Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Drake schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:53:
Ik ben dus van de week geweest bij de introductiedag, IQ test gedaan wat prima ging, daarna de groepsopdracht wat ik mijn ogen goed was verlopen kwa samenwerking, daarna de psygologische test, en daarna kwam het gedonder Ik zou zogenaamd mij niet kunnen inleven in de gedachten van andere mensen,

Dat ik vertelde dat ik jaren lang mensen met 0.0% pc kennis(en zeker mensen bij mensen die geen kennis ervan hebben zul je jezelf moeten verplaatsen in hun situatie om het duidelijk en simpel te kunnen uitleggen) heb geholpen met problemen mocht niet baten.

Al met al ben ik behoorlijk teleurgesteld in de manier waarop mensen geworven worden, ik had echt enorm graag aan de slag gegaan bij call2 maar zij hechten meer waarde aan testen en momentopnames dan de persoon in kwestie zelf.
Vind je echt raar dat ze meer waarde hechten aan een test dan aan jouw reactie daarop? Wat moeten ze dan doen? Als een test zegt dat jij iets niet bent en jij zegt van wel, moeten ze dan jou geloven en niet de test? Dan zouden ze de test dus niet hoeven doen.

Die testen worden al jaren gebruikt en afgenomen door mensen die dit vaker doen. Het resultaat is dat ze nauwelijks mensen binnen krijgen die niet voldoen aan het profiel. Wat wel kan is natuurlijk dat de test te streng is en dat er dus mensen die wel aan het profiel voldoen niet door de test komen. De vraag is of dat is op te lossen door de tests minder strict te hanteren. Persoonlijk denk ik dat je beter iets te streng kunt zijn.

Desondanks begrijp ik je gevoel en wens je veel succes bij het verder solliciteren.

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Drake schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:53:
Ik ben dus van de week geweest bij de introductiedag, IQ test gedaan wat prima ging, daarna de groepsopdracht wat ik mijn ogen goed was verlopen kwa samenwerking, daarna de psygologische test, en daarna kwam het gedonder Ik zou zogenaamd mij niet kunnen inleven in de gedachten van andere mensen,

Dat ik vertelde dat ik jaren lang mensen met 0.0% pc kennis(en zeker mensen bij mensen die geen kennis ervan hebben zul je jezelf moeten verplaatsen in hun situatie om het duidelijk en simpel te kunnen uitleggen) heb geholpen met problemen mocht niet baten.

Al met al ben ik behoorlijk teleurgesteld in de manier waarop mensen geworven worden, ik had echt enorm graag aan de slag gegaan bij call2 maar zij hechten meer waarde aan testen en momentopnames dan de persoon in kwestie zelf.
Was je de enige die niet door ging, of waren er meer? En wat vonden zij van de test?

Zoals de meneer hierboven al aangeeft, het is jammer dat je niet bent aangenomen, maar die test worden niet zomaar gedaan.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
FrankGuthrie schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:05:
[...]

Was je de enige die niet door ging, of waren er meer? En wat vonden zij van de test?

Zoals de meneer hierboven al aangeeft, het is jammer dat je niet bent aangenomen, maar die test worden niet zomaar gedaan.
Er was sowieso al 1 afgevallen voor de IQ test, hoeveel er voor de andere test zijn afgevallen weet ik helaas niet.
Iedereen vond de test belachelijk, maar dat had meer te maken met het aantal (250) en soort vragen, maarja het is een momentopname die ook nog eens manipuleerbaar is (je kan zelf kiezen wat de uitkomst ongeveer zal zijn).

Die testen worden gedaan zodat ze een klein beetje een beeld van iemand kunnen scheppen, maar het is en blijft een test en staat niet garant voor wat dan ook.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

FlowinG schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 15:51:
[...]

Ik had heel toevallig op precies de zelfde dag (20 september) uitgebreide testjes en gesprekken ;)
ff tussen ons: kippengaas?
Woensdag 28 september heb ik mijn contract getekend en ik begin in het klasje van 3 oktober. Ik had een vriend getipt die net z'n Havo had gehaald en 18 jaar is. Die had dezelfde dag een eerste sollicitatie.Hij verdiende wel een kan vond de recruiter, dus donderdag(gister) had hij wat testjes en een uitgebreid sollicitatie gesprek. Diezelfde dag wouden ze hem een contract aanbieden en heeft hij ook diezelfde dag getekend. Maandag begint hij tegelijkertijd met mij in het klasje en ik vang iets van 100 euro als werknemer die iemand anders aanbracht (die delen we uiteraard).
Het ging met hem heel snel en hij heeft alleen z'n Havo, is 18 jaar en kan gratis een deeltijd HBO doen. Dit is volgens mij perfect als je geen zin meer hebt in full-time fictieve opdrachten en onzin waar je weinig aan hebt...
Haha, ja kippengaas. Welke was jij in het groepje? Toevallig in pak? Ik was de een in pak met stropdas heh. Volgende week vrijdag is er een borrel, ik zit dan bij die in Rijswijk. Wellicht wel leuk om dieper in te gaan op kippengaas mogelijkheden.

Ik ben per 1 december begonnen op een Pink project bij TPG, heel wat anders dan met mn handen aan de hardware, meer change management/werkvoorbereiding. Iets dat ik stiekem toch best leuk vond. Heeft er mede voor gezorgd dat ik nu met mn HBO de BI kant op wil. Het project is voor onbepaalde tijd, wat ook wel mooi is. Ik ben tot nu toe nog erg tevreden over Call2.

Voor ik begon bij dit project was er eerst sprake dat ik op een ander project gezet zou worden, ging helemaal goed, tot ik kreeg te horen dat ze voor een concurrent hadden gekozen. Door deze last minute verandering van zaken kwam ik anderhalve week zonder project. Dan komt ook weer iets moois van Call2, je zit niet op de bank, je krijgt betaald om te leren. Geweldig toch :D
Drake schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 01:10:
[...]

Er was sowieso al 1 afgevallen voor de IQ test, hoeveel er voor de andere test zijn afgevallen weet ik helaas niet.
Iedereen vond de test belachelijk, maar dat had meer te maken met het aantal (250) en soort vragen, maarja het is een momentopname die ook nog eens manipuleerbaar is (je kan zelf kiezen wat de uitkomst ongeveer zal zijn).

Die testen worden gedaan zodat ze een klein beetje een beeld van iemand kunnen scheppen, maar het is en blijft een test en staat niet garant voor wat dan ook.
De tests zijn er voor een algemeen beeld, als je volgens die tests, niet een beetje, maar helemaal niet in het vakje past zal je worden afgewezen. Als ze nog twijfelen zijn ze niet zo snel, dan ga je nog door voor het gesprek met de fieldmanagers die je zo wat beter proberen te leren kennen. Heb je dat gesprek ook nog gehad?

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
Chandler schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 02:37:

De tests zijn er voor een algemeen beeld, als je volgens die tests, niet een beetje, maar helemaal niet in het vakje past zal je worden afgewezen. Als ze nog twijfelen zijn ze niet zo snel, dan ga je nog door voor het gesprek met de fieldmanagers die je zo wat beter proberen te leren kennen. Heb je dat gesprek ook nog gehad?
Nee, een aantal kreeg eerst een gesprek met de fieldmaganers aangezien er te weinig waren, een aantal andere (waaronder ikzelf) kregen eerst de uitslag van de test en het gesprek daarbij. Nu mag ik van mijzelf zeggen dat ik aardig weet wie ik ben, wat wel ik kan en wat niet. Als je dan een totaal anders beeld voor je neus krijgt dan wat je van jezelf verwacht en vrienden/famillie van jou zien, dan is dat niet leuk om dat in een negatieve zin te horen te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 07-12-2005 21:46 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:38

michael21

Shrimp

Even een flinke kick, hoe is het nu bij call2 om te werken.

Ik heb de online sollicitatie ingevuld, en was eigenlijk wel benieuwd naar de mening van wat mensen die er nu werken.

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Werken bij Call2 was al een flinke kick, deze helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:38

michael21

Shrimp