Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19739

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik ben van plan om te gaan soliciteren bij een bedrijf dat Call2 heet. Ik ben nu op zoek naar mensen die daar al werkzaam zijn om me enige info te geven over de werkzaamheden daaro.

Even wat info:
Ik ben dit jaar gestopt met een HBO hogere informatica opleiding en wil graag aan de slag in een automatiseringsbedrijf en tegelijk opgeleid worden. Ik heb gehoord dat dat mogelijk is bij Call2.

Wat ik vooral wil weten is ervaringen van de mensen die daar overdag werken en daarnaast een deeltijd opleiding doen.

Is het echt zo ontzettend druk dat je geen vrije tijd over houdt? Geef anders eens een gemiddelde dagindeling, zoals van 8.00 tot 17.00 werken en van 17.00 tot 8.00 naar school en zo verder...

Hartstikke bedankt alvast 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9581

Werk zelf bij PinkRoccade IT Management, Call2 is een onderdeel van PinkRoccade. Kan wel vragen of iemand die ik ken van Call2 even contact met je opneemt. Hoe wil je bereikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11907

Ik ben daar onlangs ook aangenomen, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik via een ander bedrijf nu hetzelfde kan doen tegen veel betere voorwaarden.

Zo kan je via Call2 wel je MCP/MCSE halen, maar alleen buiten werktijd in de avonduren. Bij dat bedrijf waar ik nu binnenkort ga beginnen ga ik gewoon de eerste 4 maanden in hun tijd en tegen betaling m'n MCP halen, daarna in je eigen tijd uit te breiden tot MCSE. Later kan ik ook gewoon m'n huidige opleiding op hun kosten afmaken en ze regelen ook nog een huisje in de buurt van de opdrachtgever op hun kosten.

Autootje van de zaak is onder bepaalde omstandigheden (reistijd e.d.) ook mogelijk.

Al bij al vond ik het een iets aantrekkelijker aanbod dan dat van Call2.
Ik kreeg vandaag nog wel een mailtje of ik iemand van Call2 wilde bellen, ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 16:22 schreef MR_X het volgende:
Werk zelf bij PinkRoccade IT Management, Call2 is een onderdeel van PinkRoccade. Kan wel vragen of iemand die ik ken van Call2 even contact met je opneemt. Hoe wil je bereikt worden?
Ik ben bereikbaar op ICQ-nr. 105614959, ben alleen niet zo vaak online. Anders stuurt hij/zij me eerst een mailtje: bramkrol@hotmail.com en dan spreken we een keer af op de ICQ. Hij of zij is wel iemand die er werkt én tegelijk ook een HBO opleiding doet? Ik wil namelijk juist daarover wat meer weten. Zo niet dan wil ik nog steeds wel contact met hem/haar opnemen over werken bij Call2 trouwens.
Op vrijdag 06 juli 2001 19:36 schreef ZarroX het volgende:
Ik ben daar onlangs ook aangenomen, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik via een ander bedrijf nu hetzelfde kan doen tegen veel betere voorwaarden.

Zo kan je via Call2 wel je MCP/MCSE halen, maar alleen buiten werktijd in de avonduren. Bij dat bedrijf waar ik nu binnenkort ga beginnen ga ik gewoon de eerste 4 maanden in hun tijd en tegen betaling m'n MCP halen, daarna in je eigen tijd uit te breiden tot MCSE. Later kan ik ook gewoon m'n huidige opleiding op hun kosten afmaken en ze regelen ook nog een huisje in de buurt van de opdrachtgever op hun kosten.

Autootje van de zaak is onder bepaalde omstandigheden (reistijd e.d.) ook mogelijk.

Al bij al vond ik het een iets aantrekkelijker aanbod dan dat van Call2.
Ik kreeg vandaag nog wel een mailtje of ik iemand van Call2 wilde bellen, ben benieuwd..
En ZarroX, kun je me een internetsite geven van dat bedrijf? Ik zie Call2 namelijk wel erg zitten, maar dat wil niet zeggen dat ik niet voor andere bedrijven open sta.

Alvast bedankt jullie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11907

Ik ga nu bij VCD Automatisering aan de slag. Zit alleen in Groningen en aangezien jij vanuit Kampen zou moeten komen zal het wel geen optie zijn.

Wat me vooral aantrok in het bedrijf was de sfeer, gewoon normale vriendelijke mensen zonder poeha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17304

Ik heb geen zin meer om mijn studie te vervolgen (3e jaar HIO te Leeuwarden) en ben nu op zoek naar een vaste baan in de IT.

Ik ben wat rond gaan kijken en kwam op Call2 uit. Dit omdat ze ook niet afgestuurde hbo/wo-ers aannemen, en dit ben ik verder nog niet tegengekomen.

Dit weekend heb ik zo'n online sollicitatie formulier ingevuld en werd vannochtend daarover gebeld. Ze waren geinteresseerd en vonden mijn CV er goed uitzien. Maar ze hadden geen werk in mijn omgeving (Noord Nederland), maar alleen in het westen.

Nu wil ik best verhuizen naar het Westen omdat er in het Noorden toch minder carriere-mogelijkheden zijn dan in het Westen.
Maar toch blijf ik liever nog even hier (alhoewel ik hier geen familie of verplichtingen heb) voordat ik misschien naar het Westen ga verhuizen.

Is het het waard om hiervoor toch naar het westen te gaan verhuizen en bij call2 te gaan werken?

Iemand die bij Call2 (Pink Elephant toch?) werkt of gewerkt heeft die me nog wat informatie kan geven?

Alvast bedankt

(edit VCD neemt geen onafgestudeerden aan staat op de site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20007

offtopic:
Wat heb je in hemelsnaam aan MCSE??
Microsoft Certified prutser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 19:41

-ET-

Phone Home

Op maandag 15 juli 2002 21:48 schreef daNpy het volgende:
offtopic:
Wat heb je in hemelsnaam aan MCSE??
Microsoft Certified prutser...
Slaat ook weer nergens op. MCSE mag dan redelijk haalbaar zijn voor iedereen maar je hebt toch degenlijk ergens kennis van.Plus MCSE is altijd leuk voor salaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-06 20:08

zomertje

Barisax knorretje

Ik werk nu bijna 3 jaar bij Call2 en kan waarschijnlijk wel wat informatie geven. Call2 is inderdaad een dochteronderneming van PinkRoccade.

Ikzelf ben dus via een open sollicitatie bij Pink uiteindelijk bij Call2 aangenomen. Ik had ook een halve HBO opleiding en niet echt in de IT sfeer. Inmiddels ben ik bijna klaar met mijn 2e project, een systeembeheer project in een klein bedrijfje van 100 man. Het is een gemengde omgeving met Windows en Unix en een hele hoop dingen daaromheen. Alle vrijheid gehad om heel veel te leren, erg leuk dus.

Naast het werk ben ik bezig met HIO in utrecht. Ik ga naar het 3e jaar na de vakantie. Call2 vergoed de kosten van de studie en geeft je per studiejaar 20 extra vrije dagen om te leren. Deze kun je goed gebruiken want de studie kost je gemiddeld 2 avonden per week en tijd om te studeren. Het is zwaar maar nog wel te doen door die 20 studiedagen. Call2 betaald dan misschien geen wereldsalaris maar voor studeren is het wel een goed bedrijf. Voor elk jaar dat je haalt(42sp) krijg je ook nog eens een salarisverhoging.

Qua werk moet je wel aangeven dat je een relevante opleiding hebt en laat je niet afschrikken door het idee dat ze je misschien even op de helpdesk willen laten beginnen. Sommigen komen daar nooit, anderen zijn er in een paar maandjes weer weg omdat ze een ander/zwaarder project krijgen.

Hoe langer je er werkt hoe meer inspraak je krijgt over je carriere en projecten.

Als je nog meer wil weten moet je maar even via icq contact opnemen. Mn nr staat in mijn profiel.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik werd destijds uitgenodigt voor een test-dagje.
Ik dacht volgens hun teveel aan het bereiken van de oplossing voor het probleem. Das toch de bedoelling??
Logische tests waren prima, alleen die persoonlijkheidstest dus niet, ik ben een techneut, daar hebben ze blijkbaar nix aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Op maandag 15 juli 2002 23:10 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Ik dacht volgens hun teveel aan het bereiken van de oplossing voor het probleem. Das toch de bedoelling??
Logische tests waren prima, alleen die persoonlijkheidstest dus niet, ik ben een techneut, daar hebben ze blijkbaar nix aan :?
Hmm dat is vreemd, ik ben ook een techneut. Maar ze zoeken wel een techneut die ook nog een beetje kan communiceren dacht ik. Verder weet ik niet hoe ze precies beslissen wie ze wel en wie ze niet aanneemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 19:35
Op vrijdag 06 juli 2001 23:20 schreef ZarroX het volgende:
Ik ga nu bij VCD Automatisering aan de slag. Zit alleen in Groningen en aangezien jij vanuit Kampen zou moeten komen zal het wel geen optie zijn.

Wat me vooral aantrok in het bedrijf was de sfeer, gewoon normale vriendelijke mensen zonder poeha.
Wat grappig... Als ik vragen mag... weet jij nog hoe die directeur heete een van die directeuren daaro is een hele goeie kennis van mij en die is teglijkertijd ook mijn huisbaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op maandag 15 juli 2002 23:10 schreef Thufir_Hawat het volgende:
In de IT gaat het toch niet om oplossingen maar om het te vriend houden van klanten ondanks te duur, te laat en te slecht werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 19:54

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle kent 2 mensen bij Call2

De ene met een HBO opleiding, de ander academisch geschoold, en allebei zaten ze de eerste 2 jaar op een helpdesk. Geen idee of je dat wilt, ik zou er in ieder geval niet op zitten te wachten :)
Auto'tje van de zaak krijg je echter wel, ook opleidingsmogelijkheden, en als je echt goed bent dan zul je uiteindelijk ook wel doorstromen, maar persoonlijk lijkt het me niks om daar te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de IT gaat het toch niet om oplossingen maar om het te vriend houden van klanten ondanks te duur, te laat en te slecht werk.
Kan aan mij liggen, maar ik vind het altijd zonde van m'n tijd om een helpdesk te bellen omdat:
1) ze weten het antwoordt toch nooit, maar dan ook echt nooit.
2) het duurt zo lang voordat die helpdeskfiguren door hebben dat ze het niet weten!

Ergo, het lijkt mij dat een klant happier is als z'n probleem binnen 5 minuten is opgelost, dan wel bekend dat het probleem diep zit (hardwarematig).

Maar goed, van mij zeiden ze dus dat ik me niet goed kon verplaatsen in de beller. Nee, sorry, ik ben mts-er geen psychiater.

Maar goed2, als je dan in zo'n foldertje van ze leest dat iemand die z'n bloemistenopleiding niet heeft afgemaakt en daar van harte welkom is, is het maar beter dat ik niet ben aangenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Op dinsdag 16 juli 2002 10:52 schreef Pelle het volgende:
* Pelle kent 2 mensen bij Call2

De ene met een HBO opleiding, de ander academisch geschoold, en allebei zaten ze de eerste 2 jaar op een helpdesk. Geen idee of je dat wilt, ik zou er in ieder geval niet op zitten te wachten :)
Auto'tje van de zaak krijg je echter wel, ook opleidingsmogelijkheden, en als je echt goed bent dan zul je uiteindelijk ook wel doorstromen, maar persoonlijk lijkt het me niks om daar te werken.
Het lijkt me sterk dat die mensen een volledige opleiding hebben, Call2 neemt namelijk geen mensen aan met een volledige HBO of WO opleiding(die gaan meestal naar Pink IT Management)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:56

GerriT

Dusss......

* GerriT werkt ook bij CALL2.

Dus als je iets wil weten hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik werk ook bij Call2, maar volgens mij zitten ze te springen om techies die kunnen communiceren. Zoveel techies lopen er namelijk niet rond. Nu weet ik dat het vaak niet samen gaat (ben zelf ook niet de beste gesprekspartner als het politiek coorect moet :)), maar je hoeft geen kei in communicatie te zijn.

Anyway, wil je meer weten, vraag het of mail ff. Gerrit en ik zitten op hetzelfde project, dus we beantwoorden alle vragen graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi.... :-)

Ik heb ook al heel even met Zomer gesproken gisteravond...

Alvast bedankt voor jullie hulp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee,

Ik heb nog een paar vraagjes voor jullie Call2 werknemers 8-)

1 - Begin je de eerste weken met een cursus (MSCSE,MSD of iets anders) of ga je meteen aan het werk?
2 - Krijg je meteen een contract en zo ja voor hoelang?
3 - Wat is ongeveer het startsalaris?

p.s. Mijn Mail & ICQ staan in mijn profile...

[edit]
En is in het westen (Amsterdam/Voorburg) een beetje aan een huur huis te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ kick ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Op donderdag 18 juli 2002 09:46 schreef FoofMan het volgende:
Okee,

Ik heb nog een paar vraagjes voor jullie Call2 werknemers 8-)

1 - Begin je de eerste weken met een cursus (MSCSE,MSD of iets anders) of ga je meteen aan het werk?
2 - Krijg je meteen een contract en zo ja voor hoelang?
3 - Wat is ongeveer het startsalaris?

p.s. Mijn Mail & ICQ staan in mijn profile...

[edit]
1. Je begint met 2 weken introductie, heel divers: over windows endergelijke maar ook over presenteren en projecten(en de intro is incl skate cursus :P )
2. Je begint meestal met een jaarcontract. (precies weet ik niet hoe het nu gaat)
3. hangt af van je ervaring/niveau(wel/geen propedeuse diploma enzo)

huizen weet ik erg weinig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:05

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 18 juli 2002 09:46 schreef FoofMan het volgende:
[edit]
De andere vragen heb ik geen antwoord op, maar betaalbare woonruimte vinden in de Randstad is een gigantisch probleem. Ik zou me maar vast inschrijven. Regio Den Haag/Rotterdam is wel wat makkelijker dan Amsterdam trouwens.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oinki
  • Laatst online: 11-10-2012
Op vrijdag 06 juli 2001 19:36 schreef ZarroX het volgende:
.... Bij dat bedrijf waar ik nu binnenkort ga beginnen ga ik gewoon de eerste 4 maanden in hun tijd en tegen betaling m'n MCP halen, daarna in je eigen tijd uit te breiden tot MCSE....
Daar hebben ze blijkbaar niet zoveel vertrouwen in de capaciteiten van hun medewerkers.. 4 maanden voor MCP??
Ik heb mijn complete MCSE traject in 4 maanden + paar dagen gehaald.. b.t.w. Ik werk ook bij Call2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT

GerriT

Dusss......

Op vrijdag 19 juli 2002 10:44 schreef zomer het volgende:

[..]

1. Je begint met 2 weken introductie, heel divers: over windows endergelijke maar ook over presenteren en projecten(en de intro is incl skate cursus :P )
2. Je begint meestal met een jaarcontract. (precies weet ik niet hoe het nu gaat)
3. hangt af van je ervaring/niveau(wel/geen propedeuse diploma enzo)

huizen weet ik erg weinig van...
Kleine aanvulling collega :P

Je krijgt tegenwoordig een halfjaarcontract, daarna een contract voor onbepaalde tijd.

Huizen, ja dat zuigt hier behoorlijk in de regio, maar anders krijg je wellicht gewoon een lease-auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update....ik heb gesolliciteerd en ben aangenomen ;-)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Anoniem: 17304 schreef op 01 augustus 2002 @ 15:13:
nice.... wanneer ga je beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT

GerriT

Dusss......

Anoniem: 17304 schreef op 01 augustus 2002 @ 15:13:
Was dat toevallig afgelopen woensdag ?

Toen zag ik namelijk 6 man de keuken in lopen toen ik daar stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was dinsdag......

En ik ga 16sept beginnen (eerst nog op vakantie namelijk)

Eerst 2 weken cursus , daarna beginnen in A'dam.
Ben nu bezig met huizen daar te zoeken...pfffff :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Welkom bij de club dan! :) Ik werk ook voor Call2.

Twee jaar inderdaad op een helpdesk gezeten. Maar het ligt er helemaal aan wat je van jezelf laat zien. Kansen maak je voor jezelf. Als je maar duidelijk laat zien dat je bereid bent te werken voor resultaat en dat weet te doen op een correcte, klantvriendelijke en communicatieve manier dan ben je hier helemaal op je plek. ;)
Ik zat na driekwartjaar al niet echt meer aan de telefoon. Meer bezig met van allerlei projectjes tussendoor. Dat vond ik juist het leukste werk. Echt iets om te laten zien wat je in je hebt. Het zal ook wel een beetje aan het project liggen waar je komt te zitten, maar over het algemeen krijg je kansen zat.

Succes!!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Foofman, kun je me ff een mailtje sturen op scdebaay@planet.nl, heb je berichtje verwijderd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT

GerriT

Dusss......

ElCondor schreef op 08 augustus 2002 @ 08:45:
Foofman, kun je me ff een mailtje sturen op scdebaay@planet.nl, heb je berichtje verwijderd :(
Da's niet zo slim so ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

:) I'll blast your head off for this!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Zo zo ik zie dat ik in de verte veel collega's erbij krijg. Mensen ik wens jullie succes bij Call2 en bedenk we zijn een nette club >:) Wat dat inhoud merken jullie nog wel. Ikzelf ben werkzaam bij IT management.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
He man, grappig dat een topic van mij van meer dan een jaar geleden weer upgekicked wordt. Ik heb daar destijds ook gesolliciteerd en ben daar aangenomen. Ik ben op een project terecht gekomen bij PinkRoccade Healthcare. In februari ben ik naar deze werkmaatschappij overgestapt en daar werk ik nog steeds met veel plezier. Was wel een korte directierel trouwens, die overstap, maar achteraf viel het allemaal wel mee.

Op zich was het wel goed werken bij Call2, maar ik ben blij dat ik nu niet meer gedetacheerd wordt, maar dat ik gewoon voor vast als system engineer bij een goed bedrijf zit. PinkRoccade Healthcare draait nog steeds als een tiet, in tegenstelling tot veel andere PinkRoccade werkmaatschappijen. Komt vast allemaal wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Heej geen kwaad woord over ITM he....... Wij draaien ook nog altijd beter als de meeste. ;)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerriT

GerriT

Dusss......

MR_VIPER schreef op 08 augustus 2002 @ 21:31:
Heej geen kwaad woord over ITM he....... Wij draaien ook nog altijd beter als de meeste. ;)
Niet beter dan wij ;)

offtopic:
Waar zit je bij ITM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MR_VIPER schreef op 08 augustus 2002 @ 21:31:
Exquize me. Wist ik trouwens ook helemaal niet. Maarja, als ik mun geld maar krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

GerriT schreef op 08 augustus 2002 @ 21:40:
[...]
Niet beter dan wij ;)

offtopic:
Waar zit je bij ITM ?
:D

(hellup straks zit heel Call2 op GoT ;)

Ik zit trouwens ook bij de Amsterdamse vestiging van Call2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Thufir_Hawat schreef op 16 juli 2002 @ 18:25:
[...]

Kan aan mij liggen, maar ik vind het altijd zonde van m'n tijd om een helpdesk te bellen omdat:
1) ze weten het antwoordt toch nooit, maar dan ook echt nooit.
2) het duurt zo lang voordat die helpdeskfiguren door hebben dat ze het niet weten!
Zo werkt misschien de helpdesk in een klein bedrijf, maar in een beetje bedrijf gaat het erom dat het probleem duidelijk is en dat de kleine dingetjes ook uitgesloten worden.
Als dat is gebeurd kan er een monteur worden gestuurd of naar een oplossing worden gezocht.
Ergo, het lijkt mij dat een klant happier is als z'n probleem binnen 5 minuten is opgelost, dan wel bekend dat het probleem diep zit (hardwarematig).
Klant is happy als hij goed te woord wordt gestaan en het gevoel heeft dat de medewerker hem begrijpt. Dat het probleem niet direct is opgelost komt pas op de 3de plaats.
Maar goed, van mij zeiden ze dus dat ik me niet goed kon verplaatsen in de beller. Nee, sorry, ik ben mts-er geen psychiater.
Dat is wat de klant wilt. En als je niet kan verplaatsen in de behoefte van de klant, hoe wil je hem dan helpen?? Gewoon wat getalletjes opdreunen kan iedereen, maar de klant een goed gevoel te geven is belangrijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

GerriT schreef op 08 augustus 2002 @ 21:40:
[...]
Niet beter dan wij ;)

offtopic:
Waar zit je bij ITM ?
offtopic:
BUMN met project bij bedrijf in Capelle a/d IJssel

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37014

Nemen ze daar ook stagiares aan op MBO niveau? ( ook een IT opleiding )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15887

Wishmaster schreef op 16 July 2002 @ 10:08:
[...]

Wat grappig... Als ik vragen mag... weet jij nog hoe die directeur heete een van die directeuren daaro is een hele goeie kennis van mij en die is teglijkertijd ook mijn huisbaas.
dhr. Noord das 1 die andere naam ben ik even kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb ook ooit eens gesolliciteerd bij Call2, werd uitgenodigd voor een tweetal introductiedagen :/ toen werd ik aangenomen bij EXA IT in Den Haag, stukken betere voorwaarden TOTDAT het Landis werd en ben toen weg gegaan, nu ben ik vast in dienst als systeembeheerder bij een drukkerij :) en dat bevalt ook goed!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 11:09

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kick van meer dan 2 jaar :7 , maar ikke ga dus 31 mei daar voor een sollicitatie dag. Iemand tips?

Wat voor vragen zal die fieldmanager allemaal vragen. Kan ik me er een beetje op voorbereiden?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Ik werk er al een poosje niet meer maar heb zeker nog goede herinneringen aan het bedrijf. Ik ben benieuwd hoe het er nu aan toe gaat, dus kom maar op met de tips voor bovenstaande vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

zomertje schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:21:
Ik werk er al een poosje niet meer maar heb zeker nog goede herinneringen aan het bedrijf. Ik ben benieuwd hoe het er nu aan toe gaat, dus kom maar op met de tips voor bovenstaande vraag :)
Wat was je redenen om weg te gaan? Betere voorwaarde? Uitgegroeid?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Ik werk er nu bijna 1 jaar. :)

@Frank Guthrie, als tip kan ik geven: Be you're self.
Het is een heel open bedrijf maar in ieder geval, succes.

while ( !$succeed ) { $try++ }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bas_je schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:56:

Da's niet voor iedereen succesvol :P. Hoe zit het met behalen van certificaten etc..... Ik ben erg leergierig en wil eingelijk heen snel de certificaten halen.

[ Voor 23% gewijzigd door FrankGuthrie op 24-05-2005 20:32 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

FrankGuthrie schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:32:
[...]

Wat was je redenen om weg te gaan? Betere voorwaarde? Uitgegroeid?
Er zijn wat dingen fout gegaan toen de tijden slecht waren. Ofwel het zogenaamde 'bankzitten'. het gerommel rond projecten, lease auto's enz beviel me op het laatst echt niet meer. Maar ik kan niet zeggen of het nu beter/slechter/anders is natuurlijk. Met name het verre reizen naar weer een project in Amsterdam beviel me gewoon niet meer, ik wilde een vaste werkplek en de zekerheid van een bepaald soort functie. In de detachering is het nogal wisselend, voor je het weet krijg je een project wat je totaal niet ligt of ver onder je niveau is en mag je er ook nog 3 a 4 uur per dag voor in de auto doorbrengen. In de eerste 3 jaar heb ik hele leuke projecten gehad, daarna werd het bankzitten waarbij je elke week weer wat anders te horen kreeg.

Heb je geluk dan kun je snel groeien, heb je pech dan zit je 3 jaar op een helpdesk bijvoorbeeld. Maarja, ik ben al 2 jaar weg, dus kan niks zeggen over de werkwijze op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
FrankGuthrie schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:31:
[...]

Da's niet voor iedereen succesvol :P. Hoe zit het met behalen van certificaten etc..... Ik ben erg leergierig en wil eingelijk heen snel de certificaten halen.
kijk als je snel je certificaten wilt halen zit je bij Call2 wel goed, studie materiaal ligt daar genoeg.

Je geeft gewoon aan, dan en dan zou ik examen willen doen daar en daar in, het wordt voor je aangevraagd, je gaat examen doen. Thats it. Als je er snel doorheen wilt kun je bijvoorbeeld 1 MCP per maand doen ofzo, het is wel zo dat het afhankelijk van je project is of je onder werk tijd kunt leren of niet. Ik heb bijvoorbeeld projecten gehad waar er s'middags niet veel gebeurde, dit kon je dan mooi gebruiken als studie moment, maar ik heb ook projecten gehad waar die personen daar dachten: ik betaal voor jouw, dus als jij niets te doen hebt, ga je maar wat doen, als het voor mij maar nuttig is (lees: dus niet studeren) dus dan ben je idd. aangewezen op de avond uren.

while ( !$succeed ) { $try++ }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben je doorgestroomd naar pink?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 15:47

BFS

Rude awakening

Bas_je schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:56:

Het is een heel open bedrijf maar in ieder geval, succes.
Gelukkig kun jij wel bouwen op een goede periode bij je stage bedrijf ;)

Ik denk dat hier hetzelfde geld als bij andere bedrijven: Laat zien dat je wilt leren en dat je gemotiveerd bent.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

FrankGuthrie schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:19:
[...]

Ben je doorgestroomd naar pink?
Nee, ik ben naar een klein bedrijfje hier in de buurt gegaan en heb daar een vast contract. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Contract aangeboden gekregen! :) _/-\o_ 8)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

Wie kan mij vertellen waar ik bij 2e gesprek moet opletten, mag dinsdag op 2e gesprek.

En krijg je er nog steeds een auto van de zaa kals je meer dan 1 uur woon werk verkeer hebt (zoja, wat voor een) en mag je daar ook prive mee rijden?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

racoon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:04:
Wie kan mij vertellen waar ik bij 2e gesprek moet opletten, mag dinsdag op 2e gesprek.

En krijg je er nog steeds een auto van de zaa kals je meer dan 1 uur woon werk verkeer hebt (zoja, wat voor een) en mag je daar ook prive mee rijden?
Het 2de gesprek moet je zien als een zware sollicitatie. Een field manager gaat je CV doorzagen, maar meer op de IT dingen. Ook kreeg ik 2 keer een situatie voorgeschoteld, en daar moest ik zeggen hoe ik het zou aan pakken. Gelukkig op allebei de vragen perfect antwoord gegeven. De fieldmanager zei op gegeven moment: "Het lijkt wel of we deze vraag samen ingestudeerd hebben." :Y)

Ja, je krijgt nog steeds een auto als je meer dan 1 uur over doet om van huis naar het werk te komen. Ze hadden vroeger Peugot 206'jes, maar die zijn nu grotendeels vervangen door Renault Clio's.

Over de auto. Je mag er privé mee rijden, maar dat is tot 10.000 kilometer per jaar, en je betaald dan €90 per maand bij, ennnnnn als je over 500 km komt dan moet je van de belasting aan het eind van het jaar ook nog betalen :r. Er komt dan een zogenaamd bijtelling bij van 23-24% van de nieuwwaarde van de auto bij(iedere jaar). De auto moet je dus zien als loon. Daar moet je dus ook belasting over betalen. Maar goed, als de alleen voor de wagen dan zit je er niet goed, maar dat lijkt me logisch. Sowieso zoeken ze een project in de beurt en die bij je profiel past.

Ik zit nu in mijn eerste introductieweek en het is me erg bevallen. Helaas is er vandaag een kandidaat naar huis gestuurd, vanwege een niet helemaal kloppend CV. Deze kandidaat beweerde namelijk een HBO diploma te hebben, maar het bleek een HBO certificaat te zijn, verre van een volwaardig HBO diploma. Ga dus niet liegen! Het is een erg relaxt bedrijf, maar als je liegt of dingen doet die niet door de beugel kunnen en ze komen erachter, dan lig je er wel zo uit. Nou lag deze meneer er niet zomaar uit, maar moest 'ie wel een intelligentie test doen, die hij dus niet gehaald heeft.

Morgen ga ik naar bilthoven voor Linux B)

Ohw, en ondanks dat ik volgend week nog de 2de week moet doen van de introductie, moet ik maandag al op intakegesprek bij ING. Aan de ene kant heerlijk, aan de andere kant wel erg snel. Dus het zal allemaal spannend worden.

[ Voor 37% gewijzigd door FrankGuthrie op 07-07-2005 22:21 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
FrankGuthrie schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:13:
[...]

Over de auto. Je mag er privé mee rijden, maar dat is tot 10.000 kilometer per jaar, en je betaald dan €90 per maand bij, ennnnnn als je over 500 km komt dan moet je van de belasting aan het eind van het jaar ook nog betalen :r. Er komt dan een zogenaamd bijtelling bij van 23-24% van de nieuwwaarde van de auto bij(iedere jaar). De auto moet je dus zien als loon. Daar moet je dus ook belasting over betalen. Maar goed, als de alleen voor de wagen dan zit je er niet goed, maar dat lijkt me logisch. Sowieso zoeken ze een project in de beurt en die bij je past.
Aan de andere kant kan je die 90 euro eigen bijdrage die je per maand aan je baas betaalt natuurlijk weer aftrekken van de belasting. Of bedoel je dat je 90 euro per maand aan de belastingdienst moet betalen?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

lekker ene renault clio, en meer dan 10000 per jaar prive dus zonder woon werk verkeer erbij rij ik toch niet, wat voor situaties kreeg jij voor geschoteld, kan ik me er op voorberijden

[ Voor 26% gewijzigd door racoon op 07-07-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 09:45

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Ik ben er inmiddels al 3 jaar weg... heb geen spijt dat ik daar gewerkt heb. Sterker nog.. ik ben aan het proberen daar een baan als fieldmanager te krijgen. Ik vind het nog steeds een top bedrijf.. zekers als je nog verder wil leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

PsychoG schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:30:
Ik ben er inmiddels al 3 jaar weg... heb geen spijt dat ik daar gewerkt heb. Sterker nog.. ik ben aan het proberen daar een baan als fieldmanager te krijgen. Ik vind het nog steeds een top bedrijf.. zekers als je nog verder wil leren.
Ik wil zeker verder leren, waar ik nu zit bevalt me totaal niet, dus wil dolgraag leren, hoop dat ik het 2e gesprek haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

racoon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:33:
[...]

Ik wil zeker verder leren, waar ik nu zit bevalt me totaal niet, dus wil dolgraag leren, hoop dat ik het 2e gesprek haal
Moet wel lukken joh :).. Ik had alleen een sollicitatie dag.. daarna meteen contract.. dat is dus gewijzigd merk ik. De intro-weken waren overigens wel top..

Zomertje kan ik me ook nog wel herinneren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

PsychoG schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:39:
[...]

Moet wel lukken joh :).. Ik had alleen een sollicitatie dag.. daarna meteen contract.. dat is dus gewijzigd merk ik. De intro-weken waren overigens wel top..

Wat werd er precies bij jou op die selectie dag gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

racoon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:41:
[...]

Wat werd er precies bij jou op die selectie dag gevraagd
Vrij algemeen... kennis.. hoe zou jij dit aanpakken.. hoe zie jij jezelf over 5 jaar.. etc etc..
Ik kreeg zelfs nog het commentaar dat ik TE relax zou zijn.. :P

Ik zou me als ik jou was maar niet al te druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

PsychoG schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:44:
[...]

Vrij algemeen... kennis.. hoe zou jij dit aanpakken.. hoe zie jij jezelf over 5 jaar.. etc etc..
Ik kreeg zelfs nog het commentaar dat ik TE relax zou zijn.. :P

Ik zou me als ik jou was maar niet al te druk maken.
De een zegt je krijgt een iq test die erg zwaar is en de ander zegt het stelt niks voor, waneer ben jij er begonnen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

[...]

Nee hoor, na de sollicitatie dag(/2de gesprek) kreeg ik ook een contractaanbieding. Kon meteen paar dagen later contract tekenen :Y).

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

racoon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:45:
[...]

De een zegt je krijgt een iq test die erg zwaar is en de ander zegt het stelt niks voor, waneer ben jij er begonnen dan
Ff denken... hoor. Dat was.. uhmm.. eind 2000 als ik met niet vergis. De IQ test zelf stelde weinig voor (wat je ook op internet kan vinden enzo). De persoonlijkheids testen zijn ook makkelijk te beïnvloeden, aan die tests hecht ik weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Het is echt een bedrijf voor de beginnende it-er begrijp ik zo.... qua salaris iig....

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

PsychoG schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:47:
[...]

Ff denken... hoor. Dat was.. uhmm.. eind 2000 als ik met niet vergis. De IQ test zelf stelde weinig voor (wat je ook op internet kan vinden enzo). De persoonlijkheids testen zijn ook makkelijk te beïnvloeden, aan die tests hecht ik weinig waarde.
Hoe bedoel je de persoonlijkheids testen zijn makkelijk te beinvloeden, ik heb overigens mbo niveau4 en bijna 2 jaar helpdeskervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG

PsychoG

racoon schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:50:
[...]

Hoe bedoel je de persoonlijkheids testen zijn makkelijk te beinvloeden, ik heb overigens mbo niveau4 en bijna 2 jaar helpdeskervaring
Gewoon het meeste sociale antwoord kiezen.. et voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

PsychoG schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:51:
[...]

Gewoon het meeste sociale antwoord kiezen.. et voila :)
Ik hoop echt dat het me gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

[...]

Woei, toch terug naar Call2. Op een of andere manier lees ik deze topics ook nog steeds met belangstelling. Het is toch een leuke tijd geweest daar. En ja, jou herinner ik me ook nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ben erg zenuwachtig, hoop echt dat ik aangenomen word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 08-06 11:15

Chakotay

Lick here to continue

Een bedrijf als Call2 is eigenlijk precies waar ik op dit moment naar op zoek ben, bedankt voor het omhoog schoppen van dit topic :p

Ik ben nu het sollicitatie-formulier aan het invullen, iemand een idee wat ze bij het software-veld van automatiseringservaring willen horen? Hier kan ik nu wel een hele lijst van pakketten waar ik ervaring mee heb gaan neerplempen, maar dat lijkt me niet bijzonder nuttig...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Besturingssystemen? Belangrijke pakketten als Office?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op hoeveel tijd(uitgaand van OV) van het hoofdkantoor van call2 wonen jullie eigenlijk?

Ik heb lekkah vanaf zondag tot donderdag in holel Mövenpick gezeten. 2 minuten gelegen van het hoofdkantoor :Y) **** hotel. Heb ik effe geluk, dat ik net te ver van Voorburg woon. Iedere dag lekker fris op werk _/-\o_ En het vreten was goed :9~

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

zomertje schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:15:
Besturingssystemen? Belangrijke pakketten als Office?
Voor besturingssystemen is een apart veld :) Maar ik gooi er inderdaad wel een lijstje van belangrijke pakketten e.d. in.

Grom, net dat hele formulier in gevult, klik op submit, gebeurt er niets. Wil ik even in de source kijken of het misschien vieze IE-only code is, vind m'n Firefox het een leuk moment om te gaan crashen...

*hele ding nog een keer gaat invullen*

51 minuten bij Voorburg NS vandaan trouwens... Handig, ik woon binnen een uur OV van alledrie de vestigingen :p

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 07-07-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Chakotay schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:44:
[...]

Voor besturingssystemen is een apart veld :) Maar ik gooi er inderdaad wel een lijstje van belangrijke pakketten e.d. in.

Grom, net dat hele formulier in gevult, klik op submit, gebeurt er niets. Wil ik even in de source kijken of het misschien vieze IE-only code is, vind m'n Firefox het een leuk moment om te gaan crashen...

*hele ding nog een keer gaat invullen*

51 minuten bij Voorburg NS vandaan trouwens... Handig, ik woon binnen een uur OV van alledrie de vestigingen :p
Uhm, firefox doet vervelend op de website :X Dat weten ze ook, maar over 2 weken komt er een nieuwe site.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Had je dat niet eerder kunnen zeggen? :+

Maargoed, het ding is nu in IE nogmaals ingevuld, en deze keer wel goed doorgekomen. Let's see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Mij belden ze gewoon op en melde dat ze me CV op internet gevonden hadden en dat ze me op gesprek wilde hebben, nu nog het 2e gesprek waar ik erg nerveus voor ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

[...]

Het 2de gesprek moet je zien als een zware sollicitatie. Een field manager gaat je CV doorzagen, maar meer op de IT dingen. Ook kreeg ik 2 keer een situatie voorgeschoteld, en daar moest ik zeggen hoe ik het zou aan pakken. Gelukkig op allebei de vragen perfect antwoord gegeven. De fieldmanager zei op gegeven moment: "Het lijkt wel of we deze vraag samen ingestudeerd hebben." :Y)

Ja, je krijgt nog steeds een auto als je meer dan 1 uur over doet om van huis naar het werk te komen. Ze hadden vroeger Peugot 206'jes, maar die zijn nu grotendeels vervangen door Renault Clio's.

Over de auto. Je mag er privé mee rijden, maar dat is tot 10.000 kilometer per jaar, en je betaald dan €90 per maand bij, ennnnnn als je over 500 km komt dan moet je van de belasting aan het eind van het jaar ook nog betalen :r. Er komt dan een zogenaamd bijtelling bij van 23-24% van de nieuwwaarde van de auto bij(iedere jaar). De auto moet je dus zien als loon. Daar moet je dus ook belasting over betalen. Maar goed, als de alleen voor de wagen dan zit je er niet goed, maar dat lijkt me logisch. Sowieso zoeken ze een project in de beurt en die bij je profiel past.

Ik zit nu in mijn eerste introductieweek en het is me erg bevallen. Helaas is er vandaag een kandidaat naar huis gestuurd, vanwege een niet helemaal kloppend CV. Deze kandidaat beweerde namelijk een HBO diploma te hebben, maar het bleek een HBO certificaat te zijn, verre van een volwaardig HBO diploma. Ga dus niet liegen! Het is een erg relaxt bedrijf, maar als je liegt of dingen doet die niet door de beugel kunnen en ze komen erachter, dan lig je er wel zo uit. Nou lag deze meneer er niet zomaar uit, maar moest 'ie wel een intelligentie test doen, die hij dus niet gehaald heeft.

Ohw, en ondanks dat ik volgend week nog de 2de week moet doen van de introductie, moet ik maandag al op intakegesprek bij ING. Aan de ene kant heerlijk, aan de andere kant wel erg snel. Dus het zal allemaal spannend worden.
toon volledige bericht
Krijg je in je introductie ook Linux?

en een project bij me in de buurt met 1 uur reistijd kan dus alleen Zwolle of Apeldoorn worden de rest is al meer als 1 uur

[ Voor 4% gewijzigd door racoon op 08-07-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

FrankGuthrie schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:30:
Op hoeveel tijd(uitgaand van OV) van het hoofdkantoor van call2 wonen jullie eigenlijk?

Ik heb lekkah vanaf zondag tot donderdag in holel Mövenpick gezeten. 2 minuten gelegen van het hoofdkantoor :Y) **** hotel. Heb ik effe geluk, dat ik net te ver van Voorburg woon. Iedere dag lekker fris op werk _/-\o_ En het vreten was goed :9~
Ik ben van deur tot deur 2 uur en 45 minuten kwijt om in voorburg bij Call2 te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
Blij dat ik daar niet meer voor werk zeg!

"Vroegah" was het een leuk bedrijf om voor te werken.
Echter na de directieswoop werd het allemaal anders. :(
Echt zonde, was echt een leuk bedrijf!

Pin je niet te vast op je auto, die ben je net zo makkelijk weer kwijt.

Wel gefeliciteerd met je nieuwe job.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Zosas schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:34:

Als je mij feliciteerd, ik moet dinsdag nog op 2e gesprek, maar wat is er nu niet meer zo leuk aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Uhm, kan je concreet vertellen waarom het minder is? Ik heb gister een directieworkshop gehad, en die gasten zijn erg ehhm... cool.

Tja, dat je die auto makkelijk kwijt bent is logisch. Als je van het project wordt gehaald dan is ie weg. Nogal logisch. Het is een bedrijfsauto.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

FrankGuthrie schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:10:
[...]

Uhm, kan je concreet vertellen waarom het minder is? Ik heb gister een directieworkshop gehad, en die gasten zijn erg ehhm... cool.

Tja, dat je die auto makkelijk kwijt bent is logisch. Als je van het project wordt gehaald dan is ie weg. Nogal logisch. Het is een bedrijfsauto.
Kan jij mij wat meer vertellen over het 2e gesprek en hoe het verder gaat:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

racoon schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:23:
[...]

Kan jij mij wat meer vertellen over het 2e gesprek en hoe het verder gaat:?
Had volgens mij al een klein stukje over geschreven. Maar wat wil je weten?

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

FrankGuthrie schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:28:
[...]

Had volgens mij al een klein stukje over geschreven. Maar wat wil je weten?
Wat ik kan verwachten, of ik meteen hoor waar ik geplaatst word, hoelang het duurt voor dat de introductie begint, en wat er in de introductie gedaan word, krijg je meteen studie materiaal mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

racoon schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:31:
[...]

Wat ik kan verwachten, of ik meteen hoor waar ik geplaatst word, hoelang het duurt voor dat de introductie begint, en wat er in de introductie gedaan word, krijg je meteen studie materiaal mee?
Je hoort pas wanneer je geplaatst bent wanneer je in dienst treed, en dat duurt meestal tot na de introductieweken, bij mij is het sneller gegaan, omdat ze staan te springen bij de ING voor mensen. Maar ik kan pas beginnen na de introductieweken. Heb nog 1 week te gaan.

Tja, ik had mijn 2de sollicitatie dag op 31 mei. En ik ben 4 juli begonnen. In juni hadden ze geen introductie klas, dus ik moest een maand wachten, maar als ze een klasje hebben kan je eerder beginnen, dus dat kan erg verschillen, dus je kan dat niet vantevoren weten.

Krijgt meteen studiemateriaal mee, en ook opdrachten die je moet doen, maar dat verschilt ook per groep, dus ook dat hangt ervanaf.

Aan materiaal heb ik 2 boeken mee gekregen, een ITIL (ITSM) boek, waarvan ik het tentamen aan het eind van de maand moet maken. en mijn eerste MCP/MSCE examenboek 70-210. Dit examen mag ik zelf kiezen. Dus je gaat vanaf dag 1 in al in de boeken moeten duiken, en je moet groepsopdrachten doen, dus je gaat er niet freestylend doorheen. Je krijgt ook veel theorie naar je hoofd geslingerd, wat erg leerzaam is, maar de dagen zijn wel lang als je niet goed uitgerust bent.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Bedankt voor je reactie, ik ben het gewent dat de dagen lang zijn en dat je veel informatie krijgt, maar wat ik me afvraag is of ik wel door het 2e gesprek heen kom, wel werd mij gevraagd of ik vorige week op gesprek kon komen zodat ik deze week al met de gezamelijke introductie kon beginnen

[ Voor 29% gewijzigd door racoon op 08-07-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

racoon schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:44:
Bedankt voor je reactie, ik ben het gewent dat de dagen lang zijn en dat je veel informatie krijgt, maar wat ik me afvraag is of ik wel door het 2e gesprek heen kom, wel werd mij gevraagd of ik vorige week op gesprek kon komen zodat ik deze week al met de gezamelijke introductie kon beginnen
Als je het eerste gesprek heb gehad ben je al best ver. Maar het gesprek met de fieldmanager is erg belangrijk. Bij mijn groep mochten we alle 4 door naar het hoofdkantoor nadat ik een capaciteitentest had gedaan. Intelligentie test hoefde ik niet te doen, heb namelijk al mijn Prop. Daarmee bewijs je dat je het HBO denk en -werk niveau aan kan. Na de capaciteiten test moest ik een groepsopdracht doen waarbij ze kijken hoe je met als groep functioneert, maar ook wat jouw rol in de groep is. Ze kijken naar de input, en of je erbij betrokken bent. Nadat we allemaal die opdracht hadden voltooid werd er gepraat over de capaciteitentest resultaten. Ik moest dan in een kamertje gaan zitten met de mensen van het bureau die de test hadden afgenomen. Nadat ik dat had gedaan ging de adjunct directeur praten met de mensen van het bureau die de test had afgenomen.

Daarna kregen we te horen dat we alle 4 door mochten naar het hoofdkantoor. Daar aangekomen, moesten met een fieldmanager praten en in dat gesprek gaan diep in op je CV en ICT kennis. Al je het gesprek hebt gehad gaan de fieldmanagers met de directeur en elkaar overleggen welke mensen er geschikt zijn voor het bedrijf. Na 15-30 minuten kwamen ze ons in de keuken/kantine feliciteren. 1 jongen moest met de fieldmanger, waarmee hij had gepraat, meelopen. Deze had het niet gehaald. Het 2de gesprek is dus erg belangrijk. Hij had dingen gezegd die ze niet echt overtuigde (ze wilde niet precies de reden geven waarom hij het niet was geworden). Naja, je krijgt dan een contract aanbieding. Een week later heb ik mijn contract getekend op hun kantoor in Diemen-Zuid. En nu zit ik in de introductie weken.

Vandaag had ik een Linux dag in Bilthoven, op een kantoor van PinkRoccade. Ik ben blij dat het weekend is. Je krijgt namelijk in korte tijd veel stof en termen naar je hoofd geslingerd, dus het weekend is welkom.

Ben wel beetje nerveus dat ik maandag naar ING moet, maar dat gaat hoop ik goed komen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

zo te horen krijg ik het nog aardig zwaar dinsdag, zie er wel een beetje tegen op, nog goede tips voor me ofkan je me de vragen die je kreeg doorspelen

[ Voor 37% gewijzigd door racoon op 08-07-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Chakotay schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:13:
Een bedrijf als Call2 is eigenlijk precies waar ik op dit moment naar op zoek ben, bedankt voor het omhoog schoppen van dit topic :p

Ik ben nu het sollicitatie-formulier aan het invullen, iemand een idee wat ze bij het software-veld van automatiseringservaring willen horen? Hier kan ik nu wel een hele lijst van pakketten waar ik ervaring mee heb gaan neerplempen, maar dat lijkt me niet bijzonder nuttig...
Mocht je per ongeluk een afwijzing krijgen, mail dan je cv ff. Help ik je als het meezit aan je eerste gesprek. Ik ben net terug van de borrel bij Call2 (bijna een jaar uit dienst, gisteren oud collega staan helpen met een probleem, vandaag gezellig beppen).

Anyway, de test zoals de meeste hier hem beschrijven is iets veranderd. Zomertje en ik hebben zeker een andere test gehad die er nu is. Enige tips die ik kan geven: Zorg dat je je laat zien, wees jezelf, niet te streberig e.d. Help anderen als het nodig is en werk samen als het nodig is. Dat zijn ook skills waar ze naar kijken.

Zie de managers vooral niet als boemannen, 80% is ook bij Call2 begonnen als verldmedewerker, die weten hoe het allemaal werkt. Eigenlijk zijn ze allemaal zelfs liev :+

[ Voor 8% gewijzigd door Pewwy op 08-07-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
FrankGuthrie schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:57:
[...]
Vandaag had ik een Linux dag in Bilthoven, op een kantoor van PinkRoccade. Ik ben blij dat het weekend is. Je krijgt namelijk in korte tijd veel stof en termen naar je hoofd geslingerd, dus het weekend is welkom.

Ben wel beetje nerveus dat ik maandag naar ING moet, maar dat gaat hoop ik goed komen.
Ben benieuwd wie je bent dan, ik moet je gisteren gezien hebben, omdat ik daar ook was :)
Niet druk maken om je eerste klus. Het is namelijk geen geheim dat je geen/weinig ervaring hebt, omdat Call2 klanten weten dat er vooral gemotiveerde/leergierige mensen werken. Geniet van je weekend en zorg dat je wakker bij de ING komt. Dat is het belangrijkste ;)

Jammer dat ik niet weet wie je precies bent, ben wel nieuwsgierig ;) Je vergeet echter te vermelden dat Call2 onder de directie van vroeguh waarschijnlijk niet meer had kunnen bestaan. Call2 is iets volwassener geworden, iets wat hard nodig was. Uiteraard was de lol leuk, maar nu kan je aan een carriere werken. Onder de "oude" directie was je na 3 of 4 projecten klaar en kon je op zoek naar een adere baan of blijven hangen in je functie.

[ Voor 36% gewijzigd door Pewwy op 08-07-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

De sfeer lijkt me daar inderdaad goed, samenwerken in een 2e gesprek moet ook wel lukken, alleen de iq test lijkt me erg zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Pewwy schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:11:
[...]

Mocht je per ongeluk een afwijzing krijgen, mail dan je cv ff. Help ik je als het meezit aan je eerste gesprek. Ik ben net terug van de borrel bij Call2 (bijna een jaar uit dienst, gisteren oud collega staan helpen met een probleem, vandaag gezellig beppen).
Dat is altijd handig, mocht ik afgewezen worden zal ik je even een mailtje sturen. Ik heb gisteren van m'n vader (die werkt al een paar jaar bij Pink) een MCP Win XP & een ITIL boek meegekregen, geeft het pluspunten als ik bij een eventueel gesprek meld als ik daar al mee bezig ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

[...]

toon volledige bericht
En hoe is het bij de ING gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik mag vrijdag ook voor een eerste gesprek richting Voorburg :) Wat is de "dresscode" bij dat bedrijf eigenlijk? Gewoon goed verzorgt in normale kleding, of verwachten ze dat je in pak aan komt hobbelen? Dat laatste lijkt me niet echt waarschijnlijk voor een startersbedrijf, maar je weet het nooit... Hebben mensen die dat kortgeleden gehad hebben nog verdere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Ga in pak, ook al is het daar geen vereiste. Het gaat om de manier waarop je jezelf verkoopt, en dat is nu eenmaal beter in pak. Daarmee laat je zien dat je serieus bent. Mocht je een hekel aan stropdassen hebben dan zou je die eventueel weg kunnen laten, maar zelfs dat zou ik niet doen. Ik ben overigens ooit in spijkerbroek gegaan...en aangenomen.

Later heb ik geleerd dat een pak nu éénmaal iets is waarmee je je beter verkoopt. Boeide mij toen niet, want ik had lang haar en liep altijd in het zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Pewwy schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:58:
Ga in pak, ook al is het daar geen vereiste. Het gaat om de manier waarop je jezelf verkoopt, en dat is nu eenmaal beter in pak. Daarmee laat je zien dat je serieus bent. Mocht je een hekel aan stropdassen hebben dan zou je die eventueel weg kunnen laten, maar zelfs dat zou ik niet doen. Ik ben overigens ooit in spijkerbroek gegaan...en aangenomen.

Later heb ik geleerd dat een pak nu éénmaal iets is waarmee je je beter verkoopt. Boeide mij toen niet, want ik had lang haar en liep altijd in het zwart ;)
Ik zie hierboven ook aan aantal keer staan dat je vooral je zelf moet zijn, en niet te streberig doen. Nu heb ik zelf letterlijk nog nooit in pak gelopen, ik heb niet eens zo'n ding :X Is het niet belangrijker dat je gewoon jezelf bent, en je op je gemakt voelt? Dat laatste is een een pak waarschijnlijk wel minder, ben ik bang.

Pagina: 1 2 3 Laatste