Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

email notification?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is het niet handig om de email notification aan te zetten in dit forum!

maar dan niet op elke reactie maar als er 1 reactie is geweest een mail krijgen!
en als je niet gaat kijken dan krijg je geen mail meer na reacties en als je gekeken hebt en er zijn weer reacties na je laatste check dan krijg je weer een mailtje!

zou dat kunnen? en waarom doen jullie het niet?
kunnen de mail servers dat aan?

alvast bedankt!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ze zouden het best kunnen maar ik vrees dat dat dan een erg grote belasting voor de servers wordt :)
ga maar eens op naar de index en gebruikt de F5 toets, ik zou haast willen zeggen dat er elke seconde wel ergens een reply is :)
kortom dan blijft een mailserver maar melen

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Waarom zou je een emailtje willen krijgen na elke reaktie? Niet echt nodig en heeft ook geen enkel nut na mijn mening.

Email adres die ik heb op gegeven is van thuis, en zit meer buitens huis te gotten.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Daar kun je toch zelf wel een scriptje voor maken? Bewaar de pagina's waar je in geinteresseerd bent in je cache, vergelijk de huidge pagina met je cache-pagina, als de huidige pagina groter is (niet kijken of hij anders is, want dan krijg je bij elke #55 een mailtje) stuur je een mailtje/smsje/whatever naar jezelf...

[edit:] Volgens mij bestaan hier ook wel programmaatjes voor trouwens.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dit is al vaak voorgesteld.
En, nee, dat kan de server niet aan.
(Mijn meel-box ook niet trouwens :P )

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op donderdag 14 juni 2001 13:38 schreef theteek het volgende:
is het niet handig om de email notification aan te zetten in dit forum!
nee, ik denk het niet (zowiezo moet het dan geprogt worden, je zet het niet zomaar "aan"
maar dan niet op elke reactie maar als er 1 reactie is geweest een mail krijgen!
en als je niet gaat kijken dan krijg je geen mail meer na reacties en als je gekeken hebt en er zijn weer reacties na je laatste check dan krijg je weer een mailtje!
zelfs dat gaat meer dan 30.000/40.000 mailtjes per dag opleveren
zou dat kunnen? en waarom doen jullie het niet?
kunnen de mail servers dat aan?
Als we dedicated mailservers hadden, misschien, maar die hebben we niet..
het lijkt mij eerlijk niet een heel goed plan.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Er zijn dagelijks meer dan 10.000 reply's.

Als die allemaal een mailtje moeten krijgen, kunnen we wel een aparte mailserver opzetten.

Als je om de (zeg) 10 reply's een mailtje wil krijgen, moet de server ook nog eens van allerlei berekeningen gaan doen en dat kost dus weer load en is daarom ook niet echt een optie.

Jammer, maar helaas, de oplossing van Pooh werkt hier het beste denk ik :)

Bericht hierboven

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 13:44 schreef Floris_Diemel het volgende:
Nog beter zou het zijn als Topix gewoon de mogelijkheid zou bieden om threads te kunnen bookmarken. :)

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-11 14:50
Anandtech forums heeft deze optie wel, zou je daar niet een kunnen informeren hoeveel mailtjes daar de deur uitgaan? Dat forum is ook nog eens 2 keer zo groot.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 13:56
Op donderdag 14 juni 2001 13:44 schreef Floris_Diemel het volgende:
Die pooh zit ook altijd vol goeie ideeën he :P

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 14:26 schreef MoBi het volgende:
Anandtech forums heeft deze optie wel, zou je daar niet een kunnen informeren hoeveel mailtjes daar de deur uitgaan? Dat forum is ook nog eens 2 keer zo groot.
En wordt waarschijnlijk ook 10x zo veel gesponsord ;)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 14 juni 2001 14:29 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

En wordt waarschijnlijk ook 10x zo veel gesponsord ;)
Om nog maar even niet te beginnen over de dedicated mailserver en quadmachines voor de DB enzo :o

Bericht hierboven

• MoBi
Maar geeft wel een indicatie van wat je kan verwachten al je het erin zou bouwen (dan heb ik het nog niet over activeren)

Verwijderd

Over bandbreedte hebben jullie iig niets te klagen ;)

• MoBi
dat bedoel ik, bandbreedte genoeg, en je hoeft geen traffix kosten te betalen. Wat zijn nu 20000 mailtjes op een dag, dat is echt helemaal niets hoor. Een beetje goede mail server kan dat er in enkele uren uit hebben. Dedicated offcourse.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 14 juni 2001 14:45 schreef MoBi het volgende:
dat bedoel ik, bandbreedte genoeg, en je hoeft geen traffix kosten te betalen. Wat zijn nu 20000 mailtjes op een dag, dat is echt helemaal niets hoor. Een beetje goede mail server kan dat er in enkele uren uit hebben. Dedicated offcourse.
Bandbreedte is idd geen probleem, die dedicated mailserver echter wel...

Bericht hierboven

• MoBi
Op donderdag 14 juni 2001 14:48 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Bandbreedte is idd geen probleem, die dedicated mailserver echter wel...
Ok. Een mail server heeft niet zoveel nodig. simpele ide schijf, mhz of 750, 256 mb mem, zit je al een heel eind. Er was toch trouwens iemand die een server wou sponseren op got? Misschien een ideetje?

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 14 juni 2001 14:53 schreef MoBi het volgende:

[..]

Ok. Een mail server heeft niet zoveel nodig. simpele ide schijf, mhz of 750, 256 mb mem, zit je al een heel eind. Er was toch trouwens iemand die een server wou sponseren op got? Misschien een ideetje?
Misschien wel jah, maar ik ga er nog even niet van uit, er zijn een hele berg haken en ogen...

Bericht hierboven

Pagina: 1