Ramdisk Boot 2k/xp

Pagina: 1
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Wat ik wil: Ik wil een image maken van een 2000/xp systeem (stripped met xplite) van zo'n 200 tot 500 mb.

Deze image wil ik bij het aanzetten van de computer dmv een usb-stick/cd/pxe inladen in de ramdisk, en dan wil ik van deze ramdisk booten.

Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is met XP/2000? Ik weet dat het kan met 98, dat is zelfs simpel, omdat 98 min of meer toch vanuit 'dos' opstart, dus als je dan alle files vanuit je image (kan gewoon een zip zijn bij 98) kopiert naar de ramdisk, en je doet dan c:\windows\windows.com dan werkt het gewoon. xp en 2000 werken natuurlijk heel anders.

Heeft iemand een idee?

Doel is een diskless htpc te bouwen. Andere opties zijn trouwens ook welkom als ik iets over het hoofd zie. Deze optie is echter voor mij 1 van de betere, omdat er toch al aardig wat RAM in dat systeem zit, en ik zelfs nog wel wat kan jatten van mijn eigen PC.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja het kan, heb je gegoogled? Een van de eerste hits: http://www.rembo.com/rembo/kbase/winram.html

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Sorry, die link ben ik inderdaad tegengekomen!

Dat pakket is vrij prijzig echter, en volgens mij moet het ook met zelfbouw kunnen.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
te moeilijk??