Geheugen niet stabiel, maar verkoper beweert anders

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Lijkt mij in dit geval een redelijk simpele oplossing

Brief schrijven en hierbij Azerty hardware in gebreke stellen. Stellen dat je binnen
een redelijke termijn ( zeg 10 werkdagen). Een passende oplossing verwacht.
Vermeld ook dat je de oplossing die eerder door Azerty gedaan is niet als passend beschouwd.

Verstuur deze brief aangetekend. Bewaar uiteraard zelf een kopie.
Door Azerty op deze manier in gebreke te stellen maak je de weg vrij voor evt. juridische stappen. Daarnaast laat je Azerty op een stevige manier weten dat je absoluut niet tevreden bent met hun afhandeling van de zaak.

Je kunt in de tussentijd eventueel juridisch advies inwinnen, bijvoorbeeld bij de consumentenbond, die doen dit gratis binnen 10 dagen of voor een kleine vergoeding binnen 3 dagen.

Als ze niet reageren op het in gebreke stellen kun je verdere stappen overwegen. Laat dit ook afhangen van het eventuele juridische advies wat je hebt ingewonnen.

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10-2025

maroesjk

from the ash rose a great bird

Vervelend, zo'n probleem. Wat ik in dit soort discussies altijd doe is mijn heil zoeken bij het Burgerlijk Wetboek (boek 7), aangaande "koop en ruil", via http://www.wetten.nl

In Titel 1, Afdeling 2 (Verplichtingen van de verkoper), Artikel 17 (1e lid) staat dat de geheugenmodule aan "de overeenkomst moet beantwoorden". Dat doet hij niet aangezien hij (in jouw systeem) niet goed werkt (2e lid).
Dus gaan we naar Titel 1, Afdeling 3 (Bijzondere gevolgen van niet-nakoming van de verplichtingen van de verkoper), Artikel 20, waarin dat je kan eisen dat de last of de beperking (het niet goed werken) wordt opgeheven. Dat is verder uitgewerkt in artikel 21, waar bovendien staat (2e lid) dat geen kosten in rekening mogen worden gebracht. Lukt het niet een nieuwe module te krijgen, dan kan je op basis van artikel 22 je geld terug eisen.

Ik heb het hier even kort-door-de-bocht opgeschreven, in verband met haast. Ik zal morgenavond (heb ik voor het eerst weer wat tijd) nog in dit topic kijken hoe het er voor staat...

Zelfverzekerd met allerlei Wets-artikelen gaan strooien is meestal genoeg om een winkel over de streep te trekken, zo is mijn ervaring.

Overigens zit (volgens mij) op veel geheugenmodules levenslange (fabrieks)garantie. Daarnaast snap ik het probleem van de winkel niet. Als hij het zo geweldig doet, kunnen ze hem toch gewoon opnieuw verkopen of in een systeem plaatsen?
Een rechtsbijstandsverzekering zou je hier overigens niet helpen. Ik heb zelf een keer zo'n klein akkefietje gehad, waarbij een bedrijf dat ik al had betaald niet wilde leveren, maar toen was het bedrag € 50,-- te laag voor de verzekering om in aktie te schieten. In de voorwaarden stond dat ze pas bij een schade vanaf (uit mijn hoofd) € 275,-- konden worden ingeschakeld.

[ Voor 11% gewijzigd door maroesjk op 08-03-2007 17:39 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb het wel eens gehad dat ik pas na een uurtje of 8 memtest errors kreeg. Ik neem aan dat de winkel i.v.m. tijdgebrek maar 1 pass heeft gedaan.

edit:

Voor die 10 euro zou ik als ik bij die winkel zou werken niet moeilijk doen. Een negatieve shop survey kost je meer dan 10 euro.

[ Voor 32% gewijzigd door icecoolsniper op 08-03-2007 17:42 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Geinponem
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-04 13:18
Goed, ik heb dus contact opgenomen met Consuwijzer en zij stelde (net als een aantal hier al hadden stelde) dat het het beste is om nu een aangetekende brief te sturen waarin ik Azerty Hardware in gebreke stel.

Het mooie is dat ik nu net wordt opgebeld door Jeroen van Azerty Hardware. Volgens hem is het zo dat het bekend is (bij hen) dat het type geheugen wat ik gebruik problemen oplevert in combinatie met het moederbord wat ik gebruik. Het vreemde hieraan vind ik nu dus dat ik in de RMA heb vermeld welk type moederbord ik gebruik. Dus dan hadden ze al kunnen zien dat daar waarschijnlijk de problemen lagen. Verder is het volgens hen puur mazzel dat de drie geheugenrepen die ik nu nog in mijn bezit heb wel werken in combinatie met het moederbord.

Verder kreeg ik de vraag of ik voorlopig even de shopsurvey (en dan met name het stuk over een aftersales) wilde weghalen, omdat het afhandeling nog niet is afgerond. Ze vonden het ook niet zo netjes. Prima, aangezien ik verdere onderhandelingen niet in de weg wil zitten heb ik de aftersales in de shopsurvey voorlopig verwijdert (het staat er zo weer in!).

Nu is hun aanbod om de geheugenmodulen die ik nu nog heb terug te sturen in ruil voor in totaal vier andere geheugenmodulen die volgens hen wel werken met mijn moederbord. Ik zit er alleen mee dat ik dan de dagprijs terugkrijg voor de geheugenmodulen en niet de aanschafprijs. Daarbij geef ik daar volgens mij ook de boodschap af dat ik fout zat en dat zij het bij het goede eind hadden.

Mijn eerste vraag is dan ook of iemand hier inderdaad iets af weet van de problemen met een Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 moederbord in combinatie met Twinmos 512MB(CL3) PC3200 DDR-DIMM geheugen? Mijn tweede vraag is of ik in zou moeten gaan op dit bod of dat ik een aangetekende brief zal sturen?

• Geinponem
Komt trouwens nog bij dat ik hier voor TwinMOS 512MB(CL2.5) PC3200 DDR-DIMM bijna twee jaar lang heb gebruikt met hetzeflde systeem en ook daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Dus dan zijn er in totaal vier geheugenmodulen van TwinMOS die geen enkel probleem vertonen in combinatie met dit moederbord en een geheugenmodule dus wel. Ik zal dan wel ongelovelijk veel mazzel hebben als ik hen mag geloven...

Verwijderd

Beste Trogdor,

Graag horen we wie je bent en over welke order het gaat. Aangezien je geen ordernummer en zelfs geen naam hebt ingevuld, kunnen we moeilijk achterhalen waarover dit gaat.
Het lijkt erop dat je nooit iets besteld hebt bij Azerty en dat je ons op deze manier probeert zwart te maken.

Azerty staat er namelijk bekend om dat ze mensen blij maken en niet aan het huilen maken. Zeker geen secretaresses!!!!

We hopen je graag te spreken. Zoniet, dan wensen we je verder succes met het zwart maken van computerwinkels.

Het team van Azerty

Ps. als je zo'n verhaal schrijft moet je het wel overtuigend te schrijven. Een tip voor de volgende keer als je iemand probeert zwart te maken: een secretaresse die een rma afwikkelt klinkt niet echt geloofwaardig. Daarnaast geef je aan dat je iemand hebt gesproken over de betaling. Ten eerste hebben we alleen een vrouwelijke collega van de boekhouding. Daarnaast behandelt ze geen telefoontjes, dus dat is opvallend vreemd.
Ben jij die trogdor?:P

• Geinponem
Nee, die persoon ben ik in ieder geval niet! :)

Mijn survey is net weggehaald door Tweakers, omdat mijn shopsurvey volgens hen onvoldoende onderbouwd was, maar dat klopt nu ook wel, omdat ik de shopsurvey had aangepast nadat ze dat bij Azerty Hardware hadden gevraagd of ik dat wilde doen, omdat de RMA nog niet is afgerond. Dus dat heb ik gedaan, omdat ik wil dat dit goed afgerond wordt. Dus ik kan straks weer een nieuwe shopsurvey gaan schrijven.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Goh, als je negatief naar buiten komt gaat men ineens wel reageren... :/

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Geinponem
Ja, maar dan ben je niet netjes bezig kennelijk... :N

Ik heb nog niets kunnen vinden over compatibiliteitsproblemen tussen mijn moederbord en de geheugenrepen. Wel dat andere problemen hadden met het draaien van geheugen op de aangegeven snelheid op het moederbord (wat, als ik het goed heb gelezen aan het geheugen lag), maar niet specifiek over Twinmos.

Ik neem aan dat als er compatibiliteitsproblemen tussen de Gigabyte K8NS moederborden en Twinmos geheugen is en dat dit zelfs zo regelmatig voorkomt dat ze bij Azerty Hardware tijdens de verkoop van die moederborden mensen hebben afgeraden om Twinmos geheugen te kopen (zijn hun eigen woorden) voor dat moederbord dat er dan wel iets over te vinden zou moeten zijn op het Internet.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Als ze het zo goed weten, dan hadden ze daarvan al direct na het testen melding kunnen maken, vergezeld van een goede oplossing.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@TS:
Volgens mij zijn er ook geen problemen met de nForce3 en TwinMos modulen. Maar als ik jou was zou ik gewoon doen wat Azerty zegt. Dan kost het je geen extra tijd meer en ben je van het gezeur af.

Btw: Ik vind Azerty een zeer goede webshop en ik begrijp deze actie van hun dan ook niet echt. Maar laten we hopen dat het eenmalig is :)

• Geinponem
Tja, maar dan kan ik nu voor de derde keer geheugenmodulen terugsturen. Dus dan ben ik al rond de EUR 19,- kwijt voor verzendkosten. Dan krijg ik voor die geheugenmodule de dagprijs terug en die ligt nu rond de EUR 4,- lager, dus dat kost me nog eens EUR 16,-. Dan is elke andere geheugenmodule bij Azerty nog eens EUR 6,- duurder dan de dagprijs van de geheugenmodulen die ik nu heb, dus dat is ook nog eens EUR 24,-. Dus dan kom ik uit op 19 + 16 + 24 = EUR 59,- wat ik extra kwijt ben. Daar kan ik al twee geheugenmodulen voor kopen. Als daar ook nog eens testkosten bij komen dan worden dat er al drie zowat...

Leuke oplossing :X

Verwijderd

Daarnaast als je met hun oplossing akkoord gaat dan geef je hun in feite gelijk en
geef je daarmee toe dat jij fout zat.
Oftewel, akkoord gaan hiermee geeft Azerty alleen maar een vrijbrief om op deze
manier door te gaan.

Daarnaast: shame on Azerty dat ze wel reageren als je er een negatieve shopsurvey neerzet. Het mag best een keer gezegd worden dat ze fout bezig zijn. Als je er gewoon bijzet dat er nog aan een oplossing wordt gewerkt en de shopsurvey regelmatig update lijkt mij er niks mis mee.
Dat het niet netjes is... tsja... alsof zij wel erg netjes bezig zijn.
Erg kinderachtig.
Dat tweakers hem na aanpassen verwijderde kan ik me voorstellen.

• Geinponem
Ja, ik kan me ook voorstellen dat Tweakers het bericht heeft verwijdert nadat het was aangepast hoor. Er stond in feite ook niets zinnigs meer in. En wat je al zegt, als ik akkoort ga met hun oplossing dan geef ik inderdaad aan dat ik fout zat en daar heb ik niet zo'n zin in.

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Heb je de aangetekende brief al verstuurd?
(Ook ik moet zeggen dat het me erg tegenvalt; heb er een jaar geleden het een en ander besteld en had gelukkig geen problemen. Hoop inderdaad dat dit eenmalig is)

Verwijderd

Theraven1982 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:56:
Heb je de aangetekende brief al verstuurd?
(Ook ik moet zeggen dat het me erg tegenvalt; heb er een jaar geleden het een en ander besteld en had gelukkig geen problemen. Hoop inderdaad dat dit eenmalig is)
Heb het topic nu ook een beetje gevolgd en ik hoop ditzelfde. Azerty is in mijn ervaring een prima shop, die over het algemeen ook prima service verleend. Voelt een beetje vreemd om zulke negatieve dingen over ze te lezen..maar het kan gebeuren natuurlijk.

Geinponem veel succes ermee, ik zou inderdaad een aangetekende brief versturen. Misschien is het ook wat om het kosten sommetje dat je op de vorige pagina maakte erin op te nemen (59 euro), maar weet niet zeker of dit handig is.
Succes ermee.

Verwijderd

De 4 modules, heb je die gekocht als 1 product? Of heb je elke module zelf gekocht als een product (dus 4 producten).
Als het 4 aparte producten zijn hoef je niet die andere 3 modules terug te sturen en kan je ingaan op hun voorstel wat betreft e ene problematische module.

• Geinponem
Nee, ik heb nog geen aangetekende brief gestuurd, aangezien ik laatst dus contact met Jeroen van Azerty heb gehad. Ik zou hem nog laten weten wat ik zou doen, maar ik heb ondertussen zowel TwinMOS als Gigabyte gevraagd of er bij hen bekend is dat dit geheugen van TwinMOS in combinatie met mijn moederbord problemen opleveren. Van TwinMOS heb ik ondertussen antwoord gekregen en zij zeggen dat er daar niets van bekend is. Tevens zeggen ze dat de geheugenmodule hoogstwaarschijnlijk gewoon defect is (aangezien er drie wel werken) en dat Azerty verplicht is om een vervangende geheugenmodule naar mij toe te sturen.

Disco stu, het zijn vier aparte producten.

Het probleem is dat ze dus geen voorstel hebben gedaan voor die ene module. Daar doen ze nou de hele tijd moeilijk over om daar een nieuw, ander exemplaar van te sturen. Ondertussen kost al die tijd die ze er in steken om zo moeilijk te doen ze meer geld dan om mij een vervangende geheugenmodule te sturen.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Al dat gelul en getest van de winkel boeit geen ene reet. Het product wat jij ontvangen hebt voldoet niet aan JOUW wensen. Je hebt gereageerd in de juiste termijn en dus is die winkel, Azerty, gewoon verplicht je geld terug te geven of een vervangend product te leveren.

[ Voor 32% gewijzigd door rodie83 op 10-03-2007 22:03 ]

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
je moet ze duidelijk zeggen dat het niet werkt in je systeem en en dus geen hol aan hebt
ze kunnen het toch niet maken om je met een kapot product op te zadelen
zelfde als je 4 auto's haalt en er 1 niet doet

niet dat je 4 auto's kan halen maargoed

nadat ik dit heb gelezen ga ik niks bij die shop kopen iig

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb ook altijd daar besteld.. niks te klagen maar heb ook niet met de aftersales te maken gehad.. Waar het om gaat is dat jij een product mag retourneren binnen 7 dagen, azerty koos ervoor om het product te gaan zitten testen op defecten ipv van gewoon een nieuwe module te sturen of geld terug zoals dat bij elke normale webshop gaat.Die 10 euro aan kosten daar heb jij niks mee te maken, je had gewoon een vervangende module moeten krijgen of je geld terug.

Het loopt gewoon uit de hand terwijl dit zo niet had gehoeven, beetje triest dat ze moeilijk gaan doen over zo een cheap moduletje.

Verwijderd

1) als het 4 aparte producten zijn, hebben ze niets te zeggen over die 3 andere modules, je kan 1 module gewoon retourneren zonder dat je achteraf de 3 andere moet nasturen. Je kan dus een tegenvoorstel doen op hun voorstel, met name dat je het aanneemt mbt die ene module (zodat je nu niet de andere 3 moet terugsturen), en zonder testkosten (zie hieronder).
2) Je kan de mail van twinmos aanhalen als argument bij hun om alsong gewoon het product te vervangen door een nieuw (standaard rma dus), twinmos zegt zelf dat het waarschijnlijk een defect product betreft en dus hoeven ze geen test kosten aan te rekenen.
3) Is er eerst gevraagd geweest te testen vooraleer de modules terug te sturen naar hun leverancier, of is dit in overleg gebeurd met jouw? Kortom heb je er enige inbreng in gehad in dat testen? Zoniet hoeven ze jouw ook de testkosten niet aan te rekenen. Ze hebben ongevraagd en zonder dat je het wist zelf gekozen om te testen, moeten ze er achteraf niet mee afkomen, simple as that. Mij moeten ze ook niet ongevraagd een porsche op mijn oprit komen parkeren om de dag erop een factuur dewelke een paar bankrekeningen in zwitserland zou kunnen omvatten in mijn brievenbus te steken.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Arsenius schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:43:
Heb ook altijd daar besteld.. niks te klagen maar heb ook niet met de aftersales te maken gehad.. Waar het om gaat is dat jij een product mag retourneren binnen 7 dagen, azerty koos ervoor om het product te gaan zitten testen op defecten ipv van gewoon een nieuwe module te sturen of geld terug zoals dat bij elke normale webshop gaat.Die 10 euro aan kosten daar heb jij niks mee te maken, je had gewoon een vervangende module moeten krijgen of je geld terug.

Het loopt gewoon uit de hand terwijl dit zo niet had gehoeven, beetje triest dat ze moeilijk gaan doen over zo een cheap moduletje.
Als winkel ben je verplicht dit te testen voor je het artikel retour stuurt, sommige leveranciers maken je het dan erg moeilijk. (Twinmos is erg makkelijk)
Indien je iets wilt ruilen binnen 8 dagen moet je het niet als defect terug sturen:
Indien er geen defect te vinden is, dient u testkosten te betalen. Afhankelijk van het soort produkt dat u inlevert, dient u bepaalde testkosten te betalen.

Het testen van hardware van een hele pc kost 35 euro.
Het testen van software van een hele pc kost 35 euro.
Het testen van hardware en software van een hele pc kost 50 euro.
Het testen van 1 van de volgende onderdelen kost 10 euro:
HD, Geheugen, Processor, Voeding, DVD speler, DVD brander, Geluidskaart, Modem, ISDN adapter.
Het testen van 1 van de volgende onderdelen kost 15 euro:
Moederbord, Videokaart, Netwerkapparatuur, Printers, Monitoren, Digitale fotografie
Het testen van 2 van de volgende onderdelen kost 17,50 euro:
HD, Geheugen, Processor, Voeding, DVD speler, DVD brander, Geluidskaart, Modem, ISDN adapter.
Het testen van 3 van de volgende onderdelen kost 25 euro:
HD, Geheugen, Processor, Voeding, DVD speler, DVD brander, Geluidskaart, Modem, ISDN adapter
De enige vraag is of de module wel echt defect is, zo niet stel voor je of je als nog de modules mag ruilen/geld terug. Zo wel, vraag om een nieuwe module. Verder denk ik dat als je een fatsoenlijke mail stuurt ze die tien euro testkosten echt wel kwijt willen schelden.
Geinponem schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:04:
Nou, deze reactie heb ik inmiddels mogen ontvangen :X :

Beste heer ...,

Zoals u al aangeeft zullen wij u geen nieuw product leveren omdat het product gewoon weg niet defect is, wij zullen u ook niet het aankoop bedrag terug betalen omdat deze voorwaarde zeggen dat het product ongebruikt moet zijn en dat is het geheugen niet. Wij kunnen u dus de dagwaarde van 34,02 euro min 10 euro testkosten (24,02 euro) terug geven.

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

...

Ja, natuurlijk is het geheugen gebruikt, anders had ik niet kunnen zien dat het defect is of wel soms. Hier wordt je toch moe van. Is het nou zo moeilijk om gewoon het gehele bedrag op mijn rekening terug te storten? Ik heb de geheugenmodule teruggestuurd en bij mij werkt het niet, bij hun kennelijk wel, nou ... dan heb ik volgens mij nog steeds recht op het volledige bedrag, want volgens de wet "kopen op afstand" mag je zonder reden van opgaaf een product terugsturen.

Iemand nog suggesties?
Dit blijft onterecht en dit is in mijn ogen de enige "fout", aangezien het geen verbruiksartikel betreft/ beschadigd of incompleet is. Niets dagwaarde, maar nieuwwaarde - 10 euro. (indien je de verpakking mee hebt gestuurd) Echter vind ik ook dat als je de mail van Twinmos doorstuurt en aangeeft dat indien het geheugen bij Azerty wel correct werkt ze toch een bepaalde vorm van coulantie zouden kunnen hanteren gezien de uitzonderlijkheid van deze klachten.

[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 11-03-2007 13:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Geinponem
De enige manier waarop je bij Azerty een product terug kan sturen is doormiddel van een RMA. In deze RMA die je vervolgens een reden op te geven waarom je het product wil terugsturen. Ik heb het product teruggestuurd met daarbij de opmerking dat het geheugen vermoedelijk defect is en dat ik deze graag wil ruilen voor een vervangende geheugenmodule van hetzelfde type. Ik zou niet weten hoe ik het anders had terug moeten sturen.

• Geinponem
Over de verpakking, het geheugen zat alleen in een anti-statisch zakje.

Verwijderd

In de originele verpakking terugsturen is grotendeels onzin...
9 van de 10 keer zit iets zo ingepakt dat je het er nooit meer in krijgt zoals het er in zat.

Wat betreft de mail van TwinMos, die kun je inderdaad aan Azerty doorspelen. Als je de brief waarin je ze in gebreke stelt nog niet geschreven hebt kun je de mail er als bijlage bij doen.

Wat betreft de testkosten blijf ik het oneens met Azerty: zij mogen die kosten lijkt mij niet doorberekenen aan de klant. Ik vindt het een stuk wantrouwen naar de klant toe en daarnaast is het een totaal oncontroleerbaar proces aangezien ik ook hier heb begrepen dat ze geen testplannen, testrapporten ed verschaffen. Voor mij valt dat onder het kopje service.

Pas als er hele systemen getest moeten worden etc dan kun je kosten in rekening gaan brengen. Maar een geheugenbankje inprikken, memtest86 starten, een paar uur wachten en vervolgens de resultaten bekijken ( rood is fout, geen rood... mooi zo ( als ik het goed heb)) is wel heel makkelijk geld verdienen.

Valt voor mij onder het kopje service.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Geinponem schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:04:
....

dan heb ik volgens mij nog steeds recht op het volledige bedrag, want volgens de wet "kopen op afstand" mag je zonder reden van opgaaf een product terugsturen.

Iemand nog suggesties?
Wijs hen daarop en geef hen dan ook mee dat deze wet zet je recht geeft op volledige teruggave van je geld - zonder enige kostenverrekeing van hen - je hebt hen niet gevraagd het te testen, zij doen dat op hun eigen kosten dan.
(enigste kosten die zij zouden mogen verrekening is ev. transportkost - maar mits je dit wrs zelf gedragen hebt is het pech voor hen)

Dat zij zich boven de wet willen gaan stellen, is niet toegestaan, wat hun voorwaarden ook zeggen.

waar is het regeltje: klant is koning gebleven ?
als de klant zegt dat niet werkt: vervang het zodat ie blij is en verkoop die module - als die toch goed blijkt - door aan een andere klant. opgelost en minder moeite/manuren.

//edit: ja reactie op begin en tussenliggende reactie's nog niet gelezen. mea culpa als zoiets al gezegd is: ik lees sebiet wel verder. en edit indien nodig. :+

[ Voor 7% gewijzigd door soulrider op 12-03-2007 14:32 ]

• Geinponem
Nou, ik heb gister bericht ontvangen dat er een nieuwe geheugenmodule is besteld en dat deze vandaag of morgen op de post gaat. Heel mooi, maar het wordt nog mooier. In datzelfde bericht staat namelijk ook dat ik binnenkort een brief van de advocaat mag verwachten vanwege laster. Op de vraag waarop ze dat baseren wordt er verwezen naar dit topic.

Nou heb ik even gekeken in het Wetboek van Strafrecht, artikel 262, lid 1:

Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Volgens mij heb ik mij in dit topic daar niet schuldig aangemaakt. Ik vind het dan ook een vreemde aantijging. Het zou namelijk betekenen dat je geen kritiek meer mag hebben op een winkel, want dan kun je aangeklaagd worden voor laster. Alles wat ik hier heb geschreven is gebasseerd op mijn correspondentie met Azerty Hardware en ik heb daarbij niets verzonnen.

Verwijderd

Je hebt je in dit topic inderdaad keurig gedragen en gewoon gevraagd naar de mening van anderen hoe je de problemen met de leverancier kon oplossen. Als ze je werkelijk zo'n brief sturen dan zou dat bijzonder kinderachtig zijn van zo'n winkel. Gewoon pesten is dat, erg flauw.

Laster is het bewust zwartmaken van een ander door middel van een leugen, met doel de reputatie van die ander ernstige schade aan te doen. Het lijkt me evident dat dat absoluut niet de inzet is geweest van je topic (getuige ook het feit dat je in beginne de naam van de winkel niet eens wilde noemen).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 10:23 ]

Verwijderd

Lijkt me verstandig om zoiets te gaan boycotten. Ik spreek natuurlijk voor mezelf, ik mag niet anders =-)

Anders mag ik binnenkort ook zo'n brief verwachten denk ik O-)

Edit: ik heb het hele topic doorgelezen, en ik vind het absurd dat je test kosten moet betalen. Dit noemen we gewoon service. Zelf ook bij verchillende computerwinkels gewerkt(nu eigen zaak) en zoiets kan gewoon niet.

Bij problemen zou de klant ter service gewoon een nieuw reepje moeten krijgen, het reeds gebruikte reepje kan indien na testen geen fouten te hebben, evt door worden verkocht.

Sterker nog een winkel kan het ook rma-en bij de distributeur of geheugenfabrikant met of zonder fouten, welke het wél zal aannemen als service. Kost hun alleen de verzendkosten, welke ze mogelijk met een andere zending mee kunnen sturen en dus verwaarloosbaar is.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 10:53 . Reden: Toevoeging ]

• silmaril8
  • Niet online
Als deze webshop daadwerkelijk die brief met dreiging advocaat geschreven heeft, dan ga ik daar nooit meer iets kopen. Ik heb er net 2 weken geleden iets gekocht en bij mij verliep alles vlekkeloos. Maar dit topic stelt me teleur. Als ik zo dit topic lees, heb jij niks fout gedaan en ligt de fout aan hun kant (ze gaven immers zelf aan dat er compatibiliteitsproblemen waren). Dus er is totaal geen sprake van laster.
Het is te hopen dat deze webshop hier in dit topic (of aan jou) zijn excuses aanbiedt voor de dreiging met de advocaat. Zo niet, dan zal ik er nooit meer iets kopen.

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 19:37
Geinponem schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:54:
Nou, ik heb gister bericht ontvangen dat er een nieuwe geheugenmodule is besteld en dat deze vandaag of morgen op de post gaat. Heel mooi, maar het wordt nog mooier. In datzelfde bericht staat namelijk ook dat ik binnenkort een brief van de advocaat mag verwachten vanwege laster. Op de vraag waarop ze dat baseren wordt er verwezen naar dit topic.

Nou heb ik even gekeken in het Wetboek van Strafrecht, artikel 262, lid 1:

Hij die het misdrijf van smaad of smaadschrift pleegt, wetende dat het te last gelegde feit in strijd met de waarheid is, wordt, als schuldig aan laster, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Volgens mij heb ik mij in dit topic daar niet schuldig aangemaakt. Ik vind het dan ook een vreemde aantijging. Het zou namelijk betekenen dat je geen kritiek meer mag hebben op een winkel, want dan kun je aangeklaagd worden voor laster. Alles wat ik hier heb geschreven is gebasseerd op mijn correspondentie met Azerty Hardware en ik heb daarbij niets verzonnen.
Was zelf van plan om daar een nieuwe monitor de kopen, maar als ik dit zo lees, gaat dat dus niet door. Ik shop wel bij een ander, niet bij een winkel die zich niet aan de wet kopen op afstand houdt en die zijn klanten een advocaat op hun dak stuurt. Sorry Azerty, gaat echt veel te ver dit!

Kun je de brief waarin aangegeven wordt dat je een brief van hun advocaat krijgt niet posten?

Belachelijk dat webshops dit soort handelswijze gebruiken om negatieve berichten de kop in te drukken.

Wellicht kun je nogmaals een klacht indienen bij de consumentenautoriteit. Ik raad dit in zijn algemeenheid aan voor iedereen die problemen heeft m.b.t. een webshop. Consumentenautoriteit registreert deze klachten en kan vervolgens actie ondernemen.

EDIT:

Voordat ik bestel ook maar even de algemene voorwaarden doorgelezen:

Artikel 5. Afkoelingsperiode

5.3
Indien de koper reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat de koper de overeenkomst met Azerty ingevolge artikel 5.1. en 5.2 van deze Koopvoorwaarden heeft herroepen, zal Azerty de dagwaarde van de ingeleverde producten binnen veertien (14) werkdagen nadat Azerty het door de koper geretourneerde product heeft ontvangen, aan de koper terugbetalen. Wanneer de dagwaarde van het ingeleverde product hoger is, dan de gefactureerde prijs, wordt de gefactureerde prijs gehanteerd.

5.4
Azerty behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is geopend,
gebruikt
of door de schuld van de koper (anders dan die van Azerty of de leverancier van het product) is beschadigd.

Wat is dat toch met webwinkels, ik snap niet dat daar veel meer controle op wordt uitgeoefend. :X De algemene voorwaarden staan echt haaks op de wet en niemand die er wat aan doet. Als ik door rood rij, en de wet overtreerd, krijg ik toch ook een bon... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door tm030614 op 13-03-2007 11:35 ]

Verwijderd

In datzelfde bericht staat namelijk ook dat ik binnenkort een brief van de advocaat mag verwachten vanwege laster. Op de vraag waarop ze dat baseren wordt er verwezen naar dit topic.
Ehmmm ze sturen je een nieuwe module toe en een waarschuwing alvast dat je een brief zal ontvangen?
Misschien een stomme vraag maar als de module echt heel was (en zij hier 100% achter stonden) dan zouden ze je toch geen nieuwe module sturen?

En ach ik zou me niet te druk ma
edit:
k
en om die brief, wat willen ze nu precies daarmee berijken.. bereiken (@ Notna dat was idd een slordige fout)

offtopic:
Geen ervaring met deze webwinkel en als ik dit zo lees dan wil ik er ook helemaal geen ervaring mee krijgen.....

Als ze inderdaad achter hun zaak stonden dan hadden ze gewoon op dit topic kunnen reageren ipv dreigen met het versturen van een brief...

@ Azerty: ALS er negatieve berichten verschijnen betekend dit dat jullie service waardeloos is.. Misschien dat 90% van de andere consumenten jullie geweldig vind, maar als er mensen kritisch zijn DAN wordt pas duidelijk hoe goed jullie service is!

TS bracht zijn probleem hier naar voren omdat hij vond dat de service niet goed genoeg was en hij niet wist wat te doen. Hij heeft aangegeven dat hij meerdere keren contact hierover heeft gehad. Als jullie al iets willen gaan ondernemen zorg er dan voor dat jullie bewijs hebben dat hij heeft gelogen (@ TS hoop dat je de geposte mailtjes nog in je inbox hebt staan)..

Acties als deze zijn mijn inziens een schande.. Geen idee of jullie dit als bedrijf of dat een persoon tot deze stap is overgegaan, in dat laatste geval zou ik een goed gesprek met hem hebben

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 12:01 ]

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:38:
[...]
En ach ik zou me niet te druk maen om die brief, wat willen ze nu precies daarmee berijken..
Klantenbinding _/-\o_ :)

Verwijderd

Hahahaha
Feit blijft natuurlijk wel dat wij verder niet kunnen oordelen over deze zaak.. We kunnen speculeren maar voor hetzelfde geval heeft TS 10 berichten verzonnen...

edit:
Misschien leuk om Azerty een mail te sturen en om opheldering vragen over deze zaak?:p iets in de trance van

Geachte heer,

Enige tijd geleden heeft iemand op Tweakers iets over jullie webshop vermeld op tweakers.net. In de eerste instantie heeft hij alleen de situatie beschreven zonder hierbij jullie winkel te noemen. Later heeft hij, op verzoek van een aantal lezers, wel de naam van jullie webwinkel genoemd.

Uit de vervolgpost is gebleken dat hij niet de service heeft gekregen die hij verwachtte en dat jullie reageerden op zijn berichten via de Tweakers site (de shopsurveys).

Het topic was inmiddels al verder door gegaan en uiteindelijk heeft de poster het volgende gepost:

Nu heb ik persoonlijk niks met jullie webwinkel te maken, maar ik ben wel benieuwd of u hierop een reactie heeft. Geen idee of dit wel of niet waard is, maar zou jullie prijzen als jullie persoonlijk hierop zouden kunnen reageren op het betreffende topic... Op deze manier kunnen misverstanden uit de wereld worden geholpen (mocht de mail idd waar zijn) en geen idee of dit een individuele of een besloten reactie was (om te laten weten dat er een brief betreffende laster zou worden gestuurd).

Of het nu wel of niet waard is (naar mijn mening is er op basis van dit topic totaal geen reden de TS te beschuldigen van 'laster', gelukkig leven we in een vrij land waar we onze mening mogen hebben), misschien wel even fijn om een reactie achter te laten

Groetjes,
:+ :+ >:)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 11:54 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:44:
[...]

Hahahaha
Feit blijft natuurlijk wel dat wij verder niet kunnen oordelen over deze zaak.. We kunnen speculeren maar voor hetzelfde geval heeft TS 10 berichten verzonnen...

edit:
Misschien leuk om Azerty een mail te sturen en om opheldering vragen over deze zaak?:p iets in de trance van

Geachte heer,

Enige tijd geleden heeft iemand op Tweakers iets over jullie webshop vermeld op tweakers.net. In de eerste instantie heeft hij alleen de situatie beschreven zonder hierbij jullie winkel te noemen. Later heeft hij, op verzoek van een aantal lezers, wel de naam van jullie webwinkel genoemd.

Uit de vervolgpost is gebleken dat hij niet de service heeft gekregen die hij verwachtte en dat jullie reageerden op zijn berichten via de Tweakers site (de shopsurveys).

Het topic was inmiddels al verder door gegaan en uiteindelijk heeft de poster het volgende gepost:

Nu heb ik persoonlijk niks met jullie webwinkel te maken, maar ik ben wel benieuwd of u hierop een reactie heeft. Geen idee of dit wel of niet waard is, maar zou jullie prijzen als jullie persoonlijk hierop zouden kunnen reageren op het betreffende topic... Op deze manier kunnen misverstanden uit de wereld worden geholpen (mocht de mail idd waar zijn) en geen idee of dit een individuele of een besloten reactie was (om te laten weten dat er een brief betreffende laster zou worden gestuurd).

Of het nu wel of niet waard is (naar mijn mening is er op basis van dit topic totaal geen reden de TS te beschuldigen van 'laster', gelukkig leven we in een vrij land waar we onze mening mogen hebben), misschien wel even fijn om een reactie achter te laten

Groetjes,
Bereiken schrijf je zo schat :>
offtopic:
nofi :D

Verder: WHAHAHA, wat denkt Azerty nu. Ik zie het al voor me.

"Ik vindt BMW een kut auto omdat onderdelen slecht te vinden zijn in geval van reparatie. Tevens heb ik een slechte ervaring met de afhandeling van klachten"

*post dit @ tweakers om te discussieren over de beste manier om dit aftehandelen*

DING DONG: Ja ik ben advocaat en u wordt laster opgelegd.

Yeah right, as if. Laster is laster als je dingen scrhijft en pretendeerd over mensen die gewoon niet waar zijn en schade toebrengen aan de 'goede' naam van het bedrijf. Dit heb je absoluut niet gedaan. Sterker nog, je noemde in het begin niet eens de naam van het bedrijf.

Beetje klanten bang maken dit 8)7 . En wat bereikt Azerty ermee, minder klanten \o/ Way to go guys :D

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:57:
[...]

Bereiken schrijf je zo schat :>
offtopic:
nofi :D

Verder: WHAHAHA, wat denkt Azerty nu. Ik zie het al voor me.

"Ik vindt BMW een kut auto omdat onderdelen slecht te vinden zijn in geval van reparatie. Tevens heb ik een slechte ervaring met de afhandeling van klachten"

*post dit @ tweakers om te discussieren over de beste manier om dit aftehandelen*

DING DONG: Ja ik ben advocaat en u wordt laster opgelegd.

Yeah right, as if. Laster is laster als je dingen scrhijft en pretendeerd over mensen die gewoon niet waar zijn en schade toebrengen aan de 'goede' naam van het bedrijf. Dit heb je absoluut niet gedaan. Sterker nog, je noemde in het begin niet eens de naam van het bedrijf.

Beetje klanten bang maken dit 8)7 . En wat bereikt Azerty ermee, minder klanten \o/ Way to go guys :D
Punt blijft nog steeds dat we niet weten hoe betrouwbaar TS is...

Was idd schandalig die fout :( *schaam schaam*)

edit:
Whaaaaaaa wil niet door een jongen/man schat genoemd worden 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 12:03 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 08:17
We weten wellicht niet hoe betrouwbaar de klant is. Echter is de wijze waarop dingen zijn gegaan wel herkenbaar als zijnde Azerty. (Het laster verhaal daargelaten). Ik ben dan ook geneigd de TS het voordeel van de twijfel te geven.

Ik vraag me af welke advocaat deze zaak wenst aan te nemen :S Als het verhaal zo is als het hier in het topic staat, heeft het geen kans van slagen. Als er gelogen is misschien. Hou er wel rekening mee dat of het nou kans maakt of niet, de advocaat gaat flinke taal gebruiken, die je als "normale consument" moeilijk zult kunnen weerleggen. (Ook al klopt er juridisch geen reet van). Het is dan wel aan te raden om advies in te winnen bij bijvoorbeeld een rechtswinkel.

Ik denk dat dit verhaal Azerty flink wat klanten gaat kosten, en terecht. De garantieafhandeling was niet zo netjes, maar het laster verhaal :S Azerty is een bedrijf wat flink wat klanten van tweakers.net haalt. Als ze die advocaat er daadwerkelijk op zetten gaan ze dit dus zeker voelen in de portomonee.

Ik laat overigens even in het midden of ik wel of niet een goede klant van Azerty ben/was. Ik hoop dat andere Tweakers hetzelfde zullen doen. Alhoewel het de TS zou steunen om aan te geven dat ze een klant kwijt zijn, maakt het het voor Azerty ook makkelijker om (in een eventuele zaak) aan te tonen dat ze schade hebben geleden door deze "laster".

[ Voor 77% gewijzigd door Nijn op 13-03-2007 12:36 ]

• tm030614
Nijn schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:21:
We weten wellicht niet hoe betrouwbaar de klant is. Echter is de wijze waarop dingen zijn gegaan wel herkenbaar als zijnde Azerty. (Het laster verhaal daargelaten). Ik ben dan ook geneigd de TS het voordeel van de twijfel te geven.

Ik vraag me af welke advocaat deze zaak wenst aan te nemen :S Als het verhaal zo is als het hier in het topic staat, heeft het geen kans van slagen. Als er gelogen is misschien. Hou er wel rekening mee dat of het nou kans maakt of niet, de advocaat gaat flinke taal gebruiken, die je als "normale consument" moeilijk zult kunnen weerleggen. (Ook al klopt er juridisch geen reet van). Het is dan wel aan te raden om advies in te winnen bij bijvoorbeeld een rechtswinkel.

Ik denk dat dit verhaal Azerty flink wat klanten gaat kosten, en terecht. De garantieafhandeling was niet zo netjes, maar het laster verhaal :S Azerty is een bedrijf wat flink wat klanten van tweakers.net haalt. Als ze die advocaat er daadwerkelijk op zetten gaan ze dit dus zeker voelen in de portomonee.

Ik laat overigens even in het midden of ik wel of niet een goede klant van Azerty ben/was. Ik hoop dat andere Tweakers hetzelfde zullen doen. Alhoewel het de TS zou steunen om aan te geven dat ze een klant kwijt zijn, maakt het het voor Azerty ook makkelijker om (in een eventuele zaak) aan te tonen dat ze schade hebben geleden door deze "laster".
Ik zelf geef de TS ook het voordeel van de twijfel. Simpel weg de algemene voorwaarden kloppen al niet (overigens helaas bij de meeste webwinkels). En waarom zou je gezeik op de hals halen door een leugen te verspreiden? Ik zie geen reden om te twijfelen aan de TS zijn verhaal.

• Geinponem
Nou, ik heb alle berichten nog gewoon staan hoor en ik kan jullie verzekeren dat ik niets verzonnen heb. Ik ben zelf ook altijd een tevreden klant van Azerty geweest, maar heb maar een keer eerder gebruik hoeven maken van de aftersales. Al die keren ben ik gewoon netjes behandeld en zijn de eventuele klachten goed afgehandeld. Dat er nu zo'n probleem wordt gemaakt om een geheugenmodule begrijp ik dan ook echt niet en ik vind het dan ook zeer betreurenswaardig.

Ik heb overigens net weer een bericht mogen ontvangen van Azerty met de vraag om terug te bellen om tot een oplossing te komen. Ik heb net gebeld, maar er werd niet opgenomen door drukte. Ik zal straks maar nog een keer proberen te bellen, want ze zijn nu niet telefonisch bereikbaar volgens de website.

• Azerty.nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 09:03

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wij hebben het volgende besloten voor de toekomst door dit probleem:

Azerty Hardware is gebaat bij een correcte afhandeling van bestellingen en rma’s. In de praktijk komen helaas situaties voor, waarbij zowel de klant als Azerty denkt in haar recht te staan. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan de kosten en risico’s van incompatibiliteit, testkosten en verzendkosten.

Om die reden is Azerty aangesloten bij QShops http://www.qshops.org. Dit is een onafhankelijke organisatie, die bedrijven die op afstand verkopen, controleert, certificeert en blijft controleren.

In geval van een discussie heeft u als klant de mogelijkheid om QShops te benaderen en de situatie voor te leggen. QShops zal de situatie beoordelen en tot een uitspraak komen.

Indien QShops de klant in het gelijk stelt, zal Azerty de uitspraak respecteren en uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Azerty.nl op 13-03-2007 12:59 ]

Verwijderd

Geinponem schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:43:
Nou, ik heb alle berichten nog gewoon staan hoor en ik kan jullie verzekeren dat ik niets verzonnen heb. Ik ben zelf ook altijd een tevreden klant van Azerty geweest, maar heb maar een keer eerder gebruik hoeven maken van de aftersales. Al die keren ben ik gewoon netjes behandeld en zijn de eventuele klachten goed afgehandeld. Dat er nu zo'n probleem wordt gemaakt om een geheugenmodule begrijp ik dan ook echt niet en ik vind het dan ook zeer betreurenswaardig.

Ik heb overigens net weer een bericht mogen ontvangen van Azerty met de vraag om terug te bellen om tot een oplossing te komen. Ik heb net gebeld, maar er werd niet opgenomen door drukte. Ik zal straks maar nog een keer proberen te bellen, want ze zijn nu niet telefonisch bereikbaar volgens de website.
Ik wilde je ook niet beschuldigen van liegen, sorry als het zo overkwam... Maar mensen zijn vaak te snel geneigd 1 kant van het verhaal te geloven terwijl ze de andere kant niet weten :)

Succes met het bellen, hoop dat jullie het uit kunnen praten! Sowieso is de module die wordt gestuurd al een oplossing en excuses van hun kant voor het 'gebrek' aan volledige service en natuurlijk het dreigen me laterbrief.

Hoop wel dat je even post hoe het is afgelopen, en dit ook in je startpost aangeeft! Mocht iemand het dan nog ene keer terug lezen weet hij/zij tenminste hoe het (netjes) is opgelost :)
offtopic:
misschien dat Azerty je verzoekt het topic geheel te laten verwijderen maar dat is natuurlijk geen oplossing. Laten we hopen dat het netjes wordt opgelost zodat mensen die later dit topic lezen kunnen zien hoe Azerty het heeft opgelost
Azerty Hardware is gebaat bij een correcte afhandeling van bestellingen en rma’s. In de praktijk komen helaas situaties voor, waarbij zowel de klant als Azerty denkt in haar recht te staan. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan de kosten en risico’s van incompatibiliteit, testkosten en verzendkosten.

Om die reden is Azerty aangesloten bij QShops http://www.qshops.org. Dit is een onafhankelijke organisatie, die bedrijven die op afstand verkopen, controleert, certificeert en blijft controleren.

In geval van een discussie heeft u als klant de mogelijkheid om QShops te benaderen en de situatie voor te leggen. QShops zal de situatie beoordelen en tot een uitspraak komen.

Indien QShops de klant in het gelijk stelt, zal Azerty de uitspraak respecteren en uitvoeren.
We nemen maar aan dat u een woordvoerder bent van Azerty :) (weet niet of online winkels officieel door Mod's een andere status krijgen)

Dat van de QShop wist ik niet en verder heeft ook niemand dit vermeld, TS had (als hij dit had geweten) waarschijnlijk daar wel als eerst verhaal gehaald :) misschien een tip om dit eventueel in een mail te melden als jullie het gevoel hebben dat het uit te hand dreigt te lopen (ipv een brief wegens 'laster')

In ieder geval succes met het komen tot een "oplossing" _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 12:51 ]

Verwijderd

Tja, Azerty maakt er dus een spelletje van regels van, terwijl het wat mij betreft gewoon een zaak van fatsoen moet zijn. Een goede winkel probeert zijn klant verder te helpen, de regels en algemene voorwaarden moeten er dan ook voornamelijk zijn om de winkel te beschermen tegen klanten die een 'andere' agenda hebben

Het gaat er hier niet om hoe de voorwaarden in elkaar steken, hoe de wet erbij te halen valt en hoe een geschillencommissie oordeelt, het gaat er gewoon om of een winkel bereid is wat voor zijn klant te doen. Azerty moet zich schamen, hopelijk doen ze dat ook, achter hun regeltjes, commissies en advocaten...

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wij willen veel voor klanten doen,.

Er zijn echter situaties waar wij van vinden dat wij gelijk hebben en de klant denkt dat hij/zij gelijk heeft.

Als wij er dan onderling niet uitkomen, verwijzen wij naar QShop, zodat er een oplossing gevonden wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Azerty.nl op 13-03-2007 13:54 ]

Verwijderd

Kanttekening:
QShops, in tegen stelling tot de stichting thuiswinkelen, geen officieel erkende branche-organisatie voor zover ik weet en heeft de eventuele commissie van hun weinig rechtsgeldigheid. Daar waar die van de stichting thuiswinkelen dit wel heeft.

Wel chapeau dat jullie hier, toch wel in het hol van de leeuw ;), reageren. Succes met het vinden van een oplossing!

EDIT:

Advocaat lijkt me vrij onnodig. Er wordt een feitelijke weergave gegeven van wat er gebeurt is met een subjectieve insteek vanuit het referentiekader van de TS. Azerty wordt hier nergens zwartgemaakt door de TS.

EDIT2: Overbodige edit bleek na posten...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 14:03 ]

• silmaril8
  • Niet online
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:49:

Er zijn echter situaties waar wij van vinden dat wij gelijk hebben en de klant denkt dat hij/zij gelijk heeft.

Als wij er dan onderling niet uitkomen, verwijzen wij naar QShop, zodat er een oplossing gevonden wordt.
In principe begrijp ik jullie standpunt, maar ook die van geinponem. Wat ik niet begrijp is (de dreiging van) het sturen van een advocatenbrief wegens laster. Dat gaat veel te ver.
Als jullie mij (en waarschijnlijk vele anderen) als klant willen houden, zou ik graag een uitleg willen hebben waarom jullie een advocaat (brief) wegens laster willen sturen naar geinponem (naast het feit of dit waar is).

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
De uitspraak is inderdaad ook niet rechtgeldig, maar wij zullen ons aan deze uitspraak houden.

De reden is dat het dan duidelijk is voor ons en de klant.

De uitspraak over het sturen van een advocaat, had inderdaad niet mogen worden gemeld in de e-mail.

Hiervoor biedt ook ook onze excuses aan.

Richard Klink
Azerty Hardware

Verwijderd

Volgens mij is dit een mooi moment op de topic te sluiten, het is niet de bedoeling dat een ieder nu commentaar gaat geven op het reilen en zeilen Azerty.

Het probleem is inmiddels verholpen, de TS krijgt gratis een module opgestuurd naar zijn wensen.

Het is jammer dat dergelijke problemen/tekortkomingen voorkomen, er zullen altijd dergelijke situatie's kunnen ontstaan bij een grote klantenkring.

Ik heb geen idee hoe Azerty en TS dit hebben opgelost of nog gaan oplossen middels het telefoontje. Hopelijk ziet Azerty in dat ze in dit geval geen gelukkige klant hebben achtergelaten en kunnen ze dit nog oplossen....

Ook ik ben benieuwd naar het hoe en waarom van de eventuele dreiging wegens 'laster', maar dit is natuurlijk niet een plaats waar winkels vragen van tweakers moeten bespreken, of zoals een mod het al op een andere topic zei:
Communicatie met klanten kan ook gewoon per email...
En dit geld natuurlijk ook voor de klanten :)

Ik wil in ieder geval niet verder offtopic gaan dus succes allen en nog veel plezier in. Ik ben een niemand, geen klant van Azerty en ook geen andere belang hebbende.... Zie me maar als een neutrale bemiddelaar die met veel interesse dit topic heeft gevolgd:P

• tm030614
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:01:
De uitspraak is inderdaad ook niet rechtgeldig, maar wij zullen ons aan deze uitspraak houden.

De uitspraak over het sturen van een advocaat, had inderdaad niet mogen worden gemeld in de e-mail.

Richard Klink
Azerty Hardware
Wellicht kan Azerty dan ook een toelichting geven op de algemene voorwaarden zoals door mij in deze post aangehaald. Waarom crediteert u "dagwaarde" ipv de het aankoopbedrag, volgens u algemene voorwaarde? Binnen de 7 dagen zichtermijn is er helemaal nog geen sprake van enige vorm van afschrijving.

EDIT: Sorry maar waarom dit topic sluiten? Ik ben benieuwd naar de afloop en ik zie niet in waarom over dit soort zaken niet gediscuseert mag worden. In de shopsurvey zelf is geen plaats om in discusie te treden en hier in de forums gaat er in veel gevallen snel een slotje op dit soort topics.

[ Voor 27% gewijzigd door tm030614 op 13-03-2007 14:12 ]

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wij hebben binnenkort een afspraak met de Consumentenautoriteit en zullen dan met hun onze rechten en plichten doornemen.

Wij zullen dan ook onze Algemene Voorwaarden doornemen en als het volgens hun nodig is aanpassen.

Verwijderd

tm030614 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:07:
[...]

Wellicht kan Azerty dan ook een toelichting geven op de algemene voorwaarden zoals door mij in deze post aangehaald. Waarom crediteert u "dagwaarde" ipv de het aankoopbedrag, volgens u algemene voorwaarde? Binnen de 7 dagen zichtermijn is er helemaal nog geen sprake van enige vorm van afschrijving.
Dit staat verder los van de topic en je brengt het op een manier waardoor ze 'verplicht' zijn te reageren :) Laten we het onderwerp verder maar op GoT afsluiten en met vragen kun je ze natuurlijk altijd mailen :)

ik wil hier niet de mod gaan uithangen maar weet dat dit niet de bedoeling hier op GoT is
EDIT: Sorry maar waarom dit topic sluiten? Ik ben benieuwd naar de afloop en ik zie niet in waarom over dit soort zaken niet gediscuseert mag worden. In de shopsurvey zelf is geen plaats om in discusie te treden en hier in de forums gaat er in veel gevallen snel een slotje op dit soort topics.
Topic moet nog niet gesloten worden aangezien TS nog het einde van het verhaal moet kunnen vertellen, dat maakt de topic pas compleet :)

Ik weet niet of er wel of niet mag worden gediscusseerd, maar is sowieso geloof ik niet de bedoeling dat een shop 'op het matje' wordt geroepen en zeg moet verantwoorden :)
Maar goed ik ben een gewone user net als jij dus neem mijn mening niet al te serieus :+

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 14:18 ]

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wij hebben overigens het volgende allemaal voorgesteld:

Geheugen omruilen.
Aankoopbedrag voor het geheugen terug.
Andere geheugen kiezen.

Ik weet niet wat wij nog meer moeten aanbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Azerty.nl op 13-03-2007 14:15 ]

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:11:
[...]

Dit staat verder los van de topic en je brengt het op een manier waardoor ze 'verplicht' zijn te reageren :) Laten we het onderwerp verder maar op GoT afsluiten en met vragen kun je ze natuurlijk altijd mailen :)

ik wil hier niet de mod gaan uithangen maar weet dat dit niet de bedoeling hier op GoT is
Ben dit niet met je eens. Ik vind dat het tijd is voor webwinkels in het algemeen om eens goed naar hun algemene voorwaarden te kijken.

Niet alleen Azerty maar ook andere webwinkels hanteren soortgelijke voorwaarden. Als consument sta je met je rug tegen de muur.
Mijn inziens eens goed om dit in de openbaarheid te brengen en openlijk een reactie aan de webwinkel te vragen.

Als de winkel van mening is in zijn gelijk te staan, laat deze dit dan maar onderbouwen. "Waarom zijn jullie algemene voorwaarden wel goed"? bijvoorbeeld.

Verwijderd

Lijkt me inderdaad een goed idee om het te sluiten.
Rest mij eigenlijk een vraag aan Azerty:

Waarom niet voor het keurmerk van de stichting thuiswinkelen gaan? Die hebben een geschillencommissie die wel bindend zijn voor beide partijen. Daarnaast is het een bekender
keurmerk en is het zoals ik al eerder zei, een officiele branchevereniging.

Maar goed, da's vrees ik wel heel erg off topic hier ;-)

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wij zijn niet aangesloten bij de Thuiswinkel.org, omdat wij vinden dat zij een veel te hoge contributieregeling hebben.

Verwijderd

Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:14:
Wij hebben overigens het volgende allemaal voorgesteld:

Geheugen omruilen.
Aankoopbedrag voor het geheugen terug.
Andere geheugen kiezen.

Ik weet niet wat wij nog meer moeten aanbieden.
een vervangend nieuw geheugen (TwinMOS PC3200(CL3) 512MB DDR-DIMM) sturen dat daadwerkelijk werkt lijkt mij de oplossing. Als de TS dan laat weten dat het werkt zonder problemen, lijkt mij dat het probleem is opgelost

En een persoonlijk excuus richting TS als gebaar van jullie goede wil kan natuurlijk nooit kwaad
Ben dit niet met je eens. Ik vind dat het tijd is voor webwinkels in het algemeen om eens goed naar hun algemene voorwaarden te kijken.

Niet alleen Azerty maar ook andere webwinkels hanteren soortgelijke voorwaarden. Als consument sta je met je rug tegen de muur.
Mijn inziens eens goed om dit in de openbaarheid te brengen en openlijk een reactie aan de webwinkel te vragen.

Als de winkel van mening is in zijn gelijk te staan, laat deze dit dan maar onderbouwen. "Waarom zijn jullie algemene voorwaarden wel goed"? bijvoorbeeld.
Dergelijke zaken betreffende een speciefieke webwinkel kan je via de mail doen lijkt mij, of gewoon een topic met deze zaken en dan zonder de winkelnaam te noemen.
Een discussie is natuurlijk altijd goed maar moet mijn inziens niet via GoT met de winkels zelf worden besproken. Daarbij is dit waarschijnlijjk gewoon een medewerker van Azerty en voelt die zich nu waarschijnlijk verplicht te reageren terwijl hij dat persoonlijk niet kan en mag.

Als je er echt mee zit stuur ze dan een mail en wacht netjes op antwoord :) En zoals Azerty al aangaf:
Wij hebben binnenkort een afspraak met de Consumentenautoriteit en zullen dan met hun onze rechten en plichten doornemen.

Wij zullen dan ook onze Algemene Voorwaarden doornemen en als het volgens hun nodig is aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 14:21 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:49:

Mjah, de vraag is of je dit wilt...

Uit het oogpunt van service is het soms handig om gewoon wat verlies te nemen... Ondernemersrisico heet dat...

Kost je nu misschien een tientje, maar levert in de toekomst een hoop op...

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:20:
[...]

een vervangend nieuw geheugen (TwinMOS PC3200(CL3) 512MB DDR-DIMM) sturen dat daadwerkelijk werkt lijkt mij de oplossing. Als de TS dan laat weten dat het werkt zonder problemen, lijkt mij dat het probleem is opgelost

En een persoonlijk excuus richting TS als gebaar van jullie goede wil kan natuurlijk nooit kwaad

[...]

Dergelijke zaken betreffende een speciefieke webwinkel kan je via de mail doen lijkt mij, of gewoon een topic met deze zaken en dan zonder de winkelnaam te noemen.
Een discussie is natuurlijk altijd goed maar moet mijn inziens niet via GoT met de winkels zelf worden besproken. Daarbij is dit waarschijnlijjk gewoon een medewerker van Azerty en voelt die zich nu waarschijnlijk verplicht te reageren terwijl hij dat persoonlijk niet kan en mag.

Als je er echt mee zit stuur ze dan een mail en wacht netjes op antwoord :) En zoals Azerty al aangaf:

[...]
Dus jij vindt dat fouten die een winkel maakt niet in de openbaarheid mogen worden besproken?
Een winkel die zich niet houd aan de wet mag je niet noemen bij naam...?

Juist in een topic (ben het met je eenst dat dit niet het juiste topic is daarvoor) is er plaatst voor discussie, maar waarom je daarbij geen naam mag noemen zie ik niet in.
Zolang je geen smaad pleegt en leugens verteld is er mij inziens niks aan de hand.

Kijk naar het Logitech plopjesprobleem topic. Als individu was er nooit een oplossing gekomen. Maar door collectieve aanpak en discussie is er nu wel een plopvrije Z-5500 beschikbaar. Door dit soort discussies structureel de kop in de drukken blijven webwinkels hun eigen regeltjes bedenken.

Juist discuseren en aangeven waar de fout zit resulteert tot het probleem aanpakken bij de bron.

Verwijderd

tm030614 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:26:
[...]

Dus jij vindt dat fouten die een winkel maakt niet in de openbaarheid mogen worden besproken?
Een winkel die zich niet houd aan de wet mag je niet noemen bij naam...?

Juist in een topic (ben het met je eenst dat dit niet het juiste topic is daarvoor) is er plaatst voor discussie, maar waarom je daarbij geen naam mag noemen zie ik niet in.
Zolang je geen smaad pleegt en leugens verteld is er mij inziens niks aan de hand.

Kijk naar het Logitech plopjesprobleem topic. Als individu was er nooit een oplossing gekomen. Maar door collectieve aanpak en discussie is er nu wel een plopvrije Z-5500 beschikbaar. Door dit soort discussie structureel de kop in de drukken blijven webwinkels hun eigen regeltjes bedenken.
Heb ik gezegd dat je niet de fouten van een winkel mag worden besproken? Nee hoor geef TS helemaal gelijk dat hij de naam van de shop heeft genoemd. Alleen is hier de shopsurvey voor

In hoeverre heb jij verstand van de wet en weet je wat er wel/niet mag? Een bedrijf kan naar mijn mening schrijven in hun voorwaarden wat ze willen om de klanten op de hoogte te stellen van hun eisen/verwachtingen/etc.. Of het ook daadwerkelijk via de wet is, is weer iets heel anders. En dit kun je natuurlijk altijd even melden mochten er problemen zijn. Overigens is Azerty niet de enige winkel met voorwaarden en is het flauw om Azerty hier nu persoonlijk op 'aan te vallen' (generalisatie).

Dus mijn advies is gewoon dit, mocht het belangrijk zijn, naar ze te mailen en ze dan de tijd geven een geschikte reactie te formuleren. En de afspraak met de consumentenorganisatie zal hier ook wel duidelijkheid over kunnen geven :)

Dus nogmaals; volgens mij is GoT gewoon niet de plek om dergelijke dingen met een winkel te bespreken. Sowieso niet op dit topic en sowieso niet omdat dergelijke voorwaarden bij meerdere winkels zijn en men op deze manier zijn/haar frustraties op 1 winkel uit

Verwijderd

Niet in dit topic :) Dit is een topic geopend om ons om een mening te vragen over een bepaalde webwinkel en niet een draadje om ongebreidelde kritiek te kunnen leveren op Azerty alszijnde een webshop.

Azerty heeft hier fouten gemaakt, maar die zijn ze nu hard aan het rechtzetten en ik kan het alleen maar waarderen dat ze het lef hebben om zich in de discussie hier te mengen.

Dit soort dingen zijn idd, zoals DennisWerf al zei iets wat je persoonlijk aan hun in een mailtje stuurt :) Overigens is het vrij simpel als AV's tegen de wet in gaan. De wet gaat ten alle tijde boven alles :) Ik heb geen idee of het in dit geval idd in strijd is met de wet maar... hm jah lijkt mij niet een topic wat moet veranderen in een "wat is er allemaal slecht aan Azerty topic".

De zaak is afgedaan, geinponem krijgt z'n geheugen en klaar :)
Slotje erop lijkt mij.

• Geinponem
Goed, we, Jeroen van Azerty Hardware en ik, zijn tot de volgende oplossing gekomen. Ik krijg het aankoopbedrag geretourneerd. Ik zou eerst een geheugenmodule krijgen opgestuurd, maar ze zijn er van overtuigd dat deze ook weer problemen zal gaan opleveren met mijn systeem. Vandaar dat ik nu naar een computerwinkel bij mij in de buurt een geheugenmodule ga kopen, zodat ik direct kan zien of deze al dan niet werkt in combinatie met mijn systeem. Ik ben blij dat het probleem nu eindelijk is opgelost en ik wil iedereen die heeft gereageerd in dit topic nog even bedanken voor zijn of haar reactie.

• Nijn
De algemene voorwaarden van Azerty kloppen natuurlijk niet. Maar dat zie je bij bijna iedere webwinkel. Wellicht intresant voor iemand om een topic over te openen, met een duidelijke topicstart waarin voorbeelden worden gegeven van niet kloppende voorwaarden alsmede mogelijke oplossingen.

Hoe dan ook, daar gaat het in dit topic niet over. Dit topic gaat over het probleem van de TS. Ik ben blij dat Azerty nu toch bereid is tot een redelijke oplossing.

Ik hoop dat de TS nog even laat weten hoe het is afgelopen met de "waarschuwing" van Azerty. Ik heb Azerty wel excuses zien aanbieden voor het over de mail waarschuwen voor een advocaat. Wat ik ze echter niet heb zien doen is toezeggen dat die advocaat er niet komt.

Het zou ook netjes zijn om een shop survey te maken waarin een link gegeven wordt naar dit topic. Zo kan iedereen zien wat er is gebeurt, maar ook dat Azerty het heeft opgelost. Ik denk dat een slotje dan ook niet zo handig is, want dan verdwijnt het topic.

[ Voor 23% gewijzigd door Nijn op 13-03-2007 14:49 . Reden: Ik was iets te laat :S Post geupdate. ]

• tm030614
Nijn schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:41:
Wellicht intresant voor iemand om een topic over te openen, met een duidelijke topicstart waarin voorbeelden worden gegeven van niet kloppende voorwaarden alsmede mogelijke oplossingen.
Goed idee!

[ Voor 14% gewijzigd door tm030614 op 13-03-2007 14:47 ]

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wat hebben wij hier nu net gemeldt:
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:01:

Richard Klink
Azerty Hardware

• Geinponem
Ze hebben in een reactie naar mij toe gemeld dat ze geen advocaat in de hand zullen nemen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het kunnen doorstaan van Memtest is geen 100% garantie voor goed werkend geheugen. Ik heb zelf ook erg veel last gehad van onstabiliteit wat uiteindelijk aan het geheugen bleek te liggen terwijl dit uren en uren achter elkaar geen fouten gaf in memtest.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Nijn
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:48:
Wat hebben wij hier nu net gemeldt:
[...]
Inderdaad, u heeft het volgende vermeld:

Hier staat dus dat naar uw mening de melding niet in de mail had mogen staan. Er staat echter niet dat u niet een advocaat in de hand zult nemen.
Ze hebben in een reactie naar mij toe gemeld dat ze geen advocaat in de hand zullen nemen.
:)

• Bor

Bor

Ik neem aan dat Azerty ook in ziet dat het sturen van een advocaat op basis van een lasterklacht in deze niet alleen een erg kleine kans van slagen heeft (ik geef het persoonlijk geen schijn van kans) maar ook het vertrouwen in Azerty ernstig schaad bij andere klanten en potentiele klanten die dit topic lezen?

Als dit de normale werkwijze is bij Azerty krab ik mijzelf nog wel een paar keer achter de oren voor ik daar weer wat zal bestellen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nijn schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:54:
[...]

Inderdaad, u heeft het volgende vermeld:

Hier staat dus dat naar uw mening de melding niet in de mail had mogen staan. Er staat echter niet dat u niet een advocaat in de hand zult nemen.

[...]

:)
Kom kom, het is niet nodig dat een winkel zich hier 100% juridisch correct komt verantwoorden. Volgens mij is dit wel duidelijk en uiteindelijk nog redelijk netjes afgehandeld.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

@nijn
mierenneuker is ook met een tussen - n :S

@Bor
Lees eerst eens de hele topic! Ze hebben al gezegd dat dit niet had mogen gebeuren en hun excuses hiervoor aangeboden... sheehs :S

@Mezelf:
Lees eerst eens goed de reactie! >.<
Maakt dit hele ding eigenlijk tamelijk overbodig ^^

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 15:22 ]

• bas-r
  • Laatst online: 08:43
Het gaat niet zo goed met azerty he, en hun RMA-afwikkeling van geheugen-modules...
Zie de reactie van AvanCade - maandag 12 maart 2007 20:47 in de shopsurvey
Modbreak:Een brakke survey en je trekt al zo'n conclusie :Z

Statistiek zal je sterkste vak niet geweest zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:42 ]

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Mischien moet u eens kijken naar alle reacties daarvoor, deze tellen zeker niet mee.

Daarom goed het natuurlijk direct slecht met ons en ons RMA-afhandeling is daarom ook super slecht.

Hieronder een aantal reactie die onze RMA-afhandeling wel correct vinden:

http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55599
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55498
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55075
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#54334

[ Voor 67% gewijzigd door Azerty.nl op 13-03-2007 15:50 ]

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:01:
[...]
Kom kom, het is niet nodig dat een winkel zich hier 100% juridisch correct komt verantwoorden. Volgens mij is dit wel duidelijk en uiteindelijk nog redelijk netjes afgehandeld.
Niet om nog hete kolen op t vuur te droppen, maar had dat niet in eerste instantie zo gemoeten?

Er zijn vast meer winkeleigenaren hier op tweakers(ik zal geen reclame voor mezelf maken) maar dit had gewoon onder service moeten vallen. Spijtig dat het langs deze weg heeft gemoeten. Zowel voor Azerty als de TS.

Voor beide niet leuk, maar blij dat ze tot een goede oplossing zijn gekomen.
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:46:
Mischien moet u eens kijken naar alle reacties daarvoor, deze tellen zeker niet mee.

Daarom goed het natuurlijk direct slecht met ons en ons RMA-afhandeling is daarom ook super slecht.

Hieronder een aantal reactie die onze RMA-afhandeling wel correct vinden:

http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55599
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55498
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55075
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#54334
Ik weet niet of je nu alleen voor jezelf spreekt of voor de winkel, maar houdt het een beetje professioneel wil je ? (ook qua spelling)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 15:55 ]

Verwijderd

bas r schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:40:
Het gaat niet zo goed met azerty he, en hun RMA-afwikkeling van geheugen-modules...
Zie de reactie van AvanCade - maandag 12 maart 2007 20:47 in de shopsurvey
:P Een dergelijk bericht was uiteraard te verwachten, maar uit 1 bericht kun je natuurlijk niet teveel conclusies trekken betreffende het bedrijf. Er zullen altijd mensen zijn die ontevreden zijn, maar om een conclusie te trekken moet je ook kijken naar de positieve reacties.
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:46:
Er wordt in ieder geval wel vermeld dat dit om een geheugen module gaat.. Ik heb geen idee of het hetzelfde is maar misschien moeten jullie gewoon even kritisch kijken naar de partij modules, het zou kunnen zijn dat het gewoon een verkeerde partij was.. Misschien is het toeval, misschien zit er gewoon een fout in de modules.

offtopic:
Azurty, jullie hebben inmiddels het probleem opgelost en hoop dat jullie je ook niet verplicht voelen om jullie nu dagelijks hier op GoT te gaan verdedigen... Dat doen andere online shops ook niet en als jullie het al doen moet dat niet uit 'verplichting' zijn

Verwijderd

Laat een mod dit topic nu eindelijk es sluiten... zoals een beetje viel te verwachten is het een beetje flamebait geworden getuige de reactie van bas r...
Modbreak:Nooit in-topic om slotjes roepen. Gebruik voor melden van ongewenste posts aub een Topicreport

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:40 ]

• bas-r
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:53:
Laat een mod dit topic nu eindelijk es sluiten... zoals een beetje viel te verwachten is het een beetje flamebait geworden getuige de reactie van bas r...
Ik flame niet, ik observeer slechts.
Modbreak:Post on-topic, behulpzaam en vriendelijk of post niet. Dit is een vrij nutteloze...

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:39 ]

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 20:05
Ik weet dat het probleem is opgelost, maar voor de volgende keer ;)

Daar het bestellen van je geheugen via het internet was, valt deze onder de wet kopen op afstand.
En heb je dus recht op het retourneren van de producten zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen van aankoop/ levering. Bij de meeste webshops wordt hier ook naar verwezen.

Clicky van consuwijzer

Om problemen te voorkomen volgende keer gewoon terugsturen onder motto van zichttermijn. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:53:
Waarom sluiten ? Er is toch veel info gegeven in dit topic. Uiteraard moeten sommige mensen zich op tweakers zich iets netter gedragen, maar is dat niet overal zo ?

Hier kunnen mensen mogelijk weer mee worden geholpen, daarnaast is dit topic niet zozeer tegen Azerty gericht, daarom raad ik ze dan ook sterk aan niet persoonlijk meer te reageren. Zoals bovenstaande eerdere reactie van Azerty.

Een reactie op zo'n forum is een mening van 1 persoon, en in dit geval moet dat niet te zwaar worden opgevat.

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wij voelen ons niet verplicht om te reageren, maar als mensen het volgende gaan zeggen:

"Het gaat niet zo goed met azerty he, en hun RMA-afwikkeling van geheugen-modules..."

Zullen wij wel gaan reageren, want dit slaat natuurlijk nergens op.

Verwijderd

Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:01:
Wij voelen ons niet verplicht om te reageren, maar als mensen het volgende gaan zeggen:

"Het gaat niet zo goed met azerty he, en hun RMA-afwikkeling van geheugen-modules..."

Zullen wij wel gaan reageren, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Zou je ook niet serieus moeten nemen, doen wij ook niet _/-\o_
Maar Ghost21 heeft gelijk:
Hier kunnen mensen mogelijk weer mee worden geholpen, daarnaast is dit topic niet zozeer tegen Azerty gericht, daarom raad ik ze dan ook sterk aan niet persoonlijk meer te reageren

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Net even het gehele topic gelezen en jammer dat e.a. zo gegaan is.

Heb nog wel een tip die misschien niet zo netjes is maar alle partijen wel tijd/geld scheelt.

Heb je zelf voldoende kennis van computers en echt alles zorgvuldig getest en kom je tot de conclusie dat een geheugen defect is stop em even 3 seconden in de magnetron dan is ie zeker kapot en heb je zo een nieuwe.

Modbreak:Illegale zaken zijn op GoT ten strengste verboden. Dat geldt dus ook voor aanzet tot garantiefraude. Check je mail :/

_/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:36 ]

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 23:39
Hele stuk gelezen, en vind dat uiteindelijk nog netjes is opgelost. Het heeft echter even mogen duren, terwijl de algemene voorwaarden toch erg duidelijk zijn. Dit geval mag imo geen reden zijn om een webshop de grond in te boren, helemaal als volgens de survey het gaat om een goede shop, en het toch nog goed gekomen is.

Eind goed, al goed..

spoiler:
Slotje derop?

Modbreak:Ha ha... :/

Om slotje roepen in-topic is sowieso ongewenst, nog los van het feit dat GoT geen helpdesk is waar tickets gesloten worden na oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:43 ]

• Bor

Bor

freezer schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:14:
Heb je zelf voldoende kennis van computers en echt alles zorgvuldig getest en kom je tot de conclusie dat een geheugen defect is stop em even 3 seconden in de magnetron dan is ie zeker kapot en heb je zo een nieuwe.

_/-\o_
Dat noemt men fraude / oplichting. :( Dat niet alleen maar het is ook nog eens ontzettend dom. Het kan namelijk net zo goed gaan om incompatibiliteit of soortgelijke problemen (en als een module echt kapot is zal de shop hem echt wel ruilen). Dit zijn de praktijken die er voor zorgen dat ook de shops minder service gaan leveren.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 13-03-2007 16:34 ]

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Iets wat kapot is kun je imho niet verder kapot maken. En als de leverancier een goede afhandeling heeft met de distributeur/fabrikant dan is er verder niks aan de hand.

Uiteraard is het niet toegestaan om dit soort middellen te hanteren en als ze er achter komen kun je natuurlijk de garantie wel vergeten.

Maar zoveel tijd spenderen over 1 defecte geheugenmodule is natuurlijk absurd.

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Nou, ik heb het hele topic maar eens doorgelezen...

Ik herken dit helemaal niet van Azerty. Dit moet haast op een misverstand berusten.

Zelf heb ik al verschillende HD's en randapparatuur gekocht.

Een Hitachi Hardeschijf had een aantal "bad clusters" deze werd zonder kosten omgeruild voor een andere of ik kon het aankoopbedrag terug krijgen, dit is zo'n jaar geleden gebeurt.

Ik heb in het verleden ook een USB-kaart gekocht, die ik geopend had O-) ,maar toch geretourneerd mocht worden!! _/-\o_

Ik heb dus al verschillende aftersales ervaringen meegemaakt met Azerty en deze zijn altijd erg goed verlopen.

Ik vind het hele verhaal van de topic starter daarom een beetje vaag en ik ben niet bang om in het vervolg weer bij Azerty te bestellen.

Een vaste klant van Azerty :*)

• Bor

Bor

freezer schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:00:
Iets wat kapot is kun je imho niet verder kapot maken. En als de leverancier een goede afhandeling heeft met de distributeur/fabrikant dan is er verder niks aan de hand.
Wat een onzin. Het feit dat een module het bij jou niet goed doet niet te betekenen dat de module fout is (user error, incompatibiliteit, temp problemen etc).

Daarbij: iets wat kapot is kan vaak nog worden gemaakt (ok, bij geheugen modules is dat lastig).

Ik vind het niet meer dan een zeer triest advies eigenlijk.
Ik heb in het verleden ook een USB-kaart gekocht, die ik geopend had O-) ,maar toch geretourneerd mocht worden!! _/-\o_
Als je doelt op een geopende verpakking: dit is men wettelijk verplicht terug te nemen ivm wet koop op afstand en dus niet meer dan normaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 13-03-2007 17:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, slotje roepen *IN* een topic is niet de bedoeling :o

Er is terecht gemeld dat het bashen van een specifieke winkel hier niet de bedoeling is en dat bovendien een algemene topic over de Algemene Voorwaarden van (web)winkels die inderdaad vaker te wensen overlaten niet in Processors, Moederborden & Geheugen thuishoort.

Er is zo te zien goede animo voor een dergelijke topic, dus bij deze het verzoek om een topic ervoor te openen in Stuffis Generalis, waar het op z'n plek staat.

En mbt dit topic:
Dit is een valide topic waar gelukkig een voor beide partijen aanvaardbare uitkomsst uit gekomen is. Er is dan ook geen enkele reden om hem op slot te zetten. GoT-topics zijn geen helpdesktickets die bij 'oplossen' op slot gaan :o

Graag dus geen verdere geroep om slotjes... maar ook niet verder hier posten als het niet on-topic is (wat tenzij Geinponem of Azerty iets nieuws te melden hebben onwaarschijnlijk is). Dan zakt dit topic gewoon weg en is alles zoals het hoort :z

Oslik blyat! Oslik!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
G-ZeS schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:25:
[modbreak]Ha ha... :/

Om slotje roepen in-topic is sowieso gewenst, nog los van het feit dat GoT geen helpdesk is waar tickets gesloten worden na oplossing.[/modbreak]
dion_b, je hebt een typo gemaakt die je stelling ontkracht :*) O-)
Modbreak:Ahum, ook modjes maken typo's O-)

Tnx voor het melden, maar gelieve ook dit soort huishoudelijke mededeling dmv Topicreport te doen :z

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:47 ]

Verwijderd

jordi.c schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:08:
Nou, ik heb het hele topic maar eens doorgelezen...

Ik herken dit helemaal niet van Azerty. Dit moet haast op een misverstand berusten.

Zelf heb ik al verschillende HD's en randapparatuur gekocht.

Een Hitachi Hardeschijf had een aantal "bad clusters" deze werd zonder kosten omgeruild voor een andere of ik kon het aankoopbedrag terug krijgen, dit is zo'n jaar geleden gebeurt.

Ik heb dus al verschillende aftersales ervaringen meegemaakt met Azerty en deze zijn altijd erg goed verlopen.

Ik vind het hele verhaal van de topic starter daarom een beetje vaag en ik ben niet bang om in het vervolg weer bij Azerty te bestellen.

Een vaste klant van Azerty :*)
Waarom post je dit ?

a) Het voegt niets toe
b) Het is VOLKOMEN off-topic
c) Het voelt zo gigantisch nep aan dat ik dit eerder als een negatieve stap van azerty beschouw dan als een positief argument.(maar ik zal je t voordeel van de twijfel geven)
d) Er zijn al veel(genoeg) positieve berichten van Azerty te vinden in de shop-survey

<Speculatie>
Dit gaat om 1 incident, waarbij er waarschijnlijk een medewerker een foute beslissing heeft genomen.
Waarbij azerty deze persoon wilde blijven steunen, heeft zich nu toch bedacht om o.a. gezichtsverlies te besparen en dan kom je met zoiets... Mijn verdere mening zal ik achterwege laten.
</Speculatie>
Modbreak:Nee, dit is een nuttige post die iets toevoegt...

En lekkere speculatie, maar IP-ranges waarvandaan gepost is komen niet bepaald overeen ofzo :z

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:43:
[...]

Waarom post je dit ?

a) Het voegt niets toe
b) Het is VOLKOMEN off-topic
c) Het voelt zo gigantisch nep aan dat ik dit eerder als een negatieve stap van azerty beschouw dan als een positief argument.(maar ik zal je t voordeel van de twijfel geven)
d) Er zijn al veel(genoeg) positieve berichten van Azerty te vinden in de shop-survey

<Speculatie>
Dit gaat om 1 incident, waarbij er waarschijnlijk een medewerker een foute beslissing heeft genomen.
Waarbij azerty deze persoon wilde blijven steunen, heeft zich nu toch bedacht om o.a. gezichtsverlies te besparen en dan kom je met zoiets... Mijn verdere mening zal ik achterwege laten.
</Speculatie>
[modbreak]Nee, dit is een nuttige post die iets toevoegt...[/modbreak]
Pot verwijt de ketel !? Ik ben dan geen mod en ik zal hier wel ruzie mee krijgen, maar kom op man, wat voeg je nu zelf toe.
Modbreak:Wat begrijp je precies niet aan:
niet verder hier posten als het niet on-topic is
:?

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:55 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leonpwner1 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:42:
[...]

dion_b, je hebt een typo gemaakt die je stelling ontkracht :*) O-)
[modbreak]Ahum, ook modjes maken typo's O-)

Tnx voor het melden, maar gelieve ook dit soort huishoudelijke mededeling dmv Topicreport te doen :z[/modbreak]
offtopic:
Nog een typo: huishoudelijke mededelingen moet het zijn ;)

Modbreak:Niks typo, zoiets heet enkelvoud en kan hier evengoed als meervoud. Maar jouw topic is ook al offtopic. Wederom, huishoudelijke mededelingen via Topicreport en *NIET* in-topic posten :o

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:56 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, maat is nu vol: eerstvolgende offtopic poster ontvangt een OW :o

Topicwaarschuwing zou duidelijk genoeg moeten zijn

Oslik blyat! Oslik!

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Heb net het topic gelezen en ik ben blij voor Geinponem dat Azerty uiteindelijk met een oplossing is gekomen, die lose dreigementen e.d. heb je toch niets aan..

@Azerty
Laten we een vredelievende wereld proberen te leven en niet z'on enorm verhaal maken over een Reepje Memory O-)

@ iedereen, veel suc6 verder in de toekomst bij Azerty en ook Azerty veel suc6 gewenst in de toekomst. helaas komt mijn nieuwe pc nu dus niet meer bij jullie vandaan :D

Weltrusten !!
Modbreak:Lezen is moeilijk he... check je mail :/

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 18:42 ]

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• tm030614
dion_b schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:33:
Mensen, slotje roepen *IN* een topic is niet de bedoeling :o

Er is terecht gemeld dat het bashen van een specifieke winkel hier niet de bedoeling is en dat bovendien een algemene topic over de Algemene Voorwaarden van (web)winkels die inderdaad vaker te wensen overlaten niet in Processors, Moederborden & Geheugen thuishoort.

Er is zo te zien goede animo voor een dergelijke topic, dus bij deze het verzoek om een topic ervoor te openen in Stuffis Generalis, waar het op z'n plek staat.
Beide deze, zodat het hier weer ontopic kan:

Algemene voorwaarden van (web)winkels en de wet

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 00:25
Ten aanzien van memtest-tests nog een algemene opmerking (als dat mag).

Memtest is een aardig programmaatje om op je eigen systeem te testen of je geheugen stabiel draait of niet. Die testresultaten zijn echter alleen geldig voor dat systeem en bieden zelfs dan nog een beperkte zekerheid: dat memtest geen fouten vind, wil niet zeggen dat er geen omstandigheden kunnen opstreden waaronder er toch fouten optreden mbt de geheugenbenadering.

Met memtest kun je echter absoluut niet testen of een geheugenmodule voldoet aan de opgegeven specificaties qua timings, foutgevoeligheid, etc. Hiervoor heb je specialistische apparatuur nodig van miljoenen dollars en deze vind je uiteraard alleen bij speciale laboratoria. Een computerwinkel die geheugen test met memtest is dus eigenlijk bezig met natte-vinger-werk: hele grove fouten (kappotte chips) zul je er waarschijnlijk wel mee vinden, maar je kunt er niet mee aankomen dat een module goed is, omdat memtest 'alles ok' meldde op het eigen testsysteem.

Dit is te vergelijken met een klant die teruggaat met een cd naar de winkel omdat deze niet goed afspeelt op zijn cdspeler. De cdwinkel duwt de cd vervolgens in een eigen speler van een topmerk en concludeert "hier speelt hij goed af, dus de cd is in orde". Dat is gewoon een verkeerde conclusie, zoiets kun je pas beweren wanneer je de cd echt test op diverse waardes en vaststeld dat alle lees- en trackingerrors onder de norm zijn gebleven.

_██_
(ಠ_ృ)

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 22:59
Ik heb dit topic even een paar dagen vergeten te volgen en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben dat dit topic nog open is. Als je het mij vraagt zijn dit soort discussies juist erg belangrijk en interresant, bovendien is GoT een fijne plek om met problemen als dit je ei kwijt te kunnen.
Dit topic pakt een bekend probleem van webwinkels aan, juist daarom hoop ik dat dit niet zomaar in de put der inactieve topics verdwijnd.

Persoonlijk heb ik in een zelfde situatie gezeten als de TS, alleen dan met een bekende concurrent van Azerty. Azerty kent deze concurrent waarschijnelijk beter dan geen ander, daarom viel me dit topic eigenlijk zo op. Het grappige is dat Azerty volgens mij ooit beweert heeft niet tevreden te zijn geweest met de manier van zaken zoals deze verliepen bij "de concurrent" en dat ze daarom Azerty begonnen zijn. (Ik heb dit volgens mij ooit 1 keer gelezen, dus bind me er niet aan vast)

Ik had destijds bij "hun cuncurrent" een pre-order geplaatst, oftewel een doodnormale order waarvan ik wist dat deze nog niet leverbaar was. Enige verschil is dat mijn totale order over de €1000 waard was. Enkele dagen nadat ik de orderbevestiging had ontvangen werd ik gemaild dat ze de processor niet voor de prijs waarvoor ik deze had besteld konden leveren en dat ik of €80 moest bijbetalen of de processor moest annuleren. Ik had al vooruitbetaald, voor de prijswijziging stond er ook al "voldaan" oid bij de orderstatus. Ze gaven me echter niet de optie om mijn totale order te annuleren, terwijl ik geen zak aan de rest had zonder die processor.

De mail waarin ik geinformeerd werd was gewoon een "massa" mail naar een tiental klanten die de zelfde processor besteld hadden, ik kon hun email adressen zo uit de mail halen, hierdoor wist ik dat ik niet de enige was. Eigenlijk was dat al een grove fout van het bedrijf, zo met email adressen omgaan is alles behalve verantwoord, laat staan legaal?

Uiteraard ging ik hier tegen in, ik had al een orderbevestiging ontvangen welke volgens hun eigen algemene voorwaarden bindend is! Na enkele mails ben ik ze maar gaan bellen, in een van deze telefoontjes wees ik ze op de wet van kopen of afstand en ze gaven gewoon toe dat ze fout zaten en ze dat verder niets interresseerde. Tijdens de communicatie heb ik ook verteld zeker rechterlijke stappen te nemen mocht het bedrijf zo door gaan.

Op dat moment heb ik gebruik gemaakt van de kracht van T.net shopsurvey, hierin was 1 negatieve reactie voldoende op binnen een half uur reactie vanuit het bedrijf te krijgen. Op eens kon ik mijn order annuleren mits ik de reactie weg haalde. Dit is ook direct de grote zwakte van de shopsurvey, negatieve shopsurvey's krijgen bedrijven als dit op deze manier inderdaad niet. Uiteraard heb ik mijn order toen geannuleerd, voor mij was dit veel te veel geld om een risico te lopen.

Enkele weken later kreeg ik een telefoontje van het bedrijf waarin ze me alsnog gelijk gaven en dat ik mijn opnieuw mocht bestellen en dat hun dan direct de prijs aan zouden passen zaols hij in mijn oorspronkelijke order stond. In de tussentijd had ik contact gehad met andere personen in de maillijst (wat dus eigenlijk niet mogelijk had mogen zijn), aan de hand hiervan wist ik dat ik niet de enige ben geweest die heeft gedreigd met rechterlijk stappen etc. Wat er precies gebeurt is dat ze ons alsnog gelijk hebben gegeven is mij tot heden niet duidelijk maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Helaas voor het bedrijf dat ik alles op de processor na al ergens anders had besteld, dus maakte ze uiteindelijk alleen nog maar verlies op mij, eigen schuld dikke bult.

Uiteindelijk heb ik de processor goed en wel ontvangen, echter hoeven ze niet te verwachten dat ik daar ooit nog eens bestel.

Gelukkig gaat het ook heel vaak goed met after-sales bij webshops, daarom ben ik ook nog niet gestopt met het winkellen op afstand. Echter zijn er ook vaak genoeg winkels die zich denken vanalles te kunnen permiteren, juist daarvoor is een topic als dit nodig om duidelijk te maken dat dit niet normaal is en de juiste aandacht vraagt.

Verder ben ik sindsdien ook kritisch op het t.net shopsurvey systeem, het is een mooi vangnet voor een hoop problemen, echter bij winkels als dit werkt het juis averechts. De simpele probleempjes worden goed opgelost, dat betekent een goed punt voor de winkel, bij problemen die niet netjes worden afgehandeld word de consument gewoon "gedwongen" de survay te verwijderen.

Uiteindelijk vind ik het goed dat Azerty op GoT is gekomen om het dialoog aan te gaan en dat er ook nog een goede oplossing uit is gekomen. Waar ik me echter aan stoor is dat ze slecht kritiek dulden. Als er nu in plaats van dat de shopsuvery verwijderd moest worden er een bericht met excuses dat dit zo moest verlopen was geplaatst had ik dat goed gevonden en had ik er wellicht in de toekomst nog wat besteld. Na het lezen van dit topic is die kans erg klein geworden.

offtopic:
Als sommige zinnen slecht leesbaar zijn, verbeter die dan aub, dan pas ik ze wellicht aan. Ik ben dyslectisch en het is laat, dus ik gok dat het er nogal wat zijn.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@hierboven...

Ik begrijp dat je de shopsurvey weggehaald hebt om je geld terug te krijgen, maar ik mag hopen dat je hem daarna wel teruggeplaatst hebt? Dit zijn júist dingen die we willen weten...

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en wil je toch even bedanken dat je dit verhaal gepost hebt. Ik sta namelijk op 't punt allemaal nieuwe onderdelen voor een nieuwe PC te bestellen, omdat die van mij nu toch wel sterk verouderd is. Ik had al in gedachten om bij de betreffende winkel te bestellen, maar door dit verhaal ga ik t toch bij een ander bestellen. Het kan natuurlijk goed gaan, maar stel dat ik iets moet retourneren, dan wil ik ditzelfde echt niet meemaken.

Ik hoop idd dat je wel een shopsurvey invult.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
DarkTemple schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:13:
Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en wil je toch even bedanken dat je dit verhaal gepost hebt. Ik sta namelijk op 't punt allemaal nieuwe onderdelen voor een nieuwe PC te bestellen, omdat die van mij nu toch wel sterk verouderd is. Ik had al in gedachten om bij de betreffende winkel te bestellen, maar door dit verhaal ga ik t toch bij een ander bestellen. Het kan natuurlijk goed gaan, maar stel dat ik iets moet retourneren, dan wil ik ditzelfde echt niet meemaken.

Ik hoop idd dat je wel een shopsurvey invult.
Je hebt het hele topic gelezen? Dan had je ook wel gelezen dat het goed is opgelost, en dat er al een shopsurvey is ingevuld toch?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 16:51

Deathchant

Don't intend. Do!

misschien ook een tip voor zowel de klanten als de bedrijven: misschien dat julie met een telefonische communicatie veel sneller tot een oplossing komen.
Op een forum en per mail kun je veel dingen zeggen, waarbij bepaalde dingen in het verkeerde keelgat kunnen schieten.
Als jullie met elkaar praten horen jullie toonzetting en emoties, in een mail niet.
Indien jullie elkaars namen hebben, bel elkaar dan op. Wees vriendelijk en kom tot een oplossing.

Dit geldt dan voornamelijk voor het bedrijf, want klanten lopen overal zelf achteraan en grijpen alle middelen aan om hun klacht duidelijk te maken (mail, forum, telefonisch). Klanten hangen vaak 'uren' aan de lijn en veel bedrijven zeggen wel dat ze terugbellen, maar doen dit in veel situaties niet.
Neem dan ook even de tijd om je klant fatsoenlijk te woord te staan, aangezien de klant al vele malen heeft geprobeerd te bellen.

Mail duurt lang (want je weet nooit hoe druk het is, eer je een reactie mag terug verwachten) en gaat onnodig veel tijd en dus ook ontevredenheid en ergernis overheen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Er is zo te zien goede animo voor een dergelijke topic, dus bij deze het verzoek om een topic ervoor te openen in Stuffis Generalis, waar het op z'n plek staat

Dit is een valide topic waar gelukkig een voor beide partijen aanvaardbare uitkomsst uit gekomen is. Er is dan ook geen enkele reden om hem op slot te zetten. GoT-topics zijn geen helpdesktickets die bij 'oplossen' op slot gaan

Graag dus geen verdere geroep om slotjes... maar ook niet verder hier posten als het niet on-topic is (wat tenzij Geinponem of Azerty iets nieuws te melden hebben onwaarschijnlijk is). Dan zakt dit topic gewoon weg en is alles zoals het hoort