Windows strippen...tot fotolijstje/mp3-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
Ik heb van een collega een 15" touchscreen mogen overnemen.
Hiermee wilde ik een mediastation gaan maken. Gewoon filmpjes, mp3's en als screensaver wat foto's. Dus ik leuk naar de mycom om eens te kijken wat zo'n systeem gaat kosten. Aangezien het ook nog geluidloos moest worden werd het sowieso een duur systeem. Daarnaast was het ook nog sneller als mn gewone systeem (PIII :P )

Daardoor kwam ik tot de conclusie dat ik mijn systeem maar eens moest gaan upgraden. Tot nu toe nog geen problemen. Enige puntje is dat ik dan nog geen doel heb voor mn touchscreen.
Vandaar het idee om een mp3speler/fotolijst te maken, maar dan met zo'n via bordje;
lekker compact, pasief gekoelt en geen HD maar compact flash.
(nu denk iedereen dat ik daar linux op ga draaien ofniet?? ownee kan niet want we zitten in het "windows client" subforum :) )

Mijn vraag is dus: hoe ver kun je windows 2000 of XP strippen zodat het op een verkrijgbare (lees: betaalbare) Compact flash kaart past? en dat inclusief een leuk screensavertje + mp3speler (winamp)
heb je dan aan 256mb werkgeheugen nog genoeg?

(andere leuke ideeën zijn ook welkom als het maar hele stille oplossingen zijn :P )

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/PICT0002%20(Custom).JPE

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/PICT0001%20(Custom).JPE

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 23:26

tim427

Turbulence!

256MB moet wel lukken denk ik... 4 jaar terug heb ik ook een laptop gekocht met xp, 256 mb, 20gig, enz.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-03 17:44

Haan

dotnetter

Je kan Windows XP makkelijk op een 2GB kaartje krijgen als je met nLite een hoop wegsloopt. Voor mp3's e.d. blijft misschien niet zo gek veel ruimte over, dus misschien is een 4GB kaart dan beter.
256MB ram moet zeker voldoende zijn, je gaat vast ook geen virusscanner + veel progs draaien op dat systeempje ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
Ok dus het werkgeheugen moet geen probleem zijn, nu de rest nog.

Ik ben overigens vergeten te vermelden dat alle content van een netwerkschijf afgespeeld gaat worden, tenminste, dat wil ik graag :)

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 10:16
TinyXP of met nLite Windows 2000 of XP strippen.

Verwijderd

Uit mijn hoofd is windows 98 zelfs tot 16MB terug te brengen... zoals aangegeven zal je met nlite redelijk ver komen. Ik denk dat je beter win2k als basis kan nemen dan xp, gezien de mindere systeem vereisten.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Embedded?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Windows XP Embedded is, zoals |sWORDs| al zegt, hetgeen wat je zoekt, je maakt namelijk iets met een specifiek doel voor zeer specifieke hardware, en dat is precies wat je kunt met Windows XP Embedded.

We are shaping the future

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-03 18:13
oeps, foutje

[ Voor 94% gewijzigd door hgeert op 06-03-2007 22:30 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met nLite kun je denk ik al een heel eind komen. Verder gewoon zo weinig mogelijk services en achtergrond processen draaien. Op een compact flash kaart van 1GB of misschien 512MB moet dat vrij eenvoudig zijn :).
Pagina: 1