Geheugen niet stabiel, maar verkoper beweert anders

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 19:37
Nijn schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:41:
Wellicht intresant voor iemand om een topic over te openen, met een duidelijke topicstart waarin voorbeelden worden gegeven van niet kloppende voorwaarden alsmede mogelijke oplossingen.
Goed idee!

[ Voor 14% gewijzigd door tm030614 op 13-03-2007 14:47 ]

• Azerty.nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 09:03

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wat hebben wij hier nu net gemeldt:
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:01:
De uitspraak is inderdaad ook niet rechtgeldig, maar wij zullen ons aan deze uitspraak houden.

De reden is dat het dan duidelijk is voor ons en de klant.

De uitspraak over het sturen van een advocaat, had inderdaad niet mogen worden gemeld in de e-mail.

Hiervoor biedt ook ook onze excuses aan.

Richard Klink
Azerty Hardware

• Geinponem
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-04 13:18
Ze hebben in een reactie naar mij toe gemeld dat ze geen advocaat in de hand zullen nemen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het kunnen doorstaan van Memtest is geen 100% garantie voor goed werkend geheugen. Ik heb zelf ook erg veel last gehad van onstabiliteit wat uiteindelijk aan het geheugen bleek te liggen terwijl dit uren en uren achter elkaar geen fouten gaf in memtest.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 08:17
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:48:
Wat hebben wij hier nu net gemeldt:
[...]
Inderdaad, u heeft het volgende vermeld:

De uitspraak over het sturen van een advocaat, had inderdaad niet mogen worden gemeld in de e-mail.

Hier staat dus dat naar uw mening de melding niet in de mail had mogen staan. Er staat echter niet dat u niet een advocaat in de hand zult nemen.
Ze hebben in een reactie naar mij toe gemeld dat ze geen advocaat in de hand zullen nemen.
:)

• Bor

Bor

Ik neem aan dat Azerty ook in ziet dat het sturen van een advocaat op basis van een lasterklacht in deze niet alleen een erg kleine kans van slagen heeft (ik geef het persoonlijk geen schijn van kans) maar ook het vertrouwen in Azerty ernstig schaad bij andere klanten en potentiele klanten die dit topic lezen?

Als dit de normale werkwijze is bij Azerty krab ik mijzelf nog wel een paar keer achter de oren voor ik daar weer wat zal bestellen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nijn schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:54:
[...]

Inderdaad, u heeft het volgende vermeld:

Hier staat dus dat naar uw mening de melding niet in de mail had mogen staan. Er staat echter niet dat u niet een advocaat in de hand zult nemen.

[...]

:)
Kom kom, het is niet nodig dat een winkel zich hier 100% juridisch correct komt verantwoorden. Volgens mij is dit wel duidelijk en uiteindelijk nog redelijk netjes afgehandeld.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

@nijn
mierenneuker is ook met een tussen - n :S

@Bor
Lees eerst eens de hele topic! Ze hebben al gezegd dat dit niet had mogen gebeuren en hun excuses hiervoor aangeboden... sheehs :S

@Mezelf:
Lees eerst eens goed de reactie! >.<
Maakt dit hele ding eigenlijk tamelijk overbodig ^^

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 15:22 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:43
Het gaat niet zo goed met azerty he, en hun RMA-afwikkeling van geheugen-modules...
Zie de reactie van AvanCade - maandag 12 maart 2007 20:47 in de shopsurvey
Modbreak:Een brakke survey en je trekt al zo'n conclusie :Z

Statistiek zal je sterkste vak niet geweest zijn...

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:42 ]

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Mischien moet u eens kijken naar alle reacties daarvoor, deze tellen zeker niet mee.

Daarom goed het natuurlijk direct slecht met ons en ons RMA-afhandeling is daarom ook super slecht.

Hieronder een aantal reactie die onze RMA-afhandeling wel correct vinden:

http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55599
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55498
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55075
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#54334

[ Voor 67% gewijzigd door Azerty.nl op 13-03-2007 15:50 ]

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:01:
[...]
Kom kom, het is niet nodig dat een winkel zich hier 100% juridisch correct komt verantwoorden. Volgens mij is dit wel duidelijk en uiteindelijk nog redelijk netjes afgehandeld.
Niet om nog hete kolen op t vuur te droppen, maar had dat niet in eerste instantie zo gemoeten?

Er zijn vast meer winkeleigenaren hier op tweakers(ik zal geen reclame voor mezelf maken) maar dit had gewoon onder service moeten vallen. Spijtig dat het langs deze weg heeft gemoeten. Zowel voor Azerty als de TS.

Voor beide niet leuk, maar blij dat ze tot een goede oplossing zijn gekomen.
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:46:
Mischien moet u eens kijken naar alle reacties daarvoor, deze tellen zeker niet mee.

Daarom goed het natuurlijk direct slecht met ons en ons RMA-afhandeling is daarom ook super slecht.

Hieronder een aantal reactie die onze RMA-afhandeling wel correct vinden:

http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55599
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55498
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#55075
http://tweakers.be/shopsurvey/6703#54334
Ik weet niet of je nu alleen voor jezelf spreekt of voor de winkel, maar houdt het een beetje professioneel wil je ? (ook qua spelling)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 15:55 ]

Verwijderd

bas r schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:40:
Het gaat niet zo goed met azerty he, en hun RMA-afwikkeling van geheugen-modules...
Zie de reactie van AvanCade - maandag 12 maart 2007 20:47 in de shopsurvey
:P Een dergelijk bericht was uiteraard te verwachten, maar uit 1 bericht kun je natuurlijk niet teveel conclusies trekken betreffende het bedrijf. Er zullen altijd mensen zijn die ontevreden zijn, maar om een conclusie te trekken moet je ook kijken naar de positieve reacties.
Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:46:
Er wordt in ieder geval wel vermeld dat dit om een geheugen module gaat.. Ik heb geen idee of het hetzelfde is maar misschien moeten jullie gewoon even kritisch kijken naar de partij modules, het zou kunnen zijn dat het gewoon een verkeerde partij was.. Misschien is het toeval, misschien zit er gewoon een fout in de modules.

offtopic:
Azurty, jullie hebben inmiddels het probleem opgelost en hoop dat jullie je ook niet verplicht voelen om jullie nu dagelijks hier op GoT te gaan verdedigen... Dat doen andere online shops ook niet en als jullie het al doen moet dat niet uit 'verplichting' zijn

Verwijderd

Laat een mod dit topic nu eindelijk es sluiten... zoals een beetje viel te verwachten is het een beetje flamebait geworden getuige de reactie van bas r...
Modbreak:Nooit in-topic om slotjes roepen. Gebruik voor melden van ongewenste posts aub een Topicreport

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:40 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:53:
Laat een mod dit topic nu eindelijk es sluiten... zoals een beetje viel te verwachten is het een beetje flamebait geworden getuige de reactie van bas r...
Ik flame niet, ik observeer slechts.
Modbreak:Post on-topic, behulpzaam en vriendelijk of post niet. Dit is een vrij nutteloze...

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:39 ]

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 20:05
Ik weet dat het probleem is opgelost, maar voor de volgende keer ;)

Daar het bestellen van je geheugen via het internet was, valt deze onder de wet kopen op afstand.
En heb je dus recht op het retourneren van de producten zonder opgaaf van reden binnen 7 dagen van aankoop/ levering. Bij de meeste webshops wordt hier ook naar verwezen.

Clicky van consuwijzer

Om problemen te voorkomen volgende keer gewoon terugsturen onder motto van zichttermijn. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:53:
Waarom sluiten ? Er is toch veel info gegeven in dit topic. Uiteraard moeten sommige mensen zich op tweakers zich iets netter gedragen, maar is dat niet overal zo ?

Hier kunnen mensen mogelijk weer mee worden geholpen, daarnaast is dit topic niet zozeer tegen Azerty gericht, daarom raad ik ze dan ook sterk aan niet persoonlijk meer te reageren. Zoals bovenstaande eerdere reactie van Azerty.

Een reactie op zo'n forum is een mening van 1 persoon, en in dit geval moet dat niet te zwaar worden opgevat.

• Azerty.nl

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Wij voelen ons niet verplicht om te reageren, maar als mensen het volgende gaan zeggen:

"Het gaat niet zo goed met azerty he, en hun RMA-afwikkeling van geheugen-modules..."

Zullen wij wel gaan reageren, want dit slaat natuurlijk nergens op.

Verwijderd

Azerty.nl schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:01:
Wij voelen ons niet verplicht om te reageren, maar als mensen het volgende gaan zeggen:

"Het gaat niet zo goed met azerty he, en hun RMA-afwikkeling van geheugen-modules..."

Zullen wij wel gaan reageren, want dit slaat natuurlijk nergens op.
Zou je ook niet serieus moeten nemen, doen wij ook niet _/-\o_
Maar Ghost21 heeft gelijk:
Hier kunnen mensen mogelijk weer mee worden geholpen, daarnaast is dit topic niet zozeer tegen Azerty gericht, daarom raad ik ze dan ook sterk aan niet persoonlijk meer te reageren

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Net even het gehele topic gelezen en jammer dat e.a. zo gegaan is.

Heb nog wel een tip die misschien niet zo netjes is maar alle partijen wel tijd/geld scheelt.

Heb je zelf voldoende kennis van computers en echt alles zorgvuldig getest en kom je tot de conclusie dat een geheugen defect is stop em even 3 seconden in de magnetron dan is ie zeker kapot en heb je zo een nieuwe.

Modbreak:Illegale zaken zijn op GoT ten strengste verboden. Dat geldt dus ook voor aanzet tot garantiefraude. Check je mail :/

_/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:36 ]

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 23:39
Hele stuk gelezen, en vind dat uiteindelijk nog netjes is opgelost. Het heeft echter even mogen duren, terwijl de algemene voorwaarden toch erg duidelijk zijn. Dit geval mag imo geen reden zijn om een webshop de grond in te boren, helemaal als volgens de survey het gaat om een goede shop, en het toch nog goed gekomen is.

Eind goed, al goed..

spoiler:
Slotje derop?

Modbreak:Ha ha... :/

Om slotje roepen in-topic is sowieso ongewenst, nog los van het feit dat GoT geen helpdesk is waar tickets gesloten worden na oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:43 ]

• Bor

Bor

freezer schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:14:
Heb je zelf voldoende kennis van computers en echt alles zorgvuldig getest en kom je tot de conclusie dat een geheugen defect is stop em even 3 seconden in de magnetron dan is ie zeker kapot en heb je zo een nieuwe.

_/-\o_
Dat noemt men fraude / oplichting. :( Dat niet alleen maar het is ook nog eens ontzettend dom. Het kan namelijk net zo goed gaan om incompatibiliteit of soortgelijke problemen (en als een module echt kapot is zal de shop hem echt wel ruilen). Dit zijn de praktijken die er voor zorgen dat ook de shops minder service gaan leveren.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 13-03-2007 16:34 ]

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Iets wat kapot is kun je imho niet verder kapot maken. En als de leverancier een goede afhandeling heeft met de distributeur/fabrikant dan is er verder niks aan de hand.

Uiteraard is het niet toegestaan om dit soort middellen te hanteren en als ze er achter komen kun je natuurlijk de garantie wel vergeten.

Maar zoveel tijd spenderen over 1 defecte geheugenmodule is natuurlijk absurd.

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Nou, ik heb het hele topic maar eens doorgelezen...

Ik herken dit helemaal niet van Azerty. Dit moet haast op een misverstand berusten.

Zelf heb ik al verschillende HD's en randapparatuur gekocht.

Een Hitachi Hardeschijf had een aantal "bad clusters" deze werd zonder kosten omgeruild voor een andere of ik kon het aankoopbedrag terug krijgen, dit is zo'n jaar geleden gebeurt.

Ik heb in het verleden ook een USB-kaart gekocht, die ik geopend had O-) ,maar toch geretourneerd mocht worden!! _/-\o_

Ik heb dus al verschillende aftersales ervaringen meegemaakt met Azerty en deze zijn altijd erg goed verlopen.

Ik vind het hele verhaal van de topic starter daarom een beetje vaag en ik ben niet bang om in het vervolg weer bij Azerty te bestellen.

Een vaste klant van Azerty :*)

• Bor

Bor

freezer schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:00:
Iets wat kapot is kun je imho niet verder kapot maken. En als de leverancier een goede afhandeling heeft met de distributeur/fabrikant dan is er verder niks aan de hand.
Wat een onzin. Het feit dat een module het bij jou niet goed doet niet te betekenen dat de module fout is (user error, incompatibiliteit, temp problemen etc).

Daarbij: iets wat kapot is kan vaak nog worden gemaakt (ok, bij geheugen modules is dat lastig).

Ik vind het niet meer dan een zeer triest advies eigenlijk.
Ik heb in het verleden ook een USB-kaart gekocht, die ik geopend had O-) ,maar toch geretourneerd mocht worden!! _/-\o_
Als je doelt op een geopende verpakking: dit is men wettelijk verplicht terug te nemen ivm wet koop op afstand en dus niet meer dan normaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 13-03-2007 17:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mensen, slotje roepen *IN* een topic is niet de bedoeling :o

Er is terecht gemeld dat het bashen van een specifieke winkel hier niet de bedoeling is en dat bovendien een algemene topic over de Algemene Voorwaarden van (web)winkels die inderdaad vaker te wensen overlaten niet in Processors, Moederborden & Geheugen thuishoort.

Er is zo te zien goede animo voor een dergelijke topic, dus bij deze het verzoek om een topic ervoor te openen in Stuffis Generalis, waar het op z'n plek staat.

En mbt dit topic:
Dit is een valide topic waar gelukkig een voor beide partijen aanvaardbare uitkomsst uit gekomen is. Er is dan ook geen enkele reden om hem op slot te zetten. GoT-topics zijn geen helpdesktickets die bij 'oplossen' op slot gaan :o

Graag dus geen verdere geroep om slotjes... maar ook niet verder hier posten als het niet on-topic is (wat tenzij Geinponem of Azerty iets nieuws te melden hebben onwaarschijnlijk is). Dan zakt dit topic gewoon weg en is alles zoals het hoort :z

Oslik blyat! Oslik!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
G-ZeS schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:25:
[modbreak]Ha ha... :/

Om slotje roepen in-topic is sowieso gewenst, nog los van het feit dat GoT geen helpdesk is waar tickets gesloten worden na oplossing.[/modbreak]
dion_b, je hebt een typo gemaakt die je stelling ontkracht :*) O-)
Modbreak:Ahum, ook modjes maken typo's O-)

Tnx voor het melden, maar gelieve ook dit soort huishoudelijke mededeling dmv Topicreport te doen :z

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:47 ]

Verwijderd

jordi.c schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:08:
Nou, ik heb het hele topic maar eens doorgelezen...

Ik herken dit helemaal niet van Azerty. Dit moet haast op een misverstand berusten.

Zelf heb ik al verschillende HD's en randapparatuur gekocht.

Een Hitachi Hardeschijf had een aantal "bad clusters" deze werd zonder kosten omgeruild voor een andere of ik kon het aankoopbedrag terug krijgen, dit is zo'n jaar geleden gebeurt.

Ik heb dus al verschillende aftersales ervaringen meegemaakt met Azerty en deze zijn altijd erg goed verlopen.

Ik vind het hele verhaal van de topic starter daarom een beetje vaag en ik ben niet bang om in het vervolg weer bij Azerty te bestellen.

Een vaste klant van Azerty :*)
Waarom post je dit ?

a) Het voegt niets toe
b) Het is VOLKOMEN off-topic
c) Het voelt zo gigantisch nep aan dat ik dit eerder als een negatieve stap van azerty beschouw dan als een positief argument.(maar ik zal je t voordeel van de twijfel geven)
d) Er zijn al veel(genoeg) positieve berichten van Azerty te vinden in de shop-survey

<Speculatie>
Dit gaat om 1 incident, waarbij er waarschijnlijk een medewerker een foute beslissing heeft genomen.
Waarbij azerty deze persoon wilde blijven steunen, heeft zich nu toch bedacht om o.a. gezichtsverlies te besparen en dan kom je met zoiets... Mijn verdere mening zal ik achterwege laten.
</Speculatie>
Modbreak:Nee, dit is een nuttige post die iets toevoegt...

En lekkere speculatie, maar IP-ranges waarvandaan gepost is komen niet bepaald overeen ofzo :z

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:43:
[...]

Waarom post je dit ?

a) Het voegt niets toe
b) Het is VOLKOMEN off-topic
c) Het voelt zo gigantisch nep aan dat ik dit eerder als een negatieve stap van azerty beschouw dan als een positief argument.(maar ik zal je t voordeel van de twijfel geven)
d) Er zijn al veel(genoeg) positieve berichten van Azerty te vinden in de shop-survey

<Speculatie>
Dit gaat om 1 incident, waarbij er waarschijnlijk een medewerker een foute beslissing heeft genomen.
Waarbij azerty deze persoon wilde blijven steunen, heeft zich nu toch bedacht om o.a. gezichtsverlies te besparen en dan kom je met zoiets... Mijn verdere mening zal ik achterwege laten.
</Speculatie>
[modbreak]Nee, dit is een nuttige post die iets toevoegt...[/modbreak]
Pot verwijt de ketel !? Ik ben dan geen mod en ik zal hier wel ruzie mee krijgen, maar kom op man, wat voeg je nu zelf toe.
Modbreak:Wat begrijp je precies niet aan:
niet verder hier posten als het niet on-topic is
:?

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:55 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

leonpwner1 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:42:
[...]

dion_b, je hebt een typo gemaakt die je stelling ontkracht :*) O-)
[modbreak]Ahum, ook modjes maken typo's O-)

Tnx voor het melden, maar gelieve ook dit soort huishoudelijke mededeling dmv Topicreport te doen :z[/modbreak]
offtopic:
Nog een typo: huishoudelijke mededelingen moet het zijn ;)

Modbreak:Niks typo, zoiets heet enkelvoud en kan hier evengoed als meervoud. Maar jouw topic is ook al offtopic. Wederom, huishoudelijke mededelingen via Topicreport en *NIET* in-topic posten :o

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 17:56 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, maat is nu vol: eerstvolgende offtopic poster ontvangt een OW :o

Topicwaarschuwing zou duidelijk genoeg moeten zijn

Oslik blyat! Oslik!

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Heb net het topic gelezen en ik ben blij voor Geinponem dat Azerty uiteindelijk met een oplossing is gekomen, die lose dreigementen e.d. heb je toch niets aan..

@Azerty
Laten we een vredelievende wereld proberen te leven en niet z'on enorm verhaal maken over een Reepje Memory O-)

@ iedereen, veel suc6 verder in de toekomst bij Azerty en ook Azerty veel suc6 gewenst in de toekomst. helaas komt mijn nieuwe pc nu dus niet meer bij jullie vandaan :D

Weltrusten !!
Modbreak:Lezen is moeilijk he... check je mail :/

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 13-03-2007 18:42 ]

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 19:37
dion_b schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:33:
Mensen, slotje roepen *IN* een topic is niet de bedoeling :o

Er is terecht gemeld dat het bashen van een specifieke winkel hier niet de bedoeling is en dat bovendien een algemene topic over de Algemene Voorwaarden van (web)winkels die inderdaad vaker te wensen overlaten niet in Processors, Moederborden & Geheugen thuishoort.

Er is zo te zien goede animo voor een dergelijke topic, dus bij deze het verzoek om een topic ervoor te openen in Stuffis Generalis, waar het op z'n plek staat.
Beide deze, zodat het hier weer ontopic kan:

Algemene voorwaarden van (web)winkels en de wet

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 00:25
Ten aanzien van memtest-tests nog een algemene opmerking (als dat mag).

Memtest is een aardig programmaatje om op je eigen systeem te testen of je geheugen stabiel draait of niet. Die testresultaten zijn echter alleen geldig voor dat systeem en bieden zelfs dan nog een beperkte zekerheid: dat memtest geen fouten vind, wil niet zeggen dat er geen omstandigheden kunnen opstreden waaronder er toch fouten optreden mbt de geheugenbenadering.

Met memtest kun je echter absoluut niet testen of een geheugenmodule voldoet aan de opgegeven specificaties qua timings, foutgevoeligheid, etc. Hiervoor heb je specialistische apparatuur nodig van miljoenen dollars en deze vind je uiteraard alleen bij speciale laboratoria. Een computerwinkel die geheugen test met memtest is dus eigenlijk bezig met natte-vinger-werk: hele grove fouten (kappotte chips) zul je er waarschijnlijk wel mee vinden, maar je kunt er niet mee aankomen dat een module goed is, omdat memtest 'alles ok' meldde op het eigen testsysteem.

Dit is te vergelijken met een klant die teruggaat met een cd naar de winkel omdat deze niet goed afspeelt op zijn cdspeler. De cdwinkel duwt de cd vervolgens in een eigen speler van een topmerk en concludeert "hier speelt hij goed af, dus de cd is in orde". Dat is gewoon een verkeerde conclusie, zoiets kun je pas beweren wanneer je de cd echt test op diverse waardes en vaststeld dat alle lees- en trackingerrors onder de norm zijn gebleven.

_██_
(ಠ_ృ)

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 22:59
Ik heb dit topic even een paar dagen vergeten te volgen en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben dat dit topic nog open is. Als je het mij vraagt zijn dit soort discussies juist erg belangrijk en interresant, bovendien is GoT een fijne plek om met problemen als dit je ei kwijt te kunnen.
Dit topic pakt een bekend probleem van webwinkels aan, juist daarom hoop ik dat dit niet zomaar in de put der inactieve topics verdwijnd.

Persoonlijk heb ik in een zelfde situatie gezeten als de TS, alleen dan met een bekende concurrent van Azerty. Azerty kent deze concurrent waarschijnelijk beter dan geen ander, daarom viel me dit topic eigenlijk zo op. Het grappige is dat Azerty volgens mij ooit beweert heeft niet tevreden te zijn geweest met de manier van zaken zoals deze verliepen bij "de concurrent" en dat ze daarom Azerty begonnen zijn. (Ik heb dit volgens mij ooit 1 keer gelezen, dus bind me er niet aan vast)

Ik had destijds bij "hun cuncurrent" een pre-order geplaatst, oftewel een doodnormale order waarvan ik wist dat deze nog niet leverbaar was. Enige verschil is dat mijn totale order over de €1000 waard was. Enkele dagen nadat ik de orderbevestiging had ontvangen werd ik gemaild dat ze de processor niet voor de prijs waarvoor ik deze had besteld konden leveren en dat ik of €80 moest bijbetalen of de processor moest annuleren. Ik had al vooruitbetaald, voor de prijswijziging stond er ook al "voldaan" oid bij de orderstatus. Ze gaven me echter niet de optie om mijn totale order te annuleren, terwijl ik geen zak aan de rest had zonder die processor.

De mail waarin ik geinformeerd werd was gewoon een "massa" mail naar een tiental klanten die de zelfde processor besteld hadden, ik kon hun email adressen zo uit de mail halen, hierdoor wist ik dat ik niet de enige was. Eigenlijk was dat al een grove fout van het bedrijf, zo met email adressen omgaan is alles behalve verantwoord, laat staan legaal?

Uiteraard ging ik hier tegen in, ik had al een orderbevestiging ontvangen welke volgens hun eigen algemene voorwaarden bindend is! Na enkele mails ben ik ze maar gaan bellen, in een van deze telefoontjes wees ik ze op de wet van kopen of afstand en ze gaven gewoon toe dat ze fout zaten en ze dat verder niets interresseerde. Tijdens de communicatie heb ik ook verteld zeker rechterlijke stappen te nemen mocht het bedrijf zo door gaan.

Op dat moment heb ik gebruik gemaakt van de kracht van T.net shopsurvey, hierin was 1 negatieve reactie voldoende op binnen een half uur reactie vanuit het bedrijf te krijgen. Op eens kon ik mijn order annuleren mits ik de reactie weg haalde. Dit is ook direct de grote zwakte van de shopsurvey, negatieve shopsurvey's krijgen bedrijven als dit op deze manier inderdaad niet. Uiteraard heb ik mijn order toen geannuleerd, voor mij was dit veel te veel geld om een risico te lopen.

Enkele weken later kreeg ik een telefoontje van het bedrijf waarin ze me alsnog gelijk gaven en dat ik mijn opnieuw mocht bestellen en dat hun dan direct de prijs aan zouden passen zaols hij in mijn oorspronkelijke order stond. In de tussentijd had ik contact gehad met andere personen in de maillijst (wat dus eigenlijk niet mogelijk had mogen zijn), aan de hand hiervan wist ik dat ik niet de enige ben geweest die heeft gedreigd met rechterlijk stappen etc. Wat er precies gebeurt is dat ze ons alsnog gelijk hebben gegeven is mij tot heden niet duidelijk maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Helaas voor het bedrijf dat ik alles op de processor na al ergens anders had besteld, dus maakte ze uiteindelijk alleen nog maar verlies op mij, eigen schuld dikke bult.

Uiteindelijk heb ik de processor goed en wel ontvangen, echter hoeven ze niet te verwachten dat ik daar ooit nog eens bestel.

Gelukkig gaat het ook heel vaak goed met after-sales bij webshops, daarom ben ik ook nog niet gestopt met het winkellen op afstand. Echter zijn er ook vaak genoeg winkels die zich denken vanalles te kunnen permiteren, juist daarvoor is een topic als dit nodig om duidelijk te maken dat dit niet normaal is en de juiste aandacht vraagt.

Verder ben ik sindsdien ook kritisch op het t.net shopsurvey systeem, het is een mooi vangnet voor een hoop problemen, echter bij winkels als dit werkt het juis averechts. De simpele probleempjes worden goed opgelost, dat betekent een goed punt voor de winkel, bij problemen die niet netjes worden afgehandeld word de consument gewoon "gedwongen" de survay te verwijderen.

Uiteindelijk vind ik het goed dat Azerty op GoT is gekomen om het dialoog aan te gaan en dat er ook nog een goede oplossing uit is gekomen. Waar ik me echter aan stoor is dat ze slecht kritiek dulden. Als er nu in plaats van dat de shopsuvery verwijderd moest worden er een bericht met excuses dat dit zo moest verlopen was geplaatst had ik dat goed gevonden en had ik er wellicht in de toekomst nog wat besteld. Na het lezen van dit topic is die kans erg klein geworden.

offtopic:
Als sommige zinnen slecht leesbaar zijn, verbeter die dan aub, dan pas ik ze wellicht aan. Ik ben dyslectisch en het is laat, dus ik gok dat het er nogal wat zijn.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@hierboven...

Ik begrijp dat je de shopsurvey weggehaald hebt om je geld terug te krijgen, maar ik mag hopen dat je hem daarna wel teruggeplaatst hebt? Dit zijn júist dingen die we willen weten...

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en wil je toch even bedanken dat je dit verhaal gepost hebt. Ik sta namelijk op 't punt allemaal nieuwe onderdelen voor een nieuwe PC te bestellen, omdat die van mij nu toch wel sterk verouderd is. Ik had al in gedachten om bij de betreffende winkel te bestellen, maar door dit verhaal ga ik t toch bij een ander bestellen. Het kan natuurlijk goed gaan, maar stel dat ik iets moet retourneren, dan wil ik ditzelfde echt niet meemaken.

Ik hoop idd dat je wel een shopsurvey invult.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
DarkTemple schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:13:
Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen en wil je toch even bedanken dat je dit verhaal gepost hebt. Ik sta namelijk op 't punt allemaal nieuwe onderdelen voor een nieuwe PC te bestellen, omdat die van mij nu toch wel sterk verouderd is. Ik had al in gedachten om bij de betreffende winkel te bestellen, maar door dit verhaal ga ik t toch bij een ander bestellen. Het kan natuurlijk goed gaan, maar stel dat ik iets moet retourneren, dan wil ik ditzelfde echt niet meemaken.

Ik hoop idd dat je wel een shopsurvey invult.
Je hebt het hele topic gelezen? Dan had je ook wel gelezen dat het goed is opgelost, en dat er al een shopsurvey is ingevuld toch?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 16:51

Deathchant

Don't intend. Do!

misschien ook een tip voor zowel de klanten als de bedrijven: misschien dat julie met een telefonische communicatie veel sneller tot een oplossing komen.
Op een forum en per mail kun je veel dingen zeggen, waarbij bepaalde dingen in het verkeerde keelgat kunnen schieten.
Als jullie met elkaar praten horen jullie toonzetting en emoties, in een mail niet.
Indien jullie elkaars namen hebben, bel elkaar dan op. Wees vriendelijk en kom tot een oplossing.

Dit geldt dan voornamelijk voor het bedrijf, want klanten lopen overal zelf achteraan en grijpen alle middelen aan om hun klacht duidelijk te maken (mail, forum, telefonisch). Klanten hangen vaak 'uren' aan de lijn en veel bedrijven zeggen wel dat ze terugbellen, maar doen dit in veel situaties niet.
Neem dan ook even de tijd om je klant fatsoenlijk te woord te staan, aangezien de klant al vele malen heeft geprobeerd te bellen.

Mail duurt lang (want je weet nooit hoe druk het is, eer je een reactie mag terug verwachten) en gaat onnodig veel tijd en dus ook ontevredenheid en ergernis overheen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Er is zo te zien goede animo voor een dergelijke topic, dus bij deze het verzoek om een topic ervoor te openen in Stuffis Generalis, waar het op z'n plek staat

Dit is een valide topic waar gelukkig een voor beide partijen aanvaardbare uitkomsst uit gekomen is. Er is dan ook geen enkele reden om hem op slot te zetten. GoT-topics zijn geen helpdesktickets die bij 'oplossen' op slot gaan

Graag dus geen verdere geroep om slotjes... maar ook niet verder hier posten als het niet on-topic is (wat tenzij Geinponem of Azerty iets nieuws te melden hebben onwaarschijnlijk is). Dan zakt dit topic gewoon weg en is alles zoals het hoort