[Plasma] Panasonic TH42PV62EH voor 999€

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 14.650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Mensen ik kom net van Media Markt Cruquius vandaan met een Panasonic TH42PV62EH voor €999.
Het is een hele nieuwe filiaal dus ze hebben het nog in aanbeding, ik zag deze topic per toeval dus ik wou melden dat Cruquius filiaal nog 11 van deze TV's heeft staan ;)

Als je in de buurt woont wees snel bij :P

Zoals andere melden heeft de TV perfecte beeld zelfs met analoge kanalen (geen blokjes enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
MM Alphen ad Rijn heeft ze ook nog staan voor 999.-

[ Voor 3% gewijzigd door evdv op 21-03-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, net ff gekeken bij foto klein maar die bieden nu een LG 42" plasma voor maar 850 pietermannen 8)7

Zal wel niet dezelfde kwaliteit als de TH42PV60 zijn, maar t geeft wel weer aan hoe snel flatscreens nu aan t zakken zijn.

Let maar op, over 1 a 2 jaar geven mensen hun kinderen een 50" plasma voor hun verjaardag.
Voor 399 euro bij Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:48

RC2

Resistance is futile

SeatRider schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:18:
[...]

Niet altijd, de helft van de toestellen adverteren ze echt met toestelbreedte, zoals die Philips van "110 cm breed". Het typenummer staat eronder, en die is 37". Dat is dus 94cm. De 110 cm slaat dan dus op de totale breedte :)

Overigens denk ik dat je voor die 699 gewoon de Samsung LE32R32B krijgt, die je ook voor 595 al kunt bemachtigen.
Blijft lastig kiezen, ga dit weekend wel langs. Weet zeker dat dit wel de echte breedte van het toestel is. Was afgelopen weekend in de winkel toen er verteld werd dat dat echt de breedte was van de philips en "ja das niet de diagonaal".
De Samsung is de LE32R71B werd me daar verteld ook niet slecht maar met de pianolak en het beeld van de panasonic ga ik toch voor plasma.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:28:
Trouwens, net ff gekeken bij foto klein maar die bieden nu een LG 42" plasma voor maar 850 pietermannen 8)7

Zal wel niet dezelfde kwaliteit als de TH42PV60 zijn, maar t geeft wel weer aan hoe snel flatscreens nu aan t zakken zijn.

Let maar op, over 1 a 2 jaar geven mensen hun kinderen een 50" plasma voor hun verjaardag.
Voor 399 euro bij Intertoys.
een 50 inch FULL HD plasma van Pioneer kost nu nog 9.000 euro en de goedkoopste Panasonic 50 inch kost 1.800 euro. Maar ik koop sowieso binnen 2 jaar een 50 inch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Samsung PS 42 E 7 H LCD
107 cm
10000 : 1
2 x 10 watt
HDMI x 1
scart x 2

€ 999,-

hoe verhoudt deze zich met de panasonic ? aangezien het een LCD tv is.

zie inderdaad in de foto klein folder een LG voor 850 HD ready en die Samsung LCD

Ook hebben ze bij de Mediamarkt nu een Samsung Plasma in de aanbieding voor ook € 999,-

zie alleen geen type nummers :(

[ Voor 55% gewijzigd door Viper® op 22-03-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Spotmatic

Ken sent me

Viper® schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:59:
De Samsung PS 42 E 7 H LCD
107 cm
10000 : 1
2 x 10 watt
HDMI x 1
scart x 2

€ 999,-

hoe verhoudt deze zich met de panasonic ? aangezien het een LCD tv is.

zie inderdaad in de foto klein folder een LG voor 850 HD ready en die Samsung LCD

Ook hebben ze bij de Mediamarkt nu een Samsung Plasma in de aanbieding voor ook € 999,-

zie alleen geen type nummers :(
Dit klopt niet, de Samsung PS42E7H, die ik overigens twee dagen geleden heb gekocht, is gewoon een plasma. Dat is ook de plasma die MM nu in de aanbieding heeft. Ik heb hem nog maar heel kort, maar ik zie eigenlijk weinig verschil met de Pana. De Pana zou iets beter zijn met TV signalen, maar dat boeit mij niet zo aangezien het toch 'maar' een slaapkamer TV is :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die nog een Panasonic scherm willen hebben voor 999euro kunnen naar Mediamarkt gaan naar de Cruquius plaats.

Ik was er gisteravond er om een HDMI kabel te halen en er stonden nog een 12 dozen.
Ik zou zeggen...haast want Op=Op.

p.s. iemand hier die weet waarom als ik een DVD afspeel via mijn HDMI kabel (mijn dvd ondersteunt HDMI) en me nieuwe TV ook :) waarom het beeld wel HDMI geeft maar hij aangeeft dat de Audio niet via HDMI af te spelen is 8)7

Is orginele DVD an Phil Collins met de Farewell tour op DTS 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:01:
Voor diegene die nog een Panasonic scherm willen hebben voor 999euro kunnen naar Mediamarkt gaan naar de Cruquius plaats.

Ik was er gisteravond er om een HDMI kabel te halen en er stonden nog een 12 dozen.

p.s. iemand hier die weet waarom als ik een DVD afspeel via mijn HDMI kabel (mijn dvd ondersteunt HDMI) en me nieuwe TV ook :) waarom het beeld wel HDMI geeft maar hij aangeeft dat de Audio niet via HDMI af te spelen is 8)7

Krijg je helemaal geen geluid of alleen geluid via je TV? Als je de DVD speler via HDMI aansluit op je TV moet je beeld en geluid krijgen via je TV. Tenzij je DVD speler een all-in-one is die ook voor versterker speelt en dus boxen aanstuurt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:07:
[...]

Krijg je helemaal geen geluid of alleen geluid via je TV? Als je de DVD speler via HDMI aansluit op je TV moet je beeld en geluid krijgen via je TV. Tenzij je DVD speler een all-in-one is die ook voor versterker speelt en dus boxen aanstuurt.
Het geluid loopt via een Denon reciever die ik op een 6.1 systeem heb aangesloten en het geluid loopt perfect, maar hoe komt het dan dat hij aangeeft op de T.V. van "HDMI audio niet mogelijk" snap dat niet echt. Ik bedoel ok me geluid komt via de reciever omdat de DvD via Coax aangesloten is op me reciever. Maar zou toch niet zo moeten zijn dat hij gaat zeuren van HDMI audio niet mogelijk of ben ik gek |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

Ik belde een paar dagen terug, en in MM Utrecht hadden ze er nog genoeg staan werd er gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Echt niet! Ze hadden gisteren nog 11! :P

Als je iets hoger kijk zie je volgende:
Reptile-X schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:24:
Mensen ik kom net van Media Markt Cruquius vandaan met een Panasonic TH42PV62EH voor €999.
Het is een hele nieuwe filiaal dus ze hebben het nog in aanbeding, ik zag deze topic per toeval dus ik wou melden dat Cruquius filiaal nog 11 van deze TV's heeft staan ;)
:+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:42:
[...]

Echt niet! Ze hadden gisteren nog 11! :P

Als je iets hoger kijk zie je volgende:

[...]

:+ ;)
Mwuhauaha mmhzz heb ik er 1 dubbel getelt :+
Ok 11 dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik het analoge coax signaal naar mijn zeer fraaie 42'' Panasonic krijg.

Vandaag bij Arena MM gehaald. Ze hebben er nog 50 tot zondag.................

De mevrouw van het magazijn kon ze niet meer zien zei ze :)
:)
Het signaal gaat nu via de UPC Digital Box naar mijn TV met scart. Bestaan er COAX naar HDMI kabels ?

Zit die tuner er dan eigenlijk voor niks op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Coax naar HDMI? 8)7

Begin even bij het begin vriend :P Coax is een kabel waarover signaal wordt verstuurd, dat kan analoog maar ook digitaal. HDMI is een standaard voor High Definition materiaal en heb je nodig als je HD content wil zien op je plasma. Zoeken naar een Coax-to-HDMI convertor lijkt me zonde van je tijd :+

[edit]

Tenzij je COAXiaal bedoelt, maar dat leid ik niet af uit je post omdat je het in je eerste zin over je normale coax signaal hebt (=tv-signaal?).

[ Voor 19% gewijzigd door The Legend op 23-03-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:25:
[...]

Het geluid loopt via een Denon reciever die ik op een 6.1 systeem heb aangesloten en het geluid loopt perfect, maar hoe komt het dan dat hij aangeeft op de T.V. van "HDMI audio niet mogelijk" snap dat niet echt. Ik bedoel ok me geluid komt via de reciever omdat de DvD via Coax aangesloten is op me reciever. Maar zou toch niet zo moeten zijn dat hij gaat zeuren van HDMI audio niet mogelijk of ben ik gek |:(
Je hebt een 6.1 set aangesloten op je Denon reciever? De Denon is dan ook de bron van het geluid of niet? Als dat niet zo is dan is de HDMI uitgang op je Denon receiver simpelweg een soort switch, hij kan het signaal doorgeven maar doet er zelf niets mee. Als je je geluid niet via HDMI op de receiver hebt gekregen kan de Denon er ook geen HDMI signaal van maken en heb je dus geen geluid maar wel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]Coax naar HDMI?

Begin even bij het begin vriend Coax is een kabel waarover signaal wordt verstuurd, dat kan analoog maar ook digitaal. HDMI is een standaard voor High Definition materiaal en heb je nodig als je HD content wil zien op je plasma. Zoeken naar een Coax-to-HDMI convertor lijkt me zonde van je tijd

[edit]

Tenzij je COAXiaal bedoelt, maar dat leid ik niet af uit je post omdat je het in je eerste zin over je normale coax signaal hebt (=tv-signaal?).

[quote]

Ik bedoel dat ik mijn plasma TV tuner niet aan de gang krijg omdat het signaal voor RF-in aangegeven staat als HDMI stekker.

Mijn UPC digital box kan alleen met SCART of SVideo worden verbonden zodat dat altijd als AV 1,2,3,4 of 5 binnenkomt.

Hoe sluiten jullie het RF-in signaal aan ? ( dus de coax TV kabel uit de muur ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/8107/pic1fb8.th.jpg

Hoe lossen jullie dit RF-in probleem op als je alleen Scart hebt op je DVD speler of Video recorder ?

Ik hoop dat het signaal gewoon doorgelust kan worden ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.pasmooij/FOK/Foksmilies/pompom.gif

Jaja, gisteren gekocht bij de MM in Utrecht.

Ik kreeg van de verkoper alleen een matige indruk. Verkoper (Deriksse oid) was vrij kortaf naar mijn idee, en ook had hij mij niet meedegedeeld dat je een plasma tv rechtop dient te vervoeren. In mijn ogen een simpele dienst richting de klant maar goed.

Al met al plasma betaald en blij met de bon naar de parkeergarage. Auto gepakt, garage uit en 3 keer rechtsaf.
Leuk naar binnen bij het afhaalcentrum.
Daar werd netjes verteld dat ik de plasma echt rechtop moest houden.
Ik zei dat ik een Ford Fiesta had, hij keek op de bon wat ik moest hebben.
...
Dat gaat niet passen :')

Om een lang verhaal kort te maken, 3 magazijn medewerkers hadden de grootste lol (figuurlijk dan).
Ze waren wel zo behulpzaam om hem even buiten bij de auto te zetten, maar daar bleek toch dat die hoogst waarschijnlijk niet ging passen.
Ik had me vriendin mee (ja niet slim ik weet het) en die is enorm eigenwijs en was van mening dat het wel zou gaan.
Ze heeft namelijk een jaar eerder haar 42 inch Jewel plasma in haar Hyundai excel weten te proppen.

Maar goed die 3 medewerkers hielden vol dat het niet ging werken. Helaas zat me vader met z'n station op de A1 vast en een vriend van me nog in amsterdam.

Toen maar besloten om de tv te laten staan en hem de volgende dag op te halen met een iets grotere auto.

Voor de grap zou ik vandaag eigenlijk met een Smart langs moeten gaan, maar goed.

Me pa haalt hem vanmiddag dus op en dan kan ik er vanavond van genieten :)
Nu alleen nog even snel die code voor de branduren opzoeken.

Ik ben erg benieuwd.

Trouwens, ik heb gister Foto klein gebeld over hun aanbiedingen. Die LG van 850 euro is praktisch uitverkocht, er staat hoogstens ergens nog een demo model. Die Samsung van 999,- is een Plasma en geen LCD zoals in de folder staat. Het is dezelfde plasma die de MM nu in de aanbieding heeft.
Verschillen, wat mij verteld is:
- Panasonic is zuiniger dan de Samsung (260watt vs 320/360)
- Panasonic heeft aan huis service
- Panasonic is gekoeld dmv fans oid

Al met al, zeker met alle goeie reacties hier was de keuze snel gemaakt.
bedankt voor de info, ik zal nog wat pics posten later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel een tv mij nauwelijks te groot kan zijn, wil ik toch nog een beetje kamer rondom mijn tv overhouden en heb woensdag daarom maar een 37pv45 gekocht. Dat heb ik bij BCC gedaan in amersfoort. Daar koste dit model 949,00 euro. Toen ik zei dat ze op internet op dit moment een stuk goedkoper te krijgen zijn, heb ik hem gekregen voor 904,00 euro. Geen slechte deal lijkt me en onderhandelen loond daar dus. Het ding staat nu te pronken in mijn niet al te grote huiskamer en zie nu met eigen ogen waarom er op dit topic bijna geen negative verhalen zijn te vinden over de huidige pana plasma's. In een woord geweldig gewoon. Daar hoef ik geen peperdure Pioneer voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:44

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:51:
[afbeelding]

Hoe lossen jullie dit RF-in probleem op als je alleen Scart hebt op je DVD speler of Video recorder ?

Ik hoop dat het signaal gewoon doorgelust kan worden ?
Een video recorder die geen RF in/uit heeft lijkt me sterk. En een dvd speler (dus geen recorder !) heeft geen RF in/uit nodig. Normaal gesproken laat je RF eerst naar je video RF in gaan en vanaf RF uit van je video naar RF in van je TV. (zodat je video via RF kan opnemen). Ook sluit je de video via scart aan op je TV (zodat je via scart kunt kijken naar je video). Je dvd speler sluit je (bv) via scart aan op je TV.
Als je een dvd recorder hebt zul je die ook in de RF lijn op moeten nemen als je via RF op wilt nemen, dus dan wordt het RF lijntje als volgt:
1) CAI - video RF in
2) video RF uit - dvd RF in
3) dvd RF uit - TV RF in

[ Voor 15% gewijzigd door sanook op 23-03-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:27:
Hoewel een tv mij nauwelijks te groot kan zijn, wil ik toch nog een beetje kamer rondom mijn tv overhouden en heb woensdag daarom maar een 37pv45 gekocht. Dat heb ik bij BCC gedaan in amersfoort. Daar koste dit model 949,00 euro. Toen ik zei dat ze op internet op dit moment een stuk goedkoper te krijgen zijn, heb ik hem gekregen voor 904,00 euro. Geen slechte deal lijkt me en onderhandelen loond daar dus. Het ding staat nu te pronken in mijn niet al te grote huiskamer en zie nu met eigen ogen waarom er op dit topic bijna geen negative verhalen zijn te vinden over de huidige pana plasma's. In een woord geweldig gewoon. Daar hoef ik geen peperdure Pioneer voor te hebben.
hehehe, zolang je er maar van geniet zeg ik altijd maar! :)
Met mijn 63" en een zit afstand van 3.5 meter begin ik langzamerhand pijn in me kop te krijgen lol :D
Gisteren leuke DVD bekeken en het is om te kwijlen. De tegenwoordige plasma's laten een mooi scherp beeld zien (afhankelijk hoe je de boel aangesloten hebt natuurlijk)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Panasonic zit er wel gewoon een RF in op het scherm. 8)7

Waarschijnlijk in mijn enthousiasme / ongeduld over het hoofd gezien. UPC box via de scart aangesloten.

Wel blijft dat je m.i. geen digitaal signaal door de TV tuner kan laten zoeken.

Je UPC box ( kl*#!te ding) blijft je tuner of je moet naar analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nee je TV heeft inderdaad geen ingebouwde digitale tuner, enkel analoog. Dat is opzich redelijk logisch toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:27:
Congratz. Ik vind de Pioneers mooier qua design maar qua beeld zijn ze gelijk aan de Panasonics, maar 2 keer zo duur. Overigens vind ik alleen de oudere Pioneer monitoren zonder boxen mooier, de 43 inches. De nieuwe 42 inches vind ik minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
Zoals eerder genoemd is de 37PV45 ook wel interessant, die is nu al verkrijgbaar voor 830 euro.

http://www.kieskeurig.nl/...EBC46C1257261005094E3.htm

Hopelijk gaat dit model er niet uit, als hij zakt richting de 750 euro is hij van mij.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 22:32
Magnolia schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:11:
Zoals eerder genoemd is de 37PV45 ook wel interessant, die is nu al verkrijgbaar voor 830 euro.

http://www.kieskeurig.nl/...EBC46C1257261005094E3.htm

Hopelijk gaat dit model er niet uit, als hij zakt richting de 750 euro is hij van mij.
Nog niet goedkoop genoeg??? 7(8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:25:
[...]

Je hebt het over een DTS soundtrack. Ik kan mij zo voor stellen dat deze TV geen DTS signaal kan decoderen. Probeer het eens met de Dolby Digital track. Als het goed is kan de TV dit wel weergeven en zul je dus wel geluid krijgen over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pruiter schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:52:
[...]

Je hebt het over een DTS soundtrack. Ik kan mij zo voor stellen dat deze TV geen DTS signaal kan decoderen. Probeer het eens met de Dolby Digital track. Als het goed is kan de TV dit wel weergeven en zul je dus wel geluid krijgen over HDMI.
Lol,

Ja ik kwam er gisteren achter hehehe 8)7
Waar ik ook achterkwam waarom mijn DvD films een beetje stug overkwam, niet echt heel scherp...totdat ik het HDMI knopje op me afstandbediening zag hahaha arrr..beetje stupid!
Heb hem gezet op 720p, SUPER mooi Beeld!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Laguna

Connaisseur

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.sindustries.nl/IMG_0469_tn.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://www.sindustries.nl/IMG_0484_tn.jpg

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 21:16

Laguna

Connaisseur

Is een component aansluiting eigenlijk qua beeld duidelijk beter dan een scart aansluiting?

Aangezien mijn dvd-recorder een component aansluiting heeft, maar niet beschikt over decoders voor geluid (die zitten momenteel alleen in me dvd-speler), dus qua geluid zou ik er dan op achteruit gaan of ik zou een nieuwe versterker moeten kopen die wel over decoders voor geluid beschikt, maar is dat het geld waard alleen om gebruik te maken van de component aansluiting?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
heb mijn dvd speler met component op mijn 37pv45 aangesloten en het beeld is een stuk beter dan scart dit komt vooral omdat ik mijn dvd speler dan op progressive kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Bij http://www.saturn.nl dit type nu voor 988,- Zie flyer op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI knopje op de afstandsbediening van de TV?
Welke is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Nou ik zit in een lekkere situatie. TV afgelopen zaterdag besteld bij bcc, nieuwe tv met diamantvoet voor 1000 euro (en heb me laten omlullen met extra garantie erbij voor 50% korting..). Laten ze vandaag een berichtje achter dat de afstandbediening los opgestuurd wordt.
Raar natuurlijk, die zit er gewoon bij in de doos. Wat blijkt, is het &^@$^* het showroommodel, en ze hebben geen nieuwe tv's meer staan. Geen idee hoeveel branduren.
Heel gezeur natuurlijk (ik heb er ook een stereo bij genomen dus gaat toch om ~1800 bij elkaar). Ik gaf al van de garantie af te willen (had men namelijk voor vol op de bon gezet en de tv voor 744, kwam ik thuis achter). Tegenbod BCC, de plasma voor 800 euro. Zelf voel ik mij bijzonder genaaid door dit alles, ze geven toe dat het hun fout is, maar 800 uur voor een plasma die ik niet miniscuul heb nagekeken met onbekend aantal branduren.. TV staat volgens mij al maanden in de winkel, men kon het zelf niet zeggen.

En ik weet nu niet meer zo goed wat te doen. TV dan maar nemen voor 800?.. moeilijk, de 42pv60 is hier verder niet meer te krijgen voor 1000 euro, laat staan met de draaivoet. Iemand advies? ik zit sowieso met een kutgevoel, kan de zooi afblazen maar ondertussen is mijn tv hier niet goed meer en moet ik wel een zsm andere tv. En zo'n zelfde kwaliteitje gaat me stukken meer kosten denk ik.
De grote vraag uiteindelijk: wat is een normale showroom korting, en kan ik hier veel problemen mee verwachten? Geen idee wat de levensduur van zo'n scherm is eigenlijk, daar staat zo'n ding ruim 8 uur per dag aan.

(men gaf overigens aan dat het mediamarkt model geen support kreeg van panasonic nederland? lijkt mij sterk)

[ Voor 3% gewijzigd door pasajo op 26-03-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
@DinoPK: 800 euro voor een 42pv60 met diamantvoet (en niet die lelijke standaardvoet die er meestal bijzit!) is toch een koopje!? Verder zit er volledige garantie op! Ik zou me niet druk maken over misschien 2-300 uur draaiuren, en of ie beschadigd is of niet dat kan je zo toch zien? Nou, ik wist het wel.... :Y
edit: zie bijdrage van Snappie op pagina 2 van dit topic om in het servicemenu te checken hoeveel draaiuren de tv achter de kiezen heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Vulcan750 op 26-03-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05-2024
DinoPK schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:44:
En ik weet nu niet meer zo goed wat te doen. TV dan maar nemen voor 800?.. moeilijk, de 42pv60 is hier verder niet meer te krijgen voor 1000 euro, laat staan met de draaivoet. Iemand advies?
Wat is nu de precieze prijs van de TV inclusief de 5 jaar garantie?
Als je hem nu voor 800 euro kan krijgen inclusief de 5 jaar garantie is het te overwegen waard, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
DinoPK schreef op maandag 26 maart 2007 @ 18:44:
Geen idee wat de levensduur van zo'n scherm is eigenlijk, daar staat zo'n ding ruim 8 uur per dag aan.
kijk dan even in het service menu hoe lang hij gedraaid heeft.

zie hier

(LET OP WAARSCHUWING) Verander niets in de menu's die dadelijk verschijnen na mijn uitleg, hier kun je de tv mee beschadigen (LET OP WAARSCHUWING)

Service Menu 1+ 2:
01. Ga naar kanaal 99.
02: Zet in het gewone geluidsmenu de lage tonen (bass) helemaal omhoog en de hoge tonen (treble) helemaal uit.
03: Houd op je afstandsbediening de knop ''INDEX'' vast en druk op het paneel van de tv (eerst klepje open doen, duh) de knop 'beneden' in.
04: Nu verschijnt service menu 1 ... met de knoppen ''Rood'' en ''Groen'' beweeg je door het menu heen. (met de knoppen ''Geel'' en ''Blauw'' kun je dingen veranderen, maar doe dit dus NIET).
05: Druk nu zo vaak op de knop ''Groen'' totdat je niet meer verder kunt.
06: Druk nu op de knop ''HOLD'' en je komt in het tweede service menu.
07: Druk weer herhaaldelijk op de knop ''Groen'' totdat je de optie ziet van het aantal uren dat de tv heeft aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 14:37
Ik zou idd even op pagina 2 kijken om te zien hoeveel uren je televisie gedraaid heeft. Als dit minder dan 200u is, en je op het oog geen defecten aan het toestel kan ontdekken dan is het nog steeds een nette koop. Heeft de televisie aardig wat uren gedraaid, dan zou ik toch voor een nieuwe gaan. Nu de 2007 modellen voor de deur staan durf ik wel te beweren dat je hem binnen 1~2 mnd wel nieuwe voor 800-900 kan krijgen.

Maarja dat is mijn bescheiden mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Incl die 5 jaar garantie komt het op 1100, met diamantvoet. Nou wil ik sowieso van die garantie af (baalde ik toch al van achteraf) en dan zou de tv mij 800 kosten, iets meer als prijs nu met volledige aftrek garantie bedrag.
Op zich heb ik natuurlijk standaard 2 jaar garantie maar:
- ik heb de staat van de kast niet bekeken in de winkel omdat ik voor een nieuwe ging
- ik heb het scherm niet bekeken, wellicht zitten er al putten en krassen op.
- geen idee hoe men om is gegaan met inspelen
- afstandbediening is niet op locatie, en men kan nu de branduren niet checken (zegt men, maar men zegt wel meer). Volgens mij staat die tv er al maanden, 500 branduren zal mij niets verbazen.

Gewoon balen, donderdag is mijn vriendin thuis om de zooi aan te nemen. Ik moet gewoon de hele week werken en kan niet langs de winkel om de boel te controleren. Prijsje is best aardig, maar compenseert niet het gevoel van opgelicht te zijn dat ik nu heb.
(800 euro incl 5 jaar garantie is a no go, wel heb ik bijv vrede met een 800 euro en dan hier de tv even rustig kunnen bekijken op gebreken, beschadigingen). Balen dat ik niet even langs kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:47:
Incl die 5 jaar garantie komt het op 1100, met diamantvoet. Nou wil ik sowieso van die garantie af (baalde ik toch al van achteraf) en dan zou de tv mij 800 kosten, iets meer als prijs nu met volledige aftrek garantie bedrag.
- ik heb de staat van de kast niet bekeken in de winkel omdat ik voor een nieuwe ging
- afstandbediening is niet op locatie, en men kan nu de branduren niet checken (zegt men, maar men zegt wel meer). Volgens mij staat die tv er al maanden, 500 branduren zal mij niets verbazen.

Gewoon balen, donderdag is mijn vriendin thuis om de zooi aan te nemen. Ik moet gewoon de hele week werken en kan niet langs de winkel om de boel te controleren. Prijsje is best aardig, maar compenseert niet het gevoel van opgelicht te zijn dat ik nu heb.
(800 euro incl 5 jaar garantie is a no go, wel heb ik bijv vrede met een 800 euro en dan hier de tv even rustig kunnen bekijken op gebreken, beschadigingen). Balen dat ik niet even langs kan :(
Ik zou zelf de boel afblazen omdat ik geen demo wil hebben. Als ik morgen een nieuwe koop in de winkel en ik heb hem 1 minuut aangezet kan ik em aan de straatstenen niet kwijt voor 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
DinoPK,

Ik zou de boel afblazen in joe geval. Als je er een rot gevoel aan overhoudt is het niet de moeite waard. Ik denk trouwens met een beetje zoeken dat je de TV wel ergens anders voor 999 kan krijgen.

Of bied ze 600 euro voor de tv.

Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Je weet wel zeker dat er geen problemen aan zijn want de meeste defekten komen binnen de eerste dagen.
Heeft ook zo zijn voordelen.
Gewoon bij aflevering kijken of er geen beschadigingen zijn.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Ik zeg het morgen af, hoe kut ik het ook vind. Zal wellicht een koopje zijn, maar ik kan hem zelf niet ontvangen en gelijk controlleren. Wat vooral weegt is het psychologische opgelicht gevoel, de verkoper wist donders goed waar hij mee bezig was (getuige het geintje op de bon, had gelijk terug moeten gaan (geprobeerd te bellen maar probeer zaterdag maar eens een bcc te bellen zonder filiaal telefoonnr's)).
Heel erg klote, maar dan maar niet.
Zoektocht kan dus weer van voren af aan beginnen, mediamarkt utrecht is weer terug naar de 1200 (klootzakken van de bcc, anders was ik zaterdag wel even 2 kilometer verderop geweest om hem te kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Je hebt er toch 200 euro afgekregen (prijs was eerst 1000 euro)? Ik vind 800 euro een redelijke prijs voor een demo, mits in 100% staat. 200 euro korting is toch een hoop geld (440 oudhollandse guldens!) En niet elke demo-tv zit onder de krassen hoor! Pluspunten zijn - mooie (en dure) voet, de goedkope voet zou ik niet onder mijn tv willen zien!) en niet weer hopen tijd en geld (benzine, parkeren) besteden aan zoeken naar dezelfde tv. Je moet het zelf weten (duh!), maar voor zo'n prijs krijg je 'm nooit weer! Je zou ook alles even op "hold" kunnen zetten, en zo gauw mogelijk toch even gaan kijken. Mooie reden om eens een paar overuren op te nemen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Incl die 5 jaar garantie komt het op 1100, met diamantvoet.
€300 voor 5 jaar extra garantie? Dat is erg veel moet ik zeggen, ik heb die van mij ook 5 jaar extra laten verlengen met een verzekering (als het van de tafel valt) bij MM voor €139 extra.

Je hebt een goeie keuze gemaakt om het niet te nemen, uit je verhaal begrijp ik dat je niet wist dat het een showmodel was en als dat ook niet op de bon staat kunnen ze niets beginnen. Ik zou zelf ook erg kwaad worden als ze mij proberen te belazeren. 500 uren klinkt niet veel voor een TV die 60000 uren aankan, maar toch.

Even iets anders, ik vind de afstandbediening van Panasonic niet zo erg mooi, het is tegenvaller van Panasonic terwijl ze een van de eerste fabrikanten waren met LCD afstandbedingen op VCR's (ik heb lange tijd geen Panasonic gehad dus ik weet niet hoe het was laatste jaren)
Dus ik heb paar dagen naar universele afstandbedieningen gezocht en voor een mooie prijs via Ebay heb ik een Kameleon 8 besteld.
Logitech heeft ook paar mooie maar de prijs vind ik gewoon te hoog.
Ik wil de TV, DVD, Satelliet, VCR en Xbox mee kunnen bedienen, Xbox gebruik ik als media center voor divx en xvid via mijn netwerk en ik moet zeggen dat het perfect beeld geeft op Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

BigSurf schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:10:
Bij http://www.saturn.nl dit type nu voor 988,- Zie flyer op de site
Echt een koopje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag de PV62 van t weekend bij MM Zoetermeer nog steeds staan voor 999.
Vandaag hun nieuwe flyer in de bus: TH42PV60 voor 1399...
Vreemde zaak hoor.

Oh ja, de TH42PV62 wordt op Marktplaats door slimme jongens aangeboden voor 1250 euro nieuw in doos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X: Voor hoeveel heb je die afstandsbediening gekocht?
Mis je geen knoppen als in vergelijking met de originele afstandsbedieningen?
En kras en stootschade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Snappie, AB kwam op €73 inc. verzendkosten, maar ik heb het nog niet binnen dus ik kan weinig over vertellen. Ik denk qua knoppen dat je wel goed zit, als je wat mist kan je knoppen bijleren.

Ik heb ook 3 elektrisch aansluit punten besteld waarvan 2 dimbaar zijn voor deze AB, ik kon het niet zo gauw vinden op Ebay dus ik heb het hier in Nederland besteld. De bedoeling is dat ik mijn verlichting hiermee wil bedienen, je kan paar macro’s in programmeren zoals met een knop hoofd verlichting dimmen en achtergrond verlichting gedimd aanzetten, TV aanzetten en DVD aanzetten of met een knop verlichting en TV uitzetten als je gaat slapen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24

Het is misschien balen maar denk hier even over na. Binnen een maand komt de opvloger van de PV600 op de markt.... wat denk je dat zal gebeuren met deze toestellen als de PV700 op de markt komt? Met een beetje geluk dalen ze ook wel in prijs en is er ook wel een koopje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile-X schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:21:
Snappie, AB kwam op €73 inc. verzendkosten, maar ik heb het nog niet binnen dus ik kan weinig over vertellen. Ik denk qua knoppen dat je wel goed zit, als je wat mist kan je knoppen bijleren.

Ik heb ook 3 elektrisch aansluit punten besteld waarvan 2 dimbaar zijn voor deze AB, ik kon het niet zo gauw vinden op Ebay dus ik heb het hier in Nederland besteld. De bedoeling is dat ik mijn verlichting hiermee wil bedienen, je kan paar macro’s in programmeren zoals met een knop hoofd verlichting dimmen en achtergrond verlichting gedimd aanzetten, TV aanzetten en DVD aanzetten of met een knop verlichting en TV uitzetten als je gaat slapen bijv.
Kun je je bevindingen als je de AB in gebruikt hebt even kort neerzetten hier of mij PM-en. Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Inmiddels voor 999 de 42pv62 gekocht bij mediamarkt Utrecht :)
Ze hebben er nog zat staan, ruim 50, alleen dan wel voor 1185. Maar ze doen ook niet moeilijk als je refereert aan de saturn prijs bijv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
DinoPK schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:42:
Inmiddels voor 999 de 42pv62 gekocht bij mediamarkt Utrecht :)
Ze hebben er nog zat staan, ruim 50, alleen dan wel voor 1185. Maar ze doen ook niet moeilijk als je refereert aan de saturn prijs bijv ;)
Welke voet heb je erbij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
De gewone, mediamarkt Utrecht heeft hem alleen met de standaard voet. Kan beter maar dan had ik in zijn geheel beter voor een lg plasma kunnen gaan bijvoorbeeld (1100, erg mooi design maar beeld was veel minder mooi). TV komt met de tijd ook te hangen, eerst eens kijken hoe ik het in ga delen zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCC heeft het nu ook voor 999 euro en Saturn in Rotterdam verkoopt het zelfs voor 988 euro :D
Ding wordt met de dag goedkoper. Zal wel niet zo goed zijn >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:49
Hier stond onzin }:O

[ Voor 85% gewijzigd door TLer op 30-03-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Niet kopen bij de BCC: ik had een conflict met hen omdat ik een nieuw toestel gekocht had (dacht ik...), bleek dus een showmodel te zijn. Men heeft ze niet meer op voorraad (of ik ben weeeer voorgelogen), en je krijgt dus alleen showmodellen. En die staan daar al een hele poos.
Saturn had er gisterochtend nog 1 a 2 zei de verkoper. Geloof ik niet veel van maar kan je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:55:
[...]

Kun je je bevindingen als je de AB in gebruikt hebt even kort neerzetten hier of mij PM-en. Ben wel benieuwd :)
Ik heb de afstandbediening al 3 dagen in mijn bezit, ik ben erg tevreden mee. Alle knoppen die op de huidige afstandbediening staan voor TV functies zitten erop, zelfs een extra knop [PP] om laatste bekeken kanaal te gaan wat ik erg mis op de standaard afstandbediening. Ik kan al mijn apparatuur met deze afstandsbediening besturen nu, alleen ik heb wel kleine probleempjes met Xbox bediening maar dat komt omdat ik een aftermarket DVD set had voor mijn Xbox dus ik ga eens een originele halen.

Ik had een vraagje, laatste tijd heb ik rare problemen met mijn scart aansluitingen, het heeft niets met PAL of NTSC te maken. Sommige scart aansluitingen laten zwart wit zien, tot ik de apparatuur op een andere scart aansluit, maar na paar dagen gaat het ook in die scart aansluiting fout en dan ga ik naar de andere dat eerder zwart wit liet zien en die is dan in eens goed. Het is heel vreemd maar ook irritant, het is geen kabel probleem anders zou het niet op een andere scart werken.
Heeft iemand hier ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Reptile-X schreef op maandag 02 april 2007 @ 01:03:
[...]

Ik heb de afstandbediening al 3 dagen in mijn bezit, ik ben erg tevreden mee. Alle knoppen die op de huidige afstandbediening staan voor TV functies zitten erop, zelfs een extra knop [PP] om laatste bekeken kanaal te gaan wat ik erg mis op de standaard afstandbediening. Ik kan al mijn apparatuur met deze afstandsbediening besturen nu, alleen ik heb wel kleine probleempjes met Xbox bediening maar dat komt omdat ik een aftermarket DVD set had voor mijn Xbox dus ik ga eens een originele halen.

Ik had een vraagje, laatste tijd heb ik rare problemen met mijn scart aansluitingen, het heeft niets met PAL of NTSC te maken. Sommige scart aansluitingen laten zwart wit zien, tot ik de apparatuur op een andere scart aansluit, maar na paar dagen gaat het ook in die scart aansluiting fout en dan ga ik naar de andere dat eerder zwart wit liet zien en die is dan in eens goed. Het is heel vreemd maar ook irritant, het is geen kabel probleem anders zou het niet op een andere scart werken.
Ik denk wel een kabel probleem, meer specifiek een los contactje in de stekker. Dat verklaar waarom hij het soms weer wel doet als je 'm in de andere scart steekt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Dat is het niet want het is niet elke keer met zelfde kabel, ik gebruik alle drie scart aansluitingen en telkens zijn er twee zwart wit maakt niet uit welke apparaat ik aansluit. Om in kleur te kijken moet ik eerst kijken welke scart aansluiting kleur heeft en kabels omzetten.
Zoals ik al zei, het is een vreemde storing.

Oh en ik heb vandaag mijn verlichting aangesloten via mijn afstandbediening, het werkt echt als een zonnetje. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

ik ben eindelijk over de 200 uur heen :)
wat zijn nou de optimale instellingen?

bij dit review ( http://www.plasmatvbuying...nic-th42px60u-review.html ) gebruiken ze deze settings

Panasonic TH-42PX60U Optimal Picture Settings (ISF Calibration)
Picture Mode Standard
Picture +22
Brightness +8
Color -1
Tint -4
Sharpness -14
Color Temperature Warm
Enhanced Black Level Off

hoe zet ik die in de pv62 precies zoals hun het hebben?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon via menu...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

bij het menu staan geen cijfers :)

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

rataplan2 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:38:
bij het menu staan geen cijfers :)
Ik zou het gewoon zo instellen dat je het zelf op zijn mooist vind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:54:
[...]

Ik zou het gewoon zo instellen dat je het zelf op zijn mooist vind....
Dit is wel de tip van de dag zeg.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:38:
[...]

Dit is wel de tip van de dag zeg.... _/-\o_
Wat mij betreft wel de winnende tip. Dat is net zo iets als vragen welke speakers het beste klinken. Niets zo persoonlijk als smaak...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003

Spotmatic

Ken sent me

Hou er rekening mee dat een film of TV programma op maar 1 manier hoort te worden bekeken: met de kleuren, brightness en contrast zoals de filmmaker dat heeft bedoeld. Vandaar dat serieuze filmfanaat zijn weergever een ISF calibratie geeft, net zoals schermen in de studio gecalibreerd zijn. Een juiste weergave van de grayscale is namelijk objectief te meten.
Dat iemand van bijv. een warme uitstraling houdt is overigens zijn/haar goed recht, over smaak valt niet te twisten, maar de juiste weergave is het niet.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
Weet iemand of de 42PV60 of 42PV62 inmiddels nog steeds ergens voor rond die 1000 euro te krijgen is?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

ik ga ook een isf calibratie laten doen maar pas als er weer een tour komt :) ..

hmmm nu heb ik last van purple snakes nu ik de normale settings gebruik en heb ook last van bewegende pixels :( ik las net iets over d-boards op avforums die verwisselt kunnen worden om dit probleem op te lossen . Weet iemand of dit ook in Nederland wordt gedaan?

[ Voor 70% gewijzigd door Instatic op 05-04-2007 21:31 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

kickje :D

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Vrijdag avond de TH37 PV45 bij Media Markt in Eindhoven gehaald voor 879,- euro (een koopje dus!). In eerste instantie was ik van plan om hem bij BCC aanteschaffen, maar op het moment dat ik hem wilde kopen kreeg ik een heel verhaal van een arrogant verkopertje dat ik extra zekr nog een powerbox van 149,- moest aanschaffen, en extra garantie van 400,- ook een verplichte must was... Oftewel; ik haakte af.

Daarna nog geinformeerd bij de Harense Smid (ze hadden alleen nog het showmodel voor 999,-) en dat was me toch echt iets te veel voor een tv die al enkele weken non-stop aanstond. Toen dus bij de MM belandt en daar meteen de knoop doorgehakt en hem direct meegenomen. Extra garantie erbij gekocht voor (let op!) 129,- euro (i.p.v. 400,- bij BCC) en voor je het wist was hij thuis aangesloten.

Een monster van een beest is het. Het scherm is naar mijn mening wel nog steeds net wat te groot (ik vermoed dankzij het "lomp-ogende" design) want de kijkersafstand is ruim zat voor "37 (4 meter). Maar verder dan dat heeft de tv een sublieme beeld kwaliteit (en ook het geluid is ruim voldoende). DVD's kijken is nog nóóit zo leuk geweest.
Prachtig.

Ik heb echter wel een paar storende aanmerkingen.
De voorgeinstalleerde beeldverhoudingen zijn regelrecht WAARDELOOS! Een goed "smart" of "juist" functie is een ernstig gebrek (i.t.t. mijn oude sony tv).
Nu heb ik begrepen dat in Juni alle commerciele zenders overgaan in breedbeeld, want dat uitgerekte gekloot wat je nu ziet bij 4:3 beelden is werkelijk belabberd. Een groot gemis!
Ook de menu's zijn wat eenvoudig en de afstandsbediening iets wat onhandig.

Maar goed, voor deze prijs absoluut een regelrechte aanrader... Er zijn zat LCD-schermen die met een dubbel prijskaartje nog geen eens in de buurt komen van deze adembenemde beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:05:

Ik heb echter wel een paar storende aanmerkingen.
De voorgeinstalleerde beeldverhoudingen zijn regelrecht WAARDELOOS! Een goed "smart" of "juist" functie is een ernstig gebrek (i.t.t. mijn oude sony tv).
Ja het is iets te uitgerekt, er wordt te weinig beeld boven en onder afgekapt.

Echter bij mijn oude Sony TV werd weer teveel afgekapt, of de ondertiteling was maar half in beeld of hoofden werden "afgekapt". Eigenlijk zou je de smart mode zelf moeten kunnen instellen.

Voor de liefhebbers: deze 42" Panasonic TV staat nu bij Speedtronic voor 899 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat hetzelfde type, de TH42PV62EH / 60E bij de Speedtronic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar weken geleden een TH37 PV45 gekocht. Ben daar best heel blij mee, maar ik zie wel iets in het beeld gebeuren, wat mij minder bevalt. Ik wil graag weten of anderen dat ook ervaren: Bij zachte kleur en helderheidsverlopen gaat dit verloop niet vloeiend. in plaats daarvan zie ik in zo'n verloop scherpe lijnen. Bv: laatst zat ik naar een film te kijken waarin een shot voorkwam van een maan tegen een donkere hemel. Om die maan zat bij mijn toestel geen langzaam naar donker verlopende stralenkrans, maar 4 steeds donker wordende ringen. Ook een z.g. fade to black gaat bij mij niet vloeiend, maar in schokken. Ik ervaar dat dat soort zaken als echt heel lelijk. Is dit normaal bij dit toestel, of moet ik een beroep gaan doen op de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SPeedtronic gemaild, het is de TH42PV40. Verder mailen ze:
"Wij hebben op dit moment geen voorraad van dit artikel en we hopen er nog aan te kunnen geraken.
De opvolger van dit model (TH-42PV45) kost nu nog maar 1049.- en is kwalitatief een stuk beter."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 09:19:
Ik heb een paar weken geleden een TH37 PV45 gekocht. Ben daar best heel blij mee, maar ik zie wel iets in het beeld gebeuren, wat mij minder bevalt. Ik wil graag weten of anderen dat ook ervaren: Bij zachte kleur en helderheidsverlopen gaat dit verloop niet vloeiend. in plaats daarvan zie ik in zo'n verloop scherpe lijnen. Bv: laatst zat ik naar een film te kijken waarin een shot voorkwam van een maan tegen een donkere hemel. Om die maan zat bij mijn toestel geen langzaam naar donker verlopende stralenkrans, maar 4 steeds donker wordende ringen. Ook een z.g. fade to black gaat bij mij niet vloeiend, maar in schokken. Ik ervaar dat dat soort zaken als echt heel lelijk. Is dit normaal bij dit toestel, of moet ik een beroep gaan doen op de garantie?
Komt mij niet bekend voor.
Wat ik wel redelijk storend vind is dat er bij felle witte beelden er een kleine zoem uit m'n tv komt. Het is zacht en ik hoor het ook alleen als ik de tv niet al te hard heb staan. Is dit normaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor bij "witte beelden" ook 'n lichte zoem, maar op zich niet zo'n ramp. Wat ik wel 'n ramp vind zijn de 2 ventilatoren. Nu hoor ik ze nog amper, maar ben bang dat 't over 'n jaar niet meer zo zal zijn, aangezien er zich dan stof heeft opgehoopt.
Toch vreemd dat Panasonic op deze manier z'n Plasma's koelt. Hiervoor had ik 'n Samsung Plasma & die had helemaal geen geforceerde koeling nodig. De tv werd wel 'n beetje warm, maar niet echt heet.
Ik moet trouwens wel zeggen dat vergeleken met m'n 1 1/2 jaar oude Samsung Plasma deze Panasonic 'n veel mooier & scherper beeld heeft. Hij heeft amper last van saturisation (kleurbogen) & soms lijkt 't wel of er diepte in 't beeld zit. Ook de kleuren zijn veel mooier dan van Samsung (hardere kleuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

hmmm vandaag langs de mediamarkt geweest om de pv60/62 weer te bekijken en nu vielen me de fizzing pixels ook op :( ik heb de pv70 ook bekeken en daar was het een heel stuk minder .
ik hoop dat ik op de 1 of andere manier mijn geld nog terug kan krijgen dan haal ik alsnog de pv70

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

rataplan2 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:04:
hmmm vandaag langs de mediamarkt geweest om de pv60/62 weer te bekijken en nu vielen me de fizzing pixels ook op :( ik heb de pv70 ook bekeken en daar was het een heel stuk minder .
ik hoop dat ik op de 1 of andere manier mijn geld nog terug kan krijgen dan haal ik alsnog de pv70
Je klaagde op 4 april al hierover, heb je ondertussen al kontakt gehad met je leverancier en/of importeur ? Denk niet dat ze zo maar klakkeloos geld terug gan geven, ze zullen eerst een poging doen om hem te herstellen (bv vervanging van D-board)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

sanook schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:59:
[...]

Je klaagde op 4 april al hierover, heb je ondertussen al kontakt gehad met je leverancier en/of importeur ? Denk niet dat ze zo maar klakkeloos geld terug gan geven, ze zullen eerst een poging doen om hem te herstellen (bv vervanging van D-board)
ik heb een e-mail gestuurt maar heb nog steeds niks terug gekregen .
maar ik denk dat als het d-board vervangen gaat worden dezelfde problemen zullen blijven. als dezelfde problemen ook voorkomen bij de modellen die in de winkel staan.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej,
Weet iemand hoe je het geluid doorstuurt van je pc na je computer?
Ik heb namelijk een dvi-hdmi kabel van mijn pc na tv gebruikt.
Hij zit in de hdmi2 aansluiting omdat de 1e niet bereikbaar is door mijn muurbeugel van vogel.
En voor mijn audio een kabel van mijn pc na de tv (aansluiting onder de hdmi)
Ik heb echt perfect beeld alleen het geluid lukt me niet.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pana42er van't weekend gehaald..wederom voor 999euris, zelfs bij Wehkamp is hij nu deze prijs.
Hij is MOOI!!! Beeld geweldig (analoog), instellingen makkelijk, en hij staat zelfs op de originele voet geweldig :)
Muursteun inmiddels wel besteld, is gewoon mooier bij zo'n scherm natuurlijk.
Reptile-X schreef op maandag 02 april 2007 @ 01:03:
[...]

Een soortgelijk probleem heb ik bij het testen ook gemerkt. Als ik switch naar een scartaansluiting (AV selectie) is het beeld soms heel even zwart/wit en slecht. Als ik nog een keer selecteer is het beeld normaal, en in perfecte kwaliteit. Geen idee hoe dit komt, en ik moet de bekabeling toch nog herzien, dus wil dan meteen even uitfilteren hoe vaak of waarom dit voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:45:
Pana42er van't weekend gehaald..wederom voor 999euris, zelfs bij Wehkamp is hij nu deze prijs.
Hij is MOOI!!! Beeld geweldig (analoog), instellingen makkelijk, en hij staat zelfs op de originele voet geweldig :)
Muursteun inmiddels wel besteld, is gewoon mooier bij zo'n scherm natuurlijk.

[...]

Een soortgelijk probleem heb ik bij het testen ook gemerkt. Als ik switch naar een scartaansluiting (AV selectie) is het beeld soms heel even zwart/wit en slecht. Als ik nog een keer selecteer is het beeld normaal, en in perfecte kwaliteit. Geen idee hoe dit komt, en ik moet de bekabeling toch nog herzien, dus wil dan meteen even uitfilteren hoe vaak of waarom dit voorkomt.
De Scart aansluitingen hebben verschillende input mogelijkheden. Scart 1 en 3 kunnen (uit mijn hoofd) composiet en RGB aan, Scart 2 kan composiet en S-Video aan. En door het (nog een keer) indrukken van de AV selectie toets switch je volgens mij tussen de mogelijkheden....
Ik heb er in ieder geval geen problemen mee op mijn 42PV60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:47:
[...]

De Scart aansluitingen hebben verschillende input mogelijkheden. Scart 1 en 3 kunnen (uit mijn hoofd) composiet en RGB aan, Scart 2 kan composiet en S-Video aan. En door het (nog een keer) indrukken van de AV selectie toets switch je volgens mij tussen de mogelijkheden....
Ik heb er in ieder geval geen problemen mee op mijn 42PV60.
Ik ga meteen even kijken, thnx! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 37 inch kost maar 809 euro bij Wehkamp en voor 69 euro 5 jaar garantie!
De 42 inch kost 854 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:34:
de 37 inch kost maar 809 euro bij Wehkamp en voor 69 euro 5 jaar garantie!
De 42 inch kost 854 euro.
De 45 serie ja.niet de 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:17:
[...]

De 45 serie ja.niet de 60.
45 serie is exact gelijk aan de 60 serie met als enige verschil dat het 42 inch model soms volledig grijs is bij de 42 inch. Voor de rest is het hetzelfde model, zowel intern als extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:21:
[...]
45 serie is exact gelijk aan de 60 serie met als enige verschil dat het 42 inch model soms volledig grijs is bij de 42 inch. Voor de rest is het hetzelfde model, zowel intern als extern.
zozo dat wist ik niet! wel vreemd want ze zijn flink goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:08:
[...]

zozo dat wist ik niet! wel vreemd want ze zijn flink goedkoper.
Ja, het was een speciaal promotiemodel. Maar om de mensen die een 60 serie niet tegen de schenen te trappen noemen ze het ook geen 70 maar 45, zodat ie iets 'minder' lijkt, maar niets is minder waar. 100% identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:19:
[...]

Ja, het was een speciaal promotiemodel. Maar om de mensen die een 60 serie niet tegen de schenen te trappen noemen ze het ook geen 70 maar 45, zodat ie iets 'minder' lijkt, maar niets is minder waar. 100% identiek.
Erg interessante deal dan. Jammer van dat imo lelijke zilvere design... . 400 euro meer voor het zwarte design van een PV70 is een beetje zonde van het geld vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Trouwens opmerkelijk, ik zat vandaag het duitse magazine Video te lezen, waar ze alle plasma's nogal uitvoerig testen. De Panasonic 42PV60 scoorde een stukje beter dan de 42PV70 (beide waren overigens Sehr gut). Heeft iemand ze naast elkaar kunnen bewonderen, en goed kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
Philflow schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:46:
Trouwens opmerkelijk, ik zat vandaag het duitse magazine Video te lezen, waar ze alle plasma's nogal uitvoerig testen. De Panasonic 42PV60 scoorde een stukje beter dan de 42PV70 (beide waren overigens Sehr gut). Heeft iemand ze naast elkaar kunnen bewonderen, en goed kunnen testen?
Welk nummer van Video is dat? Heb je een link naar dit blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sonsan schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:18:
[...]

Welk nummer van Video is dat? Heb je een link naar dit blad?
het Mei nummer.

http://www.testberichte.d...h/level4_video_73068.html

http://www.testberichte.d...h/level4_video_38417.html

79 punten voor de PV60, 75 punten voor de PV71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Philflow schreef op zondag 13 mei 2007 @ 22:49:
[...]
79 punten voor de PV60, 75 punten voor de PV71
Vergeet niet dat alle testen voor de PV60 in 2006 gedaan zijn... Inmiddels zit de concurrentie en de plasma ontwikkeling niet stil en scoort de PV70 toch nog een 'sehr gut' 75 punten score anno NU....

Ik weet dat de PV60 subliem is kwa beeld, maar ik maak niet uit de eindscore op dat de PV60 in verhouding tot de PV70 beter is. Daarvoor zouden ze in een vergelijkings test moeten komen, face-to-face ;-)

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

BNX schreef op maandag 14 mei 2007 @ 00:36:
[...]

Vergeet niet dat alle testen voor de PV60 in 2006 gedaan zijn... Inmiddels zit de concurrentie en de plasma ontwikkeling niet stil en scoort de PV70 toch nog een 'sehr gut' 75 punten score anno NU....

Ik weet dat de PV60 subliem is kwa beeld, maar ik maak niet uit de eindscore op dat de PV60 in verhouding tot de PV70 beter is. Daarvoor zouden ze in een vergelijkings test moeten komen, face-to-face ;-)
Volgens mij zijn de testen gedaan onder exact dezelfde omstandigheden. Als je het blad leest kun je dat zien. De resultaten worden in 1 tabel afgedrukt. De beeldkwaliteit bestaat uit een subjectief resultaat en een objectief resultaat (laboratorium meettest). Als ik het me goed herinner was het subjectieve resultaat bijna gelijk, het objectieve was de PV60 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas moet ik melden dat ik de eerste paarse slangen heb gesignaleerd op mijn PV62 :(

Het betrof 2 zelfgebrande DVD's die waren gecomprimeerd met DVD-Shrink.

Aangezien ik het nog niet eerder had opgemerkt denk ik dat DVD-shrink bij het comprimeren bepaalde egale vlakken produceert die door de Panasonic paars worden weergeven. De betreffende DVD's waren Blade Runner Remastered en Texas Chainsaw Massacre 2.

Ik heb ook mijn originele Blade Runner DVD bekeken (Director's Cut, niet remastered) en hierbij geen purple snakes.

Dus hierbij mijn advies: gebruik geen DVD-Shrink als je in bezit bent van deze TV, je gaat geheid die irritante slangen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens wat ik heel veel zie in TV-mode bij close-ups van gezichten is dat het voorhoofd op z'n plek blijft staan terwijl de rest van het gezicht beweegt. Kennelijk is het toch moeilijk om een moderne TV zonder artifacts te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:24:
Helaas moet ik melden dat ik de eerste paarse slangen heb gesignaleerd op mijn PV62 :(

Het betrof 2 zelfgebrande DVD's die waren gecomprimeerd met DVD-Shrink.

Aangezien ik het nog niet eerder had opgemerkt denk ik dat DVD-shrink bij het comprimeren bepaalde egale vlakken produceert die door de Panasonic paars worden weergeven. De betreffende DVD's waren Blade Runner Remastered en Texas Chainsaw Massacre 2.

Ik heb ook mijn originele Blade Runner DVD bekeken (Director's Cut, niet remastered) en hierbij geen purple snakes.

Dus hierbij mijn advies: gebruik geen DVD-Shrink als je in bezit bent van deze TV, je gaat geheid die irritante slangen krijgen!
Niet te druk om maken. Ik heb bij digitale TV van UPC enorme vlekken bij close ups van gezichten als de camera beweegt, pas bij stilstand is het weer goed. Compressie is slecht voor flatscreens. Gewoon de HD DVD of Bluray kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
ben sinds vrijdag ook in het bezit van de pana 42pv62 en moet zeggen dat het tv-beeld van digitale bron (CAIW) toch iets tegenvalt vergeleken met m'n oude 32 inch Loewe Xelos; moet nog wel wat rommelen met instellingen, maar ja kan er mee leven;

Echter belangrijkste reden voor de aanschaf is het bekijken van dvd's en gisteren the Matrix triology maar weer eens bekeken (nog gewoon met scart middels Marantz DV7600) en zag er prima uit, alleen bij de Matrix Revolutions kwam ik 'm tegen, de beruchte "Purple Snake" en wel direct bij de opening van hoofdstuk 2; als Neo op de grond ligt in het metrostation zie je links de "snake" langs z'n lichaam, vooral goed zichtbaar bij z'n hoofd (witte/beige achtergrond)

Behoorlijk klote; ga na FA cup even Panic Room bekijken (berucht om z'n snakes); vroeg me af ik bij MM (waar ik 'm heb gekocht) of bij Panasonic direct moet zijn voor een oplossing (had iets gelezen over software upgrade en D-board)

Iemand zelfde problemen en zo ja wat heb je gedaan ?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste