Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Er lopen hier meer topic over maar goed verouderd en wil het even nieuw leven inblazen :)
Ik heb vandaag dus maar de advententie uit de spits gehaald en ben op onderzoek uit gegaan.

*knip* niet selectief geciteerd knip en plakwerk van de call2 website

Ja leuk maar...
ja leuk maar zo zit ik ook zouden jullie mij wat meer kunnen vertellen hierover.
heb na de (zomer)vakantie
me mbo 4 diploma en hbo jaar 1 (combinatie traject mbo / hbo).

Ik heb veel informatie in vorige topic gezien maar die zijn meestal van x aantal jaar terug.

Hoe werkt het.

Je begint met een startsalaris elke half jaar die positief is beoordeeld, elke diploma en elk studie jaar afgesloten met 42 studiepunten betekend salaris verhoging.

Nu mijn vragen.

zelf ben ik 19
woon in utrecht
heb me rijbewijs
mbo 4 (3jr voltooid)
hbo jr 1 (alles gehaald)

- Wat is een gemiddeld start salaris ?
- nog steeds 2 maanden proeftijd en dan een vast contract ?

Alle informatie over dit traject is welkom?

Iedereen die bekend is met call2 deel je ervaring.

[ Voor 77% gewijzigd door een moderator op 20-03-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18
Oude info is te vinden in Call2 .

Zou je daarnaast overgenomen materiaal (selectief!) willen quoten? Dan is meteen duidelijk waar de eigenlijke vraag begint.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 15-03-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Rukapul schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:12:
Oude info is te vinden in Call2 .

Zou je daarnaast overgenomen materiaal (selectief!) willen quoten? Dan is meteen duidelijk waar de eigenlijke vraag begint.
Topic heb ik al gevonden en groten deels doorgelezen
het laatste bericht is daar van dec 2005 en vraag me af hoe betrouwbaar dat nog is, er kan een hoop veranderen 15 maanden.

[ Voor 6% gewijzigd door wd200 op 15-03-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Call2'er meldt :)
Startsalaris ligt vanaf je 21e rond 1300 euro bruto volgens mij, maar als je jonger bent is het minder.
In eerste instantie krijg je een contract van 6 maanden (proeftijd is 1 maand volgens mij) en als je in dat eerste halfjaar je werk naar behoren doet krijg je een contract voor onbepaalde tijd.
Het introductietraject houdt in dat je de 2 weken op het hoofdkantoor zit en daar wat trainingen volgt en opdrachten doet. Ik vond het best leerzaam, maar vooral ook erg gezellig met de nieuwe collega's.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Meer informatie graag :)

Hoe vul jij je dag ?
wat zijn je werkzaamheden?
werk tijden ?

in een bepaalde regio werkzaam of verschillend ?

Geen spijt ? waarom ben je daar ooit gaan werken ?
wat was je voor opleiding:)

1300 bruto is voor 21 niet veel maar ze betalen wel al je studies en certificaten toch ?
bv mcse ..
dus dan is minder salaris begrijpelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door wd200 op 15-03-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 09:37
Tsja, toko's als Call2 en PeakIT zijn in mijn ogen toch een beetje afzetters. Wat bijvoorbeeld hierboven beschreven staat is dat je startsalaris 1300 bruto is. Bij andere toko's moet je redelijk makkelijk 1500 bij elkaar kunnen lullen + een fatsoenlijke lease-auto. Dat is mij in ieder geval anderhalf jaar geleden gelukt en ik werk er nog steeds naar alle tevredenheid :P
Ik heb nog minder gedaan als jij, alleen naast MAVO nog een 4-jarige ICT opleiding.

*knip* bij deze een waarschuwing voor werving

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 15-03-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
CyberTijn schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:28:
Tsja, toko's als Call2 en PeakIT zijn in mijn ogen toch een beetje afzetters. Wat bijvoorbeeld hierboven beschreven staat is dat je startsalaris 1300 bruto is. Bij andere toko's moet je redelijk makkelijk 1500 bij elkaar kunnen lullen + een fatsoenlijke lease-auto. Dat is mij in ieder geval anderhalf jaar geleden gelukt en ik werk er nog steeds naar alle tevredenheid :P
Ik heb nog minder gedaan als jij, alleen naast MAVO nog een 4-jarige ICT opleiding.

[mbr]*knip* bij deze een waarschuwing voor werving[/]
Die mening mag je hebben maar kan je dit motiveren ?
kan je je hbo diploma halen etc op kosten van de zaak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 13-05 09:37
wd200 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:42:
[...]

Die mening mag je hebben maar kan je dit motiveren ?
kan je je hbo diploma halen etc op kosten van de zaak ?
Ja dat kan ik wel motiveren. Van PeakIT weet ik in ieder geval dat ze met absurde bedragen over de brug komen als startsalaris. Ik ben er namelijk wezen praten bijna 2 jaar terug en wat ze boden was 1000 euro bruto zonder auto. Sorry hoor, maar dat is zowat het minimum loon. Vooral in de huidige markt waarbij er veel vraag is naar ICT'ers (ervaren en onervaren) kun je veel meer krijgen.

Bij BT is het in ieder geval zo geregeld dat je vrijwel ieder diploma kan halen die je wil, alhoewel ik moet toegeven dat ze voornamelijk dol zijn op Microsoft (MCSDT, MCSA, MCSE etc). Daar is namelijk gewoon een budget, en daarnaast krijgen bedrijven die hun medewerkers de kans gunnen om trainingen / opleidingen te volgen subsidie van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

wd200 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:17:

Hoe vul jij je dag ?
werk tijden ?

1300 bruto is voor 21 niet veel maar ze betalen wel al je studies en certificaten toch ?
bv mcse ..
dus dan is minder salaris begrijpelijk.
Mijn vooropleiding is ook MBO Informatica niveau 4, ik ben er gaan werken omdat ik op zoek was naar een baan in de ICT en ik had al op diverse plaatsen gesolliciteerd. Ik kwam ook de advertentie in de Metro of Spits tegen en heb daar toen op gereageerd.
Het is en blijft een detacheringsbedrijf, dus hoe je je dag vult is nogal verschillend. In het begin zal je vooral 1e lijns servicedesk-werk krijgen, of bij een uitrolproject ingezet worden. Afhankelijk van de ervaring en certificering die je haalt, zal je op steeds 'zwaardere' functies ingezet worden. Mocht je een HBO-studie of MCSE-certificering afronden, dan kan je vrijwel zeker doorstromen naar Getronics Pinkroccade. Wat naar mijn weten wel vrij uniek is bij Call2, je krijgt geen wurgcontract betreft de certificering. Mocht je na het behalen van je MCSA besluiten om voor de concurrent te gaan werken, dan hoef je geen afkoopsommen te betalen, wat bij veel andere bedrijven wel het geval is.
Qua regio's heb ik inmiddels ongeveer heel Nederland gezien, van Den Haag tot aan Deventer. Het kortste project waar ik gezeten heb was een week (onsite ondersteuning op een beurs) en het langste ruim een half jaar. (mijn huidige project, 1e lijns helpdesk)

Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik hier ben gaan werken, de sfeer is er reuze gezellig. Er worden regelmatig borrels en feestjes gehouden, waaronder ook een bedrijfs LAN-party :P
Het salaris is in het begin niet al te hoog, maar als je het eerste halfjaar doet wat er van je verwacht wordt, dan heb je al een vast contract + 100 euro salarisverhoging. Na het behalen van MCSA-certificering krijg je er maandelijks ruim 50 euro bij.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 20:53

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

wd200 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:17:

Hoe vul jij je dag ?
werk tijden ?
Errmm, Het is detachering, dus de tijden en werkzaamheden verschillen nogal. Dat zou je toch moeten weten?
Ermmm...., weet je uberhaupt wel wat detachering is?
Geen spijt dat ik er werk. Ik ben er gaan werken omdat ik IT detachering in wilde, Call2 was van Pink Roccade (nu Getronics) en dat geeft toch vertrouwen in het bedrijf. Pink Roccade stond heel goed aangeschreven.
bv mcse ..
1300 is inderdaad erg weinig, maar je kan snel omhoog gaan als je ambitie hebt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:02
Call2 is mijn inzien toch echt geen vergelijking met PEAK-IT.
Alhoewel ze zich wel in hetzelfde segment begeven:
"startende ICT-ers voor de beginfuncties"

Call2 richt zich met name op de 1e en 2e lijns werkzaamheden.
Het voordeel bij Call2 is dat het een dochteronderneming is van Getronics PinkRoccade. Hierdoor biedt Call2 veel mogelijkheden. Natuurlijk worden opleidingen en certificeringen betaald, maar daarnaast; als je eenmaal uitgeleerd/gegroeid bent bij Call2 kan je zo doorstromen naar GetroncisPinkRoccade voor weer zwaardere klussen.

In het verleden heb ik ook voor Call2 gewerkt. Na 3 a 4 jaar ben ik overgestapt naar GPR.
Alhoewel het "oude" call2 beter was dan nu (vroegah was altijd beter) is nog steeds een prima bedrijf met een groep medewerkers die zover ik meemaak, een uitstekende mentaliteit hebben.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het verhaal van Demoniac kan ik grotendeels bevestigen. Zelf werk ik sinds begin november bij Call2 op het 'hoofdkwartier' als 24x7 helpdesker en het bevalt me hier wel. Sfeer is informeel en open.

Ondanks dat ik een 15km van wegwoon, heb ik door het belabberde OV alsnog een lease/leen-auto (Clio 1.2). Het nadeel is dat als je volgende project dichtbij is, en minder dan een uur met het OV is, dat je je auto weer mag inleveren (leven het OV in dorpjes :D).

Het startsalaris is als 22-er €1395 bruto, met elk halfjaar een salarisverhoging, en bonussen als je je mcse/mcsa/propedeuse haalt. Als je wilt kan ik wel even in de salaristabel voor je kijken :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
SlinkingAnt schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:25:
Als je wilt kan ik wel even in de salaristabel voor je kijken :)
dat zal fijn zijn.
ik bedoel het gaat toch om cijfertjes he.

ben dus 19 en heb mbo 4 diploma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
wd200 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 10:58:
[...]
dat zal fijn zijn.
ik bedoel het gaat toch om cijfertjes he.

ben dus 19 en heb mbo 4 diploma.
Het instroom-salaris (A1) is €1.395,37, t/m 20 is de leeftijdskorting 15%, en t/m 22 is deze 10%. Je moet dus nog 15% van het bruto salaris afhalen, en je komt dan rond de €1.180,- uit. Dit zijn nog wel de getallen van 2006, maar er zal niet veel verandert zijn :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
SlinkingAnt schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:23:
[...]

Het instroom-salaris (A1) is €1.395,37, t/m 20 is de leeftijdskorting 15%, en t/m 22 is deze 10%. Je moet dus nog 15% van het bruto salaris afhalen, en je komt dan rond de €1.180,- uit. Dit zijn nog wel de getallen van 2006, maar er zal niet veel verandert zijn :)
1180 bruto wat zal dat ongeveer netto zijn durft iemand een indicatie te doen.
maar is imo een leuk bedrag met oog op de studie die zij betalan natuurlijk wordt dat gesubsidieerd maar is duidelijk goedkoper als zelf bv een MCSE cursus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Ik krijg nog de bewuste €1395, en daar blijft netto zo'n €1175 van over, dus er gaat een 15% vanaf, en 15% van €1180 is zo'n ruime €1000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giorito
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 13:18
Tsja wat kan ik zeggen over Call2

Heb er bijna 5 jaar gewerkt en eigenlijk werd de binding met het bedrijf steeds minder. Komt misschien ook omdat je gedetacheerd bent maar ze behandelen eigenlijk bijna iedereen als een klein kind (met name als je tussen projecten zit) Salaris is niet top en het is cker niet gegarandeerd dat je doorstroomt naar Pink / Getronics. Maar k ben er inmiddels alweer een poos weg en geen idee hoe nu daar is. Ik kan alleen bij zosas aansluiten : Vroegah (5 jaar terug) was het veel beter. Veel hangt er ook vanaf waar je geplaatst wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Laatst online: 19-05 14:11
Hier meldt nog een call2-er. Ik ben ondertussen 3 jaar in dienst bij call2. Het startsalaris is inderdaad niet bijster hoog, maar als je bedenkt dat ik instroomde met een bruto maandsalaris van 1280,- (als 23-jarige) en nu in 3 jaar tijd mede door mijn mcse en studie op 2340,- bruto zit, lijkt het me niet dat call2 nu zo'n slechte werkgever is. Mede ook omdat er geen wurgcontracten afgesloten worden mbt studie of mcse. Zolang je maar je best doet kan je mijn inziens veel bereiken.

Ik bijvoorbeeld ben begonnen als non-skilled helpdesker en heb mezelf in 3 jaar tijd opgewerkt tot systeembeheerder. Niet verkeerd lijkt me, en binnenkort zal ik dan ook de overstap maken naar moederbedrijf GPR om me daar verder te ontwikkelen binnen de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Nog iets waar ik niet helemaal uit kom.
Is er een vaste tijd voor het traject om je HBO diploma + MSCE te halen ?
kan dat in 2 jaar of in 3 jaar.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Enige vaste op dit moment is dat je binnen een jaar je mcsa moet halen. De rest hangt helemaal van jezelf af. Er zit dus niet echt een tijd aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
mathman schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:53:
Enige vaste op dit moment is dat je binnen een jaar je mcsa moet halen. De rest hangt helemaal van jezelf af. Er zit dus niet echt een tijd aan vast.
Binnen een jaar lijkt me mogelijk.
maar verder is het in eigen tempo ?

Hoe kan ik het me voorstellen op de HU krijg je na elk blok meerdere tentames, hoe doen ze dat daar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 10:28
Hoef je geen voldoende te halen voor Nederlands om je MBO diploma of propadeuse te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Mastermind schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:15:
Hoef je geen voldoende te halen voor Nederlands om je MBO diploma of propadeuse te halen?
jawel :+ had ook een 6

[ Voor 7% gewijzigd door wd200 op 21-03-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120557

Call2 is helemaal geen slechte keuze voor een begin in de IT. Ik werk er met plezier.
Je krijgt er de mogelijkheid je certificaten te halen, je kunt er je studiekosten vergoed krijgen (Jij krijgt er nog eens 20 extra vrije dagen per jaar bij voor studie, omdat je opleiding IT gerelateerd is) en je kunt ondertussen mooi ervaring opdoen, en dat is nog wel het belangrijkst van alles. Je kunt van je loopbaan maken wat je wilt. Voor een klein bedrijfje werken is natuurlijk financieel aantrekkelijk, maar het voordeel van een detacheerder met een groter netwerk is dat je wat meer "van de wereld" kunt zien. Er wordt niet van je verwacht dat je lang voor ze blijft werken. Sterker nog: na een jaar of vier wordt je toch wel geacht eens verder te gaan kijken. Je pint je dus niet vast op een enkel bedrijf, en niemand zal het je kwalijk nemen als je niet kiest voor een overstap naar moederbedrijf Getronics, maar kiest voor een andere weg. Bij Call2 draait alles om persoonlijke ontwikkeling, en dat is als je jong bent ontzettend belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Het klinkt allemaal erg mooi.

En je hbo diploma halen met MCSE/MCSA en werkervaring doet het over een jaar of 3 /4 leuk op je cv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218475

Weet iemand of er ook een bedrijf is dat ongeveer als Call2 werkt maar waarbij je in Noord-Brabant kan blijven wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Anoniem: 218475 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:15:
Weet iemand of er ook een bedrijf is dat ongeveer als Call2 werkt maar waarbij je in Noord-Brabant kan blijven wonen?
Dat vraag ik me dus ook af. Niet iedereen kan/wil verhuizen naar de randstad voor werk. Of zou je dan beter voor één van de andere grote detacherders kunnen gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 14:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
10110001 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:14:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af. Niet iedereen kan/wil verhuizen naar de randstad voor werk. Of zou je dan beter voor één van de andere grote detacherders kunnen gaan??
Bel ze eens op. Ik heb ooit ook eens interesse getoond, heel vrijblijvend, maar ik kreeg heel hartelijke mailtjes terug en ze hadden me gebeld omdat ze mijn cv etcetera wilden.

Uiteindelijk niets geworden, afstand zou toch te groot worden. Dan spreek ik over Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Ik heb mijn CV opgestuurd naar Call2, maar ik vroeg me het volgende af. Kun je, als je dat aan kunt, de certificaten in snel tempo halen, of moet je dat volgens een bepaald traject doen? Want ik leer in principe best makkelijk dus ik wil zo snel mogelijk die certificaten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 13:14

michael21

Shrimp

Ik heb net ook het online sollicitatie formulier ingevuld, nu zie ik op de site dat ze ook een regiokantoor in apeldoorn hebben wat mij goed uitkomt omdat ik in Apeldoorn woon.
Maar betekent dit dus ook dat ze in het oosten van het land mensen detacheren?

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Anoniem: 77857 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:37:
Ik heb mijn CV opgestuurd naar Call2, maar ik vroeg me het volgende af. Kun je, als je dat aan kunt, de certificaten in snel tempo halen, of moet je dat volgens een bepaald traject doen? Want ik leer in principe best makkelijk dus ik wil zo snel mogelijk die certificaten halen.
Je mag je eigen tempo aanhouden, zolang je maar in het eerste jaar minimaal je mcsa 2003 haalt. Dus al ben je in het eerste jaar mcse lcp vcp whatever... maakt niet uit.
michael21 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:56:
Ik heb net ook het online sollicitatie formulier ingevuld, nu zie ik op de site dat ze ook een regiokantoor in apeldoorn hebben wat mij goed uitkomt omdat ik in Apeldoorn woon.
Maar betekent dit dus ook dat ze in het oosten van het land mensen detacheren?
Moet je teleurstellen, maar pand Apeldoorn is sinds afgelopen zomer dicht gegaan, omdat er eigenlijk nooit iemand zat. Detacheren in het oosten doen ze wel, maar er is weinig aanbod. Houd er rekening mee dat je naar de randstad moet reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Laatst online: 19-05 13:14

michael21

Shrimp

Dat is weer jammer, meer 2call heeft zich dus met name gevestigd in de randstad en de meeste werkzaamheden worden daar dus ook verricht begrijp ik?

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 10:40
Leuk topic :)

Ik ben zelf nu woonachtig in Rijswijk, vlakbij een Call2 kantoortje. Maar ben al bijna afgestudeerd. Als ik nu dit 1e half jaar van dit jaar afheb hoef ik nog maar een jaar waarvan een half jaar afstudeerstage.

Is het zo dat als je bij Call2 werkt je je stage ook daar kan volgen? Dus eigenlijk gewoon je werk doet? Of heb je dan zeg maar een langer project waar je op gezet wordt?

Verder lijkt het me ook van je opleiding afhankelijk in hoeverre ze dat willen ondersteunen? Ik volg namelijk zelf Mediatechnologie in Amersfoort aan de HU, zit nu dan even een half jaar in Utrecht. Maar als ik straks het 2e half jaar van dit jaar ga doen moet ik weer naar Amersfoort.

Het lijkt me dat je niet fulltime kan studeren dan :D Want je bent als het goed is fulltime aan het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 17:08

Hmail

Doet ook maar wat.

Ik heb ook een beetje de website van Call2 bestudeerd, ben nu werkzaam bij een andere detacheerder, dus ik ken het idee wel. Vandaar dat ik er ook best wel interesse in heb. Wat ik me alleen afvraag: Ik zie hier telkens MCSA voorbij komen. Is dat echt verplicht? Als ik de website bekijk, dan zie ik:
Je kunt elke gewenste HBO of WO studie volgen. Bijvoorbeeld de studie die je ooit begonnen bent afronden, ook als dat geen IT studie is. Of een IT gerelateerde studie starten. Maar ook certificaten voor Microsoft-, open source-, ITIL-, Citrix-, helpdesk- en Linux kun je halen op kosten van Call2.
Dat lijkt er dus op dat je een MSCA kunt halen, maar dat je ook de hele andere kant op kunt (open source, Linux). In dat geval zou dat zeker wel interessant zijn voor mij.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

MCSA is in principe verplicht binnen anderhalf jaar dat je er werkt, omdat de meeste klanten op MS georienteerd zijn en je daarmee een goede basis hebt qua MS-producten. Maar als jij je wil richten op Linux en er zijn projecten voor te vinden, dan is er ongetwijfeld ruimte om zoiets te overleggen met je manager. Overigens is MCSA niet zo heel lastig om te halen (dat ik er al meer dan anderhalf jaar mee bezig ben ligt meer aan mijn eigen luiheid :$) en als je die eenmaal binnen hebt is de keuze voor certificering sowieso heel ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demoniac schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:04:
MCSA is in principe verplicht binnen anderhalf jaar dat je er werkt, omdat de meeste klanten op MS georienteerd zijn en je daarmee een goede basis hebt qua MS-producten. Maar als jij je wil richten op Linux en er zijn projecten voor te vinden, dan is er ongetwijfeld ruimte om zoiets te overleggen met je manager. Overigens is MCSA niet zo heel lastig om te halen (dat ik er al meer dan anderhalf jaar mee bezig ben ligt meer aan mijn eigen luiheid :$) en als je die eenmaal binnen hebt is de keuze voor certificering sowieso heel ruim.
ik heb volgende week eerste gesprek. Kan iemand mij beetje uitleggen hoe selectieprocedure in z'n werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 21:19:
[...]

ik heb volgende week eerste gesprek. Kan iemand mij beetje uitleggen hoe selectieprocedure in z'n werk gaat?
En in hoeverre is het nodig om in pak te komen? Want ik zie op de site dat informele sfeer heerst, maar zo'n gesprek wordt vaak in pak gedaan natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 77857 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:16:
[...]

En in hoeverre is het nodig om in pak te komen? Want ik zie op de site dat informele sfeer heerst, maar zo'n gesprek wordt vaak in pak gedaan natuurlijk?
Pak is altijd goed, maar ik ben toendertijd gewoon casual gegaan en dat was geen probleem. Op de meeste projeten van Call2 kan je gewoon casual komen. Zorg er wel voor dat het netjes is, dus geen gaten in je kleding, geschoren etc...

Inmiddels ben in overgenomen door GPR, maar ik heb een hele leuke tijd gehad. nooit spijt gehad van de keuze. Ben Call2 ook dankbaar dat ze me hebben aangenomen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrankGuthrie schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:31:
[...]

Pak is altijd goed, maar ik ben toendertijd gewoon casual gegaan en dat was geen probleem. Op de meeste projeten van Call2 kan je gewoon casual komen. Zorg er wel voor dat het netjes is, dus geen gaten in je kleding, geschoren etc...

Inmiddels ben in overgenomen door GPR, maar ik heb een hele leuke tijd gehad. nooit spijt gehad van de keuze. Ben Call2 ook dankbaar dat ze me hebben aangenomen.
Kun je wat vertellen over je ervaringen bij Call2, hoe lang zat je op projecten, had je genoeg tijd voor je zelfstudie, waren er genoeg mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 77857 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:54:
[...]

Kun je wat vertellen over je ervaringen bij Call2, hoe lang zat je op projecten, had je genoeg tijd voor je zelfstudie, waren er genoeg mogelijkheden?
Bij Call2 heb je het zelf in de hand. Toen ik daar werkte (klinkt lang geleden, maar per 1 september pas over naar GPR :p), zaten en best wat mensen die eigenlijk weing aanstalten maakten om iets aan certificaten te doen. als je niet aan jezelf werkt kan Call2 je niet makkelijk op een ander project zetten.

Toen ik daar ben begonnen ben ik snel met het MCSE traject gestart. Als je dan certificaten hebt kan je makkelijker een ander project aanvragen. Het ligt dus aan je eigen inzet. Ik heb 1 jaar en 2 maanden op project bij ING gezeten, en toen ik had gezien liet ik dat aan mijn Field manager weten. Omdat ik certificaten had gaf hij me gelijk. Ik ben toen Via een andere Call2'er terecht gekomen bij Cisco Systems, waar ik nu inmiddels 1 jaar en 2 maanden zit.. in Totaal heb ik dus 2 jaar en 2 manden voor Call2 gewerkt. Maar dit is anders dan de helpdesk waar ik na 1 jaar was uitgeleerd. Dus ik heb ervoor gekozen om langer bij Cisco te blijven. Vandaag mijn eerste dag van mijn CCNA masterclass training. Werken bij Cisco heeft me warm gemaakt voor het CCNA traject. Dus hoe meer je zelf doet hoe meer je ervoor terug krijgt.

Toen ik er nog werkte was MCSA/MCSE niet echt verplicht maar ze wilden wel dat je wat certificaten zou halen. Inmiddels is dat verandert. Tegenwoordig moet iedereen MCSA halen binnen 1-1,5 jaar. Dit werd gevraagd vanuit de kant van de klant en het maakt het voor Call2 makkelijker om je weg te zetten.

Ik mocht bijvoorbeeld ook verder met ITIL, maar dat kwam omdat ik bezig was met het MCSE traject en dat ging erg goed. Dus behalve ITIL Foundation en ITIL Incident management wat je standaard moeten halen, mocht ik ook Problem management doen. En uiteindelijk mocht ik ook het CCNA traject gaan doen. Maar inmiddels betaald GPR dat. Bij GPR is dat sowieso makkelijker.

Bij Call2 is het wel dat je moeten leren in je eigen tijd, helaas. Ik heb veel van mij eigen privé tijd voor op moeten geven. Ben serieus, sinds ik werk voor Call2, maar 3 keer uitgegaan. Dit omdat ik binnen zat om te leren en testen in het weekend. Ik heb er geen spijt van gehad, want qua salaris ben ik lekker doorgegroeid en uiteindelijk wilde het moederbedrijf GPR me graag hebben.

Dus leren vooral in je eigen tijd, maar je krijgt genoeg kansen. Ik zou zeggen maak er gebruik van. Nogmaals ik ben echt blij dat ik daar ben begonnen. Onthoudt, GPR-KPN staat erachter dus daar kan je later carrière gaan maken. niet slecht toch?

Als je nog vragen hebt hoor ik ze van je.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrankGuthrie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:18:
[...]

Bij Call2 heb je het zelf in de hand. Toen ik daar werkte (klinkt lang geleden, maar per 1 september pas over naar GPR :p), zaten en best wat mensen die eigenlijk weing aanstalten maakten om iets aan certificaten te doen. als je niet aan jezelf werkt kan Call2 je niet makkelijk op een ander project zetten.

knip

Als je nog vragen hebt hoor ik ze van je.
_/-\o_ bedankt voor de uitleg.

Ik vraag me ook nog af wat het slimst is om te doen, een hbo studie in deeltijd, of zo snel mogelijk proberen de certificaten te halen? Ik heb me ook nog niet erg verdiept welke kant ik op wil.

Volgende week maandag mijn contract tekenen en dan de 15e beginnen :) Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 77857 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:27:
[...]

_/-\o_ bedankt voor de uitleg.

Ik vraag me ook nog af wat het slimst is om te doen, een hbo studie in deeltijd, of zo snel mogelijk proberen de certificaten te halen? Ik heb me ook nog niet erg verdiept welke kant ik op wil.

Volgende week maandag mijn contract tekenen en dan de 15e beginnen :) Heb er zin in!
Het ligt er aan welke kant je uit wil, voor procesmanagement kan je het beste HBO gaan doen, wil je de technische hoek in dan heb je meer aan certificering.
Ga je de 15e het introductietraject volgen? Ik weet niet of er op het nieuwe kantoor in Zoetermeer nog steeds zoveel gebierd wordt, maar als dat zo is kom ik wel ff langs om een biertje te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:11

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb toen ik bij Call2 werkte de HBO kant gekozen en er geen spijt van gehad. Het was pittig maar je kan er veel kanten mee op en het diploma blijft je leven lang geldig itt certificaten. Ik wilde toen niet in de Microsoft hoek belanden omdat ik bang was dat ik daar dan niet meer uit zou komen en de hele tijd bezig zou zijn met certificaten halen.

Inmiddels ben ik Technisch Consultant bij een ander bedrijf. Dat is een job met erg veel verschillende taken. Van adviseren tot uitleveren van software. Bij Call2 hard m'n best gedaan en ook kansen gekregen daardoor. De reistijd brak me uiteindelijk op en dat was de belangrijkste reden om weg te gaan.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103152

We zitten momenteel bij call2 de beruchte excel opdracht te doen.
Zijn er mensen die een uitwerking kunnen posten van deze opdracht?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Anoniem: 103152 schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:08:
We zitten momenteel bij call2 de beruchte excel opdracht te doen.
Zijn er mensen die een uitwerking kunnen posten van deze opdracht?
Alvast bedankt :)
Het is juist de bedoeling om dit zonder hulp te doen, maar een tip: gebruik hlookup & vlookup, en natuurlijk de excel-help :P

Anoniem: 245594

Beste iedereen,

Ik ben Gijs Laumen, recruiter bij Call2. Sinds 2001 werk ik bij dit bedrijf, eerst in het veld (IT support) en de laatste 2 jaar als recruiter. Ik ben hier NIET om mensen te werven, maar om al jullie vragen te beantwoorden.
Waarom doe ik dat? Veel Call2-ers en potentiele Call2-ers kijken en posten regelmatig op tweaker.net. Echter zie ik in de topics over Call2, twijfelachtige antwoorden staan. Daarom wil ik graag voor opheldering zorgen en zal minimaal 1 keer per week antwoord geven op de vragen.

N.B. Het feit dat een kantoormedewerker van Call2 meeleest wil absoluut niet zeggen dat er vanaf nu gelet moet worden op wat er geschreven wordt. Call2-ers die mij kennen weten dat ook wel ;)

gr Gijs wij tweakers doen elkaar permanent de groeten en daarom zetten we dat niet onder onze posts, zie Het algemeen beleid #groeten

Trouwens een kleine mededeling:
*knip SPAM EN WERVING*

[ Voor 23% gewijzigd door Rukapul op 20-12-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-05 22:55
Zogenaamd niet recruiten maar toch doen hé? Zoals veel mensen het hier ook zeggen, het is lekker relaxt bij call2. Je kan gewoon boeken "lenen" en zelf aan de slag gaan met zelfstudie. Er worden in principe geen trainingen gegeven voor Microsoft-certificering, alles zul je via boeken zelf moeten halen. Ik heb zelf ook een tijdje (ruim 2 maanden) geen project gehad, dan zit je in principe op het kantoor te leren (of je het doet is natuurlijk aan jezelf). Maar je wordt wel gewoon uitbetaald elke maand (dat doen niet veel detacheerders als je niet op project zit). Het werk is inderdaad heel afwisselend, maar daardoor kun je je juist beter orriënteren op de markt. In het begin werk je als 1e-lijns helpdeskmedewerker, daarna kan je aan de hand van certificaten en zo doorstromen naar andere zwaardere projecten. Ik zit hier sinds juli en vind het er nog steeds erg gezellig! Het is wel even wennen om telkens op "intake" te gaan bij klanten, maar het hoort er nu eenmaal bij. Succes!

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46672

Zelf ben ik goed vijf jaar in dienst geweest bij Call2. Ik heb het er altijd naar mijn zin gehad. Zoals al veel gezegd, er heerst een relaxte sfeer. Ik kon het altijd goed vinden met de leiding en op een borrel kan je gewoon een praatje maken met de directrice. Best lachen.
Qua werk is het trouwens niet alleen op de helpdesk achter de telefoon zitten. Ik heb bijvoorbeeld nooit een telefonisch helpdesk gezien. Ik heb altijd dingen als 2e lijns support en later applicatiebeheer gedaan. Tussendoor nog een migratieproject.
Iedereen die wil beginnen in de IT kan ik het bedrijf aanraden. Het is waar, je salaris begint laag, maar je kan snel opklimmen als je de nodige studieuurtjes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218583

Ik ga 8 januari naar een selectiedag bij Call2.
Iemand daar ervaring mee? Kan iemand me misschien een beetje uitleggen hoe dat in z'n werk gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 218583 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 11:10:
Ik ga 8 januari naar een selectiedag bij Call2.
Iemand daar ervaring mee? Kan iemand me misschien een beetje uitleggen hoe dat in z'n werk gaat? :)
Was voor mij 2.5 - 3 jaar geleden. Maar ik denk niet dat er veel verandert is. Ik was toen begonnen om 09:00 en was om 16:30 klaar.

Omdat ik een HBO propedeuse had hoefde ik de intelligentie/IQ/inzichts test niet te doen. Dat is de eerste test. Daarna moet je een karakter test doen. Hiermee bepalen ze hoe je persoonlijkheid is. De 3de en laatste test die ik in het 1ste dag deel kreeg was het wel bekende bruggetje bouwen. hier wordt gekeken hoe men in een groep functioneert.

Het 2de dagdeel ga je met een Field Manager een gesprek houden zodat deze inzicht krijgt in wat jij wilt en wat ze van je kunnen verwachten. Nadat dit deel is afgerond gaan ze in vergadering en komen afhankelijk van de grootte van de groep, na circa 30 minuten terug om je te te feliciteren of apart te nemen als je niet aan de verwachting voldoet.

Bij ons zijn we met 4 man begonnen en uiteindelijk zijn we met z'n drieën aangenomen. De namen van de test moet je niet letterlijk nemen, weet niet meer precies hoe het allemaal heette, maar dan weet je in ieder geval globaal wat je kan verwachten.

Heb er met 2 jaar en 2 maanden met veel plezier gewerkt, geen spijt van gehad :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218583

Helemaal vergeten om te melden.
Maar ik ben aangenomen. :)
Ga maandag m'n contract tekenen en dan eind maart/begin april beginnnen.
Heb er zin in. :P

Oke, verdient nou niet bepaald super, maar ja, moet toch ergens beginnen he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
Super! Welkom bij Call2 dan maar :) Start salaris is een beetje aangepast had ik gisteren gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De selectiedag is inderdaad niet veel gewijzigd, de groepsopdracht is niet meer hetzelfde. Je hebt geen voorkennis nodig om die opdracht goed te maken, maar wat het precies is verklap ik niet :)

De capaciteitentest is een soort van IQ test op onderdelen waar Call2 veel waarde aan hecht. Je wordt niet specifiek op computerkennis getest.

8 januari is een zware selectiedag geworden, 16 man uitgenodigd, en na de eerste test (IQ-test) konden 7 kandidaten alweer vertrekken. Uiteindelijk zijn er nog wel 8 nieuwe Call2-ers uitgekomen!

In Februari gaan we dubbel instromen, dat betekent niet dat je nu extra veel kans maakt, maar wel dat je eventueel snel zou kunnen starten. Mocht je van plan zijn om HBO voortijdig af te breken, voor 1 feb heb je volgens mij geen studieschuld. En vervolgens heb je studiefinanciering niet meer nodig, dan betaald Call2 je HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251255

Ik woon in het noorden en wil daar graag blijven wonen. Werk nu ook bij een detacheerder en zit op opdracht in Amersfoort. Dat is voor mij niet te doen en ik vroeg me af of er bij Call2 mogelijkheid is om een opdracht in het noorden te krijgen. Zijn daar veel opdrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120557

Op het moment dat ik bij Call2 vertrok (ongeveer een half jaar geleden) was het oude regiokantoor in Apeldoorn net dicht. Ik geef je weinig kans, maar misschien kan iemand die nog wel inzicht heeft in de lopende projecten je daar zekerheid over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 251255 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:31:
Ik woon in het noorden en wil daar graag blijven wonen. Werk nu ook bij een detacheerder en zit op opdracht in Amersfoort. Dat is voor mij niet te doen en ik vroeg me af of er bij Call2 mogelijkheid is om een opdracht in het noorden te krijgen. Zijn daar veel opdrachten?
Ik ken wat Call2'ers in het noorden en ik geloof niet dat het daar heel erg dik gezaaid is qua opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Call2 werkt in principe alleen in de randstad. Dat komt omdat we als detacheerder, sterk afhankelijk zijn van de klanten. Voorlopig is het noordelijkste project in Zaandam, of Amersfoort. Er wordt al wel gespeculeerd over het eventueel opstarten van een derde regio (Noord-Oost), maar daar is nog heel weinig info over vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enig wat er nu in het noorden zit (niet via Call2) is KPN voip. Maar daar kun je niet snel doorgroeien of studeren, heb ik me laten vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ik ben toch weer aan het overwegen misschien voor call2 te kiezen.

- Wat zijn de mogelijkheden tot werk in het oosten, denk aan omgegeving nijmegen / arnhem ?
- Wat voor HBO diploma's kun je in de studie en werk tijd bij call2 halen ?
- Hoe is de reiskosten vergoeding / auto van de zaak geregeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wd200 schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:47:
Ik ben toch weer aan het overwegen misschien voor call2 te kiezen.

- Wat zijn de mogelijkheden tot werk in het oosten, denk aan omgegeving nijmegen / arnhem ?
- Wat voor HBO diploma's kun je in de studie en werk tijd bij call2 halen ?
- Hoe is de reiskosten vergoeding / auto van de zaak geregeld ?
Zover ik weet richt Call2 zich op de randstad. Ikzelf werk bij een andere detacheerder in het oosten. *knip* dit soort aanbiedingen zien we als werving en zijn niet toegestaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 21-04-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Anoniem: 77857 schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:05:
[...]

Zover ik weet richt Call2 zich op de randstad. Ikzelf werk bij een andere detacheerder in het oosten, *knip*
Tuurlijk als je me verteld hoe dat werkt :S ik kan nergens iets vinden van verstuur informatie ofzo.

*knip* doe dit soort dingen buiten het forum om svp

[ Voor 19% gewijzigd door SmartDoDo op 21-04-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Laatst online: 02:14

sanzut

It's always christmas time

Misschien even via DM oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wd200 schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:12:
[...]

Tuurlijk als je me verteld hoe dat werkt :S ik kan nergens iets vinden van verstuur informatie ofzo.

[mbr]*knip* doe dit soort dingen buiten het forum om svp[/mbr]
even via Myreact, Direct Messages aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke HBO studies?
Alle gangbare HBO studies mag je volgen. Dat klinkt wat vreemd maar ook HBO psychologie, of Commerciele economie wordt in principe vergoed. Zo hebben al meerdere Call2-ers bijvoorbeeld hun PABO, Communicatiewetenschappen of Personeel en Arbeid afgerond. Waarom? Call2 investeert niet in de medewerker om het dubbel terug te verdienen, maar juist om de medewerker een gewaardeerd gevoel te geven. Stel dat jij het geweldig vind om in de IT te werken, maar psychologie studeren vindt je ook heel interessant. En er bestaat een bedrijf die je die mogelijkheid geeft, dan geeft dat je een goed gevoel. De werkgever interesseert zich kennelijk in jou en je persoonlijke ontwikkeling. Daarom lever je vaak automatisch beter werk voor je werkgever, want hij werkt ook voor jou. Twee kanten op. Zo zou het naar mijn mening altijd moeten gaan, maar helaas ben je bij de meeste bedrijven niet meer dan een nummertje, met een tarief daaraan gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reiskosten worden met openbaar vervoer volledig vergoed. We proberen je altijd zo dicht mogelijk bij huis te laten werken, maar mocht dat onverhoopt niet lukken, dan maak je bij meer dan een uur reistijd (van deur tot deur volgens 9292ov.nl) aanspraak op een leenauto. Dat is een wat strengere regeling dan standaard maar in de praktijk blijkt dat 60% binnen Call2 in een Clio met tankpas rijdt. ( Daarnaast heb je nog een groot gedeelte die nog geen rijbewijs hebben.)
Dat 60% van onze medewerkers met het openbaar vervoer meer dan uur reistijd heeft komt overigens omdat de meeste van onze klanten op een idustriegbied gevestigd zijn en daardoor vaak voor openbaar vervoer minder goed bereikbaar zijn.
Wij hebben overigens geen dure/fancy leaseauto's want dan loopt de bijtelling volledig uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Call2 heeft zijn grenzen enigzins verbreed naar het zuiden. Dordrecht en Breda is inmiddels, zij het in beperkte mate, ook mogelijk. Eindhoven komt er waarschijnlijk aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

*kuch* edit knop *kuch*

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 15:37
Een klein topic-kickje, ik vond het niet nodig om een nieuw topic aan te maken voor een topic waar in mei dit jaar nog in is gereageerd. Ik ben vooral benieuwd naar een reactie van Gijs. Hopelijk kijk hij af en toe nog eens in dit topic :)

Mijn vriendin is geinteresseerd in het werken bij Call2. Omdat we in Zeeland wonen (nabij Bergen op Zoom) is het voor haar niet praktisch om elke dag naar de regio Haaglanden te rijden (denk hierbij aan kilometers en file's). Nu zei Gijs in dit topic dat Call2 is uitegebreid naar Breda en omstreken. Het is me nog niet helemaal duidelijk geworden op de website of dit helemaal klopt. Je ziet wel op een kaartje van Nederland dat het werkgebied is uitgebreid naar een deel van Noord-Brabant, maar betekend dit dat er ook een nieuw regiokantoor is bijgekomen?

Ze had al een vraag gesteld via email, maar daar werd nog niet echt op gereageerd B) Is er iemand die bij Call2 werkt of heeft gewerkt die iets meer van afweet van werkgebieden en de kantoren?

Het principe van Call2 staat mij (en mijn vriendin) erg aan, ik snap daarom eigenlijk ook niet echt waarom het topic is doodgebloed... Er werken toch wel meer dan een paar personen bij Call2 die ook op Tweakers zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Zelf werk ik momenteel bij call2 en nee, voor zover er naar de personeelsleden is gecommuniceerd is er in brabant nog geen regiokantoor.
Maar je kunt natuurlijk ook altijd zeeland nog ontvluchten en lekker in de randstad gaan wonen waar ze boter tegenwoordig in pakjes verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
L4m0r schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:15:
Zelf werk ik momenteel bij call2 en nee, voor zover er naar de personeelsleden is gecommuniceerd is er in brabant nog geen regiokantoor.
Maar je kunt natuurlijk ook altijd zeeland nog ontvluchten en lekker in de randstad gaan wonen waar ze boter tegenwoordig in pakjes verkopen ;)
Dan zal er waarschijnlijk nog geen kantoor zijn in het zuiden :) Weet je hoe ze omgaan met mensen die van 'veraf' komen? Krijgen die (qua aangenomen worden) evenveel kans als iemand die dichterbij woont?

PS: Verhuizen is helaas geen optie, we krijgen waarschijnlijk nooit onze melkkoe verkocht tegen een goede prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Mikey! schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:25:
[...]

Dan zal er waarschijnlijk nog geen kantoor zijn in het zuiden :) Weet je hoe ze omgaan met mensen die van 'veraf' komen? Krijgen die (qua aangenomen worden) evenveel kans als iemand die dichterbij woont?

PS: Verhuizen is helaas geen optie, we krijgen waarschijnlijk nooit onze melkkoe verkocht tegen een goede prijs ;)
Heb zelf met veel plezier gewerkt bij Call2. Na 2 en 2 maanden jaar overgegaan naar het moederbedrijf GPR. Ik weet zelf dat het moeilijk is om een job te krijgen in het zuiden. Daar was call2 weining vertegenwoordigd, en dat zal ook niet snel gebeuren. Met de overname van GPR/Call2 door KNP zijn er allerlei bezuinigins maatregelingen getroffen en raakt Call2 al zijn kantoren en ook zijn identiteit kwijt.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Er zijn nog steeds 3 kantoren, 1 in zoetermeer (uiteraard in het getronics gebouw), 1 in rijswijk en 1 in hoofddorp.
Ik woon zelf in de kop van noordholland wat opzich ook al redelijk 'ver weg' is, maar dat is net zo'n beetje de grens.

Van collega's weet ik dat als ze ver weg wonen (bijv. eentje in tilburg) dat ze wel kunnen komen werken maar dat in hun contract staat dat ze binnen 3 maanden moeten verhuizen.
Wat momenteel de ontwikkelingen zijn qua nieuwe klanten in het zuiden weet ik niet precies dus ik zou ze gewoon even een belletje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
L4m0r schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:46:
Er zijn nog steeds 3 kantoren, 1 in zoetermeer (uiteraard in het getronics gebouw), 1 in rijswijk en 1 in hoofddorp.
Ik woon zelf in de kop van noordholland wat opzich ook al redelijk 'ver weg' is, maar dat is net zo'n beetje de grens.

Van collega's weet ik dat als ze ver weg wonen (bijv. eentje in tilburg) dat ze wel kunnen komen werken maar dat in hun contract staat dat ze binnen 3 maanden moeten verhuizen.
Wat momenteel de ontwikkelingen zijn qua nieuwe klanten in het zuiden weet ik niet precies dus ik zou ze gewoon even een belletje doen.
Bedankt voor de informatie! Ik zal haar het advies geven om eens te bellen, eens zien wat ze erover te zeggen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede avond trouwe lezers ;)

Ik begrijp de verwarring en zal een uitleg proberen te geven;

We hebben inderdaad geen regiokantoor in het zuiden erbij gekregen. In plaat daarvan zijn we een samenwerkingverband aangegaan met een BusinessUnit van GPR. Je raadt het nooit, deze heet BU ZuidWest. :o
Deze BU heeft veel "Call2" opdrachten, maar minder medewerkers. Daarom hebben ze ons gevraagd of wij iets kunnen betekenen voor hen. Normaliter werven we niet in het Zuiden, maar voor dit jaar hebben we een uitzondering gemaakt en zoeken we ongeveer sinds juli 2008, tot einde van dit jaar, 5 a 6 medewerkers uit het zuiden. (Bij voorkeur regio Eindhoven, maar Dordrecht en Breda kan ook nog. En alles wat daar tussen ligt). Daar is heel snel op gereageerd door kandidaten, dus dat target is al bijna behaald. Kaart op onze Website wordt dan weer aangepast.

Voorlopig blijven we van kandidaten uit verweggistan, vragen of ze verhuis bereidt zijn indien nodig. In het contract wordt dan opgenomen of je binnen 3 maanden wilt verhuizen. Dat is een indekclausule, in de praktijk wordt door de FieldManager bepaald hoe deze regel wordt toegepast. (ze zoeken meestal eerst in de buurt van bijv. Bergen Op Zoom. Echter omdat we geen garantie kunnen geven, bereiden we de kandidaat ook op het ergste voor. Inclusief alle bovenstaande informatie.)

Een kandidaat buiten onze regio maakt dus net zoveel kans, maar moet bereidt zijn te verhuizen indien nodig. Toevallig vandaag (selectiedag) nog iemand aangenomen uit Goutum (Friesland). Ik zweer het je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Anoniem: 245594 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:15:
Toevallig vandaag (selectiedag) nog iemand aangenomen uit Goutum (Friesland). Ik zweer het je. ;)
En dat kan ik bevestigen Gijs! Hij gaat binnenkort wel samenwonen in Zoetermeer ;)
Ik was ook één van de 3 die gister door de selectie is gekomen. (ik kom zelf uit Utrecht voor de lezers)
Was wel spannend door de persoonlijkheidstest en de groepsopdracht. Vooral dat lange wachten op de uiteindelijke uitslag was spannend maar verlossend! Ik ben iig vanaf aanstaande dinsdag een officiële Call2'er! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Maargoed, om er maar eens een ervaring tegen aan te gooien:

Ik zit nu zo'n beetje een jaar bij Call2 en ben nu bezig met mijn 3e project.
Wat ik tot nu toe gemerkt heb is dat je helemaal zelf bepaald hoe de dingen bij call2 verlopen voor jou.
Wil je leren? Dan loop je zo door certificeringen heen / doe je HBO.
Ben je nogal fan van de kroeg op donderdag t/m zondag? Dan leer je waarschijnlijk weinig en blijf je dus ook lang in een lage loonschaal hangen, maar het kan wel.. tot op zekere hoogte.
Er wordt veel gepushed op Microsoft certificering aangezien dat bij de meeste klanten nuttig kan zijn en zo moet je ook binnen een jaar je MCDST (Microsoft Certified Desktop Support Technician) certificering halen (deze 2 examens bewijzen het feit dat je weet hoe Windows XP eruit ziet en dat je ook nog weet hoe je het moet gebruiken).
Verder binnen anderhalf jaar je MCSA maar daar wordt altijd gekeken hoe je situatie is of je dat al dan niet haalt.

Al met al, je begint met een triest salaris maar er zijn wel een hoop mogelijkheden om dit te verhogen mits je er zelf wat voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 16:29
L4m0r schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:46:

Mag ik vragen waar je ong. in NH woont? Ik kom zelf ook uit de kop van Noord-Holland en ben nieuwschierig hoe je zit met reistijden e.d.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ik woon in Heerhugowaard en heb tot nu toe 3 projecten gehad.
1 in Amersfoort en 2 in Amsterdam.
Het is een beetje schipperen maar je moet het ook zien als een soort van investering in de toekomst.
Als je niet kijkt op een kilometer of 100 per dag dan zit je bij Call2 wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 16:29
L4m0r schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:56:
Ik woon in Heerhugowaard en heb tot nu toe 3 projecten gehad.
1 in Amersfoort en 2 in Amsterdam.
Het is een beetje schipperen maar je moet het ook zien als een soort van investering in de toekomst.
Als je niet kijkt op een kilometer of 100 per dag dan zit je bij Call2 wel goed ;)
Ik vindt een kilometer of 100 per dag niet erg maar langdurig in de file staan daar hou ik niet zo van... ;)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Harem.nl schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:08:
[...]

Ik vindt een kilometer of 100 per dag niet erg maar langdurig in de file staan daar hou ik niet zo van... ;)
Tsja, als je 100km per dag zou moeten rijden dan staat dat vaak wel gelijk aan filerijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343268

Hallo allemaal ,

zijn er ook veranderingen bij Call2 zoals bij Peak-it? Ik lees dat ze bij Peak-it geen studie meer vergoeden en dat ze daar heel slecht omgaan met medewerkers. Ook komen ze hun beloftes niet na.

Ik heb MBO niveau 4 Groothandel afgerond ik zou nu graag aan IT carriere willen beginnen. Voltijd studeren is niet meer een optie, misschien dit?

Kan iemand mij misschien wat tips geven? Alvast bedankt!

Kenan

P.s.: Ik woon in Tilburg, maar ik ben van plan naar Utrecht te verhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 15:27
Ze vergoeden nog steeds alle opleidingen bij call2, heb er onlangs gesprek gehad. Helaas niet door de testen heen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ja selectie proces is nu veel strenger geworden. Al hun media uitingen zijn van recruitment naar display gegaan (om projecten binnen te halen). Althans dat ik mijn aanname.

Het lijkt me wel verdomt lastig om fulltime te werken en daarnaast nog te studeren. Ookal leer je sneller in de praktijk dat theoretisch..

Heel veel succes in ieder geval :)

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 17:14
Ik heb een aantal jaren geleden ook bij Call2 gesolliciteerd en ik vond het te bedroevend voor woorden wat zij mij aanboden. Zij boden mij een schammele 1400 BRUTO per maand, zonder auto en ik moest de eerst 3 JAAR op een helpdesk werken.

Met mijn ervaring vond ik dat echt veels te weinig. Ik ben toen later bij Peak-IT wezen solliciteren en die boden toen 1700 bruto met auto en de mogelijkheid om binnen 2 jaar naar beginnend systeembeheer te gaan.

Op het geld na hebben ze de afspraak van 2 jaar niet waar gemaakt. Maar dat terzijde.

Ik weet niet of Call2 nog steeds zo is maar ik mag hopen dat ze betere arbeidsvoorwaarden stellen dan toen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
Wylana schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:48:
Ik heb een aantal jaren geleden ook bij Call2 gesolliciteerd en ik vond het te bedroevend voor woorden wat zij mij aanboden. Zij boden mij een schammele 1400 BRUTO per maand, zonder auto en ik moest de eerst 3 JAAR op een helpdesk werken.

Met mijn ervaring vond ik dat echt veels te weinig. Ik ben toen later bij Peak-IT wezen solliciteren en die boden toen 1700 bruto met auto en de mogelijkheid om binnen 2 jaar naar beginnend systeembeheer te gaan.

Op het geld na hebben ze de afspraak van 2 jaar niet waar gemaakt. Maar dat terzijde.

Ik weet niet of Call2 nog steeds zo is maar ik mag hopen dat ze betere arbeidsvoorwaarden stellen dan toen.
Dat valt ook hardstikke mee, je hoeft niet 3 jaar te werken op een helpdesk, het is namelijk niet verplicht. Afhankelijk van je eigen ambitie word je bij een klant op project gezet, mocht het je niet bevallen kan je dat bij de manager aangeven. Ook op basis van je studie e.d. kan je sneller andere projecten oppakken. Een auto krijg je in principe alleen als je minimaal 1 uur reistijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Wylana schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:48:

Wylana,
Er zit een stuk meer achter arbeidsvoorwaarden dan geld. Ik ben een jaar geleden bij Call2 begonnen. Begonen met 1500,- bruto en ja dat zuigt :P Ik heb ondertussen wel 3 certificaten op hun kosten gehaald. Gratis ov door heel nederland vanwege mijn reisafstand (mocht ook een auto kiezen maar wou ik liever niet)
Salaris is in 1 jaar gegroeid naar 1700,- daar nog de bonus van certificaten bij dan zit ik over de 1800.- waar ik wel van kan leven. Er zijn bij Call2 ook genoeg voorbeelden van mensen die in 1 jaar naar boven de 2000,- ziijn gegaan. Het hangt af van hoeveel certificaten je haalt, of je opleidingen volgt wat voor project je inzetbaar bent etc.
En daarnaast is Call2 gewoon een heel gezellig bedrijf om voor de werken. Managers die langskomen op project om even te babbelen, je actief begeleiden bij je opleidingstraject en op een feestje/borrel net zo hard meezuipen als de rest.

In short. Call2 ga je niet werken voor het geld. Dit heeft Call2 bij mij vanaf het begin ook heel duidelijk gemaakt. Je werkt bij Call2 als je niet alleen naar inkomen kijkt maar ook naar de toekomst, wat je wilt doen en in de tussentijd ook nog gezellige collega's om je heen wilt hebben.

Dat verhaaltje van 3 jaar servicedesk is echt achterhaald trouwens. Ik zat na 2 maanden op een skilled international servicedesk waar we ook nog stukjes beheer doen.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Skilled international servicedesk is nog steeds servicedesk he ;)
Maargoed, binnen Call2 zijn er nu ook steeds meer richtingen die je op kunt, je kunt jezelf ontwikkelen als beheerder, applicatie specialist (software packaging, distribution), medewerker van het eigen ICT Service Center (soort servicedesk maar dan met veel meer mogelijkheden aangezien het allemaal intern is).
De tijd dat Call2 een 'opleiden-en-doorstromen' bedrijf was is nu wel redelijk voorbij.
Verder moet je je van de begeleiding niet al te veel voorstellen, als het voor jou nodig is om elke stap aan het handje van je manager te zetten dan is Call2 niet het bedrijf voor jou.
Ik zie het ook niet zo zeer als begeleiding maar als ondersteuning, dit geld voor zowel studies als problemen op het project etc etc.
Als je ambitie hebt en door wilt gaan in de techniek zou ik zeker gaan solliciteren maar als je werken met computers wel leuk vind en het je verder allemaal niet zo heel erg boeit lijkt het me niet zo'n handige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345373

Salaris rond de 20.000 euro per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 17:08
Ter aanvulling, ik heb jaren ervaring bij Call2 en kan goede en zacht gezegd minder goede punten aanstippen.

- Informele sfeer, beetje kill kantoor, maar dat was ooit anders..(komt van Getronics af)
- Salaris is nu wel duidelijk lijkt mij.. daar begin ik niet over.
- Sommige arbeidsvoorwaarden zijn best redelijk (certificering, lease auto/ov, verlof etc).
- Beloftes... daar heb ik persoonlijk erg erg slechte ervaring mee... Meerdere keren (door de recessie zei men destijds) heb ik enorm lange afstanden moeten rijden om administratief werk te verrichten...Ook hedendaags vragen zij dit van je. Dit terwijl ik genoeg certificaten heb om minimaal een startsalaris van 2600 bruto te kunnen eisen. Werkervaring heb ik inmiddels 4 jaar in de ICT (met minstens een half jaar aan verspilling van administratief werk, bedankt call2).

Nu snap ik best dat een bedrijf gedwongen kan zijn dit van zijn medewerkers te vragen en ben ik bereid te zwoegen voor een bepaalde tijd... maar als er beloofd word dat ik tot x datum hoeft te werken op die locatie en later toch minstens anderhalve maand langer moet blijven gaan mijn nekharen overeind staan.

Daarom ben ik ook zeer zeer teleurgesteld in steeds weer het verhaal te horen: "ja sorry, het is even niet anders..." oh en dan komt er meestal nog een ongenuanceerde lach achteraan.... dat voelt niet lekker kan ik je vertellen.

Ik weet dat er vrij veel negativiteit vanafstraalt van dit bericht, maar dat is toch echt dankzij call2.. ik heb vooralsnog altijd mijn best gedaan om de vrede te bewaren...

Dit is slechts 1 punt... ik kan er nog veel meer noemen, maar ik moet weer verder... heel veel succes als je toch voor call2 kiest.

gr,

Pi Neut

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263843

Goedendag allemaal,

Ik heet Diederik Sloet en ik werk sinds augustus 2007 bij Call2. Mijn ervaring met Call2 is dat ze meer bieden dan alleen het starten in de ICT. Het is een bedrijf waar je vele richtingen op kunt gaan (je moet natuurlijk wel wat van jezelf laten zien: voor niets gaat de zon op). Er zijn drie leading pilars bij Call2 te weten: Application management, Infrastructure management en ServiceDesk Management. Deze pilars zijn gericht op de beheerkant van een ICT-organisatie maar er komt soms ook een stukje consultancy bij kijken. Het persoonlijke groei traject van Call2-ers is ook zo ingericht om te voldoen aan de ambitie van Call2 om de specialist in ICT beheer te worden.
Tegenwoordig kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om na je selectie in de richting van application testing (valt onder application management) te gaan. Je krijgt hiervoor nog eens twee weken interne opleiding naast de twee weken die iedereen volgt. Binnen een maand is bijna iedere Call2-er ITIL foundation gecertificeerd en staat je eerste Microsoft titel 'MCDST' al in je agenda. Dit gaat allemaal op kosten van Call2 natuurlijk. De echte ambitieuze medewerkers gaan ook meteen aan de slag met een HBO opleiding die, uiteraard, 100% op kosten van Call2 gaat. Als je denkt dat dit alles is, vergis je je ;): Je maakt in samenwerking met je fieldmanager een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) waarin je al je ambities en wensen kunt aangeven. Vervolgens ga je samen met je fieldmanager kijken welke stappen in de vorm van training en certificering nodig zijn om jou droom te verwezenlijken.
Medewerkers die zichzelf zien als high-potential kunnen solliciteren bij de Call2-Academy om nog meer te kunnen werken aan je persoonlijke ontwikkeling want in dit éénjarige traject krijg je vele trainingen en cursussen om jezelf in de hoogste versnelling te kunnen zetten.
Na een tot twee jaar zul je aan jezelf merken dat je wat meer gewent bent aan het full-time werken en krijg je steeds meer zin en energie om alles uit jezelf te halen wat je wilt. Veel sollicitanten bij Call2 kun je scharen achter HBO-dropouts en zijn dus altijd wel in voor een biertje en een lolletje. Dat gebeurt dus ook regelmatig: Call2 is een informeel bedrijf met korte lijnen tussen medewerkers en het management die graag een feestje met je willen bouwen.
Ik ben blij met mijn keuze voor Call2 en zoals ik al eerder zei: Voor niets gaat de zon op! Dus het is aan jezelf of je er wat van maakt of niet.

Groeten van Diederik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-03 19:59
*knip* Dit valt onder de noemer spam en wordt hier niet geaccepteerd. Hiervoor is Tweakers.net Jobs bedoeld.
Spam en werving

Oftewel: Het ongewenst reclame maken voor:

1. Dienst(verlening).
2. Websites, inclusief sitechecks.
3. Evenementen.
4. Vragen naar (betaalde) hulp buiten het forum om.
5. Referals in URLs opnemen.
6. Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.

[ Voor 92% gewijzigd door SmartDoDo op 11-02-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-03 19:59
ruimte gereserveerd voor meer..

[ Voor 99% gewijzigd door MuTe op 11-02-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Spam is niet toegestaan via got ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:14

racoon

mooowwww

Weet er iemand hoe lang het duurt voordat je bij call2 van de helpdesk af bent en systeembeheerder word.

Ik heb binnenkort een sollicitatie, ik heb mbo niveau 4 , itil foundation, mcsa+m en de eerste module van mcitp en 8 jaar ervaring als helpdesk/2e lijns en werkplekbeheerder.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
racoon schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:52:
8 jaar ervaring als helpdesk/2e lijns en werkplekbeheerder.
Dat moet het toch wel mogelijk zijn om ergens direct als systeembeheerder aan de slag te kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

ebia schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:27:
[...]

Dat moet het toch wel mogelijk zijn om ergens direct als systeembeheerder aan de slag te kunnen gaan?
Heb geen praktijk ervaring alleen theorie, dat is het grootste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:52
@ Racoon: 8 jaar theorie ervaring??

Vanmiddag Call2 even gebeld voor het ICT Trainee verhaal, op zich wel goed gesprek gehad aan de telefoon maar het start salaris van 1500 euro is toch wel even slikken....

Ben nu 3,5 jaar werkzaam in een andere branche en wil weer terug de ict in, maar bijna 900(!!) euro inleveren per maand is toch wel een erg groot offer.... Heb ook een eigen huishouden met alle bijkomende lasten.

Mischien verstandiger om zelf e.e.a. aan certificaten te financieren en dan verder te kijken.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Robsta86 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:32:
@ Racoon: 8 jaar theorie ervaring??

Vanmiddag Call2 even gebeld voor het ICT Trainee verhaal, op zich wel goed gesprek gehad aan de telefoon maar het start salaris van 1500 euro is toch wel even slikken....

Ben nu 3,5 jaar werkzaam in een andere branche en wil weer terug de ict in, maar bijna 900(!!) euro inleveren per maand is toch wel een erg groot offer.... Heb ook een eigen huishouden met alle bijkomende lasten.

Mischien verstandiger om zelf e.e.a. aan certificaten te financieren en dan verder te kijken.... :)
Nee 8 jaar helpdesk ervaring en op serverniveau alleen de papieren geen praktijkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Dan zou ik dat aangeven tijdens je sollicitatie, bij Call2 begin je doorgaans als helpdesk medewerker maar met jouw achtergrond is dat zonde.
Call2 is wel al een behoorlijke tijd aan het transformeren naar een meer allround organisatie, van helpdesk medewerker tot consultant; jij past prima in dat plaatje lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Anoniem: 263843 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:28:
Goedendag allemaal,

Ik heet Diederik Sloet en ik werk sinds augustus 2007 bij Call2. Mijn ervaring met Call2 is dat ze meer bieden dan alleen het starten in de ICT. Het is een bedrijf waar je vele richtingen op kunt gaan (je moet natuurlijk wel wat van jezelf laten zien: voor niets gaat de zon op). Er zijn drie leading pilars bij Call2 te weten: Application management, Infrastructure management en ServiceDesk Management. Deze pilars zijn gericht op de beheerkant van een ICT-organisatie maar er komt soms ook een stukje consultancy bij kijken. Het persoonlijke groei traject van Call2-ers is ook zo ingericht om te voldoen aan de ambitie van Call2 om de specialist in ICT beheer te worden.
Tegenwoordig kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om na je selectie in de richting van application testing (valt onder application management) te gaan. Je krijgt hiervoor nog eens twee weken interne opleiding naast de twee weken die iedereen volgt. Binnen een maand is bijna iedere Call2-er ITIL foundation gecertificeerd en staat je eerste Microsoft titel 'MCDST' al in je agenda. Dit gaat allemaal op kosten van Call2 natuurlijk. De echte ambitieuze medewerkers gaan ook meteen aan de slag met een HBO opleiding die, uiteraard, 100% op kosten van Call2 gaat. Als je denkt dat dit alles is, vergis je je ;): Je maakt in samenwerking met je fieldmanager een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) waarin je al je ambities en wensen kunt aangeven. Vervolgens ga je samen met je fieldmanager kijken welke stappen in de vorm van training en certificering nodig zijn om jou droom te verwezenlijken.
Medewerkers die zichzelf zien als high-potential kunnen solliciteren bij de Call2-Academy om nog meer te kunnen werken aan je persoonlijke ontwikkeling want in dit éénjarige traject krijg je vele trainingen en cursussen om jezelf in de hoogste versnelling te kunnen zetten.
Na een tot twee jaar zul je aan jezelf merken dat je wat meer gewent bent aan het full-time werken en krijg je steeds meer zin en energie om alles uit jezelf te halen wat je wilt. Veel sollicitanten bij Call2 kun je scharen achter HBO-dropouts en zijn dus altijd wel in voor een biertje en een lolletje. Dat gebeurt dus ook regelmatig: Call2 is een informeel bedrijf met korte lijnen tussen medewerkers en het management die graag een feestje met je willen bouwen.
Ik ben blij met mijn keuze voor Call2 en zoals ik al eerder zei: Voor niets gaat de zon op! Dus het is aan jezelf of je er wat van maakt of niet.

Groeten van Diederik
als je ze inderdaad niet de hemel in zou prijzen zou je waarschijnlijk je baan kwijt zijn... en het zou me niks verbazen en jij de opdracht hebt gekregen vanuit call2 om dit bericht hier te plaatsen...
Pagina: 1 2 Laatste