Vind je echt raar dat ze meer waarde hechten aan een test dan aan jouw reactie daarop? Wat moeten ze dan doen? Als een test zegt dat jij iets niet bent en jij zegt van wel, moeten ze dan jou geloven en niet de test? Dan zouden ze de test dus niet hoeven doen.Drake schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:53:
Ik ben dus van de week geweest bij de introductiedag, IQ test gedaan wat prima ging, daarna de groepsopdracht wat ik mijn ogen goed was verlopen kwa samenwerking, daarna de psygologische test, en daarna kwam het gedonder Ik zou zogenaamd mij niet kunnen inleven in de gedachten van andere mensen,
Dat ik vertelde dat ik jaren lang mensen met 0.0% pc kennis(en zeker mensen bij mensen die geen kennis ervan hebben zul je jezelf moeten verplaatsen in hun situatie om het duidelijk en simpel te kunnen uitleggen) heb geholpen met problemen mocht niet baten.
Al met al ben ik behoorlijk teleurgesteld in de manier waarop mensen geworven worden, ik had echt enorm graag aan de slag gegaan bij call2 maar zij hechten meer waarde aan testen en momentopnames dan de persoon in kwestie zelf.
Die testen worden al jaren gebruikt en afgenomen door mensen die dit vaker doen. Het resultaat is dat ze nauwelijks mensen binnen krijgen die niet voldoen aan het profiel. Wat wel kan is natuurlijk dat de test te streng is en dat er dus mensen die wel aan het profiel voldoen niet door de test komen. De vraag is of dat is op te lossen door de tests minder strict te hanteren. Persoonlijk denk ik dat je beter iets te streng kunt zijn.
Desondanks begrijp ik je gevoel en wens je veel succes bij het verder solliciteren.
I'm not a complete idiot - several parts are missing.