Toch leuk de ervaringen hier te lezen
Ikzelf ben ook een Call2'er, ondertussen alweer ruim anderhalf jaar.
Veel van de ervaringen die ik hier lees kan ik onderstrepen, Call2 is een jonge en leuke organisatie, waar je veel ruimte en kans krijgt om te groeien, iets waar ik hard naar op zoek was toen ik reageerde op Call2.
Mijn reactie op Call2 vond ik erg spannend, het betekende voor mij namelijk meerdere ingrijpende wijzigingen.
1. Ik moest verhuizen vanuit een van de meest oostelijke plaatsjes van nederland, naar iets in de randstad (dat is uiteindelijk Almere geworden, omdat hier relatief makkelijk en ook nog enigszins betaalbaar woonruimte te vinden was)
2. Ik ging er flink op achteruit in loon, slikken en zeker ook niet altijd even makkelijk
De groei is, mits je je best ervoor doet, goed vastgelegd, er zijn duidelijke voorwaarden waar je aan moet voldoen om omhoog te gaan in schaal en daarnaast zijn deze voorwaarden er naast meer waard worden voor Call2 ook nog eens op gericht dat je voor jezelf meer waard word.
Het team van managers (Field Managers binnen Call2) is jong en gedreven, ze zijn in je geinteresseerd en je kunt makkelijk en informeel met ze communiceren, er staat ergens dat ze graag een biertje met je meedrinken op feestjes, mijn ervaring is, dat ze vaak vooraan lopen
Ik kan uit ervaring ook zeggen, dat als het tegenzit er voldoende bijstand te verwachten is vanuit HR en je manager, je kunt met praktisch alles bij ze terecht. Het voelt als een vertrouwde omgeving.
Ook de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn in orde, opleidingen die betaald worden, extra vrije dagen bij HBO studies, betaald behalen van certificering. Er wordt gestuurd op zowel technische ontwikkeling als de ontwikkeling van je soft skills, je werkt voor een klein bedrijf met een eigen identiteit binnen een grote organisatie met voldoende toekomst mogelijkheden.
Daarnaast wat mij het meeste aansprak in de aanpak van Call2 is, dat je zelf de vrijheid hebt om je toekomst te bepalen, je kunt zelf kiezen welke kant je op wilt gaan werken.
Als geld niet de eerste behoefte is die jij hebt in je leven en je wilt je ontwikkelen naar een professional in de IT, dan is Call2 zeker een plek waar je in ieder geval eens langs moet zijn geweest, ze zeggen wel dat praatjes geen gaatjes vullen, maar ik heb tot nu toe nog niet de ervaring gehad met Call2 dat er aan praatjes gedaan wordt. Er heerst een open en vrije cultuur, die zeker de moeite waard is.