Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Topicstarter

HTC Universal - Qtek 9000, MDA Pro, SPV M5000 en i-mate JASJAR

* XthinkZ
Afbeeldingslocatie: http://www.newsmobile.it/telefoni/news/htcuniversal2.jpg

Welkom in het derde topic over de HTC Universal ook bekend als de Qtek 9000, MDA Pro, SPV M5000 en i-mate JASJAR. Omdat T-Mobile de HTC Universal voordelig verkoopt in combinatie met een abonnement wordt hier veel gesproken over de MDA Pro. Mocht je een ander stickertje hebben op je HTC Universal maakt het niets uit want onder de kap zijn ze hetzelfde.

In tegenstelling zoals normaal gebeurd wordt deze startpost niet door een persoon onderhouden maar door iedereen die wat nuttigs heeft. Mocht je wat hebben maak dan een post in ABN met eventuele afbeeldingen en dan voeg ik het toe in de startpost.

Er is in de afgelopen tijd flink wat toegevoegd maar het is nog steeds niet goed genoeg en jouw hulp kan het alleen maar beter worden :*)

De MDA Pro van T-Mobile:
Afbeeldingslocatie: http://www.bestbuymobilephones.com/files/mda-pro-med.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.pdamania.hu/images/cikk/t-mobile_mda_pro_20050830_1.jpg
De Qtek 9000:
Afbeeldingslocatie: http://www.atsmobil.fr/images/htc/q9000/qtek9000_02.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.atsmobil.fr/images/htc/q9000/qtek9000_03.jpg
De I-Mate JASJAR:
Afbeeldingslocatie: http://www.ameinfo.com/images/news/0/17110-imate.jpg
De SPV M5000 van Orange:
Afbeeldingslocatie: http://www.cnet.co.uk/i/c/nws/orange_spv_m5000.jpg

Link naar Deel 1Link naar Deel 2
  • [TOPIC=1122938/0]HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2[/TOPIC]
De website van de HTC Universal

http://www.htc.com.tw/company/products.html

Wat heeft de HTC Universal in huis?
  • VGA draaibaar touchscreen (is dus zo te draaien dat je net een MDA Compact hebt)
  • 520 Mhz Intel processor
  • Windows Mobile Plattform 2005
  • WLAN, GPRS, Bluetooth ,UMTS en WiFi
  • Full QWERTY
  • 2 Camera's. De hoofdcamera heef 1.3 Mega pixels en de camera voor Videotelefonie is een Cif CMOS
  • 128MB Flash Rom en 64MB Ram
  • Lithium Polymer Battery, 1,620 mAh
  • Omvang: 131.5 mm x 79.3 mm x 21.6 mm
  • Gewicht: 285g

Keuze tussen de MDA Pro en de Vario
  • [b]
  • Vario voordeel:
  • [/b] [list=1]
  • - Kleiner
  • - simlock is verwijderbaar
  • - Batterij gaat langer mee
  • [/list] [b]
  • Nadeel:
  • [/b] [list=1]
  • - Geen UMTS
  • - 320x240 scherm ipv 640x480
  • - Scherm heeft minder kleuren
  • - Scherm altijd aan buitenkant
  • - Kleiner toetsenbord
  • - kleine stylus
  • [/list] [b]
  • MDA Pro voordeel:
  • [/b] [list=1]
  • - Groter scherm en 640x480 resolutie (geschikt voor remote desktop zoals www.logmein.com).
  • - Ondersteund UMTS
  • - Groter toetsenbord
  • - Scherm is inklapbaar en draaibaar
  • - Kan gebruikt worden als modem
  • - simlock is verwijderbaar
  • [/list] [b]
  • Nadeel:
  • [/b][list=1]
  • - Erg groot als je hem voornamelijk als telefoon wilt gebruiken
  • - Batterij gaat kort mee
  • [/list]
Als je iets zoekt voor vervanging van je telefoon kan je beter de Vario nemen.
Zoek je een goede PDA en wil je remote desktop of UTMS gebruiken en wil je geen extra telefoon bij je dragen dan kan je voor de Pro gaan.

Persoonlijke ervaringen

Mento Mooi apparaat, wel groot formaat maar dat is volgens mij een kwestie van wennen. Nadat ik het had ingestel ben ik direct gaan kijken hoe LogMeIn werkt, dit werkt uitstekend door het VGA scherm. Ik heb hem pas in mijn bezit dus veel meer kan ik nog niet vertellen.

De hoes voor de MDA Pro die je erbij krijgt is zeer basic. Geen mogelijkheid om hem ergens aan vast te zetten. De oordopjes hebben een "kasje" om de telefoon te kunnen opnemen. De oordopjes voldoen maar zijn niet even solide als de rest van het pakket. Om op te laden zit er een USB kabel bij en een adapter. Verder zit er nog een kaartje in voor 1 uur gratis interneten en een sticker om je scherm te beschermen. Over dit laatste ben ik niet erg te spreken omdat het je scherm dof maakt, wat kliene bubbeltjes heeft en net niet past.

Ook ervaringen? Post ze in het topic en ik zet het erbij.

Applicaties
  • MDAPro_Usb_Modem De Universal gebruiken als GPRS/UMTS Modem voor je laptop:
    1. Start menu -> programs -> Wireless modem -> connection type = USB -> Start -> sluit je Universal aan op je laptop en er wordt een nieuw aparaat gevonden -> wijs naar de inf file in het bestand dat je gedownload hebt en er wordt een modem gevonden en geinstalleerd.
    2. Start USBModem_Dialer.exe op je PC/Laptop en klik op dial om een internetverbinding op te zetten.
  • WM5 Storage
    (gebruik je PocketPC als USB Storage, geen active sync nodig)
  • SMS Scheduler Automatisch SMS sturen op het juiste moment.
  • Batti 2.1 Screenshots
    Onopvallende maar zeer overzichtelijke batterij indicator.
  • The Core Media Player
    Divx / mediaspeler
  • MP3 Ringtone
    Mp3tjes als ringtone instellen.
  • vbar2.2
    Taskmanager die ook echt applicaties afsluit.
  • DisableSecurityVerwijderd de vraag of je het zeker weet dat je het CAB bestand wilt installeren als deze niet is ondertekend.
  • NullKB
    Verwijderen van de Soft keyboard.
  • SMS bevestiging
    Ontvang een melding als je sms is aangekomen.
  • Email Enable Fix
    Voor de Roms die problemen hebben met het instellen van de email.
De hierboven applicaties zijn allen freeware en op eigen risico

Eigen gemaakte software

Het is mogelijk om je eigen extended ROM, CABs en bootscreens te maken.

In het topic zijn er wat berichten langs gekomen van mensen die dit hebben gedaan. Daarom lijkt het me leuk om deze op te nemen in de TS.

Bootscreens

In de bijlage van de bootscreens zitten de voorbeelden.
Bootscreen van Tsunami klik hier

Bootscreen van Qtek klik hier

Gebruiken als modem

Hoe je de mda pro als modem kunt gebruiken. (internetten via PIT op je laptop).
  • zet USB uit bij verbindindsinstellingen in active sync op je laptop
  • start wireless modem op je telefoon. Dit programma is te vinden in de TS
  • kies USB en druk op start!
  • sluit nu USB kabel aan op je laptop. (nu wordt er een HTC modem gedetecteerd, zoniet een paar keer opnieuw de USB kabel erin steken)
  • installeer de driver op je laptop.
  • open USBModem_dialer.exe
  • Bij modem staat nu HTC modem en APN staat op internet (user & pass zijn niet nodig).
  • druk op DIAL, er zal verbinding gemaakt worden en de applicatie wordt afgesloten.

GPRS/UMTS instellingen

Te vinden: start menu -> Settings -> Connections tab -> connections -> add a new modem connection.

Verbindingsnaam: naam van je provider

Select a modem: cellular line (GPRS, 3G)
(er wordt alleen aangegeven wat moet worden ingevuld, de rest mag je dus gewoon leeg laten).

Voor de providers: T-Mobile / Orange / Telfort / KPN
Acces point name: internet

Nog een andere lijst met UMTS instellingen (met dank aan robertwebbe):

KPN GPRS en MMS instellingen
Vodafone live GPRS en MMS instellingen
Vodafone office GPRS en MMS instellingen
Telfort (abonnementen) GPRS en MMS instellingen
Telfort (prepay) GPRS en MMS instellingen
Orange GPRS en MMS instellingen
T-mobile GPRS en MMS instellingen
qick GPRS en MMS instellingen
AH Mobiel GPRS en MMS instellingen
Yes Telecom GPRS en MMS instellingen

Een lijst met de landelijke deking van GPRS en UTMS vindt je hier.

Het updaten van je HTC Universal

Aangezien het vanzelfsprekend is dat ik niet verantwoordelijk wil worden gehouden voor de gevolgen zeg ik het nog maar eens: op eigen risico.

De updates worden ROMs genoemd, de ROMs van verschillende fabrikanten zijn zonder problemen uitwisselbaar. Je kan dus de Qtek ROM gebruiken voor je MDA Pro.

Bij een OS ROM update raak je al je gegevens kwijt!
Stappen om je Rom te updaten:

1. Download de juiste ROM.
De ROM van T-Mobile. Deze is van T-Mobile Nederland en je verliest geen garantie bij het gebruik van deze ROM. De originele versie is hier te downloaden. Deze heeft Radio versie 1.10.03 en omdat er een update hiervoor is heeft Aiii een pakketje gemaakt met Radio 1.11. (Radio is het gedeelte dat voor de communicatie zorgt)

2. Extract het gedownloaden bestand uit door er dubbel op te klikken. Zorg wel dat alle ROM bestanden in een apparte map komen.

3. zet je Universal in bootloader modus = Light button+power on button+reset.
(check even of je geen bootloader versie 0.56 hebt anders kans dat hij blijft hangen na de update).

5. Op het scherm staat nu de Bootleader en bovenaan Serial, sluit de HTC Universal aan op de computer via de USB kabel. Op het scherm staat nu USB i.p.v. Serial.

6. Start MaUpgradeUt_noID.exe en voer de update uit.

7. Na de update(kan zo'n 20 minuten duren) de reset button indrukken.

TIPS:
nk.nbf = OS
radio_.nbf = radio
ms_.nbf = extended ROM

Je kan er ook voor kiezen om alleen 1 of 2 van deze te upgraden. Delete gewoon degene die je niet wilt updaten.
Indien je de Radio update niet doet is de update binnen 5 minuten voltooid. (handig om verschillende roms te testen als je de laatste radio al hebt)

Algemene Tips

• verwijderen van het logo op de alliminium plaat
Met een suikerklontje kun je het logo verwijderen van je HTC Universal. Dit werkt alleen op de alliminium plaat aan de buitenkant. schuur rustig over het logo tot het verdwenen is. Schrik niet, het lijkt nu of er een flinke kras opzit. De "kras" is gemakkelijk te verwijderen met een vochtige doek.

Wederom op eigen risico

• om in de bootloader modus te komen "Light button + power button + reset"
• Een hard reset uitvoeren
1. De twee functietoetsen (bovenaan je toetsenbord met een streep)op je toetsenbord indrukken + reset.
2. Toets een "0" voor fabrieksinstellingen of een "X" om de hard reset te annuleren.

Problemen met AS en synchroniseren
Als AS 4.1 niet werkt kunt je AS 4.2 Beta proberen. Wanneer je services hebt uitgeschakeld laat DHCP Client aan staat. Dit is vereist voor het goed functioneren van AS.

Inmiddels is activesync 4.5 te vinden op:
http://www.microsoft.com/...ivesync/activesync45.mspx

Voor Vista gebruikers is er Windows Mobile Device Center:
http://www.microsoft.com/windowsmobile/devicecenter.mspx

Gebruik van WiFi B en G door een register tweak

De Universal is in staat om Wifi G (801.11g) te gebruiken, alleen .... deze optie staat niet aan!
Nu komt het steeds vaker voor dat Access Points alleen van de G-norm gebruik maken, waarbij de Universal niet bruikbaar is.

Met een kleine ingreep in het register is dit wel mogelijk, zij het dat de maximale snelheid na de ingreep even groot blijft als voor WiFi B (801.11b): 11Mbit/sec.

Waarschuwing vooraf, wees voorzichtig met het register, alleen doen als je voldoende zeker van jezelf bent.

Procedure:
maak eerst een backup, bijv met Spb Backup
gebruik een register editor (bijv. Total Commander (gratis), Resco Registry Editor)

Verander/voeg toe:
HKEY_LOCAL_MACHINE\COMM\TIACXWLN1\PARMS: dot11SupportedRateMask=1
HKEY_LOCAL_MACHINE\COMM\TIACXWLN1\PARMS: dot11SupportedRateMaskG=8

Voer nu een soft reset uit en het werkt!

Turbo met WM5?!

Angst voor flashen naar WM6 of het opvoeren van de CPU-snelheid? Met deze tweak is er een snelheidswinst te behalen door de fontcache te vergroten van 0 naar 16k. Dit wordt blijvend van het geheugen gesnoept (nadeeltje). Het gevolg is wel dat het beeld sneller wordt opgebouwd omdat de fontinformatie in het geheugen blijft staan. Dit scheelt nogal, bijv. scherm roteren is duidelijk sneller en ook de weergave van het today-scherm. Alles wat heeft te maken met fonts en weergave op het scherm wordt zichtbaar sneller. Deze ingreep tast je garantie niet aan en is onschadelijk voor je hardware.

Met een kleine ingreep in het register is dit mogelijk!

Waarschuwing vooraf, wees voorzichtig met het register, alleen doen als je voldoende zeker van jezelf bent.

Procedure:
gebruik een register editor (bijv. Total Commander (gratis), Resco Registry Editor)

Verander:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\GDI\SYSFNT
origineel: CS = 0 (0x0)
wordt: CS = 16384 (0x4000)

16 k (16384 bits) blijkt een goede waarde voor de font cache.

Met deze tweak is de MDA Pro weer helemaal bij!

Je kunt de HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) als PDA gebruiken (tablet mode, portrait) of als laptop (landscape).
Hoe gebruik jij je HTC Universal?
Altijd in tablet mode
Meestal in tablet mode, soms als laptop
Soms tablet, soms laptop
Meestal als laptop, soms in tablet mode
Altijd als laptop
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=134584&layout=2&sort=orgOok een poll maken? Klik hier

Uitgebreide technische informatie over de HTC Universal
Deze informatie is van de Qtek maar is ook voor een groot deel ook van toepassing op de andere varianten. Het verschil tussen de varianten staat achter de informatie tussen haakjes. Link naar I-Mate

Specificaties

• Algemeen
Draadloze PDA met full voice-mogelijkheid. Schelpmodel met 180-graden draaibaar scherm.
Microsoft Windows Mobile Pocket PC Phone Edition (5.0)

• Afmetingen
Afmetingen: 81 mm x 127,7 mm x 25 mm
Gewicht: 285 g incl. batterij

• Processor/Chipset
QCT Platinum + Intel Bulverde 520 MHz

• Geheugen
Flash ROM: 128 MB
RAM: 64 MB SDRAM

• LCD
3,6” 640x480 transflectief TFT-LCD met achtergrondverlichting-LED's
65 K-kleuren
Gevoelig touchscreen
Portret-/landschapweergave (touchscreen invoer) en landschapweergave (QWERTY-toetsenbordinvoer)
Dual mode GSM/WCDMA-functie

• Geïntegreerde antenne
Dual mode UMTS/GSM
Tri-Band GSM/GPRS (900/1800/1900) + WCDMA (UMTS) (2100MHz)
USIM
3 V UICC
USIM Application Toolkit
SIM Application Toolkit Release 99
Over the air provisioning (OTAP)

• Toetsenbord/Knop/Schakelaar
Ingebouwd QWERTY-toetsenbord met 62 toetsen (incl. twee softkeys, startknop, OK-knop, knop voor ophangen en 56 alfanumerieke toetsen en symbooltoetsen)

• Meldingen
Melding door geluid, trilfunctie en bericht op display

• Audio
Dubbele ontvangers
Dubbele luidsprekers voor handsfree bellen

• Camera
Main Image Sensor: 1,3 megapixels CMOS
Second Image Sensor: CIF CMOS
Flits/Video

• Interface
3V SIM-kaart
1 mini-USB connector
Sleuf voor SDIO/MMC-kaart
3,5 Ø stereo oortelefoon/microfoon-aansluiting
2 externe antenneconnectors (WCDMA en GSM/GPRS)

• Voeding
Uitneembare oplaadbare polymere Lithium-batterij (standaard capaciteit: 1620 mAh)
Standby-tijd
GSM: 220-260 uur
WCDMA 190-250 uur
Spreektijd (scherm uit):
GSM: 5-8 uur
WCDMA: 2-4 uur

• Device-to-Device Connectivity
Infrarood IrDA FIR
Bluetooth
WiFi 802.11b (fabrieksoptie)
Voldoet aan IEEE 802.11b
USB 1.1
SDIO/MMC

• Accessoires
Standaard
Netadapter
USB Sync. -kabel
Stereo-headset - stereo-earpiece, mono-microfoon, volumeregelaar, en knop voor opnemen/ophangen
Standaard batterij
Gebruikershandleiding, Beknopte handleiding en software-CD
Zakje
Stylus
Optie
Autoadapter
Batterijoplader
Hoogwaardig hoesje

• Toepassingen Pocket PC Phone Edition
Microsoft Pocket Outlook: Postvak IN, Contacten, Agenda,Taken
Microsoft Windows Media Player
Microsoft Pictures
Microsoft MSN Messenger
Microsoft Pocket Internet Explorer
Pocket Office
Microsoft ActiveSync
Spelletjes
Rekenmachine
Voice Notes
Foto-ID

• Extra toepassingen
Beltoon
SW polyfone MIDI-beltonen
SMF/ SP MIDI
MP3, AAC, beltoon
DirectShow-filter voor WMP
Camera/camcorder
Videotelefonie
ZIP
Smart Dialing
Pictures enhancement
T9 Kiestoetsen
Draadloos modem
Draadloos gegevensbeheer (UMTS/GSM/GPRS, Bluetooth, 802.11b)
MMS met ondersteuning voor videoclips
DRM: OMA 1.0 engine (door provider)
Java virtual machine (J2ME, CLDC 1.1, MIDP 2.0, JTWI)
PDF Viewer

Laatste update: 02-06-07

[ Voor 27% gewijzigd door XthinkZ op 30-09-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Aangezien ik in deel 2 heb geholpen om de startpost op te zetten, en nog steeds actief werk met de MDA Pro op WM6 ben ik met deel 3 begonnen.

Als er mensen zijn die opmerkingen hebben of fouten vinden in de startpost laat het me even weten. Dode links zal ik zo gauw mogelijk bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Heb sinds een paar dagen een WM6 ROM van Xda Developers, van een user genaamd Helmi. Je hebt daar zo'n drie of vier gasten die met roms aan het tweaken zijn en deze vind ik op dit moment het beste, erg snel en weinig bugs (zelf nergens last van gehad).

Ik beleef nu een snelheid en gebruiksgemak van mijn Mda Pro waarvan ik hoopte dat ik die bij aanschaf (vorig jaar februari) al zou hebben, maar WM5 is echt zo traag als stront, het startmenu openen kostte al drie seconden enz.

En het heeft een Windows Fietstas look and feel :9

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:29

robertwebbe

Robert Webbe

XthinkZ schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:59:
Als er mensen zijn die opmerkingen hebben of fouten vinden in de startpost laat het me even weten. Dode links zal ik zo gauw mogelijk bijwerken.
De bootscreenlinks geven een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
robertwebbe schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:28:
[...]

De bootscreenlinks geven een foutmelding.
Verwijderd, aangezien ik ze niet kan terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Ik heb inmiddels een nieuwe accu, vannacht via normale lader helemaal opgeladen en net ff via wifi geinternet, hij is nog niet uitgevallen, ik ga vanmiddag ook ff stukkie in de auto met tomtom doen aangezien hij daarmee ook altijd uitviel.
Maar wat is nu het verstandige, gewoon alleen in de lader doen natuurlijk als hij leeg is, maar ik had m altijd met usb aangesloten in de cradle, nu dan maar alleen usb doen als het noodzakelijk is en verder helemaal afgekoppeld laten ?

[ Voor 11% gewijzigd door dapluiz op 10-03-2007 11:31 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:57:
Ik heb inmiddels een nieuwe accu, vannacht via normale lader helemaal opgeladen en net ff via wifi geinternet, hij is nog niet uitgevallen, ik ga vanmiddag ook ff stukkie in de auto met tomtom doen aangezien hij daarmee ook altijd uitviel.
Maar wat is nu het verstandige, gewoon alleen in de lader doen natuurlijk als hij leeg is, maar ik had m altijd met usb aangesloten in de cradle, nu dan maar alleen usb doen als het noodzakelijk is en verder helemaal afgekoppeld laten ?
Dit is puur uit eigen ervaring en wat ik gezien heb bij anderen door de jaren heen met laptops en mobiele telefoons.

Belangrijkste is dat als je telefoon gewoon gebruikt. Hij hoeft niet eens bijna leeg te zijn om aan de lader gehangen te worden (bij lithium accu's is dat niet nodig). Maar wat wel belangrijk is dat hij als hij vol is niet langer dan 1 volle dag aan de lader blijft zitten zonder dat hij gebruikt wordt. Als je weet dat je hem niet binnen een dag van de lader kan halen zet hem dan ook niet aan de lader.
Hij zou best langer aan de lader kunnen hangen, maar je loopt dus het risico op een kapotte accu.

Zoals ik al zei gebeurd dit meestal als je hem als 2e telefoon gebruikt. Het zijn geen vaste regels, maar hierdoor heb ik zelf vrijwel eigenlijk nooit last hiervan gehad, terwijl genoeg mensen om mij heen die hier wel last van hebben niet aan deze regels voldoen.

[ Voor 7% gewijzigd door XthinkZ op 10-03-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik gebruikte hem als normale telefoon, maar op me werk heb ik alleen bereik op me eigen werkplek (dont ask me why ;)) dus zette ik m daar in een cradle die ik gekocht had die dus buiten USB ook op het stroomnet zit. En dit dus elke dag rond de 8 uur per dag, dus ik denk dat ik hem daarmee gesloopt heb.
Maar als ik de stekker eruit haal zodat hij alleen op USB aangesloten is, kan dat dan ook nog kwaad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:06:
Ik gebruikte hem als normale telefoon, maar op me werk heb ik alleen bereik op me eigen werkplek (dont ask me why ;)) dus zette ik m daar in een cradle die ik gekocht had die dus buiten USB ook op het stroomnet zit. En dit dus elke dag rond de 8 uur per dag, dus ik denk dat ik hem daarmee gesloopt heb.
Maar als ik de stekker eruit haal zodat hij alleen op USB aangesloten is, kan dat dan ook nog kwaad ?
Dan kan ik alleen maar zeggen doe hem in de lader om hem te laden, en niet om hem elke dag 8 uur vol te houden. Volgens mij wordt hij ook via de USB cradle opgeladen, maar langzamer als de PC aanstaat. Als de PC uitstaat trekt ie de MDA zelfs leeg.

Niet onnodig laden komt het erop neer.
Bij de een kan het trouwens gewoon goed gaan, maar over het algemeen gaat de accu veel sneller kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

XthinkZ,

In de TS staan internet instellingen. Bij Vodafone staan live.vodafone.com en web.vodafone.nl. Deze laatste wordt sinds 1 januari 2006 officieel niet meer gecommuniceerd (en zou na verloop van tijd ook beeindigd worden). Het alternatief is office.vodafone.nl. Het live toegangspunt is eigenlijk bedoelt voor WAP sessies naar de Vodafone live portal en deze wordt gebilled op basis van tijd (per 15 minuten). Het office toegangspunt wordt in volume gebilled (per kB) en is dus voor de meeste Universal gebruikers de beste optie. Om toegang te krijgen tot office moet je wel een activatie hebben, dan gebeurt bijvoorbeeld als je een data-blox neemt of andere vorm van een databundel.

Daarnaast mis je nog de instellingen van enkele popualaire MVNO's, prepaids en MMS instellingen. Ik heb ze zelf in tekst op mijn pagina staan:Voor een aantal zijn ook CAB files beschikbaar maar lang niet voor allemaal. Dan zul je het toch handmatig moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
@robertwebbe,

Ik heb het in de startpost gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Nou lijkt niet aan de batterji te liggen, zit nu een nieuwe in en hij viel vanmiddag weer een paar keer uit zonder leeg te zijn, hij wilde zelfs niet eens meer aan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:07:
Nou lijkt niet aan de batterji te liggen, zit nu een nieuwe in en hij viel vanmiddag weer een paar keer uit zonder leeg te zijn, hij wilde zelfs niet eens meer aan ....
Niet toevallig leeggelopen doordat jouw rom versie na UMTS gebruik niet meer uitschakeld en heel snel leegloopt? Ik zal deze week een tooltje inn de startpost zetten waarmee je dat wel makkelik kan door op de 3G icoontje te klikken.

Leen voor de zekerheid een accu van een vriend ofzo. Je bent anders een van de eerste met dit probleem waarbij het niet aan de accu ligt.

2e optie is om alsnog een andere Rom te gebruiken, of om dezelfde ROM voor de 2 keer te flashen. Heb namelijk een keer gehad dat heel veel dingen niet goed werkten en veel last van vastlopers had of dat de MDA helemaal niet meer wilde opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik had die ROM_v2.01.08_PDAVIET_UNI erop staan van windows mobile 6, heb nu weer een t-mobile rom van de officiele site erop gezet, kijken hoe dat werkt.
En die lijkt nu niet uit te vallen maar wel gewoon letterlijk vast te lopen na verloop van tijd 8)7
Krijg wel me today screen te zien, maar ik kan er dan gewoon niks mee ...

[ Voor 36% gewijzigd door dapluiz op 12-03-2007 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij mij valt de MDA Pro ook steeds vaker uit. Het lijken de eerste verschijnselen dat de accu slechter wordt. Ik gebruik de laatste T-mobile ROM (altijd gedaan). De MDA gebruik ik om er mee te internetten, maar ik sla gerust wel eens een dagje over. Dus ik gebruik het apparaat op zich wel vreemd (het is vaak in slaapstand op fly-mode.)

De laatste tijd viel het apparaat steeds vaker uit tijdens het internetten (meestal via WiFi). De batterij indicator was voor gebruik dan nog groen. Nu dacht is dus, WiFi vraagt veel van de batterij, dus dat zal dan toch wel de oorzaak wel zijn. Maar dat is eigenlijk ook niet logisch, aangezien je altijd waarschuwingen krijgt bij een laag batterij-niveau.

Nu was ik gisteren helemaal niet aan het internetten, maar ik had de Pro aan een geluidsbox gekoppeld om muziek af te spelen. Toen was de indicator nog groen, en na enkele uren was ie weer uitgevallen. Zonder enige waarschuwingen. De MDA ging ook niet meer aan, de oplader moest er aan te pas komen. Na het opstarten na de batterrij indicator gekeken deze was op 22%.(= net groen)

Ik denk dat de accu dus achteruit loopt (meestal zoek je het niet gelijk in die richting). Ik heb hem nu 100% opgeladen, en ga vandaag maar is een heleboel muziek afspelen, en is zien hoever ie komt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op maandag 12 maart 2007 @ 06:51:
Ik had die ROM_v2.01.08_PDAVIET_UNI erop staan van windows mobile 6, heb nu weer een t-mobile rom van de officiele site erop gezet, kijken hoe dat werkt.
En die lijkt nu niet uit te vallen maar wel gewoon letterlijk vast te lopen na verloop van tijd 8)7
Herflashen, met precies dezelfde ROM. Ik las al een topic over iemand die hierover schreef.
Klinkt stom, maar het kan wel werken. Hopen dat je niet permanent blijft hangen in de bootscreen ( al heb ik wel eens gehad dat hij de eerst x heel erg lang deed over het opstarten.

[ Voor 11% gewijzigd door XthinkZ op 12-03-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
dapluiz schreef op maandag 12 maart 2007 @ 06:51:
[..]
Wat is na verloop van tijd? Minuten, uren? (in Bootmodus, bij opstarten of opgestart)
Misschien heb je al gezegd of en hoe slecht de accu is, zag het nergens op deze pagina staan.

Btw, als je de MDA als allround device + dagelijkse gsm gebruikt, hoe lang gaat ie dan ongeveer mee? (als je geen batterij probs hebt.)

[ Voor 5% gewijzigd door robert-630 op 12-03-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
robert-630 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:48:
[...]

Wat is na verloop van tijd? Minuten, uren? (in Bootmodus, bij opstarten of opgestart)
Misschien heb je al gezegd of en hoe slecht de accu is, zag het nergens op deze pagina staan.

Btw, als je de MDA als allround device + dagelijkse gsm gebruikt, hoe lang gaat ie dan ongeveer mee? (als je geen batterij probs hebt.)
Kan verschillen, vandaag had ie een goeie dag blijkbaar, tot net had was ie neit uitgevallen, ik heb gewoon paar keer gebelt en zat net te internetten via UMTS toen die weer uitviel, had denk nog makkelijk 60 a 70% batterij, wat trouwens een nieuwe is sinds zaterdag ...
Nu ook weer bij uitvallen dat ik hem niet meer aankreeg tot hij externe voeding kreeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
@dapluiz: Dat is wel erg rottig dan.

Ik heb mijn MDA vandaag inderdaad aan de geluidinstalatie gehangen, van 100% -> 5% batterij deed ie 5,5 uur over. Wel in flightmode, maar met scherm aaan.

De indicator-status liep gewoon vrij goed. Tussentijds enkele scores genoteerd. Ik heb waarschijnlijk dan toch geen accu probleem. Maarja tegenwoordig wel vaker uitval :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Het is mij iig nu gelukt om zonder pakbon toch me telefoon te laten nakijken, tenminste hopelijk :)
Had de helpdesk gebelt en uitgelegt dat ik m niet meer had, toen konden ze aan me imei zien dat het wel een t-mobile toestel is en nu hebben is er zo'n reparatie-opstuur-envelop naar me op weg.
Ik vroeg nog hoe hte zat zo zonder pakbon en dan kijken ze naar de productiedatum van de telefoon, die mag niet langer als 15 maanden geleden zijn.
Weet iemand of ik die zelf kan achterhalen en ik hoop dan nite dat die mda eerst een paar maanden in een magazijn heeft gelegen voordat ie bij mij terecht kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
robert-630 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:48:
[...]
Mijn vorige waarvan het scherm kapot is gegaan nu bijna anderhalf jaar zonder problemen. Deze heb ik nu aan een vriend gegeven aangezien zijn accu gaar was. Ik heb nu een 2e MDA PRO omdat ik er toch best wel heel erg afhankelijk van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dapluiz schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:07:
heb ik ook gehad, dan zat die vast in standby modus

BT lampje knipperde wel gewoon.

Dit was bijna altijd als ik me msn messenger in gesigned had.

Ik heb nu een nieuwe rom + radio en nooit meer last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
dapluiz schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:50:
Het is mij iig nu gelukt om zonder pakbon toch me telefoon te laten nakijken, tenminste hopelijk :)
Had de helpdesk gebelt en uitgelegt dat ik m niet meer had, toen konden ze aan me imei zien dat het wel een t-mobile toestel is en nu hebben is er zo'n reparatie-opstuur-envelop naar me op weg.
[...]
Als je het toestel i.c.m een nu nog lopend abo hebt gekocht, kunnen ze denk ik zo ook wel zien wanneer je het toestel hebt gekocht (<15mnd) en met welk IMEI-nr. Denk dat ze dan niet zo moeilijk doen. Ik dacht overigens dat er 2 jr garantie op zat. Anders kan je dit altijd proberen af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

dapluiz schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:50:
Ik vroeg nog hoe hte zat zo zonder pakbon en dan kijken ze naar de productiedatum van de telefoon, die mag niet langer als 15 maanden geleden zijn.
Weet iemand of ik die zelf kan achterhalen en ik hoop dan nite dat die mda eerst een paar maanden in een magazijn heeft gelegen voordat ie bij mij terecht kwam :)
Volgens mij heb je volgens het consumentenrecht gewoon 2 jaar garantie vanaf de aankoop. Wat voor afspraken T-Mobile heeft met HTC, of wie dan ook, is hun zaak. Je hebt bij T-Mobile een toestel gekocht en zij hebben dus de garantieverplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
robertwebbe schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:53:
[...]
Volgens mij heb je volgens het consumentenrecht gewoon 2 jaar garantie vanaf de aankoop. Wat voor afspraken T-Mobile heeft met HTC, of wie dan ook, is hun zaak. Je hebt bij T-Mobile een toestel gekocht en zij hebben dus de garantieverplichting.
Met bon 2 jaar. Zonder bon 15 maanden vanaf uitlevering fabriek.
Tevens is gelijk hebben en gelijk krijgen twee totaal verschillende dingen.

Want wie wil er de moeite nemen om een hele rechtzaak te beginnen om garantie te eisen? De tijd, de kosten, de moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Turbo met WM5?! :D

Angst voor flashen naar WM6 of het opvoeren van de CPU-snelheid? :$ Met deze tweak is er een snelheidswinst te behalen door de fontcache te vergroten van 0 naar 16k. Dit wordt blijvend van het geheugen gesnoept (nadeeltje). Het gevolg is wel dat het beeld sneller wordt opgebouwd omdat de fontinformatie in het geheugen blijft staan. Dit scheelt nogal, bijv. scherm roteren is duidelijk sneller en ook de weergave van het today-scherm. Alles wat heeft te maken met fonts en weergave op het scherm wordt zichtbaar sneller. Deze ingreep tast je garantie niet aan en is onschadelijk voor je hardware. *O*

Met een kleine ingreep in het register is dit mogelijk!

Procedure:

Verander:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\GDI\SYSFNT
origineel: CS = 0 (0x0)
wordt: CS = 16384 (0x4000)

16 k (16384 bits) blijkt een goede waarde voor de font cache.

Met deze tweak is de MDA Pro weer helemaal bij! d:)b

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Handige accu-indicator met kleine ‘footprint’ d:)b

Met Batti kan op eenvoudige wijze een accumeter worden weergegeven en naar eigen smaak en inzicht worden aangepast. :) De laatste versie is 2.1 en te downloaden in het Nederlands of in het Engels. (Engels heeft bij een Engelstalige ROM natuurlijk de voorkeur!). In de startpost is de versie 1.4 aangegeven, sindsdien is er toch behoorlijk wat veranderd. :9

Weergave van het voltage, resterend percentage van volledige acculading, temperatuur van de LiIon-accu. Verder kan een lijndicator als accu-indicator worden ingesteld met verschillende kleuren die actief worden bij zelf in te stellen waarden. Tevens kan de lijn 5% stappen weergeven als ruwe indicatie.
In de praktijk blijkt dat niet alle fabrikanten de MS specificaties hoe waarden correct weer te geven volgen. Batti leest alle weergegeven waarden via de standaard API van het operating system.

Er kan worden gecorrigeerd (als dat nodig is) voor:
  • Temperatuur: cT
  • Spanning van de accu: cV
  • Spanning van de backup batterij: cBV (geldt per definitie niet voor de MDA Pro)
Met een kleine ingreep in het register is dit mogelijk! *O*

Procedure:
  • Download Batti en installeer op de MDA Pro
  • Kijk nu of de weergegeven waarden kloppen. Bij de MDA Pro blijkt in mijn geval de temperatuur een factor 9 te laag te zijn. (indien alles klopt stoppen!)
  • maak eerst een backup, bijv met Spb Backup
  • gebruik een register editor (bijv. Total Commander (gratis), Resco Registry Editor)
Maak aan onder:
  • HKEY_CURRENT_USER\Software\DaProfik\Batti een string cT aan met de waarde 9
  • verlaat de editor en controleer de te corrigeren waarde door op de lijnindicator te tikken, stel zonodig de correctiefactor bij.
Simpel en toch niet moeilijk! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Bedankt JeeVee,

Ik zal ze beiden in de startpost zetten zodra ik het wat minder druk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Tool voor het signaleren van accuproblemen 8)

De eerder aangegeven accu-indicator Batti geeft on-line de status van de accu weer en daarmee het gedrag in tijd. Bij gebruik van de 5% percentage-stappen in de indicator kan gemakkelijk het gedrag van de accu in de tijd worden bijgehouden. :) Wat ontbreekt is echter een stukje statistiek en weergave van de resterende accutijd. :?

Dit kan wel worden gerealiseerd met Battery Package Pro PPC v3.0.4 (Screenshots). Een zeer uitgebreid tool om met name het gedrag van de accu onder belasting te kunnen volgen. Dit kan heel goed worden gebruikt bij signaleren en analyseren van accuproblemen. :*)

Daarnaast biedt dit tool nog veel andere toepassingen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
JeeVee, leuk dat je de laatste tijd zulke leuke links posts.

Ik wilde die batti al gaan installeren laatst, maar er toch niet aan toegekomen. Anders had ik waarschijnlijk de oude versie geinstalleerd. :O

Die turbo op WM5-truc wil ik nog is gaan doen, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit in de registry getweakt. Ik weet dat er voor de Hermes foon van die tooltjes zijn, waarmee je snel registry-aanpassingen doet. Ook zie ik vaak HTC en de naam XpuScaler voorbij komen. Weet jij toevallig of er een goed tooltje is die dit werk voor je doet?

Ik heb misschien ook nog iets leuks. Ik was op zoek naar een leuke 3D-game, die je ook zonder VISA o.i.d zou kunnen kopen. De game Raging Thunder kunnen T-mobile abonnees (via hun pda-site) heel goedkoop kopen, voor E7,- (excl.data.kstn). Op internet kost deze game E15,- / E20,-. Maar het leuke is dat je een gratis demo kunt downloaden. Grafisch vond ik het wel mooi, maar ik heb het niet gekocht omdat de besturing (de controls op de MDA) erg lastig was.

@XthinkZ: Mooi dat jij de TS nu voor je rekening neemt. Ook het linkje naar Vbar2 werkt niet meer. Maar het heeft idd geen haast hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ben ik weer, MDA is terug van reparatie van solid vision en zij vertelde inderdaad dat er 2 jaar garantie op zit. Probleem alleen is dat het niet geholpen heeft, enige wat ze gedaan hebben is een software update (Hallo! dat had ik zelf al tig keer gedaan...) Dus kan m weer wegbrengen, mooie is wel dat ik ondertussen me pakbon heb gevonden dus ik ga gewoon naar zo'n t-mobileshop en daar de hele tijd met me foon kloten tot hij uitvalt waar zo'n medewerker bij is en dan mogen ze m weer opsturen, nu kunnen ze me nix maken un ik me garantiebewijs weer heb :)
Maar software en batterij is het niet, lijkt me dat er dan toch echt iets binnenin de MDA fout zit, maar wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Nou blijkbaar heeft zo'n pakbon idd nut, gister bij t-mobile shop geweest, verteld dat het nog niet gerepareerd is en toen vertelde die medewerkster van "dan zal het wel aan je batterij liggen, ik bestel wel een nieuwe voor je" Nu weet ik dat het daar niet aan ligt maar een nieuwe batterij is nooit weg :P
Ik heb er geen haast meer mee dus ik ga wel weer langs als ik die nieuwe batterij heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Tweak tooltjes
robert-630 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:05:
JeeVee, leuk dat je de laatste tijd zulke leuke links posts.

Ik wilde die batti al gaan installeren laatst, maar er toch niet aan toegekomen. Anders had ik waarschijnlijk de oude versie geinstalleerd. :O

Die turbo op WM5-truc wil ik nog is gaan doen, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit in de registry getweakt. Ik weet dat er voor de Hermes foon van die tooltjes zijn, waarmee je snel registry-aanpassingen doet. Ook zie ik vaak HTC en de naam XpuScaler voorbij komen. Weet jij toevallig of er een goed tooltje is die dit werk voor je doet?
Dank voor je waardering.
Er is inderdaad een tooltje waarmee je heel veel kunt tweaken, *O* bijvoorbeeld: EasyTweak For Pocket PC 2.00 van 10gSoft hiermee kunnen de eerder genoemde tweaks op zeer eenvoudige wijze via configuratie worden uitgevoerd en nog veel meer. Echter ieder voordeel heeft ook weer een nadeel Microsoft .NET compact framework 2.0 moet worden geïnstalleerd. Deze is ruim 6 MB groot (ik had er geen ruimte meer voor)! -O- Houdt dit je niet tegen dan download hier of via de 10gSoft-site. :?

Een andere mogelijkheid is van iedere register tweak een cab-file maken. Dit vind ik ook te ver voeren. :S
Er is ook een site PPCfreeware met uiteraard freeware waar alle mogelijke utilities (> 300) zijn te vinden, waaronder ook bijv. Batti, zeer aanbevolen in jouw geval. d:)b

Ook de andere catagorieën zijn meer dan de moeite waard:
. Astrology
. Astronomy
. Calculator
. Clock/Calendar
. Communication
. Database
. Docs
. Educational
. Financial
. Games
. Graphics
. Hobbies
. Medical
. Misc/Fun
. Multimedia
. Religion
. Travel

Ik blijf mijn aanpassingen via een register tweak uitvoeren, omdat dit het snelst gaat en niet veel RAM geheugen kost en ook gemakkelijk en controleerbaar ongedaan kan worden gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
@Jeevee .net zit al standaard op de wm6 rom. Scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 07:42:
Nou blijkbaar heeft zo'n pakbon idd nut, gister bij t-mobile shop geweest, verteld dat het nog niet gerepareerd is en toen vertelde die medewerkster van "dan zal het wel aan je batterij liggen, ik bestel wel een nieuwe voor je" Nu weet ik dat het daar niet aan ligt maar een nieuwe batterij is nooit weg :P
Ik heb er geen haast meer mee dus ik ga wel weer langs als ik die nieuwe batterij heb :)
Ik wilde nog zeggen:

Ik blijf erbij dat het aan je accu ligt.
Ook al heb je hem nieuw besteld. Probeer een andere accu of die accu bij iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik las gisteren op xda-developers een steekhoudende theorie over het batterijprobleem. Hij is nog vrij nieuw dus ervaringen moeten nog worden opgedaan.

In de instructies voor het flashen staat dat je je batterij eerst tot 100% moet laden alvorens je gaat flashen. Dat staat er blijkbaar dus niet in om reden van de hoogste veiligheid maar omdat na een flash blijkbaar de accustatus gereset lijkt te worden. Het punt waarop je accu staat na de eerste keer opstarten wordt dan als 100% vol gezien. Als je dan je toestel geflashed hebt met een halfvolle accu, dan zal die ook telkens al bij half verbruik gaan melden dat je batterij leeg is en je toestel uit veiligheid gaan uitschakelen.

Oplossing: laadt hem een keer goed vol (bijv. 4 uur continu laden) en flash hem opnieuw.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 23-03-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
robertwebbe schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:08:
Ik las gisteren op xda-developers een steekhoudende theorie over het batterijprobleem. Hij is nog vrij nieuw dus ervaringen moeten nog worden opgedaan.

In de instructies voor het flashen staat dat je je batterij eerst tot 100% moet laden alvorens je gaat flashen. Dat staat er blijkbaar dus niet in om reden van de hoogste veiligheid maar omdat na een flash blijkbaar de accustatus gereset lijkt te worden. Het punt waarop je accu staat na de eerste keer opstarten wordt dan als 100% vol gezien. Als je dan je toestel geflashed hebt met een halfvolle accu, dan zal die ook telkens al bij half verbruik gaan melden dat je batterij leeg is en je toestel uit veiligheid gaan uitschakelen.

Oplossing: laadt hem een keer goed vol (bijv. 4 uur continu laden) en flash hem opnieuw.
Theoretisch is hij erg goed, ware het dat ik nooit mijn accu vol heb geladen voor het flashen, vaak was het zelfs onder de 50% omdat ik geen zin heb om te wachten met flashen.

De MDA Vario kan namelijk niet geflashed worden onder de 50% accu aangezien hij dat weigert. De MDA Pro heb ik er nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08
Ik ben na het kijken van kassa van afgelopen zaterdag blij dat ik een verzekering heb op mij Qtek 9000.

http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=3209796

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
XthinkZ schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:37:
[...]

Ik wilde nog zeggen:

Ik blijf erbij dat het aan je accu ligt.
Ook al heb je hem nieuw besteld. Probeer een andere accu of die accu bij iemand anders.
Had ook al een nieuwe accu besteld, al was dat wel zo'n niet officiele ...
Dus misschien heb je gelijk (hoop ik) en is het daarmee wel opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Heeft iemand voor mij nog de T-mobile_update.rar? De link in de TS is namelijk dood :) Ik wil namelijk mijn OS opnieuw flashen, maar de radio die in de T-mobile zit is verouderd. Dus dan flash ik gewoon zonder radio, maar weet niet zeker of het ook werkt door de radio uit de originele t-mobile .exe te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
thaan schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:24:
Heeft iemand voor mij nog de T-mobile_update.rar? De link in de TS is namelijk dood :) Ik wil namelijk mijn OS opnieuw flashen, maar de radio die in de T-mobile zit is verouderd. Dus dan flash ik gewoon zonder radio, maar weet niet zeker of het ook werkt door de radio uit de originele t-mobile .exe te verwijderen.
Als je geduld hebt zal ik het vanavond op een ftp zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
XthinkZ schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:27:
[...]

Als je geduld hebt zal ik het vanavond op een ftp zetten.
Graag!

Merk alleen dat ik ook bij de originele t-mobile rom een 101 connection problem krijg, ook als ik opnieuw opstart, en niks anders de telefoon gebruikt (AS oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Zow, nieuwe poging met een vers compleet opgelade nieuwe batterij van t-mobile, ben benieuwd, ff internetten via wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:07:
Zow, nieuwe poging met een vers compleet opgelade nieuwe batterij van t-mobile, ben benieuwd, ff internetten via wifi :)
Ik ook :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Beetje inetten en streaming radio lijkt nog te gaan zonder uitvallers, maar ik ga nog nergens vanuit, even maar proberen morgen normaal te gebruiken en maar een reserve telefoon bij me houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Heh lol, ik dacht het zal wel en had me telfoon neergelegt op standby zegmaar, word k net wakker is de batterij compleet leeg(!) gewoon 0% zat er meer in, maar wel een nieuwe batterij, lijkt me dan dat me mda niet goed met ze stroom om kan gaan nu ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:09:
Heh lol, ik dacht het zal wel en had me telfoon neergelegt op standby zegmaar, word k net wakker is de batterij compleet leeg(!) gewoon 0% zat er meer in, maar wel een nieuwe batterij, lijkt me dan dat me mda niet goed met ze stroom om kan gaan nu ofzo ?
Kan zijn dat je je UMTS verbinding nog aan had staan of een of andere programma.
Als ik bijvoorbeeld mijn tomtom vergat uit te schakelen was het binnen een paar uur leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, kan zijn dat wifi nog aan stond :X
Vannacht namelijk weer hele tijd aan laten staan en nu doet ie het nog steeds, met nog 84% over, dus even weer een dagje proberen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
En weer een dag voorbij zonder uitvallers :) Hij staat nu op 55% met af en toe een beetje inetten via umts en paar belletjes.
Alleen ben ik nu morgen hele dag op pad zonder oplader in de buurt, is het dan gelijk weer link om m nu al op te laden of moet ie dat wel aankunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:44:
En weer een dag voorbij zonder uitvallers :) Hij staat nu op 55% met af en toe een beetje inetten via umts en paar belletjes.
Alleen ben ik nu morgen hele dag op pad zonder oplader in de buurt, is het dan gelijk weer link om m nu al op te laden of moet ie dat wel aankunnen ?
Over een dag hoef je je geen zorgen te maken. Dat is gewoon normaal gebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Niet te geloven, hij heeft het gewoon tot de laatste snik volgehouden, was wel toch te weinig nog die 55% voor een hele dag blijkbaar ;)
Maar hij bleef aan staan tot er echt nog maar een paar procent in zat en hij de SD card al uitgezet had, zoals het hoord dus :) Durf al voorzichtig te zeggen dat het dus blijkbaar toch aan de batterij lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:23:
Niet te geloven, hij heeft het gewoon tot de laatste snik volgehouden, was wel toch te weinig nog die 55% voor een hele dag blijkbaar ;)
Maar hij bleef aan staan tot er echt nog maar een paar procent in zat en hij de SD card al uitgezet had, zoals het hoord dus :) Durf al voorzichtig te zeggen dat het dus blijkbaar toch aan de batterij lag :)
Ben blij dat te horen. Ook al had je al een nieuwe accu gehaald met je vorige, wat je vertelde waren dooie accu symptomen. In ieder geval veel plezier met je weer goedwerkende MDA Pro.

Ik ga weer experimenteren met de nieuwe rom op xda-developers :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ja nog ff ook met die nieuwe roms, accu lijkt goed, en ik heb nu ROM_v2.01.08_PDAVIET_UNI erop staan, maar is dat een stroomslurper ofzo ? Eerst zoals me reacties te zien nix aan dehand, maar ik had m vannacht opgeladen, vanochtend eruit gehaald en nu staat de batterij nog op 51% :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
dapluiz schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:34:
Ja nog ff ook met die nieuwe roms, accu lijkt goed, en ik heb nu ROM_v2.01.08_PDAVIET_UNI erop staan, maar is dat een stroomslurper ofzo ? Eerst zoals me reacties te zien nix aan dehand, maar ik had m vannacht opgeladen, vanochtend eruit gehaald en nu staat de batterij nog op 51% :?
PDAVIET v2.10.02 PV

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=300796

Schijnt men erg positief over te zijn. De andere hebben toch beetje last van leaks wat vertragingen waardoor regelmatig resets noodzakelijk zijn. Het is mijn eerste dag met deze rom dus ik wacht nog even af, maar het voelt goed erg aan.

Over een lege accu hoef ik nooit zorgen te maken, ik heb een brodit actieve houder voor in mn auto, dus als ik moet rijden heb ik bijna altijd een volle accu. (+/- 1,5 uur zit hij vol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Mja dat tussendoor opladen probeer ik nu juist te voorkomen omdat ik vermoed dat ik m daardoor gesloopt heb. (elke dag op me werk in een actieve cradle)
Nu weer de officiele T-mobile rom erop gezet en stroomverbruik is toch weer beter zo, lijkt het tenminste tot nu toe :)

[ Voor 28% gewijzigd door dapluiz op 04-04-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 11:56
XthinkZ schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:57:
[...]

PDAVIET v2.10.02 PV

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=300796

Schijnt men erg positeif over te zijn. De andere hebben toch beetje last van leaks wat vertragingen oplevert op resets noodzakelijk zijn. Mijn eerste dag met deze rom dus ik wacht nog even af. maar het voelt goed aan.

Over een lege accu hoef ik nooit zorgen te maken, ik heb een brodit actieve houder voor in mn auto, dus als ik moet rijden heb ik bijna altijd een volle accu. (+/- 1,5 uur zit hij vol)
Hoe bevalt PDAVIET je na een paar dagen? Ik heb zelf een WM6 geprobeerd maar daar werd mijn MDA Pro erg langzaam van, duidelijk de verkeerde versie ;-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Kassad schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:10:
[...]

Hoe bevalt PDAVIET je na een paar dagen? Ik heb zelf een WM6 geprobeerd maar daar werd mijn MDA Pro erg langzaam van, duidelijk de verkeerde versie ;-)
Ik dacht ik wacht nog even. Maar het enige wat ik tot nu kan zeggen is WoW, de beste Rom tot nu toe.

Stabiel, snel, net die kleine extra's zoals directe running programs icoon en eentje om geheugen vrij te maken ingebakken op het today scherm. Dit gaat pas echt op een rom te lijken die bedoeld is voor een pocketpc.

[ Voor 6% gewijzigd door XthinkZ op 06-04-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
@XthinkZ, sorry dat ik niet meer reageerde in het vorige topic.

Heb zelf geen HTC Universal meer dus was er niet actief mee bezig. Maar je had van mij alle toesteming gekregen om de TS over te nemen als ik de berichten had gelezen.

XthinkZ, zet het voort!

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Mentox schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:33:
@XthinkZ, sorry dat ik niet meer reageerde in het vorige topic.

Heb zelf geen HTC Universal meer dus was er niet actief mee bezig. Maar je had van mij alle toesteming gekregen om de TS over te nemen als ik de berichten had gelezen.

XthinkZ, zet het voort!
Heeeeej Mentox :).

Leuk dat je even langsdropt. Ik heb het inderdaad even overgenomen aangezien ik er vanuit ging dat je andere dingen aan je hoofd had. Ik ga mn best doen, ook al heb ik het best druk de laatste tijd, alle beetjes helpen.

(Ik zie net dat ik iets voor iemand op een server zou zetten, nog even geduld, dan neem ik alle downloads nog even onder handen.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Weet er iemand of er al iets meer bekent is over de opvolger van de Universal de HTC Omni?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
edit : note to self... eerst lezen

[ Voor 137% gewijzigd door subrosa op 24-04-2007 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Wat ik je kan vertelen over de Omni is dat HTC er geen haast mee heeft. Ze willen eerst de andere toestellen op tijd af hebben. Maar de Omni zal waarschijnlijk eind dit jaar uitkomen.

Het beeldscherm zal circa 3.6Inch zijn met een reso van 640x480. HSDPA wordt ook toegevoegd. De CPU wordt een Samsung. Het gerucht dat er een VGA-out opkomt is niet waar. De afmetingen zullen iets compacter zijn dan die van de Universal.

Ik heb deze info van een kennis die bij HTC werkt. De specificaties zijn nog niet zeker dus hij neemt geen verandwoordelijkheid voor de info.

Ik wacht met smart op de Omni want ik mis me Universal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Mentox schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:28:
Wat ik je kan vertelen over de Omni is dat HTC er geen haast mee heeft. Ze willen eerst de andere toestellen op tijd af hebben. Maar de Omni zal waarschijnlijk eind dit jaar uitkomen.

Het beeldscherm zal circa 3.6Inch zijn met een reso van 640x480. HSDPA wordt ook toegevoegd. De CPU wordt een Samsung. Het gerucht dat er een VGA-out opkomt is niet waar. De afmetingen zullen iets compacter zijn dan die van de Universal.

Ik heb deze info van een kennis die bij HTC werkt. De specificaties zijn nog niet zeker dus hij neemt geen verandwoordelijkheid voor de info.

Ik wacht met smart op de Omni want ik mis me Universal wel.
De Athena wordt door velen als de opvolger van de Universal gezien. Deze zal volgende week in de winkels liggen en de specs liegen er niet om! Waarom dus op de Omni wachten als er al een erg goede pda uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
De Athena is zeker een mooi toestel maar voor mij te groot. De Universal is al behoorlijk van formaat en de Athena is nog even groter. Ik heb momenteel een mooi toestel dus ik kan wel een jaar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

*O* Upgrade naar WM6 *O*

-O- Er gebeurt ogenschijnlijk weinig bij de MDA Pro gebruikers. :O

Heeft iemand goede ervaringen met de overgang naar WM6 en wil hij/zij dit hier beschrijven? (Op het MDA Vario II forum is het heel wat levendiger). Het goede scherm van de MDA Pro en de goede hardware nodigen daartoe zeker uit.

Wie wil zijn /haar ervaringen met de overgang naar WM6 delen en dit stapsgewijs beschrijven. Graag de situatie waarbij het mogelijk blijft terug te gaan naar de oude bijv. T-Mobile WM5-situatie ivm garantie (dus geen unlock, super CID, etc.). :+

De risico's voor de MDA Pro te veranderen in een onbruikbaar apparaat zijn veel kleiner dan bij de MDA Vario II. |:( Wellicht "koud watervrees" :N

Als zakelijke gebruiker ben ik geïnteresseerd in de te behalen snelheidsverbetering, de betere verbindigen en de verbeteringen tov WM5. Door het grote aantal 'varianten' is het lastig te kiezen en de weg terug naar WM5 moet mogelijk blijven ivm garantie. De kans dat er een update van de provider komt naar WM6 is te verwaarlozen. :X

Ik ben nog steeds heel tevreden met de MDA Pro maar niet met de radio rom en de snelheid. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

GWD

JeeVee schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:14:
*O* Upgrade naar WM6 *O*

-O- Er gebeurt ogenschijnlijk weinig bij de MDA Pro gebruikers. :O

Heeft iemand goede ervaringen met de overgang naar WM6 en wil hij/zij dit hier beschrijven? (Op het MDA Vario II forum is het heel wat levendiger). Het goede scherm van de MDA Pro en de goede hardware nodigen daartoe zeker uit.

Wie wil zijn /haar ervaringen met de overgang naar WM6 delen en dit stapsgewijs beschrijven. Graag de situatie waarbij het mogelijk blijft terug te gaan naar de oude bijv. T-Mobile WM5-situatie ivm garantie (dus geen unlock, super CID, etc.). :+

De risico's voor de MDA Pro te veranderen in een onbruikbaar apparaat zijn veel kleiner dan bij de MDA Vario II. |:( Wellicht "koud watervrees" :N

Als zakelijke gebruiker ben ik geïnteresseerd in de te behalen snelheidsverbetering, de betere verbindigen en de verbeteringen tov WM5. Door het grote aantal 'varianten' is het lastig te kiezen en de weg terug naar WM5 moet mogelijk blijven ivm garantie. De kans dat er een update van de provider komt naar WM6 is te verwaarlozen. :X

Ik ben nog steeds heel tevreden met de MDA Pro maar niet met de radio rom en de snelheid. :Y
Ik heb een uurtje geleden er WM6 opgezet, en ik moet zeggen _/-\o_

Ik ga nooit meer terug naar dat oerlelijk, super trage, verklopte WM5 ... neem het risico zonder WM6 is je Qtek echt een stuk minder fijn!!

Trouwens nog wel even een vraagje, ik heb zo'n lelijk beschadigd T-Mobile frontje op dat ding. kun je niet die gave zwarte Qtek er ergens om laten zetten of kopen en het zelf doen??? anders ga ik hem denk ik maar de carbon look geven ;)

Never really found a place that I call home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

@GWD

*O* Fijn dat het allemaal zo goed werkt. *O*

Het T-Mobile logo aan de buitenkant kun je er af krijgen met de suikerklontmethode. Goed droog wrijven met een suikerklontje tot het logo is verdwenen, het oppervlak ziet er dan niet uit en lijkt super bekrast. Even afnemen met een vochtig doekje klaar en weg zijn de 'krassen'. Uitvoeren op eigen risico! })
Voor zover ik weet is er geen andere behuizing verkrijgbaar. Was dit wel het geval, dan moet de inhoud worden overgezet, wat zeer lastig is en antistatische handschoenen, antistatisch werkmatje, speciaal gereedschap (torx-schroevendraaiers), plastic antistatisch pincet en een uitgebreide service handleiding (in mijn bezit) vereist. Zwart spuiten met harde slijtvaste lak lijkt me ook niet haalbaar.

Nu over je upgrade: :*)
  1. Was dit de eerste keer en/of is dit aan te raden voor beginners?
  2. Wat is je uitgangspositie (wel niet unlock, super CID, garantie T-Mobile, etc.);
  3. Wat heb je gebruikt voor de upgrade (welke ROM, SW tools) graag met verwijzingen en afwegingen;
  4. Welke stappen heb je ondernomen tijdens de upgrade of waar te vinden;
  5. Welke problemen ben je tijdens of na de upgrade tegengekomen;
  6. Welke voordelen ondervind je in je huidige WM6-situatie?
  7. Welke nadelen zijn er? (progs die ontbreken of (nog) niet zijn over te zetten naar WM6);
  8. Kon je de oude instellingen gebruiken van je provider (T-Mobile?).
Met dank voor je reactie! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm back!

Goed nieuws voor iedereen die net als ik met een gebarsten LCD zit: het is een fluitje van een cent om dat zelf te vervangen. Ik heb via inkoopacties.net voor 80 euro een nieuwe LCD/touchscreen (is één geheel) gekocht, en die er in 15 minuten, met als enige gereedschap een kleine kruiskop- en platte schroevendraaier ingezet. (En ben in principe niet echt een techneut). Wat ik al vermoedde is dus waar: bedragen van twee- tot driehonderd euro die T-mobile en/of andere reparateurs ervoor vragen zijn schromelijk overdreven.

Meteen een WM6 rom erop gezet (die bestonden nog niet toen mijn scherm barstte), en wat loopt dat allemaal heerlijk. (de PDAViet, die iets hierboven wordt genoemd. Zijn er mensen met ervaring met andere/betere/nieuwere WM6-roms?).

Ik ken WM6 wel omdat ik op de Vario II was overgegaan, die ik relatief goedkoop kon krijgen omdat mijn Pro dus stuk was, via een Lost&stolen-verlenging. Ik denk dat ik de Vario II vooral blijf gebruiken voor alledaags gebruik, en de Pro voor als ik wat meer 'gewicht' kan meenemen; bijv. in de auto (TomTom op 640x480, fijn!!) en de trein.

Ik vind de Pro nog altijd geen schoonheidswonder qua design, maar zodra ik hem gisteren weer werkend had, was het een verademing om het toetsenbord weer te voelen, en, natuurlijk, dat onovertroffen scherpe en grote scherm te bewonderen.

Vragen over scherm vervangen zijn welkom, natuurlijk (ik had wel wat aan de Service Manual die op XDAdev stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een MDA Pro van een vriend liggen met het verzoek of ik die wil flashen met een qtek-ROM. Nu lees ik hier dat de qtek-rom meer van de accu vreet dan de TM-rom (opvallend trouwens), wat kan ik hem nu aanraden, gaat dit verhaal nog steeds op?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Weet niet precies over welke Qtek-ROM je het hebt, de WM5 AKU2 Qtek-ROM die ik had was ik tevreden over, Qtek-ROMs zijn altijd een stuk lichter dus lijkt me dat ze ook een stuk minder batterij verbruiken. Maar het kan per ROM verschillen, ik heb net een paar maanden een WM6-ROM gehad die iedere dag wel leeg was en zoals iedereen hier meldde rond de 10-20% al uitviel. Nu mijn batterij volledig opgeladen en een andere WM6-ROM eropgezet, en die is en een stuk sneller en veel minder snel leeg (net 18 uur stand-by gelegen met UMTS aan, 64% over).

Met deze ROM ook radio 1.15 eropgezet, ook een hele verbetering. Heb nu eigenlijk altijd UMTS ipv GPRS, en dan ook 2 of 3 streepjes. Het is overigens de 2.10.07 DUT van DarkForce, Nederlandse versie dus (grotendeels vertaald, vertalingen zijn niet altijd perfect maar dat ligt aan MS, niet aan DF :)). Verder zitten er wat kleine foutjes in, maar grotendeels werkt de ROM lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Ik heb trouwens met T-Mobile gemaild over WM6 op de Pro en zij gaan hem (zoals te verwachten was) niet als upgrade aanbieden. Ik vroeg ook of er een andere WM5 update te verwachten is maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:47:
Weet niet precies over welke Qtek-ROM je het hebt, de WM5 AKU2 Qtek-ROM die ik had was ik tevreden over, Qtek-ROMs zijn altijd een stuk lichter dus lijkt me dat ze ook een stuk minder batterij verbruiken.
Poeh, het is de laatste ROM die is uitgegeven door Qtek, versienummer even niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

*O* simpele Accu Indicator lopend van groen naar rood -O-

Voor de liefhebbers een indicator met kleine footprint (3.90 KB). Geeft alleen de accucapaciteit aan.
Haal de file op en zet hem op je geheugenkaart, daar de file VistaHide Battery Gauge.exe activeren. Door hem nogmaals aan te klikken als de indicator loopt, wordt deze direct stil gezet en verdwijnt, door nogmaals te klikken, komt de indicator terug. Zoals op het plaatje is te zien, verlopen de kleuren gradientsgewijs. Het balkje (zie rode pijl) is 3 pixels dik en loopt over het hele display. Werkt zowel in 'landscape' als 'portrait' mode.

Afbeeldingslocatie: http://riot.ru/images/pocket/VistaHide_Battery_Gauge.jpg

Hier op te halen (PPC-file) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=281891

:+

PS Na een soft reset moet het progje weer worden geactiveerd om de balk weer zichtbaar te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door JeeVee op 03-06-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah Ik baal, sinds eergister is er een bart in de rechter boven hoek van mijn MDA Pro, Had ff gesproken met iemand in een T-Mobile winkel en die zouden kijken als ze het misschien konden fixen zonder kosten, zou dat niet zo zijn dan zou ik een prijs horen voor hoeveel het dan wel zou kosten. Ik hoop op het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, toch maar de laatste T-Mobile Rom erop gezet. Nu heb ik de volgende vraag: bij de instellingen van de phone, tabblad Band. Nu heb je in het bovenste menu'tje twee opties: Auto en GSM (GPRS). Waar is hier de UMTS-optie gebleven? Op deze manier blijft hij staan op GPRS lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:17:
Nou, toch maar de laatste T-Mobile Rom erop gezet. Nu heb ik de volgende vraag: bij de instellingen van de phone, tabblad Band. Nu heb je in het bovenste menu'tje twee opties: Auto en GSM (GPRS). Waar is hier de UMTS-optie gebleven? Op deze manier blijft hij staan op GPRS lijkt me.
GPRS / 3 G ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:17:
Bij auto pakt-ie automatisch UMTS en gaat pas op GPRS over als UMTS niet beschikbaar is.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kassad schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:46:
[...]

Bij auto pakt-ie automatisch UMTS en gaat pas op GPRS over als UMTS niet beschikbaar is.
Thanks, dat heb ik nu ook door ja. ;) In de startpost staat een linkje naar de modem-drivers voor de MDA via USB. Dat linkje werkt echter niet meer, kan ik deze drivers nog elders vandaan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:21:
[...]

Thanks, dat heb ik nu ook door ja. ;) In de startpost staat een linkje naar de modem-drivers voor de MDA via USB. Dat linkje werkt echter niet meer, kan ik deze drivers nog elders vandaan toveren?
Bij de nieuwe WM6 rom kun je de applicatie internet connection sharing starten. Vervolgens zal die via de usb poort je voorzien van een internet verbinding die je binnenhaalt met gprs/umts.

Wel ff activesync eenmalig installen volgens mij.

En anders zet ik ze laternog wel online. Ik ga zo uit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er nog steeds WM5 op draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:30:
Heb er nog steeds WM5 op draaien. ;)
USB modem link gefixed ^^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na nieuwste skype beta te hebben geinstalleerd werkte mijn touchschreen opeens niet meer vreemd genoeg. Soft reset, geen verbetering. Toen een hard reset en ja dat blijf je vast zitten in het screen align schermpje. Hard reset herhaalt, t-mobile rom opnieuw geinstalleerd, toen de hier aangeraden winmb6 rom geinstalleerd: no luck. Nog steeds kom ik niet door touchscreen align heen.
De punten verplaatsen (soms) trouwens wel als ik op ze tap. maar vrij onvoorspelbaar. (vooral na lang ingeedrukt houden).
Aangezien er niks met scherm gebeurde op het moment van het misgaan (niet gevallen of wat dan ook) lijkt het me zo vreemd als er met de hardwre iets is misgegaan. Maar als je kijkt naar de dingen die er misgana denk je aar juist wel aan.
In elk geval, heeft iemand dit ook gehad? Zoja, wat heb je eraan gedaan?
Heb deze universal trouwens overgenomen van mijn vader, die niks dan ellende had met de screen alligment (3x opgestuurd en nieuwe teruggekregen).

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 15:26

Roel

screen -x addict

De link in de startpost naar de MP3 Ringtone is kapot. http://www.pocketgear.com/download.asp?product_id=16569 werkt nog wel.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Zijn er opmerkelijke verbeteringen tussen radio 1.11 en radio 1.15 voor mijn MDA Pro op het T-Mobile netwerk? Draai nu namelijk op 1.11, en heb de 1.15 liggen, maar voordat ik ga updaten vind ik het fijn om te weten of er opmerkelijke verbeteringen zijn, zowel qua energieverbuik als qua verbinding. Of word me aangeraden bij 1.11 te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Roel schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:25:
De link in de startpost naar de MP3 Ringtone is kapot. http://www.pocketgear.com/download.asp?product_id=16569 werkt nog wel.
Link gefixed.

Ik had een tijd geleden een programma waarmee ik automatisch sms berichtjes kon sturen op geplande tijden.
edit:
Gevonden en in de startpost gezet

(ik gebruik het wel eens als ik s'ochtends vroeg een afspraak heb, en wil uitslapen). SMS 08:56,
Ik moet nog enkele dingen afhandelen, ben er om ongeveer 11.00 uur. _/-\o_ ).

@Thaan, ik had laatst radio 1.15 geprobeerd, maar kreeg mn MDA niet meer aan de praat, daarna andere radio en verder niet geprobeerd.

Zal het binnenkort weer eens proberen.

Had darkforce rom geprobeerd met radio 1.15 maar miste in deze versie het progje om je ppc te softresetten en running programs af te sluiten.

Daarna PDAviet UNI_ROM_v2.10.07_PDAVIET.rar gewonload en erop gezet. Deze werkt niet met de radio 1.15, dus vervolgens radio 1.14 erop gezet.

Ben er heel erg positief over. Voor zover ik weet van de vorige PDAviet versies, een van de meest complete, snelle en stabiele roms. (Als basis hebben ze bekende roms genomen van andere bekende rombakkers).

[ Voor 46% gewijzigd door XthinkZ op 05-06-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Werkt bij jullie Skype 2.2.0.36? Ik krijg hem niet geinstalleerd. Heb al geprobeerd alle dingen gerelateerd aan skype van het filesystem en uit het register te verwijderen. Hij lijkt te installeren, maar als hij bijna klaar is met kopiëren (ik installeer vanaf de cab versie) krijg ik een foutmelding. Werkt zowel op de storage card als op het device zelf niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
JeeVee schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:05:
@GWD

Nu over je upgrade: :*)
  1. Was dit de eerste keer en/of is dit aan te raden voor beginners?
  2. Wat is je uitgangspositie (wel niet unlock, super CID, garantie T-Mobile, etc.);
  3. Wat heb je gebruikt voor de upgrade (welke ROM, SW tools) graag met verwijzingen en afwegingen;
  4. Welke stappen heb je ondernomen tijdens de upgrade of waar te vinden;
  5. Welke problemen ben je tijdens of na de upgrade tegengekomen;
  6. Welke voordelen ondervind je in je huidige WM6-situatie?
  7. Welke nadelen zijn er? (progs die ontbreken of (nog) niet zijn over te zetten naar WM6);
  8. Kon je de oude instellingen gebruiken van je provider (T-Mobile?).
Met dank voor je reactie! _O-
Wil graag een slinger geven aan dit topic, hoop niet dat je het erg vind als ik ook mijn ervaringen post over de upgrade naar WM6.

1 - Kan aan te raden zijn, niet voor niets 'Tweakers', heb alleen altijd wel een oude ROM bij de hand gehad just in case. Kostte me twee keer flashen eer het er goed en wel opstond, volledige Specs van de ROM: 9000_WWE_20200_20305_11300.zip. Er stond een uitgebreide FAQ in het ZIP-bestandje wat bij mij de grootste angst wegnam, dus ja, als beginner is het ook niet een al te grote stap IMO.

2 - Uitgangspositie was een brakke Flash van XDA van WM6 (9000_WWE_20108_20301_11300_wwe_ship.zip) , daarvoor T-Mobile ROM, laatste van de website. Toestel is Simlock-vrij dankzij Buzzdev, verder geen tweaks. Ben in de winkel van T-Mobile geweest en zij waren het die me op deze ROM wezen. Weet alleen niet wat het gaat betekenen wanneer ik hem voor reparatie moet opsturen mocht dat nodig zijn.

3/ 4 - 9000_WWE_20200_20305_11300.zip, te vinden op XDA via pocketinfo.nl

5 - Helaas bleef het Flashen hangen op 40%. Daarna afgebroken, hard reset en nog een keer geprobeerd.

6 - Grote voordelen; snelheidswinst, integratie van 'Live', vereenvoudigde E-mail instellingen, encryptie, Microsoft Update (al weet ik niet of het ook echt werkt), look and feel mijns inziens sterk verbeterd.

7 - Op dit moment werken de programma's die ik gebruik allemaal naar behoren; Total Commander, SK Tools, Skype, pRSSreader, Birthday en Opera. Nadelen, tsja, nog niet echt tegengekomen. O ja, TomTom6. Moet even kijken hoe ik die aan de praat kan krijgen want ik heb gelezen dat dat nog niet gaat werken :(

Yep, ale instellingen van MMS en Internet werken prima.

Al met al blij WM6 erop gezet te hebben. Was wel even zoeken naar de juiste versie. Winst mijns inziens voornamelijk betrouwbaarheid, snelheid en Email instellingen. Ik blijf bij deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
usgaap1976 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:56:
[...]

Wil graag een slinger geven aan dit topic, hoop niet dat je het erg vind als ik ook mijn ervaringen post over de upgrade naar WM6.

1 - Kan aan te raden zijn, niet voor niets 'Tweakers', heb alleen altijd wel een oude ROM bij de hand gehad just in case. Kostte me twee keer flashen eer het er goed en wel opstond, volledige Specs van de ROM: 9000_WWE_20200_20305_11300.zip. Er stond een uitgebreide FAQ in het ZIP-bestandje wat bij mij de grootste angst wegnam, dus ja, als beginner is het ook niet een al te grote stap IMO.

2 - Uitgangspositie was een brakke Flash van XDA van WM6 (9000_WWE_20108_20301_11300_wwe_ship.zip) , daarvoor T-Mobile ROM, laatste van de website. Toestel is Simlock-vrij dankzij Buzzdev, verder geen tweaks. Ben in de winkel van T-Mobile geweest en zij waren het die me op deze ROM wezen. Weet alleen niet wat het gaat betekenen wanneer ik hem voor reparatie moet opsturen mocht dat nodig zijn.

3/ 4 - 9000_WWE_20200_20305_11300.zip, te vinden op XDA via pocketinfo.nl

5 - Helaas bleef het Flashen hangen op 40%. Daarna afgebroken, hard reset en nog een keer geprobeerd.

6 - Grote voordelen; snelheidswinst, integratie van 'Live', vereenvoudigde E-mail instellingen, encryptie, Microsoft Update (al weet ik niet of het ook echt werkt), look and feel mijns inziens sterk verbeterd.

7 - Op dit moment werken de programma's die ik gebruik allemaal naar behoren; Total Commander, SK Tools, Skype, pRSSreader, Birthday en Opera. Nadelen, tsja, nog niet echt tegengekomen. O ja, TomTom6. Moet even kijken hoe ik die aan de praat kan krijgen want ik heb gelezen dat dat nog niet gaat werken :(

Yep, ale instellingen van MMS en Internet werken prima.

Al met al blij WM6 erop gezet te hebben. Was wel even zoeken naar de juiste versie. Winst mijns inziens voornamelijk betrouwbaarheid, snelheid en Email instellingen. Ik blijf bij deze versie.
Wat ook een enorm voordeel is, is de high resolution optie in PIE, eindelijk surfen in VGA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ik heb ook zins vandaag een vario2 maar heb problemen met hem als modem te gaan gebruiken ik heballes netjes gedaan wat volgens de handleiding moest maar zodra hij contact maakt geeft de vario een foutmelding met de tekst stop eerst de gegevensaanroep wie o wie weet wat ik hier aan kan doen ik heb al op 3 andere pc's geprobeerd maar overal het zelfde probleem ligt toch ergens aan de syteem instellingen maar waar??
Las ik in het vorige topic, dit probleem heb ik dus ook. Weet inmiddels al hoe je dit oplost?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
SithWarrior schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:38:
[...]

Las ik in het vorige topic, dit probleem heb ik dus ook. Weet inmiddels al hoe je dit oplost?
Hmmm,
Gewoon ff vraagje of je zelf de GPRS vervbinding opzet of dat je het programma laat inbellen?
Heb je ook eerst een reset geprobeerd voordat je het programma probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

De gprs verbinding loopt constant via een register aanpassing en een reset heeft ook niet geholpen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
SithWarrior schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:28:
De gprs verbinding loopt constant via een register aanpassing en een reset heeft ook niet geholpen.
Misschien is het probleem dat het proggie zelf de verbinding wilt opstarten, maar dat deze dus al gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
SithWarrior schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:38:
[...]

Als je WM5 gebruikt heb je het inbelprogramma nodig wat op de meegeleverde cd staat en de modemdriver, die daar ook op staat.

Als je WM6 gebruikt hoef je alleen internet sharing op de MDA aan te zetten en dan je toestel te verbinden met de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Laatst online: 31-08 00:40

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Sodeju, dat ding is VET. Als er iets is wat ik heel graag wil hebben dan is het deze Omni wel :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Vrees dat ie best wel duur gaat worden aan die specs te zien :P Maargoed, heb nog tot eind juni volgend jaar tot mn abo afloopt, dus dan zal ie hopelijk wel genoeg afgeprijsd zijn (Universal was ook na een half jaar ~250 euro goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Heb een de afmetingen van de Omni en Universal hier ingevuld om de formaten te kunnen vergelijken: http://www.sizeasy.com/pa...on/2957-Omni-vs-Universal

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Johny58 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:50:
Heb een de afmetingen van de Omni en Universal hier ingevuld om de formaten te kunnen vergelijken: http://www.sizeasy.com/pa...on/2957-Omni-vs-Universal
Hoe kan ie nu zo dun zijn? (en amper breder/langer). Ik had een veel groter device verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door robert-630 op 04-07-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst even in de batterij discussie mengen:
Ik heb zelf ook de nodige problemen gehad. Beginnend bij vastlopen, uitvallen spontaan tot het wegvallen van het scherm in een fel licht met allemaal kleuren (nee ik was niet stoned)...

T-Mobile gebeld, opgestuurd en gerepareerd. Nouja, dachten ze.
De coax-kabel tussen telefoon en scherm was vernieuwd. Was niet erg, want het scherm zat nu weer lekker stevig vast. Echter, na 5 minuten knalde het scherm er weer uit.
Weer opgestuurd, anderhalve week later terug .. een nieuwe!
Hij was een jaar oud en is nu vervangen door een nieuwe, ik ben blij! Ik vermoedde dat het de accu was, maar bleek toch een flinke technische fout te zijn....

Ik heb gisteren met succes mijn MDA Pro rom geupgrade met de nieuwste PDAViet.
Nu wil ik het liefst een zo schoon mogelijke windows install en heb al een trucje gevonden om dit uit te voeren.

Echter, op dit moment loop ik tegen wat issues aan:
- Geluiden startmenu etc doen het niet
- Geluiden haperen soms of worden niet afgespeeld
- GPRS maakt geen verbinding

Ik heb het vermoeden dat de laatste aan de radio ROM versie ligt, dit is bij mij 1.10.03. Ik heb geen idee hoe ik deze moet upgraden of waar en wat.
Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt en waar ik een radio upgrade kan vinden en welke werkt voor T-Mobile?

Misschien zijn de problemen wel verholpen na opnieuw flashen en de customization cancellen.

Nog een vraag: wie gebruikt welke custom rom en wat zijn de ervaringen ermee?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Er staat een petitie online die aan HTC wordt aangeboden om WM6 officieel uit te brengen voor de HTC Universal. In korte tijd zijn er aardig wat handtekeningen verzameld. Dus mocht je hem nog niet getekend hebben: http://www.petitiononline.com/uniwm6/

Pagina: 1 2 Laatste