Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil wel een universal kopen, maaar ik wil er graag linux op draaien

http://www.handhelds.org/moin/moin.cgi/Universal

Ziet er erg goed uit. bijna alles werkt, maar de vraag is

-bellen en gebeld worden werkt goed?
-sms?
-email over gprs (imap)
-evt syncml client.

je kunt het starten zonder te flashen, dus als iemand ervaringen kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een lief qtekje 9000 die super werkt.

Nu heb ik orange world en door middel van de proxy kan je onbeperkt internetten (alleen websites)

Erg leuk maar soms heb ik ook internetacces even nodig (ssh bijv)

maar nu werkt mijn wifi ook via de proxy en dat werkt dus niet.

1. Hoe krijg ik de proxy automatisch uit als ik wifi aan heb
2. Simpele overschakelen van Orange world naar Orange internetaccess (misschein prgramma's instellen ??)
3. Is er een mogelijkheid een ssh tunnel of http tunnel

bedank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:48:
Ik heb een lief qtekje 9000 die super werkt.

Nu heb ik orange world en door middel van de proxy kan je onbeperkt internetten (alleen websites)

Erg leuk maar soms heb ik ook internetacces even nodig (ssh bijv)

maar nu werkt mijn wifi ook via de proxy en dat werkt dus niet.

1. Hoe krijg ik de proxy automatisch uit als ik wifi aan heb
2. Simpele overschakelen van Orange world naar Orange internetaccess (misschein prgramma's instellen ??)
3. Is er een mogelijkheid een ssh tunnel of http tunnel

bedank alvast
Wat ik vaak doe omdat pocket internet explorer toch wat beperkingen heeft is via www.logmein.com in te loggen op mijn thuiscomputer die ik ermee aangemeld heb.

Hiermee krijg ik dan de desktop van mijn thuispc te zien, en dus echt alle sites bekijken op een normale layout. Ik doe dan vaak 800x600 resolutie met fit to screen optie.Misschien een ideetje voor jou.

Hmmm, na het even na te lezen is j verhaal me toch even wat onduidelijk.
Je wilt dus af en toe wifi, maar die moet dan weer niet via de proxy die je hebt ingesteld?

[ Voor 7% gewijzigd door XthinkZ op 03-09-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb een mda pro. Meer dan een jaar terug heb ik er een imate rom opgezet. Deze werkte al stukken beter als de standaard T-mobile rom. Ik vond het namelijk jammer dat mijn mda 2 stukken sneller was als mijn pro (beide met windows mobile 5).

Anyway, ik gebruik Resco Audio Recorder om ''podcasts'' te maken van colleges e.d. Het kwam regelmatig voor dat dit programma vastliep als ik een opname wilde beeindigen. Alleen een reset bracht m'n pro weer tot leven. Erg frustrerend was, dat de opname dan niet bewaard was...

Nu wil er een nieuwe rom opzetten. Mijn eisen? Resco Audio Recorder moet perfect draaien. De telefoonfunctie gebruik ik niet meer, er zit zelfs geen sim-kaart in. Verder is het handig als TCPMP goed werkt met series (geen haperingen). Welke rom raden jullie aan?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Ik ben het meest tevreden over de UNI_ROM_v2.10.07_PDAVIET Rom ICM Radio versie 1.18.
Daar zit standaard namelijk alles wat ik nodig heb.
Er is ook nog een UNI_ROM_v2.10.10_PDAVIET Versie, maar die begon traag te doen, maar ik denk dat het te maken had met mijn mda. Dus die ga ik weer proberen.

Als je wilt kan ik hem wel voor je uploaden.

edit:
Ik zie net dat er een nieuwe versie is UNI_ROM_2.11.14_PDAVIET.

Ik ga nu upgraden. Ervaring of hij beter is dan mijn vorigen hoor je later.

FF snel:

- Synchro time, voor synchroniseren met timeserver. (handig als op een of andere manier je een harde reset hebt moeten uitvoeren onderweg).
- Emertec java
- Audio manager, weet niet precies waarvoor.
- Hibernate
- PHM reg editor
- Pim Backup (voordat je onderweg een harde reset uitvoert ff backup van alles maken).
- Encryptie voor je SD kaart
- X button om applicaties echt af te sluiten.
- Network wizard om makkelijk je Gprs/UMTS verbinding met je provider op te zetten.
- USB HDD functie
- Internet sharing, handig om je MDA Pro op je laptop aan te sluiten en op je laptop te internetten
- Uitgebreide Comm manager (9 icoontjes).

39.33 MB vrije storage 20.09 mb vrij in program.

Ziet er netjes uit dus. nu nog de stabillteit testen.

Overigens is het de eerst Rom waarbij je een harde reset kan uitvoeren en gewoon zonder pc je sms, belhistory, agenda, takenlijst en contactpersonen terug kan zetten, je datum en tijd met het internet te synchroniseren en wordt geholpen met het opzetten van een dataverbinding met je provider.

Ideaal :D.

[ Voor 69% gewijzigd door XthinkZ op 17-09-2007 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
XthinkZ, uploaden is niet nodig. Wij halen onze roms van dezelfde site, thanks!

Op die site lees ik inderdaad dat er een nieuwe versie is van PDAVIET. Wat zijn jouw bevindingen tot dusverre? Welke eisen stel jij grofweg aan zo'n rom?

Zelf heb ik gisteren de volgende rom erop gezet: WM6PRO Business AKU 0.5 van Laurentius en Beast. Zie eerste pagina van het subforum (2e topic, stikcy).

About the Rom:

OS Version : 5.2.1607
Build Version: 18159.0.5.0
AKU: 0.5

Radio : 1.18

What is included in this Rom:

- PimBackup Version 2.4.0.0
- StartClean
- VOIP
- SDHC (up too 8gb and more)
- SipChange (changes the default SIP)
- YouTube In TCPMP
- USB Hdd emulation
- MS VoiceCommand Version 1.6
- A few more freeware games (for those long commutes)
- Updated Fonts
- Updated TaskManager
- Performance Utility for dynamic under/over clocking.
- Network Wizard (For setting your specific service provider details, many built in)
- Adobe Reader LE
- GroupSms
- SMSBackup
- WindowsLive
- Pocket Notepad
- StreamingMedia Player
- MS Terminal Server Client

Updated Improved DialerParser, immediate key response, all hard and soft keys working perfectly! (finally)
SmartDialing Version 2.5

On the Extended Rom you find a view cab files ready to install:

- Helmi's Full Cambridge Broadcomm Bluetooth Stack
- TCPMP Player
- AAC for TCPMP (with this plugin for TCPMP Player you can watch PSP movies on your UNI)

Ik heb er verschillende programma's opgezet, zoals:
-Resco Sudoku
-Coreplayer (draait netjes, vooral als ik overklok naar 624 mhz)
-Resco SPB plus 3.2
-Resco Audio player 4.1+vga skin

Dit levert het volgende op: Storage: 30,56 mb vrij en Program: 25,08 mb vrij.

Best netjes toch? Tot zover bevalt de rom prima. Snelheid en stabiliteit zijn tot nu toe goed. Maar wat is de pro toch een veelzijdig apparaat! Ik heb de pro bijna 2 jaar en na een lange periode van stofhappen, gebruik ik de pro weer (als pda, hij is nog niet sim-lock vrij, dus de duo-sim komt er nog wel een keertje in). Ik blijf mij verbazen hoe scherp het vga scherm wel niet is. Zelfs na 2 jaar dus.

Anyway, weet iemand hoe je de 'windows balken' (boven en onderin het scherm) dunner kan maken? Met m'n vorige rom van i-mate, kreeg ik veel dunnere balken met ozvga, wat ik veel mooier vond. Draait mobile 6 automatisch op vga (aan het today scherm te zien wel (icoontjes spb)) of moet je dat eerst instellen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Iemand nog tips waar ik goedkoop een nieuw/gebruikt lcd scherm + touscreen op de kop kan tikken? Scherm is (in bijgeleverde ledern hoes!) gebroken, welbekende 'inktvlekken'.

Zeer frustrerend, t-mobile rekent 150 euro alleen voor het lcd scherm, en nog een keer zoiets voor het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
thaan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 01:32:
Iemand nog tips waar ik goedkoop een nieuw/gebruikt lcd scherm + touscreen op de kop kan tikken? Scherm is (in bijgeleverde ledern hoes!) gebroken, welbekende 'inktvlekken'.

Zeer frustrerend, t-mobile rekent 150 euro alleen voor het lcd scherm, en nog een keer zoiets voor het touchscreen.
Een vriend van me verkoop de zijne voor 175 Euro. Zitten lichte krassen op, als je interesse hebt kan ik wel foto's maken. Op marktplaats zie je wel eens iemand voor 150 ofzo plaatsen maar die biedingen lopen meestal tot boven de 200.

Sowieso kan je scherm en touchscreen goedkoper vinden. Maar dan kan je in de meeste gevallen net zo goed een complete 2e hands halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
wilmundo schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:44:
Op die site lees ik inderdaad dat er een nieuwe versie is van PDAVIET. Wat zijn jouw bevindingen tot dusverre? Welke eisen stel jij grofweg aan zo'n rom?
De nieuwste PDAViet is er alweer af. SMS Scheduler werkt niet.
Die buninessrom heb ik ook geprobeerd. Die bluetooth stack die erbij zit werkt niet lekker met mijn bluetooth carkit. En hij misste nog iets.
Dat overclock progje is wel cool.

Tot nu toe is de UNI_ROM_v2.10.07_PDAVIET nog steeds mijn favoriet en een van de weinigen waarmee ik met een knop op de carkit direct paired met mijn ppc.

Er was iets met de Businuss versie, maar ben even vergeten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
XthinkZ schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 02:10:
[...]

Een vriend van me verkoop de zijne voor 175 Euro. Zitten lichte krassen op, als je interesse hebt kan ik wel foto's maken. Op marktplaats zie je wel eens iemand voor 150 ofzo plaatsen maar die biedingen lopen meestal tot boven de 200.

Sowieso kan je scherm en touchscreen goedkoper vinden. Maar dan kan je in de meeste gevallen net zo goed een complete 2e hands halen.
Graag, wil je me die foto's van de krassen mailen op -weg-?

• thaan
XthinkZ schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 02:42:
[...]

De nieuwste PDAViet is er alweer af. SMS Scheduler werkt niet.
Die buninessrom heb ik ook geprobeerd. Die bluetooth stack die erbij zit werkt niet lekker met mijn bluetooth carkit. En hij misste nog iets.
Dat overclock progje is wel cool.

Tot nu toe is de UNI_ROM_v2.10.07_PDAVIET nog steeds mijn favoriet en een van de weinigen waarmee ik met een knop op de carkit direct paired met mijn ppc.

Er was iets met de Businuss versie, maar ben even vergeten wat.
Bedankt, ben blij met men nieuwe universal!

Heb alleen een probleempje met de rom, hier staat dus ook de UNI_ROM_v2.10.07_PDAVIET op, alleen kan ik geen email adres toevoegen, zodra je op New Account drukt krijg je dat hele menu gewoon niet.

Enig idee hoe dit op te lossen?

/edit
kennelijk de bekende camera bug, UNI_ROM_2.11.14_PDAVIET maar eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door thaan op 29-09-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
thaan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:39:
[...]

Bedankt, ben blij met men nieuwe universal!

Heb alleen een probleempje met de rom, hier staat dus ook de UNI_ROM_v2.10.07_PDAVIET op, alleen kan ik geen email adres toevoegen, zodra je op New Account drukt krijg je dat hele menu gewoon niet.

Enig idee hoe dit op te lossen?

/edit
kennelijk de bekende camera bug, UNI_ROM_2.11.14_PDAVIET maar eens proberen.
OMG schrijf ik gewoon twee keer business fout XD.
ALs je nog even geduld heb zal ik vanavond ff een link posten naar de fix.

[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 30-09-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapper2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-08-2008
Ik ben hier nieuw, en heb mijn MDA Pro nu net een jaar. Hiervoor de MDA-2 en de Vario gehad. Ik heb zelf de T-Mobile update gedaan, en alles werkte gewoon (ik wist ook niet beter) Wel viel mij op dat zowel bij de Vario als de Pro het Synchroniseren veel langer duurde als bij de MDA-2.
Opeens kreeg ik spontane resets, terwijl de accu 70% was. Gek werd ik daarvan, dacht wel aan de batterij maar was in de veronderstelling dat daar geen garantie opzat. Op een dag toevallig in de T-Mobile shop, en kaarte het probleem aan. Die juffrouw zei toen, 2 jaar garantie op het toestel, en 1 jaar op de batterij en accessoires. Dit was 3 dagen voordat het eerste jaar verstreken was. Wat een mazzel, ik kreeg een nieuwe batterij. Maar na een paar weken, begon het gesodemieter weer.
Inmiddels heb ik ook een MDA Touch, dus kon mijn Pro wel ff missen. Na 2 weken krijg ik een sms dat het toestel opgehaald kan worden, EEN HEEL NIEUWE PRO :)
Er zat alleen een oude ROM op, die flash ik wel even dacht ik.
De vorige keer dat ik dat deed had ik XP, nu heb ik Vista en dus geen Active-Sync, maar Synchronisatiecentrum en Windows Mobile Apparaatcentrum 6.1.6965.
De Pro word gewoon herkend, en synchroniseerd. Toen dat klaar was wilde ik hem flashen, maar na een tijdje kreeg ik de melding: ERROR 101: CONNECTION ERROR.
Nu kan ik er helemaal niks meer mee, wat is er mis gegaan? Harde reset doet ook niks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
PC schone restart, en nog een keer flashen.

@Thaan,
Aangezien ik de emailfunctie niet gebruik via GPRS/UMTS had ik geen last van dit probleem.
Hier de link naar de fix. (heb hem ook in de startpost gezet).
http://picsserver.lambonet.com/emailenablefix.cab

[ Voor 71% gewijzigd door XthinkZ op 30-09-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
XthinkZ schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:43:
PC schone restart, en nog een keer flashen.

@Thaan,
Aangezien ik de emailfunctie niet gebruik via GPRS/UMTS had ik geen last van dit probleem.
Hier de link naar de fix. (heb hem ook in de startpost gezet).
http://picsserver.lambonet.com/emailenablefix.cab
Bedankt, maar die lost het probleem niet op, die voegt alleen het programma MMS Composer 4.2.0.1 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Begrijp jij onze policy niet?
[PSGG] Policy

[ Voor 77% gewijzigd door Ginz op 02-10-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Modbreak:Begrijp jij onze policy niet?
[PSGG] Policy

[ Voor 92% gewijzigd door Ginz op 02-10-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Zapper2000 schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:38:
Ik ben hier nieuw, en heb mijn MDA Pro nu net een jaar. Hiervoor de MDA-2 en de Vario gehad. Ik heb zelf de T-Mobile update gedaan, en alles werkte gewoon (ik wist ook niet beter) Wel viel mij op dat zowel bij de Vario als de Pro het Synchroniseren veel langer duurde als bij de MDA-2.
Opeens kreeg ik spontane resets, terwijl de accu 70% was. Gek werd ik daarvan, dacht wel aan de batterij maar was in de veronderstelling dat daar geen garantie opzat. Op een dag toevallig in de T-Mobile shop, en kaarte het probleem aan. Die juffrouw zei toen, 2 jaar garantie op het toestel, en 1 jaar op de batterij en accessoires. Dit was 3 dagen voordat het eerste jaar verstreken was. Wat een mazzel, ik kreeg een nieuwe batterij. Maar na een paar weken, begon het gesodemieter weer.
Inmiddels heb ik ook een MDA Touch, dus kon mijn Pro wel ff missen. Na 2 weken krijg ik een sms dat het toestel opgehaald kan worden, EEN HEEL NIEUWE PRO :)
Er zat alleen een oude ROM op, die flash ik wel even dacht ik.
De vorige keer dat ik dat deed had ik XP, nu heb ik Vista en dus geen Active-Sync, maar Synchronisatiecentrum en Windows Mobile Apparaatcentrum 6.1.6965.
De Pro word gewoon herkend, en synchroniseerd. Toen dat klaar was wilde ik hem flashen, maar na een tijdje kreeg ik de melding: ERROR 101: CONNECTION ERROR.
Nu kan ik er helemaal niks meer mee, wat is er mis gegaan? Harde reset doet ook niks. 8)7
Er zijn eerder in dit topic (of een van de voorlopers) en op bijvoorbeeld xda-developers.com discussies geweest over het flashen van de MDA pro met een niet-volledig-opgeladen accu. Sommigen beweren dat het toestel, na te zijn geflasht, het accupeil van dat moment als 100% ziet. Als je dus flasht terwijl de accu slechts voor 30% is opgeladen zou het toestel bij 70% uitvallen bijvoorbeeld. Ik heb zelf dit probleem ook gehad. Voor de zekerheid zou ik zeggen, flash met een volle accu. Ik heb dit probleem ook gehad en heb het opgelost door een nieuwe accu te kopen.

Zoals een aantal van jullie ook wel weten zijn gisterenmiddag in Londen (en vandaag nogmaals ergens in Duitsland) de Q4 toestellen van HTC gepresenteerd. Weer geen Omni... ik wil echt weer eens wat nieuws maar aangezien de primaire functies die ik op de MDA Pro gebruik bellen (zonder bluetooth headset) en Remote desktop zijn kan ik hem nergens mee vervangen. Alleen de Toshiba G900 komt in de buurt. Hoewel dat nauwelijks een verbetering ten opzichte van de MDA Pro kan worden genoemd. Ik heb mijn toestel al een maand of 26 en hij begint toch wel langzaam wat gaar te worden..

[ Voor 12% gewijzigd door Johny58 op 02-10-2007 07:30 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zijn op de 'bekende' website trouwens ook nieuwere buildversies te krijgen:

De versie die hierboven genoemd staat:
Build Version: 18159.0.5.0
AKU: 0.5

Is dus volgens mij wat ouder dan de nieuwe:
WM6
CE OS 5.2.1921
build 18521
Aku 0.7

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 03-10-2007 11:04 . Reden: nieuwe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wielo1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 00:44
sind januari 2006 gebruiker van MDA pro binnen een jaar had ik het vierde toestel al de eerste stopte er mee na ander halve week met een compleet wit scherm wilde niks meer de tweede ging een week of acht mee het zelfde probleem de derde een maand of zeven die stuurde ze op naar Rijswijk en kwam gerepareerd terug was het niet dat ie gewoon helemaal niks deed al toen ik hem terug haalde uit de T mobile shop in hoofddorp toen de klanten service gebeld van T mobile de toestelen waren niet meer voorradig ik kwam in een omruil project terecht was het daar niet mee eens en ben terug gegaan naar de shop in hoofddorp de manager hoorde het probleem aan en heeft hem toen mee genomen naar het hoofdkantoor en binnen 2 dagen had ik een nieuwe terug die ligt nu sinds Januarie in de kast

voor mij nooit zo n ding meer

Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 19:57
Wielo1 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:04:
sind januari 2006 gebruiker van MDA pro binnen een jaar had ik het vierde toestel al de eerste stopte er mee na ander halve week met een compleet wit scherm wilde niks meer de tweede ging een week of acht mee het zelfde probleem de derde een maand of zeven die stuurde ze op naar Rijswijk en kwam gerepareerd terug was het niet dat ie gewoon helemaal niks deed al toen ik hem terug haalde uit de T mobile shop in hoofddorp toen de klanten service gebeld van T mobile de toestelen waren niet meer voorradig ik kwam in een omruil project terecht was het daar niet mee eens en ben terug gegaan naar de shop in hoofddorp de manager hoorde het probleem aan en heeft hem toen mee genomen naar het hoofdkantoor en binnen 2 dagen had ik een nieuwe terug die ligt nu sinds Januarie in de kast

voor mij nooit zo n ding meer

Regards
in·ter·punc·tie (de ~ (v.))
1 plaatsing van leestekens => punctuatie
2 leestekens

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Ik ben sinds een paar dagen met mijn Vario II overgegaan naar een (legale) versie van WM6. O-) Wat een verschil!! Veel sneller en stabieler en ... betere connectiviteit en ontvangst. :) Ik ben nu van plan ook WM6 op de MDA Pro te zetten, de unlock-code is al aangevraagd, met het risico van verlies van de resterende 7 maanden garantie. Het is en blijft een toestel met fantastische hardware en bijzonder goed VGA-scherm en verdient daarom betere software, jammer dat de hype met dit apparaat over is. Welke WM6-versie raden jullie aan?

Ik heb overigens slechte ervaringen met mijn BT Adapt keyboard en de WM6 op de Vario II, werkte voorheen prima met de WM5. Waarschijnlijk slechte WM6-driver. :(
Werkt nu als een zonnetje met de test-file WM5/6 van Freedom :D

*O* Tot nu toe ben ik erg tevreden over de MDA Pro als PDA, als GSM is hij eigenlijk onbruikbaar, -O- internetten gaat prima!! *O*

Welke Radio-versie geeft wel goede resultaten eventueel in combinatie met welke WM6-versie.

Ik hoor graag van jullie _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door JeeVee op 27-10-2007 23:34 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een domme vraag, :? maar mijn MDA Pro is nog voorzien van een sim-lock.
Kan de PDAVIET ROM dan wel gebruikt worden?

Ik heb de UNI_ROM_2.10.07_PDAVIET geinstalleerd en ondanks de melding dat alles goed is gegaan, krijg ik na de cold start alleen maar een leeg scherm met de kabelstatus vermeld. Bij een nieuwe poging om de ROM te plaatsen wordt er ook geen bestaande ROM meer gevonden.

Ben nu de laatste ROM van T-Mobile er maar weer op aan het zetten.

Krijg de ROM UNI_ROM_2.11.14_PDAVIET overigens nergens goed gedownload. Waar kan ik die vinden anders dan bij RapidShare?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Voor degenen die een snelle MDA Pro willen:

http://www.sym-viet.com/nncuong/UNI_2_11_11_G3.rar
Topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=345256

In al die jaren heb ik nooit geweten dat een pocketpc zo snel kon zijn.
Ik ben dus ook zeer onder de indruk van deze rom.

Helaas is het wel alleen de .nbk file, dus je moet zelf de romupgradeut vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, als ik dat topic goed lees wordt de Universal 'geupgrade' naar 128MB rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Hoe dat zit weet ik niet, er schijnt namelijk een nieuwe versie G4 Universal uit te zijn.
Misschien dat die nu dus 128 ROM/RAM Heeft.

Wat ik wel weet is dat ik nu zo'n 2x zo snel door de menuutjes heen scroll.
Zo snel dat ik vaak te ver door scroll. Geweldig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik heb de T-Mobile MDA Pro. Geen nieuwe dus. :+ GSM-functie werkt prima? Nu eerst nog even een tutorial vinden om de nieuwe ROM erop te knallen. Al eens bij m'n Wizard gedaan maar deze is toch weer anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Kan iemand mij vertellen of T-Mobile ze nog steeds heeft liggen, de mijne heeft namelijk het reset probleem (hij valt steeds uit en kan dan alleen worden opgestart door aan de voeding te worden gehangen) en er is al vanalles aan gedaan. Waaronder: nieuwe batterij, nieuw moederbord (althans zo wordt mij medegedeeld door T-Mobile.

Al met al heb ik em al 6x laten versturen naar T-Mobile en elke keer kwam er een andere oorzaak naar voren maar het zou opgelost zijn, helaas heeft ie het nog steeds. Toen ik daarom vroeg om een nieuwe werd mij op 3 nov. jl. verteld dat T-Mobile geen nieuwe meer heeft liggen. Nu zit ik nog steeds in mijn garantie periode, dus ik zou een nieuwe moeten krijgen. T-Mobile deed mij het aanbod om em gratis in te ruilen voor een Vario (de eerste)!!!! hoe ze daar bij komen snap ik niet want deze telefoon is niet daarmee te vergelijken.

Uiteindelijk heb ik Qtek maar eens gebeld en zij vertelden mij dat ik het maar eens moet proberen bij een reparateur in Hasselt. Dit heb ik nog niet gedaan omdat bij hun op de site niet gerept wordt over T-Mobile garanties.

In de tussentijd heb ik maar op aandringen van de T-Mobile shop in Maastricht een lost procedure aangevraagd waardoor ik nu in het gelukkige bezit ben van een Tytn II, maar ik wil dat mijn geliefde Pro het weer doet. Hebben jullie enig idee hoe verder te handelen, ik heb zoals gezegd nog garantie en ik verwacht dan ook eigenlijk een nieuwe Pro.

BTW: wat ikzelf al heb geprobeert: volledig drainen (dus elke keer weer de voeding om op te starten en dan maar wachten), daarna volledig opladen, volledig opgeladen (drie dagen aan de voeding gehangen voor de zekerheid) een firmware update uitgevoerd.

[ Voor 11% gewijzigd door bdacier op 03-12-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
bdacier schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:19:
Kan iemand mij vertellen of T-Mobile ze nog steeds heeft liggen, de mijne heeft namelijk het reset probleem (hij valt steeds uit en kan dan alleen worden opgestart door aan de voeding te worden gehangen) en er is al vanalles aan gedaan. Waaronder: nieuwe batterij, nieuw moederbord (althans zo wordt mij medegedeeld door T-Mobile.

Al met al heb ik em al 6x laten versturen naar T-Mobile en elke keer kwam er een andere oorzaak naar voren maar het zou opgelost zijn, helaas heeft ie het nog steeds. Toen ik daarom vroeg om een nieuwe werd mij op 3 nov. jl. verteld dat T-Mobile geen nieuwe meer heeft liggen. Nu zit ik nog steeds in mijn garantie periode, dus ik zou een nieuwe moeten krijgen. T-Mobile deed mij het aanbod om em gratis in te ruilen voor een Vario (de eerste)!!!! hoe ze daar bij komen snap ik niet want deze telefoon is niet daarmee te vergelijken.

Uiteindelijk heb ik Qtek maar eens gebeld en zij vertelden mij dat ik het maar eens moet proberen bij een reparateur in Hasselt. Dit heb ik nog niet gedaan omdat bij hun op de site niet gerept wordt over T-Mobile garanties.

In de tussentijd heb ik maar op aandringen van de T-Mobile shop in Maastricht een lost procedure aangevraagd waardoor ik nu in het gelukkige bezit ben van een Tytn II, maar ik wil dat mijn geliefde Pro het weer doet. Hebben jullie enig idee hoe verder te handelen, ik heb zoals gezegd nog garantie en ik verwacht dan ook eigenlijk een nieuwe Pro.

BTW: wat ikzelf al heb geprobeert: volledig drainen (dus elke keer weer de voeding om op te starten en dan maar wachten), daarna volledig opladen, volledig opgeladen (drie dagen aan de voeding gehangen voor de zekerheid) een firmware update uitgevoerd.
Ook al beweren ze een nieuwe accu erin gedaan te hebben denk ik nog steeds dat het je accu is.
Ruil met iemand die ook een pro heeft van accu en kijk dan eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik heb de tweede accu hier thuis liggen, dus dat is het niet jammer genoeg. Het probleem blijft zich voordoen met niet eens de minste verandering. Ik verwacht dan ook dat het iets met een voltage drop te maken heeft. Misschien iets met de verbinding naar het scherm. Maar goed dat zijn dingen die ik natuurlijk niet kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
bdacier schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:37:
Ik heb de tweede accu hier thuis liggen, dus dat is het niet jammer genoeg. Het probleem blijft zich voordoen met niet eens de minste verandering. Ik verwacht dan ook dat het iets met een voltage drop te maken heeft. Misschien iets met de verbinding naar het scherm. Maar goed dat zijn dingen die ik natuurlijk niet kan testen.
Ik heb hier nu 4 mda pro's liggen met 1 dooie, en 2 gare accu's.
Zolang je niet 1 hebt waarvan je zeker weet dat die het wel goed doet in een andere pro, is er de mogelijkheid dat beide accu's van jou gaar zijn.

Trouwens weet iemand een site met goedkope accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

XthinkZ kan jij je DM aan zetten?
ik heb namelijk nog een pro thuis liggen met een gekraakt scherm, kan ik niet een dooie van je overnemen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
@Geckoo,

Dm aanzetten kan ik niet vinden.
De MDA's zijn niet defect, alleen de accu's, dus ik kan je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waar ik zo langzamerhand moe van word is dat hangen van mijn MDA. Vooral als je muziek aan het afspelen bent (met WM) en die muziek staat op een SD kaart. Als je dan de muziek pauzeert gaat de MDA vanzelf uit, en als hij weer aan gaat hangt hij. Je kunt echt niks meer behalve het reset knopje.

Is daar geen oplossing voor?

(andere hanger die bij mij regelmatig voorkomen is dat hij verbinding gaat maken via GPRS en dan daarop blijft hangen. Gebeurt me ook wel 1-2 keer per maand en de enige oplossing is dan ook reset)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Maasluip schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:41:
Waar ik zo langzamerhand moe van word is dat hangen van mijn MDA. Vooral als je muziek aan het afspelen bent (met WM) en die muziek staat op een SD kaart. Als je dan de muziek pauzeert gaat de MDA vanzelf uit, en als hij weer aan gaat hangt hij. Je kunt echt niks meer behalve het reset knopje.

Is daar geen oplossing voor?

(andere hanger die bij mij regelmatig voorkomen is dat hij verbinding gaat maken via GPRS en dan daarop blijft hangen. Gebeurt me ook wel 1-2 keer per maand en de enige oplossing is dan ook reset)
Ik zou andere rom proberen. Elke rom heeft zijn schoonheidsfoutjes en dit is waarschijnlijk eentje van de Rom die jij nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 19:42
iemand een oplossing voor simlock bij een bootloader versie 1.10?
op buzznet en xda-dev staat enkel bij < 1.0 beschreven
downgraden van bootloader is waarschijnlijk geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
XthinkZ schreef op donderdag 06 december 2007 @ 01:52:
[...]

Ik heb hier nu 4 mda pro's liggen met 1 dooie, en 2 gare accu's.
Zolang je niet 1 hebt waarvan je zeker weet dat die het wel goed doet in een andere pro, is er de mogelijkheid dat beide accu's van jou gaar zijn.

Trouwens weet iemand een site met goedkope accu's?
Via marktplaats heb ik destijds voor ~20 e een nieuwe accu gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende, ik heb dus het probleem dat mijn qtek 9000 al uitvalt bij 70% batterij.. dus ik heb een nieuwe gekocht. Stop deze er in, en deze geef ook al 80% aan ?
Dus mogelijk is de batterij niet kapot, maar lijkt het dat onthoud hij ergens verkeerde waardes in de software.

Meerdere keren een harde reset gegeven. Wat kan ik doen om te zorgen dat hij de echte waardes pakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb je een keer een ROM upgrade gedaan terwijl de batterij niet helemaal vol was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Er staan op xda-devs een twee of drietal methoden om je accu/toestel opnieuw te calibreren. 1 van de methoden is 1 van de pinnetjes, die het energieniveau uitlezen mogelijk maakt, afplakken en vervolgens het toestel leeg laten lopen totdat hij uitvalt. Als alle pinntjes weer eenmaal contact maken wordt dat punt gezien als absoluut 0-punt (ofzo). Dan is er nog een methode met iets met een koelkast...

Heb het zelf nog niet aangedurfd maar begin wel een aardige collectie aan 'defecte'-accus op te bouwen dus misschien dat ik het ook nog eens probeer.

Kortom zoek op xda devs en deel je ervaringen!

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Hey,

Ik heb een weekje of 2 een Universal gekregen waarbij het scherm wit bleef. Na wat zoeken bleek dit dus de display-kabel te zijn, blijkbaar hadden ze het scherm de verkeerde kant opgedraaid :X
Nou ja, godbless Ebay, flexcable uit Hong Kong was na een weekje binnen, en het ding werkt terug perfect :P
Ik helemaal blij, wil TomTom erop installeren vanaf mijn microSD dat in een SD adapter zit, wil dat ding er niet helemaal in.
Om een lange post kort te maken... de Universal aanvaardt normaal toch gewoon SD-kaartjes? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08
Fire69 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:49:
Hey,

Ik heb een weekje of 2 een Universal gekregen waarbij het scherm wit bleef. Na wat zoeken bleek dit dus de display-kabel te zijn, blijkbaar hadden ze het scherm de verkeerde kant opgedraaid :X
Nou ja, godbless Ebay, flexcable uit Hong Kong was na een weekje binnen, en het ding werkt terug perfect :P
Ik helemaal blij, wil TomTom erop installeren vanaf mijn microSD dat in een SD adapter zit, wil dat ding er niet helemaal in.
Om een lange post kort te maken... de Universal aanvaardt normaal toch gewoon SD-kaartjes? :?
Zou gewoon moeten passen ik heb ook een microsd in een adapter er in zitten. Maar misschien moetje nog wat door drukken want het is zo klik systeem met een veertje. Als je het kaartje er in doet steek die 5 mm uit dan drukje door totdat je een klik voelt dan zit die er in en als je dan weer druk voel je weer een klik en dan komt die door de veer er weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Probleem is ondertussen opgelost.
Blijkbaar hadden ze niet enkel de display-kabel geruineerd, maar ook 1 van de pinnetjes van de sd-slot verwrongen :/
Met wat hak-en plooiwerk is alles dus in orde gekomen nu. :)

Heb nu wel ontdekt dat de speaker boven het scherm het niet doet. :/
Weet ik vanavond weer wat te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik ben nu al 2,5 jaar lang in het bezit van de MDA Pro (waarvan de laatste 1,5 jaar hetzelde toestel omdat ik hem in het begin een paar keer onder garantie heb geruild). Ik heb vorige maand de stomme fout gemaakt om het toestel te proberen te vervangen met een Eten M800. Maar nadat ik de MDA Pro een paar dagen aan de kant had gelegd voor de M800 was ik weer erg blij toen ik de MDA Pro weer in gebruik nam. Helaas is het toestel wel wat kuren gaan vertonen na zo een lange tijd van intensief gebruik (stylus zit los, paar externe knoppen doen het niet meer...).

Maar mede dankzij de fantasische service van pdashop.nl, die de M800 weer terug namen, heb ik gisteren mijn nieuwe toestel opgehaald.... een Qtek 9000! Ik kan voorlopig weer even vooruit.

Ik heb nauwlettend de aankondigingen op de World GSM Congress gevolgd afgelopen week, maar op een veelbelovende Sony Ericsson na is er niks aangekondigd dat kan tippen aan de MDA Pro (de HTC Advantage is gewoon echt te groot). En ik heb geen zin om tot Q3-Q4 te wachten op de Sony Ericsson. Na 2,5 jaar is de HTC Universal, mede dankzij de geweldige updates op xda-devs gewoon nog steeds het beste toestel op de markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
[b][message=29608203,noline]Na 2,5 jaar is de HTC Universal, mede dankzij de geweldige updates op xda-devs gewoon nog steeds het beste toestel op de markt!
I totally agree, Ik kan gewoon niet zonder dat ding, en heb tot nu toe nog geen goede vervanger gezien.

Heel misschien dat DS lookalike ding. maa dat wordt sowieso nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
XthinkZ schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:37:
[...]

I totally agree, Ik kan gewoon niet zonder dat ding, en heb tot nu toe nog geen goede vervanger gezien.

Heel misschien dat DS lookalike ding. maa dat wordt sowieso nog even wachten.
Eens. Ik heb een maand geleden mijn Vario II weer ingeruild voor een Uni en ben er erg tevreden over. Ik moet zeggen dat de SE Xperia mij ook wel trekt, jammer van het toetsenbord. Ik hoop nog dat er de komende dagen nog iets wordt aangekondigt door HTC, zou de Omni nog bestaan?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
De beurs duurde van 11 tot 14 februari, dus ik zie het niet gebeuren (heb zelf gewacht met het kopen van de Qtek 9000 tot de beurs was afgelopen). Daarnaast zou het vreemd zijn, aangezien HTC ook de SE Xperia X1 schijnt te fabriceren. Dan zou HTC met zichzelf concureren, aangezien het om bijna identieke specs zou gaan.

Het laatste dat ik van de HTC omni heb gehoord (de DS-lookalike waar XthinkZ het over had) is dat hij mogelijk is uitgesteld tot de komst van de Android OS. Bron: http://htc-omni.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Johny58 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:51:
De beurs duurde van 11 tot 14 februari, dus ik zie het niet gebeuren (heb zelf gewacht met het kopen van de Qtek 9000 tot de beurs was afgelopen). Daarnaast zou het vreemd zijn, aangezien HTC ook de SE Xperia X1 schijnt te fabriceren. Dan zou HTC met zichzelf concureren, aangezien het om bijna identieke specs zou gaan.

Het laatste dat ik van de HTC omni heb gehoord (de DS-lookalike waar XthinkZ het over had) is dat hij mogelijk is uitgesteld tot de komst van de Android OS. Bron: http://htc-omni.blogspot.com/
Hmm, ik dacht dat die beurs nog een week duurde.. Dan vallen de aankondigingen mij erg tegen, geen nieuwe HTC's (op de advantage opvolger na), geen WM6.1, erg jammer. Nou ja, kan ik tenminste nog een tijd van mijn uni genieten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 19:42
sorry voor de offtopic:

gisteren scherm gebroken..
toevallig iemand een toestel liggen die fouten vertoont, behalve aan het scherm..
en voor minder dan 80 euro verkoopt? (ebay voor nieuw scherm)

[ Voor 7% gewijzigd door dark.druicca op 19-02-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 20:11
dark.druicca schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:23:
sorry voor de offtopic:

gisteren scherm gebroken..
toevallig iemand een toestel liggen die fouten vertoont, behalve aan het scherm..
en voor minder dan 80 euro verkoopt? (ebay voor nieuw scherm)
Sorry voor mijn offtopic, maar je dm staat niet aan,

Ik heb tijdens de carnaval mijn I-mate JasJar per ongeluk laten stuiteren.
Nu doet ie helemaal niets meer. Ik heb em volgens de HTC Service Manual uit elkaar gehaald om te kijken of ik iets kon vinden dat kapot is, maar helaas. Er zit geen garantie meer op dus wegbrengen gaat ook niet gebeuren. Ik heb inmiddels al een HTC Touch Cruise besteld.

Het scherm lijkt nog in orde. Er zitten geen zichtbare mankementen (krassen/breuken) op. En voor de val waren er ook geen dode pixels of iets dergelijks.
Ik heb er ook een Extendend Battery bij (http://www.expansys.nl/p.aspx?i=139191) aangeschaft oktober 2007.

Voor jasjar + batterij + 3 styli met pen, vraag ik €80,=.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Tommmo schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:13:
[...]

Sorry voor mijn offtopic, maar je dm staat niet aan,

Ik heb tijdens de carnaval mijn I-mate JasJar per ongeluk laten stuiteren.
Nu doet ie helemaal niets meer. Ik heb em volgens de HTC Service Manual uit elkaar gehaald om te kijken of ik iets kon vinden dat kapot is, maar helaas. Er zit geen garantie meer op dus wegbrengen gaat ook niet gebeuren. Ik heb inmiddels al een HTC Touch Cruise besteld.

Het scherm lijkt nog in orde. Er zitten geen zichtbare mankementen (krassen/breuken) op. En voor de val waren er ook geen dode pixels of iets dergelijks.
Ik heb er ook een Extendend Battery bij (http://www.expansys.nl/p.aspx?i=139191) aangeschaft oktober 2007.

Voor jasjar + batterij + 3 styli met pen, vraag ik €80,=.
jammer da die extended niet samengaat met mn brodit houder, anders had ik hem van je gekocht.

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

Vandaag zag het pcb van mijn qtek er ineens zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.stimpy.nu/d/24946-2/IMG_4037.JPG

Daar had normaal de usb connector dus moeten zitten.. :(

Naja, beetje solderen en ik kan weer opladen :)
Helaas zijn de data lijntjes gewoon van pcb afgebroken.. :(

Conclusie: Yay voor qtek, 4 schroefjes en je telefoon is open, redelijk makkelijk te solderen allemaal :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
ik denk dat we een mogelijke opvolger hebben voor de MDA Pro:

De HTC Shift X9500

http://www.pdashop.nl/pro...al&utm_campaign=htc_shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je bedoelt HTC Shift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Voor de mensen die een ongeveer 2x zo snelle MDA Pro willen heb ik hier de ROM geupload:
http://www.zshare.net/download/9435328a24097d/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
XthinkZ schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:14:
Voor de mensen die een ongeveer 2x zo snelle MDA Pro willen heb ik hier de ROM geupload:
http://www.zshare.net/download/9435328a24097d/
Welke ROM is dat? Ranju? thingonaspring? mo3ulla? nncuong? PdaViet? Jwrightmcps? Het buildnummer (2.11.11) suggereert een vrij oude ROM. edit: Het zal deze zijn denk ik, das idd een ouwe.
Ik gebruik de laatste van Ranju (7.4) en die is geweldig, snelste die ik ooit gebruikt heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Kassad op 24-03-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Kassad schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:08:
[...]

Welke ROM is dat? Ranju? thingonaspring? mo3ulla? nncuong? PdaViet? Jwrightmcps? Het buildnummer (2.11.11) suggereert een vrij oude ROM. edit: Het zal deze zijn denk ik, das idd een ouwe.
Ik gebruik de laatste van Ranju (7.4) en die is geweldig, snelste die ik ooit gebruikt heb.
Mooi, ik was namelijk op zoek naar een nieuwere ROM, omdat de huidge ROM vastloopt bij BT Audio afspelen na een tijdje. (Wat overigens verholpen is door de zoki A2DP fix).

Maar geen van alle ROMS kan tippen aan de snelheid van deze Nncuong ROM terwijl genoeg mensen steeds roepen hoe snel ze ROM X of Y vinden. Misschien dat het een bug is, maar ik gebruik deze 2.11.11 G3 nu denk ik al zo'n half jaartje maar en ben gewoon benieuwd naar andere ROMS vanwege de WM6.1

Topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=366731
edit:
Heb net de Ranju geflashed. Ik moet zeggen hij is vlot. Maar die Nncuong die ik hier heb gepost is dus echt snel. (start menu openen en dan omlaag scrollen gaat bijv. als een speer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
XthinkZ schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:02:
[...]

Mooi, ik was namelijk op zoek naar een nieuwere ROM, omdat de huidge ROM vastloopt bij BT Audio afspelen na een tijdje. (Wat overigens verholpen is door de zoki A2DP fix).

Maar geen van alle ROMS kan tippen aan de snelheid van deze Nncuong ROM terwijl genoeg mensen steeds roepen hoe snel ze ROM X of Y vinden. Misschien dat het een bug is, maar ik gebruik deze 2.11.11 G3 nu denk ik al zo'n half jaartje maar en ben gewoon benieuwd naar andere ROMS vanwege de WM6.1

Topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=366731
edit:
Heb net de Ranju geflashed. Ik moet zeggen hij is vlot. Maar die Nncuong die ik hier heb gepost is dus echt snel. (start menu openen en dan omlaag scrollen gaat bijv. als een speer).
Wow, ik ben erg geneigd om die Nncuong te proberen.. Scheelt het erg veel in dagelijks gebruik? Het startmenu vind ik niet zo interessant aangezien ik Mobile Shell 2 gebruik maar het gebruik van applicaties ben ik erg benieuwd naar. Blijf je bij Ranju of ga je terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Kassad schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:30:
[...]

Wow, ik ben erg geneigd om die Nncuong te proberen.. Scheelt het erg veel in dagelijks gebruik? Het startmenu vind ik niet zo interessant aangezien ik Mobile Shell 2 gebruik maar het gebruik van applicaties ben ik erg benieuwd naar. Blijf je bij Ranju of ga je terug?
Ben alweer terug.
De Nncuong Rom is namelijk ontzettend kaal en kan je aanpassen zoals je wilt.
(Heb 4 MDA Pro's dus ik heb mijn huidige die ik gebruik niet hoeven aan te passen).
Deze Nncuong ROM werkt op al de MDA Pro's met deze snelheid, dus het is geen toeval.

Vooral het navigeren in lijsten zoals telefoonboek en gebelde contacten gaat als een speer.
Uiteindelijk is het hele OS gewoon heel vlot, en ik overdrijf niet als ik het over 2x zo snel heb...
Applicaties durf ik niet te zeggen. Tomtom heeft gewoon zijn eigen snelheid. Maar zoals gewoonlijk raak je verwend. Hoe goed die andere ROMS ook zijn, een snel OS op je PPC is gewoon een must.

Jammer dat niet alle ROMS zo snel zijn, want op een of andere manier kan het dus wel.

[ Voor 22% gewijzigd door XthinkZ op 25-03-2008 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
XthinkZ schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:22:
[...]

Ben alweer terug.
De Nncuong Rom is namelijk ontzettend kaal en kan je aanpassen zoals je wilt.
(Heb 4 MDA Pro's dus ik heb mijn huidige die ik gebruik niet hoeven aan te passen).
Deze Nncuong ROM werkt op al de MDA Pro's met deze snelheid, dus het is geen toeval.

Vooral het navigeren in lijsten zoals telefoonboek en gebelde contacten gaat als een speer.
Uiteindelijk is het hele OS gewoon heel vlot, en ik overdrijf niet als ik het over 2x zo snel heb...
Applicaties durf ik niet te zeggen. Tomtom heeft gewoon zijn eigen snelheid. Maar zoals gewoonlijk raak je verwend. Hoe goed die andere ROMS ook zijn, een snel OS op je PPC is gewoon een must.

Jammer dat niet alle ROMS zo snel zijn, want op een of andere manier kan het dus wel.
Verdikkie, ik had net het idee dat ik even uit geflashed was.. Nu moet ik deze ROM dus wel proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Kassad schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:08:
[...]

Verdikkie, ik had net het idee dat ik even uit geflashed was.. Nu moet ik deze ROM dus wel proberen...
Ben benieuwd wat jij van deze ROM vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
XthinkZ schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:55:
[...]

Ben benieuwd wat jij van deze ROM vind.
Ik heb em geprobeerd te flashen maar beide pogingen hadden als resultaat dat ik in de bootloader vast kwam te zitten (uiteraard file opnieuw gedownload na poging 1). Ik ben na 2 pogingen terug gegaan naar Ranju..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:04

13art

Moderator Mobile
Heeft iemand toevallig nog dat "USBModem_Dialer.rar" bestand liggen?
Want de download link in de TS is mors dood ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:18:
Heeft iemand toevallig nog dat "USBModem_Dialer.rar" bestand liggen?
Want de download link in de TS is mors dood ;)
Als het goed is dit de goede. Ik heb het alleen als zip opnieuw ingepakt:
usb modem.zip - 0.60MB

Overigens, had ik de HTC dialer niet nodig, die van Vista deed het ook goed. Wel had ik dat andere bestandje nodig, als ik het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 13-09 09:04

13art

Moderator Mobile
robert-630 schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:39:
[...]

Als het goed is dit de goede. Ik heb het alleen als zip opnieuw ingepakt:
usb modem.zip - 0.60MB

Overigens, had ik de HTC dialer niet nodig, die van Vista deed het ook goed. Wel had ik dat andere bestandje nodig, als ik het goed herinner.
Super, dank je wel :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben van plan een externe GPS aan te schaffen voor bij mijn MDA Pro, en de Adapt AD-850 lijkt me wel wat, vooral omdat die ook autonoom kan loggen (en wel 120.000 trackpoints opslaat). Maar je leest zo hier en daar dat er wat problemen zijn met het verbinden met PDA's.
Heeft iemand die AD-850 al eens uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Maasluip schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:19:
Ik ben van plan een externe GPS aan te schaffen voor bij mijn MDA Pro, en de Adapt AD-850 lijkt me wel wat, vooral omdat die ook autonoom kan loggen (en wel 120.000 trackpoints opslaat). Maar je leest zo hier en daar dat er wat problemen zijn met het verbinden met PDA's.
Heeft iemand die AD-850 al eens uitgeprobeerd?
Eens moet er iemand de eerste zijn :P.

Ik had een tijd geleden ook wel interesse in deze GPS, maar omdat ik al een goedwerkende heb ben ik er nooit aan toe gekomen,

Je zou XDA-developers een kunnen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
http://forum.xda-develope...mentid=36362&d=1175458815

click that, install cab, soft reset, plug in your mouses, tadaaaaa a mouse pointer!!!! bit small, but a mouse pointer that works!!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door ikweetniks op 28-04-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En hoe sluit je die muis aan? Verloopstekkertje naar mini-usb of zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraland.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/large/ham020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://winkel.mjannis.be/images/products/nedis/usbadap9.jpg

USB adapter > USB A female

Zat standaard bij de toshiba g900

Werkt goed met rdp, dacht de htc universal heeft 640x480 dus mischien wel handig met rdp?

[ Voor 25% gewijzigd door ikweetniks op 29-04-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Stekkertjes ken ik wel, maar had niet verwacht dat zoiets bruikbaar zou zijn op een pda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
ikweetniks schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:39:
[afbeelding]

[afbeelding]

USB adapter > USB A female

Zat standaard bij mijn toshiba g900

Werkt goed met rdp, dacht de htc universal heeft 640x480 dus mischien wel handig?
Wat een cool idee! Ik heb een stekkertje besteld en zal mijn bevindingen hier laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ook grappig: Ik heb net een SPB benchmark gedaan voor het SPB Bench topic en wat blijkt, de goeie ouwe Uni is met afstand het snelste toestel tot nu toe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Dat vind ik nog steeds erg jammer, de Uni is nu al 2,5 jaar uit en nog steeds het beste wat je kan kopen. Wanneer komt er nou eens een opvolger uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

verwijderd

[ Voor 189% gewijzigd door JeeVee op 11-02-2011 00:30 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Kassad schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:19:
[...]

Wat een cool idee! Ik heb een stekkertje besteld en zal mijn bevindingen hier laten weten.
Hmmmm, zou een draadloze muis ook werken ^_^?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
Jazeker :)

Ik heb nog een oude draadloze trust muis hier liggen, en die doet het ook gewoon.

Je kan die file ook handmatig opstarten wanneer je een muis wilt gebruiken, door de exe uit de opstartmap te verplaatsen naar de windows programs map dacht ik komt tie tussen je instellingen te staan als een lnk.

Hoef je niet elke keer als je je ppc opnieuw moet opstart op ok te drukke.

[ Voor 18% gewijzigd door ikweetniks op 30-04-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
ikweetniks schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:54:
Jazeker :)

Ik heb nog een oude draadloze trust muis hier liggen, en die doet het ook gewoon.

Je kan die file ook handmatig opstarten wanneer je een muis wilt gebruiken, door de exe uit de opstartmap te verplaatsen naar de windows programs map dacht ik komt tie tussen je instellingen te staan als een lnk.

Hoef je niet elke keer als je je ppc opnieuw moet opstart op ok te drukke.
hmm, bij mij werkt het niet.. Heeft iemand dit al op een Uni werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Voor de mensen die nog een goedkope accu zoeken:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6426

Ikzelf ben op het moment overgestapt op de treo 750.
Nooit gedacht dat ik een smartphone zou gebruiken, maar deze is zo handig met het toetsenbord en touchscreen en gewoon in gebruik.

Ik mis hierbij alleen de Wireless, maar de Treo Pro heeft wireless en GPS ingebouwd. Dus die ga ik waarschijnlijk binnekort nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb hier nog een Universal liggen die ik niet gebruik. Ik had deze gekregen omdat het scherm wit bleef. Mijn baas dacht dat hij voor de vuilbak was, maar nadat ik de flat-cable vervangen heb, doet hij het perfect. :)
Echter heb ik er niks van accessoires bij gekregen (lader en zo). Hoeveel zou ik nog kunnen vragen voor dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Lijkt me toch dat elke USB-lader moet werken, zolang hij 5V, 1A uitstuurt :) De Universal heeft nou niet echt exclusieve accessoires die je nergens kan kopen of heel duur zijn (de batterij en stylussen daargelaten, die kan je beter in het buitenland kopen). Maargoed, kan niet echt bedenken wat je er voor zou kunnen vragen. Ik gok rond de 100 euro, misschien wat minder omdat er niks bij zit, maar misschien is iemand anders het totaal met mij oneens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Och, we zien wel, ik zet hem gewoon op V&A en maak er een veiling van. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Geniale tip. Mijn batterij begon net de laatste paar weken af te takelen (ik heb hem nu twee jaar of zo). Hij ging uit als de batterij nog 50% vol was, en dat was ook nog een beetje afhankelijk van of ik nu Wifi gebruikte of niet (60%....), dus ik heb die batterij besteld. Alleen jammer dat 2 jaar vooruitgang nog niet geleid heeft tot meer capaciteit.

Na de eerste keer opladen en een nacht uitstaan was de batterij nog maar op 75%, maar hij hield het wel langer uit. Ik heb hem nu voor de tweede keer opgeladen (was op 30%) en nu heb ik weer 100% battery.

En levering binnen 5 dagen he? Ongelofelijk, voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nou, zo geniaal was die tip niet, dwz: er is iets vreemds aan de hand.

De batterij doet het an sich goed. Als ik er mee werk dan krijg ik een normale levensduur. Maar bij of na het opladen gaat het regelmatig mis.
Ik maak mee dat ik hem aan de oplader hang en dat ik 's morgens de pincode van de telefoon moet ingeven. Ofwel: op de een of andere manier is tijdens het laden het ding uitgegaan (vanwege te lage batterijspanning?)
Nu vanmorgen ook weer. Gisteravond opgeladen (nu via USB), nog even gekeken of er mail was, GPRS uit gezet en MDA uit gezet. Vanmorgen: dood, geen batterijspanning meer.

Het lijkt niet aan de batterij te liggen, want ik kan er verder normaal mee werken. Maar wat kan het dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Ik heb het ook regelmatig gehad, dat als ik hem aan de lader hing, hij de volgende morgen was vastgelopen en zo mijn wekkerfunctie niet werkte, of gewoon niet gebeld kon worden.

Heel irritant. Volgens mij gaat er iets mis als de accu vol is en hij een tijd aan de lader blijft hangen, want voor de rest deed hij het gewoon goed.

Oplossing? Hmmm misschien een tijdschakelaar en voor max 3-4 uur instellen? :D
Of misschien andere rom proberen, heb je de overclock functie aan staan?

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 24-10-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, ik heb geen overclock aan staan. Ik zal ook eens kijken met een tijdklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
Goedemorgen,

Noem me ongelofelijk stom... }:O Maar niemand heeft het over de windows 6.1 op de MDAPro/Qtek/Etc..? Ligt het aan mij of gebruikt niemand deze?

Ik heb deze gister gedownload en wilde hem erop zetten. Blijf mega hangen. |:(

T-Mobile is met zijn MDAPro geloof ik ook de meest enoying in zijn soort betreffende de ROM's en derglijk. :| Stel ik gelijk maar de vraag (Noem me nog een keer stom. :X ) Maar is de ROM nu hetzelfde als de WM die erop staat? Is dat een "pakket" of?

Bedankt zover! _/-\o_

Mocht iemand zich geroepen voelen om te mailen! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mistermaxmax op 31-10-2008 13:57 ]

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ssst. Daar mogen we niet over praten omdat dat geen officiële software voor de MDA Pro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Maasluip schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:35:
Ssst. Daar mogen we niet over praten omdat dat geen officiële software voor de MDA Pro is.
Sorry... ;(

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Goedenavond,

Nou. Ik wou toch even laten weten dat het is gelukt met WM6.1 >:) eh WM5 van Tmobile. Viel best mee. Deed het een en ander fout met de connectie maken waarin hij in de bootloader zit. Ik draai nu echt heerlijk! Ziet er mooi uit!

Thnx zover en ondanks ik alles al had doorgelezen ga ik nog een keer aan de slag! (Waar ik zeker wat aan heb gehad!) Blij dat ik hem weer in gebruik heb! :)

Heerlijk forum zo. _/-\o_

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Vind het wel mooi dat de HTC Universal nog steeds als reference device wordt gebruikt door Microsoft. Zie bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=lIOW3CgCuQo. Nou is dit al een ouder filmpje, maar om één of andere reden pas gisteren op pocketnow.com gepost :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Okee. De batterij van mijn MDA Pro is dus weer officieel kapot. Gisteren ging hij uit toen de indicator nog iets van 20% gaf en was volgens zichzelf na net iets meer dan een uur aan de oplader weer helemaal vol (dat geloofde ik niet dus ik heb hem er maar vanaf gehaald en er weer op aangesloten). Vanmorgen, na 9 uur niet aan de USB gezeten te hebben is het batterijniveau nar 73% gedaald.
Stuk. Na 3 maanden.
Dus die batterij van dealsextreme is niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Balen, maar voor dat geld is 3 maanden toch best goed :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb de batterijen nu op het juiste moment betrapt. De MDA was via USB aan de computer verbonden en was (volgens het lampje en volgens de interne batterijindicator) volledig opgeladen. Maar toen ik er mee wilde bellen brak de verbinding steeds af en ging ook het bereik steeds even weg.
Dus ik helemaal pissed off, trek de USB kabel er uit en doe een reset, zie ik als hij opgestart is dat de batterijindicator bijna leeg aangeeft en ik krijg direkt een lowbat waarschuwing.
WTF? Hoe kan dat als hij net nog zegt volledig vol te zijn?
Inmiddels is hij weer bijna opgeladen en als ik hem van de lader af haal blijft de batterijindicator netjes op 90% staan.
Daar is toch iets serieus fucked up met de laadroutine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Laden via de USB poort is sowieso niet goed. Die poort geeft maar max 0,5 Ampere.
Als je pc uit staat dan trekt ie hem zelfs leeg. Helemaal als er meerdere apparaten verbonden zijn heb je kans dat ie die 0,5A niet eens haalt.

Ik heb een Palm Treo Pro, die laad ook niet echt op via de PC, en in de auto moet ik echt een 1A USB autolader gebruiken, anders loopt ie zelfs bijna leeg.

Alhoewel ik toen de MDA Pro had, vaak genoeg via de pc oplaadde hoor.
Is maar een opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BOOTLOADER Probleem

Nadat mijn liefste kleuter mijn MDA PRO van de kast had "geschoven", was ik foonloos. Ik dus op zoek naar een niew beestje, maar pffff niks dat hieraan kon tippen (nog even over touch HD getwijfeld). Ik dus op zoek en uiteindelijk nog een O2 xda exec kunnen vinden. ikke happy, voor even
Maar dan : tijdens het flashen contact verloren en zit nu hooooopeloos vast in bootloader (serial) iemand een idee?????
nog wat info:
- bij contact met pc veranderd serial niet USB
-by mtty geen usb-poort

Heb al massaal gelezen op www, maar vind geen oplossing. Hopelijk iemand een idee ...

Groeten,
C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Nou, het lijkt dan eindelijk weer eens zover te zijn: Na 3,5(!) jaar een opvolger voor mijn trouwe Universal! De HTC TouchPro2!

Eindelijk een toestel dat op alle punten op zijn minst gelijk lijkt te zijn aan de HTC Universal ( behalve de 3,5 mm jack, die ik persoonlijk eigenlijk nooit gebruikt heb). Ik ga de HTC Touch Pro 2 (specs) in ieder geval zeker bestellen!

Edit: Een vergelijking van het formaat van de toestellen: http://www.sizeasy.com/pa...versal-vs-HTC-Touch-Pro-2

[ Voor 11% gewijzigd door Johny58 op 20-02-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Ik ben benieuwd naar je ervaringen t.o.v de Pro.

Ik kon lange tijd ook nooit een goede opvolger vinden. Totdat m'n pro irritant ging doen, en ik tijdelijk een Palm 750v ging gebruiken en ik erachter kwam hoe relaxed het was om alles met 1 hand te doen ipv 2.

Nu dus erg tevreden met m'n Palm Pro, maar de touch 2 ziet er ook erg goed uit vanwege de hoge resolutie, en snelle processor/werkgeheugen.
Pagina: 1 2 Laatste