeurt.
In hoeverre is het mogelijk dit aan een aparte mailer te hangen in plaats van een actie die bij een insert van een nieuwe reactie wordt uitgevoerd? Dus een job die iedere 5 minuten controleerd of er nog mailtjes de deur uitmoeten?
Dat is best mogelijk, waarschijnlijk zelfs noodzakelijk. Maar is weer wel een oplossing voor een dan nieuw probleem. Sowieso geldt dat wat voor oplossing er ook komt, het normale mailverkeer van ons mag er in geen geval onder leiden, niet de mail van/naar crew en ook niet de activatie/registratie-etc mailtjes.
Bij kleinschalig gebruik is dat niet echt een probleem, bij grootschalig gebruik natuurlijk wel.
Yup.... tijd voor een poll? Of is er vanuit Tweakers.net helemaal geen behoefte om hier tijd in te steken?
Persoonlijk heb ik er niet zo'n behoefte aan, maar dat zegt niet dat het er dan ook maar niet komt.
Is het geen idee om te kijken naar een feature in de vorm van 'mail mij als een gebookmarkt topic wordt ge-update'?
Das min of meer hetzelfde als het originele voorstel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 17:28:
Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar waarom krijg ik geen seintje per mail, als er iemand gereageerd heeft op een bericht dat ik geplaatst heb? Ik zie ook niets bij de uitgebreidde preferences wat hier over lijkt te gaan..? :/
Vraagje?

hoe wil je een emailte binnen krijgen als men zijn email adres niet heeft ingevuld ;)
Lijkt me wel handig dan..

Verder is het toch handig om het te maken, maar ik weet bijna zeker dat het heel erg traag gaat als er erg veel mailtjes de deur uit gaan om mensen te laten weten dat er een reactie is.

Maybe een soort van extra knop met: "remind me with e-mail" / herinner me met email als iemand heeft gepost". Maar dat gaat dan wel heel erg ver ;)

Bij HK topic= 1000 posts met 300 users die op dat knopje rossen = :z
Dat gaat echt langzaam worden dan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outerspace schreef op 02 juni 2004 @ 14:51:

Vraagje?

hoe wil je een emailte binnen krijgen als men zijn email adres niet heeft ingevuld ;)
Lijkt me wel handig dan..
Hoe wil jij je registreren zonder e-mail adres in te vullen? Dat je geen e-mail adres van een gebruiker kunt zien wil niet zeggen dat het er niet is.
Blaat.
Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

De belangrijkste vraag blijft natuurlijk of het wenselijk is. Maar ik vind het naief om die te interpreteren als "Vind ik het wenselijk?", je moet het toch meer zien als "Wordt GoT ('de community') er in het geheel beter van?". Kijk, dat jij het makkelijker zou vinden is an sich wel duidelijk, en er zullen er nog wel een aantal zijn. Maar toch blijf ik bij mijn originele standpunt dat het 'helpdesk gedrag' in de hand werkt. Mensen gooien hun vraag neer, en krijgen vanzelf een mailtje wanneer er een mogelijke oplossing is. Voor veel mensen is er dus totaal geen rede meer om op het forum te komen buiten hun eigen topics, en dat is natuurlijk niet goed.

Uiteraard zal niet iedereen dit doen, en uiteraard doen sommige het nu ook al. Maar als je elke dag eventjes moet gaan kijken hoe het met je draadje kijk je toch al wat sneller om je heen en zie je dat je andere kan helpen, en heb je meer kans dat mensen die hier komen voor een vraagje actief mee gaan doen. Wanneer ze een mailtje krijgen wanneer er een oplossing is hoeven ze helemaaal niet meer rond te kijken.

Dat kan de TS dan wel een stom argument vinden, maar ik heb nog niet echt een argument gezien waarom je dat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DarkX schreef op 02 juni 2004 @ 15:21:
[...]

Maar toch blijf ik bij mijn originele standpunt dat het 'helpdesk gedrag' in de hand werkt. Mensen gooien hun vraag neer, en krijgen vanzelf een mailtje wanneer er een mogelijke oplossing is. Voor veel mensen is er dus totaal geen rede meer om op het forum te komen buiten hun eigen topics, en dat is natuurlijk niet goed.

[...]
Simpele oplossing die al eerder is voorgesteld. Maak deze functionaliteit alleen voor abo-houders beschikbaar. Dat voorkomt helpdesk gedrag al (tenzij mensen ervoor willen betalen om hier gratis vragen te stellen ;))

[ Voor 41% gewijzigd door Spider.007 op 02-06-2004 15:50 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, ik vraag me af of dat de oplossing is die de TS zoekt :)

Je zult idd de helpdeskers er grotendeels mee afvangen idd, dat wel. Maar buiten alles om, is het niet handiger om een of andere tracker te gebruiken eigenlijk? :) Ik denk trouwens dat de meeste actieve users (dit is trouwens gewoon een gok van mijn ervaring hoor, niet teveel aan ophangen) net de minste behoefte aan zo'n mailfunctie hebben, als je toch al actief op GoT hangt vind je via MyReact e.d. toch wel alles terug waar iemand gereageerd heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door DarkX op 02-06-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 19:09

chem

Reist de wereld rond

Er is af 1.9.3 een nieuwe 'tracker' functionaliteit die aanzienlijk meer biedt dan de oude notification, zie bv http://home.parse.nl/~michiel/react1.9/notifications.jpg

Dit kan ook per groep geactiveerd worden, zodat bv alleen abo's er gebruik van kunnen maken.

Maar, bij elke insert (in een forum en topic) moet er gechecked worden of er een tracker draait en deze wordt dan afgehandeld. Dit kan vrij intensief worden als er vele trackers voor die insert draaien - zelfs theoretisch (maar onwaarschijnlijk) bij GoT zoveel dat er geen berichten meer geplaatst kunnen worden in dat forum of topic.

Daarvoor zouden dan speciale optimalisaties moeten draaien (bv dmv cron, en dus niet realtime) voor GoT, wat pas gebouwd gaat worden als daar een verzoek voor komt door t.net naar parse toe.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
chem schreef op 02 juni 2004 @ 16:01:
Er is af 1.9.3 een nieuwe 'tracker' functionaliteit die aanzienlijk meer biedt dan de oude notification, zie bv http://home.parse.nl/~michiel/react1.9/notifications.jpg

Dit kan ook per groep geactiveerd worden, zodat bv alleen abo's er gebruik van kunnen maken.
Kijk, dát is nou wel een nuttige feature. Ik ben er overigens wel voor dit een algemene feature te maken, deze functie heeft vooral nut als je anderen wilt helpen. Ik heb bijvoorbeeld zelf vrij veel ervaring met SolidWorks, een programma dat toch niet erg vaak voorbijkomt. Ik zou het dan nuttig vinden als ik er via deze feature op attent wordt gemaakt dat er een topic over geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ook 'priceless' is, is alle "tegenargumenten" automatisch afdoen als zinloos omdat het hetzelfde argument als de vorige keer, maar vervolgens wel het argument negeren omdat ie al zo vaak herhaald is..
Wacht even: Mij hoor je niet beweren dat het geen zinvol argument is. Wat ik bedoel is: Het heeft geen zin, in hetzelfde topic steeds dezelfde (voor en tegen) argument(en) te blijven herhalen. Ik zeg niet dat het geen serverkracht of dataverkeer zal kosten ? maar ik vraag posters eerst te lezen wat er al geschreven is, alvorens iets te schrijven wat al genoemd is.

---

Wat betreft helpdeskgedrag -> Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Een meldingsmail-functie maakt het makkelijker om je 'helpdeskerig' te gedragen, dat is waar. Maar er zijn ook positieve effecten, waar ik nog niemand over gehoord heb:

Een deel van de gebruikers komt hier veel en vaak. Ik reken mezelf ook tot de computerfans. Niets mis mee. :) Maar er zijn minstens zoveel mensen, die maar af en toe internetten, die alleen een paar keer per week hun mail checken. Door zo'n mailfunctie geef maak je het veel laagdrempeliger voor de 'occasional' bezoeker om terug te komen en nog eens te kijken naar de discussie, die mischien een heel interessante wendig heeft genomen.

Uit ervaring weet ik, dat ook de 'veelgebruikers' geneigd zijn eerder en vaker terug te komen naar de topics, als ze weten dat er 'beweging' in zit.

Sommige threads krijgen ook zo weinig reacties, dat ze 'wegzakken' in de nieuwere berichten. Omdat het een zeldzaam onderwerp is ofzo. Als ik zo'n topic dan toch vind, - soms maanden nadat het geschreven is! - krijgt die persoon toch nog een reactie en vinden de geabonneerde posters nieuwe energie en info. Zonder meldingsmail zou dat nooit gelukt zijn, zouden ze de hoop allang opgegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al geruime tijd forum ervaring en ik kan niet zonder een notification functie per e-mail.
Grote kans dus dat ik eventuele reacties op deze post niet zal lezen als ik er niet aan denk.

Ik heb ook geen behoefte om iedere thread te bookmarken en steeds te moeten kijken of er wat nieuws is. Al heb ik geen ervaring met de bookmark functie van die message board, ik kan me echter indenken dat het onoverzichtelijk wordt als je er 100+ threads in hebt staan.

Mijn mail wordt on de 2 minuten gecontroleerd. Voor andere forums is dat heel handig. Als ik iemand een antwoord geef op zijn vraag dan is het wel zo prettig voor diegene dat ik ook reageer op een nieuwe/gerelateerde vraag. Het is maar zelden dat een probleem met 1 reply opgelost is.

Op forums gebruik ik de "New posts" functie om te kijken of er nieuwe vragen of interessante onderwerpen zijn. Gaat het om een vraag waar ik een antwoord op weet, dan abonneer ik op de thread om de vrager verder te kunnen helpen met het probleem.

Bij off-topic threads waar geen wederantwoord vereist is en de mogelijkheid op vragen waarop een antwoord verwacht wordt gering is, meestal grote threads, komt het veel minder voor dat ik erop abonneer. Bijvoorbeeld discussie threads waar iedereen zijn mening geeft; in dat soort threads worden weinig vragen gesteld.

Ik heb geen verstand van de impact dat het zou hebben op de performance van het systeem; wel weet ik dat diverse grote fora het mail systeem gebruiken. Sommige sturen maar eens in het uur een batch aan mails om zo de load te beperken.

Als de optie standaard op "disabled" zou staan is het aantal gebruikers waarschijnlijk al in grote mate beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:41

TwoR

Gekleurde stippen

Je kan toch in je eigen post history kijken en dan zie je vanzelf in welke topics er nog is gereageerd nadat jij erin gekeken hebt.

/edit
:o
Je hebt hier 2 posts en nu mis je die functie al :?

[ Voor 20% gewijzigd door TwoR op 20-10-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Laat ik het even heel bot stellen:

Omdat jij te vergeetachtig bent je te herinneren dat je ergens gepost hebt en dat er reacties zouden kunnen zijn, en omdat jij te lui bent om ff zelf te checken of er nog wat boeiends gezegd is, zou T.net maar een extra feature moeten inbouwen / activeren?

Een gouden hint: http://gathering.tweakers.net/forum/myreact

Daar heb je active topics èn post history. Post History is ideaal om in de gaten te houden of er wat gezegd is in een topic waar je ook al gereageerd hebt. Als zelfs daarheen klikken te veel gevraagd is, dan vrees ik een beetje dat het ophoudt ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk dat de kans 0% is dat er een dergelijke functie komt binnen GoT gezien de reacties die al in dit topic staan. Het argument dat fora het wel hebben zal dan ook geen enkele factor zijn binnen deze besluitvorming.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De oplossing: reset je sessietijd als je weggaat. Kijk bij terugkeer in je post history en de topics met de rode mapjes hebben nieuwe berichten :)
Klik op het mapje en je gaat naar het oudste nieuwste bericht (ja, dit is Nederlands ja :p). Heb geen email spam nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 07:29

Jaymz

Keep on moving !

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:59:
Ik heb zelf al geruime tijd forum ervaring en ik kan niet zonder een notification functie per e-mail.
Grote kans dus dat ik eventuele reacties op deze post niet zal lezen als ik er niet aan denk.
Ik zie even niet wat ruime forum ervaring te maken moet hebben met het al dan niet zonder notificatiefunctie kunnen :?

*Jaymz heeft ook wel een beetje forumervaring, en 'k heb 't nooit nodig gehad :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan toch gewoon de RSS feed van het topic als notificatie gebruiken? Dacht dat het daarvoor was? :)
Niet dat ik het gebruik, maarja, da's ook niet nodig :P

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/rss.gif en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/xml.gif dus :)

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 20-10-2006 16:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
React heeft toch ook de mogelijkheid tot notificatie per pushmessage? Misschien dat dat nog een idee is om het op GoT aan te zetten?

Verder ben ik het wel eens hoor met de suggesties die hier gedaan worden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier is inderdaad RSS voor bedoeld. Werkt zelfs een stuk beter dan mail, omdat je het
(a) pas krijgt te zien als je tijd hebt om het te zien, (b) er niet 100 mailtjes komen bij 100 replies (en/of je maar 1 mail per dag krijgt) en (c) je desgewenst al de inhoud kan lezen ook.
offtopic:
Ik durf te beweren dat ik ook enige ervaring heb met fora O-)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 20-10-2006 16:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

anandus schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:00:
Je kan toch gewoon de RSS feed van het topic als notificatie gebruiken? Dacht dat het daarvoor was? :)
Niet dat ik het gebruik, maarja, da's ook niet nodig :P

[afbeelding] en [afbeelding] dus :)
http://www.rssfwd.com/
“Thanks to RssFwd.com, if a new article appears, it will be emailed to you”
Die functie is er nu dus ook :P 8)
Creatief met feeds zijn... ;)
Pagina: 1