Hoi, ik heb onlangs bij een internet winkel 4 geheugenmodules besteld, allen van het type TwinMOS PC3200(CL3) 512MB DDR-DIMM. Nu werken alle geheugenmodules prima, op een module na. Ik heb elke module apart in het systeem geplaatst en alleen deze ene module levert problemen op. De problemen die optreden varieren van het niet kunnen laden van verschillende drivers, zoals die van de videokaart, maar ook kritische systeemfouten die in ene spontaan lijken op te treden.
Nu heb ik de betreffende geheugenmodule teruggestuurd naar de winkel waar ik het besteld had en zij beweren nu dat het geheugen gewoon werkt aangezien ze het met Memtest hebben getest en daarbij zijn geen fouten opgetreden. Is er een mogelijkheid dat het geheugen kennelijk wel werkt, maar niet stabiel is? Alle andere geheugenmodulen werken wel (zowel apart getest als in combinatie) en het systeem draait stabiel. Ik heb overigens geen overzicht van de resultaten van de door de winkel uitgevoerde tests dus ik kan deze niet straven.
Alvast bedankt voor de hulp.
Mocht het nodig zijn, ik heb de volgende systeem configuratie:
Besturingssysteem: WindowsXP
Voeding: Enermax EG365PX-VD
Processor: AMD Athlon64 3000+
Moederbord:Gigabyte GA-K8NS Ultra-939
Videokaart: Sapphire Atlantis Radeon 9600PRO
Hardeschijven: Maxtor 160GB 6Y160P0 (2x)
DVD-R/W: Pioneer DVD-RW DVR-108
DVD-ROM: Pioneer DVD-ROM DVD-106
Nu heb ik de betreffende geheugenmodule teruggestuurd naar de winkel waar ik het besteld had en zij beweren nu dat het geheugen gewoon werkt aangezien ze het met Memtest hebben getest en daarbij zijn geen fouten opgetreden. Is er een mogelijkheid dat het geheugen kennelijk wel werkt, maar niet stabiel is? Alle andere geheugenmodulen werken wel (zowel apart getest als in combinatie) en het systeem draait stabiel. Ik heb overigens geen overzicht van de resultaten van de door de winkel uitgevoerde tests dus ik kan deze niet straven.
Alvast bedankt voor de hulp.
Mocht het nodig zijn, ik heb de volgende systeem configuratie:
Besturingssysteem: WindowsXP
Voeding: Enermax EG365PX-VD
Processor: AMD Athlon64 3000+
Moederbord:Gigabyte GA-K8NS Ultra-939
Videokaart: Sapphire Atlantis Radeon 9600PRO
Hardeschijven: Maxtor 160GB 6Y160P0 (2x)
DVD-R/W: Pioneer DVD-RW DVR-108
DVD-ROM: Pioneer DVD-ROM DVD-106